cold_as_ijs schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:51:
[...]

Het idiote is natuurlijk dat deze klanten veel beter een Xbox kunnen kopen ipv aan te klagen. Die prijsverhoging was al voordat de PS5 beschikbaar kwam aangekondigd. Ik denk dat Sony niet schrikt van de rechtzaak, hoewel rechtzaken in de VS niet perse iets met recht te maken hebben. Als Sony marktaandeel verliest dan gaan ze vanzelf wel bewegen. Zelfde als blijkt dat de verkopen van digitale games tegen lijken te vallen voor de hoge prijzen.

De rechtzaak is gewoon idioot, de advocaten zijn de uiteindelijke winnaars en niet de klanten of Sony
Het gaat niet eens zozeer om de prijs (daarom is die kop ook slecht), maar dat er een monopoliepositie wordt gecreëerd op de verkoop van digitale content voor de Playstation. Als dit soort rechtszaken er eventueel aan kunnen bijdragen dat winkels ook digitale content kunnen aanbieden is dat toch alleen maar goed?
Ik begrijp ook wel dat deze rechtszaak dat niet teweeg gaat brengen, maar alle beetjes helpen denk ik dan. (naast het stemmen met je portemonnee inderdaad). Tot het moment dat fysiek helemaal verdwenen is en de grotere jongens zich er mee gaan bemoeien.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 06-05-2021 16:33 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Die rechtzaak heeft natuurlijk geen schijn van kans lijkt me, wel vind ik dat de laatste prijsverhoging van Sony op games een beetje to much was en playstation lijkt zo steeds meer alleen voor de wat hogere inkomens te gaan worden zeker als ze digital only gaan.
Vroeger kocht ik beetje interessante games bijna blind, maar nu denk ik wel even 3 keer na voordat ik 80 euro neerleg voor een game.. dan moet het wel echt iets bijzonders zijn.

Vooral bij zo'n game als returnal zal dit toch echt wel tot mindere verkopen leiden lijkt me zo'n ontzettend hoge prijs terwijl het niet zo veel content heeft.

Playstation 5

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:23
Wees blij dat op PlayStation gamen nog goedkoop kan. Moet je eens kijken naar Nintendo; daar worden remasters van bijna 10 jaar oude games nog steeds voor full price verkocht.
Bij PlayStation wacht je gewoon een maand of op een sale en het scheelt direct tientallen procenten.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:30
Mensen kiezen toch zelf voor digitaal met de nadelen die het meebrengt?? Laat ze zichzelf aanklagen zeg.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:18
https://www.wiredupreport...ess-the-power-of-the-ps5/

Last of Us remake wordt interessanter voor wie er nog eens een playthrough aan wilt besteden (of voor t eerst wilt spelen)
Let’s not blow expectations out of the water by hyping it up too much, but this won’t be a “simple” improvement of resolution, framerate and textures. The kennel is going to really take advantage of PlayStation 5’s power and features with the The Last of Us: Part II engine. Not just in terms of graphics, but a few other things as well.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Roodenburgertje
  • Laatst online: 25-11-2025
Mutatie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:23:
Mensen kiezen toch zelf voor digitaal met de nadelen die het meebrengt?? Laat ze zichzelf aanklagen zeg.
Absoluut volledig mee eens, maar aan de andere kant codes voor digitale games kun je voor Nintendo en Xbox wel in "gewone" winkels krijgen en dit is niet mogelijk met de Playstation en daar kun je dus alleen uit de Playstation store digitale games kopen.

Maar dan nog het lijkt me dat mensen dat van te voren horen te weten als ze een console kopen

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 15:55

SD5k

>4&X

Geronimous schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 03:21:
https://www.wiredupreport...ess-the-power-of-the-ps5/

Last of Us remake wordt interessanter voor wie er nog eens een playthrough aan wilt besteden (of voor t eerst wilt spelen)

[...]
Nu is het meteen duidelijk waarom er niks naar buiten is gekomen over een PS5 patch voor TLOU2, ze gaan die game dus bundelen met de remake van TLOU... Ik sla over in dat geval, vind ik persoonlijk nogal inhalig van Sony. Pure creatieve armoede al die remasters en re-releases.

[ Voor 4% gewijzigd door SD5k op 07-05-2021 09:39 ]

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:14
SD5k schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:38:
[...]

Nu is het meteen duidelijk waarom er niks naar buiten is gekomen over een PS5 patch voor TLOU2, ze gaan die game dus bundelen met de remake van TLOU... Ik sla over in dat geval, vind ik persoonlijk nogal inhalig van Sony. Pure creatieve armoede al die remasters en re-releases.
Creatieve armoede? Als er iets is wat Sony niet heeft is het dat...
Bovendien kun je toch gewoon Last of Us Remasterd gratis in de PS Plus collectie spelen en Last of Us 2 backwards op de PS5.

Je hoeft de bundel niet te kopen.
Poulske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:07:
[...]

Nou, een remake van een game uit 2013 (waar ook al een remaster van is), die waarschijnlijk alleen gemaakt wordt vanwege de tv-serie komt toch aardig in de buurt.

• SD5k

SD5k

>4&X

Poulske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:07:
[...]

Bovendien kun je toch gewoon Last of Us Remasterd gratis in de PS Plus collectie spelen en Last of Us 2 backwards op de PS5.

Je hoeft de bundel niet te kopen.
Waar zie je dat ik heel Sony bestempel als creatief armoedig?

Dit is 100% de reden dat er geen gratis PS5 patch voor TLOU2 is uitgekomen, terwijl ze dat bij de meeste andere 1st party games wel hebben gedaan (God of War, Days Gone, Ghost of Tsushima).

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:13

Superkiwi

Hoi doei

Stylze schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:09:
(...) wel vind ik dat de laatste prijsverhoging van Sony op games een beetje to much was en playstation lijkt zo steeds meer alleen voor de wat hogere inkomens te gaan worden (...)
Ik denk dat dat wel meevalt, vooral als je ziet dan men 600-800 euro neerlegt voor een telefoon, het ene streaming abonnement na het andere aanschaft, dure merkkleding koopt, in grote getalen de horeca bezoekt bezocht ondanks de absurde prijzen aldaar ;)
Maar goed, de hele discussie waar mensen hun geld aan uitgeven hebben we al eens vaker voorbij zien komen en dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, ik ken niemand die voor games de adviesprijs betaalt.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 07-05-2021 10:21 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Poulske
Raem schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Nou, een remake van een game uit 2013 (waar ook al een remaster van is), die waarschijnlijk alleen gemaakt wordt vanwege de tv-serie komt toch aardig in de buurt.
Zijn genoeg mensen die het eerste deel niet hebben gespeeld en door de serie wel interesse krijgen om hem te spelen. Sony zal dom zijn om dat niet te benutten.
SD5k schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Dit is 100% de reden dat er geen gratis PS5 patch voor TLOU2 is uitgekomen, terwijl ze dat bij de meeste andere 1st party games wel hebben gedaan (God of War, Days Gone, Ghost of Tsushima).
Je zegt letterlijk dat het creatieve armoede is? Verder hebben Days Gone en Ghost of Tsushima geen dedicated PS5 patch gekregen, op de 60FPS verhoging na, en dat komt door de hardware zelf. Zelfde als het verschil tussen de PS4 en PS4 Pro.
Poulske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Zijn genoeg mensen die het eerste deel niet hebben gespeeld en door de serie wel interesse krijgen om hem te spelen. Sony zal dom zijn om dat niet te benutten.
Tuurlijk, ik snap ook best waarom ze het doen. $$$
Maar als je het over creativiteit hebt, dan is een remake van een nog geen 10 jaar oude game, dat in ieder geval niet.

Raem schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Maar als je het over creativiteit hebt, dan is een remake van een nog geen 10 jaar oude game, dat in ieder geval niet.
Maar creativiteit moet ook betaald worden natuurlijk. Het is commercieel verstandig die re-remaster uit te brengen vanwege de serie. Heel verbaasd moeten we dan ook niet zijn dat dit gebeurd.

De serie is dan ook weer de drijvende kracht achter de PS5 patch voor TLOU2, dat moet ook niet vergeten worden. En als je het bericht zo leest gaan ze meer doen dan alleen wat meer FPS. De vraag is alleen, krijgen we straks een gratis upgrade als je de PS4 game hebt of niet. Laat ons er maar schande over spreken als het nieuws uitkomt, schande omdat we moeten betalen of omdat het gratis is maar een paar pixels geen 60 fps@native 4k met RT hebben.

• Poulske
Raem schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Snap ik, ben ik met je eens. Maar laten we ook niet doen alsof Sony alleen maar remakes uit de grond stampt.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:42
Resident Evil Village On PS5 Is The Clear Winner Over Xbox Series X For Load Times
https://www.psu.com/news/...-series-x-for-load-times/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• SD5k

SD5k

>4&X

Poulske schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:32:
Je zegt letterlijk dat het creatieve armoede is? Verder hebben Days Gone en Ghost of Tsushima geen dedicated PS5 patch gekregen, op de 60FPS verhoging na, en dat komt door de hardware zelf. Zelfde als het verschil tussen de PS4 en PS4 Pro.
Die creatieve armoede sloeg op deze situatie, jij trekt dat door tot heel Sony, ik niet.

Hoewel die 2 games die je noemt misschien geen dedicated PS5 patch hebben gekregen hebben ze wel een PS4 patch gekregen waardoor ze beter draaien op de PS5, dat is voor mijn even goed.

Maar goed, ieder z'n ding verder, ik laat m'n zakken niet graag meerdere keren leegkloppen.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Mortal Shell is on sale voor 19,49 op PS store.
cold_as_ijs schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Maar creativiteit moet ook betaald worden natuurlijk. Het is commercieel verstandig die re-remaster uit te brengen vanwege de serie. Heel verbaasd moeten we dan ook niet zijn dat dit gebeurd.

De serie is dan ook weer de drijvende kracht achter de PS5 patch voor TLOU2, dat moet ook niet vergeten worden. En als je het bericht zo leest gaan ze meer doen dan alleen wat meer FPS. De vraag is alleen, krijgen we straks een gratis upgrade als je de PS4 game hebt of niet. Laat ons er maar schande over spreken als het nieuws uitkomt, schande omdat we moeten betalen of omdat het gratis is maar een paar pixels geen 60 fps@native 4k met RT hebben.
Ik moet zeggen dat ik sowieso weinig geef om patches en upgrades voor vorige generatie games hoor. Ligt teveel focus op wat mij betreft. (niet alleen bij Sony titels, maar in het algemeen).
We zitten in een generatie overgang, dus ik begrijp dat het een snelle manier is om de nieuwe consoles een meerwaarde te laten zijn terwijl er aan nieuwe games gewerkt wordt. Maar wat mij betreft komt de focus volledig te liggen op nieuwe next-gen titels en laten ze de vorige generatie voor wat het is.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
[...]

Ik ben er juist heel erg blij mee. Nooit aan begonnen maar wél bovenaan in de backlog. Ben er echt bewust niet aan begonnen omdat er in december, toen ik er aan wilde beginnen, al wel geruchten gingen over een PS5-remake. Ik kijk er dus juist erg naar uit :)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 08:29
Een PS5 remake van TLOU is imo in alle opzichten totaal overbodig. Zonde van de tijd die de devs aan een andere game hadden kunnen besteden. :)

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:12
Amaze86 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:53:
Resident Evil Village On PS5 Is The Clear Winner Over Xbox Series X For Load Times
https://www.psu.com/news/...-series-x-for-load-times/
8 seconden liet digital foundry zien. Dat is natuurlijk leuk, maar dan heb ik toch liever de 10% framerate winst en VRR waar we bij playstation nog steeds op wachten.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:21
Kaasje123 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:38:
[...]

8 seconden liet digital foundry zien. Dat is natuurlijk leuk, maar dan heb ik toch liever de 10% framerate winst en VRR waar we bij playstation nog steeds op wachten.
Eens, al heb ik een OLED B9 met flickering in VRR ... daar heb je dus in deze game geen ruk aan.

Weet iemand trouwens of de Xbox versie ook een 3d audio oplossing heeft?
Kaasje123 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:38:
[...]

10% framerate winst? De game draait 90% van de tijd op 60fps, als hij 10% van de tijd op 50fps draait is je verlies (over het gemiddelde) veel minder dan 10%, de game draait niet continu onder de 60fps ofzo (Bovendien heeft de xbox ook drops onder de 60, wel iets minder dan de PS5 maar niet uitgesloten).

Het zou wel mooi zijn als Sony eindelijk eens VRR gaat ondersteunen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 07-05-2021 12:01 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:12
Kalder schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:55:
[...]

10% framerate winst? De game draait 90% van de tijd op 60fps, als hij 10% van de tijd op 50fps draait is je verlies (over het gemiddelde) veel minder dan 10%, de game draait niet continu onder de 60fps ofzo (Bovendien heeft de xbox ook drops onder de 60, wel iets minder dan de PS5 maar niet uitgesloten).

Het zou wel mooi zijn als Sony eindelijk eens VRR gaat ondersteunen.
Ja we kunnen wel met cijfers gaan goochelen, maar de xbox haalt als het op de dips aankomt een 10 procent hogere framerate. Ofwel hij dipt minder hard met framerate naar beneden wanneer ze optreden. Daar hoeven we verder toch niet krampachtig over te doen? Het is wat het is.

• Trishul
Is die TLOU remake eigenlijk wel bevestigd? Of is dat nog steeds een gerucht?

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-01 11:41
Kaasje123 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Ja we kunnen wel met cijfers gaan goochelen, maar de xbox haalt als het op de dips aankomt een 10 procent hogere framerate. Ofwel hij dipt minder hard met framerate naar beneden wanneer ze optreden. Daar hoeven we verder toch niet krampachtig over te doen? Het is wat het is.
Dat is alleen met RT aan, zonder RT (waar ik em in speel want het voegt hier nauwelijks wat toe) draait ie op beiden flawless 4K 60 FPS en dan is in mijn optiek de PS5 versie beter vanwege de laadtijden (8 op Xbox vs minder dan 2 sec op PS5) en de DualSense features.

[ Voor 3% gewijzigd door ZeroY85 op 07-05-2021 13:06 ]

• FrankoNL
Trishul schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:14:
Wees blij dat op PlayStation gamen nog goedkoop kan. Moet je eens kijken naar Nintendo; daar worden remasters van bijna 10 jaar oude games nog steeds voor full price verkocht.
Bij PlayStation wacht je gewoon een maand of op een sale en het scheelt direct tientallen procenten.
Ik vind 79 euro voor een first party exclusive (Demon Souls is at max voor 65 te vinden ongeveer 6 maanden later) echt schoftelijk veel anders.

• FrankoNL
ZeroY85 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Dat is alleen met RT aan, zonder RT (waar ik em in speel want het voegt hier nauwelijks wat toe) draait ie op beiden flawless 4K 60 FPS en dan is in mijn optiek de PS5 versie beter vanwege de laadtijden (8 op Xbox vs minder dan 2 sec op PS5) en de DualSense features.
Eens, maar kwa performance is de xbox versie dus wat beter als je de "zwaarste" modus aanzet. het is wat het is, geen probleem toch :)

• Timothy3000
Ik heb ook liever die betere framerate dus in dit geval de game voor XSX gehaald. Wel jammer, want dus geen Dualsense, maar het is wat het is.

• Stylze
  • Nu online
FrankoNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Ik vind 79 euro voor een first party exclusive (Demon Souls is at max voor 65 te vinden ongeveer 6 maanden later) echt schoftelijk veel anders.
Precies ik vraag me ook echt af of het een goede beslissing is die prijs verhoging, 70 euro is al veel voor een game imo 80 echt te veel.

Daardoor koop ik bijna alleen nog maar games in de sale. Zeker nu microsoft met die gamespass wel erg aantrekkelijk is nu vergeleken met 80 euro per game gaan betalen voor Sony first party games.

Playstation 5

[...]

Daarintegen is RE8 digitaal 70 ipv 80 en op disc kun je hem al voor 56 hebben.
Maar RE is niet echt mijn ding dus ik sla deze game sowieso over, maar het kan dus wel, normale prijzen voor nieuwe games, alleen zal Sony over 3rd party niet zoveel te zeggen hebben denk ik.

Edit: Je mag bovenstaand als niet geschreven beschouwen, je had het al over first party, dus mijn opmerking slaat eigenlijk nergens op lol.

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 07-05-2021 14:56 ]

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Issue: lastig om stemmen te onderscheiden van omgevingsgeluid bij Ratchet and Clank. Dit is ook waarom ik het spel aanvankelijk aan de kant had gezet. Ik heb standaard subtitles aan staan en ik kom er vaak genoeg achter dat iemand iets aan het zeggen is, terwijl ik dat niet goed genoeg hoor. Behoorlijk irritant. Vooral omdat de dialogen het spel leuker maken. Ik heb stemgeluid al een stuk harder gezet en andere geluiden zachter, maar dit blijft. Ik meen te herinneren dat ik het ook bij een ander spel had, maar weet niet meer welk.

Herkennen anderen dit (in andere spellen)? Zo ja, wat kan ik proberen om dit te verbeteren/op te lossen?

Opstelling: PS5 aangesloten op LG C8 en geluid gaat via ARC naar LG SK10Y icm rears (SPK8S). Niet rechtstreeks op de soundbar, omdat de PS5 dan geen HDR weergeeft.

Flickr

• SD5k

SD5k

>4&X

Kalder schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Daarintegen is RE8 digitaal 70 ipv 80 en op disc kun je hem al voor 56 hebben.
Maar RE is niet echt mijn ding dus ik sla deze game sowieso over, maar het kan dus wel, normale prijzen voor nieuwe games, alleen zal Sony over 3rd party niet zoveel te zeggen hebben denk ik.

Edit: Je mag bovenstaand als niet geschreven beschouwen, je had het al over first party, dus mijn opmerking slaat eigenlijk nergens op lol.
Ik heb RE8 vandaag digitaal in de US store gekocht voor omgerekend €49.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Mensen die de prijzen echt veelste duur vinden, even amerikaans account aanmaken(google is ur friend) en dan op bv offgamers een usa psn card kopen.
https://www.offgamers.com...rd-us-discount-promo.html
78 euro voor 100 dollar kaartje. Dit account dan als primary zetten op je ps5.
Bv nieuwe rachet and clank is daar duurste versie 79,99 dollar, in nl store 89,99 euro. Dus voor 78 euro heb je en de duurdere versie met meer shizzle, en je houd nog 20 dollar over voor iets anders. Scheelt een hoop en werkt gewoon.Heb mn amerikaanse account van ps4 tijd erop staan en had gta5 erop en staat gewoon op ps5 speelbaar met NL psn account.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

wilmundo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:01:
Issue: lastig om stemmen te onderscheiden van omgevingsgeluid bij Ratchet and Clank. ...
Herkennen anderen dit (in andere spellen)? Zo ja, wat kan ik proberen om dit te verbeteren/op te lossen?
Klinkt als een slechte downmix door je TV of soundbar.
Heb je geen calibratie-DVD of iets dergelijks waar je testsignalen voor alle channels (front-left, center, front-right, surround-right, etc...) afzonderlijk hebt ? Dan weet je al direct waar het fout gaat. Ik zou anders alleszins wat experimenteren met soundformaten in de PS5 en TV.

• FrankoNL
wilmundo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:01:
Issue: lastig om stemmen te onderscheiden van omgevingsgeluid bij Ratchet and Clank. Dit is ook waarom ik het spel aanvankelijk aan de kant had gezet. Ik heb standaard subtitles aan staan en ik kom er vaak genoeg achter dat iemand iets aan het zeggen is, terwijl ik dat niet goed genoeg hoor. Behoorlijk irritant. Vooral omdat de dialogen het spel leuker maken. Ik heb stemgeluid al een stuk harder gezet en andere geluiden zachter, maar dit blijft. Ik meen te herinneren dat ik het ook bij een ander spel had, maar weet niet meer welk.

Opstelling: PS5 aangesloten op LG C8 en geluid gaat via ARC naar LG SK10Y icm rears (SPK8S). Niet rechtstreeks op de soundbar, omdat de PS5 dan geen HDR weergeeft.
staat de output van de ps5 (pcm meestal) wel gelijk met wat de C8 verwacht / doorstuurt naar de soundbar? Als ps5 PCM output en LG stuurt dit in een ander format door naar de soundbar dan krijg je misschien ellende.

1 van de apparaten moet de decoding doen, niet meerdere.
En nog 1 maand voor R&C. Juni gaat een goede maand worden :)

• Trishul
[...]

Prima natuurlijk als je €79 te duur vindt. Ik heb Demon's Souls eind december gekocht voor €39,99 bij Intertoys, dus het kan wel als je wil. Klinkt bekend, als je op zoek bent naar een goede aanbieding, zal je die ook wel vinden.
Nou is die 39,99 wel uitzonderlijk goedkoop te noemen een maand na release, maar er zijn genoeg momenten geweest dat de prijs van die game onder de €60 dook in de afgelopen maanden.
Met alle tooling tegenwoordig, heel makkelijk te doen, gewoon een tracker in stellen.

Verder zijn games nog steeds een luxe product, dus als men de volle mep er niet voor over heeft op release, koop het dan niet op release maar wacht op een aanbieding. AAA+ games kosten nu eenmaal veel geld om te maken.

• FrankoNL
Trishul schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:37:
[...]

Prima natuurlijk als je €79 te duur vindt. Ik heb Demon's Souls eind december gekocht voor €39,99 bij Intertoys, dus het kan wel als je wil. Klinkt bekend, als je op zoek bent naar een goede aanbieding, zal je die ook wel vinden.
Nou is die 39,99 wel uitzonderlijk goedkoop te noemen een maand na release, maar er zijn genoeg momenten geweest dat de prijs van die game onder de €60 dook in de afgelopen maanden.
Met alle tooling tegenwoordig, heel makkelijk te doen, gewoon een tracker in stellen.

Verder zijn games nog steeds een luxe product, dus als men de volle mep er niet voor over heeft op release, koop het dan niet op release maar wacht op een aanbieding. AAA+ games kosten nu eenmaal veel geld om te maken.
Dat was een foute listing bij Intertoys die ze gewoon zijn nagekomen. :) Dat was dus niet de bedoeling.

• Geronimous
[...]

Creatieve armoede is weer lekker overdreven, Naughty Dog heeft de afgelopen jaren alleen maar AAA topgames afgeleverd.
SD5k schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Als je de quote of het stuk gelezen had, maak je eruit op dat a) we ook niet meteen extreme verwachtingen hoeven te hebben en b) dat de game wordt omgezet naar de TloU 2 engine en PS5 optimalisaties krijgt.

Een beetje extrapoleren en dan kun je op 2 vingers natellen dat er ook heus nog een PS5 upgrade komt voor Tlou 2, als ze de engine toch al optimaliseren. Wellicht duurt het daarvoor ook iets langer dan bij andere titels omdat ze ook daar wat meer willen doen dan alleen een bump in resolutue/fps.

En ook logisch dat men optimaal geld wil verdienen als er een serie aankomt. Het origineel is een PS3 game, vergis je niet. Al die nieuwe mensen die wel eens willen weten hoe het zit met die legendarische game kunnen dan op zijn minst genieten van een game die (wat meer) voldoet aan de next-gen verwachtingen.

Slimme zet van Sony.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 14:31
Geronimous schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:18:
[...]
En ook logisch dat men optimaal geld wil verdienen als er een serie aankomt. Het origineel is een PS3 game, vergis je niet. Al die nieuwe mensen die wel eens willen weten hoe het zit met die legendarische game kunnen dan op zijn minst genieten van een game die (wat meer) voldoet aan de next-gen verwachtingen.

Slimme zet van Sony.
Origineel is inderdaad PS3, maar op de PS4 is er ook al een remake geweest. Beetje in hetzelfde straatje als GTA 5 wat ook origineel een PS3 game is.

Computer says no

• Geronimous
Meekoh schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:34:
[...]

Origineel is inderdaad PS3, maar op de PS4 is er ook al een remake geweest. Beetje in hetzelfde straatje als GTA 5 wat ook origineel een PS3 game is.
Weet ik :) Die remaster voegde ook wat opties vna de PS4 toe: touchpad, lightbar en controllerspeaker werden geintegreerd, resolutie en fps boost, net als hogeere draw-distance en betere lighting en wat verbetering in de combat. Geen volledige remake dus, maar eerder een wat liefdevolle upgrade :)

Ik verwacht een PS5 update ook voor TloU deel 2: 4k 60fps, integratie van adaptive triggers en haptic feedback, verbeteringen in laadtijden en rendertechnieken. Voor de remake van deel 1 hoop ik naast dit alles ook wel een upgrade van textures en models.

Ik ben overigens zeer benieuwd wat Rockstar op de next-gen consoles gaat doen met GTA 6... dat wordt weer een monstergame. Zal me niets verbazen als het GTA V doet verbleken als duurste game ooit.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Timothy3000
2 remasters voor dezelfde game is echt overdreven. Ik vind het ook makkelijk scoren. Laten we hopen dat het bij TLOU blijft en we niet ineens PS5 remakes van andere oude games zien met een beetje Dualsense support en betere graphics. Been there, played it. Ik wil nieuwe games!

[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 07-05-2021 18:45 ]

• SD5k

SD5k

>4&X

Geronimous schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Creatieve armoede is weer lekker overdreven, Naughty Dog heeft de afgelopen jaren alleen maar AAA topgames afgeleverd.
[...]

Als je de quote of het stuk gelezen had, maak je eruit op dat a) we ook niet meteen extreme verwachtingen hoeven te hebben en b) dat de game wordt omgezet naar de TloU 2 engine en PS5 optimalisaties krijgt.

Een beetje extrapoleren en dan kun je op 2 vingers natellen dat er ook heus nog een PS5 upgrade komt voor Tlou 2, als ze de engine toch al optimaliseren. Wellicht duurt het daarvoor ook iets langer dan bij andere titels omdat ze ook daar wat meer willen doen dan alleen een bump in resolutue/fps.

Slimme zet van Sony.
TLOU2 krijgt inderdaad vast ook een upgrade, maar mogelijk alleen als je die bundel van beide games koopt, als je die upgrade ook gratis krijgt wanneer je de PS4 versie al hebt gekocht heb ik niks gezegd.

En lekker overdreven? Denk het niet, een studio als Naughty Dog kan zijn recources wel beter besteden dan een game te gaan remaken die dat helemaal niet nodig heeft omdat deze al is geremasterd.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Als groot last of us fan vind ik het ook wel best zo. Deeltje 1 heb ik al twee keer gedaan en een derde keer doe ik alleen als ik hem gratis uit plus kan krijgen voordat deel drie komt ofzo. Dan pak ik deel twee ook nog wel een keer mee.

Maar ook ik zie liever een nieuwe IP.

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:22
Ben ook geen fan van al die remakes, maar we leven in een tijd waar dat steeds vaker voor komt. Niet alleen in gamesindustrie overigens.

Bij een top game als TLOU zie je nu hetzelfde als bij The Witcher 3, waar ook onlangs nog een next gen upgrade voor is aangekondigd. Heb wel wat minder melkkoe gevoel bij deze games in vergelijking met GTA V waar online de belangrijkste reden is dat die game gepusht blijft worden door rockstar.

TLOU en The Witcher vind ik wat meer games voor de liefhebber, die ze dus steeds nog wat beter maken.

• Timothy3000
Verschil is wel dat die Witcher upgrade gratis is.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik vind een Mass Effect Legendary ook wel te verdedigen.

Mass Effect Andromeda was toch een flop en met deze orignele trilogie remaster kunnen ze het publiek warm maken voor The Next Mass Effect. En na zoveel jaar later is het voor de mensen die de game nooit gespeeld hebben ook mooi natuurlijk.

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:22
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:02:
Verschil is wel dat die Witcher upgrade gratis is.
True, minder melkkoe. Maar wel de zoveelste upgrade. Ongetwijfeld te kort door de bocht, maar had die tijd aan CP2077 besteed..

• Timothy3000
Witcher upgrade wordt door een ander team gedaan. :)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-01 13:22
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:47:
Witcher upgrade wordt door een ander team gedaan. :)
Misschien had dat team CP2077 moeten doen 😉

Verwijderd

[...]

Tja, ligt een beetje aan de kwaliteit, je MOET het niet kopen. Ik heb geen problemen om dat te betalen voor een spel zoals TLOU, of een spel wat mij net zo kan boeien als dat (en die zijn er helaas bijna dus niet).

Wat mij betreft mogen ze ook van bepaalde spelen een FPS patch maken en graphic update en dat betaald doen, beter dan wat er tot nu toe is uitgekomen op de PS5, eigenlijk matig tbh.

En andersom, als ik jou werk eens zou beoordelen en zeggen nou dat is kut en laten we dat even 50% verminderen, wat dan?

• Timothy3000
Die FPS patches voor BC games zijn op Xbox grotendeels gratis. Waarom zouden we daarvoor op de Playstation moeten betalen?

En Franko zegt niet dat die games te duur zijn omdat ze slecht of matig zijn. Hij zegt dat ze met 80 gewoon duur zijn. Je laatste opmerking gaat hier niet op. :)

• FrankoNL
Verwijderd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:22:
[...]

Tja, ligt een beetje aan de kwaliteit, je MOET het niet kopen. Ik heb geen problemen om dat te betalen voor een spel zoals TLOU, of een spel wat mij net zo kan boeien als dat (en die zijn er helaas bijna dus niet).

Wat mij betreft mogen ze ook van bepaalde spelen een FPS patch maken en graphic update en dat betaald doen, beter dan wat er tot nu toe is uitgekomen op de PS5, eigenlijk matig tbh.

En andersom, als ik jou werk eens zou beoordelen en zeggen nou dat is kut en laten we dat even 50% verminderen, wat dan?
Dit is beetje een rare reactie imo.

Sony verdient meer dan genoeg aan de games, ook toen ze 60 euro waren.

Die 79 euro is gewoon een snelle cashgrab, helemaal als je kijkt naar de prijzen in de US bijv.

Daarnaast: die vergelijking raakt echt kant noch wal. Je vergelijkt een bedrijf, wat kwaliteit moet leveren om te verkopen aan een consument, met een salaris.

[ Voor 8% gewijzigd door FrankoNL op 07-05-2021 22:12 ]

• Geronimous
Snap niet waarom het een het ander moet uitsluiten... die remasters vergen relatief weinig resources, dat hoeft helemaal niet in de weg te staan van een nieuwe IP. Sterker nog, als men bezig is met een nieuwe Ip, dan is dat nu vooral werk voor de concept designers, game directors, schrijvers, etc. Als in de tussentijd het uitvoerende personeel wat modellen, animaties, textures en de engine oppoetst voor de remasters, is er niks aan de hand. Sterker nog, ben is toch bezig met het doorontwikkelen met de engine voor enventuele IP, dus dat is sowieso nooit weggegooide ontwikkeltijd.

Ik heb ooit een docu gezien/gelezen over het ontwikkelproces van GTA: de ontwikkeling van de verschillende GTA versies overlapt elkaar enorm. Nog tijdens de ontwikkeling van GTA 4 is men gestart met GTA 5.

Voor een remaster is lang niet een hele studio nodig... Het is uberhaupt ook niet ongebruikelijk dat studio's bezig zijn mer meerdere projecten.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
SD5k schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:58:
[...]

TLOU2 krijgt inderdaad vast ook een upgrade, maar mogelijk alleen als je die bundel van beide games koopt, als je die upgrade ook gratis krijgt wanneer je de PS4 versie al hebt gekocht heb ik niks gezegd.

En lekker overdreven? Denk het niet, een studio als Naughty Dog kan zijn recources wel beter besteden dan een game te gaan remaken die dat helemaal niet nodig heeft omdat deze al is geremasterd.
Kantekening: de TLOU remake is oorspronkelijk niet door Naughty Dog zelf gestart maar door de Visual Art Service Group. Deze wilde eerste Uncharted 1 remaken, wat ook logisch is want Uncharted 1 is een stuk meer dated dan TLOU1 :P Maar dat zou te duur zijn omdat er veel meer opnieuw moest gebeuren dan, en Sony gaf te weinig budget. Uiteindelijk heeft ND de leiding overgenomen van het project nadat ze klaar waren met TLOU2.

ND zit nu in pre production voor een nieuwe game, daarvoor heb je niet honderden mensen nodig dus het is aannemelijk dat de mensen die nu niks kunnen betekenen voor de volgende game TLOU remaken. Neil heeft al aangegeven dat ze relatief lang doen over pre production om veel verschillende opties na te gaan (nieuw IP, oud IP oppakken, TLOU3 etc.) en goed na te denken wat ze als studio willen.

Ik zou dus niet veel vertraging verwachten voor NDs nieuwe game, en uiteindelijk zijn ze zelf niet gestart met de remaster maar hebben ze een project dat voor een deel af was overgenomen.

Edit: nvm net te laat :+

• Geronimous
FrankoNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Dit is beetje een rare reactie imo.

Sony verdient meer dan genoeg aan de games, ook toen ze 60 euro waren.

Die 79 euro is gewoon een snelle cashgrab, helemaal als je kijkt naar de prijzen in de US bijv.

Daarnaast: die vergelijking raakt echt kant noch wal. Je vergelijkt een bedrijf, wat kwaliteit moet leveren om te verkopen aan een consument, met een salaris.
Je kunt het een cashgrab blijven noemen wat je wilt, feit blijft dat games ontwikkelen steeds duurder wordt, en de prijs van games de afgelopen jaaren niet is meegestegen. Als je inflatie meerekent zijn games eigenlijk nog nooit zo goedkoop geweest. Dat is met de prijsverhogingen wat rechtgetrokken.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Geronimous schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 01:08:
[...]

Je kunt het een cashgrab blijven noemen wat je wilt, feit blijft dat games ontwikkelen steeds duurder wordt, en de prijs van games de afgelopen jaaren niet is meegestegen. Als je inflatie meerekent zijn games eigenlijk nog nooit zo goedkoop geweest. Dat is met de prijsverhogingen wat rechtgetrokken.
Dit vooral. De prijsinflatie is in gaming long overdue. Ik heb van mn krantenwijk rond 95/96 regelmatig games voor 119 gulden gekocht.

Ten opzichte van 1995 is door de toename van salaris, productie, belastingen, import/export etc etc de inflatie ongeveer 60%. Dat betekend dat die game van 119 gulden toen nu 86 euro zou mogen kosten. Pakken we de releases van games uit 2005 rond het X360 tijdperk dan waren games 60€. Met een inflatie van 26% zou dat nu 76€ zijn. Zo gek is die stijging niet. Met bier in de kroeg accepteren we het bijvoorbeeld wel.

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/prijzen-toen-en-nu

Dan wordt vaak ook de prijzen vergeleken met amerika waarbij 99 van de 100 klagers heel wat elementen vergeten zoals import, belastingen etc. Daarbij ligt de koopkracht in nederland per hoofd van de bevolking ook nog eens 20% hoger.

We wonen nu eenmaal in één van de mooiste/beste landen ter wereld.

• FrankoNL
Geronimous schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 01:08:
[...]

Ja daar gooien ze het inderdaad op. Maar hoewel het ontwikkelen van games steeds duurder is geworden is ook de afzetmarkt de afgelopen jaar steeds groter geworden. Uit de cijfers blijkt ook gewoon dat bedrijven meer dan voldoende winst maken.

Het is dus echt niet uit noodzaak geboren.

• Stylze
  • Nu online
Kenny_026 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 07:28:
[...]

Dit vooral. De prijsinflatie is in gaming long overdue. Ik heb van mn krantenwijk rond 95/96 regelmatig games voor 119 gulden gekocht.

Ten opzichte van 1995 is door de toename van salaris, productie, belastingen, import/export etc etc de inflatie ongeveer 60%. Dat betekend dat die game van 119 gulden toen nu 86 euro zou mogen kosten. Pakken we de releases van games uit 2005 rond het X360 tijdperk dan waren games 60€. Met een inflatie van 26% zou dat nu 76€ zijn. Zo gek is die stijging niet. Met bier in de kroeg accepteren we het bijvoorbeeld wel.

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/prijzen-toen-en-nu

Dan wordt vaak ook de prijzen vergeleken met amerika waarbij 99 van de 100 klagers heel wat elementen vergeten zoals import, belastingen etc. Daarbij ligt de koopkracht in nederland per hoofd van de bevolking ook nog eens 20% hoger.

We wonen nu eenmaal in één van de mooiste/beste landen ter wereld.
Games van 118 gulden? Dan heb je misschien super special editions gekocht maar games die ik kocht toen ik begon met gamen rond 1990 waren naar mijn weten eerder rond de 50 gulden.

Playstation 5

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Stylze schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:11:
[...]

Games van 118 gulden? Dan heb je misschien super special editions gekocht maar games die ik kocht toen ik begon met gamen rond 1990 waren naar mijn weten eerder rond de 50 gulden.
Nintendo games gingen structureel over de 100 gulden bij release. De NES games zoals Mario Bros 2&3 en Mega Man’s zaten volgens mijn ook gewoon op 150 gulden.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De NES prijzen van spellen varieerden tussen de 119,95 en de 149,95 en voor de SNES tussen de 119,95 en 169,95. Donkey Kong Country zat op release op die prijs.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:44
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:43:
2 remasters voor dezelfde game is echt overdreven. Ik vind het ook makkelijk scoren. Laten we hopen dat het bij TLOU blijft en we niet ineens PS5 remakes van andere oude games zien met een beetje Dualsense support en betere graphics. Been there, played it. Ik wil nieuwe games!
Tja, Nintendo komt bij sommige games net nog veel meer remasters en remakes weg. Steevast prijkt er weer een score 8/10 of meer bij de reviews. Ze hebben inmiddels denk ik 50% van de first party Wii U catalogus opnieuw op de Ni tendo Switch uitgebracht. Bij goede games werkt het gewoon. Nu was de Wii U wel stukken minder verkocht dan de Switch.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
[...]

De gemiddelde NES/SNES game kostte Hfl 129,00 en er waren zelde echt leuke aanbiedingen en dan moest je maar net in de speelgoedwinkel zijn, want geen Internet.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Fyi; 50 euro (110 gulden) in 1990 is nu 90 euro met inflatie.

• Timothy3000
Bij de Switch irriteer ik me er ook aan. Ik hoop echt niet dat Sony de voetsporen van Nintendo volgt en we deze generatie allemaal ietwat opgepoetste games op de PS5 gaan krijgen.

Die TLOU PS4 game is prima. Gratis FPS patch erop en niets meer aan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 08-05-2021 08:33 ]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcX45c5Heb0_8ePx9zTYkFjtrzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/If7AfK4RQu9oV6MfbAA165yy.jpg?f=fotoalbum_large

• Jumpman
Timothy3000 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:32:
Bij de Switch irriteer ik me er ook aan. Ik hoop echt niet dat Sony de voetsporen van Nintendo volgt en we deze generatie allemaal ietwat opgepoetste games op de PS5 gaan krijgen.
Helaas, het verkoopt gewoon voor de casual gamer. En een remaster of remake kost stukken minder om te maken. Zeker aan het begin van een nieuwe console, kunnen ze ook meteen het aantal games vergroten.

• Timothy3000
Wat een tijd. Toen waren de Nintendo IP's gewoon goedkoper dan de third party spellen!!!!

• Stylze
  • Nu online
Kenny_026 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:21:
[...]

Nintendo games gingen structureel over de 100 gulden bij release. De NES games zoals Mario Bros 2&3 en Mega Man’s zaten volgens mijn ook gewoon op 150 gulden.
Daarna zijn games wel flink gedaald dan of heb ik dat mis? Herinner me toch echt dat ik voor 50 gulden games kocht is wel na de Nes hoor. Misschien omdat het destijds nog een niche markt was en later pas mainstream werd en toen goedkoper werden.

Playstation 5

• Timothy3000
Jumpman schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:34:
[...]

Helaas, het verkoopt gewoon voor de casual gamer. En een remaster of remake kost stukken minder om te maken. Zeker aan het begin van een nieuwe console, kunnen ze ook meteen het aantal games vergroten.
Gaat dat laatste hier op? Alle PS4 games zijn al speelbaar op de PS5. Dat is bij de Switch en WiiU niet zo.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-01 13:22
Killer Instinct <3 ….. we gingen vroeger 100km met de scooter/trein naar de arcade in Arnhem om oa dat te spelen….. prachtig!!! Dat was tof toen het op mijn snes kon.

Zo heel veel duurder zijn de spellen nu ook weer niet, wil je een spel graag spelen dan lekker full price lappen… support je ontwikkelaar en anders rustig afwachten, prijzen zakken tegenwoordig zo snel

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
Stylze schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:35:
[...]

Daarna zijn games wel flink gedaald dan of heb ik dat mis? Herinner me toch echt dat ik voor 50 gulden games kocht is wel na de Nes hoor. Misschien omdat het destijds nog een niche markt was en later pas mainstream werd en toen goedkoper werden.
Op deze pagina hebben ze de prijzen van consoles bijgehouden.
In 1983, the Nintendo Entertainment System (NES) was first released. The NES had a retail price of $199, which works out to $458.53 in today's dollars.
https://www.davemanuel.co...es-through-the-years-167/

De prijzen van consoles zelf zijn dus eigenlijk nog best vergelijkbaar. 458 dollar is ongeveer wat een PS5 doet.

Ik heb ergens in een kast op een doosje van Turtles voor de Gameboy een prijsstickertje van 99 gulden staan. Ik was zelf nog een kleine jongen, maar denk dat dat toen voor mijn ouders evenveel was als de prijzen van nu voor mij.

• Jumpman
Timothy3000 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:36:
[...]

Gaat dat laatste hier op? Alle PS4 games zijn al speelbaar op de PS5. Dat is bij de Switch en WiiU niet zo.
Blijkbaar vindt Sony van wel, gezien de renasters en remakes die in de maak zijn.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:42
whaha heb ze allemaal gehad, zie power rangers omg wat een tijd met super nintendo.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Trishul schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:14:
Niet enkel dat, ook simpelweg games van jaren oud blijven gewoon aan de volle prijs staan. Regelmatig verbaas ik me erover als er op Pepper een 'deal' staat voor een Switch game, die dan te koop is voor bvb €40 terwijl het een game is van 3 jaar oud. 8)7

Als ik bvb op psprices kijk, wat dan de digitale versies is, zie je launchgames als Zelda, 1-2-Switch, etc nog altijd aan de volle prijs. Sommige daarvan zijn hier en daar eens afgeprijsd geweest, maar dan duidelijk voor een zeer korte periode en nog altijd voor minstens €30. Als je dan AAA titels van PlayStation opzoekt, dan zie je dat we met PlayStation echt niet te klagen hebben. En dan boeit die verhoogde launchprijs van €79.99 me ook niet zoveel.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik iemand ben die nagenoeg nooit games at launch koop, en dan kun je dus echt wel serieus besparen op de kosten voor je games.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 20:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:51:
Die FPS patches voor BC games zijn op Xbox grotendeels gratis. Waarom zouden we daarvoor op de Playstation moeten betalen?
De fps patches op de PS zijn ook gotendeels gratis, er zijn enkele games waarbij er een grotere update wordt gemaakt. TLOU wordt omgezet naar een nieuwe engine en is dus veel meer dan een fps patch.

Niemand wordt verplicht de game opnieuw te kopen, er is nu eenmaal een markt voor. Met name gamers die de game nog niet gespeeld hebben zullen dit kopen.

The Witcher 3 next gen is een van de weinige uitzonderingen dat lijkt een aardige upgrade te worden en is gratis. Maarja CDPR kan wel wat goodwill gebruiken..

[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 08-05-2021 12:03 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Trishul
Twixie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Niet enkel dat, ook simpelweg games van jaren oud blijven gewoon aan de volle prijs staan. Regelmatig verbaas ik me erover als er op Pepper een 'deal' staat voor een Switch game, die dan te koop is voor bvb €40 terwijl het een game is van 3 jaar oud. 8)7

Als ik bvb op psprices kijk, wat dan de digitale versies is, zie je launchgames als Zelda, 1-2-Switch, etc nog altijd aan de volle prijs. Sommige daarvan zijn hier en daar eens afgeprijsd geweest, maar dan duidelijk voor een zeer korte periode en nog altijd voor minstens €30. Als je dan AAA titels van PlayStation opzoekt, dan zie je dat we met PlayStation echt niet te klagen hebben. En dan boeit die verhoogde launchprijs van €79.99 me ook niet zoveel.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik iemand ben die nagenoeg nooit games at launch koop, en dan kun je dus echt wel serieus besparen op de kosten voor je games.
Exact. Ik zie zelfs regelmatig bij de Lidl en AH PlayStation 4 classics liggen voor €10 of €13 per stuk. Dat zijn dan games zoals GoW, HZD, GT Sport, etc. Dat zijn games die meer kosten om te maken dan de Nintendo games (hoe meer eyecandy/cinematics hoe hoger de kosten).
Zelfs een game zoals TLOU2, een game van nog geen jaar oud die veel meer gekost heeft als een Zelda BOTW, is al regelmatig in de aanbieding geweest voor €20.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de enorme backlog creatie door PS+. Ik ben lid sinds het PS3 tijdperk, en m'n catalogus is inmiddels de 300 games gepasseerd.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nieuwe trailer/beelden FF VII Integrade:

• Lapras
  • Laatst online: 11:00

Lapras

Ice beam

Ik kijk erg uit naar Mass Effect Legendary Edition, maar er zijn - minder dan een week voor release - niet echt gameplay beelden beschikbaar. Natuurlijk, het zal erg lijken op de vorige versies, maar ergens zou ik het toch wel in actie willen zien.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Gemist :P

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Hotfix voor Wreckfest PS5 versie, die de rendering issues heeft verholpen:

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/582317316482531368/840264066622685204/unknown.png

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/582317316482531368/840264211623051264/unknown.png

[ Voor 23% gewijzigd door Recon24 op 08-05-2021 15:09 ]

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 13:35
Vroeger in de ps1 en ps2 tijden speelde ik eigenlijk altijd offline multiplayer games, en nu zie ik die eigenlijk amper meer voorbij komen. Heeft iemand tips voor vermakelijke offline multiplayer games die ik voor niet al te veel geld in te ps store op kan pikken? Van racers tot shooters of arcade, maakt eigenlijk niet zoveel uit..

Ik heb de laatste 10 jaar geen playstation gespeeld dus er zijn ongetwijfeld ontzettend veel games die ik gemist heb die nu nog een paar euro kosten.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Bao_mi1 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:14:
Vroeger in de ps1 en ps2 tijden speelde ik eigenlijk altijd offline multiplayer games, en nu zie ik die eigenlijk amper meer voorbij komen. Heeft iemand tips voor vermakelijke offline multiplayer games
Wat bedoel je precies want offline en multiplayer is nogal een contradictie. Of bedoel je multiplayer games (zoals bv een BF) die ook een leuke singleplayer hebben?

• Timothy3000
Met offline multiplayer bedoelt hij volgens mij gewoon offline multiplayer. Games die je samen of tegen elkaar kunt spelen op 1 console. Zoals vroeger Medal of Honor en Call of Duty enzo.

It Takes Two is een leuke local multiplayer game. Platformer waarin je samen moet werken.

[ Voor 40% gewijzigd door Timothy3000 op 08-05-2021 23:06 ]

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 13:35
Timothy3000 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:05:
Met offline multiplayer bedoelt hij volgens mij gewoon offline multiplayer. Games die je samen of tegen elkaar kunt spelen op 1 console. Zoals vroeger Medal of Honor en Call of Duty enzo.

It Takes Two is een leuke local multiplayer game. Platformer waarin je samen moet werken.
Exact, ik had het misschien beter splitscreen gamen kunnen noemen. It takes two heb ik naar gekeken en ziet er inderdaad tof uit, dat zou een goede optie kunnen zijn. Daarnaast hoopte ik ook wat goedkoper ps4 spul uit de store op te kunnen pikken, dus mocht iemand nog tips hebben.. _/-\o_

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Bao_mi1 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:34:
[...]

Exact, ik had het misschien beter splitscreen gamen kunnen noemen.
(...)
Daarnaast hoopte ik ook wat goedkoper ps4 spul uit de store op te kunnen pikken, dus mocht iemand nog tips hebben.. _/-\o_
Wat voor genre ben je naar op zoek?
Als je op zoek bent naar couch co-op is er in behoorlijk wat genres wel iets te vinden:
Diablo III, Street Fighter V, PGA 2k21, Overcooked, Darksiders Genesis, GT Sport, Lego games.....

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01 13:31
[...]

Exact, ik had het misschien beter splitscreen gamen kunnen noemen. It takes two heb ik naar gekeken en ziet er inderdaad tof uit, dat zou een goede optie kunnen zijn. Daarnaast hoopte ik ook wat goedkoper ps4 spul uit de store op te kunnen pikken, dus mocht iemand nog tips hebben.. _/-\o_
Ik vermaak mij prima met vrienden op de bank met:
Unravel 2
Overcooked
It takes two
F1 2020
Worms

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
[...]

aanrader voor 2 player coop splitscreen: A way out

heel vermakelijk en story wise ook prima te doen. Deze game is letterlijk gemaakt voor splitscreen couch coop.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Lapras schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:16:
Ik kijk erg uit naar Mass Effect Legendary Edition, maar er zijn - minder dan een week voor release - niet echt gameplay beelden beschikbaar. Natuurlijk, het zal erg lijken op de vorige versies, maar ergens zou ik het toch wel in actie willen zien.
Ik zat toestraks toevallig nog te zoeken of er wat was. Ik heb ook geen reviewer of previewer erover gehoord.

Kan niet wachten om weer terug te keren naar één van de beste trilogieën ooit 😊

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08-2025
ik speel zen pinball op ps3 splitscreen met ons ma , echt hele leuke flipperkast .

Als je houdt van dit genre zeker een aanrader .

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
En nog vele jaren voor de mensen zoals ik die op de volledige editie wachten :+
Caayn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:18:
[...]
En nog vele jaren voor de mensen zoals ik die op de volledige editie wachten :+
2030 is die wel compleet. Maar dan kun je beter wachten op de Final Definitive Plus Edition op de PS6 Pro. :P

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik zit even de posts van dit weekend te lezen. Voor Sony zal de verkoop van Returnal belangrijk zijn in de keuze om de spellen duurder te maken. Ik lees ook op dit forum dat er veel mensen zijn die het spel geen kans geven omdat de game extra duur is ivm bijvoorbeeld andere day one releases.
Persoonlijk denk ik dat ze zichzelf in de vingers snijden. Veel mensen zullen wachten tot het spel in de budgetbak terecht komt. De zekerheidjes als God of War en Horizon kun je vast voor die prijs verkopen. R&C wordt al een heel ander verhaal omdat het een andere doelgroep heeft. Ouders zullen straks ook denken, we wachten wel even met kopen tot die goedkoper is.
Zelf zal ik november ook echt geen 75 euro betalen voor Horizon. Ik ga echt even wachten tot een aanbieding van maximaal 40 euro.

• FrankoNL
mobygo76 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:21:
Ik zit even de posts van dit weekend te lezen. Voor Sony zal de verkoop van Returnal belangrijk zijn in de keuze om de spellen duurder te maken. Ik lees ook op dit forum dat er veel mensen zijn die het spel geen kans geven omdat de game extra duur is ivm bijvoorbeeld andere day one releases.
Persoonlijk denk ik dat ze zichzelf in de vingers snijden. Veel mensen zullen wachten tot het spel in de budgetbak terecht komt. De zekerheidjes als God of War en Horizon kun je vast voor die prijs verkopen. R&C wordt al een heel ander verhaal omdat het een andere doelgroep heeft. Ouders zullen straks ook denken, we wachten wel even met kopen tot die goedkoper is.
Zelf zal ik november ook echt geen 75 euro betalen voor Horizon. Ik ga echt even wachten tot een aanbieding van maximaal 40 euro.
Ja ben het hier wel mee eens. Ik heb al eens eerder zoiets gepost. "Vroeger", toen een game bij de retailers voor 55-59 euro te vinden was, nam je nog wel eens een gok met een game als returnal. Nu hij daar toch ook bijna altijd 75 euro is, denk ik er echt wel twee keer over na.

Dus ook de reden dat returnal er niet komt hier. R&C daarentegen .. ik denk niet dat ik die kan weerstaan. Dat is wat mij betreft de eerste echte grote exclusive.

Overigens heb ik Demon Souls voor 40 euro (tweedehands). Dat is nu de manier waarop ik twijfelgevallen nu koop, maar daar verdient Sony niks extra's aan.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
mobygo76 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:21:
Het helpt ook niet dat Housemarque bekend is van de Indie-games en dat Returnal wordt geadverteerd als een spel met 'arcade-y' gameplay. Roguelite games komen vrijwel altijd uit de Indie-hoek.

Maar iedereen die het gespeeld heeft kan beamen dat de gameplay veel meer diepgang heeft dan je op het eerste oog zou vermoeden. Tel daar bij op het gebruik van de 3D audio, adaptive triggers, haptic feedback, de gehele presentatie en je zit in de hoek van een AAA-game. Heb er zelf 70 euro voor betaald en geen moment spijt gehad. Voorzie nu al dat ik hier meer uren in ga stoppen dan bijv. Demon's Souls wegens de herspeelbaarheid.

• Timothy3000
https://www.nu.nl/tech/61...an-het-jaar-aanhoudt.html

Blij dat ik mijn PS5 al binnen heb. :)
Pagina: 1 ... 114 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord