Ten eerste moet je niet te veel afgaan op de klagers op het internet. Er is daar altijd een bias voor het negatieve, mensen die wel 70/80 euro voor een game willen uitgeven hebben geen tijd om hub keuze te verantwoorden. Die zijn te deuk met gamen 😉mobygo76 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:21:
Ik zit even de posts van dit weekend te lezen. Voor Sony zal de verkoop van Returnal belangrijk zijn in de keuze om de spellen duurder te maken. Ik lees ook op dit forum dat er veel mensen zijn die het spel geen kans geven omdat de game extra duur is ivm bijvoorbeeld andere day one releases.
Persoonlijk denk ik dat ze zichzelf in de vingers snijden. Veel mensen zullen wachten tot het spel in de budgetbak terecht komt. De zekerheidjes als God of War en Horizon kun je vast voor die prijs verkopen. R&C wordt al een heel ander verhaal omdat het een andere doelgroep heeft. Ouders zullen straks ook denken, we wachten wel even met kopen tot die goedkoper is.
Zelf zal ik november ook echt geen 75 euro betalen voor Horizon. Ik ga echt even wachten tot een aanbieding van maximaal 40 euro.
Sony gaat zijn dat prijsbeleid echt niet laten afhangen van returnal, daarvoor is het niet mainstream genoeg. Slechte verkopen kunnen ook komen omdat het concept mensen afschrikt en niet zo zeer de prijs. R&C en Horizon zullen echt veel meer zeggen of de prijs een probleem gaat zijn. Ik denk dat het zoals iedere prijsverhoging is, eerst wordt er heel veel geklaagd, dan komt er een game waar voor één keer een uitzondering wordt gemaakt en paar games later is iedereen er aan gewend en hoor je niemand meer. Bij de PS6 introductie gaat het gewoon weer gebeuren, mark my words
:strip_exif()/f/image/P6vf7hX9oT52sWM1eAdlbSMF.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ixpBovZxDRVBPjvJteWAD7vE.png?f=fotoalbum_large)