mobygo76 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:21:
Ik zit even de posts van dit weekend te lezen. Voor Sony zal de verkoop van Returnal belangrijk zijn in de keuze om de spellen duurder te maken. Ik lees ook op dit forum dat er veel mensen zijn die het spel geen kans geven omdat de game extra duur is ivm bijvoorbeeld andere day one releases.
Persoonlijk denk ik dat ze zichzelf in de vingers snijden. Veel mensen zullen wachten tot het spel in de budgetbak terecht komt. De zekerheidjes als God of War en Horizon kun je vast voor die prijs verkopen. R&C wordt al een heel ander verhaal omdat het een andere doelgroep heeft. Ouders zullen straks ook denken, we wachten wel even met kopen tot die goedkoper is.
Zelf zal ik november ook echt geen 75 euro betalen voor Horizon. Ik ga echt even wachten tot een aanbieding van maximaal 40 euro.
Ten eerste moet je niet te veel afgaan op de klagers op het internet. Er is daar altijd een bias voor het negatieve, mensen die wel 70/80 euro voor een game willen uitgeven hebben geen tijd om hub keuze te verantwoorden. Die zijn te deuk met gamen 😉

Sony gaat zijn dat prijsbeleid echt niet laten afhangen van returnal, daarvoor is het niet mainstream genoeg. Slechte verkopen kunnen ook komen omdat het concept mensen afschrikt en niet zo zeer de prijs. R&C en Horizon zullen echt veel meer zeggen of de prijs een probleem gaat zijn. Ik denk dat het zoals iedere prijsverhoging is, eerst wordt er heel veel geklaagd, dan komt er een game waar voor één keer een uitzondering wordt gemaakt en paar games later is iedereen er aan gewend en hoor je niemand meer. Bij de PS6 introductie gaat het gewoon weer gebeuren, mark my words

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
sowieso :P wel echt een probleem die semiconductor/chip productie, Naast pc's en laptops beginnen zelfs etiket printers al een probleem te worden.
cold_as_ijs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Ten eerste moet je niet te veel afgaan op de klagers op het internet. Er is daar altijd een bias voor het negatieve, mensen die wel 70/80 euro voor een game willen uitgeven hebben geen tijd om hub keuze te verantwoorden. Die zijn te deuk met gamen 😉
Inderdaad eerst maar eens de verkoopcijfers van Returnal afwachten... dan pas kan er een conclusie getrokken worden. Ik zie op Twitter en Twitch heel veel mensen die de game wel spelen maar dat zegt natuurlijk ook niets. net als die 5 mensen die op Tweakers aangeven op een prijsdaling te wachten.

[ Voor 45% gewijzigd door Chaoss op 10-05-2021 10:47 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-01 16:00

Superkiwi

Hoi doei

Ik had mijn verwachting over het kunnen aanschaffen van een PS5 in de 'vrije verkoop' al verlengd van maart naar oktober/november. Het zou me niks verbazen als dat volgend jaar pas mogelijk wordt.
We wachten rustig af :/

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Doe het wel in het fb topic

[ Voor 112% gewijzigd door 418O2 op 10-05-2021 11:31 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:48
Pricing 'concern' zal nog wel even aanhouden, al dan niet gestimuleerd vanuit influencer campaigns die ergens geïnitieerd worden.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 08:29
cold_as_ijs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Sony gaat zijn dat prijsbeleid echt niet laten afhangen van returnal, daarvoor is het niet mainstream genoeg. Slechte verkopen kunnen ook komen omdat het concept mensen afschrikt en niet zo zeer de prijs. R&C en Horizon zullen echt veel meer zeggen of de prijs een probleem gaat zijn. Ik denk dat het zoals iedere prijsverhoging is, eerst wordt er heel veel geklaagd, dan komt er een game waar voor één keer een uitzondering wordt gemaakt en paar games later is iedereen er aan gewend en hoor je niemand meer. Bij de PS6 introductie gaat het gewoon weer gebeuren, mark my words
En ik zet in op het tegenovergestelde. Over een paar maanden blijkt prijsverhogingsexperiment mislukt en zijn de games weer maximaal 60 tot 65 euro. :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Bao_mi1 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:14:
Vroeger in de ps1 en ps2 tijden speelde ik eigenlijk altijd offline multiplayer games, en nu zie ik die eigenlijk amper meer voorbij komen. Heeft iemand tips voor vermakelijke offline multiplayer games die ik voor niet al te veel geld in te ps store op kan pikken? Van racers tot shooters of arcade, maakt eigenlijk niet zoveel uit..

Ik heb de laatste 10 jaar geen playstation gespeeld dus er zijn ongetwijfeld ontzettend veel games die ik gemist heb die nu nog een paar euro kosten.
https://www.co-optimus.com/

Op deze site dus opties om te filteren op games met 2 of meer spelers :)

Verder persoonlijke suggestie, horizon chase turbo, lekker old skool racen met fantastische soundtrack, en wellicht iets exotischer, maar ook erg leuk imho 'geometry wars 3 (en 2 geloof ik ook maar weet niet of die beschikbaar is op ps4/5).
Beide dus geen native ps5 games want:

Hoor zelf in de groep die geen ps5 heeft, en op basis van de berichtgeving zal dat niet erg snel veranderen helaas.......
Gelukkig nog wel genoeg in de backlog.... :*)

10 second ninja DONE

Timothy3000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:28:
[...]

En ik zet in op het tegenovergestelde. Over een paar maanden blijkt prijsverhogingsexperiment mislukt en zijn de games weer maximaal 60 tot 65 euro. :)
Dat vermoeden heb ik ook, vooral als 3rd party games wel gewoon voor €60-65 te krijgen zijn. Denk dat er best veel mensen zijn die door de prijsverhoging minder games kopen. €15 meer dan €60 is toch al 25% duurder, dat is echt niet niks.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 17:13
Pff ja idd... ik had ook geluk. Ik kreeg mail van bol dat ie te bestellen was(september 2020?). Nog 10 minuten getwijfeld of ik dat moest doen, want meteen €499 aftikken. Met creditcard betaald, want de afschrijving is dan pas bij verzending. Paar minuten daarna uitverkocht, tot en met vandaag. Echt blij dat ik em bij launch had *O*

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-01 16:55
Dat hangt natuurlijk af van of spelprijzen elastisch of inelastisch zijn of in welke mate. Sony zal er vanuit gaan dat de doorgevoerde prijsverhoging ruimschoots opweegt tegen een te verwachten daling qua verkoopaantallen. Per saldo houdt Sony onder de streep meer over.

[ Voor 4% gewijzigd door ariekanari op 10-05-2021 11:52 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Timothy3000
Hulleman schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Pff ja idd... ik had ook geluk. Ik kreeg mail van bol dat ie te bestellen was(september 2020?). Nog 10 minuten getwijfeld of ik dat moest doen, want meteen €499 aftikken. Met creditcard betaald, want de afschrijving is dan pas bij verzending. Paar minuten daarna uitverkocht, tot en met vandaag. Echt blij dat ik em bij launch had *O*
Same! Dag 1 bij BOL besteld, op release binnen. Nog nooit zo zenuwachtig geweest of de pakketbezorger kwam als op 19 november 2020. :P

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
FrankoNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:36:
[...]

staat de output van de ps5 (pcm meestal) wel gelijk met wat de C8 verwacht / doorstuurt naar de soundbar? Als ps5 PCM output en LG stuurt dit in een ander format door naar de soundbar dan krijg je misschien ellende.

1 van de apparaten moet de decoding doen, niet meerdere.
Als ik PCM selecteer op de PS5 dan toont de soundbar PCM. Idem voor Dolby Audio en DTS. Is dat in orde?

@Twixie: dank voor je suggestie. Ik heb (nog) geen testbestand geprobeerd. Moet even kijken waar ik zoiets kan testen. Ik heb in het PS menu wel een beetje geëxperimenteerd met de plaatsing van de speakers (graden). Dit leek een verbetering op te leveren, maar gek genoeg leek het weer terug bij af nadat de PS opgestart werd vanuit de ruststand. Enfin, dit verdient nog nadere aandacht.

Wat betreft Nes/Snes prijzen: ik kan me herinneren dat Maniac Mansion een van de duurste spellen van de Nes was. Rond 189 gulden? Mijn duurste spellen waren MK3 en DKC, beide voor 169. Ik was er bij toen een vriend van mij 249 afrekende voor Street Fighter 2 bij de Bart Smit. En dan te bedenken dat de Snes combi die ik had met Super Mario World, twee controllers en de Snes zelf 349 was. SMW is nog steeds een van m'n all time favoriete platform games. Het gaf veel voldoening om alle 96 levels uit te spelen.

Ik speel nu Ratchet and Clank. Toch doorgezet en het is wel een ok spel voor mij. Ook weer Gran Turismo Sport opgepakt en ben bezig nog een paar Endurance races te halen voor de career mode. Inmiddels level 43, maar zo ver verwijderd van de Platinum die @Superkiwi wel heeft. Ben ik nu automatisch de sjaak met die x aantal wins trophies omdat ik al op een redelijk hoge level heb en praktisch alle overwinningen online nog moet halen? Kan me voorstellen dat ik vanaf level 1 andere tegenstanders zou tegenkomen dan nu.

Flickr

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Iemand de PS plus game Stranded Deep al geprobeerd? Is het wat?

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:06
Piet_Piraat7 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:05:
Even 5 minuten tot nu toe, maar niks voor mij.
Leuk om er een game bij te hebben, maar ik ga hem verwijderen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wilmundo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:07:
[...]

Als ik PCM selecteer op de PS5 dan toont de soundbar PCM. Idem voor Dolby Audio en DTS. Is dat in orde?
Dat klopt, het ligt eraan waar er gedecoceerd wordt. Met PCM doet het uitsturende apparaat dat lossless en geeft alle info al door aan de versterker of, ai, haat dat woord, soundbar, en bij Dolby Digital/DTS etc. decodeert de versterker het binnengekomen "audiopakket".

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:59
Exorcist schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Dat klopt, het ligt eraan waar er gedoceerd wordt. Met PCM doet het uitsturende apparaat dat losless en geeft alle info al door aan de versterker of, ai, haat dat woord, soundbar, en bij Dolby Digital/DTS etc. decodeert de versterker het binnengekomen "audiopakket".
Het is dan wel de vraag of er ergens niet een decoding plaats vindt. Dat zou kunnen verklaren waarom er een vertraging op zit :)

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:26
G.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:12:
[...]

Even 5 minuten tot nu toe, maar niks voor mij.
Leuk om er een game bij te hebben, maar ik ga hem verwijderen.
Idee leek me leuk, maar na 5 minuten afgehaakt.. K besturing ook.

Verwijderd

Precies waar deze game heen moet... Deep...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Vanmiddag battlefield ook maar gedowmload, voor de single player :P. Zojuist een paar uur Wreckfest gespeeld (eerste campaign) een racegame op 60fps is wel erg lekker, grafische verschil met de PS4 versie is helaas minimaal.
Je kan het gewoon proberen en voor jezelf bepalen, kost je uiteindelijk niets :P

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:07
Vanwege Resident Evil Village dit weekend toch maar eens de PS Plus collectie ingedoken en Resident Evil 7: Biohazard binnen gehaald. Had ‘m al eens gespeeld bij de release maar kwam er toen niet in. Had ook nooit eerder een RE game gespeeld. Nu klikte het wel en zojuist de game in 10 uur uitgespeeld. Had af en toe wel een guide nodig om te weten wat de volgende stap is maar heb me er erg goed mee vermaakt en nu best wel hyped om Village te spelen :9

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:40

WTM

Ik heb op de PS4 de game Mortal Kombat 11. Die heb ik op de PS5 geïnstalleerd en kon zo de PS5 versie downloaden en die spelen met de PS4 disk erin.

Nu heb ik vandaag (don't ask) de PS5 Mortal Kombat 11 Ultimate Edition versie waar een code bijzit. Die heb ik opgevoerd en ik zie in transactiegeschiedenis "Mortal Kombat 11 Ultimate PS4 & PS5" (betaalmethode prepaid kaart staat erbij). Nu kan ik waarempel de PS4 versie spelen zonder disk maar de PS5 versie vereist de PS4 disk (en de PS5 disk pakt ie ook....)

Is er een manier om de PS5 versie te downloaden en spelen zonder PS5 disk te moeten gebruiken? Voor mijn gevoel moet dat kunnen daar de PS4 versie wél zonder disk te spelen is....?
WTM schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:14:
Ik heb op de PS4 de game Mortal Kombat 11. Die heb ik op de PS5 geïnstalleerd en kon zo de PS5 versie downloaden en die spelen met de PS4 disk erin.

Nu heb ik vandaag (don't ask) de PS5 Mortal Kombat 11 Ultimate Edition versie waar een code bijzit. Die heb ik opgevoerd en ik zie in transactiegeschiedenis "Mortal Kombat 11 Ultimate PS4 & PS5" (betaalmethode prepaid kaart staat erbij). Nu kan ik waarempel de PS4 versie spelen zonder disk maar de PS5 versie vereist de PS4 disk (en de PS5 disk pakt ie ook....)

Is er een manier om de PS5 versie te downloaden en spelen zonder PS5 disk te moeten gebruiken? Voor mijn gevoel moet dat kunnen daar de PS4 versie wél zonder disk te spelen is....?
Misschien even helemaal deinstalleren en dan (zonder de disc) opnieuw installeren. Ik vermoed dat je PS5 installatie nu gekoppeld zit aan de disc variant.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 10-05-2021 21:41 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• WTM

WTM

Raem schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Misschien even helemaal deinstalleren en dan (zonder de disc) opnieuw installeren. Ik vermoed dat je PS5 installatie nu gekoppeld zit aan de disc variant.
Ja, dat heb ik gedaan, bij storage heb ik de PS4 en PS5 versie gedelete

Als ik vervolgens mij Library ga kijken zie ik onder PS4 het pijltje naar beneden staan (download versie) en bij PS5 het schijftje.... (dit zonder dat er een schijf je in de PS5 zit).

Dus hij heeft onthouden dat er een disk versie aanwezig is (?)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:44
WTM schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:14:

PS5 Mortal Kombat 11 Ultimate Edition is ook een disc versie toch? Dan kan het niet. Alleen als je hem volledig digitaal uit de Store koopt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• WTM

WTM

Jumpman schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:56:
[...]

PS5 Mortal Kombat 11 Ultimate Edition is ook een disc versie toch? Dan kan het niet. Alleen als je hem volledig digitaal uit de Store koopt.
Maar waarom is de PS4 versie wél digitaal te spelen zonder disk.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vanaf morgen verloopt het preview embargo voor Ratchet & Clank, dus dan krijgen we de eerste impressies van de media outlets. Denk wel dat Sony veel vertrouwen heeft in deze titel als ze er al zo vroeg bij zijn.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
WinterBase schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:44:
Had ook nooit eerder een RE game gespeeld.
:o Nog nooit?
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/86aba1cff76f7064be857ed4aa13cc3d/raw

De volgende moet je eigenlijk wel eens spelen:
Resident Evil 1 (origineel)
Resident Evil 2 (origineel dit spel jaren favoriet geweest begin 2000 dat ik dit speelde)
Resident Evil 3 (origineel)
Resident Evil 4 (100% de beste deel)
Resident Evil 1 remake
Resident Evil 2 remake
Resident Evil 3 remake
Resident Evil 7 (weer het gevoel van vroeger terug)
Resident Evil Revelations
Resident Evil Revelations 2

Optioneel maar ik kon er zelf niet 100% inkomen
Resident Evil code Veronica (had eigenlijk deel 3 moeten zijn en deel 3 had slechts een uit de hand gelopen DLC moeten zijn van deel 2)
Resident Evil zero
Resident Evil 5 (100% uitgespeeld maar geen Resident Evil gevoel)

Vermijden:
Resident Evil 6 (Nog 1 hoofdstuk uitspelen maar kreeg er meer een Hollywood actiefilm gevoel bij dan Horror)
Umbrella Corps en elk ander vorm van multiplayer :X
Resident Evil Gaiden
Resident Evil shooting games (met PS pistool :X )

Meeste delen gewoon nog digitaal te koop in PlayStation store O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Starscreamer op 11-05-2021 09:51 ]

• Timothy3000
Resident Evil 4 was het beste deel tot Resident Evil 7 uitkwam. ;) :p

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
mxmemx schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:11:
Ik was maar een clown.... Ooohh elden ring....
Wanneer verwacht men dat Elden Ring komt? Enkel naar de PS4 of ook voor de PS5?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
kazuka schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:16:
Vanaf morgen verloopt het preview embargo voor Ratchet & Clank, dus dan krijgen we de eerste impressies van de media outlets. Denk wel dat Sony veel vertrouwen heeft in deze titel als ze er al zo vroeg bij zijn.
Waar baseren ze die preview op dan? Of heeft de pers ook een speelsessie gedaan? Preview op basis van de state of play zou wel loos zijn :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik ook niet hoor, totaal niet mijn soort spel... Onee heb ooit op de Wii een RE gespeeld, geen flauw idee welk deel maar ik kon er niet doorkomen.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:46
Ben toch wel benieuwd naar resident evil nu ik zoveel goede verhalen hoor erover. Vroeger wel is een RE geprobeerd maar kwam er net zoals andere hier ook niet lekker in en daarna ook nooit meer geprobeerd. Misschien toch is proberen RE7 op te starten vanavond vanuit ps plus.

[ Voor 7% gewijzigd door Stylze op 11-05-2021 10:02 ]

Playstation 5

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:56:
[...]

Wanneer verwacht men dat Elden Ring komt? Enkel naar de PS4 of ook voor de PS5?
PS6.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Timothy3000
RE7 is echt zeer de moeite waard! En inderdaad gratis in de PS Plus collectie.

Village was wel leuk maar haalde dat niveau voor mij iig helaas bij lange na niet. Fantastische eerste helft maar een zeer matige tweede.

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 11-05-2021 10:04 ]

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10-2025

• Amaze86
  • Laatst online: 21-01 19:12
Resident Evil: Village mocap sessions shot on the Sony Santa Monica stage.

https://mobile.twitter.co...esident-evil-8-village%2F

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-01 18:13
Lapras schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:06:
[...]

Dus je kan wat avatars en themes winnen? Geeft iemand daar om of mis ik iets?
Dat vraag ik me ook af. Avatars hebben iets meer nut op de PS5 maar themes niet echt.
Dus voor de PS4 is het interessanter al betwijfel ik of er zijn die daar echt om geven.

Ik heb met toch wel aangemeld, je doet er dan ook een ander een plezier mee.

[ Voor 9% gewijzigd door AppleFan2007 op 11-05-2021 16:14 ]

Lapras schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:06:
[...]

Dus je kan wat avatars en themes winnen? Geeft iemand daar om of mis ik iets?
Jammer dat je op de PS5 niets hebt aan die thema's, vond het op de PS4 altijd wel grappig om om de zoveel tijd een ander thema te kiezen.

Ook een nieuwe reclame, vond hem zelf wel grappig:

[YouTube: Best of | PlayStation Plus]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
nieuws: Gerucht: volgende PSVR heeft oogtracking en hogere resolutie

[ Voor 60% gewijzigd door Chaoss op 11-05-2021 18:34 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
FMS schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:03:
Mortal Shell is on sale voor 19,49 op PS store.
Zag hem net op pepper voorbij komen voor de Enhanced Edition, zeer mooie prijs!
Zelf laatst nog 30,- voor betaald.

@spaceboy voor dit bedrag zou ik hem zeker op de "plank" leggen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Als mijn ps5 uit stand-by komt kom ik altijd in die vervelende kaarten bak. Kan ik dat nog ergens uitzetten of jullie weten?

Deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVisKeokmDDeMAxujJuWm8QYZN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6vf7hX9oT52sWM1eAdlbSMF.jpg?f=fotoalbum_large

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:07
Vanavond God of War weer eens verder opgepakt. In 2019 tot over de helft doorgespeeld en toen op onverklaarbare wijze in de backlog terecht gekomen. Na zo’n lange tijd weer midden in een game stappen is het wel weer zoeken naar de controls en hoe alles qua upgrades in elkaar steekt. Heerlijk trouwens om ook deze game in 60 fps te kunnen ervaren :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• edwinvdteems
Starscreamer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:47:
[...]

:o Nog nooit?
[Afbeelding]

De volgende moet je eigenlijk wel eens spelen:
Resident Evil 1 (origineel)
Resident Evil 2 (origineel dit spel jaren favoriet geweest begin 2000 dat ik dit speelde)
Resident Evil 3 (origineel)
Resident Evil 4 (100% de beste deel)
Resident Evil 1 remake
Resident Evil 2 remake
Resident Evil 3 remake
Resident Evil 7 (weer het gevoel van vroeger terug)
Resident Evil Revelations
Resident Evil Revelations 2

Optioneel maar ik kon er zelf niet 100% inkomen
Resident Evil code Veronica (had eigenlijk deel 3 moeten zijn en deel 3 had slechts een uit de hand gelopen DLC moeten zijn van deel 2)
Resident Evil zero
Resident Evil 5 (100% uitgespeeld maar geen Resident Evil gevoel)

Vermijden:
Resident Evil 6 (Nog 1 hoofdstuk uitspelen maar kreeg er meer een Hollywood actiefilm gevoel bij dan Horror)
Umbrella Corps en elk ander vorm van multiplayer :X
Resident Evil Gaiden
Resident Evil shooting games (met PS pistool :X )

Meeste delen gewoon nog digitaal te koop in PlayStation store O-)
Ook nog nooit gespeeld 😇 Maar nu Days Gone uitgespeeld is, op zoek naar nieuw vermaak. 7 is gratis, kan ik daar mee beginnen of beter met 1?

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:49

BlackEyedAngel

Just a decent guy

edwinvdteems schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:21:
[...]

Ook nog nooit gespeeld 😇 Maar nu Days Gone uitgespeeld is, op zoek naar nieuw vermaak. 7 is gratis, kan ik daar mee beginnen of beter met 1?
Gisteren toevallig uitgespeeld, imho is RE7 volgens mij goed opzichzelf staand te spelen, heb nooit het gevoel gehad dat ik iets miste omdat ik niet alle games gespeeld heb.
En gezien ik in de RE mood was, meteen Resident Evil: Vendetta gekeken, was nog best goed ook :o

[ Voor 30% gewijzigd door BlackEyedAngel op 12-05-2021 05:34 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 17:13
WinterBase schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:53:
Vanavond God of War weer eens verder opgepakt. In 2019 tot over de helft doorgespeeld en toen op onverklaarbare wijze in de backlog terecht gekomen. Na zo’n lange tijd weer midden in een game stappen is het wel weer zoeken naar de controls en hoe alles qua upgrades in elkaar steekt. Heerlijk trouwens om ook deze game in 60 fps te kunnen ervaren :)
Gruwelijke game. Die game ziet er echt fantastisch uit en speelt geweldig in 60fps. De New game+ is ook de moeite. Veel toffe krachtige nieuwe loot, waardoor Kratos pas echt weer de God of War wordt. Ik moet alleen nog alle Odins Ravens en de collectibles (maskers, kopjes, etc) zoeken. Nog niet echt veel zin in, maar zo dicht bij de platinum :P

Iemand daar nog tips voor om dat ff snel te doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 12-05-2021 07:55 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Hulleman schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:54:
[...]

Gruwelijke game. Die game ziet er echt fantastisch uit en speelt geweldig in 60fps. De New game+ is ook de moeite. Veel toffe krachtige nieuwe loot, waardoor Kratos pas echt weer de God of War wordt. Ik moet alleen nog alle Odins Ravens en de collectibles (maskers, kopjes, etc) zoeken. Nog niet echt veel zin in, maar zo dicht bij de platinum :P

Iemand daar nog tips voor om dat ff snel te doen?
Volgens mij heeft powerpyx wel een mooie guide online staan. Kijk graag op zijn website voor de laatste zaken om een platinum binnen te slepen :)

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-01 19:51
Wat een gedoe zeg met die hardeschijfruimte.
5 spellen Cod - GT sport - valhalla - Battlefield 5 en Nioh op de harddisk. Mag je vervolgens Battlefield eraf gooien omdat je gt sport moet updaten.

Moet echt snel iets voor komen, dit is gewoon eigenlijk niet leuk.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-01 11:41
Donstil schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:54:
Als mijn ps5 uit stand-by komt kom ik altijd in die vervelende kaarten bak. Kan ik dat nog ergens uitzetten of jullie weten?

Deze: [Afbeelding]
Dan heb je een game gesuspend staan. Alleen dan doet ie dat.

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-01 16:01
MaFFia schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:51:
5 spellen Cod - GT sport - valhalla - Battlefield 5 en Nioh op de harddisk. Mag je vervolgens Battlefield eraf gooien omdat je gt sport moet updaten.

Gewoon Cod eraf dan kan je gelijk nog 5 andere spellen installeren
ZeroY85 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Dan heb je een game gesuspend staan. Alleen dan doet ie dat.
Ja klopt dat heb ik dan wel inderdaad maar dat vind ik juist het fijne van Stand-by.

Hahaha ja dat is drama he.
Hoevaak ik Cold War al niet opnieuw heb geïnstalleerd omdat updaten niet kon 8)7

Zodra dat slot open gesteld wordt en er een 2 TB disk beschikbaar is dan moet ik dat direct hebebn.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hoezo wou de update niet? Het "copying" van de PS4 is toch niet langer van toepassing op PS5 titels? Of hadden jullie überhaupt onvoldoende ruimte beschikbaar?
Moet echt snel iets voor komen
Is er al sinds dag 1, namelijk externe HDD/SSD gebruiken voor je PS4 games. Ik heb ruim 350 games op mijn PS5 staan en nergens last van O-) .

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 12-05-2021 11:34 ]

• ChuckBartowski
  • Laatst online: 16-01 13:42
Ik heb ook maar een Samsung T7 aan m’n PS5 gehangen... gaat erg hard als je games wil laten staan die je af en toe speelt icm 1/2 grotere Singleplayers.

Ik heb tot nu toe overigens bewust alleen games met 60fps gespeeld, maar omdat er zulke grote titels op mijn backlog staan die nog geen patch hebben (of gaan krijgen) toch maar even een keer geprobeerd of ik erover heen kan stappen...

Dat antwoord is een duidelijke ‘nee’... wat een verschil, bij movement is alles zo blurry, kan me amper voorstellen dat dit voorheen de standaard was :) zo zie je maar dat je heel snel aan iets went, maar daarna terug is een ander verhaal.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 12:14
Twixie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Is er al sinds dag 1, namelijk externe HDD/SSD gebruiken voor je PS4 games. Ik heb ruim 350 games op mijn PS5 staan en nergens last van O-) .
Ik gebruik de Sandisk Extreme V2 1TB. Dat gaat ook heel erg goed. Heb nog een nieuwe liggen (verzegeld en al) als iemand is geintereseerd. O-)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Caayn schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:15:
Hoezo wou de update niet? Het "copying" van de PS4 is toch niet langer van toepassing op PS5 titels? Of hadden jullie überhaupt onvoldoende ruimte beschikbaar?
Veel titels zijn nog PS4 versies, daar komt het sowieso ook nog bij voor.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ChuckBartowski schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:51:
Ik heb ook maar een Samsung T7 aan m’n PS5 gehangen... gaat erg hard als je games wil laten staan die je af en toe speelt icm 1/2 grotere Singleplayers.

Ik heb tot nu toe overigens bewust alleen games met 60fps gespeeld, maar omdat er zulke grote titels op mijn backlog staan die nog geen patch hebben (of gaan krijgen) toch maar even een keer geprobeerd of ik erover heen kan stappen...

Dat antwoord is een duidelijke ‘nee’... wat een verschil, bij movement is alles zo blurry, kan me amper voorstellen dat dit voorheen de standaard was :) zo zie je maar dat je heel snel aan iets went, maar daarna terug is een ander verhaal.
Daarom ben ik al langer voorstander van 60fps als de standaard framerate target. Resolutie is leuk voor screenshots en marketing materiaal maar het uiteindelijke beeld in beweging is, imo, belangrijker omdat je zelden stilstaat in games.

60fps met lichte hoge kwaliteit motion blur _/-\o_ Als kers op de taart moet je dan eigenlijk op een OLED met BFI spelen. 120fps is ook leuk maar daar heb ik nog niet direct een mening over of ik het de impact op de overige grafische onderdelen waard vindt.

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-01 19:51
Twixie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Is ook wel zo, maar wil liever gelijk goed doen dan een halve oplossing.. al kost het me 300 euro om intern er iets goeds bij te hebben vind ik dat niet erg.. nu 50 tot 100 uitgeven voor een tijdelijke oplossing is gewoon slecht .

Helaas moeten we het ermee doen, maar kom toch niet van het gevoel af dat ze dit doel bewust hebben gedaan.
Vraag creëren ofzo.

Toch maar zo voor een extern iets kijken =(

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

MaFFia schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:30:
[...]
Is ook wel zo, maar wil liever gelijk goed doen dan een halve oplossing.. al kost het me 300 euro om intern er iets goeds bij te hebben vind ik dat niet erg.. nu 50 tot 100 uitgeven voor een tijdelijke oplossing is gewoon slecht .
Die interne SSD zal beduidend duurder zijn dan een externe, terwijl al aangetoond is dat PS4 games helemaal niet profiteren van de snelheid van de interne SSD. Ik zou daarom zeker wél overwegen om ook externe opslag te voorzien voor je PS4 games. En ik zie niet waarom je dat een tijdelijke oplossing noemt, want het een sluit het andere niet uit (daar ga ik toch van uit). Dus nu extern kopen, en dan van zodra ze uit zijn, een interne M.2 uitbreiding er bovenop. Zo ga ik het in elk geval doen. Voorlopig is de default storage nog (net) genoeg voor mijn huidige PS5 games.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 12:14
Twixie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:44:
[...]

Die interne SSD zal beduidend duurder zijn dan een externe, terwijl al aangetoond is dat PS4 games helemaal niet profiteren van de snelheid van de interne SSD. Ik zou daarom zeker wél overwegen om ook externe opslag te voorzien voor je PS4 games. En ik zie niet waarom je dat een tijdelijke oplossing noemt, want het een sluit het andere niet uit (daar ga ik toch van uit). Dus nu extern kopen, en dan van zodra ze uit zijn, een interne M.2 uitbreiding er bovenop. Zo ga ik het in elk geval doen. Voorlopig is de default storage nog (net) genoeg voor mijn huidige PS5 games.
Klopt. heb wat testen gedaan. Mijn externe SSD is met PS4 games minimaal net zo snel als de interne SSD van de 5.

• lasharor
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

ChuckBartowski schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:51:

Uncharted 4 is nog wel te doen maar HZD is echt een tegenvaller op de PS5. Geen idee hoe ik dat ooit op de PS4 uitgespeeld heb.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heeft de ps4 versie van yakuza like a dragon een gratis ps5 upgrade? op google kom ik mensen tegen die er problemen mee hebben. ik twijfel?

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 12-05-2021 16:12 ]

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-01 14:37

Lapras

Ice beam

lasharor schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Uncharted 4 is nog wel te doen maar HZD is echt een tegenvaller op de PS5. Geen idee hoe ik dat ooit op de PS4 uitgespeeld heb.
Ik had precies hetzelfde. Zou best graag die expansion doorlopen, maar dan is er echt een upgrade nodig.

Metro Exodus om diezelfde reden wil ik nu dus wel spelen.

• FrankoNL
  • Laatst online: 23:59
Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:12:
heeft de ps4 versie van yakuza like a dragon een gratis ps5 upgrade? op google kom ik mensen tegen die er problemen mee hebben. ik twijfel?
Heeft het.

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgXHQ16xqY893ilTnAbRU2sPOAQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ixpBovZxDRVBPjvJteWAD7vE.png?f=fotoalbum_large

Net toch maar returnal gekocht, ben benieuwd!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-01 13:22
Lapras schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Zou best graag die expansion doorlopen, maar dan is er echt een upgrade nodig.

Metro Exodus om diezelfde reden wil ik nu dus wel spelen.
De uitbreiding voegt niet veel toe bij Horizon vind ik persoonlijk, hoog “been there, done that” gehalte en voegt verhaaltechnisch ook niet veel toe.

Voor het nieuwe deel moeten ze echt wat nieuws gaan doen

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Inmiddels zijn er flink wat nieuwe Ratchet & Clank previews online, o.a.:

https://www.eurogamer.net...ess-test-built-from-charm

https://www.theverge.com/...riew-tech-ray-tracing-ssd

https://www.gameinformer....looking-next-gen-game-yet

https://www.bbc.co.uk/pro...like-playing-a-pixar-film

12 minuten 4K beeldmateriaal zonder gepraat:

[ Voor 19% gewijzigd door Carn82 op 12-05-2021 17:17 ]

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
R&C wordt fantastisch, no doubt! Ook de eerste echte nextgen titel wat mij betreft. Maar ik ga eerste aan de slag met Biomutant, die komt 25e aanstaande uit en dat wordt ook een erg leuke game, zeker weten!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• ChuckBartowski
  • Laatst online: 16-01 13:42
lasharor schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Mijn test was ook met Horizon toevallig :D ik zal Uncharted ook eens proberen, kijken of dat te doen is (staat ook op mijn backlog en krijgt wss geen patch namelijk)
-SaveMe- schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:42:
R&C wordt fantastisch, no doubt! Ook de eerste echte nextgen titel wat mij betreft. Maar ik ga eerste aan de slag met Biomutant, die komt 25e aanstaande uit en dat wordt ook een erg leuke game, zeker weten!
Van BioMutant is er nog geen PS5 versie bij release toch? Komt die er eigenlijk wel? Het lijkt mij ook wel een leuke game, maar misschien wacht ik wel tot er een PS5 versie komt, als die komt.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Vanavond even wat reviews lezen. Maar wat ziet dit er lekker uit zeg. Lijkt me grafisch een toppertje en de gameplay lijkt ook dik in orde.

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Chaoss schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:47:
[...]

Vanavond even wat reviews lezen. Maar wat ziet dit er lekker uit zeg. Lijkt me grafisch een toppertje en de gameplay lijkt ook dik in orde.
Reviews zijn er voorlopig nog niet; dit betreft previews :) En die zijn gebaseerd op een online sessie met Insomniac; dus de 'pers' heeft nog niet kunnen spelen (maar goed; het ligt allemaal in de lijn met de voorgaande games dus de gameplay is vast prima)

• -SaveMe-
Kalder schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:46:
[...]

Van BioMutant is er nog geen PS5 versie bij release toch? Komt die er eigenlijk wel? Het lijkt mij ook wel een leuke game, maar misschien wacht ik wel tot er een PS5 versie komt, als die komt.
Klopt, nog totaal geen nieuws over een PS5 versie, maar ik heb gewoon echt zin de game te spalen, dus ik pik hem op de release op ...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Interview van Wired met onze Hermen Hulst en Jim Ryan: https://www.wired.com/story/playstation-5-six-months-later/

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik wou hem net posten :P

Inhakend op Returnal en R&C: 'The PlayStation 5 Is Starting to Look Like the Revolution It Promised'

Caayn schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:15:
Niet? Ik heb de melding “kan game niet updaten vanwege te weinig schijfruimte” ook nog steeds bij Cold War. Die heb ik als digital PS5 game.

De PlayStation heeft dan c.a 100 GB vrij maar de game is in totaal 130 GB ofz. Dus dat doet vermoeden dat het kopieëren nog steeds gebeurt.

Die gameplay ben ik snel klaar mee schat ik zo in (gewoon niet voor mij. Niets ten nadele van de game) maar gadverdamme het ziet er wel lekker uit zeg! Alleen daarvoor koop ik de game alleen al :P

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 12-05-2021 21:39 ]

• Cardwizard
RE: Village mooi spel, wel te snel uitgespeeld helaas… dat is dan weer het nadeel van een niet open wereld game

• edwinvdteems
Ik heb dus erg genoten van Days Gone en eerder LOU(2). Zijn er meer games met zo’n acopolistische wereld?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nog een interresant feitje uit dit artikel: er zijn op dit moment meer dan 25 titels in ontwikkeling waarvan bijna de helft nieuwe ip's.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-01 16:00

Superkiwi

Hoi doei

edwinvdteems schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:53:
Ik heb dus erg genoten van Days Gone en eerder LOU(2). Zijn er meer games met zo’n acopolistische wereld?
Horizon Zero Dawn :)

*edit
Metro Exodus?

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 13-05-2021 14:27 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Er zijn heel veel apocalyptische games. En ook in verschillende genres, niet enkel action/adventure games

• -SaveMe-
Zit even zonder game om te spelen tot dat biomutant uitkomt. Daarom maar Just Cause 4 uit de plus gedownload en gestart. Heb me prima vermaakt met de vorige delen. Ook deze is qua sandbox factor toch wel weer vermakelijk. Veel chaos maken en lekker experimenteren met alles aan elkaar vast knopen en in beweging brengen. Technisch wel erg achterhaald, erg lage resolutie ook. Tis een en al aliasing en shimmering, maar mag de pret niet drukken. Besturing van voertuigen is niet optimaal, maar goed, in JC doe je toch alles met je grapple/parachute/wingsuit ...

Vind overigens de wingsuit challenges erg frustrerend. Je hebt weinig tijd en dus weinig ruimte voor fouten en de besturing vind ik niet erg precies. Maar goed, buiten de challenges om is het goed te doen en fun om de wingsuit te gebruiken. Maar alleen moet je die challenges doen voor upgrades, dus dat is dan wel weer jammer ...

De lijst is zeer lang, maar is vooral de vraag waar je echt naar op zoek bent. Dying light vind ik ook wel in dat genre passen, maar is qua gameplay en vooral adrenaline level een heel andere game dan bv horizon zero dawn. Ook TLOU en Days gone zijn in mijn ogen andere games
Speel nu infamous 2nd son. Zit er nu echt lekker in, zeker met de nieuwe krachten wordt het een veel fijnere game om te spelen qua gameplay. Maar je kan dus 2 kanten op qua karma en zoals de meeste ga ik natuurlijk voor een goede karma 😉, maar zit er veel replay waarde om voor het slechte pad te kiezen? Wat ik zo op het internet lees is dat het nauwelijks impact heeft op het verhaal. Het is een leuke game, maar wel eentje die niet te lang moet duren. Daarvoor is de wereld te saai, zonnestand rete irritant als je geen HDR scherm hebt en gebrek aan side quests helpen ook niet mee.

• AppleFan2007

• Cardwizard
@AppleFan2007 ik ben dan weer zo’n type die een ander kleurtje erg tot vind en daar rustig een witte voor verkoopt 😂

• Amaze86
  • Laatst online: 21-01 19:12
Midnight black nice.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• AppleFan2007
Cardwizard schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:17:
@AppleFan2007 ik ben dan weer zo’n type die een ander kleurtje erg tot vind en daar rustig een witte voor verkoopt 😂
Ik twijfel om een witte te verkopen maar ik denk dat dat zwart niet gaat passen bij het charging dock

[ Voor 3% gewijzigd door AppleFan2007 op 13-05-2021 15:37 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Er werd recent gehint naar een eventuele 'redesign'. Ik begrijp dat dit enkel over de interne hardware ging. Mainboard design, chips, alles iets anders packagen.

Maar ik kan niet anders dan de futiele hoop koesteren dat dit ook een hardware redesign met zich meebrengt.

Ik heb op zich niets tegen de 'dubai sky-scraper look'. Vind het wel iets hebben en volgens mij went het wel. Maar het ding mag echt wel 25% kleiner. En de hoofdzonde vind ik dan toch wel die achterlijke ronde plastiek voet waar die op MOET.

Wat ik altijd fijn vond aan de ps4, en dan later met de ps4 slim, was het boxy no nonsense design. Nauwelijks groter dan een stevig boek voor op de koffietafel. Kon gemakkelijk een rugzak of reistas in. Gebeurde soms wel dat ik langere periodes niet op dezelfde locatie was, waardoor je 'm makkelijk kon meenemen en op verplaatsing gamen.

Heb zelfs reacties gelezen van users waar de playstation soms wat resoneert als hij slecht op die voet gemonteerd staat. Wat een misser. Een console hoeft niet te lijken op een ikea meubel, sony!

We will see. Hoe dan ook, die kanjer van een heatsink zal sony wel flink wat geld kosten in BOM en transport kosten (gewicht). Economische wetmatigheid zal er wel voor zorgen dat de ps5 zo snel mogelijk kleiner en lichter wordt, enkel daardoor al...

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik betwijfel of we een Slim-variant gaan zien deze generatie. Sony heeft nu wel heel bewust gekozen voor grote heatsinks en een grote fan, en dat ook een beetje als verhaal neergezet bij de introductie. Er zal best veel effort ingestoken moeten worden om zoiets in een klein formaat te proppen. En in tegenstelling tot de vorige generaties lijkt het uitgesproken uiterlijk van de PS5 bewust gekozen. De accessoires zoals de koptelefoon en (huidige) VR-set zijn ook in die stijl, het uiterlijk is meer dan voorheen een marketingdingetje geworden.

Van mij had het ook het oude ingetogen kastje mogen zijn trouwens, maar kijkende hoe ze de PS nu in de markt zetten zie ik dat niet snel gebeuren.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-01 15:33
Komt sowieso na verloop van tijd een refresh. Of het nou dezelfde vorm is maar dan kleiner of een nieuw design die ook kleiner is. Geld moet rollen en onderdelen worden kleiner, ook de heatsink die vooral zo in de markt is gezet omdat de 4 als jet engine te boek stond. Alvast een zorg weggenomen bij de consument dus(soort van). Qua design accesoires is het toch alleen de kleurstelling die overeen komt?

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Verwijderd

DualSense Cosmic Red & Midnight Black Reveal Trailer | PS5

|:(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2021 18:59 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mooi op tijd, gooi maar in de digitale winkelschappen dan :p

Pagina: 1 ... 115 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord