Ik denk dat de meeste last gen console games nog wel onder de 1080p zaten, althans op de base consoles. Met variabele resolutie. Behalve dan simpele indie of eenvoudige art style games.
Valt nog wel mee denk ik.
Ivm de vermeende 'simpelheid', daar heb ik zelf niets tegen. Ik zeg alvast dat het niet helemaal mijn type game is (denk ik). Maar ik ben de vaak overdreven en geforceerde diepgang in de meeste games wel beu eigenlijk. Lore, lange verhalen, onnozele skill trees, modifiers, boosters, RPG elementen, open world...
Allemaal vaak niets toevoegend busy work. Persoonlijke mening uiteraard. Maar games mogen wat mij betreft wat meer terug de kant opgaan van kortere, krachtigere, meer gefocuste 'gameplay' games.
Returnal lijkt me bvb dan wel weer vet, want strakke gameplay, op arcade principes gebaseerd maar in een andere, meer AAA omgeving (bullet-hell shooters, roguelite, ...). Ziet er uit als een zeer geslaagd experiment.
Maar in het algemeen heb ik steeds minder tijd en geduld voor games die meer als werk voelen dan gewoon een leuk moment. En voor wat betreft verhalen kijk ik liever een serie of film, waar dat vaak 10 x beter naar voor komt.
@
Xlast88 , @
ZeroY85 Ik ben echt benieuwd. Dit is het soort ge-experimenteer wat ik wil zien. Als het je ligt, en het spel klikt, lees ik overal dat het een super strakke ervaring is.
Grafisch dik in orde, weinig bugs, ... Verschillende gameplay elementen in elkaar geweven die je niet vaak samen ziet in die context. Dit is wat de ps5 bij mij hoger op het verlanglijstje zet. Dit en R&C. Veeeel meer dan alle 60fps/4k patches van vorige gen ps4 games.
En dat doet sony zoals steeds weer erg goed. Housemarque is een relatief kleine studio met visie en goed ontwikkelteam. Zo zie je maar, die creatieve 'spark' kan je niet forceren door er veel geld tegenaan te smijten. Uiteindelijk is het louter een samenkomen van talent en gedrevenheid.
Het zal mij benieuwen wat alle investeringen van MS in gevestigde, maar creatief volledig failliete behemoth game ontwikkelaars in de toekomst zal opleveren naar gedurfde, bijzondere en unieke first party games.