Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.387.659 views

Onderwerpen

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:34
GeeBee schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:24:
[...]

Dark stone gray is volgens mij geen officiële benaming.

http://www.peeron.com/inv/colors

Welke MOC ben je mee bezig?
Handige sheet. 'Dark Stone Gray' staat er toch op ? Lego name zelfs.

De MOC waar ik een beetje mee bezig ben;
https://rebrickable.com/m...weslake-mk1-t1g-scale-18/

Behoorlijk fragiel maar leuke techniekjes zitten erin.

Daily driver; MB R171 SLK280

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:56:
⚠️ voor degene die nog naar Utrecht hadden willen gaan;
de van gogh hangt er niet meer!

[Afbeelding]
Zo snel alweer weg? Jammer.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Zo snel alweer weg? Jammer.
begreep dat de winkel er ook totaal niet happy mee was; maar schijnbaar was er eoa 'meet n greet' (marketing/demo dag) waarbij het bouwwerk aanwezig moest zijn. Ze konden niet vertellen of ie terug komt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:50
Status-updates mogen in het andere topic.

[ Voor 80% gewijzigd door Ardana op 05-05-2021 11:28 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.hammacher.com...fad7e11eb807edacc0a180512

https://www.kickstarter.c...ilding-brick-waffle-maker

Afbeeldingslocatie: https://media.hearstapps.com/hmg-prod/images/brick-breakfast-waffle-maker-1585670205.jpg?width=768&auto=webp&optimize=medium

:7 gaat wel weer te koste van regulier lego budget .... hmmmz

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 05-05-2021 10:53 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:41
himlims_ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:13:
[...]

begreep dat de winkel er ook totaal niet happy mee was; maar schijnbaar was er eoa 'meet n greet' (marketing/demo dag) waarbij het bouwwerk aanwezig moest zijn. Ze konden niet vertellen of ie terug komt
Ik dacht ergens gelezen / gehoord te hebben dat ie sowieso maar tot eind april daar zou hangen..

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 22:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

Beetje vreemde foto van de inhoud van het wafelijzer :P
Het ijzer heeft de punten naar beneden staan waardoor je verwacht dat er in de wafel die er ligt indeukingen zouden zitten ter grootte van die punten. Willen ze deze wafels bereiken dan moet het ijzer net andersom zijn (dat daar de punten van de lego bricks dus in zitten ipv uit steken :P )

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Gim
  • Niet online
Dommel schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:02:
[...]

Beetje vreemde foto van de inhoud van het wafelijzer :P
Het ijzer heeft de punten naar beneden staan waardoor je verwacht dat er in de wafel die er ligt indeukingen zouden zitten ter grootte van die punten. Willen ze deze wafels bereiken dan moet het ijzer net andersom zijn (dat daar de punten van de lego bricks dus in zitten ipv uit steken :P )
Ik neem aan dat ze de wafel gewoon voor de foto hebben omgedraaid. Een wafel met nopjes ziet immers beter uit dan eentje met indeukingen ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gim schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:24:
[...]

Ik neem aan dat ze de wafel gewoon voor de foto hebben omgedraaid. Een wafel met nopjes ziet immers beter uit dan eentje met indeukingen ;)
Dat idd. En praktisch is het ook. Denk maar eens hoe je beslag in een wafelijzer gooit. Als wat je nu van het ijzer zit op de andere kant zou zitten (daar waar nu de wafels op liggen) loopt al je beslag weg :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gim
  • Niet online
Piratenschip MOD waarbij de 31109 2x wordt gebruikt:
https://www.eurobricks.co...-mod-of-combining-2-sets/

Ik vond hem met 1x 31109 al erg leuk eruit zien. Vervolgens zie je dan deze MOD van 2x 31109 met diverse foto's. Het maakt het schip wel volwaardiger. Alleen dan zetten ze die grotere MOD naast de IDEAS Barracuda set. Als je ze dan zo naast elkaar ziet staan dan ziet de IDEAS set er toch wel behoorlijk indrukwekkend uit met de zeilen. Eigenlijk moet je de 31109 en de Barracuda gewoon niet naast elkaar zetten, vooral dat :+

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:14
Voor m'n NASA-gerelateerde Lego heb ik mooie Lack-plankjes verspreid over het huis. Maar wat doe je met het volgende genre dat je wilt verzamelen?

Nou, ik heb een soort altaartje aan het hoofd van de keukentafel dat daar wel geschikt voor is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT7L2d0N5plKsWPg18dkF7-l15o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BcdWdkmcBDCccZM70bLAsbvI.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-jCvCWBijkepteGzptL7CJTjcw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qPGN7v9hl6e0idzsXECCxv7.jpg?f=fotoalbum_medium

Nu mogen alleen m'n ouders en vriendin niet meer langskomen :+

Prachtig model trouwens. Ook erg leuk om met z'n tweeën te bouwen vanwege de symmetrie.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXCpGwdtUKMFdQx9KEv3UpSRdEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C91AKYNWjvagtcp6ZHidJAJE.jpg?f=fotoalbum_large

Was wel verbaasd hoe dik de vleugels zijn en dat de luchtremmen in de staart zitten. Al met al een mooie toevoeging aan de verzameling NASA-Lego.

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:48
Helox-in-a-box schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:39:
[Afbeelding]

Was wel verbaasd hoe dik de vleugels zijn en dat de luchtremmen in de staart zitten. Al met al een mooie toevoeging aan de verzameling NASA-Lego.
Die vond ik ook erg mooi. Dit was het eerste stuk Lego dat ik in plusminus 20 jaar heb gekocht.

Ik ben nu op zoek naar een nieuw projectje wat iets lastiger is dan de Discovery. Ik zie door de bomen alleen het bos niet meer.

Zo vind ik de Bugatti prachtig maar wel veel te duur. Ik wil daarbij ook enkel echt Lego hebben en geen namaak via China.

Weet iemand nog een set waar je echt stevig op moet puzzelen?

• Helox-in-a-box
stutrecht schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Die vond ik ook erg mooi. Dit was het eerste stuk Lego dat ik in plusminus 20 jaar heb gekocht.

Ik ben nu op zoek naar een nieuw projectje wat iets lastiger is dan de Discovery. Ik zie door de bomen alleen het bos niet meer.

Zo vind ik de Bugatti prachtig maar wel veel te duur. Ik wil daarbij ook enkel echt Lego hebben en geen namaak via China.

Gaat het om de complexiteit of wil je een verzamel set? Zelf heb ik de Saturnus V, IIS, maanlander en dus de Space shuttle als verzameling. Buurman heeft bv weer een hele lijn van de modulaire gebouwen op een rij staan wat er prachtig uit ziet. Ook verzamel ik de Architecture lijn van steden die we bezocht hebben en kunnen we makkelijk herinneringen daar aan ophalen met de kids

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Helox-in-a-box schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Gaat het om de complexiteit of wil je een verzamel set? Zelf heb ik de Saturnus V, IIS, maanlander en dus de Space shuttle als verzameling. Buurman heeft bv weer een hele lijn van de modulaire gebouwen op een rij staan wat er prachtig uit ziet. Ook verzamel ik de Architecture lijn van steden die we bezocht hebben en kunnen we makkelijk herinneringen daar aan ophalen met de kids
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U49clFILSIRET2kx6X8t539ISmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2a8ldOzID5WQx9Sy19yV86lN.jpg?f=fotoalbum_large
note; de figuurtjes zitten niet bij de architect serie

idd leuke serie voor de vakantie; lees we hebben er de vakanties op uitgezocht :X volgende trip wordt vegas of shanghai

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 05-05-2021 14:01 ]

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
[...]
Ik heb hier de 42043 staan. Flink gepriegel met de pneumatische zaken. Verder ook leuke build. Welliswaar uit de handel, maar vast en zeker tweedehands te vinden.

EDIT: Iets verwijderd. Op het randje van V&A.

[ Voor 18% gewijzigd door Cass Casey op 05-05-2021 14:06 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Gim
  • Niet online
Cass Casey schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:04:
[...]

Ik heb hier de 42043 staan. Flink gepriegel met de pneumatische zaken. Verder ook leuke build. Welliswaar uit de handel, maar vast en zeker tweedehands te vinden.

EDIT: Iets verwijderd. Op het randje van V&A.
De Arocs is zonder twijfel één van de betere (technic) builds; m'n favoriete Technic model dusver! @stutrecht Als de Bugatti te duur is, dan kun je eventueel nog naar de Defender kijken. Een heel stuk goedkoper en deze heeft eveneens een versnellingsbak e.d.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat kan je in principe met iedere lego set. Het enige wat je dan moet doen is het boekje niet gebruiken B)

Voor de rest zijn all sets van nu volgens mij redelijk makkelijk te doen. Zeker in vergelijking met hoe het in mijn jeugd was. Nu laten ze zien welke stukjes je moet hebben en staat het soms zelfs extra duidelijk aangegeven waar die dan moeten komen. Kijk maar eens naar het verschil tussen de 6627 uit 1983 of de 60284 (let op, dat is een PDF) uit 2021.

Nu zijn dit natuurlijk simpele sets, maar ook bij de wat grotere sets moest je vroeger soms echt zoeken in de plaatjes, dat hoeft tegenwoordig echt niet meer. Er is heus wel wat verschil tussen een simpel city setje en een ingewikkelde Technic set. Maar het grootste verschil vind ik voornamelijk de hoeveelheid stukjes; alleen jonge kinderen zullen eea nog niet kunnen bouwen omdat ze het nog niet snappen.
Ik durf niet precies te zeggen waar de grens dan ligt, dat zal voor ieder kind ook anders zijn. Maar afgezien van de spanningsboog of interesse in grote graafmachines zou ik niet weten waarom een kind van 10 geen Liebherr R9800 in elkaar kan zetten.

Als je echt wat wil puzzelen dan kan je ook een eigen bouwwerk maken; zie bijvoorbeeld Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic en Tweakers Lego MOC Challenge 1 - 2021 mei

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:21:
[...]

De Arocs is zonder twijfel één van de betere (technic) builds; m'n favoriete Technic model dusver! @stutrecht Als de Bugatti te duur is, dan kun je eventueel nog naar de Defender kijken. Een heel stuk goedkoper en deze heeft eveneens een versnellingsbak e.d.
En anders kijken of je de rode kraan 42082 ergens tweedehands kunt kopen, daar zit ook veel techniek in

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-12 19:22
mir4dor schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Handige sheet. 'Dark Stone Gray' staat er toch op ? Lego name zelfs.

De MOC waar ik een beetje mee bezig ben;
https://rebrickable.com/m...weslake-mk1-t1g-scale-18/

Behoorlijk fragiel maar leuke techniekjes zitten erin.
Leuk project :Y

Ik zit nu weer te denken aan de McLaren MP4-4 of de Ferrari 640 als ik dit zo zie. Die Tyrell P34 1:5 is ook erg vet en erg groot :+
Zijn small scale modellen zijn ook erg leuk.
Net als deze small scale.

[ Voor 15% gewijzigd door Dagg op 05-05-2021 15:14 ]

• Helox-in-a-box
JeroenE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:27:
[...]
Ik durf niet precies te zeggen waar de grens dan ligt, dat zal voor ieder kind ook anders zijn. Maar afgezien van de spanningsboog of interesse in grote graafmachines zou ik niet weten waarom een kind van 10 geen Liebherr R9800 in elkaar kan zetten.
De handleidingen van LEGO zijn itt chinese namaak blokjes zoveel beter, waar onze kinderen zitten te pielen met onduidelijke handleidingen van 8 jaar bouwpakketten hebben ze geen problemen met 18+ handleidingen van LEGO.

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 15:56
Afas schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:28:
[...]

En anders kijken of je de rode kraan 42082 ergens tweedehands kunt kopen, daar zit ook veel techniek in
Die is net zo duur als de Bugatti ondertussen omdat die uit de handel is.
Maar ik heb hem nog wel nieuw in doos liggen. Of de Land Rover heb ik ook nog liggen, zijn wat goedkoper.

Water-Escape

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:23

FeaR

In GoT we trust

Lego 10266 stond al langer op de buy-list maar de set dook nooit meer onder de grens van 80 euro die ik mezelf had gesteld. Kreeg ik gisteren een €5,- bon van Brickshop voor mijn verjaardag, daarmee kwam de set onder de 80 euro dus besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-pHByboHpHfTzcs-uzoAjXf2C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyPXQxRu6zHwKI33GyzMZX0f.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond lekker bouwen :)

Gisteren ook een replacement sticker set besteld voor de The Simpsons Kwik-E-Mart. 90% van de originele stickers is nog goed maar alle stickers met witte achtergrond vergaan, die maar eens vervangen. Zeker omdat het Kwik-E-Mart logo één van die stickers is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mir4dor
Dagg schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Leuk project :Y

Ik zit nu weer te denken aan de McLaren MP4-4 of de Ferrari 640 als ik dit zo zie. Die Tyrell P34 1:5 is ook erg vet en erg groot :+
Zijn small scale modellen zijn ook erg leuk.
Net als deze small scale.
Ja echt een leuk project d:)b

Ik wil er wel mijn eigen draai aan proberen te geven, ook in mijn favo kleur.

In dit model hangen de zijpanelen met SNOT aan de auto. Ik wil nu kijken of de panels ook te monteren zijn.

Zoals ik al aangaf; best fragiel. De manier van bouwen valt me ook een beetje tegen. Eerst moet alles 'prefab' in elkaar worden gezet om het daarna weer te slopen. Te zien hoe het voor- en achterdeel gekoppeld moeten worden. Ik klaag niet hoor, lekker bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkZazXb17gxcWfXSnfbsqCyiw_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLCZga7VzxhX43kVg1m7TCFa.jpg?f=fotoalbum_large

Verder zijn er twee stukjes zeldzaam glas nodig, iets van €11,- p/st. De neus van de auto daar zijn twee magneetjes en houders voor nodig, ook voor een bizarre prijs. Ik ben niet armlastig maar ook niet gekke Henkie :+
Als alles mislukt dan heb ik toch nog plezier gehad! Zit stiekem al te kijken naar zijn Lotus :P Leuke dingen maakt hij idd.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-12 12:34
FeaR schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:27:
Lego 10266 stond al langer op de buy-list maar de set dook nooit onder de grens van 80 euro die ik mezelf had gesteld. Kreeg ik gisteren een €5,- bon van Brickshop voor mijn verjaardag, daarmee kwam de set onder de 80 euro dus besteld:
Is zelfs al €76,49 geweest. Misschien (vaker) Pepper in de gaten houden: https://nl.pepper.com/aan...e-op-de-hoek-10264-192819 :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Jolly_Jumper op 05-05-2021 18:25 ]

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
Promobricks heeft een artikel geschreven over de Star Wars advent kalender: link
Er staan echter geen foto’s in, alleen een beschrijving van de inhoud.

Blijkbaar is de inhoud deze keer afkomstig uit slechts één deel van de algemene franchise ipv verschillende films. Er staat meer info over mini builds en figs in het artikel.

Het thema:
spoiler:
The Mandalorian

En de unieke Kersteditie minifig:
spoiler:
The Mandalorian en The Child

Dus als ik me niet vergis zijn er vijf kalenders dit jaar:
- City
- Friends
- Harry Potter
- Marvel (link)
- Star Wars

Een beetje innovatie met de klassieke thema’s mag wel, maar toegegeven ik heb me best geamuseerd met mijn eerste SW kalender (ooit) vorig jaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 05-05-2021 18:43 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:23

FeaR

In GoT we trust

Jolly_Jumper schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:23:
[...]
Is zelfs al €76,49 geweest. Misschien (vaker) Pepper in de gaten houden: https://nl.pepper.com/aan...e-op-de-hoek-10264-192819 :P.
Minh? Jou heb ik echt al tijden niet meer gesproken of online gezien.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:31
Vandaag de nieuwe Looney Tunes complete set met de post ontvangen. Die aan mijn Lego minifigures vitrine in het toilet toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48-xktEkq772CVkEEvoG6iTIfDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFeebTCqzyO83PQjzAnjKGTU.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal is de deur met raam dicht, maar voor de foto even open gelaten. :)

Road Runner is rechtop staand net te hoog maar dat kon ik creatief oplossen door hem van de bak graantjes te laten pikken. En de oren van Bugs Bunny zijn ook te lang om hem rechtop te laten staan, dus die heb ik maar laten zitten.

Wel een verschil in aantal minifigs, als je ziet dat de Disney serie 1 en serie 2 elk 18 minifigs hadden, de "Feestje" serie 16 minifigs, en de Looney Tunes maar 12. Overigens heb ik de twee Disney series samengevoegd zodat de minifigs die bij elkaar horen (zoals bv. van The Incredibles) ook bij elkaar staan.

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:28:
Vandaag de nieuwe Looney Tunes complete set met de post ontvangen. Die aan mijn Lego minifigures vitrine in het toilet toegevoegd:

[Afbeelding]

Road Runner is rechtop staand net te hoog maar dat kon ik creatief oplossen door hem van de bak graantjes te laten pikken. En de oren van Bugs Bunny zijn ook te lang om hem rechtop te laten staan, dus die heb ik maar laten zitten.

Wel een verschil in aantal minifigs, als je ziet dat de Disney serie 1 en serie 2 elk 18 minifigs hadden, de "Feestje" serie 16 minifigs, en de Looney Tunes maar 12. Overigens heb ik de twee Disney series samengevoegd zodat de minifigs die bij elkaar horen (zoals bv. van The Incredibles) ook bij elkaar staan.
LEGO heeft het aantal figuren per serie teruggebracht toch? De nieuwste "themaloze" serie was meen ik ook al 12.

Mocht er nog een 3e Disney komen dan hoop ik dat die wel weer een hoger aantal kent, zodat de 3e frame er net zo gevuld uit ziet :)

Hier ook de Looney figs binnengekregen. Nostalgie :)

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:56
Mss iets voor de mods om ergens een linkje te plaatsen naar het "wedstrijd" moc topic.
Of ik ben niet echt nuchter meer, maar loop me de tandjes te zoeken....

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 13:24
Haay schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:28:

[Afbeelding]

Zou deze set ook graag hebben, echter is het blind kopen toch? Hoe heb jij het voor elkaar?

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Versaevel schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:00:
Mss iets voor de mods om ergens een linkje te plaatsen naar het "wedstrijd" moc topic.
Of ik ben niet echt nuchter meer, maar loop me de tandjes te zoeken....
https://gathering.tweaker...ist_messages/2068890/last :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bij Otten Speelgoed 2.0 in Denbosch langs geweest. Leuke zaak, niet goed voor de portemonnee :+ kwam met de looney tunes figures thuis :x

//edit: @Lordsauron zaakje die hierboven genoemd wordt, heeft ze ook vooraf geopend en inhoud geverifieerd. Zo zijn er wel meer die dat doen. Bricklink/marktplaats/retailers kun je vaak wel complete series verkrijgen (meestal wel “snel” bij zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8WqANdMEQpMVyzxhDD3wyjccnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLRbxfuX9WrvEy1OMmM54Whp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 05-05-2021 23:01 ]

• Haay
Lordsauron schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:12:
Zou deze set ook graag hebben, echter is het blind kopen toch? Hoe heb jij het voor elkaar?
Ik heb voor de gemakkelijke weg gekozen: Marktplaats. €45 voor de complete set, en als brievenbus pakje verzonden. Dus voor 49 Euro klaar. Dat is maar één Euro meer dan 12 zakjes à €4 kopen en dubbelen proberen te ruilen, of tijd besteden aan voelen in de winkel, en frustratie als die ene die je nog nodig hebt niet te vinden is. :P

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 22:57

gws24

Thinking is hard!

Lordsauron schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:12:
[...]

Verschillende winkels maken de zakjes open en verkopen complete sets (De zakjes worden door Lego in display dozen van 36 stuks aan de winkels geleverd en in zo'n doos zit 3x een volledige serie). Ik heb hem bij een winkel vandaan een dag voor release voor 39,99. Ik zie wel dat hij daar nu 44,99 kost en uitverkocht is helaas. Maar goed, dit is misschien meer iets voor het bestellingen en webshops topic: Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

Jakkus schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:06:
Lego zou het niet produceren als er geen vraag naar was.. Elke paar maanden een nieuwe set zoals de Treehouse of de Blacksmith zou ook niet goed zijn voor de portemonnee :p Wat dat betreft ben ik ook blij dat er maar één modular per jaar uitkomt. En dat de nieuwe speed champions 8 studs breed zijn vind ik ook geen probleem, ook dat scheelt weer geld ;)
Het probleem met IP-gebaseerde inzendingen is dat er vaak een fandom achter de stemmen zit, waardoor het effect kan zijn dat iets onder de stemmers populair lijkt omdat elke op internet actieve fan van dat IP er op heeft gestemd, terwijl dat fandom relatief klein is.

Dit heeft al eerder andere fabrikanten genekt, die op basis van het hoogst aantal stemmen iets hebben uitgebracht dat vervolgens niet bleek te verkopen onder het echte publiek...en daar zit je dan als fabrikant, met een hoop onverkoopbare producten en verloren investeringen. :/

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:27
@Amphiebietje Daarom blijft het denk ik toch ook de keuze van Lego zelf welke ideas die 10.000 stemmen hebben gekregen uiteindelijk ook uitgebracht worden. Ik neem aan dat zij wel weten wat ze doen als ze die keuze maken ;) Als bijvoorbeeld sets als die van Friends en Big Bang Theory niet hadden verkocht, zouden ze ook geen andere sets uitbrengen op basis van een TV-serie.

Zelf weet ik niet zo goed van het fietspad, die nu 10.000 stemmen heeft gekregen. Er zijn wel veel mensen die erop stemmen. Maar zouden ook echt veel mensen die kopen?

[ Voor 18% gewijzigd door Jakkus op 06-05-2021 12:31 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

die 3d printertjes worden ook steeds beter :)

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:03
Een gigantisch ding printen is juist vrij makkelijk, een veel kleinere minifig had indrukwekkender geweest :P

Ik denk dat ik met mijn resin printer wel een eind zou komen, al vermoed ik dat de armen e.d. zouden breken zodra ik ze in het torso zou stoppen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

racertjes voor de zomer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ak9YMv-afZFtxOIOpUpyZ4NKO8g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MMGvVTmJ796XCC2paIrVVKkb.png?f=user_large

vind deze wel erg matig uitgewerkt - huidige generatie zit nifty in elkaar en zien er beter uit [..] imho
Afbeeldingslocatie: https://bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2021/05/LEGO-Disney-Ducks-BrickHeadz-opgedoken-2-e1620224191399.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door himlims_ op 06-05-2021 15:46 ]

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:40

QuattroNL

It is I.

Die Ford Bronco pickup en de dragster racer zijn wel weer aardig Amerikaans ge-ent en niet echt mijn ding.
De Ford GT40 en Dodge Challenger zijn dan wel weer leuk. Dus zit wat in dubio over deze 2 sets.
Zelfde had ik met de Lambo set; de Urus vind ik niks maar 'moet' je er bij nemen als je de Huracan wilt.

De McLaren en Koenigsegg zijn een instant buy!
De Supra...mwoah...niet echt fraai maar zal er ben ik bang toch wel komen :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 00:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik wil ze allemaal :) behalve de dragster. Maar door de Challenger zal die er waarschijnlijk ook wel komen. Van de huidige SC heb ik alleen de Jaguars niet, mede doordat ik geen van beide auto's echt moest hebben.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zonoskar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:15:
Ik wil ze allemaal :) behalve de dragster. Maar door de Challenger zal die er waarschijnlijk ook wel komen. Van de huidige SC heb ik alleen de Jaguars niet, mede doordat ik geen van beide auto's echt moest hebben.
die jaguars waren ook best wel mweh - van dei 8studs vind ik de ferrari en de audo nog steeds de betere (ferrari erg positief verrast)

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Zitten toch echt wel een paar leuke bij zoals die Toyota

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
YouTube: Lego Venom Set 76115 Mod

Weet je hoe lang je bezig bent met alle steentjes uit een video van 5 minuten in kaart te brengen en in een rebrickable lijst te zetten.... Een paar uur... 😉

• JeroenE
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:40:
Zelf weet ik niet zo goed van het fietspad, die nu 10.000 stemmen heeft gekregen. Er zijn wel veel mensen die erop stemmen. Maar zouden ook echt veel mensen die kopen?
Het idee er achter was volgens mij ook om het (nog een keer) onder de aandacht te brengen bij Lego. Als iedereen met een stad overal ook een fietspad gaat aanleggen dan zal Lego veel minder modulars verkopen ;)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Dit wordt voor mij het eerste jaar speed champions dat er niks gekocht wordt, de amerikaanse sets doen me sowieso niks, de Supra is lelijk, en de Jesko en Elva te niche..

Zonde, want de F8 en Audi van vorig jaar smaakten naar meer.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
JeroenE schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:43:
[...]
Het idee er achter was volgens mij ook om het (nog een keer) onder de aandacht te brengen bij Lego. Als iedereen met een stad overal ook een fietspad gaat aanleggen dan zal Lego veel minder modulars verkopen ;)
Dat vroeg ik me ook al af, heel leuk idee enzo, Maar als je naast elk stukje weg zo'n fietspadje wilt neerleggen in heel je stad wordt dat qua ruimte en budget niet te doen op een gegeven moment. Of wil je dan 8 keer zo'n setje gaan bestellen ?

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:48
Allen, dank voor de vriendelijke tips. Ik ben voor nu voor een klein setje gegaan, de Senna, om te kijken of (een beetje) technisch Lego mij ligt.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:05
[...]
Ben zelf erg van de Technics maar de Saturn V is imo een van de vetste builds van de laatste 10 jaar. De technieken die daar in gebruikt worden heb ik nog vrijwel nergens anders gezien en het ding is gewoon gigantisch. Niet echt complex, maar wel heel tof om te maken. Verder ook een mooie aanvulling op je space shuttle en goed betaalbaar.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12 19:40

Cheezus

Luiaard

himlims_ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:20:
racertjes voor de zomer

[Afbeelding]

vind deze wel erg matig uitgewerkt - huidige generatie zit nifty in elkaar en zien er beter uit [..] imho
[Afbeelding]
Zo op de plaatjes lijken de koenigsegg en de McLaren eigenlijk nergens op, kunnen net zo goed generieke lego autootjes zijn. De supra is wat herkenbaarder maar niet echt mooi. De charger lijkt wel aardig maar wordt op deze schaal wel erg simpel (de technic variant is qua uiterlijk al te simpel eigenlijk..), de stingray ziet er van de voorkant wel geslaagd uit ben benieuwd hoe de zijkant/achterkant lijkt. De GT40 is het best gelukt, mede door de gulf kleurstelling :) Dat generieke jeepje erbij is dan leuk voor de kids :P

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 00:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Oh, VET!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02:03
Als ik zulke filmpjes zie dan kriebelt het bij mij altijd om ook Technic te gaan bouwen. Alleen die blauwe connectors overal, das toch wel jammer. :/

scintillating

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cheezus schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:17:
[...]

Zo op de plaatjes lijken de koenigsegg en de McLaren eigenlijk nergens op, kunnen net zo goed generieke lego autootjes zijn. De supra is wat herkenbaarder maar niet echt mooi. De charger lijkt wel aardig maar wordt op deze schaal wel erg simpel (de technic variant is qua uiterlijk al te simpel eigenlijk..), de stingray ziet er van de voorkant wel geslaagd uit ben benieuwd hoe de zijkant/achterkant lijkt. De GT40 is het best gelukt, mede door de gulf kleurstelling :) Dat generieke jeepje erbij is dan leuk voor de kids :P
nog beetje afwachten op de gedetailleerdere foto's; de nissan was ik niet zo'n fan van - maar de werkelijk gebouwde auto vind best gaaf.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/aZNTbDQ2Ok1pbm3w4QaKKF23.jpg

Vintage 6368 uit 1985.

Leuk om weer eens in elkaar te zien. Heeft zeker sinds 1988 nooit meer als geheel in elkaar gezeten. Vandaar ook de 100 tinten geel...

• Afas
  • Niet online
Cubix schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:24:
[Afbeelding]

Vintage 6368 uit 1985.

Leuk om weer eens in elkaar te zien. Heeft zeker sinds 1988 nooit meer als geheel in elkaar gezeten. Vandaar ook de 100 tinten geel...
Leuk! Die zit ook in mijn oude collectie. Alleen dan egaal vergeeld :D

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12 20:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X36J6DhahlGbwGAgeGD6zkBnre0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kocrBL6S857XFIcW5a3PLR4S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuI8eXy12jndThAk7gVjBIC5p-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqKEiRePJAtNh91PxxMR6MiH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qc4_zC-qSOzPMGAUHkwrsYqXz4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84P6E3btxSSajFxQ8Onx5rNK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7p1HrJEqaBjyrUs08vSQEtcjTUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aRshspSHvH7UrF9OuWuH4SR.jpg?f=fotoalbum_large

De draaischijf is eindelijk af. Incl custom made diesel loc. En gelijk maar weer de baan opnieuw aangelegd

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:03
Vandaar ook de 100 tinten geel...
Is dat het golden shower vervolg op 50 tinten grijs?

...

I'll get my coat...

• inkedwell
  • Laatst online: 19-12-2022
Lego <3 !

Ik hen nogal fan van de Modulars, heb er zeven. Wil graag de Green Grocer en de Town Hall. Maar zelfs met bricklinken ontiegelijk duur.

Wil dit jaar de Blacksmith kopen om mezelf lekker mee bezig te houden :), die ziet er zo gaaf uit! Over het politiebureau moet ik nadenken, vind hem ergens niet zo speciaal.

Nog meer liefhebbers van modulars hier? Zijn er mensen hier die buildstreams doen op Youtube of Twitch?

Ook een leuk discussietopic: hoe organiseren jullie Lego? Houden jullie sets apart? Sorteren jullie alles per element?

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

• Haay
inkedwell schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:28:
Lego <3 !

Ik hen nogal fan van de Modulars, heb er zeven. Wil graag de Green Grocer en de Town Hall. Maar zelfs met bricklinken ontiegelijk duur.

Wil dit jaar de Blacksmith kopen om mezelf lekker mee bezig te houden :), die ziet er zo gaaf uit! Over het politiebureau moet ik nadenken, vind hem ergens niet zo speciaal.

Nog meer liefhebbers van modulars hier? Zijn er mensen hier die buildstreams doen op Youtube of Twitch?
Modulars ... Jazeker, ook fan van. En daar ben ik niet de enige in hier in dit topic. :)
Momenteel heb ik de volgende Modular buildings in mijn vitrines staan:
- Pet Shop
- Parisian Restaurant
- Detective's Office
- Brick Bank
- Assembly Square
- Downtown Diner

Corner Garage schijnt er eind dit jaar uit te gaan. Die heb ik al wel liggen hier, nog in de doos. Die bewaar ik voor een mooie gelegenheid. :9 Bookshop en Police Station heb ik nog niet. Ik hoop die nog eens in een goede aanbieding op de kop te kunnen tikken.

En verder heb ik de Old Fishing Store hier ook staan. Minder geavanceerde bouwtechnieken dan de Modulars maar wel een heel compleet en interessant gebouw. Ik wil de Blacksmith en het Winnie the Pooh huis ook nog hebben. ;)

• inkedwell
  • Laatst online: 19-12-2022
De Modulars die jij hebt, heb ik ook, uitgezonderd de Diner. Ik heb daarnaast nog de Grand Emporium, Palace Cinema en de Bookshop

Corner Garage is best een toffe build: zeker de auto en de poort van de garage is leuk om te bouwen. Je gaat je er zeker niet mee vervelen!

• Jakkus
Ik ben ook erg fan van de modulars! Ik heb alleen de oudste drie niet, maar die zijn ook wel erg duur.
Trouwens, mocht je die bij elkaar willen zoeken op bricklink: ik heb gehoord dat het erg uitmaakt als je bepaalde onderdelen vervangt voor iets goedkopere. De green grocer is bijvoorbeeld zo duur doordat de sand green bricks erg duur zijn.

Ik ben net vanavond begonnen om de Pet Shop weer te bouwen, nadat ik er een alternatieve build van had gebouwd. Dan merk ik weer hoe ontzettend leuk het is om die modulaire gebouwen te maken!

[ Voor 22% gewijzigd door Jakkus op 07-05-2021 21:48 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 22:57

gws24

Thinking is hard!

Jakkus schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:47:
Ik ben ook erg fan van de modulars! Ik heb alleen de oudste drie niet, maar die zijn ook wel erg duur.
Trouwens, mocht je die bij elkaar willen zoeken op bricklink: ik heb gehoord dat het erg uitmaakt als je bepaalde onderdelen vervangt voor iets goedkopere. De green grocer is bijvoorbeeld zo duur doordat de sand green bricks erg duur zijn.
Klopt, als je een beetje zoekt online dan vind je bijvoorbeeld onderstaande video over corner café en dat daar o.a. de ramen erg duur zijn. Legt goed dat er eigenlijk maar een aantal onderdelen zijn die echt duur zijn.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-12 22:36
Met de eerste drie modulars loont het inderdaad om bepaalde stenen te vervangen voor andere. Vaak zie je het verschil niet eens.

Bij de green grocer bijvoorbeeld, 1x8 brick sand green is hartstikke duur. Vervang dat door 2 x brick 1x4 sand green en het scheelt al in de kosten.

Bij café corner zit het hem in de panels. De ‘originele’ hebben geen randje. De nieuwe panels weer wel. Scheelt wederom in de kosten. Best leuk om zonet puzzelen. Soms loont het ook om te kijken of een onderdeel voorkomt in een klein setje. Dit is vaak weer goedkoper dan alleen het onder te kopen.

• Jakkus
Haha, deze is toch wel erg mooi :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUed3sHpO6-xZUUoWtlVErNRF4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZbA97uAb4r28XqP5639gkQF.jpg?f=fotoalbum_large

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:07

D75

Weer een eigen modulair gemaakt.. het historisch museum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPLtwzpFf9NcPgU-JsSeH-ZzNlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HetDhvpWz9tXLRGGyt6SIadW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmmTxFexnjKgSPHU9AVmGbotgYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQ55xnjQ4gY6jcALo4ijnBh0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hx1syY9O5WdHRLvaZ77AXHdHmkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYIHa05tEzGRtL7h5aMBeuSP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EB1AWfLLzV1JjScg377RbB5elrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dz8hdAKbCc0bTdU4iXlS0SdZ.jpg?f=fotoalbum_large

Begane grond: middeleeuwen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWkwD2KBDGXH8lWuP1QS8apMPDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LEzdAlk7RvEkJ61y9m4FL4x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZQoW4SAvqJlu1o4GJdyPLRKDbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8dFc6jFzAdldXgqxta0pfYa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy94TXYDIKSO4enLLDSwKH7ruTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9SRSZEAy60qMZyt4aHZLncz.jpg?f=fotoalbum_large

1e verdieping: Egypte en Japan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxW3arBY-6m0-l1pncQy6hxnV5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCRUWJ1jqJzqvKmvnVF7N7EV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWZ0gVt8NFOLgNx4C-Pn6wIBfZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5vhxwmogwQeitWvOyS7yM4J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrNXUkwRAa8w99I3eEaCe6bbFvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9tjhFWU2hsHuYYn71aCFA7T.jpg?f=fotoalbum_large

En in een straatje (met ook het Chinese lentefestival)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eopvjst0rWY3OhzeEndA_WRtws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BqyHcK93tqqVt4ue0NP8pXP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qizf3vnxP10ydv-yCCgB2iMuiWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ew1z709PCwaB4dPfLErkTWqL.jpg?f=fotoalbum_large

Zat te twijfelen over een 2e verdieping.. maar gebrek aan lichtgrijze blokjes en inspiratie deden me stoppen.
PS normaal staan ze niet voor de tv hoor ;)

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• JeroenE
  • Niet online
D75 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:35:
Zat te twijfelen over een 2e verdieping.. maar gebrek aan lichtgrijze blokjes en inspiratie deden me stoppen.
Prehistorie (dinosaurus!), Romeinen, Viking, hedendaagse kunst, er kan van alles in een museum op de tweede verdieping ;)

Het ziet er nu al heel goed uit!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02:03
D75 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:35:
Weer een eigen modulair gemaakt.. het historisch museum.

...

PS normaal staan ze niet voor de tv hoor ;)
Heel gaaf gemaakt! (y) En een tweede verdieping kun je altijd later nog toevoegen, dat is het mooie.

scintillating

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nadat mijn ouders de LEGO uit mijn jeugd bij mij dumpte omdat ik hem zelf maar moest opbergen ben ik vandaag begonnen om eens uit te zoeken wat ik allemaal heb.

De eerste zet die ik gebouwd heb komt uit 1997, ik moest wel lachen om het verschil in looks met wat er tegenwoordig beschikbaar is. Dit is de secundaire build van de VTOL (8222).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-cGVbiRBFvi78qa9XSf-MSDdV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GF3iEjfTYjouQbfMER56ynWu.jpg?f=fotoalbum_large

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

BD-1 droid van de Star Wars game Jedi: Fallen Order. MOC is van hachiroku24. Iets van 40 a 50% gebruikt van International Space Station 21321 en de rest van de steentjes gebricklinkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FSfm-Ay6YWkDnr8xfRf57Lb-bs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxRnsbvTEbsQVz1x3Up0UWHw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkpbNXHUH7IgNcN4oswWscjWyyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCp0fwGluhHlHgSKnz1h5okc.jpg?f=fotoalbum_large

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13:11
[Afbeelding]

Vintage 6368 uit 1985.

Je legt gewoon de witte blokjes een paar jaar in de volle zon en dan is het weer een geheel. :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:13
@L23 ik zelag al die andere droids van Lego zelf, maar miste deze. Erg gaaf geworden.

• L23
  • Nu online

L23

Arunia schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:52:
@L23 ik zelag al die andere droids van Lego zelf, maar miste deze. Erg gaaf geworden.
Ik wil eigenlijk Wall-E, maar die heb ik destijds gemist en nu wel erg duur :p

Ongeveer rond de tijd dat ik gestopt ben met Lego heb ik de Star Wars Pit Droid 8000 gekocht in 2000. Verder heb ik nog geen Star Wars Lego. Maar die Star Wars Imperial Probe Droid 75306 lijkt me ook wel wat.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:13
@L23 Wall-e heb ik dan weer wel. Laatst uit elkaar gehaald ivm ruimte. Tzt wel weer in elkaar.
Ik twijfel, r2d2 vind ik nu best aan de prijs. Dan bb-8 nog en die droid op dat enkele wiel. D-O volgens mij.
De scout droid idd welke dan wel weer mee valt. Maar meer zou zijn voor erbij.

Star wars boost droid commander zou als vervanger wel kunnen voor r2d2. Daar zitten de mouse droid en een andere bij (weliswaar kleinere variant).

Blijf het moeilijk vinden. Ze zijn allemaal zo leuk. :D

Op Bricklink is het nog redelijk te doen qua prijzen.
R2d2 is alleen gelijmd te vinden, maar die is net nogmaals uitgekomen, maar de rest is best aardig geprijsd. Had ik niet verwacht.

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 08-05-2021 19:47 ]

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyoqMpQsYhvU0AprLI-aZyr6a64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kIGdf2caJQ9HYwW32cmf4DU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben wat aan het experimenteren met de gevel van het huis van de Pet Shop. Ik vind dat bruin wel erg.. bruin :p Ik heb het nu vervangen voor geel, al weet ik niet of ik het zo hou.

Het viel me op bij een filmpje van Lego dat ik vond over de modulaire gebouwen dat daarin ook een versie van de Pet Shop staat op de achtergrond waarbij het huis een andere kleur heeft. Het dak is zwart, maar van de gevel kan ik niet zo goed zien welke kleur het is. Tan, of toch light salmon? Dat ziet er ook wel goed uit, vind ik!

YouTube: LEGO Creator Expert turns 10! - LEGO Creator Expert
Bijv. rond 1:26.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-12 18:08
https://www.bricktastic.n...92-the-apartments-gelekt/

De nieuwe friends set. 149.99 euro

[ Voor 25% gewijzigd door Loader op 08-05-2021 20:05 ]

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:55

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12 11:58

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 13:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

Jakkus schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:00:
[Afbeelding]

Ik ben wat aan het experimenteren met de gevel van het huis van de Pet Shop. Ik vind dat bruin wel erg.. bruin :p Ik heb het nu vervangen voor geel, al weet ik niet of ik het zo hou.

Het viel me op bij een filmpje van Lego dat ik vond over de modulaire gebouwen dat daarin ook een versie van de Pet Shop staat op de achtergrond waarbij het huis een andere kleur heeft. Het dak is zwart, maar van de gevel kan ik niet zo goed zien welke kleur het is. Tan, of toch light salmon? Dat ziet er ook wel goed uit, vind ik!
Voorbeeldje van verschillende kleuren van bijna dit huis in het echt:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fparade.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F04%2Fsan-francisco-painted-ladies-ftr.jpg&f=1&nofb=1

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Leuk deze ga ik kopen en maken! Word mijn eerste rebrickable :)

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 18:57
Okasha schreef op zondag 9 mei 2021 @ 01:12:
[...]

Leuk deze ga ik kopen en maken! Word mijn eerste rebrickable :)
Ik begin ook steeds meer het geboel te krijgen dat ik die landrover moet hebben 😬

Die Willys Jeep is heel vet, maar er moeten wel echt smalle wielen onder eigenlijk, door die dikke wielen heeft ie echt een getunede vibe.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
iwaarden schreef op zondag 9 mei 2021 @ 08:07:
[...]

Ik begin ook steeds meer het geboel te krijgen dat ik die landrover moet hebben 😬

Die Willys Jeep is heel vet, maar er moeten wel echt smalle wielen onder eigenlijk, door die dikke wielen heeft ie echt een getunede vibe.
Is echt een mooi pakket. Had hem zelf voor iets meer dan 100 euro rond sint/black friday met super goede aanbieding. Heb zelf niet genoeg tijd om zelf aan de slag te gaan, maar die doos zit echt vol met mooie onderdelen, nog los van het feit dat de kleur gewoon goed is :) Enige jammere zijn de cilinders, was mooier geweest als er gewoon standaard onderdelen voor gebruikt werden ipv dit geïmproviseerde ding.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
Mappy schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:43:
[...]

Voorbeeldje van verschillende kleuren van bijna dit huis in het echt:

[Afbeelding]
Zijn dat de 'painted ladies'? Daar bestaan mooie mocs/variaties van, zoals deze: blog met plaatjes.
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-afR7eWr5qZg/UWfuhgWW2PI/AAAAAAAACeo/ayuQMKL25C4/s640/Victorian+houses+3.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• mir4dor
Door het "heerlijke" weer van gisteren een goed excuus om de Defender af te maken

Ik vond het een leuke build, aanrader !
Al 100x voorbij gekomen maar kan het toch niet laten;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJX7BZWaX-Kc7OxWAZK7ZZUZS5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyZ1KS8s3tMf5rWjqcVAqd6f.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens ratelt er iets in de drivetrain maar goed, ik ga er toch niet mee spelen. Zal niet lang duren of hij gaat weer uit elkaar, zit ook al naar die Willy's te kijken :P

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mir4dor schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:18:
Door het "heerlijke" weer van gisteren een goed excuus om de Defender af te maken

Ik vond het een leuke build, aanrader !
Al 100x voorbij gekomen maar kan het toch niet laten;

[Afbeelding]

Ergens ratelt er iets in de drivetrain maar goed, ik ga er toch niet mee spelen. Zal niet lang duren of hij gaat weer uit elkaar, zit ook al naar die Willy's te kijken :P
Dat kraken / ratelen is een bekend probleem :)
Dit filmpje is wel behulpzaam: YouTube: How to fix the cracking noise of the LEGO Technic 42110 Land Rover D...
Vooral het stukje over het uitlijnen van de U-joints vond ik interessant.

Bij het bouwen van dit model sowieso de tip: zet de wielen erop zodra het kan, om de hele boel te testen :P
In de instructie gebeurt dat pas helemaal op het eind...

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. B. op 09-05-2021 13:32 ]

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• mir4dor
Mr. B. schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Dat kraken / ratelen is een bekend probleem :)
Dit filmpje is wel behulpzaam: YouTube: How to fix the cracking noise of the LEGO Technic 42110 Land Rover D...
Vooral het stukje over het uitlijnen van de U-joints vond ik interessant.

Bij het bouwen van dit model sowieso de tip: zet de wielen erop zodra het kan, om de hele boel te testen :P
In de instructie gebeurt dat pas helemaal op het eind...
Handige tip, dank je (y)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKkXKG2MXZQdZlI0QxVxhUyVRRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBdQJRxYTUFaLKCK5XsQvYwg.jpg?f=fotoalbum_large

De jongens (13 en 6) zijn bezig met de helden basis! :)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Afgelopen tijd de makeshift lightsaber van Darth Vader maar eens ingericht met lampjes,
De wekker was altijd al onaf zonder lightsaber, dus deze zit er al een paar jaar op, maar nu kwam er een bundeltje lampjes met controle en accu voorbij en heb ik het geheel er eens in zitten prutsen.

Resultaat is best goed geworden, lightsaber bevat alles wat nodig is :)

Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/DV-1-TN.jpeg
vorige 'build', zonder licht

Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/DV-2-TN.jpeg
drie keer opgevouwen maakt de lichtjes de juiste lengte en meer per strekkende decimeter

Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/DV-3-TN.jpeg
lights check

Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/DV-4-TN.jpg
work in progress, gaatje is om de lampjes aan te kunnen doen

Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/DV-5-TN.jpg
Bright light !

Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/DV-6-TN.jpg
zelfs met daglicht best helder,

[ Voor 1% gewijzigd door ymnia op 09-05-2021 15:27 . Reden: broken links plaatjes ]

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwvX3gO4gC5fPcdKhHRGADVMdrk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HY0gIAj3J0XKceWUsmFgKBDh.jpg?f=user_large

Ik heb wat uitgeprobeerd met Studio, maar ik ben van plan om het huis van de Pet Shop straks deze kleuren te geven :) De gevel 'nougat', en het dak zwart. Ik ben benieuwd!

• L23
  • Nu online

L23

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yOheBZjdAkdULT1VVSjwAy-JRk=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/J1po94NvvU6FzfbKruHbNrdR.gif?f=fotoalbum_large

Fire Truck 640 (1971)
Low-Loader with Excavator 649 (1972)
Fork Lift 425 (1976)

Alle wielen nu weggewerkt. Van de Fire Truck en Fork Lift had ik geen boekjes, dus was even puzzelen met de overgebleven blokjes om welke sets het ging. Set 649 mist een scharnier of die is stuk gegaan. En set 425 mist de minifigure.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 15:54

GeeBee

Oddball

mir4dor schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:05:
[...]
Verder zijn er twee stukjes zeldzaam glas nodig, iets van €11,- p/st. De neus van de auto daar zijn twee magneetjes en houders voor nodig, ook voor een bizarre prijs. Ik ben niet armlastig maar ook niet gekke Henkie :+
Tip: Scoor op Marktplaats twee 5918's voor onder een tientje per stuk en je bent goedkoper uit :)
https://www.marktplaats.nl/q/lego+5918/

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Lagune
  • Laatst online: 23-12 15:35

Lagune

Its time for warp

crododile train MOC af, saturn V gemod, whats next ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cm0SaJ65Fl_imaqSx0ZJ4s7GYSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zrUfGutaygmF20yw1NM2tKEM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Joxmsd9x0xMsXEPphppg3dnQwk0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ouz9aAqoW4Pb7LjQmCwsJ3Rc.jpg?f=fotoalbum_tile

• meesje
  • Laatst online: 13:08
Lagune schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:19:

[Afbeelding][Afbeelding]
Waarom de Crocodile in rood? Is deze in het echt ook rood?
Bij je Saturn mod moest ik gelijk denken aan Kuifje. :)

• Lagune
  • Laatst online: 23-12 15:35

Lagune

Its time for warp

meesje schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:22:
[...]

Waarom de Crocodile in rood? Is deze in het echt ook rood?
Bij je Saturn mod moest ik gelijk denken aan Kuifje. :)
in het echt was ie bruin of groen maar ik ben een enorm fan van de rode zwitserse treinen in het oosten (RHB)

ja kuifje idd, von al dat wit veels te saai, zoiezo al die USA branding tiles 8)7

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 13:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

ymnia schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:26:
Afgelopen tijd de makeshift lightsaber van Darth Vader maar eens ingericht met lampjes,
De wekker was altijd al onaf zonder lightsaber, dus deze zit er al een paar jaar op, maar nu kwam er een bundeltje lampjes met controle en accu voorbij en heb ik het geheel er eens in zitten prutsen.

Resultaat is best goed geworden, lightsaber bevat alles wat nodig is :)
Nu de lightsaber nog programmeren als wake-up light dat langzaam aangaat voor je alarm afgaat, voor in de winter ;)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFI-BqUcGI1z4jy_LEHCm1s2LDc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TnQP4qiPerjmQCdpUzdYzyFA.png?f=user_large

vervolg op de eerdere friends central perk

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:40

QuattroNL

It is I.

himlims_ schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:33:
[Afbeelding]

vervolg op de eerdere friends central perk
Maar ook gelijk 2x zo groot, dus ook (ruim) 2x zo duur. Retailprijs 149,99 :o
Maar hij's wel gaaf! :Y

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lagune schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:19:

[Afbeelding][Afbeelding]
Van 3 gemodde Saturns een Kuifje raket maken? :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 81 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .