Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.387.526 views

Onderwerpen

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/3d1fwaaeo9y61.jpg

zijn de kleine details die het doen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:24
himlims_ schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:54:
[Afbeelding]

Zoon krijgt met moeder een kind? :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[Afbeelding]

Geen wonder dat er zoveel minifiguurtjes bestaan, ze groeien als kool :+

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had het dan wel leuker gevonden als de moeder ook dezelfde kleur benen had gehouden en zoals @LordSinclair al opmerkte hadden ze in de derde dan beter wat meer variatie op de moeder gebruikt.

Is het bewust zo gedaan, of heeft iemand buiten Lego dit ontdekt/bedacht?

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:57
LordSinclair schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Zoon krijgt met moeder een kind? :+
Bij de productomschrijving op de Lego website staat "moeder en vader en een schattige babyfiguur".
Dus of de "kleine details" zijn onzin, of Lego is stiekem heel fout bezig :X , of de beschrijving zou moeten zijn: "Oma; de moeder van de vader en vader en een schattige baby".

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-12 23:27
Van het weekend een F1 auto gebouwd, MOC van de Porsche 911 RSR (42096).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpvHu1bkKp4v-tR8M8swm3Ihc0U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0fbLX87unp9gNoF4CLUrjIE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLlTAGCGPpqjti1Ow6dDDxepC3A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okfpxFY7n3IVhouL1dGY3FS1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfTzP_oy2J8IMDCOaJEURE89jCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBjwphv88fprHZASWcf6Hm1H.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4-lhawVraxq6k_-7tT9IjqcN4E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQ8JALRvGNyU7jECvyxS1wDx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBlvsWRkWACh8PmgUrmzFNNPAcE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCFqjnfkQlcwrp967QbyW3de.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANLDcbyageeS33Ye3Lc0qBBjhk8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJnIi3cQ6jdBQWHbhRFgAm1s.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oULU08iHoWDRyEdrPWLdi_bOmmU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rQVLGzzTH2fNjNYQ5lc7YMO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bu8Eytp1APsDb97njM0kQHHx5KY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOOeW7mPcrN6nOsYGr1U9BuT.jpg?f=fotoalbum_tile

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-12 01:50
De nieuwe Harry Potter set krijgt een plaatsje in mijn winter village:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auoB_mg-gS0UnJzAM0xE9oTjZkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bn1IMiYOKq0UQE6963fTko24.jpg?f=fotoalbum_large

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:59
ingmar_loko schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:30:
Deze is 37% goedkoper dan adviesprijs en dus echt wel een goede deal. Heb hem maar gekocht 🙂

https://www.bol.com/nl/p/...y-42124/9300000015132338/

LEGO Technic Terreinbuggy - 42124
Actieprijs: €81,79
Brickwatch: https://www.brickwatch.ne...42124/Off-Road-Buggy.html
Wat is de topsnelheid van die buggy, weet je dat?

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12 16:28
Joster schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Wat is de topsnelheid van die buggy, weet je dat?
Wat ik zo snel kan vinden 5 km/h.

PSN ID = Jorco

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JeroenE schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Ik had het dan wel leuker gevonden als de moeder ook dezelfde kleur benen had gehouden en zoals @LordSinclair al opmerkte hadden ze in de derde dan beter wat meer variatie op de moeder gebruikt.

Is het bewust zo gedaan, of heeft iemand buiten Lego dit ontdekt/bedacht?
De vriendin van het kind lijkt gewoon veel op zijn moeder [..] zie je wel vaker :X

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Lagune schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:19:
crododile train MOC af, saturn V gemod, whats next ?

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi saturn aanpassing, hij doet me vaag aan kuifje denken

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-12 13:53

Lagune

Its time for warp

inspired by :)

heb weasley house gekocht, kijken of die een beetje te modden is zoals in de films

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4CSpKIdi_nODEwUx8EFtZw469I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kkpWvjl6UgwSm4DnZztvz7uw.png?f=fotoalbum_large

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

(jarig!)
Gim schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:09:
[...]

Geen wonder dat er zoveel minifiguurtjes bestaan, ze groeien als kool :+
Ze gaan te keer als konijnen :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:15:
De vriendin van het kind lijkt gewoon veel op zijn moeder [..] zie je wel vaker :X
Dat vooroordeel snap ik wel, net zoiets als de boze schoonmoeder (terwijl in de praktijk mijn schoonmoeder een schat is). Maar ik vind het wel een beetje vergezocht. Het lijkt mij eerder iets in de richting van "moet 'vrouwelijke' kleur torso hebben" waar dan drie keer min of meer hetzelfde is uitgekomen. Ik weet niet of er echt heel veel verschillende expliciete vrouwentorso's zijn of dat het gewoon toeval is dat er 3 keer iets paars wordt gekozen ipv rood, blauw, groen of wat dan ook.

Ik stam nog uit de tijd dat er maar een handjevol verschillende kleuren waren; het was al bijzonder als er een printje op de torso zat (volgens mij had je ook nog met stickers die je er op kon plakken); iedereen hetzelfde gezicht en een paar soorten haar.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Leuk, is dat deze mod? Die is gratis zo te zien, ook wel eens leuk.... Ik heb de stickers wel geplakt, maar het begint weer te kriebelen om iets uit elkaar te halen en wat nieuws te bouwen..... andere optie is de Willy's Jeep, maar die is gelijk weer vrij prijzig.

• dnbo
  • Laatst online: 20-12 23:27
gwystyl schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:41:
[...]

Leuk, is dat deze mod? Die is gratis zo te zien, ook wel eens leuk.... Ik heb de stickers wel geplakt, maar het begint weer te kriebelen om iets uit elkaar te halen en wat nieuws te bouwen..... andere optie is de Willy's Jeep, maar die is gelijk weer vrij prijzig.
Dat is hem ja. Zit opzich prima in elkaar en een leuk model om neer te zetten.

Puntje van kritiek is dat de voorwielen niet helemaal evenwijdig aan elkaar staan (verschil is minimaal).
En in de instructies merkte ik dat er 1 stap ontbreekt. Bij het opbouwen van de tweede zijkant wordt het plaatsen van de zwarte beplating aan de voorkant overgeslagen. Niet heel spannend, maar wel iets om rekening mee te houden.

• Bossie
  • Laatst online: 16:27
dnbo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:45:
[...]

Dat is hem ja. Zit opzich prima in elkaar en een leuk model om neer te zetten.

Puntje van kritiek is dat de voorwielen niet helemaal evenwijdig aan elkaar staan (verschil is minimaal).
En in de instructies merkte ik dat er 1 stap ontbreekt. Bij het opbouwen van de tweede zijkant wordt het plaatsen van de zwarte beplating aan de voorkant overgeslagen. Niet heel spannend, maar wel iets om rekening mee te houden.
Deze mod is echt vele malen beter dan het orgineel _/-\o_

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• LordSinclair
Lagune schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:26:
in het echt was ie bruin of groen maar ik ben een enorm fan van de rode zwitserse treinen in het oosten (RHB)
Ook die Krokodil was gewoon bruin
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Albula_412.jpg

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
LordSinclair schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:29:
[...]

[Afbeelding]
De oude sets van Lego zijn ook rood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyNRgnK7RgxsJ_NtOTN_ODaPeuI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DrtXW4j2EoSBdVzABlfBV9PT.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UAcl5IRVw9cH1iT8ddoY9DUT-k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pjN9yskS8GgqEp848thNZb13.jpg?f=user_large

• LordSinclair
meesje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:34:
[...]

De oude sets van Lego zijn ook rood.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van de OBB (Österreichische Bundesbahnen) zijn wel rood geweest. Die van de RhB (Rhätische Bahn) nooit.

• chrisO
LordSinclair schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:29:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VpbMM1l1K5WfpLPqNg1oj2dUJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDI1kKkshaswSGymmszxcqXV.jpg?f=fotoalbum_large
Of donker groen ;)

Links de Ce 6/8 III en rechts de Ce 6/8 II. De Lego versie is een mengelmoes van de Ce 6/8 III en Ce 6/8 II :|

• LordSinclair
chrisO schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]
Of donker groen ;)

Links de Ce 6/8 III en rechts de Ce 6/8 II. De Lego versie is een mengelmoes van de Ce 6/8 III en Ce 6/8 II :|
@Lagune verweest naar de RhB krokodil. Dat is niet dezelfde als de SBB Krokodil ;)

• chrisO
LordSinclair schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:45:
[...]

@Lagune verweest naar de RhB krokodil. Dat is niet dezelfde als de SBB Krokodil ;)
Ok, dank je...iets te snel gelezen.

Dit is de rode krokodil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R50dk1vLKvK6mFuiTC4_amn-sXc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7BHhhX5U8iUuS7hXYZJItV2P.jpg?f=user_large
De Österreichische Bundesbahnen 1189-2 is de enige van de serie die rood was.

• Gim
  • Niet online
Nooit gedacht dat ik in dit forum zoveel kennis zou opdoen van treinen :)

• Bossie
Gim schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:10:
Krokodil, Kameleon who cares

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• meesje
  • Nu online
Gim schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:10:
Haha, het wordt volgens mij tijd voor het grote Lego treinen topic. :)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat dit topic op termijn gaat bekend worden als 'mother of all (GoT) topics' door al die afsplitsingen :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:31

QuattroNL

It is I.

[...]

Opzich wel een leuk idee, ik ben voor!
Wie maakt de mooiste layout en heeft de coolste treinen (+MOC's).
@almightyarjen zal daar zeker bij zitten lijkt me.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• meesje
  • Nu online
QuattroNL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Alhoewel mijn opmerking niet serieus was (ik denk dat het namelijk een rustig topic zou worden, gezien het beperkt aantal trein enthousiastelingen in dit topic), zou ik ook het wel gaaf vinden. De Crocodile moet ik overigens nog steeds bouwen.

Heel iets anders. Ik vraag me af of ik hierin de enige ben of dat anderen het herkennen.
Mijn Lego enthousiasme kent namelijk veel golfbewegingen. De ene keer bestel ik best wat sets, kijk continu op rebrickable en bestel zelfs losse steentjes. En de andere keer denk ik van wat moet ik met de sets op zolder? Ik kom nu overigens weer langzaam uit het dal. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Kapoen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat dit topic op termijn gaat bekend worden als 'mother of all (GoT) topics' door al die afsplitsingen :P
Wordt tijd voor een dedicated LEGO forum! :P

Intentionally left blank

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

crisp schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Wordt tijd voor een dedicated LEGO forum! :P
dat regel jij toch zo 123 ;-)

https://t.co/TqFYOgImqT?amp=1 <- high res afbeeldingen van de lego friends appartment set online

de details en verwijzingen naar de afleveringen zijn wel erg goed gedaan; glydis, die hond, trukey, voetbal tafel etc. etc.

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 11-05-2021 15:28 ]

• chrisO
[...]

Neeeeeee!!! Ik moet m'n Krokodil Ce 6/8 II en m'n BR-53 nog afmaken :/ met een dedicated treinen topic krijg ik vast weer inspiratie om nog meer treinen te gaan maken.

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:02:
Heel iets anders. Ik vraag me af of ik hierin de enige ben of dat anderen het herkennen.
Mijn Lego enthousiasme kent namelijk veel golfbewegingen. De ene keer bestel ik best wat sets, kijk continu op rebrickable en bestel zelfs losse steentjes. En de andere keer denk ik van wat moet ik met de sets op zolder? Ik kom nu overigens weer langzaam uit het dal. :)
Deels herkenbaar. Ik kan je alleen niet zeggen waar het aan ligt. Een teveel aan sets ineens gekocht, een persoonlijke situatie die ervoor zorgt dat je op bepaalde momenten met veel serieuzere alledaagse zaken bezig moet zijn, waardoor LEGO (en/of andere hobbies) plots zo onzinnig lijken? Ik gooi maar balletjes op :)

Wat ik vooral merk aan mezelf is dat ik minder impulsief een grote set koop. De Mei challenge versterkt dat momenteel al helemaal. Als ik zie met hoeveel plezier ik tijd en creativiteit stop in een setje van slechts €15, dan voelt een aankoop van iets duurs, wat je bouwt en waarschijnlijk maar neerzet, opeens zo vreemd :?

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 11-05-2021 16:26 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Unboxing en bouw video van de nieuwe Friends Apartments set:

• Kapoen
  • Nu online
[...]
Ik denk dat dat wel normaal is voor allerlei hobbies. Naast Lego ben ik voornamelijk bezig met muziek (gitaarspelen) en ga ik enkele keren zwemmen per week. Het sporten is de enige constante in mijn vrije tijd, ik vermoed vanwege de onmiddelijke mentale beloning. Lego en muziek wisselen elkaar af of gaan beiden op een lager pitje afhankelijk van keuzestress, zin, mooi weer, sociale verplichtingen,...

Een hobby dient om mentaal wat stoom af te laten, als ik er constant mee bezig zou zijn dan heet het werk/sleur :P

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Ik temper dat heel bewust door mezelf te beperken tot één (grotere) set per maand te bouwen. Wanneer een set uit bv. 11 genummerde zakken/zakjes bestaat, dan doe ik één zakje per dag, en ben ik er dus elf dagen mee bezig. De rest van de maand bouw ik geen Lego, dus wanneer een nieuwe maand aanbreekt ben ik weer fris en gretig om een nieuwe set te bouwen. :)

Zo heb ik afgelopen maart de 10255 Assembly Square gebouwd. In april heb ik de 10295 Porsche 911 gebouwd. Nu op dit moment ben ik bezig met de 75275 UCS A-Wing. En in juni ga ik waarschijnlijk de 10274 Ecto-1 bouwen. Die heb ik al sinds maart liggen, en elke keer dat ik die doos zie staan kijk ik er naar uit daar aan te gaan beginnen. Voorpret is ook deel van de lol tenslotte! 8)

• Lagune
  • Laatst online: 19-12 13:53

Lagune

Its time for warp

chrisO schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:57:
[...]

Ok, dank je...iets te snel gelezen.

Dit is de rode krokodil:
[Afbeelding]
De Österreichische Bundesbahnen 1189-2 is de enige van de serie die rood was.
oh gaaf, thanks!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Ik temper dat heel bewust door mezelf te beperken tot één (grotere) set per maand te bouwen. Wanneer een set uit bv. 11 genummerde zakken/zakjes bestaat, dan doe ik één zakje per dag, en ben ik er dus elf dagen mee bezig. De rest van de maand bouw ik geen Lego, dus wanneer een nieuwe maand aanbreekt ben ik weer fris en gretig om een nieuwe set te bouwen. :)

Zo heb ik afgelopen maart de 10255 Assembly Square gebouwd. In april heb ik de 10295 Porsche 911 gebouwd. Nu op dit moment ben ik bezig met de 75275 UCS A-Wing. En in juni ga ik waarschijnlijk de 10274 Ecto-1 bouwen. Die heb ik al sinds maart liggen, en elke keer dat ik die doos zie staan kijk ik er naar uit daar aan te gaan beginnen. Voorpret is ook deel van de lol tenslotte! 8)
Wel een goede aanpak lijkt me zo :)

Maar 12 grote(re) sets per jaar... dat vult de nodige vitrinekasten en wandplanken :+

De Ecto-1 is hier ook onderweg. Nog nooit zo besluiteloos geweest over een set (de 42082 buiten beschouwing gelaten :X), terwijl ik een GB én auto liefhebber ben en van menig hoor dat het een geweldige build is. Misschien zo'n "dip" momentje, zoals @meesje beschrijft. Wanneer ik hem ga bouwen weet ik nog niet... misschien in juni, om jouw voorbeeld te volgen, misschien later.... zolang ie maar gebouwd is voordat de film in de bioscopen komt ;)

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 22:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

Gim schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:53:
[...]

Wel een goede aanpak lijkt me zo :)

Maar 12 grote(re) sets per jaar... dat vult de nodige vitrinekasten en wandplanken :+

De Ecto-1 is hier ook onderweg. Nog nooit zo besluiteloos geweest over een set (de 42082 buiten beschouwing gelaten :X), terwijl ik een GB én auto liefhebber ben en van menig hoor dat het een geweldige build is. Misschien zo'n "dip" momentje, zoals @meesje beschrijft. Wanneer ik hem ga bouwen weet ik nog niet... misschien in juni, om jouw voorbeeld te volgen, misschien later.... zolang ie maar gebouwd is voordat de film in de bioscopen komt ;)
Ik gebruik die aanpak ook, er is wel kans dat er meer gekocht wordt maar dat is dan een oplopende build queue tot aan de vakantie (dan bouw ik er meestal een paar). En ja dat kost wat ruimte maar als je die hebt dan is dat ook fijn :+

De Ecto-1 gaat er hier ook nog komende maand bijkomen maar daar wordt dan meteen de een MOC van gebouwd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5P9Vva8wMLJdz1hMM7HpzJSmkY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mV0yWh1OBhzW8eDQKfTwN3ze.png?f=fotoalbum_large
(Bron)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:29
[...]

Mijn enthousiasme voor lego wordt een stuk minder als er opgeruimd of uitgepart moet worden. ik heb nu weer redelijk wat grote sets staan en ideen voor mocs of parts voor rebrickable mocs liggen. maar voro we daar aan beginnen, moeten er minstens 2 grote sets opgeruimd. Geen zin in...

er zijn overiges al diverse lego fora:
https://www.lowlug.nl/
https://bouwsteentjes.info/

ken ik, maar er zijn er vast nog meer

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

QuattroNL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Ik vind Lego treinen leuk hoor, maar ik ben verder geen "treinen nerd" (nofi). Op Eurobricks is er een speciaal treinenforum, ik vraag me alleen af of hier op Tweakers daar genoeg animo voor is. Het is prima als er zo nu en dan over Lego treinen wordt gesproken in dit topic lijkt me :)
Klinkt bekend :Y Heb hier nog een hele productlijn aan Arctic en Jurassic World nieuw in doos liggen, ik denk niet dat ik die ooit ga bouwen: waar laat ik die meuk 8)7 Ook merk ik dat ik wat kritischer word voor het aanschaffen van nieuwe sets: voorheen haalde ik elke nieuwe modular in huis, maar dat is al een paar keer niet het geval geweest. Mede ook omdat ik wat minder video's maak en daardoor hoef ik niet telkens iets nieuws voor in de nieuwe video te hebben. Ik bevind me op dit moment in een zeer diep dal door andere zaken waar ik druk mee ben. Maar als bergbeklimmer zeg ik altijd: je moet soms in een diep dal staan om goed de hoogte van de bergen te kunnen zien. /wijsheid

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Vitruvius
  • Laatst online: 18-12 07:57
Vitruvius schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:40:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb 'm nog gekocht voor 178 euro (excl. 8 euro korting). De prijs was de reden dat ik 'm toch maar besteld heb, maar vroeg me dus vooral af hoe de evaring was met EOL sets bij Amazon die op 'tijdelijk niet leverbaar' staan. Misschien ijdele hoop, maar nog een paar weken afwachten kan geen kwaad. Annuleren is 1 druk op de knop en er is nog niks afgeschreven van de CC verder. :)

[...]

Bedankt voor je antwoord, ik hoef de set dus niet perse te hebben. Maar voor bovengenoemde prijs lijkt het me wel een leuke set om te bouwen.
Je gelooft het nooit maar de leverdatum is aangekondigd en staat op 3 juli 2021.. besteld op 6 februari. Gok dat ie niet geleverd wordt maar toch bijzonder deze ontwikkeling.

• mir4dor
  • Laatst online: 18:26
Ik weet niet of het hier mag, zo niet wordt het toch verwijderd neem ik aan.
Enfin, sinds deze belachelijke pandemie heb ik wat sweaters gekocht met (voor mij) humoristische teksten, je moet iets.
Mijn wederhelft werd daardoor geïnspireerd en kwam met het volgende, ik bespaar jullie mijn lelijke kop :+ ;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoTZMQ8wpIALYbt6ewcCyDDckEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMwOZkuzsMNnjHK8qSagLjNm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4rMCBFkddU8wFE0hdIV48Wis4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9g1kFYyjG8RjUEwFGd0y2sUK.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, ondanks mijn 54 lentes draag ik dit gewoon in public _O-

Daily driver; MB R171 SLK280

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:29
mir4dor schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:22:
Enfin, sinds deze belachelijke pandemie heb ik wat sweaters gekocht met (voor mij) humoristische teksten, je moet iets.
Mijn wederhelft werd daardoor geïnspireerd en kwam met het volgende, ik bespaar jullie mijn lelijke kop :+ ;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En ja, ondanks mijn 54 lentes draag ik dit gewoon in public _O-
En waarom niet, ik ben 48 en draag ook diverse lego shirts/hoodies :)

• Bossie
Versaevel schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:42:
[...]

En waarom niet, ik ben 48 en draag ook diverse lego shirts/hoodies :)
Gelukkig zijn er nog plekken waar ik me nog steeds jong kan voelen :P

• Kapoen
  • Nu online
mir4dor schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:22:
Exact het soort dingen die ik ook zou dragen, zelfs op het werk >:)
Het ziet er trouwens naar uit dat Lego het ontwerp van je wederhelft heeft gepikt ;)
Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-minifig-torso-assembly-vitruvian-man-pattern-973-28.jpg
Ik heb deze X maanden geleden gekocht op bricklink.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 11-05-2021 21:16 ]

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:14:
[...]

Het ziet er trouwens naar uit dat Lego het ontwerp van je wederhelft heeft gepikt ;)
[Afbeelding]
Vitruvian men minifig. Ik vind hem leuk :Y

• mir4dor
Kapoen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:14:
[...]

[Afbeelding]
Ge-wel-dig _O- die moet ik ook hebben nu :+

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kego gaat hier ook erg net pieken en dallen. Waarschijnlijk in de winter iets meer als in de zomer.

Die challenge stimuleert wel om gewoon even lekker zelf te gaan bouwen :).

200 fish found!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-12 11:46
himlims_ schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:24:
[...]

https://t.co/TqFYOgImqT?amp=1 <- high res afbeeldingen van de lego friends appartment set online

de details en verwijzingen naar de afleveringen zijn wel erg goed gedaan; glydis, die hond, trukey, voetbal tafel etc. etc.
Geweldig zeg! De andere heb ik al. Daar wilde ik de moc van maken dat het een gebouw wordt. Zou leuk zijn als iemand dat ook van deze weet te verzinnen. Twijfel.... al best veel lego gekocht dit jaar...

• Afas
  • Niet online
2Bond schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:43:
[...]

Geweldig zeg! De andere heb ik al. Daar wilde ik de moc van maken dat het een gebouw wordt. Zou leuk zijn als iemand dat ook van deze weet te verzinnen. Twijfel.... al best veel lego gekocht dit jaar...
leuke set voor memory lane maar wel te duur.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben nu halverwege de Willis build, vandaag een lange teams meeting waar ik lekker wat kon bouwen ;) Ik vind het een vernuftige MOC. Leuke hoe de ontwerper de bladveren heeft nagemaakt. Verder veel dingen net een tikje anders dan bij de Defender, maar echt slim gevonden. Heb er veel plezier aan. Was toch wel bijna 2 uur bezig om de defender uit elkaar te halen trouwens :) En verdeeld over een bakje of 5.

• Kapoen
  • Nu online
2Bond schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:43:
[...]

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar dit is een combinatie van Central Perk + Big Bang Theory: instructies op rebrickable (gratis)

Meer foto’s op Eurobricks: link

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49406344902_3624f75808_c.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 12-05-2021 07:19 ]

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:10:
[...]

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar dit is een combinatie van Central Perk + Big Bang Theory: instructies op rebrickable (gratis)

[Afbeelding]
Achteraf gezien eeuwig zonde dat ik die TBBT set niet gekocht heb ;w

per aspera ad astra

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-11 16:28
Ik had TBBT set ook wel willen kopen, vind de serie echt geweldig, maar zat toen nog in mijn dark period...

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

himlims_ schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:24:
[...]

dat regel jij toch zo 123 ;-)

En natuurlijk weer een tientje boven de adviesprijzen in de landen om ons heen. :/

Edit: maar echt wel heel veel leuke details erin verwerkt. Dit wordt een lastige... Eigenlijk is ie te duur, maar hij is toch wel erg leuk.

[ Voor 11% gewijzigd door Bra-Jo op 12-05-2021 09:49 ]

Nomen nescio

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-11 16:28
Even 3 maanden wachten en je kan m voor n stuk minder kopen dan bij de Lego store

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9Z9r4E-scVmiURu_6CEW9ef1-4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IFnsTNpMrwPlRq8rBkhQvzri.jpg?f=user_large

Wat wordt het? Het is het B-model van de silver champion (8458), maar dat van de Williams set (8461). Ik dacht dat deze sets identiek waren, op de kleuren na, maar ik mis nu al een 24T tandwiel en 2x 2x1 technic brick met 2 gaten. En de kleuren op de motor komen met deze set niet zo mooi uit (het wit had zwart moeten zijn). Misschien toch de 8458 afbreken dan maar. Dat was overigens ook geen sinecure, de set heeft 10 jaar op de kast gestaan, dus de pins uit de technic bricks halen was pijnlijk voor mijn vingers, wat zitten die vast na een tijdje zeg.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.fokzine.net/upload/21/05/210508_1_daily308_65.jpg
leuke fotoshop, of iemand met 3d printer bezig geweest?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

johnb52 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:13:
Even 3 maanden wachten en je kan m voor n stuk minder kopen dan bij de Lego store
jah? niet echt indruk dat lego 'stunt' met prijzen of prijzen verlaagd, hooghuit in de laatste maanden wanneer set 'uit assortiment' gaat.

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:54
himlims_ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:18:
[...]

jah? niet echt indruk dat lego 'stunt' met prijzen of prijzen verlaagd, hooghuit in de laatste maanden wanneer set 'uit assortiment' gaat.
nou ik heb voor wbt set aanbieding of stunt. 1x een "echte" aanbieding gezien met een lego set.
maar dat was omdat de doos dus danig stuk was.
(was wel in duitse lego shop)
meeste aanbieding zijn toch wel bij de intertoys of ied.

• chrisO
himlims_ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:18:
[...]
[...]
Johnb52 schreef: "Even 3 maanden wachten en je kan m voor n stuk minder kopen dan bij de Lego store".

Dus niet bij de Lego store, maar bij een andere winkel. De eerste Lego Friends doos (Central Perk) is momenteel ook met ~27% korting tov de adviesprijs verkrijgbaar.
Grote kans dus dat de nieuwe set bij derden ook met een dergelijke korting te krijgen zal zijn :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

himlims_ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:17:
[Afbeelding]
leuke fotoshop, of iemand met 3d printer bezig geweest?
Soep zo te zien, ik zou ook niet anders verwachten. Als je dat moet 3D printen kun je beter een echte kopen geloof ik :X
Then again: bij lakschade wel makkelijk, kwestie van een blokje verwisselen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-12 11:46
Kapoen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:10:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben te laat weer in lego geïnteresseerd geraakt dus helaas heb ik die van TBBT niet. Mocht je hem ergens voor een normale prijs te verkrijgen weten zou ik deze graag bouwen. Daarom mijn hoop dat iemand het ook in combinatie met deze nieuwe sets gaat proberen.

• Kapoen
  • Nu online
2Bond schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Ik ben te laat weer in lego geïnteresseerd geraakt dus helaas heb ik die van TBBT niet. Mocht je hem ergens voor een normale prijs te verkrijgen weten zou ik deze graag bouwen. Daarom mijn hoop dat iemand het ook in combinatie met deze nieuwe sets gaat proberen.
Ik denk voor deze moc dat je voldoende hebt aan de Central Perk set als basis. TBBT of de nieuwe appartementen hebben aan de buitenkant geen herkenbare elementen, dus die kan je vervangen door wat er al in je eigen collectie zit van onderdelen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

uit de ideeenbus; https://ideas.lego.com/pr...b4-4eb5-b0ee-fe9ba935e08d
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/a8438925-9bca-4201-8c1e-631d71c4d4bf/resize:1600:900/webp
denk dat het wel een goeie kanshebber is voor productie

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 12-05-2021 15:00 ]

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:12
https://www.looopings.nl/...werkers-van-Legoland.html

Beetje jammer dat ze t pas melden als t op RTL Z is afgelopen en enkel nog te kijken is op videoland. Iemand een idee waar ie nog meer te bekijken is?

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:34
DCNY schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:06:
https://www.looopings.nl/...werkers-van-Legoland.html

Beetje jammer dat ze t pas melden als t op RTL Z is afgelopen en enkel nog te kijken is op videoland. Iemand een idee waar ie nog meer te bekijken is?
Het origineel (van Channel 5) staat op jijbuis:
YouTube: YouTube

• Versaevel
Vande week als het goed is de herhaling. Zijn tot nu toe 4 afleveringen geweest. Anders op you tube na te kijken

• Afas
  • Niet online
Heb vanavond de technic Porsche uit elkaar gehaald. Mijn handen vonden dat weer niet zo aangenaam... vrije dag morgen gebruik ik om te beginnen aan de F1 versie die hier eerder gedeeld is.
Hoop dat het een leukere build is dan de Porsche.

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Vraagje. Ook naar aanleiding van de post hier boven

Wanneer vinden jullie iets een leuke build?
Ik begrijp zeker wanneer het niet leuk is, bijvoorbeeld door veel herhaling van stappen. Maar wat maakt het voor jullie extra leuk?

Mijn aftrap:
- bouwtechnieken die ik nog niet kende
- gebruik van steentjes voor andere doeleinden dan die ik kende
- het gegeven dat je pas na tig stappen erachter komt wat je aan het bouwen bent

Met de combinatie van deze dingen, merk ik af en toe tijdens het bouwen dat ik echt aan het grinniken ben. En dat maakt het voor mij leuk.

Hoe is dat voor jullie?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zit eens op marktplaats te kijken voor de 10295 porsche

Belachelijke prijzen die ze durven te vragen voor deze set incl het vip pakket… 275 euro 8)7

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

Elect a clown, expect a circus.

• Afas
  • Niet online
Frank_79 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:25:

Ik begrijp zeker wanneer het niet leuk is, bijvoorbeeld door veel herhaling van stappen. Maar wat maakt het voor jullie extra leuk?

Mijn aftrap:
- het gegeven dat je pas na tig stappen erachter komt wat je aan het bouwen bent

Met de combinatie van deze dingen, merk ik af en toe tijdens het bouwen dat ik echt aan het grinniken ben. En dat maakt het voor mij leuk.

Hoe is dat voor jullie?
De dingen die je noemt herken ik. Voor mij is het vooral de vraag of een build me pakt en dat was bij de Porsche niet het geval. Wil niet zeggen dat ik het model met tegenzin afgebouwd had maar had er veel minder lol in dan bij de rode kraan of de assembly square.

WIP F1 wagen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lrryTR1mtedpYPDl26obZNlvw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eUqFl2yZkqRMwwPwhhGm0ys.jpg?f=fotoalbum_large

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:05
Frank_79 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:25:

Mijn aftrap:

Hoe is dat voor jullie?
Ik vind het leuk om tijdens het bouwen verrast te worden. Inderdaad door een nieuwe techniek, maar ook door een grapje, een goed verhaal of een leuk detail, of door creatief gebruik van een onderdeel. Verder is afwisseling erg leuk. Zo was bijvoorbeeld het bouwen van de Ninjago City Gardens steeds weer verrassend en nooit saai.
En goed kleurgebruik vind ik ook mooi :)
Al ben ik denk ik snel tevreden, ik leg de lat niet heel hoog.
Wat ik niet heel super vind is veel herhaling, en als het technisch niet goed in elkaar zit (als een build of een deel daarvan niet stevig aanvoelt bijvoorbeeld).

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:08
[...]

Hier heb ik ook last van. Met pieken en dalen.
Koop ook op B&P en dan denk ik achteraf, ja... meestal koop ik omdat het unieke onderdelen zijn met als bedoeling die ergens in te gebruiken.

Maar heb ook andere hobby's . Ben niet de hele tijd bezig met Lego zelf. Er zijn mensen die dat wel doen, elke dag weer.

Soms koop ik ook sets en dan denk ik later... waarom ? Dat heeft ervoor gezorgd dat ik heel selectief ben geworden. Ik heb nu geen stratenplan of iets dergelijks. Ik hoop later van wel dus alles wat ik koop moet passen in stratenplan. Dat houdt in: modulars en auto's en andere voertuigen en minifiguren.

Sommige dingen zal ik weer verkopen , zoals de treinen 60051 en 60197 want die nemen veel ruimte in beslag. De 60051 kon ik goedkoop krijgen en de motor gebruik ik dan voor de kersttrein. Over kerst lego gesproken, daarvan begin ik ook te twijfelen wat ik ermee moet, het is maar voor 1 periode per jaar en dan ruim je weer op.

En dan had ik in opwelling 71714, 71715 en 71716 ( in totaal 10 stuks ) gekocht omdat je moc mee kon maken. Maar het is al een jaar geleden en ik doe niets mee... helaas de dozen al weggegooid ( stom ) . Ik ga ze straks proberen verkopen op Marktplaats.

Ook de Chinese Lego heb ik hier , de 80103 80104, 80105 en 80107. De 80107 zou je nog kunnen inplannen in een straatplan maar de andere 3 minder.... dus moet ik ze houden?

Dan zijn er sets die ik wel wil hebben omdat ze gewoon gaaf zijn, ondanks dat ze niet in stratenplan passen, zoals de yellow submarine, wall -e , saturn, mediëval blacksmith,.

Elke keer als er iets nieuws uitkomt, ben ik opgewonden maar dan slaap ik paar nachtjes en denk ik, nee... niet waard. Net als de nieuwe friends set .

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 11:09

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb de Porsche nog nieuw in doos zitten naar aanleiding van de recente aanbieding bij Amazon, en door deze posts twijfel ik nu zelfs om eerste de F1 MOC te bouwen (want nog geen stickers), en pas daarna het originele model :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Kapoen
  • Nu online
Loader schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:14:
[...]
Over kerst lego gesproken, daarvan begin ik ook te twijfelen wat ik ermee moet, het is maar voor 1 periode per jaar en dan ruim je weer op.
Ik herken ongeveer alles in je volledige post, en al helemaal het stukje dat ik hier geciteerd heb.
Toen ik onlangs bezig was met het voorbereiden van mijn verhuis kwam ik tot dezelfde conclusie toen ik een plastic kist tegenkwam met mijn Kerstsets.

In de eerste jaren van deze hobby kocht ik een aantal Kerstsets, maar de laatste jaren kom ik er niet meer toe. Ik heb een hoop van de mooiere sets gemist (post office, bakkerij,...) en in recentere jaren vind ik het hele thema eigenlijk minder en minder coherent aanvoelen. Daarnaast neemt het geheel veel ruimte in beslag, en het is maar een tijdelijke display zoals jij correct aangeeft. In mijn nieuwe woonst zal er veel meer plaats zijn voor zo'n displays, maar ik betwijfel nu al of ik het Kerst thema een kans ga geven.

Ik beleef nog steeds heel veel plezier aan deze hobby, maar ik merk ook dat ik veel selectiever geworden ben met aankopen (een beetje zoals jij en de machtige Arjen ook al aangaven). bv. Modulars zijn ook geen automatische aankoop meer (de garage is een twijfelgeval en het politiebureau is ook een maybe/not).

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 13-05-2021 17:13 ]

• Loader
Dat heb ik precies dezelfde met de kerst lego. De mooiere heb ik ook gemist. En de laatste qua kerst thema was de kerst trein station, omdat de trein jaar ervoor uit was gebracht. Maar daarna vond ik niet veel meer aan de kerst thema. Voor mij persoonlijk was het omslagpunt bij het brandweergebouw .

Modulars koop ik ook. Al vond ik de bookshop beetje teleurstellend. De police bureau heb ik ook binnen maar vind het jammer dat er geen auto bij zat. Die zal ik zelf moeten maken, iemand hier gaf een link voor rebrickable met mooie politieauto dus misschien dat ik die bij elkaar ga bricklinken. Maar mooie modulars zoals Parisien Restaurant, Detective Office en Brick Bank zullen we niet snel meer krijgen.

Mijn laatste lego aankoop was de Looney Tunes Minifiguren. En die vind ik eigenlijk best wel leuk. Herinneringen aan tv programma van vroeger op zaterdag.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:32

L23

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9o7akaQew0BSqCa2Bo5LtnWzEI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/9JEezjNxUX9PW3ASfLefoHAc.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODjlK2pgu2yI5Q2cLrT1bQf9Tp4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/fZRtlHBKmOUntl21bcrHakjw.gif?f=fotoalbum_large

Lego WK voetbalstadion van Shell uit 1998. Niet compleet, mis onder andere de spelers, dus voetballen is er niet bij. Maar de beveiliging is goed op orde.

3302 Soccer Field
3303 Field Accessories
3309 Head Tribune
3310 Commentator and Press Box
3314 Stadium Security

• meesje
  • Nu online
Met de Kerst sets ben ik pas begonnen vanaf de Kerst trein. Zo veel sets heb ik nog niet. Maar voor mij is deze serie wel een blijvertje. Het grote voordeel t.o.v. bijvoorbeeld de modular serie (of SW of grote technic sets, om maar wat te noemen) is dat het niet permanent veel ruimte in beslag neemt. Het is maar tijdelijk. Na Sint gaan de plastic bakken van zolder en met Nieuwjaar gaat alles weer terug. En in die periode bouw ik dan samen met de oudste een nieuwe Kerst set. Dat tijdelijke karakter vind ik juist super van deze serie. Totdat de jongste denkt van “wat moeten we met die zooi” is deze serie wel een blijvertje.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Vandaag de Ulysses Space Probe gebouwd. Losse stenen gekocht via Bricklink en via MP de plaque gekocht in plaats van een sticker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rd6qgBJ4yva7N1FmAfh0JUUcTro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLbbzUyBGohD2X0IjctUEILJ.jpg?f=fotoalbum_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Afas
  • Niet online
Canis Lupus schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:38:
[...]
Ik heb de Porsche nog nieuw in doos zitten naar aanleiding van de recente aanbieding bij Amazon, en door deze posts twijfel ik nu zelfs om eerste de F1 MOC te bouwen (want nog geen stickers), en pas daarna het originele model :)
Als je de F1 wilt bouwen kun je dat inderdaad het beste doen voordat je stickers gaat plakken. Zoals al eerder hier gemeld, staan de voorwielen niet helemaal recht. En het is eigenlijk amper technic maar dat komt door de basis set die gebruikt wordt. Verder een leuke build voor een gratis model.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWHDX_FYgoO-w1ZbV6ktRwUcvJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmv5H1IWnj70TlZugKwLWJPs.jpg?f=fotoalbum_large

De bouw is wat kleiner dan de Porsche, er blijven een paar honderd onderdelen over. Op een avond kun je de F1 zeker in elkaar zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Afas op 13-05-2021 18:13 ]

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12 22:41
Pierre schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:59:
Vandaag de Ulysses Space Probe gebouwd. Losse stenen gekocht via Bricklink en via MP de plaque gekocht in plaats van een sticker.

[Afbeelding]
Hoeveel was je daarvoor kwijt?

• Mappy
  • Laatst online: 20:26

Mappy

Piramide van Austerlitz

Loader schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:14:
Over kerst lego gesproken, daarvan begin ik ook te twijfelen wat ik ermee moet, het is maar voor 1 periode per jaar en dan ruim je weer op.
Ik noem het winterlego, dan mag het 3 maanden blijven staan ;)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

master30 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:26:
[...]

Hoeveel was je daarvoor kwijt?
Rond de 55 euro.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:12
Psyx88 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:12:
[...]

Het origineel (van Channel 5) staat op jijbuis:
YouTube: YouTube
Thanks! Maar dat is maar 1 aflevering volgens mij? Kan de rest niet vinden in ieder geval..
Versaevel schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:43:
Vande week als het goed is de herhaling. Zijn tot nu toe 4 afleveringen geweest. Anders op you tube na te kijken
Weet je toevallig wanneer? Mijn tvgids app vind ze niet :)

• Loader
DCNY schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:46:
[...]

Thanks! Maar dat is maar 1 aflevering volgens mij? Kan de rest niet vinden in ieder geval..

[...]

Gisteravond ( of morgens vroeg ) 00.13 - 1.03 op RTL Z ( Ziggo )

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqLxRbI7esc5TcQYVKOb2Xhj4q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wxPJEbwUCjxny8mGcP9jLyq.jpg?f=fotoalbum_large
In navolging van Saturn raket, ook maar de ISS gebouwd. Ziet er best nifty uit als display model, vooral niet vasthouden of verplaatsen… zelden een Lego set gehad die zo fragiel in elkaar zit. Goed, sommige onderdelen en stukken zijn creatief met elkaar verbonden, maar heel stevig is deze niet. Daarom zelf paar kleine aanpassingen gemaakt. Desondanks een indrukwekkend bouwwerk, ben er happy mee 😃

Nu nog een maanlander en shuttle scoren 😅

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 13-05-2021 20:02 ]

• Mappy
  • Laatst online: 20:26

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20210513geckoinabottle_s.jpg

Voedertijd! 🥕

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Versaevel
DCNY schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:46:
[...]

[...]

https://www.tvgids.tv/tv/inside-legoland

[ Voor 12% gewijzigd door Versaevel op 13-05-2021 21:28 ]

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGE-bKRBFG_9r7CFfUMbvM1mjLE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UTmgnC8YeGFNFLuBvYR0kyWX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAq6bB9NCclVo6LPYIiza7izDU8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FFnPk18X1zbcnk6Ws5ahqAAl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAgF2Qwaw7VodKCv4HUSLo8xLJE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QP1DOZRcytrpFzpX6IQg0Qxh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CmBtKvka9RKlaN7YSYZfU3crTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4kyYqd4CdIFTUMRchNb484Nt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_eCA71pNoD_Vxes9xfWmlmbx64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5h8YJKeRMLKOq9vbkXTzXJsP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwsheImFQkoB8lUPP0f_wgexYjA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IIDHBrqJA6cbJY3U1nb7M4hn.jpg?f=user_large

8458 B-model met de steentjes van de 8461 (Williams F1 racer). Het was nog wat puzzelen met de kleuren en ik heb zelf nog wat steentjes toegevoegd om de kleuren wat te verbeteren, er waren zat blokjes over. Ik heb ook hier en daar wat soft-axles toegevoegd, maar heel erg vast zitten die niet. De panels van de 8461 zijn ook heel anders dan die van de 8458 en daar passen die dikke flex hoses niet in dus, dus ik heb hier en daar wat moeten improviseren.

Hier naast de 8458 (volgende keer gebruik ik die set gewoon om het B-model te bouwen :))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YL58HinzC0n_HgVAMSOkW8nOMS8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cOsoZsLz2Qjqcf4LBD8VxUdT.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• mir4dor
zonoskar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

8458 B-model met de steentjes van de 8461 (Williams F1 racer). Het was nog wat puzzelen met de kleuren en ik heb zelf nog wat steentjes toegevoegd om de kleuren wat te verbeteren, er waren zat blokjes over. Ik heb ook hier en daar wat soft-axles toegevoegd, maar heel erg vast zitten die niet. De panels van de 8461 zijn ook heel anders dan die van de 8458 en daar passen die dikke flex hoses niet in dus, dus ik heb hier en daar wat moeten improviseren.

Hier naast de 8458 (volgende keer gebruik ik die set gewoon om het B-model te bouwen :))

[Afbeelding]
Kan niet echt zeggen dat ik het heel mooi vind maar wel gaaf gebruik van de technic parts (y)

Bandjes daar kun je zuinig op zijn, ik begrijp dat deze redelijk zeldzaam zijn en dus best wel geld waard.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:32

L23

himlims_ schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:01:
[Afbeelding]
In navolging van Saturn raket, ook maar de ISS gebouwd. Ziet er best nifty uit als display model, vooral niet vasthouden of verplaatsen… zelden een Lego set gehad die zo fragiel in elkaar zit. Goed, sommige onderdelen en stukken zijn creatief met elkaar verbonden, maar heel stevig is deze niet. Daarom zelf paar kleine aanpassingen gemaakt. Desondanks een indrukwekkend bouwwerk, ben er happy mee 😃

Nu nog een maanlander en shuttle scoren 😅
Ik vond de ISS dus enorm saai om te bouwen ten opzichte van de Saturn V, maar wel een leuk display model. Inderdaad nogal fragiel. Vorig jaar gekocht toen bekend werd dat SpaceX met de Dragon Crew naar de ISS ging. Ik vond het daardoor een vrij leerzame set. En het zorgde er voor dat ik weer verslaafd ben aan Lego :P

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:32

GeeBee

Oddball

<knip> Als je weet dat het off-topic is, waarom plaats je het dan?

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 14-05-2021 09:44 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
L23 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Ik vond de ISS dus enorm saai om te bouwen ten opzichte van de Saturn V, maar wel een leuk display model. Inderdaad nogal fragiel. Vorig jaar gekocht toen bekend werd dat SpaceX met de Dragon Crew naar de ISS ging. Ik vond het daardoor een vrij leerzame set. En het zorgde er voor dat ik weer verslaafd ben aan Lego :P
Hier ben ik het wel mee eens, zeker na de Saturn V en de Maanlander was de ISS nogal saaie build. Maar, ben blij dat ik hem heb! Als hij staat is het super mooi alle 3 naast elkaar.

Nu de Space Shuttle nog, en hopen dat de suit door Lego Ideas heen komt

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:48:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens, zeker na de Saturn V en de Maanlander was de ISS nogal saaie build. Maar, ben blij dat ik hem heb! Als hij staat is het super mooi alle 3 naast elkaar.

Nu de Space Shuttle nog, en hopen dat de suit door Lego Ideas heen komt
bedoel je deze; https://ideas.lego.com/pr...51-4709-80c2-3469be59c292 ?

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Vanaf 1 juni te koop, een handschoen met veel goudkleurige parts 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/05/LEGO-Marvel-76191-Infinity-Gauntlet.jpeg

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• corset
@himlims_

deze;

https://www.thebrickfan.c...chieves-10000-supporters/

maar als je de lijst van 10k support sets ziet in deze ronde ben ik erg bang dat het niet gaat lukken

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:53
L23 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lego WK voetbalstadion van Shell uit 1998. Niet compleet, mis onder andere de spelers, dus voetballen is er niet bij. Maar de beveiliging is goed op orde.

3302 Soccer Field
3303 Field Accessories
3309 Head Tribune
3310 Commentator and Press Box
3314 Stadium Security
Mooi!
In ware Lego City stijl: geen ploeg voetballers, maar wel een volledige equipe politie/beveiliging. :D :+

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

• corset
mortael schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:37:
Vanaf 1 juni te koop, een handschoen met veel goudkleurige parts 8)

[Afbeelding]
klopt, Thebrickfan heeft een hele lijst van nieuwe Marvel sets. Ik vind ze zelf nogal tegenvallen, zeker de glove hadden ze wel wat meer glad mogen houden.

Pagina: 1 ... 82 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .