Je bedoelt deze denk ik: https://rebrickable.com/m...assic-police-car/#detailsLoader schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:27:
[...]
Dat heb ik precies dezelfde met de kerst lego. De mooiere heb ik ook gemist. En de laatste qua kerst thema was de kerst trein station, omdat de trein jaar ervoor uit was gebracht. Maar daarna vond ik niet veel meer aan de kerst thema. Voor mij persoonlijk was het omslagpunt bij het brandweergebouw .
Modulars koop ik ook. Al vond ik de bookshop beetje teleurstellend. De police bureau heb ik ook binnen maar vind het jammer dat er geen auto bij zat. Die zal ik zelf moeten maken, iemand hier gaf een link voor rebrickable met mooie politieauto dus misschien dat ik die bij elkaar ga bricklinken. Maar mooie modulars zoals Parisien Restaurant, Detective Office en Brick Bank zullen we niet snel meer krijgen.
Mijn laatste lego aankoop was de Looney Tunes Minifiguren. En die vind ik eigenlijk best wel leuk. Herinneringen aan tv programma van vroeger op zaterdag.
Ik vond de Police Station erg leuk om te bouwen. Het nadeel vind ik wel dat ik hem persoonlijk van buiten niet ontzettend mooi vind. Een hoog rechthoekig tan gebouw. Met twee (te) kleine gebouwtjes aan de zijkant, dat maakt hem best moeilijk te plaatsen naast een andere modular. Ik ben ook benieuwd wat de volgende modular gaat zijn, en of die ook zo'n klein, laag gebouwtje aan de zijkant heeft. Persoonlijk zou ik dat best jammer vinden.
Ook zou het verhaal van mij wel wat spannender mogen dan die donut-dief
Ik ben het met je eens dat de Parisian Restaurant, de Detective's Office en de Brick Bank echt heel mooi zijn! Ook het Assembly Square hoort voor mij nog in dat rijtje.
@Kapoen De Corner Garage vind ik persoonlijk juist wel erg leuk. Misschien niet meteen als displaymodel, maar wel in de stad, omdat er zoveel omheen gebeurt op de grond. Qua bouwtechnieken vond ik hem ook leuk. En ik ben nog steeds van plan om binnenkort deze er ook eens van te proberen te maken: https://rebrickable.com/m...0264-modular-pub/#details
(Van Versteinert, dezelfde designer als de politieauto).
Alleen op dit moment kan ik me er nog niet toe zetten om hem af te breken, ik vind hem nog te leuk staan waar hij nu staat
Ik heb zelf nu weer een aantal minifigs besteld voor in mijn stad, een leuke mix uit de 'minifig series' van afgelopen jaren. Ik heb er veel zin in om die straks een plekje te gaan geven
[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 14-05-2021 10:03 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Hoe is de complete set?Pierre schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:17:
[...]
Ik heb deze via Marktplaats gekocht.
Lego Ulysses space probe 5006744 plaque (met stenen)
€ 6,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Nintendo speler sinds '94.
Ik ben nu al helemaal verkocht van deze glovecorset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:38:
[...]
klopt, Thebrickfan heeft een hele lijst van nieuwe Marvel sets. Ik vind ze zelf nogal tegenvallen, zeker de glove hadden ze wel wat meer glad mogen houden.
- The Neo and Only -
Hoop nog steeds dat ze oudere Kerstsets een keer opnieuw gaan uitbrengen ipv steeds nieuwe sets te bedenken.Kapoen schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:06:
[...]
Ik herken ongeveer alles in je volledige post, en al helemaal het stukje dat ik hier geciteerd heb.
Toen ik onlangs bezig was met het voorbereiden van mijn verhuis kwam ik tot dezelfde conclusie toen ik een plastic kist tegenkwam met mijn Kerstsets.
In de eerste jaren van deze hobby kocht ik een aantal Kerstsets, maar de laatste jaren kom ik er niet meer toe. Ik heb een hoop van de mooiere sets gemist (post office, bakkerij,...) en in recentere jaren vind ik het hele thema eigenlijk minder en minder coherent aanvoelen. Daarnaast neemt het geheel veel ruimte in beslag, en het is maar een tijdelijke display zoals jij correct aangeeft. In mijn nieuwe woonst zal er veel meer plaats zijn voor zo'n displays, maar ik betwijfel nu al of ik het Kerst thema een kans ga geven.
Ik beleef nog steeds heel veel plezier aan deze hobby, maar ik merk ook dat ik veel selectiever geworden ben met aankopen (een beetje zoals jij en de machtige Arjen ook al aangaven). bv. Modulars zijn ook geen automatische aankoop meer (de garage is een twijfelgeval en het politiebureau is ook een maybe/not).
Nintendo speler sinds '94.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik denk dat ze daar een heleboel mensen wel blij mee zouden maken. Het chalet, postkantoor of bakkerij zijn sets die genoeg mensen gemist hebben, lijkt me.Reintji schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:18:
[...]
Hoop nog steeds dat ze oudere Kerstsets een keer opnieuw gaan uitbrengen ipv steeds nieuwe sets te bedenken.
Voor mij persoonlijk hoeft het niet persé, omdat ik nu al ruimtegebrek heb. Ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer het interesse van de kinderen in het winterdorp wat afzwakt dat ik dan maar een paar sets aanhou. Gewoon een paar sets, zoals Santa's Workshop, die dan in een leuk hoekje neergezet kunnen worden. Vooralsnog is het interesse er echter wel, dus op dat punt zijn we nog niet
Bovenstaande wordt ook wel een beetje gevoed door het sowieso minder snel kopen van nieuwe sets en het meer bouwen met sets die ik al heb. Nog zoveel alternatieve builds te bouwen, los van eventuele eigen bouwsels
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 14-05-2021 11:48 ]
De treehouse, rode kraan en assembly square zijn wel blijvertjes
deze is supergaaf! zelf gebouwd? was even benieuwd hoe je aan al die monochrome minfigs bent gekomen?
zelf "schoon" gemaakt of ergens gekocht?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Daarnaast heb ik de basis van de fontein aangepakt. Die was wit, en nu heb ik hem wat meer kleur gegeven
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
geen MOC maar SECleosand schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:17:
[...]
deze is supergaaf! zelf gebouwd? was even benieuwd hoe je aan al die monochrome minfigs bent gekomen?
zelf "schoon" gemaakt of ergens gekocht?
Veel plezier ermee.Dommel schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:15:
De Ecto-1 gaat er hier ook nog komende maand bijkomen maar daar wordt dan meteen de een MOC van gebouwd
[Afbeelding]
(Bron)
Mocht je tegen problemen met de bouw instructies aanlopen, Laat het mij dan even weten zodat ik ze kan verbeteren.
https://twitter.com/LEGO_Group/status/1393204742411759620
damn
Welke MOC / versie is deze Ulysses?Pierre schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:59:
Vandaag de Ulysses Space Probe gebouwd. Losse stenen gekocht via Bricklink en via MP de plaque gekocht in plaats van een sticker.
[Afbeelding]
Zie deze volgens mij niet terug op Rebrickable?
Zie JoeZuCK in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"Superhuuper schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:25:
Welke MOC / versie is deze Ulysses?
Ik vond de gouden "cirkel" lastig in elkaar te zetten. Zie JeroenE in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Dat is wel even goed opletten inderdaad, hij staat in elkaar, neerzetten en niet meer aankomen.JeroenE schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:40:
[...]
Zie JoeZuCK in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Ik vond de gouden "cirkel" lastig in elkaar te zetten. Zie JeroenE in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Vond het wel mooi om te zien bij een aflevering van lego masters waarbij er verlichte lantaarnpalen stondenhimlims_ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:21:
DE lego creatie van de maand gaat naar ....
https://twitter.com/LEGO_Group/status/1393204742411759620
damnerg gaaf gedaan, en weer die lampjes die de sfeer maken. kan me niet voorstellen dat het nog lang duurt voordat lego met eigen (semi-betaalbaar) systeem komt
200 fish found!
:strip_exif()/f/image/YK00B81yoHtk06yN44kmSx95.jpg?f=fotoalbum_medium)
(click plaatje voor grotere versie)
Ook al zat er redelijk wat herhaling in de UCS A-Wing, toch vond ik het een leuke build. Flink veel Technic aan het binnenwerk trouwens! Meer dan wat ik me herinner van de Slave-1 of de Snowspeeder.
Best gaaf om in 39 kleuren zoiets te kunnen bouwen met genoeg verschillende stenen en minifig elementen. Al waren er soms niet alle onderdelen: bijvoorbeeld de turquoise kleur, 2e op rij 2, waar geen normaal hoofd op zit.
Sowieso besef je je zo pas in hoeveel kleuren er lego wordt gemaakt. Plus wat hier nog mist, zoals de transparente en glow in the dark kleuren.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
i am Groot!Pin0 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:30:
Wat vinden we van deze dan? 1900+ stukjes
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
:strip_exif()/f/image/UaqHiL15h2NE8kL3Ah2kPwim.jpg?f=fotoalbum_large)
In een Facebook-groep deelde iemand dit gebouw dat hij gemaakt heeft (DnA Bricks). Geweldig als je zo kan bouwen!
Zal er misschien ook in de reeks van de Star Wars hoofden een C3PO hoofd komen?mortael schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:37:
Vanaf 1 juni te koop, een handschoen met veel goudkleurige parts![]()
[Afbeelding]
I’m Mary Poppins y’all! Jammer dat er geen Drax en Gamorra minifigs bijzitten, om de collectie compleet te maken. Misschien heeft dat te maken met nieuwere films en/of scenario’s?Pin0 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:30:
Clowns to the left of me, Jokers to the right

Al mijn M-Tron en Blacktron weer eens gebouwd sinds begin jaren 90. Vette shit.

Nu alles uit elkaar halen, poetsen en netjes in de dozen voor m'n zoontje.
Je zou het verwachten ja. Zo'n hoofd leent zich er wel voor, en gezien die glove hebben ze nu zat gouden bricks.DeBaroN schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:05:
Zal er misschien ook in de reeks van de Star Wars hoofden een C3PO hoofd komen?
De Batman helm vind ik minder geslaagd, met name het gedeelte bij de mond (wat dus eigenlijk een gat moet voorstellen maar m.i. dik mislukt is).
Zal de enige helm zijn die ik niet ga kopen (heb inmiddels Boba Fett, Stormtrooper, Tie pilot en Iron Man). De zeldzame rode Sith trooper (77901) ga ik Bricklinken (is eigenlijk meer een buste maar ik vind 'm erg gaaf en wel bij de helmen-serie passen).
[ Voor 6% gewijzigd door QuattroNL op 15-05-2021 16:32 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dank voor de tip
Vandaag ook maar even in elkaar gezet. Stickers plak ik niet (meer) Heb nu wel motor onderdelen (wielen, banden) mir4dor denkt al na over een trike of motor met achterlijk dikke V-8
Daily driver; MB R171 SLK280
Ik heb ooit begrepen dat Technic Lego populairder is in Nederland dan in bijv. de USA. Dus wellicht verwacht Lego op technisch vlak meer van Nederland dan van de andere landen.Kapoen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:55:
[...]
Klopt helemaal, om de een of andere reden zijn sommige opdrachten echt moeilijker gemaakt in de Benelux editie. Bv. vorig seizoen moesten de kandidaten een veel langere brug bouwen dan in de US/AUS editie. Daardoor leken de constructies veel zwakker. Dit seizoen moesten ze een toren bouwen op een andere basis/drilplaat dan de US/Aus kandidaten, waardoor alle builds er vlugger vanaf lagen.
Kom toevallig langs deze video op youtube, misschien nuttig voor de treinbouwers hier die van 9V houden.
[ Voor 14% gewijzigd door AppieNL op 16-05-2021 00:14 ]
Die foto's van jou zijn motiverend, ze doen me nog sneller willen verhuizen naar mijn nieuwe woonst (met Lego/mancave) en zo ook te beginnen aan een layoutJakkus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:29:
[...]
Ik hou het maar bij wat kleinere bouwwerken: ik heb de fontein nog weer een klein beetje aangepast, en ik ben begonnen met de pub van Versteinert (alternative build van de Corner Garage).
Dank je!Kapoen schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Die foto's van jou zijn motiverend, ze doen me nog sneller willen verhuizen naar mijn nieuwe woonst (met Lego/mancave) en zo ook te beginnen aan een layout![]()
Echt leuk dat je daar binnenkort de ruimte voor krijgt. Dat komt steeds dichterbij, of niet?
Het is echt heel leuk om met zo'n layout bezig te zijn
@Tomba Precies dat, heel mooi hoe hij dat doet! Hij geniet ervan om ze beter te zien worden in het bouwen met Lego, volgens mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 16-05-2021 12:27 ]
In augustus als alles goed gaat, de vorige eigenaar heeft op zijn beurt ook een huis gekocht en wacht ook op die eigenaar om te verhuizen. Hout vasthouden dat iedereen op tijd vertrektJakkus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:24:
[...]
Dank je!
Echt leuk dat je daar binnenkort de ruimte voor krijgt. Dat komt steeds dichterbij, of niet?
Het is echt heel leuk om met zo'n layout bezig te zijn
Ja, die politieauto bedoelde ik...Jakkus schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:58:
[...]
Je bedoelt deze denk ik: https://rebrickable.com/m...assic-police-car/#details
Ik vond de Police Station erg leuk om te bouwen. Het nadeel vind ik wel dat ik hem persoonlijk van buiten niet ontzettend mooi vind. Een hoog rechthoekig tan gebouw. Met twee (te) kleine gebouwtjes aan de zijkant, dat maakt hem best moeilijk te plaatsen naast een andere modular. Ik ben ook benieuwd wat de volgende modular gaat zijn, en of die ook zo'n klein, laag gebouwtje aan de zijkant heeft. Persoonlijk zou ik dat best jammer vinden.
Ook zou het verhaal van mij wel wat spannender mogen dan die donut-diefMisschien moet ik daar zelf een keer iets mee doen. Of breek ik het hele gebouw af om er zelf iets van te proberen te maken. Ik denk dat je daar namelijk wel veel mooie parts voor hebt, in verschillende kleuren.
Ik ben het met je eens dat de Parisian Restaurant, de Detective's Office en de Brick Bank echt heel mooi zijn! Ook het Assembly Square hoort voor mij nog in dat rijtje.
@Kapoen De Corner Garage vind ik persoonlijk juist wel erg leuk. Misschien niet meteen als displaymodel, maar wel in de stad, omdat er zoveel omheen gebeurt op de grond. Qua bouwtechnieken vond ik hem ook leuk. En ik ben nog steeds van plan om binnenkort deze er ook eens van te proberen te maken: https://rebrickable.com/m...0264-modular-pub/#details
(Van Versteinert, dezelfde designer als de politieauto).
Alleen op dit moment kan ik me er nog niet toe zetten om hem af te breken, ik vind hem nog te leuk staan waar hij nu staat
Ik heb zelf nu weer een aantal minifigs besteld voor in mijn stad, een leuke mix uit de 'minifig series' van afgelopen jaren. Ik heb er veel zin in om die straks een plekje te gaan geven
De Assembly Square is ook een mooi gebouw, alleen heb ik die nog niet opgebouwd, vandaar dat i mijn mening nog niet echt kan geven. . Vanaf Brick Bank tot en met Policebureau moet ik nog opbouwen
Wat ik heel veel gelezen heb is dat die drie de mooiste gebouwen zijn dus Brick Bank bouwen wordt straks leuk
Je opmerking over uiterlijk van de Policebureau snap ik. Maar als je er nu eens met een Amerikaans 'oog' ernaar kijkt? Alles na de Assembly doet Amerikaans aan. Downtown Diner ( spreekt voor zich ) , Garage Corner, Bookskop ( in iets mindere mate ) en nu de politiebureau. Genoeg gebouwen in USA die rechtaan rechthoekig uiterlijk hebben. En een betonlook. Dus in die Amerikaanse richting vind ik het wel passen.
Wat jij doet met minifigs, dat doe ik ook ! Kijken welke het beste past bij je stadsplan.
Even wat anders:
Wie van jullie ergert zich soms ook aan het feit dat de auto's van nu geen deuren meer hebben?
Vroeger had elk auto een deur die open kon, wat het leuker maakte. Een minifig stapte in, of juist uit. Maar nu is de deur een gewoon blokje. Dan denk je, hoe komt die minifig erin?
Neem nou de Adelsten Deluxe auto. Prachtig ontworpen maar geen deuren. Nou heeft die auto geen dak dus kan je erin springen maar toch.
Vroeger waren de auto's 4 noppen breed en hadden ze 2 deuren. Maar nu zijn ze 6 noppen breed en geen deuren. Je zou denken dat het meer mogelijkheden zou geven.
Ik zag van de week een documentaire op tv over lego en toevallig ging het over de nieuwe ontwerpfase mbt de auto's. En hadden ze hoop auto's bedacht maar geen deuren . Ik denk dan, waarom?

Via Bricktastic:
De set bestaat uit 3772 stenen en heeft een adviesprijs van €299,99. Het is nog niet exact duidelijk hoeveel minifiguren er worden meegeleverd, maar er gaan geruchten over maar liefst 25 Marvel-personages. De volgende minifiguren zijn in ieder geval bevestigd:
Venom
Carnage
Daredevil
Punisher
Black Cat
Spider Gwen
Doctor Octopus
Green goblin
Mysterio
J. Jonah Jameson
Zelf had ik een bredere statig gebouw verwacht. Deze is erg smal en slank...
[ Voor 7% gewijzigd door Loader op 16-05-2021 19:06 ]
Vind hem wat druk en rommelig ogen, maar het is een eerste indruk. Eerst maar eens wat andere foto's afwachten. Want eerlijk is eerlijk, ik weet ook niet wat de eerste beelden waren van het Ghostbusters HQ en die viel goed in de smaakLoader schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:06:
Afbeelding gelekt van Daily Bugle:
[Afbeelding]
Via Bricktastic:
De set bestaat uit 3772 stenen en heeft een adviesprijs van €299,99. Het is nog niet exact duidelijk hoeveel minifiguren er worden meegeleverd, maar er gaan geruchten over maar liefst 25 Marvel-personages. De volgende minifiguren zijn in ieder geval bevestigd:
Venom
Carnage
Daredevil
Punisher
Black Cat
Spider Gwen
Doctor Octopus
Green goblin
Mysterio
J. Jonah Jameson
Misschien moet ik hem ook niet met die set vergelijken. GB HQ was immers ook geen DC of Marvel.
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 16-05-2021 19:17 ]
:strip_exif()/f/image/kXMOHXibLtbYt9yUfv8voN5k.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1BvblQbD7PILajxjiQRyscHn.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/INhIvm4PM4gxcmxMY5shtOSx.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dwgmkbVXrWA2oEii0BFO53K2.gif?f=fotoalbum_large)
Fabuland
344 Service Station
3623 Beauty Salon
3647 School Room
3663 Max Mouse's Carousel
3667 Bakery
3671 Airport
3798 Hanna's Garden
En nog een boel kleinere sets.
Alle Lego van vroeger nu uitgezocht. Heb ook nog een doos Znap, maar vindt het niet de moeite waard om die set weer op te bouwen. In totaal 160+ sets. Nu alles eindelijk is uitgezocht denk ik nog weer wat sets opnieuw opbouwen, moet toch bezig blijven
https://9gag.com/gag/awM12nr
Geen idee hoe deze te embedded zoals bijvoorbeeld met youtube kan.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Bossie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:47:
Ik zag deze langskomen op 9gag, lego technic bridge girder:
Alle extra's steentjes heb ik uiteraard niet meegeleverd.... en mijn vader heeft steentjes over.
[ Voor 98% gewijzigd door PB-powell op 16-05-2021 21:16 ]
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Leuk schip hoor, maar Thor en een random alien? Doe dan Drax en Gamora...Pin0 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:30:
[Afbeelding]
Alleen al vanwege het iconische qua Spiderman riep dit instabuy voor mij en dan heb ik de binnenkant nog niet eens gezienLoader schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:06:
[Afbeelding]
Via Bricktastic:
Venom
Carnage
Daredevil
Punisher
Black Cat
Spider Gwen
Doctor Octopus
Green goblin
Mysterio
J. Jonah Jameson
Ah, sweet memoriesL23 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fabuland
344 Service Station
3623 Beauty Salon
3647 School Room
3663 Max Mouse's Carousel
3667 Bakery
3671 Airport
3798 Hanna's Garden
En nog een boel kleinere sets.
Alle Lego van vroeger nu uitgezocht. Heb ook nog een doos Znap, maar vindt het niet de moeite waard om die set weer op te bouwen. In totaal 160+ sets. Nu alles eindelijk is uitgezocht denk ik nog weer wat sets opnieuw opbouwen, moet toch bezig blijven
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Is dat trouwens Firestar uit Spider-Man and His Amazing Friends?Loader schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:06:
[Afbeelding]
Via Bricktastic:
Venom
Carnage
Daredevil
Punisher
Black Cat
Spider Gwen
Doctor Octopus
Green goblin
Mysterio
J. Jonah Jameson
Vroeger vond ik die serie echt super slecht in vergelijking met de cartoon uit de 90's maar toen ik laatst de eerste aflevering terugkeek op Disney+ had het toch een soort campy charme.
@L23 Nooit geweten dat Fabuland kleuren gebruikte die in de "gewone" Lego pas jaren later weer terug zouden komen. Al zijn het misschien technisch gezien andere kleuren.
Gewoon embedden vanuit YouTubeBossie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:47:
Ik zag deze langskomen op 9gag, lego technic bridge girder:
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Who needs doors?Loader schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:19:
Wie van jullie ergert zich soms ook aan het feit dat de auto's van nu geen deuren meer hebben?
Vroeger had elk auto een deur die open kon, wat het leuker maakte. Een minifig stapte in, of juist uit. Maar nu is de deur een gewoon blokje. Dan denk je, hoe komt die minifig erin?
http://dukescollector.blo...e-by-c3brix-and-lego.html
Vroeger waren de auto's 4 noppen breed en hadden ze 2 deuren. Maar nu zijn ze 6 noppen breed en geen deuren. Je zou denken dat het meer mogelijkheden zou geven.
Ik zag van de week een documentaire op tv over lego en toevallig ging het over de nieuwe ontwerpfase mbt de auto's. En hadden ze hoop auto's bedacht maar geen deuren . Ik denk dan, waarom?

Die oude deurtjes komen niet meer door de huidige Euro NCAP botsproeven, dus die mogen niet meer.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
In de nieuwe Vakantiecamper 60283 zitten ze dan weer wel en in de Grote ladderwagen 60282 zitten zelfs de dubbelhoge versies.Mappy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:04:
Die oude deurtjes komen niet meer door de huidige Euro NCAP botsproeven, dus die mogen niet meer.
Ik heb wel het idee dat ze tegenwoordig alleen in de "grotere" voertuigen zitten. In mijn jeugd zaten ze echt in bijna iedere auto, ook in de kleinste dozen die je voor 4 of 5 gulden kon kopen. Alleen als het een bulldozer of trekker etc was dan zaten ze er niet in. Ze zaten zelfs in helicopters!
Lampjes in modellen zijn altijd leukLagune schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:40:
lampies bij, wat een gepiel met die draadjes
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt nu dus een SBB Ce 6/8 II / III met OBB Rh 1189-2 kleurstelling en lampjes in de pantografen... had je lampjes over?
chrisO schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:14:
[...]
Lampjes in modellen zijn altijd leuk![]()
Je hebt nu dus een SBB Ce 6/8 II / III met OBB Rh 1189-2 kleurstelling en lampjes in de pantografen... had je lampjes over?
nee die pantograaf lampjes zaten bij de set
Ik bouw graag modellen na in Lego en probeer dan zoveel mogelijk het prototype zo getrouw mogelijk na te bouwen.Lagune schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:20:
[...]
een purist zeker?
nee die pantograaf lampjes zaten bij de set
Die lampjes bij de pantograaf, die horen daar gewoon niet! Dat zou net zoiets zijn als dat je bij de Creator Porsche een lampje in de uitlaat en/of wieldoppen stopt.
Als ik als purist zou reageren, dan zou ik een hele waslijst aan opmerkingen kunnen posten, maar dat deed ik dus niet. Ik zou enkel die lampjes bij de pantograaf weghalen en dan ziet het er verder mooi uit
geen probleem hoor, ik vind het mooi zo, hoort ook bij de led set, ga zeker niet 4 ledjes eraf knippenchrisO schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:33:
[...]
Ik bouw graag modellen na in Lego en probeer dan zoveel mogelijk het prototype zo getrouw mogelijk na te bouwen.
Die lampjes bij de pantograaf, die horen daar gewoon niet! Dat zou net zoiets zijn als dat je bij de Creator Porsche een lampje in de uitlaat en/of wieldoppen stopt.
Als ik als purist zou reageren, dan zou ik een hele waslijst aan opmerkingen kunnen posten, maar dat deed ik dus niet. Ik zou enkel die lampjes bij de pantograaf weghalen en dan ziet het er verder mooi uit
Ze zitten ook in diverse Friends setjes, oa in 3938JeroenE schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:05:
[...]
In de nieuwe Vakantiecamper 60283 zitten ze dan weer wel en in de Grote ladderwagen 60282 zitten zelfs de dubbelhoge versies.
Ik heb wel het idee dat ze tegenwoordig alleen in de "grotere" voertuigen zitten. In mijn jeugd zaten ze echt in bijna iedere auto, ook in de kleinste dozen die je voor 4 of 5 gulden kon kopen. Alleen als het een bulldozer of trekker etc was dan zaten ze er niet in. Ze zaten zelfs in helicopters!
Weet iemand hoe laat de vorige munten online waren gekomen?Dagarkin schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:07:
Zojuist nieuwe email en de vip gold coin komt 20 mei en de voorafgaande munten worden ook opnieuw uitgebracht goed nieuws
Ik zie nu dat de Maanlander (99 euro) dubbele punten geeft maar elders is deze te bestellen voor 88 euro dus ik probeer te bepalen wat de goedkopere optie is.
VIP-punten moet je zien als coupons. Bij een volgende bestelling kun je ze inzetten voor korting.Preau schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:42:
Kan je VIP punten zien als 5% korting op de Lego website, en dus dubbele punten als 10% korting? Of is die berekening net wat anders?
Ik zie nu dat de Maanlander (99 euro) dubbele punten geeft maar elders is deze te bestellen voor 88 euro dus ik probeer te bepalen wat de goedkopere optie is.
88 Euro is ~11% korting, de dubbele vip punten (1500) geven je 10 Euro korting op je volgende aankoop.Preau schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:42:
Kan je VIP punten zien als 5% korting op de Lego website, en dus dubbele punten als 10% korting? Of is die berekening net wat anders?
Dus de korting elders is beter, helemaal als je nauwelijks aankopen doet op de Lego shop.
De Lego shop is enkel interessant als ze GWP's hebben of als je op de release dag een nieuwe/exclusive set wilt hebben.
Duidelijk dus normaal krijg je voor elke 20 euro besteld 1 euro gratis dus eigenlijk 5% korting, en met de dubbele is dat 10%.chrisO schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:51:
[...]
88 Euro is ~11% korting, de dubbele vip punten (1500) geven je 10 Euro korting op je volgende aankoop.
Dus de korting elders is beter, helemaal als je nauwelijks aankopen doet op de Lego shop.
De Lego shop is enkel interessant als ze GWP's hebben of als je op de release dag een nieuwe/exclusive set wilt hebben.
Ik kon nergens vinden hoeveel punten tegenover hoeveel korting stonden.
Het staat op de Lego site: https://www.lego.com/nl-nl/vip/rewards-center/rewardsPreau schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:55:
[...]
Duidelijk dus normaal krijg je voor elke 20 euro besteld 1 euro gratis dus eigenlijk 5% korting, en met de dubbele is dat 10%.
Ik kon nergens vinden hoeveel punten tegenover hoeveel korting stonden.
Met 750 punten krijg je 5,- korting.
Met 3000 punten 20,- etc.
Het aantal punten staat vast, je kan niet zelf kiezen hoeveel punten je in wilt zetten voor korting (ja dat zou mooi zijn!).
De eerste review van Lego 76178 Daily Bugle, door Tiago Catarino
[ Voor 9% gewijzigd door TestDummie op 17-05-2021 15:06 ]
heb even gezocht en ik kom bij haar uit:
YouTube: YouTube
ik vind haar creaties toch een partij gaaf en strak uitgewerkt
Foto's...TestDummie schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:05:
[YouTube: LEGO 76178 DAILY BUGLE REVIEW]
https://brickset.com/arti...ess!-daily-bugle-revealed!
& officieel
https://www.lego.com/nl-nl/product/daily-bugle-76178
[ Voor 8% gewijzigd door D75 op 17-05-2021 15:22 ]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
wat is een bugle? set lijkt me redelijk 'kaal/statisch' maar goed, ben ook geen super-hero fan. is dit nu erg speciaal? de reacties wat op reddit/brickset lees zijn overweldigend positief.... hoe zo?
waarschijnlijk komt er een wereldkaart aan;
[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 17-05-2021 15:59 ]
En dat moet dan ook nog een auto voor Spider-man voorstellen? Sinds wanneer heeft hij een auto?! In New York! Ik weet er zijn meer sets met een voertuig voor Spider-man, maar die hebben geen 18+ label. De Ghostbusters HQ was minder kinderlijk en toen bestond dat 18+ label niet eens.
Volgens mij worden de fans vooral hier erg blij van:himlims_ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:51:
[...]
wat is een bugle? set lijkt me redelijk 'kaal/statisch' maar goed, ben ook geen super-hero fan. is dit nu erg speciaal? de reacties wat op reddit/brickset lees zijn overweldigend positief.... hoe zo?
[Afbeelding]

Verder zitten er ook nog wat leuke referenties in zoals de Spider-Buggy.
De eigenaar van de naastgelegen 'Highlander'-bar is niet bang voor concurrentie. Hij heeft ook een pooltafel, en verkoopt daarnaast - buiten medeweten van de politie - koekjes. Hoe hij aan die koekjes komt is overigens een raadsel. Zou het te maken hebben met de koekjes die regelmatig verdwijnen uit de donutwinkel?
Lila Langbeen, medewerker bij de Brick Bank, vertrouwt het niet. "Als ik de politie was zou ik daar maar eens op onderzoek gaan", zegt ze, terwijl ze haar bivakmuts in haar tas stopt die ook vol met briefgeld lijkt te zitten.
:strip_exif()/f/image/4NMCgmBHyHq6qUYtoEVb51pH.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 17-05-2021 16:08 ]
Bugle (bugel, muziekinstrument, geen Bulge (bult, in jouw zoekgeval in je broek)himlims_ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:01:
[...]
zie alleen krantjes en schaarsgeklede mannen (ctrl+w)
Een bugel is een blaasinstrument, lijkt wat op een trompet, gebruikten boodschappers vroeger (middeleeuwen etc) om aandacht te krijgen als ze wat proclammeerden. Daily Bugle: naam van een krant.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het hele punt van de Spider-buggy is dat het super onlogisch is om Spider-Man een auto te geven. Het is een overblijfsel uit oude, minder serieuze comics die voor de grap nog wel eens van stal wordt gehaald.AppieNL schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:00:
De set 18+ noemen, maar wel zo'n kinderlijk autootje op de zijkant van de muur geplakt....
En dat moet dan ook nog een auto voor Spider-man voorstellen? Sinds wanneer heeft hij een auto?! In New York! Ik weet er zijn meer sets met een voertuig voor Spider-man, maar die hebben geen 18+ label. De Ghostbusters HQ was minder kinderlijk en toen bestond dat 18+ label niet eens.
Ik vind hem onwijs tegenvallen to be honest. Alle details en de minifigs zijn wel tof, maar het gebouw zelf vind ik maar wat saai. Kan er niet precies mijn vinger op leggen, maar grijs is denk ik niet mijn favoriete gebouwen kleurTestDummie schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:05:
[YouTube: LEGO 76178 DAILY BUGLE REVIEW]
per aspera ad astra
Ofschoon ik de ene na de andere film van Marvel (en daarmee ook Spider-man) gekeken heb, laat ik de LEGO sets maar voor wat ze zijn.
De set heeft al een behoorlijke prijs en dito aantal onderdelen, maar m.i. hadden ze beter kunnen kiezen voor een nog hogere prijs en nog meer onderdelen. Anno 2021 zijn we immers wel wat gewend met de set groottes en prijzen van LEGO
De taxi en watertank vind ik dan wel weer leuk
Misschien is deze set compleet in lijn met wat fans ervan verwacht hadden of overtreft het gewoon hun verwachtingen; ik ben gewoon geen fan en daar moet ik het maar bij laten
[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 17-05-2021 16:37 ]
Ik ben er ook niet echt fan van (ik bedoel: ik zou niet speciaal zo'n film uitzoeken om te kijken, maar ik wil ze ook niet nooit kijken).himlims_ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:51:
set lijkt me redelijk 'kaal/statisch' maar goed, ben ook geen super-hero fan. is dit nu erg speciaal?
Ik vind vooral de rails als aankleding van het gebouw wel leuk, toevallig zag ik dit laatste ook een keer op een kasteel MOC.
Het wordt wel min of meer als modular gemaakt. De gaten om aan te sluiten zitten aan twee kanten, al zitten er zo te zien wederom geen pins om te klikken bij (net zoals bij het Politiebureau). Maar het gebouw is minder breed en minder diep dan veel andere modulars. Blijkbaar waren die stenen nodig om de hoogte in te gaan ofzo?
Ik kan me wel voorstellen dat een echte comic en Lego fan dit wel leuk zal vinden. Ik ga hem in ieder geval niet aanschaffen.
Ik hoop dat ze er ook een aantal tiles van een andere kleur bij doen zodat je kan 'inkleuren' waar je bent geweesthimlims_ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:51:
[...]
[Afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Toen het werd aangekondigd had ik ergens de hoop dat het soortgelijke gebouw zou worden als de Ghostbusters HQ. Een statig gebouw die je open kunt klappen. En ook goed in je stratenplan zou passen.
Maar dit is wat , voor mij dan, teleurstellend. Hoog smal gebouw , met veel ramen erin. En geen trap of iets dergelijks.
Ik vind het de kostprijs van 300 euro niet echt waard, ja het zal komen door de licentie en dat er 25 minifiguren bij zitten maar toch... zoals Gim hierboven al beschreef, we krijgen de ene na de andere grote set en dan dit.. gooi meer onderdelen er tegenaan en iets hogere prijs en je hebt een mooi gebouw zoals de GBHQ.
De taxi ga ik misschien bricklinken...
Dat wordt wel krap als ik dat zo zie...sure, de grotere landen kun je nog wel het verschil maken, maar West-europa lijkt niet meer dan een paar blokjes. Als je NL, BE, DE en FR elk met een 1x1 inkleurt is half west europa gekleurdToolkiT schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:44:
[...]
Ik hoop dat ze er ook een aantal tiles van een andere kleur bij doen zodat je kan 'inkleuren' waar je bent geweest
Maar je schijnt het ook te kunnen gebruiken om bijv alleen Europa te maken. Dan heb je wat meer ruimte. ;-) Voor de meer Europees georiënteerde reiziger prima natuurlijk.The Eagle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:18:
[...]
Dat wordt wel krap als ik dat zo zie...sure, de grotere landen kun je nog wel het verschil maken, maar West-europa lijkt niet meer dan een paar blokjes. Als je NL, BE, DE en FR elk met een 1x1 inkleurt is half west europa gekleurd
True..The Eagle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:18:
[...]
Dat wordt wel krap als ik dat zo zie...sure, de grotere landen kun je nog wel het verschil maken, maar West-europa lijkt niet meer dan een paar blokjes. Als je NL, BE, DE en FR elk met een 1x1 inkleurt is half west europa gekleurd
Maar voor een beetje europese reiziger is dat geen probleem, die is al in alle europese landen geweest
Wat alternatieve modellen met andere kaarten is natuurlijk makkelijk te makenHelsie schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:21:
[...]
Maar je schijnt het ook te kunnen gebruiken om bijv alleen Europa te maken. Dan heb je wat meer ruimte. ;-) Voor de meer Europees georiënteerde reiziger prima natuurlijk.
Diamond painting met LEGO steentjes?himlims_ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:51:
[Afbeelding]
Hebben ze 12V rails gerecycleerd als bekleding voor de gevels van dat gebouw?
ik krijg ineens een ingeving dat die 12midden rails goed gebruikt kunnen worden om het WTC uit New York na te bouwen.Kapoen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:16:
[...]
Ik zou het doen!
Om toch iets goeds van deze post te maken: ik kwam net deze afbeelding tegen
Ik ben zelf ook niet onder de indruk van de grijze kleur. Wel van de hoogte, daar krijg je zo een beter idee van
[ Voor 185% gewijzigd door Jakkus op 17-05-2021 22:26 ]
Jep. Ik las het op stonewars dat er 66 van die rails in de doos zitten.Kapoen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:16:
[...]
Hij is afOkasha schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:35:
[...]
Ik ben nu halverwege de Willis build, vandaag een lange teams meeting waar ik lekker wat kon bouwenIk vind het een vernuftige MOC. Leuke hoe de ontwerper de bladveren heeft nagemaakt. Verder veel dingen net een tikje anders dan bij de Defender, maar echt slim gevonden. Heb er veel plezier aan. Was toch wel bijna 2 uur bezig om de defender uit elkaar te halen trouwens
En verdeeld over een bakje of 5.
![]() | ![]() | ![]() |
Dit weekend was ik jarig en kreeg ik nog de kleine heli (42092) en de zeilboot (42105)
[ Voor 3% gewijzigd door Okasha op 18-05-2021 09:54 ]
Maanlander uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Geen steentjes over, vader noemde het zelf "reserve onderdelen".
set valt een beetje tegen maar puur voor de jonah jameson & mysterio minifigs zou ik het overwegenErikT738 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:01:
[...]
Volgens mij worden de fans vooral hier erg blij van:
[Afbeelding]
Verder zitten er ook nog wat leuke referenties in zoals de Spider-Buggy.
(Nieuwe) bakjes van de Chinees. Niet duur en transparant, heb ze zelf ook gekocht voor mijn werk en privé.Okasha schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:50:
[...]
Hij is afErg leuke build. Kinderen spelen er veel mee en pappa kan hem dan weer repareren. Heeft switch 2WD/4WD, Hi/Lo en 4 versnellingen. Enige wat jammer is, is dat de motorkap erg gammel is, moet ik nog wat op zien te vinden. Heb het dak ook gemaakt, maar die is vrij kansloos gammel en vind hem ook niet echt mooi
Hij is het mooiste met het raam naar beneden zonder dak vind ik
![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
. Iemand nog advies over opbergsysteem voor technisch lego?
Droombaan zo te zien!johnb52 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:57:
[...]
(Nieuwe) bakjes van de Chinees. Niet duur en transparant, heb ze zelf ook gekocht voor mijn werk en privé.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked

:strip_exif()/f/image/bwoUn6HS8qjN5mQHNeREPMdI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/drWyA01UvWszACogThN22bgX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/f743qXsIDZNqOo7abnfCqD2A.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nQhazGzVNlBgKq61w0oCVAmf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XaxaFE09WoQKxeDkLIKsaKZV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rvsojqXzwQjEkLrEgLsj6sP3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1MXJ0mNhGmWOBbqCCvfkKEzf.jpg?f=fotoalbum_tile)

:strip_exif()/f/image/Q8c85uF5uxU50UYlty7xNsY3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jnTJJKX6oAkFiYLac4DuKoi8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tQOhnA2fp3ezbSUOWqnMs0v7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AxLVs3i3VZ4mWe194A9Ve5uu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nb1pKWPitknGuEgS2hDo5dZC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yAcVOdXLW5lHLlsRzj90H8mb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3kvudKwRBjL1aPbadVaJqzbA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dpNtt3FgTtfiFYJeqP9XH1Zb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XJ5EKb8qF8PqD48kCSzc5SkJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qy4YkE6ytMmZfqRzuFnR13dE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VH6QFPxwCBQZateu8G80Akih.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3Tzmzr43mlO9KYY8MoZGcyUB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mELCxv3nWO9imo7pmbZCHGa4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ke7MIdyrNg9ac2zqgvZjlRob.jpg?f=fotoalbum_tile)