Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.383.794 views

Onderwerpen

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

johnb52 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:57:
[...]

(Nieuwe) bakjes van de Chinees. Niet duur en transparant, heb ze zelf ook gekocht voor mijn werk en privé.

[Afbeelding]
Bricklinker?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-11 09:48
@johnb52, Chinees als in de afhaal-bakjes? :+

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-11 16:28
Jakkus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:01:
@johnb52 Wauw, is dat allemaal Lego?! Dat ziet er goed uit!
Niet allemaal. Is een bakje bij voor neplego

• johnb52
Nope, ik werk op n locatie die uitzoekwerk doet voor n instelling die verkoopt op (onder andere) bricklink.

Voor wie een kijkje wil nemen:

https://wlbzeeland.nl/loc...nden/wlb-joannaplantsoen/

• johnb52
Jolke schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:46:
@johnb52, Chinees als in de afhaal-bakjes? :+
Ja, meeste zijn 500ml. Maar n enkele zijn 650, 750 of 1000ml.

Gekocht bij de Sligro

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:37

artificial_sun

Mazda Rx7

Die bakjes liggen ook in Breda bij de (grote) Toko. Je hebt dan iig nieuwe bakjes zonder verkleuringen.

Stadia was beter....

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:28
artificial_sun schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:28:
Die bakjes liggen ook in Breda bij de (grote) Toko. Je hebt dan iig nieuwe bakjes zonder verkleuringen.
En je hoeft niet eerst 600 kilo bami weg te werken :P

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
migchiell schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:34:
[...]

En je hoeft niet eerst 600 kilo bami weg te werken :P
Hmm nabij Den Haag heb je ook een grote toko winkel (amazing oriental). Wellicht inderdaad een idee om daar wat dingen weg te trekken.

• johnb52
artificial_sun schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:28:
Het belangrijkste is dat ze doorzichtig zijn en niet opgewarmd zijn, anders trekken de bakjes krom

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 20:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

johnb52 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:23:
[...]

Nope, ik werk op n locatie die uitzoekwerk doet voor n instelling die verkoopt op (onder andere) bricklink.

Voor wie een kijkje wil nemen:

https://wlbzeeland.nl/loc...nden/wlb-joannaplantsoen/
Krijg altijd het gevoel dat er woekerwinsten worden gemaakt over de ruggen van minder validen. Ipv knijpers lopen ze de hele dag LEGO steentjes te sorteren. Net als Toypro. Wat een prijzen vragen ze ook voor hun LEGO. En dan ook nog eens dik gesubsidieerd worden hé door de overheid met loondispensatie en weet ik wat al niet meer voor de veelal Wajongers die er aan het werk zijn. Die prijzen kunnen echt wel dik omlaag voor wat ervoor gevraagd wordt (als er geen winstoogmerk is en eigenlijk niet zou moeten zijn). En dan alles wat los en vast zit opkopen op Marktplaats. Bij de tientallen kilo's.

Krijg er gewoon een naar gevoel van. En dan onder het mom van dagbesteding oid.

Maar goed dat is mijn gevoel en 5cts.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Okasha schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Hmm nabij Den Haag heb je ook een grote toko winkel (amazing oriental). Wellicht inderdaad een idee om daar wat dingen weg te trekken.
Ypenburg inderdaad, ik werk er zo'n beetje naast (andere kant van de A4). Die verkoopt ze gewoon

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
JoeZuCK schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Krijg altijd het gevoel dat er woekerwinsten worden gemaakt over de ruggen van minder validen. Ipv knijpers lopen ze de hele dag LEGO steentjes te sorteren. Net als Toypro. Wat een prijzen vragen ze ook voor hun LEGO. En dan ook nog eens dik gesubsidieerd worden hé door de overheid met loondispensatie en weet ik wat al niet meer voor de veelal Wajongers die er aan het werk zijn. Die prijzen kunnen echt wel dik omlaag voor wat ervoor gevraagd wordt (als er geen winstoogmerk is en eigenlijk zou moeten zijn). En dan alles wat los en vast zit opkopen op Marktplaats. Bij de tientallen kilo's.

Dus liefst zou je zien dat Toypro zonder winstoogmerk hun steentjes op Bricklink verkopen?

Met als gevolg dat andere verkopers, die wel winst willen maken met hun handel, die goedkope steentjes massaal gaan opkopen om het vervolgens zelf met winst te verkopen? Want gaat wel gebeuren lijkt me... (ook) door winkels die géén subsidie krijgen of Wajongers in dienst hebben.

Ik zeg overigens niet dat ik met de praktijken van alles en iedereen eens ben hè. Dat wil ik absoluut niet zeggen, maar hoe de boel verbeteren? Stoppen met de Wajongers? Hogere lonen afdwingen? Subsidie vermindering bij bepaalde omzet? Dat je handel probeert zo goedkoop mogelijk in te kopen lijkt me verder logisch.

P.S. hoort dit ook bij "ervaring webshops" thuis of niet? Toypro is in deze neem ik aan gewoon een voorbeeld, niks meer, niks minder. Zelf niet bekend met hoe zij hun business voeren, dus ik ga af op wat ik hier lees.

[ Voor 22% gewijzigd door Gim op 18-05-2021 15:48 ]

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 20:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

Gim schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:34:
[...]

Dus liefst zou je zien dat Toypro zonder winstoogmerk hun steentjes op Bricklink verkopen?

Met als gevolg dat andere verkopers, die wel winst willen maken met hun handel, die steentjes massaal gaan opkopen om het vervolgens zelf met winst te verkopen? Want gaat wel gebeuren lijkt me... (ook) door winkels die géén subsidie krijgen of Wajongers in dienst hebben.

Ik zeg overigens niet dat ik met de praktijken van alles en iedereen eens ben hè. Dat wil ik absoluut niet zeggen, maar hoe de boel verbeteren? Stoppen met de Wajongers? Hogere lonen afdwingen? Subsidie vermindering bij bepaalde omzet? Dat je handel probeert zo goedkoop mogelijk in te kopen lijkt me verder logisch.

P.S. hoort dit ook bij "ervaring webshops" thuis of niet? Toypro is in deze neem ik aan gewoon een voorbeeld, niks meer, niks minder. Zelf niet bekend met hoe zij hun business voeren, dus ik ga af op wat ik hier lees.
Het ging me om sociale werkplaatsen. Niet om bedrijven. Ik vind dat sociale werkplaatsen geen winstoogmerk moeten hebben. Dat soort bedrijven zijn opgezet om mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt een nuttige invulling te geven in hun dagelijks leven.

Andere bedrijven; prima! Betaal je personeel dan 20 euro per uur en zie of je winst kan pakken. Dit soort werkbedrijven pakken gigawinsten over de rug van de belastingbetaler. Ik zou zeggen, draai dan minstens break-even door lagere prijzen te hanteren. Veel meer omzet. Kun je nog meer mensen aan het werk zetten. EN: dan daalt het algeheel prijspeil op Bricklink ook weer.

En idd, geen idee hoe Toypro opereert (kopen ze niet complete nieuwe sets in), maar die prijzen (0,21 cent voor een technic pin???! om maar een voorbeeld te geven) zijn te belachelijk voor woorden. Waarom zou je als sociale werkplaats bij een nieuwe set (waar ze echt niet 1 van kopen) de hoofdprijs willen vragen voor losse figuurtjes bijvoorbeeld. Omdat anderen het ook doen? Ja nou en? Je bent toch een sociale werkplaats? Van mij krijgen ze geen cent.

[ Voor 20% gewijzigd door JoeZuCK op 18-05-2021 18:00 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Superhuuper schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:25:
Welke MOC / versie is deze Ulysses?
Zie deze volgens mij niet terug op Rebrickable?
FYI Norman Rolder heeft nu ook een verbetering gemaakt waardoor de ring van de Ulysses beter in elkaar zou moeten blijven zitten. Ik heb het zelf nog niet getest want hij zit al in elkaar en heb geen zin om er weer aan te zitten. Dit is de pdf op Google Drive.

Edit: je hebt er wel wat extra stenen voor nodig, dat staat ook in de PDF.

Je kan nu ook een plaque bestellen voor bij die MOC, maar eerlijk gezegd vind ik die niet zo mooi. Niet dat mijn eigen gebrouwen sticker wel mooi is, natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenE op 18-05-2021 17:10 ]

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:27
https://www.omroepwest.nl...ost-Den-Haag-drie-miljoen

Mag het ietsjes meer kosten......?
Vertraging van jaartje extra

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Iemand een idee hoe je dat irritante calibreren van technic motors in de Control+ app de nek om kan draaien?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ex Hagenaar (15 jaar gewoond) had het me eerder verbaasd als het wel binnen budget en op tijd opgeleverd was. Laten we het zo zeggen: ze hebben daar een naam hoog te houden :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Als ex Hagenaar (15 jaar gewoond) had het me eerder verbaasd als het wel binnen budget en op tijd opgeleverd was. Laten we het zo zeggen: ze hebben daar een naam hoog te houden :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Versaevel
Ik ben ook hagenees, ik verbaas me er ook totaal echt niet over, maar wat een geld....
Hoeveel dozen Lego zou je ervan kunnen kopen :?

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Daar is 'ie dan, de Infinity Gauntlet :). €70 voor 590 steentjes:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt1a8584eb77adfeb6/76191.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&width=1200&height=1200&dpr=1

• The Eagle

The Eagle

Versaevel schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:40:
Ik ben ook hagenees, ik verbaas me er ook totaal echt niet over, maar wat een geld....
Geen idee. Een hele winkel lijkt alvast niet te lukken, daar krijg je alleen het dak voor :+

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:01
jadjong schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:49:
Iemand een idee hoe je dat irritante calibreren van technic motors in de Control+ app de nek om kan draaien?
Denk het niet. Veel van de Control+ modellen gebruiken de motortjes als servo en dergelijke en daarvoor moet de app eerst weten hoe de motor staat en/of wat zijn functie gaat zijn bij het model: dom draaien of servo bijvoorbeeld. Of bij de Liebherr hoeveel die moet draaien voordat die een LA (te ver) doordraait.

• jadjong
  • Niet online
Het haalt de speelbaarheid er een beetje af.

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
jadjong schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:33:
Het haalt de speelbaarheid er een beetje af.
Dat kalibreren gebeurt toch niet vaak?
Ik heb de Liebherr een poosje te leen gehad. De eerste keer moest het, en volgens mij heb ik het nog 1 keer gehad na een update ofzo

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11 21:33
Versaevel schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:40:
30 miljoen steentjes, als je 10 cent per stuk rekent :p Daar kan je wel wat moois van bouwen!

@kaanmijo Zou je dat ding ook om je hand kunnen doen? Wat zou er gebeuren als je per ongeluk met je vingers knipt? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Jakkus op 18-05-2021 23:29 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:01

RBH

RBH schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:40:
Ik denk dat ik toch nog wil gaan om de Bugatti en Sian aan mijn collectie toe te gaan voegen. Denk alleen dat ik wel iets te laat hiermee ben, maar dat is dan maar zo. De Bugatti staat nu op €280, maar geen idee van het prijsverloop hiervan de afgelopen tijd. Iemand enig idee of hij nog soms in de aanbieding is ergens?
Precies een maand later heb ik toch maar "de bullet gebeten" en de Bugatti besteld en gisteren is hij binnengekomen. Best wel een impressive doos, en dat boekwerk is ook niet misselijk. :D

Wordt een mooi project voor het najaar.

Wat ik mij wel bedacht: als de Bugatti bevalt, dan moet die Sian er ook maar komen.. :X

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-11 17:19

MrScratch

I am rubber, you are glue

RBH schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Precies een maand later heb ik toch maar "de bullet gebeten" en de Bugatti besteld en gisteren is hij binnengekomen. Best wel een impressive doos, en dat boekwerk is ook niet misselijk. :D

Wordt een mooi project voor het najaar.

Wat ik mij wel bedacht: als de Bugatti bevalt, dan moet die Sian er ook maar komen.. :X
Ja, die is zeker mooi. Je kunt om het bouwplezier te vergroten ook nog kijken naar de MOC's van de bugatti. Ik vond zelf de Audi R8 Spyder op rebricable erg mooi en een genot om te bouwen. En natuurlijk de PimpMy versie van de Bugatti ook.

Look behind you! A three headed monkey!

• Gim
  • Niet online
Beginnen met het bouwen van de 10264 Ghostbusters Ecto-1, maar...

Als jullie het instructieboek openslaan en de eerste informatieve GB pagina's doorkijken, zijn de pagina's bij jullie dan ook zo ontzettend gebobbeld, golvend aan de zijde waar het ingebonden/verlijmd is?

Een beetje t effect wat je kunt vergelijken met dun papier waarop vervolgens net met veel inkt is geprint, dan wil dan ook weleens golven/bobbelen. Dat zal hier neem ik aan niet de reden zijn. Lijkt een punt van het tot een boek samengeperst verlijmen.

Heb t zo nog nooit eerder gehad met een (dikker) instructieboekwerk... Alsof t met t verlijmproces/inbinden niet helemaal lekker is gegaan. Papier niet goed ingezet bij het samenpersen, afsnijden, teveel warmte met het verlijmen?

Van buiten ziet t boekwerk er goed uit maar van binnen vind ik dit erg tegenvallen. De zwarte kleur vind ik dan eigenlijk nog wel meevallen.

Het is dan wellicht "maar" een instructieboek, maar er wordt toch moeite en tijd aan besteed om er een goed boek van te maken met een overdaad aan instructies en een mooi stukje inleiding (vanwege de historische achtergrond en nieuwe film)... dan verwacht je er toch ook wel iets dat netjes is en een plezier is om even door te bladeren? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 19-05-2021 10:28 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:29
@Gim Ongetwijfeld niet zo dik boek als bij de Ecto, maar bij de Technic Ducati viel me dat destijds ook al op.
Het zal me overigens niet verbazen als er ooit een moment komt van digital only handleidingen: lagere kosten (of we dat terug zien in de prijs, vraag ik me dan af), beter voor het milieu, mogelijkheid om fouten te corrigeren, etc.

Ook al is het ‘maar’ een instructieboek, vind ik dat je dit best kunt melden Lego. Naast een mooie verpakking vind ik dat een nette handleiding ook hoort bij de totaalbeleving. Zeker bij sets voor de volwassen doelgroep.
Voor de Ducati heb ik er geen werk van gemaakt. Ik vond daar de prijs niet naar (35 euro of zo?).

[ Voor 31% gewijzigd door meesje op 19-05-2021 10:31 ]

• RBH

RBH

MrScratch schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Ja, die is zeker mooi. Je kunt om het bouwplezier te vergroten ook nog kijken naar de MOC's van de bugatti. Ik vond zelf de Audi R8 Spyder op rebricable erg mooi en een genot om te bouwen. En natuurlijk de PimpMy versie van de Bugatti ook.
Ik vind die R8 persoonlijk niet heel erg mooi. De PimpMyBugatti is wel iets waar ik nog geïnteresseerd in ben, maar ik denk dat ik hem maar eerst gewoon 'out of the box' ga maken voordat ik weer 260+ parts ga bestellen. :D

• MrScratch

MrScratch

RBH schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Ik vind die R8 persoonlijk niet heel erg mooi. De PimpMyBugatti is wel iets waar ik nog geïnteresseerd in ben, maar ik denk dat ik hem maar eerst gewoon 'out of the box' ga maken voordat ik weer 260+ parts ga bestellen. :D
Oke, dat kan natuurlijk. Vond vooral het mechanisme voor het openklappen van het dak erg vernuftig gedaan en ook de detaillering van de grill en verlichting en dergelijke wel met mooi detail gedaan. Maar goed, smaken mogen verschillen.

Heb zelf ook eerst de Bugatti out-of-the-box gebouwd daarna opnieuw met de Pimp-My versie. Toen de R8 Spyder en nu weer de Pimp-My versie opnieuw. Dan ben ik wel klaar, denk ik. ;-) Heb nog de MOC R2D2 voor de Liebherr in de planning staan en misschien de reach stacker voor de 42082 kraanwagen.

En moet ook nog de Sian natuurlijk toevoegen. So much to do, so little time.

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:59
RBH schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Weet waar je aan begint. Als je eenmaal het virus hebt te pakken ;-).

Ben wel benieuwd wanneer we weer een nieuwe volwassen (dus niet zoals de Ferrari) super/hypercar mogen verwachten. Sian staat toch echt al een poosje in elkaar.

• RBH

RBH

MrScratch schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:41:
[...]

Oke, dat kan natuurlijk. Vond vooral het mechanisme voor het openklappen van het dak erg vernuftig gedaan en ook de detaillering van de grill en verlichting en dergelijke wel met mooi detail gedaan. Maar goed, smaken mogen verschillen.

Heb zelf ook eerst de Bugatti out-of-the-box gebouwd daarna opnieuw met de Pimp-My versie. Toen de R8 Spyder en nu weer de Pimp-My versie opnieuw. Dan ben ik wel klaar, denk ik. ;-) Heb nog de MOC R2D2 voor de Liebherr in de planning staan en misschien de reach stacker voor de 42082 kraanwagen.

En moet ook nog de Sian natuurlijk toevoegen. So much to do, so little time.
Ach ja, ik zeg nooit nooit, maar nog zoveel te bouwen... :P Wat kostte die 260+ parts voor de PimpMy versie ongeveer?
Metal Mark schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Ben wel benieuwd wanneer we weer een nieuwe volwassen (dus niet zoals de Ferrari) super/hypercar mogen verwachten. Sian staat toch echt al een poosje in elkaar.
Haha, ik heb de GT3 RS ook al, dus het virus heb ik al goed te pakken. ;) Ben daar zelf ook wel benieuwd naar, maar de Sian is er net een jaar, dus ik verwacht eigenlijk niet eerder dan volgend jaar?

• MrScratch

MrScratch

RBH schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Ach ja, ik zeg nooit nooit, maar nog zoveel te bouwen... :P Wat kostte die 260+ parts voor de PimpMy versie ongeveer?
Paar tientjes hooguit? Kan het me niet echt meer herinneren eerlijk gezegd. Vooral de aanpassing voor HoG steering en schakelen waren nice en ook de spoiler die via een knop te liften is vond ik wel mooi. Plus nog een aantal andere verbeteringen.

• meesje
Metal Mark schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Als je de trend van Porsche, Bugatti en Sian volgt, kom je uit op mei/juni 2022. Grofweg iedere twee jaar.

• RBH

RBH

MrScratch schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:01:
[...]

Paar tientjes hooguit? Kan het me niet echt meer herinneren eerlijk gezegd. Vooral de aanpassing voor HoG steering en schakelen waren nice en ook de spoiler die via een knop te liften is vond ik wel mooi. Plus nog een aantal andere verbeteringen.
Klinkt wel aanlokkelijk.. Must resist. ;)

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:10

QuattroNL

It is I.

De Pimp my Bugatti upgrade was geloof ik max. 40,-
Ik heb die versie gelijk gebouwd. Geen zin om eerst de normale Bugatti te bouwen (paar dagen), daarna af te breken (paar avonden) en dan de nieuwe versie te bouwen. Gewoon hup, in 1 keer goed ;-)

De verbeterde versie is ook gewoon beter. Sturen, schakelen, deuren, spoiler zijn verbeterd maar vooral de ophanging is echt VEEL beter. Normaal hangt de Bugatti erg door vanwege het gewicht. Met de upgrade niet meer.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkOKpq5BruZXBFokPn2-DZ7IoMc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZWPvt9zhbfXDXzZpWvxFLxyR.png?f=user_large

die komt er sowieso :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-11 10:40
idd en ik wacht nu heel even hierop voor ik mijn bricklink order de deur uit doe en zelf ga poetsen.

• Jakkus
Leuk, een video-review van het Creator-kasteel! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:13
Ik vind het wel echt tof, maar qua formaat en verhoudingen valt hij wel uit de toon bij mijn Medieval Blacksmith.
Eventueel zou de torenvariant beter passen, maar die lijkt minder waar voor het geld.

• cheiron
  • Laatst online: 23:46
Jammer dat er zo weinig minifigs bij zitten. Het lijkt mij verder een enorm leuke set waar daadwerkelijk mee gespeeld kan worden. Zie het ook wel voor mij dat de set hier (net als bij het 3 in 1 piratenschip) meerdere keren wordt aangeschaft.

Flickr PSN ID= cheironnl

• johnb52
JoeZuCK schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Krijg altijd het gevoel dat er woekerwinsten worden gemaakt over de ruggen van minder validen. Ipv knijpers lopen ze de hele dag LEGO steentjes te sorteren. Net als Toypro. Wat een prijzen vragen ze ook voor hun LEGO. En dan ook nog eens dik gesubsidieerd worden hé door de overheid met loondispensatie en weet ik wat al niet meer voor de veelal Wajongers die er aan het werk zijn. Die prijzen kunnen echt wel dik omlaag voor wat ervoor gevraagd wordt (als er geen winstoogmerk is en eigenlijk niet zou moeten zijn). En dan alles wat los en vast zit opkopen op Marktplaats. Bij de tientallen kilo's.

Alle cliënten die bij mij op de Lego afdeling werken die krijgen geen loon, maar een uitkering (en moeten betalen om te komen werken) en voor hen is dit dagbesteding. We maken zelfs geen winst op t sorteren. Per cliënt krijgen we 15 euro per dag van de overheid.

Onze cliënten maken vrijwel geen kans op de reguliere arbeidsmarkt. En werken ze daar toch, dan hebben ze wel gewoon loon net zoals de andere medewerkers, alleen dat krijgen ze dan voor een groot gedeelte vanuit de overheid.

Voor meer informatie:

https://www.rijksoverheid...nsen-met-arbeidsbeperking

Voor wat betreft het bedrijf waar wij voor werken, hun zitten ook met (betaald) personeel, huur van het pand, vaste lasten en gas water licht. Er zijn zoveel kosten die gemaakt moeten worden, dat mij de prijs rechtvaardigt die ze vragen voor hun Lego.

(Prijzen zijn marktconform, zitten n paar cent onder de gemiddelde prijs bij bricklink)

• johnb52
Nog eentje die ik wel wil hebben...

Net zoals een paar van die nieuwe Harry Potter reeks

• Versaevel
Waar heb je die vandaan, die is echt een must have _/-\o_

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Versaevel schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Hier kan je meer info vinden: https://www.bricktastic.n...1-juni-start-pride-month/

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Versaevel schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:51:
[...]

eoa gastje op instagram (enige social waar gebruik van maak; aardig wat leuke content daar te vinden vvoor de #afol)

• Jakkus
Ik heb de nieuwe minifigs binnengekregen! Ik kon het niet laten om ze meteen even een plekje te geven in de stad. Dat geeft weer een hoop levendigheid en nieuwe verhaaltjes :)

Nu weer gauw aan het werk (#werkontwijkendgedrag, #instantgratificationmonkey) :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwOI8-C_i57ESVHw8xN6BBhcn2U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzSpK4Ma3PAgd5e3pF7MQ5Ve.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4ogRWWNfnMofQ7kR-uSrltu6kM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1wswHEemlnbEvEpkM1qOwd0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RnDH3zce6wW2Zu-Sg1IH_niG64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYD39SCR9JniSIdaSWpMrcSi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTgjkiWO1fL-ZNpm3nCigSbKhpQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgwQ1w4esVcn8dVS4S9kQ6y5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJvEWDAIXBWCjVJsAYsIhc6v2Sw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbKT018VtewvdEFzx6eTOrST.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DF2gje3x_6HO8AOQm6zfCDe0c8Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hCkeSdilj4DNKCoMiO9rp9X.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UgCHLiS_8RqEAG7Puq87wGUWOo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brJUtvsqBNE72VBQDhIycoGC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRdUUC5533s26WULubeXstitdCc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QabzMKCyYcKFUTKee2auWJpm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eYoVPJnMmiLl23U9g1I7CoAh7Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfLq20Jn8H2kP6f4KWuZV8OY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwNnAI1JQ4O8U8yv7R8cBJA8ty8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITqUNI8B9W7suxjrMRnd8mHo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5jywE12fQZlAbB4698u4NX3iZE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xl877ff8VkZKht5RvSgiZH0Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-ZkI9ygDHuywHaGQ_0wpRqUtp4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5087TecJ9S9ggmhg0R61L1Hn.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6BccPioSW7ixzcI_WOPmaE-ES0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSUJacR9zXzMziJxqFlpCTwH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msHYZlWxK9DDLbD8ZOHHlogwODE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrI2GjD9dWboMN4GkDCbdWLG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pf0TdNBXkufhuarlGbM7LCjpd0o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZI9ExEctDT16fHui2clOlJw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtSfXxZDKCIUDO5Z239Kxv80cNg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Kc0MvLKZuG4oEJFfveYP6mQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kAP_-ZNvbG0QraS3kww_p30va8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sSpHuAcKAK1f3C3SRGrFKRG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ojg7qipoLhh1ZHTvy_vijo6W9nU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3DaqQvePhTmJdFDNppE1nPz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izYmwSmb398URryVGNJmcm7-8r0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aO2NCUHDbGSlAFosQDxI7aWr.jpg?f=fotoalbum_tile

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
leosand schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:28:
[...]

idd en ik wacht nu heel even hierop voor ik mijn bricklink order de deur uit doe en zelf ga poetsen.
De uitdaging is om die monochrome set aan te vullen met andere kleuren/onderdelen? Dus ga gerust door met bricklinken >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Sv3n
  • Laatst online: 22:45
Sian af :) Nu nog een plek vinden in huis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKK7loRJ8PsVtzu2M9BiGsqdVBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEVhHki9lwK8bhqa2oo6DVxS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiAMdWx51cOJA_5pGFPaL8M1JVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MgfXR3iJFU4gUluw9TcBcKcb.jpg?f=fotoalbum_large

Last.fm
Films!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Sv3n schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:37:
Sian af :) Nu nog een plek vinden in huis
Gewoon alle 3 ophangen

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/huyl.it/wp-content/uploads/2020/09/lamborghini_sian.jpg

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-11 21:55
Vorige week de Lego set 10261 achtbaan gekocht. Deze was gisteren klaar.

Valt mij iets tegen deze set vooral de kwaliteit hoe de ketting optakling de treintjes lopen regelmatig vast.
En de rail had ik ook meer van verwacht.
Verder is het een leuke set.
Wil hier een kermis van maken.

Het begon vorige jaar met de lockdown de Landrover set gekocht. Daarna is het verslavend geworden net als vroeger.

• Amphiebietje
  • Laatst online: 22:12

Amphiebietje

In de blubber

The Eagle schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:24:
[...]

Ligt waarschijnlijk ook aan de ingeschakelde aannemer. Misschien is het dezelfde die hier vorig jaar in vier weken tijd een fietspad zou vernieuwen; die heeft 6 dagen gewerkt, vervolgens drie weken niks uitgevoerd, en daarna op de laatste dag de boel afgemaakt (lekker frauduleus, 4 weken in rekening brengen voor 1 week werk...).
Sowiezo als ik in regio Haaglanden sommige projectkosten voor bouwprojecten langs zie komen, lijken die vaak erg hoog (bijv. 1 miljoen Euro om de verlichting in een fietstunnel te vervangen en de boel te schilderen...).

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:42
Mijn zoontje wil al heel lang een AT-AT walker maar hij heeft de laatste tijd al genoeg nieuwe Lego gekregen, dus heb er zelf maar eentje voor hem gebouwd van mijn losse onderdelen :)
Helaas kom ik wat scharnieren te kort om de poten volledig na te maken maarja, dan maar zo ;)
Na wat aanpassingen is hij behoorlijk stevig en kan er lekker mee gespeeld worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZzX6hQiHcqh2fAmJW2Jjzkec3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2UsRYl3UT2oS0owVtjzi4vV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovIrlOkCACNMhvwmUOtVUCcMggk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Driy2idkp9hhlFosFhtC9Wix.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3y2L_dbubYse5djqzd7qozOw7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l183EjLUvo0jvyzzUqges5Zq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKjQ_uUsVEw1yqBdNvJKKr-dQ4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWUUm3ibOVGQfK7rRXMQXbYC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-a-mXV9Ese9vCHLouP0puQEmv1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmJdLgitv0Z9sg2vbmYEz9d2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rd_IVjJ_j8g1nlDUik4xEORHPw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGiEspllpdI4co8abc6PgsLZ.jpg?f=fotoalbum_large

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 20:06
Fffffffff

Daar gaat weer €240 die ik niet had willen uitgeven. Eerst maar eens kijken of dit zelf goedkoper kan haha. Lijkt gewoon een gekleurde plexiglasplaat met een bevestigingsmechanisme…

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11 21:40
Evertt schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:44:

Valt mij iets tegen deze set vooral de kwaliteit hoe de ketting optakling de treintjes lopen regelmatig vast.
En de rail had ik ook meer van verwacht.
Dat is apart. Hij heeft bij ons zeker een half jaar in de woonkamer gestaan en heel vaak gedraaid. Ik heb er wel een motor aan toegevoegd. De kinderen hebben er echt heel veel mee gespeeld, met twee reeksen karretjes tegelijk. Ik kan met niet herinneren dat hij ooit is vastgelopen. Misschien nog een keer goed nalopen?

Wat bedoel je met dat je meer van de rail had verwacht? Ben wel benieuwd. Ik was juist enorm positief verrast door de kwaliteit van het geheel.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:23
Golden vip coin online

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Evertt schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:44:

Ik had hem ook en bij mij hielp het om even te proberen een schakeltje meer of minder te gebruiken (er zitten een paar reserve bij) Daarna draaide die eigenlijk zonder problemen.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-11 08:32
Net te laat :(

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 15:32
Geez, gaat dat echt zo snel? zelfs voor een 'muntje' :X

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:23
Met de vorige doen ze een nieuwe hervulling grote kans, dat dit met deze munt ook gebeurd, waarbij je alleen kunt deelnemen als je de vorige hebt gemist. Komt goed :).

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

RobbieB schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:07:
[...]

Fffffffff

Daar gaat weer €240 die ik niet had willen uitgeven. Eerst maar eens kijken of dit zelf goedkoper kan haha. Lijkt gewoon een gekleurde plexiglasplaat met een bevestigingsmechanisme…
Het kan ook simpeler:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/8a/53/d7/f9/68/821ab21608622c50a7b6a7bb74c87288_preview_card.jpg
https://www.thingiverse.com/thing:3336023

Ik heb ook oplossingen gezien waarbij een muurhaak gemaakt was van wat technic parts, maar die krijg ik zo snel niet meer gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Twan V op 20-05-2021 10:28 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• water_escape
  • Laatst online: 07-11 08:44
Maar de plaat erachter is wel erg gaaf.

Je kan ook bij hun de plaat bestellen, https://huyl.it/shop/huyl-panel/?lang=en
en dan zelf ophang systeem maken.
Twan V schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Het kan ook simpeler:
[Afbeelding]

Ik heb ook oplossingen gezien waarbij een muurhaak gemaakt was van wat technic parts, maar die krijg ik zo snel niet meer gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door water_escape op 20-05-2021 10:58 ]

Water-Escape

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RobbieB schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:07:
[...]

Fffffffff

Is het ook.. als je een beetje handig bent kan je dit zelf goedkoper maken idd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Sv3n
  • Laatst online: 22:45
Ja al gezien, maar voor 3 inclusief verzenden 270 euro :X

Last.fm
Films!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Sv3n schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:23:
[...]
Ja al gezien, maar voor 3 inclusief verzenden 270 euro :X
I know, is flink aan de prijs. Wel mooi daarentegen.
Het geeft mensen wellicht inspiratie om zelf iets te fröbelen. Of een simpele variant ervan (een haakje, al dan niet ge-3D-print :*) ).

• mortael
  • Laatst online: 24-04-2024
De product pagina voor 'Iedereen is super' (40516) is online!
https://www.lego.com/nl-nl/product/everyone-is-awesome-40516

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt242f957c2dda8196/40516_alt3.jpg?fit=bounds&format=webply&quality=80&width=800&height=800&dpr=1

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Die gaat er zeker komen. Ik ben niet zo van de eenvoudige builds (lees: niet Technic of Ideas) maar dit wordt de uitzondering op de regel.

Nomen nescio

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:10

J2S

water_escape schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:55:
Maar de plaat erachter is wel erg gaaf.
Ik vind die platen echt spuuglelijk. Snap niet wat mensen eraan vinden.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• meesje
J2S schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:32:
[...]

[...]

Ik vind die platen echt spuuglelijk. Snap niet wat mensen eraan vinden.
Ik heb er ook weinig mee. Een dergelijk object wil ik in normale positie kunnen bewonderen.

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-11 03:53
Ah als we dan toch bezig zijn met politiek, kunnen ze dan direct ook leger lego maken ?

• vectormatic
  • Laatst online: 07-11 20:56

vectormatic

Warlock of the doorlock

rejer schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Ah als we dan toch bezig zijn met politiek, kunnen ze dan direct ook leger lego maken ?
slightly off topic, maar check de producten van Cobi (pools, volledig legitiem merk, geen lego clones), in het kleine bouwsteentjes topic hebben we een paar grote cobi fans (Waaronder ik)

On topic, ik kan ook weinig met zon set, en er zit ook wel een zeker ironie in het feit dat een set "iedereen is super" overduidelijk het hele LGBTIQ+ (of hoe de alfabetsoep nu heet) moet vertegenwoordigen, maar ik als cis-hetero (volgens mij toch de meerderheid van de populatie) ik me niet vertegenwoordigt zie, dus bij lange na niet "iedereen"

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• meesje
vectormatic schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:00:
[...]

slightly off topic, maar check de producten van Cobi (pools, volledig legitiem merk, geen lego clones), in het kleine bouwsteentjes topic hebben we een paar grote cobi fans (Waaronder ik)

On topic, ik kan ook weinig met zon set, en er zit ook wel een zeker ironie in het feit dat een set "iedereen is super" overduidelijk het hele LGBTIQ+ (of hoe de alfabetsoep nu heet) moet vertegenwoordigen, maar ik als cis-hetero (volgens mij toch de meerderheid van de populatie) ik me niet vertegenwoordigt zie, dus bij lange na niet "iedereen"
Ik denk dat je je hierbij niet blind moet staren op de afkorting zelf, maar meer over de gedachte erachter.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Je hoeft Lego niet ook politiek te maken. Laat het gewoon Lego zijn en als deze set niet voor jou is, is 'ie niet voor jou, prima toch?

[ Voor 220% gewijzigd door Ardana op 20-05-2021 13:16 ]

• Evertt
[...]

Het kan ook simpeler:
[Afbeelding]

Bedankt.
Heb de set nog niet maar dit maakt het wel leuker.

• Evertt
Die komt er zeker heb nog een plekje in de vitrinekast.

• meesje
Evertt schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Die komt er zeker heb nog een plekje in de vitrinekast.
Hier geen vitrinekast, maar door het gladde oppervlak wel makkelijk afstoffen. ;)

• meesje
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 101% gewijzigd door Ardana op 20-05-2021 13:16 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vectormatic schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:00:
[...]

Blauwe mannetje met kuif lijkt me..
Teminste voor mij is dat degene waar ik het gevoel krijg dat het wel een cis-hetero minifig symbool is..

ps. mijn vrouw noemt het altijd de pikachu club omdat ze ook nooit de letters kan onthouden en dit er op lijkt :+
Mijn gen Z dochter vallen daar natuurlijk over, want dat is niet PC ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:50:
[...]

Hier geen vitrinekast, maar door het gladde oppervlak wel makkelijk afstoffen. ;)
Maar ook meer kans om er vingerafdrukken op te zien :)

Ik vind het verder wel een mooi gebaar. Iedereen is immers ook gelijk ongeacht kleur en geslacht. Het setje heeft ook een mooie moderne kleurrijke eenvoud, maar hoef ik verder niet persé te hebben.

• vectormatic
  • Laatst online: 07-11 20:56

vectormatic

Warlock of the doorlock

ToolkiT schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Blauwe mannetje met kuif lijkt me..
Teminste voor mij is dat degene waar ik het gevoel krijg dat het wel een cis-hetero minifig symbool is..
Volgens mij is het kleurenpalet een combo van de rainbow flag (Wikipedia: Rainbow flag (LGBT)), specific de 2017 philladelphia 8-stripe versie (bruin en zwart voor gekleurde LHBTcetera-ers), met de trans-vlag (lichtblauw, wite, lichtroze)

Overigens heeft zo ongeveer elk onderdeel van de alfabet-soep ook zn eigen vlag.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• meesje
Gim schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Maar ook meer kans om er vingerafdrukken op te zien :)

Ik vind het verder wel een mooi gebaar. Iedereen is immers ook gelijk ongeacht kleur en geslacht. Het setje heeft ook een mooie moderne kleurrijke eenvoud, maar hoef ik verder niet persé te hebben.
Haha, dat is zo. Wat een dilemma: stof of vingerafdrukken. :)
Het gebaar en gedachte erachter is inderdaad mooi, maar eigenlijk wel triest dat er überhaupt aandacht aan gegeven moet worden.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Ik zie meer een nuttig parts-pack met gekleurde minifigs die te verwerken zijn in standbeelden, ornamenten, winkeletalages, etc. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:18
Beetje flauw en denigrerend die opmerkingen hier over 'alfabetsoep' enzovoorts. Besef je a.u.b. ook even dat ook niet iedereen op Tweakers (of in dit topic) heteroman is.

Pride staat voor acceptatie, gelijke rechten en gelijke behandeling, ongeacht identiteit of overtuiging, en is er dus óók voor cisgender hetero's (bijvoorbeeld voor heterostellen die niet hetzelfde geloof of huidskleur hebben, die ook niet altijd geaccepteerd worden door hun omgeving of gelijk worden behandeld door de regering van het land waarin ze wonen).

De kleuren in de "oorspronkelijke" regenboogvlag staan daarom ook niet specifiek of officieel voor een bepaalde geaardheid o.i.d.; de regenboog is juist gekozen omdat daarmee het hele spectrum wordt bestreken.

In mijn ogen mag je je daarom ook als hetero vertegenwoordigd voelen in deze set van LEGO, dat is juist het hele punt: Everyone is awesome. Equal rights for others, does not mean less rights for you.

[ Voor 19% gewijzigd door Tc99m op 23-05-2021 15:06 ]

scintillating

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
Wat mij betreft houden we het hier over Lego Als je niet het fatsoen kan opbrengen om een afkorting correct te gebruiken, doe dan ook geen poging, en ga ook niet klagen.

[ Voor 59% gewijzigd door Ardana op 20-05-2021 22:02 ]

• meesje
KNed schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:21:
Wat mij betreft houden we het hier over Lego <knip>
Het hoeft in mijn ogen geen hele discussies te worden, maar Lego zelf wijd er ook wat meer aandacht aan. Dus zo vreemd is het niet als er hier ook wat over gezegd wordt.
Daarnaast zou het ook helpen de discussie te beperken dat woorden als ‘onzin’ en ‘alfabetsoep’ achterwege worden gelaten. Op het eerste woord werd gelukkig al terecht eerder ingegrepen vandaag. Het is al triest genoeg dat er überhaupt aandacht geschonken moet worden aan dit onderwerp. Er is nog een lange weg te gaan.

Naast waar het voor staat, vind ik net als bij de Apple Watch het ook erg kleurig. Leuk voor de
zomer periode.

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 20-05-2021 22:03 ]

• Gim
  • Niet online
Als LEGO met deze set een 'steentje' wil bijdragen aan het schenken en krijgen van aandacht voor gelijkheid voor iedereen, dan zou het ergens wel mooi zijn als ze (een deel van) de winst zouden schenken aan organisaties e.d. die zich inzetten voor gelijkheid voor iedereen (en dan ook echt iedereen). Dan krijgt zo'n set m.i. meer waarde.

Of doen ze dat ook?

Hier laat ik het bij. Ik zit ondertussen alweer bij een Creator 3-in-1 piratenschip die momenteel voor €58 te koop is. Alvast een mooi cadeautje voor onder de kerstboom? Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen, zodat je weet hoe groot de boom moet worden :) Straks maar eens polsen of de kinderen ook nog interesse in deze set hebben. Ook een set die genoeg parts levert voor eigen creativiteit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 20-05-2021 18:31 ]

• meesje
@Gim Wat? Nu al bezig met Kerst inkopen? :) Bij ons op z’n vroegst na de zomervakantie.
Nu je het over 3in1 hebt: ik vind het aquarium en de krokodil ook best wel leuk. Ik dacht dat de krokodil overigens net zo iets zou zijn als de dino of leeuw set. Ik schrok een beetje van de prijs, maar deze set heeft flink meer steentjes dan dino/leeuw.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gim schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:30:
Als LEGO met deze set een 'steentje' wil bijdragen aan het schenken en krijgen van aandacht voor gelijkheid voor iedereen, dan zou het ergens wel mooi zijn als ze (een deel van) de winst zouden schenken aan organisaties e.d. die zich inzetten voor gelijkheid voor iedereen (en dan ook echt iedereen). Dan krijgt zo'n set m.i. meer waarde.

Of doen ze dat ook?

Hier laat ik het bij. Ik zit ondertussen alweer bij een Creator 3-in-1 piratenschip die momenteel voor €58 te koop is. Alvast een mooi cadeautje voor onder de kerstboom? Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen, zodat je weet hoe groot de boom moet worden :) Straks maar eens polsen of de kinderen ook nog interesse in deze set hebben. Ook een set die genoeg parts levert voor eigen creativiteit :)
Het leuke aan Lego is dat het a-politiek is/was, en iets als gelijkwaardigheid of gelijkheid zou een vanzelfsprekend iets moeten zijn (wat in Nederland ook al tig jaar het geval is). Daar heb je geen kleurig regenboogbouwpakketje voor nodig imho. :+

En nu weer echt over Lego: had m'n vrouw de Winnie de Pooh-set kado gedaan met moederdag. Wel een dagje te laat geleverd door Lego maar dat mocht de pret niet drukken. :P Moeders en dochter waren in ieder geval happy. :+ Vond zelf bij de Middeleeuwse Smid de boom verschrikkelijk om te maken (voor de rest een hele toffe build), dus ik ben blij dat ik dat niet hoefde te doen bij die Pooh-set. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 20-05-2021 19:16 ]

Volvotips.com

• Jakkus
meesje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:57:
@Gim Wat? Nu al bezig met Kerst inkopen? :) Bij ons op z’n vroegst na de zomervakantie.
Nu je het over 3in1 hebt: ik vind het aquarium en de krokodil ook best wel leuk. Ik dacht dat de krokodil overigens net zo iets zou zijn als de dino of leeuw set. Ik schrok een beetje van de prijs, maar deze set heeft flink meer steentjes dan dino/leeuw.
Ik schrik een beetje van de prijs van het reuzenrad: 89 euro, dat vind ik ook best duur.
https://www.lego.com/nl-nl/product/ferris-wheel-31119
Maar ze zijn vast over een tijdje goedkoper te krijgen :)
En de alternative builds van het reuzenrad zijn ook leuk!

Het schip is ook leuk om te bouwen. Vooral omdat hij helemaal 'brick built' is.

[ Voor 8% gewijzigd door Jakkus op 20-05-2021 19:22 ]

• meesje
Jakkus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:20:
[...]

Ik schrik een beetje van de prijs van het reuzenrad: 89 euro, dat vind ik ook best duur.
https://www.lego.com/nl-nl/product/ferris-wheel-31119
Maar ze zijn vast over een tijdje goedkoper te krijgen :)
En de alternative builds van het reuzenrad zijn ook leuk!

Het schip is ook leuk om te bouwen. Vooral omdat hij helemaal 'brick built' is.
Het schip is inderdaad ook erg leuk. Jammer van het beperkt aantal mini-figs. Trekt me overigens wel meer dan het reuzenpad. Het reuzenpad heeft wel een beter aantal mini-figs.
Ach, de prijs in de aanbieding bepaalt ook of we zo’n set kopen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 20-05-2021 19:33 ]

• Tc99m
Gim schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:30:

Of doen ze dat ook?
Ja, dat doen ze ook, structureel overigens, dus niet alleen met deze set.

scintillating

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:28:
[...]

Het schip is inderdaad ook erg leuk. Jammer van het beperkt aantal mini-figs. Trekt me overigens wel meer dan het reuzenpad.
Nu zijn piraat achtige figuurtjes allicht voor een klein prijsje erbij te kopen? Aanname :)

Ik zie nu trouwens ook de prijs van die Creator 3-in-1 krokodil. Mij stond echt bij dat ik die gisteren voor 12 euro op Amazon had zien staan, maar bij nader inzien kan dat echt echt niet kloppen. Het was al laat haha.

• meesje
Gim schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:31:
[...]

Nu zijn piraat achtige figuurtjes allicht voor een klein prijsje erbij te kopen? Aanname :)

Ik zie nu trouwens ook de prijs van die Creator 3-in-1 krokodil. Mij st ons echt bij dat ik die gisteren voor 12 euro op Amazon had zien staan, maar bij nader inzien kan dat echt echt niet kloppen. Het was al laat haha.
Zal wel de dino set geweest. De eerste keer dat ik de dino heel snel voorbij zien komen, dacht ik van die hebben we toch al? :)

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Artikel over de Everyone is awesome set:
https://www.theguardian.c...go-launch-first-lgbtq-set

Dan kan iedereen het in context zien :)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Tc99m
Bart-Willem schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Het leuke aan Lego is dat het a-politiek is/was, en iets als gelijkwaardigheid of gelijkheid zou een vanzelfsprekend iets moeten zijn (wat in Nederland ook al tig jaar het geval is). Daar heb je geen kleurig regenboogbouwpakketje voor nodig imho. :+
Mijn laatste reactie hierover: Het gaat er ook om dat mensen thuis, in hun gemeenschap, op school en op hun werk zichzelf moeten kunnen zijn. Dat heeft niks met politiek te maken.

Op het gebied van gelijke rechten is er - in Nederland wel, in veel andere landen nog lang niet - een hoop bereikt, maar dat het burgerlijk huwelijk is opengesteld voor mensen van hetzelfde geslacht wil niet zeggen dat er opeens ook overal gelijkwaardigheid en acceptatie is. Dat is ook niet zo, óók niet in Nederland.

Ik ben blij dat het voor jou een vanzelfsprekendheid is en ik denk ook niet dat iemand in dit topic onaardige bedoelingen heeft, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat gelijkwaardigheid geen vanzelfsprekendheid is, niet in Nederland en niet in de rest van de wereld (dat zie je ook wel aan de ronduit hatelijke reacties die o.a. op de Instagram van LEGO verschenen).
Het gaat wel vaak de goede kant uit (waardoor het voor velen soms lijkt alsof we er al zijn, dat snap ik ook wel), maar het blijft helaas nog nodig om er af en toe aandacht aan te besteden.

scintillating

• Evertt
[...]

Het kan ook simpeler:
[Afbeelding]

Bedankt.
Even de haak geprint.

Deze past ook op de Lego technic Landrover.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYTIEvN806YbfhkSzNs7a0qe2IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGB4e3aeIHXQPRWzYu3AQoFg.jpg?f=fotoalbum_large

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:01
Het is al weer een tijdje geleden, maar de reden dat de minifig geel was/is om juist een neutraal poppetje te hebben voor kinderen om mee te spelen, om generaties te laten opgroeien waarin je huidskleur niet belangrijk was in Legoland. Helaas is Lego daar zelf al zo'n 20 jaar geleden van af gestapt met "flesh" kleur hoofdjes (Star Wars), waarna vele kleuren volgden.

Dus op een moderne manier terug naar hun roots? Allerlei bedrijven uiten zich wel op een manier voor mensenrechten (soms tot het niveau van schaamteloze PR-stunt) en Lego is al sinds het bestaat anti-leger voertuigen, dus laten we nou niet doen alsof dit iets compleet nieuws is voor Lego. Bij Lego geloof ik tenminste nog dat ze hier achter staan gezien de originele motivatie voor de gele minifig.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
AppieNL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:29:
Het is al weer een tijdje geleden, maar de reden dat de minifig geel was/is om juist een neutraal poppetje te hebben voor kinderen om mee te spelen, om generaties te laten opgroeien waarin je huidskleur niet belangrijk was in Legoland. Helaas is Lego daar zelf al zo'n 20 jaar geleden van af gestapt met "flesh" kleur hoofdjes (Star Wars), waarna vele kleuren volgden.

Dus op een moderne manier terug naar hun roots? Allerlei bedrijven uiten zich wel op een manier voor mensenrechten (soms tot het niveau van schaamteloze PR-stunt) en Lego is al sinds het bestaat anti-leger voertuigen, dus laten we nou niet doen alsof dit iets compleet nieuws is voor Lego. Bij Lego geloof ik tenminste nog dat ze hier achter staan gezien de originele motivatie voor de gele minifig.
Zo begon The Simpsons ook ooit, maar dat hebben ze snel verlaten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:10

J2S

Bij Duplo doen ze ook al een tijd bewust poppetjes met verschillende kleuren. Waarschijnlijk loopt het spaak met de gele neutrale kleur dat alle figures dezelfde kleur hebben, en dat zie je niet in de echte wereld. Die is veel diverser. En dat benadrukken ze nu met deze set :)

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Pagina: 1 ... 84 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .