Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 16-04-2021 17:46 ]
Toch alweer duurder dan volgens Bricktastic.mortael schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:22:
[...]
Nou, de prijzen zijn bekend
Felix is €44,99
Schaakset is €74,99
Voor de Feniks zou eenzelfde prijs als Hedwig logisch zijn geweest, maar nu €5 duurder.
Edit: NL is nu ook duurder dan België, was dit altijd al zo?
[ Voor 6% gewijzigd door Sjurm op 16-04-2021 16:29 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 16-04-2021 17:46 ]
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 16-04-2021 17:47 ]
In het echt is het goudkleurige ongeveer 1/3e a 1/4. Bij lego de helft. En in het smalle gedeelte had volgens mij bij lego nog wat langer gemogen. Misschien dat hij dan net weer niet in de shuttle past. De motor lijkt ook wel goudkleurig op deze foto. Maar ik weet niet of dat dit alleen zo lijkt. En als die cone er niet in geel is snap ik ook wel dat ze die niet speciaal voor een giveaway gaan produceren.
:strip_exif()/f/image/aH8X8MSzXmcMS2vD1JRwo9Zw.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/71trBmFvrBaO3JLiajfk52Uu.jpg?f=user_large)
Gecertificeerd ongeleid projectiel
https://www.reddit.com/r/...o_missed_it_here_are_the/
En iemand anders is bezig met een sticker:
https://www.reddit.com/r/...on_the_vip_ulysses_space/
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 16-04-2021 17:47 ]

[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 16-04-2021 17:36 ]
Dat zijn dus mooie prijzen voor mijn bankrekeningmortael schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:22:
[...]
Nou, de prijzen zijn bekend
Felix is €44,99
Schaakset is €74,99
(laat vrouwlief het maar niet merken, komen ze wel in huis maar niet bij mij)
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Dan toch op zijn minst dat je voor elke "minifiguur" twee toverstafjes mag bouwen die je dan mag losbreken van elkaar. Net als bij de echte minifigurenDommel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:47:
Om in het Harry Potter thema te blijven:
[Afbeelding]
Oftewel een dubbele "bouw je eigen lego figuur"
Ik ben nog steeds van mening dat dit een ‘reguliere’ GWP had moeten zijn (ook omdat het space thema natuurlijk een hoog aantal verzamelaars kent) of desnoods via verloting had gekund, maar die bedragen die ervoor gevraagd en geboden worden gaan echt nergens over. Zeker als je bedenkt dat onderdelen, verpakking en instructies super basic zijn, enkel die plaquette is dan echt bijzonder.
Er zit volgens mij wel een stand bij hoor, als ìk die instructies op Reddit zie.Jean-Bob schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:05:
Bovendien zit er geen stand bij zoals bij de Hubble en de Discovery, waardoor het ook een minder display-waardig setje is imho.
Ik heb even die partslist in een wanted list gezet en volgens bricklink is dat ongeveer 19 euro waard. Dan mis je wel de print op die grote slope en geen boekje/doosje. Maar om daar nou 180 euro voor uit te geven...
[ Voor 25% gewijzigd door zonoskar op 16-04-2021 22:13 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Qua onderdelen is het zo’n 3 tientjes, inderdaad dan alleen zonder de bedrukte plaquette. Prima te gebruiken als payload-only.Jean-Bob schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:05:
Vind het nog steeds wel jammer dat ook ik naast die Ulysses heb gegrepen maar hoe meer ik er van zie, hoe minder het me kan schelen. Behoorlijk simpel uitgevoerd setje ook wat betreft verpakking en instructies. Bovendien zit er geen stand bij zoals bij de Hubble en de Discovery, waardoor het ook een minder display-waardig setje is imho. Zou graag een foto zien met die drie naast elkaar maar kan me zo voorstellen dat hij wat in het niet valt. Blijft over dat het leuke inhoud was geweest voor de payload bay.
Ik ben nog steeds van mening dat dit een ‘reguliere’ GWP had moeten zijn (ook omdat het space thema natuurlijk een hoog aantal verzamelaars kent) of desnoods via verloting had gekund, maar die bedragen die ervoor gevraagd en geboden worden gaan echt nergens over. Zeker als je bedenkt dat onderdelen, verpakking en instructies super basic zijn, enkel die plaquette is dan echt bijzonder.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
https://www.stonewars.net/lego-news/ulysses-instructions/
De 1000x betere versie met gratis instructies en parts list.
En op Markplaats is er ook al iemand die een door hemzelf geprinte plague aanbiedt.
[ Voor 48% gewijzigd door JoeZuCK op 16-04-2021 22:40 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik ga kijken of ik de houder waarmee je de hubble in het ruim van de shuttle kan plaatsen om kan bouwen als stand voor de ulysess.Jean-Bob schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:05:
Vind het nog steeds wel jammer dat ook ik naast die Ulysses heb gegrepen maar hoe meer ik er van zie, hoe minder het me kan schelen. Behoorlijk simpel uitgevoerd setje ook wat betreft verpakking en instructies. Bovendien zit er geen stand bij zoals bij de Hubble en de Discovery, waardoor het ook een minder display-waardig setje is imho. Zou graag een foto zien met die drie naast elkaar maar kan me zo voorstellen dat hij wat in het niet valt. Blijft over dat het leuke inhoud was geweest voor de payload bay.
https://www.lego.com/en-us/cart
[ Voor 17% gewijzigd door Versaevel op 17-04-2021 08:39 ]
Kan natuurlijk zijn dat ze nu al door hun preorder voorraad een zijn.
Edit: je kan ze nog gewoon aan je winkelmand toevoegen
:strip_exif()/f/image/WNY6HwV6DM3xs8GxnliMKYeg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door Edgenumber op 17-04-2021 09:02 ]
Staat op binnenkort verkrijgbaar. Krijg hem niet in tas
Zal dus alleen het schaakbord en feniks zijn die je niet kunt pre-orderen. In andere landen kun je dat met deze dus wel.......
[ Voor 34% gewijzigd door Versaevel op 17-04-2021 09:31 ]
Ben je wel ingelogd?Versaevel schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:26:
https://www.lego.com/nl-n...arts-wizard-s-chess-76392
Staat op binnenkort verkrijgbaar. Krijg hem niet in tas
Zal dus alleen het schaakbord en feniks zijn die je niet kunt pre-orderen. In andere landen kun je dat met deze dus wel.......
Ik ben benieuwd of ik het vol ga houden om niet toch ook de Docks te willen hebben straks
:strip_exif()/f/image/SR2ozDswEfKgNd8Z0YMUU3QW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ninjago City heb ik inmiddels een plekje gegeven in mijn stad. En ik heb vast ruimte gemaakt voor de Gardens. Omdat ze zo enorm zijn, denk ik dat het in mijn stad mooier is om ze juist niet tegen elkaar aan te zetten, maar elk in een hoek te zetten. Dat is het idee. Kijken hoe het straks in het echt staat
![]() | ![]() |
De jaren '70/'80-gebouwtjes heb ik van hun baseplates af gehaald, en langs de weg gezet. Dat scheelt ruimte, maar ziet er ook best leuk uit! Weer minder grijs in de stad
![]() | ![]() |
[ Voor 25% gewijzigd door Jakkus op 17-04-2021 12:29 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ninjago City Gardens ziet er gaaf uit! Ik heb zelf helemaal niks met Ninjago, maar deze set heeft wel mijn interesse.Jakkus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:22:
Ik ben begonnen met de Ninjago City Gardens. Ik ben nog maar net bezig, maar nu alweer flink onder de indruk.
Ik ben benieuwd of ik het vol ga houden om niet toch ook de Docks te willen hebben straks
[Afbeelding]
Ninjago City heb ik inmiddels een plekje gegeven in mijn stad. En ik heb vast ruimte gemaakt voor de Gardens. Omdat ze zo enorm zijn, denk ik dat het in mijn stad mooier is om ze juist niet tegen elkaar aan te zetten, maar elk in een hoek te zetten. Dat is het idee. Kijken hoe het straks in het echt staat
[Afbeelding] [Afbeelding]
De jaren '70/'80-gebouwtjes heb ik van hun baseplates af gehaald, en langs de weg gezet. Dat scheelt ruimte, maar ziet er ook best leuk uit! Weer minder grijs in de stad
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik ben overigens ontzettend jaloers op je Lego kamer. Dat wil iedereen denk ik wel. Met twee kids en een plek voor thuiswerken hebben wij helaas een dergelijke ruimte niet over. En de zolder staat ook al vol.
Ik weet het antwoord al!Jakkus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:22:
Ik vind grote Ninjago gebouwen wel mooi, maar "must resist" vanwege te weinig plek. Gek genoeg heb ik met de rest van al de Ninjago sets eigenlijk niets. Dus de draken, voertuigen, minifigs etc. Dat trekt mij totaal niet.
@JeroenE Ik heb inderdaad verder ook niets met Ninjago. Maar deze gebouwen vind ik wel heel mooi!
[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 17-04-2021 21:54 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Must resist ging de deur uit toen ik al die kleuren zag en t hele sfeertje, ik heb hem nu staanJeroenE schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:57:
[...]
Ik weet het antwoord al!![]()
Ik vind grote Ninjago gebouwen wel mooi, maar "must resist" vanwege te weinig plek. Gek genoeg heb ik met de rest van al de Ninjago sets eigenlijk niets. Dus de draken, voertuigen, minifigs etc. Dat trekt mij totaal niet.
@Jakkus als je dit al cool vindt dan wens ik je nog veel meer plezier toe met de rest! City Gardens is by far de vetste set die ik ooit gebouwd heb!
Ook een goede stofvangerBasekid schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:45:
Wowieowa, de Millennium Falcon is echt heel heel groot:
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
Basekid schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:45:
Wowieowa, de Millennium Falcon is echt heel heel groot:
[Afbeelding]
Of straks te gebruiken als (veel te dure) parasol.
Ik zie trouwens net dat de Porsche (42096) in de aanbieding is op Amazon. Is dat een leuke set om te bouwen?
[ Voor 8% gewijzigd door Kraz op 17-04-2021 16:40 ]
Bij deze:Jean-Bob schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:05:
Zou graag een foto zien met die drie naast elkaar maar kan me zo voorstellen dat hij wat in het niet valt.
:strip_exif()/f/image/C5C1jdZXtLyHcWWHAc22h09O.jpg?f=fotoalbum_large)
Qua formaat vind ik de Ulysses niet zozeer in het niet vallen, maar het is duidelijk een minder goed uitgewerkte set als je ze zo naast elkaar ziet.
Er zit geen stand bij de Ulysses.zonoskar schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:15:
Er zit volgens mij wel een stand bij hoor, als ìk die instructies op Reddit zie.
Wat je op bovenstaande foto ziet is een provisorische, zelf geknutselde houder, gemaakt van de steentjes van de houder waarmee je Hubble "boven" de Shuttle kunt plaatsen (aangevuld met wat los grut aan overgebleven steentjes van andere sets).
Zo schuin omhoog liggend ziet er m.i. toch beter uit dan wanneer je 'm rechtop zet
Ik weet ook nog niet of deze houder blijvend is... Misschien maak ik er nog iets hogers voor, m.b.v. de blauwe houders van de Saturn V. Die staat hier rechtop, dus die houders liggen toch maar in een la niks te doen.
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb maar gegokt van wel :-)Kraz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:38:
[...]
[...]
Of straks te gebruiken als (veel te dure) parasol.
Ik zie trouwens net dat de Porsche (42096) in de aanbieding is op Amazon. Is dat een leuke set om te bouwen?
Ik zit al een tijdje te twijfelen om of deze te halen, of de porsche's of de spaceshuttle.AnnaAnjo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:20:
[Afbeelding]
Vandaag de Aston Martin afgemaakt. Grappige build met leuke details. Met natuurlijk typische James Bond snufjes erin verstopt
Voorlopig knutsel ik tussendoor was kleinere Architect setjes in elkaar.
Ik ben bang als dadelijks eens een auto doe, dat dat dadelijk ook weer een hele verzameling gaat worden terwijl ik nu al plek te kort kom
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Gewoon alles halenBossie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:02:
[...]
Ik zit al een tijdje te twijfelen om of deze te halen, of de porsche's of de spaceshuttle.
Voorlopig knutsel ik tussendoor was kleinere Architect setjes in elkaar.
Ik ben bang als dadelijks eens een auto doe, dat dat dadelijk ook weer een hele verzameling gaat worden terwijl ik nu al plek te kort kom
Ik vind dat "bouw je eigen lego figuur" een geniaal concept. Heb ik het verkeerd of is dit de eerste set die dat zo doet?Dommel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:47:
Om in het Harry Potter thema te blijven:
[Afbeelding]
Oftewel een dubbele "bouw je eigen lego figuur"
Eigenlijk bedoel ik te zeggen: waar blijft spaceman, blacktronguy en onze piratenkapitein?
Hij is niet spectaculair, maar het is ook... ik wil bijna zeggen een giveaway setje. Maar dat klopt natuurlijk niet. Je betaalt er wel 1800 vip punten voor wat iets van 12 euro korting op een volgende aankoop had kunnen zijn.Mr. B. schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:21:
[...]
Qua formaat vind ik de Ulysses niet zozeer in het niet vallen, maar het is duidelijk een minder goed uitgewerkte set als je ze zo naast elkaar ziet.
En eerlijk gezegt vind ik het wel een aardig setje voor 12 euro.
Alleen des te vreemder zijn de pijzen op MP, FB en Ebay. Want het is inderdaad maar een simpel setje.
Helemaal mee eens. Alleen al op basis van de part count is 12 euro een prima prijs.Edgenumber schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:31:
[...]
Hij is niet spectaculair, maar het is ook... ik wil bijna zeggen een giveaway setje. Maar dat klopt natuurlijk niet. Je betaalt er wel 1800 vip punten voor wat iets van 12 euro korting op een volgende aankoop had kunnen zijn.
En eerlijk gezegt vind ik het wel een aardig setje voor 12 euro.
Alleen des te vreemder zijn de pijzen op MP, FB en Ebay. Want het is inderdaad maar een simpel setje.
Gezien de simpliciteit had het echter net zo goed (of misschien zelfs beter) een GWP bij de shuttle kunnen zijn. Het ding is nu zo gehyped -omdat het een VIP setje is- dat de uitvoering alleen maar tegen kon vallen. Maar nuchter bekeken is de prijs-kwaliteitverhouding prima.
StatBar.nl - @GoT
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 17-04-2021 21:23 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Gim op 18-04-2021 09:00 ]
Als ik zie wat sommige andere gratis meegegeven GWP setjes aan onderdelen bevatten, dan vind ik het echt een rip-off dat LEGO voor dit simpele setje €12 aan VIP punten vraagt. Als je er dan 1800 VIP punten voor moet inleveren vind ik dat het ook wel wat bijzonderder had mogen zijn. Bv. met drum-lacquered (goudkleurige) onderdelen zoals ook bij de Maanlander (10266) zijn gebruikt. Dit simpele setje had gewoon een gratis GWP moeten zijn bij aankoop van de Space Shuttle in de eerste dagen van de release.Mr. B. schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:26:
Helemaal mee eens. Alleen al op basis van de part count is 12 euro een prima prijs.
Gezien de simpliciteit had het echter net zo goed (of misschien zelfs beter) een GWP bij de shuttle kunnen zijn. Het ding is nu zo gehyped -omdat het een VIP setje is- dat de uitvoering alleen maar tegen kon vallen. Maar nuchter bekeken is de prijs-kwaliteitverhouding prima.
En dat sommigen op veilingsites (Marktplaats, eBay, etc) er zo veel geld voor willen neerleggen is helemaal te zot voor woorden!
[ Voor 83% gewijzigd door Haay op 17-04-2021 21:56 ]
Dit is bij een paar sets al eens gedaan:42erik schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:27:
[...]
Ik vind dat "bouw je eigen lego figuur" een geniaal concept. Heb ik het verkeerd of is dit de eerste set die dat zo doet?
Eigenlijk bedoel ik te zeggen: waar blijft spaceman, blacktronguy en onze piratenkapitein?
https://brickset.com/sets/tag-Brick-Built-Minifigure
scintillating
Wat een gaaf kleurtje blauw zit daarop!
Resultaat na zakje(s) 1:
Mis een paar onderdelen, dus binnenkort weer wat steentjes bricklinken.
:strip_exif()/f/image/yFUiapZvQ79hBbk1ATcRRGtI.gif?f=fotoalbum_large)
die brick built minifigure zijn in elk geval een stuk mooier om naar te kijken dan de brick heads.Tc99m schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:45:
[...]
Dit is bij een paar sets al eens gedaan:
https://brickset.com/sets/tag-Brick-Built-Minifigure
hopelijk is dat de nieuwe weg die lego inslaat ipv de brick heads
Bedankt voor het beeld, hij staat er wat verhoogd prima bij zo inderdaad. Maar ook eens met degenen die zeggen dat het een GWP had moeten zijn.Mr. B. schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:21:
[...]
Bij deze:
[Afbeelding]
[...]
Er zit geen stand bij de Ulysses.
Wat je op bovenstaande foto ziet is een provisorische, zelf geknutselde houder, gemaakt van de steentjes van de houder waarmee je Hubble "boven" de Shuttle kunt plaatsen (aangevuld met wat los grut aan overgebleven steentjes van andere sets).
Zo schuin omhoog liggend ziet er m.i. toch beter uit dan wanneer je 'm rechtop zet
Ik weet ook nog niet of deze houder blijvend is... Misschien maak ik er nog iets hogers voor, m.b.v. de blauwe houders van de Saturn V. Die staat hier rechtop, dus die houders liggen toch maar in een la niks te doen.
Als het volgens origineel plan was gegaan, tegelijkertijd met de shuttle te bestellen op 1 april om 01:00 was er waarschijnlijk een stuk minder om te doen geweest.

review op bouwsteentjes.info
Ik kreeg dit boek in handen via een promotie (die nog loopt) op brickshop.be/nl.
Ze gaven het bij een aankoop van een set in de classic serie. Als verzamelaar van Lego gerelateerde boeken was ik wel nieuwsgierig, en met zo'n promo was het het risico wel waard (al helemaal omdat mijn gekozen classic set ook nog eens met korting verkocht werd). Bijkomend excuus was het feit dat ik de catalogus voor de eerste jaarhelft van 2021 nog niet had.
Dit moet wel het eerste boek zijn in mijn collectie waarin geen enkele foto van een brick staat

Verder beaam ik de review van bouwsteentjes.info, het boek is AFOL gericht en het taalgebruik is verwarrend/kinderlijk. Er staan wat leuke 'oefeningen' in, maar in het algemeen weet een Lego fan uiteraard dat spelen met blokjes ontspannend is. Het boek is ook niet veel groter dan de screenshot die je in deze post ziet.
Al bij al snap ik heel goed waarom ze deze titel gratis weggeven, want het is de originele prijs van €15,99 niet waard. DK/Lego hebben al veel betere uitgaves gedaan voor een lagere prijs.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
vhal schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:27:
[...]
Het is wel jammer dat ik Steamboat Willie gemist heb toen hij nog een normale prijs had.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PDF2FvMghvnMr8FaXkkNM1Ql.jpg?f=user_large)

Het beste advies is om enkele websites in de gaten te houden:RBH schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:40:
Ik denk dat ik toch nog wil gaan om de Bugatti en Sian aan mijn collectie toe te gaan voegen. Denk alleen dat ik wel iets te laat hiermee ben, maar dat is dan maar zo. De Bugatti staat nu op €280, maar geen idee van het prijsverloop hiervan de afgelopen tijd. Iemand enig idee of hij nog soms in de aanbieding is ergens?
Brickwatch
NL.pepper.com
Tweakers lego & Duplo aanbiedingen topic
Bricktastic
De laatste is meer een nieuws website, maar vermeld ook regelmatig of er ergens aanbiedingen zijn.
Volgens Brickwatch is dat de laagste momenteel.RBH schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:40:
Ik denk dat ik toch nog wil gaan om de Bugatti en Sian aan mijn collectie toe te gaan voegen. Denk alleen dat ik wel iets te laat hiermee ben, maar dat is dan maar zo. De Bugatti staat nu op €280, maar geen idee van het prijsverloop hiervan de afgelopen tijd. Iemand enig idee of hij nog soms in de aanbieding is ergens?
Als ik jouw was , zou ik het in de gaten houden.. De meeste sets verdwijnen na 3 jaar. ( doorlooptijd ) en de Bugatti is uitgebracht in Juni 2018. Dus als Lego die planning aanhoudt, dan over paar maanden...
Ik ken niet veel van Technic modellen, maar als ik deze pagina op Brickwatch bekijk dan lijkt €280 toch een goede prijs t.o.v. de €399,99 die Lego vraagt? brickwatch linkRBH schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:40:
Er is wel een drop naar €100 bij de laagste prijs geweest, maar volgens mij is dat een anomalie veroorzaakt door Amazon flash sales of zo. De blauwe lijn op de grafiek geeft aan dat €280 een goed gemiddelde is.
@Kapoen Denk dat je daar wel een goed punt hebt ja. Ik houd het nog even in de gaten, maar lijkt wel een goede prijs te zijn.
De sets zien er nog goed uit ondanks hun leeftijd!L23 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:16:
Vorige keer alle Lego Technic sets uitgezocht, deze keer alle Classic Space sets gebouwd. Ik had ze zelf nog niet opgebouwd gezien. Opgegroeid met de latere Space sets van Blacktron, Spyrius, Space Police en UFO. Nu ik alle Lego aan het uitzoeken ben vind ik de Classic Space sets best wel vet. Dus Benny's Space Squad set gekocht. En er is een grotere set onderweg, Spaceship, Spaceship, SPACESHIP!
[Afbeelding]

Amazon en Bol hebben af en toe, heel kort, een leuke aanbieding.
De updates op Brickwatch zijn soms net wat te traag om die aanbiedingen op te pikken (geen idee wat de interval is).
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik heb al die sets in een doos op zolder... nu moet ik toch maar een keer werk ervan maken.L23 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:16:
Vorige keer alle Lego Technic sets uitgezocht, deze keer alle Classic Space sets gebouwd. Ik had ze zelf nog niet opgebouwd gezien. Opgegroeid met de latere Space sets van Blacktron, Spyrius, Space Police en UFO. Nu ik alle Lego aan het uitzoeken ben vind ik de Classic Space sets best wel vet. Dus Benny's Space Squad set gekocht. En er is een grotere set onderweg, Spaceship, Spaceship, SPACESHIP!
[Afbeelding]
Die loper rechtsachter blijft een vrij uniek bouwsel.
Ja klopt, alleen bij de set 6881 Lunar Rocket Launcher is de hinge plate stuk. Volgens mij scharniert het zo stroef dat het dan net naast het scharnier afbreekt. Dat is dan 20 a 25 jaar geleden gebeurd toen ik nog volop met Lego speelde. Maar ik heb meerdere van dat soort hinge plates in de bak liggen met een zelfde soort breuk. Dus denk een bekend probleem?almightyarjen schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:39:
[...]
De sets zien er nog goed uit ondanks hun leeftijd!
:strip_exif()/f/image/1YqA582BCYPnUF7KtjF9j1LR.gif?f=fotoalbum_large)
Het einde begint in zicht te komen. Ik heb nog wat ridder en piraten setjes. Nog wat Lego City. En een incomplete collectie WK voetbalstadion Shell 1998.
Het is echt een feest van herkenning als ik je foto's van de space sets zie. Die heb ik ook (gehad). Helaas was ik wat minder zuinig op mijn LEGO en heb ik van geen enkele set nog een boekje.L23 schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:44:
Vandaag de overige Space sets gebouwd. Alle Space Lego nu uitgezocht. Ik heb ook nog wat UFO sets, maar die had ik vorig jaar al gebouwd en compleet gemaakt. De grootste Space set die ik heb is de UFO 6975 Alien Avenger. Verder dus voornamelijk kleine Space set, maar nog steeds leuk om te bouwen.
[Afbeelding]
Het einde begint in zicht te komen. Ik heb nog wat ridder en piraten setjes. Nog wat Lego City. En een incomplete collectie WK voetbalstadion Shell 1998.
De enorme bak met LEGO die bij mijn ouders vandaan is gekomen staat inmiddels bij mijn zoontje (van 5 jaar) op zijn kamer, dus binnenkort maar eens wat boekjes downloaden en gewoon weer die oude sets gaan bouwen.
Bizar dat het spul hier in Europa / Nederland zoveel duurder moet zijn dan in de VS.

Nomen nescio
We hebben de discussie hier al eens eerder gevoerd. Ook in Europa wijken de prijzen tussen verschillende landen behoorlijk af. Toen ik Lego erover mailde kreeg ik als respons dat de verkoopprijzen gebaseerd zijn op marktonderzoek (oftewel: de hoogst mogelijke prijs waarop mensen het product nog steeds kopen).Bra-Jo schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:23:
Die prijzen van de Harry Potter-sets lijken ook pure willekeur... De schaakset $60 vs €75, dus in de VS 1/3 (25 euro) goedkoper. De grote figuren van Harry en Hermione $120 vs €140, dus ook ongeveer 1/3 goedkoper (40 euro). En als je dan kijkt naar de Space Shuttle: $200 vs €180, dus een verschil van "maar" 12% (15 euro).
Bizar dat het spul hier in Europa / Nederland zoveel duurder moet zijn dan in de VS.
Ja, dat hangt af van het leveradres volgens mij. In Canada is dit ook zo.RBH schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:51:
Is het ook niet zo dat je nog belasting per staat betaalt in de USA? Of is dat niet het geval met online orders?
Beetje net als hoe Amazon DE voor ons nog wat extra BTW rekent.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ja precies, dan gaat er dus zomaar nog een keer 6% a 7% bij op. Maakt het verschil alweer iets kleiner.Poekie schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:53:
[...]
Ja, dat hangt af van het leveradres volgens mij. In Canada is dit ook zo.
Beetje net als hoe Amazon DE voor ons nog wat extra BTW rekent.
Ja, niet te doen...past nergens in of opBasekid schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:59:
En weer wat zakjes verder. Nu bij stap 8 van de 17. Had ik al gezegd dat ie groot was?
[Afbeelding]
Ach betekent dat ik weer een paar extra setjes aan Brickwatch moet toevoegen...
Nomen nescio
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Waar ik me meer over opwind is het verschil in prijzen (in Euro's) tussen EU landen, en dan vooral sets die in Duitsland echt significant goedkoper zijn dan in Nederland/België. Het verschil in BTW tussen Nederland en Duitsland verklaart gewoon niet het prijsverschil van LEGO tussen NL en DE.Bra-Jo schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:23:
Die prijzen van de Harry Potter-sets lijken ook pure willekeur... De schaakset $60 vs €75, dus in de VS 1/3 (25 euro) goedkoper. De grote figuren van Harry en Hermione $120 vs €140, dus ook ongeveer 1/3 goedkoper (40 euro). En als je dan kijkt naar de Space Shuttle: $200 vs €180, dus een verschil van "maar" 12% (15 euro).
Wat de Space Shuttle betreft: 200 US$ + 6,5% sales tax = 212,50 US$. Met huidige koers is dat ongeveer €176 en dat ligt heel dicht bij de €180 die we er in Nederland voor betalen. En dat met een BTW percentage bij ons van 21%. Feitelijk is die set dan goedkoper hier in Nederland, als je de BTW er vanaf zou halen. Zonder BTW kost die Shuttle hier dus ongeveer €148, tegenover €166 (200 US$) in de VS... Niet dat wij BTW betalende consumenten daar wat aan hebben.
Ohhhhh, de Pirates of Barracuda Bay set staat ook bij mij nog op m'n verlanglijstje! Laagste prijs ooit op Brickwatch is €170. Huidige laagste prijs bij Mister Bricks is €179. Ik denk dat de kans aardig klein is dat we deze set nog lager zullen krijgen dan dat. Misschien toch maar gewoon bestellen.himlims_ schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:14:
hopelijk blijft de barracuda nog beschikbaar tegen tijd dat vakantiegeld komt (lego budget is op) echter zie ik de prijzen via brickwatch al langzaam omhoog gaan ....
[ Voor 19% gewijzigd door Haay op 19-04-2021 14:25 ]
Mocht je jezelf gaan vervelen en niet meer naar de kever willen kijken dan zijn er ook leuke alternatieve bouwsels te vindenDaLass schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:05:
Vanavond gestart aan weer een nieuwe Creatie Expert auto, dit keer de VW Kever.
Wat een gaaf kleurtje blauw zit daarop!
Resultaat na zakje(s) 1:
/f/image/LFwurT2orsAWgoazmdNYsOce.png?f=fotoalbum_large)
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Foto's die je deelt zijn van een set uit 2013 uit de LEGO Ideas lijn (toen nog Cuusoo genoemd)himlims_ schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
lijkt er toch echt te gaan komen, of stap ik met beide beentjes in een moc'je?
https://www.brickwatch.ne...eLorean-time-machine.html
Da's volgens mij gewoon de 21103. Maar er gaan wel geruchten over een grotere DeLorean. De grootte a la Ecto-1 Creator Expert.himlims_ schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op bouwsteentjes hebben ze het over een prijs van 130 euro. Dat wordt dan een aardige prijs per steentje.himlims_ schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/C3DTREMs82udgqjiCq00G92H.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder is het een grappig setje. Maar het is inderdaad wel best matig.
Ik krijg gratis een konijn met een wortelhuis wat echt een leuk uitgewerkt setje was. En nu moet ik ca 12 euro /1800 vip punten betalen voor dit. Achteraf inderdaad erg scheef.
Indien dit waar zou zijn vraag ik mij af welke visie daar achter zou zitten? Is Lego nu ook al tegen vrij bouwen op een grotere plaat? Moet alles los van elkaar staan op 16x16 plates? Ik volg even niet meer...
Zonder de video gekeken te hebben lijkt het mij op zich vrij logisch. De oude baseplates sluiten niet aan op de nieuwe straten. Ik neem aan dat ze nieuwe gebouwen ook op de nieuwe straten willen laten aansluiten.Kapoen schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:58:
Indien dit waar zou zijn vraag ik mij af welke visie daar achter zou zitten?
waar staan die geruchten?RBH schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:41:
[...]
Da's volgens mij gewoon de 21103. Maar er gaan wel geruchten over een grotere DeLorean. De grootte a la Ecto-1 Creator Expert.
Edit:
al gevonden!
https://bouwsteentjes.info/gerucht-lego-10290-delorian-bttf/
[ Voor 11% gewijzigd door rammes op 19-04-2021 17:09 ]
Ik zou het doen!
Een auteur met kennis van zaken: DeLorian

Oei, dat zou heel vet zijn!RBH schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:41:
[...]
Da's volgens mij gewoon de 21103. Maar er gaan wel geruchten over een grotere DeLorean. De grootte a la Ecto-1 Creator Expert.
Kapoen schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:58:
Spending $2000 at the LEGO Store!, an sich een weinig interessante haul video (ondanks de titel, aangeklikt uit verveling denk ik). Toch meldt de shopper in kwestie een interessant gerucht (timestamp 07:49): blijkbaar gaan de klassieke 32x32 baseplates ook 'the way of the dodo' op dezelfde manier als de straten.
Indien dit waar zou zijn vraag ik mij af welke visie daar achter zou zitten? Is Lego nu ook al tegen vrij bouwen op een grotere plaat? Moet alles los van elkaar staan op 16x16 plates? Ik volg even niet meer...
Bij bouwsteentjes hebben ze het vermoeden dat de base plates gewoon in productie blijven.JeroenE schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:03:
[...]
Zonder de video gekeken te hebben lijkt het mij op zich vrij logisch. De oude baseplates sluiten niet aan op de nieuwe straten. Ik neem aan dat ze nieuwe gebouwen ook op de nieuwe straten willen laten aansluiten.
Gelieve niet naar de video te kijken, tenzij als achtergrond geluidJeroenE schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:03:
[...]
Zonder de video gekeken te hebben lijkt het mij op zich vrij logisch. De oude baseplates sluiten niet aan op de nieuwe straten. Ik neem aan dat ze nieuwe gebouwen ook op de nieuwe straten willen laten aansluiten.
Het is een typische haul video, echt niet interessant.
Hopelijk blijven ze in productie, ik heb wegens plaatsgebrek nooit een layout kunnen opzetten. Daardoor moet ik in de toekomst (nieuw huis/Lego kamer) al genoegen nemen met de duurdere stratenplates. Ik wil niet daar bovenop ook nog eens een andere dure optie gebruiken.meesje schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:17:
[...]
Bij bouwsteentjes hebben ze het vermoeden dat de base plates gewoon in productie blijven.
New sealed doet die 21103 inmiddels ook minimaal 145 euro. Eerste verkoper in NL die ik tegenkom vraagt new en sealed 195. Schiet lekker op, die blijft hier dus ook nog mooi even in de backlog zittenSuperhuuper schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:41:
[...]
Foto's die je deelt zijn van een set uit 2013 uit de LEGO Ideas lijn (toen nog Cuusoo genoemd)
https://www.brickwatch.ne...eLorean-time-machine.html
Speaking of backlog: Wall-E ook zo'n ding zie ik. 175 MISB. Damn, als ik ga rekenen heb ik misschien wel voor >1k in de backlog zitten bedenk ik me net

Wall e, Delorean, ecto-1, F40, winter village train en nog een winter village set, en dan heb ik nog niet alles...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En dan te bedenken dat ik ooit die Delorean @ Lego-winkel toen voor 35 Euro wilde kopen maar mijn vrouw dat onzin vond. Verder niet meer over nagedacht maar met de kennis van nu...The Eagle schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:48:
[...]
New sealed doet die 21103 inmiddels ook minimaal 145 euro. Eerste verkoper in NL die ik tegenkom vraagt new en sealed 195. Schiet lekker op, die blijft hier dus ook nog mooi even in de backlog zitten![]()
Speaking of backlog: Wall-E ook zo'n ding zie ik. 175 MISB. Damn, als ik ga rekenen heb ik misschien wel voor >1k in de backlog zitten bedenk ik me net![]()
Wall e, Delorean, ecto-1, F40, winter village train en nog een winter village set, en dan heb ik nog niet alles...
Als de straten te duur zijn kun je 't altijd bij een zandpad latenKapoen schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:47:
Hopelijk blijven ze in productie, ik heb wegens plaatsgebrek nooit een layout kunnen opzetten. Daardoor moet ik in de toekomst (nieuw huis/Lego kamer) al genoegen nemen met de duurdere stratenplates. Ik wil niet daar bovenop ook nog eens een andere dure optie gebruiken.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
200 fish found!
Dat zei men ook van die stratenplannen vrees ikZeehond schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:08:
Zou mij haast ook niet kunnen voorstellen dat de baseplate verdwijnt. Alleen al vanwege hoeveel deze gebruikt worden door AFOL. En anders een vooraad aanleggen
Mappy schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:30:
[...]
Als de straten te duur zijn kun je 't altijd bij een zandpad laten
*edit* Voor een Belgische weg kun je de nieuwe wegenplaten best prima gebruiken:

Alleen jammer dat het patroon van de beschadigingen te regelmatig is...
[ Voor 58% gewijzigd door Kapoen op 20-04-2021 07:41 ]
GeweldigKapoen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:32:
Dat komt ook nog eens dicht in de buurt van de Belgische wegen, dus net echt!
*edit* Voor een Belgische weg kun je de nieuwe wegenplaten best prima gebruiken:
[Afbeelding]

Ook dat is op te lossen: af en toe een 16x16 plate neerleggen tussen de nieuwe straatplaten, en daar alle overgebleven 2x4 tiles random opplakken.Alleen jammer dat het patroon van de beschadigingen te regelmatig is...
Dus komt voor mij goed uit. De baseplate helemaal we denk ik niet maar denk wel dat ze veel minder gaan maken omdat de meeste nieuwe sets ze al niet meer gebruiken straks alleen nog maar de modulars en diagon alley sets uitbreidingen als die ooit gaan komen.
Zou het wel onhandig vinden als ze straks minder makkelijk te krijgen zijn je heb gelukkig nog wel brick link voor wat je nodig hebt. Maar wilde zelf als starten met geen baseplates te gebruiken maar gelijk op plates te starten gewoon omdat het makkelijker is maar wel weer een stukje duurder.
Heeft iemand ervaringen met in NL gevestigde webshops, en welke shop zouden jullie aanraden op basis van prijs? Ik had Toypro.com gevonden, maar er zijn er zoveel, en ze hebben vaak zulke slechte zoekfuncties om de onderdelen te zoeken dat ik geen zin had om ze allemaal te vergelijken.
De EnterpriseA Lurker schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:47:
Ik wil wat onderdelen bestellen voor een eigen brouwsel van lego (de Enterprise uit Star Trek TNG).
Heeft iemand ervaringen met in NL gevestigde webshops, en welke shop zouden jullie aanraden op basis van prijs? Ik had Toypro.com gevonden, maar er zijn er zoveel, en ze hebben vaak zulke slechte zoekfuncties om de onderdelen te zoeken dat ik geen zin had om ze allemaal te vergelijken.
Er zijn shops die héél veel hebben en je hebt shops die goedkoop zijn. En een mix daarin
Maak sowieso een wanted list aan met alles wat je wilt hebben.
Je kan voor de makkelijke weg kiezen en Bricklink laten zoeken naar shops. Is meestal iets duurder maar je hebt dan wel al je parts.
Open daarvoor je wanted list en kies 'Buy all'.
Selecteer daarna bovenaan alleen shops in The Netherlands en daarna 'Auto-select'.
Bovenaan komen dan de shops waarbij je via 'Create carts' je bestellingen kan plaatsen.
Het kan goedkoper maar dat vereist veel gepuzzel. Per item uitzoeken bij welke shop die het goedkoopst is.
Kan uitdraaien op veel verschillende shops met dito verzendkosten.
De shops waar ik regelmatig wat besteld heb zijn apple-brick, MOCBRICKS, BricksForMiles en HAbricks.
Check ook het aantal reviews
Have fun!
Toypro is prima, en ook niet heel duur. Daar heb ik ook meerdere keren wat besteld. Je kunt ook een 'wanted list' maken op Bricklink.com en kijken welke Nederlandse shop de onderdelen het goedkoopst kan leveren.A Lurker schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:47:
Ik wil wat onderdelen bestellen voor een eigen brouwsel van lego (de Enterprise uit Star Trek TNG).
Edit: haha, ik had beter moeten kijken, ik zie nu pas de veel uitgebreidere reactie van QuattroNL
[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 20-04-2021 22:48 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked