@phYzar Ik vind een set zonder stickers ook erg fijn (hallo modular Politiebureau) omdat ik een hekel heb aan stickers plakken (omdat ik het zo slecht kan). Maar bij MOCcen helpt dat natuurlijk niet per se als je allemaal "one off" prints hebt zoals het reclamebord. Daar maak je dan toch ook minder makkelijk een stoep, dak, eettafel (of wat dan ook) van; net als ware het een sticker die je wel hebt geplakt.
Dit weekend bij de Intertoys geweest omdat onze oudste een week lang zonder luier heeft rondgelopen, dus mocht hij iets uitzoeken.
Pappa doet dat ook al wéééken dus ik mocht ook wat
Deze was online met 15% korting te vinden, en in de winkel gingen ze die matchen voor basically de laagste prijs ooit.
:strip_exif()/f/image/P0gtGyoKdaiP9P9VMFvYMyt1.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog mooier, mijn projectje die ik vorige maand heb gebouwd nadat ik alles bij elkaar gebricklinked had
MOC van Chade, bizar knap hoe hij hier een Servo, 2x M-motor, 1x L-motor, 2x IR receiver en 1x AAA batterybox in heeft weten te proppen zonder dat het opvalt. Supercoole bouw
:strip_exif()/f/image/cA7urIgKj3iQFS9WZHGI4Cre.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gr53psRhraszTrLiaic3DanD.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze was online met 15% korting te vinden, en in de winkel gingen ze die matchen voor basically de laagste prijs ooit.
:strip_exif()/f/image/P0gtGyoKdaiP9P9VMFvYMyt1.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog mooier, mijn projectje die ik vorige maand heb gebouwd nadat ik alles bij elkaar gebricklinked had
MOC van Chade, bizar knap hoe hij hier een Servo, 2x M-motor, 1x L-motor, 2x IR receiver en 1x AAA batterybox in heeft weten te proppen zonder dat het opvalt. Supercoole bouw
:strip_exif()/f/image/cA7urIgKj3iQFS9WZHGI4Cre.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gr53psRhraszTrLiaic3DanD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mr2vo38wIruNuU4SxoVnPysv.jpg?f=fotoalbum_large)
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Krijg vandaag weer een mail uit de Lego VIP mailinglist. Daarin wordt de Ulysses probe weer genoemd maar bij de VIP beloningen staat hij er nog steeds niet bij.
Kan iemand anders hem wel vinden op de Lego site?
Ik zit hem ook te zoeken! Nergens te vinden. Weirdredfoxert schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:59:
Krijg vandaag weer een mail uit de Lego VIP mailinglist. Daarin wordt de Ulysses probe weer genoemd maar bij de VIP beloningen staat hij er nog steeds niet bij.
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Erg tof. Ben gelijk de MOC gaan opzoekenAngeloonie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:55:
Dit weekend bij de Intertoys geweest omdat onze oudste een week lang zonder luier heeft rondgelopen, dus mocht hij iets uitzoeken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...Chade/a-team-van/#details
Ook nog plannen om de Jeep verder aan te passen?
Ik kreeg net een mail van Lego dat de VIP-beloning: Ruimtesonde Ulysses beschikbaar is. Zie hem helaas niet. Ziet iemand anders hem wel?
ik krijg een LEGO mail met darin VIP news over de ruimtesonde Ulyssess, link verwijst nergens na. Hebben jullie dat ook?
Ik zou het doen!
Weet het zo niet, vind hem al best cool.Gim schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:04:
[...]
Erg tof. Ben gelijk de MOC gaan opzoeken![]()
https://rebrickable.com/m...Chade/a-team-van/#details
Ook nog plannen om de Jeep verder aan te passen?
Mogelijk wel een van deze 2 MOCS:

https://rebrickable.com/m...122-trophy-truck/#details

https://rebrickable.com/m...l/baja-vw-beetle/#details
Wel dit gevonden: https://www.lego.com/nl-nl/product/ulysses-satellite-5006744rammes schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:15:
ik krijg een LEGO mail met darin VIP news over de ruimtesonde Ulyssess, link verwijst nergens na. Hebben jullie dat ook?
Kan het alleen niet bestellen.
Ik heb hetzelfde probleem, de rewards pagina laat niet heel veel zien, ook geen reward van 1800punten o.i.d.rammes schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:15:
Eigenlijk precies de reden dat ik ook gestopt ben met stickers plakken. Heb er spijt van dat ik dat bij de eerste 3 sets nog gedaan heb en overweeg om nieuwe stickervelletjes daarvoor aan te schaffen. Maar ja , al doende leert men.phYzar schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:22:
[...]
Er zijn wel meer dingen jammer aan stickers, zoals dat ze sowieso lelijk worden na verloop van tijd, dat ze los komen, dat je een robot bouwt van je Liebherr en de robot allemaal misplaatste stickers heeft (moccen wordt lastiger, zie paar posts eerder). Ik plakte ze eerst altijd wel, maar ben er al een tijdje mee gestopt.
Thanks! Wel een rare actie weer vanuit LegoMarc1510 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:25:
[...]
Wel dit gevonden: https://www.lego.com/nl-nl/product/ulysses-satellite-5006744
Kan het alleen niet bestellen.
Blijkbaar morgen vanaf 10:00:
https://bouwsteentjes.inf...s-space-probe-vip-reward/
[ Voor 14% gewijzigd door HekkeySE op 13-04-2021 11:38 ]
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Ik weet ook nog dat ik als kind de stickers erg vervelend vond. Vooral op een paar Technic-auto's die ik had. De stickers gingen steeds bladderen en loszitten, dat vond ik echt vreselijk. Stickers maken de speelbaarheid toch minder. Dat in Lego City-sets veel stickers worden gebruikt vind ik ook jammer. Stickers zijn gewoon niet bestand tegen veel spelen.
Maar bij deze sets, zoals Ninjago City, of Hogwarts 71043, die vooral gericht zijn op volwassenen, vind ik het minder een probleem, en kan ik de meerwaarde er wel van zien. Bij die sets dragen ze wel bij aan de sfeer. Al vind ik het plakken een vervelend werkje (helemaal recht plakken lukt nooit), en zal ik nooit écht fan worden van stickers bij Lego.
Ik moet trouwens zeggen dat ik heel heel erg blij ben dat de Modulars stickervrij zijn! Ik was er echt niet blij van geworden als daar stickers voor gebruikt zouden worden. Zeker als je er ook mee wilt MOC'en. En ik kan me bij Technic-sets ook heel goed voorstellen dat je de stickers liever kwijt dan rijk bent.
Maar bij deze sets, zoals Ninjago City, of Hogwarts 71043, die vooral gericht zijn op volwassenen, vind ik het minder een probleem, en kan ik de meerwaarde er wel van zien. Bij die sets dragen ze wel bij aan de sfeer. Al vind ik het plakken een vervelend werkje (helemaal recht plakken lukt nooit), en zal ik nooit écht fan worden van stickers bij Lego.
Ik moet trouwens zeggen dat ik heel heel erg blij ben dat de Modulars stickervrij zijn! Ik was er echt niet blij van geworden als daar stickers voor gebruikt zouden worden. Zeker als je er ook mee wilt MOC'en. En ik kan me bij Technic-sets ook heel goed voorstellen dat je de stickers liever kwijt dan rijk bent.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Er staat nu op de lego site 14/04 09:00 (edit: 10:00)HekkeySE schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:32:
[...]
Thanks! Wel een rare actie weer vanuit Lego
Blijkbaar morgen vanaf 10:00:
https://bouwsteentjes.inf...s-space-probe-vip-reward/
/f/image/egfmn68SX2Sk7aBfsof7NpmS.png?f=fotoalbum_large)
Lekker georganiseerd weer door lego, hopelijk hebben ze inmiddels meer dan die 300 setjes beschikbaar
Edit: inmiddels is de lego website aangepast naar 10:00
[ Voor 33% gewijzigd door Medjai op 13-04-2021 12:21 ]
De release datum van de looney tunes minifigs is op 26 april:Dommel schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:29:
Nou ben ik niet zo van het minifugeres verzamelen maar dit ziet er wel uit als een serie die gewild gaat worden
[Afbeelding]
Bron: https://www.bricktastic.n...1030-looney-tunes-gelekt/
https://www.lego.com/nl-nl/product/looney-tunes-71030
In de gegeven bricktastic link in de quote staat mei 2021 maar dat klopt dus niet meer
[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 13-04-2021 16:16 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Misschien was de levering vertraagd vanwege dat akkefietje in het Suez kanaal want dat was toch bijna een week lang eind maart dus net voor de release van de shuttle.Edgenumber schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:33:
Ik vind het wel weer bijzonder van lego. Een 2 weken geleden kan de uitrol niet doorgaan omdat ze er maar 300 hebben. Hoeveel zouden ze er nu dan wel hebben?
Release moment is wel gunstig. Heel europa aan het F5 en.
edit: volgens mij worden de stenen in europa gemaakt maar andere dingen in de set zouden weleens uit China kunnen komen zoals sticker vellen of iets dergelijks.
edit 2: ik zie op wiki dat ze op meer plekken in de wereld produceren waaronder China.
[ Voor 29% gewijzigd door gws24 op 13-04-2021 18:36 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Wat je ook kunt doen is de onderdelen waar stickers op zitten extra los kopen. Dan kun je moccen wat je wilt en ook nog het originele model maken.Eurionair schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:27:
[...]
Eigenlijk precies de reden dat ik ook gestopt ben met stickers plakken. Heb er spijt van dat ik dat bij de eerste 3 sets nog gedaan heb en overweeg om nieuwe stickervelletjes daarvoor aan te schaffen. Maar ja , al doende leert men.
Dat kon tevens wel eens goedkoper zijn dan een stickervel.
[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 14-04-2021 07:26 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Mensen we hebben sinds kort dit topic voor bestellingen: Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops
Heb er echt van genoten, dik 11u bezig geweest verspreid over een week ofzoWootlock schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:57:
Na het plezier wat ik heb gehad met de Lambo build ook maar de Bugatti even besteld (voordat deze eruit gaat)
Ben benieuwd hoe die build gaat zijn !
Zoals ook getipt wordt in de handleiding: luister de podcast tijdens het bouwen, vond ik echt wat toevoegen!
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik weet dat het eigenlijk not done is, en met tegenzin ga ik het toch doen..
Een Lego blokje verven (reden: het is een klein stukje dat nogal in het oog springt en brickshops hebben het niet of vragen de hoofdprijs..) .
Nu is alleen de vraag.. welke verf is te gebruiken voor de Lego-kleur "Donker Rood" ?
Een Lego blokje verven (reden: het is een klein stukje dat nogal in het oog springt en brickshops hebben het niet of vragen de hoofdprijs..) .
Nu is alleen de vraag.. welke verf is te gebruiken voor de Lego-kleur "Donker Rood" ?
Le Meow
Ik heb ook 1x onderdelen geverfd: de houder waarop het ISS rust, heeft bovenaan blauwe technic pins zitten die m.i. ook erg in het oog springen. Dat vond ik lelijk, dus die heb ik zwart gemaakt.Poekie McPurrr schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:39:
Ik weet dat het eigenlijk not done is, en met tegenzin ga ik het toch doen..
Daarvoor heb ik een bus el-cheapo spuitverf van de Action gebruikt. Kost iets van 2 euro en centen en werkt prima (het blokje wel eerst lichtjes opschuren natuurlijk). Die spuitbussen hebben ze in verschillende kleuren, maar ik weet niet of de juiste kleur rood er ook bij zit...
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
http://ryanhowerter.net/colors.phpPoekie McPurrr schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:39:
Lego-kleur "Donker Rood" ?
Hier is een verzameld lijstje met passende kleurnummers maar voor "(New) Dark Red" staat geen ral/pantone kleur genoemd.
Omdat ik de laatste tijd veel discussie zag rondom stickers; zelf hou ik ook niet van het plakken/lelijk worden/in de weg zitten van stickers en daarom koop ik vaak geprinte steentjes.Jakkus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:48:
Ik weet ook nog dat ik als kind de stickers erg vervelend vond. Vooral op een paar Technic-auto's die ik had. De stickers gingen steeds bladderen en loszitten, dat vond ik echt vreselijk. Stickers maken de speelbaarheid toch minder. Dat in Lego City-sets veel stickers worden gebruikt vind ik ook jammer. Stickers zijn gewoon niet bestand tegen veel spelen.
Laatst heb ik nog een hele collectie gekocht van Steindrucker, goede service (jammer genoeg heb ik hierin geen aandelen) deze verkoopt voor meerdere sets geprinte steentjes bundels. https://www.steindrucker.com/lego-set-buendel?o=15 Zowel waarheidsgetrouwe steentjes met een print als custom parts.
Het enige nadeel is wel de prijs, bijvoorbeeld de bundle voor Ninjago City 70620 is 84,90 Euro https://www.steindrucker.com/ninja-city-70620-custom-package
@TestDummie Dat is een mooi alternatief inderdaad! Er zijn wel meer bedrijven die zoiets aanbieden. Ik heb zelf wel eens iets besteld bij Brick-print.nl. Al weet ik niet of ze het ook voor officiële Legosets doen, zoals Steindrucker.
Ik moet wel zeggen: voor dat bedrag zou ik eerder overwegen om een lichtset aan te schaffen
Ik had net een handige actie: ik had één classis autootje niet helemaal compleet (6694). Met een andere bestelling heb ik de missende onderdelen meebesteld. Ik zette ze erop, maar terwijl ik dat deed liet ik hem op de grond vallen. Nu is een ander stukje kapot, dus is hij nog niet compleet
Ik moet wel zeggen: voor dat bedrag zou ik eerder overwegen om een lichtset aan te schaffen
Ik had net een handige actie: ik had één classis autootje niet helemaal compleet (6694). Met een andere bestelling heb ik de missende onderdelen meebesteld. Ik zette ze erop, maar terwijl ik dat deed liet ik hem op de grond vallen. Nu is een ander stukje kapot, dus is hij nog niet compleet
[ Voor 30% gewijzigd door Jakkus op 14-04-2021 12:28 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Toch bedankt, deze tabel had ik niet gevonden. Mogelijk dat ik met de waardes die er vermeld staan op een kant en klaar verfje uitkom (Tamiya ofzo)phYzar schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:55:
[...]
http://ryanhowerter.net/colors.php
Hier is een verzameld lijstje met passende kleurnummers maar voor "(New) Dark Red" staat geen ral/pantone kleur genoemd.
Le Meow
Tof idee!
https://www.bricktastic.n...-ontvangt-10-000-stemmen/

Kan mij best voorstellen dat Lego hier een uitgeklede versie van maakt. Met 2,779 onderdelen en 8 minifigs +1 standbeeld) komt dit anders makkelijk aan de prijs van een normale modular en vraag mij af hoeveel mensen dit over hebben voor een 'uitbreiding'.

Kan mij best voorstellen dat Lego hier een uitgeklede versie van maakt. Met 2,779 onderdelen en 8 minifigs +1 standbeeld) komt dit anders makkelijk aan de prijs van een normale modular en vraag mij af hoeveel mensen dit over hebben voor een 'uitbreiding'.
[ Voor 35% gewijzigd door geekeep op 14-04-2021 12:41 ]
Je had ook voor 2x 0.13 eur een paar zwarte pins kunnen kopen.Mr. B. schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:52:
[...]
Ik heb ook 1x onderdelen geverfd: de houder waarop het ISS rust, heeft bovenaan blauwe technic pins zitten die m.i. ook erg in het oog springen. Dat vond ik lelijk, dus die heb ik zwart gemaakt.
Daarvoor heb ik een bus el-cheapo spuitverf van de Action gebruikt. Kost iets van 2 euro en centen en werkt prima (het blokje wel eerst lichtjes opschuren natuurlijk). Die spuitbussen hebben ze in verschillende kleuren, maar ik weet niet of de juiste kleur rood er ook bij zit...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vandaag weer een bricklink pakketje in de bus. Helaas een kleine domper, grijze helmpje voor mijn classic spacefig heeft PostNL vakkundig geplet. Is dat nog iets wat je met warmte weer kunt goed buigen?
Nintendo speler sinds '94.
die newspaper stand/outlet is wel gaaf gedaangeekeep schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:38:
Tof idee!
[Afbeelding]
Gedaan, maar die kan er ook niet veel aan doen denk ik. Aangezien ze ook niet in grote getale op bricklink staan dacht ik, wellicht heeft iemand een tip
Nintendo speler sinds '94.
Kloptzonoskar schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:14:
[...]
Je had ook voor 2x 0.13 eur een paar zwarte pins kunnen kopen.
Maar ik had geen zin om op een bestelling te wachten (of om euro's verzendkosten te betalen voor 4 pinnetjes)... en spuitverf had ik nog staan
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Het blijft wonderbaarlijk hoe elke Ideas creatie tussen de twee- en drieduizend onderdelen lijkt te bevatten, ongeacht hoe groot het uiteindelijke bouwwerk is. Ook hier lijken er weer ontzettend veel onderdelen in de "nutteloze" opsmuk te zitten, bijvoorbeeld in alle losse tegeltjes van het voetpad of de weelderige bomen. De talloze harpoenen waar het hekwerk uit bestaat lijken hier ook onder te vallen maar die vind ik nog wel origineel bedacht.geekeep schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:38:
Tof idee!
[Afbeelding]
Het hele setje opsplitsen zou ook nog een mogelijkheid zijn, dat je gewoon 2/3 losse varianten kan kopen met daarin delen van het hele gebeuren.geekeep schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:38:
Tof idee!
[Afbeelding]
Xbox Live: MarkH
Had gehoopt dat de handleiding te downloaden was om de steentjes te gaan bestellen maar helaas.Medjai schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:01:
[...]
Er staat nu op de lego site 14/04 09:00 (edit: 10:00)
[Afbeelding]
Lekker georganiseerd weer door lego, hopelijk hebben ze inmiddels meer dan die 300 setjes beschikbaar
Edit: inmiddels is de lego website aangepast naar 10:00
Let wel dat de originele Ulysses in 1986 geplant stond om te lanceren en het uiteindelijk 1990 is geworden
Ahahahahahaha, je zou verbaasd zijn hoe fucked up de voorplantingscycli van sommige soorten zijn naar menselijke maatstaven.himlims_ schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:13:
[...]
tengewoordig zijn we kei hard aan doorslaan met dit soort fratsen; heb ik t niet over gelijke rechten, maar het 'iedereen moeten pleasen'. Dat 'multi-gender' gelul is ook zo iets van de laatset 5jr, want hip enzo. In de natuur (enkel uitzonderingen daar) zijn er ook niet meerdere 'genders'.
- Meer dan 2 sekses.
- Meerdere sekses tegelijkertijd.
- Jong een mannetje, oud een vrouwtje.
- Wat zijn mannetjes?
- Letterlijk samensmelten en weer opsplitsen.
- De liefdespijlen van de slak, een ware horrorfilm (het mannetje verpakt zijn zaad in een pijl die hij afschiet op het vrouwtje, dat doorboort de huid van het vrouwtje, en het zaad verspreid zich in haar lichaam).
- Mmmmm, een lekker hapje bij de copulatie. Resultaat: mevrouw in verwachting en meneer heel erg dood.
- Gastheer benodigd zodat de kleintjes wat te eten hebben.
Etc.
Gelukkig komen Legosteentjes gewoon uit een machine (hoop ik...).
Knoop is doorgehakt: ik ga enkel nog voor rijdende Technic-sets.
Komende periode mijn 42052 Heavy Lift Helicopter en 42025 Cargo Plane uit elkaar halen en opnieuw opbouwen voordat ik ze verkoop.
Beiden wel OK sets, maar qua formaat gewoon erg onhandig met de vleugels/rotors.
Komende periode mijn 42052 Heavy Lift Helicopter en 42025 Cargo Plane uit elkaar halen en opnieuw opbouwen voordat ik ze verkoop.
Beiden wel OK sets, maar qua formaat gewoon erg onhandig met de vleugels/rotors.
Op Brickset is men sinds gisteren vrij strijdlustig, niet iets wat ik gewoon ben van zo'n trouwe Lego fanpage.
De aanleiding was dat Lego eergisteren aankondigde dat de Ulysses Probe VIP promo beschikbaar zou zijn op woensdag.
Helaas waren er weer problemen: Something went wrong...
En dan kwam er weer de gekende 'sold out' problematiek bovenop, waardoor er weer maar een handvol mensen een probe hebben kunnen bemachtigen.
Dus heeft Brickset hun fanbase aangesproken om de customer service van Lego aan te spreken:
Make your dissatisfaction known
En het gevolg:
*edit* wat deze user op Brickset dus beter verwoord dan mij:
De aanleiding was dat Lego eergisteren aankondigde dat de Ulysses Probe VIP promo beschikbaar zou zijn op woensdag.
En dan kwam er weer de gekende 'sold out' problematiek bovenop, waardoor er weer maar een handvol mensen een probe hebben kunnen bemachtigen.
Dus heeft Brickset hun fanbase aangesproken om de customer service van Lego aan te spreken:
En het gevolg:
Ik hoop dat customer service medewerkers niet werden aangevallen door een bende kwade fans, dat is altijd een risico als je zo'n grote base van ontevreden klanten mobiliseert. Anderzijds mag Lego inderdaad wel eens bekijken hoe ze deze promoties en stock moeten aanpakken. Hun website is altijd een heikel punt geweest (ook pre Corona) en dat nieuwe VIP programma heeft het eigenlijk allemaal klantonvriendelijker gemaakt (ook los van Corona perikelen).Update: Earlier in the day this article encouraged you to contact Customer Services to complain. It seems many of you did which has prompted the company to issue the following statement:
We’re very sorry about your experience with our current VIP promo. We do our best to make sure items like this one are available to as many LEGO fans as possible, and we know how disappointing it can be when you can’t get the LEGO set that you want.
Listening to our fans helps us get better, so thanks for letting us know we got it wrong this time. We’re taking a very close look to see what wasn’t quite right, and I’ve shared your comments with the correct team so we can do better in the future.
By yellowcastle in United States, 15 Apr 2021 03:50
This has been an interesting day and I love getting a better feel for the LEGO fans here.
The rollout was terrible and the quantities too low. I think we all expected/feared this would be the case so I imagine we as a group are not too surprised, but clearly disappointed.
For the members who missed out and are frustrated, I’m sorry. But have faith that this issue and our response to it might finally be the straw that breaks LEGO’s back to finally start fixing their program and website. If so, then in my eyes, it was all worth it. We can commiserate and revel in it for a day or so and then get back to our love of the brick.
For the trolls above who clearly just love being jerks, please note that this collective response has less to do with this specific set and snafu but moreso to do with our growing frustration with LEGO’s recent slide in service and support of its customer base. They can do better. They should do better. And we should let them hear our voices.
But you’re trolls, so why should I expect a nuanced appreciation of the collective frustration? I look at your behavior as sadistic contrarianism and it’s tired. So to borrow from Rob Roy, I will think of you gone until Huw makes it so and then I will think of you no more.
[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 15-04-2021 09:26 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Gemiste kans dat ze 'm niet drie dagen later uitbrengen.NotSoSteady schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:16:
Nieuwe R2-D2 vanaf 1 mei.
https://www.bricktastic.n...-in-volle-glorie-te-zien/
[Afbeelding]

Nomen nescio
Is er ook weer een VIP award gelinked aan deze R2D2, die dan de week erop uitkomt ? Ik vraag dit voor een vriendBra-Jo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:44:
[...]
Gemiste kans dat ze 'm niet drie dagen later uitbrengen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Oplossing is niet zo lastig, gewoon doen zoals bv techgiganten dit ook doen. De promotie achteraf sturen met x weken vertraging en hem koppelen aan het product waar hij bij hoort.Kapoen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:02:
Op Brickset is men sinds gisteren vrij strijdlustig, niet iets wat ik gewoon ben van zo'n trouwe Lego fanpage.
En het gevolg:
[...]
Ik hoop dat customer service medewerkers niet werden aangevallen door een bende kwade fans, dat is altijd een risico als je zo'n grote base van ontevreden klanten mobiliseert. Anderzijds mag Lego inderdaad wel eens bekijken hoe ze deze promoties en stock moeten aanpakken. Hun website is altijd een heikel punt geweest (ook pre Corona) en dat nieuwe VIP programma heeft het eigenlijk allemaal klantonvriendelijker gemaakt (ook los van Corona perikelen).
[...]
Wat ze hadden kunnen doen is bv. een vinkje maken of los formulier. Daarin vul je het order nummer dat bij de bestelling van de Discovery hoort. Bij het invullen wordt automatisch de VIP punten van je account afgeschreven. Automatisch systeem checkt de order: Was de discovery besteld, was het day 0, zo ja dan pikken we hem op. Je wacht een weekje en je weet precies hoeveel promotiepakketjes je moet maken. Lego reserveert wat ruimte in de fabrieken ervoor en een maand later stuur je de promotie naar de mensen die er recht op hebben. Eventueel hadden ze van te voren de fabrieken al een x aantal laten maken.
Maar zo moeilijk lijkt het me niet om het op deze manier te doen. (en eigenlijk zouden ze het alsnog op deze manier kunnen oplossen)
Het jammere is dat hun website al jaren een zorgenkind is, en dat er goede oplossingen zijn zoals jij terecht aanhaalt. Het lijkt alsof Lego de les maar niet wil leren...SunnieNL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:11:
[...]
Oplossing is niet zo lastig, gewoon doen zoals bv techgiganten dit ook doen.
Maar zo moeilijk lijkt het me niet om het op deze manier te doen. (en eigenlijk zouden ze het alsnog op deze manier kunnen oplossen)
Er zijn foto's gelekt van de eerder genoemde nieuwe Harry Potter sets: https://www.bricktastic.n...illage-visit-presenteerd/
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
76388 Hogsmeade Village Visit... ik zie sneeuw, ik zeg Winter VillageDommel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:33:
Er zijn foto's gelekt van de eerder genoemde nieuwe Harry Potter sets: https://www.bricktastic.n...illage-visit-presenteerd/
ben niet heel er thuis in de serie - vriendin bouwt die dingen - vind wel raar dat de torens ineens groen zijn, daar waar de gehele serie grijs van kleur is.Dommel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:33:
Dit komt schijnbaar dus door de oude waves aan HP lego,himlims_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:54:
[...]
ben niet heel er thuis in de serie - vriendin bouwt die dingen - vind wel raar dat de torens ineens groen zijn, daar waar de gehele serie grijs van kleur is.
Alles tot en met de 2011 sets hadden deze groene daken.
https://rebrickable.com/s...sets_by=0&sort_sets_dir=D
klopt - de nieuwe serie is grijs, vind raar dat ze dat halve wege de serie ineens wijzigen. njah we bricklinken wel wat van die grijze pilaartjes bij elkaar. eerst moet 71043 Hogwarts Castle nog in elkaar gezet wordenmilo526 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:57:
[...]
Dit komt schijnbaar dus door de oude waves aan HP lego,
Alles tot en met de 2011 sets hadden deze groene daken.
https://rebrickable.com/s...sets_by=0&sort_sets_dir=D
Ik kwam op Ideas weer een leuk project tegen. Ik vind het wel tof dat de bouwer bij de klassieke zwarte muren en felrode daken is gebleven. Ook de layout vind ik best goed gedaan voor een set die niet al te groot is, en is een fort aan de kust weer eens wat anders dan de gebruikelijke groene omgevingen.
linkje? zou goed passen bij huidige; 6075 – Wolfpack TowerErikT738 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:01:
Ik kwam op Ideas weer een leuk project tegen. Ik vind het wel tof dat de bouwer bij de klassieke zwarte muren en felrode daken is gebleven. Ook de layout vind ik best goed gedaan voor een set die niet al te groot is, en is een fort aan de kust weer eens wat anders dan de gebruikelijke groene omgevingen.
[Afbeelding]
She's a keeper!Pazienza schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:23:
[Afbeelding]
Gisteren deze zo maar gekregen van m'n vriendin!
Ze wou graag een keer een set samen bouwen. 😎
Als je niks te doen hebt kan je ook dit bouwen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat is toch heel het idee achter een beperkt beschikbare set, dat maar een handjevol mensen hem kunnen bemachtigen.Kapoen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:02:
Hoe meer ik de reacties lees hoe meer ik vind dat mensen hun eigen verwachtingen moeten temperen.
Scalpers met geautomatiseerde problemen vind ik wel echt een probleem. Maar als er ergens 300, 500 of 15.000 van zijn. Er zullen altijd mensen zijn die echter het net zullen vissen.
Heb ik zelf ook vaak gedaan helaas. Maar zo is het leven.
Zolang iets limited is, en dan echt limited en niet van die limiteds waar er miljoenen van gemaakt worden, blijf je dit houden.
Van concertkaartjes zijn er ook niet onbeperkt beschikbaar.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ik snap je punt, maar ik denk dat Lego hier de verwachtingen net heel hoog legt door een mail te sturen naar iedereen die geregistreerd is op S@H/VIP. Vervolgens stellen ze dat deze GWP te koop is met VIP punten, dus gaan mensen er natuurlijk vanuit dat kost = beschikbaarheid. Als Lego dit echt heel exclusief wou houden hadden ze beter een exclusieve lotterij of zo georganiseerd, dan weet iedereen waar men aan toe is...Edgenumber schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:10:
[...]
Dat is toch heel het idee achter een beperkt beschikbare set, dat maar een handjevol mensen hem kunnen bemachtigen.
Hoe meer ik de reacties lees hoe meer ik vind dat mensen hun eigen verwachtingen moeten temperen.
Scalpers met geautomatiseerde problemen vind ik wel echt een probleem. Maar als er ergens 300, 500 of 15.000 van zijn. Er zullen altijd mensen zijn die echter het net zullen vissen.
Zolang iets limited is, en dan echt limited en niet van die limiteds waar er miljoenen van gemaakt worden, blijf je dit houden.
Je kunt ook iets limited maken voor de VIP mensen als ze het grote pakket kopen en dan alleen op de 1ste dag of de 1ste 12 uur van een dag. Dan is het nog steeds limited maar heeft iedereen gewoon een keuze of ze het willen kopen of niet. Als je het dan ook nog 1 per account doet, wordt het voor een scalper ook al minder interessant omdat ze met die Discovery blijven zitten, die ze uiteraard niet voor de volle prijs weg kunnen doen omdat die nog gewoon beschikbaar is bij lego.Edgenumber schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:10:
[...]
Dat is toch heel het idee achter een beperkt beschikbare set, dat maar een handjevol mensen hem kunnen bemachtigen.
Dus waarom hebben ze het met de Discovery dozen wel voor elkaar gekregen en bij dit extraatje dan niet? (normaal zou de Discovery ook niet meer te koop zijn nu voor de komende weken).
Is de Lego Mack Anthem een leuke build? hoe zijn hier de ervaringen mee?
Ik kan deze voor een leuke prijs (€60) aanschaffen 2e hands, maar was benieuwd wat de ervaringen zijn.
Ik kan deze voor een leuke prijs (€60) aanschaffen 2e hands, maar was benieuwd wat de ervaringen zijn.
Ik heb hem zelf niet gebouwd, maar ik zie hier geen risico. Je kunt hem vast voor hetzelfde bedrag weer na het bouwen doorverkopen. Heb je toch weer wat bouwplezier gehad.Swennus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:13:
Ligt ook maar net aan de dag/tijd waarop het live gaat.SunnieNL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:08:
[...]
Je kunt ook iets limited maken voor de VIP mensen als ze het grote pakket kopen en dan alleen op de 1ste dag of de 1ste 12 uur van een dag. Dan is het nog steeds limited maar heeft iedereen gewoon een keuze of ze het willen kopen of niet.
@Kapoen ik meen ergens in een eerder gelezen te hebben "bestel snel, beperkte voorraad". Maar goed dat zijn kleine lettertjes en in de nieuwsbrief van afgelopen week zie ik inderdaad niet staan dat het om een gelimiteerde set zou gaan. Daar word inderdaad de aandacht gewekt dat je hem gewoon kan bestellen als je 1800 punten inlever.
@SunnieNL dat was natuurlijk het eerste plan, alleen in combo met de shuttle. Maar goed dan hadden ze ook snel weg geweest.
Ik denk dat je pas in de duizenden moet gaan denken wil het niet snel zijn uitverkocht. Maar dan is het voor mijn gevoel geen limited meer.
En je maak wel meer mensen blij, maar er zullen dan nog steeds mensen zijn die achter het net vissen.
@SunnieNL dat was natuurlijk het eerste plan, alleen in combo met de shuttle. Maar goed dan hadden ze ook snel weg geweest.
Ik denk dat je pas in de duizenden moet gaan denken wil het niet snel zijn uitverkocht. Maar dan is het voor mijn gevoel geen limited meer.
En je maak wel meer mensen blij, maar er zullen dan nog steeds mensen zijn die achter het net vissen.
Aanrader! Met het hoofdmodel is de Mack truck erg tof gemaakt. Ofschoon Technic mag ie van mij gewoon een Model Team stempel krijgen. Het container deel vond ik dan wel wat afsteken, maar werkt verder prima edoch met langzame bediening.Swennus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:13:
Qua Technic vond ik het B model uiterst geslaagd, de vuilniswagen. Die viel bij de jongste ook erg in de smaak. Leuke functies.
Gaat toch om de inhoud?
bod van 130 euro. Doe normaalwlchris schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:58:
Foto op marktplaats gevonden, doosje valt wat tegen moet ik zeggen. [Afbeelding]

Hoe komen sommigen toch zo snel aan nieuwe sets en thuisbezorgd? Ik moet altijd een week wachten bij lego...
Doos ziet er erg fragiel uit, lijkt op een folie kartonnetje aan de voorkant die te makkelijk ingedrukt kan worden. Vroeger als winkelmedewerker veel van dit soort verpakkingen gevuld en ze zijn erg slap, kwam ook regelmatig voor dat er een paar geplet waren onderop de stapel.
, heb je het normaal gesproken de volgende dag of die er na binnen afhankelijk van hoe laat op de dag je besteld.
Tja, niks nieuws toch?
Betalen voor snelle verzending (29 euro)Hoe komen sommigen toch zo snel aan nieuwe sets en thuisbezorgd? Ik moet altijd een week wachten bij lego...
[ Voor 27% gewijzigd door gws24 op 15-04-2021 18:37 ]
En weer twee sets aangekondigd van Harry PotterDommel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:33:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mkiRI2xYCEG5wUksLwLnQNMU.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y0lQxn0PmpvENq1S6OMsiAEj.jpg?f=user_large)
De schaakset die zou ik zelf wel willen hebben. Maar dat is meer omdat ik al verschillende schaaksets heb met diverse thema's
[ Voor 6% gewijzigd door Dommel op 15-04-2021 18:39 ]
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
dat ook idd.jppilot schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:22:
[...]
bod van 130 euro. Doe normaal![]()
Hoe komen sommigen toch zo snel aan nieuwe sets en thuisbezorgd? Ik moet altijd een week wachten bij lego...
en opvallend dat sommige meer als 1 set weten te verkopen.
ik hoop dat lego toch in zijn hoofd krijgt om de set nogmaals aan te bieden.
eerst voor de kopers van de spaceshuttle via officiële lego winkel (staat immers op je vipkaart)
en dan gewoon los.
laat iedereen maar lekker verlies draaien op dat ding.
als je liefhebber bent en je betaald zoveel ervoor omdat je mis hebt gegrepen dan kun je dat ook wel handelen omdat je hem eerder hebt gehad. en voor de handelaren

Wauw, die schaakset is heel erg gaaf!Dommel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:38:
[...]
De schaakset die zou ik zelf wel willen hebben. Maar dat is meer omdat ik al verschillende schaaksets heb met diverse thema's
Alleen lastig dat er geen noppen op het bord zitten. Het lijkt me zo best gevoelig voor omgooien tijdens het spelen..
[ Voor 17% gewijzigd door Jakkus op 15-04-2021 18:59 ]
Jammer dat je hem niet gewoon bij de Discovery mee kon bestellen met voorrang, gewoon voor die punten overigens.leosand schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:38:
[...]
dat ook idd.
en opvallend dat sommige meer als 1 set weten te verkopen.
ik hoop dat lego toch in zijn hoofd krijgt om de set nogmaals aan te bieden.
eerst voor de kopers van de spaceshuttle via officiële lego winkel (staat immers op je vipkaart)
en dan gewoon los.
laat iedereen maar lekker verlies draaien op dat ding.![]()
als je liefhebber bent en je betaald zoveel ervoor omdat je mis hebt gegrepen dan kun je dat ook wel handelen omdat je hem eerder hebt gehad. en voor de handelaren
Nu heeft iedereen die tijd over had er wel eentje kunnen krijgen.
Heb destijds tot 01:00 gewacht en die Discovery besteld. Maar waarom achteraf?
Ik probeer van de SW sets weg te blijven (anders is het hek van de dam), maar deze is wel erg gaaf! Geeft ook een super retro gevoel (oorspronkelijke trilogie).NotSoSteady schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:16:
Nieuwe R2-D2 vanaf 1 mei.
https://www.bricktastic.n...-in-volle-glorie-te-zien/
[Afbeelding]
Dat type doos gebruiken ze al even:wlchris schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:58:
Foto op marktplaats gevonden, doosje valt wat tegen moet ik zeggen. [Afbeelding]

Met behulp van een paar andere tiles en wat jumpers is dat ook op te lossen maar je hebt wel gelijk dat ze dat niet zelf meteen hebben gedaanJakkus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:58:
[...]
Wauw, die schaakset is heel erg gaaf!
Alleen lastig dat er geen noppen op het bord zitten. Het lijkt me zo best gevoelig voor omgooien tijdens het spelen..
Op eerste zicht bestaat het schaakbord uit 2x3 tegels, ik kan mij vergissen maar daar bestaat geen jumper versie met een centrale stud van. Dus dan zou je elke tegel moeten vervangen door 2 tegels van 1x2 en een jumper van dezelfde maat. Dat zal het uitzicht van de set wel redelijk wijzigen denk ik.Dommel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:50:
[...]
Met behulp van een paar andere tiles en wat jumpers is dat ook op te lossen maar je hebt wel gelijk dat ze dat niet zelf meteen hebben gedaan
Tja, je miet natuurlijk wel kunnen slaanJakkus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:58:
[...]
Wauw, die schaakset is heel erg gaaf!
Wat betreft deze 2 zijn voor mij echt must have tegen een redelijke prijs.
Als de feniks net zo netjes in elkaar zit als Hedwig......
Toch jammer als je lego als hobby hebt

Als ik zo kijk lijkt het eerder twee maal een 2x4 tile te zijn voor elk vak (de stukken lijken op een 2x2 onderkant te staan). Maar ik kan er ook helemaal langs zitten met hoe ik het zie.Kapoen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:57:
[...]
Op eerste zicht bestaat het schaakbord uit 2x3 tegels, ik kan mij vergissen maar daar bestaat geen jumper versie met een centrale stud van. Dus dan zou je elke tegel moeten vervangen door 2 tegels van 1x2 en een jumper van dezelfde maat. Dat zal het uitzicht van de set wel redelijk wijzigen denk ik.
Het zijn idd 2x4 tiles. De schaakstukken zijn namelijk 2x2.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ja ik heb het ondertussen ook gezien, mijn fout sorryDommel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:13:
[...]
Als ik zo kijk lijkt het eerder twee maal een 2x4 tile te zijn voor elk vak (de stukken lijken op een 2x2 onderkant te staan). Maar ik kan er ook helemaal langs zitten met hoe ik het zie.

Maar niet voor iedere GWP. Die gele doos doet bij mij de interesse in ieder geval al sterk afnemen, ziet er zo cheap uit.Kapoen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:43:
[...]
Dat type doos gebruiken ze al even:
[Afbeelding]
ooit 1x gedaan, duurde uiteindelijk even lang als normale verzending hiergws24 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:34:
Doos ziet er erg fragiel uit, lijkt op een folie kartonnetje aan de voorkant die te makkelijk ingedrukt kan worden. Vroeger als winkelmedewerker veel van dit soort verpakkingen gevuld en ze zijn erg slap, kwam ook regelmatig voor dat er een paar geplet waren onderop de stapel.
[...]
Tja, niks nieuws toch?
[...]
Betalen voor snelle verzending (29 euro), heb je het normaal gesproken de volgende dag of die er na binnen afhankelijk van hoe laat op de dag je besteld.
Ik vind de topicstart daar echt bijzonder onvriendelijk en onwelkome overkomen eigenlijk. Nodigt niet echt uit om dssr te postenOuterspace schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:30:
[modbreak]Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Dat topic kan men aanhouden voor statusupdates van bestellingen. Dan blijft dit topic 'schoon' van deze type meldingen.[/]
Ik vind het meer op een boomstam lijken waar een suikerspin overheen is gedrapeerd eigenlijk
Die feniks is wel tof en zou goed staan naast m'n Hedwig (zeker als je die voor 25-30 euro kan vinden is dat echt een top set). Ik hoop dat ze ook nog die draak uit deel 4 toe gaan voegen aan deze reeks!Dommel schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:38:
[...]
En weer twee sets aangekondigd van Harry Potter
[Afbeelding]
[Afbeelding]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Dan zit er maar één ding op. Zelf een opzet voor de topicstart aanleveren; misschien kunnen ze er wat mee42erik schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 02:44:
[...]
Ik vind de topicstart daar echt bijzonder onvriendelijk en onwelkome overkomen eigenlijk. Nodigt niet echt uit om dssr te posten
Ja hij ziet er tof uit, maar één van de redenen dat ik in ieder geval Hedwig kocht is vanwege de gimmick met die vleugels. Leuk uitgevoerd en het is eens wat anders. Met de feniks dan toch weer meer van hetzelfde, alleen meer kleur voor wie graag een Hedwig met kleur wildeErikT738 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:55:
[...]
Die feniks is wel tof en zou goed staan naast m'n Hedwig (zeker als je die voor 25-30 euro kan vinden is dat echt een top set). Ik hoop dat ze ook nog die draak uit deel 4 toe gaan voegen aan deze reeks!
Nu kan dat ook gezegd worden van de Creator auto's die ik in m'n kast heb staan, dus ik maak me schuldig aan meten met twee maten
Het schaakspel vind ik wel gaaf. Genoeg schaakliefhebbers, HP liefhebbers en LEGO liefhebbers hier in huis, dus ik vermoed dat die er wel gaat komen
[ Voor 55% gewijzigd door Gim op 16-04-2021 12:29 ]
Ja hij valt wel wat in herhaling, maar ik ben gewoon blij met een bijzondere displayset die voor een redelijk bedrag verkrijgbaar is.Gim schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:23:
[...]
Ja hij ziet er tof uit, maar één van de redenen dat ik in ieder geval Hedwig kocht is vanwege de gimmick met die vleugels. Leuk uitgevoerd en het is eens wat anders. Met de feniks dan toch weer meer van hetzelfde, alleen meer kleur voor wie graag een Hedwig met kleur wilde![]()
Nu kan dat ook gezegd worden van de Creator auto's die ik in m'n kast heb staan, dus ik maak me schuldig aan meten met twee maten![]()
Het schaakspel vind ik wel gaaf. Genoeg schaakliefhebbers, HP liefhebbers en LEGO liefhebbers hier in huis, dus ik vermoed dat die er wel gaat komen
Overigens, de feniks zat in de tweede film, toch? Dan krijgen we volgend jaar vast Buckbeak, het jaar daarop de Hongaarse Hoornstaart en het jaar daarna zo'n gevleugeld zwart paard. Ze kunnen allemaal werken volgens hetzelfde principe.
Een mooi gedetailleerde draak of zwart paard zou inderdaad wel weer erg gaaf zijnErikT738 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:34:
[...]
Ja hij valt wel wat in herhaling, maar ik ben gewoon blij met een bijzondere displayset die voor een redelijk bedrag verkrijgbaar is.
Overigens, de feniks zat in de tweede film, toch? Dan krijgen we volgend jaar vast Buckbeak, het jaar daarop de Hongaarse Hoornstaart en het jaar daarna zo'n gevleugeld zwart paard. Ze kunnen allemaal werken volgens hetzelfde principe.
Qua interne verpakking is het ook nogal simpel. Maar goed, voor zo'n klein setje heb je natuurlijk ook geen onderverdeling in nog kleinere zakjes nodig. Ik ben blij dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen, maar dit is toch echt niet de belachelijke bedragen waard die er nu voor gevraagd (en blijkbaar betaald...) wordenwlchris schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:58:

Deze komt gewoon mooi naast de shuttle te staan
:strip_exif()/f/image/N6GiIhTnMSGa935SxrVKjnSN.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel mooi dat het naamplaatje geprint is; dat had ik niet verwacht!
StatBar.nl - @GoT
Als dat eens zou kunnen!ErikT738 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:34:
[...]
Ja hij valt wel wat in herhaling, maar ik ben gewoon blij met een bijzondere displayset die voor een redelijk bedrag verkrijgbaar is.
Nomen nescio
Kun jij , als het niet teveel moeite is, een scan maken van de instructies en hier plaatsen?Mr. B. schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:14:
[...]
Qua interne verpakking is het ook nogal simpel. Maar goed, voor zo'n klein setje heb je natuurlijk ook geen onderverdeling in nog kleinere zakjes nodig. Ik ben blij dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen, maar dit is toch echt niet de belachelijke bedragen waard die er nu voor gevraagd (en blijkbaar betaald...) worden
Deze komt gewoon mooi naast de shuttle te staan
[Afbeelding]
Wel mooi dat het naamplaatje geprint is; dat had ik niet verwacht!
@Mr. B. is dat "gewoon" geel? Dat ding is dan nog minder bijzonder dan dat ik dacht. Alleen het printed naamplaatje lijkt uniek dan.
https://rebrickable.com/m...ecraft-170-scale/#detailsLoader schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:00:
[...]
Kun jij , als het niet teveel moeite is, een scan maken van de instructies en hier plaatsen?
Dat is van een MOC, niet van de echte set.
Hier een linkje naar de echte set. Op moment van schrijven nog zonder inventaris of bouwbeschrijving.
https://rebrickable.com/s...-probe/?inventory=1#parts
[ Voor 26% gewijzigd door GeeBee op 16-04-2021 18:35 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Momenteel ben ik aan het werkLoader schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:00:
[...]
Kun jij , als het niet teveel moeite is, een scan maken van de instructies en hier plaatsen?
Van het weekend wellicht. Maar ik weet even niet hoe dat copyright-technisch zit (lees: mag het wel)?
Leuke MOC, maar die ziet er toch net anders uit dan de officiële versie.
Ja het is gewoon geel, geen goud. Maar dat was al bekend. Het is ook echt geen bijzonder ding... Des te verwonderlijker zijn die absurde bedragen.ErikT738 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:03:
@Mr. B. is dat "gewoon" geel? Dat ding is dan nog minder bijzonder dan dat ik dacht. Alleen het printed naamplaatje lijkt uniek dan.
StatBar.nl - @GoT
Dit had in het andere topic gemogen maar niet hier.
[ Voor 71% gewijzigd door Ardana op 16-04-2021 14:55 ]
Net klaar met de spaceshuttle. Na de Liebher, Defender en Volvo 6x6 was dit een hele andere bouw. Het resultaat is heel mooi maar ik geloof dat ik het bouwen van technic iets leuker vind. Wel behoorlijk wat reserve onderdelen. Ik ben geen fan van stikkers, mede omdat ik niet netjes kan plakken. De spiegels op de deuren van de spaceshuttle zijn echt wel een “dingetje” om er netjes op te krijgen. Wat ik echt niet mooi vind zijn de twee stikkers onder/achter de cockpit met de tekst; “Discovery” die zijn echt veel witter dan de blokjes, valt echt op.
Off-topic, we hebben een feedback-topic voor dit soort dingen.
[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 16-04-2021 17:46 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked