Je kan de opvulstukken i.c.m. een groene baseplate gebruiken om een vroegere weg aan te leggen (wat stukken asfalt in een grasveld). Deze vind je overigens ook in Nederland, evenals versleten wegen. Je moet alleen goed zoeken.Kapoen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:32:
Dat komt ook nog eens dicht in de buurt van de Belgische wegen, dus net echt!
*edit* Voor een Belgische weg kun je de nieuwe wegenplaten best prima gebruiken:
[Afbeelding]
Alleen jammer dat het patroon van de beschadigingen te regelmatig is...
Zoek de verschillen: https://www.lego.com/nl-nl/product/r2-d2-10225
Hij is heel lang te koop geweest: https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/10225/R2-D2.html en vaak ook nog wel voor onder de laagste prijs op te pikken geweest.
Ze zullen wel optimaal gebruik gemaakt hebben van nieuwe technieken en blokjes ondertussen. Wel apart dat ie geen UCS code meer heeft. (10xxx)
Hij is heel lang te koop geweest: https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/10225/R2-D2.html en vaak ook nog wel voor onder de laagste prijs op te pikken geweest.
Ze zullen wel optimaal gebruik gemaakt hebben van nieuwe technieken en blokjes ondertussen. Wel apart dat ie geen UCS code meer heeft. (10xxx)
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ikzelf heb de 10225 versie hier in de vitrine staan. Prachtig model en ik ben er nog steeds erg blij mee. Deze nieuwe versie heeft zo te zien dezelfde basis als de originele versie (10225) en hier en daar wat kleine wijzigingen. Vooral de gladdere dome is duidelijk zichtbaar. Die heeft ook twee nieuwe features die de oude versie niet heeft, namelijk die lightsaber die eruit komt, en dat andere hoekje dat omhoog komt. Sensors?Señor Sjon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:25:
Zoek de verschillen: https://www.lego.com/nl-nl/product/r2-d2-10225
Overigens hebben UCS sets al jaren lang geen 10xxx code meer! Zie 75059 UCS Sandcrawler, 75060 UCS Slave 1, 75095 UCS TIE Fighter, 75144 UCS Snowspeeder... De 10240 Red Five X-Wing uit 2013 (Retired 2015) was de laatste UCS set met een 10xxx nummer.
Als je grote hoeveel nodig heb misschien aan sluiten bij lowlug.com (dan kan je in december mee doen met de grote bestelling blij lego.)A Lurker schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:47:
Ik wil wat onderdelen bestellen voor een eigen brouwsel van lego (de Enterprise uit Star Trek TNG).
Heeft iemand ervaringen met in NL gevestigde webshops, en welke shop zouden jullie aanraden op basis van prijs? Ik had Toypro.com gevonden, maar er zijn er zoveel, en ze hebben vaak zulke slechte zoekfuncties om de onderdelen te zoeken dat ik geen zin had om ze allemaal te vergelijken.
Verder brickshop heeft soms onderdelen redelijk betaalbaar. Er zijn ook een paar webshop maar die zijn zo duur per stuk dat het alleen handig is als je maar een paar onderdelen nodig hebt.
Verder plunderen van PAB wall bij de lego store.
Dat is hij zeker. Wel een crime om stap 21 / 22 te bouwen. De verbinding die ze maken is niet heel handig. De ball/socket verbinding zelf gaat redelijk stroef waardoor je met een beetje kracht uitoefenen de goudkleurige curved slopes weer loslaten. Die hebben blijkbaar minder kracht nodig om los te komen dan de bal nodig heeft om te draaien.JoeZuCK schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:27:
De 1000x betere versie met gratis instructies en parts list.
Ook onderling is er per paneel weinig cohesie, de 1x3 die ze daarvoor gebruiken is een beetje mager.
Na een tijdje prutsen is het me wel gelukt: eerst met 1 rijtje slopes een 'cirkel' maken en daarna de andere twee lagen er bij doen.
Helemaal mooi symmetrisch is het niet. Aan de ene kant steken de slopes veel verder uit dan de andere kant. Bovendien zitten ze ook niet mooi gelijk. Maar ik durf er nu niet meer aan te komen omdat ik bang ben dat ze dan weer loslaten en ik voor de zoveelste keer overnieuw kan beginnen.
Ik heb gewoon even zelf geknoeid met een label printer van Brother (en nee, ik heb inderdaad geen idee hoe je het label in zijn geheel kan inverten).En op Markplaats is er ook al iemand die een door hemzelf geprinte plague aanbiedt.
Edit: maar ik vind hem er zeker 1000x beter uitzien dan de officiële Lego versie.

nou! mooi doosje er omheen en je hebt zo een goudmijn.JeroenE schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:43:
[...]
Dat is hij zeker. Wel een crime om stap 21 / 22 te bouwen. De verbinding die ze maken is niet heel handig. De ball/socket verbinding zelf gaat redelijk stroef waardoor je met een beetje kracht uitoefenen de goudkleurige curved slopes weer loslaten. Die hebben blijkbaar minder kracht nodig om los te komen dan de bal nodig heeft om te draaien.
Ook onderling is er per paneel weinig cohesie, de 1x3 die ze daarvoor gebruiken is een beetje mager.
Na een tijdje prutsen is het me wel gelukt: eerst met 1 rijtje slopes een 'cirkel' maken en daarna de andere twee lagen er bij doen.
Helemaal mooi symmetrisch is het niet. Aan de ene kant steken de slopes veel verder uit dan de andere kant. Bovendien zitten ze ook niet mooi gelijk. Maar ik durf er nu niet meer aan te komen omdat ik bang ben dat ze dan weer loslaten en ik voor de zoveelste keer overnieuw kan beginnen.
[...]
Ik heb gewoon even zelf geknoeid met een label printer van Brother (en nee, ik heb inderdaad geen idee hoe je het label in zijn geheel kan inverten).
Edit: maar ik vind hem er zeker 1000x beter uitzien dan de officiële Lego versie.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou het doen!
Ik heb het niet bedacht, natuurlijk. Ik heb ook de "gewone" onderdelen, ze hadden een paar alternatieven die iets mooier zijn. Maar daar had ik in eerste instantie overheen gelezen en die onderdelen nu nog bestellen ga ik niet doen. Die zijn maar bij een paar shops (en niet in Nederland) en dan krijg je dus torenhoge verzendkosten plus toeslag omdat je maar weinig besteld etc.rammes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:30:
nou! mooi doosje er omheen en je hebt zo een goudmijn.
Nouja, les voor de volgende keer wellicht.
Als ze iets beters verzinnen voor die gouden cirkel dan zou het zou een heuse Lego set kunnen zijn. Nu vind ik hem wel te lastig in elkaar zetten. Of misschien zijn mijn vingers gewoon veel te dik.
Luigi is aangekondigd als starter set. Het is dat ik het totaal niet interessant vind qua bouwsels. De NES was wel super. Had gehoopt dat ze er op die manier meer mee hadden gedaan.
Alleen intertoys heeft er een bonus setje bij.
Vind het jammer dat je aan die Series 1 niet echt meer kan komen voor een normale prijs.
Vind het jammer dat je aan die Series 1 niet echt meer kan komen voor een normale prijs.
[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 21-04-2021 19:25 ]
:strip_exif()/f/image/S6ZUnIoNisefu3NvQdJdm5lC.jpg?f=fotoalbum_large)
To old friends...
https://rebrickable.com/s...est-car/?inventory=1#info
and new...
https://rebrickable.com/m...5-test-car-redux/#details
Nice Nice @JeroenE !
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Je zou er bijna een 42111 voor kopen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Is sowieso een leuke build voor een leuk prijsje, en ik vind hem erg vet staan in de kast.zonoskar schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:19:
[YouTube: Fully RC with 4-speed gearbox Lego Technic Dom's Dodge Charger 42111 with lights and some changes.]
Alleen jammer dat die Motor RC Race Buggy zó enorm duur iszonoskar schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:19:
[YouTube: Fully RC with 4-speed gearbox Lego Technic Dom's Dodge Charger 42111 with lights and some changes.]
Eén van de weinige onderdelen waar ik een ‘alternatief’ voor gekocht heb.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Het meeste is toch gewoon nog te koop bij lego.com?Arunia schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:53:
Luigi is aangekondigd als starter set. Het is dat ik het totaal niet interessant vind qua bouwsels. De NES was wel super. Had gehoopt dat ze er op die manier meer mee hadden gedaan.
@dr86 Die zakjes met de losse poppetjes niet zeg maar. De Mario minifig achtige dingen haha.
Series 1 is niet meer leverbaar. Series 2 uiteraard wel. Maar zit ook weer niet op een sloot aan meuk te wachten. De winkels die hele sets verkochten voor 35 euro of iets, die leveren ze ook niet meer.
Amazon en bol zag ik ze nog wel op komen. Maar hoeveel moet ik er dan wel niet bestellen om aan allen te komen. Wellicht nog eens kijken op bricklink om ze los aan te schaffen.
Zie ze los wel opkomen op Bricklink. Wordt wel duur overigens. Het wisselt heel erg qua prijs. Eerst maar eens bekijken welke er allemaal zijn en van daaruit verder om te kijken naar de prijzen. Want verzendkosten komen er ook nog eens bovenop.
Series 2 is wel in één keer te bestellen bij a2toys.nl
Dat dan maar doen denk ik. Series 1 hebben ze niet meer gehad al die tijd.
Series 1 is niet meer leverbaar. Series 2 uiteraard wel. Maar zit ook weer niet op een sloot aan meuk te wachten. De winkels die hele sets verkochten voor 35 euro of iets, die leveren ze ook niet meer.
Amazon en bol zag ik ze nog wel op komen. Maar hoeveel moet ik er dan wel niet bestellen om aan allen te komen. Wellicht nog eens kijken op bricklink om ze los aan te schaffen.
Zie ze los wel opkomen op Bricklink. Wordt wel duur overigens. Het wisselt heel erg qua prijs. Eerst maar eens bekijken welke er allemaal zijn en van daaruit verder om te kijken naar de prijzen. Want verzendkosten komen er ook nog eens bovenop.
[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 22-04-2021 10:04 ]
Gaaf
Ik heb de originele 8865 hier staan. Keek even wat de nieuwe versie in losse bricks zou kosten...ca 260 euro.
Dat kostte het origineel ook in guldens
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
@The Eagle
Dank, ik ben ook erg tevreden met het resultaat.
Voor wat betreft prijs, ik heb eerst gekeken wat ik zelf had (was voor ong. 50€). Rest besteld via BrickLink easy buy bij 3 shops in Europa. Was inclusief packing & shipping 150€ (deels nieuw en deels gebruikt in goede staat). Nog veel geld maar ik vond 't de moeite waard. Rode en blauwe parts zijn duur, als je die vervangt met meer gangbare kleuren kan 't nog een stuk goedkoper.
Voor wat betreft prijs, ik heb eerst gekeken wat ik zelf had (was voor ong. 50€). Rest besteld via BrickLink easy buy bij 3 shops in Europa. Was inclusief packing & shipping 150€ (deels nieuw en deels gebruikt in goede staat). Nog veel geld maar ik vond 't de moeite waard. Rode en blauwe parts zijn duur, als je die vervangt met meer gangbare kleuren kan 't nog een stuk goedkoper.
Ook bij Jans Steen kun je Series 2 in 1x bestellen.Arunia schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:59:
@dr86 Die zakjes met de losse poppetjes niet zeg maar. De Mario minifig achtige dingen haha.
@DaLass Thanks. Echter moet ik serie 1 compleet hebben. Maar die hebben ze nergens. Nahja, voor normale prijzen. Ga deze iig bestellen. a2toys heeft hem ook, maar maakt denk ik weinig uit hoe en wat.
Ik zie dat je ook rebuilds kan kopen op Rebrickable. Denk dat ik de Assembly Square ga herbouwen als:
https://rebrickable.com/m...lternative-build/#details
Goedkope(re) manier om toch te blijven bouwen!
Thanks voor de tip. Maar wie weet, ooit.dr_dreey schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:42:
@The Eagle
Hij staat er nu zo bij en zit ergens in een opbergbox:
:strip_exif()/f/image/5AeuRCaXZv2LPANexZ1VjOAl.jpg?f=fotoalbum_small)
Moet hem eerst helemaal origineel maken en schoonmaken, en dan verder. Dr loopt hier een 5jarig jochie rond die graag mee wil helpen...maar time is of the essence.
Hier gisteren onverwachts wat moois. Ik heb hier op zolder een flinke treinbaan staan, inmidels ook met wegenplaten, overweg, station, etc. Zoonlief van 5 vind het geweldig. Die had gisteren sins lange tijd weer eens een vriendje te spelen. Vriendje kwam boven...was niet weg te slaan van die trein
Dus mijn naam als vader is ook weer gevestigd
Overigens lijken die 9v PF treinmotoren niet echt heel kractig te zijn. 5 wagonnetjes trekken ze net aan.
Iemand een idee of je de IR van die dingen 0ook met een IR externder door kunt sturen? Dat zou voor de kids een stuk makkelijker zijn (spul staat op een tafel).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je zou een SBrick kunnen kopen, dan gaat het via Bluetooth. Qua verbinding betrouwbaarder dan IR.
op werk langzaam de collega's met het lego virus aan besmetten (beide builds zijn neit van mij)
:strip_exif()/f/image/cjIaazUjPlj1CzLc0hrfFmIa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PWAG2TXPlgwkUvAlQuaBXJE2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JjNJlXhg4F76p7JtKsMKyqbi.jpg?f=fotoalbum_large)
die dodge valt in het 'niets' bij de hoonigan
kleine offtopic (orginele), gezien de R2D2 posts
:strip_exif()/f/image/ishpk0jgNfZayL7yTowG91L9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cjIaazUjPlj1CzLc0hrfFmIa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PWAG2TXPlgwkUvAlQuaBXJE2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JjNJlXhg4F76p7JtKsMKyqbi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ishpk0jgNfZayL7yTowG91L9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k9tqvPAL2fk1u7l5JebmqpOL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 22-04-2021 13:12 ]
Langzaam besmetten noem ik collega's die plots ook een klein setje gaan kopen bij Intertoys of LEGO. Als ik die auto zie dan zou ik zeggen dat ze al behoorlijk besmet zijn en de zaken goed aanpakkenhimlims_ schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:00:
op werk langzaam de collega's met het lego virus aan besmetten (beide builds zijn neit van mij)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Als je echt wil knutselen:The Eagle schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:22:
[...]
Iemand een idee of je de IR van die dingen 0ook met een IR externder door kunt sturen? Dat zou voor de kids een stuk makkelijker zijn (spul staat op een tafel).
de programmeercode om lego-ir-commando's te sturen via arduino is online vrij makkelijk te vinden, arduino/esp + ir-emitter zorgen, doosje of zo bouwen, netwerk-aansluiting regelen (esp gebruiken of een netwerkshield of zo) en je kan helemaal zo zot gaan als je het zelf wil maken - ook qua automatiseren kan er dan ineens een hele wereld opengaan
De s-brick (of een van de varianten hierop) van hierboven is wel wat eenvoudiger om te gebruiken
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Nee, ik wil niet knutselen. Ik heb hier nog een IR liggen hangen die ik in kan zetten, maar voor ik mijn nek ga breken om dat kreng op 4m in de nok van de zolder te hangen zou ik graag wat ervaringen weten 
Bovendien vindt zoonlief die afstandsbediening veel te mooi
Bovendien vindt zoonlief die afstandsbediening veel te mooi
Leuk! Ik heb die al eens gebouwd, best een hele uitdaging, maar ook een erg verrassend gebouw!Basekid schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:12:
Ik zie dat je ook rebuilds kan kopen op Rebrickable. Denk dat ik de Assembly Square ga herbouwen als:
Ik wil zelf deze graag eens bouwen binnenkort:
https://rebrickable.com/m...0264-modular-pub/#details
En
https://rebrickable.com/m...e-birch-bookshop/#details
Kennen jullie MOCScout? Die heeft goede reviews van bijna alle alternative builds. Wel in het Duits, maar ik vind het leuke filmpjes om naar te kijken:
YouTube: YouTube
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ben de 10226 Sopwith Camel aan het bouwen en met het bevestigen van het touwtje aan de achterstaart-kleppen blijkt die net iets te kort te zijn waardoor de kleppen continu omhoog staan:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ET8hmeXYgDnVMzYpyQf6oTd8.jpg?f=user_large)
Dus wat doe je dan? Je gaat op Got zoeken naar Sopwith in de Lego topics om te kijken of het een bekend probleem is en bingo: Haay in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"
edit: trouwens wel even wennen om zonder genummerde zakjes te bouwen en daarom eerst alles behalve de kleinste onderdelen op kleur en daarna op soort gesorteerd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ET8hmeXYgDnVMzYpyQf6oTd8.jpg?f=user_large)
Dus wat doe je dan? Je gaat op Got zoeken naar Sopwith in de Lego topics om te kijken of het een bekend probleem is en bingo: Haay in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"
edit: trouwens wel even wennen om zonder genummerde zakjes te bouwen en daarom eerst alles behalve de kleinste onderdelen op kleur en daarna op soort gesorteerd.
[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 22-04-2021 18:45 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Leuk die heb ik ooit eens omgebouwd tot passagiersvliegtuig:gws24 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:05:
Ben de 10226 Sopwith Camel ...

@Pin0 Toffe ombouw! Heb je daar een handleiding voor of heb je dat zelf gedaan? Ik zie trouwens dat jij bij de achterkleppen ook het probleem had aangezien de bevestiging van het touwtje eentje naar voren zit.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
@gws24 klopt dat kan ik me herinneren. Sowieso is de stuurmogelijkheid eruit gesloopt tbv. de passagiers 
Ik heb er geen handleiding van maar zo moeilijk was het niet, gewoon gedeelte slopen, raampjes een deur erin etc...
Ik heb er geen handleiding van maar zo moeilijk was het niet, gewoon gedeelte slopen, raampjes een deur erin etc...
Ben nu ongeveer halverwege de Haunted House, leuke build. Vooral ook omdat er een gedeelte technics is. Ben normaal helemaal niet van technics, maar in combinatie vind ik het toch verassend leuk.
Iemand suggesties voor “normale” Lego sets waar toch een gedeelte technics (tandwieltjes) in verwerkt is?
Iemand suggesties voor “normale” Lego sets waar toch een gedeelte technics (tandwieltjes) in verwerkt is?
Sets zoals de Draaimolen (10257), NES (71374) of Achtbaan (10261) hebben een beetje 'Technic'dr86 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:29:
Ben nu ongeveer halverwege de Haunted House, leuke build. Vooral ook omdat er een gedeelte technics is. Ben normaal helemaal niet van technics, maar in combinatie vind ik het toch verassend leuk.
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
En dat is toch een mooie reden om opnieuw te beginnen?Basekid schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:34:
Helaas wel wat stukjes verloren bij de verhuizing. Dat ding is echt niet bedoeld voor verplaatsing. Meeste dingen weer teruggekregen, maar niet alles. Vooral de zwarte baart me zorgen, maar echt geen idee waar ze passen....
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Welke heb je daarvoor in de plaats gedaan, hoe heb je die ingebouwd en welke snelheid had dit als eindresultaat?GeeBee schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:29:
Eén van de weinige onderdelen waar ik een ‘alternatief’ voor gekocht heb.
@Basekid Je stand is een modelschip?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Sodeju haha! Wat kost dat nou, zo'n Hoonigan samenstellen?himlims_ schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De achtbaandr86 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:29:
Ik heb wat slopes waar een copyright tekentje in staat. Mag ik er vanuit gaan dat dat origineel LEGO is ondanks dat het woordje LEGO er niet in staat? En hoe kan ik weten of cones en Brick, Round 1 x 1 Open Stud echt LEGO is of niet? Daar zie ik al helemaal niets op staan.
Die NES is wel een goede iddmortael schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:40:
[...]
Sets zoals de Draaimolen (10257), NES (71374) of Achtbaan (10261) hebben een beetje 'Technic'
Alternative klembouwstenen bedoelde ik.Joster schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:23:
[...]
Welke heb je daarvoor in de plaats gedaan, hoe heb je die ingebouwd en welke snelheid had dit als eindresultaat?
Al die Classic Space foto's van de laatste tijd hebben mij de Lego Spearhead doen googlen. De Spearhead was een ruim 1 meter lang ruimteschip model dat als basis heeft gediend voor het gelijknamige moederschip in de jaren '80 strip "Jim Spaceborn".
In elk geval heeft iemand hem ooit digitaal nagebouwd: https://www.bricklink.com...esign.page?idModel=129864
Ik vond ook deze mooie link naar een discussie van de oude stripboeken (etc., blijkbaar waren er al in de jaren '80 plannen voor een Lego Space film!): https://www.rockraidersun...toons-general-discussion/
Veel van de links in dat topic moet je volgen, echt toffe dingen daarzo.
Zoals bijvoorbeeld deze: https://brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=540034 (Lego Classic Space mannetjes met niet-standaard gezichtjes en haar!)
In elk geval heeft iemand hem ooit digitaal nagebouwd: https://www.bricklink.com...esign.page?idModel=129864
Ik vond ook deze mooie link naar een discussie van de oude stripboeken (etc., blijkbaar waren er al in de jaren '80 plannen voor een Lego Space film!): https://www.rockraidersun...toons-general-discussion/
Veel van de links in dat topic moet je volgen, echt toffe dingen daarzo.
[ Voor 15% gewijzigd door Amphiebietje op 23-04-2021 07:37 ]
en als je het wat kleiner wil zoeken, is hedwig wel een leuke:
https://brickset.com/sets/75979-1/Hedwig
er komt dit jaar ook een soortgelijke in de vorm van de feniks uit harry potter
https://rebrickable.com/m...ang-hoonicorn-v2/#details dit moet m zijnJoster schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:55:
[...]
Sodeju haha! Wat kost dat nou, zo'n Hoonigan samenstellen?
Dat dacht ik al inderdaad. Heb de inventory even aan een BrickLink wanted lijst toegevoegd en met easy buy kom je dan op € 900,-
heeft iemand al eens gekeken of dat easy buy op bricklink ook goedkoopste optie is?
had net bij een portugees mijn wanted lijst ingevuld. 1200 euro
dacht handig bij 1 shop...
met easybuy is het 218 euro excl verzend en verpakking bij 4 shops.
zal wss wel goedkoper kunnen maar dan meer shops waarschijnlijk en meer verzendkosten..
het is volgens mij niet mogelijk om shop te wisselen met easy buy? iemand ervaring?
voor deze
https://rebrickable.com/m...ooster-scale-170/#details
had net bij een portugees mijn wanted lijst ingevuld. 1200 euro

zal wss wel goedkoper kunnen maar dan meer shops waarschijnlijk en meer verzendkosten..
het is volgens mij niet mogelijk om shop te wisselen met easy buy? iemand ervaring?
voor deze
https://rebrickable.com/m...ooster-scale-170/#details
[ Voor 8% gewijzigd door leosand op 23-04-2021 10:35 ]
Die Portugese shop negeer ik altijd, die vraagt om een gigantisch afname of een super hoge minimum buy.leosand schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:32:
heeft iemand al eens gekeken of dat easy buy op bricklink ook goedkoopste optie is?
had net bij een portugees mijn wanted lijst ingevuld. 1200 euro![]()
..
Mijn manier is eerst zeldzame/gedrukte stenen bestellen, en dan bij die shops ook andere stenen van mijn lijst. Daarna kijken waar ik de meeste van nodig heb en die bij de goedkoopste shop bestellen, en daar dan ook andere stenen doen (en repeat). Easybuy nog nooit gebruikt, maar kan me voorstellen dat het voor projectjes met veel voorkomende stenen wel handig is.
Xbox Live: MarkH
Ik heb in mijn hele leven nog nooit iets van Lego gebouwd. Nu heb ik de komende 3 weken 19 dagen vrij. Aangezien er nog steeds vrij weinig te doen valt buiten wil ik eigenlijk wel iets van Lego bouwen. Iemand suggesties waarmee ik het beste kan beginnen? Wat leuke builds zijn?
Tja, lastig te zeggen, hangt ook af van wat je interesses zijn.wErudite schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:20:
Ik heb in mijn hele leven nog nooit iets van Lego gebouwd. Nu heb ik de komende 3 weken 19 dagen vrij. Aangezien er nog steeds vrij weinig te doen valt buiten wil ik eigenlijk wel iets van Lego bouwen. Iemand suggesties waarmee ik het beste kan beginnen? Wat leuke builds zijn?
Probeer vooraf te bepalen wat je leuk vind. Technic, creator, adult, ....
Ga eens zoeken op wat webshops (bol.com ofzo) of maak een afspraak bij een winkel en koop wat je leuk lijkt. Wel vooraf even je budget bepalen
Ja, het is vrij duur wel maar als ik voor 100 euro een dagje bezig kan zijn vind ik het prima. De ruimteprojectjes en auto's zien er heel gaaf uit, haha.KNed schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:24:
[...]
Tja, lastig te zeggen, hangt ook af van wat je interesses zijn.
Probeer vooraf te bepalen wat je leuk vind. Technic, creator, adult, ....
Ga eens zoeken op wat webshops (bol.com ofzo) of maak een afspraak bij een winkel en koop wat je leuk lijkt. Wel vooraf even je budget bepalen
42115 (de Sian) of een van de modular buildings (bijv 10255 Assembly square). Maar dan praat je wel over sets van 250 eurowErudite schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:20:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
is voor ons lastig te bepalen wat jij leuk vindwErudite schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:20:
https://www.lego.com/en-u...ticles/21319-central-perk - van friends vond ik erg herkenbaar. Is ook een leuke van de big-bang-theory
https://www.lego.com/nl-nl/product/hedwig-75979 - vond dat wel een geslaagde uit de harry serie
ruimtevaart, technic, stad etc.etc.
Ah, ben even op zoek gegaan en al vrij snel kom ik deze tegen, die vind ik wel heel vet.
https://misterbricks.nl/l...porsche-911-rsr.html.html
Iemand ervaringen met deze reseller?
@wErudite die heb ik bijna opgebouws nu, stond vorige week voor 75 euro op amazon..
Aaaaah, zuur. Misschien dat ik nog wel n leuke deal tegen kom met een ander project die ik vet vind. Ik overweeg 'm wel te halen. Technic, ruimte & creator expert vind ik het leukste zo te zien.
@wouter3 het is mijn eerste aankoop van Lego ooit, volgens mij toen ik klein was nooit zelf LEGO aangekocht. Ik vind Technische Lego wel erg leuk om in elkaar te zetten. Het bevalt goed in ieder geval
Als je voor een Technic set gaat, dan zou je deze Landrover moeten overwegen ipv de Porsche. De Porsche is (bijna) een empty shell. De Landrover is een stuk complexer en een leukere technic build.wErudite schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:34:
Ah, ben even op zoek gegaan en al vrij snel kom ik deze tegen, die vind ik wel heel vet.
Cool! @chrisO
En als ik het goed begrijp heb je ook alt-builds met bepaalde sets? Bij welke set komt dat het meeste voor? Technic?
En als ik het goed begrijp heb je ook alt-builds met bepaalde sets? Bij welke set komt dat het meeste voor? Technic?
@wErudite Ik heb een tijd geleden de Saturn V in elkaar gezet. Die was wel heel tof. Hoop blokjes en dus een flinke tijd bezig voor je geld (zeker als je alle zakjes professioneel door elkaar husselt voor je begint).
Het is wel zo dat je voornamelijk interne structuur aan het bouwen bent en niet zo zeer met zichtbare delen, maar het eindresultaat mag er zijn: een 1 meter lange raket die in 3 trappen uit elkaar kan, met losse maanlander en command module.
Het is wel zo dat je voornamelijk interne structuur aan het bouwen bent en niet zo zeer met zichtbare delen, maar het eindresultaat mag er zijn: een 1 meter lange raket die in 3 trappen uit elkaar kan, met losse maanlander en command module.
Ook een gave inderdaad. 1 meter lang!?Kevinns schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:55:
@wErudite Ik heb een tijd geleden de Saturn V in elkaar gezet. Die was wel heel tof. Hoop blokjes en dus een flinke tijd bezig voor je geld (zeker als je alle zakjes professioneel door elkaar husselt voor je begint).
Die neem ik zeker mee in m'n keuzes
Voor degenen met de Porsche RSR (42096) is er ook nog een alternate build van een formule 1 wagen.
http://forelockmocs.nl/42096-f1-car/
Ik heb hem zelf nog niet gebouwd. Heb de 42096 set pas sinds deze week binnen na de €75 euro aanbieding op Amazon.
Ik ga eerst de formule 1 wagen bouwen en daarna de Porsche.
Ik heb hem zelf nog niet gebouwd. Heb de 42096 set pas sinds deze week binnen na de €75 euro aanbieding op Amazon.
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Lijkt wel op een concert van Rammstein idd met al die vlammen. Zou wel gaaf zijn als ze Till Lindemann & co ook in minifig er bij zouden maken dan.
Dank je voor de tip, heb deze vorige week ook in de aanbieding bij Amazon gekochtdnbo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:57:
Voor degenen met de Porsche RSR (42096) is er ook nog een alternate build van een formule 1 wagen.
@wErudite En deze lijkt me ook wel briljant, misschien de volgende voor mij: https://www.lego.com/nl-nl/product/mobile-crane-42108
Mobiele hijskraan, niet al te duur, wel met redelijk wat functies. Maar ik heb iets met hijskranen dus ymmv
.
Mobiele hijskraan, niet al te duur, wel met redelijk wat functies. Maar ik heb iets met hijskranen dus ymmv
[ Voor 11% gewijzigd door Kevinns op 23-04-2021 12:48 ]
@wErudite Als je nog niet zeker weet of je iets leuk vind kan je ook eens kijken of je wat op marktplaats kan vinden. Als je niet per se een set wil die niet meer in productie is dan is dat soms een stuk goedkoper dan nieuw in de winkel kopen.
Er zijn ook bedrijven waar je sets kan huren voor een of meerdere weken. Bijvoorbeeld deze. Dat is natuurlijk ook niet gratis, maar dan kan je wel eens proberen of je juist een gebouw, auto, kraan of noem maar op leuker vind.
Er zijn ook bedrijven waar je sets kan huren voor een of meerdere weken. Bijvoorbeeld deze. Dat is natuurlijk ook niet gratis, maar dan kan je wel eens proberen of je juist een gebouw, auto, kraan of noem maar op leuker vind.
Heb je de rode kraan al als je iets met hijskranen hebt? Vond ik erg mooie build, wordt alleen niet meer geproduceerd.Kevinns schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:47:
@wErudite En deze lijkt me ook wel briljant, misschien de volgende voor mij: https://www.lego.com/nl-nl/product/mobile-crane-42108
Mobiele hijskraan, niet al te duur, wel met redelijk wat functies. Maar ik heb iets met hijskranen dus ymmv.
Hmmm, 65 euro excl. verzending voor de Lego Mario Series 1 minifig complete set nieuw vanuit Turkije via Bricklink?
Is best een bak geld, maar anders kom je er ook niet echt aan. Los op MP staan ze voor ruim meer. Grootste prijs is voor Bullet Bill a 15 euro of 25 vanuit Duitsland. De verzendkosten nekken je meestal wel met dit soort dingen.
Is best een bak geld, maar anders kom je er ook niet echt aan. Los op MP staan ze voor ruim meer. Grootste prijs is voor Bullet Bill a 15 euro of 25 vanuit Duitsland. De verzendkosten nekken je meestal wel met dit soort dingen.
kijk op https://brickwatch.com voor prijs wijzigingenwErudite schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:34:
Ik heb er een keer twee sets besteld. Vlot en netjes verzonden, prima zaak om wat te kopen.wErudite schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:34:
[ Voor 34% gewijzigd door dnbo op 23-04-2021 15:58 . Reden: op de een of andere manier de verkeerde persoon gequote ]
huhdnbo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:41:
[...]
Ik heb er een keer twee sets besteld. Vlot en netjes verzonden, prima zaak om wat te kopen.
Daarnaast is de bruikbaarheid van Brickwatch sterk gedaald, nu ze geen prijzen van Intertoys en Amazon meer hebben
Die van Amazon zijn er wel hoor, alleen geen (directe) prijswijzigingemails meer. Maar minder "deal alert" driven zo, dat klopt.chrisO schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:51:
[...]
Daarnaast is de bruikbaarheid van Brickwatch sterk gedaald, nu ze geen prijzen van Intertoys en Amazon meer hebben
Intertoys wil nog steeds geen extra traffic meer, tja.
Ik heb bij Brickwatch "Amazon Top Picks" aan staan, krijg nog enige info.
krijg de inhoud uit dit reddit topic niet ingesloten; https://www.reddit.com/r/...hine_ive_been_working_on/
vond m wel netjes in elkaar zitten, en functioneel tof gedaan
vond m wel netjes in elkaar zitten, en functioneel tof gedaan
Ja hoor, vaker besteld. Snelle verzending en netjes verpakt! Goede ervaring mee.wErudite schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:34:
Als je de Porsche wilt, vanwege de actie op amazon vorige week staan er op Marktplaats een aantal nieuwe, verzegelde exemplaren van handelaren voor €90-95.
https://github.com/tobetz/LegoMicroscope
creatief projectje (had ook net zo goed zonder lego gekunt, maar daar hebben we t niet ove)
creatief projectje (had ook net zo goed zonder lego gekunt, maar daar hebben we t niet ove)
Oké, het ging hier om de Technic Porsche 911 RSR (42096). Ik dacht een actie gemist te hebben maar via Marktplaats goedkoop aan een Porsche 911 (10295) te kunnen komenAfas schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:59:
Als je de Porsche wilt, vanwege de actie op amazon vorige week staan er op Marktplaats een aantal nieuwe, verzegelde exemplaren van handelaren voor €90-95.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Een toffe MOC van LegoArtisan, leuk om hier even te delen:
https://rebrickable.com/m...an/old-town-grocer/#parts
Best een leuk gebouwtje! Ik vind het leuk hoeveel kleur en diversiteit erin zit.
https://rebrickable.com/m...an/old-town-grocer/#parts
Best een leuk gebouwtje! Ik vind het leuk hoeveel kleur en diversiteit erin zit.
[ Voor 23% gewijzigd door Jakkus op 23-04-2021 17:59 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
sorry als ik je blij heb gemaakt met een dooie musFeaR schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:06:
[...]
Oké, het ging hier om de Technic Porsche 911 RSR (42096). Ik dacht een actie gemist te hebben maar via Marktplaats goedkoop aan een Porsche 911 (10295) te kunnen komen

Ik weet dat jullie natuurlijk geen garantie kunnen geven, maar hoe lang doet LEGO er gemiddeld over om een vraag te behandelen?
Het is namelijk niet gelukt om VIP-punten aan mijn account te koppelen en voor die €30 of zo die ik nu mis kan lopen moet dat natuurlijk wel gefixt zijn voordat er iets wordt verzonden.
Het is namelijk niet gelukt om VIP-punten aan mijn account te koppelen en voor die €30 of zo die ik nu mis kan lopen moet dat natuurlijk wel gefixt zijn voordat er iets wordt verzonden.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik heb nu twee keer contact gehad en ze reageren na 2 á 3 dagen bij mij.Ample Energy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:44:
Ik weet dat jullie natuurlijk geen garantie kunnen geven, maar hoe lang doet LEGO er gemiddeld over om een vraag te behandelen?
Gisteren overigens gebeld rond 16:45 en had binnen een paar minuten iemand aan de lijn.
Thanks!richard_1st schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:11:
[...]
Ik heb nu twee keer contact gehad en ze reageren na 2 á 3 dagen bij mij.
Gisteren overigens gebeld rond 16:45 en had binnen een paar minuten iemand aan de lijn.
Ja, ik kom er altijd pas om 18:00 uur achter dat een bedrijf tot 17:00 de telefoon opneemt...
Maar ja, zolang ik maandag (in het weekend zijn ze dicht, anders had ik hier niet gepost) op tijd bel zullen ze vast wel helpen, zelfs als het pakket dan al is aangemeld. Op retouren zit niemand te wachten; paniek om niks dus waarschijnlijk.
Zit dan ook veel te veel emotie aan Lego vast...
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Als je op werkdag om 9.00 meteen belt dan krijg je vaak in korte tijd iemand te spreken. En de vip punten kunnen ze dan meteen regelen.Ample Energy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:44:
Punten worden pas bijgeschreven als het verstuurd is.
Met de mail, dat kan wel een week duren of nog langer. Ze hebben erg druk nu. Na de fiasco met de Ulysses zijn er heel veel mensen gaan mailen naar hun.
[ Voor 3% gewijzigd door Loader op 23-04-2021 22:24 ]
@Loader https://www.flickr.com/photos/34338074@N06/9310129571/
Gemaakt in 2013. Waar zou Ninjago City zijn inspiratie van hebben. Hah!
Gemaakt in 2013. Waar zou Ninjago City zijn inspiratie van hebben. Hah!
[ Voor 37% gewijzigd door JoeZuCK op 23-04-2021 22:40 ]
Even terugkomend hierop: avondje zoeken en ik ben van plan deze 2 te kopen. Goede keuzes?wErudite schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:20:
https://www.amazon.nl/LEG...&pd_rd_i=B08G4293BD&psc=1
https://www.amazon.nl/LEG...1619210464&s=toys&sr=1-10
@JoeZuCK Heel tof! Ik vind deze zelf ook erg gaaf gemaakt:
https://flic.kr/p/2iQX5Pc
@wErudite Ziet er goed uit! Ik denk dat je je daarmee goed kunt vermaken!
Alleen pas op: Lego is erg verslavend
https://flic.kr/p/2iQX5Pc
Ja godsakke, nu kom ik deze weer tegen die ik daadwerkelijk ook als 'souvenir' neer wil zetten https://www.amazon.nl/dp/...Code=ogi&m=A17D2BRD4YMT0XJakkus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:54:
Keuzes, keuzes, keuzes

Die eerste is wmb echt een aanrader! Hele vette, stabiele, mooie car en chille build.wErudite schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:47:
[...]
Even terugkomend hierop: avondje zoeken en ik ben van plan deze 2 te kopen. Goede keuzes?
https://www.amazon.nl/LEG...&pd_rd_i=B08G4293BD&psc=1
https://www.amazon.nl/LEG...1619210464&s=toys&sr=1-10
Het was mijn eerste Lego Technic Set en ik wil nu meer
Zat dus ook te kijken voor die oranje car, Maar die vind ik er wat minder uit zien en krijgt wat mindere reviews ten opzichte van de eerste/mclaren online in het algemeen. Ik zou voor die Chevrolet misschien wel een B-Model/Alternate build overwegen.
Vandaag de Mario minifig Series 2 binnen gekregen via Jan's Steen.
De Series 1 is besteld via BL en komt uit Turkije. Bak geld, maar ja. Had ik er maar eerder voor moeten gaan toch.
De Series 1 is besteld via BL en komt uit Turkije. Bak geld, maar ja. Had ik er maar eerder voor moeten gaan toch.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked