En weer een
MOC aan mijn timeline toegevoegd en eentje waar ik in meerdere opzichten heel blij van ben geworden.
Een schitterende excavator, precies het type bouwsels die een belangrijke reden voor mij waren om voor technic te gaan toen ik een jaartje geleden besloot om iets met lego te gaan doen. Ik had hem van begin af aan al op het oog maar het is geen alternate bouw van één enkele set dus je moet ofwel onderdelen bij gaan zoeken/kopen of zoals bij mij een beetje het geval was dat de gestage toename in sets deze MOC steeds dichterbij bracht.
Toen ik nog maar enkele niet-essentiële onderdelen miste of niet in de juiste kleur had ben ik begonnen. De bouw-instructies zijn gratis en prima te volgen. De opbouw is modulair dus je hoeft niet de gehele tijd met zo'n groot apparaat te blijven hannesen voor elke onderdeeltje. Dat werkt wel prettig moet ik zeggen.
De bouw zelf is ontzettend leuk! Soms uitdagend wanneer je de prefab delen aan elkaar moet zetten en je het gevoel hebt een 3e hand te missen of met je dikke vingers dat ene pinnetje er in moet zien te krijgen.
Of je het een mooi ding vind is uiteraard subjectief, ik vind 'm prachtig en daarmee een van de mooiste builds die ik gemaakt heb. Hij oogt realistisch qua verhoudingen en kleuren en er zitten genoeg details in de aankleding. Ik vind met name de boom mooi gemaakt met de hydraulische (nep-)slangen.
En dan is de bouw klaar en is het tijd om te spelen. Veel MOC's richten zich primair op bouw-plezier en dat is prima. Zo niet deze , hij is mooi maar hij doet ook wat het uiterlijk belooft.
Het ding zit robuust in elkaar en zonder gekraak en morren worden alle commando's uitgevoerd.
Dat brengt mij op de bediening. Ik had al gezien dat de ontwerper van deze MOC gebruik maakte van een controller die middels bluetooth was gekoppeld aan de telefoon. Met de app BrickController2 die je gratis kunt downloaden op Android kun je dan elke aktie op de controller koppelen aan een motor-instructie.
Na korte twijfel toch besloten om een controller aan te schaffen. Ik heb vooraf proberen op te zoeken welke specifieke merken/types compatibel waren met de app maar dat leverde niet zoveel op. Dus heb ik maar gewoon de gok genomen en ben uiteindelijk op deze
controller uitgekomen. De app geïnstalleerd en de controller werd ook meteen herkend, dus configureren maar
De bouwinstructies laten in detail zien hoe je moet configureren en eigenlijk is het zo simpel dat je het al snel kunt maken zoals jij het wilt hebben. Daarbij komt dat de bediening met zo'n controller zoveel fijner is als met een telefoon dat ik me voorgenomen heb om deze nog veel vaker te gebruiken.
We laten deze build nog even staan , want deze afbreken doet een beetje zeer. Uiteindelijk zal het toch moeten want zijn onderdelen zullen weer nodig zijn voor nieuwe MOC's. Dat is toch het circle-of-life principe wat ik moet toepassen.
Na die tijd moeten we het weer doen met de foto's :