Ik heb deze mijzelf als corona-troostcadeautje gegeven.himlims_ schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 01:06:
[...]
Qua bouw technieken![]()
vond m redelijk “eentonig”, maar eindresultaat mag er wezen. Zou ik deze aanraden? Nee dat niet; eentonig, niet heel solide build, qua display wel ok - maar niet echt heel indrukwekkend. Al met al ok build, maar geen “must buy”.
Er zit inderdaad veel van hetzelfde in qua bouw, echter vond ik dat in dit geval niet eens zo heel erg storend. Het is een hele grote build en ik heb het over een aantal weekenden verdeeld. Gewoon ff lekker een uurtje klikken.
Ondanks de ogenschijnlijke eentonigheid, kon ik wel genieten van welke technieken en blokjes er toegepast werden om een bepaald resultaat te krijgen. Soms zag ik bij het laatste blokje pas hoe het eruit moest komen te zien. Ik heb er heel erg van genoten. En tegelijkertijd mijn dochters nog wat geleerd over hoe men "vroeger" naar de maan ging. En hoe het dan werkte met die raket.
Ik zou hem zeker aanraden aan de ruimtevaartliefhebbers.
Zijn het je eigen setjes van vroeger? Er zitten een paar hele leuke tussen! 6495 ziet er heel cool uitL23 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:02:
Weer wat setjes in elkaar gezet, vrijwel alle voertuigen nu gebouwd. Heb nog wat wielen, maar geen instructieboekjes meer.
[Afbeelding]
Zelf had ik bijna geen boekjes meer van mijn oude sets. Ik heb Google afgespeurd om de juiste setnummers te vinden (bijv: Lego gele auto jaren '90). Als je die eenmaal hebt, kun je de handleiding heel makkelijk vinden, bijvoorbeeld op toysperiod.com. Als je een bepaald onderdeel hebt kun je die ook opzoeken op Bricklink. Daar kun je zien in welke sets hij allemaal voorkomt.
Maar misschien wist je dat allemaal al
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Amazon heeft deze momenteel in de aanbieding en hoewel prijzig, lijkt me een van deze wel een leuk mini-projectje voor de komende periode.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik heb ca 11u over de Bugatti gedaan. Rustig gebouwd, paar zakjes per dag.Bossie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:51:
Hoeveel uurtjes zitten er gemiddeld in de Bugatti/Sian ?
Amazon heeft deze momenteel in de aanbieding en hoewel prijzig, lijkt me een van deze wel een leuk mini-projectje voor de komende periode.
Met een uur tot 2 uur bouwen per avond ben ik er ongeveer 2 weken mee bezig geweest waarbij ik wel moet zeggen dat ik door allerlei andere zaken alleen op maandag tot vrijdag heb gebouwd telkens (dus niet in het weekend).Bossie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:51:
Hoeveel uurtjes zitten er gemiddeld in de Bugatti/Sian ?
Ligt er ook aan of je eerst alles uit wil sorteren of dat je gewoon alles gaat zitten zoeken in een bak met onderdelen
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Ik doe het vaak per zakje qua sortering, en zal er zeker niet elke avond mee bezig zijnDommel schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:06:
[...]
Met een uur tot 2 uur bouwen per avond ben ik er ongeveer 2 weken mee bezig geweest waarbij ik wel moet zeggen dat ik door allerlei andere zaken alleen op maandag tot vrijdag heb gebouwd telkens (dus niet in het weekend).
Ligt er ook aan of je eerst alles uit wil sorteren of dat je gewoon alles gaat zitten zoeken in een bak met onderdelen
Daarentegen, wil ik in het weekend nog wel eens een paar uurtjes extra meepakken, maar het klinkt alsof ik er inderdaad minimaal twee weken mee bezig ben.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
ik denk het - zou zo geen andere manier wetenJoeZuCK schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:55:
Is er ook een manier om op Bricklink een store (liefst in Nederland) te vinden die voornamelijk hoofdjes (Light Nougat) op voorraad heeft? Ik wil zo gevarieerd mogelijk, maar ik kan niet zoeken op een part. Dus zit er dan niets anders op dan hoofdjes in een wishlist te zetten en dan maar hopen dat er een winkel is die zo veel mogelijk van die hoofdjes heeft? Ik wil gewoon random wat hoofdjes uitzoeken in een store, maar kan niet eerst snuffelen voordat ik een wensenlijstje maak. Ja ik kan wel snuffelen, maar dan moet ik handmatig iedere store bij langs.
https://www.jans-steen.com is wel bekende shop die nodige figuurtjes heeft
Nu heb ik hier de 10225 staan en daar ben ik al jaren blij mee. Zie dus zelf geen reden om die te vervangen door het nieuwe model. Maar fijn voor de Star Wars liefhebbers die nooit de R2-D2 set hebben kunnen krijgen om die nu voor een schappelijke prijs aan te kunnen schaffen.
Ik verwacht vanaf eind volgende week foto's van enthousiaste bouwers hier!
Ikzelf ga voor Star Wars Day (May the 4th) fijn de 75275 UCS A-Wing doos openen die ik hiervoor bewaard heb.
Ja klopt, en van mn broer en zus. Aantal jaren geleden al wat setjes gebouwd en steentjes op kleur en soort gesorteerd. Inmiddels iets van 100 sets gebouwd en uitgezocht. Hier en daar wat missende onderdelen. Kunnen de sets makkelijker verdeeld worden, maar het bouwen is ook erg leukJakkus schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:44:
[...]
Zijn het je eigen setjes van vroeger? Er zitten een paar hele leuke tussen! 6495 ziet er heel cool uit
Zelf had ik bijna geen boekjes meer van mijn oude sets. Ik heb Google afgespeurd om de juiste setnummers te vinden (bijv: Lego gele auto jaren '90). Als je die eenmaal hebt, kun je de handleiding heel makkelijk vinden, bijvoorbeeld op toysperiod.com. Als je een bepaald onderdeel hebt kun je die ook opzoeken op Bricklink. Daar kun je zien in welke sets hij allemaal voorkomt.
Maar misschien wist je dat allemaal al
Qua instructieboekjes nog iets van 20 sets te gaan. Ja ik weet de instructieboekjes te vinden, maar met een berg Lego is het soms moeilijk uit te vogelen welke set het kan zijn. Inmiddels blijft er steeds minder over en wordt het een stuk makkelijker. Een set bouwen gaat daardoor ook steeds sneller, maar komt ook vaker voor dat ik een standaard steentje mis.
Ik heb al wel een keer via Bricklink besteld. Maar gebruik Rebrickable om alle sets in te voeren en bij te houden wat er mist.
Misschien https://www.brickowl.com/ eens proberen?JoeZuCK schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:55:
Is er ook een manier om op Bricklink een store (liefst in Nederland) te vinden die voornamelijk hoofdjes (Light Nougat) op voorraad heeft? Ik wil zo gevarieerd mogelijk, maar ik kan niet zoeken op een part. Dus zit er dan niets anders op dan hoofdjes in een wishlist te zetten en dan maar hopen dat er een winkel is die zo veel mogelijk van die hoofdjes heeft? Ik wil gewoon random wat hoofdjes uitzoeken in een store, maar kan niet eerst snuffelen voordat ik een wensenlijstje maak. Ja ik kan wel snuffelen, maar dan moet ik handmatig iedere store bij langs.
Als je een partnummer weet kun je daarop zoeken en rollen alle winkels eruit die het betreffende part op voorraad hebben. Zoektermen of op kleur zoeken kan trouwens ook.
Daily driver; MB R171 SLK280
Alle hoofdjes met als t goed is prijzen van de verkopers erbij (geen prijs = geen verkoper in NL):JoeZuCK schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:55:
https://www.bricklink.com...oc=NL&color=150&tab=A#T=P
Als je een specifiek hoofdje zoekt dan kan je erop drukken, naar het tabblad "Items for sale" en dan bij "More options" de seller location op NL zetten. (bijv deze
1
| https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=3626cpb1725&idColor=150&category=%5BMinifigure,%20Head%5D#T=S&C=150&O={%22color%22:150,%22loc%22:%22NL%22,%22iconly%22:0} |
Xbox Live: MarkH
Bedankt. Ik stelde deze vraag eigenlijk om verzendkosten te besparen. Maw .. zoveel mogelijk hoofdjes (light nougat) afnemen van 1 verkoper. Dus ik was op zoek naar Nederlandse stores met zoveel mogelijk hoodjes in het assortiment.MarkH NL schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:52:
[...]
Alle hoofdjes met als t goed is prijzen van de verkopers erbij (geen prijs = geen verkoper in NL):
https://www.bricklink.com...oc=NL&color=150&tab=A#T=P
Als je een specifiek hoofdje zoekt dan kan je erop drukken, naar het tabblad "Items for sale" en dan bij "More options" de seller location op NL zetten. (bijv deze
code:)
1https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=3626cpb1725&idColor=150&category=%5BMinifigure,%20Head%5D#T=S&C=150&O={%22color%22:150,%22loc%22:%22NL%22,%22iconly%22:0}
Denk dat er niets anders op zit dan alle light nougat hoofdjes bij langs en ze in een wishlist zetten ...
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Van tevoren niet in de set verdiept? Niet dat reviews alles zeggen, maar mij staat deze set niet anders bij dan een vrij leeg display model met veel stickers. Vergeleken met de regering de kraan is het verschil inderdaad enorm.Afas schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:22:
Ben ongeveer op 1/3 van de porsche 911 rsr in technic en tot nu toe is het een suffe build. Technisch stelt het weinig voor. Ga voorlopig geen stickers plakken want deze set kan wel eens snel op marktplaats belanden. Is de eerste keer dat Lego wat teleur stelt na ruim een jaar weer aan het bouwen te zijn. Het verschil met bijvoorbeeld de rode kraan is in technisch opzicht echt gigantisch.
Wat je misschien nog wel kunt doen voordat je hem op marktplaats zet is het maken van de F1 MOC en de robot/Transformer? Dan is het niet plakken van stickers sowieso handig
Ik wist dat het geen technisch hoogstandje was, maar toch valt het tegen. De motor, aandrijving en stuurinrichting zijn extreem simpel uitgevoerd. Ga zeker kijken naar de MOC's, die F1 ziet er leuk uit.Gim schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:19:
[...]
Van tevoren niet in de set verdiept? Niet dat reviews alles zeggen, maar mij staat deze set niet anders bij dan een vrij leeg display model met veel stickers. Vergeleken met de regering de kraan is het verschil inderdaad enorm.
Wat je misschien nog wel kunt doen voordat je hem op marktplaats zet is het maken van de F1 MOC en de robot/Transformer? Dan is het niet plakken van stickers sowieso handig
Het mag eigenlijk geen technic heten aangezien er amper techniek in zit.
Hier gekocht met 50% korting, ik vrees ook dat ingeruild wordt voor iets anders moois...Afas schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:38:
[...]
Ik wist dat het geen technisch hoogstandje was, maar toch valt het tegen.
https://rebrickable.com/m...lternative-build/#details
Ontzettend fijne manier om te blijven bouwen voor weinig geld. Nieuwe build had zo een echte lego set kunnen zijn. Nadeel is dat je toch met heel veel stukjes start in 1x en zoeken lastig wordt. En om een onverklaarbare reden heb ik ook niet alle stukjes kunnen vinden dus er missen een paar kleine steentjes... Maarja het houdt je wel dagen zoet!
:strip_exif()/f/image/78qyDRLJMag4GkupbdyeaWrJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5NhxTg6N5ixrNgM3pL4dOaU2.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat herken ik, ik kon ook niet alle onderdelen vinden. De auto heb ik daarom bijvoorbeeld maar gelaten voor wat het was. Blijkbaar zitten er toch een paar kleine foutjes in de handleiding. En het is inderdaad echt een uitdaging om alle steentjes op één hoop te hebben liggenBasekid schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:19:
Via rebrickable een handleiding gekocht om Assembly Square (https://www.lego.com/en-us/product/assembly-square-10255) om te vormen naar een European Jazz Cafe:
Ontzettend fijne manier om te blijven bouwen voor weinig geld. Nieuwe build had zo een echte lego set kunnen zijn. Nadeel is dat je toch met heel veel stukjes start in 1x en zoeken lastig wordt. En om een onverklaarbare reden heb ik ook niet alle stukjes kunnen vinden dus er missen een paar kleine steentjes... Maarja het houdt je wel dagen zoet!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat vind je van hoe het gebouw uiteindelijk geworden is? Ik vond hem zelf mooi, ook aan de binnenkant, maar wel een beetje donker, vooral de linkergevel (veel donkergrijs). En een tikje 'serieus', hij had van mij iets speelser gemogen aan de buitenkant, maar dat is maar een gevoel.
Mocht je de Pet Shop hebben, dan zou ik deze alternative build van dezelfde MOC designer ook erg aanraden:
Die vond ik echt heel leuk om te bouwen!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Volgende uitdaging om te blijven bouwen voor weinig geld: Ga zelf een MOC verzinnen/bouwen van de steentjes van Assembly Square. Dan ben je niet dagen, maar weken zoet zonder 1 cent te hoeven uitgevenBasekid schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:19:
Via rebrickable een handleiding gekocht om Assembly Square (https://www.lego.com/en-us/product/assembly-square-10255) om te vormen naar een European Jazz Cafe:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iets anders bouwen met de onderdelen van één set is altijd een leuke uitdaging. Ik heb nog eens mee gedaan aan een challange om met de onderdelen van de 31014 een MOC te maken. Het werd uiteindelijke een soort AT-STchrisO schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:36:
[...]
Volgende uitdaging om te blijven bouwen voor weinig geld: Ga zelf een MOC verzinnen/bouwen van de steentjes van Assembly Square. Dan ben je niet dagen, maar weken zoet zonder 1 cent te hoeven uitgeven
Ik wil zaterdag de R2D2 bestellen en wil wel graag de Tatooine boerderij erbij die van 1 tot 5 mei wordt meegeleverd. Zal die zondag nog beschikbaar zijn, of moet ik van vrijdag op zaterdag direct zodra mogelijk bestellen?
Zie Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops over hoe goed het ging met eerdere sets. Beter bestel je zsm, zeker als het een gewild collectors item is.Arquero schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:19:
Wat is jullie ervaring trouwens met de Lego shop en gratis sets?
Ik wil zaterdag de R2D2 bestellen en wil wel graag de Tatooine boerderij erbij die van 1 tot 5 mei wordt meegeleverd. Zal die zondag nog beschikbaar zijn, of moet ik van vrijdag op zaterdag direct zodra mogelijk bestellen?
Dat is inderdaad echt heel erg leuk! Ik probeer dat af en toe ook. Op internet kun je trouwens een hoop goede ideeën opdoenchrisO schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:36:
[...]
Volgende uitdaging om te blijven bouwen voor weinig geld: Ga zelf een MOC verzinnen/bouwen van de steentjes van Assembly Square. Dan ben je niet dagen, maar weken zoet zonder 1 cent te hoeven uitgeven
Het is wel zo dat je door eerst een aantal officiële Legosets te bouwen, en ook wat Alternative builds te proberen, je wat meer technieken kunt leren, en kunt zien wat er mogelijk is.
Zijn daar instructies van? zo niet, dan is het ook wel een leuke uitdaging om die proberen na te bouwen aan de hand van de beschikbare foto's.Jakkus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:34:
[...]
Dat is inderdaad echt heel erg leuk! Ik probeer dat af en toe ook. Op internet kun je trouwens een hoop goede ideeën opdoenZelf vind ik deze echt gaaf: https://imgur.com/gallery/g531Rpf
Vroeger toen ik klein was probeerde ik altijd met de beschikbare steentjes die ik had, de nieuwe Lego sets na te bouwen aan de hand van 1 of 2 foto's in de catalogus.
Nu ben ik een poging aan het doen om deze na te bouwen:
[ Voor 30% gewijzigd door chrisO op 29-04-2021 11:45 ]
![]() | ![]() |
die kleine autotjes als frame decoratie. ziet er goed uit, dat 1 stuk 'verschil' tussen de gebouwen geeft net dat beetje extra contrastJakkus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:41:
@chrisO Helaas niet! Ik heb er wel wat inspiratie uit opgedaan voor deze (je kunt vast wel terugzien wat ik uit die MOC gehaald heb). Daarnaast heb ik veel technieken van de officiële Assembly Square gebruikt:
[Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 29-04-2021 11:52 ]
Al is het ook best een uitdaging om te beginnen, dan moet het echt nog vorm krijgen. En ik kan het ook niet echt loslaten tot de MOC af is
Tof! Ik ben ook aan deze bezig. Weer mijn eerste build sinds 20? jaar. Ik ben stiekem al een beetje aan het kijken naar een volgende. Als civiele man is m'n oog gevallen op de dumper van Volvo. Iemand nog leuke tips wat betreft graaf/hijs equipment? Heb wel een volvo graafmachine gezien, maar die lijkt me iets te weinig uitdaging.wErudite schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:50:
[...]
Af! Gaaf, leuk om weer n keer te doen, toch 2 middagen mee bezig geweest
[Afbeelding]
there's no tweak without the tweaker
Misschien is dat wel een leuke uitdaging om hier in het forum als challenge te organiseren. Wie van een vooraf bepaalde kleine set 5-15 euro of zo, het leukste alternatieve model maakt in periode van x weken...ErikT738 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:14:
[...]
Iets anders bouwen met de onderdelen van één set is altijd een leuke uitdaging. Ik heb nog eens mee gedaan aan een challange om met de onderdelen van de 31014 een MOC te maken. Het werd uiteindelijke een soort AT-ST![]()
[Afbeelding]
Het lijkt mij een tof plan! Wel voor een klein setje ja.chrisO schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:54:
[...]
Misschien is dat wel een leuke uitdaging om hier in het forum als challenge te organiseren. Wie van een vooraf bepaalde kleine set 5-15 euro of zo, het leukste alternatieve model maakt in periode van x weken...
idd, ik vind vanaf nu mijn roze kikker bonsai opeens een stuk minder mooimeesje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:59:
@chrisO Die bonsai ziet er fraai uit! Wat anders dan roze kikkers.
Echt een heel tof idee! Ik ben hartstikke voor! Moet dat in dit topic, of is het handig om daar een apart topic voor te maken?chrisO schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:54:
[...]
Misschien is dat wel een leuke uitdaging om hier in het forum als challenge te organiseren. Wie van een vooraf bepaalde kleine set 5-15 euro of zo, het leukste alternatieve model maakt in periode van x weken...
Hah goed idee opzich... moet ik nog even aankijken of ik dat zie zitten.chrisO schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:36:
[...]
Als we hier de "Lego Challenge" opzetten, kunnen we vervolgens een nieuw topic maken voor de challenge zelf (en alle volgende)Jakkus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:14:
[...]
Echt een heel tof idee! Ik ben hartstikke voor! Moet dat in dit topic, of is het handig om daar een apart topic voor te maken?
edit:
Ondanks de aantrekkelijke Amazon aanbieding de Bugatti toch niet gehaald.
Ik heb gisteren even een paar rondjes door het huis gedaan met een meetlint en kon eigenlijk geen plek vinden om dat ding te plaatsen als de bouw gedaan was.
Sowieso ook even verbaasd de reviews van de Sian doorgelezen mbt issues met de kleurverschillen in de groene "blokjes".
[ Voor 32% gewijzigd door Bossie op 29-04-2021 13:19 ]
Wellicht een soort maandelijkse build-challenge ofzo? Kan wat mij betreft in een eigen topic met reeks als er mensen zijn die dit maandelijks willen doen. En dan aan de hand van likes?Jakkus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:14:
[...]
Echt een heel tof idee! Ik ben hartstikke voor! Moet dat in dit topic, of is het handig om daar een apart topic voor te maken?
Bv alleen je ontwerp posten, geen discussie zodat we alleen posts krijgen met deelnemers?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dus met een apart topic waarin alleen de entries worden gepost en met eventuele discussie dan gewoon in dit topic? Het lijkt me wel dat we elkaars bouwwerken willen bespreken.Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:17:
[...]
Wellicht een soort maandelijkse build-challenge ofzo? Kan wat mij betreft in een eigen topic met reeks als er mensen zijn die dit maandelijks willen doen. En dan aan de hand van likes?
Bv alleen je ontwerp posten, geen discussie zodat we alleen posts krijgen met deelnemers?
Ik probeer ook even een modus te verzinnen. Of één ontwerp per gebruiker pinnen, dan kan je d.m.v. de gepinde posts te bekijken je stemmen geven. Dan kan de discussie eromheen in het topic zelf.ErikT738 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:25:
[...]
Dus met een apart topic waarin alleen de entries worden gepost en met eventuele discussie dan gewoon in dit topic? Het lijkt me wel dat we elkaars bouwwerken willen bespreken.
Dit vind ik wel een goed idee, dan kan eventuele discussie eromheen gewoon hier in het algemene Lego topic. Mijn achterliggende gedachte was dan ook dat een eventuele challenge onder de leden van dit topic, het topic aanvult ipv de discussie mbt Lego nog meer verspreid over verschillende topics.Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:17:
[...]
Wellicht een soort maandelijkse build-challenge ofzo? Kan wat mij betreft in een eigen topic met reeks als er mensen zijn die dit maandelijks willen doen. En dan aan de hand van likes?
Een discussie klinkt wat zwaar maar wat commentaar (lees: feedback) per ontwerp kan toch geen kwaad? Zolang het maar niet elkaar affakkelen wordt, dan is men er snel klaar mee.Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:17:
[...]
Mijn idee:
Elke maand wordt er een klein setje (max. 15,-) voorgesteld waarmee men dan na 2 (?) weken een eigen ontwerp kan plaatsen. Degene met de meeste likes wint die challenge. Tot de volgende 1e van de maand kunnen we dan in datzelfde topic feedback geven op elkaars ontwerp en het volgende setje uizoeken zodat we vanaf de 1e weer een nieuwe challenge starten.
Men hoeft niet dat betreffende setje aan te schaffen, je kan ook de parts die in die set zitten uit je eigen verzameling pakken. Zolang het maar dezelfde parts en kleur zijn.
Leuk, zin in!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Welk setje kun je wellicht koppelen aan de Kruidvat folder. Kan gelijk heel Tweakers de Kruidvat plunderen voor dat ene setje in de aanbiedingchrisO schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:54:
[...]
Daar zat ik ook al aan te denkenGim schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:46:
[...]
Welk setje kun je wellicht koppelen aan de Kruidvat folder. Kan gelijk heel Tweakers de Kruidvat plunderen voor dat ene setje in de aanbieding
@chrisO @QuattroNL zie Señor Sjon in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
D.m.v. pins door (mede)TS kan men per user een inzending pinnen
. Dan kan je de discussie over zo'n challenge WEL in het betreffende topic houden. Lijkt mij ook handiger en dan per maand een nieuw topic met in de OP het nieuwe setje + partslist.
Ik heb het met @Jakkus wat Ideeën gewisseld en wij zijn wel bereid om te helpen met het opzetten van de challenge. Misschien is het handig om vooraf te pijlen naar het gewenste/beschikbare budget voor een (maandelijkse) challenge dmv een poll?Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:49:
Elk setje heeft gewoon een partslist (je weet alleen de spares niet, maar die kan je wel raden)
@chrisO @QuattroNL zie Señor Sjon in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
D.m.v. pins door (mede)TS kan men per user een inzending pinnen [Afbeelding].
Dan kan je de discussie over zo'n challenge WEL in het betreffende topic houden. Lijkt mij ook handiger en dan per maand een nieuw topic met in de OP het nieuwe setje + partslist.
Indien je interesse hebt om mee te doen geef dan aan wat jij vindt dat een geschikt maximaal budget is:
Poll: Wat zou het maximum budget voor de challenge moeten zijn
• 10 euro
• 15 euro
• 20 euro
• meer dan 20 euro
Ook een poll maken? Klik hier
Let er op dat een hoger budget ervoor kan zorgen dat er potentiële deelnemers afhaken. En meer is in dit geval beter
Maximaal rond de vijftien euro lijkt me een mooi bedrag.
Ik word echt heel vrolijk van dit idee
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Eerlijk gezegd zou ik liever echte foto's van gerealiseerde setjes zien ipv enkel een render.Jakkus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:47:
15 euro zou denk ik net wat meer mogelijkheden geven. We hoeven ook niet elke keer het maximum bedrag te halen, het kan ook prima een set van 8 of 10 euro zijn. En een uitzondering naar iets boven het maximum kan misschien ook wel een keer. Maar het moet wel leuk blijven, en wat je zegt: voor iedereen toegankelijk. Mee kunnen doen in LDD of Studio vind ik een goed idee, dat maakt de drempel ook wat lager.
Ik word echt heel vrolijk van dit idee
Maar het is leuker als er zoveel mogelijk Tweakers mee (kunnn) doen met de challenge(s).Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:56:
[...]
Eerlijk gezegd zou ik liever echte foto's van gerealiseerde setjes zien ipv enkel een render.
En als er iemand mee wil doen met een digitale inzending, dan is er toch altijd wel een mede forum lid beschikbaar die even snel het digitale model bouwt met echte steentjes?
Ik denk niet dat veel mensen het zouden doen, maar voor de minder kapitaalkrachtigen onder ons is het wellicht leuk dat het een optie is.Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:56:
[...]
Eerlijk gezegd zou ik liever echte foto's van gerealiseerde setjes zien ipv enkel een render.
Ik wil vooral boven de tien zitten omdat we dan de Creator setjes met beesten (de dino, haai, draak e.d.) een keer kunnen gebruikenJakkus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:47:
15 euro zou denk ik net wat meer mogelijkheden geven.
Maar de Cyber Drone is natuurlijk ook een leuke optie.
Met het risico dat je vraag al beantwoord is… ik heb al mijn Lego toegevoegd. Eerst al het bekende (met boekjes bijvoorbeeld). Die uit de collectie gehaald.Pendora schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:21:
[...]
Account aanmaken bij https://rebrickable.com en daar al je lego inzetten. Zie je snel wat je kan maken (en dus ook waar het waarschijnlijk bij heeft gehoord).
Op een gegeven moment houd je onder delen over en dan per onderdeel kijken waar het bij noord. Dit werkt vooral als je specifieke onderdelen hebt. Je kunt dan vrij snel de rest van de onderdelen checken en ga je stapje voor stapje vooruit. Het laatste is lastig…
Of je voert het op als losse Lego of je besteld missende onderdelen voor bijna complete sets.
Precies mijn ideeErikT738 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:00:
Ik wil vooral boven de tien zitten omdat we dan de Creator setjes met beesten (de dino, haai, draak e.d.) een keer kunnen gebruiken
Deels mee eens, Met goede renders is op zich niets mis.Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:56:
[...]
Mijn bezwaar is echter het gevaar dat in digitale deelname schuilt, Namelijk dat het niet (stevig) bouwbaar is met echte stenen.
En dat er mogelijk vals gespeeld kan worden door maar één kant te laten zien/intern lege ruimte te laten.
-----
Toelichting op mijn stem voor budget €20 of hoger.
Dat bedoel ik uiteraard niet voor elke maand, Ik zat te denken aan om de maand een hoger en lager budget te doen. Lager tot €15/20 en hoger tot €35/50 met misschien eens in het jaar een nog duurdere set.
Dit om de uitdaging fris en leuk te houden, elke maand een €10 set en mensen gaan waarschijnlijk heel snel afhaken. (Mijn persoonlijke voorkeur ligt bijvoorbeeld tussen de €20/35 sets afgaande op alle alternate builds die ik de afgelopen jaren heb gebouwd)
Overigens wil ik mij ook beschikbaar stellen om gratis bouw instructies te maken voor de winnaar wanneer deze daar zelf de kennis/tijd/zin niet voor/in heeft, Deze komen dan op een aparte rebrickable account te staan die alleen voor dit doel dient. Andere inzendingen zijn uiteraard ook welkom alsmede persoonlijke favorieten van mij.
Beheer van dat account door een aantal moderators lijkt mij het beste.
Dit in een poging de huidige trend van betaalde alternate build bouw instructies een beetje tegen te gaan. (Zie eerdere post van mij in dit topic)
Ik ben het er zeker mee eens dat het budget wisselend moet zijn per x aantal keer. Puur om de variatie erin te houden en de challenge lekker fris te latenSato schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:18:
[...]
Deels mee eens, Met goede renders is op zich niets mis.
Mijn bezwaar is echter het gevaar dat in digitale deelname schuilt, Namelijk dat het niet (stevig) bouwbaar is met echte stenen.
En dat er mogelijk vals gespeeld kan worden door maar één kant te laten zien/intern lege ruimte te laten.
-----
Toelichting op mijn stem voor budget €20 of hoger.
Dat bedoel ik uiteraard niet voor elke maand, Ik zat te denken aan om de maand een hoger en lager budget te doen. Lager tot €15/20 en hoger tot €35/50 met misschien eens in het jaar een nog duurdere set.
Dit om de uitdaging fris en leuk te houden, elke maand een €10 set en mensen gaan waarschijnlijk heel snel afhaken. (Mijn persoonlijke voorkeur ligt bijvoorbeeld tussen de €20/35 sets afgaande op alle alternate builds die ik de afgelopen jaren heb gebouwd)
Overigens wil ik mij ook beschikbaar stellen om gratis bouw instructies te maken voor de winnaar wanneer deze daar zelf de kennis/tijd/zin niet voor/in heeft, Deze komen dan op een aparte rebrickable account te staan die alleen voor dit doel dient. Andere inzendingen zijn uiteraard ook welkom alsmede persoonlijke favorieten van mij.
Beheer van dat account door een aantal moderators lijkt mij het beste.
Dit in een poging de huidige trend van betaalde alternate build bouw instructies een beetje tegen te gaan. (Zie eerdere post van mij in dit topic)
die 3-1 creator setjes zijn bij bol.com ~rond 15,-Kapoen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:51:
Voor een budget van 10 of 15 euro zou je bv. dezelfde polybag een paar keer kunnen gebruiken, of meerdere polybags op een hoop.
Niet eens zozeer vanwege de kosten maar ik koop alleen sets waar ik echt wat mee heb. De kleine 15,- setjes laat ik eigenlijk altijd wel links liggen, die doen me weinig. Als parts pack koop ik ze ook niet.
Vandaar mijn opmerking om ook mee te kunnen doen als je de parts zelf toch al in de collectie hebt.
En idd, het hoeven niet elke maand 15,- setjes te zijn.
We zouden ook 1x per jaar een grote MOC challenge kunnen doen met een set die iedereen al zelf in bezit heeft (of bereid is deze aan te schaffen). Bijv een modulair building of een grote Technic set.
Dat zal het aantal deelnemers wellicht wat beperken maar geeft wel een veel grotere uitdaging voor degene die de set al wel hebben.
Haha, tuurlijk niet
Ik denk dat bijna niemand elke maand mee gaat doen. Onder de vijftien euro lijkt me ideaal voor reguliere challenges. Soms afwijken, wellicht met een poll vooraf om te kijken welke grote sets de Tweakers hier zoal beschikbaar hebben, kan natuurlijk altijd nog.QuattroNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:41:
Ik betwijfel (weet bijna zeker) dat ik niet iedere maand een setje erbij koop puur en alleen om aan de challenge mee te doen.
Niet eens zozeer vanwege de kosten maar ik koop alleen sets waar ik echt wat mee heb. De kleine 15,- setjes laat ik eigenlijk altijd wel links liggen, die doen me weinig. Als parts pack koop ik ze ook niet.
Vandaar mijn opmerking om ook mee te kunnen doen als je de parts zelf toch al in de collectie hebt.
En idd, het hoeven niet elke maand 15,- setjes te zijn.
We zouden ook 1x per jaar een grote MOC challenge kunnen doen met een set die iedereen al zelf in bezit heeft (of bereid is deze aan te schaffen). Bijv een modulair building of een grote Technic set.
Dat zal het aantal deelnemers wellicht wat beperken maar geeft wel een veel grotere uitdaging voor degene die de set al wel hebben.
Overigens pleit ik er wel voor dat sets waar geen minifigs in zitten gebruik mogen maken van één of twee minifigs van buiten de set.
Dat kan je beter per challenge doen denk ikErikT738 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:53:
[...]
Ik denk dat bijna niemand elke maand mee gaat doen. Onder de vijftien euro lijkt me ideaal voor reguliere challenges. Soms afwijken, wellicht met een poll vooraf om te kijken welke grote sets de Tweakers hier zoal beschikbaar hebben, kan natuurlijk altijd nog.
Overigens pleit ik er wel voor dat sets waar geen minifigs in zitten gebruik mogen maken van één of twee minifigs van buiten de set.
Bijvoorbeeld
Challenge mei 2021
Set: set nummerReserveonderdelen: ja | enkel officiële onderdelenlijst.
Minifigs: alleen in set | extern toegestaan, max xx stuks (en alleen als minifig).
Vervangende kleuren tov onderdelenlijst: ja | nee (voor als je los van kleur enkel van de onderdelen uit wil gaan)
Verplicht thema: nee | ja, thema is: Zomer
Slechts één deelname per persoon.
Dat kleinschalige juich ik ook toe. Prima om dat op maandbasis te doen.Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:02:
@QuattroNL Volgens mij ligt de kracht juist in het kleinschalige en er geen 2-3.000 part MOC van een modular of technic model. Juist die creatieve mini-builds zijn het leukst om te zien en kan men relatief snel maken voor een lage drempel.
Alleen 1e per jaar een uitschieter, iets echt speciaals, lijkt me wel leuk.
Maargoed, dat bepalen we met z'n allen. Als niemand dat wil, ook prima
Ik ben het daar helemaal mee eens. Ik vind het juist heel leuk om bestaande setjes als basis te gebruiken (dus niet afwijken in kleuren e.d., vind ik persoonlijk) omdat er dan echt iets van je creativiteit gevraagd wordt. Op Facebook zie ik ook wel eens challenges langskomen, maar daar doe ik bij voorbaat al niet aan mee omdat het niveau ontzettend hoog ligt, en omdat de één gewoon veel meer soorten steentjes heeft liggen dan de ander (of handiger is met Studio dan de ander). Als iedereen dezelfde kleine set als basis heeft, dan is het meteen ook wat meer afgebakend.Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:02:
@QuattroNL Volgens mij ligt de kracht juist in het kleinschalige en er geen 2-3.000 part MOC van een modular of technic model. Juist die creatieve mini-builds zijn het leukst om te zien en kan men relatief snel maken voor een lage drempel.
En je kunt ook per maand kijken of je meedoet of niet, toch?
Eens per jaar een uitschieter vind ik ook prima
[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 29-04-2021 17:10 ]
Jangbricks heeft iets gelijkaardigs gedaan met set 10402 Fun Future (setje van €10 in 2018 dacht ik):
- Tell me what to build #01 - Mech
- Tell me what to build #02 - Dragon
- Tell me what to build #03 - Spaceship
- Tell me what to build #04 - Tank
Altijd al afgevraagd: zijn de reserveonderdelen dezelfde voor iedereen? Of is het een soort random selectie van klein grut?Señor Sjon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:02:
Reserveonderdelen: ja | enkel officiële onderdelenlijst.
Alles 1x1 laag krijg ik altijd als spare, ongeacht de vorm en staafjes, skates, kraantjes, antennes, kaasjes en ander klein grut.CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:28:
[...]
Altijd al afgevraagd: zijn de reserveonderdelen dezelfde voor iedereen? Of is het een soort random selectie van klein grut?
Niet trots of niet zonder LEGO naar buiten gelopen?wErudite schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:44:
Liep zojuist door de Intertoys heen en kan met trots zeggen dat ik zonder Lego naar buiten ben gelopen![]()
Haha, tuurlijk niet
@challenge
Heb ik het goed begrepen dat de bedoeling is dat iedereen hetzelfde uitgangspunt, dus dezelfde set, moet gebruiken?
Of is het idee dat er een maximaal bedrag wordt gesteld, zodat je elke inzending voor het maximale bedrag zou moeten kunnen kopen, hetzij een set, hetzij losse onderdelen via BrickLink/ BrickOwl/ LEGO parts.
[ Voor 36% gewijzigd door GeeBee op 29-04-2021 20:07 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Zover ik begrijp dezelfde set of alle parts los van die set. Zelfde uitgangspunt en kijken wat iedereen op zijn eigen creatieve manier van bouwt.GeeBee schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:01:
[...]
Niet trots of niet zonder LEGO naar buiten gelopen?
@challenge
Heb ik het goed begrepen dat de bedoeling is dat iedereen hetzelfde uitgangspunt, dus dezelfde set, moet gebruiken?
Of is het idee dat er een maximaal bedrag wordt gesteld, zodat je elke inzending voor het maximale bedrag zou moeten kunnen kopen, hetzij een set, hetzij losse onderdelen via BrickLink/ BrickOwl/ LEGO parts.
Iedereen op basis van dezelfde set, dus iedereen begint met dezelfde onderdelen.GeeBee schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:01:
[...]
Niet trots of niet zonder LEGO naar buiten gelopen?
@challenge
Goed plan, ik stel als aftrapper de 6399 voorQuattroNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:06:
[...]
Alleen 1e per jaar een uitschieter, iets echt speciaals, lijkt me wel leuk.
Anyway, leuk idee die Challenge. Ik doe wel mee!
6399almightyarjen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:15:
[...]
Goed plan, ik stel als aftrapper de 6399 voor
Anyway, leuk idee die Challenge. Ik doe wel mee!
Wellicht kunnen we een thema per maand koppelen aan een bepaalde set?
Pssst Star Wars
Of wat algemener zoals een voertuig, diorama, dieren, monsters, robots, you get the idea
Of misschien juist geen thema, Go Nuts!
In ieder geval lekker laagdrempelig houden, of het nu hoogstaand design is of niet, lekker bouwen.
Toevallig heb ik mezelf onlangs voorgenomen om wat meer zelf te bouwen met de sets die ik heb, zo heb je er nog meer plezier en voldoening van.
[ Voor 13% gewijzigd door Marsman83 op 29-04-2021 22:18 ]
- 15 euro lijkt mij een prima bedrag voor een klein setje.
- Lijkt mij wel goed vooraf te polsen hoeveel er mee doen met de challenge
- Het hoeft niet elke keer een challenge te zijn waar een nieuwe set gekocht word. Kan ook denken aan maak een mooi bouwwerk met max 200 parts en gebruik daar minimaal op 1 plek de SNOT techniek.
Vind het wel een toffe manier om wat meer eigen bouwsels voorbij te laten komen
200 fish found!
Wat ik er ook leuk aan vind is dat je van elkaar kunt leren! En kunt zien hoeveel je kunt maken als je allemaal dezelfde stenen gebruiktZeehond schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:27:
Vind het idee voor een challenge ook super leuk. Opzicht mijn eerste gedachte erbij:
- 15 euro lijkt mij een prima bedrag voor een klein setje.
- Lijkt mij wel goed vooraf te polsen hoeveel er mee doen met de challenge
- Het hoeft niet elke keer een challenge te zijn waar een nieuwe set gekocht word. Kan ook denken aan maak een mooi bouwwerk met max 200 parts en gebruik daar minimaal op 1 plek de SNOT techniek.
Vind het wel een toffe manier om wat meer eigen bouwsels voorbij te laten komen.
En inderdaad erg leuk om zo wat meer eigen bouwsels langs te zien komen!
Zelf blijf ik wel van mening dat het het leukst is om een bestaande set als basis te gebruiken, omdat de een van zichzelf over veel meer mogelijke onderdelen beschikt om te gebruiken dan de ander. Als je dezelfde set gebruikt, komt het echt aan op je eigen creativiteit. Maar we hoeven het niet meteen in beton te gieten, we kunnen gewoon een beetje uitproberen wat werkt
Zelf heb ik bij een PLUS supermarkt aktie 2x de zeedieren (https://brickset.com/sets/31088-1/Deep-Sea-Creatures) gekocht en die gebruik ik alleen om allerlei dieren van te maken mbv een dierenencyclopedie terwijl ik op de bank zit (naast mijn vrouw die tv kijkt :-) )
Al vele gemaakt:
- Kameleon
- Uil
- Bidsprinkhaan
- Goudvis
- BabySchildpad
- Pinguin
- Piranha
- Zeilvis
etc.
Zie wat voorbeelden..
:strip_exif()/f/image/wJj5SVasW2p8fdiW5McFKxU4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AwwX1DOHpAAsvDFZVeFaSaSb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EsW2GSbuCVVSprRS5kBwGVUj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qc6Px7PHGox2BYzBuYHs43A6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nxnjABcMeuE5TM0pWwnFWIEZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 81% gewijzigd door D75 op 30-04-2021 10:01 ]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Volgens mij is het tijd om de set & regels voor de eerste ronde/pilot te bepalen want er is genoeg animo om het eens uit te proberen denk ik zo
Volgens mij zijn dit wel leuke opties. Misschien niet de haai omdat die uitdaging al "solved" is door @D75phYzar schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:02:
@D75 zeer tof! En een goede "flex" om de competitie op scherp te zetten
Volgens mij is het tijd om de set & regels voor de eerste ronde/pilot te bepalen want er is genoeg animo om het eens uit te proberen denk ik zo
Openingspost wordt op dit moment voorbereid door @Jakkus. Idee is om een van de 3-1 Creator dierensets te gebruiken voor de eerste challenge.phYzar schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:02:
@D75 zeer tof! En een goede "flex" om de competitie op scherp te zetten
En hier is die dan:
De Tweakers Lego MOC Challenge
[ Voor 11% gewijzigd door chrisO op 30-04-2021 10:31 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Jakkus op 30-04-2021 10:32 ]
Staat hier ook compleet in een plastic box, doos en handleiding heb ik ook
En nee, die mag je niet lenen
Overigens zou @almightyarjen die challenge makkelijk winnen; die heeft iets meer aan monorail dan alleen de 6399. Alleen is ie volgens mij wel zo stom geweest om de doos weg te gooien
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ze er hier mensen die een lucht compressor gebruiken en zo ja welke?
Ikzelf gebruik een Swiffer Duster die ik voorzichtig over en langs mijn Lego sets haal wanneer ik zie dat er stof op ligt. Dat werkt best goed vind ik.WeAreLegion schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:45:
Ik heb het laatste jaar redelijk wat lego gekocht en gebouwd, dat staat nu in een vitrine kast en op wat kasten, maar hoe houden jullie het geheel schoon/stof vrij. Ik heb in begin van die aircans gekocht bij de action maar er moet volgens mij toch wel betere manier zijn.
Helaas is stof verzamelen een vervelende eigenschap van Lego sets die op display staan.
4 jaar geleden verkocht (met paar missende stukjes en zonder doos etc) voor flink wat honderden euros.
[ Voor 8% gewijzigd door Basekid op 30-04-2021 14:53 ]
Jah ik heb ook zo swiffer, maar dan heb ik bijna een baan er bij. Of ik ben gewoon neurotisch dat kan ook hoor.Haay schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:48:
[...]
Ikzelf gebruik een Swiffer Duster die ik voorzichtig over en langs mijn Lego sets haal wanneer ik zie dat er stof op ligt. Dat werkt best goed vind ik.
Helaas is stof verzamelen een vervelende eigenschap van Lego sets die op display staan.
Kleinere varianten voor de kleine hoekjes. Werkt als een malle
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Mooi, maar over afstoffen gesproken.............[b]AnnaAnjo in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"AnnaAnjo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:19
Eindelijk bloemen die wel lang zullen blijven staan!
mits de kat de vaas niet om gooit
Het is natuurlijk wel een manier om een eerlijke wedstrijd te houden waarbij het echt volledig op de vaardigheden aan komt van de bouwer jaJakkus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:40:
[...]
Wat ik er ook leuk aan vind is dat je van elkaar kunt leren! En kunt zien hoeveel je kunt maken als je allemaal dezelfde stenen gebruikt
En inderdaad erg leuk om zo wat meer eigen bouwsels langs te zien komen!
Zelf blijf ik wel van mening dat het het leukst is om een bestaande set als basis te gebruiken, omdat de een van zichzelf over veel meer mogelijke onderdelen beschikt om te gebruiken dan de ander. Als je dezelfde set gebruikt, komt het echt aan op je eigen creativiteit. Maar we hoeven het niet meteen in beton te gieten, we kunnen gewoon een beetje uitproberen wat werkt
200 fish found!
Dit dus! En bij mij is teveel stof op een set een hint om de set af te breken en vervangen door iets nieuws. beetje rouleren dus en bij het afbreken, schoonmaken. Mijn display ruimte is helaas niet onbeperkt en zeker minder groot dan mijn verzameling aan sets.Señor Sjon schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:01:
Grote make-up kwast. Zachte haren die overal bijkomen en kan je makkelijk uitkloppen. Vrouwlief aan de Lego heeft zo zijn perks.
Tweakers Lego MOC Challenge - mei 2021
BesteldJakkus schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:31:
De Tweakers MOC challenge voor mei staat online!
Tweakers Lego MOC Challenge - mei 2021
Toch heel anders dan de Bugatti die ik bijna eerder deze week had beste.d
Afgelopen week heb ik ook de Reach Stacker gebouwd en ik vond het ook echt een fantastische build!Eurionair schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:56:
[...]
Heb ook nog niet alle MOC's van de 42082 gebouwd maar die Reach Stacker is mijn favoriet tot nu toe.
Heel mooi en visueel sterk project weer! Heel hoge productiekwaliteit, dus ik kan me niet inbeelden hoeveel uren werk je daarin gestoken hebtalmightyarjen schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:00:
Na veel ploeterwerk is de video van de trein - T-rex crash eindelijk gereed. Ik heb er een "cinematic" look aan gegeven. Vooral het draaiende beeld wat op het Matrix camera effect lijkt was een uitdaging: er was aardig wat timing voor nodig waardoor ik het niet handmatig voor elkaar kreeg dus heb ik daarvoor gebruik gemaakt van een Arduino. Enjoy en laat even weten wat je ervan vindt, altijd leuk
De gimmick van de classic alien minifig(s) vind ik altijd leuk
Je vaardigheden met beeld en animatie worden telkens beter, dus wie weet ga je brotherhoodworkshop nog voorbij
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
:strip_exif()/f/image/eGKrRwgUwnOJRJWXGtil1NsM.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UFt2cHWmhIHKinyDZZpinGzB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dOjlKYjwJqnEDYXclG2g37cW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KWVsUqX4HSQbZCpoHPNEkITi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/phqoMATrfltCdNoqVKr9QhMA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RKSpvgWpF9t0U4cjlfspiYgJ.jpg?f=fotoalbum_large)