Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.717 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
JoeZuCK schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:35:
[...]

Zat ik me ook al af te vragen wbt die loods. Maar ja iemand die 160.000 neer kan tellen, kan ook wel een dergelijk pand onderhouden denk ik.

Ik kwam net een foto tegen, van de set, die ik gemaakt heb (toegevoegd aan deze post). Het is een mooie set. Ik zat op BL te kijken wat hij nu 2e hands doet, maar dat valt nog vies tegen. Ik twijfel of ik hem verkoop of niet.

[Afbeelding]
lekker bewaren, denk dat deze net als alle andere piraten schepen flink gaat stijgen de komende jaren.

Die van mij verkoop ik iig nooit meer, baal nog steeds dat ik de Imperial Flagship van een paar jaar terug niet heb kunnen bemachtigen, nu staat ie voor belachelijke bedragen online terwijl die build niet eens heel bijzonder is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:25
Bol heeft een aantal leuke sets met flinke korting. O.a. de Mustang, Harley, Middeleeuwse Smid, ISS, Paradijsvogelplant, typemachine en nog meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:38:
[...]

Heel veel tekst staat er toch niet in het boekje :) Maar volgens mij zijn de verpakkingen hetzelfde.

Als je niet perse Lego wilt, maar wel een enorme Millennium Falcon, kun je ook deze proberen. Is veel goedkoper. Post je ervaringen in het Het kleine 'Bouwsteentjes' topic als je dat doet.
Deze stond bij de suggesties....
https://www.yourwobb.com/...ht?variant=39613139746972

holy mother of all star ships, dat is heel heel groot en vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
cordonbleu schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:19:
Bol heeft een aantal leuke sets met flinke korting. O.a. de Mustang, Harley, Middeleeuwse Smid, ISS, Paradijsvogelplant, typemachine en nog meer.
Middeleeuwse smit is helaas al niet meer te krijgen voor die prijs. Jammer want die had ik graag gehad voor 106 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 16:35
Afas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:40:
[...]

Middeleeuwse smit is helaas al niet meer te krijgen voor die prijs. Jammer want die had ik graag gehad voor 106 euro.
Zag toevallig vannacht toen ik naar bed ging een mailtje van brickwatch van de Middeleeuwse Smit. Was toen gelukkig nog wel op voorraad en direct besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
richard_1st schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:55:
[...]

Zag toevallig vannacht toen ik naar bed ging een mailtje van brickwatch van de Middeleeuwse Smit. Was toen gelukkig nog wel op voorraad en direct besteld.
Zo flauw dat ze dagdeals al s nachts laten beginnen ;) De Middeleeuwse Smid was inderdaad een mooie deal geweest. Vond die tof maar te duur. Ach, wie weet annuleert iemand zijn bestelling nog en komt er eentje terug voor de prijs. Weet je zeker dat je die set wil? :+ Gezegend met veel hoop :P

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 18-12-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-10 18:38
Ik heb ook vannacht de Middeleeuwse Smid weten te bestellen voor €106, voor die prijs kon ik hem niet laten liggen.
Ik twijfel nog over de type writer voor €139. Maar heb eigenlijk geen plek voor die set dus denk dat ik hem maar laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:42
Simone96 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:26:
Ik heb ook vannacht de Middeleeuwse Smid weten te bestellen voor €106, voor die prijs kon ik hem niet laten liggen.
Ik twijfel nog over de type writer voor €139. Maar heb eigenlijk geen plek voor die set dus denk dat ik hem maar laat liggen.
Deze laatste is ook niet meer voorradig. Mijn vermoeden is dat we straks best wat sets op MP voorbij zullen zien komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:33:
[...]

Deze laatste is ook niet meer voorradig. Mijn vermoeden is dat we straks best wat sets op MP voorbij zullen zien komen. :)
Bol heeft een max 2 per klant regeling, misschien is het voor dit soort acties beter om er zelfs 1 per klant van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-10 18:38
meesje schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:33:
[...]

Ah dat maakt de keuze in ieder geval makkelijker dan voor mij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Simone96 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:09:
[...]

Ah dat maakt de keuze in ieder geval makkelijker dan voor mij haha
Haha, hier idem.
Afas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:40:
[...]

Bol heeft een max 2 per klant regeling, misschien is het voor dit soort acties beter om er zelfs 1 per klant van te maken.
Zeker bij gewilde sets (hard to find, creator expert, ideas e.d.) zou dat inderdaad niet verkeerd zijn. Aan de andere kant zullen degene die bewust handel drijven ongetwijfeld wel meerdere accounts hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Bedankt voor de tip, zojuist de paradijsvogelplant (mooi scrabble woord >:) ) besteld voor mijn vriendin.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

Reinier

\o/

Met Select zelfs nog 10% eraf als ik het goed zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard_1st
Gim schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:10:
[...]

Zo flauw dat ze dagdeals al s nachts laten beginnen ;) De Middeleeuwse Smid was inderdaad een mooie deal geweest. Vond die tof maar te duur. Ach, wie weet annuleert iemand zijn bestelling nog en komt er eentje terug voor de prijs. Weet je zeker dat je die set wil? :+ Gezegend met veel hoop :P
Haha ik zal er nog even over nadenken of ik hem echt wil 😜..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben vandaag ook overstag gegaan. De mustang voor 90.50 met select. En van de week 75 euro aan Bol bonnen was te verleidelijk.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 18:02
Lego begint hier best aardige vormen aan te nemen, zo erg zelfs dat ik afspraken met mezelf begin te maken. Ontdekte weer een gave MOC; https://rebrickable.com/m...d-gt40-mk-i-1967/#details waar voor het grootste deel de 42096 voor nodig is. Ik ga deze niet online bestellen maar als ie bij de Intertoys ligt dan neem ik 'm mee, anders zie ik af van dit project.
Er stond er nog eentje hier beneden dus ja, afspraak is afspraak :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
artificial_sun schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:21:
Ik ben vandaag ook overstag gegaan. De mustang voor 90.50 met select. En van de week 75 euro aan Bol bonnen was te verleidelijk.
En daarmee een hele toffe set in huis gehaald 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:13
Iemand wat tips voor een mooie vitrinekast of kast met glazen deuren om Lego mooi in op te stellen? (mag ook een wandkast zijn zonder deuren eigenlijk)

Ik ben op zoek waar het Hogwarts Castle in past en moet daarom minimaal 50cm diep zijn. Bij de "normale" winkels als Ikea, Jysk etc zijn de meeste kasten maar zo'n 40cm diep.

En bij de wat specialere vitrinekasten/kastenmakers ben je al snel 1000eu kwijt. Dat gaat me veel te ver.

Iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door SideShow118 op 18-12-2021 14:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 22:33
Vandaag ook het kerstdorp opgezet. Andere jaren op de kast/tafel, maar bij het ontbreken van een kat kunnen we het dit jaar rond de kerstboom zetten. Inclusief de rijdende trein.

Volgend jaar verwacht ik dat het niet meer mogelijk is. Dus van het grote gemis een klein voordeel hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECIkCDM6NeitVs5gjitw1l_3tnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRcrd8vYhLk2OkzwZri1ZlF1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

SideShow118 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:03:
Iemand wat tips voor een mooie vitrinekast of kast met glazen deuren om Lego mooi in op te stellen? (mag ook een wandkast zijn zonder deuren eigenlijk)

Ik ben op zoek waar het Hogwarts Castle in past en moet daarom minimaal 50cm diep zijn. Bij de "normale" winkels als Ikea, Jysk etc zijn de meeste kasten maar zo'n 40cm diep.

En bij de wat specialere vitrinekasten/kastenmakers ben je al snel 1000eu kwijt. Dat gaat me veel te ver.

Iemand tips?
De PAX kasten van Ikea zijn 60cm diep geloof ik. Op verschillende YouTube filmpjes worden in deze kasten grote sets geherbergd. Er zijn alleen volgens mij geen glazen deuren met helder glas beschikbaar.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Roland_EM25 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:14:
De PAX kasten van Ikea zijn 60cm diep geloof ik. Op verschillende YouTube filmpjes worden in deze kasten grote sets geherbergd. Er zijn alleen volgens mij geen glazen deuren met helder glas beschikbaar.
Een Pax kast is wel handig om Lego op te bergen, maar om het uit te stallen vind ik ze veel te donker. Of je moet het een stuk ruimer opzetten en lampjes toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEuA6nwy5_UBGWTZTg-qOKxWqZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6zYR8y4r28G17TxCOjSvF4k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 18-12-2021 15:29 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 30-09 18:14
Roland_EM25 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:14:
[...]

Ik heb de zwarte metalen vitrinekasten van IKEA, en t zou moeten kunnen passen mits je t boothuis eraf laat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7O1hw981whRQQBHXiRcom8DNaYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sN942RyxYJGcpKt1LUdzMkUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 10:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLRfPLRd6_Vpd5RIZvrHMHW0X3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0fqR9qQsKT77hxEyxoObJek.jpg?f=fotoalbum_large
Morgen maar eens beginnen met de vissersboot. Eentje voor mezelf en eentje voor de verkoop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zonoskar schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:28:
[...]

Een Pax kast is wel handig om Lego op te bergen, maar om het uit te stallen vind ik ze veel te donker. Of je moet het een stuk ruimer opzetten en lampjes toevoegen.

[Afbeelding]
@SideShow118

Zonoskar, je hebt dan ook wel een gekleurde kast, wij hebben net witte PAX kasten voor zowel kleding als spullen hier in huis gemonteerd.

Een witte kast maakt erg veel verschil als het om displayen gaat.

Verder ben ik over de PAXen erg te spreken, zit goed in elkaar en blijft stevig en veel verschillende opties aan laatjes, plankjes etc.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 13:48
Nou hij is binnen hoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pvv0UmnzCoBu-eicLv-QcH1UMMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VAHX66YNDdVobtwOomcGTKa.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal netjes in omdoos van lego zelf geleverd. (is dat altijd zo?)
En gelukkig de doos helemaal netjes en onbeschadigd.

Is het normaal dat ik nu net zo blij ben als een klein kind? :+
Ben benieuwd hoelang ik er over ga doen, maar heb straks gelukkig 2 weken vakantie en mag vanaf morgen toch niks anders meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 12:29

Maximus

There is no substitute

Denniz0229 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:21:
Nou hij is binnen hoor:
[Afbeelding]

Ben benieuwd hoelang ik er over ga doen, maar heb straks gelukkig 2 weken vakantie en mag vanaf morgen toch niks anders meer doen.
Gaaf! Als ze hier nu nog eens een X-Wing van uitbrengen _/-\o_ Dan ligt de creditcard daarna bij te komen :+

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:06

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:10
Denniz0229 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:21:
Nou hij is binnen hoor:
[Afbeelding]

Deze zou ik graag eens kopen, paar weken geleden getwijfeld maar dacht toen “best veel geld voor wat Lego”

Nu 4 weken later,

Lamborghini 280
Bugatti. 300
Ducati 35
Saturn V. 120
NASA discovery 170
Assembly square 260
Spookhuis. 220
Politiebureau. 160
T-rex Chaos. 250
Home alone. 250
Defender. 100

:+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 30-09 18:14
schumi1986 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:14:
[...]

Deze zou ik graag eens kopen, paar weken geleden getwijfeld maar dacht toen “best veel geld voor wat Lego”

Nu 4 weken later,

Lamborghini 280
Bugatti. 300
Ducati 35
Saturn V. 120
NASA discovery 170
Assembly square 260
Spookhuis. 220
Politiebureau. 160
T-rex Chaos. 250
Home alone. 250
Defender. 100

2K+ verder... :+ Welkom bij LA (Lego Anonymous)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
[...]

Nu 4 weken later,

Lamborghini 280
Bugatti. 300
Ducati 35
Saturn V. 120
NASA discovery 170
Assembly square 260
Spookhuis. 220
Politiebureau. 160
T-rex Chaos. 250
Home alone. 250
Defender. 100

En in dit tempo staat een volgend probleem snel op je te wachten: Waar laat ik alle Lego? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:31

QuattroNL

It is I.

[...]

Nu 4 weken later,

Lamborghini 280
Bugatti. 300
Ducati 35
Saturn V. 120
NASA discovery 170
Assembly square 260
Spookhuis. 220
Politiebureau. 160
T-rex Chaos. 250
Home alone. 250
Defender. 100

Je koopt wel alles voor zo ongeveer de hoofd/adviesprijs. Ja dan gaat het hard.
(ik ben een echte koopjesjager....al moet je dan vaak wel lang wachten...)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:10
Afas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:31:
[...]
En in dit tempo staat een volgend probleem snel op je te wachten: Waar laat ik alle Lego? :D
Haha idd, binnenkort maar eens naar de Ikea
QuattroNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:41:
[...]

Klopt ik heb een aantal sets bij Lego gekocht voor de dubbele VIP punten/fleece kleed/voortuin van de kerstman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 20:32

Pixelmagic

Ubergeek

schumi1986 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:59:
[...]

Dat wordt dan vanavond of volgend jaar vrees ik.. :X

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
schumi1986 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:59:
[...]

[...]
Want hun magazijn staat te koop. :?

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:29
Ik ben weer met de stad bezig. Alles gaat weer overhoop ;)

Situatie vooraf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5U8OElDqO7y2kqXkBdoOZ4f7jQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaTk4KokWhnGZudKzv1cBTAl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de tafels verplaatst, in plaats van een vierkant zitten er nu wat meer hoekjes in. Daarnaast staan de achterkant en een zijkant tegen de muur aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGglP7-lIeVWM2XOt7o-PRVpakM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHNxnfZtyakAqSZeQaW8liNm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfGHM0oC3DN2y73Aaifi3Y44LlE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umzN0Dd9LjxMTsNEZ4NvKOHx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xm5jcWE7G1vHMygmVrvdOzHcY6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4csxlKShdlLTUfDGfaod3VGe.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1Jw5_MB3YJYlkCXHlNwK5QNKi8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJuB24ior0yrV6ciodbFxoR8.jpg?f=fotoalbum_tile

En dit is hoe het nu staat. Nog wel een hoop werk aan te doen, en waarschijnlijk verschuift er ook nog wel het een en ander:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JW1MAAWBwQkn0aCNz6CsrybisCU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htJ6P1M9wu79VffCfagj90Rs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkpz-CMLlv_R-rx2G4lgrgGIrbc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f258hcCq557kHTgTOFZoORm6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcp0Pu_AyFFDlSD6d5hjvmkZD14=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3dl7CAe7i2jkTVr6MOqqayf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyum6scWwjVIiWKrz6RYcoGAxPo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFqTj7gfVXeDJxNzX1xqxPhk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8ar2IZ82Mhci15xfG4rSU4bCmI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OANlX1DxAj1cifnqVWXLjfoe.jpg?f=fotoalbum_tile

Het is altijd even wennen als het zo anders staat, vind ik. En even uitvinden hoe het allemaal het mooist staat. Wordt vervolgd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 18-12-2021 18:32 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:34
[...]

Nu 4 weken later,

Lamborghini 280
Bugatti. 300
Ducati 35
Saturn V. 120
NASA discovery 170
Assembly square 260
Spookhuis. 220
Politiebureau. 160
T-rex Chaos. 250
Home alone. 250
Defender. 100

Echt verslavend lego, sinds ik begonnen ben met lego in juli dit jaar ook al ongeveer 2500 euro uit gegeven, en moet me zelf nu nog steeds in houden om niet alles te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Jakkus Indrukwekkend. En wat een werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@meesje Zeker een hoop werk! Ik ben er de hele dag zoet mee geweest. Maar ik vind het ook leuk om te doen! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:34
Jakkus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:29:
Ik ben weer met de stad bezig. Alles gaat weer overhoop ;)

Situatie vooraf:
[Afbeelding]

Ik heb de tafels verplaatst, in plaats van een vierkant zitten er nu wat meer hoekjes in. Daarnaast staan de achterkant en een zijkant tegen de muur aan:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

En dit is hoe het nu staat. Nog wel een hoop werk aan te doen, en waarschijnlijk verschuift er ook nog wel het een en ander:
[Afbeelding][Afbeelding]

Het is altijd even wennen als het zo anders staat, vind ik. En even uitvinden hoe het allemaal het mooist staat. Wordt vervolgd :)
blijft toch echt gaaf die stad, blijf je in ieder geval lekker bezig en kost ook geen geld, kan zelf niet wachten tot ik hier kan beginnen met de zolder en ook een begin te maken aan een soort van stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Jakkus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:36:
@meesje Zeker een hoop werk! Ik ben er de hele dag zoet mee geweest. Maar ik vind het ook leuk om te doen! :)
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik ben enorm jaloers op zo’n kamer. Wij hebben helaas geen ruimte over.
Vroeger als kind had ik mijn stad met Lego trein op een tafeltennistafel. Dat vond ik al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 20:16
Weet niet of deze al gepost was maar hier is het complete setje.: 8)

Niet helemaal SFW vaandaar de spoiler,
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxXabRxpJrkihtkQBtW26GDDu9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbohgIlOdnLw3tJ4QX0oBo3k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mir4dor
MaxDamage schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:25:
Weet niet of deze al gepost was maar hier is het complete setje.: 8)

Niet helemaal SFW vaandaar de spoiler,
spoiler:
Dit bederft de pret een beetje :| had dan voor een badpak gekozen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard_1st
QuattroNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:41:
[...]

Ik heb hetzelfde hier! Gooi de sets in m’n Brickwatch en wacht geduldig af. Ik houd overigens wel enigszins rekening met de verkrijgbaarheid van de sets. Dus soms is het dan alsnog een set voor de adviesprijs kopen omdat hij kort erna eruit gaat.
Maar heb door het wachten laatst wel de Lambo voor 225 kunnen scoren en vandaag de Middeleeuwse Smit voor 106. Dus wachten loont soms zeker ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
https://rebrickable.com/s.../ford-mustang/#alt_builds

mocht je iets willen bouwen en geen nieuwe set willen kopen... deze heeft echt zoveel alternatieven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38
meesje schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:59:
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik ben enorm jaloers op zo’n kamer. Wij hebben helaas geen ruimte over.
Vroeger als kind had ik mijn stad met Lego trein op een tafeltennistafel. Dat vond ik al heel wat.
Ik zit al te denken ... ooit, wanneer de kinderen het huis uit gaan, dan .... wil ik een eigen Lego kamer! :*)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32

Ottooo

Vuurvlieg

Het was nog even een priegelwerkje, maar uiteindelijk ging het toevoegen van de lampjes sneller dan ik had verwacht. Mooi op tijd klaar voor kerst. o<:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-V7UUXsaJNDPZWG1mL1peP0IY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JovjZHQRsMBJjoJDgzFOfQKo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
Ships, te laat, had verwacht dat het vandaag ook nog wel geldig was.. nou dan maar weer afwachten of zo’n aanbieding weer eens komt..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26
Dat rebrickable is toch wel graaf. Net gezien dat je van de Porsche ook een lamborgini kan maken >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11

artificial_sun

Mazda Rx7

De creator mustang heeft ook hele mooie MOCs. Maar ik ga proberen er een RX-7 van te maken

Stadia was beter....

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Webgnome schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:42:
Dat rebrickable is toch wel graaf. Net gezien dat je van de Porsche ook een lamborgini kan maken >:)
Idd, die is echt heel gaaf!
Staat hier al langer in elkaar dan de Porsche.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i_aTHLTMFVzm9UBeGxoNWsg89I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sjgfLqG6Qk8tDbTIYoCzO9R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seAp9DJGDiAB2QTyf8aq5eNDGvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8fTh5JFJroHBm2TAHnSpxoN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:12

Superkiwi

Hoi doei

Ik weet niet of het mogelijk is maar als het kan zou ik het onderdeel in het midden van de motorkap 180 graden draaien zodat het logo onderaan de motorkap zit.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Superkiwi schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:26:
Ik weet niet of het mogelijk is maar als het kan zou ik het onderdeel in het midden van de motorkap 180 graden draaien zodat het logo onderaan de motorkap zit.
Dat kan helaas niet. Dit onderdeel met het logo zit volgens de beschrijving ergens anders alleen oogt het model dan niet meer symmetrisch (iets met ocd).
Dus dan maar zo. In mijn Bricklink orderlijst staat dit part er al in, zonder logo.
(en ergens een klein Lambo-stickertje zien te scoren zou gaaf zijn).

Opzich valt er nog wel meer te verbeteren alleen heb je dan meer/andere parts nodig en dat is nou juist het gave van een MOC puur op basis van een bestaande set.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:18:
[...]

ik vind m maar 'klein', klein qua oppervlakte, klein (dat blauwe tiny ding)

ergens vind ik m wel gaaf, maar niet overtuigend. moet m denk ik eerst in het echt zien

//edit; ik gok dat ik deze ga overslaan, de 'diagonale' opstelling gaat bij mij eigenlijk nergens 'mooi' passen.
nu ik de prijs zie van 200, weet ik het heeel zeker; deze komt er niet
Even de prijs in verhouding zetten

Boutique Hotel / 199,99 per 3,066 stukjes
Police Station / 179,99 € per 2,923 stukjes
Corner Garage / 179,99 € per 2,569 stukjes
Bookshop / 159,99 € per 2,504 stukjes

Ofschoon ik het ook wel een stevig prijsje vindt is het denk ik nog wel redelijk in verhouding. Kijken we naar het politiebureau en de garage dan heb je voor dezelfde prijs bijna 400 steentjes meer. Zal nu ook wel wat inflatie bij zitten, beschikbaarheid, weet ik wat. Had 'm liever gezien op 189 maar dat zal ongetwijfeld lukken via een andere winkel dan lego zelf of in een aanbieding. Twijfel of ik 'm moet kopen, ik heb de bookshop ook nog niet, misschien die eerst maar.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zonet begonnen aan één van mijn grootste sets ooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayqOzcVIZfYLnMbdlJefu9ZMiRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvOMOkhy6ibPnDnXGXwvPRFs.jpg?f=fotoalbum_large

Na vele, vele, ontelbare uren zwoegen is ie eindelijk klaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8g8WLL814PJS_gS20quY5YrA6K0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwy19JLkIFDAUtlT277Z5N3V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tt9KMzJdeGHRmJcI_Nq0tObj5AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtQae43CzECnLJGLWa7qiWgx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGhZOa5yMb7eQefCNnxnXTHMkK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Xo5ExJHNG8yxSfBITgPnZWp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCzltVlrZ5DAwQext-FABXFAEPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w9PeJOEGbm8JWK7jVk0u7Huw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu alleen nog motorisering 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind het bijzonder knap dat Lego dit soort kleine sets zo goed laat lukken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hij is leuk hè mijn 3 jarig zoontje wil er de hele tijd mee spelen. "Even grasmaaien papa!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ja het is echt een heel klein schattig dingetje, inderdaad knap dat ze dat met relatief weinig steentjes weten te realiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TripleQ schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:56:
[...]

Hij is leuk hè mijn 3 jarig zoontje wil er de hele tijd mee spelen. "Even grasmaaien papa!"
Herkenbaar, exact dat zeggen mijn twee jongens (3 en 6) ook :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

almightyarjen

When does the hurting stop?

cbr600f4i schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:57:
[...]

Even de prijs in verhouding zetten

Boutique Hotel / 199,99 per 3,066 stukjes
Police Station / 179,99 € per 2,923 stukjes
Corner Garage / 179,99 € per 2,569 stukjes
Bookshop / 159,99 € per 2,504 stukjes

Ofschoon ik het ook wel een stevig prijsje vindt is het denk ik nog wel redelijk in verhouding. Kijken we naar het politiebureau en de garage dan heb je voor dezelfde prijs bijna 400 steentjes meer. Zal nu ook wel wat inflatie bij zitten, beschikbaarheid, weet ik wat. Had 'm liever gezien op 189 maar dat zal ongetwijfeld lukken via een andere winkel dan lego zelf of in een aanbieding. Twijfel of ik 'm moet kopen, ik heb de bookshop ook nog niet, misschien die eerst maar.
Het wordt tijd dat inflatie meegerekend gaat worden: met bijna 5% gaat het hard: dat zijn 150 stukjes minder bij een set van 3000 stukjes.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

QuattroNL schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Argh, die instructies heb ik in september al gekocht.. ach, nieuwe lockdown. Aan het eind van de week staat hier een Lamborghini op de stoep. Zoals hier al een tijdje een Porsche op de stoep staat:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/bw1fynuMUyC99WpJm5IaZbXkeum2sEvEFAbPgDqwf2h-sUTogL8kn45kBKgSsucM0XgO-sQjfRF2laBgQCxnJbvHc8P-GNAnEdw54rnqfRqDM4qhSRZtXyUPfnfY7t9sm2NtDVLkvOc=w640

Hier staat tekst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 15:55
Sinds kort hier ook weer besmet met het Lego virus.
Zijn hier nu bezig met de Lego Harry Potter Hedwig 75979 set en de Lego architecture Londen 21034 set.
Tot nu toe bevalt dit er goed en er zullen ongetwijfeld meer sets gaan komen.
Al een hele lijst op brickwatch aangemaakt met interessante sets.
Nou weet ik niet of ik op de juiste plek ben hiervoor maar <knip> Nee, dat ben je niet. Dit moet in het subforum V&A overig.

[ Voor 119% gewijzigd door Ardana op 20-12-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:52

masauri

aka qwybyte

Zijn er nog mensen die de lego city advent kalender hebben?
Ik heb aan de hand dat ik 1 wagentje niet heb , en 1 dubbel...

Iemand enige ervaring mee wat lego in zo'n geval doet?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
Webgnome schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:42:
Gaaf, thanks ! Van dezelfde designer; https://rebrickable.com/m...olet-corvette-c3/#details ziet er ook best stoer uit

[Edit] oh, die staat er sinds vandaag op zie ik nu. Heerlijk, mijn twee weken kerstvakantie is nu al te kort vrees ik :+

[ Voor 11% gewijzigd door mir4dor op 19-12-2021 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
@masauri Toevallig ben ik er net weer mee bezig geweest om het laatste vakje te openen, ik heb hem van iemand gekregen :)
Als er een zakje dubbel bij zit en/of één niet, kun je het beste direct contact opnemen met de klantenservice van Lego. Die zullen je ongetwijfeld goed helpen.

Een foto van de stand van zaken bij de adventskalender:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pG4jac8RmpDty5_J53DIUL9LwIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5bkSkwjzXUW50ihsAWvrdT3.jpg?f=fotoalbum_large

@mir4dor Die mocs zijn bijna reden om die Porsche alleen al daarvoor te kopen! Heel erg mooi.

[ Voor 55% gewijzigd door Jakkus op 19-12-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:52

masauri

aka qwybyte

Jakkus schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:10:
@masauri Toevallig ben ik er net weer mee bezig geweest om het laatste vakje te openen :)
Als er een zakje dubbel bij zit en/of één niet, kun je het beste direct contact opnemen met de klantenservice van Lego. Die zullen je ongetwijfeld goed helpen.
Is contact opnemen dan.
Bij het vakje 4 zat de sneeuwruimer ipv het autootje op de afbeelding. Vandaag kwam er weer een sneeuw ruimer uit met de afbeelding van een sneeuwruimer.
Ik vraag me dan af hoe die verpakt worden ....

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 12:29

Maximus

There is no substitute

Klopt; hoop vurig op een re-release. Want was voor deze te laat en nu alleen nog tegen astronomische prijzen te krijgen.

PhD i.o.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• meesje
Natuurlijk niet moeilijk, uitdagend, etc., maar deze John Deere gaat er t.z.t. zeker wel komen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ei8CwymBMcyOUwQMByIDWSOAh4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkwEZOWJbXu8kZNRRzzQYgNC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:14
mortael schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:14:
Handige tip als je de Sian bouwt.

Bij Stap 134, zorg ervoor dat je het grijze 'busje' daadwerkelijk naar binnen hebt zitten (dus bij het gele tandwiel).
En niet naar buiten.
[Afbeelding]

Scheelt enorm als je bij doos/zakjes 4 bent, en je je af vraagt waarom de versnelling het niet goed doet |:(
Voordeel, heb nu 2x plezier van zakjes 2 en 3, en mag hem gedeeltelijk reverse afbouwen :)
Hartelijk dank! Ik heb deze tip gelukkig goed onthouden en heb zojuist het blokje er goed om in gedaan ;)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 12:20
Vandaag even wat uurtjes besteed aan een verlichting setje voor de Ecto-1, man wat zitten daar veel lampjes op zeg.
Maar na veel ploeteren mag het resultaat er zeker wezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXAZgbiVt6ooTSkKkFflp0cqPvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43nF3MgsyM7h2eSo3I6BewdI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit vraagt om motorisering 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 14:21
[...]

Nu 4 weken later,

Lamborghini 280
Bugatti. 300
Ducati 35
Saturn V. 120
NASA discovery 170
Assembly square 260
Spookhuis. 220
Politiebureau. 160
T-rex Chaos. 250
Home alone. 250
Defender. 100

En de Millennium Falcon komt er alsnog bij? >:)

Mooie collectie heb je al voor de rest *hoed af*, ik deed er veel langer over om iets gelijkaardigs bij elkaar te krijgen x jaren geleden.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit weekend de Lego Ecto-1 (10274) creator expert in elkaar gezet. Het was mijn eerste non-Technic set van Lego, afgezien Star Wars sets dan. Bij die Star Wars sets ben ik meestal vrij snel klaar, dus ik vermoedde dat deze Ecto-1 ook redelijk snel klaar zou zijn. Op voorhand had ik door de instructies gekeken en een alle gele, blauwe, rode onderdelen vervangen door iets wat beter paste. Daardoor is de bouwtijd ook een beetje langer denk ik, ik moest soms goed kijken waar iets bevestigd moest worden. Maar het was goed te doen. De bouw is uitdagend en verrassend. Net zoals bij Technic sta je soms verbaasd over hoe iets bevestigd wordt onder de juiste hoek. Vooral de voordeuren zitten super in elkaar, vooral hoe ze gelimiteerd worden in hun uitslag. Ik heb een paar foto's gemaakt, excuses op voorhand voor de hoeveelheid :)

Stap 1 uit het boekje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uanh2of7CWrpT72myDCiS3AsgQg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYxexc1UxLVOrVxzuVqWtRRW.png?f=user_large
Zonder kleuren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVZdzgcLv3-tTvX1WmTgU5aDjtQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xLvcuRH2TkuoCjYuNCrYLiZ9.jpg?f=user_large

Stap 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HU_EFsev1XO6UE8RkGHg16HywMU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BRn1Ff3l2YbT1w21F74wPs18.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6ghf1eK5JQlIUNBJqpaUje5YZo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NeILwsPm2as5J3EJjMCazs54.jpg?f=user_large

Stap 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaTcz4DW-aGe6X7Fx5tKEcNogm4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P62qXB0L9hS1as4CS4NzrNDi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/005qfoNDia0zCX1gdyObo-fowLI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SkzOBiGu9QWhj5D0J61tIKjx.jpg?f=user_large
Detail (ja, de achterbumper zit op zijn kop):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59tRWirwdNzWVdZchaglzK5t3eQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lRt0BoFxQpa1OZtdnt4RScgo.jpg?f=user_large

Stap 4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5WpCyuQCXMTV-_ty4LgX7lswNY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SamwtHazvzRZjVW3Sir7cAmy.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xAUsvvGhwGInHESHP8JR-B6xtg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lFYvK8Isk0gPQfqWwMeX1W4H.jpg?f=user_large

Detail deur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joEOzxJ8ydYIasPi9fiH7XAxloY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NMOpqYEwn0HvPZEz2zn9fz2N.jpg?f=user_large

Stap 5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzSQQP5pVEun1aiM8cgfTq3vyGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XUBvuOG0nhKIaAaZV9k43sGo.jpg?f=user_large

Stap 6 (of 7, ik ben ergens een stap vergeten te fotograferen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQWTJeaHpK4WRWCuLSOmC_4onZY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0tPlp2fcAHRlTkxeaW92A4IB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0mQ7YRTZNy0-RtaFDB65A_bmz0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lQXi4tMUJJ5kHp6CNhBgMvw9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHIvscpiIhKTp4rdCd2pVe2GmyI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/od7Coh9lkijn9AGYBU3gI4Ll.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAAkXTjoCjytLy2p9ZlRKDn5fjE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FUGM2JLAkpfwtB1Q3KiZFUoK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aL4EKXL7EyLa_P3ThsF_URtWopM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zwOWbUQxtio3pDe0QNLL6qn5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sm-VysBvxSXO7ymwNac4W6rBVIQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qX2fO8GIfIHxrjxmR2RMdI9W.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFkMAXcAXgt1VFS3BWUDzzG_oB8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t0dHFDRg598gBIR7OhdkGlbP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlkP6GRrQf0_rwwNuHfF2jO8VmM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qq7Wc7XPpeiwp2ZpbnTuxMMZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZPw1_8yg-qR0b97o3MN5KTJ3FA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xi8I1oLWySWU1q1ILh2wUGO0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdGwjN9yPCjQKwcSpem3LQlbmvY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GGSTP3kYRifR9yFxodkc3e9X.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kESHf5PTiWBiZVa13OJ5DqiQas=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ikY4XoU27JFFOBLAF9ZS3YZQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhV-ZoEc_ilTDq5JezWxqJhxhzE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G6kpcu7dzOUwbZVEmiN4aHgI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYxXkbhuoEbDaTm4fvNcMyvZZTo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yKZE2C5cNWG7RvuMbexkCYZK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FLuNaRnhJ0zp-fEegyrzqG8b6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QoRZIcpQvrdBe32eFUUb9EWb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncfczgbCDHJ6h-0_vqj91iw-KVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gtvz0rRkGwfHSBODyz5iCpnh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16OidYPzFOBbJ_Og4dSFJNGK29k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E2FQw3gJuyj2bklgApIFg9ly.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXo2g3vHjW2MHJlsx_TQi3CgDV4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AoSMMqhW4zYpwCHhUCQ0KeIv.jpg?f=user_large

Ik zie dat ik 2 blokjes ben vergeten, die heb ik meteen even toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B11133_JWd3jIFQm00J-RQNVwSQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JviGr9aegrHbEkQq4r1o6B2O.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7A1ePWAD2-w6VRjQjxU2akKU9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OvQZeRh5DX7yKCFAVw9fhaYY.jpg?f=user_large

Uiteindelijk ben ik 7 uur zoet geweest met deze set, langer dan ik had verwacht. Echt een toffe build en de set heeft een aantal gave functies. Ik hoop dat de BTTF set ook echt uitkomt en van vergelijkbaar nivo is, dan kan die er mooi naast staan. Heel misschien dat ik nog de Mustang koop, die heeft gewoon heel veel toffe alternative builds, maar de andere auto's laten me koud (heeeeeel misschien de Porsche ook nog). En ik had me nog wel voorgenomen alleen Technic, Star Wars en Speed Champions te verzamelen :) De Mustang was 99 euro bij bol.com op zaterdag, maar de bankrekening was redelijk leeg, dus helaas. Hopelijk komt zo'n deal nog eens langs.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:53

SomerenV

It's something!

Webgnome schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:16:
Heeft iemand hier de star wars helmen gemaakt? Ik ben een beetje benieuwd naar de ervaring daarmee. Ik heb namelijk het idee dat je die dingen zo in elkaar hebt gezet dus lijkt het mij een vrij saaie / dure build? Klopt dat beeld dat ik er van heb?
Beetje late to the party, maar ik heb hier de Stormtrooper, Scout Trooper, Boba Fett en de Tie Pilot. Qua bouwen lijkt het allemaal redelijk op elkaar (niet heel gek ook) en het is geen super vette ervaring. Wel dat je soms denkt 'oh, dit is best slim!'. Waar het bij deze sets vooral om draait is hoe ze er uiteindelijk uit zien, en dat was nou net het punt waar ik voorheen wat sceptisch over was, tot m'n vriendin mij er eentje cadeau gaf vorig jaar met kerst.

Het is wat mij betreft gewoon een geslaagde combinatie van de herkenbaarheid van LEGO en de herkenbaarheid van Star Wars. Ze zijn niet super groot dus nemen weinig ruimte in beslag, maar vallen wel direct op zonder dat het snel zal storen. Ideale dus als showpiece, en LEGO mag er wel wat meer maken wat mij betreft _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:01
QuattroNL schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook :) Sterker nog, ik heb de Porsche gekocht om de Lamborghini te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Laatst online: 13-09 19:05
prutsger schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:56:
[...]

Hier ook :) Sterker nog, ik heb de Porsche gekocht om de Lamborghini te kunnen maken.
Die kunnen ze nog wel opnieuw uit gaan brengen als een creator 1=3 set haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15
D75 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:28:
Hierbij mijn kerstdorp van dit jaar.
Wordt nog wel aan wat details gewerkt.. maar dat gaat continue door :*)

[Afbeelding]

Links en rechts de hoogte gemaakt met IKEA Bygglek dozen. Linker tunnel voor trein is wel gemaakt.. rechter is nep.

Wat detailfoto's...

Mijn zoontje heeft een verschrikkelijke sneeuwman gemaakt met een kerstpyjama die net wakker wordt.. (zijn woorden :) )
Gaaf man, dit is mijn visie, wij hebben op dit moment 4 sets, kopen elk jaar de winter village sets maar aankomend jaar wil ik me focussen op terrein.

NAD versterker, dat is ook een plus :D welke speakers heb je er bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Voor degenen met de rode kraan 42082, deze nieuwe helikopter MOC ziet er heel erg gaaf uit! https://rebrickable.com/m...gh-terrain-crane-c-model/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38
mir4dor schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:10:
Gaaf, thanks ! Van dezelfde designer; https://rebrickable.com/m...olet-corvette-c3/#details ziet er ook best stoer uit

[Edit] oh, die staat er sinds vandaag op zie ik nu. Heerlijk, mijn twee weken kerstvakantie is nu al te kort vrees ik :+
Oh wat GAAF is deze MOC! Ik vind die Corvette eigenlijk nog mooier dan die Lamborghini MOC van de Porsche set.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
Ongelofelijk hoe Speed Champions zijn geëvolueerd qua details en grootte. Als Ford liefhebber was ik blij met deze set, en helaas ziet het er niet naar uit dat 2022 ook voorziet in een nieuwe Ford set..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8XdFTy0fYRZlT16re0IGsz04DI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AGobAurFiCy0KLEpGAfTVNF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GwbCVWwE1K6KJi_Q08jsNomBj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAuQTd0lrJ1icjvwUalIGrtX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4EO8SirXY1n2LAEdh2nafEVc_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MmdmJDSwvysYsK4ZglJeCzn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKwauzisbrVDQ4MOSskrdqoR1dI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAqFfaLsg7Jq3KHQNCOKgnMr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qo_Easnb2P1IPeJBsUEjYwiFLvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVMyUFANAT4UfsVXEwAvtdzB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWvhTEaHFVKTZDXdSYjhcRQx0IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fk4B0mbzdT6TpwJntf61vSxP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nP0dzikXW-77AYDKROGeV7RQLEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2TGqIfFzQGNSV3JygcbZb7L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doL6IXRz5dPIdn9XIAFwJqEsO5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gl03S39Wy8oeWDUOJLLi6kzc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
Haay schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:45:
[...]

Oh wat GAAF is deze MOC! Ik vind die Corvette eigenlijk nog mooier dan die Lamborghini MOC van de Porsche set.
Ja echt he. Ik heb de Targa versie nog niet eens gebouwd, zakje is nog dicht, maar deze MOC gaat er eerst komen. Dit aanzicht; https://flic.kr/p/2mRqiyn _/-\o_
Ook het geprinte Porche logo zie ik nergens terug dus ik denk dat dat blokje niet wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:43
toolkist schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:38:
[...]

Ver rijden? Anders een dedicated ritje zodat je het voor de verhuizing al op de nieuwe locatie hebt staan.
nee het is niet heel ver rijden, maar wel redelijk wat drempels en wegversmallingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:20
Kapoen schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:41:
Een mogelijk interessante manier om VIP punten te spenderen komt eraan: VIP add-on packs coming soon
Als ik het artikel goed begrijp komen er een aantal 'parts packs' in verschillende thema's te koop voor VIP punten. Er staat niet vermeld of dit een gelimiteerd artikel is (in welke zin dan ook).

In het artikel staan 4 soorten 'add-ons' vermeld:
- 40512 Fun and Funky VIP Add On Pack
[Afbeelding]
- 40513 Spooky VIP Add On Pack
helaas geen afbeelding van deze, maar wel brickset inventory
- 40514 Winter Wonderland VIP Add On Pack
[Afbeelding]
- 40515 Pirates and Treasure VIP Add On Pack
[Afbeelding]

De precieze inhoud van al deze packs staat ook al op brickset onder hun respectievelijke setnummer.
Geen idee wat deze moeten kosten, maar de inhoud gaat van 100 t.e.m. 150 onderdelen, dus dat is een pak meer dan de Xtra zakjes.
Misschien een gekke vraag, maar is hier ooit nog navolging op gekomen? Ik zit nu het Castle in the Forest is verstuurd op een aantal VIP punten waar ik best zo'n piratenzakje van zou willen kopen. Ik heb al gevonden dat het in eerste instantie om een test in het VK ging, maar we zijn inmiddels toch al wat maanden verder.

De packs doen me een beetje denken aan die extra onderdelen die je vroeger kon bestellen vanuit de catalogus (niet dat ik dat ooit mocht van mijn ouders :p )

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SL/5138-1.png

Als deze packs hier toch niet komen kan ik de punten beter in korting stoppen voor het Creator kasteel, al heb ik daar dan weer geen GWP bij... Over het algemeen koop ik liever niet bij Lego zelf omdat ze erg duur zijn, maar het kasteel heb ik bij de goedkopere Lego boeren nog niet gezien.

Edit - Castle in the Forest is binnen, nu nog bedenken wat ik er mee ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Heel erg tof 8) Dadelijk wordt deze set nog één van m'n favorieten. Voor ~€80 een viertal grote auto's die gebouwd kunnen worden. Ik zie mezelf ook eerst de Lambo (en de Corvette) bouwen alvorens ik één van de Porsches zou bouwen. Grappig... en dat terwijl ik een tijdje terug nog twijfelde omdat het een witte auto was :P
The Evil Brain schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:42:
Voor degenen met de rode kraan 42082, deze nieuwe helikopter MOC ziet er heel erg gaaf uit! https://rebrickable.com/m...gh-terrain-crane-c-model/
En voor wie 42082 niet heeft, er werd hier in het forum ook al melding gedaan van een helikopter MOC van de Landrover Defender.

[ Voor 46% gewijzigd door Gim op 20-12-2021 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

[...]

OOoowww....die Vette is ook al zo gaaf! _/-\o_
Die Firas snapt het wel met z'n MOC's.

Kunnen we geen groupbuy voor die MOC ontwerpen doen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:02
cheiron schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:29:
Ok, er wordt nog steeds met Mario en Luigi gespeeld. En stiekem vindt papa het ook leuk om de parcourtjes te bouwen. [Afbeelding]
Geweldig! :D

Is het een leuke toegevoegde waarde om zowel Mario áls Luigi als starterset te hebben? Onze dochter heeft sinds Sint de Mario starterset en haar lijkt het leuk om Luigi als eerste "uitbreiding" te vragen voor kerst. Heeft dat dusdanig veel toegevoegde waarde dat je het zou prefereren vóór een andere uitbreidingsset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Joster schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:38:
[...]

Is het een leuke toegevoegde waarde om zowel Mario áls Luigi als starterset te hebben? Onze dochter heeft sinds Sint de Mario starterset en haar lijkt het leuk om Luigi als eerste "uitbreiding" te vragen voor kerst. Heeft dat dusdanig veel toegevoegde waarde dat je het zou prefereren vóór een andere uitbreidingsset?
Ik zou eerst een echte uitbreiding halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
Joster schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:38:
[...]

Ik ben vooral voor de Luigi uitbreiding gegaan omdat mijn 3-jarige de Mario vaker wilde lenen van zijn grote broer dan ik had voorzien ;) Nu is er geen gezeur. De uitbreiding van Luigi beidt wel een leuk parcours, maar zou ik niet aanschaffen als ik 1 kind had.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 17:29
OH nee.. ik kom er net achter dat mijn vriendin als kerstkado mij de Lego 10265 Ford Mustang wou geven..
Ik had mijzelf vanwege de lockdown de 42096 Porsche 911 RSR kado gedaan.
Beiden kwamen vandaag binnen via de pakket post.

Er gaat er 1 terug, maar welke 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BraX schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:34:
OH nee.. ik kom er net achter dat mijn vriendin als kerstkado mij de Lego 10265 Ford Mustang wou geven..

Waarom? Het zijn toch allebei legit cadeaus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje

De een is je eigen cadeau en de andere set is een cadeau aan jou. Dus gewoon maar beide houden? :)
Indien 1 van 2 retour zou ik, ook al ben ik meer een Technic man, toch de 42096 retourneren. Ik vind deze te weinig waar voor z’n geld en ik hou niet van (veel) stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02

Waarom niet beide houden? Al lijkt die Porsche me eigenlijk niks.. mustang is nice

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Laatst online: 15:49
Nog 6 zakjes te gaan van de 46 in totaal! Ding is echt huge.. 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wigz-QaGHQnO7fpHdl_A8Y4au-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjD1NT6Rju032OYYt5t5p1i0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:02
cheiron schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:16:
[...]

Ik ben vooral voor de Luigi uitbreiding gegaan omdat mijn 3-jarige de Mario vaker wilde lenen van zijn grote broer dan ik had voorzien ;) Nu is er geen gezeur. De uitbreiding van Luigi beidt wel een leuk parcours, maar zou ik niet aanschaffen als ik 1 kind had.
Thanks! Denk zelf wel dat ze dan vaker met haar broer zal spelen, plus met vriendjes / vriendinnetjes of met ons :) Las tevens dat Mario en Luigi ook onderling communiceren en dat je het niet perse met 2 spelers hoeft te zijn..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor

Gewoon houden en van de 42096 deze maken; https://rebrickable.com/m...icks/ford-gt40-mk-i-1967/
Hoef je ook geen stickers te plakken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Probleem? Ik zie geen probleem :9
Denk in mogelijkheden: je hebt nu 2 sets die je beiden een hele verschillende bouwervaring gaan opleveren (Creator vs Technic). Beiden goed dus.

Als er toch 1 terug moet dan zijn de meningen hier redelijk unaniem over welke set dat gaat zijn.
En als je die Porsche voor een mooie prijs hebt kunnen kopen dan zou ik 'm lekker even bewaren tot ie EOL is (kan niet lang meer duren) en 'm dan voor meer op MP slijten. Win -win :+

Veel plezier met de Mustang! :+ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
Joster schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:03:
[...]

Thanks! Denk zelf wel dat ze dan vaker met haar broer zal spelen, plus met vriendjes / vriendinnetjes of met ons :) Las tevens dat Mario en Luigi ook onderling communiceren en dat je het niet perse met 2 spelers hoeft te zijn..?
Klopt, maar stel je daar niet te veel bij voor. Ze zeggen hallo en dag tegen elkaar + wat ze in een parcour doen heeft invloed op de ander. Zeker als de kids wat jonger zijn valt dat laatste helemaal niet op. Het is wel een constante hit als ze "Hello Luigi, Hi Mario" tegen elkaar zeggen :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:53

Ik zie geen probleem.
De ene is van jou, de ander is voor jou..
2x bouwen ipv 1x

Veel bouwplezier :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20211220kakapo.jpg

Leuk beestje die kakapo (nachtpapegaai)! Fact: er zijn nu meer Lego-kakapo's op aarde dan echte!
De Lego-kakapo is ongeveer in schaal 1:2, met zijn lengte van 26cm en gewicht van ruim 500g. Een echte kakapo is zo'n 60cm en 1-4kg.

De handleiding is alleen digitaal en had net iets beter gekund. Een paar steentjes uit zakje 3 worden pas in stap 8 gebruikt (om het gat bovenop z'n kop op te vullen), het laatste plaatje van zak 6 gebruikt al steentjes van zak 7. Soms is een subbuild van een stukje vleugel ofzo net uit de verkeerde hoek getekend om duidelijk te zijn. Er is geen introductie over de build/maker voorafgaand aan de bouwinstructies.

De vogel zelf zit redelijk goed in elkaar, behalve de bevestiging van de vleugels. Het blijft wel zitten, maar na elke keer fladderen moet je 'm eigenlijk weer even aanduwen. De poten zitten vast, dus hij kan niet voorover buigen. De poten vormen een 7x8 vlak waar ie stevig op staat. Vliegen kan hij net zo goed als een echte kakapo: niet.

De binnenkant van de doos is deze keer gewoon wit. Vorige ronde bricklinksets was de doos uit te vouwen en stond op de binnenkant een mooie achtergrondfoto voor de build.

Een echte ter vergelijking (niet mijn foto):
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/infoanimale.net/wp-content/uploads/2018/04/kakapo-strigops-habroptilus.jpg?fit=960%2C611&ssl=1

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoe lang zou t duren voordat we de Max Verstappen WDC F1 model krijgen? :)

(Hopelijk de hele grid eigenlijk, of althans 10 stk. op 1:12 :7 )
Pagina: 1 ... 143 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .