Dit weekend de Lego Ecto-1 (10274) creator expert in elkaar gezet. Het was mijn eerste non-Technic set van Lego, afgezien Star Wars sets dan. Bij die Star Wars sets ben ik meestal vrij snel klaar, dus ik vermoedde dat deze Ecto-1 ook redelijk snel klaar zou zijn. Op voorhand had ik door de instructies gekeken en een alle gele, blauwe, rode onderdelen vervangen door iets wat beter paste. Daardoor is de bouwtijd ook een beetje langer denk ik, ik moest soms goed kijken waar iets bevestigd moest worden. Maar het was goed te doen. De bouw is uitdagend en verrassend. Net zoals bij Technic sta je soms verbaasd over hoe iets bevestigd wordt onder de juiste hoek. Vooral de voordeuren zitten super in elkaar, vooral hoe ze gelimiteerd worden in hun uitslag. Ik heb een paar foto's gemaakt, excuses op voorhand voor de hoeveelheid
Stap 1 uit het boekje:
:fill(white):strip_exif()/f/image/aYxexc1UxLVOrVxzuVqWtRRW.png?f=user_large)
Zonder kleuren:
Stap 2:
Stap 3:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SkzOBiGu9QWhj5D0J61tIKjx.jpg?f=user_large)
Detail (ja, de achterbumper zit op zijn kop):
Stap 4:
Detail deur:
Stap 5:
Stap 6 (of 7, ik ben ergens een stap vergeten te fotograferen).
Ik zie dat ik 2 blokjes ben vergeten, die heb ik meteen even toegevoegd.
Uiteindelijk ben ik 7 uur zoet geweest met deze set, langer dan ik had verwacht. Echt een toffe build en de set heeft een aantal gave functies. Ik hoop dat de BTTF set ook echt uitkomt en van vergelijkbaar nivo is, dan kan die er mooi naast staan. Heel misschien dat ik nog de Mustang koop, die heeft gewoon heel veel toffe alternative builds, maar de andere auto's laten me koud (heeeeeel misschien de Porsche ook nog). En ik had me nog wel voorgenomen alleen Technic, Star Wars en Speed Champions te verzamelen

De Mustang was 99 euro bij bol.com op zaterdag, maar de bankrekening was redelijk leeg, dus helaas. Hopelijk komt zo'n deal nog eens langs.