Simone96 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:39:
Ik ben aan het denken om langzaam aan ook te beginnen met modulaire lego gebouwen, nu zijn er veel modulaire sets al uit de handel en erg duur maar mijn oog viel op de gebouwenset (10255). Ik las echter dat deze binnen nu en een half jaar uit de handel zou kunnen gaan. Ik zie hem bij Intertoys voor €230 is dat een goede prijs voor deze set of kan ik beter wachten tot hij goedkoper is? Zijn er daarnaast nog andere modulaire sets die naar verwachting binnenkort uit de handel gaan?
Ik heb hem laatst ook voor dat bedrag gekocht, en ik zou niet wachten op een verdere daling.
Wat je bij oudere sets kan doen is de set (gedeeltelijk) bij elkaar 'bricklinken'. Zo ben ik al een tijdje opzoek naar 76108 The Sanctum Sanctorum Showdown, maar die is nieuw in doos rond de €3á400, terwijl hij ooit werd verkocht rond de €80á90
Dus die heb ik nu middels
bricklink gekocht zonder minifigs voor +/- €90.
En ik heb vandaag
deze gekocht voor de (soort van) bijbehorende minifigs, en
deze omdat ik die continue vergeet om te kopen
Dus met een beetje handig rondkijken/shoppen kan je een stuk voordeliger de oude sets 'kopen'.
Maar goed, ik ben ook al een tijdje opzoek naar
Ninjago City, maar die kan ik ook niet onder de €700 vinden, en als ik die ga bricklinken zonder minifigs kom ik rond de €800 uit... Komt ook enigszins door de 2 stickervellen van +/-€25 per stuk...
Volgende maand maar eens naar kijken welke onderdelen allemaal te duur zijn, en of ik die voor een leuk alternatief kan vervangen.