Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.713 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
BraX schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:34:
OH nee.. ik kom er net achter dat mijn vriendin als kerstkado mij de Lego 10265 Ford Mustang wou geven..
Ik had mijzelf vanwege de lockdown de 42096 Porsche 911 RSR kado gedaan.
Beiden kwamen vandaag binnen via de pakket post.

Er gaat er 1 terug, maar welke 8)7
42096 Porsche terug en 10295 Porsche bestellen! :P 10265 Ford Mustang sowieso houden 8) 8)

Maar serieus, die Mustang is gaaf en het feit dat je vriendin hem voor je gekocht heeft als cadeau is al helemaal super :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 20-12-2021 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27
Gim schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:11:
[...]

42096 Porsche terug en 10295 Porsche bestellen! :P 10265 Ford Mustang sowieso houden 8) 8)
waarom gaat er een terug? >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJagroep
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
mir4dor schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:11:
[...]

Gewoon houden en van de 42096 deze maken; https://rebrickable.com/m...icks/ford-gt40-mk-i-1967/
Hoef je ook geen stickers te plakken d:)b
Helaas is die MOC niet volledig te maken door alleen 42096 in bezit te hebben. Voor de rest van de 43% (als je in bezit van 42096 bent heb je 57% van de stenen) zou je dus zelf nog de missende blokjes nog moeten bijkopen 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:40
MichaelJagroep schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:38:
[...]

Helaas is die MOC niet volledig te maken door alleen 42096 in bezit te hebben. Voor de rest van de 43% (als je in bezit van 42096 bent heb je 57% van de stenen) zou je dus zelf nog de missende blokjes nog moeten bijkopen 😬
Ja sorry ik weet het. Werd een beetje enthousiast, zelf ga ik het wel maken. Extra onderdelen zijn onderweg O-)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwTrVkdg_QIqPqo0-6piFoxRWRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7W9QgsD8DiNgfpGSVHEGr21.jpg?f=fotoalbum_large

Zat niet in de planning, maar kan hem ,,gratis'' bouwen. :) Dat slaan we niet af natuurlijk. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
poor Leno schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:07:
Hoe lang zou t duren voordat we de Max Verstappen WDC F1 model krijgen? :)

(Hopelijk de hele grid eigenlijk, of althans 10 stk. op 1:12 :7 )
En dan elk jaar weer nieuwe zoals met Fifa games :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
BraX schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:34:
OH nee.. ik kom er net achter dat mijn vriendin als kerstkado mij de Lego 10265 Ford Mustang wou geven..
Ik had mijzelf vanwege de lockdown de 42096 Porsche 911 RSR kado gedaan.
Beiden kwamen vandaag binnen via de pakket post.

Er gaat er 1 terug, maar welke 8)7
sowieso niet degene die je vriendin voor je gekocht heeft mag ik hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je bedoeld deze: https://rebrickable.com/m...edition-18-scale/#details (Deze MOCer heeft ook vele andere F1 1:8 auto's gemaakt, Mercedes, McLaren, Ferrari, etc).

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 20-12-2021 22:28 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
zonoskar schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:26:
[...]

Je bedoeld deze: https://rebrickable.com/m...edition-18-scale/#details (Deze MOCer heeft ook vele andere F1 1:8 auto's gemaakt, Mercedes, McLaren, Ferrari, etc).
Cool maar nét niet ofzo.. Maar op zich wel leuk :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

poor Leno schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:33:
[...]

Ik vind deze eigenlijk een stuk leuker. Zouden prijstechnisch ook een stuk interessanter zijn :+

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/dk40ouhbumm61.png?width=1600&format=png&auto=webp&s=2403cbbc66cbab468cdc3fc24b5fd1f1381cbb5d

Alleen jammer dat de banden niet kloppen. Áls er ooit LEGO F1-wagens komen met licentie, dan wil ik ook wel gewoon echte Softs, Mediums, Hards, Inters en Full Wets :D

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:29:
Het is altijd even wennen als het zo anders staat, vind ik. En even uitvinden hoe het allemaal het mooist staat. Wordt vervolgd :)
Ziet er goed uit. Het leuke is natuurlijk dat je dit in een Lego stad een stuk makkelijker kan aanpassen dan in een echte stad. Nu nog alle auto's van de daken takelen en weer op de grond plaatsen ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
ErikT738 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:02:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar is hier ooit nog navolging op gekomen? Ik zit nu het Castle in the Forest is verstuurd op een aantal VIP punten waar ik best zo'n piratenzakje van zou willen kopen. Ik heb al gevonden dat het in eerste instantie om een test in het VK ging, maar we zijn inmiddels toch al wat maanden verder.

De packs doen me een beetje denken aan die extra onderdelen die je vroeger kon bestellen vanuit de catalogus (niet dat ik dat ooit mocht van mijn ouders :p )

[Afbeelding]

Als deze packs hier toch niet komen kan ik de punten beter in korting stoppen voor het Creator kasteel, al heb ik daar dan weer geen GWP bij... Over het algemeen koop ik liever niet bij Lego zelf omdat ze erg duur zijn, maar het kasteel heb ik bij de goedkopere Lego boeren nog niet gezien.

Edit - Castle in the Forest is binnen, nu nog bedenken wat ik er mee ga doen.
Deze packs zijn inderdaad enkel nog uitgebracht in Engeland. Waarom geen idee. Het is hetzerlde met de belofte dat de VIP munten weer terug zouden komen eind dit jaar... Er is een kerst GWP geannulleerd ook nog. Vanaf 1 januari komt er een promo met het hotel en er staat ook nog twee ideas GWP op de wachtlijst dus 't zal mij benieuwen hoe druk het wordt de komende maanden op de GWP kalender. De packs zijn trouwens niet te koop in Engeland, je krijgt random als VIP-lid een mailtje met een code, die je dan bij een bestelling kan inlossen.

Als je het piratenzakje zoekt, kun je ook eens naar deze kijken. Maar om daar nu je VIP punten aan te spenderen... zou ik enkel in de winkel doen eigenlijk anders zijn de verzendkosten al hoger.

Wat betreft de castle in the forest, gebouwd is het echt een prachtige set. Een maatje van me heeft 'm al gebouwd en heeft nog wat foto's toegestuurd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9Wd5WPyI08CUaUi732GiyNjNT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfCEmt1VjTnTmGcRumuhjXkl.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is het nog wachten op de Mountain Windmill die erbij komt uit de 2e ronde en dan staat er toch een hele fraaie display aan sets. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
poor Leno schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:33:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Het is een F1-auto met een Red-Bull kleur/livery, maar het is geen RB16b. De neus is te breed, de sidepods zijn veel te blokkerig, de air-intake heeft een andere vorm en de achterwiel ophanging is ook niet Red-Bull.
Dat zijn de dingen die mij het meeste opvallen voornamelijk, omdat ik ook al een tijdje bezig was met het bouwen van een technic versie van de Red-Bull RB16(b). Project staat nu al een tijdje stil, omdat ik op het moment geen ideeën meer heb hoe ik de techniek voor de versnellingsbak met schakelpaddles, HOG sturen/schakelen en DRS in de (te) krappe behuizing moet krijgen :| .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:29
@Vitruvius Wauw, dat ziet er écht heel mooi uit!

@JeroenE Ik ben al een heel eind, ook heb ik nog een beetje meer geschoven gisteren.

De tafel rechts staat nu ook tegen de muur aan, en het strand is 90 graden gedraaid. Later volgen nog wat duidelijkere foto's met close-ups ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VgeihA84v9cfhh76-e2RCO9E3k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVhRqb9y6GOxQTPY7ed6gfkF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjR6ngyVPiAOCFUMGdw-SX_BYKM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uq5JN2RwTd0BObzYjGIBrjUI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRDG36IIiA63CCB_uorFFuTuuvo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57Q1BOmwrQGTPvlq2JZT5jb8.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 93% gewijzigd door Jakkus op 21-12-2021 10:27 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Vitruvius schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:11:
[...]
Deze packs zijn inderdaad enkel nog uitgebracht in Engeland. Waarom geen idee. Het is hetzerlde met de belofte dat de VIP munten weer terug zouden komen eind dit jaar... Er is een kerst GWP geannulleerd ook nog. Vanaf 1 januari komt er een promo met het hotel en er staat ook nog twee ideas GWP op de wachtlijst dus 't zal mij benieuwen hoe druk het wordt de komende maanden op de GWP kalender. De packs zijn trouwens niet te koop in Engeland, je krijgt random als VIP-lid een mailtje met een code, die je dan bij een bestelling kan inlossen.

Als je het piratenzakje zoekt, kun je ook eens naar deze kijken. Maar om daar nu je VIP punten aan te spenderen... zou ik enkel in de winkel doen eigenlijk anders zijn de verzendkosten al hoger.

Wat betreft de castle in the forest, gebouwd is het echt een prachtige set. Een maatje van me heeft 'm al gebouwd en heeft nog wat foto's toegestuurd:

[Afbeelding]

Nu is het nog wachten op de Mountain Windmill die erbij komt uit de 2e ronde en dan staat er toch een hele fraaie display aan sets. :)
Dat zakje is wel heel meh als je het vergelijkt met die VIP zakjes... Ik wacht nog wel met bestellen bij Lego. Heb alleen het Creator kasteel nog op het oog maar daarmee wacht ik nog wel even tot ik er een GWP bij kan krijgen.

Wel ontzettend vet die display! Nu krijg ik ook de neiging om het Castle in the Forest toch uit de doos te halen!

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:33

ID5

Om weer wat in de Witcher stemming te komen, heb ik wat figuurtjes gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51754505976_9ceaa19cd4.jpg
The Witcher by Ids, on Flickr

En na +/- 2 maanden is mijn kasteel ook af:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51756418067_ab43037d76.jpg
Falkborg castle - front by Ids, on Flickr

Hier zijn nog wat meer foto's van het kasteel:
https://www.flickr.com/ph.../albums/72177720295385428

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@ID5 _/-\o_ erg gaaf gemaakt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
En toen as er een klauwtje gebroken van het winter village treinstation.
Binnenkort maar eens achteraan. Meteen ook voor dezelfde kleur 1x6 brick van Mater.
Het onderdeel is niet duur, maar lijkt me garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vet, ze hebben zelfs het overstuur momentje van Max erin gedaan in de laatste ronde van de laatste race.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 14:45
Vitruvius schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:11:
[...]
Vanaf 1 januari komt er een promo met het hotel
Welke promo wordt dat? Ik kan zo snel niks gevonden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
janvanmil schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:37:
[...]

Welke promo wordt dat? Ik kan zo snel niks gevonden krijgen.
Looks zijn nog niet bekend maar dat zal komende week wel komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@ID5 Wauw, heel heel erg gaaf!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:33

ID5

@himlims_ en @Jakkus en alle andere die het leuk vonden, bedankt.

Het is mijn grootste MOC, op 2 48x48 platen, en dit keer ook een heel kasteel, dus van alle kanten afgewerkt, niet alleen een voorkant ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 15:11

Lego heeft al een paar F1 autos gemaakt, van klassieke tot aan moderne, probleem is dat je zoveel fees moet neerleggen en dat bij elke constructeur dat t geen zin heeft om ze uit te brengen, behalve bij de Ferrari's die zijn uitgebracht, maar dat is alweer n tiental jaar geleden, en van mercedes is ook recent (2014) een lego set uitgekomen ( 75911 ) maar die zat in de speed champions serie, als onderdeel van de mclaren sets

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
johnb52 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:42:
[...]

Lego heeft al een paar F1 autos gemaakt, van klassieke tot aan moderne, probleem is dat je zoveel fees moet neerleggen en dat bij elke constructeur dat t geen zin heeft om ze uit te brengen, behalve bij de Ferrari's die zijn uitgebracht, maar dat is alweer n tiental jaar geleden, en van mercedes is ook recent (2014) een lego set uitgekomen ( 75911 ) maar die zat in de speed champions serie, als onderdeel van de mclaren sets
Ja jammer is dat..

-

Lol, iemand heeft t kennelijk al ingediend bij Ideas :D

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/1148533c-6826-4f8f-9e20-1c9381667ff9/resize:900:600/legacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:50:
[...]

Ja jammer is dat..

-

Lol, iemand heeft t kennelijk al ingediend bij Ideas :D

[Afbeelding]
Hoe zit het met licenties vanwege al die sponsoring? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Lees mijn post maar eens door...

Hetzelfde geldt voor voetbal enzovoort, zoveel aan fees betalen dat t gewoon niet meer rendabel meer is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Toch raar, want je verwacht dat iedereen juist graag met Lego in zee zou willen gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
poor Leno schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:01:
Toch raar, want je verwacht dat iedereen juist graag met Lego in zee zou willen gaan :/
Zelfs al was dat zo, dan zou Lego niet zo happig meer zijn op deze bedrijven. Volgens mij zijn ze juist (onder druk) met Shell gebroken omdat het niet zo'n milieuvriendelijk bedrijf was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Shell is nu minder milieuonvriendelijk, kijk maar naar de alternatieve brandstoffen die ze mogelijk gaan produceren, maar lego heeft al zijn eigen raffinaderij

https://brickipedia.fandom.com/wiki/Octan

Lego heeft wel n aantal sets voor Renault gemaakt:

https://www.brothers-bric...lego-certified-sets-news/

Maar in zeer beperkte oplage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Lego komt volgend jaar sowieso met een F1 auto, qua geruchten gaat het om een Mclaren maar dat lijkt nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 08:13
Voor mijn werk moet ik een aantal Lego sets bestellen. Echter lopen we tegen het probleem aan dat de creditcard betaling niet lukt. Iemand ervaring met waar je aan moet denken? Ik gebruik wel mijn eigen account om vervolgens factuuradres op mijn werk te zetten. Bankoverschrijving zou ws te lang duren, of sturen ze dat ook via de mail?
Bij het verifiëren loopt het spaak, hij probeert een venster te laden van de CC maar dat lukt helaas niet.

[ Voor 9% gewijzigd door lutj op 21-12-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 19:27

Waarom nu ineens? Dat hebben ze voor andere kampioenen toch ook niet gedaan?

De markt voor Lego is wat groter dan Nederland hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Arrne schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:31:
[...]

Waarom nu ineens? Dat hebben ze voor andere kampioenen toch ook niet gedaan?

De markt voor Lego is wat groter dan Nederland hé.
Dus? Max is toch WERELDkampioen F1 geworden? 8) En als er van het Duitse elftal een minifiguren serie werd gemaakt, waarom dan niet een F1 auto met Max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:33
lutj schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:21:
Voor mijn werk moet ik een aantal Lego sets bestellen. Echter lopen we tegen het probleem aan dat de creditcard betaling niet lukt. Iemand ervaring met waar je aan moet denken? Ik gebruik wel mijn eigen account om vervolgens factuuradres op mijn werk te zetten. Bankoverschrijving zou ws te lang duren, of sturen ze dat ook via de mail?
Bij het verifiëren loopt het spaak, hij probeert een venster te laden van de CC maar dat lukt helaas niet.
Gaat het mis bij de LEGO shop of bij het tussenvenster van de betalingsverwerker/CC-maatschappij? Probeer in het laatste geval eens een andere browser en/of add-ons (ad/cookie/tracking-blockers) uit te zetten.

Een ander factuuradres zou geen probleem moeten zijn. Enige reden die ik kan bedenken is dat de naam op de factuur wellicht niet dezelfde is als die op de creditcard en dat hij dat niet leuk vindt. Als een ander browser of addons uitschakelen niet helpt, zou je eens kunnen proberen om een nieuwe account aan te maken op dezelfde naam die ook op de creditcard staat (maar dan loop je wel de VIP-punten mis die je misschien voor jezelf had willen scoren ;) ).

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 21-12-2021 13:59 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:21

D75

Bij mij ging het ook altijd fout met CC... daarom gebruik ik PayPal.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

D75 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:59:
Bij mij ging het ook altijd fout met CC... daarom gebruik ik PayPal.
En wanneer je geen Paypal hebt, kun je ook voor invoice kiezen. Laatst ging bij mij met CC ook fout en Paypal heb ik niet, dus voor invoice (betalen bij levering/achteraf) gekozen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-09 18:13
lutj schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:21:
Bij invoice / bankoverschrijving krijg je meestal volgende dag een mail terug met informatie voor het overmaken van het bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:53
Hmmm, kreeg net een mailtje dat de vissersboot van het bricklink progamma is verlaat wegens tekort. Hij moet nabesteld worden :|

Je zou toch verwachten dat wanneer er een limiet op staat, ze voldoende hebben.

Ondertussen lopen de bekende verkoop sites vol met aanbiedingen tot wel 300 procent winstmarge (wat ook geboden wordt, al weet ik dat dat geen garantie is dat het er ook voor betaald wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vitruvius schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:20:
Lego komt volgend jaar sowieso met een F1 auto, qua geruchten gaat het om een Mclaren maar dat lijkt nog niet zeker.
Is wel de goede kleur. Fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

:9~ :9~ En nu maar hopen dat ze het baseren op de eerste film en niet de laatste :P
Ik heb de laatste nog niet gezien maar van de trailer word ik niet heel erg blij

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
almightyarjen schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:09:
[...]

:9~ :9~ En nu maar hopen dat ze het baseren op de eerste film en niet de laatste :P
Ik heb de laatste nog niet gezien maar van de trailer word ik niet heel erg blij
Mmmja.. wat denk je? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

Het was idd een retorische vraag -O-

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:16
OH NO MIJN PORTEMONNEE

(vandaag begonnen met de Ecto-1, echt een heerlijke build al en dan ben ik nog maar 3 zakjes onderweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Heb hier de Assebly Square in elkaar gezet, maar er zijn wel heel veel ramen bekrast. Ik vroeg mij af hoe dat bij jullie zit.

Dit is wat er bekrast is:
3 x grote raam
1 x vitrine raam ( vooruit van een auto )
2 x transparante deur
3 x transparante garage strip
1x middelgrote raam
1 x wentelraam
1x raam waar dentist op staat.

Als er op een blokje kras staat, dan is dat vaak geen probleem maar bij transparante ramen valt dat eerder op.

Maar zoveel in 1 set heb ik niet eerder gehad.

Soms wou ik dat Lego die dingen apart verpakte...

Zit even denken wat te doen nu. Waarschijnlijk Lego contacteren maar het is wel veel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

Loader schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:53:
Heb hier de Assebly Square in elkaar gezet, maar er zijn wel heel veel ramen bekrast. Ik vroeg mij af hoe dat bij jullie zit.

Dit is wat er bekrast is:
3 x grote raam
1 x vitrine raam ( vooruit van een auto )
2 x transparante deur
3 x transparante garage strip
1x middelgrote raam
1 x wentelraam
1x raam waar dentist op staat.

Als er op een blokje kras staat, dan is dat vaak geen probleem maar bij transparante ramen valt dat eerder op.

Maar zoveel in 1 set heb ik niet eerder gehad.

Soms wou ik dat Lego die dingen apart verpakte...

Zit even denken wat te doen nu. Waarschijnlijk Lego contacteren maar het is wel veel..
Gewoon even bellen!
Ze doen vrijwel nooit moeilijk over dit soort dingen. Onder aan de streep betaal je best wel wat voor zo'n doos en dus vind ik dat je ook een goed product mag verwachten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
Een heel tijdje geleden heb ik gepost dat ik "per ongeluk" een heel Lego vliegveld heb gekocht waarvan op het eerste gezicht alleen de baseplates ontbraken. Inmiddels heb ik het eindelijk schoon kunnen maken en zit het vliegtuig in elkaar. Het lijkt er verder op dat ook de 6375 en de 6661 redelijk compleet aanwezig zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbTBbuwTC2AcHdw1E-_GjtpziFg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjcUL7MqKYHC1wHBDKzZsDIS.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/6375-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/large/lego-mobile-tv-studio-set-6661-instructions-28.jpg

Al met al geen slechte deal voor die 20 euro die ik er voor betaald heb!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:43

Niet dat deze helemaal perfect lijkend is, maar deze heb ik gemaakt in 2019
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48768767903_6a5b1e7d31_b.jpg20190921_135837 by Appie NL, on Flickr

Toen al met een nummer "1" op de neus en sharkfin ;) De reden? De 33 lukte gewoon niet op de neus met alle Technic daar. Sterker nog, de "1" daar is een functioneel onderdeel (zo'n dogbone frame in het rood). Maar nu is die "1" natuurlijk perfect, misschien de achterste panelen van de vloer vervangen voor een paar van die schuine 5x11 naar 3 studs breed, is het losjes een RB16B ;)
chrisO schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:22:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Het is een F1-auto met een Red-Bull kleur/livery, maar het is geen RB16b. De neus is te breed, de sidepods zijn veel te blokkerig, de air-intake heeft een andere vorm en de achterwiel ophanging is ook niet Red-Bull.
Dat zijn de dingen die mij het meeste opvallen voornamelijk, omdat ik ook al een tijdje bezig was met het bouwen van een technic versie van de Red-Bull RB16(b). Project staat nu al een tijdje stil, omdat ik op het moment geen ideeën meer heb hoe ik de techniek voor de versnellingsbak met schakelpaddles, HOG sturen/schakelen en DRS in de (te) krappe behuizing moet krijgen :| .
Nou wil ik dus niet gaan beweren dat bovenstaande van mij perfect lijkt. Maar deze MOC toendertijd is losjes gebaseerd op de RB15. Maar dan wel met pullrod rear suspension (signature van een Red Bull auto zo'n beetje, naast rake wat deze ook heeft), 8-speed gearbox, HOG en meedraaiend stuurwiel.

De ophanging zowel voor als achter lijkt niet perfect zoals op een Red Bull auto, maar de gebruikte onderdelen zijn helaas niet in andere hoeken beschikbaar en deze lenen zich verder te goed voor een F1 Lego auto. Wel bij de voorwielophanging toen gepoogd het wat na te maken door de bovenste wishbone een halve stud naar achteren te doen. De knik in de neus zit te ver naar voren. In mijn optiek onmogelijk anders, of je moet geen stuuras en vering willen. Bediening van de DRS is gesneuveld, 8-speed gearbox (modified versie van de Bugatti gearbox door jb70 en Didomus van Eurobricks), V6 en achterophanging lieten me weinig tot geen ruimte.

Paddles en KERS (opwindmotortje) stonden ook nog op mijn verlanglijstje van gewenste functies, maar zijn helaas gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:09:
[...]

Je kunt daar veel kanten mee op, van een abstracte representatie van de matrix, tot een build van de nebuchadnezzar, van het orakel tot zion en van het metrostation tot machine city. Geen idee wat ze er van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik kan me er niks bij voorstellen. Misschien dat ze een Nebuchadnezzar uitbrengen. Maar ik zou geen iconische auto, of gebouw kunnen bedenken. Misschien bustes? Of van die mozaiek plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 17:22
zonoskar schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:25:
[...]

Ik kan me er niks bij voorstellen. Misschien dat ze een Nebuchadnezzar uitbrengen. Maar ik zou geen iconische auto, of gebouw kunnen bedenken. Misschien bustes? Of van die mozaiek plaatjes.
Of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:15
Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-ice-cream-truck-set-60253-15-4.jpg

Heeft iemand tips voor vergelijkbare sets? Vond dit enorm leuk om te bouwen. Erg vindingrijk met het schuifraampje en de achterkant die open zwaait. En dat voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
Brammos85 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:34:
[Afbeelding]

Heeft iemand tips voor vergelijkbare sets? Vond dit enorm leuk om te bouwen. Erg vindingrijk met het schuifraampje en de achterkant die open zwaait. En dat voor een schappelijke prijs.
Lego Pizzawagen 60150
Lego Camper 60283

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:21
ErikT738 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:01:
Een heel tijdje geleden heb ik gepost dat ik "per ongeluk" een heel Lego vliegveld heb gekocht waarvan op het eerste gezicht alleen de baseplates ontbraken. Inmiddels heb ik het eindelijk schoon kunnen maken en zit het vliegtuig in elkaar. Het lijkt er verder op dat ook de 6375 en de 6661 redelijk compleet aanwezig zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al met al geen slechte deal voor die 20 euro die ik er voor betaald heb!
6375.. hello old friend. Deze ligt nog ergens op zolder in mijn grote legodoos van vroeger. Het liefelingstuk van vroeger zoals ik het mij herinneren. Vond het fantastisch om mee te spelen!

Helaas in een verbouwing en kan ik niet bij die doos gemakkelijk, want wilde laatst eens kijken welke sets er nog in die doos/kist zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Brammos85 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:34:
Als je een keer een maatje (of twee) groter wil is de 41395 Vriendschapsbus ook een idee.

Ik heb de pizzawagen die @Loader al noemde niet, maar de camper wel. Die is ook erg leuk (plus een baby erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zonoskar schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:25:
[...]

- mozaiek is een goeie
- sentanels
- architect room
- training room
- bullet time
- batterij factory
- agent smit

etc. etc.

ik geloof het nog niet [..] lego en matrix _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

eerst zien dan geloven, maar als ie komt; wordt het de volledige serie, ongeacht hoe ruk ze ook zijn. MUST HAVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan iemand een screenshot posten van die teaser?
Ik heb geen Instagram en wil het ook niet, maar ik zie dus niks van Matrix staan als ik die link open.

Zal wel te maken hebben met de nieuwe film die vandaag uitkomt.
Nog niet in NL te zien, maar daar zijn wel omwegen voor ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:47

rammes

koekebakker 1e klas

The Eagle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:52:
[...]

Ik heb geen Instagram en wil het ook niet, maar ik zie dus niks van Matrix staan als ik die link open.

Geen acreenshot maar twee handen met een lego brick rood en blauw

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
rammes schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:54:
[...]

Geen acreenshot maar twee handen met een lego brick rood en blauw
Hoe proeft dat in feite, zo'n Lego brick? En is er een verschil tussen rood en blauw?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

[...]

Ik ook geen Instagram maar dit was niet zo moeilijk hoor :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUd0Imrga3ErIa8NynSh84bHe28=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6JKyhacq4GpmVdTWCE6cwM2F.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AbdWleQcIsAG1OpGf2qJAPhknw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xt6cfW205tPrPv8kl98dsSjI.png?f=fotoalbum_large

voor mij, net als de film DUNE, is dit een film die je in de bioscoop -moet- zien. Tuurlijk kijk thuis lekker weg, HD laser projector en 5.1 atmos, maar de charme van bioscoop haal je niet thuis met fancy hardware :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:35
Dit moet er even uit :P

Gisteren de laatste verlichting aangebracht in het middenstuk van de Titanic. Dan moet je bepaalde delen weer terugplaatsen en zag dat het niet goed uitkwam. Na lang puzzelen zag ik waarom, ik had het dek verlengd. Het herstellen bleek lastig te zijn, moest best wel veel weer afbreken om erbij te kunnen komen en dat was extra tricky want je zit ook met een spaghetti aan draadjes voor de lampjes. Wel een poging gedaan maar ondertussen begonnen stenen af te breken en geen idee waar die weer moesten.

Ik zag het niet meer dus heb alle kabels eruit getrokken waarvan drie stuk zijn gegaan en heb het gehele dek maar afgebroken. Dan maar helemaal opnieuw beginnen. Eerst het model afmaken en dan pas weer verlichting aanbrengen (en beter opletten). Gelukkig heb ik reservelampjes en tot 10 geteld want anders was ie door het raam gegaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
D. Ninjai schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:05:
Dit moet er even uit :P

Gisteren de laatste verlichting aangebracht in het middenstuk van de Titanic. Dan moet je bepaalde delen weer terugplaatsen en zag dat het niet goed uitkwam. Na lang puzzelen zag ik waarom, ik had het dek verlengd. Het herstellen bleek lastig te zijn, moest best wel veel weer afbreken om erbij te kunnen komen en dat was extra tricky want je zit ook met een spaghetti aan draadjes voor de lampjes. Wel een poging gedaan maar ondertussen begonnen stenen af te breken en geen idee waar die weer moesten.

Ik zag het niet meer dus heb alle kabels eruit getrokken waarvan drie stuk zijn gegaan en heb het gehele dek maar afgebroken. Dan maar helemaal opnieuw beginnen. Eerst het model afmaken en dan pas weer verlichting aanbrengen (en beter opletten). Gelukkig heb ik reservelampjes en tot 10 geteld want anders was ie door het raam gegaan :P
Foto’s? >:)
O nee, het is nog niet klaar las ik verder in je verhaal. :+ Hier alleen deel 1 van de Titanic van verlichting voorzien. De rest moet nog een keer als ik vrij ben ofzo. :+

Maar ik snap je frustraties wel. Het is niet zo gemakkelijk bouwen als de Titanic zelf. Meer priel en pruts werk. Daar moet je inderdaad tegen kunnen (heb ik ook moeite mee, dus dat beloofd nog wat).

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb ook de nodige frustraties doorgemaakt toen ik het Hogwarts-kasteel van licht voorzag. Voor mij reden om dat maar niet met al mijn gebouwen te doen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D. Ninjai
TheKerremenke schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:34:
[...]

Foto’s? >:)
O nee, het is nog niet klaar las ik verder in je verhaal. :+ Hier alleen deel 1 van de Titanic van verlichting voorzien. De rest moet nog een keer als ik vrij ben ofzo. :+

Maar ik snap je frustraties wel. Het is niet zo gemakkelijk bouwen als de Titanic zelf. Meer priel en pruts werk. Daar moet je inderdaad tegen kunnen (heb ik ook moeite mee, dus dat beloofd nog wat).
Ik kan er nu wel om lachen dus hieronder de ravage :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_x-ksmmH8zL6EskIoNT5ukfoxLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vtio943zydz4W6TcuBeba3aB.png?f=fotoalbum_large

Als ik die fout niet had gemaakt was het eigenlijk heel goed te doen. Dat ik chaotisch te werk ben gegaan omdat ik dacht dat ik het even kon fixen kwam mij ook duur te staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:19

QuattroNL

It is I.

Vraagje: weet iemand of de Titanic ergens te huur is? Op de verhuursites die ik tot nog toe bezocht heb staat ie nog niet. Ok, de set is nogal nieuw wel enigszins begrijpelijk.

Reden: m'n zoontje is nogal gek van dit bootje (zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65785600, hij heeft er zelf ook een gebouwd) en in deze lange kerstvakantie lijkt het ons een leuk idee om hem die set te laten bouwen. En hoe gaaf die set ook is, 'm aanschaffen ga ik niet doen, is me toch wat te gortig qua prijs.

Of is er hier toevallig iemand die 'm een weekje of 2-3 wil/kan missen? :+ _/-\o_ *;
(vanzelfsprekend hoeft dat niet gratis). Al kan ik me heel goed voorstellen dat je zo'n nieuwe dure set niet zomaar aan een wildvreemde afgeeft...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
QuattroNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:28:
Vraagje: weet iemand of de Titanic ergens te huur is? Op de verhuursites die ik tot nog toe bezocht heb staat ie nog niet. Ok, de set is nogal nieuw wel enigszins begrijpelijk.

Reden: m'n zoontje is nogal gek van dit bootje (zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65785600, hij heeft er zelf ook een gebouwd) en in deze lange kerstvakantie lijkt het ons een leuk idee om hem die set te laten bouwen. En hoe gaaf die set ook is, 'm aanschaffen ga ik niet doen, is me toch wat te gortig qua prijs.

Of is er hier toevallig iemand die 'm een weekje of 2-3 wil/kan missen? :+ _/-\o_ *;
(vanzelfsprekend hoeft dat niet gratis). Al kan ik me heel goed voorstellen dat je zo'n nieuwe dure set niet zomaar aan een wildvreemde afgeeft...
Bricksverhuur heeft de Titanic maar het is wel een lange wachtlijst. Je krijgt snel een reactie als je hem mailt hoe lang de wachtlijst is maar denk dat ie wel tot eind februari is geboekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00
Allemachtig. Denk dat ik toch maar mijn Titanic op marktplaats zet. Wordt gewoon makkelijk 750-850 euro voor geboden. Koop ik hem voor mezelf later volgend jaar wel. Zit nog in dichte doos. Genoeg andere dozen nog te bouwen voor me. Vraag me echt af waarom die mensen niet zelf gewoon wachten.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

QuattroNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:28:

Bouwsteenwinkel in Bussum heeft er ook eentje, maar ook met een wachttijd (mijn vader staat op de wachtlijst :P)

Ik leen de mijne begin volgend jaar uit aan mijn zwager, nu nog even van genieten met de feestdagen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Cass Casey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:00:
Allemachtig. Denk dat ik toch maar mijn Titanic op marktplaats zet. Wordt gewoon makkelijk 750-850 euro voor geboden. Koop ik hem voor mezelf later volgend jaar wel. Zit nog in dichte doos. Genoeg andere dozen nog te bouwen voor me. Vraag me echt af waarom die mensen niet zelf gewoon wachten.
Omdat ze hem graag NU willen hebben? Zelfde kan gezegd worden van mensen die hem bij LEGO zelf op dag 1 willen hebben ipv te wachten en hem 1 of 2 jaar later tegen een scherpe retail prijs te kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Ik wil hem ook graag hebben (sla mezelf nog steeds voor m'n kop dat ik hem niet gelijk gekocht heb...), maar ik ga er niet meer voor betalen dan bij lego zelf... Ik wacht wel :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:10
Kapoen schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:12:
[...]

En de Millennium Falcon komt er alsnog bij? >:)

Mooie collectie heb je al voor de rest *hoed af*, ik deed er veel langer over om iets gelijkaardigs bij elkaar te krijgen x jaren geleden.
Milenium Falcon, Star Destroyer en AT-AT UCS ga ik allemaal in 2022 kopen. Anders gaat het wel erg hard :p

Mijn bouwsnelheid ligt ook niet erg hoog, in 5 weken heb ik de Lambo klaar en heb nu bijna de Home alone set afgerond. Ik bouw alleen in de avond onder het genot van een heerlijk biertje :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waarom heb jij dan niet gewacht? Ik vind je opmerking een beetje vreemd, wel dat ding voor MSRP bij Lego kopen en dan uitvallen tegen mensen die hem nu willen hebben, desnoods tegen scalper prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00
zonoskar schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:14:
[...]

Waarom heb jij dan niet gewacht? Ik vind je opmerking een beetje vreemd, wel dat ding voor MSRP bij Lego kopen en dan uitvallen tegen mensen die hem nu willen hebben, desnoods tegen scalper prijzen.
Nou, nou. Met verkeerde been uit bed gestapt? Ik val volgens mij niet uit naar iemand. Ben met name verrast.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
Ik heb net twee oude Castle setjes opgehaald van Marktplaats, maar ze zien er echt nog zo goed uit dat het lijkt alsof er nooit mee is gespeeld! Het was wel een fijne verrassing nadat ik de 6059 al eens eerder in zeer echte staat had ontvangen. Zelfs de extra blauwe pluimen zitten er nog bij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuXkmuOn9ia_jN1FE8ZzwWkog2A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HInOTH3NJV1WaVvGWCnn3JMr.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bb5fidXwN2z8s45ri3aTjEz7CuU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjIEfuSDajbiRmIcfOQOYzdI.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ErikT738 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:22:
Ik heb net twee oude Castle setjes opgehaald van Marktplaats, maar ze zien er echt nog zo goed uit dat het lijkt alsof er nooit mee is gespeeld! Het was wel een fijne verrassing nadat ik de 6059 al eens eerder in zeer echte staat had ontvangen. Zelfs de extra blauwe pluimen zitten er nog bij!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
de print op torso lijkt nog helemaal 'gaaf' je verwacht het niet bij een MP setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 13:56
Super gaaf als deze big boy trein ooit uitkomt. Volgens mij wordt de grootste uitdaging van Lego om deze op bestaande rails te laten rijden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

in het kader van meest nuttenloze fabricatie, is deze wel nifty gedaan;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
meesje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:25:
Super gaaf als deze big boy trein ooit uitkomt. Volgens mij wordt de grootste uitdaging van Lego om deze op bestaande rails te laten rijden.
Is geen uitdaging voor Lego, dat verzieken ze weer, op een soortgelijke manier als ze gedaan hebben bij de Krokodil Locomotief :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

chrisO schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:42:
[...]

Is geen uitdaging voor Lego, dat verzieken ze weer, op een soortgelijke manier als ze gedaan hebben bij de Krokodil Locomotief :X
Wat is daar mis gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
himlims_ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:23:
[...]

de print op torso lijkt nog helemaal 'gaaf' je verwacht het niet bij een MP setje.
Echt alles is nog gaaf, zowel de schilden als de torso prints. Zelfs het zeil is nog helemaal heel!

De Sea Serpent heb ik ook nog zelf van vroeger, maar mijn zeil is al meerdere malen gerepareerd en zit aardig in de kreukels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kan je geen rondjes mee rijden (pas na aanpassingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:19

JoeZuCK

_Fonz > all.

ErikT738 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:22:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ff in een oogopslag betreffende de boot: zit onder het stof, is het meest rechter Falcon schild nu een sticker? En het zeil zitten ook wat vlekken in. Maar als je er bijna niets voor betaald hebt, wel een leuke koop 😉

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:19

QuattroNL

It is I.

chrisO schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:42:
[...]

Verzieken is een groot woord.
De Crocodile en deze Big Boy zijn displaysets, geen speelsets.
Dan moeten mensen die ermee willen spelen (rondjes laten rijden) niet gaan klagen dat dat niet kan want Lego/de ontwerper zegt zelf al dat dat niet kan.
De Crocodile was nog om te bouwen, met deze Big Boy gaat dat zeker niet lukken.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
QuattroNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:45:
[...]
Verzieken is een groot woord.
De Crocodile en deze Big Boy zijn displaysets, geen speelsets.
Dan moeten mensen die ermee willen spelen (rondjes laten rijden) niet gaan klagen dat dat niet kan want Lego/de ontwerper zegt zelf al dat dat niet kan.
De Crocodile was nog om te bouwen, met deze Big Boy gaat dat zeker niet lukken.
Het gaat mij er niet om dat de locomotief geen rondjes kan rijden en als dat niet de bedoeling is, omdat het een display set is, waarom zitten er dan instructies bij om de set te motoriseren?
Het gaat mij erom dat ze de achterste wielas van de 2 bogies onder de cabine hebben vastgezet, wat niet overeenkomt met het prototype.

Stel je voor dat ze de Technic Lamborghini Sian winkelwagen wieltjes aan de voorkant hadden gegeven ipv de huidige voorwielophanging. Dat slaat natuurlijk nergens op, maar als display set merk je er toch niks van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:53
1.
Hoezo zou je zoiets maken
2.
Hoe kom je erop om dit te verzinnen
3.
Al met al, best geniaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Versaevel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:17:
[...]

1.
Hoezo zou je zoiets maken
2.
Hoe kom je erop om dit te verzinnen
3.
Al met al, best geniaal
1.
Omdat het kan
2.
Creatieve geest
3.
Ja
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
JoeZuCK schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:24:
[...]

Ff in een oogopslag betreffende de boot: zit onder het stof, is het meest rechter Falcon schild nu een sticker? En het zeil zitten ook wat vlekken in. Maar als je er bijna niets voor betaald hebt, wel een leuke koop 😉
Het blauwe randje is niet helemaal netjes gedrukt, maar daar hadden schilden in die tijd wel vaker last van. Je hebt een wel gelijk dat er wat vlekjes aan de randen van het zeil zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaapE0vL7WvK5ZeW7I2sdrnc5y4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2X0oAQxDtswCK9O6mLnOuFtU.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik zal niet zeggen dat ik er bijna niets voor betaald heb, maar ik zat wel significant onder de Marktplaats vraagprijs. Voor de Sea Serpent alleen al wordt vaak 50 euro gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-10 18:38
Ik ben aan het denken om langzaam aan ook te beginnen met modulaire lego gebouwen, nu zijn er veel modulaire sets al uit de handel en erg duur maar mijn oog viel op de gebouwenset (10255). Ik las echter dat deze binnen nu en een half jaar uit de handel zou kunnen gaan. Ik zie hem bij Intertoys voor €230 is dat een goede prijs voor deze set of kan ik beter wachten tot hij goedkoper is? Zijn er daarnaast nog andere modulaire sets die naar verwachting binnenkort uit de handel gaan?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Na 10 dagen ben ik klaar met de Titanic :) Geen idee hoe lang ongeveer over gedaan, maar schat een uurtje of 15. Direct na het plaatsen van de laatste steen (en foto’s maken) heb ik hem op Marktplaats gezet voor €630 en binnen 5 minuten iemand die hem direct is komen halen voor de vraagprijs.. ik wilde sowieso geen winst maken, maar wel verbaasd dat hij zo snel werd verkocht voor de vraagprijs!

Hier wat foto’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdJxaqQUjb6Bg-YeRmjmDLFS-DA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXwnoUVoxtGo9Ecl9AXvioBG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRa_24kByUssT_6DfltFNWmbcso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWWRePm7n2W8wyCgGv5oUJG1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOqRGc1Gq87I1PTkN3gf1X7ckgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDAkd4iFml7hirvysrAuxliP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1T_PqqfwOEak9RwmPXRZsWgAyzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6fVr96azClLH0F4iftsQdGT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnp3lkgfRVfoLdFL_UNF9ytnBKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXssi7oKif4CUO0MTFeTaXVv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSC2W2PhKiUjH6lUGkGJQTo5Hg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96bGwk166G518kIjAqIspjYG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:19

JoeZuCK

_Fonz > all.

ErikT738 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:21:
[...]

Het blauwe randje is niet helemaal netjes gedrukt, maar daar hadden schilden in die tijd wel vaker last van. Je hebt een wel gelijk dat er wat vlekjes aan de randen van het zeil zitten.

[Afbeelding]

Ik zal niet zeggen dat ik er bijna niets voor betaald heb, maar ik zat wel significant onder de Marktplaats vraagprijs. Voor de Sea Serpent alleen al wordt vaak 50 euro gevraagd...
50 is outrageous 🤔. Poppetjes a 4 euro per stuk + schildjes en je zit op minstens 20 euro ofzo. Maar mooie aankoop. Zelf ook een leuke koop gedaan: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziHZMbO-NstmQ54AH0jMkbePauI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhjKr30fQsMGxKRSW3rlR7gp.jpg?f=fotoalbum_large

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
Simone96 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:39:
Ik ben aan het denken om langzaam aan ook te beginnen met modulaire lego gebouwen, nu zijn er veel modulaire sets al uit de handel en erg duur maar mijn oog viel op de gebouwenset (10255). Ik las echter dat deze binnen nu en een half jaar uit de handel zou kunnen gaan. Ik zie hem bij Intertoys voor €230 is dat een goede prijs voor deze set of kan ik beter wachten tot hij goedkoper is? Zijn er daarnaast nog andere modulaire sets die naar verwachting binnenkort uit de handel gaan?
Volgens brickwatch is dat een goede prijs, zeker gezien dat deze set er zeker uitgaat. Ik zou niet te lang meer wachten om eerlijk te zijn, je hebt waarschijnlijk geen half jaar meer om te wachten op betere promo’s.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 22-12-2021 20:06 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38
Woot! Ik wilde de Fender Stratocaster hebben. Stond op m'n Lego webshop wish-list, maar hij was de hele tijd tijdelijk uitverkocht. Had nog 4 van die goedkope Black Friday VIP codes van €5 per stuk die over een week verlopen raken. Keek ik in de Lego store, was de Fender Stratocaster ineens beschikbaar. Snel besteld, VIP codes ingeleverd voor €20 korting. Kijk ik even later, is de Fender al weer uitverkocht. Wat een geluk! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Matt Denton is weer aan de gang met zijn 3D printer. Nu gaat hij een 8860 maken, ben zeer benieuwd :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:12
Ik had m'n consumptiecheques nog (ik werk in een Vlaamse zorginstelling) en ze bleken deze hier bij de Fun te aanvaarden.
Dus vandaag om de space shuttle gereden en uiteindelijk nog slechts €9,99 moeten betalen. :P
Zalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Zijn er daarnaast nog andere modulaire sets die naar verwachting binnenkort uit de handel gaan?
De Downtown Diner is er net een paar maanden uit, en de Corner Garage is er ook net uit. De Bookshop en de Police Station zijn voorlopig nog goed te krijgen, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:05
Ik heb hem laatst ook voor dat bedrag gekocht, en ik zou niet wachten op een verdere daling.

Wat je bij oudere sets kan doen is de set (gedeeltelijk) bij elkaar 'bricklinken'. Zo ben ik al een tijdje opzoek naar 76108 The Sanctum Sanctorum Showdown, maar die is nieuw in doos rond de €3á400, terwijl hij ooit werd verkocht rond de €80á90 8)7
Dus die heb ik nu middels bricklink gekocht zonder minifigs voor +/- €90.
En ik heb vandaag deze gekocht voor de (soort van) bijbehorende minifigs, en deze omdat ik die continue vergeet om te kopen _/-\o_
Dus met een beetje handig rondkijken/shoppen kan je een stuk voordeliger de oude sets 'kopen'.

Maar goed, ik ben ook al een tijdje opzoek naar Ninjago City, maar die kan ik ook niet onder de €700 vinden, en als ik die ga bricklinken zonder minifigs kom ik rond de €800 uit... Komt ook enigszins door de 2 stickervellen van +/-€25 per stuk...
Volgende maand maar eens naar kijken welke onderdelen allemaal te duur zijn, en of ik die voor een leuk alternatief kan vervangen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:12
Doen imo.
Ik heb die gekocht in 2018. Sta er eigenlijk van versteld dat je die nu nog kan kopen.
Pagina: 1 ... 144 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .