Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.707 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:12
Remy!!!! schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:08:
[...]

En ik heb vandaag deze gekocht voor de (soort van) bijbehorende minifigs, en deze omdat ik die continue vergeet om te kopen _/-\o_
Dus met een beetje handig rondkijken/shoppen kan je een stuk voordeliger de oude sets 'kopen'.
Toffe sets!
Heb weinig met Marvel en vergeet daar te kijken, maar deze zijn echt wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:52:
[...]

Kan iemand een screenshot posten van die teaser?
Ik heb geen Instagram en wil het ook niet, maar ik zie dus niks van Matrix staan als ik die link open.

Zal wel te maken hebben met de nieuwe film die vandaag uitkomt.
Nog niet in NL te zien, maar daar zijn wel omwegen voor ;)
ook onaangemeld kun je het gewoon zien hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]
en deze omdat ik die continue vergeet om te kopen _/-\o_
die is echt zo leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:25
KrusT schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:37:
Ik had m'n consumptiecheques nog (ik werk in een Vlaamse zorginstelling) en ze bleken deze hier bij de Fun te aanvaarden.
Dus vandaag om de space shuttle gereden en uiteindelijk nog slechts €9,99 moeten betalen. :P
Zalig!
Wut, die codes zijn toch 60 dagen geldig, of hebben ze dat versoberd? Ik heb namelijk nu geen wensen, in januari wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:14
HBSVDK schreef op donderdag 23 december 2021 @ 03:28:
[...]

Wut, die codes zijn toch 60 dagen geldig, of hebben ze dat versoberd? Ik heb namelijk nu geen wensen, in januari wel.
De codes zijn inderdaad 60 dagen geldig:
De LEGO VIP-onlinekorting is 60 dagen geldig vanaf het moment van inwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:13

QuattroNL

It is I.

Simone96 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:39:
Ik ben aan het denken om langzaam aan ook te beginnen met modulaire lego gebouwen, nu zijn er veel modulaire sets al uit de handel en erg duur maar mijn oog viel op de gebouwenset (10255). Ik las echter dat deze binnen nu en een half jaar uit de handel zou kunnen gaan. Ik zie hem bij Intertoys voor €230 is dat een goede prijs voor deze set of kan ik beter wachten tot hij goedkoper is? Zijn er daarnaast nog andere modulaire sets die naar verwachting binnenkort uit de handel gaan?
De 10255 Assembly Square is per 21 december na 5 jaar uitverkocht bij Lego zelf.
Diverse shops zullen 'm nog wel hebben maar er komt geen nieuwe voorraad meer.
De prijs zal ook zeker niet meer gaan dalen. Sterker nog: zal alleen maar stijgen.
Dus wil je 'm hebben: kopen! :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51
QuattroNL schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:22:
De 10255 Assembly Square is per 21 december na 5 jaar uitverkocht bij Lego zelf.
Bij Lego zelf staat hij op status "Tijdelijk niet op voorraad". Dat is een andere status dan "Uitverkocht". ;) Bij Tijdelijk niet op voorraad zou er nog weer nieuwe voorraad moeten komen. Nou is het wel zo goed als zeker dat 10255 er in 2022 echt uit gaat. Wanneer precies, dat is afhankelijk van wanneer de Lego fabrieken precies stoppen met de set produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Haay schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:26:
[...]

Bij Lego zelf staat hij op status "Tijdelijk niet op voorraad". Dat is een andere status dan "Uitverkocht". ;) Bij Tijdelijk niet op voorraad zou er nog weer nieuwe voorraad moeten komen. Nou is het wel zo goed als zeker dat 10255 er in 2022 echt uit gaat. Wanneer precies, dat is afhankelijk van wanneer de Lego fabrieken precies stoppen met de set produceren.
Ah, goeie aanvulling. Ik keek niet verder dan mijn neus lang was :+
Maar idd, deze set is er al 5 jaar wat een stuk langer is dan normaal (2 jaar). Nou is dit een jubileumset dus logisch dat ie er wat langer is maar dat ie er binnenkort uitgaat is wel zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
QuattroNL schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:29:
[...]

Ah, goeie aanvulling. Ik keek niet verder dan mijn neus lang was :+
Maar idd, deze set is er al 5 jaar wat een stuk langer is dan normaal (2 jaar). Nou is dit een jubileumset dus logisch dat ie er wat langer is maar dat ie er binnenkort uitgaat is wel zeker.
En het is een risico tot het laatste moment te wachten, zo heb ik de downtown diner gemist omdat ik op dat moment er nog niet uit was of ik modulars wilde gaan verzamalen. Oh silly me :+

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Afas schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:31:
[...]

En het is een risico tot het laatste moment te wachten, zo heb ik de downtown diner gemist omdat ik op dat moment er nog niet uit was of ik modulars wilde gaan verzamalen. Oh silly me :+
Dat heb ik nu met de Sian. Heel bewust de aanbieding laatst (224,-) aan me voorbij laten gaan, hopende op een nóg betere aanbieding. Dat was ooit met de Chiron gelukt (na 2,5 jaar opeens laagste prijs ooit) dus ik neem de gok..... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:44
Volgens deze bron is de Assembly Square nog minstens te koop tot eind 2022:
https://www.brickfanatics...uilding-will-retire-next/

Al is 230 best een prima prijs!
Ik heb er zelf 289 voor betaald toen ik net weer begon met Lego, omdat ik de prijzen toen nog niet goed doorhad en bang was dat hij er al uit was. FOMO is geen goede raadgever :+

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Jakkus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:44:
Volgens deze bron is de Assembly Square nog minstens te koop tot eind 2022:
https://www.brickfanatics...uilding-will-retire-next/

Al is 230 best een prima prijs!
Ik heb er zelf 289 voor betaald toen ik net weer begon met Lego, omdat ik de prijzen toen nog niet goed doorhad en bang was dat hij er al uit was. FOMO is geen goede raadgever :+
Wij waren destijds in Londen waar de 10255 in ponden 180 GBP is. Toen stond de pond ook wat lager, en kon ik m'n VIP punten voor dezelfde waarde in Euros als in GBP inwisselen. Dus VIP punten ingewisseld en daar gekocht. Omgerekend naar Euro's ongeveer €155 voor betaald. :*) We waren met onze auto (via de veerboot) dus flinke doos in de achterbak weer mee terug naar NL genomen. Was erg in mijn nopjes met die aankoop, ha ha ha 8)

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 09:49
QuattroNL schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:34:
[...]

Dat heb ik nu met de Sian. Heel bewust de aanbieding laatst (224,-) aan me voorbij laten gaan, hopende op een nóg betere aanbieding. Dat was ooit met de Chiron gelukt (na 2,5 jaar opeens laagste prijs ooit) dus ik neem de gok..... 8)
haha zo zit ik ook

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nog een mooie Porche Alternative build:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51754250207_e4021b5c8d_z.jpgChevrolet Corvette C3 by Firas Abu-Jaber, on Flickr

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo! Die vind ik echt cool. Daar zou ik de Porsche voor gaan halen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:41
Ik heb 'm toen wel gehaald...een te mooie prijs om te laten lopen. Binnenkort gaan we ermee aan de slag!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54
Haay schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:07:
[...]

Wij waren destijds in Londen waar de 10255 in ponden 180 GBP is. Toen stond de pond ook wat lager, en kon ik m'n VIP punten voor dezelfde waarde in Euros als in GBP inwisselen. Dus VIP punten ingewisseld en daar gekocht. Omgerekend naar Euro's ongeveer €155 voor betaald. :*) We waren met onze auto (via de veerboot) dus flinke doos in de achterbak weer mee terug naar NL genomen. Was erg in mijn nopjes met die aankoop, ha ha ha 8)
Is dit nog mogelijk na Brexit? Ik meende ergens gelezen te hebben dat je vanaf een bepaalde drempel (vrij laag) alles moet aangeven aan de douane?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:24

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Kapoen schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:29:
[...]

Is dit nog mogelijk na Brexit? Ik meende ergens gelezen te hebben dat je vanaf een bepaalde drempel (vrij laag) alles moet aangeven aan de douane?
De verpakking weggooien? Dat doet iedereen ook bij ict producten uit de VS.

Usenet handleidingen

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
bvsteyn schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:47:
[...]

Ik heb 'm toen wel gehaald...een te mooie prijs om te laten lopen. Binnenkort gaan we ermee aan de slag!
Ik heb hem toen ook gehaald en inmiddels ook gebouwd.

Lijkt wel op werken, vond het gaaf om te doen maar voor mij geen Technic meer maar alleen traditioneel Lego.

Al dat geklooi met pinnetjes en asjes :|

• Haay
Kapoen schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:29:
Toen zat de UK nog in de EU dus dat was toen geen probleem.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 20:15

bonyuri

Investigator!

Haay schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:18:
Woot! Ik wilde de Fender Stratocaster hebben. Stond op m'n Lego webshop wish-list, maar hij was de hele tijd tijdelijk uitverkocht. Had nog 4 van die goedkope Black Friday VIP codes van €5 per stuk die over een week verlopen raken. Keek ik in de Lego store, was de Fender Stratocaster ineens beschikbaar. Snel besteld, VIP codes ingeleverd voor €20 korting. Kijk ik even later, is de Fender al weer uitverkocht. Wat een geluk! :D
Maar denk je dat je hem ook geleverd krijgt? Volgens Lego support komt hij pas 17 januari weer.
Ik heb hem gelukkig ook kunnen bestellen (gisteren) maar staat nog altijd op "In Magazijn"

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
bonyuri schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:04:
Maar denk je dat je hem ook geleverd krijgt? Volgens Lego support komt hij pas 17 januari weer.
Ik heb hem gelukkig ook kunnen bestellen (gisteren) maar staat nog altijd op "In Magazijn"
Jazeker, in Magazijn betekent dat ze bezig zijn de set in te pakken. Dat duurt gemiddeld tussen de 1 en 3 dagen, afhankelijk van hoe druk het is bij Lego, dus ik verwacht hem volgende week binnen te hebben. :)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:10
Tijdje geleden in de Lego store in Utrecht geweest waar ik toen de Home alone set heb gekocht. Tijdens het rondlopen zag ik een grote zwarte doos in een hoek van de winkel waarop stond Daily Bungie. (Ik dacht serieus dat het een bungie toren was)

Nu kwam ik gisteren deze set tegen op YouTube en blijkt het dus echt een ontzettend gave Marvel set te zijn de Daily Bugle 76178.

Wat heb ik spijt dat ik het in de winkel verkeerd gelezen had want wat zou ik deze set graag hebben :p helaas online uitverkocht en de Lego winkels zijn allemaal dicht…

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 23-12-2021 16:52 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:54
Ja ziet er top uit. De bouw is hier al in volle gang;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTLJppIePIiAGuhxwovVW7DSbzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GN0xJZB09rOWTIPnPSpr9cBz.jpg?f=fotoalbum_large
:P

Daily driver; MB R171 SLK280

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Horizon Zero Dawn - Tallneck als LEGO set? LEGO heeft nieuwe doelgroep, de gamer gevonden? Eerst Nintendo Mario, nu dit? :)

https://www.bricktastic.n...jnt-in-eerste-helft-2022/

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 23-12-2021 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 09:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Gim schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:50:
Horizon Zero Dawn - Tallneck als LEGO set? LEGO heeft nieuwe doelgroep, de gamer gevonden? Eerst Nintendo Mario, nu dit? :)

https://www.bricktastic.n...jnt-in-eerste-helft-2022/
Tallneck en Thunderjaw zijn al erg goed nagemaakt in LEGO blokjes door mensen. Internet staat er vol mee. Zoek maar op en je kunt je er iets bij voorstellen.

2 jaar geleden (of meer) stond een hele grote Tallneck van LEGO te koop op Marktplaats. De verkoper vroeg er niet eens zo veel voor. Ik had een vermoeden dat het een (ex) Guerilla medewerker was die dit probeerde te verkopen. Was machtig mooi.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:44

Secsytime

Automagisch

schumi1986 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:51:
Tijdje geleden in de Lego store in Utrecht geweest waar ik toen de Home alone set heb gekocht. Tijdens het rondlopen zag ik een grote zwarte doos in een hoek van de winkel waarop stond Daily Bungie. (Ik dacht serieus dat het een bungie toren was)

Nu kwam ik gisteren deze set tegen op YouTube en blijkt het dus echt een ontzettend gave Marvel set te zijn de Daily Bugle 76178.

Wat heb ik spijt dat ik het in de winkel verkeerd gelezen had want wat zou ik deze set graag hebben :p helaas online uitverkocht en de Lego winkels zijn allemaal dicht…
Zijn die winkels niet open op "afhaal" ? De meeste winkels hier zijn gewoon open..

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:30
Is de 10266 maanlander eigenlijk uit productie? De prijzen stijgen extreem..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• meesje
  • Laatst online: 08:11
GAIAjohan schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:11:
Lego geeft aan ‘Tijdelijk niet op voorraad’. Dus deze set gaat wel weer voor normale prijzen aangeboden worden.

• schumi1986
Secsytime schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:35:
[...]

Zijn die winkels niet open op "afhaal" ? De meeste winkels hier zijn gewoon open..
Helaas zijn de Lego winkels ook niet open voor afhalen.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 23:50
GAIAjohan schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:11:
Mocht je een Intertoys in de buurt hebben die voorraad heeft, hij kost daar 85 euro.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 20:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDn8gIMzU-g2B3oKOymUyAtKE4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqHfC9hu87jBmCq80TGxursB.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe aankoop vandaag, 2022 komt vroeg :p De Toychamp had 'm al in de rekken staan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 10:54
Whoaa ! Wat een bak; https://rebrickable.com/m...95-chevrolet-corvette-c3/
Ja deze is klaar, zeer geslaagde build. Hoe verzin je dit ? Echt dat zou ik wel eens willen weten.
Tuurlijk, software maar toch, je moet dan toch een zeer creatieve geest hebben om met de beschikbare steentjes zoiets te kunnen maken ?

Enfin, er valt nog wel wat te tweaken met eigen steentjes; koplampen, achter lichten and what not.
Veel plezier aan beleeft en klaar voor meer van deze designer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ums5Tl2-qIwFSWowqUEBt4IGHcE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ab2vJEOqEb80Z13dGwQLVVdD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVRGHsCfR1fs-9NSWP7Zznf7CCw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeZlorekkMNraDUeK2KURp3d.jpg?f=fotoalbum_tile

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
[...]

Ik heb hem laatst ook voor dat bedrag gekocht, en ik zou niet wachten op een verdere daling.

Wat je bij oudere sets kan doen is de set (gedeeltelijk) bij elkaar 'bricklinken'. Zo ben ik al een tijdje opzoek naar 76108 The Sanctum Sanctorum Showdown, maar die is nieuw in doos rond de €3á400, terwijl hij ooit werd verkocht rond de €80á90 8)7
Dus die heb ik nu middels bricklink gekocht zonder minifigs voor +/- €90.
En ik heb vandaag deze gekocht voor de (soort van) bijbehorende minifigs, en deze omdat ik die continue vergeet om te kopen _/-\o_
Dus met een beetje handig rondkijken/shoppen kan je een stuk voordeliger de oude sets 'kopen'.

Maar goed, ik ben ook al een tijdje opzoek naar Ninjago City, maar die kan ik ook niet onder de €700 vinden, en als ik die ga bricklinken zonder minifigs kom ik rond de €800 uit... Komt ook enigszins door de 2 stickervellen van +/-€25 per stuk...
Volgende maand maar eens naar kijken welke onderdelen allemaal te duur zijn, en of ik die voor een leuk alternatief kan vervangen.
De sets waren mooi snel geleverd, en ook relatief snel in elkaar gezet.
De Bro Thor set is echt geniaal! Lekker rommelig, en is ook goed herkenbaar vanuit de film.
De Spiderman set vind ik iets minder, maar deze had ik dan ook vooral voor de minifigs gehaald. Als ik binnenkort alle bricklinkorders binnen heb zal ik deze set waarschijnlijk voor 80% gaan gebruiken om Sanctum Sanctorum wat verder aan te kleden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pUJjB4JfjmaCP3-LWrcyX0iGG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4U1ZU9mRM6ori8YtyeJu8TpD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S68d7gEu3_PXSk42r-lVRufrSPQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y99WcthnZO793r1fu7GEhFKZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:49
Nachtdienst 😂
Leuke build. Leuker dan de Carousel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaLFG3vSYrSIAOa662_P4GaOffc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UErSUCOaOnLnSIx3bDUKMWMo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 20:15

bonyuri

Investigator!

Haay schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:49:
[...]

Jazeker, in Magazijn betekent dat ze bezig zijn de set in te pakken. Dat duurt gemiddeld tussen de 1 en 3 dagen, afhankelijk van hoe druk het is bij Lego, dus ik verwacht hem volgende week binnen te hebben. :)
Je had gelijk, die van mij is verstuurd :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Cloud_VII schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 01:38:
Nachtdienst 😂
Leuke build. Leuker dan de Carousel.
Had je die nog liggen ? Dat is er echt een waarvan ik een beetje spijt heb dat ik die nooit gekocht heb.
Ik was ooit van plan een kermis/pretpark te bouwen maar dat is er uiteindelijk nooit écht van gekomen.
Onlangs kwam dat idee toch weer een beetje terug toen de LEGO Creator 3-in-1 Reuzenrad - 31119 uit kwam. Ik heb ook zelfs heel kort overwogen er 4 te kopen, 3 voor iedere uitvoering en 2 combineren om die groter te maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrusT
Spijtig dat ik Castle in the Forest heb gemist.
Nu ja, de prijzen op de tweedehandsmarkt kan ik er niet voor geven. Deze is om te bouwen.
Op rebrickable vind je wel een parts list: https://rebrickable.com/sets/910001-1/castle-in-the-forest/#parts
Mits weglaten van de stickersheet en element 67324 vervangen door 15456, kan ik hem wel bricklinken voor minder dan de helft wat ze er nu voor vragen, misschien dat ik hem zo wel nog aanschaf later.

Voor geinteresseerden, hier de xml lijst die je in bricklink kan importeren (expires 24/01/2022): https://bpa.st/EUAQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
mir4dor schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:18:
Whoaa ! Wat een bak; https://rebrickable.com/m...95-chevrolet-corvette-c3/
Ja deze is klaar, zeer geslaagde build. Hoe verzin je dit ? Echt dat zou ik wel eens willen weten.
Tuurlijk, software maar toch, je moet dan toch een zeer creatieve geest hebben om met de beschikbare steentjes zoiets te kunnen maken ?

Enfin, er valt nog wel wat te tweaken met eigen steentjes; koplampen, achter lichten and what not.
Veel plezier aan beleeft en klaar voor meer van deze designer.
[Afbeelding][Afbeelding]
Nu de lambo maken van deze build.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:11
bvsteyn schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:42:
[...]

Nu de lambo maken van deze build.. ;)
Ben bang dat na een aanbieding ik opeens de porsche, lambo en corvette naast elkaar staan heb :+
Persoonlijk vind de porsche dan ook nog de minste van de drie.

Edit: er zijn natuurlijk ook nog 2 builds voor de porsche

[ Voor 8% gewijzigd door Bossie op 24-12-2021 10:59 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
DukeBox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:55:
[...]

Had je die nog liggen ? Dat is er echt een waarvan ik een beetje spijt heb dat ik die nooit gekocht heb.
Ik was ooit van plan een kermis/pretpark te bouwen maar dat is er uiteindelijk nooit écht van gekomen.
Onlangs kwam dat idee toch weer een beetje terug toen de LEGO Creator 3-in-1 Reuzenrad - 31119 uit kwam. Ik heb ook zelfs heel kort overwogen er 4 te kopen, 3 voor iedere uitvoering en 2 combineren om die groter te maken.
Jep. Vorig jaar op MP compleet in doos gekocht. Als ik nu naar de prijzen kijk ben ik blij dat ik vorig jaar op tijd was. De carousel had ik ook voor een nette prijs. Wel gebruikt allemaal en ongesorteerd. Maar een paar uur sorteren en je kan prima bouwen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 13:48
Het is me niet eens gelukt om de millenium falcon af te krijgen voor ik de volgende set moest kopen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUBv4CHE5ARs-Q9LvIvNbvhHfsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hlviq1EHcG1KYJnl6S9HhrzM.jpg?f=fotoalbum_large

inmiddels ook alle helmen van de star wars collectie al gekocht en maandag nog de grivious starfighter.
verslavend man dat lego :+
schumi1986 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:48:
[...]

intertoys is gewoon open om toch de UCS set af te halen hoor O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Denniz0229 op 24-12-2021 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Laatst online: 29-09 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

Hoe zit dat met die Bricklink sets eigenlijk? Bricklink is een site om 2de hands steentjes te kopen begrijp ik.. Zijn die sets dan in principe niks anders dan een vaste set 2de hands steentjes met een doosje en boekje?

Vanochtend naar Intertoys geweest om die krokodil trein te halen met m'n verjaardagskortingsbon die ik nog had liggen (en alleen in de winkel te gebruiken was, dus moest er voor bellen..). Was wel jammer genoeg duurder uit dan als ik 'm direct in de zomer had gekocht, maar helaas. Als de eettafel vrij is begin ik er misschien vanavond nog aan.

Edit:
schumi1986 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:48:
[...]

Voor de deur gaan liggen de eerste ochtend na de lockdown. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Sméagol op 24-12-2021 14:03 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
@Sméagol Via Bricklink kun je inderdaad tweedehands en nieuwe onderdelen en Legosets kopen, maar de sets die jij bedoelt zijn onderdeel van het Bricklink Designer Program. Lego heeft een afdeling 'Ideas', waar designers een idee kunnen posten dat dan na 10.000 stemmen mogelijk als officiële Legoset wordt uitgebracht. Alleen een klein aantal daarvan worden daadwerkelijk uitgekozen, terwijl er hele mooie ideeën tussen zitten. Bricklink en Lego brengen samen een deel van die sets alsnog uit, met een digitale handleiding. Via een pre-order kun je daar op inschrijven. De tweede pre-orderronde is net gesloten, maar begin 2022 komt er weer een nieuwe ronde.
Het verschil met de Ideas-sets is dat die door Lego zijn aangepast, zodat ze aan de Lego-standaard voldoen. De Bricklink designer-sets zijn precies zoals de ontwerpers ze gemaakt heeft. Ze hebben een digitale handleiding. Alles wat Lego doet, is alle stenen samen verkopen in een mooie doos (wat wel geld scheelt ten opzichte van als je de stenen zelf los zou moeten kopen).

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-10 14:59

D75

De instructies zijn nu online beschikbaar...

https://www.bricklink.com...program/instructions.page

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
TheDudez schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:51:
[...]

De verpakking weggooien? Dat doet iedereen ook bij ict producten uit de VS.
Ik snap de 'work around' ;) Het is wel zonde om bv. een modular te kopen en dan de doos meteen te moeten weggooien.

Sowieso zal de douane wel lachen als ze al die mini zakjes met Lego in de bagage van mensen zien zitten,
ik zie 'wtf momenten' al zo voor me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Kapoen schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:44:
[...]

Ik snap de 'work around' ;) Het is wel zonde om bv. een modular te kopen en dan de doos meteen te moeten weggooien.

Sowieso zal de douane wel lachen als ze al die mini zakjes met Lego in de bagage van mensen zien zitten,
ik zie 'wtf momenten' al zo voor me :P
Alle aanwijzingen dat de Lego daar gekocht is moet weggegooid worden, dus ook de genummerde plastic zakjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik zag net dit voorbij komen, en ik ben vooral benieuwd naar het gedeelte:
- Toegang tot Limited Edition producten
- Koop sets die uit de handel zijn
Ik ben dan erg benieuwd tot hoever terug ze gaan aanbieden. En daarmee kunnen ze ook gelijk de hele 2ehands markt veranderen…

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Remy!!!! schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:35:
Ik zag net dit voorbij komen, en ik ben vooral benieuwd naar het gedeelte:

[...]

Ik ben dan erg benieuwd tot hoever terug ze gaan aanbieden. En daarmee kunnen ze ook gelijk de hele 2ehands markt veranderen…
Ik kan me er iets bij voorstellen dat als bepaalde sets na 5-10 jaar een paar keer over de kop gaan dat Lego via zo'n programma interesse peilt en de meest gewilde sets een extra productierun geeft voor de liefhebbers. Doe je 25% op de oorspronkelijke adviespijs. Iedereen blij, behalve de handelaren ;)

Ze kunnen denk ik zonder interesse te peilen alvast alle modulars die uit de handel zijn een productierun geven :D Grote vraag is, wat te doen met de monorail sets _O-

[ Voor 10% gewijzigd door Afas op 24-12-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:24

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Afas schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:52:
[...]

Ik kan me er iets bij voorstellen dat als bepaalde sets na 5-10 jaar een paar keer over de kop gaan dat Lego via zo'n programma interesse peilt en de meest gewilde sets een extra productierun geeft voor de liefhebbers. Doe je 25% op de oorspronkelijke adviespijs. Iedereen blij, behalve de handelaren ;)

Ze kunnen denk ik zonder interesse te peilen alvast alle modulars die uit de handel zijn een productierun geven :D Grote vraag is, wat te doen met de monorail sets _O-
Er was iets met het monorail onderdeel waardoor ze het niet meer konden maken. Volgens mij dat ze de mall kwijt zijn geraakt. Omdat deze door een externe partij werdt gemaakt. Denk dat het vooral sets zijn waar ze nu ook al blokjes voor maken.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Laatst online: 01-10 22:53

Ottooo

Vuurvlieg

Ik zou denken dat het zoiets wordt als nu bijvoorbeeld een set zoals de Ninjago gardens uit de handel gaat, ze een x aantal achter de hand houden om die voorraad als 'extraatje' op te verkopen.

Nu verkopen ze alles voordat deze officieel uit de handel gaat, dan doen ze hetzelfde alleen dan alleen aan abonnees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
TheDudez schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:06:
[...]

Er was iets met het monorail onderdeel waardoor ze het niet meer konden maken. Volgens mij dat ze de mall kwijt zijn geraakt. Omdat deze door een externe partij werdt gemaakt. Denk dat het vooral sets zijn waar ze nu ook al blokjes voor maken.
Klopt dat er geen mallen meer zijn voor de monorail, daarom ook de _O- smiley. Hoewel het voor een bedrijf als Lego niet heel ingewikkeld moet zijn om nieuwe mallen daarvoor te maken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• meesje
De LEGO Ideas 21331 Sonic The Hedgehog gaat er zeker komen! 70 euro voor 1125 steentjes is volgens mij ook geen verkeerde prijs (6 cent per steen). Voor mij pure nostalgie. Ik had vroeger een Sega, mijn vriendjes allemaal een Nintendo. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyw9w7y5Vs1ONXxo4funn4ObcRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUuWEwtnZYJtOPstSC4IIZtV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 24-12-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:33

vhal

ಠ_ಠ

Eerlijk gezegd hoop ik dat die Zeven Dwergen ideas set eindelijk geaccordeerd wordt als release...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
meesje schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:20:
De LEGO Ideas 21331 Sonic The Hedgehog gaat er zeker komen! 70 euro voor 1125 steentjes is volgens mij ook geen verkeerde prijs (6 cent per steen). Voor mij pure nostalgie. Ik had vroeger een Sega, mijn vriendjes allemaal een Nintendo. :)

[Afbeelding]
Deze moet ik hebben als sega gamer. Heb mijn mega drive nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
meesje schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:20:

[Afbeelding]
Wat is de verwachte datum van verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
SunnieNL schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:57:
[...]

Wat is de verwachte datum van verkoop?
Begin januari zegt bricktastic. Begin/midden januari zegt promobricks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Cloud_VII schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:55:
[...]

Die heb ik niet meer. Ik moest toen een Sega Saturn hebben en had de Mega Drive ingeruild. Helaas was de Saturn geflopt. Ook toen had iedereen iets anders (een Sony PlayStation). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afas schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:18:
[...]
Klopt dat er geen mallen meer zijn voor de monorail, daarom ook de _O- smiley. Hoewel het voor een bedrijf als Lego niet heel ingewikkeld moet zijn om nieuwe mallen daarvoor te maken.
Dankzij de minime toleranties zit de prijs voor zo'n mal ergens tussen de 100.000 en 250.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 19:59

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Cloud_VII schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:55:
[...]

Gaaf! Ik heb nog een Sega 8 bit. Pure nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

jadjong schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:21:
[...]

Dankzij de minime toleranties zit de prijs voor zo'n mal ergens tussen de 100.000 en 250.000 euro.
Ja en als de monorail op de markt komt verkopen ze het 100 voudige van dat.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:04
JoeZuCK schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:23:
[...]

Ja en als de monorail op de markt komt verkopen ze het 100 voudige van dat.
en, waar baseer je dat op? Niet alles dat Lego maakt is een hit

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Webgnome schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:27:
[...]

en, waar baseer je dat op? Niet alles dat Lego maakt is een hit
Kom nou, ze halen die mal er makkelijk uit. Ik hoef dat nergens op te baseren.

In other news: Wat mij nu al een tijdje opvalt is dat Catawiki massaal LEGO voor een heel lage prijs op MP zet. Nieuwe tactiek denk ik om mensen naar de site te lokken.

[ Voor 24% gewijzigd door JoeZuCK op 24-12-2021 19:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:12
Zo uitpak partij onder de kerstboom was geslaagd. Vriendin is blij met het Boeket en de Bird of Paradise. Voor mezelf een Fiatje en de kleine camera. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPanKcETbqT21OArbZRpkR6eWdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzaUMSB4eQ8u0pp3uxnHzVR7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door TheKerremenke op 24-12-2021 20:10 . Reden: Betere foto. ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
JoeZuCK schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:35:
[...]

In other news: Wat mij nu al een tijdje opvalt is dat Catawiki massaal LEGO voor een heel lage prijs op MP zet. Nieuwe tactiek denk ik om mensen naar de site te lokken.
Ja die bak met spam van catawiki heb ik met een browserplugin in chrome gebloked.

Daarnaast geloof ik niks van die biedingen die op seta gedaan worden, soms voor prijzen die totaal niet overeen komen met waar sets soms voor in winkels liggen of op marktplaats zelf te koop zijn. Los van de extra kosten die na afloop nog bovenop het bod komen.

[ Voor 22% gewijzigd door dr86 op 24-12-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
[...]

Dat is op 2dehands.be al langer aan de gang. Zeer irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:44

Secsytime

Automagisch

[...]

Worden geen mallen voor gebruikt, maar matrijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• areyonga
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-07 21:52
[...]

Dan ben ik erg benieuwd naar je bron, een matrijs kost doorgaans een factor X minder, want anders kan het sowieso niet uit. ;)

Trouwens heb je al een zeer grote marge in de 2 bedragen die je noemt en qua tolleranties is het nou ook weer niet echt zo spannend, het is lego, geen nanometer technologie. 8)

Wat het doorgaans uitdagender maakt is dat je voor de variatie al snel verschillende matrijzen nodig gaat hebben voor de verschillende delen (straight/bends/up-hill/down-hill/junctions etc etc.) versus ROI versus de bruikbaarheid van de parts voor andere sets. Het blijven redelijk specifieke delen die je waarschijnlijk niet heel snel terug zal zien in andere thema's...alhoewel, in roze bij Lego Friends of in het bruin bij Creator 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ja idd, is met heel veel dingen zo, niet alleen Lego.. Maar alles wat populair is.

Die lui van Catawiki zijn echt heel vies :(

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 24-12-2021 21:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:43
De reden voor geen monorail meer is volgens mij gewoon vrij simpel. De kostprijs is het gewoon niet waard. Grote onderdelen zijn altijd lastiger. Raised baseplates zoals in 90's sets zie je ook niet meer. Nu zie je sets met een doodgewone baseplate ook al minder/niet. De moderne achtbaan onderdelen zie je dit ook in terug: veel loze ruimte om plastic te besparen en korter dan de oude monorail onderdelen om verliezen te beperken als een onderdeel niet voldoet aan de toleranties.

En de vraag (ondanks wat je hier zou lezen) is niet groot genoeg om Lego anders te doen besluiten. Onderdelen met verlies verkopen zoals in de 90's doet Lego gewoon niet meer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Wat heb ik vroeger toch eindeloos veel speelplezier met de Lego 6991 monorail gehad :D

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:34

L23

Ook weer eens een Lego set gekocht en vandaag begonnen met de Middeleeuwse Smid. De eerste verdieping is af. Van de recente Lego sets hiervoor de ISS en Saturn V gebouwd. Dit is voor mij de eerste gebouwen set. Leuk die details zoals de bakstenen in de hoeken. Ook een stuk leuker om te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3R_H-jjwIRzCqEVXHC0r6amqUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nrx0zWMBDtCv9eCoPEby2ncd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

En? Heeft de kerstman 🎅 daar nog verrassingen gebracht ?

Hier een twee dikke dozen met blokjes: moonlander en space shuttle

[ Voor 66% gewijzigd door himlims_ op 25-12-2021 03:04 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sméagol
  • Laatst online: 29-09 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/lego_crocodile.png

Zoals gezegd, vanochtend gehaald voordat ze niet meer te vinden waren, en vanmiddag begonnen.

Ik vond 'm leuk om te bouwen, en ik vind 'm er cool uitzien (daarom wilde ik 'm hebben, dit is pas de 2de "grote" set na de London Bus vorig jaar). In tegenstelling tot de London Bus had ik wel zo m'n bedenkingen bij een aantal dingen.. Wat zwakke constructies. Die ehhh "dingen", aan de bovenkant voor de hoogspanning, zien er tof uit maar zijn ook een beetje gammel, en ik had dat bij nog een aantal dingen. Voorzichtig afstoffen dus!

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:55:
Ook weer eens een Lego set gekocht en vandaag begonnen met de Middeleeuwse Smid. De eerste verdieping is af. Van de recente Lego sets hiervoor de ISS en Saturn V gebouwd. Dit is voor mij de eerste gebouwen set. Leuk die details zoals de bakstenen in de hoeken. Ook een stuk leuker om te bouwen.

[Afbeelding]
Haha mijn Blacksmith is al maanden op dit punt. Ik kan me er niet toe aanzetten die boom te gaan bouwen :P

Misschien toch maar eens af maken...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 22:19
Op bezoek bij mijn ouders voor kerst, hadden we het erover dat mijn zoontje graag met lego speelt sinds hij een klein setje heeft gehad.

"Oh, wij hebben hier ook nog wel wat lego staan" zegt m'n moeder. Vervolgens komen er drie 50L bakken met lego tevoorschijn, waaronder een werkende 7735 trein.

Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/9d/200x150/d4e4o5g414p4n5x5m444w2w294u2q2w214i4w5d414x2v234t2v264x2.jpg

Daarnaast veel sets uit jaren 80 en 90, en maar 3 boekjes nog maar daar gaan we wel een hoop lol aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:47
Dat wordt ouderwets bouwen en genieten :*)

Veel plezier met de feestdagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

ErikT738 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 07:30:
[...]

Haha mijn Blacksmith is al maanden op dit punt. Ik kan me er niet toe aanzetten die boom te gaan bouwen :P

Anders sla je de boom toch over? :-p Verder wel leuk om te bouwen toch? Of heb je voorkeur voor andere builds? Ik zag dat je laatst die jaren 90 Classic Castle setje had gekocht. Dat soort setjes hebben we hier ook. Leuk dat hetzelfde schild ook in de Blacksmith set zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 20:27
ErikT738 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 07:30:
[...]

Haha die boom vond ik ook het minste van het set. En toen ik er mee klaar was ging mijn dochtertje er even mee spelen en kon ik weer opnieuw beginnen :+
Maar voor de rest echt een geweldig set, zo veel details!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus
Eén tip voor de Blacksmith: pak hem vast aan de onderkant. Dat ging gisteren bij mij even mis, toen ik hem wilde verplaatsen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:17:
Eén tip voor de Blacksmith: pak hem vast aan de onderkant. Dat ging gisteren bij mij even mis, toen ik hem wilde verplaatsen :+
Dus je hebt nu de extra lol om hem nog een keer te bouwen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
FreeShooter schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:13:
"Oh, wij hebben hier ook nog wel wat lego staan" zegt m'n moeder. Vervolgens komen er drie 50L bakken met lego tevoorschijn, waaronder een werkende 7735 trein.
_/-\o_ 7735 jeugdherinneringen. Deze heeft de Sint me ooit eens gebracht :9

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-09 17:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ilptuz4p6hvaMGpgsypyKdkqQFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u33HV8g7jqGZD85IOeMudjWO.jpg?f=fotoalbum_large

Na the bookstore, police station en corner garage nu ook assembly square gekocht. Nu al zin om volgende week weer even lekker te bouwen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 08:15

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Na (heel) lang wachten kwam gisteren op de valreep toch nog de Lightailing set binnen voor mijn kerst Lego :) Vanochtend snel snel erin gebouwd dus ;)
Merry Christmas allemaal!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR_QcmDdnTOnTqjNMKDnVuc_6IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUAUBerrZfcvcJT6CQcFIsJ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 25-12-2021 11:45 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Vanochtend een start gemaakt met de bookstore voordat kerst echt begint Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TZgrBQG36KfrXzCKDRPEwOUceM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhf15brpLhXCLTD291G6t34y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkjY4YmLdDdVFBaf014VTXSuBwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFttJkZS5dsG7oMPKqXtKZNK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUCKwswQiKCpIvM_6bw9ETByIKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRE2kEGFbEC9vmxUPqF2IhnJ.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, deze Christmas begint in elk geval al prima Merry *O*

Nu eerst even een rondje met de viervoeter en dan lekker alle steentjes op een grote hoop in de sorteerbak om lekker het onderste uit de kan te halen met bouwplezier aan de Defender, heb er erg veel zin aan :)

Fijne dagen iedereen o<:) d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Fraggert schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou, deze Christmas begint in elk geval al prima Merry *O*

Nu eerst even een rondje met de viervoeter en dan lekker alle steentjes op een grote hoop in de sorteerbak om lekker het onderste uit de kan te halen met bouwplezier aan de Defender, heb er erg veel zin aan :)

Fijne dagen iedereen o<:) d:)b
Enjoy! Jullie ook fijne dagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Tomba schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:45:
Na (heel) lang wachten kwam gisteren op de valreep toch nog de Lightailing set binnen voor mijn kerst Lego :) Vanochtend snel snel erin gebouwd dus ;)
Merry Christmas allemaal!
[Afbeelding]
Sorry als dit reeds gevraagd is: dat kastje waarin je het model hebt gezet, is dat een Kallax element van Ikea? Ik vind het een mooie display _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Kapoen schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:49:
[...]

Sorry als dit reeds gevraagd is: dat kastje waarin je het model hebt gezet, is dat een Kallax element van Ikea? Ik vind het een mooie display _/-\o_
Nog niet gevraagd nee :)
Hij is inderdaad van Ikea maar niet de Kallax, het is de EKET (die heb ik 5 naast elkaar aan de muur hangen)

En bedankt voor het compliment! Hij lijkt wel gemaakt voor de Elf Clubhouse. De brandweer kazerne is er eigenlijk net wat te groot voor (zojuist ook de lampjes ingebouwd :p)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7kS515fp5VuDxA0xNl1RTmNKIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rt758s4bIXlXdaUyJmZywbX8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Tomba op 25-12-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Tomba schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:18:
[...]

Nog niet gevraagd nee :)
Hij is inderdaad van Ikea maar niet de Kallax, het is de EKET (die heb ik 5 naast elkaar aan de muur hangen)

En bedankt voor het compliment! Hij lijkt wel gemaakt voor de Elf Clubhouse. De brandweer kazerne is er eigenlijk net wat te groot voor (zojuist ook de lampjes ingebouwd :p)
[Afbeelding]
Ik was ook al benieuwd. Wel dezelfde breedte en hoogte als de Kallax, de Kallax is wat dieper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

L23 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:22:
[...]

Ik was ook al benieuwd. Wel dezelfde breedte en hoogte als de Kallax, de Kallax is wat dieper.
De EKET heb je zowel 25 als 35 cm diep, maar 35cm vond ik té, dan steekt het namelijk wel erg ver van de muur.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 10:34
Ook hier de kerstdagen gebruikt om weer wat te bouwen. Intussen halverwege het 4e zakje van de vissersboot. Wat details in het ruim, maar vooral de constructie van de romp en zijkant van de boot is leuk gedaan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRyXDH2cVNf-VjlE11ESf5_b_Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPk5jNhLJqQVlL7Z9x6PxVN6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpebxdbfVspTndaa_B7hdbNYspE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5tnyn8NTYjFBsJixCn5yh8z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
millerman_sf schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:50:
Ook hier de kerstdagen gebruikt om weer wat te bouwen. Intussen halverwege het 4e zakje van de vissersboot. Wat details in het ruim, maar vooral de constructie van de romp en zijkant van de boot is leuk gedaan!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pff, ben wel een beetje jaloers hoor op die boot :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:56
millerman_sf schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:50:
[Afbeelding]
Ik durf hem zelf niet open te maken nog en het kasteel al helemaal niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:47
Die boot staat bij mij op naleveren :'(

Had net zin om met de feestdagen te bouwen.
Hoop hem volgende week binnen te krijgen.

Zie wel dat het leuke bouwmethodes bevat, ben benieuwd

[ Voor 18% gewijzigd door Versaevel op 25-12-2021 15:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:46
detulp050 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:38:
[...]

Ik durf hem zelf niet open te maken nog en het kasteel al helemaal niet :/
Waarom niet? Je koopt toch in principe Lego om het te bouwen en niet met winst te verkopen? Of bedoel je om een andere reden?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• L23

L23

Tweede verdieping van de Middeleeuwse Smid zit er op. De houten afwerking aan de buitenkant is leuk gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pnkdiHgVXWVfHvZddHfYOR0Mt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0incWkqkR0Li0GxwP8R4xyGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrP9lkai93SRevwcPt4Sd25BJbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMOMSN9NEx77xxWhEBPrzqFa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Prima 1ste Kerstdag zo...boswandeling, kerstfilm, rijst met curry gemaakt en dan is het nu tijd voor de 42110 :Y

Eerst maar eens alles uit de doos en de welbekende Fraggert-sorteerbak erbij gepakt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vPZp37aNBlPAQw26WvXptpvbTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7IR5SVd23rFepW7HK233aTi.jpg?f=fotoalbum_large

Overzichtje met alle zakjes en los spul.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5VyUcm7p6z6jbVX9ytXr-i5OM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INqTbLvcgF3HX08iawp6QGwe.jpg?f=fotoalbum_large

Toch besloten er weer een oldskool grabbelgraaizoekfestijn van te maken, alle zakjes voorzichtig opengeknipt en 1 voor 1 in de bak gestort.

2573 stenen uitzoekwerk voor een hoop uren bouwplezier d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRtY93rOXqnStp_6M9zsaSRxWfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLjiXcsTYAJ4scAjY0Fqru2A.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt vervolgt :Y

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

The horror ;(

Ik bouw toch echt het liefst per zakje :)

Hier staat tekst

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KrusT
Het heeft iets nostalgisch hé.
De uren die ik als kind heb zitten krabben in bakken...
Pagina: 1 ... 145 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .