Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.679 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:15

SomerenV

It's something!

KrusT schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:50:
Het heeft iets nostalgisch hé.
De uren die ik als kind heb zitten krabben in bakken...
Ik heb liever dat het nostalgisch blijft :+ Daarbij had mijn grootste set vroeger (6398 Central Precinct HQ) rond de 600 steentjes, waarvan een aanzienlijk deel balkjes en plaatjes betrof (grotere steentjes in ieder geval). Dat is nog redelijk te doen ook al zit alles door elkaar heen. Maar tegenwoordig met al die kleine onderdelen, miniscule details, tig verschillende kleuren en al snel 1000+ steentjes voor de wat grotere sets is dat een heel ander verhaal :X

Dat gaat hier dus mooi per zakje. Gisteren overigens een drietal sets gekregen van vriendinlief. Het Seinfeld-appartement, de reguliere AT-AT en de nieuwe Slave One Starfighter. Seinfeld zit al in elkaar en die is echt heel vet! _/-\o_ Ook geen set die ik aan had zien komen, maar zij had die set dankzij mij langs zien komen, en ze weet dat ik Seinfeld leuk vind, dus 1+1=2.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:11

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ken dat ook hoor :)

Zojuist de Countach MOC afgerond :)
Dat was ook één grote grabbelton om te bouwen. Tikkie gesorteerd, maar toch. Ook dit was een leuke build. Kwam 2 plates 4x1, en 2x plate 1x1 tekort. Was prima op te lossen met ongebruikte parts.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Am0wWN2jo1h3gGyZT9vAIiwwxz03ez2rFqlyOJSED50NfPMbC2yIWGuhXugv6jmxGSLN9awQqMn5EWl-LKkI9S13nDl2RLqVb7L3t8yzNrPFLbrDnk1N9SwPjOMnKZEjNWrNaZqFVaw=w640

Hier staat tekst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:45:
The horror ;(

Ik bouw toch echt het liefst per zakje :)
Ik heb t toentertijd met de Millennium Falcon #75192, 7541 stukkies gedaan.. in 2x.. alles op 1 hoop was echt té :X

En dan op een grote deken in de woonkamer.. was gewoon weer 8 jaar _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:35
SomerenV schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:57:
[...]

Ik heb liever dat het nostalgisch blijft :+ Daarbij had mijn grootste set vroeger (6398 Central Precinct HQ) rond de 600 steentjes, waarvan een aanzienlijk deel balkjes en plaatjes betrof (grotere steentjes in ieder geval). Dat is nog redelijk te doen ook al zit alles door elkaar heen. Maar tegenwoordig met al die kleine onderdelen, miniscule details, tig verschillende kleuren en al snel 1000+ steentjes voor de wat grotere sets is dat een heel ander verhaal :X

Dat gaat hier dus mooi per zakje. Gisteren overigens een drietal sets gekregen van vriendinlief. Het Seinfeld-appartement, de reguliere AT-AT en de nieuwe Slave One Starfighter. Seinfeld zit al in elkaar en die is echt heel vet! _/-\o_ Ook geen set die ik aan had zien komen, maar zij had die set dankzij mij langs zien komen, en ze weet dat ik Seinfeld leuk vind, dus 1+1=2.
Nieuwe sets bouw ik ook per zakje hoor ;)
Hoewel ik ze niet allemaal gebouwd laat, en je bij wederopbouw toch zoeken moet.
Ik ben nu alle modulars terug aan het opbouwen, en die zitten in 2 à 3 ziplock bags per gebouw.
Uiteindelijk is dat allemaal nog wel te doen.

Soms denk ik om alles terug te mengen om zelf modulars te bouwen, maar waar ik dan zeker mee ga sukkelen is dat ik aan de hand van de instructies niet altijd de goeie kleur zou nemen. Daar zitten hedendaags soms zo'n kleine verschillen op.

Veel bouwgenot met je sets trouwens. Die Seinfeld komt hier zeker ook nog, ook een fan hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
poor Leno schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:29:
[...]

Ik heb t toentertijd met de Millennium Falcon #75192, 7541 stukkies gedaan.. in 2x.. alles op 1 hoop was echt té :X

En dan op een grote deken in de woonkamer.. was gewoon weer 8 jaar _O-
:o :D

Krabben maar! En dan nog zo goed als alles nog grijs ook!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Derde verdieping van de Middeleeuwse Smid is ook nog gelukt, maar niet af kunnen krijgen vandaag. Nog 3 zakjes te gaan (Ja, ik bouw ook per zakje). De dakconstructie aan de zijkanten was een beetje herhalend, bouw je vrijwel vier keer hetzelfde onderdeel. Maar wel tof hoe die constructie in Lego Technic stijl vast aan het gebouw zit. Eerst maar eens slapen :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4sobHPRKIhtI_8murgSd2tIU74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNeh7AFEbaIrip5JcZ8CXJVD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXrq4csGacJQAS-PeJJVkHtzwVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhcVtrutx1CvKNduXiXz95iW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hertogjan_666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 13:32
Home Alone set af met de lichtjes op kerstdag erin gezet.. Leuke build en een flinke klus.. Met lampjes erbij toch bijna 15 uur! Het is mijn eerste gebouw, ben eigenlijk meer van de Technic maar dit is wel een aanrader. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwAZc-RPeC5VLOEArLB6kyq--8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdHLknbSVsIdCAh6gtaFcwaR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QR6fKqSl3ieZhmTiWGb6Otq9xp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LE3Ttyg0VWlHWMx3Sb3VXmvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uE9zPCmWCFoPFEDS_R2Bg9lGknU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZP4w8k7AB3k0OPOJKyJwmyo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

@Hertogjan_666 De lampjes zitten aangesloten op een accu? Zit er ook een timer bij zo dat ze elke avond automatisch aan gaan? Of is het zelf aan en uit schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:59:
@Hertogjan_666 De lampjes zitten aangesloten op een accu? Zit er ook een timer bij zo dat ze elke avond automatisch aan gaan? Of is het zelf aan en uit schakelen?
Ben eens begonnen om dat soort dingen te automatiseren, via arduino en usb “travo” connector. Echter ben ik geen programmeur; iemand die dat wel beetje onder de knie heeft?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 10:34
T.a.v. de voorkeur per zakje of alles op één hoop: ik doe een middenweg. Ik wil graag zoeken, omdat dat hoort bij de lol van Lego voor mij. Maar niet te veel. Ik doe nu vaak 1 of 2 nummers extra in de bak. Als een nummer dan af is, gooi ik het volgende nummer er weer bij.

[ Voor 3% gewijzigd door millerman_sf op 26-12-2021 06:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
L23 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:59:
Zodra de Titanic van verlichting is voorzien wordt deze dmv een usb adapter aangesloten op de stroom. Hier zit dan een usb verlengkabel tussen. Met een slimme stekker ertussen hoop ik deze dan te kunnen bedienen. Tevens via HomeKit dan te automatiseren. >:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:53

TheDudez

Usenet stofzuiger!

himlims_ schreef op zondag 26 december 2021 @ 01:40:
[...]

Ben eens begonnen om dat soort dingen te automatiseren, via arduino en usb “travo” connector. Echter ben ik geen programmeur; iemand die dat wel beetje onder de knie heeft?
Waarom moeilijk doen?slimme stekker er tussen en klaar.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:57

Tarin

Just plain weird.

himlims_ schreef op zondag 26 december 2021 @ 01:40:
[...]

Een Arduino of andere microprocessor-oplossing is eigenlijk alleen noodzakelijk als je lampjes met een programma onafhankelijk van elkaar wil laten schakelen/knipperen, als je er een werkend verkeerslicht bij wil bouwen ofzo. In dat geval heeft de Arduino-website heel veel snippets en een aardige beginners-handleiding.
Anders inderdaad een gewone tijdschakelaar of eventueel smart-home-plug.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVvTNE3MBSxCZxMRJB87WCEjRsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvC4v5ckzLJpXhV2zhkxDNDb.jpg?f=fotoalbum_large

Zat goed verstopt in de boom ipv eronder *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:07
Hertogjan_666 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:53:
Home Alone set af met de lichtjes op kerstdag erin gezet.. Leuke build en een flinke klus.. Met lampjes erbij toch bijna 15 uur! Het is mijn eerste gebouw, ben eigenlijk meer van de Technic maar dit is wel een aanrader. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke lichtset heb jij gebruikt?

Heb gisteren ook het huis afgebouwd en ik ben niet zo van de verlichting maar deze modulair verdiend het gewoon.

Dit gebouw gaat gewoon elke december opgebouwd worden en tot januari laten staan. Verlichting is dan wel super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:09
Martijn1990 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:51:
[...]

Waarom niet? Je koopt toch in principe Lego om het te bouwen en niet met winst te verkopen? Of bedoel je om een andere reden?
Uiteraard om te bouwen, maar als de waarde zo omhoog schiet… zou ik het kasteel kopen voor €400? Waarom dan niet verkopen en twee of drie super leuke andere sets voor dat geld halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:18
detulp050 schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:53:
[...]

Uiteraard om te bouwen, maar als de waarde zo omhoog schiet… zou ik het kasteel kopen voor €400? Waarom dan niet verkopen en twee of drie super leuke andere sets voor dat geld halen?
Omdat je dan niet zelf die mooie unieke set hebt gebouwd :) Lekker bouwen dat ding en evt. daarna nog verkopen als die zo gewild is. Tenminste, dat zou ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:05

Secsytime

Automagisch

[...]

Geef je groot gelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

[...]

Zoals met alles is de prijs hoog met early adaptors. Zie de prijs alweer dalen naar 350 en lager.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:15

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

TheDudez schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:35:
[...]

Waarom moeilijk doen?slimme stekker er tussen en klaar.
Dan moet je wel een stopcontact in de buurt hebben ;) Ik moet het dus met een accupack doen en zou best eea remote willen kunnen schakelen.

Ik ga voor volgend jaar een paar van deze jongens bestellen en met Tasmota flashen.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2D4D67Yb4pgL2ebYoFHdE4atRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUGs6YGgWOLhUeX4i76AaIbs.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels halverwege de bookstore. Als ik ooit voor een stadje ga is dit een fijne modular omdat je die makkelijk in twee delen kunt splitsen. Hoewel deze modular niet bekend staat om de beste bouwervaring, vermaak ik me er prima mee. De gevel van de eerste verdieping had Lego wel iets meer detail in mogen aanbrengen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bijna vergeten.........de 42100 Liebherr is klaar *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbTc2Z5v4Fqu5WKsd57CllftNzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUyvXauNVvq9jOvEaSgHnrpa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vml2r4RYFqSDulKD1lH6K0664H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sX0v8arlnziQbJ4GAMGqA7rS.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een heelijke build en ervaring met de moderne Technic sets. Alles werkt en heel erg leuk om de functies in werking te zien :).

Bij het uitpakken van de Defender keek ik trouwens wel op hoe groot die gaat worden, de Liebherr is geen kleine set met ruim 4000 stenen maar zo aan de banden van de 42110 te zien wordt dat ook een lekkere forse build d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBFpiZep_v79UpQLa1kWj1Z67t0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QszSCslszy06yu0qgVaZD26z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_q0v-1P0-C4cAyogeAxdaShxBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHK4ibFHrLJ4JjwMkm1wNgWa.jpg?f=fotoalbum_large

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hertogjan_666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 13:32
stijn1309 schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:37:
[...]

Welke lichtset heb jij gebruikt?

Heb gisteren ook het huis afgebouwd en ik ben niet zo van de verlichting maar deze modulair verdiend het gewoon.

Dit gebouw gaat gewoon elke december opgebouwd worden en tot januari laten staan. Verlichting is dan wel super.
Game of Bricks https://gameofbricks.eu/p...ome-alone-21330-light-kit
Het duurt denk 10 daagjes voordat het er is. Maar goed geregeld.

@L23 geen automatische, gewoon knopje uit en aan maar er zit een USB aansluiting aan dus je kan er veel mee.. Daarnaast kan hij wel met afstandsbediening. Zie link website

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Fraggert schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:47:
Bijna vergeten.........de 42100 Liebherr is klaar *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een heelijke build en ervaring met de moderne Technic sets. Alles werkt en heel erg leuk om de functies in werking te zien :).

Bij het uitpakken van de Defender keek ik trouwens wel op hoe groot die gaat worden, de Liebherr is geen kleine set met ruim 4000 stenen maar zo aan de banden van de 42110 te zien wordt dat ook een lekkere forse build d:)b

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Qua formaat is hij inderdaad niet veel kleiner dan de Liebherr :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kqVBs6FRZ5-GbUIi2nDu9e5LG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRvIUYCWvLodsZIt7hnl095t.jpg?f=fotoalbum_large

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
Op dit forum zijn geen positieve reacties te vinden voor de gele Fiat 500 (10271) Wel positieve reacties op deze MOC; https://rebrickable.com/m...-mazda-miata-mx5/#details

Nu ben ik aan het kijken voor losse steentjes maar dat lijkt me duurder dan de hele set. Bij Intertoys lijkt deze het goedkoopst maar ik kan alleen afhalen in de winkel selecteren ? Of doe ik iets fout ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:13
mir4dor schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:05:
Op dit forum zijn geen positieve reacties te vinden voor de gele Fiat 500 (10271) Wel positieve reacties op deze MOC; https://rebrickable.com/m...-mazda-miata-mx5/#details

Nu ben ik aan het kijken voor losse steentjes maar dat lijkt me duurder dan de hele set. Bij Intertoys lijkt deze het goedkoopst maar ik kan alleen afhalen in de winkel selecteren ? Of doe ik iets fout ?
Ben niet bekend met de set maar qua intertoys doe je niks fout.

"In Winkelwagen" betekent op voorraad in magazijn en wordt verstuurd"

"Ophalen in winkel" is die niet meer voorradig in magazijn en kan die niet verstuurd worden. Moet je geluk hebben dat er ergens in een winkel in de buurt voorraad is en kun je hem reserveren en daar ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
SideShow118 schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:13:
[...]

Ben niet bekend met de set maar qua intertoys doe je niks fout.

"In Winkelwagen" betekent op voorraad in magazijn en wordt verstuurd"

"Ophalen in winkel" is die niet meer voorradig in magazijn en kan die niet verstuurd worden. Moet je geluk hebben dat er ergens in een winkel in de buurt voorraad is en kun je hem reserveren en daar ophalen.
Ah top. Dank voor je snelle antwoord, dan wordt het inderdaad ophalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55
Had een lijstje gemaakt van sets die nog in mijn backlog zitten, en mijn vrouw gevraagd welke ik deze kerstvakantie zal gaan bouwen. :)

- Space Shuttle Discovery
- Grand Piano
- Medieval Blacksmith
- Super Mario NES
- 1989 Batwing

Mijn vrouw kijkt naar het lijstje en roept: de piano! Dus die doos maar eens openen en lekker bouwen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000

Sjaak_Afhaak

Bleh!

mir4dor schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:05:

https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/10271/Fiat-500.html
Dan kun je kiezen :)
hmm, bij intertoys is hij zelfs nog ietsjes goedkoper? Wordt Intertoys niet meer in brickwatch opgenomen?

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 26-12-2021 13:53 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:51
Intertoys zit niet in brickwatch, altijd even kijken dus of je niet beter lokaal kunt kopen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mortael schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:56:
[...]

Qua formaat is hij inderdaad niet veel kleiner dan de Liebherr :)

[Afbeelding]
Hey thanks d:)b en nog weer ietsje groter dan ik dacht :o

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 15:03
Het zou het zoveelste City setje zijn voor de oudste, maar deze vind ik wel gaaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfm64YEY6HAIGmX7PTx87LiLYWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7tZsYoamBlcUjm2QWdeNzIOi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door meesje op 26-12-2021 15:44 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Vanmiddag even 2 tafels gemaakt en een begin gemaakt met de legostad. Binnenkort wat extra roadplates halen en dan de rest neerzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiJgmU0Vxoo-hqcYQpdBFRp4ENA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAUk1iErkolDZmYYNmAbhy48.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKgjqV5Fyljwv-FRVO8-1se0A4Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEUpLP8p6FbClIuEggvXjC7D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJ3ZTsogJStLbNHP1xWuzQ25Wu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkTYYZDqe9VNdpRdXltc2t9z.jpg?f=fotoalbum_tile

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Gistermorgen begonnen…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPanKcETbqT21OArbZRpkR6eWdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzaUMSB4eQ8u0pp3uxnHzVR7.jpg?f=fotoalbum_large

Deze was snel gemaakt. Geinige details zoals de fotorol en het kunnen openen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SamtQvCUcUV3xhNgdAiHG3yWbY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gev2Ww16ZzosLpINvCGAX4bl.jpg?f=user_large

Daarna noestig deze gemaakt in enkel uren. Leuke details maken het wel compleet. Maar inderdaad enigszins doorzichtige gele Lego blokken met donkere kleuren eronder die er een beetje doorheen komen. Hadden ze beter meer gele eronder kunnen gebruiken ipv zwart. Morgen maar eens verder met de Titanic verlichtingsset. ;)

Kan daarna in de fiat nog een verlichtingsset B)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtXa4MRShzeaMyZEC_T9wmuPuHI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yaCQyFTytAPiVmgm85X4e9Uy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aSgTf2nGF0sMl2eaze3pIZko24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S65WuIvDrLLv7W4xUY2TARAB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WQm6583kURxqqK5kbbaSXpJdDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IhIxB6vfCunaThgLDnRlI2Ja.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FR9vG9j8ywi34mniOdwrmAKcsTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kb7Z5NGhTq8jbZiosMACXGnS.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 26-12-2021 19:36 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• meesje
Wat gaaf zeg dit. Zoals de schrijver al aangeeft, een mooie mix van Technic en Creator.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiQqwv9MI6Qi390TeU62vWG_99M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9AoHhplYnuCRZBY9XXtvMPT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
meesje schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:11:
Wat gaaf zeg dit. Zoals de schrijver al aangeeft, een mooie mix van Technic en Creator.

[Afbeelding]
Die is inderdaad wel gaaf. Mooie vondst. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:30
Remy!!!! schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:40:
Vanmiddag even 2 tafels gemaakt en een begin gemaakt met de legostad. Binnenkort wat extra roadplates halen en dan de rest neerzetten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Heel leuk! Toffe moc van het piratenschip :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Het waren twee hele lange dagen bouwen, morgen missxhien nog aan de boekenwinkel beginnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCHL2pE-SlLXJpguRqcDxK8eFRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPxStWYYs7k0S68rfbYiJeIG.jpg?f=fotoalbum_large

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 13:55
met mijn zoontjes alle star wars sets aan het bouwen. Foto van wip:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3PPYUssXNOS6c4uayqKuKgeOAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cVW30ykAjfjJX8QCB1ir3bn.jpg?f=fotoalbum_large

wat komt er nog bij:
veel micro fighters,
een AT-ST
een MTT
Tie interceptor
kleinere vliegtuigen
twee snowspeeders
en ongetwijfeld nog wat vergeten.

Acties:
  • +65 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik ben nu voornamelijk wat sets aan het sorteren en aan het opruimen om de nieuwe indeling wat te leren kennen, maar ben wel wat bezig geweest met Venetië en het vergroten van de tafel (het paste nu al niet 😆).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YevhWQxmry6-6ihiYUJba-Ba9Gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDTPvslFJSGxWIGZkXDZ8Mj7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJot_j2FlOb09FUX3ZTqlxQSZnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9BY17wktSsTa280gyexVLD3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzsOxEmJEUFzVDuEfRymiohn0_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMMKggZSf8iBh0uHgH2LPrVO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOmGxm-svMuxHv73P309Vcy6H4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBr1Ts88nHI6zdbd0UKDdxwu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Het dak zit er op. Toffe set om te bouwen! Ik vind het er ook erg mooi uit zien. Nu nog even verdiepen in het verlichten en automatiseren er van. Ik zie dat er ook veel MOC's zijn van deze set zoals https://rebrickable.com/m...eval-town-market/#details, die lijkt me ook wel leuk om te bouwen.

De Black Falcon ridders in de Middeleeuwse Smid ken ik nog van vroeger. Qua nostalgie lijkt het me ook leuk om de Lego Ideas Piraten van Barracuda Baai te bouwen. Zijn er hier mensen die beide sets gebouwd hebben? Hoe verhouden deze zich tot elkaar? Is de Barracuda Baai net zo leuk? Ben alleen bang dat die set niet meer voor 200 euro te koop zal zijn. Er 250 euro voor betalen heb ik niet zo zin in en is een behoorlijk prijs verschil met de Middeleeuwse Smid die ik in de aanbieding heb gekocht.

Ik heb ook nog de Boomhut in dichte doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCuA5-qBKC4SHMqFg8d7NQYW4-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0OPvfqPrMcdrEwKwcElU8QW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXkIXTwXhMKgk1eOdm8Zs7dyl_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hR4edHhvT6fgLy1wRuhTTkz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Utmjb7VHo-zUD4mn30vFX_iSYVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3DtXTAU0Aop8gpA4tteqfSO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UKFe3kx2CyfcyqLHDW3wT08UEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFEAOSTSyIwlxN6qpQD6T1Na.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KrusT
Ik heb beide gebouwd.
Barracuda Bay is toch mijn favoriet, maar het piratenschip was dan ook mijn favoriete set als kind. De speelwaarde van deze set is fenomenaal, als kind zou ik er zot van zijn geweest.
De blacksmith vond ik ook heel leuk om in elkaar te steken, en hoop dat Lego nog gelijkaardige sets zoals een herberg op de markt brengt.
Nu ja, €250 is een pak geld, maar ik zou hem nog aanschaffen nu het nog kan.
Of je koopt er 2, en verkoopt de andere binnen enkele maanden voor een nog hogere prijs. :)
Edit: ik denk dat je deze wel voor minder kan te pakken krijgen op Marktplaats. Staan er precies veel op.

Oh ja, en niet vergeten hé jongens en meisjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJ0TNMd4fqnLLypvGgyUCa7wEqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ctAS4DrSTdvF9SFclkM4D4H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door KrusT op 27-12-2021 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
KrusT schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:35:
Soms denk ik om alles terug te mengen om zelf modulars te bouwen, maar waar ik dan zeker mee ga sukkelen is dat ik aan de hand van de instructies niet altijd de goeie kleur zou nemen. Daar zitten hedendaags soms zo'n kleine verschillen op.
Ja, dat vind ik ook lastig. De kleuren in de handleiding vind ik dan ook nog eens afwijken van de kleur in het echt. Dan zit je soms echt te "puzzelen" of je nu zwart, donker bruin of die iets minder donkere bruin moet pakken. Dat kan ik wel oplossen door een paar plaatjes verder te kijken wat er nog meer wordt gebruikt, maar ik moet er niet aan denken hoe je dat zou oplossen als je honderden steentjes hebt liggen die allemaal net een iets andere kleur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:58

vhal

ಠ_ಠ

L23 schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:41:
Het dak zit er op. Toffe set om te bouwen! Ik vind het er ook erg mooi uit zien. Nu nog even verdiepen in het verlichten en automatiseren er van. Ik zie dat er ook veel MOC's zijn van deze set zoals https://rebrickable.com/m...eval-town-market/#details, die lijkt me ook wel leuk om te bouwen.
Ja, die MOCs zijn wel erg leuk, ik baal zo dat ik de dagdeal (105€) van 2 weken terug van bol.com heb gemist. :(

Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:47

Soggney

Zeekomkommer

L23 schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:41:

De Black Falcon ridders in de Middeleeuwse Smid ken ik nog van vroeger. Qua nostalgie lijkt het me ook leuk om de Lego Ideas Piraten van Barracuda Baai te bouwen. Zijn er hier mensen die beide sets gebouwd hebben? Hoe verhouden deze zich tot elkaar? Is de Barracuda Baai net zo leuk? Ben alleen bang dat die set niet meer voor 200 euro te koop zal zijn. Er 250 euro voor betalen heb ik niet zo zin in en is een behoorlijk prijs verschil met de Middeleeuwse Smid die ik in de aanbieding heb gekocht.

Ik heb ook nog de Boomhut in dichte doos.
Ik heb ook alledrie de sets, en hoewel Barracuda Baai wat duurder is, is deze ook groter (meer bricks). dus prijs/kwaliteit verhouding blijft kloppen.

Sowieso halen, het is een geweldige set en mooie eyecatcher. Ik zal ze vanavond eens naast elkaar zetten en een foto delen, dan kan je zien wat de verhoudingen zijn. @L23
Afbeeldingslocatie: http://soggney.be/img/Small3sets.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Soggney op 27-12-2021 13:27 . Reden: added compare ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
JeroenE schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:32:
[...]
Ja, dat vind ik ook lastig. De kleuren in de handleiding vind ik dan ook nog eens afwijken van de kleur in het echt. Dan zit je soms echt te "puzzelen" of je nu zwart, donker bruin of die iets minder donkere bruin moet pakken. Dat kan ik wel oplossen door een paar plaatjes verder te kijken wat er nog meer wordt gebruikt, maar ik moet er niet aan denken hoe je dat zou oplossen als je honderden steentjes hebt liggen die allemaal net een iets andere kleur hebben.
Ik denk eraan om een fysieke kleurenkaart te maken.
Zoiets: https://gameofbricks.eu/blogs/news/hard-to-find-lego-colors
Als je sets exporteert uitbrickset, staat daar een kleurcode bij.
Als je die kan matchen, ben je vertrokken vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@KrusT Ja, het probleem is dat de kleur in de (al dan niet digitale) handleiding soms gewoon lastig is in te schatten. Aangezien de gebruikte kleuren niet per stap worden aangegeven met een code blijft het een visueel probleem.

Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar de kleuren liggen gewoon dicht bij elkaar. Vroeger had je bij wijze van spreken zwart en bruin. Nu heb je er ook nog 10 kleuren tussen liggen.

Dat is dan gewoon lastig als er meerdere kleuren tegelijk in dezelfde set zitten en je alle steentjes door elkaar gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

JeroenE schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:22:
@KrusT Ja, het probleem is dat de kleur in de (al dan niet digitale) handleiding soms gewoon lastig is in te schatten. Aangezien de gebruikte kleuren niet per stap worden aangegeven met een code blijft het een visueel probleem.

Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar de kleuren liggen gewoon dicht bij elkaar. Vroeger had je bij wijze van spreken zwart en bruin. Nu heb je er ook nog 10 kleuren tussen liggen.

Dat is dan gewoon lastig als er meerdere kleuren tegelijk in dezelfde set zitten en je alle steentjes door elkaar gooit.
Dit had ik dus met mijn assembly square, uiteindelijk op de ipad kon ik ze beter onderscheiden.
Of ik nou kleurenblind ben of niet, de boekjes zijn vaak onduidelijker :-(

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

meesje schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:11:

[Afbeelding]
Nice 8)
Doet me ook wel een beetje denken aan de oude ModelTeam trucks.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 11:57
TheKerremenke schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:27:
Gistermorgen begonnen…
[Afbeelding]

Deze was snel gemaakt. Geinige details zoals de fotorol en het kunnen openen.
[Afbeelding]

Daarna noestig deze gemaakt in enkel uren. Leuke details maken het wel compleet. Maar inderdaad enigszins doorzichtige gele Lego blokken met donkere kleuren eronder die er een beetje doorheen komen. Hadden ze beter meer gele eronder kunnen gebruiken ipv zwart. Morgen maar eens verder met de Titanic verlichtingsset. ;)

Kan daarna in de fiat nog een verlichtingsset B)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die camera is gaaf! Wat is het nummer daarvan?

(Vergroten van de foto wil op een of andere manier niet werken op mijn mobiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:51
PdeBie schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:18:
[...]

Die camera is gaaf! Wat is het nummer daarvan?

(Vergroten van de foto wil op een of andere manier niet werken op mijn mobiel)
Dat is 5006911 Vintage Camera. Dat was een setje dat je alleen kon bestellen rond black Friday met vip punten.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Arnevld schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:43:
Dit had ik dus met mijn assembly square, uiteindelijk op de ipad kon ik ze beter onderscheiden.
Of ik nou kleurenblind ben of niet, de boekjes zijn vaak onduidelijker :-(
Ja, daarom bouw ik vaak al vanaf een tablet, maar ook dan is het soms lastig. Zeker als het een 1x1 plat is, dan is het plaatje sowieso al niet zo groot en dus de hoeveelheid kleur ook een stuk minder.

Ik snap ook wel dat het van mij natuurlijk ook een first world problem is :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:22:

Net verder gegaan met het tweede deel van de bookstore en in zakje 6 kwam ik hetzelfde probleem tegen bij een paar 1x1 snot bricks waarbij grijs en licht groen in digitale handleiding niet te onscheiden zijn. Uiteindelijk kwam ik er wel uit door de handleiding door te lopen maar erg handig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 17:11
.

[ Voor 183% gewijzigd door berto52 op 27-12-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ok. F*ck.

..en toen kwam je er gewoon pas dit Kerst weekend achter dat je vorige maand de UCS AT-AT Walker he-le-maal hebt gemist, als Lego én Star Wars fan.. :-( :$

En dan gaat opzoeken..

€700/800,- :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YFzaOeQQfgdzBL0Su8eHkPvXzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Hgcob1zqTF8kCS7eWjq0e1F.jpg?f=fotoalbum_large

Holy.. crap.. must.. resist.. <3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

poor Leno schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:35:
Ok. F*ck.

..en toen kwam je er gewoon pas dit Kerst weekend achter dat je vorige maand de UCS AT-AT Walker he-le-maal hebt gemist, als Lego én Star Wars fan.. :-( :$

En dan gaat opzoeken..

[Afbeelding]

Ja, die lijkt me ook erg gaaf. Maar net als de Titanic gaat die zwaar over mijn pijngrens heen (heeeeeeeel zwaar).

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

ElectricHead schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:56:
[...]

Ja, die lijkt me ook erg gaaf. Maar net als de Titanic gaat die zwaar over mijn pijngrens heen (heeeeeeeel zwaar).
Als dat zo is, dan voel je geen pijn meer. Dat schrijf je letterlijk.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

JoeZuCK schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:59:
[...]

Als dat zo is, dan voel je geen pijn meer. Dat schrijf je letterlijk.
Ik sluit ook niet specifiek uit dat ik 'm niet zou willen halen. :) En mijn letterlijke pijngrens is hoog. Dus eigenlijk ken ik inderdaad geen pijn. :9

[ Voor 13% gewijzigd door ElectricHead op 27-12-2021 14:15 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Weet iemand of die ook elders dan op de Lego store verkocht gaan worden?
Want dan kan je nog wel hopen op een promotie, zoals de Star Destroyer e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Paar bol.com kaarten gekregen voor kerst, hebben ze daar het politiebureau niet… jammer weer.

per aspera ad astra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LAD93 schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:31:
Paar bol.com kaarten gekregen voor kerst, hebben ze daar het politiebureau niet… jammer weer.
https://www.wissel.nl/ (je krijgt er niet 1:1 je tegoed voor terug; wissel pakt - logisch - een hapje)

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 27-12-2021 15:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Resist, you must not.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kijk, zo kom je gewoon nog eens iets tegen waarvan je niet wist dat überhaupt kon _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 21:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7S65AUJIg-cqQVAMZ1cUTuoGwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruLd1pOwiWqyfBaEZWrs7e8M.jpg?f=fotoalbum_large

kon de verleiding niet weerstaan!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:38
Vandaag de winter trein ingeruild voor deze Winter Village Tram. Een MOC gevonden op Rebrickable. De manual was voor PF automatisering. De PU onderdelen konden er na wat vogelen wel in. Maar de draadjes zijn klein beetje zichtbaar. Verder een leuke build.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2P3aWmcxd8VT5CKwRnbOhTmUCWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DrbrczunvDOv0UoUGzYVQjiE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74upUfTbaZBI2rinc_D2y0Jk-UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEIa63J5h8h4WKo88KHt2CHq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88GnkoljJ0pB9FWa_3_WCbfhqs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8pq9pyBMaxPW9LxuDuYF2zC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 14:30
poor Leno schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:35:
Ok. F*ck.

En dan gaat opzoeken..

Mijn portemonnee en ik zijn blij dat we meer van de star trek zijn dan star wars..

Resistance is futile, your wallet will be assimilated.. weet je nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Cloud_VII schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:46:
Vandaag de winter trein ingeruild voor deze Winter Village Tram. Een MOC gevonden op Rebrickable. De manual was voor PF automatisering. De PU onderdelen konden er na wat vogelen wel in. Maar de draadjes zijn klein beetje zichtbaar. Verder een leuke build.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een link? Wanneer ik zoek op 10254 op rebrickable vind ik de MOC niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 10:49

RC2

Resistance is futile

meesje schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:01:
[...]

Heb je een link? Wanneer ik zoek op 10254 op rebrickable vind ik de MOC niet.
Is het niet deze https://rebrickable.com/m...ctions-motorized/#details
Zoeken op winter village tram. Vraag me af of het een MOC is met de 10254, of dat het gewoon een MOC is.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@RC2 Het is sowieso geen MOC enkel van 10254. Die set heb ik en daar zitten zulke raampjes helemaal niet in.

Bij de meeste MOCs die op een specifieke set zijn gemaakt staat dat er toch wel bij? Dat is bij degene die jij gevonden hebt in ieder geval niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:38
RC2 schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:08:
[...]

Is het niet deze https://rebrickable.com/m...ctions-motorized/#details
Zoeken op winter village tram. Vraag me af of het een MOC is met de 10254, of dat het gewoon een MOC is.
Deze is het inderdaad. Is geen MOC van 10254. Maar de 10254 stond wel voorheen op het spoor bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

himlims_ schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:52:
[...]

https://www.wissel.nl/ (je krijgt er niet 1:1 je tegoed voor terug; wissel pakt - logisch - een hapje)
Dit is echt een hele goeie tip _/-\o_ d:)b

Want als je iets koopt via bol.com dan ben je in 99.99% van de gevallen sowieso duurder uit dan ergens anders.

Dus je verlies is allicht kleiner dan je denkt als je het zo bekijkt :)

Dikke edit: wissel.nl pakt 25%, dat is wel heel erg veel

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 27-12-2021 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:23:
[...]

Dit is echt een hele goeie tip _/-\o_ d:)b

Want als je iets koopt via bol.com dan ben je in 99.99% van de gevallen sowieso duurder uit dan ergens anders.

Dus je verlies is allicht kleiner dan je denkt als je het zo bekijkt :)
Ik vind een fee van 25% best fors..

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

LAD93 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:27:
[...]

Ik vind een fee van 25% best fors..
Goeiemorgen, ik wist niet dat het zoveel was, heb mijn reactie even aangepast met deze info (y)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:57

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcrUumMEkNzVKOwguGBTwzyWEoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J50oMyheXfdmQ37gCSazj6OB.jpg?f=fotoalbum_large

Samen met de kleine Lego bouwen. Ik aan de 42125 Ferrari en zoonlief aan een leuke tractor (die hij met zijn 3,5 jaar helemaal zelfstandig bouwt). Helaas loop ik tegen twee missende onderdelen aan, dus zelf moet ik even geduld hebben totdat die door Lego zijn verzonden. Al heb ik voor nu de voorbumper iets aangepast om zo toch een deuren kunnen ophangen.

Leuk om hem zo aandachtig zijn eerste 'echte' Lego set te zien bouwen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Vandaag de brug geplaatst. Met of zonder lantaarns op de brug. Wat denken jullie?

Mis verder nog wat onderdelen in de juiste kleur en niet alle segmenten zitten netjes recht, maar dat fix ik nog wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEd1Raz_OePSdeG9ztpNx4MF11E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vs8exl0GiyNFQZzKWSQxwsPU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1kQPDvYts5Ng_1wDxhlnQcw2go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dfBEPnJntp7M5ibeFr7saNE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
als je met doet zou ik hem wel iets meer in het midden zetten

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Barthezz Brick schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:08:
Vandaag de brug geplaatst. Met of zonder lantaarns op de brug. Wat denken jullie?

Mis verder nog wat onderdelen in de juiste kleur en niet alle segmenten zitten netjes recht, maar dat fix ik nog wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou geen lantaarns op de brug plaatsen maar losse lantaarns bij de landhoofden, dat is hoe het meestal uitgevoerd wordt bij dit type kleinere boogbruggen.

Edit: wil nog toevoegen dat ik het een ontzettend indrukwekkende build vind waar je mee bezig bent. Echt heel mooi gedaan!

[ Voor 6% gewijzigd door Afas op 27-12-2021 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Afas schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:15:
[...]

Ik zou geen lantaarns op de brug plaatsen maar bij de landhoofden, dat is ook hoe het meestal uitgevoerd wordt bij dit type kleinere boogbruggen.
Zoiets dacht ik ook. Heb je wel twee lampen extra nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Barthezz Brick schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kwijl :9~

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:37
Land Rover besteld, komt morgen binnen!

Eerste echte Lego set gekocht sinds ik klein was. Zo zin om te bouwen!! Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Webgnome schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:09:
als je met doet zou ik hem wel iets meer in het midden zetten
Is de hoek van de foto. Ze staan netjes in het midden 😑

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Afas schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:15:
[...]

Ik zou geen lantaarns op de brug plaatsen maar losse lantaarns bij de landhoofden, dat is hoe het meestal uitgevoerd wordt bij dit type kleinere boogbruggen.

Edit: wil nog toevoegen dat ik het een ontzettend indrukwekkende build vind waar je mee bezig bent. Echt heel mooi gedaan!
Thx! In 2022 eindelijk maar eens afmaken en hopelijk te zien op wat beurzen in Q4 2022.

Ja inderdaad en zo hou je ook de zichtlijn over de brug wat overzichtelijker. Het heeft wel iets, maar ik was ook nog niet verkocht van die lampen zo in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barthezz Brick
TheKerremenke schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:18:
[...]

Zoiets dacht ik ook. Heb je wel twee lampen extra nodig.
Die kunnen we nog wel maken, dat is geen probleem 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:49
Sméagol schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 01:25:
[Afbeelding]

Zoals gezegd, vanochtend gehaald voordat ze niet meer te vinden waren, en vanmiddag begonnen.

Ik vond 'm leuk om te bouwen, en ik vind 'm er cool uitzien (daarom wilde ik 'm hebben, dit is pas de 2de "grote" set na de London Bus vorig jaar). In tegenstelling tot de London Bus had ik wel zo m'n bedenkingen bij een aantal dingen.. Wat zwakke constructies. Die ehhh "dingen", aan de bovenkant voor de hoogspanning, zien er tof uit maar zijn ook een beetje gammel, en ik had dat bij nog een aantal dingen. Voorzichtig afstoffen dus!
Stroomafnemen, of beter bekend als een pantograaf. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:50

Pierre

Van nature lui!

_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 07:18
Heeft iemand nog tips m.b.t. display cases / frames voor een kleine verzameling minifigs (maar deze zal vast wel gaan groeien🙈)? Ik heb serie 1 & 2 van Harry Potter besteld, maar ik ben er nog niet uit hoe ik ze wil stallen…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghmDlDouhXPWWPZYP5E72uJSOF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDxkOEaSY8Mu05JxaIEpbQUb.jpg?f=fotoalbum_large

Tweede helft van de bookstore is gebouwd, nu eens kijken of ik met 4 modulars al een begin van een straatje kan maken :) Overall bouwervaring was prima, niet de beste modular die ik heb gebouwd maar er zat met andere manier om de kap van de bovenverdieping te openen wel een voor mij nieuwe bouwervaring in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Timx2 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:18:
Heeft iemand nog tips m.b.t. display cases / frames voor een kleine verzameling minifigs (maar deze zal vast wel gaan groeien🙈)? Ik heb serie 1 & 2 van Harry Potter besteld, maar ik ben er nog niet uit hoe ik ze wil stallen…
Kennis van me heeft zijn minifigs in Ikea-fotolijsten aan de muur hangen, van die verdiepte, volgens mij deze. Heeft ie zelf twee of drie verdiepingen in gelijmd.

@himlims_ Zou zomaar kunnen, die Sannahed is ook verdiept, net zoals de Ribba. Ik weet hoe het er bij hem uitziet, maar niet welke het precies zijn; :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bra-Jo op 28-12-2021 09:18 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bra-Jo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:51:
[...]

Kennis van me heeft zijn minifigs in Ikea-fotolijsten aan de muur hangen, van die verdiepte, volgens mij deze. Heeft ie zelf twee of drie verdiepingen in gelijmd.
volgens mij is/was dat ribba / dit is de nieuwe versie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
De ribba is denk ik niet diep genoeg vor minifigs, lijken mij gewone kaders te zijn.

Zoiets van bol.com zal ook wel lukken (al vind ik de kaders lelijk).
Edit: niet diep genoeg.

Zelf zou ik via bricklink of in de pick a brick wall dan bricks kopen en deze erin lijmen om de minifigs op te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door KrusT op 28-12-2021 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wom schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:33:
[Afbeelding]

Samen met de kleine Lego bouwen. Ik aan de 42125 Ferrari en zoonlief aan een leuke tractor (die hij met zijn 3,5 jaar helemaal zelfstandig bouwt). Helaas loop ik tegen twee missende onderdelen aan, dus zelf moet ik even geduld hebben totdat die door Lego zijn verzonden. Al heb ik voor nu de voorbumper iets aangepast om zo toch een deuren kunnen ophangen.

Leuk om hem zo aandachtig zijn eerste 'echte' Lego set te zien bouwen.
Samen bouwen vind ik ook erg leuk. Wel knap op 3,5!

Hier heeft de oudste (5) de afgelopen dagen 60214 (Brand bij het Hamburgerrestaurant), 60267 (Safari Terreinwagen) en 60276 (Politie Gevangenentransport) gebouwd. Ineens had hij veel zin in Lego bouwen en tijdens de Kerstvakantie is er wat meer tijd. Zijn eerste setje kwam toen hij net 4 was geworden en dat ging net wel met een klein beetje hulp. Nu kan hij het eigenlijk helemaal zelf onder toeziend oog van mama of papa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 20:09
Timx2 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:18:
Ik heb er enkele van Wicked Brick (online shop in UK), zijn wel mooi maar prijzig. Er komen ook redelijk wat verzendkosten bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-09 15:46
Had met kerst twee nieuwe sets gekregen, erg tevreden met het eind resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQDLRqhlhgNyAxvpSzw5fFWCcQg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zFSnxGopCv4wDw1OGAhZL5lA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-sjpumt9LsSuGAJ2YsLz_ybwFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKLNCvStWxnxnsxcEPLiq1sH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door gamerboy op 28-12-2021 09:42 ]

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Sleehond schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:35:
Land Rover besteld, komt morgen binnen!

Eerste echte Lego set gekocht sinds ik klein was. Zo zin om te bouwen!! Haha
Zeker een hele gave set. Zijn 4 nummers en per nummer heb je soms 5 tot 6 zakjes. Per nummer ben je ongeveer 2 a 3 uur bezig (althans ik dan :P ). Hiervoor de Dodge Charger en die vond ik al uitgebreid/gedetailleerd :9~ .

Zoon lief (6 jaar) heeft de Minion set 75551 gekregen met kerst. Ook voor een volwassene een leuke set met veel detail. We (zo bijdehand is die nu al ;) ) vroegen ons af of er ergens een lijst met Lego blokjes zodat we Kevin en Bob tegelijkertijd kunnen maken zonder de één of de ander af te breken?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 21:22
Ik had blijkbaar nog geen 'Lego-Kerst-Blog post' gemaakt, dus bij deze ;)

Dit lag onder de kerstboom:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3maXJ8vUIPnqScM8wf_CWWpgYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWmVQmwcXXFMqUtMfJWDRNpm.jpg?f=fotoalbum_large
Het resultaat van een moeder die het traditionele 'fopcadeau' had samengesteld bij Kruidvat >:)
En ja, ik heb nu zeker genoeg tandenstokers in stock voor de rest van mijn leven.

Ondertussen ben ik ook bezig met het bouwen van 31109 Pirate Ship, en ik moet zeggen dat de bouwtechnieken echt wel leuk en verassend zijn voor een creator 3-in-1 set. Een echte aanrader om van te leren, zeker als je er een mooie korting op krijgt.

Daarnet heb ik ook voor het eerst een lighting set gekocht, voor Parisian Restaurant bij Game of Bricks.
De inspiratie kwam door de review van @almightyarjen ;) Ik heb er meteen 2 gekocht vanwege een promotie (60% korting op de 2e), ik ga ervan uit dat ik die lichtjes ook gewoon kan inbouwen in mijn eigen moc's.

Oja, dit kleinigheidje lag ook nog achter de kerstboom O-) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSTnKBqIz3-LcnJJBDe5WQJ3RQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lehOSbL9jxqggaJrJKPNovSm.jpg?f=fotoalbum_large

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Kapoen schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:54:
Ik had blijkbaar nog geen 'Lego-Kerst-Blog post' gemaakt, dus bij deze ;)

Dit lag onder de kerstboom:
[Afbeelding]
Leuk, die 60263 is afgekeken van mijn MOC van de challenge ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJy1-1EKymMzYYzYN8zGy9O2QhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9le1MeBMGrPHxigFNISxoUKK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 07:18
KrusT schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:19:
De ribba is denk ik niet diep genoeg vor minifigs, lijken mij gewone kaders te zijn.

Zoiets van bol.com zal ook wel lukken (al vind ik de kaders lelijk).
Edit: niet diep genoeg.

Zelf zou ik via bricklink of in de pick a brick wall dan bricks kopen en deze erin lijmen om de minifigs op te zetten.
Thanks, maar ik vrees dat dit geen succes gaat worden bij mij🙈
ridddick schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:30:
[...]

Ik heb er enkele van Wicked Brick (online shop in UK), zijn wel mooi maar prijzig. Er komen ook redelijk wat verzendkosten bij.
Deze kende ik nog niet en ziet interessant uit. Ik heb zelf deze gevonden: https://www.minifiguresdisplay.com/
Prijs vind ik niet zo heel spannend, maar de kwaliteit moet goed zijn! Weet je hoeveel de verzendkosten/importheffing ongeveer zijn van wicked bricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Timx2 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:14:
[...]

[...]

Deze kende ik nog niet en ziet interessant uit. Ik heb zelf deze gevonden: https://www.minifiguresdisplay.com/
Prijs vind ik niet zo heel spannend, maar de kwaliteit moet goed zijn! Weet je hoeveel de verzendkosten/importheffing ongeveer zijn van wicked bricks?
ali express lego minifigures display frame

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Gisteren weer een leuke MOC gebouwd; https://rebrickable.com/m...nd-mazda-miata-mx5/#parts

Nu ben ik in de inventory aan het kijken of ik deze misschien met andere kleuren kan maken. Alleen ik mis daar onderdelen zoals https://www.brickowl.com/...ith-curved-top-6060-30935 en https://www.brickowl.com/...ck-1-x-12-with-holes-3895

Volgens mij heb ik alle instellingen goed staan onder "display options". Weet iemand wat ik hier mis of fout doe ? Ik ben al vaker de mist in gegaan met het bestellen van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 20:09
Timx2 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:14:
[...]

[...]

Naar België is het €30 shipping op een case van Batman minifiguren (van de Batman movie) (deze kost €39), de verhouding zit helaas wat scheef.
Pagina: 1 ... 146 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .