XPS15 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:53:
Ik ben zoals waarschijnlijk zovelen door mijn zoontje van vijf op het idee gekomen om zelf ook weer eens wat te gaan bouwen. Dit is ongeveer 25 jaar geleden voor het laatst geweest.
Wil beginnen met een Lego technic set. Welke set zouden jullie aanraden om mee te beginnen?
Je hebt al een hoop tips gehad, ik ben ook een herintreder in het Lego-gebeuren, ik vind het erg leuk om te doen.
Ik heb een tijdje terug de Liebherr 42100 gekozen om mee te beginnen. "Go big or go home" zeg maar en heb deze hier kunnen overnemen, 2dehands dus.
Met zo'n grote set sloeg ik meerdere vliegen in 1 klap:
*lange bouwtijd
*veel afwisseling
*veel functies
*veel motoren
*heel, heel, heel veel steentjes.
*groot aanbod van MOC's.
Kijk zeker even naar de laatste, als je een set koopt waar veel MOCs voor zijn te vinden kun je met 1 set meerdere modellen maken tegen een kleine meerprijs. Een handleiding voor een goeie MOC kost rond de 10-15 euro.
Voor sommige MOCs moet je wat extra steentjes kopen, sommige kun je 100% bouwen met wat je hebt. Dit is allemaal redelijk eenvoudig.
https://rebrickable.com/m...go-technic-42110-b-model/
Ik ben hier overigens wel gewaarschuwd voor fake omdat ik voornemens was om meer Lego 2dehands te kopen via marktplaats. Dat neppe spul is haast niet te onderscheiden (al helemaal niet als je een leek bent) van het echte spul.
Ik zou bij zo'n aankoop even navragen of er een aankoopnota is van de set.
Bij de Liebherr was dat niet nodig, want die kocht ik van een Tweaker hier
Wat je ook uiteindelijk kiest, veel bouwplezier gewenst
As we speak ben ik penlites aan het laden om de Liebherr aan de praat te krijgen en de laatste foto's hier te posten, hij zit in elkaar en is echt gruwelijk groot
[
Voor 23% gewijzigd door
Fraggert op 15-12-2021 11:35
]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison