Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 142 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.722 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:13
Skybullet schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:31:
[...]

Dit is mijn eerste product van deze site. Vrijdag aangemeld voor de cat 42131 van lego. Zondag te horen gekregen dat ik geselecteerd was en gisteren stond ups al voor de deur. :D

In de omdoos zit een retourlabel en een blaadje met instructies hoe je hem kosteloos kan terugsturen. Ik verwacht eigenlijk nog wat info via mail. Maar eerst ga ik lekker bouwen.

Mijn vriendin heeft nu nachtcrème en die hoeft natuurlijk niet terug
Duidelijk! thanks.

Veel plezier met bouwen.
En veel sterkte voor je vingers als je hem ook weer uit elkaar moet halen voordat je hem terugstuurt :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:03:
[...]

neptunnel.... ik had spontaan een flashback

[Afbeelding]
Met die flashback ook gelijk de mogelijkheid om de Looney Tunes minifiguren in het kerstdorp te zetten. Road runner bij de tunnel en de coyote als machinist op de trein :+
D75 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:41:
[...]

Hierbij dan... O-)
Dit is met een paar "waxinelicht"-lampjes in de huisjes (1 per huisje, nauwelijks te zien op de foto) en een draadje met leds tussen de lantaarnpalen (uit één of andere kerstster gesloopt).
Dit wil ik dus upgraden (zie posts gisteren)

[Afbeelding]
Er is wel een bosbrand gaande op de achtergrond. Het winterdorp staat in Californië of zo? >:)

Maar ziet er goed uit!

Ik ga toch even kijken voor een eenvoudige neptunnel MOC, zodat ik een beter idee heb van steentjes. Het idee vind ik namelijk leuk.

[ Voor 49% gewijzigd door Gim op 15-12-2021 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 16:35
Skybullet schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:31:
[...]

Dit is mijn eerste product van deze site. Vrijdag aangemeld voor de cat 42131 van lego. Zondag te horen gekregen dat ik geselecteerd was en gisteren stond ups al voor de deur. :D

In de omdoos zit een retourlabel en een blaadje met instructies hoe je hem kosteloos kan terugsturen. Ik verwacht eigenlijk nog wat info via mail. Maar eerst ga ik lekker bouwen.

Mijn vriendin heeft nu nachtcrème en die hoeft natuurlijk niet terug
Ik heb eerder de Fiat 500 mogen testen. Deze werd net zo verstuurd en met een retour label erbij. Daar kreeg ik aan het einde een verrassende e-mail dat ik die set mocht houden.
Heb nu de Zetros thuis om te testen en ga er (gezien omvang en prijs van de set) vanuit dat deze weer retour mag. Maar wie weet hebben we geluk! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 30-09 16:35
Gillonde schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:14:
[...]

Ik kwam op de site van Vonado een "wireless power connector" tegen: https://www.vonado.com/le...less-power-connector.html

Het lijkt er op dat dat een blokje is om twee verdiepingen te verbinden.
O gaaf! Eens kijken om die een keer te bestellen om te zien of dat goed werkt. Wordt nu een duur grapje als het goed blijkt te werken alleen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

XPS15 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:53:
Ik ben zoals waarschijnlijk zovelen door mijn zoontje van vijf op het idee gekomen om zelf ook weer eens wat te gaan bouwen. Dit is ongeveer 25 jaar geleden voor het laatst geweest.
Wil beginnen met een Lego technic set. Welke set zouden jullie aanraden om mee te beginnen?
Je hebt al een hoop tips gehad, ik ben ook een herintreder in het Lego-gebeuren, ik vind het erg leuk om te doen.

Ik heb een tijdje terug de Liebherr 42100 gekozen om mee te beginnen. "Go big or go home" zeg maar en heb deze hier kunnen overnemen, 2dehands dus.

Met zo'n grote set sloeg ik meerdere vliegen in 1 klap:

*lange bouwtijd
*veel afwisseling
*veel functies
*veel motoren
*heel, heel, heel veel steentjes.
*groot aanbod van MOC's.

Kijk zeker even naar de laatste, als je een set koopt waar veel MOCs voor zijn te vinden kun je met 1 set meerdere modellen maken tegen een kleine meerprijs. Een handleiding voor een goeie MOC kost rond de 10-15 euro.
Voor sommige MOCs moet je wat extra steentjes kopen, sommige kun je 100% bouwen met wat je hebt. Dit is allemaal redelijk eenvoudig.

https://rebrickable.com/m...go-technic-42110-b-model/

Ik ben hier overigens wel gewaarschuwd voor fake omdat ik voornemens was om meer Lego 2dehands te kopen via marktplaats. Dat neppe spul is haast niet te onderscheiden (al helemaal niet als je een leek bent) van het echte spul.
Ik zou bij zo'n aankoop even navragen of er een aankoopnota is van de set.
Bij de Liebherr was dat niet nodig, want die kocht ik van een Tweaker hier :)

Wat je ook uiteindelijk kiest, veel bouwplezier gewenst *O*

As we speak ben ik penlites aan het laden om de Liebherr aan de praat te krijgen en de laatste foto's hier te posten, hij zit in elkaar en is echt gruwelijk groot :o _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Fraggert op 15-12-2021 11:35 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

stijn1309 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:34:
[Afbeelding]

Deze gisteravond afgemaakt.
Leuke build maar niet heel bijzonder...
Gemaakt ter review (dus niet gekocht).
Ik blijf dit wel een gaaf ding vinden hoor _/-\o_

Wat ik begreep is dat de "techniek" wat magertjes is ten op zichte van andere sets en dat deze derhalve de koosnaam "Ford Craptor" heeft meegekregen zo las ik op bijv. Eurobricks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32

Ottooo

Vuurvlieg

Net terug van de Lego store Utrecht, een geslaagde trip met een hoop steentjes die ik wilde hebben. De translight blue 1x2 zat niet meer in de muur, maar daar hadden ze nog wat van staan achter. Bijgevuld met wat Mason bricks en flink wat losse platen erbij (die geven ze naar verluid als extraatje omdat klanten niet zelf mogen scheppen, maar deze verkoper was wel gul met het vullen van de tas :) ). Ook nog even een nieuwe sleutelhanger en de tuktuk gescoord, met een polybag gwp erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB9v2OAXn8HnxVjd3m1IsL21ctg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Qk6dbhRjktollSjd5sGKyP6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjzi-n3iSE4PVwRBQEYUlJWw4zI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnD3NFY5PzyPDWSZZcvv2DTd.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mij was er overigens nog een man aan de beurt die de Titanic op kwam halen. Blijkbaar had hij veel geluk want alle Titanic's die ze binnen hadden gekregen waren gelijk gereserveerd, alleen was er één iemand die er twee gereserveerd had, terwijl 1 per huishouden de limiet was (ik zou niet eens weten wat ik er eentje neer kan zetten hier, laat staan twee... :D ), precies op dat moment had deze kerel gebeld. Zelden iemand met zo'n big smile gezien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 22:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

zonoskar schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:16:
[...]

Ik neem aan dat als je de dagcreme of tandpasta gaat testen, je deze mag houden. Wie wil er nou een half gebruikt potje dagcreme terug (gebruikte in-ear headphones zou ik ook niet meer terug hoeven). Maar die Lego sets moeten weer terug gestuurd worden. Ik vraag me ook af hoe ze dat doen met wasmachines. Ik ga dat ding echt niet naar het DHL punt slepen als hij terug moet.
Ik heb al vanalles getest voor Reviewclub.
Er zijn verschillende scenario's:
- Verbruiksartikel (scheerschuim etc.): daar gebeurt niks mee
- Artikel wat lastig verkoopbaar is na gebruik: Afhankelijk van de prijs mag je die houden of voor een lage prijs overnemen. Zo heb ik een keer een elektrische tandenborstel gehouden, werd aangeboden voor een kwart van de prijs. En de producten die retour komen, komen later in een Outlet sale beschikbaar.
Ik heb overigens ook een keer een wasmachine getest, en die werd netjes geplaatst en weer opgehaald.

Momenteel staat hier de Zetros opgebouwd. Benieuwd wat straks per mail de boodschap is als de 4 weken voorbij zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door magic_nl op 15-12-2021 12:07 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 20:53
@Fraggert die Liebherr is inderdaad ook erg vet. Die kan ik nu nieuw voor 289 kopen. Is volgens mij een goede prijs maar nog steeds een bak geld.
De defender is iets vriendelijker voor de portemonnee. Al zijn ze natuurlijk ook weer goed door te verkopen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:18
Ottooo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:03:
Net terug van de Lego store Utrecht, een geslaagde trip met een hoop steentjes die ik wilde hebben. De translight blue 1x2 zat niet meer in de muur, maar daar hadden ze nog wat van staan achter. Bijgevuld met wat Mason bricks en flink wat losse platen erbij (die geven ze naar verluid als extraatje omdat klanten niet zelf mogen scheppen, maar deze verkoper was wel gul met het vullen van de tas :) ). Ook nog even een nieuwe sleutelhanger en de tuktuk gescoord, met een polybag gwp erbij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor mij was er overigens nog een man aan de beurt die de Titanic op kwam halen. Blijkbaar had hij veel geluk want alle Titanic's die ze binnen hadden gekregen waren gelijk gereserveerd, alleen was er één iemand die er twee gereserveerd had, terwijl 1 per huishouden de limiet was (ik zou niet eens weten wat ik er eentje neer kan zetten hier, laat staan twee... :D ), precies op dat moment had deze kerel gebeld. Zullen iemand met zo'n big smile gezien. ;)
Lekker gescoord!

Een collega haar man had er ook 2 besteld. 1 op zijn eigen adres om zelf te bouwen en 2de op een ander adres als investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
XPS15 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:25:
@Fraggert die Liebherr is inderdaad ook erg vet. Die kan ik nu nieuw voor 289 kopen. Is volgens mij een goede prijs maar nog steeds een bak geld.
De defender is iets vriendelijker voor de portemonnee. Al zijn ze natuurlijk ook weer goed door te verkopen…
Ik heb de Liebherr (enkel gekocht voor de onderdelen)
Als het je eerste Technic/Lego set wordt, dan zou ik zeker niet de Liebherr kiezen. Het bouwen van de technische functies van de Liebherr zijn zeer beperkt en bestaan voornamelijk uit het plaatsen van de motortjes en enkele gears om de verschillende functies aan te drijven. Heel (erg) complex is het niet, daarnaast bestaat een groot deel van het bouw proces uit het bouwen van de behuizing en dat heeft nauwelijks nog iets te maken met Technic.
De Landrover Defender is dan een veel leukere set als je graag technische functies wil bouwen (complexe gearbox) Wil je toch iets met motors, dan is de CAT D11 een veel leukere bouwervaring dan de Liebherr.

Overigens een groot nadeel van het bouwen van Powered Up modellen vind ik zelf dat je de technische functies tijdens het bouwen niet kan uitproberen/testen om te zien hoe het werkt. Bij de Landrover zat ik geregeld te draaien aan de tandwielen / asjes, om te zien hoe alles werkt, maar bij Powered-up kan je er pas mee spelen als het af is :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:58

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Dan zou ik eerder de volvo hauler halen dan de Cat. Iets goedkoper, en leuk om te bouwen. De laadbak is wel wat saaier, maar gelukkig snel klaar.
Zit ook versnellingsbak in, die wordt aangestuurd door servo, sturen gaat met een servo en de aandrijving zelf door middel van xl motor.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
Weet niet of dit hier al gedeeld is, maar iets voor de echte fans? Houten LEGO meubilair
https://www.lego.com/en-dk/categories/storage

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 15-12-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:11
TepelStreeltje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:52:
Dan zou ik eerder de volvo hauler halen dan de Cat. Iets goedkoper, en leuk om te bouwen. De laadbak is wel wat saaier, maar gelukkig snel klaar.
Zit ook versnellingsbak in, die wordt aangestuurd door servo, sturen gaat met een servo en de aandrijving zelf door middel van xl motor.
De versnellingsbak lijkt me wel een mooi stukje techniek. Zit deze ook niet in de Mercedes?

Zelf dacht ik altijd dat de Volvo de opvolger was van de Liebherr en nu dan de Cat. Maar als ik kijk naar de release data lijkt me dat de Cat de opvolger is van Liebherr (net als de sportauto’s een 2 jaarlijkse cyclus?). De Volvo past meer in de lijn van 4x4, Volvo, Mercedes (jaarlijks rond dezelfde maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PdeBie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:40:
Weet niet of dit hier al gedeeld is, maar iets voor de echte fans? Houten LEGO meubilair
https://www.lego.com/en-dk/categories/storage
De plastic versies waren bekend maar nu dus ook in hout zo te zien. Ziet er mooi uit. Maar voor de fans ongetwijfeld veel te klein / prijzig om alles in op te bergen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

chrisO schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:46:
[...]

Ik heb de Liebherr (enkel gekocht voor de onderdelen)
Als het je eerste Technic/Lego set wordt, dan zou ik zeker niet de Liebherr kiezen. Het bouwen van de technische functies van de Liebherr zijn zeer beperkt en bestaan voornamelijk uit het plaatsen van de motortjes en enkele gears om de verschillende functies aan te drijven. Heel (erg) complex is het niet, daarnaast bestaat een groot deel van het bouw proces uit het bouwen van de behuizing en dat heeft nauwelijks nog iets te maken met Technic.
De Landrover Defender is dan een veel leukere set als je graag technische functies wil bouwen (complexe gearbox) Wil je toch iets met motors, dan is de CAT D11 een veel leukere bouwervaring dan de Liebherr.

Overigens een groot nadeel van het bouwen van Powered Up modellen vind ik zelf dat je de technische functies tijdens het bouwen niet kan uitproberen/testen om te zien hoe het werkt. Bij de Landrover zat ik geregeld te draaien aan de tandwielen / asjes, om te zien hoe alles werkt, maar bij Powered-up kan je er pas mee spelen als het af is :/
@XPS15

Ik snap jouw, @chrisO opmerkingen hier zeker hoor. Zeker als je al langer met Lego in de weer bent. Ik had al ruim 30 jaar geen steen meer aangeraakt, dan is de beleving van zo'n monsterset heel anders :)

Die D11 staat ook nog hoog op mijn lijstje :P

Het leuke aan de non-powered sets is dat ze nagenoeg allemaal wel in RC/powered uitvoering te vinden zijn :*)

Nog een voordeel van kleinere sets is dat je er 2 of meer kunt kopen voor de prijs van de grootste sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:29

Ik kwam net dit filmpje tegen op YouTube van de maker van de Castle in the Forest (één van de sets die via Bricklink gekocht konden worden), over de betekenis van het jaar '1516'. Erg verrassend hoe hij aan dat jaartal is gekomen, ik had het er in elk geval nooit achter gezocht! Heel tof, vind ik persoonlijk :)

Ik heb hem zelf ook besteld destijds, al weet ik nog niet of ik hem ook open durf te maken als hij er is :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
Zoals eerder aangegeven hebben we vandaag de Kerstkrans gebouwd. Het is Kerst en het is Lego, dus we moesten deze natuurlijk hebben. Leuk om mijn zoontje te zien bouwen, maar ik blijf een beetje een teleurstellend gevoel houden. We hadden gekozen voor de liggende versie. We vinden allebei dat deze redelijk wat kale plekken heeft. Deze maar opgevuld met de extra takken. En nog wat andere kleine frutsels toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRFVYTwyBBMrBe19AIF0YhhCOOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvbHeMC1khtz7agAaXoIOtfi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gejat uit het grappige plaatjes topic, maar is hier een bouwinstructie van?
Asking for a friend ;)
Niet helemaal SFW, vandaar spoiler
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BskA77MQol2iH5jxQZ3NknOvuKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DSH8zT2jsua5OdPo2KmW37LF.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 16-12-2021 11:26 . Reden: Spoiler-tag toegevoegd. ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nooit geweten dat Marlies ook fan is van Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13

rammes

koekebakker 1e klas

The Eagle schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:48:
Asking for a friend ;)

[Afbeelding]
so dat is een flinke

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Asking for a friend ;)

[Afbeelding]
Gewoon goed inzoomen, dan zie je het wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 19:31
OMG ! Echt Tweakers dit _O-

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
De Lego Technic maart 2022 sets

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41r0KNg9wUctVrPLCA5cUB4d5FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLm8FaV1x0x0Fvb4D4vzGXS5.jpg?f=fotoalbum_large
(plaatje geleend van Racingbrick)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mortael schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:25:
De Lego Technic maart 2022 sets

[Afbeelding]
(plaatje geleend van Racingbrick)
Thanks voor de tip, meteen even opgezocht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 15-12-2021 21:54 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mtv81gN7MEexz8p79-1z3wcI3Vo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TA434eVS8YcBMPxE1vSbZcKC.jpg?f=fotoalbum_large

Heb gisteravond de 42100 afgemaakt. Had eigenlijk voor de kerst bedacht, maar kon mij niet inhouden... Vrijdagavond begonnen en elke dag 2-3 uur gebouwd. Het ding is ernorm. Mijn dochter vind hem prachtig en heeft er een uur mee gespeeld vandaag met de telefoon en allemaal playmobile poppetjes :)

Ik sluit mij aan bij de discussie verder, het is een gaaf ding, vooral voor de vele motoren en stukken die je eribj krijgt (complete rupsband!) de MOCs zijn echt awesome en kijk ik erg naar uit. De defender is veel goedkoper en technisch gezien boeiender. Ik vind zelf denk ik de Arocs (niet meer te koop natuurlijk) het leukste. Die mercedes is trouwens ook enorm. Jammer dat Pneumatics verder toch wat clunky kan werken.

Wel moet ik zeggen dat ik meer voldoening haalde uit de afbouw van alle dekken en hekjes en machines dan ik dacht. die afwisseling met "ouderwetse" lego componenten in de 42100 is wel leuk. Ook het onderstel en de arm was erg leuk om te bouwen.

Deze MOC lijkt mij leukste als eerste stap, maar deze kost 32(!) euro. Dat is wel echt fors. Iemand ervaring met deze MOC? Is het 30 euro waard?

[ Voor 8% gewijzigd door Okasha op 16-12-2021 09:54 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Iemand die zijn de set Middeleeuwse Smit al heeft omgebouwd naar een wintervillage achtig iets? Zoek vooral wat besneeuwde daken etc...

Kwam deze online tegen, ging me net even te ver:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/185793649_169105125217694_384800126491770435_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=XhSIYA_znNUAX8KhlUH&tn=hurv0aDJgQSVcO0F&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT-gJ_JKtsXPmNvyQ5thW6WHKr8HNyXnHCRLE7yPN41qbQ&oe=61DF5272

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Flabergasted

Prepare to die !

Vitruvius schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:06:
Iemand die zijn de set Middeleeuwse Smit al heeft omgebouwd naar een wintervillage achtig iets? Zoek vooral wat besneeuwde daken etc...
Toevallig zeg.... de Blacksmith deze week binnen gekregen en gisteren o.a. 25 stuks witte "dakpannen" besteld ( 6245248: FLAT TILE 2X3 W/ ANGLE ) om het wat winters te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGKmKEEZiVoeul3g-k8gSGU-LzY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bUVENCtxQ75qVPQz8ZkRmPKi.png?f=user_large

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Asking for a friend ;)
[mbr]Niet helemaal SFW, vandaar spoiler[/]
spoiler:
wat voor preuts werk zie je dat zo iets niet kan?

//edit; me heeft in contract staan dat 'gewoon' rustig op dumpert/pornhub etc. kan zitten :X :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb gisteren de Razor Crest in elkaar gezet. Was eigenlijk vrij snel gedaan. De set heeft ook maar ca 1000 steentjes. Na 3 uurtjes bouwen was het klaar. Het is toch nog best een groot ding geworden. Iets kleiner dan de Falcon en iets groter dan de X-wing.

Jammer genoeg weer een beetje kleurenkots aan de binnenkant, maar van buiten zie je daar vrijwel niets van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgZF9HTcqb9RfyDC5PrZaNvE3N8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XcoM0x5tTFxoMz5wEFzJvDdH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z66N-pLAZbf2fPKBu0t-8eFsUsU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NESerqsqDheIwztTWryASJKH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hsql1HhlRy5OF3JoatHzF87LXY8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yYqeVkLl7nmbmOSVFW0WaWdf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZTJ0YFwICJp__8fyP891DTilv8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FjYL3E7GqV3ZpivRj2fKsb1p.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:05
zonoskar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:54:
Ik heb gisteren de Razor Crest in elkaar gezet. Was eigenlijk vrij snel gedaan. De set heeft ook maar ca 1000 steentjes. Na 3 uurtjes bouwen was het klaar. Het is toch nog best een groot ding geworden. Iets kleiner dan de Falcon en iets groter dan de X-wing.

Jammer genoeg weer een beetje kleurenkots aan de binnenkant, maar van buiten zie je daar vrijwel niets van.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom is dit zo erg als je er van buiten niks van ziet?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Martijn1990 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:58:
[...]

Waarom is dit zo erg als je er van buiten niks van ziet?
Het is mijn OCD. Ik kan daar niets aan doen :) Maar in de bovenkant zit een transport voertuig wat je er uit kan halen, en dan zie je het weer wel. En is het nou echt niet mogelijk om dit gewoon te vermijden? Het kost Lego echt niks meer om grijze blokjes te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5BL07hMrQKpyxghk9eozmEVWMw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/saRsoLOlJkT8PAzYXz8yhwK2.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 16-12-2021 12:04 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
zonoskar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:02:
[...]

Het is mijn OCD. Ik kan daar niets aan doen :) Maar in de bovenkant zit een transport voertuig wat je er uit kan halen, en dan zie je het weer wel. En is het nou echt niet mogelijk om dit gewoon te vermijden? Het kost Lego echt niks meer om grijze blokjes te gebruiken.

[Afbeelding]
Misschien werken er bij Lego juist anti-OCD mensen en doen ze het expres :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
Jakkus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:22:
[YouTube: BDP Castle in the forest 910001, why ANNO 1516?]

Ik kwam net dit filmpje tegen op YouTube van de maker van de Castle in the Forest (één van de sets die via Bricklink gekocht konden worden), over de betekenis van het jaar '1516'. Erg verrassend hoe hij aan dat jaartal is gekomen, ik had het er in elk geval nooit achter gezocht! Heel tof, vind ik persoonlijk :)

Ik heb hem zelf ook besteld destijds, al weet ik nog niet of ik hem ook open durf te maken als hij er is :p
Had deze video gezien inderdaad, zitten wat leuke details in verwerkt. Ik vind de uil bijvoorbeeld in de boom ook erg leuk, leuk detail. Zag trouwens dat de bestelling hier net is afgeschreven van de CC, na een controle in m'n account blijkt de bestelling nu qua status van 'Bezig met verwerken' naar 'In Magazijn' is veranderd. Komt er nog een levering voor kerst? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Martijn1990 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:11:
[...]

Ja, ze doen het expres. Schijnbaar kunnen mensen de sets niet goed in elkaar zetten als alles grijs is. Voor de Ecto-1 heb ik voor 30 euro aan onderdelen besteld om wel alles wit/zwart te maken :) Wel grappig dat ze rood als accent kleur gebruiken aan 1 kant, en dan groen aan de andere kant. Maar ik vind dat nogal overbodig. Je moet gewoon een beetje opletten bij het bouwen. En er zit voor mij ook wel een extra charme in om de set te 'verbeteren'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Laatst online: 09:12
Mjah, ik vind dat wel wat hebben die kleuren binnenin.
Al was het maar voor wat afwisseling.
Anders worden veel builds, en dan zeker Star-Wars, al snel een grijze massa stenen.
Een mod van de AT-AT met tijgerprint of zebramotief zie ik wel zitten :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:13
Martijn1990 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:11:
[...]

Ze doen dit ook express. Als je filmpjes kijkt met LEGO designers zie je dat ze vaak 4 redenen noemen:

1: Betere synergie met andere productiemodellen die op dit moment geproduceerd worden zodat er minder vaak gewisseld hoeft te worden van kleur voor official sets (De zakelijke reden)

2. Maakt het makkelijker voor mensen om de juiste blokjes te vinden tijdens het bouwen.

3. Voor elke set die LEGO uitbrengt moeten de designers minimaal 2 alternatieve sets maken met dezelfde blokjes. (In-house MOCS dus eigenlijk). Hoe meer verschil, hoe meer opties.

4. De designers voegen zelf blokjes toe waarvan ze weten dat die gewild zijn bij de community als een soort easter eggs.

Vind het allemaal prima redenen overigens. Maar ben het wel gedeeltelijk eens dat het niet zou moeten vloeken met de build zelf.

• Martijn1990
SideShow118 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:21:
[...]

Ze doen dit ook express. Als je filmpjes kijkt met LEGO designers zie je dat ze vaak 4 redenen noemen:

1: Betere synergie met andere productiemodellen die op dit moment geproduceerd worden zodat er minder vaak gewisseld hoeft te worden van kleur voor official sets (De zakelijke reden)

2. Maakt het makkelijker voor mensen om de juiste blokjes te vinden tijdens het bouwen.

3. Voor elke set die LEGO uitbrengt moeten de designers minimaal 2 alternatieve sets maken met dezelfde blokjes. (In-house MOCS dus eigenlijk). Hoe meer verschil, hoe meer opties.

4. De designers voegen zelf blokjes toe waarvan ze weten dat die gewild zijn bij de community als een soort easter eggs.

Vind het allemaal prima redenen overigens. Maar ben het wel gedeeltelijk eens dat het niet zou moeten vloeken met de build zelf.
Helder, nooit geweten dit! Vind het ook wel logische redenen en inderdaad moet het niet echt zichtbaar zijn in een build als het niet zo hoort.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:20
Ik weet niet of het nou echt meehelpt dat je alle gekleurde blokjes niet zo makkelijk aan de buitenkant kan hergebruiken (en zeker niet als de ene kant groen is en de andere kant rood).

Maar het lijkt inderdaad onderdeel van de strategie om de instructies zo makkelijk mogelijk te maken. Het is echt idioot hoe dik die boekjes geworden zijn als ik ze naast de bouwtekeningen uit de jaren 90 leg.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
ErikT738 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:44:
[...]

Ik weet niet of het nou echt meehelpt dat je alle gekleurde blokjes niet zo makkelijk aan de buitenkant kan hergebruiken (en zeker niet als de ene kant groen is en de andere kant rood).

Maar het lijkt inderdaad onderdeel van de strategie om de instructies zo makkelijk mogelijk te maken. Het is echt idioot hoe dik die boekjes geworden zijn als ik ze naast de bouwtekeningen uit de jaren 90 leg.
maar de sets die ik nu koop zijn ook veel groter en gedetailleerder dan de gemiddelde jaren 90 set die ik heb.

Overigens moet ik ook die eens uitzoeken/opbouwen etc. Heb een bak lego van mijzelf, maar mijn broertje had ook eea, dat zit allemaal door elkaar en wil hem eigenlijk voorzien van zn eigen spullen, gaan zijn kinderen ook weer blij van worden.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Ik lig toch wel een beetje achter met mijn kerstdorp :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShS6SURZKtIDD65ngclYebcpHHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySTRlpwq1OgMey3U6yQTF0ke.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2Kxv9pJVWLXaCkQATgVdzGr5do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXCJeIR5HiCvdRTp8GoUrVjC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYsW5F4iHRZcWmyGv7fCSBBVAc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3Kzmh6bHCV5ADJ1HGrFLcU0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTVBt15ofuSpf5FoBIxZmPZw6C0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJiYSJcM327Xt6wRpRUg53rt.jpg?f=fotoalbum_large

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Vandaag de bookstore binnengekregen dus ik heb voor de kerstvakantie de bookstore en de piraten van Barracuda op voorraad. *O* Overweeg een paar dagen extra vrij te nemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:30
Afas schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:03:
Vandaag de bookstore binnengekregen dus ik heb voor de kerstvakantie de bookstore en de piraten van Barracuda op voorraad. *O* Overweeg een paar dagen extra vrij te nemen :)
Hier ligt ook de Bookstore te wachten op de kerstvakantie :)
Daarnaast ook het Hogwarts kasteel besteld, die komt volgende week waarschijnlijk. Ik ga mij niet vervelen :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Sjurm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:13:
[...]

Hier ligt ook de Bookstore te wachten op de kerstvakantie :)
Daarnaast ook het Hogwarts kasteel besteld, die komt volgende week waarschijnlijk. Ik ga mij niet vervelen :*)
Aan Hogwarts ben ik al heel 2021 bezig :D wel met wat kleine dingetjes tussendoor en ik bouw meestal maar 1x per week.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
Yes! Wij krijgen ook een raket in huis. Bij de 21309 lange tijd getwijfeld en uiteindelijk te lang. Maar nu de heruitgave besteld (96,24 euro bij Amazon.it). *O* Supergaaf dat je bij deze set geen stickers hoeft te plakken. En ik ben zo benieuwd naar de reactie van de oudste dat papa de raket gekocht heeft. Krijgt een mooie plek bovenop de buffetkast.

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 16-12-2021 22:00 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Martijn1990
Inmiddels op de helft van de Titanic 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wvimNFybOIZCZ3h-yeF3GBvbuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6nM4eDNdEp1N3HldDsePsDfi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaZa7tBHPIrV-uZgHlfFSFtWDOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5o5sEbMPdCm4bf0dSWwbcO5n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcOZUL-Ztu84AFpa1DwM8-u3e4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f21SZzLWUQlFlNjYTOFLWCwg.jpg?f=fotoalbum_large

• BitProcessor
  • Laatst online: 28-09 23:03
meesje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:11:
Yes! Wij krijgen ook een raket in huis. Bij de 21309 lange tijd getwijfeld en uiteindelijk te lang. Maar nu de heruitgave besteld (96,24 euro bij Amazon.it). *O* Supergaaf dat je bij deze set geen stickers hoeft te plakken. En ik ben zo benieuwd naar de reactie van de oudste dat papa de raket gekocht heeft. Krijgt een mooie plek bovenop de buffetkast.
Heb je een linkje? O+

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:03

L23

https://www.amazon.it/dp/B08GNXNPR6

Dat is de link, maar zie het inmiddels niet meer voor die prijs.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Ottooo
  • Laatst online: 16:32

Ottooo

Vuurvlieg

Ik heb mijn (digitale) fort welke ik een maandje of 2 terug hier gepost had flink op de schop gedaan, ik was er toch niet heel tevreden over. Nu wel. :)

Ik heb een paar renderings gemaakt in Studio:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWJX09dm32Qsoycch1gYS8JJyOA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ReJs3PtCo66e5tIK4w7bY0B1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKNrYUHQd0Z9vd_HClUcIoQrScY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y1NwfTThbmCCZhY8z3CP7Q3e.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dj9MAgPdaMukhcGbbu0IlwrbgDQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9jh0geU6adIb6Pyh1WBjg2es.png?f=user_large

Losjes geïnspireerd door dit fort welke ik met wat Googlen was tegengekomen:

Afbeeldingslocatie: https://amuraworld.com/images/articles/136-puerto-rico/114-las-fortalezas-del-caribe/114-las-fortalezas-del-caribe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:06
Heeft iemand hier de star wars helmen gemaakt? Ik ben een beetje benieuwd naar de ervaring daarmee. Ik heb namelijk het idee dat je die dingen zo in elkaar hebt gezet dus lijkt het mij een vrij saaie / dure build? Klopt dat beeld dat ik er van heb?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

Toppe

Oké ✅

Okasha schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:00:
[Afbeelding]

Deze MOC lijkt mij leukste als eerste stap, maar deze kost 32(!) euro. Dat is wel echt fors. Iemand ervaring met deze MOC? Is het 30 euro waard?
Heb deze MOC niet maar wel andere en ik en verbaasd over de hoeveelheid tijd die iemand er in steekt. Zeg eens dat iemand er 100 uur mee bezig is geweest van start tot eind en je een gok moet nemen hoevaak een MOC verkocht gaat worden… dan verdient zo’n iemand er amper wat aan hè ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:41
Webgnome schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:16:
Heeft iemand hier de star wars helmen gemaakt? Ik ben een beetje benieuwd naar de ervaring daarmee. Ik heb namelijk het idee dat je die dingen zo in elkaar hebt gezet dus lijkt het mij een vrij saaie / dure build? Klopt dat beeld dat ik er van heb?
Ja, ik heb ze allemaal behalve de stormtrooper.
Ze zijn leuk om in elkaar te zetten en ze verschillen qua opbouw niet veel van elkaar.
Qua complexiteit is het niet enorm uitdagend, behalve af en toe op letten is hij zo inelkaar.

Ik ben zelf heel blij met de sets, ze zijn gedetailleerd en staan mooi bij de verzameling van star wars lego. Ben zelf vooral blij met de scouttrooper en tie fighter pilot.

Tip: wacht op goede deals, die komen af en toe wel voorbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rX6mRevJDbCbsMwALL7ugrdmZQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzSPZa9xN4GdI0IawvLH3sAJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xz-RSEP6hOIqHb-iNvzFIP9C7sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lK3gPPth1opAbLmFshPr8Vgg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door TimFelten op 17-12-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:06
Hoe lang ben je er mee bezig geweest denk je? (per helm). Ik ben op zoek namelijk naar iets nieuws, nu ik weet dat ninja go niet helemaal my kind of cookie is (en ik nog steeds geen geldboom heb ;) ) dacht ik dat dit wel grappig was als afwisseling maar als je ze bij wijze van spreke in een half uur in elkaar gezet hebt...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
Webgnome schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:46:
Hoe lang ben je er mee bezig geweest denk je? (per helm). Ik ben op zoek namelijk naar iets nieuws, nu ik weet dat ninja go niet helemaal my kind of cookie is (en ik nog steeds geen geldboom heb ;) ) dacht ik dat dit wel grappig was als afwisseling maar als je ze bij wijze van spreke in een half uur in elkaar gezet hebt...
Voor de gevorderde bouwer, een uur tot anderhalf uur.
Maar moeilijk te zeggen, aangezien ik altijd de tijd neem om braaf alle lego te sorteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Van @TimFelten heb je al een mooie reactie, beetje door het topic worstelend zie ik in elk geval deze helm eigenaren:

@Bluebe
@Stampertjen
@QuattroNL
@Arunia
@SomerenV

Allicht kunnen die nog een duit in het zakje doen voor je :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 17-12-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
@Webgnome Hier in het bezit van zowel Boba Fett als dan Iron Man.
Beide qua bouwtijd wel hetzelfde. Nu moet ik zeggen dat ik best wel door bouw en er denk ik in 1 a 2 avonden doorheen was. Maar dat ligt ook meer aan mezelf.
Daarnaast nog beide met Lightmybricks lichten aangevuld waardoor je onderdelen los moet halen, daar was ik denk ik langer mee bezig :+.
Moet wel eerlijk zijn dat die voor Iron Man (maar daar gaat je vraag niet over) een stuk toffer is met de ogen zeg maar. Die voor Bobba Fett voegt niet zo heel veel toe.

Qua herhaling valt wel mee, bij de de Star Wars variant omdat de helm niet symmetrisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:34:
[...]

Heb deze MOC niet maar wel andere en ik en verbaasd over de hoeveelheid tijd die iemand er in steekt. Zeg eens dat iemand er 100 uur mee bezig is geweest van start tot eind en je een gok moet nemen hoevaak een MOC verkocht gaat worden… dan verdient zo’n iemand er amper wat aan hè ;)
Eens hoor, mag best wat kosten. Er is echter ook een gratis versie :)

https://rebrickable.com/m...00-r9800-backhoe/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 01-10 13:48
Oke complete lego noob hier;
Ik wil voor het eerst sinds me jeugd weer is wat gaan bouwen en nu is me oog gevallen op de millennium falcon UCS set. Deze is nu bij bol 790 euro en is de goedkoopste die ik kan vinden. Echter volgens de lego pricewatch hier in de ts is deze al een aantal keer flink goedkoper verkrijgbaar geweest.
Dus is het nu verstandig om te wachten op een aanbieding of komen die lage prijzen door een prijs fout? Ook staan er maar weinig shops in die pricewatch als ik het zo snel zie?
Hoop dat er iemand hier een goed advies heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
Denniz0229 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:46:
Oke complete lego noob hier;
Ik wil voor het eerst sinds me jeugd weer is wat gaan bouwen en nu is me oog gevallen op de millennium falcon UCS set. Deze is nu bij bol 790 euro en is de goedkoopste die ik kan vinden. Echter volgens de lego pricewatch hier in de ts is deze al een aantal keer flink goedkoper verkrijgbaar geweest.
Dus is het nu verstandig om te wachten op een aanbieding of komen die lage prijzen door een prijs fout? Ook staan er maar weinig shops in die pricewatch als ik het zo snel zie?
Hoop dat er iemand hier een goed advies heeft :)
Ik gebruik steeds brickwatch.net om prijzen te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:51

Soggney

Zeekomkommer

De falcon heb ik lang geleden op ibood kunnen scoren voor 599, maar zo'n deals komen niet vaak voorbij.
Brickwatch is inderdaad een goede vergelijker, maar ik zie vaak de sets bij Intertoys nog net iets lager staan (zoals de assembly square bv er vorige week 5 euro goedkoper was dan de toen laagste prijs bij brickwatch.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
KrusT schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:47:
[...]

Ik gebruik steeds brickwatch.net om prijzen te vergelijken.
Ja die bedoelde ik inderdaad, daar staat dus dat deze ooit voor 560 te verkrijgen was, alleen als ik de grafiek bekijk lijkt dat me maar 1 dag, vandaar dat ik dus benieuwd ben of dit dan een prijsfout is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Denniz0229 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:53:
[...]

Ja die bedoelde ik inderdaad, daar staat dus dat deze ooit voor 560 te verkrijgen was, alleen als ik de grafiek bekijk lijkt dat me maar 1 dag, vandaar dat ik dus benieuwd ben of dit dan een prijsfout is o.i.d.
Die prijs kan best hoor, soms zijn er topdeals te doen (hier in Belgie durft Dreamland vb al eens 20% op alle Lego geven). Of amazon/bol, die geven ook soms megakortingen.
Ik google ook steeds eens op Lego #setnummer retiring.
Die Millenium Falcon zou blijkbaar eind dit jaar eruit gaan.
Dan wordt de kans op nog een koopje kleiner natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door KrusT op 17-12-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:51

Soggney

Zeekomkommer

Ik zie nu trouwens dat de Millenium Falcon als de grootste set wordt aangestipt in de TS, maar die is inmiddels gepasseerd door de Titanic.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Denniz0229 De allerlaagste prijs bijv in Brickwatch.net zijn vaak flash sales met maar een paar sets, die zijn vrijwel altijd binnen een paar minuten uitverkocht. Een goede deal voor Star Wars sets is zo rond de 30% korting, al zijn die UCS sets vaker minder afgeprijsd. Maar 20% korting zou mogelijk moeten zijn. Shops die je in de gaten zou kunnen houden zijn fun.be, zavvi.com, amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
KrusT schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:55:
[...]

Ik google ook steeds eens op Lego #setnummer retiring.
Die Millenium Falcon zou blijkbaar eind dit jaar eruit gaan.
Dan wordt de kans op nog een koopje kleiner natuurlijk.
Ja gelukkig zijn mijn google skills ruim op orde, dus dat had ik al gedaan. Ik had juist gelezen dat het half 2022 was, dit werd voor mij bevestigd omdat de lego site zelf aangaf dat deze in januari weer te leveren is. Lijkt mij niet dat ze dat neerzetten als het niet zo is?

Sorry voor alle vragen hoor maar is voor mij allemaal nieuw en gaat om best wat geld :+

Maar denk dat het dan maar gewoon bol.com word en dan maar hopen dat het heel aankomt als ik dat hier een beetje goed las.
zonoskar schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:57:
@Denniz0229 De allerlaagste prijs bijv in Brickwatch.net zijn vaak flash sales met maar een paar sets, die zijn vrijwel altijd binnen een paar minuten uitverkocht. Een goede deal voor Star Wars sets is zo rond de 30% korting, al zijn die UCS sets vaker minder afgeprijsd. Maar 20% korting zou mogelijk moeten zijn. Shops die je in de gaten zou kunnen houden zijn fun.be, zavvi.com, amazon.de.
Krijg je bij Amazon geen Duitse verpakking? Of is dit voor de hele eu hetzelfde?

[ Voor 27% gewijzigd door Denniz0229 op 17-12-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
Denniz0229 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:58:
[...]

Ja gelukkig zijn mijn google skills ruim op orde, dus dat had ik al gedaan. Ik had juist gelezen dat het half 2022 was, dit werd voor mij bevestigd omdat de lego site zelf aangaf dat deze in januari weer te leveren is. Lijkt mij niet dat ze dat neerzetten als het niet zo is?

Sorry voor alle vragen hoor maar is voor mij allemaal nieuw en gaat om best wat geld :+

Maar denk dat het dan maar gewoon bol.com word en dan maar hopen dat het heel aankomt als ik dat hier een beetje goed las.

[...]

Krijg je bij Amazon geen Duitse verpakking? Of is dit voor de hele eu hetzelfde?
Hier staat die voor iets minder nog: https://www.versando.de/L...aloid=2112170908436480720

Wel effe shopreviews checken, en of ze naar jou verzenden.
Naast brickwatch, google-fu ik meestal ook nog eens. Soms komt daar nog iets uit de bus.

https://steinehelden.de/l...aloid=2112170905216260720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:29
@Denniz0229 Volgens mij is de verpakking hetzelfde.
Overigens kan het misschien ook lonen door op marktplaats te zoeken naar Lego 75192 :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Soggney schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:56:
Ik zie nu trouwens dat de Millenium Falcon als de grootste set wordt aangestipt in de TS, maar die is inmiddels gepasseerd door de Titanic.
Scherp!

even @Zeehond wakker maken :P , dan kan die mooi het kopje "Heden" aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
Jakkus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:13:
@Denniz0229 Volgens mij is de verpakking hetzelfde.
Overigens kan het misschien ook lonen door op marktplaats te zoeken naar Lego 75192 :)
Ook al gedaan, maar die prijzen die ze daar vragen zijn zo'n beetje winkelprijzen en dan koop ik hem liever in de winkel.

Maar ik ben er uit, het word maar gewoon goeie ouwe bol.com dan kan ik tenminste ook makkelijk retourneren als ze de doos slopen.

Bedankt iedereen voor het advies :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

[...]
...en dan maar hopen dat het heel aankomt als ik dat hier een beetje goed las.
Het idee van Lego is dat je het zelf nog in elkaar moet zetten.... :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Fraggert schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:14:
[...]

Scherp!

Dat ligt eraan of we https://www.lego.com/nl-nl/product/world-map-31203 mee tellen :P

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38

In dit kader en naar aanleiding van bovenstaande punten vind ik dit interview met de Lego designer van de aankomende Majestic Tiger set ook wel interessant om te lezen. Vooral het design proces en de keuzes die ze maken voor verschillende onderdelen. --> Interview met George Gilliatt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
Inmiddels iets van 4-5 uur onderweg met de Lego CAT 42131. Voor mij ook voor het eerst dat ik control elementen heb in een technic set. Heel gaaf om nu al via de app de functies te kunnen testen _/-\o_ leuke build so far!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p488uLE-WLqpiTW6-rXBGmov-fY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeb4iX3k7YX2IatOaEYF020H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTUnRfz7D0MKHjrn3HAMXHw7pCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVEp5ywKYAEflbNjhTK4Uc04.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rlsVzkRwx2QChymzvc8E-hfJso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJxUkZUbbi8xH8d1l8geLpyD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKws5vzT2UckjSBB3JwwW0Mh1mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8ru4WaHI8CP1QBB5yM2Qt3t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
De LEGO 910009 - Castle in the Forest set is inmiddels uitgeleverd bij de eerste eigenaren, foto's staan reeds online.

[ Voor 19% gewijzigd door Vitruvius op 05-01-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
Vitruvius schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:08:
De LEGO 910009 - Castle in the Forest set is inmiddels uitgeleverd bij de eerste eigenaren, foto's staat reeds online.
Ik kreeg vanmorgen een mailtje van DPD dat ze vanmiddag langskomen en ik heb recent niks besteld bij Lego... Blijkt dus ook de Castle in the Forest te zijn. Ik had niet verwacht deze voor eind januari binnen te krijgen :P
Skybullet schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:01:
Inmiddels iets van 4-5 uur onderweg met de Lego CAT 42131. Voor mij ook voor het eerst dat ik control elementen heb in een technic set. Heel gaaf om nu al via de app de functies te kunnen testen _/-\o_ leuke build so far!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Cat D11 met gearbox ziet er een stuk interessanter en leuker uit dan de Liebherr om te bouwen. En Tony's Chocolonely doosjes om Lego in te sorteren...waar is de chocolade gebleven ;)

[ Voor 59% gewijzigd door chrisO op 17-12-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:19

JoeZuCK

_Fonz > all.

Tikfout of echt?

Stel; je ontvangt een erfenis ofzo. Of je bent (ineens) vermogend. Deze gast heeft blijkbaar 800 stuks Barracuda Bay gekocht a 200 euro ps (nieuwprijs) = 160.000 euro. Stel je verkoopt binnen nu en 2 jaar alle 800 stuks a 280. Dat is 64.000 euro winst. Lekkere rendement. Of niet dan.

Als ik hem was, had ik er ook niet 800 ineens opgezet. Dat drukt de prijs enorm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlbpJA5TQO5mwNFOvrXQT6hyWQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0czfdB5ZeJxfVeD1UHy2Vpie.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door JoeZuCK op 17-12-2021 11:23 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JoeZuCK schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:22:
Tikfout of echt?

Stel; je ontvangt een erfenis ofzo. Of je bent (ineens) vermogend. Deze gast heeft blijkbaar 800 stuks Barracuda Bay gekocht a 200 euro ps (nieuwprijs) = 160.000 euro. Stel je verkoopt binnen nu en 2 jaar alle 800 stuks a 280. Dat is 64.000 euro winst. Lekkere rendement. Of niet dan.

Als ik hem was, had ik er ook niet 800 ineens opgezet. Dat drukt de prijs enorm.

[Afbeelding]
voor mij de beste lego set in jaren, zo happy mee (misschien nog een 2e erbij haal voor de andere build).

maar 800x zo'n doosje opslaan, is ook een aardige loods

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

11.695 stenen :o

Hoe dan ook, de Falcon kan eruit :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:19

JoeZuCK

_Fonz > all.

himlims_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:30:
[...]

voor mij de beste lego set in jaren, zo happy mee (misschien nog een 2e erbij haal voor de andere build).

maar 800x zo'n doosje opslaan, is ook een aardige loods
Zat ik me ook al af te vragen wbt die loods. Maar ja iemand die 160.000 neer kan tellen, kan ook wel een dergelijk pand onderhouden denk ik.

Ik kwam net een foto tegen, van de set, die ik gemaakt heb (toegevoegd aan deze post). Het is een mooie set. Ik zat op BL te kijken wat hij nu 2e hands doet, maar dat valt nog vies tegen. Ik twijfel of ik hem verkoop of niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfYv9jpmjU4zv_YbqSqm0ASsKzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ie0tM7NWRi6BVg54l65ge6nb.jpg?f=fotoalbum_large

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heel veel tekst staat er toch niet in het boekje :) Maar volgens mij zijn de verpakkingen hetzelfde.

Als je niet perse Lego wilt, maar wel een enorme Millennium Falcon, kun je ook deze proberen. Is veel goedkoper. Post je ervaringen in het Het kleine 'Bouwsteentjes' topic als je dat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
Zonet mijn eerste lighting set gekocht.
Voor de Bookshop (10270), gekocht bij Vonado LED Lighting Store (AliExpress).
Eens kijken wat dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
zonoskar schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:38:
[...]

Heel veel tekst staat er toch niet in het boekje :) Maar volgens mij zijn de verpakkingen hetzelfde.

Als je niet perse Lego wilt, maar wel een enorme Millennium Falcon, kun je ook deze proberen. Is veel goedkoper. Post je ervaringen in het Het kleine 'Bouwsteentjes' topic als je dat doet.
het is ook niet alsof duits het probleem is, maar ik weet van andere verzamelingen dat een andere taal de waarde geen goed doet als je er ooit vanaf wilt.
En ik ga voor de echte lego set, alhoewel het me wel verbaasd dat er dus zulke dure clone producten zijn, vraag me oprecht af wie er zoveel aftikt voor nep lego :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Winter Village 10275 Elf Club House had ik van de week al gebouwd, maar wilde nog even laten weten dat het echt wel een leuke set is om te bouwen. Leuke technieken, geweldige kleine micro builds en het het huisje zelf is heel fraai gelukt. Het kostte even wat moeite om de lampjes netjes op te hangen. Er zitten een paar stickers in, maar zo minimaal daar valt mee te leven. De LED brick voeg m.i. verder niet zo heel veel toe, maar we mogen niet klagen; in ieder geval een set met playability opties voor wie het belangrijk vind.

Een leuk setje in een kerstdorp, maar ook standalone zeker de moeite waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 17-12-2021 12:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

zonoskar schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:38:
[...]

Mag ik even vomeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:38
[...]

Is ook ergens na te gaan welke sets je nog meer kan bouwen? Ik heb de Ecto-1 gekocht en dat met die gekleurde blokjes viel mij ook al op.
Ben benieuwd welke 2 andere sets ik hiermee zou kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tikfout of echt?

[Afbeelding]
Mooie klootviool, met z'n gescalp. :r
Hoe is het überhaupt praktisch mogelijk om 800 stuks van een set te bestellen? Laat Lego dat gewoon toe? Zelfs voor een "normale" handelaar (anders dan bv Bol, Fun of Amazon) lijkt me dat een bizarre hoeveelheid van één set.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Tikfout of echt?

[Afbeelding]
Dat is zeker geen tikfout, hij heeft wel meer sets in grotere aantallen staan. Als je de FB pagina opzoekt zie je dat het een 'mooie' opslag is... Je hebt wel gekkere winkels met LEGO in HK.

Vergeet de 1 tot 3% BL fee niet die je moet afdragen + BTW over deze fee. In Nederland zijn er ook wel winkels die deze aantallen (nog) hebben staan, ze staan dan alleen gestaffeld op Bricklink, dus bijvoorbeeld nog 30 stuks voor 239,95 euro, 25 stuks voor 249,95, nog 20 stuks voor 274,95 euro. Dat zijn ook de trappen die je terug ziet bij retired sets op BW bij retired sets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

JipJapGoedje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:20:
Is ook ergens na te gaan welke sets je nog meer kan bouwen? Ik heb de Ecto-1 gekocht en dat met die gekleurde blokjes viel mij ook al op.
Ben benieuwd welke 2 andere sets ik hiermee zou kunnen bouwen.
https://rebrickable.com/s...1&q=10274&search_type=all
Dat mag. Ik vind de ei-vorm ook niet bepaald mooi, maar hij is een stuk goedkoper en meer blokjes :)
Denniz0229 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:05:
En ik ga voor de echte lego set, alhoewel het me wel verbaasd dat er dus zulke dure clone producten zijn, vraag me oprecht af wie er zoveel aftikt voor nep lego :+
Er zijn nog veel duurdere, maar dat is meer voor in dat andere topic.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Flabergasted

Prepare to die !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5A8CyHyi6TGn0ma3OUq_X8_uZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85KJOWfXP0j2TTLWd9Qiq2QD.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk gearriveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:57

Bluebe

Roar

Ik heb de Tie Fighter Pilot, Scout Trooper, Stormtrooper, Iron Man en Batman. Het klopt dat het onderstel en de binnenkant vaak redelijk gelijk zijn maar de buitenkant heeft echt leuke elementen die bij elke helm weer anders zijn. Ik vind ze zelf erg leuk om te bouwen, maar er zijn dus wel delen die bij elke helm wel overeenkomen. Ik ben ze allemaal aan het verzamelen, want ik vind het mooi om ze op mijn hobby kamer uit te stallen. Ik vind ze geen €60,- waard, je moet ze echt in de aanbieding kopen dan lukt het vaak wel voor rond de €40,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:02
Nu al,.. mijne ligt nog in magazijn..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:48
Verleden week het assembly square afgemaakt ben er een maand mee bezig geweest, ik heb rustig aan gedaan ook omdat ik even geen ruimte had voor een nieuwe set in de kast.

Nu heb ik weer meer ruimte, verleden week nieuw vitrine kast er bij gekocht voor mijn lego, staat nu ook wat kerst spul in maar is bedoeld voor lego, nu kan ik weer wat van mijn backlog gaan bouwen, als deze vol is dan moet ik echt gaan beginnen aan de lego zolderkamer.

2 dagen geleden de fiat 500 gekocht, had nog een 20 euro kadobon van de intertoys nu 45 euro er voor betaald en meteen aan begonnen, denk 3.5 uur mee bezig geweest en nu is ie af.
Maar ik heb nog genoeg te bouwen, in mijn backlog zit, corner garage, bookshop, ecto 1, ninjago gardens, batmobile 1989, en een starwars ship.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BklJIXggI2kD5K3qZVXpM4gCeO8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SBLeF5FsTWuXmoINJkuJoI8I.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ssb4GpbqAGg1MnPIfX_LdliL2Nc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YOieRQUtliqiDogfEesaMElA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riBS9F7f7iathBsb83slM2UhnQU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i4lM6j2AjDqi6X9Bk0mlZp4x.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Laatst online: 28-09 23:03
L23 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:47:
[...]

https://www.amazon.it/dp/B08GNXNPR6

Dat is de link, maar zie het inmiddels niet meer voor die prijs.
:'( :'( ;w

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 14:21
Tikfout of echt?

[Afbeelding]
Bij het berekenen van winst op Lego sets moet je wel een paar zaken meenemen:
- inflatie, zeker in deze tijden. Inflatie over x jaren eet een deel van de winst op.
- stockeren kost geld, zeker als je praat over 800 stuks. Zelfs als je ruimte in eigendom hebt moet deze verwarmd/geventileerd/… worden.
- geld dat je in voorwerpen steekt brengt gedurende x jaren gewoon niets op vergeleken met andere soorten beleggingen (al dan niet met risico)

Ik zeg niet dat je niets kan verdienen aan Lego, maar de cijfers moeten genuanceerd worden.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vitruvius
Kapoen schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:33:
[...]

Bij het berekenen van winst op Lego sets moet je wel een paar zaken meenemen:
- inflatie, zeker in deze tijden. Inflatie over x jaren eet een deel van de winst op.
- stockeren kost geld, zeker als je praat over 800 stuks. Zelfs als je ruimte in eigendom hebt moet deze verwarmd/geventileerd/… worden.
- geld dat je in voorwerpen steekt brengt gedurende x jaren gewoon niets op vergeleken met andere soorten beleggingen (al dan niet met risico)

Ik zeg niet dat je niets kan verdienen aan Lego, maar de cijfers moeten genuanceerd worden.
En dan vergeet je nog het feit dat de sets ingekocht, gecontroleerd en verzonden moeten worden. Met alle kosten die daar nog bijkomen (dozen/tape/verzendlabels/schadecompensatie/alle tijd/evt parkeerkosten/etc..)

Artikelen dat LEGO het nieuwe goud is mag dan voor sommige sets wel waar zijn, maar de gemiddelde set is dat zeker niet. Daarbuiten kun je wel een torenhoge vraagprijs hebben, maar die markt is echt heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:58
Binnenkort gaan wij verhuizen en nu heb ik al mijn lego city afgebroken en in dozen gedaan.
Mijn andere set's (ISS, Discovery, NASA Raket, trein e.d.) wil ik graag heel mee verhuizen.

Hebben jullie tips om dit goed aan te pakken.
Ik heb bubbelfolie, verhuisdozen, dekens enz. om het in te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 14:21
Vitruvius schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:52:
[...]
En dan vergeet je nog het feit dat de sets ingekocht, gecontroleerd en verzonden moeten worden. Met alle kosten die daar nog bijkomen (dozen/tape/verzendlabels/schadecompensatie/alle tijd/evt parkeerkosten/etc..)

Artikelen dat LEGO het nieuwe goud is mag dan voor sommige sets wel waar zijn, maar de gemiddelde set is dat zeker niet. Daarbuiten kun je wel een torenhoge vraagprijs hebben, maar die markt is echt heel klein.
Klopt, bedankt voor de aanvulling _/-\o_
Ik ging te snel door mijn argumenten in mijn hoofd.

Daarnaast spendeer je ook redelijk veel tijd aan het onderzoeken van sets (unieke minifigs, onderdelen, zeldzaamheid,…), tijd = geld. Gewoon blind sets inkopen zou ik niet aanraden.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
Vitruvius schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:52:
[...]

Een goed punt. Die artikelen zijn misleidend en kunnen veel gelukzoekers makkelijk op het verkeerde been zetten. Ik heb met goud al meer verdiend in de afgelopen drie jaar dan met al het Lego bij elkaar. En dan heb ik nog niet eens zo veel geïnvesteerd en gehandeld in het metaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:55:
Binnenkort gaan wij verhuizen en nu heb ik al mijn lego city afgebroken en in dozen gedaan.
Mijn andere set's (ISS, Discovery, NASA Raket, trein e.d.) wil ik graag heel mee verhuizen.

Hebben jullie tips om dit goed aan te pakken.
Ik heb bubbelfolie, verhuisdozen, dekens enz. om het in te pakken.
Ver rijden? Anders een dedicated ritje zodat je het voor de verhuizing al op de nieuwe locatie hebt staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Fraggert schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:32:
[...]

11.695 stenen :o

Hoe dan ook, de Falcon kan eruit :P
@Soggney Aangepast in de wereldkaart, en bij onenigheden moeten we maar een 3 ledige jury oprichten :P
Fraggert schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:14:
[...]

Scherp!

Normaal maak ik een nieuwe TS welke geüpdatet is als de huidige 10000 reacties bereikt. Maar dit draadje gaat zo snel dat de TS nog redelijk bijgewerkt is :P

200 fish found!

Pagina: 1 ... 142 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .