Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.723 views

Onderwerpen

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:22
Een week na het binnen komen de Titanic eindelijk af! Lichte hoofdpijn van alle kleine steentjes maar wat een geweldige build, zou hem bijna weer uit elkaar halen om hem nog een keer te bouwen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ7YFHuk8yuwzpu6JeJyk0GOimg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H80aWkmGK5FZZxaHHq58Cf9A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISsUna3jjUU_K2kY0dGUAUZexlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTjMw9tZfwsxWGs9UB4IYYwm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:56

JoeZuCK

_Fonz > all.

MarkH NL schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:34:
Mocht iemand interesse hebben in Great Fishing Boat (van https://www.bricklink.com...s.page?utm_content=subnav), ik heb hem nagemaakt in Stud.io (excl minifigs) en een aantal onderdelen vervangen voor Reddish Brown ipv Dark Red (onderdelen die onderaan zitten vooral).
Zitten vast nog wat andere kleur/onderdeel foutjes in maar goed :-)

En dingen draaien in Stud.io is een hel dus niet gedaan :X

Mocht je de onderdelen lijst willen stuur even een DM

[Afbeelding]
Ben je ook wel even bezig mee geweest!

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:33
_Dune_ schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:55:
[...]

Dat ligt aan betreffende verkoper. Om die reden laatst ook een set laten schieten. Ik heb geen Paypal account meer en was ook niet vanplan daar weer mee te beginnen.

@mark777 Om welke MOC gaat het overigens?
Jammer geeft wel een stuk meer waarde aan een zet vind ik zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:29

QuattroNL

It is I.

Tiagoo schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:05:
Een week na het binnen komen de Titanic eindelijk af! Lichte hoofdpijn van alle kleine steentjes maar wat een geweldige build, zou hem bijna weer uit elkaar halen om hem nog een keer te bouwen :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En waar hebben jullie een week lang gegeten? :+
(want dit is niet een set die je tijdens de bouw elke dag weer even opruimt)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:40
TheKerremenke schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:48:
[...]

Morgenavond maar eens mijn Lightmybricks pakketje voor de Titanic ophalen bij de buren. Ligt al meer als een week te wachten op mij. (Iets met vakantie enzo :+ ;) )
Haha. Ben trouwens benieuwd of je dezelfde stenen als mij overhoudt voor de eerste sectie. Als het goed is houd je een zwarte balk met gaten erin over en twee blauwe pinnetjes (en twee witte davits). Heb 10x de handleiding doorgenomen en volgens mij plaats je die niet meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
Volgens mij komt de hoofdpijn omdat je soorten bier hebt gemengd tijdens het bouwproces...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

frot er led verlichting in; kan je m nog een keer uit- inelkaar halen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:56

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kapoen schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:54:
[...]

Volgens mij komt de hoofdpijn omdat je soorten bier hebt gemengd tijdens het bouwproces...
Niet alleen bier. Zie ook nog wijn.

@Kapoen Hij kan het beter andersom drinken inderdaad. Wijn na bier geeft plezier.

[ Voor 14% gewijzigd door JoeZuCK op 13-12-2021 15:35 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 11:45

Lagune

Its time for warp

JoeZuCK schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:15:
[...]

voornamelijk hoofdpijn door de senseo denk ik :+

ps gave set, nu nog een light set erin, die met die verlichte stoompijpen

[ Voor 15% gewijzigd door Lagune op 13-12-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Laatst online: 16:22
QuattroNL schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:42:
[...]

En waar hebben jullie een week lang gegeten? :+
(want dit is niet een set die je tijdens de bouw elke dag weer even opruimt)
Ha, heb de delen die af waren in de woonkamer op de tafel gezet anders hield ik inderdaad weinig ruimte over :)
Lagune schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:22:
[...]

voornamelijk hoofdpijn door de senseo denk ik :+

ps gave set, nu nog een light set erin, die met die verlichte stoompijpen
Ja die verlichtingsset zag ik toevallig vandaag op het forum. Als ik dat vooraf nou eens wist
Kapoen schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:54:
[...]

Dan maar opnieuw bouwen met 1 soort bier.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 14:21
Tiagoo schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:42:
Dan maar opnieuw bouwen met 1 soort bier.. :D
Als Belg kan ik je wel enkele suggesties doen :p
JoeZuCK schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:15:
[...]

bier na wijn = venijn inderdaad.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lego store Leidschendam vanmiddag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lhb-aUB9njxpbZ2wLjVJU3kkEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfFoaNA3awDaHcSJPUKaSTgM.jpg?f=fotoalbum_large
Hoe vaak veranderen ze de selectie eigenlijk?

Op de post-it net buiten beeld staat overigens "build-a-duck" :P Vraag me af of dat met de huidige set PaB onderdelen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Joolee op 13-12-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Oh ja, volgens mij waren er nog mensen op zoek naar de Arrenslee, hiervan stonden nog tenminste 15 dozen in het schap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:40
Joolee schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:54:
[Afbeelding]

Op de post-it net buiten beeld staat overigens "build-a-duck" :P Vraag me af of dat met de huidige set PaB onderdelen is.
Verschilt heel drastisch, vaak word gewoon iets aangevuld als iets anders op raakt.
Maar hard gaat het niet, kijk bijvoorbeeld bij pabfinder.com naar deze winkel:
https://www.pabfinder.com/stores/nl/den-haag

Je ziet dat er iedere week een klein aantal blokjes verandert, maar veel van de blokjes op jouw foto zaten er in oktober/november al in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joolee schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:54:
[Afbeelding]
Ik zie nu een aantal keren zo'n bord voorkomen met random stenen erop gelinkt aan een lego-shop........wat is dit precies? in jip-en-janneke leken uitleg :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:28:
[...]

Ik zie nu een aantal keren zo'n bord voorkomen met random stenen erop gelinkt aan een lego-shop........wat is dit precies? in jip-en-janneke leken uitleg :)
Je kunt in de winkel een grote of kleine doos pakken en (laten, want corona) vullen met deze onderdelen voor een bepaalde prijs vanuit de 'pick-a-brick' 'Pick&Build' wall:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxLNEPnjMCyNCMgExBJeAGUamPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baRpQkfdCFr9G16gupfA5pfX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het zelf nog nooit gedaan overigens. Als ik onderdelen zoek dan zijn dat specifieke missende onderdelen voor een tweedehands set of voor een MOC

[ Voor 12% gewijzigd door Joolee op 13-12-2021 16:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:40
Fraggert schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:28:
[...]

Deze foto's geven aan welke stenen er momenteel aanwezig zijn in de "Pick-a-brick wall" van een lego winkel.
Net als hoe een Jamin/Kruidvat bakken heeft waar je snoep per gram/zak kan scheppen, heeft lego zo'n zelfde principe voor blokjes.
Je koopt een bak en mag die helemaal volscheppen met zoveel steentjes als jij er in kan proppen.
Afhankelijk van de aanwezige stenen kan dit een leuke/goedkope manier zijn om aan benodigde stenen te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2Zd1t_fkClUqr8Eep0WaKEHsKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2zsudLJ8pQNNbuFrOrav0X4.jpg?f=fotoalbum_large

Of als je jong bent kan je zo'n bak voor de helft volgooien met hakbijlen voor je minifigs.... genoeg om je hele collectie er meerdere te geven.... don't ask how I know.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joolee schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:32:
[...]

Je kunt in de winkel een grote of kleine doos pakken en (laten, want corona) vullen met deze onderdelen voor een bepaalde prijs vanuit de 'pick-a-brick' 'Pick&Build' wall':
[Afbeelding]
Ah, juist op die manier, thanks :) d:)b

Jij ook @milo526 :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29
Iemand die de Ninja Go stadstuinen (71741) in elkaar heeft gezet hier? Ik heb net de toren gemaakt op de hoogste verdieping maar klopt het dat deze er nogal losjes op zit?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:29
@Webgnome Volgens mij klopt het dat hij niet vast wordt gezet, inderdaad.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ah ok dan weet ik dat het dus normaal is dat ie 3x per dag op de grond ligt....

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:44
Martijn1990 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:41:
[...]

Vanmiddag weer een stukje gebouwd! Ongeveer op de helft van doos 1/3 nu. Ga nu nog even verder.

[Afbeelding]
En we gaan weer verder! Bijna klaar met doos 1 van 3! Sorry voor de spam…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1pVvlya9d5hj6sVWd4U14W1ajw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqGE0mBL31Z7CZnPvALRvd6R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Webgnome Dit is hoe hij bij mij 'vast'zit, met de vier hoekstenen die hem op zijn plek houden. Ik kan me voorstellen dat als je er tegen stoot of als je hem gaat verplaatsen, hij kan vallen. Maar alle verdiepingen zitten bij dit gebouw los op elkaar volgens mij. Ik denk dat ze dat voor de speelbaarheid hebben gedaan. Bij de originele Ninjago City-set zitten de verdiepingen wel beter aan elkaar vast, maar dan kun je er ook bijna niet meer bijkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98-wl37r4fOnZfoD8wmBtoVSMq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlxh3nRgjRFVwOo171mhjlti.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Jakkus schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:28:
@Webgnome Dit is hoe hij bij mij 'vast'zit, met de vier hoekstenen die hem op zijn plek houden. Ik kan me voorstellen dat als je er tegen stoot of als je hem gaat verplaatsen, hij kan vallen. Maar alle verdiepingen zitten bij dit gebouw los op elkaar volgens mij. Ik denk dat ze dat voor de speelbaarheid hebben gedaan. Bij de originele Ninjago City-set zitten de verdiepingen wel beter aan elkaar vast, maar dan kun je er ook bijna niet meer bijkomen.

[Afbeelding]
Dat stuk is inderdaad erg goed in elkaar gezet maar ik bedoel juist die dingen daar boven op waar o.a. de antenne op zit. Die zit met een 'draaischijf' op de onderkant gezet maar vast staat ie niet. Of heb ik een onderdeel gemist?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Webgnome Daarboven zit de toren inderdaad wel helemaal aan elkaar vast bij mij, misschien heb je daar inderdaad iets niet helemaal goed gedaan? De spits zit alleen maar met één stud vast, maar verder zit de toren bij mij redelijk stevig in elkaar.

Misschien moet je iets meer doordrukken, tot het ronde onderdeel vastzit op die draaischijf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcoVFmYMVdx0OPh1GCyCugfBd18=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Gqem2e9z1JqqljrscsHOpWa.jpg?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door Jakkus op 13-12-2021 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-10 18:38
Ik zie net de aanbieding van Lego Hogwarts Castle bij Fun voor €319.
Goede deal dus twijfel heel erg of ik hem zal bestellen. Probleem is alleen dat ik momenteel niet echt de ruimte heb om deze set te bouwen en neer te zetten, maar wel verwacht in het komende jaar te gaan verhuizen naar iets groters. De vraag is dus of dit een goede prijs is om deze set te kopen of kan ik verwachten dat deze in de komende maanden nog verder zal dalen?

EDIT:

Toch maar besteld, kon het niet laten liggen voor die prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Simone96 op 13-12-2021 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 09:12
Simone96 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:19:
Goede deal dus twijfel heel erg of ik hem zal bestellen. Probleem is alleen dat ik momenteel niet echt de ruimte heb om deze set te bouwen en neer te zetten, maar wel verwacht in het komende jaar te gaan verhuizen naar iets groters. De vraag is dus of dit een goede prijs is om deze set te kopen of kan ik verwachten dat deze in de komende maanden nog verder zal dalen?
Zeer goeie prijs imo!
Als ik brickwatch check, is de laagste prijs ooit €288 geweest, en de Lego adviesprijs €450.
De set is ook al van 2018, dus zo lang gaat die niet meer beschikbaar zijn (mid 2022??).
Het blijft een bom geld natuurlijk.

Edit: al gekocht ondertussen zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32

Ottooo

Vuurvlieg

milo526 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:06:
[...]

Verschilt heel drastisch, vaak word gewoon iets aangevuld als iets anders op raakt.
Maar hard gaat het niet, kijk bijvoorbeeld bij pabfinder.com naar deze winkel:
https://www.pabfinder.com/stores/nl/den-haag

Je ziet dat er iedere week een klein aantal blokjes verandert, maar veel van de blokjes op jouw foto zaten er in oktober/november al in.
Thanks voor de link :)
Ik zie bij Utrecht een foto van afgelopen 9 december met een aantal steentjes die ik goed kan gebruiken, hopelijk zijn die er aanstaande woensdag nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
KrusT schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:31:
[...]

Zeer goeie prijs imo!
Als ik brickwatch check, is de laagste prijs ooit €288 geweest, en de Lego adviesprijs €450.
De set is ook al van 2018, dus zo lang gaat die niet meer beschikbaar zijn (mid 2022??).
Het blijft een bom geld natuurlijk.
Ja zeker weten een hoop geld, maar ben wel Harry Potter fan en zou deze wel ergens willen neerzetten als ik een huurhuis/koophuis heb ipv een appartement.
Was inderdaad ook aan het kijken wanneer deze retired wordt, dus denk dat dit een prima prijs is, gezien hij iedere moment uit productie zou kunnen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Jakkus schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:17:
@Webgnome Daarboven zit de toren inderdaad wel helemaal aan elkaar vast bij mij, misschien heb je daar inderdaad iets niet helemaal goed gedaan? De spits zit alleen maar met één stud vast, maar verder zit de toren bij mij redelijk stevig in elkaar.

Misschien moet je iets meer doordrukken, tot het ronde onderdeel vastzit op die draaischijf?

[Afbeelding]
Toch maar een keer uit elkaar gehaald en inderdaad je hebt gelijk. Ik had niet genoeg geweld gebruikt bij het op elkaar klikken van de onderdelen en nu zit ie vaster.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martijn1990
Martijn1990 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:13:
[...]

En we gaan weer verder! Bijna klaar met doos 1 van 3! Sorry voor de spam…

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fS4NSwEjXOzdwJTc7IvETeoIBOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qja4J3DVYsz26CdlzHlZzsNL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VD-z-8hRqmbr_Ukgqflu6XIi0kQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SG2epM80gumaZ6wTsf68MXyH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAEoG3-Zr_2OpWJ5xUpebxOGXeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeCPC77RkSUnfCyNMPfQvlid.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn1990 op 13-12-2021 20:57 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jakkus
@Webgnome Fijn dat het gelukt is!

EDIT:

Toch maar besteld, kon het niet laten liggen voor die prijs.
319 euro is een hele goede prijs inderdaad!
Ik wist zelf eerst ook niet waar ik hem neer kon zetten, maar hij heeft een mooi plekje gekregen bovenop de kast :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCm5zIZ0OlZbu7ACEbYnADnmJNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0bLGFdffJqWmQj36mD5nbLe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Handige tip als je de Sian bouwt.

Bij Stap 134, zorg ervoor dat je het grijze 'busje' daadwerkelijk naar binnen hebt zitten (dus bij het gele tandwiel).
En niet naar buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wst4yATFnVupr4C3DEJGYacbLu4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/czsPEmNCClsawKRMyfhYsS9b.png?f=user_large

Scheelt enorm als je bij doos/zakjes 4 bent, en je je af vraagt waarom de versnelling het niet goed doet |:(
Voordeel, heb nu 2x plezier van zakjes 2 en 3, en mag hem gedeeltelijk reverse afbouwen :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:13
Iemand nog wat goede tips om Technic lego uit elkaar te krijgen? Wat hulpmiddelen of andere tips zonder dat je hele vingers aan het einde naar de klote zijn?

Moet me erop voorbereiden om de Land Rover weer uit elkaar te halen aangezien ik niet opgelet heb op de stand van de "U-joints" op de aandrijfassen. Zo maar mogelijk dat ik tegen het beruchte "getik" aan loop als die morgenavond klaar is. Gezien het om stap 100 ofzo gaat van de 850 is dat een flinke klus, kan ik net zo goed opnieuw beginnen ^^

Maar helemaal niet erg om hem nog een keer te bouwen, zit heel goed in elkaar dat ding :)

Alleen mijn tere vingertjes zien wel op tegen deze klus.

[ Voor 11% gewijzigd door SideShow118 op 13-12-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 07:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Justinn1988 schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:46:
[...]

Klok bij de grand staircase ontbreekt :7
Oh serieus… die zit aan de binnenkant. Tijdens het bouwen vond ik het al gek dat er een kompas (dacht dat het dat was) aan de binnenkant zat 😅 Zal eens kijken of ik er nog makkelijk bij kan.

Scherp van je!

Edit: is aangepast! Was gelukkig redelijk snel te doen. Overigens is het inderdaad een kompas en geen klok 🤷🏼‍♂️

[ Voor 14% gewijzigd door Martijn1990 op 13-12-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
SideShow118 schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:36:
Iemand nog wat goede tips om Technic lego uit elkaar te krijgen? Wat hulpmiddelen of andere tips zonder dat je hele vingers aan het einde naar de klote zijn?

Moet me erop voorbereiden om de Land Rover weer uit elkaar te halen aangezien ik niet opgelet heb op de stand van de "U-joints" op de aandrijfassen. Zo maar mogelijk dat ik tegen het beruchte "getik" aan loop als die morgenavond klaar is. Gezien het om stap 100 ofzo gaat van de 850 is dat een flinke klus, kan ik net zo goed opnieuw beginnen ^^

Maar helemaal niet erg om hem nog een keer te bouwen, zit heel goed in elkaar dat ding :)

Ik heb er een tangetje voor gekocht op Ali. Een paar zelfs mocht er eentje stuk gaan. Kun je makkelijker die pinnetjes eruit krijgen zonder dat de pinnetjes beschadigen of je vingers pijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gim schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:08:
[...]

Ik heb er een tangetje voor gekocht op Ali. Een paar zelfs mocht er eentje stuk gaan. Kun je makkelijker die pinnetjes eruit krijgen zonder dat de pinnetjes beschadigen of je vingers pijn doen.
Wat voor tangetje precies?
Ah al gevonden. “Lego removal tool”.
Ga ik ook maar eens bestellen :)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-12-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
Gim schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:08:
[...]

Kijk, dat is best het overwegen waard.
Heb net even gezocht inderdaad en zie die tangetjes staan.

Ga dit zeker even proberen, dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:45

Kruiskoppelingen moet je inderdaad wel op de juiste manier in elkaars verlengde plaatsen op dezelfde as. Bij twee Kruiskoppelingen beweegt de middelste as iets 'heen en weer' en de beweging van de eerste koppeling moet weer opgeheven worden door de tweede koppeling. Plaats je de tweede koppeling 90 graden verkeerd dan gaat het niet goed en versterk je de axiale beweging juist!
Op de middelste as moeten de koppelingen op dezelfde wijze geplaatst worden. In lijn met elkaar, en niet 90 graden gedraaid. Zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://techniekgids.nl/wp-content/uploads/Mega-kruiskoppeling.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Skynett op 14-12-2021 00:49 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

Reinier

\o/

mortael schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:14:
Handige tip als je de Sian bouwt.

Bij Stap 134, zorg ervoor dat je het grijze 'busje' daadwerkelijk naar binnen hebt zitten (dus bij het gele tandwiel).
En niet naar buiten.
[Afbeelding]

Scheelt enorm als je bij doos/zakjes 4 bent, en je je af vraagt waarom de versnelling het niet goed doet |:(
Voordeel, heb nu 2x plezier van zakjes 2 en 3, en mag hem gedeeltelijk reverse afbouwen :)
Ze hadden de onderdelen in dat kadertje rechts dan ook andersom moeten weergeven. Ik zou dezelfde fout genaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
https://a.aliexpress.com/_vE25Ng

Zoiets. Het doet wat t moet doen :P Althans dusver.

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 14-12-2021 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jakkus schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:12:
@Webgnome Fijn dat het gelukt is!

[...]

319 euro is een hele goede prijs inderdaad!
Ik wist zelf eerst ook niet waar ik hem neer kon zetten, maar hij heeft een mooi plekje gekregen bovenop de kast :)
[Afbeelding]
Erg mooi! Welke licht-set heb je daar gebruikt? Ik heb er verschillende gevonden, van 140 tot ruim 200 euro, vind ik toch wel veel van het goede...

Edit: Tnx @Jakkus :)

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
@Bra-Jo Ik heb voor deze de lichtset van Light my Bricks gekocht. Wel prijzig, maar ik dacht: als ik dan toch veel geld aan verlichting uitgeef, kan ik beter die paar tientjes extra uitgeven en écht iets moois kopen. Maar je kunt de verschillende sets vergelijken en kijken wat je zelf mooi vindt. Light my Bricks, Game of Bricks, Lightailing.
Soms hebben ze ook een aanbieding, dat kan ook het wachten waard zijn.

Die van Light my Bricks is aan de achterkant ook erg mooi, alleen die is helaas niet te zien nu hij op de kast staat ;)

Edit: die van Game of Bricks is wél een heel stuk goedkoper, zie ik, en doet er niet voor onder. Al moet je net houden van de stijl, zelf heb ik wat minder met lampjes die steeds aan/uit gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Jakkus op 14-12-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Iemand ervaring met lichtsetjes van Mtele (Ali)? Is dat wat?

https://a.aliexpress.com/_ujGNgq

Het leek me toch ergens wel leuk om het Elf Huis van echte lichtjes te voorzien en ik zag dat er van "Mtele" meer spul te krijgen was, dus lijkt wel een soort van lijn te zijn? En nog betaalbaar....

Al zal het dan wel pas volgend jaar toegepast worden waarschijnlijk gezien de levertijd.

[ Voor 64% gewijzigd door Gim op 14-12-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:46:

Het leek me toch ergens wel leuk om het Elf Huis van echte lichtjes te voorzien en ik zag dat er van "Mtele" meer spul te krijgen was, dus lijkt wel een soort van lijn te zijn? En nog betaalbaar....

Al zal het dan wel pas volgend jaar toegepast worden waarschijnlijk gezien de levertijd.
super ! heb er daar nodige van, bestel er meestal 2 :P

//edit; geregeld de parijs restaurant besteld (7-10euro) veel lampjes, ideaal voor moc. soms zijn die in de promotie, dan 2stk voor 15-20euro :P

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 14-12-2021 10:32 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 30-09 16:35
Gim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:46:

Heb zelf betere ervaring met deze Vonado LED Lighting Store
https://a.aliexpress.com/_vXoqRC

Die van Mtele zijn soms wat lastig in te bouwen omdat het een lang snoer is met alle lampjes eraan. Daarnaast heb ik er zelf last van dat het in een complete stad teveel usb stekkers worden.
Die van Vonado zijn naar mijn idee makkelijker in te bouwen en uiteindelijk heb je per gebouw maar 1 usb stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52

Cheezus

Luiaard

Ik heb de U-joints nog kunnen corrigeren met het model compleet in elkaar. Het is een beetje priegelen en forceren maar het lukt net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25

D75

Ik zat zelf ook te kijken en kwam bij deze uit.
https://nl.aliexpress.com...l.100008.1.275ebb93d6Lpkt

Ik wil niet de set-specifieke lichten maar een beetje modulair, zodat als ik volgend jaar een ander dorp maak (met MOCs), ik ook wat lichten kan toevoegen.

https://nl.aliexpress.com....8148356.4.34fa3f206oVGRc

Even off topic... maar ik heb al een tijdje niet op Ali iets gedaan en nu moet ik mijn account verifieren met mijn telefoon..maar krijg geen SMS.
Iemand een oplossing?

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
richard_1st schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:57:
[...]

Die van Mtele zijn soms wat lastig in te bouwen omdat het een lang snoer is met alle lampjes eraan. Daarnaast heb ik er zelf last van dat het in een complete stad teveel usb stekkers worden.
Die van Vonado zijn naar mijn idee makkelijker in te bouwen en uiteindelijk heb je per gebouw maar 1 usb stekker.
Is een goede met die stekkers; ik dacht dat zo'n kersthuisje maar één usb aansluiting zou hebben.
D75 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:33:
Ik zat zelf ook te kijken en kwam bij deze uit.
https://nl.aliexpress.com...l.100008.1.275ebb93d6Lpkt

Ik wil niet de set-specifieke lichten maar een beetje modulair, zodat als ik volgend jaar een ander dorp maak (met MOCs), ik ook wat lichten kan toevoegen.

https://nl.aliexpress.com....8148356.4.34fa3f206oVGRc
Ik zat in eerste instantie te kijken naar een leuk en makkelijk setje aan lantaarnpalen, zodat ik het straatbeeld gewoon wat kon verlichten. Gewoon sfeervol. Een enkele set wat verder uitlichten klonk vervolgens wel leuk, zeker omdat het elf club huis helemaal vol hangt met "lampjes". De toyshop bijvoorbeeld hoeft niet persé verlicht, want die moet om 17u toch dicht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75

D75

Zo zat ik er ongeveer ook in... .. ze hebben bij die winkel die ik voorstelde 10 lantaarnpalen en dan kan je die verbinden met een klein stekkertje aan een bordje met daaraan 1 USB.
En dan bijv. 1-2 lichtsteentje(s) per huisje.

Zoals bij deze:
https://nl.aliexpress.com....8148356.3.34fa3f20JyaKO4

....maar heb dat ALi inlog probleem :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
D75 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:50:
Zo zat ik er ongeveer ook in... .. ze hebben bij die winkel die ik voorstelde 10 lantaarnpalen en dan kan je die verbinden met een klein stekkertje aan een bordje met daaraan 1 USB.

Zoals bij deze:

Kun je niet vragen om nogmaals het SMSje toegestuurd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Welke shop is dat? 'Fun' zegt me niks. Heb je een linkje?

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32

Ottooo

Vuurvlieg

Sircuri schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:57:
[...]

fun.be :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75

D75

Gim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:56:
[...]

Kun je niet vragen om nogmaals het SMSje toegestuurd te krijgen?
Ja.. maar krijg die niet
Lijkt wel geblokeerd voor Ali-SMS of zo.
Er is op mijn GSM ook een junk-SMS folder, maar daar staat hij ook niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
Sircuri schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:57:
[...]

https://www.fun.be/hp-zweinstein-kasteel.html

Maar sinds net ook te verkrijgen bij Dreamland voor €296,65 wanneer je hem toevoegt aan de winkelwagen.
https://www.dreamland.be/...kasteel-zweinstein-188427

Maar let op Dreamland bezorgt enkel in België, wel kan je hem laten opsturen naar een pick-up point (Colruyt winkel) vlak aan de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 11:38
richard_1st schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:57:
[...]

Mijn grote probleem met de lampjes die ik ooit als test heb gekocht voor een modular was dat de verdiepingen ineens aan elkaar geknoopt zijn met dunne snoertjes. Dan is de set ineens niet meer zo leuk. Dat waren volgens mij lightailing-lampjes. Zijn die van Vonado beter in dat opzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:26
Ik was even bang dat ik een Fire Station moest opbouwen nadat ik de mega hoeveelheid "kaarsen" zag die er nodig zijn voor het huis van het oude vrouwtje naast de bookstore :X

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D75

D75

Aantal nieuwe sets onthuld...

https://brickset.com/arti...german-consumer-catalogue

[ Voor 15% gewijzigd door D75 op 14-12-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
D75 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:50:

Zoals bij deze:

Ik hoop dat je er snel uit bent met het inlog probleem.

Ik heb in ieder geval iets besteld bij de shop die je gelinkt had. Iets van zwarte lantaarns met warm licht (omdat de lantaarns bij de sets zelf ook altijd zwart zijn) en iets van licht met een wit bouwsteentje. Eens kijken hoever ik daarmee kom :+ Voor nu in elk geval beter dan één set overdadig belichten en de rest totaal niet. Hopelijk dat het toch nog enigszins op tijd komt zodat ik er dit jaar al wat mee kan experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75

D75

Gim schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:56:
[...]

Ik hoop dat je er snel uit bent met het inlog probleem.

Ik heb in ieder geval iets besteld bij de shop die je gelinkt had. Iets van zwarte lantaarns met warm licht (omdat de lantaarns bij de sets zelf ook altijd zwart zijn) en iets van licht met een wit bouwsteentje. Eens kijken hoever ik daarmee kom :+ Voor nu in elk geval beter dan één set overdadig belichten en de rest totaal niet. Hopelijk dat het toch nog enigszins op tijd komt zodat ik er dit jaar al wat mee kan experimenteren.
Gaat lukken... morgen vrij, worst case een nieuw account maken met ander emailadres.

Ik ga ook zoiets bestellen... ook gezien dat er verlengsnoertjes zijn van die kleine stekkertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

D75 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:59:
[...]

Ja.. maar krijg die niet
Lijkt wel geblokeerd voor Ali-SMS of zo.
Er is op mijn GSM ook een junk-SMS folder, maar daar staat hij ook niet in.
Die vraag is hier dan ook redelijk offtopic en kan je beter aan Aliexpress zelf stellen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
D75 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:05:
[...]

Gaat lukken... morgen vrij, worst case een nieuw account maken met ander emailadres.

Ik ga ook zoiets bestellen... ook gezien dat er verlengsnoertjes zijn van die kleine stekkertjes?
De verlengsnoertjes had ik gezien; ook daarvan heb ik één setje voor de zekerheid erbij besteld. Ze waren blijkbaar in twee kleuren, maar slechts één variant beschikbaar, dus dat maakte de keuze makkelijk. We zullen het zien. Met het aansluiten zie je vanzelf wat/dat je toch tekort komt :+

De grondplaten zijn nepperds (gekocht voordat LEGO ermee kwam), dus mocht ik daar een gaatje in moeten boren om de draden weg te werken, dan is dat maar zo. Geen draden die over de straten lopen 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 14-12-2021 13:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuertH2maOwlSuhKF7rE9njLWfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEFOaBaQk3yUpkp2LWYtkQ6g.jpg?f=fotoalbum_large

Deze gisteravond afgemaakt.
Leuke build maar niet heel bijzonder...
Gemaakt ter review (dus niet gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Die Technic set ziet er wel interessant uit, beter dan die pullback 2022 sets :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 30-09 16:35
Gillonde schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:20:
[...]

Mijn grote probleem met de lampjes die ik ooit als test heb gekocht voor een modular was dat de verdiepingen ineens aan elkaar geknoopt zijn met dunne snoertjes. Dan is de set ineens niet meer zo leuk. Dat waren volgens mij lightailing-lampjes. Zijn die van Vonado beter in dat opzicht?
Nee dat probleem blijft wel helaas. Je zou het zelf denk ik kunnen oplossen met verlengstukjes en losse verdeelstekkertjes.
Stekkertjes zijn wel relatief eenvoudig los te maken. En dat vond ik bij zo’n lang snoer een nadeel omdat dan echt alles aan elkaar hangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:49
stijn1309 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:34:
[Afbeelding]

Volgens mij heb je de bricks bovenop de bestuurdersdeur verkeerd om geplaatst. bij de bijrijder zitten ze wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
erazer33 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:24:
[...]

Volgens mij heb je de bricks bovenop de bestuurdersdeur verkeerd om geplaatst. bij de bijrijder zitten ze wel goed.
Scherp gezien!
Dat krijg je als je zoontje van 2 er tussendoor mee gaat spelen al en je dan lego zo goed mogelijk probeert terug te plaatsen haha.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-10 08:18

Reintji

(2 x dad)²

Magere poging, nog niet helemaal tevreden. Denk dat ik er nog een extra Lack tafeltje in gooi om een vierkant te maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfetb6K2Vk__CtCiimkEqbzyK-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uVr4eisv069aXgSjM8O2FH2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Reintji op 14-12-2021 15:05 ]

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Reintji schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:04:
Magere poging, nog niet helemaal tevreden. Denk dat ik er nog een extra Lack tafeltje in gooi om een vierkant te maken

[Afbeelding]
Die tunnel bij de spoorwegovergang vind ik leuk gevonden :) Ik zou persoonlijk alleen de wegplaten weghalen. Laat de boel gewoon lekker besneeuwd zijn. Dan heb je ook geen probleem met huizen die half op een weghelft staan :)

Ik zit deels te denken aan een opstelling tegen een wand aan, zoals jij hebt. Of iets van een tafel zodat het winterdorp vanaf meer kanten te bekijken is (en huizen dus ook aan de achterkant te bezichtigen zijn)... wordt alleen al snel een lastig verhaal om het geplaatst te krijgen :) Mocht ik het tegen een wand aan doen dan zit ik te denken aan zo'n achtergrondje die ze vaker bij tuincentra verkopen met kerst. Ben er alleen nog niet echt over uit of zoiets goed uitziet en dus het geld waard is...

[ Voor 26% gewijzigd door Gim op 14-12-2021 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
milo526 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:33:
Of als je jong bent kan je zo'n bak voor de helft volgooien met hakbijlen voor je minifigs.... genoeg om je hele collectie er meerdere te geven.... don't ask how I know.....
Je kan ze ook gebruiken als dakpannen in combinatie met een clip.

Dat zeg ik ook alleen maar omdat ik dat van de week heb gedaan bij het bouwen van de Ninjago City Gardens. Dit plaatje vond ik op de internets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 08:13
[Afbeelding]

Heel herkenbaar. Voor hetzelfde geld heb je met de Defender een veel toffere build. Ik heb m ook ter review gebouwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nieuw bouwplezier. Hij was ineens maar 99 euro, dus toegeslagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UG-2UoHyjtuYAD2QIHDIvM3aAiM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3pR4V56JqzjjjyjMsrSccsW2.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• D75

D75

Hierbij mijn kerstdorp van dit jaar.
Wordt nog wel aan wat details gewerkt.. maar dat gaat continue door :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pv5mmF82SKNVjhjpe0LxPyBuww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSK6hhk5hJsOhbtbBNYg4QXJ.jpg?f=fotoalbum_large

Links en rechts de hoogte gemaakt met IKEA Bygglek dozen. Linker tunnel voor trein is wel gemaakt.. rechter is nep.

Wat detailfoto's...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0r1SoeNcGlzGMc3yMxth01D-Fk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mIm8T03bAoyDqbUIF40Wy4v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7LXkwqwJYvy8TtYrsUHbuvbEYY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMXbKHlarAOzJ5C0OUjabNNx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi70GmO8KyKJTCKL4yhLLYRRn8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ac0Nv0iGPaD8XnGh7Xde4zBi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWh-INqYojYH7V3KzApeffTy7jE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sN9eNjgMSRe8ZARPZMd0rZJI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2iB98uK8jFzk-Go406APZIDexQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCfnrDQQyV51dlTSEfhmPPjP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OM4M-g7LwtJatpNtaxVdXLMe30Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jPXRstPDi8OG621J7ZGlzLC.jpg?f=fotoalbum_tile

Mijn zoontje heeft een verschrikkelijke sneeuwman gemaakt met een kerstpyjama die net wakker wordt.. (zijn woorden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Tandwiel kwijtgeraakt van set 42082.
https://www.allemaalsteentjes.nl/32198-N
Hoe en waar bestel je best bij? BE hier.

Momenteel bezig met een nieuwe set: de Bugatti. :9

[ Voor 19% gewijzigd door Hurtebise op 14-12-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 22:48

Superkiwi

Hoi doei

FYI: tot 00:22u vanavond afleveringen van Inside Legoland: A World of Wonder op RTLZ ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54

Mappy

Piramide van Austerlitz

D75 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:28:
Links en rechts de hoogte gemaakt met IKEA Bygglek dozen. Linker tunnel voor trein is wel gemaakt.. rechter is nep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWCSEEbkBP_Mks5q2PHyQb1fLEI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pCfnrDQQyV51dlTSEfhmPPjP.jpg?f=user_large
Dat stopbordje bij je neptunnel :Y)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:31
Hurtebise schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:30:
Tandwiel kwijtgeraakt van set 42082.
https://www.allemaalsteentjes.nl/32198-N
Hoe en waar bestel je best bij? BE hier.

Momenteel bezig met een nieuwe set: de Bugatti. :9
https://www.brickowl.com/...-20-teeth-and-bevel-32198

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:41
Avond besteding voor de komende periode zit weer goed. Grootste lego doos die ik ooit heb gehad, heel veel zin in! O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNmQPOXL4CQIyOKC8UsiKwhf9kw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lda0oAzX84yD9Z3Xf48zFwO0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51

Kraz

Saving the world

Gillonde schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:20:
[...]

Ik heb een x gezien dat iemand dat had opgelost door met kopertape te werken.
Helaas kan ik de pagina niet meer terug vinden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[Afbeelding]

ook op die site die hier al genoemd werd? https://nl.reviewclub.com/nl/products/overview ?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wordt nog wel aan wat details gewerkt.. maar dat gaat continue door :*)

[Afbeelding]

Wat detailfoto's...
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mijn zoontje heeft een verschrikkelijke sneeuwman gemaakt met een kerstpyjama die net wakker wordt.. (zijn woorden :) )
neptunnel.... ik had spontaan een flashback

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/PvsmswBxi48AAAAd/wile-e-coyote-and-the-road-runner-wile-e-coyote-runs-into-tunnel.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ziet er mooi uit! Maar gezien de draadjes had ik ook wel een foto met de verlichting aan verwacht :P
Ik geef hem geen ongelijk. Goed gebouwd! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 20:53
Ik ben zoals waarschijnlijk zovelen door mijn zoontje van vijf op het idee gekomen om zelf ook weer eens wat te gaan bouwen. Dit is ongeveer 25 jaar geleden voor het laatst geweest.
Wil beginnen met een Lego technic set. Welke set zouden jullie aanraden om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@XPS15 Het ligt er natuurlijk ook aan wat je leuk vind. Wil je een auto, een motor of toch liever een groot werkvoertuig (als een kraan, sleepwagen en dat soort zaken)?

Let wel op: Technic van nu is echt heel anders dan Technic van 25 jaar geleden. Lego zelf ook trouwens, daar niet van.

Om te beginnen is de 42095 stunt racer wel leuk. Niet heel duur, niet heel groot en je zoontje kan er ook prima mee spelen. Ik heb zelf de voorganger en dat vond ik best een leuk model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 11:38
Kraz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:56:
[...]

Ik heb een x gezien dat iemand dat had opgelost door met kopertape te werken.
Helaas kan ik de pagina niet meer terug vinden. ;(
Ik kwam op de site van Vonado een "wireless power connector" tegen: https://www.vonado.com/le...less-power-connector.html

Het lijkt er op dat dat een blokje is om twee verdiepingen te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
@JeroenE bedankt voor de eerste tip! 😁 ik ga die zo even bekijken! Ik zit eigenlijk aan een auto te denken. Vind de 911 rsr er mooi uitzien maar begreep dat het een vrij simpele build is, de defender vind ik er ook vet uitzien maar daar lees ik ook gemengde verhalen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
XPS15 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:53:
Ik ben zoals waarschijnlijk zovelen door mijn zoontje van vijf op het idee gekomen om zelf ook weer eens wat te gaan bouwen. Dit is ongeveer 25 jaar geleden voor het laatst geweest.
Wil beginnen met een Lego technic set. Welke set zouden jullie aanraden om mee te beginnen?
Ligt er een beetje aan wat je budget is. Ik zou zeker niet voor die stuntracer gaan die @JeroenE noemde. De helft v/d prijs betaal je dan voor het motortje, batterijbox en de ontvanger. Blijft er weinig over om echt te bouwen.

De Heavy-duty Tow Truck (42128) is een leuke set met veel functies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5bjWw4fLVe6KJ5ETESn0jAoEwA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PgKm2vC6UArxC2VuTedVQVy6.jpg?f=user_large
Als je liever een auto wil met werkende gearbox dan is de Landrover Defender de best bang for bucks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ky6xp8rPrXZaaqJE1E82n_IBiA0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4W69lJ3NeqqVk8HGv75x1ENL.jpg?f=user_large
beide sets kan je voor +/- 130 Euro vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:24
@XPS15 Ik zou juist de Defender adviseren. Deze set is regelmatig in de aanbieding en biedt veel waar voor zijn geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@XPS15 Ik lees die verhalen ook, maar heb ze allemaal niet want ik heb wat dat betreft weinig met auto's. Als je ingewikkelder wil zit je gelijk weer een prijsklasse hoger, natuurlijk.

Van de defender is ook een "pimp" guide die (oa) een betere versnelling geeft. Als je zoekt in dit topic kan je wel anderen vinden die dat hebben gebouwd.

In mijn beleving is de defender "technischer" dan de porsche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow118
XPS15 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:18:
@JeroenE bedankt voor de eerste tip! 😁 ik ga die zo even bekijken! Ik zit eigenlijk aan een auto te denken. Vind de 911 rsr er mooi uitzien maar begreep dat het een vrij simpele build is, de defender vind ik er ook vet uitzien maar daar lees ik ook gemengde verhalen over.
Heb zelf net de Defender afgemaakt gisteravond en kan je vertellen dat ik het ontzettend cool vond. Heb ook al zo'n 20 jaar geen LEGO aangeraakt en recentelijk weer aangestoken en ik vond dit een hele goede eerste set.

Maar wellicht is dat ook omdat ik het al 20 jaar niet gedaan heb en dus snel impressed ben. Maar de complexiteit van de motor, versnellingsbak en hi/lo gear is echt tof gedan. Het ding is ook een stuk imposanter dan de afmetingen doen geloven.

Het enige dat ik je kan aanraden is om even duidelijk de "problemen" op te zoeken. Die problemen zijn dan vooral orientatie van onderdelen of net even verkeerd gekeken waardoor de hele aandrijving niet werkt. Ik heb hem half uit elkaar moeten halen om wat dingen te fixen waar ik tijdens het bouwen niet op heb gelet. (U-joints in verkeerde orientatie, blokje omgedraaid etc).

Maar wellicht dat iemand met meer ervaring kan vertellen wat er zo'n probleem is aan de Defender?
Voor iemand zoals ik, die vroeger veel Lego had als kind, en net weer aangestoken is met dit virus vond ik het een zeer geslaagde set.

(Heb er overigens 115euro voor betaald, voor die prijs kan ik hem zeker aanraden. Als je veel hoger komt is het misschien de moeite waard om te kijken naar anderen maar dat kan ik niet inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Ja inderdaad!
Daar stond afgelopen week de CAT op 42131 ter review, helaas niet geselecteerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D75

D75

JeroenE schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:52:
[...]
Ziet er mooi uit! Maar gezien de draadjes had ik ook wel een foto met de verlichting aan verwacht :P

[...]
Ik geef hem geen ongelijk. Goed gebouwd! *O*
Hierbij dan... O-)
Dit is met een paar "waxinelicht"-lampjes in de huisjes (1 per huisje, nauwelijks te zien op de foto) en een draadje met leds tussen de lantaarnpalen (uit één of andere kerstster gesloopt).
Dit wil ik dus upgraden (zie posts gisteren)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnAj7SDHnX7s1bXQU0tC5xX2PSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sT0kJVlN0Feu6HYqtycVO5y2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
stijn1309 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:39:
[...]

Ja inderdaad!
Daar stond afgelopen week de CAT op 42131 ter review, helaas niet geselecteerd.
Die staat hier nu op de keukentafel ;)
Ik had me ook ingeschreven voor de raptor maar werd daar dan weer niet voor uitgekozen.

Heel tweakers straks op reviewclub :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
Skybullet schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:42:
[...]

Die staat hier nu op de keukentafel ;)
Ik had me ook ingeschreven voor de raptor maar werd daar dan weer niet voor uitgekozen.

Heel tweakers straks op reviewclub :+
Mag je die sets gewoon houden via deze partij?
Ik heb even gekeken op die website en werd er niet heel wijs van eerlijk gezegd.

De kwaliteit van de reviews die wordt achtergelaten ligt ook niet zo hoog lijkt het. Heb een paar producten doorgebladerd en krijg het idee dat de meesten in 5 minuten opgetikt zijn.

Als mijn observatie juist is dan is het bijna gewoon producten weggeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SideShow118 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:09:
[...]

Ik heb even gekeken op die website en werd er niet heel wijs van eerlijk gezegd.

De kwaliteit van de reviews die wordt achtergelaten ligt ook niet zo hoog lijkt het. Heb een paar producten doorgebladerd en krijg het idee dat de meesten in 5 minuten opgetikt zijn.

Zo te zien mag je ze 4 weken houden, dus nee.
Wat doen we?
We vinden geweldige producten en geven deze aan reviewers die enthousiast zijn om deze te testen. Wij vragen hierbij of zij hun eerlijke mening online willen plaatsen. We betalen onze reviewers nooit voor het testen van een product, en zij mogen het geteste item na de campagne ook niet houden. Naast het organiseren van testcampagnes hebben wij ook wekelijkse deals waarbij we fantastische producten met hoge korting aanbieden.

[ Voor 28% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-12-2021 10:13 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
SnoeiKoei schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:11:
[...]

Zo te zien mag je ze 4 weken houden, dus nee.

[...]
Zo las ik het in eerste instantie ook. Maar je kunt het ook lezen dat je een maand de tijd hebt om een review achter te laten.

Dan kijk ik op die test pagina's en zie ik ook dingen als body lotion.

Neem aan dat je geen halve tubes deo lotion terug gaat sturen hahaha.

Wellicht hebben ze verschillende regels per type product. Maar kon dat niet vinden. Vandaar mijn vraag.

*EDIT*
Zie nu je quote van de website. Jammer!

[ Voor 4% gewijzigd door SideShow118 op 15-12-2021 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Ik neem aan dat als je de dagcreme of tandpasta gaat testen, je deze mag houden. Wie wil er nou een half gebruikt potje dagcreme terug (gebruikte in-ear headphones zou ik ook niet meer terug hoeven). Maar die Lego sets moeten weer terug gestuurd worden. Ik vraag me ook af hoe ze dat doen met wasmachines. Ik ga dat ding echt niet naar het DHL punt slepen als hij terug moet.

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 15-12-2021 10:17 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
@SideShow118 bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga kijken of ik de komende tijd een mooie aanbieding van de defender kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
[...]

Dit is mijn eerste product van deze site. Vrijdag aangemeld voor de cat 42131 van lego. Zondag te horen gekregen dat ik geselecteerd was en gisteren stond ups al voor de deur. :D

In de omdoos zit een retourlabel en een blaadje met instructies hoe je hem kosteloos kan terugsturen. Ik verwacht eigenlijk nog wat info via mail. Maar eerst ga ik lekker bouwen.

Mijn vriendin heeft nu nachtcrème en die hoeft natuurlijk niet terug
Pagina: 1 ... 141 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .