Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.313 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:28
himlims_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:27:
[...]

ik heb daarvoor onofficiële lego trein rails gekocht; die heeft een kleinere radius, waardoor de baan minder ruimte in neemt (moet alleen niet op volle snelheid rijden, want dan haalt ie de bocht niet)

linkje; https://trixbrix.eu/en_US/p/Curved-Track-R24/32

(als je een fatsoenlijke 3d printer hebt, zou je ze ook zelf kunnen printen - beetje googlen vind je de 'cad' tekening wel)
Als mijn kerst trein met volle batterijen op volle snelheid op officiële Lego rails rijd, dan haalt die de bocht ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:45
D. Ninjai schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:22:
[Afbeelding]

Ben momenteel verlichting aan het inbouwen. Het is wel even slikken hoever je moet ontleden, maar gelukkig zijn de instructies heel duidelijk. Alleen ben ik zover om te testen, ben ik vergeten die powerbank op te laden *grmmbl* :p

Moet toch wachten tot het donkerder is, tot vanavond :+
Ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat. d:)b Eenzelfde klus ligt thuis ook nog op me te wachten. Hoeveel tijd ben je ongeveer aan kwijt? Uren?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

ik heb daarvoor onofficiële lego trein rails gekocht; die heeft een kleinere radius, waardoor de baan minder ruimte in neemt (moet alleen niet op volle snelheid rijden, want dan haalt ie de bocht niet)
Die bochten heb ik ook en vorig jaar toegepast. Een aanrader voor iedereen :) Ik vond het alleen een hele uitdaging om het spoor met weinig middelen te bevestigen op de witte grondplaten. Uiteindelijk het maar zo gedaan dat vooral de rechte stukken vastgeklikt waren op de grondplaten en de bochten "soort van" vastzaten op een paar punten.

Volle vaart moet je inderdaad niet doen. Nu is dat doorgaans ook niet echt wenselijk... op volle vaart door een kerstdorp gaan :P Wel iets dat je kinderen moet duidelijk maken :+ Met de bochten met kleinere radius merkte ik wel gelijk dat de wagon met die draaiende kerstboom meer problemen geeft voor de loc. Het was al bekend dat de loc kon gaan slippen, maar die bochten benadrukten dat nog wat meer. Uiteindelijk wel kunnen oplossen gelukkig.
chrisO schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:29:
[...]

Als mijn kerst trein met volle batterijen op volle snelheid op officiële Lego rails rijd, dan haalt die de bocht ook niet ;)
Ervaringsdeskundige? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 10-12-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:28
Gim schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:33:
[...]

Die bochten heb ik ook en vorig jaar toegepast. Een aanrader voor iedereen :) Ik vond het alleen een hele uitdaging om het spoor met weinig middelen te bevestigen op de witte grondplaten. Uiteindelijk het maar zo gedaan dat vooral de rechte stukken vastgeklikt waren op de grondplaten en de bochten "soort van" vastzaten op een paar punten.

Volle vaart moet je inderdaad niet doen. Nu is dat doorgaans ook niet echt wenselijk... op volle vaart door een kerstdorp gaan :P Wel iets dat je kinderen moet duidelijk maken :+ Met de bochten met kleinere radius merkte ik wel gelijk dat de wagon met die draaiende kerstboom meer problemen geeft voor de loc. Het was al bekend dat de loc kon gaan slippen, maar die bochten benadrukten dat nog wat meer. Uiteindelijk wel kunnen oplossen gelukkig.

[...]

Ervaringsdeskundige? :P
Er was hier ooit een discussie gaande over, dat de wielen van de gemotoriseerde kersttrein doorslippen door gebrek aan gewicht boven de wielen en dat daardoor de trein nauwelijks vooruit komt. Nou daar had de mijne dus geen last van ;) Ach had ik weer een uurtje iets te doen :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien toch wel leuk om hier even mijn alternatieve kerststal te posten. :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-y7XFm9mUryhmG840IfiyVJL9_4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dtcdmIdxIrcRyMYUhv6MbBTe.png?f=user_large

Maar eigenlijk is bewegend beeld noodzakelijk :-)

Het was soms nog best een uitdaging om de verlichting goed in te bouwen, maar ik ben blij met het resultaat (en de kinderen ook). :-)

[ Voor 30% gewijzigd door Helsie op 10-12-2021 15:09 ]

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 16:33
De Fabuland At-At vind ik persoonlijk mooier de laatste UCS van Lego.
Kleurtjes FTW!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfiaCGZZhWK2zQbNwyrW1TSPyBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPFCf8X4eMUSKorUoQubBHiz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door KrusT op 10-12-2021 16:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

KrusT schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:20:
De Fabuland At-At vind ik persoonlijk mooier de die laatste.
Kleurtjes FTW!

[Afbeelding]
Briljant :D Beetje Googlen levert op dat diezelfde ontwerper ook een Millenium Falcon en Tie Fighter heeft gemaakt van Fabuland.

https://www.brothers-bric...ervice-fast-fabulous-fun/

https://www.brothers-bric...land-galaxy-far-far-away/

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
TheKerremenke schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:32:
[...]

Ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat. d:)b Eenzelfde klus ligt thuis ook nog op me te wachten. Hoeveel tijd ben je ongeveer aan kwijt? Uren?
Dit is mijn eerste keer en zit nu al bij een hele vervelende stap een half uur vast. Ben ook bang om het te breken, dit is een string die om de boeg moet en het is te lang waardoor je een twist moet maken om goed uit te komen. Maar dat vind ik best tricky en gepriegel waardoor ik maar even ben gestopt. Je hebt dus niks aan mijn tijden want ik zag al dat jij ervaring hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 20:13

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

[Afbeelding]

linkje; https://trixbrix.eu/en_US/p/Curved-Track-R24/32

(als je een fatsoenlijke 3d printer hebt, zou je ze ook zelf kunnen printen - beetje googlen vind je de 'cad' tekening wel)
Gaaf spul. ik denk dat ik mijn 12v materiaal maar eens de deur uit doe.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
D. Ninjai schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:53:
[...]

Dit is mijn eerste keer en zit nu al bij een hele vervelende stap een half uur vast. Ben ook bang om het te breken, dit is een string die om de boeg moet en het is te lang waardoor je een twist moet maken om goed uit te komen. Maar dat vind ik best tricky en gepriegel waardoor ik maar even ben gestopt. Je hebt dus niks aan mijn tijden want ik zag al dat jij ervaring hebt :+
Nope. Enkel ervaring met het in elkaar zetten van de Titanic. (Eerste Lego set in 20 jaar), lightmybricks set heb ik nog nooit gebruikt. Moet ik nog gaan installeren binnenkort. Vandaar de vraag kwa tijds indicatie. Dan weet ik of er een avond of meerdere gepland moeten worden..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
TheKerremenke schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:06:
[...]

Nope. Enkel ervaring met het in elkaar zetten van de Titanic. (Eerste Lego set in 20 jaar), lightmybricks set heb ik nog nooit gebruikt. Moet ik nog gaan installeren binnenkort. Vandaar de vraag kwa tijds indicatie. Dan weet ik of er een avond of meerdere gepland moeten worden..
Ik gok een avondje per sectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Helsie welke verlichtingset heb je voor de Elf Club House?
Heb vorige week de "Classic" versie van Game of Bricks besteld, duurt nog wel even voor ik die binnen krijg helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:13:
@Helsie welke verlichtingset heb je voor de Elf Club House?
Heb vorige week de "Classic" versie van Game of Bricks besteld, duurt nog wel even voor ik die binnen krijg helaas.
Goede vraag, ik heb het via een Marktplaats-handelaar. :-) Die levert altijd verlichting waar ik heel tevreden mee ben. https://www.marktplaats.nl/u/roel-lego-fan/20284321/

Ik zal straks even kijken of er iets van een merkje op staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Helsie op 10-12-2021 17:16 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:23
QuattroNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:06:
[...]

@milo526 Gefeliciteerd!
Een hele maand lekker bouwen, heerlijk!
Qua gebouwen zou ik beginnen met de Bookstore, dan het Politieburo en zeker als laaste de Assembly Square.
Dan bouw je ze in volgorde van mweh -> ok -> gaaf! :+
Okay de eerste tien dagen van de vakantie gingen zoals mijn vakanties altijd gaan, veel te veel andere dingen gedaan en te weinig ontspannen :X
Het is gelukt om de bookstore af te maken, en als die "mweh" is....
Dit was dus mijn eerste modular en ik vond hem ontzettend gaaf om te maken!
Ik ben benieuwd wat de andere nog in petto hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSnSbysjWuKoZx1e6jyqoJuGKiU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/kT6sdBrFLtfdOe15pseEy3FH.gif?f=fotoalbum_large

Ook is het gelukt om de zwijnstein express te motoriseren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OV3nTv3ERzxUi6JQAXL4WZsOAA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/SmRT4yoSmZpC2x3mdYty329V.gif?f=fotoalbum_large

Alleen de kolenwagen is hiervoor aangepast volgens de rebrickable instructies van moonmanbricks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 13:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJOHKyvg42dYB1ssyS5FuKrPqy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXXosIZTevgYw5GiHXBssgk2.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke inkopen gedaan bij de legostore in Essen vandaag. Ze hadden wat leuke BAM figuurtjes, een aantal bruikbare PaB onderdelen en de kleine wilde graag de Cars Duplo set. De kerstman was gratis bij 40 euro besteding en bij 30 euro kreeg je een lot waarmee een random prijs te 'winnen' was. Blijkbaar had ik geluk met de hoofdprijs volgens de medewerker: de Charles Dickens kerstset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:53
gizmokat schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:14:
[...]

Dat snap ik, aleen kost een bestuurbare lego auto wel wat meer dan 60 euro, voor het geld dat lego vraagt voor sommige bestuurbare auto's kan je ook een basis model radiografisch auto kopen waar je veel meer mee kan.
Als iemand die vaak afstandbestuurbare auto's maakt van Lego, is de reden om dat wel te doen heel simpel: omdat het met Lego is!

Afstandbestuurbare modelbouw is leuk, maar ik ben dan zo iemand die zegt: was nog leuker als het met Lego was gedaan.

Gaat het 80 km/u of wat dan ook? Nope, maar ik heb er niet minder lol om. Mijn vorige MOC combi in dit topic is een idee dat komt vanuit de modelbouw. Was ook niet mijn idee om het te Lego-ficeren, maar ben blij dat een mede-MOCer dat wel bedacht had.

Ik heb ook nog nooit een wiel van een as gehad en ook die Top Gear auto heeft hier aardig wat rondjes gereden, dus ik zou eerder de as verdenken of een gebroken velg. Ik heb ook eigenlijk (bijna) nooit een (halve) bush aan de buitenkant van het wiel om zoiets te voorkomen. Als er al wat zit, is het doel decoratief.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:41
Inmiddels begonnen met de bouw van de hoek garage. Erg leuke build:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rU833B_A-CrITWJpoobPVxojT9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25H1DrXP8dIFWACtDKqakNUX.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke features ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zC4Yv17wN6L-_9r9lfB0OaGWnUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7uouhP5OOD1LE9CFHgm7b4j.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk elke dag een stukje erbij bouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:14
@bvsteyn Leuk gedaan, dat filmpje :) En die foto is ook erg leuk!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

The Eagle schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:15:
@almightyarjen kun je niet gewoon een binnenband van een fiets met sportventiel gebruiken? Dat gaat tot 8 bar en je zet een Lego slangetje zo op het ventiel.
Bedankt voor de out of the box oplossing, maar thermische lijm blijkt goed te werken :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik ben overstag nu er een aanbieding op de bookstore is :) Dat is molular nummer 4 dus ik ben hopeloos verloren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
almightyarjen schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:15:
[...]

Bedankt voor de out of the box oplossing, maar thermische lijm blijkt goed te werken :)
3 bar is ook niet zo veel om dicht te houden?

Ik kan me voorstellen dat je niet heel blij wordt van de herrie als je daar aan bezig bent maar ik vond het wel mooi dat je de compressor ook helemaal van Lego gemaakt had.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:19
Afas schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:16:
Ik ben overstag nu er een aanbieding op de bookstore is :) Dat is molular nummer 4 dus ik ben hopeloos verloren :D
Haha hier ook! Van de zomer had ik Assembly Square gekocht, en vanmiddag de bookstore. Kreeg €10 korting omdat ik select lid ben bij bol.com, en ik had €120 aan bol.com cadeaubonnen liggen. Dus was een erg goedkope modular :+
Rond de kerst ga ik een grote tafel op zolder bouwen, en daar de eerste stappen maken voor m'n legostad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXk9yPkXAsvaUhVkipE5AOnlBbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7llJRRaYd6oBk6WnuA7pY5n0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EV91gzPTWCxTmYLB4TROfKl3sss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZJHLAWq9Hzrd1oipQklgPp4.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste opzetje van mijn kerstdorp.
Komt het elfenhuis nog bij als ook een grotere kerstboom.
Ook ben ik nog niet helemaal happy met de trein, maar tja, helaas niet echt ruimte om een rondje te laten draaien.
Misschien eens kijken naar de oplossing die hier eerder is gegeven met dat andere spoor :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 23:58

JoeZuCK

_Fonz > all.

Aurora Borealis. Nice. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWNxiNlu6Cqk1HOWhe19F-ryvOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUHhRf21J97M4YvKyarySJfK.jpg?f=fotoalbum_large

En check ook dit eens (hele pagina):

https://bricknerd.com/hom...holiday-tradition-12-2-21

[ Voor 13% gewijzigd door JoeZuCK op 11-12-2021 10:22 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 18:28
schumi1986 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:00:
Toen ik onlangs in een filmpje zag dat de Trex Chaos set 75936 waarschijnlijk binnenkort retired gaat en deze uitverkocht is op de website van Lego heb ik deze gelukkig nog voor de adviesprijs kunnen kopen bij een speelgoedwinkel :) doos is niet helemaal netjes meer helaas maar dat mag de pret niet drukken.

[Afbeelding]
Ik heb hem deze week ook nog kunnen kopen aan adviesprijs, wel zo’n 160km in totaal voor moeten rijden. :) Helaas ontbreekt er in het eerste zakje al meteen een onderdeel en heb ik er eentje over die nergens in die stappen gebruikt wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6wEFkCFLiqTbBTq7gQTrFfaeyI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8p60SDP5OZyyJUJOVup8z5q.jpg?f=fotoalbum_small

Voorlopig heb ik het ontbrekende stukje maar wat verder uit een zakje gehaald in afwachting van de enveloppe van Lego.

*edit*
Dat extra onderdeel zit zelfs niet in de inventaris van deze set.. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:42
Wat is de reden dat de Queer Eye set 30 euro duurder is dan Seinfeld? Deze laatste bevat 350 steentjes meer. Komt dit door de Netflix tax?

Door Lego ben ik overigens begonnen met Seinfeld. :) Deze serie heb ik nog nooit gezien. Wel Friends (2x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Kapoen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:41:

Het nadeel is dat je wellicht niet meteen goede deal zal scoren als je op 1 januari al bestelt (bij Lego zelf).
Monkie Kid is Lego Exclusive dus komt alleen in Lego winkels en online. Zelfs Amazon heeft geen Monkie Kid. Een aanbieding er van vinden is behoorlijk moeilijk.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:20
Monkey kids is ook verkrijgbaar hier bij play today.

Heeft Lego licentie al is het geen officiële store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 18:57
Onze Lego Mario is kaduuk. Wordt niet vaak mee gespeeld en ma een half jaar in de kast (zonder batterijen) blijft hij zeuren om een update met het Blue tooth signaal op zijn buik. De app opnieuw geïnstalleerd, reboot , fabrieksinstellingen etc niets werkt. Iemand nog een tip?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-06 22:47
Moet zeggen dat ik altijd een hekel had aan stickers plakken vooral om dit recht te plakken.

Onlangs had iemand het hier over een pincet en dat werkt idd erg goed! Ben nu bezig met de Home alone set met best veel stickers en mijn angst om stickers te plakken is verdwenen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

schumi1986 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:33:
Onlangs had iemand het hier over een pincet
That would me me :)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
schumi1986 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:33:
Moet zeggen dat ik altijd een hekel had aan stickers plakken vooral om dit recht te plakken.

Onlangs had iemand het hier over een pincet en dat werkt idd erg goed! Ben nu bezig met de Home alone set met best veel stickers en mijn angst om stickers te plakken is verdwenen :p
Zelf doe ik het met een breekmes.
Klein hoekje op het mes plakken, en dan uitlijnen en plakken.
Ik gebruik het ook voor als er eentje niet goed kleeft. Zachtjes tussen sticker en brick inbrengen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Cobb schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:20:
Onze Lego Mario is kaduuk. Wordt niet vaak mee gespeeld en ma een half jaar in de kast (zonder batterijen) blijft hij zeuren om een update met het Blue tooth signaal op zijn buik. De app opnieuw geïnstalleerd, reboot , fabrieksinstellingen etc niets werkt. Iemand nog een tip?
LEGO klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 11:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Razorcrest was 96 euro bij amazon.it, dus die komt er ook aan. Wel een duur maandje met al die aanbiedingen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• meesje
Vanwege een tijgerende baby dit jaar geen Kerstdorp (op de grond, we hebben geen geschikt meubel waardoor dorp van de grond). Maar vandaag wel de arrenslee samen met de oudste gebouwd. Woensdagmiddag de Kerstkrans en dan is dat het wel een beetje voor dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjxdglHWHt719JB_5qgVnhalQQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aRSZyJuim3HL0wIKhYsPOWG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Ik heb een flink deel van de middag besteed aan het uit elkaar halen van de Landrover. Kreeg de tik er met geen mogelijkheid uit ondanks gebruik van online tutorials dus er voor gekozen de set te demonteren. Denk dat ik deze eerst een tijdje weg leg en dat ik als ik weer zin heb in technic eerst een rode kraan MOC ga bouwen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIgWDcGiKldUg9rZS_7_z_l-_yY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxmR2Q3TJtyD895U6INO6gi0.jpg?f=fotoalbum_large

En zoals altijd na het demonteren van technic mijn vingers een dagje rust gunnen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
Afas schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:32:
Ik heb een flink deel van de middag besteed aan het uit elkaar halen van de Landrover. Kreeg de tik er met geen mogelijkheid uit ondanks gebruik van online tutorials dus er voor gekozen de set te demonteren. Denk dat ik deze eerst een tijdje weg leg en dat ik als ik weer zin heb in technic eerst een rode kraan MOC ga bouwen.[Afbeelding]

En zoals altijd na het demonteren van technic mijn vingers een dagje rust gunnen. O-)
De mijne tikt ook, maar alleen in de achteruit. Moet er nog een keertje naar zoeken wat het probleem nu is.. heb zakje 2 nog niet klaar en de wielen er vast opgezet om te testen. Gelukkig zit het achteruit mechanisme in het stukje dat je als laatste op bouwt..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:36:
[...]

De mijne tikt ook, maar alleen in de achteruit. Moet er nog een keertje naar zoeken wat het probleem nu is.. heb zakje 2 nog niet klaar en de wielen er vast opgezet om te testen. Gelukkig zit het achteruit mechanisme in het stukje dat je als laatste op bouwt..
Tijdens het bouwen de testjes gedaan die online te vinden zijn en dat leek allemaal goed te gaan. Uiteindelijk tikten toch 2 van de 4 versnellingen in de hoge gearing in Drive bij hogere snelheid. En ik heb dus echt alle gevoelige plekken dubbel gecontroleerd dat er niets aan liep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 11:39
Mijn weekend tot zover (behalve F1) leuk MOCje aangeschaft; https://rebrickable.com/m...hot-rod-street-sensation/

Ik heb de Ferrari niet dus gisteren wat missende delen gekocht. Het meeste zal zwart/ donker grijs worden alleen de mudguards zijn alleen in het rood verkrijgbaar? Kijken of ik er iets moois van kan maken :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
Heb net een bestelling gedaan bij Lego omdat er eindelijk weer eens iets op voorraad was en ik de vouchers van black Friday nog moest inwisselen (4* korting en die camera). Bestelling zo uitgekiend dat ik ook de gwp erbij kreeg, maar kort daarna een berichtje dat het toch niet op voorraad was.. Schiet niet op zo.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Afas schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:44:
[...]

Tijdens het bouwen de testjes gedaan die online te vinden zijn en dat leek allemaal goed te gaan. Uiteindelijk tikten toch 2 van de 4 versnellingen in de hoge gearing in Drive bij hogere snelheid. En ik heb dus echt alle gevoelige plekken dubbel gecontroleerd dat er niets aan liep
Hier idem. Ik heb destijds ook de tutorial gevolgd en alles gecontroleerd. De bekende u-joint (heet dat zo?) zit goed. Toch heb ik ook bij bepaalde versnellingen een krak. Ik merk dat er ergens iets rond draait, iets anders wil niet meedraaien, op een gegeven moment is de spanning zodanig opgelopen dat ie doorspringt met als gevolg een krak geluid. Erg frustrerend. Wanneer ooit een keer tijd over, ga ik alles uit elkaar halen en opnieuw beginnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:43
Vandaag de Lego Lunar Lander afgemaakt, 2 avonden mee bezig geweest dus die was vrij snel klaar. Ik vond hem ook denk ik de minste set die ik tot nu toe heb gemaakt, maar als het goed is krijg ik met kerst de Saturn V en de space shuttle dus toch wel leuk om alle drie de space sets te hebben.

Vond het vreemd dat de lunar lander niet vast zit aan de baseplate, of het ligt aan mij dat ik hem niet goed vast kreeg gedrukt. Iemand die de 4 poten wel vast heeft kunnen zetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lT8DSsLYjPz0daE80O66idQP2B0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3T4SOWyJkiKOrk5P6B19lzI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu alleen nog Empire State Building en Technic Land Rover liggen. Ik denk dat de volgende set de Empire State Building wordt en dan als laatste de Land Rover, denk dat ik met de Land Rover ook voorlopig wel even zoet ben aangezien het mijn eerste Technic set is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Simone96 Voor de 42110 kan ik de volgende website adviseren:
https://racingbrick.com/2...er-ultimate-repair-guide/
En volg de digitale handleiding, deze heeft een kleine aanpassing t.o.v. de gedrukte versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Simone96 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:15:
Vandaag de Lego Lunar Lander afgemaakt, 2 avonden mee bezig geweest dus die was vrij snel klaar. Ik vond hem ook denk ik de minste set die ik tot nu toe heb gemaakt, maar als het goed is krijg ik met kerst de Saturn V en de space shuttle dus toch wel leuk om alle drie de space sets te hebben.

Vond het vreemd dat de lunar lander niet vast zit aan de baseplate, of het ligt aan mij dat ik hem niet goed vast kreeg gedrukt. Iemand die de 4 poten wel vast heeft kunnen zetten?

[Afbeelding]

Ik heb nu alleen nog Empire State Building en Technic Land Rover liggen. Ik denk dat de volgende set de Empire State Building wordt en dan als laatste de Land Rover, denk dat ik met de Land Rover ook voorlopig wel even zoet ben aangezien het mijn eerste Technic set is.
De maanlander staat gewoon los.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:46
Simone96 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:15:

[Afbeelding]

Die zit niet vast nee, het is ook de bedoeling dat je dat ding zo kan vastpakken en dan met uitgestrekte arm door je woonkamer rent, om de simulatie na te spelen.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:34
Zojuist begonnen aan de Titanic :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hez89o1DyYuLpE3M1p-usadMcTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZXLe1QyBaTFiJY2NzKBHFxz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zODahpThr2SGQhb7GW7OLGTdtMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJgGUTLHCo9jGIeR1zFvpSgK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 20:13

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:58
En..... sterkte :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Is het zo erg? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:58
Haha nou nee geen idee, maar kan me voorstellen dat het een hell of a job is... super vet dat je het gaat doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:03
Have fun! Ik hoop er volgende week ook eens aan te beginnen. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
Sleehond schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:10:
[...]

Haha nou nee geen idee, maar kan me voorstellen dat het een hell of a job is... super vet dat je het gaat doen!
Aah zo! Ik had al een tijd geen Lego gekocht en tijdens een potje gamen met een vriend hebben we elkaar zo gek gemaakt om hem te bestellen.. dus na een klein maandje wachten is die er :D Wil hem in principe snel bouwen en weer verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Vissa66 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:11:
[...]

Have fun! Ik hoop er volgende week ook eens aan te beginnen. :)
Thanks! Heb je hem al binnen of nog onderweg? Alvast succes in ieder geval! :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Remy!!!!
De boekenwinkel is binnen, en de eerste stappen zijn gezet. Morgen maar weer eens verder.
Maar alles begint nu wel erg te kriebelen om meer te kopen, maar er zijn vooral diverse sets uit het verleden die nu erg lastig(duur!) verkrijgbaar zijn, die ik nog graag zou willen. Zoals o.a. Ninjago city 70620, Ninjago city docks 70657 en nog diverse oudere modulars. Hebben jullie daar nog tips bij? Als ik alles bij elkaar bricklink dan scheelt het weinig vergeleken Marktplaats e.d., of is het gewoon geluk hebben dat er ergens een winkel is die zo'n doos nog in de schappen heeft liggen voor de originele prijs? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scJeAK8MmQqRQuesj3uhCZnRVzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HeoS3RJqbdGcIXLvZvb0xN1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:03
Martijn1990 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:28:
[...]

Aah zo! Ik had al een tijd geen Lego gekocht en tijdens een potje gamen met een vriend hebben we elkaar zo gek gemaakt om hem te bestellen.. dus na een klein maandje wachten is die er :D Wil hem in principe snel bouwen en weer verkopen.
In de huidige situatie verlies je er geen euro op als je hem voor de normale Lego prijs hebt gekocht. Beter nog, gebouwde Titanic's gaan ook voor meer weg dan de nieuwprijs op het moment. :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Vissa66 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:49:
[...]

In de huidige situatie verlies je er geen euro op als je hem voor de normale Lego prijs hebt gekocht. Beter nog, gebouwde Titanic's gaan ook voor meer weg dan de nieuwprijs op het moment. :D
Dat denk ik ook inderdaad! Hoef er zeker niet op te verdienen, maar geen verlies zou wel heel fijn zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Genoeg voor vanavond! Leuk om weer eens met Lego bezig te zijn 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzHdfvl9y38V5SOslDwiX_D-Reo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnGgRP8Jk7fDpAXN1hNzgPsk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
Remy!!!! schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:47:
De boekenwinkel is binnen, en de eerste stappen zijn gezet. Morgen maar weer eens verder.
Maar alles begint nu wel erg te kriebelen om meer te kopen, maar er zijn vooral diverse sets uit het verleden die nu erg lastig(duur!) verkrijgbaar zijn, die ik nog graag zou willen. Zoals o.a. Ninjago city 70620, Ninjago city docks 70657 en nog diverse oudere modulars. Hebben jullie daar nog tips bij? Als ik alles bij elkaar bricklink dan scheelt het weinig vergeleken Marktplaats e.d., of is het gewoon geluk hebben dat er ergens een winkel is die zo'n doos nog in de schappen heeft liggen voor de originele prijs? :+
[Afbeelding]
Wat betreft je laatste opmerking, originele prijs kun je wel vergeten. Ze zijn nu heel duur vergeleken met originele prijs.
Als je ze echt wilt, dan moet je heel veel voor betalen. En aangezien je aangeeft dat je oudere modulairs en ninjago wilt, dan moet je met een zak geld komen.
Je kunt marktplaats in de gaten houden.

Of ze gewoon vergeten, dat levert minder stress op en dan kijk je gewoon elk jaar uit naar de nieuwste modulair. Klinkt hard maar ik kan het niet mooier maken.

Wat bricklinken betreft, dat kan wel. Alleen kan het zijn dat bepaalde onderdelen heel duur zijn. En je hebt dan veel werk ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Loader schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:47:
[...]

Wat betreft je laatste opmerking, originele prijs kun je wel vergeten. Ze zijn nu heel duur vergeleken met originele prijs.
Als je ze echt wilt, dan moet je heel veel voor betalen. En aangezien je aangeeft dat je oudere modulairs en ninjago wilt, dan moet je met een zak geld komen.
Je kunt marktplaats in de gaten houden.

Of ze gewoon vergeten, dat levert minder stress op en dan kijk je gewoon elk jaar uit naar de nieuwste modulair. Klinkt hard maar ik kan het niet mooier maken.

Wat bricklinken betreft, dat kan wel. Alleen kan het zijn dat bepaalde onderdelen heel duur zijn. En je hebt dan veel werk ermee.
Daar was ik al bang voor, ik ben allang blij dat ik de assembly square voor begin €200 heb kunnen regelen voordat ie nog duurder wordt.
Qua oudere modulars zit ik vooral te kijken naar Parisian Restaurant en nieuwer, en PR zag ik gebruikt al relatief goedkoop op MP voorbij komen, dus binnenkort eens goed naar kijken.
En is er nog een reden dat de ninjago sets zo duur/populair zijn? :?
Vergeten ga ik niet doen, vind de modellen te tof om ze te laten liggen, dus liever nu langzamerhand alles verzamelen, dan over bijv. 10 jaar het nog een keer proberen als het helemaal onbetaalbaar is.

En qua bricklinken moet ik binnenkort eens goed naar kijken, want er zijn vaak voldoende alternatieven qua kleuren/blokjes om het een stuk goedkoper te maken. Zo hoef ik ook niet perse de minifigs erbij, en bij bepaalde Marvel Superhero sets zijn die best prijzig, dus als ik zo'n set ga bricklinken, dan laat ik de minifigs achterwege.

Maar ik snap nu wel waarom mensen 5x (of vaker) dezelfde set kopen, en deze een paar jaar op zolder laten liggen om ze vervolgens voor een lekkere meerprijs te verkopen.
Of om Lepin varianten ervan te kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Remy!!!! schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:02:
[...]

Daar was ik al bang voor, ik ben allang blij dat ik de assembly square voor begin €200 heb kunnen regelen voordat ie nog duurder wordt.
Qua oudere modulars zit ik vooral te kijken naar Parisian Restaurant en nieuwer, en PR zag ik gebruikt al relatief goedkoop op MP voorbij komen, dus binnenkort eens goed naar kijken.
Vergeten ga ik niet doen, vind de modellen te tof om ze te laten liggen, dus liever nu langzamerhand alles verzamelen, dan over bijv. 10 jaar het nog een keer proberen als het helemaal onbetaalbaar is.

En qua bricklinken moet ik binnenkort eens goed naar kijken, want er zijn vaak voldoende alternatieven qua kleuren/blokjes om het een stuk goedkoper te maken. Zo hoef ik ook niet perse de minifigs erbij, en bij bepaalde Marvel Superhero sets zijn die best prijzig, dus als ik zo'n set ga bricklinken, dan laat ik de minifigs achterwege.

Maar ik snap nu wel waarom mensen 5x (of vaker) dezelfde set kopen, en deze een paar jaar op zolder laten liggen om ze vervolgens voor een lekkere meerprijs te verkopen.
Of om Lepin varianten ervan te kopen :X
Ik heb hetzelfde probleem. Zo veel oude vette sets. Maar ben geen miljonair. Dus ik probeer ze te vergeten. Heb gelukkig wel Assembly Square voor mooie prijs vorig jaar gekocht. En ga begin januari voor het boetiek hotel. Police station staat ook nog in backlog. Genoeg moois en nog genoeg op het verlanglijstje wat nog wel voor normale prijs te krijgen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
Remy!!!! schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:02:
[...]

Voor modairs van nu, dan heb je de assembly square, bookshop,Police bureau en straks de nieuwe.
Garage corner is er net uitgegaan , op marktplaats kun je ze nog krijgen.

De rest wordt moeilijker. Als je de Parijs restaurant kan krijgen tegen voor jou acceptabele prijs, meteen doen. Wordt door velen gezien als beste set ooit. Het was de eerste in de rij met volledig interieur, de sets daarvoor waren kaal van binnen.

Detective Office en brick bank zijn door dezelfde ontwerper gemaakt als die van Parijs restaurant. En daarom ook zeer gewild, zitten goed in elkaar, leuke verhaallijnen. Brick bank is erg duur nu, want als ik goed heb was die vroeger dan verwacht uit roulatie gehaald.

Diner downtown wordt ook door velen gezegd dat het goede set is. Ik heb hem ook maar nog niet in elkaar gezet dus kan geen mening over geven.

Wat ninjago betreft, de eerste was city met prijs van 350 . En in begin was het moeilijk te plaatsen, ninjago was net nieuw en we wisten niet goed wat je ermee kon. We hadden ervoor een set : apocalypsebrug. En dat was op zichzelf staande set. Nu kregen we city. Het was beetje de kat uit de boom kijken. En jaar daarop kregen we de docks. Toen hadden de mensen iets van ,wacht even, misschien gaan ze de kant op van modulairs.

Maar tijdens corona kwamen veel nieuwe mensen erbij en toen kwam er gardens van ninjago. En die mensen wilden de eerste 2 ook hebben. Dat hadden de verkopers in de gaten en de prijzen gingen omhoog.

Dus eigenlijk combinatie van factoren. Maar goed, dit is mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Het is ook net waar je naar kijkt. Als je de Ninjago City-set voor 450 kunt krijgen is dat niet eens zo'n hele gekke prijs. Hij heeft namelijk 4500 onderdelen, 10 cent per onderdeel is best prima! Nieuw was hij ook niet spotgoedkoop.
Ninjago City Docks is inmiddels wel wat meer uit de bocht gevlogen, relatief gezien.

De Parisian Restaurant ís een erg leuke set! En inderdaad tweedehands ook niet ontzettend duur, omdat hij lang verkrijgbaar is geweest.
Overigens waren de modulaire gebouwen daarvoor niet kaal van binnen, alleen minder gedetailleerd. Alleen de Café Corner en de Market Street waren kaal van binnen (en bij de Green Grocer de bovenste verdiepingen).

Mijn tip is: kijk rustig, neem de tijd, probeer uit te vinden wat een redelijke prijs is. En kijk verder dan marktplaats. Ik heb bijvoorbeeld de Town Hall via eBay gekocht, en op Bricklink staan er ook veel te koop. Het is best een leuke uitdaging om de oude modulaire gebouwen te zoeken! Al is de prijs in de coronatijd wel omhoog gegaan.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Aha, Titanic en Duvel! Nu weten we waarom de echte verging >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:34:
Het is ook net waar je naar kijkt. Als je de Ninjago City-set voor 450 kunt krijgen is dat niet eens zo'n hele gekke prijs. Hij heeft namelijk 4500 onderdelen, 10 cent per onderdeel is best prima! Nieuw was hij ook niet spotgoedkoop.
Ninjago City Docks is inmiddels wel wat meer uit de bocht gevlogen, relatief gezien.

De Parisian Restaurant ís een erg leuke set! En inderdaad tweedehands ook niet ontzettend duur, omdat hij lang verkrijgbaar is geweest.
Overigens waren de modulaire gebouwen daarvoor niet kaal van binnen, alleen minder gedetailleerd. Alleen de Café Corner en de Market Street waren kaal van binnen (en bij de Green Grocer de bovenste verdiepingen).

Mijn tip is: kijk rustig, neem de tijd, probeer uit te vinden wat een redelijke prijs is. En kijk verder dan marktplaats. Ik heb bijvoorbeeld de Town Hall via eBay gekocht, en op Bricklink staan er ook veel te koop. Het is best een leuke uitdaging om de oude modulaire gebouwen te zoeken! Al is de prijs in de coronatijd wel omhoog gegaan.
Ik ga er niet aan beginnen, het kost een fortuin om de eerste 10 modulars nu nog te kopen. Er zijn er een paar die ik graag zou hebben maar ik ga er geen 2-3x de prijs voor betalen.

Ik ga mijn straatje of stad gewoon opbouwen met wat ik vanaf nu koop. Heb daarnaast nog wat jaren 80 Lego dus misschien komt er ooit een klein vintage wijkje als ik een stadje ga maken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:40
Ok, er wordt nog steeds met Mario en Luigi gespeeld. En stiekem vindt papa het ook leuk om de parcourtjes te bouwen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL7J00SNX6Gz-mE0YoLuuijKcGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpZJdVGJw0IZjGAvkB9F5yEs.jpg?f=fotoalbum_large

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Loader schreef op zondag 12 december 2021 @ 02:11:
Wat ninjago betreft, de eerste was city met prijs van 350 . En in begin was het moeilijk te plaatsen, ninjago was net nieuw en we wisten niet goed wat je ermee kon. We hadden ervoor een set : apocalypsebrug. En dat was op zichzelf staande set. Nu kregen we city. Het was beetje de kat uit de boom kijken. En jaar daarop kregen we de docks. Toen hadden de mensen iets van ,wacht even, misschien gaan ze de kant op van modulairs.

Maar tijdens corona kwamen veel nieuwe mensen erbij en toen kwam er gardens van ninjago. En die mensen wilden de eerste 2 ook hebben. Dat hadden de verkopers in de gaten en de prijzen gingen omhoog.

Dus eigenlijk combinatie van factoren. Maar goed, dit is mijn mening.
Apocalypseburg kwam ongeveer twee jaar na Ninjago City en is geen Ninjago set maar van de Lego Movie 2.

De Lego Ninjago Movie (2017) werd door velen beschouwd als "minder" dan de 'gewone' Lego Movie (2014), want Ninjago (toen al een gevestigd thema met tekenfilmserie, Lego begon er mee met nieuwjaar 2011) was voor kinderen, op een enkele set na. (Of men dacht dat je de serie moest kennen om de film te kijken of ... ) Ook de Lego Batman Movie die in t zelfde jaar uitkwam overschaduwde Ninjago nogal. Had ook een aantal prijzige maar gave sets.

Toen Ninjago City uitkwam als set uit de film (Sept 2017) werd deze door een hoop AFOLs gewoon genegeerd, mede door de prijs (nieuw bij Lego waar hij in t begin exclusive was en hij was erg druk in vergelijking met modulars. De film is ook een beetje geflopt (terwijl hij echt wel erg leuk is! - sowieso Jackie Chan die z'n eigen stunts in zo'n mocap suit deed voor Master Wu en dat naar Lego CGI vertaald). Bijna een jaar na City kwam Docks uit (Jun 2018). City was toen nog te verkrijgen. Omdat ook het schip Destiny's Bounty in de filmversie werd beschouwd als een van de beste Legoboten en men inmiddels had opgemerkt hoe gaaf City was, wilden een hoop AFOLs toch zowel City als Docks hebben. De verkrijgbaarheid was het laatste jaar niet super, wat niet mee hielp. City ging er in Dec 2019 pas uit, tegelijk met Docks. De combinatie van een slechte start, hoog prijskaartje en niet de beste verkrijgbaarheid richting het einde is de reden dat deze al voor Corona redelijk over de kop gingen. Toen tijdens corona Gardens uitkwam ging het helemaal hard.

Een andere oude Ninjago set die echt de moeite waard is, is de Temple of Airjitzu (70751), die was ook redelijk populair onder modular-bouwers.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Poekie schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:41:
[...]

Apocalypseburg kwam ongeveer twee jaar na Ninjago City en is geen Ninjago set maar van de Lego Movie 2.
Ik heb nergens beweerd of gezegd dat apocakypsebrug van ninjago was.

En die boot was ik even vergeten.
Mooie boot inderdaad.

Ach ja de datum verkeerd, ik wilde alleen mijn mening geven op zijn vraag maar goed ...

Maar lego movie heeft wel 2 mooie sets opgeleverd, namelijk die van benny squad en zijn spaceship.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Iedereen bedankt voor de uitleg qua beschikbaarheid modulars e.d. Ik ga inderdaad de komende tijd (jaren) gewoon rustig om mij heen kijken en (proberen) niet de hoofdprijs voor de leuke/oude sets te betalen.

De 70816 Spaceship heb ik gelukkig al, die had ik direct besteld nadat ik de eerste Lego Movie had gezien, gek genoeg is die qua prijs niet heel erg over de kop gegaan.

Ik zal jullie de komende weken op de hoogte houden van m'n stad, nu nog een leuke naam verzinnen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 07:13
Ik ben vergeten wie het precies postte hier onlangs over de reviewclub maar ik wil je hartelijk bedanken. d:)b Ik vond het er eerst een beetje gek uitzien, maar toch geprobeerd. Eerst voor de raptor 42126 een week of anderhalf geleden, maar daar werd ik niet voor uitgekozen. Een paar dagen terug kwam deze in de selectie en meteen raak. Ik heb de komende weken weer wat te doen. *O*

Mijn vriendin heeft trouwens inmiddels draadloze oortjes in huis van reviewclub om te testen en is inmiddels ook geselecteerd voor iets van dagcrème. Allemaal door jouw tip :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToyAi2EQYgxnPnSYpcUj-4A3tMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rvNs1fV8FJEOu9yyutjxTWI.jpg?f=fotoalbum_large

(Nee dit delen is absoluut niet part of de deal, ben oprecht blij verrast en wie weet geeft het leden hier ook de mogelijkheid een keer een set te testen)

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Noem mij gek, maar ik ben ff een uurtje of 8 denk ik (al met al) bezig geweest om de bouwbeschrijving van set 910001 Castle in the Forest te vertalen naar een Bricklink lijst. Dus iedere pagina bij langs geweest om de steentjes 1 voor 1 toe te voegen aan de lijst aangezien er helemaal geen inventory lijst bestaat (ook niet eens in de bouwbeschrijving).

Ik heb het vlot, de figuurtjes en het paard buiten beschouwing gelaten. Wil er een eigen draai aan maken. Zoiets als dat hij origineel was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY9830Lf9d0KTN5568R82ScALsM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hn1Ouy5soSOPiOeuqEd4I27v.png?f=fotoalbum_large

Al met al heb ik 498 lots. Bij de 2 grootste verkopers op Bricklink kan ik 469 lots kopen (1766 steentjes) voor in totaal 207 euro.

Als ik dan kijk wat het totaal moet kosten kom ik heel dicht bij mijn schatting. Een tijdje geleden deed ik een schatting van 200 a 230. Ga maar ongeveer uit van 250 (alles nieuw). Mocht je zelf een groot aantal steentjes hebben en 2e hands steentjes kopen (in mijn ervaring zien 2e hands er ook altijd als nieuw uit als je bij een goede verkoper inkoopt) ben je natuurlijk een heel stuk goedkoper uit.

Wat.. een .. monnikenwerk..

But I DID IT! En nu inslaan. Denk met een beetje mazzel, dat ik de set eerder opgebouwd heb, dan dat hij officieel uitgeleverd wordt.

En nee, ik ga geen achterlijke prijzen betalen voor de set op Marktplaats. Zouden jullie ook niet moeten doen ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAZbUFEno-pM3uJG2XojiXDB6yw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h0Tw4YepuVL9ks99jAOwshuO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNs0f5obqUpXdEf0PVWcz3cQZOQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hHmxyzrR1aI3USPVF65Arrrb.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door JoeZuCK op 12-12-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eindelijk aan de shuttle begonnen. Net de Hubble af. Die is al groter dan ik dacht.
Krijg alweer de vraag “waar zet je dit dan weer neer dan?” :P
Jammer trouwens dat de specs op de plaquette niet de SI eenheden gebruiken maar die stomme US eenheden lbs, mi/s en miles..

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-12-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Loader schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:22:
[...]

Ik heb nergens beweerd of gezegd dat apocakypsebrug van ninjago was.

En die boot was ik even vergeten.
Mooie boot inderdaad.

Ach ja de datum verkeerd, ik wilde alleen mijn mening geven op zijn vraag maar goed ...

Maar lego movie heeft wel 2 mooie sets opgeleverd, namelijk die van benny squad en zijn spaceship.
Het politie dropship vond ik ook tof, die heb ik ook aangeschaft destijds.

Die Ninjago sets heb ik spijtig genoeg wel niet gehaald.
Misschien toch maar wat oude sets verkopen. Emporium en Fire Brigade modulars heb ik nog sealed staan.
Of de Star Wars SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 06-06 17:52
Skybullet schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:27:
Ik ben vergeten wie het precies postte hier onlangs over de reviewclub maar ik wil je hartelijk bedanken. d:)b Ik vond het er eerst een beetje gek uitzien, maar toch geprobeerd. Eerst voor de raptor 42126 een week of anderhalf geleden, maar daar werd ik niet voor uitgekozen. Een paar dagen terug kwam deze in de selectie en meteen raak. Ik heb de komende weken weer wat te doen. *O*

Mijn vriendin heeft trouwens inmiddels draadloze oortjes in huis van reviewclub om te testen en is inmiddels ook geselecteerd voor iets van dagcrème. Allemaal door jouw tip :)

[Afbeelding]

(Nee dit delen is absoluut niet part of de deal, ben oprecht blij verrast en wie weet geeft het leden hier ook de mogelijkheid een keer een set te testen)
Dat ben ik denk ik geweest. Mocht de Zetros testen! Had me voor deze ook opgegeven maar helaas 😁.
Have fun! En inderdaad leuk om op deze manier een set te kunnen testen/bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 11:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Drop ook even je review, ben wel benieuwd. (mag ook per DM).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
JoeZuCK schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:41:
Noem mij gek, maar ik ben ff een uurtje of 8 denk ik (al met al) bezig geweest om de bouwbeschrijving van set 910001 Castle in the Forest te vertalen naar een Bricklink lijst. Dus iedere pagina bij langs geweest om de steentjes 1 voor 1 toe te voegen aan de lijst aangezien er helemaal geen inventory lijst bestaat (ook niet eens in de bouwbeschrijving).

Ik heb het vlot, de figuurtjes en het paard buiten beschouwing gelaten. Wil er een eigen draai aan maken. Zoiets als dat hij origineel was:

[Afbeelding]

Al met al heb ik 498 lots. Bij de 2 grootste verkopers op Bricklink kan ik 469 lots kopen (1766 steentjes) voor in totaal 207 euro.

Als ik dan kijk wat het totaal moet kosten kom ik heel dicht bij mijn schatting. Een tijdje geleden deed ik een schatting van 200 a 230. Ga maar ongeveer uit van 250 (alles nieuw). Mocht je zelf een groot aantal steentjes hebben en 2e hands steentjes kopen (in mijn ervaring zien 2e hands er ook altijd als nieuw uit als je bij een goede verkoper inkoopt) ben je natuurlijk een heel stuk goedkoper uit.

But I DID IT! En nu inslaan. Denk met een beetje mazzel, dat ik de set eerder opgebouwd heb, dan dat hij officieel uitgeleverd wordt.

En nee, ik ga geen achterlijke prijzen betalen voor de set op Marktplaats. Zouden jullie ook niet moeten doen ;-)
Wow kerel, respect!
Wel een leuke set!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus

Leuk om te zien hoe de nieuwe modular naast andere gebouwen staat. Al ben ik het zelf op eerste gezicht niet eens met dat het mooi is om hem naast de Assembly Sqaure te zetten, denk ik. Dan houdt dat gebouw zo plotseling op. Naast het Parisian Restaurant spreekt mij wel aan, in tegenstelling tot wat de maker van het filmpje zegt. Of op een hoek waar hij rechts aan een gebouw grenst, maar links misschien niet, bijvoorbeeld aan de rand van de tafel. Het is in elk geval wel een beetje lastiger om hem te plaatsen omdat het niet echt als een hoek aansluit, maar dat maakt het zeker niet onmogelijk.
We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
JoeZuCK schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat thema kende ik helemaal niet van Lego. Zijn wel hele mooie sets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 23:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ggj87 schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:23:
[...]

Daar zat ik ook naar te kijken, maar volgens mij zijn het helemaal geen officiele Lego modellen, maar sets gemaakt/ontworpen op Bricklink en uiteindelijk samengesteld en verkocht door Bricklink. Ik vraag mij af of er een overzicht is van dergelijk sets, die kan ik nog niet direct vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 12-12-2021 13:30 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:55
_Dune_ schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:27:
[...]

Daar zat ik ook naar te kijken, maar volgens mij zijn het helemaal geen officiele Lego modellen, maar sets gemaakt/ontworpen op Bricklink en uiteindelijk samengesteld en verkocht door Bricklink. Ik vraag mij af of er een overzicht is van dergelijk sets, die kan ik nog niet direct vinden.
Die zijn in samenwerking met Lego.

BL is trouwens onderdeel van Lego Group: https://www.bricklink.com/v3/announcement/lego_bl_faq.page

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
ggj87 schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:23:
[...]

De sets die in samenwerking tussen bricklink en lego zijn gemaakt , waren van origine lego ideas inzendingen. Lego had ze afgewezenals niet goed genoeg voor lego ideas.

Bricklink is in dat gat gesprongen en heeft aantal afgewezen ideas set gekozen en die worden uitgebracht, al zitten daar regels aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Loader schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:37:
[...]

De sets die in samenwerking tussen bricklink en lego zijn gemaakt , waren van origine lego ideas inzendingen. Lego had ze afgewezenals niet goed genoeg voor lego ideas.

Bricklink is in dat gat gesprongen en heeft aantal afgewezen ideas set gekozen en die worden uitgebracht, al zitten daar regels aan vast.
Is er op Bricklink of Lego ook een overzicht, waar deze modellen (bij elkaar) getoond worden?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
_Dune_ schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:53:
[...]

Is er op Bricklink of Lego ook een overzicht, waar deze modellen (bij elkaar) getoond worden?
De tweede ronde van dit jaar is nu bezig

https://www.bricklink.com...-program/introducing.page

Er zijn nog 3 sets te bestellen.

En dit is overzicht
2020

https://www.bricklink.com...?catType=S&catString=1056

en eerste ronde van 2021

https://brickset.com/arti...funding-begins-in-an-hour!

[ Voor 13% gewijzigd door Loader op 12-12-2021 13:59 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• D. Ninjai
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0B4Nq3zWGOAdPfL1_SR1-dqzVE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RfmMw1Ii7k0Hr1USMHIUhcxo.png?f=fotoalbum_large

Lastig om een goede foto te maken, in het echt is de verlichting eleganter. Ik vond het best goed te doen, soms wel even priegelen met een pincet om de kabels goed te leggen en dat de steentjes weer kunnen sluiten. Nu alleen nog het middenstuk en het achterschip.

[ Voor 31% gewijzigd door D. Ninjai op 13-12-2021 07:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:31
Leuk om hier meerdere bookshops te zien. Ik heb hem recent ook aangeschaft (ik wilde de koffiekar perse hebben :D) en ben nu officieel uit m'n 'dark age'!

Heb een vraagje over de eerste laag van het woonhuis: wat moeten de constructies met de 2 ladders en het gele blokje precies voorstellen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAoo1UobXFyfQeapIEPQ6R4bCVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTvWSKB1bPRYt84okx8E8Ej6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
TheDutchCat schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:08:
Leuk om hier meerdere bookshops te zien. Ik heb hem recent ook aangeschaft (ik wilde de koffiekar perse hebben :D) en ben nu officieel uit m'n 'dark age'!

Heb een vraagje over de eerste laag van het woonhuis: wat moeten de constructies met de 2 ladders en het gele blokje precies voorstellen?
[Afbeelding]
De ladder is gewoon een ladder (het is de kelder waar de ladder ligt opgeslagen). En het gele blokje is volgens mij deel van een muizenval :) Kaas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 11:54
cheiron schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:29:
Ok, er wordt nog steeds met Mario en Luigi gespeeld. En stiekem vindt papa het ook leuk om de parcourtjes te bouwen. [Afbeelding]
Leuke foto, deze kan zo gebruikt worden in een reclamefolder _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-06 14:04
Heb een mooie MOC gevonden op rebrickable maar kan alleen met paypall betalen.. Is er ook een site met creditcard betaal optie? of zit ik vast aan paypal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mark777 schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:36:
Heb een mooie MOC gevonden op rebrickable maar kan alleen met paypall betalen.. Is er ook een site met creditcard betaal optie? of zit ik vast aan paypal?
Dat ligt aan betreffende verkoper. Om die reden laatst ook een set laten schieten. Ik heb geen Paypal account meer en was ook niet vanplan daar weer mee te beginnen.

@mark777 Om welke MOC gaat het overigens?

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 12-12-2021 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35
mark777 schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:36:
Geen idee, maar het is geen slecht idee om even een Paypal account aan te maken als "middleware" voor het merendeel van je online aankopen ter aanvulling van je CC.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 17:04

Dommel

Professioneel Software Sloper

[Afbeelding]

Aha, jij mag hem ook testen... ik heb vandaag de mail gehad dat ik ook geselecteerd ben om hem te mogen testen 8)

Zodra weet ik meer zal ik ook hier bouwfoto's en verslaglegging doen van het geheel :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@mark777 Welke moc van Rebrickable wil je gaan maken? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:31
Jakkus schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:25:
[...]

De ladder is gewoon een ladder (het is de kelder waar de ladder ligt opgeslagen). En het gele blokje is volgens mij deel van een muizenval :) Kaas!
Ahja die ladder staat gwn op de voorkant van de doos 8)7 . Muizenval is echt geniaal, was ik zelf niet opgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:43
Webgnome schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:52:
Wilde alleen even kwijt dat de Ninja Go set echt leuker is om te maken dan ik in eerste instantie dacht. Ben net bij zakje 4 of 5 en heb het watertje op de begane grond een heel eind af. Het is echt leuk gedaan met die beplanting zo. Wel een beetje repetitief en ik snap nu hoe je aan 5600 steentjes kan komen ;)
Helaas moet ik hier toch van terug komen. Er zitten in deze Ninja Go set erg veel details maar na de zoveelste verdieping met twee huisjes ( gelukkig zijn het er drie..) heb je het wel gezien eerlijk gezegd. Er zit tot nu toe ook nooit echt een uitdaging in behalve dan het aantal steentjes.

Deze gaat weer in de verkoop als ie klaar is.

offtopic:
Nu nog een manier zien te vinden om alles weer terug in juiste zakjes te doen als ik hem ga afbreken..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-06 22:30
D. Ninjai schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lastig om een goede foto te maken, in het echt is de verlichting eleganter. Ik vond het best goed te doen, soms wel even priegelen met een pincet om de kabels goed te leggen en dat de steentjes weer kunnen sluiten. Nu alleen nog het middenstuk en het achterschip.
Welke light kit heb je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
Van Light My Bricks en dit is mijn eerste light kit. Heb er spijt van, het is vrij leuk om te doen en weet nu al dat ik dit voor de Ecto-1 ga kopen en de toekomstige DeLorean. En dat gaat zeer doen in de portemonnee :+

[ Voor 10% gewijzigd door D. Ninjai op 12-12-2021 20:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn1990
Martijn1990 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:24:
[...]

Genoeg voor vanavond! Leuk om weer eens met Lego bezig te zijn 😎

[Afbeelding]
Vanmiddag weer een stukje gebouwd! Ongeveer op de helft van doos 1/3 nu. Ga nu nog even verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bh_ahoUhI08A5tYyH3Jkuuok7kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dbqFq56cG0ggErUlHrGx7T2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
D. Ninjai schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Morgenavond maar eens mijn Lightmybricks pakketje voor de Titanic ophalen bij de buren. Ligt al meer als een week te wachten op mij. (Iets met vakantie enzo :+ ;) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Dit is tof en ideaal als je samen met bijv. je vrouw/vriendin bouwt (zoals wij doen met de modulaire gebouwen).

Lego heeft nu een 'Build Together' functie toegevoegd aan de Instructions app: https://www.lego.com/nl-n...1/december/build-together
Daarmee kan je samen bouwen in een soort van multiplayer achtige setting, iedereen bouwt iets of een deel ervan.
Het is nog in beta en het aantal modellen waarmee het werkt is beperkt, waaronder de 10270 Boekenwinkel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60IrKrijmu3tlqaHv6UiIH4EExk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RjHUPGmEVR0elfQSSNIKgbj9.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjT75Wb0VFkUHuFxPHoQ0A3Mixw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UJWXCcXeQxpKI3MDCO1zhe6O.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlxsIxVBOaramMiAAqsdWMfwT3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OkObFK9zamdVo0dFeHuDa42x.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4e5ob28XS7DQJGLdu0o-66qpcQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M5FfSABq5ZRKMLTkyEYgKsw6.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNFareJHtV2JnAlktweyk3ift8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mYBqMIbCukhNSE07MDPNxKx2.png?f=fotoalbum_large

Momenteel ondersteunde modellen:
  • 60307 LEGO CITY Rescue camp
  • 60292 LEGO CITY City Town Center
  • 60291 LEGO CITY Family house
  • 60302 LEGO CITY Wildlife Rescue
  • 10270 LEGO Creator Expert Bookshop
  • 31097 LEGO Creator 3in1: Townhouse Pet Shop & Café

[ Voor 8% gewijzigd door mortael op 13-12-2021 11:16 . Reden: Ondersteunde modellen toegevoegd ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bags in het Nederlands vertaald naar tassen ...

Werkt alleen bij nieuwe sets dus blijkbaar. Of je zou je hele set moeten reverse engineren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:55
Mocht iemand interesse hebben in Great Fishing Boat (van https://www.bricklink.com...s.page?utm_content=subnav), ik heb hem nagemaakt in Stud.io (excl minifigs) en een aantal onderdelen vervangen voor Reddish Brown ipv Dark Red (onderdelen die onderaan zitten vooral).
Zitten vast nog wat andere kleur/onderdeel foutjes in maar goed :-)

En dingen draaien in Stud.io is een hel dus niet gedaan :X

Mocht je de onderdelen lijst willen stuur even een DM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poFlvCh0TmRAXAPTuYUOF_Y_O_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JM2ADYFRN8Pve9unF63PXw5w.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door MarkH NL op 13-12-2021 12:35 ]

Xbox Live: MarkH

Pagina: 1 ... 140 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .