Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.014 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
.

[ Voor 97% gewijzigd door Gim op 09-12-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

almightyarjen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:27:
Ik zat te denken om een 1,5L PET fles te gebruiken. Het idee is een gaatje te boren in de dop en daardoor een pneumatic slangetje of een rigid hose te voeren. Maar hoe krijg ik deze verbinding luchtdicht en bestand tegen 3 bar, heeft iemand daar een idee voor? :?
Ik zou het aan Tom Stanton vragen! YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Zoiets ja! Ik heb even wat gezocht, maar kan alleen dingen vinden voor een aquarium, welke een te grote buisdiameter hebben.
Leuk kanaal, kende ik nog niet!

Na wat (intensief) googlen kwam ik deze video tegen. Die gast doet het gewoon met thermische lijm, dat ga ik ook als eerste proberen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Meer info bekend over de Technic 42130 BMW M 1000 RR. Jammer dat deze niet in het formaat is van de Ducati.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOIW1tGXWMfn_qwtatbUEeK7vhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDIjHt1bTDIGhaUyxvWUjfph.jpg?f=fotoalbum_large
Bron: https://bouwsteentjes.info/lego-technic-42130-bmw-m-1000-rr/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
meesje schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:11:
Meer info bekend over de Technic 42130 BMW M 1000 RR. Jammer dat deze niet in het formaat is van de Ducati.

[Afbeelding]
Hebben :9~

Erg geslaagd model zeg!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

schumi1986 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:22:
[...]

Hebben :9~

Erg geslaagd model zeg!
Sterkte alvast met het plakken van de stickers; 79 stuks maar liefst! 8)7 :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19
Wow! Wel dik hoor. Ik heb persoonlijk niks met motoren, maar deze ziet er wel heel goed uit. Toch jammer dat het 200 euro moet kosten, dat heb ik wel over voor een nieuwe auto/f1, maar niet zozeer voor dit ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
RBH schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:25:
[...]

Ah gezien de prijs en de vele onderdelen met verschillende kleuren ging ik ervan uit dat het geprint zou zijn :+

Dan mag Lego hem lekker houden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:43
Yanivano schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:46:
Hallo allemaal,

Ik had graag wat advies gehad, als Lego leek ;)

Mijn zoontje van 5 is sinds een paar maandjes helemaal into Lego. Hij heeft voor Sinterklaas dan ook een aantal zaken cadeau gekregen. Lego City: Brandweerkazerne, Politiekazerne, Gevangenentransport, Carwash,...

Hij heeft die allemaal op een paar daagjes quasi volledig in zijn 1tje gebouwd, en is er helemaal gek van.

Nu wordt hij in januari 6 jaar, en wilt hij uiteraard nog Lego :)

Zijn er sets die jullie me kunnen aanraden voor een jongen van die leeftijd? Hij is er best goed mee, dus mag denk ik ook wel wat boven zijn leeftijd zijn.

Alvast bedankt!
Na politie en brandweer wil hij vast......het nieuwe ziekenhuis ;) https://www.lego.com/nl-n..._1639060544569_4fd084ecea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:02
https://jaysbrickblog.com...uary-2022-technic-lineup/

https://www.instagram.com...fWm/?utm_medium=copy_link

Edit: spuit11 zie ik nu

[ Voor 7% gewijzigd door DCNY op 09-12-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

persoonlijk zou ik het 'oude' ziekenhuis pakken, vond die 'meer' geslaagd dan huidige

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/3lOBPXQRyQ8A/1200x1098.jpg

@DCNY kijk even 3 posts hierboven :+

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 09-12-2021 15:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RBH schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:25:
[...]

79?!? :o Het mag dan wel een race monster zijn maar het is geen speed champions set :P

Leuk voor de echte motor liefhebber. Ik volsta met de Ducati. Die gaf leuks voor weinig geld.

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 09-12-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Hier de RacingBrick building review van de nieuwe BMW motor

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
Gim schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:41:
[...]

79?!? :o Het mag dan wel een race monster zijn maar het is geen speed champions set :P

Leuk voor de echte motor liefhebber. Ik volsta met de Ducati. Die gaf leuks voor weinig geld.
:X speed champions sets

Ik heb ooit eens in een vlaag van zinsverbijstering een drietal van die setjes gekocht bij Kruidvat,
omdat ze er leuk uitzagen en in promo stonden. Na het eerste model in elkaar gezet te hebben (75895 1974 Porsche 911) had ik al schoon genoeg van die stickers. De andere twee sets zitten nog steeds in hun doos ergens ver weg in mijn backlog gestopt.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:01:
[...]

Ik heb ooit eens in een vlaag van zinsverbijstering een drietal van die setjes gekocht bij Kruidvat,
omdat ze er leuk uitzagen en in promo stonden. Na het eerste model in elkaar gezet te hebben (75895 1974 Porsche 911) had ik al schoon genoeg van die stickers. De andere twee sets zitten nog steeds in hun doos ergens ver weg in mijn backlog gestopt.
De witte Porsche toch nog niet eens zoveel stickers toch? Althans, volgens mij viel die nog redelijk mee. Ik vond hem in elk geval nog wit genoeg om hem in het kerstdorp te plaatsen... Santa wil ook weleens wat anders dan sleeën :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36
Kapoen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:01:
[...]

Ieder zo zijn ding, ik vind de Speed Champions een van de weinige leuke series, maar je moet ook wel wat met auto’s hebben natuurlijk. Al valt aankomend jaar tegen, had echt gehoopt op weer een Ford na de geslaagde uitgiften afgelopen jaren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22

vectormatic

Warlock of the doorlock

200 euro voor 1820 technic bricks en een berg stickers... Die bmw licentie zal niet goedkoop Ijn kennelijk

De schaal en complexiteit spreken wel aan, maar de reverse gearbox en de prijs zijn afknappers, eerst maar eens zien of dit ding geen issues heeft zoals de defender, en dan een dikke sale afwachten

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Pohh wat een misser aan de voorkant zeg, die “vleugels” zijn echt veel te groot :o. Ook het ontbreken van de spiegels is jammer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQVicE8URS4x2Ox2X6SEBnprCKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVBnbJ3KEFASTcgDgiuVdkkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9tlFtQTnGtgtkdFDeiOpQtiPeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVhLbhW1OSTVxt9efnN0cjlj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

schumi1986 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:24:
[...]

Pohh wat een misser aan de voorkant zeg, die “vleugels” zijn echt veel te groot :o. Ook het ontbreken van de spiegels is jammer
Op zich is dit waar, maar er moet wel wat te doen overblijven voor het "Pimp my BMW M 1000 RR"-project op Eurobricks/Rebrickable :)

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 23:56
Ik wacht nog even met die 42130. Geprint zou ik eerder doen maar inderdaad, al die stickers plakken ga ik niet doen.
Wel interessant, nieuwe parts ? Schokbreker, steering portal en nieuwe kleuren voor bijvoorbeeld de Technic panels.
Komen deze tzt dan ook in de losse verkoop ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:39

[Afbeelding]
wow erg mooi. De standaard is een stuk beter dan bij de ducati zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
mark777 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:36:
[...]

wow erg mooi. De standaard is een stuk beter dan bij de ducati zie ik.
Het zou overigens best gaaf zijn als dit een begin is van een serie. Zeg maar zoals de Porsche, Bugatti en Sian, maar dan motoren. Ik wacht overigens wel tot een (zeer) goede aanbieding. 200 euro vind ik best veel geld voor deze set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
LCHero schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:14:
Heeft hier iemand een goede tip voor voor tafels om de Lego op te stallen? De hobby begint uit de hand te lopen en wil in een U en later M vorm tafels neerzetten om sets op te plaatsen en mee te kunnen spelen. Een beetje zoals in THE LEGO Movie :)

Met een edit nog een plaatje van de laatste aanwinsten van de afgelopen maanden en mede aanstichters van het 'probleem':

[Afbeelding]
Steigerbuis en houten planken hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LCHero schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:14:
Heeft hier iemand een goede tip voor voor tafels om de Lego op te stallen? De hobby begint uit de hand te lopen en wil in een U en later M vorm tafels neerzetten om sets op te plaatsen en mee te kunnen spelen. Een beetje zoals in THE LEGO Movie :)

Met een edit nog een plaatje van de laatste aanwinsten van de afgelopen maanden en mede aanstichters van het 'probleem':

[Afbeelding]
Goedkope oplossing: haal bij IKEA een stel bureaubladen van 100*60 cm a 10 euro en een zwik poten. Kun je variëren wat je wilt :)
Heb zelf 4 bladen wit MDF van exact 3*5 Lego grondplaten en daar een frame onder gemaakt. Kan ik ook mee variëren :)

@almightyarjen kun je niet gewoon een binnenband van een fiets met sportventiel gebruiken? Dat gaat tot 8 bar en je zet een Lego slangetje zo op het ventiel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

Echt, waarom nou weer een andere schaal 8)7 maargoed niet voor mij, ik heb niets met brommers.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:52
Vandaag mijn eerste lego set ontvangen van een grote webshop, maar helaas is de doos flink gehavend. Het idee was om hem uiteindelijk 'op de doos' te zetten/stallen.

Ben ik nu een het zeuren, of is dit toch wel een redelijke reden om hem te retourneren? :/

Zie foto voor grootste beschadiging, verder nog veel andere kleine plekken/butsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k73gVutdLWBV6vKfR23WuHROyRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Dt1SQzekBVci0syNI1AxtvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

Junia schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:41:
Vandaag mijn eerste lego set ontvangen van een grote webshop, maar helaas is de doos flink gehavend. Het idee was om hem uiteindelijk 'op de doos' te zetten/stallen.

Ben ik nu een het zeuren, of is dit toch wel een redelijke reden om hem te retourneren? :/

Zie foto voor grootste beschadiging, verder nog veel andere kleine plekken/butsen
[Afbeelding]
dit zou ik niet accepteren

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:31
Ik ook niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Bedankt voor de reacties, ik weet genoeg :)

Jammer, zat er zo naar uit te kijken om te beginnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsaflats
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 21:55
Ik zou minder beschadiging ook niet accepteren, laatst nog 2x achter elkaar bol retour gestuurd.
1e keer hoek ingedeukt en de vervanger was exact hetzelfde beschadigd...
Bol is voor mij sindsdien dus een no-go

Nu lekker aan de gang met de Harley die 'gewoon' van Lego komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

[Afbeelding]
Ligt er aan hoe belangrijk je de doos vind. Mocht je m ooit willen verkopen dan zou ik m terug sturen. Mocht je het oke vinden dan willen webshops ook wel eens een bedrag terug storten.

Soms is dat namelijk goedkoper dan deze weer innemen, jou een nieuwe sturen en de kapotte doos met korting opnieuw verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
hatsaflats schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:55:
Ik zou minder beschadiging ook niet accepteren, laatst nog 2x achter elkaar bol retour gestuurd.
1e keer hoek ingedeukt en de vervanger was exact hetzelfde beschadigd...
Bol is voor mij sindsdien dus een no-go

Nu lekker aan de gang met de Harley die 'gewoon' van Lego komt
Hier was het ook helaas bij bol.com, lees nu achteraf ook pas bij de reviews dat meerdere mensen klagen dat het enkel wordt verpakt in een 'omdoos' zonder verdere bescherming. Rechtstreeks via Lego is meer dan 100 euro duurder voor deze set en wordt pas na 15 december geleverd. Nu maar een poging gedaan via alternate, blijkbaar verkopen zij ook Lego :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:37
Wat doen mensen dan met die dozen dat dit zo belangrijk gevonden wordt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
Arrne schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:59:
meerwaarde bij toekomstige verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Mhja, in mijn geval wil ik de build uiteindelijk gaan stallen op de doos (zie de achterlampen van de lambo bijv.), wat dan wel zonde is. Verder kan ik me voorstellen dat Lego een beetje als collectors item wordt gezien, waardoor zaken zoals de staat van de doos waarde kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit geeft bij wederverkoop een aanzienlijke meerwaarde, als je kunt verkopen incl. doos en instructie waarbij alles er nog gewoon goed uitziet. Ik heb nu ook verschillende sets staan (veelal display modellen), als ik er op uitgekeken ben, gaan ze weer in de verkoop. Daarom ook keurig de dozen opgeborden, met instructie boekje en reserve onderdelen er in.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Krijg je dubbele vip punten ook in de Lego stores dit weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

[Afbeelding]
als alle zakjes aanwezig zijn en dicht, zou ik er geen punt van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Van zo'n kunstwerk a la Apple verpakkingen zoals bij Lamborghini bewaar ik de doos. Bij de rest knip ik de voorkant/achterkant uit want dat scheelt flink wat volume in de opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Prosac schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:03:
[...]

meerwaarde bij toekomstige verkoop.
Ja, dat weet ik. Ik vroeg me vooral af waarom mensen er zoveel waarde aan hechten dat het meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Arrne schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:30:
[...]

Ja, dat weet ik. Ik vroeg me vooral af waarom mensen er zoveel waarde aan hechten dat het meerwaarde heeft.
Historie wijst uit dat het al dan niet bezitten van de doos een behoorlijk verschil in prijs kan uitmaken. Let wel: kan. Mocht je ooit toch je lego niet meer leuk vinden, geld nodig hebben of een set willen inruilen voor een andere, dan vertegenwoordigt die doos wel echt waarde en soms gaat dat niet om een tientje meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 12:15
[...]

Mooi voorbeeld, de Taj Mahal .
Deze voorbeeld kwam ooit voor in Catawiki.

Het was ook toevallig het moment waarop bekend gemaakt werd dat Lego de Taj Mahal opnieuw zou uitbrengen. Voordat dit plaatsvond leverde deze set 2000 of meer op.
Maar er was een advertentie op Catawiki en dat ging over Taj Mahal. De zogenaamde deskundige van Catawiki kende het een waarde toe van 3500 euro. En dat voor Taj Mahal zonder doos.
Velen hadden geklaagd bij Catawiki dat het nergens op sloeg, vooral omdat Lego het opnieuw uitbracht.

Maar wat zei de persoon, ja maar deze is de eerste versie.
Er was geen doos en volgens mij ook geen boekjes. Dus je kan het net zo goed bij elkaar gebricklinkt hebben.

WIl je lego verkopen, dan sta je gewoon sterker als je en boekjes en doos hebt. Dat levert gewoon meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31
Net verzend bevestiging gehad van de Titanic :D
rammes schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:34:
[...]

Echt, waarom nou weer een andere schaal 8)7 maargoed niet voor mij, ik heb niets met brommers.
Zo, heb jij even geluk dat dit een motor is dan! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
Prosac schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:37:
[...]

Historie wijst uit dat het al dan niet bezitten van de doos een behoorlijk verschil in prijs kan uitmaken. Let wel: kan. Mocht je ooit toch je lego niet meer leuk vinden, geld nodig hebben of een set willen inruilen voor een andere, dan vertegenwoordigt die doos wel echt waarde en soms gaat dat niet om een tientje meer of minder.
Zoals ik al zei, dat het meerwaarde heeft weet ik.
Maar waarom een potentiële koper er een bal om zou geven is me een raadsel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Arrne schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:44:
[...]

Zoals ik al zei, dat het meerwaarde heeft weet ik.
Maar waarom een potentiële koper er een bal om zou geven is me een raadsel. :P
Oh zo..
Tja, ook vanwege de meerwaarde/waardevermeerdering. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:32
Ik moet binnenkort mijn dozen maar eens platmaken, want het begint langzaam teveel ruimte in te nemen. Platmaken voelt alleen als een zonde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Martijn1990 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:40:
Net verzend bevestiging gehad van de Titanic :D
Wanneer is die weer te koop geweest dan? Heb reminders ingesteld maar niets gezien nog :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:29
Morgen de laatste 4 zakjes. Niet spannend deze build maar wel leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osZRepPYsUXkUjKcKUUeFZ9-j00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8PKnAgw6TCzi2WSkA2eMaWT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 00:49
meesje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:23:
Wat is nu de doelgroep van de Creator serie? Dus niet ‘expert’ of ‘3in1’? Tot voor kort wist ik niet eens dat een dergelijk thema (maar niet officieel?) bestond.
Als ik kijk naar de nieuwe sets dan zouden zeker drie van de vier sets een 18+ label mogen krijgen. Hierbij denk ik dan aan de zonnebloemen en de twee ansichtkaarten.
Dat heeft geen specifieke doelgroep, Je kunt dat het beste zien als een verzamel thema voor alles wat nergens anders onder past maar wel een reguliere set uitgave is. (en dus geen GWP of polybag)

Lego durft die goedkope bloemen setjes niet onder de 18+ of botanical collection te zetten blijkbaar.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Teknix1982 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:56:
[...]

Wanneer is die weer te koop geweest dan? Heb reminders ingesteld maar niets gezien nog :(
11 november al besteld, voordat die überhaupt uitverkocht was. Nabestelling stond toen op 9 december en dat klopt dus precies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Martijn1990 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:17:
[...]

11 november al besteld, voordat die überhaupt uitverkocht was. Nabestelling stond toen op 9 december en dat klopt dus precies
Echt vreemd, ik op 23 november besteld en vorige week al ontvangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Cloud_VII schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:02:

[Afbeelding]
Een mooie toevoeging voor elk winterdorp. Volgend jaar hopen we hem ook hier in huis te halen. Misschien een bouwkavel in m'n lay-out verwerken dit jaar :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

De doos bevat veel informatie en inspiratie en ziet er mooi uit - is leuk/mooi om te hebben. Je krijgt nog een beetje dat "ik hjeb iets nieuws gekocht" gevoel en dat speciale moment van de doos openen / uitpakken*.
Daarnaast - dat merk ik ook heel sterk bij elektronica - geeft het het gevoel / de uitstraling dat de eerste eigenaar zuinig is geweest wat de kans vergroot dat je een correct werkend en compleet product koopt.
En bij zeldzame / OEL Legosets verkleint het de kans dat de set "bij elkaar ge-bricklinked" is.

* - veel mensen vinden het toch een speciaal moment en gevoel als ze de doos met het product openen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Alleen het volgende met LEGO dozen, maken jullie ze plat of houden jullie ze intact? De dozen met de 'seals' zijn makkelijk plat te maken maar de varianten waar je ze met je vinger een inkeping moet openen zijn wat onhandiger.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
vhal schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:39:
Alleen het volgende met LEGO dozen, maken jullie ze plat of houden jullie ze intact? De dozen met de 'seals' zijn makkelijk plat te maken maar de varianten waar je ze met je vinger een inkeping moet openen zijn wat onhandiger.
Plat. Anders niet te doen. Nooit met je vingers open drukken. Gewoon met een scherp mesje open snijden langs de randen (tussen het karton). Werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
De dozen zonder seals maak ik voorzichtig open met een schilmesje. Als ik het heel netjes wil doen dan pak ik de föhn erbij, waardoor de lijm wat loslaat. Met het mesje tussen de kartondelen kun je ze losmaken van elkaar. Werkt prima.

Veel dozen maak ik plat en leg ik vervolgens in zo'n grotere verzenddoos die LEGO zelf hanteert; dan zijn ze helemaal goed, compact en netjes opgeborgen. Platte dozen die te groot zijn (zoals bijvoorbeeld bij de grotere Technic sets) leg ik erbovenop. Met die ene verzenddoos kan ik nog wel even vooruit en het scheelt echt enorm in ruimte.

De kleinere IDEAS dozen zijn de enige dozen die ik soms intact laat, zoals bij Caterham 7 en Wall-E. Dat zijn vaak mooie dozen met een klep aan de bovenzijde om de doos te openen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 10-12-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Ik dacht ik kijk eens op marktplaats hoeveel een al gebouwde Titanic opbrengt of voor wordt gevraagd, maar er staan 2 pagina's vol met Titanics, maar allemaal nieuw/geseald en voor hoge prijzen..

Iemand die kan inschatten wat ik voor een Titanic kan vragen als die 1x is gebouwd en verder volledig compleet is? Ik hoop hem eigenlijk 1 op 1 weer door te kunnen verkopen :)

Edit: toch 1 gevonden, is 600 EUR op geboden

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn1990 op 10-12-2021 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Gim schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:12:
[...]

Veel dozen maak ik plat en leg ik vervolgens in zo'n grotere verzenddoos die LEGO zelf hanteert; dan zijn ze helemaal goed, compact en netjes opgeborgen. Platte dozen die te groot zijn (zoals bijvoorbeeld bij de grotere Technic sets) leg ik erbovenop. Met die ene verzenddoos kan ik nog wel even vooruit en het scheelt echt enorm in ruimte.
Die grotere verzenddozen van LEGO hebben bij ons al een tweede doel gekregen: kattenspeeldoos... Maar we moeten wel iets gaan verzinnen voor met name die grotere dozen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
als het amazon is; gewoon bellen, kan je nieuwe krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Cloud_VII schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:50:
Gewoon met een scherp mesje open snijden langs de randen (tussen het karton). Werkt perfect.
Zoals in een review van RacingBrick op youtube. Werkt perfect.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9LBQ9UF5i7js6tfEAsOYHu0u9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eWreUrVDAymSlfACWAjZrBCJ.png?f=fotoalbum_large

Wou even de Ecto-1 bewonderen die op een plank staat. Zie ik deze blauwe vlekken op de motorkap. Op de foto is het meer grijs maar in het echt is het blauwig. Model staat niet in de zon maar komt dit door stof?

Ik krijg het er niet meer af en neig ernaar om de stenen te vervangen door nieuwe. Ben altijd een beetje huiverig voor sets met veel witte stenen, dit helpt dan niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@D. Ninjai De blauwe vlekken zie ik niet goed op de foto. Wat me wel opvalt is dat de sticker op de hoeken opkrult. Heb je deze zelf wat minder goed geplakt? Of laat de sticker nu al los?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Plat en in de oud papier bak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@D. Ninjai Ik denk dat jij beter ogen hebt dan wij, of de foto is niet zo goed :)

Ik heb de F150 Raptor 4x4 V8 build af. Ik heb een trekhaak en een bullbar toegevoegd, zo ziet hij er wat stoerder uit. De bullbar is niet 100% Lego-legal, hij kwam eigenlijk 1 stub breder uit aan de onderkant, dus ik heb hem er een beetje tussen geforceerd.

Er is ook best veel wrijving in de aandrijflijn, het lijkt te komen vanaf het centerdiff. Maar ik krijg het niet soepeler. Het origineel had ook al veel wrijving vond ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvT2BQaXSLSfB9YS6cV6rCP1wvM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IHNeL2lkRU26sAFnFfCAc79n.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6-LsAUVWJc69GIH7DWKM_YFWfQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sIxf3nJ5UEzx7k1kP4BnfhWO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5V8yf6YnKU2sjzJVlZYw220_QQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/swvC02c7R0ynRfEoTVuw5MG0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mU0bYKrjTuwr1D0ifJ2OfzKY9e0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hz7ZBnegZQ9zDO42VMpFszCa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tx5TbfLvalYllW5uE1_hM8T5nTQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ooa5Bdnruh1n1Yt8OZFlfVT9.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
D. Ninjai schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:01:
[Afbeelding]

Wou even de Ecto-1 bewonderen die op een plank staat. Zie ik deze blauwe vlekken op de motorkap. Op de foto is het meer grijs maar in het echt is het blauwig. Model staat niet in de zon maar komt dit door stof?

Ik krijg het er niet meer af en neig ernaar om de stenen te vervangen door nieuwe. Ben altijd een beetje huiverig voor sets met veel witte stenen, dit helpt dan niet :P
Komt dat niet omdat de steen er onder blauw is?

Die curved steentjes zijn namelijk vrij dun gebakken op die plek, waardoor de kleur van de steentjes eronder soms zichtbaar word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 11:10
@D. Ninjai bedoel je de verkleuring op de bovenste helft van part 15068, Slope Curved 2x2?

Het is wat mij betreft duidelijk te zien dat de bovenste helft donkerder is dan de onderste helft. Dit kan natuurlijk door lichtval komen, maar als jij zegt dat dit goed zichtbaar is, dan lijkt me dit van niet.

Was deze verkleuring er ook al tijdens het bouwen of is dit nieuw?

En een andere interessante vraag, is deze verkleuring ook zichtbaar op andere curved slopes?

Mijn advies zou zijn om er foto's van te maken (onder goed natuurlijk licht) en Lego te mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
zonoskar schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:20:
@D. Ninjai Ik denk dat jij beter ogen hebt dan wij, of de foto is niet zo goed :)

Ik heb de F150 Raptor 4x4 V8 build af. Ik heb een trekhaak en een bullbar toegevoegd, zo ziet hij er wat stoerder uit. De bullbar is niet 100% Lego-legal, hij kwam eigenlijk 1 stub breder uit aan de onderkant, dus ik heb hem er een beetje tussen geforceerd.

Er is ook best veel wrijving in de aandrijflijn, het lijkt te komen vanaf het centerdiff. Maar ik krijg het niet soepeler. Het origineel had ook al veel wrijving vond ik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit de "Ford" sticker op de achterklep op z'n kop? Gaaf ding verder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Martijn1990 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:27:
[...]

Zit de "Ford" sticker op de achterklep op z'n kop? Gaaf ding verder!
Verrek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Sorry.. had ik misschien beter niet kunnen zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
zonoskar schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:50:
[...]

Zoals in een review van RacingBrick op youtube. Werkt perfect.
Beter dan indrukken lijkt me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-MPBUIkeWt7Q5Rt5a6xkN7lqqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qu89MontHh32hmiiAP0q3ue5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYFvmlRWrQGC9FZ1cc8B71Ep4jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omfKqtGRKhDSYblOYv9QJTdb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
meesje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:11:
@D. Ninjai De blauwe vlekken zie ik niet goed op de foto. Wat me wel opvalt is dat de sticker op de hoeken opkrult. Heb je deze zelf wat minder goed geplakt? Of laat de sticker nu al los?
Ik heb geprinte steentjes voor deze set, moet ze nog vervangen en heb daarom ook niet mijn best gedaan om het netjes te doen.

Ik denk dat @TheDeeGee gelijk heeft. Ik zie dat ze op zwarte steentjes zijn gedrukt en ze zijn vrij dun, je kan er doorheen kijken. Ik denk dat ik daarom de vlekken zie, ik zie ze nergens anders behalve op de voorste rij van de motorkap. Heb nu een nieuw steentje gepakt waar het logo geprint is en zie hetzelfde, ligt dus aan het donkere ondergrond. Vals alarm, excuus :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1fzXRXFpCLpL9OQeAVrAVK1x0s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g0NS0v9m2oIS7QsjGeAZfsii.png?f=user_large
Links: sticker | Rechts: print

[ Voor 12% gewijzigd door D. Ninjai op 10-12-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
D. Ninjai schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:01:
[Afbeelding]

Dat is de constructie die doorschijnt/vervormd. Op de donkere plekken zit meer 'plastic'.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

deze is wel heeel gaaf gemaakt, gezien de constructie en bouw, dacht ik dat het om een officiele set ging;

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klada
  • Laatst online: 14-09 16:48
Hallo allemaal,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5VIvOczMpnX1_W-5UuG0QxMLRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1jDETfVLbr1G9VFyimgtD2IX.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDqBpSmMY7k20uLYnFFPyG3n_CI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gEQYA7D1sZa5OU7Y5srPkNP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDNRWS86YMsangCxMFWxIW_9-8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAe9JK2l90SaSzcwIYKGSt9B.jpg?f=fotoalbum_large
Sinds mijn kleinzoon met Lego bezig is heb ik ook de kriebels van vroeger terug .
Gisteren voor het eerst een Lego technic Top Gear rallyauto gebouwd met de kleinzoon wat eigenlijk vrij goed lukte .
Auto rijd prima met de afstandsbediening via een iPhone wel een probleempje dat ik niet krijg opgelost : na een tijdje rijden lopen de wielen eraf ,heb opgemerkt dat deze niet vast zitten worden er gewoon opgeschoven, is dit normaal of mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@klada lijkt me niet wenselijk - ken de set overigens niet. Maar wanneer ik naar andere foto's kijk, lijkt het me geen 'consutrie fout' dat er iets gemist is. Weet niet of er een soort 'stop' blokje is van technics, maar dat die pin uitsteekt zie ik bij alle foto's terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 15:18
De gene die hier zijn dozen netjes bewaren zouden een hartverzakking gekregen hebben als die zagen hoeveel dozen ik van de week heb weggegooit, allemaal van dure sets van 3 modulars en het haunted house en nog wat andere zeker een stuk of 15.

Ik wou ze eerst bewaren, maar ik heb niet de intensie om mijn lego snel te verkopen, en de zolder die ik wil gebruiken voor een lego kamer liep nu vol met die dozen, en dan heb ik nog 7 sets in mijn backlog en er komt nog vast meer bij, ik vind het zonde van mijn ruimte om al die dozen te bewaren dan maar een paar tientjes minder als ik het ooit wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
Je had ze ook op MP kunnen zetten, is nog best wel vraag naar, en kan je soms €5á10 per doos voor krijgen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Dacht vanmorgen de Titanic bij westfield mall op te pikken met dubbele VIP punten aangezien de website voorraad aangaf, helaas was er geen voorraad en was het een fout van de website.. kwamen in 10 min. zo’n 5 mensen naar vragen :p

Met lege handen naar huis kon ik niet dus maar assembly square gekocht kreeg er een skiënde kerstman 30580 en een mini Adidas superstar 40486 bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08

Cheezus

Luiaard

klada schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:26:
Hallo allemaal,
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Sinds mijn kleinzoon met Lego bezig is heb ik ook de kriebels van vroeger terug .
Gisteren voor het eerst een Lego technic Top Gear rallyauto gebouwd met de kleinzoon wat eigenlijk vrij goed lukte .
Auto rijd prima met de afstandsbediening via een iPhone wel een probleempje dat ik niet krijg opgelost : na een tijdje rijden lopen de wielen eraf ,heb opgemerkt dat deze niet vast zitten worden er gewoon opgeschoven, is dit normaal of mis ik iets ?
Je kunt nog wat bushes plaatsen op de as zodat de wielen wat strakker zitten maar het is nu niet fout. Eigenlijk is Lego niet geschikt om langdurig met een set te rijden, het plastic slijt gewoon te snel op die manier. Totdat Lego met een gelagerde oplossing voor assen komt vind ik eigenlijk dat Lego moet stoppen met afstandbestuurbare auto's: dat haalt de kwaliteitsbeleving flink naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

schumi1986 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:38:
Dacht vanmorgen de Titanic bij westfield mall op te pikken met dubbele VIP punten aangezien de website voorraad aangaf, helaas was er geen voorraad en was het een fout van de website.. kwamen in 10 min. zo’n 5 mensen naar vragen :p

Met lege handen naar huis kon ik niet dus maar assembly square gekocht kreeg er een skiënde kerstman 30580 en een mini Adidas superstar 40486 bij
cool :+ leuke build vond ik. nog wat leuks bij de pick-n-brick wall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Cheezus schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:39:
[...]

Je kunt nog wat bushes plaatsen op de as zodat de wielen wat strakker zitten maar het is nu niet fout. Eigenlijk is Lego niet geschikt om langdurig met een set te rijden, het plastic slijt gewoon te snel op die manier. Totdat Lego met een gelagerde oplossing voor assen komt vind ik eigenlijk dat Lego moet stoppen met afstandbestuurbare auto's: dat haalt de kwaliteitsbeleving flink naar beneden.
Snap zelf ook niet echt de meerwaarde van een afstandsbestuurbare lego auto, koop dan een echte radiografische modellen.
Ik heb zelf namelijk ook een hoop radiografische auto's en is mijn andere hobby, maar als ik de dingen zou moeten doen met een lego auto dan valt ie voor narigheid elke keer uit elkaar, zie me niet met een lego auto springen en met 80km per uur over het strand rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
gizmokat schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:32:
De gene die hier zijn dozen netjes bewaren zouden een hartverzakking gekregen hebben als die zagen hoeveel dozen ik van de week heb weggegooit, allemaal van dure sets van 3 modulars en het haunted house en nog wat andere zeker een stuk of 15.

Ik wou ze eerst bewaren, maar ik heb niet de intensie om mijn lego snel te verkopen, en de zolder die ik wil gebruiken voor een lego kamer liep nu vol met die dozen, en dan heb ik nog 7 sets in mijn backlog en er komt nog vast meer bij, ik vind het zonde van mijn ruimte om al die dozen te bewaren dan maar een paar tientjes minder als ik het ooit wil verkopen.
Iedereen moet zelf weten wat ie met de verpakking doet :) Ik vind het vooral leuk om het nog compleet te hebben. Zolang het niet in de weg ligt, hou ik ze aan. Zo zijn er ook mensen die displayen in een vitrinekast LEGO doosjes die nog gesealed zijn. Ieder z'n ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
gizmokat schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:51:
[...]

Snap zelf ook niet echt de meerwaarde van een afstandsbestuurbare lego auto, koop dan een echte radiografische modellen.
Ik heb zelf namelijk ook een hoop radiografische auto's en is mijn andere hobby, maar als ik de dingen zou moeten doen met een lego auto dan valt ie voor narigheid elke keer uit elkaar, zie me niet met een lego auto springen en met 80km per uur over het strand rijden.
Je moet die afstandbestuurbare auto van Lego wel vergelijken met een Nikko van +/- 60 Euro en niet met een afstandbestuurbare auto van 300+ Euro.
Anders snap ik ook het nut niet van Lego Art, koop dan een echt kunstwerk voor aan de muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Laatst online: 14-09 16:48
gizmokat schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:51:
[...]

Tis ook niet de bedoeling van mijn kleinzoon om met deze auto te racen, gewoon even rondje de tafel rijden is voor hem al cool dat er een wiel af gaat na 1 rondje rond de tafel vind hij niet leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
chrisO schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:06:
[...]

Je moet die afstandbestuurbare auto van Lego wel vergelijken met een Nikko van +/- 60 Euro en niet met een afstandbestuurbare auto van 300+ Euro.
Anders snap ik ook het nut niet van Lego Art, koop dan een echt kunstwerk voor aan de muur...
Dat snap ik, aleen kost een bestuurbare lego auto wel wat meer dan 60 euro, voor het geld dat lego vraagt voor sommige bestuurbare auto's kan je ook een basis model radiografisch auto kopen waar je veel meer mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:06:
[...]

Haha, bij een Nikko van 60 euro vallen de wielen er toch niet af? :+
Btw, Lego Art moet je niet vergelijken met kunst, maar met ministeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
klada schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:07:
[...]

Tis ook niet de bedoeling van mijn kleinzoon om met deze auto te racen, gewoon even rondje de tafel rijden is voor hem al cool dat er een wiel af gaat na 1 rondje rond de tafel vind hij niet leuk :)
Ik heb deze set zelf niet, maar je zou inderdaad verwachten dat de wielen er wel eventjes op blijven zitten. Dit is echt een speelset. Bij b.v. de pullback modellen van mijn zoontje blijven de wielen er gewoon op zitten. Deze gaat natuurlijk alleen rechtuit, maar toch.
Is het elke keer hetzelfde wiel? Kun je wellicht de as omwisselen met de andere kant? Gaat daarna het wiel aan de andere kant er af? Zo ja, dan is om de een of andere reden de as te glad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik ben zelf qua ruimte om nog aan het kijken. Op dit moment staat alles in een kast (soort riante knieschotten) op zolder, heb er 9 of 10 van deze. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6yt6X9yl.jpg
Ooit even een mooie wandplank oid regelen ;)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Martijn1990 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:36:
Sorry.. had ik misschien beter niet kunnen zeggen :+
Het was snel gefixt. Dus bedankt voor het opmerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:31
Cloud_VII schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:02:

[Afbeelding]
Hier ook net gebouwd. Leuke build, maar wat een aggenebbes lamp boven de tafel :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud_VII
Hij werd toch wel spannender aan het einde. Leuke build en erg sfeervol. Die lamp is inderdaad niet de mooiste.
Versaevel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:58:
[...]

Hier ook net gebouwd. Leuke build, maar wat een aggenebbes lamp boven de tafel :S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rthFlcCiigFQHv5x3rakIZd7u3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTfd5p9DSLnY7jAZZnAJfxsB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
himlims_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:48:
[...]

cool :+ leuke build vond ik. nog wat leuks bij de pick-n-brick wall?
Helmaal niet naar gekeken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:38

Reintji

(2 x dad)²

Nog weinig kerstdorpjes hier, zoek nog een tip voor een leuke tafel. En benieuwd wat iedereen er van brouwt natuurlijk.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Reintji schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:58:
Nog weinig kerstdorpjes hier, zoek nog een tip voor een leuke tafel. En benieuwd wat iedereen er van brouwt natuurlijk.
Ik heb gewoon een paar kleine lagere talfeltjes van IKEA die als onderstel dienen voor een plaat die erover ligt. Gewoon zo goedkoop mogelijk, maar wel stevig. Die tafeltjes schroef ik na het seizoen weer uit elkaar en zet het weg. Dit is het plan voor dit jaar; elk jaar nieuwe inzichten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ivm verbouwing voor eerst geen kerst dorp :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud_VII
Meer plek heb ik niet. Volgende week de slee nog erbij en dan is het prima. Heb ook (nog) niet meer winter sets. Dit is een kast van 100 cm hoog. 80 cm breed en 48 cm diep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmXzQSfO7kgzoJoCLwW0Gl-2TT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AocbNUrjRwCdLnNczZqwmcQx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivier5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:02
schumi1986 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:38:

Vorige week had de winkel in Scheveningen de Titanic wel voorradig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D. Ninjai
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDkNvld9gCWEyALDrYq_benvLHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5XkpPcvZpsHelRFlpdhRAys.jpg?f=fotoalbum_large

Ben momenteel verlichting aan het inbouwen. Het is wel even slikken hoever je moet ontleden, maar gelukkig zijn de instructies heel duidelijk. Alleen ben ik zover om te testen, ben ik vergeten die powerbank op te laden *grmmbl* :p

Moet toch wachten tot het donkerder is, tot vanavond :+

Edit: zat toch nog wat juice in. Bij deze het zwembad en de boilers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bnZA-z1gODJbFv9krH0XGQ4N5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5NKpdN7vKBuzW13MlpWkqf3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door D. Ninjai op 10-12-2021 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Voor het kerstdorp 'maak' ik even ruimte... in zoverre dat het kan natuurlijk :+ De trein geeft het meeste gedoe als je ook nog wil dat de trein een echt rondje kan rijden, omdat de rails gewoon veel ruimte vergt. Ik ben er nog niet overuit of ik de trein deze keer een rondje gun of een railstuk welke begrensd wordt door een feestelijk stootblok aan de ene zijde en een tunnel (de muur) aan de andere zijde.

Als het dorp er maar een beetje realistisch/speelbaar uitziet. Gewoon alle kerstgerelateerde sets ter display op een plaat pleuren heb ik niks mee. Bijvoorbeeld dat er een spoorwegovergang in de lay-out zit zonder dat er ook maar iets ruimte heeft om dat spoor over te gaan. Of dat het Charles Dickens promo setje met boek en al in het kerstdorp staat |:( Zet dan minder neer of zet het elders neer als je teveel hebt wat je wil laten zien.

...Dat gezegd hebbende denk ik dat de trein gewoon bij z'n eindbestemming is aangekomen en voorlopig niet hoeft te rijden. Lawine of omgevallen bomen over het spoor. Is het rails ruimte probleem ook getackeld en kan het knusse feest in het dorp zelf beginnen :P In kerstfilms zit ook vaker iets van drama o.i.d. dus komt goed :P

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 10-12-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:23:
Voor het kerstdorp 'maak' ik even ruimte... in zoverre dat het kan natuurlijk :+ De trein geeft het meeste gedoe als je ook nog wil dat de trein een echt rondje kan rijden, omdat de rails gewoon veel ruimte vergt. Ik ben er nog niet overuit of ik de trein deze keer een rondje gun of een railstuk welke begrensd wordt door een feestelijk stootblok aan de ene zijde en een tunnel (de muur) aan de andere zijde.
ik heb daarvoor onofficiële lego trein rails gekocht; die heeft een kleinere radius, waardoor de baan minder ruimte in neemt (moet alleen niet op volle snelheid rijden, want dan haalt ie de bocht niet)

Afbeeldingslocatie: https://files.trixbrix.eu/uploads/Curve%20highlight%20R24.jpg

linkje; https://trixbrix.eu/en_US/p/Curved-Track-R24/32

(als je een fatsoenlijke 3d printer hebt, zou je ze ook zelf kunnen printen - beetje googlen vind je de 'cad' tekening wel)

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 10-12-2021 14:28 ]

Pagina: 1 ... 139 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .