Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.008 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 12:15
Arunia schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:45:
[...]

Dat klopt, ik heb het over los bestellen van dat onderdeel. Omdat in principe ik ook zo in elkaar zit als degene die het aan gaf. Zelf kwijt gemaakt of stuk gemaakt? Dan zelf voor betalen.
Maar goed, vervangende onderdelen is het gratis, maar hou er zelf niet van om het op die manier te doen.
Ieder zijn ding uiteraard.
Aha, nu begrijp ik je, ik dacht dat jij juist de andere reacties niet goed had begrepen vandaar.

Maar die link die je gaf: https://www.lego.com/nl-n...rick?query=4508215&page=1

die is veel duurder uit dan als je zou bestellen bij pieces and bricks.

[ Voor 14% gewijzigd door Loader op 06-12-2021 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Loader schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:12:
[...]

Aha, nu begrijp ik je, ik dacht dat jij juist de andere reacties niet goed had begrepen vandaar.

Maar die link die je gaf: https://www.lego.com/nl-n...rick?query=4508215&page=1

die is veel duurder uit dan als je zou bestellen bij pieces and bricks.
Daar kan ik hem even niet vinden! Maar denk dat de enige optie is, gewoon klantenservice of met iets anders mee bestellen bij Lego of Bricklink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Arunia schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:16:
[...]

Daar kan ik hem even niet vinden! Maar denk dat de enige optie is, gewoon klantenservice of met iets anders mee bestellen bij Lego of Bricklink.
Weer even aanpassen

Heb hem gevonden. Het bestaat wel. Alleen als je specifiek zoekt bij Bonsai tree, dan vind je hem niet.

Maar als je gaat zoeken op set 31113 en dan via de onderdelen lijst, dan vind je hem helemaal onderaan, kost 0.25 cent element nummer: 4508215 ontwerpnummer 30028 TYRE NORMAL WIDE Ø14.6 X 9

[ Voor 67% gewijzigd door Loader op 06-12-2021 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:53:
Vraagje.

In mijn klas (ik ben leraar) heb ik de Bonsai-boom op mijn bureau staan. Prachtig ding. ;)

Een poosje geleden was er een invaller en die heeft - u raadt het al - het boompje omgestoten. Alles weer opgeraapt; in elkaar gezet en klaar was Kees. Vervolgens is er vakkundig geveegd en de lesdag zat er weer op.

Helaas ontbreekt er nu een part: 4508215. Kost een paar cent, dus die wilde ik bestellen.
Maar er komt overal flink (4-5 euro ofzo) verzendkosten overheen. Terwijl het prima in een envelopje kan.
Hebben jullie tips? :)
Even kijken op bricklink bij verschillende aanbieders. Als je zoekt vind je op zeker wel iemand die geen 5 euro verzendkosten rekent.

Maar 1 onderdeel bestellen voor een cent is niet rendabel. Vaak wordt dan een fee gevraagd of een minimum orderbedrag. Een enkele postzegel is ook al bijna een euro. Ik zou nog wat extra’s mee bestellen, bijvoorbeeld een toffe minifig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:53:
Vraagje.

In mijn klas (ik ben leraar) heb ik de Bonsai-boom op mijn bureau staan. Prachtig ding. ;)

Een poosje geleden was er een invaller en die heeft - u raadt het al - het boompje omgestoten. Alles weer opgeraapt; in elkaar gezet en klaar was Kees. Vervolgens is er vakkundig geveegd en de lesdag zat er weer op.

Helaas ontbreekt er nu een part: 4508215. Kost een paar cent, dus die wilde ik bestellen.
Maar er komt overal flink (4-5 euro ofzo) verzendkosten overheen. Terwijl het prima in een envelopje kan.
Hebben jullie tips? :)
Welke regio zit je, ik ga binnenkort weer een Bricklink order plaatsen dus dan kan die er mss wel bij als je in de buurt zit.

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

/edit: typisch. Ik had bij Bol de Ecto-1 besteld voor de mooie prijs van 135 euro. Krijg ik vanmorgen een bericht (op de dag dat hij afgeleverd zou worden) dat hij vertraagd is en ze niet weten wanneer hij zal komen. Ik mag hem annuleren, maar ik wil die set natuurlijk hebben voor die prijs :) Hebben anderen deze aanbieding ook gekocht en wel geleverd gekregen?

Vandaag de Raptor opgehaald, hij was al opgebouwd, dus meteen even vergeleken met mijn andere sets. Hij is een stuk kleiner dan de andere 4x4s. Maar hij past wel goed naast de Dom's Charger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJ0DB4ew6RWdvIlVTrr95N02FbI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/83ZpZcYVYFiX4V45D4yQk94F.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zN_xtJ21rPTlzAi3L99SQo_5FXk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hn5MmA84LTMKgtEiY0t0EA00.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door zonoskar op 07-12-2021 10:39 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:41:
/edit: typisch. Ik had bij Bol de Ecto-1 besteld voor de mooie prijs van 135 euro. Krijg ik vanmorgen een bericht (op de dag dat hij afgeleverd zou worden) dat hij vertraagd is en ze niet weten wanneer hij zal komen. Ik mag hem annuleren, maar ik wil die set natuurlijk hebben voor die prijs :) Hebben anderen deze aanbieding ook gekocht en wel geleverd gekregen?

Vandaag de Raptor opgehaald, hij was al opgebouwd, dus meteen even vergeleken met mijn andere sets. Hij is een stuk kleiner dan de andere 4x4s. Maar hij past wel goed naast de Dom's Charger.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel een vertragingsbericht gehad, maar niet voor die set. Ik ben geduldig. Als de prijs goed is dan gewoon geduldig wachten. Komt vanzelf goed toch ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Toen ik onlangs in een filmpje zag dat de Trex Chaos set 75936 waarschijnlijk binnenkort retired gaat en deze uitverkocht is op de website van Lego heb ik deze gelukkig nog voor de adviesprijs kunnen kopen bij een speelgoedwinkel :) doos is niet helemaal netjes meer helaas maar dat mag de pret niet drukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpbevlOkPw_fTMtN9zrtQCfEWSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvHRGcITTzyHcCTCl1LVTAeH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:50
Heb ik hier ooit een foto gezien van de Bonsai met groen en roze gecombineerd? Volgens mij zelfs zonder de kikkers?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@NeutraleTeun Volgens mij is behalve de kikkers het enige andere roze element de bloemen. Die kan je prima in de groene takken steken, natuurlijk. Bedoel je dat?

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ulh2tmqpwls71.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=cc18176070d2ea8b79d9bdd57b44b6e3afb6e765

[ Voor 41% gewijzigd door JeroenE op 07-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Had de volvo hauler besteld bij bol, anderhalve maand op gewacht, maar wel binnen gekomen. Was wel direct bij Bol, niet bij een Bol Plaza verkoper.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Gim schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:54:
[...]

Hier staat nu ook een starterset :+ Een beginnetje.
Hier idem :) (+ een power-up setje wat er gratis bij zat dit keer). De jongste wilde het toch wel ERG graag voor 5 december <+:)
Arunia schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:28:
Los bestellen van dat onderdeel bij Lego zelf moet je minimaal 18 euro uit geven. Is een optie als je nog een set wilt kopen.
Weet niet wat ik zelf zou doen eigenlijk. Denk dat ik hem uiteindelijk via Bricklink met andere bestellingen mee zou pakken.
https://www.lego.com/nl-n...rick?query=4508215&page=1
Arunia schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:45:
[...]

Dat klopt, ik heb het over los bestellen van dat onderdeel. Omdat in principe ik ook zo in elkaar zit als degene die het aan gaf. Zelf kwijt gemaakt of stuk gemaakt? Dan zelf voor betalen.
Maar goed, vervangende onderdelen is het gratis, maar hou er zelf niet van om het op die manier te doen.
Ieder zijn ding uiteraard.
Eens ja, zelf kwijt is hier ook zelf bestellen. Idem voor de kinderen. Als er iets ontbreekt vul ik deze gewoon in op een standaard Bricklink wanted list en zodra ik voor iets een bestelling doe dan bestel ik die paar stuks gewoon mee.

Zo wachtte ik laatste heel erg lang met het bestellen van een Lego Friends kapsel voor m'n dochter. Die was kwijt en echt nergens te vinden. Was bovendien even het enige dat ik nodig had via BL. Net voor ik daar een bestelling deed zocht ik mijn laptop tas uit i.v.m. een zakelijk tripje. Blijkt dat kapsel dus een keer zo van tafel / haar bureau mijn laptop tas in gevolgen te zijn :D

[ Voor 71% gewijzigd door Joster op 07-12-2021 13:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
schumi1986 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:00:
Toen ik onlangs in een filmpje zag dat de Trex Chaos set 75936 waarschijnlijk binnenkort retired gaat en deze uitverkocht is op de website van Lego heb ik deze gelukkig nog voor de adviesprijs kunnen kopen bij een speelgoedwinkel :) doos is niet helemaal netjes meer helaas maar dat mag de pret niet drukken.

[Afbeelding]
“‘Ooh, ah,’ that’s how it always starts. But then later there’s running and screaming.” ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7p4OTWG94kZeDzi9Y-mRy3aTQn4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uiCx1zjefoJ57UyjTaQq4kHK.jpg?f=user_large

Een leuk projectje waar ik mee bezig ben geweest, als verjaardagscadeau voor mijn vader. Hij is voor zijn werk al een tijd bezig met de nieuwe poorten voor de Kiltunnel in Rotterdam. Hij stuurde een keer een foto van een Legomodel die een collega daarvan had gemaakt. En toen dacht ik: dat kan ik misschien ook! Dus ik heb hem in Studio nagebouwd, deels van die foto en deels van een aantal foto's van het project zelf. En dit is het resultaat. Vervolgens heb ik er een handleiding van gemaakt en de steentjes besteld, en hem het afgelopen weekend aan mijn vader gegeven, die het erg leuk vond :)
Uiteraard moet hij hem zelf eerst nog in elkaar zetten ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Bij ons had de inpakpiet* een foutje gemaakt waardoor de nieuwe lego set 10293 Bezoek van de Kerstman per ongeluk de naam had gekregen van onze dochter ipv mij. Op zich geen ramp, maar nu kan ik die met goed fatsoen natuurlijk niet bouwen terwijl zij er niet bij is.

Dus ik heb gisteravond maar een beginnetje gemaakt met een andere doos. Ik ben begonnen aan het einde, dat leek mij even makkelijker omdat het dan een klein stukje is wat al "af" is.

Ik vond het leuk om te bouwen, bovendien moet je weer eens goed opletten waar alles komt. Het is geen hier zijn twee stukjes per plaatje bouwwerk, dus je moet wel even opletten waar alles komt.

Ze hebben de "diepte" in het water mooi gemaakt. Mijn enige kritiekpuntje tot nu toe is dat het standbeeld makkelijk omvalt omdat die maar met 1 nopje vast zit. Dat was met twee beter geweest. Of is dat iets wat bij Ninjago hoort? Ik ken die hele verhaallijn niet, eerlijk gezegd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XjhF5SC.jpg

* JeroenE was zelf de inpakpiet in kwestie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Kreeg deze recommendation via een newsletter:
"PJ Catalano is a master model builder at the Legoland theme park. In this video, he explains how he builds huge, complex models."

YouTube: How This Guy Builds Amazing Lego Models | WIRED

[ Voor 29% gewijzigd door dxta op 07-12-2021 13:29 ]

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Nou, 10275 Elf Club House is besteld. Nu alleen duimen dat hij ook echt binnenkomt :P Ik ga alleen wel het rendier vervangen door een brick-built rendier a la Santa's Workshop. Vormt dan toch meer één geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Gim Of je neemt de 40499 Arrenslee er bij, dan sluit die weer mooi aan bij het clubhuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:35:
@Gim Of je neemt de 40499 Arrenslee er bij, dan sluit die weer mooi aan bij het clubhuis :+
Hahaha. Ik vond die brick-built rendieren eigenlijk wel erg geslaagd en daar heb ik er ook een paar extra van, dus dan zou ik sowieso al 2x 40499 moeten kopen. Ik vermoed alleen dat wanneer ik dit post dat er dan de reactie komt: Ja? Geen probleem toch om 2x 40499 te kopen :P

Ik heb trouwens ook nog het blauwe hert van HP bedenk ik me nu...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:39:
Hahaha. Ik vond die brick-built rendieren eigenlijk wel erg geslaagd en daar heb ik er ook een paar extra van,
Dat zijn ze ook vaak wel. Ik vind het trouwens niet erg dat ze niet allemaal precies hetzelfde zijn. De arrenslee zit ook in diverse sets en is ook steeds anders.

Het rendier in de laatste GWP 40484 is ook erg leuk, maar er zit wel een sticker op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rVw7kf3.jpg

Als je die weg laat is het nog steeds prima, volgens mij.

Volgens mij had iemand een hele tijd geleden ook gepost dat je (op dat moment) die rendieren los kon kopen bij lego, maar dat ben ik natuurlijk uiteindelijk vergeten te doen. Misschien maar goed ook, ik weet niet waar ik straks nog een kudde rendieren zou moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 23:56
JeroenE schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:00:
[...]
Dat zijn ze ook vaak wel. Ik vind het trouwens niet erg dat ze niet allemaal precies hetzelfde zijn. De arrenslee zit ook in diverse sets en is ook steeds anders.

Het rendier in de laatste GWP 40484 is ook erg leuk, maar er zit wel een sticker op:

[Afbeelding]

Grappig, bij miste dus de sticker en deze keer wilde ik m juist wel plakken. Als het goed is stuurt Lego deze nog na.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@mir4dor Ja, ik plak ze meestal ook wel, ook al heb ik er een hekel aan. Prints zijn mooier en recht plakken is niet mijn sterkste kant. Zelfs niet met een pincet.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:11
Woehoe! De arrenslee is er!
En nog vele andere doosjes! :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmZ5BuWBHXdqwpimeV3cxPJ1nuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9fKFwg4rmADM0tA732pX2kRM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:00:
[...]

[Afbeelding]

Volgens mij had iemand een hele tijd geleden ook gepost dat je (op dat moment) die rendieren los kon kopen bij lego, maar dat ben ik natuurlijk uiteindelijk vergeten te doen. Misschien maar goed ook, ik weet niet waar ik straks nog een kudde rendieren zou moeten plaatsen.
Leuk setje trouwens. Zelf wil ik ook wat gaan proberen met het water/ijs zoals in het plaatje wat je deelt. Eerst maar eens bekijken hoe ik het wil gaan aanvliegen i.p.v. gelijk maar lukraak wat random witte en transparant blauwe onderdeeltjes te kopen; bleek vorige keer toch geen daverend succes :+

Het is ook niet gelijk verkeerd dat de niet allemaal hetzelfde zijn. Ik kijk wel... er is keuze :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 07-12-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56
Ik had hem voor 139 besteld op Bol en afgelopen maandag binnen gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

KrusT schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:33:
Woehoe! De arrenslee is er!
En nog vele andere doosjes! :P

[Afbeelding]
Veel bouw plezier :Y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
bassio schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:35:
[...]

Ik had hem voor 139 besteld op Bol en afgelopen maandag binnen gekregen.
Toen ik hem een week of twee geleden bestelde, was die nog 149,- :/
Puntje van kritiek; bij Bol kan je geregeld wel eens een slag slaan voor Lego, maar ze mogen de sets wel eens beter beginnen verpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

@zonoskar @bassio Hier ook besteld bij bol 4dec. geleverd, 139e

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ok, ik was ook een beetje laat met bestellen (en het was idd 139,- geen 135). Ik wacht dan maar gewoon. Nu ben ik natuurlijk wel aan het kijken of de DB5 er ook bij moet, is immers ook een creator auto uit een film. Zucht, series compleet maken is echt lastig bij Lego :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

Een fatsoenlijke BTTF release, daar zit ik op te wachten.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lola
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02-2023
NeutraleTeun schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:06:
Heb ik hier ooit een foto gezien van de Bonsai met groen en roze gecombineerd? Volgens mij zelfs zonder de kikkers?
Bij mijne heb ik de kikkers juist in het plantenbakje gekieperd in plaats van de ronde dots. Dat is best roze :*)

Komt niet helemaal uit de verf op de foto, maar voor het idee zie hieronder. De bladeren heb ik tijdelijk door bruine vervangen, maar met groene bladeren zag het er zo fris uit vond ik.

Ik ga hem zo maar eens naar wintersfeer ombouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nzMAHOMPJ4JEceEq1T0ZGDLv0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olTLTQHmyrQWsv4vnZvBBNaV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

rammes schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:45:
Die is er al lang, maar die moet nog uit de toekomst naar 2021 gebracht worden :P
Laatst de hele trilogie weer eens bekeken, blijft een geweldige filmreeks, denk dat ik de BTTF set ook wil hebben.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Jullie hebben hem al zien werken, hierbij de Work In Progress video waarin wat meer details naar voren komen waar ik tegenaan liep en hoe de kraan qua beweging gefinetuned moet worden. Enjoy :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:13
rammes schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:45:
De geruchten gaan dat komende april de BTTF DeLorean uitkomt als 18+ set, dus in de lijn van Creator Expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:00:

[Afbeelding]
Die is echt heel vet! Hij staat hier ook, samen met een indoraptor! En een indominous Rex en raptors die nog in elkaar moeten een keer

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Vandaag eindelijk de Ford Mustang afgemaakt, zeker 5 avonden mee bezig geweest. Maar wat is ie tof zeg. Ik heb de optionele spoiler erop gezet en de rest standaard gelaten, dat vind ik toch het beste uit zien. Ik neem trouwens aan dat al die nummerplaten die ik nog over heb bedoeld zijn om de huidige nummerplaten mee te vervangen? Heb momenteel voor de gele nummerplaat en achter de blauwe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/incSEyX1lylsBezCRrAsiStqttk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKdFAu6JxkUHo1f4P7y0DIiq.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog bepalen wat mijn volgende build gaat worden. Ik heb nog de empire state building, lunar lander en de bonsai boom liggen en morgen komt nog de technic land rover binnen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Simone96 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:24:
Vandaag eindelijk de Ford Mustang afgemaakt, zeker 5 avonden mee bezig geweest. Maar wat is ie tof zeg. Ik heb de optionele spoiler erop gezet en de rest standaard gelaten, dat vind ik toch het beste uit zien. Ik neem trouwens aan dat al die nummerplaten die ik nog over heb bedoeld zijn om de huidige nummerplaten mee te vervangen? Heb momenteel voor de gele nummerplaat en achter de blauwe.

[Afbeelding]

Nu nog bepalen wat mijn volgende build gaat worden. Ik heb nog de empire state building, lunar lander en de bonsai boom liggen en morgen komt nog de technic land rover binnen als het goed is.
Heb je nogwat van de verschillen in de bedrukking/lijnen gemerkt? Kan zijn dat dat alleen in de eerste lichting sets zat overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

BTTF zit ik ook op te wachten, daarom had ik de Ecto-1 gekocht (die overigens alsnog vandaag binnenkomt, woei!). Ik hoop alleen dat de de lijnen van de DeLorean goed weten te treffen, want dat gedrocht van een paar jaar geleden (set 21103) hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
dr86 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:48:
[...]

Heb je nogwat van de verschillen in de bedrukking/lijnen gemerkt? Kan zijn dat dat alleen in de eerste lichting sets zat overigens.
Bij mijn set was dat zeer zichtbaar aanwezig. Heb zonder problemen (wel met fotootje) nieuwe stenen vanuit Lego toegestuurd gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Random kleurverschilplaatje. Gelukkig vinden peuters dit niet zo'n probleem :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I7eTbXdgHAejzf6lupOsCKSaRQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1oLgISla77Et6IJBypMEHh4w.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H64fXtDKFb_Y3ATt2O5DGju2IiQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hYDU8sD8subfy9SQsjWgnhbs.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
dr86 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:48:
[...]

Hmm niet dat ik heb gemerkt nee. Wat waren de problemen dan bij de eerste lichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Simone96 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:48:
[...]

Hmm niet dat ik heb gemerkt nee. Wat waren de problemen dan bij de eerste lichting?
Gaat vooral om de lijnen langs de deuren, dat de witte lijnen kronkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Zojuist op de bestelknop gedrukt voor de Robuuste sleepwagen (421128), want die vind ik er geweldig uitzien.
Ben nog bezig met een review van de 42129 Mercedes Zetros, maar kan niet wachten tot ik aan de sleepwagen kan beginnen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:36
magic_nl schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:58:
Zojuist op de bestelknop gedrukt voor de Robuuste sleepwagen (421128), want die vind ik er geweldig uitzien.
Ben nog bezig met een review van de 42129 Mercedes Zetros, maar kan niet wachten tot ik aan de sleepwagen kan beginnen.
De 42128 ligt bij ons op zolder. Een tijdje geleden voor 90 euro bij Kruidvat gekocht. Op d3 stickers na (ga ik niet plakken) lijkt het me een gave set. “Technic zoals Technic bedoeld is.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben bezig met de 4x4 MOC voor de Ford Raptor. De vooras zit echt super vernuftig in elkaar. In het begin lijkt het een solid axle te worden, er wordt precies zo'n C shape pivot frame gebruikt als in de achteras. Maar gaandeweg wordt deze ingebouwd tussen een paar liftarmen en aan de normale voorwiel ophanging bevestigd. Het diff is dus soort van 'floating' opgehangen aan dat pivot frame en ingeklemd tussen liftarms en er zitten dus geen universal joints in de aandrijfas naar de wielen (wel in de C shape pivot frame natuurlijk), het hele diff beweegt als de vering inveert.

Lastig te zien op de foto denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFz1XPiP-on1vTf79hquAFej_XM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TfCbamNSpppXN6gZy4nEnCCj.jpg?f=user_large

Klein snipje uit de handleiding maakt het wat duidelijker denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoJ_LCfZH1z-ZiKqCEr1szUY6FM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H4ziBi3cSBUMD68nFFwWywGS.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 08-12-2021 11:16 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
yeah..vandaag jarig..bijzondere verjaardag zo in quarantaine. Vrouwlief is positief getest, dus helaas..
Zelf geen klachten gelukkig.

Hoef me niet te vervelen. Dit namelijk cadeau gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlWDmIsVEpGdfUXCuYIjHpdj4Zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15SFXV3IVp3WMJjBERCRZrYy.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
bvsteyn schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:36:
yeah..vandaag jarig..bijzondere verjaardag zo in quarantaine. Vrouwlief is positief getest, dus helaas..

[Afbeelding]

_/-\o_
Leuke set!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31

[Afbeelding]

_/-\o_
Gefeliciteerd en leuke set!

Ik zie toevallig net op de Lego site dat mijn bestelling in het magazijn is en klaar wordt gemaakt voor verzending. Laat die Titanic maar deze kant opkomen :D Eerste set in een aantal jaar weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Ik zat al een beetje te azen op de 42128 en zojuist besteld bij Mister Bricks voor €109. Dus wie ook nog op zoek was, misschien wel een leuke aanbieding.

Twijfel een beetje om hem zelf in elkaar te zetten of aan m’n vrouw over te laten. Die wil wel eens kennismaken met Technic. Wilde ze eigenlijk doen met mijn jaren tachtig setjes, maar dit is misschien wel een mooiere set daarvoor.

[ Voor 43% gewijzigd door Cass Casey op 08-12-2021 11:57 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De kids van 3 en6 hier hadden van SInterklaas Technic gekregen, de Max D en Gravedigger Monsterjam trucks.
Vinden ze fantastisch, maar uiteraard nog te klein om te bouwen. Dus papa is alweer twee dagen de hele avond aan de Lego. Lekker net als vroeger op de grond in mijn trainingsbox O+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
The Eagle schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:57:
De kids van 3 en6 hier hadden van SInterklaas Technic gekregen, de Max D en Gravedigger Monsterjam trucks.
Vinden ze fantastisch, maar uiteraard nog te klein om te bouwen. Dus papa is alweer twee dagen de hele avond aan de Lego. Lekker net als vroeger op de grond in mijn trainingsbox O+
Waarom niet samen bouwen? Dat doe ik ook met mijn dochter van 3. Zij mag dan de juiste stukjes uitzoeken die ik vervolgens opbouw. Kost je wel een enorme portie geduld maar vooruit ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:05
Heeft hier iemand een goede tip voor voor tafels om de Lego op te stallen? De hobby begint uit de hand te lopen en wil in een U en later M vorm tafels neerzetten om sets op te plaatsen en mee te kunnen spelen. Een beetje zoals in THE LEGO Movie :)

Met een edit nog een plaatje van de laatste aanwinsten van de afgelopen maanden en mede aanstichters van het 'probleem':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4ovRU3nNlKAL1rL0VCX7FH6WTI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/pkjItBUTtIdpHRw7v6U1Q0I1.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door LCHero op 08-12-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@la_fusion Samen bouwen is leuk, maar je moet wel geduldig zijn. Wij doen dat met City of Friends sets ook trouwens. Dan mag ik zoeken en bouwt mijn dochter.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KQtR6IZQJClli_XUmj_ty962h4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a13dtXFsVzcBHWyDENs4ZjCW.jpg?f=user_large

Hij is binnen. De doos is een beetje ingedeukt op 1 hoek. Bol moet inderdaad het beter verpakken, deze Lego doos zat in een veel grotere doos zonder extra verpakkingsmateriaal.

[ Voor 25% gewijzigd door zonoskar op 08-12-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Blijkbaar komt er geen tweede grote GWP tijdens de feestdagen: Second Christmas GWP cancelled (brickset artikel).
An official statement issued by LEGO today states that "We decided not to release this product as it didn't meet our strict quality standards. Because we work so hard to provide the best possible play experiences, we never compromise the quality of our products."
In het artikel staat ook nog een nagemaakte foto van het mogelijke product.

Beetje spijtig uiteraard, maar in zekere zin wel beter voor de portefeuille. Indien er een mooie GWP aankomt in januari (icm nieuwe modular) die wsl ook een hoge aankoopdrempel zal hebben is dit misschien 'a blessing in disguise'?

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 08-12-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
Kapoen schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:42:
Blijkbaar komt er geen tweede grote GWP tijdens de feestdagen: Second Christmas GWP cancelled (brickset artikel).

[...]

In het artikel staat ook nog een nagemaakte foto van het mogelijke product.

Beetje spijtig uiteraard, maar in zekere zin wel beter voor de portefeuille. Indien er een mooie GWP aankomt in januari (icm nieuwe modular) die wsl ook een hoge aankoopdrempel zal hebben is dit misschien 'a blessing in disguise'?
Als de mockup een beetje klopt (blijkbaar gebaseerd op een eerder lek), zag deze er wel veel leuker uit dan Santa's Front Yard. Jammer!

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:34:
[Afbeelding]

Hij is binnen. De doos is een beetje ingedeukt op 1 hoek. Bol moet inderdaad het beter verpakken, deze Lego doos zat in een veel grotere doos zonder extra verpakkingsmateriaal.
Ligt aan de inpakmedewerker. Tweemaal hetzelfde besteld en wereld van verschil hoe beide pakketten aankwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
/

[ Voor 109% gewijzigd door Knolpower! op 08-12-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Knolpower! schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:27:
Ik ben nu de Cat D11 Buldozer aan het bouwen en aan bijna het einde van deel 2 moet je een tussen test doen om de functies te controleren.
Nu heb ik zo goed mogelijk opgelet tijdens het bouwen maar krijg ik bij alle functies het volgende probleem:
Eerst hoor ik een soort van hoge piep (lijkt alsof het motortje vast loopt), dan dan gaat even heel snel heen en terug bewegen en dan doet die het wel volledig.
Nu is mijn vraag, heb ik hier een fout gemaakt, of hoort dit erbij? (Bijv. het positioneren van de juiste gears of de limieten opzoeken)
nah, das het geluid van een servo motortje, denk wel dat het nromaal is dus.
Maar hij moet wel ff initaliseren, dus ff kijken tot waar hij kan draaien. Dat kan de reden zijn dat hij alle kanten op gaat. Echt puur dus de max opzoeken voor beide richtingen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
/

[ Voor 115% gewijzigd door Knolpower! op 08-12-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
/

[ Voor 131% gewijzigd door Knolpower! op 08-12-2021 21:12 ]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• bvsteyn
Vandaag de laatste hand gelegd aan de bouw van een alternatief van de boomhut (21318). Het is de ‘lighthouse’ geworden. Erg gave MOC om te maken! Zit goed en stevig in elkaar.

Af en toe wel puzzelen om te zien waar welk blokje precies moet komen. Maar heb me er enorm mee vermaakt! Aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yH-dNfT1d-MGR7URgYqZwcFu4BI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0gZT093Yaw9eB9a7yWbH3pv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l60gGQ-qyWp-immNthBuotXdQIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6u1mkAgin7PwMPJSbYcv2v2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgRaPAFlmM2NmoxJelMdNhTrP_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMlAk4FEOaPq0tXyCIsNyvbI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yjn4b_SyJih9CFx2zODdYmvTllA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJEWI0dNLa5N9MKIOn7MzRmh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/appVlfHb1q9bRfs_27CTk3fVk-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOPb10kHekoHUtRzkH8IBd4O.jpg?f=fotoalbum_large

Ook bijzondere constructies, zoals hier bij de onderzijde van het dak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUht3guD4qeTUUriWKeTsG-tCQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2WuLeAHyoIpRONvTc0iDoSd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:54
Onlangs de LEGO Technic RC Stunt Racer - 42095 aangeschaft en in tegenstelling tot vele andere met een motortje heeft deze simpele hardware bediening i.p.v. bluetooth en zit er behoorlijk wat snelheid in!

Heeft iemand een idee welke sets vergelijkbaar en goed verkrijgbaar zijn (eventueel tweedehands)?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Knolpower! schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:32:
Niemand die deze set heeft en weet of klopt?
Zit nu een beetje in een dubio of doorgaan of opnieuw beginnen
Ik heb deze set niet maar, helemaal opnieuw beginnen ? Kun je ook een aantal stappen terug ?
Uit ervaring weet ik dat bepaalde onderdelen niet te strak moeten (mogen) zitten; tandwielen op assen en vooral niet wanneer deze "opgesloten" zitten tussen beams bijvoorbeeld.
Heb je al YT geraadpleegd? Daar is vaak heel veel te vinden. Succes iig !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jorco schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:41:
Onlangs de LEGO Technic RC Stunt Racer - 42095 aangeschaft en in tegenstelling tot vele andere met een motortje heeft deze simpele hardware bediening i.p.v. bluetooth en zit er behoorlijk wat snelheid in!

Heeft iemand een idee welke sets vergelijkbaar en goed verkrijgbaar zijn (eventueel tweedehands)?
Zo te zien is er nog een andere versie van (geweest), maar die is nu uit de handel. Misschien dat die tweedehands wel te krijgen is?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jakkus
Voor wie zich zorgen maakte over de gevallen fietser: inmiddels is er een goed ziekenhuis in de stad gekomen. Eindelijk kunnen de inwoners van Steendam rekenen op goede zorg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPNphwh5cMCkpTRDjhTIo0fd28s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rF5w1cMirMQfQe0odCKlWaJi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwHnzIwd6k_Zs9xz9SN-GVb_HVU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwxorK81jgm0OArnVPfxLlMw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1KdLxikhm1LQWgJ6fEH9NiKVPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D27LeqEDri0r8NHlaDc7CRKq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diqGObNm24c3n0RMAC6cakICfaw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAiu4CzoDelTtQAxd2CILOmR.jpg?f=fotoalbum_tile

@bvsteyn Dat ziet er goed uit! Ik kende die moc helemaal niet. Leuk dat je die gebouwd hebt. Het resultaat ziet er goed uit :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[Afbeelding]

_/-\o_
Leuke geintjes in deze build:

Lego
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVv46ffGCv8ddGYLcfD5s9s-m38=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2AQRZvzgkbKCIosfDd1K0Ui.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6ru7R0D3HJw0BOeOuA4DtIjuJ4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sjwkg4uoVNCS5EEWqxIq8pTo.jpg?f=fotoalbum_small

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Jakkus schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:32:
Voor wie zich zorgen maakte over de gevallen fietser: inmiddels is er een goed ziekenhuis in de stad gekomen. Eindelijk kunnen de inwoners van Steendam rekenen op goede zorg.

@bvsteyn Dat ziet er goed uit! Ik kende die moc helemaal niet. Leuk dat je die gebouwd hebt. Het resultaat ziet er goed uit :)
Die stad van jou blijft gaaf! Zoveel ruimte krijg ik hier niet voor mijn Lego. Maar mijn vrouw gaf wel aan dat we maar een hoek op zolder moeten maken, dus ik zie mogelijkheden..😉

Van die boomhut zijn nog veel meer MOC’s, dus ik schat zo maar in dat ik binnenkort weer een andere uitkies.

Maar goed, eerst de hoek garage maar eens bouwen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
Na het lezen van deze review begin ik wat enthousiaster te worden over de nieuwe modular (10297).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
meesje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:42:
Na het lezen van deze review begin ik wat enthousiaster te worden over de nieuwe modular (10297).
Hier zal hij ook zeker komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

meesje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:42:
Ziet er goed uit :9~

Zet de datum van bestellen in agenda oOo

Corner garage is reeds al een jaar gebouwd, maar die techniek grapjes vond ik leuk (ook de grapjes in de Detective office build).

[ Voor 16% gewijzigd door aReaRe op 08-12-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Wat is nu de doelgroep van de Creator serie? Dus niet ‘expert’ of ‘3in1’? Tot voor kort wist ik niet eens dat een dergelijk thema (maar niet officieel?) bestond.
Als ik kijk naar de nieuwe sets dan zouden zeker drie van de vier sets een 18+ label mogen krijgen. Hierbij denk ik dan aan de zonnebloemen en de twee ansichtkaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
@aReaRe Ik heb ook erg genoten van de grapjes in de Detective's Office. Dat blijft voor mij één van de beste modulaire gebouwen!

Naar de nieuwe ben ik ook ontzettend benieuwd. @meesje Dank voor het delen van de review. Ik vind het heel gaaf om hem helemaal onderin rond te zien draaien, dan zie je mooi dat effect van de bijzondere hoek van het gebouw. En ook het dak ga ik steeds mooier vinden. Waar ik heel erg blij van word is dat het een keer geen gebouw in Amerikaanse stijl is, maar meer (Zuid-)Europees :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

[quote]Afas schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:31:
Al met al is de Flatiron building een goede kandidaat voor de architecture serie of als iemand een mooi model maakt voor Ideas.
Meer dan kandidaat is al gedaan.
https://www.lego.com/nl-nl/product/flatiron-building-21023

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Jakkus schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:32:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Over ziekenhuizen gesproken, het nieuwe aangekondigde ziekenhuis ziet er wel goed uit.

https://www.lego.com/cdn/...&width=65&height=45&dpr=2

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Zeehond Ja, leuk dat er weer een uitkomt! Voor mij had de vorige alleen nog iets meer een realistische look als ziekenhuis, daarom ben ik toch voor deze gegaan.

Hebben jullie trouwens de bouwsteentjes-adventskalender al gezien? Ik kwam hem net tegen, leuke opdracht voor vandaag :)
https://bouwsteentjes.inf...jes-advent-kalender-2021/

[ Voor 37% gewijzigd door Jakkus op 08-12-2021 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
https://www.nu.nl/economi...m.html#coral_talk_wrapper

Speelgoedfabrikant LEGO gaat in Vietnam een fabriek bouwen die ongeveer 1 miljard dollar (885 miljoen euro) moet gaan kosten. Het bedrijf hoopt met de nieuwe fabriek beter aan de vraag naar LEGO in Azië te kunnen voldoen.

De plannen van het Deense bedrijf moeten ruim vierduizend banen opleveren. De fabriek komt te staan in de buurt van Ho Chi Minhstad, in het zuiden van Vietnam. De bouw begint in de tweede helft van volgend jaar. De eerste LEGO-steentjes rollen in 2024 van de band.

De fabriek in Vietnam moet dankzij zonnepanelen klimaatneutraal kunnen produceren. LEGO gaat daarnaast 50.000 bomen planten in het land. Hiermee wil het bedrijf de planten en struiken compenseren die plaats moeten maken voor de nieuwe fabriek.

Voor LEGO is de nieuwe fabriek niet de eerste productielocatie in Azië. Het bedrijf is al actief in China. Verder heeft het fabrieken in thuisland Denemarken, Tsjechië, Hongarije en Mexico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
meesje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:23:
Wat is nu de doelgroep van de Creator serie? Dus niet ‘expert’ of ‘3in1’? Tot voor kort wist ik niet eens dat een dergelijk thema (maar niet officieel?) bestond.
Tot een paar jaar terug was er al een enkele Creator reeks, maar deze is toen opgesplitst in een Expert en een 3-in-1. Denk dat ze ontdekt hebben dat een aantal sets eigenlijk niet goed in te delen zijn, zowel geen Expert als 3-in-1. En "adults welcome" is een sub-thema, geen hoofdthema. En zie daar "Creator" weer het licht zien.

De ansichtkaarten zijn trouwens alweer gecanceld/on hold gezet, ze zijn iig alweer van de Lego site verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Ik heb zitten kijken maar zie niet specifiek de geintjes? Of bedoel je de handigheidjes? Ik zie vooral creatieve manieren om bepaalde dingen die je in een autogarage ziet na te bouwen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:29
Jakkus schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:20:
@Zeehond Ja, leuk dat er weer een uitkomt! Voor mij had de vorige alleen nog iets meer een realistische look als ziekenhuis, daarom ben ik toch voor deze gegaan.

Hebben jullie trouwens de bouwsteentjes-adventskalender al gezien? Ik kwam hem net tegen, leuke opdracht voor vandaag :)
https://bouwsteentjes.inf...jes-advent-kalender-2021/
Had je dat ziekenhuis nog niet? Ik heb daar ook een tijdje naar gezocht, maar de prijzen waren mega. Gelukkig komt er nu een nieuwe die ook best goed eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Cloud_VII Op dit moment was hij op marktplaats redelijk goed te krijgen, misschien doordat de nieuwe eraan komt. Mij viel de prijs in elk geval erg mee. Toen ik hem eerder zocht was hij een stuk duurder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
Leuke MOC gebouwd van de Dom's charger 42111 https://rebrickable.com/m...m-pickup-alternate-build/

Op de foto niet echt goed te zien maar ik vind de verschijning bruter dan het A model.
Leuke techniekjes gebruikt en de 2 standen vering (eigenlijk wel of geen vering) is ook grappig gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dw-aNlCcuMTGHvp5b9U5DKamDUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWHCidYhAvvkAWtaIBo1dYkq.jpg?f=fotoalbum_large

Er valt natuurlijk altijd te verbeteren, op te leuken dus voorlopig nog even bezig 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hou er wel van om te bouwen zonder kleurenkots :) (ja, die rode onderdelen worden nog vervangen, mijn bricklink order zou vandaag binnen moeten komen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7Uf1cNNuKwPz7IVlmmC5PbBhZQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hRGOwXYN5NTxOEu2ZhzCrNPG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HN7xwoW5nfD56aLEUmNoTKIY14Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Eev75V7WqYY3uVtFdPHNJzH7.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 09-12-2021 15:57 . Reden: Bricklink order is binnen, rode onderdelen geswapped. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
zonoskar schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:48:
Ik hou er wel van om te bouwen zonder kleurenkots :) (ja, die rode onderdelen worden nog vervangen, mijn bricklink order zou vandaag binnen moeten komen)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helemaal mee eens. Jammer genoeg heeft Lego niet veel keuze wat de pins betreft. Die lange blauwe pins met frictie bestaan in het zwart maar kosten 45 cent p/st ofzo :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22

vectormatic

Warlock of the doorlock

@zonoskar v8 in de raptor? Ben je zelf aan t freewheelen, of heb je alternatieve instructies?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 19:30
vectormatic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:54:
@zonoskar v8 in de raptor? Ben je zelf aan t freewheelen, of heb je alternatieve instructies?
zonoskar in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:11
Deze build kwam op mijn feed tegen: YouTube: LEGO 10294 Titanic - 135 cm, 0 stickers & not hollow - detailed buil...

Heb weinig met Lego, maar dat stuk zou ik best wel in de huiskamer willen hebben als ik een koopwoning weet de bemachtigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yanivano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:43
Hallo allemaal,

Ik had graag wat advies gehad, als Lego leek ;)

Mijn zoontje van 5 is sinds een paar maandjes helemaal into Lego. Hij heeft voor Sinterklaas dan ook een aantal zaken cadeau gekregen. Lego City: Brandweerkazerne, Politiekazerne, Gevangenentransport, Carwash,...

Hij heeft die allemaal op een paar daagjes quasi volledig in zijn 1tje gebouwd, en is er helemaal gek van.

Nu wordt hij in januari 6 jaar, en wilt hij uiteraard nog Lego :)

Zijn er sets die jullie me kunnen aanraden voor een jongen van die leeftijd? Hij is er best goed mee, dus mag denk ik ook wel wat boven zijn leeftijd zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:54:
Ik heb wat instructies via Rebrickable: https://rebrickable.com/m...6-raptor-v-8-4x4/#details De V8 past. Net. Er was niet genoeg ruimte om de cilinderkoppen helemaal vast te maken, dus je kan ze nog een beetje draaien. Dat is wel jammer, maar ik zie ook niet meteen hoe dat beter kan, er is niet genoeg ruimte.
mir4dor schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:53:
Helemaal mee eens. Jammer genoeg heeft Lego niet veel keuze wat de pins betreft. Die lange blauwe pins met frictie bestaan in het zwart maar kosten 45 cent p/st ofzo :N
Die zwarte 3L pins kosten 11-13 cent, dus het is wel meer dan blauwe, maar niet zo erg als 45 cent. Die 2L axle met pin in het zwart zijn wel heel duur (meer dan 1 euro per stuk).

@Yanivano Mijn 6 jarig neefje is helemaal weg van Ninjago sets. Ninja's en draken, klinkt perfect voor een jong ventje.

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 09-12-2021 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Yanivano schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:46:
Hallo allemaal,

Ik had graag wat advies gehad, als Lego leek ;)

Mijn zoontje van 5 is sinds een paar maandjes helemaal into Lego. Hij heeft voor Sinterklaas dan ook een aantal zaken cadeau gekregen. Lego City: Brandweerkazerne, Politiekazerne, Gevangenentransport, Carwash,...

Hij heeft die allemaal op een paar daagjes quasi volledig in zijn 1tje gebouwd, en is er helemaal gek van.

Nu wordt hij in januari 6 jaar, en wilt hij uiteraard nog Lego :)

Zijn er sets die jullie me kunnen aanraden voor een jongen van die leeftijd? Hij is er best goed mee, dus mag denk ik ook wel wat boven zijn leeftijd zijn.

Alvast bedankt!
Hij heeft nu dus allemaal gebouwen gekregen zodat er een stad gebouwd kan worden? Als je in die hoek wil zitten.... er zijn nog gebouwen van Creator 3-in-1 om z'n stad nog verder uit te breiden. Of je gaat helemaal een stap verder en koopt een modulair gebouw, zoals bookshop.

Je kunt natuurlijk ook denken aan een passagier- of goederen trein wat door z'n stadje gaat. Of je koopt wat wegdelen en doet er wat speed champions setjes bij zodat er street races gehouden kunnen worden in de stad.

Of wil je iets TOTAAL anders? Dan zou je nog kunnen kijken naar Technic. Ik weet niet of je daar al naar gekeken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
Gim schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:59:
[...]

Hij heeft nu dus allemaal gebouwen gekregen zodat er een stad gebouwd kan worden? Als je in die hoek wil zitten.... er zijn nog gebouwen van Creator 3-in-1 om z'n stad nog verder uit te breiden. Of je gaat helemaal een stap verder en koopt een modulair gebouw, zoals bookshop.

Je kunt natuurlijk ook denken aan een passagier- of goederen trein wat door z'n stadje gaat. Of je koopt wat wegdelen en doet er wat speed champions setjes bij zodat er street races gehouden kunnen worden in de stad.

Of wil je iets TOTAAL anders? Dan zou je nog kunnen kijken naar Technic. Ik weet niet of je daar al naar gekeken hebt?
Ik heb de indruk dat hij gebouwen om een eigen stadje te bouwen op zich wel het leukste vindt ja.
Wegdelen lijken me op zich misschien wel interessant, omdat er momenteel geen wegen zijn bij de politie- en brandweerkazerne. Wel bij zijn carwash met pizzeria, zou misschien leuk zijn als hij deze met mekaar kan verbinden. Wat kan daar het beste voor aangeschaft worden in dat geval? Sorry voor de wellicht domme vraag... Een trein lijkt me ook wel erg leuk eigenlijk, is daar ook een leuke set die je me kan aanraden?

Hij is ook wel into Mario, maar om 1 of andere reden spreekt die set mij persoonlijk dan weer wat minder aan, ziet er nogal erg basic uit, voor toch best wat geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Yanivano schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:16:
[...]

Ik heb de indruk dat hij gebouwen om een eigen stadje te bouwen op zich wel het leukste vindt ja.
Wegdelen lijken me op zich misschien wel interessant, omdat er momenteel geen wegen zijn bij de politie- en brandweerkazerne. Wel bij zijn carwash met pizzeria, zou misschien leuk zijn als hij deze met mekaar kan verbinden. Wat kan daar het beste voor aangeschaft worden in dat geval? Sorry voor de wellicht domme vraag... Een trein lijkt me ook wel erg leuk eigenlijk, is daar ook een leuke set die je me kan aanraden?

Hij is ook wel into Mario, maar om 1 of andere reden spreekt die set mij persoonlijk dan weer wat minder aan, ziet er nogal erg basic uit, voor toch best wat geld.
Hallo Yanivano,

Allereerst een handige link waarmee jij waarschijnlijk geld kan uitsparen: brickwatch (zet in het menu rechtsboven de juiste versie NL of BE)
Met brickwatch kan je de goedkoopste prijzen opzoeken voor de vele suggesties die je waarschijnlijk nog zal krijgen hier ;)

Laat ik zelf ook maar wat op tafel gooien dan:
60292 Stadscentrum
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/60292-1.jpg?202009140336
Zoals je ziet krijg je hier al wat straatmateriaal bij.
60304 Straatplaten
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/60304-1.jpg?202009140336
Dit is gewoon een aanvulpak.

In brickwatch kan je beide codes invullen (60292 en 60304) en daarmee eventueel goede deals opsnorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
Kapoen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:25:
[...]

Hallo Yanivano,

Allereerst een handige link waarmee jij waarschijnlijk geld kan uitsparen: brickwatch (zet in het menu rechtsboven de juiste versie NL of BE)
Met brickwatch kan je de goedkoopste prijzen opzoeken voor de vele suggesties die je waarschijnlijk nog zal krijgen hier ;)

Laat ik zelf ook maar wat op tafel gooien dan:
60292 Stadscentrum
[Afbeelding]
Zoals je ziet krijg je hier al wat straatmateriaal bij.
60304 Straatplaten
[Afbeelding]
Dit is gewoon een aanvulpak.

In brickwatch kan je beide codes invullen (60292 en 60304) en daarmee eventueel goede deals opsnorren.
Deze heeft hij inderdaad voor Sinterklaas gekregen, en is idd een hele leuke set! Alvast bedankt voor de tips! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
Yanivano schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:16:
[...]

Voor wegdelen is er momenteel enkel die set die Kapoen heeft vermeld.
Vroeger waren er zoals onderstaande, maar die ga je nog moeilijk vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2rCAg4QRIquIFkSIiceE5V8hrc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YvPq1WlkzXxLgr173FkIx4j2.png?f=user_large

Soms is het leuker om een paar kleinere sets te krijgen ipv 1 grote.
Stel dat hij ook fan is van vb spiderman , neem je zo een goedkoop setje (bijvoorbeeld set 76172), en gooit er een paar andere met boeven of zo bij.
Als kind ging het mij ook vooral om verhalen spelen, niet zozeer grote gebouwen (dat komt als hij wat meer sets heeft).
Zo'n modular als de bookstore (10270) zou ik nog niet nemen, lijkt me wat te lang werk.

Een trein zoals de laatste vrachttrein (60198) is ook een prima set me dunkt.

De nummertjes tussen haakjes in dit bericht kan je in brickwatch invoeren om de goedkoopste prijs te vinden.
Let wel, Lego is verslavend, en dat kan levenslang zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door KrusT op 09-12-2021 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Yanivano schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:26:
[...]

Deze heeft hij inderdaad voor Sinterklaas gekregen, en is idd een hele leuke set! Alvast bedankt voor de tips! :*)
Oeps, niet goed gelezen dan, sorry 8)7

Laat ik proberen dat recht te zetten, met misschien een rare suggestie ;)

Vanaf 1 januari komt onderstaande set beschikbaar in het 'Monkie Kid' thema.
Dit is een Aziatisch getint actie thema. Dit is een redelijk grote set met een stadsdeel:
80036 Lantaarn Stad
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/80036-1.jpg?202111250808

Het nadeel is dat je wellicht niet meteen goede deal zal scoren als je op 1 januari al bestelt (bij Lego zelf).
Hier kan je wel al eens kijken wat deze set allemaal te bieden heeft: youtube - Lego 80036 review
*edit* ook belangrijk aan deze set, er zitten nogal veel stickers bij. Dat is dus een klus voor de papa >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 09-12-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
KrusT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:40:
[...]

Voor wegdelen is er momenteel enkel die set die Kapoen heeft vermeld.
Vroeger waren er zoals onderstaande, maar die ga je nog moeilijk vinden.
[Afbeelding]

Soms is het leuker om een paar kleinere sets te krijgen ipv 1 grote.
Stel dat hij ook fan is van vb spiderman , neem je zo een goedkoop setje (bijvoorbeeld set 76172), en gooit er een paar andere met boeven of zo bij.
Als kind ging het mij ook vooral om verhalen spelen, niet zozeer grote gebouwen (dat komt als hij wat meer sets heeft).
Zo'n modular als de bookstore (10270) zou ik nog niet nemen, lijkt me wat te lang werk.

Een trein zoals de laatste vrachttrein (60198) is ook een prima set me dunkt.

De nummertjes tussen haakjes in dit bericht kan je in brickwatch invoeren om de goedkoopste prijs te vinden.
Let wel, Lego is verslavend, en dat kan levenslang zijn.
Ik had toevallig net die 60198 openstaan, die lijkt me zelf erg leuk eigenlijk.
Ga het straks eens bekijken met hem, begin het zelf ondertussen ook leuk te vinden. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
Yanivano schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:42:
[...]

Ik had toevallig net die 60198 openstaan, die lijkt me zelf erg leuk eigenlijk.
Ga het straks eens bekijken met hem, begin het zelf ondertussen ook leuk te vinden. :9
Oei, let dan maar op! ;)

Ander voorbeeldje, laatst heb ik Batman met de Pengiun gekocht (40453), en dit lijkt mij ook voor een kind een prima set te zijn.
Veel dynamiet, kluizen met geld, kortom, verhaalmateriaal ten top

[ Voor 10% gewijzigd door KrusT op 09-12-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik word helemaal gestoord van die geautomatiseerde compressor van mij die continue aanspringt. Ik wil als tijdelijke oplossing de luchtbuffer vergroten. Aangezien airtanks tegenwoordig voor minstens €15 gaan is dat geen oplossing. Ik zat te denken om een 1,5L PET fles te gebruiken. Het idee is een gaatje te boren in de dop en daardoor een pneumatic slangetje of een rigid hose te voeren. Maar hoe krijg ik deze verbinding luchtdicht en bestand tegen 3 bar, heeft iemand daar een idee voor? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pagina: 1 ... 138 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .