Dank voor de reacties! Ik probeer hieronder op nog enkele vragen te reageren.
@
BarryH In het menu van de thermostaat kan ik de opgenomen energie en de geproduceerde warmte aflezen (overigens lijken die getallen niet helemaal zuiver).
Heel 2019 heeft de WP 1567 kWh opgenomen en 3682 kWh warmte opgewekt voor alleen de verwarming. Dat zou een COP van 2,35 betekenen als ik het goed heb, dat lijkt mij bizar laag in vergelijking met de genoemde COP 4.
November 2020 heeft de WP 100 kWh aan elektra opgenomen en 376 kWh aan warmte geproduceerd. Dat zou een COP van 3,76 zijn.
Als ik dat afzet tegen de performance tabel die @
Remco45 heeft bijgevoegd, dan zou de COP van november te laag zijn. Als ik namelijk kijk naar de gemiddelde temperatuur in november tot dit moment dan bedraagt die ongeveer 6 graden celsius en de WP draait het grootste gedeelte van zijn runs overdag. De berekende COP komt meer overeen met de COP die je behaald op een buitentemperatuur van 2 graden.
Ik zal deze informatie neerleggen bij de installateur en eens kijken wat daar uit gaat komen.
@
Chris_82 Wat bedoel je precies met een grote open verbinding? Uiteraard meer dan bereid om andere foto's te knippen als daar behoefte aan bestaat.
@
Grolsch Ik ga ook nog eens testen met een vaste aanvoer van 29 graden. Hoe kan je precies een vaste aanvoer instellen? Ik kan in het menu van de Ecodan alleen een bereik aangeven en de laagste maximum waarde is 35 graden.
Verder heb ik vandaag ook nog gekeken naar de TH7 waarde en deze was vier graden lager dan de buitentemperatuur. Maar hij stond vandaag op een lager tempo te draaien. Zometeen gaat de SWW run en daar zal ik ook de waardes in de gaten houden.
SWW is nu een kwartiertje bezig en de temperatuur is met 7 graden gedaald. Zie de volgende foto's:
https://imgur.com/Yzq6nft - TH7 = 11
https://imgur.com/ppmvoTr - TH7 = 4
Weer wat geleerd over het defrosten. Het blijft mij wat onduidelijk waar dat nu van afhankelijk is.
@
Dapdodo De WTW zuigt in de kap zijn lucht aan en de afvoerlucht wordt aan de andere kant van het dak uitgeblazen, daar zit wel een duidelijke scheiding in. Hoe precies in de kap de lucht wordt aangezogen, is mij niet duidelijk. Ik kan de kap helaas niet van dichtbij inspecteren.
[
Voor 4% gewijzigd door
robeeert op 24-11-2020 15:48
. Reden: Foto's van TH7 toegevoegd ]