En daar ontdek ik het nadeel van de Honeywell Evohome. Deze settings kan ik nergens vinden, dus ik denk dat dat allemaal onzichtbaar en niet instelbaar onder de motorkap van de Honeywell Evohome gebeurt. Enige wat ik kan instellen is maximaal aantal schakelmomenten en minimale tijdsduur per schakelmoment.Japie.G schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:40:
[...]
Gashaard heb ik ook. Nooit aan omdat het dan snoeiheet wordt haha. En ik heb een soort kronkel gekregen door al dat getune met de warmtepomp dat ik een aversie heb gekregen tegen onzuinig gas verstoken met de gashaard🤪🤪
Vindt het wel wat bijzonder dat je aan 3 schakelingen per uur nog komt. Wat is de hysterese van de thermostaten? Zou een run van een par uur verwachten en dan weer een paar uur stil.
Ben dus bang dat er verder weinig te tunen valt tussen de Evohome en de Remeha Elga Ace. Misschien durf ik het aan door er zelf nog iets tussen te bouwen en daarmee het “aan” signaal langer door te geven. Of... ik ga toch OpenTherm testen, maar daar moet ik een andere module voor kopen (r8810a1018 ) en dat kost ook weer iets van 100 euro...
[ Voor 18% gewijzigd door fmb op 15-11-2020 10:22 ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.