Ik meet en log de Ta en Tr en ben bezig om nog meer te gaan loggen.
Eerste screenshot is de dag dat ik de 1e verdeler om heb gebouwd rond 12:00
:strip_exif()/f/image/4rmelbe9JByjM1bEKjqEbWyu.jpg?f=fotoalbum_large)
2e screenshot is nadat ik gisteren de andere 2 verdelers heb vervangen (rond 11 uur)
De logging van daar voor is niet erg interessant en zal ik ook maar niet plaatsen. Daarbij was eerst de stooklijn verlaagd (van lijn 6 naar 5 bij nibe)
Na een paar dagen de GM verhoogd (technische gezien verlaagd

) van -60 naar -120
@
Ep Woody
Ik draai 100% WAR en de stooklijn staat nu op 25@10 volgens lijn 5 (geen idee of dat deze waarde bij nibe vergelijkbaar is met een standaard waarde/aanduiding?)
De Ta zakt nu iedere keer rustig naar circa 22a23 tijdens wachtstand en gaat vrij snel naar 27a28 op minimaal vermogen.
Laadpomp staat op automatische sturing
DOT staat op -10 (was-15) en dT bij DOT staat op 4 (was 7)
PS. Ik ben nog niet zo lang echt bezig met deze materie, dus het kzn goed dat ik iets mis.
Ik wou met mijn vorige bericht alleen maar aangezen dat van goed ingeregelde open verdeler naar gesloten niet altijd veel uit hoeft te maken, en dat het bij mij wat deed, maar niet zo veel zls ik had gehoopt.
Edit:
Een hogere temp is inderdaad niet wenselijk omdat het dan te warm wordt.
Een losse kamerthermostaat wil ik eigenlijk naar aan beginnen, omdat we in de winter regelmaatig alleen de houtkachel in de woonkamer gebruiken. Verder zit er op alle groepen een naregeling om zo te zorgen dat het nergens te warm wordt.
[
Voor 11% gewijzigd door
format5 op 21-10-2020 13:40
]