Ja heb ik inderdaad; Met de delta T en de flow die de circulatiepomp aangeeft kan ik ongeveer uitrekenen wat het afgegeven vermogen aan de vloer is. Dat zat op zo'n 5 kW toen de vloer nog koud was (bypass bij de vvw verdeler is dichtgedraaid, maar ik weet niet hoeveel debiet er dan toch nog via de bypass loopt, maar vermoed dat het niet heel veel zal zijn (max. 20%)Casper de Boer schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:18:
[...]
Heb je meters zitten op je ingaande en uitgaande temperatuur van je Robot verdeler? Deze gebruikt ik namelijk om te checken wat de ingaande temperatuur is.
Hoe doe jij de aansturing van de warmtepomp? Via een externe thermostaat?? Ik wil, om de potentiële problemen met de aansturing vanuit de Honeywell Evohome te voorkomen, in ieder geval testen door de Evohome alleen te gebruiken om de zones te bedienen. de WP houdt dan het boilervat op temperatuur, zolang de WP aanstaat. en wordt dus niet apart aangestuurd. Dit in ieder geval tijdelijk.[...]
Met buffervat inderdaad, een oude Remeha Sentry die ik andersom heb aangesloten (aanvoer onderin)
Even uit mij hoofd:
Vast debiet: 20l/min
Sturing: alleen water
Sensor: uitgaande temperatuur
Bovengrens hysterese: +4
Ondergrens hysterese: -7
Watertemperatuur: 30graden (op dit moment, 32 was overbodig)
Heb jij deze radiatoren altijd open staan? Dan heb je altijd aardig wat vermogen om af te gevenIn principe probeert de wp natuurlijk 30 graden uit te voeren. Zodra deze zijn warme minder goed kwijt kan (bijvoorbeeld door het dichtlopen van een vloerverwarmings groep) gaat de wp zijn uitvoer temperatuur verhogen. Hierdoor krijgen de overige groepen een wat hogere temperatuur (niet erg, deze ruimtes zijn immers nog niet op temperatuur). De wp blijft nu langzaam verder verhogen naar 34 graden. Doordat er ook een handdoek radiator (H1500xB600), een radiator in de garage (1.0 400Hx2600B) en een luchtverwarmer op de balansventilatie aangekoppeld zijn kunnen deze op een wat hogere temperatuur ook wat meer vermogen kwijt en blijft de wp aardig lang doordraaien.
Die zien er uit als mooie runs!Dit was afgelopen nacht (Tbuiten ~14°c):
[Afbeelding]
Zoals @BernieW ook al aanhaalt, het inregelen van een systeem kost een hoop tijd om goed te doen.
LG HM091MRU44 | LG WH20S