Señor Sjon schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:58:
[...]
Ik noem het een muilkorf omdat men het wil verplichten. Op vrijwillige basis hoor je mij niet. Tel daarbij op dat we vooral niet goed-werkende mondkapjes moeten gebruiken om de zorg vrij te houden en de zinloosheid druipt er wat mij betreft vanaf.
Maar je moet niet die beste maskers hebben. Er zit een hele wiskundige uitleg achter
edit: omdat niet iedereen de volledige video wil zien.
Men legt in de video op een makkelijke theoretische manier uit dat als 50% van de mensen een masker dragen dat 50% effectief is, je een totale effectiviteit haalt van 44% over de ganse groep. Ook kan men aan de hand van de cijfers aantonen dat als 60% van de bevolking een masker draagt dat 60% effectief is, de R-waarde van 2,5 naar onder 1 kan zakken.
De effectiviteit van een masker is niet alleen hoe goed het masker zelf filtert, maar ook of het goed gedragen wordt, hoe de uitgeademde lucht anders circuleert, ...
Op het einde verwijst men ook naar een
interactieve website waar je zelf met de cijfers aan het klooien kan, bijvoorbeeld omdat je vindt dat een masker beter werkt bij het uitademen dan bij het inademen.
Ook geeft men aan dat het een theoretische oefening is. Men geeft aan dat men het gedrag van de mensen niet kan sturen, en in de theorie gaat men er vanuit dat iedereen mengt, terwijl men er van kan uitgaan dat mensen die wel maskers dragen eerder zullen omgaan met mensen die ook maskers dragen, en dat mensen die totaal tegen het dragen van maskers zijn, eerder zullen omgaan met soortgelijken (men verwacht niet dat er maskerdragers zullen zijn op een betoging tegen maskerplicht)
[
Voor 54% gewijzigd door
Arator op 29-09-2020 15:45
]