Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.564 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:27

Agent47

I always close my contracts.

Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:30:
Het probleem van het laconieke gedrag van en groot deel van de mensen wordt niet opgelost door het dragen van een mondneusmasker (ik heb een hekel gekregen aan de term mondkapje). Het is wellicht een reminder afstand te houden (zoals men hier al zei, op kantoor krampachtig afstand houden, maar bij de lunch gaat het direct mis).

Maar ook ik vrees dat veel mensen dat ding als een excuus gebruiken om ziek buiten de deur te stappen (Ik heb toch een mondkapje op jonguhhh)
Het grootste probleem is dat mensen egoïstisch zijn. Je kunt mij niet wijs maken dat mensen graag ziek naar het werk gaan. Die hebben OF druk van werkgever OF een k*t leven thuis, anders ben je gewoon echt een zak als je ziek naar het werk / school gaat.

Maat van mij riep laatst: Oh ik ga er toch niet kapot aan. Ja thanks voor de rest eh, oetlul! Ik kan dan wel 24 zijn maar ik kom liever niet in het ziekenhuis. Het is puur de eigen drang van mensen. Het persé op vakantie moeten, het persé uit eten moeten, het met z'n 4 boodschappen moeten doen, het " ik moet dit artikel nu halen uit de winkel" type. Allemaal ik, ik , ik. Maar vervolgens wel scheijnheilig doen als je eigen familie of vrienden KO in het ziekenhuis liggen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Goed vanmorgen in een teamoverleg op mijn (VO) school samen met (ondersteunende) collega's (n.a.v gisteravond) toch even weer over thuiswerken begonnen.

No dice. Volgens onze leidinggevende hebben we een 'vitaal beroep' waarvoor deze norm niet geldt.

In mijn ogen verzint ie dat ter plekke maar goed ik ben er klaar mee.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Soms wel, deze keer niet.
Het gros van de Nederlanders een partner en/of kinderen. En zelfs de kluizenaars zullen niet een moestuin op het balkon hebben.
Om met je eigen woorden te spreken: grapjas.
In 2019 waren er 2,6 gezinnen met thuiswonende kinderen daarnaast kent Nederland naar schatting 3 miljoen singles. Jouw gros valt dus wel het een en ander op af te dingen.
En die kluizenaars kunnen rustig naar Appie waarbij zo afentoe eens iemand net wat te dichtbij komt maar dat is nog steeds geen valide reden om direct aan corona te denken bij ieder kuchje.
Voorbeeld: ik zit al vanaf maart in een bubbel:

Ik werk thuis.
Vrouw werkt thuis.
AH komt langs met de boodschappen.

Dat is meer mazzel met WFH dan veel mensen hebben. Dus ik hoef niet getest te worden met een kuchje?
Je kunt ook gewoon lezen wat ik schrijf in plaats van conclusies te trekken op basis van iets wat je denkt dat er staat. Quote anders even waar ik schrijf dat je niet getest hoeft te worden?
Wat ik schrijf is dat je bij een kuchje even moet nadenken of er een reden is om te denken dat dat corona zou kunnen zijn en op basis daarvan beslist of je een test afspraak moet maken.
Zo moeilijk is dat toch niet?
[quote]
Jammer de bammer:

De kinderen gaan weer naar school en moeten ze op het schoolplein worden opgehaald. Dus tsja... zeer zeker de risico's geminimaliseerd, maar het is nog steeds mogelijk dat we het oppikken.
[quote]
Dus denk je bij een kuchje even na wat je precies gedaan hebt in de dagen ervoor en maakt dan een weloverwogen besluit. Nogmaals, zo moeilijk is dat toch niet? Uiteraard kun je het wel moeilijk maken.
Verder, ik ben kerngezond, op een aantal flinke allergien na.

- Ik kuch elke ochtend wel even.
- Ik kuch als ik buiten ben geweest.
- Ik kuch als ik lekker ga bewegen.
- Als er iemand loopt te snoeien of maaien ga ik zeker een tijdje hoesten.
- Loopneus/verstopte neus? I learned to live with it (veel bewegen gaat het weer open, maar dan ga ik wel weer kuchen).
- Niezen? Laten we het daar maar niet over hebben :+
- Ik heb regelmatig keelpijn bij het opstaan (zou gek zijn als ik dat niet zou hebben met al dat niezen/hoesten).

Ik kan me elke dag wel laten testen. Dat is natuurlijk onzin (en alleen maar een risico), bovendien zonde van de test capaciteit. Aangezien ik grotendeels in de bubbel zit testen we tot nu toe alleen als mijn vrouw symptomen heeft (tot nu toe allemaal negatief). Dus als mijn vrouw asymptomatisch zou zijn is de kans dat ik snel aan de bel trek dus heel klein.
Heb het maar even bold gemaakt maar eigenlijk snap je dus prima wat ik schreef maar wil(de) je er alleen even tegenaan schoppen?
En natuurlijk is dit niet de doodsteek voor testen en natuurlijk is testen de hoeksteen van een goede aanpak. Zelfs met de grote hoeveelheid allergien is het geen probleem als er mensen onder de radar door gaan als je maar genoeg dragers er wel weet uit te pikken.
De hoeksteen is beperk het aantal contactmomenten zoveel mogelijk (vandaar ook de nieuwe maatregelen) en blijf thuis bij klachten. Testen is altijd achteraf als het contact en de eventuele besmetting er al geweest is.
Als we morgen honderd keer zoveel kunnen testen en binnen een paar uur de uitslag weten dan verandert er nog steeds helemaal niets als mensen hun gedrag niet aanpassen.
Maar dat een individue worstelt met de vraag "moet ik me laten testen of niet"? Ja, volkomen logisch.
Niks logisch aan zo lang het gezonde verstand maar gebruikt wordt.
Nogmaals, ik heb niks tegen testen ik heb wat tegen testen zonder noodzaak. Als je thuis werkt, tussen de middag even snel een broodje haalt bij de Appie en een dag later een paar keer kucht hoef je echt niet meteen naar een teststraat te rennen. Als we deze gevallen eruit kunnen filteren dan kunnen jij en je vrouw sneller getest worden en ook eerder het resultaat ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:01

Prx

Gunner schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:33:
Goed vanmorgen in een teamoverleg op mijn (VO) school samen met (ondersteunende) collega's (n.a.v gisteravond) toch even weer over thuiswerken begonnen.

No dice. Volgens onze leidinggevende hebben we een 'vitaal beroep' waarvoor deze norm niet geldt.

Volgens mij zei Rutte gisterenavond toch al dat scholen niet onder het verbod voor grote groepen vallen? Dus zijn intentie is om die gewoon actief te houden met volledige aanwezigheid, anders zou ik niet weten waarom je scholen erbuiten gaat houden. Dus kan me die reactie van de leidinggevende daar wel mee rijmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Werd gisteren nog door Rutte gezegd dat leraren gewoon door moeten gaan zoals zorg personeel. Anders hebben we weer een lockdown te pakken.
Kinderen thuis, ouders die niet of nauwelijks kunnen werken. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:40

ThunderNet

Flits!

Xavier schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:38:
[...]

Werd gisteren nog door Rutte gezegd dat leraren gewoon door moeten gaan zoals zorg personeel. Anders hebben we weer een lockdown te pakken.
Leraren wel, ondersteunend personeel is natuurlijk anders.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

Maak een melding bij de overheid, ze hebben toegezegd te gaan handhaven ;)
Of a rustig verderkijken voor een andere werkgever. Ik zou niet bij een baas willen werken die het eigen belang voor dat van zijn werknemers zet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Prx schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:38:
[...]

Volgens mij zei Rutte gisterenavond toch al dat scholen niet onder het verbod voor grote groepen vallen? Dus zijn intentie is om die gewoon actief te houden met volledige aanwezigheid, anders zou ik niet weten waarom je scholen erbuiten gaat houden. Dus kan me die reactie van de leidinggevende daar wel mee rijmen.
IK heb het niet over grote groepen he. Ik heb het over thuiswerken als norm. Ik ben systeembeheerder hier en mag gewoon vijf dagen op 'kantoor' melden.
Xavier schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:38:
[...]

Zoals in m'n post staat ben ik geen leraar.

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 29-09-2020 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:06

ultimateharry

Team Slayer:-)

Gunner schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:39:
[...]

IK heb het niet over grote groepen he. Ik heb het over thuiswerken als norm. Ik ben systeembeheerder hier en mag gewoon vijf dagen op 'kantoor' melden.

[...]
Echt debiel, dus je leidinggevende verschuilt zich waarschijnlijk achter een niet-bestaande norm (of uitsluiting daarvan). Dan kun je als werkgever nog steeds je gezond verstand gebruiken, en verantwoordelijkheid nemen.
Alsof er een regel van de overheid is dat systeembeheerders in het onderwijs fulltime op kantoor moeten werken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

[...]
Dat lijkt mij inderdaad geen vitaal beroep en wat ook prima op afstand kan.
Maarja als je gaat zoeken "Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens."
Denk dat het een grijs gebied is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:01

Prx

[...]

[...]
Dat laatste had je dan nog wel even helder mogen zetten, want dat viel echt niet uit je post te halen. :P Maar voor een systeembeheerder, als die zijn werk op afstand kan doen, vind ik dit inderdaad ook onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap die max 40 mensen als groep op straat niet zo. Daar is toch niet op te handhaven en te veel? Vijf of tien lijkt me dan veel makkelijker en beter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:51
Wat vinden jullie er van, dat een docent van 2e klas middelbaar. Selectief kinderen gaat aanwijzen die dan van hem een mondkapje moeten dragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:00

ikt

Wat wordt er toch krampachtig vastgehouden aan het idee dat mensen allemaal de overige regels laten varen wanneer er mondkapjes op moeten :/

1. Er zijn geen geluiden (nieuws) dat dit het geval is in het buitenland.
2. Er is onderzoek gedaan die wijst dat een mondkapjesverplichting geen negatief effect heeft op het hanteren van de andere maatregelen, zoals social distancing en (hand)hygiëne. Bron 1 Bron 2 (nog niet peer reviewed)

Volgens mij is het best duidelijk dat er geen tekenen zijn van risicocompensatie door het gebruik van maskers.

Uit overige onderzoeken en nieuwsartikelen zijn geringe, maar goede resultaten voor het dragen van een masker - variërend van dat het in een groep transmissie vermindert (bron) tot het verminderen van het aantal virusdeeltjes dat je kan besmetten mag je toch door een corona-wolk lopen (bron).

Als laatste - als er ook maar énig onderbouwd bewijs was dat maskers averechts zouden werken, dan zouden de anti-maskers dat wel met beide handen hebben aangegrepen en in protesten en over social media hebben geschreeuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ppeterr schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:49:
Wat vinden jullie er van, dat een docent van 2e klas middelbaar. Selectief kinderen gaat aanwijzen die dan van hem een mondkapje moeten dragen ?
of niemand , of iedereen (of eigen keuze kind)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als dit niet selectief is, maar omdat ze snotteren ofzo; prima lijkt me.
ikt schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:50:
Wat wordt er toch krampachtig vastgehouden aan het idee dat mensen allemaal de overige regels laten varen wanneer er mondkapjes op moeten :/
Nee, gek zeg... Mensen laten al vrij massaal de overige regels varen. Ook zonder kapjes.

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 29-09-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Mee eens als dit niet selectief is, ik moet even duidelijkheid hebben of dit van de hele klas wordt verwacht.

Ik krijg weer halve berichten vanuit die school.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan vragen waarom het is toch? Lijkt me dat hij er wel een reden voor heeft (leeftijd, snotteren, hoe dicht ze bij hem zitten en dat het niet random is of omdat hij ze niet aardig vindt?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:17

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
__fred__ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:32:
[...]

Ik ben in Lombardije (Italië) geweest en onderweg in Duitsland gestopt en overal namen ze de mondkapjes en hygiene bijzonder serieus. Ik hoef de statistieken er maar bij te pakken om te laten zien dat dat werkt:

https://news.google.com/c...F0bzty&gl=US&ceid=US%3Aen

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/germany/
Serieus? Verklaar dan gelijk ff Spanje en Noorwegen. Of gaat je redenatie dan opeens niet meer op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ZieMaar! schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:00:
[...]

Serieus? Verklaar dan gelijk ff Spanje en Noorwegen. Of gaat je redenatie dan opeens niet meer op?
Totaal andere mentaliteit en bevolkingsdichtheid.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Marzman schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:01:
[...]

Totaal andere mentaliteit en bevolkingsdichtheid.
En Duitsers hebben dezelfde mentaliteit als Nederlanders? Het punt was dat @__fred__ suggereert dat de mondkapjes ervoor zorgen dat Duitsland het beter doet. Ik denk dat je dat nooit zo kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Marzman schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:00:
[...]

Je kan vragen waarom het is toch? Lijkt me dat hij er wel een reden voor heeft (leeftijd, snotteren, hoe dicht ze bij hem zitten en dat het niet random is of omdat hij ze niet aardig vindt?)
Ja zeker, dat ga ik ook even uitzoeken. Er zit wat achterdocht bij mij bij. Ik heb hem paar weken terug thuis gehouden omdat er 8 zieken waren bij hem in de klas. Toen een soort "discussie" met een docent gehad waar het er uiteindelijk op neer kwam dat hij ongeoorloofd absent was volgens hem.

Diezelfde docent zit nu thuis met corona. Dus ik ben wat voorzichtig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
ZieMaar! schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:00:
[...]

Ik kan niet oordelen over Spanje en noorwegen, want daar ben ik niet geweest. Wat mij opviel op deze plekken is dat men heel strikt is met hygiëne en mondkapjes. Overal plastic handschoentjes in supermarkten bijvoorbeeld om je boodschappen te pakken. Reiniging van winkelwagentjes. Mondkapjes verplicht. Registratie in restaurants verplicht i.v.m. contactonderzoek. Dat soort zaken. Daar is in NL allemaal allang geen sprake meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
__fred__ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:04:
[...]

Ik kan niet oordelen over Spanje en noorwegen, want daar ben ik niet geweest. Wat mij opviel op deze plekken is dat men heel strikt is met hygiëne en mondkapjes. Overal plastic handschoentjes in supermarkten bijvoorbeeld om je boodschappen te pakken. Reiniging van winkelwagentjes. Mondkapjes verplicht. Registratie in restaurants verplicht i.v.m. contactonderzoek. Dat soort zaken. Daar is in NL allemaal allang geen sprake meer van.
Maar een mondkapje lost dat toch niet op? Want het punt was (maar misschien begreep ik je verkeerd ;)) toch juist dat de mondkapjes ervoor zorgen dat het goed ging in Duitsland? Of komt dat doordat ze de rest van de maatregelen (ook) serieus nemen? Want als iedereen dat doet, dan geloof ik wel dat mondkapjes een (zeer) minimaal verschil kunnen maken. Dat is echter niet wat ik zag in Duitsland en Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Stoney3K schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:05:
[...]

Nee, het probleem is dat de testcapaciteit niet onbeperkt is en dat je, ook als je negatief getest bent, je dan nog altijd in quarantaine moet blijven als je nog steeds klachten hebt. En als je pech hebt, moet je de rest van je gezin ook thuis houden.

Melden zich er bij ons 3 werknemers met verkoudheidsklachten in de werkplaats, dan staat de rest van de week de hele werkplaats stil. Zelfde wanneer je op de bouw werkt, of wanneer iemand chauffeur is in de logistiek.

Leuk dat je als IT'er misschien van thuis uit kan werken, maar genoeg mensen die dat niet kunnen omdat hun werk fysiek van aard is en niet achter elk willekeurig toetsenbord gedaan kan worden.

Ik was er ook voor geweest om het hele land gewoon 4 weken stil te leggen als dat de coronagolf op zou lossen. Maar dan heb je de coronagolf opgelost, en dan zit je met een faillisements- en ontslag-golf waar je nooit meer uit gaat komen.

Operatie geslaagd, patiënt overleden.
Ik begrijp de problemen wel ook van de werkgevers, ik werk in een klein bedrijf met een werkplaats. Maar men vergeet dat de hele corona crisis nu al miljarden heeft gekost en alleen maar meer blijft kosten als we op deze manier verder gaan.

Uiteindelijk zullen de kosten veel minder zijn als we een streng corona beleid hebben. Bedrijven hoeven niet te sluiten, zolang men zich maar aan de regels houd. Is iemand verkouden dan dient die persoon thuis te blijven en zich te laten testen, dat het testen nu allemaal langer duurt hebben de mensen zelf op zich afgeroepen. Als die persoon denkt wel lekker naar de zaak te komen en anderen ook besmet dan kan men het hele bedrijf sluiten. Dit is dus gewoon onwijs dom, zowel van de werknemer als werkgever.

Daarbij is ziek gewoon ziek, ik heb een hekel aan mensen die ook verkouden zijn lekker naar het werk komen en daar de hele dag niezen en aan het snotteren zijn. Twee dagen later zijn ze zo ziek dat ze thuis moeten blijven en in de tussentijd hebben ze ook anderen aangestoken 8)7
Dat is jammer genoeg het verstand van bepaalde mensen, ook daar zal een werkgever gewoon een streng beleid moeten hebben. Ik weet zeker dat niet alleen met corona maar ook andere infectieziekten het meest opgelopen wordt op de werkvloer. Juist omdat men daar over het algemeen gedurende de week met de meeste personen in aanraking komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

__fred__ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:32:
[...]

Ik ben in Lombardije (Italië) geweest en onderweg in Duitsland gestopt en overal namen ze de mondkapjes en hygiene bijzonder serieus. Ik hoef de statistieken er maar bij te pakken om te laten zien dat dat werkt:

https://news.google.com/c...F0bzty&gl=US&ceid=US%3Aen

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/germany/
Hier in Keulen geweest van de zomer en zelfs zwervers droegen mondkapjes. Nou is het natuurlijk zo dat mondkapjes niet erg effectief lijken maar de grootste druppels houden ze wel tegen, plus dat het, althans in mijn ervaring, ervoor zorgt dat je niet snel vergeet dat er echt iets aan de hand is en je een beetje afstand moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

__fred__ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:04:
[...]

Ja, ik denk dat mondkapjes daar onderdeel zijn van een norm in gedrag die gewoon veel hoger ligt dan die in NL, of in Spanje for that matter.
En er zal in die situatie waarschijnlijk een positief effect zijn (hoe groot of klein dat is de vraag) op de daadwerkelijke verspreiding. De verondersteld negatieve effecten (andere richtlijnen niet hanteren) zullen eerder nihil zijn. Het is immers onderdeel van een hogere norm.

Ter illustratie: https://nos.nl/nieuwsuur/...role-hoe-doen-ze-dat.html

[ Voor 6% gewijzigd door ultimateharry op 29-09-2020 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Andyk125 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:07:
[...]
Uiteindelijk zullen de kosten veel minder zijn als we een streng corona beleid hebben. Bedrijven hoeven niet te sluiten, zolang men zich maar aan de regels houd. Is iemand verkouden dan dient die persoon thuis te blijven en zich te laten testen, dat het testen nu allemaal langer duurt hebben de mensen zelf op zich afgeroepen.
Nee, dat het testen nu langer duurt komt vooral doordat de overheid zelf hard riep dat iedere snottebel betekent dat je je moet laten testen, en ze de vraag naar die testen hebben onderschat. Dat is puur een capaciteitsprobleem. Dat komt niet doordat mensen zich niet aan de regels hielden, sterker nog, dat was één regel waar mensen zich juist wel heel braaf aan hielden. Waarop de overheid zo'n realisering had van 'oh fuck', omdat ze de vraag niet aankonden.

Verder zijn die regels op papier heel leuk en "hoeven" bedrijven niet te sluiten, maar als je bedrijfscontinuïteit gewoon in gevaar komt omdat er 2 mensen van de directie in thuisquarantaine moeten zitten, dan zit je toch mooi met de gebakken peren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
Thomas schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:08:
[...]

Hier in Keulen geweest van de zomer en zelfs zwervers droegen mondkapjes. Nou is het natuurlijk zo dat mondkapjes niet erg effectief lijken maar de grootste druppels houden ze wel tegen, plus dat het, althans in mijn ervaring, ervoor zorgt dat je niet snel vergeet dat er echt iets aan de hand is en je een beetje afstand moet houden.
Al is het maar 1% van de besmettingen die voorkomen kan worden dan is het toch al prima. Daarbij ben ik ook van mening dat het psychologische invloed veel zwaarder weegt.

Er hangt nog een groot taboe op mondkapjes in Nederland, je wordt gek aangekeken als men met een mondkapje op loopt. Misschien dat een verplichting van mondkapjes er voor zorgt dat mensen alleen nog maar noodzakelijke uitstapjes doen. Al zal er ook echt wel een groep zijn die denkt dat men met mondkapjes op weer van alles kan doen.
Stoney3K schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:12:
[...]

Nee, dat het testen nu langer duurt komt vooral doordat de overheid zelf hard riep dat iedere snottebel betekent dat je je moet laten testen, en ze de vraag naar die testen hebben onderschat. Dat is puur een capaciteitsprobleem. Dat komt niet doordat mensen zich niet aan de regels hielden, sterker nog, dat was één regel waar mensen zich juist wel heel braaf aan hielden. Waarop de overheid zo'n realisering had van 'oh fuck', omdat ze de vraag niet aankonden.

Verder zijn die regels op papier heel leuk en "hoeven" bedrijven niet te sluiten, maar als je bedrijfscontinuïteit gewoon in gevaar komt omdat er 2 mensen van de directie in thuisquarantaine moeten zitten, dan zit je toch mooi met de gebakken peren.
En daar heeft de overheid en de mensen toch ook gelijk in? Er zijn mensen besmettelijk die bijna geen symptomen hebben. Deze wil je toch ook zo veel mogelijk hun vrijheid beperken, want die zijn juist het gevaarlijkst. Het capaciteitsprobleem komt voornamelijk doordat de laboratoria niet genoeg aangesproken zijn door de overheid. Dit is gewoon een slordige fout van de overheid, omdat men de golf pas later had verwacht.

Om dit probleem nu alleen bij de overheid te leggen is lekker simpel. Als de mensen zich veel beter aan de regels hadden gehouden dan hadden ze misschien helemaal niet getest hoeven te worden. De laksheid waarmee iedereen de laatste maanden er mee om gaan is uiteindelijk de oorzaak van dit nieuwe probleem. Is ook lekker makkelijk om alleen maar met een vinger te wijzen naar een ander. Die mensen lopen niet alleen maar corona op door zich niet aan de regels te houden maar andere infectieziektes als verkoudheid etc. loopt men op bijna dezelfde manier op.

Ik weet dat je een bedrijf blijkbaar belangrijker vindt dan de algemene gezondheid, maar nu praat je over een enkel bedrijf. Als dit door gaat kunnen straks niet een bedrijf sluiten maar duizenden. Waar kies je dan voor, dat lijkt mij toch duidelijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Andyk125 op 29-09-2020 10:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]
Daarbij is ziek gewoon ziek, ik heb een hekel aan mensen die ook verkouden zijn lekker naar het werk komen en daar de hele dag niezen en aan het snotteren zijn. Twee dagen later zijn ze zo ziek dat ze thuis moeten blijven en in de tussentijd hebben ze ook anderen aangestoken 8)7
Dat is jammer genoeg het verstand van bepaalde mensen, ook daar zal een werkgever gewoon een streng beleid moeten hebben. Ik weet zeker dat niet alleen met corona maar ook andere infectieziekten het meest opgelopen wordt op de werkvloer. Juist omdat men daar over het algemeen gedurende de week met de meeste personen in aanraking komt.
Helemaal mee eens, alleen heeft de werkgever dit zelf gecreeerd. Bonussen als je niet ziek bent, schouderklopjes als je hondsberoerd op t werk komt. Als je je een keer ziekmeld komt dit weer als negatief iets terug op je jaargesprek etc.

Na decennia ontmoedigingsbeleid mbt ziekmelden pluk je daar nu de vruchten van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
ZieMaar! schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:06:
[...]

Want het punt was (maar misschien begreep ik je verkeerd ;)) toch juist dat de mondkapjes ervoor zorgen dat het goed ging in Duitsland?
Mijn punt was dat de plekken waar ik was geweest alle maatregelen (inclusief mondkapjes) serieus worden genomen en dat dat werkt en dus een lockdown kan voorkomen.

Kunnen we in NL natuurlijk lekker eigenwijs zijn en onze eigen set niet werkende maatregelen blijven volhouden, maar dan zitten we over twee weken weer allemaal thuis, inclusief kinderen en docenten.

Het voordeel van zaken als plastic handschoentjes, winkelwagenreiniging, mondkapjes, verplichte plastic glazen in de horeca etc. is dat ze zichtbaar zijn en gemakkelijk te implementeren en controleren.

Een beroep doen op iedereen om groepsgroottes en 1,5m afstand en onnodig reizen is in NL gewoon praten tegen een muur. We doen het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Ik begrijp de problemen wel ook van de werkgevers, ik werk in een klein bedrijf met een werkplaats. Maar men vergeet dat de hele corona crisis nu al miljarden heeft gekost en alleen maar meer blijft kosten als we op deze manier verder gaan.

Uiteindelijk zullen de kosten veel minder zijn als we een streng corona beleid hebben. Bedrijven hoeven niet te sluiten, zolang men zich maar aan de regels houd. Is iemand verkouden dan dient die persoon thuis te blijven en zich te laten testen, dat het testen nu allemaal langer duurt hebben de mensen zelf op zich afgeroepen. Als die persoon denkt wel lekker naar de zaak te komen en anderen ook besmet dan kan men het hele bedrijf sluiten. Dit is dus gewoon onwijs dom, zowel van de werknemer als werkgever.

Ik werkte tot voorkort in een supermarkt maar ben daar o.a. om de fucking laksheid van mijn baas gestopt. Ik heb me een paar keer ziek gemeld met lichte klachten. Echt niet vaak overigens. Had 1 keer serieuze keelpijn en de tweede keer lichte koorts en verkoudheid, heb me toen ook laten testen. Kreeg in beide gevallen van mijn baas te horen "Oh is dat alles? Dan kun je toch gewoon komen?". Onderschat niet hoe laks werkgevers kunnen zijn. Ik sta dan sterk in mijn schoenen en geef aan dat ik niet kom werken, punt, maar er zijn genoeg mensen die wel naar hun baas luisteren.

Ben echt woedend geweest op mijn supermarkt manager, mafkees.

E: Dit is dan ook zo'n vent die voornamelijk 15-16 jarigen in de winkel rond heeft lopen. Als er dan een keer een teamleider ziek is dan is 'ie ook wel echt de lul, want wij zijn allemaal studenten en kunnen ook niet plotsklaps invallen elke keer, maar dat is ook een situatie die zo'n werkgever zelf creëert. De winst is hoog genoeg om meer leidinggevend personeel aan te nemen maarja, geld he.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomas op 29-09-2020 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Thomas schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:14:
[...]
Ik sta dan sterk in mijn schoenen en geef aan dat ik niet kom werken, punt, maar er zijn genoeg mensen die wel naar hun baas luisteren.

Ben echt woedend geweest op mijn supermarkt manager, mafkees.
Vooral als je in de retail, op de bouw of in de horeca werkt (met alleen nulurencontracten), of wanneer je een tijdelijk contract hebt, dan heb je ook eigenlijk geen poot om op te staan als ze je "zonder reden" ontslaan omdat je een keertje ziek bent geweest. Dat is gewoon een wereldje van "voor jou tien anderen".

Maar hè, alles om die winstmarge zo hoog mogelijk te houden, want personeel, dat is vervelend en het kost alleen maar geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:43
Let's agree to disagree.
Om met je eigen woorden te spreken: grapjas.
In 2019 waren er 2,6 gezinnen met thuiswonende kinderen daarnaast kent Nederland naar schatting 3 miljoen singles. Jouw gros valt dus wel het een en ander op af te dingen.
Als 3 mln single is, dan is het gros levende in een meerpersoonshuihouden. Om maar aan te geven:

7.1 mln huishoudens, gemiddelde huishouden grootte 2.1 => Van die 7.1 mln is dus 3mln single huishouden, waardoor de rest van NL verspreid is over grofweg 4 mln huishoudens.

Dus ja, het gros van de volwassenen leeft met meerdere mensen in een huishouden.

https://www.volksgezondhe...jfers-context/huishoudens

Niets aan af te dingen.
En die kluizenaars kunnen rustig naar Appie waarbij zo afentoe eens iemand net wat te dichtbij komt maar dat is nog steeds geen valide reden om direct aan corona te denken bij ieder kuchje.
En wie bepaald dat? De individue. En helaas is die dus niet zo goed in het beoordelen van Corona (zie de praktijk).
Wat ik schrijf is dat je bij een kuchje even moet nadenken of er een reden is om te denken dat dat corona zou kunnen zijn en op basis daarvan beslist of je een test afspraak moet maken.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Maar ik geef toch direct aan dat dat wel zo moeilijk is... je kan het wel wegwuiven, maar het feit is dus echt dat het gros van de mensen in meer persoonshuishoudens leeft en dat je dus helemaal niet zo zeker kan en mag zijn.
Dus denk je bij een kuchje even na wat je precies gedaan hebt in de dagen ervoor en maakt dan een weloverwogen besluit. Nogmaals, zo moeilijk is dat toch niet? Uiteraard kun je het wel moeilijk maken.
Wij halen vijf dagen per week de kinderen van school. De kinderen hebben zelf gedurende die vijf dagen interactie met heel weinig regels.

Wat snap je niet?
Heb het maar even bold gemaakt maar eigenlijk snap je dus prima wat ik schreef maar wil(de) je er alleen even tegenaan schoppen?
Omdat, mijn best grapjas, ik helemaal niet zeker weet of ik wel of niet besmet ben en dat dat helemaal niet zo makkelijk is in te schatten inn tegenstelling tot wat jij (en ik!) denkt.
De hoeksteen is beperk het aantal contactmomenten zoveel mogelijk (vandaar ook de nieuwe maatregelen) en blijf thuis bij klachten. Testen is altijd achteraf als het contact en de eventuele besmetting er al geweest is.
En ik geef letterlijk aan waarom dat een fors aantal mensen permanent tot huisarrest veroordeeld. Gaan we nu iedereen met een allergie/verkoudheidje een verzekering geven dat hun bedrijfje het overleeft/hun baan behouden blijft? :?

Ik blijf zeker thuis, maar het gebrek aan empathisch vermogen voor diegnen met minder zekerheid vind ik opvallend.
Als we morgen honderd keer zoveel kunnen testen en binnen een paar uur de uitslag weten dan verandert er nog steeds helemaal niets als mensen hun gedrag niet aanpassen.
Natuurlijk wel... dan kan iemand met een allergie/hoestje zich netjes laten testen n plaats van zelf die inschatting te moeten maken "het zal wel niks zijn".
Niks logisch aan zo lang het gezonde verstand maar gebruikt wordt.
Nogmaals, ik heb niks tegen testen ik heb wat tegen testen zonder noodzaak. Als je thuis werkt, tussen de middag even snel een broodje haalt bij de Appie en een dag later een paar keer kucht hoef je echt niet meteen naar een teststraat te rennen. Als we deze gevallen eruit kunnen filteren dan kunnen jij en je vrouw sneller getest worden en ook eerder het resultaat ontvangen.
Ik hoop dat je je realiseert dat jij, noch ik, noch de massa helemaal niet in kunnen schatten of iets al dan niet Corona is. Als het zo simpel is dan hadden we niet in de shit gezeten.

Als er iets duidelijk is, dan is dat we helemaal niet rationeel ons zelf kunnen diagnosticeren (zie alleen al de verwarring over mogelijke symptomen en de verschillen in interpretatie tussen de experts.

Anders gezegd, als jij je opgeeft voor een test met die dingen die je wegwuift als duidelijk onbelangrijk zal ik verklappen dat de uitkomst van de site is dat je je moet laten testen.

Jij claimt nu dat jij het beter weet dan de experts. Dat is best een gevaarlijke aanname en het geeft al aan dat het echt helemaal niet zo simpel is.

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 29-09-2020 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:19:
[...]

Vooral als je in de retail, op de bouw of in de horeca werkt (met alleen nulurencontracten), of wanneer je een tijdelijk contract hebt, dan heb je ook eigenlijk geen poot om op te staan als ze je "zonder reden" ontslaan omdat je een keertje ziek bent geweest. Dat is gewoon een wereldje van "voor jou tien anderen".

Maar hè, alles om die winstmarge zo hoog mogelijk te houden, want personeel, dat is vervelend en het kost alleen maar geld.
Yup, walgelijk. Nu geldt het gelukkig niet voor elke werkgever, mijn vriendin werkt in de horeca en haar baas heeft alles heel goed geregeld. Ze hebben het ook moeilijk maar ziek is ziek, baas staat daar zelf geregeld in de bediening om in te vallen. Mijn baas leek in eerste instantie alles ook wel serieus te nemen maar als het puntje bij paaltje kwam dan wilde hij toch dat ik kwam werken, was het schoonmaken van karretjes snel voorbij (want duur), enzovoorts. Ik ben blij dat ik ontslag heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30

Yucon

*broem*

Thomas schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:23:
[...]

Yup, walgelijk. Nu geldt het gelukkig niet voor elke werkgever, mijn vriendin werkt in de horeca en haar baas heeft alles heel goed geregeld. Ze hebben het ook moeilijk maar ziek is ziek, baas staat daar zelf geregeld in de bediening om in te vallen. Mijn baas leek in eerste instantie alles ook wel serieus te nemen maar als het puntje bij paaltje kwam dan wilde hij toch dat ik kwam werken, was het schoonmaken van karretjes snel voorbij (want duur), enzovoorts. Ik ben blij dat ik ontslag heb genomen.
Die maatregel werkt in de praktijk ook maar matig heb ik de indruk. Het lijkt veel beter als iedereen een flinke dot wat dikker ontsmettingsmiddel op z'n handen doet en daar vervolgens zelf de stang van het karretje mee insmeert.

De huidige werkwijze met spray en overal rondslingerend papier is echt de slechtst denkbare oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Yucon schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:30:
[...]

Die maatregel werkt in de praktijk ook maar matig heb ik de indruk. Het lijkt veel beter als iedereen een flinke dot wat dikker ontsmettingsmiddel op z'n handen doet en daar vervolgens zelf de stang van het karretje mee insmeert.

De huidige werkwijze met spray en overal rondslingerend papier is echt de slechtst denkbare oplossing.
Ik was thuis voor dat ik ga mijn handen, en weer direct als ik thuiskom. Probeer in de tussentijd niet (zo weinig mogelijk) mijn gezicht aan te raken. Ga ook maar 1 keer in de week op zondagochtend, dat scheelt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:30:
Het probleem van het laconieke gedrag van en groot deel van de mensen wordt niet opgelost door het dragen van een mondneusmasker (ik heb een hekel gekregen aan de term mondkapje). Het is wellicht een reminder afstand te houden
Waarbij een deel van de populatie besluit dat met een mondneusmasker (die te vaak geeneens over de neus zit) afstand houden van minder belang is. Juist de gevoelsmatige veiligheid zou voor een verslapping van overige regels kunnen zorgen. Waarbij je ook nog niet moet vergeten dat men prioriteiten anders heeft zitten dan de gezondheid. Je zag dat al in de situatie waar een mondneusmasker in het OV verplicht is en men blijkbaar eten/drinken van groter belang vind dan dat het uitgesteld wordt tot op de plek van bestemming noch is men in staat om in bijvoorbeeld winkels de afstand te houden zelfs al staat deze aangegeven middels bollen op de vloer.

Een te groot deel volgt de regels niet op, dat zijn in mijn observatie mensen van alle leeftijden dus daar zit geeneens een echt verschil in. Mondneusmaskers gaat dat probleem niet oplossen enkel de impact ervan potentieel iets beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:47

Nox

Noxiuz

FreakNL schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:32:
[...]

Ja wel iets. Maar toch zien we nu weer berichten over regulier zorg die gecancelled wordt. Dat is natuurlijk ook de enige reden voor de verscherpte maatregelen.

Het wordt nergens (meer) hardop gezegd maar het boeit de overheid natuurlijk geen reet dat er mensen ziek worden of doodgaan, de economie is veel belangrijker. Maar als de zorg overbelast raakt en alle IC bedden vol liggen wordt het probleem COVID te groot en raakt het alsnog de economie.

Als we met goed fatsoen 15000 IC bedden met personeel zouden kunnen optuigen (ik chargeer even) waren er ook geen maatregelen.
Er wordt heel veel gehamerd op IC-bedden maar ik hoor weinig mensen over de kosten/schade aan de economie van mensen die niet dood zijn gegaan maar wel in het ziekenhuis/ic beland zijn.

https://www.ad.nl/binnenl...eter-meer-lopen~a5c20d2b/

De helft van de non-IC patienten en vrijwel alle IC-patienten hebben dus blijvend/langdurig letsel. Als je je dan indenkt dat we in Nederland dan maar even 15.000 bedden, 2 weken per patient, 26 patienten per jaar/bed, dat zijn heel veel potentiele afgekeurde mensen. Mensen die niet goed meer kunnen sporten, te dik worden en alle andere narigheid oplopen kosten de samenleving een hoop geld en problemen hiermee. Als iemand van 45 nog 30 jaar lang zorg nodig heeft is dat veel duurder dan een keer (goedkoop) geld in de economie pompen. Als we geen maatregelen hebben gaan er ook een hoop mensen ziek worden en door de hoge werkloosheid haal je ook een hoop potentieel kapitaal uit de economie weg. Die zieke mensen zijn niet meer productief en trekken enkel geld uit de economie in plaats van dat ze er geld in pompen.

Als ik corona krijg overleef ik het wel waarschijnlijk, maar de kans op longschade zit me meer dwars. Ik ben wat aan de zware kant en ben juist weer gaan sporten omdat ik te weinig deed, omdat mijn vrijetijdsbesteding niet meer door ging zoals ik deed vond ik de coronacrisis een mooi moment :+. Ik had een corona-bonus gehad dus er was ruimte in het budget om goed materiaal aan te schaffen (mtb). Als je dan straks corona oploopt en longfibrose overhoudt gaat de motivatie weer de prullenbak in en sport ik nog minder omdat ik er geen plezier meer aan overhoud.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
Stoney3K schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:19:
[...]

De hele arbeidsmarkt werkt ook op vraag en aanbod.

Wie werken er veel in die sectoren met een nul uren contract? Inderdaad heel veel jongeren. Dezelfde jongeren die het allemaal zo nodig vinden om elk weekend te moeten gaan stappen en zich niet aan de regels te hoeven houden. Sorry maar men maakt het voor hun zelf kapot omdat men gewoon zo egoïstisch is. Had men zich allemaal aan de regels gehouden dan zaten we nu niet in deze shit.

En dan kun je wel zeggen maar niet alle jongeren waren zo, en dat klopt helemaal. Maar blijkbaar is het niet stoer genoeg om je aan de regels te houden of anderen er op aan te spreken. Dan moet men maar gezamenlijk op de blaren zitten. Dit is iets wat ons allemaal aan gaat en dit zal een harde les zijn.

Ik heb in ieder geval geen medelijden met de jongeren die het aan zichzelf te danken hebben. Waar ik wel medelijden mee heb zijn de mensen die in de meest hard getroffen sectoren werken en daar al jaren werken of een bedrijf hebben opgebouwd en die nu alles kwijt zijn.

Ook heb ik medelijden met het zorgpersoneel, tijdens het begin van het jaar gaan mensen staan en klappen voor hoe geweldig ze het hebben gedaan. Maar zodra men mensen een vinger geeft nemen ze de hele hand en mensen kunnen blijkbaar niet zelf verantwoordelijk om gaan met hun vrijheid. Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis en het personeelstekort is al jaren aanwezig en wordt alleen maar erger. Het verzuim is al erg gestegen zie het nieuws, en dit wordt de komende maanden alleen maar weer erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:29:
[...]

Akkoord. Ik twijfel ook of ze werken , maar toch. Het geeft (denk ik) een groot deel van het volk ook weer wat meer rust. Het is denk ik puur om paniek te voorkomen. Ongeacht of het helpt. Ze willen puur paniek voorkomen + plunderingen van winkels zoals bij de eerste golf.
Het werkt amper maar toch moet ik gedwongen worden moeilijk te ademen, met beslagen bril te lopen en angstig te worden (in mijn geval door een traumatische ervaring) om 'het volk wat rust te geven'. :F Die 'saamhorigheid' wordt op die manier zeer snel opgebruikt.

Als het echt werkt snap ik het wel, maar puur als pyschologische maatregel vind ik het misdadig om het te verplichten (en uiteindelijk wordt het dat wel aangezien de winkels het als eis kunnen stellen). Hetzelfde als het als 'geheugensteuntje' gebruikt wordt. Het is een heel zware maatregel voor sommige mensen. Het stoort me gewoon als mensen het een 'kleine moeite' noemen of 'baat het niet dan schaadt het niet'.

Ik geloof er zelf totaal niet meer in omdat in Spanje het alleen maar explodeert en je moet daar altijd een kapje op. Zelfs in je eentje op straat. Daardoor kom ik zelden meer buiten, wat ook heel nadelige gezondheidsgevolgen heeft (en psychische). Persoonlijk ben ik het daar helemaal zat en denk er sterk over om terug naar Nederland te gaan (daar ben ik momenteel ook), maar nu begint het hier dus ook.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 29-09-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
ultimateharry schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:32:
[...]

Ik was thuis voor dat ik ga mijn handen, en weer direct als ik thuiskom. Probeer in de tussentijd niet (zo weinig mogelijk) mijn gezicht aan te raken. Ga ook maar 1 keer in de week op zondagochtend, dat scheelt ook.
Hopelijk maak je ook je telefoon dan schoon als je thuiskomt, anders heeft het weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Andyk125 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:45:
[...]

De hele arbeidsmarkt werkt ook op vraag en aanbod.

Wie werken er veel in die sectoren met een nul uren contract? Inderdaad heel veel jongeren. Dezelfde jongeren die het allemaal zo nodig vinden om elk weekend te moeten gaan stappen en zich niet aan de regels te hoeven houden. Sorry maar men maakt het voor hun zelf kapot omdat men gewoon zo egoïstisch is. Had men zich allemaal aan de regels gehouden dan zaten we nu niet in deze shit.

En dan kun je wel zeggen maar niet alle jongeren waren zo, en dat klopt helemaal. Maar blijkbaar is het niet stoer genoeg om je aan de regels te houden of anderen er op aan te spreken. Dan moet men maar gezamenlijk op de blaren zitten. Dit is iets wat ons allemaal aan gaat en dit zal een harde les zijn.

Ik heb in ieder geval geen medelijden met de jongeren die het aan zichzelf te danken hebben. Waar ik wel medelijden mee heb zijn de mensen die in de meest hard getroffen sectoren werken en daar al jaren werken of een bedrijf hebben opgebouwd en die nu alles kwijt zijn.
Ah, tuurlijk, dus iemand die zich netjes aan de regels houdt, ondanks alles tóch verkoudheidsklachten heeft en daardoor 2 dagen thuis moet blijven, heeft dat aan zichzelf te danken, ook als ie daarom vanwege 'verzuim' wordt ontslagen.

Had ie maar wat minder moeten zuipen en feesten. Tuurlijk, want als je ziek wordt en je dan gebruik maakt van je wettelijke recht om je ziek te melden, maar de werkgever misbruik maakt van jouw zwakke positie, dat heb je allemaal aan jezelf te danken! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

HallonRubus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:55:
[...]

Hopelijk maak je ook je telefoon dan schoon als je thuiskomt, anders heeft het weinig zin.
Die gebruik ik niet, is echt d'r in en d'r uit, supermarkt om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:23

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:13:
[...]

Helemaal mee eens, alleen heeft de werkgever dit zelf gecreeerd. Bonussen als je niet ziek bent, schouderklopjes als je hondsberoerd op t werk komt. Als je je een keer ziekmeld komt dit weer als negatief iets terug op je jaargesprek etc.

Of dat als je je 3x ziek meldt, je bij de Arbo wordt uitgenodigd om te kijken wat er aan de hand is :') geen grap helaas. Tsja, dan gaan mensen gewoon naar het werk totdat het echt niet meer gaat

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:13:
[...]

Excelmanagement gedreven op kostenreductie. Ziekteverzuim is heel zichtbaar daarin, verminderde productiviteit is vrij lastig te bepalen vanuit HR alsmede vanuit managers, zeker voor complexere werkzaamheden.

Organisaties waar werknemers van de werkgever naar kantoor moeten komen past prima in dat rijtje, geen verantwoordelijkheid en belangrijker vertrouwen geven aan werknemers daar heb je nu de nadelen van. Omschakelen naar en een nieuwe werkwijze kost wat productiviteit, zeker als niemand het gewend is noch de faciliteiten heeft.

Alle zaken waar we als maatschappij efficienter zijn geworden hebben dit soort nadelen in zich gebakken waar we jaar en dag de vruchten van hebben kunnen plukken maar we nu de rekening van gepresenteerd krijgen. Waarbij ik expliciet niet zeg dat het accepteren van minder efficientie dit had voorkomen. De pandamie als potentiele factor was waarschijnlij kgeen reeel risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Wellicht een goede voor je leidinggevende: in de zorg-ICT wordt we gewoon thuis gewerkt als dat kan. Daar zijn maar een paar uitzonderingen op; meestal in de hoek waar de aard van de werkzaamheden fysieke aanwezigheid eist. Ondanks alle virtualisatie staat er nog steeds een fysiek kastje op het bureau :D

[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 29-09-2020 11:10 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Stoney3K schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:56:
[...]

Ah, tuurlijk, dus iemand die zich netjes aan de regels houdt, ondanks alles tóch verkoudheidsklachten heeft en daardoor 2 dagen thuis moet blijven, heeft dat aan zichzelf te danken, ook als ie daarom vanwege 'verzuim' wordt ontslagen.

Had ie maar wat minder moeten zuipen en feesten. Tuurlijk, want als je ziek wordt en je dan gebruik maakt van je wettelijke recht om je ziek te melden, maar de werkgever misbruik maakt van jouw zwakke positie, dat heb je allemaal aan jezelf te danken! |:(
Waar komt een verkoudheid vandaan dan? Natuurlijk kan iemand verkouden worden die zich ook aan de regels heeft gehouden. Maar dat had ook kunnen voorkomen als er geen Corona was geweest.
Was de persoon dan ook vanwege 'verzuim' ontslagen? Dus nu er corona is heet het verzuim en vorig jaar was het gewoon nog ziekte? Daarbij is het wettelijk niet eens togestaan om iemand daarom te ontslaan.

Iemand die een nul uren contract heeft moet weten wat dat inhoud en wat voor rechten iemand wel of niet heeft. Zo makkelijk is het ook niet om iemand te ontslaan met een nul uren contract, en als je langer dan 6 maanden een nul uren contract hebt dan heb je nog meer rechten. Alleen de jongeren weten vaak zelf niet wat het inhoud en waar ze met vragen terecht kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:08:
[...]

Of dat als je je 3x ziek meldt, je bij de Arbo wordt uitgenodigd om te kijken wat er aan de hand is :') geen grap helaas. Tsja, dan gaan mensen gewoon naar het werk totdat het echt niet meer gaat
Op zich geen probleem dat er samen gekeken wordt naar de oorzaak en of deze bij de werksfeer ligt, zeker als het binnen een korte periode was. van belang is echter wat de vervolgstappen zijn als het daadwerkelijk aan de werksituatie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik heb dus symptomen van Corona ben ik bang. Keelpijn, beetje verkouden en soms een hoestje. Zondagavond nog uiteten geweest met wat mensen en gisteren gewerkt (had geen symptomen gisteren) en geborreld. Voel me aardig kut als ik het verspreid heb. Is er al meer inzicht over hoe groot de kans is dat je het verspreidt zonder symptomen?

Iedereen informeren nu of eerst laten testen? Kan ook geen afspraak maken want de ggd neemt de telefoon niet op..

[ Voor 14% gewijzigd door peakrever op 29-09-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Andyk125 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:10:
[...]

Daarbij is het wettelijk niet eens togestaan om iemand daarom te ontslaan.

Iemand die een nul uren contract heeft moet weten wat dat inhoud en wat voor rechten iemand wel of niet heeft.
Je hoeft bij een nulurencontract geen reden op te geven om iemand te ontslaan. "Past niet in het team" of "niet produktief genoeg" zijn al genoeg verklaring. Zelfde als iemand die een tijdelijk contract heeft of in zijn proeftijd zit.

En ga dan maar eens bij een rechter aanvechten dat je ontslagen bent. Is goed voor je arbeidsrelatie, zeg maar. Pick your battles.

Als je een nulurencontract hebt dan ben je gewoon wegwerpmedewerker, hoe je het ook mooi probeert te verpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15:27

Agent47

I always close my contracts.

peakrever schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:23:
Ik heb dus symptomen van Corona ben ik bang. Keelpijn, beetje verkouden en soms een hoestje. Zondagavond nog uiteten geweest met wat mensen en gisteren gewerkt (had geen symptomen gisteren) en geborreld. Voel me aardig kut als ik het verspreid heb. Is er al meer inzicht over hoe groot de kans is dat je het verspreidt zonder symptomen?

Iedereen informeren nu of eerst laten testen? Kan ook geen afspraak maken want de ggd neemt de telefoon niet op..
Sowieso iedereen informeren. Je hoeft niet te bellen, kan ook online via DIGID

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Agent47 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:25:
[...]

Sowieso iedereen informeren. Je hoeft niet te bellen, kan ook online via DIGID
Ga iedereen informeren. Hoop niet op boze reacties. Vooral bang voor werk. DIGID werkt niet, staat dat er geen testlocatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Prx schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:42:
[...]

Dat laatste had je dan nog wel even helder mogen zetten, want dat viel echt niet uit je post te halen. :P Maar voor een systeembeheerder, als die zijn werk op afstand kan doen, vind ik dit inderdaad ook onterecht.
Over vitaal kan je twisten zeker omdat ondersteunend personeel ook geen voorrang krijgt bij een coronatest. Dus zo vitaal zijn ze dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 29-09-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:46
Wat zijn de regels voor zalencentra en feestlocaties?

Voor zalencentra en feestlocaties (binnen én buiten) gelden dezelfde regels als voor de horeca:

Het maximale aantal bezoekers binnen is 30 personen per ruimte en buiten is 40 personen (inclusief kinderen, exclusief personeel).
Er moet voldoende ruimte zijn om 1,5 meter afstand te houden.
Iedereen heeft een vaste zitplaats.
Gasten mogen niet van plek wisselen of dansen.
Bij binnenkomst is een gezondheidscheck verplicht.
Het is verplicht om te registreren wie er aanwezig zijn. Bezoekers werken hier vrijwillig aan mee en kunnen de toegang niet geweigerd worden als ze dit niet willen.
Bij klachten blijven mensen thuis, dit geldt ook voor bruiloften en uitvaarten.
NOS stelt:
Dat geldt trouwens voor alle feestjes. "Partijen van meer dan vier personen, bijvoorbeeld ter gelegenheid van een huwelijk, verjaardag, jubileum, geboorte, borrel, maar ook bijvoorbeeld een personeelsuitje, kunnen niet plaatsvinden.", stelt de Rijksoverheid. "Dit geldt voor zowel binnen als buiten."
Huh?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:34
peakrever schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:26:
[...]

Ga iedereen informeren. Hoop niet op boze reacties. Vooral bang voor werk. DIGID werkt niet, staat dat er geen testlocatie is.
Als je de dagen hiervoor geen klachten had, valt jou natuurlijk niks aan te rekenen. Zou vooral een beetje kinderachtig zijn als mensen dan boos worden.

Als je nou met klachten de deur uitgaat oké, maar zonder?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
Stoney3K schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:24:
[...]

Je hoeft bij een nulurencontract geen reden op te geven om iemand te ontslaan. "Past niet in het team" of "niet produktief genoeg" zijn al genoeg verklaring. Zelfde als iemand die een tijdelijk contract heeft of in zijn proeftijd zit.

En ga dan maar eens bij een rechter aanvechten dat je ontslagen bent. Is goed voor je arbeidsrelatie, zeg maar. Pick your battles.

Als je een nulurencontract hebt dan ben je gewoon wegwerpmedewerker, hoe je het ook mooi probeert te verpakken.
Dat veel werkgevers zich niet aan de regels houden is wat anders, maar ook bij een nul uren contract dient men zich aan de regels van ontslagrecht te houden:

https://www.fnv.nl/werk-i...scontract/nulurencontract

Veel werknemers vinden het de moeite inderdaad niet waard, maar er zijn erg veel werknemers die niet eens weten wat hun rechten zijn.
Ik heb zelf 8 jaar in de horeca gewerkt en ik weet heel goed hoe het er daar aan toe gaat. Maar wat je zegt klopt gewoon niet, men dient zich gewoon aan de wetgeving te houden.

Daarbij gaat de werknemer ook akkoord met het nul uren contract, dus dan kun je wel gaan huilen maar mensen gaan er zelf mee akkoord. En nog maal als mensen zich allemaal aan de regels houden met betrekking tot het corona virus dan was het helemaal niet zo uit de hand gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12

Player1S

Probably out in the dark

Vindicat met 30 man samen

waarom toch altijd weer Vindicat? Het zijn studenten daar mag je toch van verwachten dat er enig niveau in zit. Al vind je het hele corona "slechts een griepje" weet je toch dat Vindicat onder een gigantisch vergrootglas ligt?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

gws24

Thinking is hard!

Klopt wat de NOS stelt. Maximale gezelschaps grootte is 4 personen dus met 4 mag je naar een restaurant bv maar niet met 5. Bruiloften etc kunnen dus niet door gaan, voor bv uitvaarten is wel een uitzondering.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
Nou ja, het "dringend advies" voor mondkapjes in Amsterdam is alvast op de helling:

https://www.parool.nl/ams...push&utm_campaign=stdc_hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
HallonRubus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:55:
[...]

Tipje: De LifeProof Fre cases zijn volledig waterdicht. Ook een plasticje over het scherm als onderdeel van de case. Kan je gewoon onder de kraan wassen. Doe het zelf ook zo, al probeer ik mijn telefoon buiten weinig te gebruiken (heb ook een smartwatch die onder de kraan kan en die was ik gewoon mee met mijn handen). Dus ik was de telefoon alleen als ik hem daadwerkelijk gebruikt heb buiten.

Mijn telefoon is wel waterdicht (Samsung S8) maar ik heb niet het idee dat je die elke dag onder de kraan moet houden, dus de combo waterdichte case + "waterdichte" telefoon vind ik geschikter.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 29-09-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 14:46
gws24 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:34:
[...]
Klopt wat de NOS stelt. Maximale gezelschaps grootte is 4 personen dus met 4 mag je naar een restaurant bv maar niet met 5. Bruiloften etc kunnen dus niet door gaan, voor bv uitvaarten is wel een uitzondering.
Ter aanvulling op gws24:
Er mogen dus x aantal mensen op een locatie komen (30 in een restaurant bijv.) maar die mogen niet in gezelschappen komen groter dan 4 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
gws24 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:34:
[...]
Maximale gezelschaps grootte is 4 personen
Uhh nee? 8)7

Ik niet snappe niet.
TIGER1125 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:37:
[...]

[...]

Ter aanvulling op gws24:
Er mogen dus x aantal mensen op een locatie komen (30 in een restaurant bijv.) maar die mogen niet in gezelschappen komen groter dan 4 personen.
Ah ok en die 4 personen zijn volwassenen?

[ Voor 29% gewijzigd door xzaz op 29-09-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 14:46
xzaz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:37:
[...]

[...]

Uhh nee? 8)7

Ik niet snappe niet.

[...]

Ah ok en die 4 personen zijn volwassenen?
Die lijn is mij niet helemaal duidelijk, in sommige gevallen zijn kinderen onder de 13 niet onderdeel van die (3/)4 personen (zoals op bezoek bij je thuis) maar in de Horeca weer wel meen ik.

Erg handig hier, wij zijn met 5, dus 1 kind mag niet mee naar de Mcdonalds, en Papa moet dus 2x :+ :9

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 29-09-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gaan ze nu ook weer controleren of je met zijn vijven in één auto zit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:11
dus feestlocaties, waar ze mensen goed scheiden op max personen per tafel etc. zijn weer 't haasje? Maar als je met dezelfde groep 10 losse reserveringen voor 4 in een restaurant maakt mag 't wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

@xzaz @TIGER1125 Zie https://www.rijksoverheid...et-virus-terug-te-dringen voor de uitgeschreven regels van de rijksoverheid zelf:
- Bezoek in de eigen woning, in de tuin of op het balkon is beperkt tot 3 gasten. Dit geldt naast het eigen huishouden en exclusief kinderen tot en met 12 jaar.
- In andere gebouwen dan de eigen woning geldt dat er met maximaal 4 personen een gezelschap mag worden gevormd. Kinderen tot en met 12 tellen hierbij niet mee. Dat betekent dat voor 1 huishouden of maximaal 4 personen, exclusief kinderen, een reservering bij een bioscoop of restaurant kan worden gemaakt.
- Het aantal personen per ruimte wordt beperkt tot 30.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:09
Top die maatregelen :Y. De Efteling mag lekker open blijven, lekker dicht op elkaar in de wachtrij van Carnival Festival *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsGvHmghgyjMpfq_rC0N_2jWexQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5Z7zd4AY1ABrltLvWQLUhWxa.png?f=user_large
Komt u maar mensen, niets aan de hand!

Nee, deze maatregelen zullen wel echt goede resultaten laten zien. Dat voorspel ik nu alvast. Deze week over de 3k besmettingen per dag en dat zullen we de komende oktober wel blijven zien.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
En welke maatregelen had jij genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bezoek is in deze zin ook iets anders dan gezelschap dus.

Hoewel ze het m.i. niet makkelijker hebben gemaakt door 3 en 4 te gebruiken. Doe dan alles 3 of alles 4.
Player1S schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:34:

waarom toch altijd weer Vindicat? Het zijn studenten daar mag je toch van verwachten dat er enig niveau in zit. Al vind je het hele corona "slechts een griepje" weet je toch dat Vindicat onder een gigantisch vergrootglas ligt?
Snap dat horeca hier ook slecht tegen kan. Waarschijnlijk nog studenten in de medische tak ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Drardollan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:49:

Nee, deze maatregelen zullen wel echt goede resultaten laten zien. Dat voorspel ik nu alvast. Deze week over de 3k besmettingen per dag en dat zullen we de komende oktober wel blijven zien.
Dat denk ik niet. Ik schat zo in dat je over twee tot drie weken alleen nog maar in je eentje naar buiten mag om de hond uit te laten, een rondje te rennen in het park, of in je eentje naar de supermarkt mag in een tijdslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
rik86 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:46:
dus feestlocaties, waar ze mensen goed scheiden op max personen per tafel etc. zijn weer 't haasje? Maar als je met dezelfde groep 10 losse reserveringen voor 4 in een restaurant maakt mag 't wel?
Behalve bij volle maan, dan zijn er andere regels.

Knap hè, hoe bedrijven die het goed voor elkaar hebben keihard gestraft worden. In plaats van te handhaven op plekken waar het mis gaat verbieden we gewoon alles. Wat we natuurlijk niet handhaven en wat nu buiten het zicht gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stoney3K schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:44:
Gaan ze nu ook weer controleren of je met zijn vijven in één auto zit? :+
Ik organiseer religieuze bijeenkomsten in de auto. :+

Lees overigens net dat de Hema en diverse grote supermarktketens aan hebben gegeven dat ze geen mondkapjes gaan opleggen aan hun klanten. Dus de mondkapjes zijn 'dead on arrival' denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xzaz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:50:
[...]

En welke maatregelen had jij genomen?
Die vraag is al eerder gesteld en heb ik al eerder beantwoord. De context van onderstaande quote is mijn antwoord op de vraag waar de problemen zitten en waar er dus maatregelen voor hadden moeten komen:
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:45:
[...]

Grote mate:
Kroegen, en dan bedoel ik na 19:00 als de feestgangers komen zuipen.
Studentensociëteiten, lekker tongworstelen onder het genot van bier.
Bruiloften en partijen, met name bij moeilijk bereikbare groepen.

Mindere mate:
Te drukke supermarkten en winkelstraten
Werkgevers die personeel verplicht op kantoor laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Drardollan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:52:
[...]

Die vraag is al eerder gesteld en heb ik al eerder beantwoord. De context van onderstaande quote is mijn antwoord op de vraag waar de problemen zitten en waar er dus maatregelen voor hadden moeten komen:

[...]
Dus je post was gewoon een herhaling van zetten? Of wil je een reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
__fred__ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:51:
[...]

Dat denk ik niet. Ik schat zo in dat je over twee tot drie weken alleen nog maar in je eentje naar buiten mag om de hond uit te laten, een rondje te rennen in het park, of in je eentje naar de supermarkt mag in een tijdslot.
Ik denk niet dat Nederland dat gaat accepteren. En dat hoeft ook niet, want er is toch amper handhaving. En als er handhaving is worden die gewoon weggestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[...]
Je blijft maar vitten op 'de maatregelen' en 'de overheid'. Maar feit blijft; het volk is zichzelf te gronde aan het richten door op geen enkele wijze er ook maar iets mee doen. Dan kun je hele boekwerken aan maatregelen schrijven, maar dat gaat echt niks uithalen.

Ik refereer graag aan deze documentaire:
YouTube: Ice Age (3/5) Movie CLIP - Sid and the Dodos (2002) HD

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 29-09-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
*als je niets toe te voegen hebt, zeg dan niets*

[ Voor 80% gewijzigd door MueR op 29-09-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Stoney3K schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:24:
[...]

Tijdelijk contracten eindigen van rechtswege. Het is dus geen eens ontslag als je contract niet verlengd wordt. Het einde is duidelijk aangegeven.

Zou wat zijn als je voor tijdelijk contracten nog een ontslagvergunning aan moest vragen. Het ontslagrecht is al te zwaar in Nederland. Moet veel soepeler. Geen at will employment, maar meer losser. Dat is ook goed voor mensne die nu in de flexibele schil zitten, want als je makkelijerk van mensen af kan, geef je ze ook eerder een vast contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
*ook voor jou, als je niets nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niets*

[ Voor 33% gewijzigd door MueR op 29-09-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:53:
Je blijft maar vitten op 'de maatregelen' en 'de overheid'. Maar feit blijft; het volk is zichzelf te gronde aan het richten door op geen enkele wijze er ook maar iets mee doen.
'het volk'? Hier wordt gewoon netjes aan de maatregelen gehouden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:53:
[...]

Je blijft maar vitten op 'de maatregelen' en 'de overheid'. Maar feit blijft; het volk is zichzelf te gronde aan het richten door op geen enkele wijze er ook maar iets mee doen. Dan kun je hele boekwerken aan maatregelen schrijven, maar dat gaat echt niks uithalen.
En dat zal ik blijven doen, tot ik denk dat de maatregelen genomen zijn met als doel het aantal besmettingen omlaag krijgen. Sinds 1 juli wordt er enkel symboolpolitiek bedreven en lopen we achter de feiten aan. En als er dan een ingreep komt, dan komt deze op de verkeerde plek.

Het is niet gek dat 'het volk' er niets meer van begrijpt. Dingen die goed gaan krijgen maatregelen, Ferd mag gewoon zijn feestje vieren zonder noemenswaardige gevolgen, maatregelen zijn onduidelijk en niet te controleren. Nog even los van alle loze beloftes die gedaan worden door de overheid. at stimuleert niet om maatregelen serieus te nemen.

Zelfs een persconferentie kan niet fatsoenlijk verlopen. Ik noem het handen schudden van Rutte en van Dissel en 2-maal hoesten van Irma in haar hand. Als nota bene die mensen al de fout in gaan, hoe moet 'het volk' het dan nog allemaal bolwerken?

Wat je zegt klopt, je kan hele boekwerken schrijven. En dat is wat er nu ook gebeurd, er zijn zoveel uitzonderingen en variaties dat men er tureluurs van geworden is. Men doet maar wat. En het resultaat is 3k besmettingen en 600 man in het ziekenhuis waarvan 150 op de IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:57:
[...]

'het volk'? Hier wordt gewoon netjes aan de maatregelen gehouden hoor.
Hier ook, maar dat maakt voor de uitwerking weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Top die maatregelen :Y. De Efteling mag lekker open blijven, lekker dicht op elkaar in de wachtrij van Carnival Festival *O*

[Afbeelding]

Er moet echt wel wat gebeuren maar idd in de maatregelen zitten wel inconsequente keuzes. Ik snap ook niet goed waarom bij amateursport geen publiek mag komen. Ok, bij de eerste teams die serieus publiek trekken kan ik me wat voorstellen, maar bij de jeugd en bierteams. Wat kan het kwaad als er bij een jeugd voetbal wedstrijd 30 man rond het veld staat? Buiten, gemiddeld ruim 10 meter hek per persoon. (En 30 is al best veel)
Zet gewoon een maximum op het publiek. 40 man bijvoorbeeld, in lijn met andere buiten evenementen. Pak je alle winst die je nu beoogd maar hou je de clubs veel actiever en het sporten leuker.

En de efteling. Tja, daar werken mensen. Is daar de economie zo veel belangrijker? Draaien die echt een postief resultaat met de maatregelen en veel minder bezoekers? (dan hebben we de afgelopen jaren echt heel veel teveel betaald)
Met de evaluatie over twee a drie weken kunnen ze alle kanten op. Het effect van nu is dan nog amper meetbaar dus ze kunnen naar eigen inzicht het een succes noemen of de boel verder dicht gooien. Ik ben wel blij dat de scholen open blijven (voorlopig)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Maar ze zeggen ook:
De kerkelijke inzegening van een huwelijk is toegestaan met meer dan 4 personen, maar een feest niet.
Jawel, een feest mag wel, met maximaal 40 (buiten) personen als de 'gezinnen' uit maximaal 4 personen bestaat exclusief kinderen onder de 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:34:

Waarschijnlijk omdat papa en mama geld hebben en ze zijn opgegroeid dat je met geld al je wangedrag kan afkopen: goede advocaten, stopzetten investeringen in gemeentes, etc.
Corruptie komt hier net zo hard voor als in Oost Europa, alleen minder opvallend.
Dat weten de leden, waardoor het ze niets interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xzaz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:56:
[...]

Leuke troll poging. Gefeliciteerd.
Ik heb in mijn eerste post geen vraag gesteld, enkel iets geconstateerd. Vervolgens vraag jij iets en antwoord ik daarop. En dan kom je aan met of ik nog antwoord op de eerste post wil? Sorry, maar ik mis ergens iets denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]

Voor de meeste dingen die je noemt zijn nu toch ook maatregelen genomen :? :

Kroegen, en dan bedoel ik na 19:00 als de feestgangers komen zuipen. ==> dicht om 22 uur dus misschien niet zo streng als je wilde.

Studentensociëteiten, lekker tongworstelen onder het genot van bier. ==> studenten societeiten die ik kende mocht je niet bekken want dan kreeg je een glas water over je heen als je het toch deed. Maar volgens mij vallen deze vaak ook onder horeca regels en zullen dus ook veel minder mensen binnen mogen hebben.

Bruiloften en partijen, met name bij moeilijk bereikbare groepen. ==> worden voorkomen door maximale gezelschapsgrootte van 4 en binnen max 30 mensen

Mindere mate:
Te drukke supermarkten en winkelstraten ==> dit is wel een puntje inderdaad

Werkgevers die personeel verplicht op kantoor laten komen ==> wordt nu ook strenger aangezet met mogelijke sluiting van 2 weken. Hebben ze volgens mij niet echt een wettelijk kader voor om af te dwingen maar hopelijk luisteren bedrijven er naar.

Al met al worden er dus voor de punten die jij noemt denk ik best nu maatregelen genomen. Dat er helaas ook sectoren de dupe zijn die het wel goed voor elkaar hadden is helaas wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

[Afbeelding]

Ben je al in de Efteling geweest? Of wil je gewoon lekker trollen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
Drardollan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:59:
[...]

Ik heb in mijn eerste post geen vraag gesteld, enkel iets geconstateerd. Vervolgens vraag jij iets en antwoord ik daarop. En dan kom je aan met of ik nog antwoord op de eerste post wil? Sorry, maar ik mis ergens iets denk ik.
Ja, je post bestaat uit een rant die nergens op gebasseerd is met de populistiche reactie van 'de OverHeid! is SlecHt!'. Vervolgens vraag welke maatregelen de overheid dan moet nemen en geef je een lijstje waarbij de overheid JUIST actie onderneemt.

Tja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:58:
[...]

En dat zal ik blijven doen, tot ik denk dat de maatregelen genomen zijn met als doel het aantal besmettingen omlaag krijgen. Sinds 1 juli wordt er enkel symboolpolitiek bedreven en lopen we achter de feiten aan. En als er dan een ingreep komt, dan komt deze op de verkeerde plek.

Het is niet gek dat 'het volk' er niets meer van begrijpt. Dingen die goed gaan krijgen maatregelen, Ferd mag gewoon zijn feestje vieren zonder noemenswaardige gevolgen, maatregelen zijn onduidelijk en niet te controleren. Nog even los van alle loze beloftes die gedaan worden door de overheid. at stimuleert niet om maatregelen serieus te nemen.

Zelfs een persconferentie kan niet fatsoenlijk verlopen. Ik noem het handen schudden van Rutte en van Dissel en 2-maal hoesten van Irma in haar hand. Als nota bene die mensen al de fout in gaan, hoe moet 'het volk' het dan nog allemaal bolwerken?

Wat je zegt klopt, je kan hele boekwerken schrijven. En dat is wat er nu ook gebeurd, er zijn zoveel uitzonderingen en variaties dat men er tureluurs van geworden is. Men doet maar wat. En het resultaat is 3k besmettingen en 600 man in het ziekenhuis waarvan 150 op de IC.
Prima, en dan kun je twee keuzes maken:
- Ik vind niet alles logisch, dus ik hou me helemaal nergens meer aan, alles is kut
- Ik vind niet alles logisch, maar doe mijn best met wat ik wel snap

En wat gebeurt er...

@gws24 en bij alle punten die je noemt geldt nog steed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kna0FdDCENOIMoxqqAbpXJUwrSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WCrDDSyWYTMzOT7jLgj86iW9.png?f=fotoalbum_large

Enorm lastig allemaal!

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 29-09-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:59:
[...]

Er moet echt wel wat gebeuren maar idd in de maatregelen zitten wel inconsequente keuzes. Ik snap ook niet goed waarom bij amateursport geen publiek mag komen. Ok, bij de eerste teams die serieus publiek trekken kan ik me wat voorstellen, maar bij de jeugd en bierteams. Wat kan het kwaad als er bij een jeugd voetbal wedstrijd 30 man rond het veld staat? Buiten, gemiddeld ruim 10 meter hek per persoon. (En 30 is al best veel)
Zet gewoon een maximum op het publiek. 40 man bijvoorbeeld, in lijn met andere buiten evenementen. Pak je alle winst die je nu beoogd maar hou je de clubs veel actiever en het sporten leuker.
En zelfs die max is nodeloos ingewikkeld.

Volgens mij zijn er 4 basisregels:
1. Houd 1,5 meter afstand
2. Vermijd fysiek contact
3. Hoest en nies in de elleboog
4. Blijf thuis bij klachten

Houd die regels aan en handhaaf daarop. Eenvoudig en simpel. Zitten er 100 man in een park met 1,5 meter afstand? Prima, niets aan doen. Zitten er 10 man in de kroeg met 1,5 meter afstand? Prima, niets aan doen. Zitten er in een all-you-can-eat 200 man zonder afstand? Prima, sanctie opleggen.

Al die uitzonderingen, nergens voor nodig.
En de efteling. Tja, daar werken mensen. Is daar de economie zo veel belangrijker? Draaien die echt een postief resultaat met de maatregelen en veel minder bezoekers? (dan hebben we de afgelopen jaren echt heel veel teveel betaald)
In de sectoren die nu maatregelen krijgen werken ook mensen. Ik zie er niet zo veel verschil in. Tenzij je als verschil aanmerkt dat een kroeg misschien 30 man binnen heeft en de Efteling 5000. Dat is een groot verschil in risico.
Met de evaluatie over twee a drie weken kunnen ze alle kanten op. Het effect van nu is dan nog amper meetbaar dus ze kunnen naar eigen inzicht het een succes noemen of de boel verder dicht gooien. Ik ben wel blij dat de scholen open blijven (voorlopig)
Basisscholen zullen wel doorgaan, middelbaar twijfelachtig en alles erboven verwacht ik op korte termijn dicht. Hoewel daar ook weinig problemen zijn, het zit meer in de feestjes en partijen rondom de leerlingen van die leeftijd buiten school (zie Vindicat gisteravond).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 21:06
Net maar eens de brief van De Jonge aan de Tweede Kamer gelezen. Gisteravond was tijdens de persconferentie al gezegd dat op het punt van de groepsgrootte werd afgeweken van het OMT-advies. Er lag echter ook een advies voor een avond- en nachtklok. Kamerbrief:
In afwijking van wat het OMT adviseert, kiest het kabinet voor een groepsgrootte van samenkomsten van 30 in plaats van 20 personen in binnenruimten. Dit vanwege de eenduidigheid en herkenbaarheid van de maatregel uit het voorjaar. Verder houdt het kabinet enkele geadviseerde aanvullende beperkende maatregelen achter de hand om eventueel in een latere fase zo nodig toe te passen. Dit betreft het sluiten van douche- en kleedgelegenheden op sportfaciliteiten en het instellen van een (regionale) avond- en nachtklok.
OMT-advies:
Het OMT adviseert daarbij voor het verder terugdringen van het reproductiegetal aanvullend als maatregelen:
•Het instellen van een avond- en nachtklok. Dit kan effectief zijn om regionaal in te stellen, bijvoorbeeld in de grote steden die het meest aangedaan zijn in deze uitbraak.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:02:
[...]

Prima, en dan kun je twee keuzes maken:
- Ik vind niet alles logisch, dus ik hou me helemaal nergens meer aan, alles is kut
- Ik vind niet alles logisch, maar doe mijn best met wat ik wel snap

En wat gebeurt er...
Dat dus. Het zal ook nooit 100% logisch kunnen zijn. Er zullen altijd uitzonderingen gemaakt moeten worden omdat je gewoon geen 100% lockdown wilt. Dat accepteren mensen namelijk helemaal niet.

Ja, er is best wat aan te merken op de maatregelen. Maar zoals jij volgens mij ook al suggereert: we hebben deze stijging van het aantal besmettingen voor 100% te danken aan al die dombo's die denken dat het wel losloopt en dat ze zonder consequenties met dertig man boven op elkaar kunnen gaan zitten.

In mijn ogen heeft het kabinet vooral één cruciale fout gemaakt: in de zomer stoppen met de persconferenties. Dat gaf toch een beetje de boodschap mee van "ga maar los deze zomer". Als iedereen zich in deze periode gewoon aan de simpele basisregels had gehouden hadden we nu totaal geen probleem gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 29-09-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
gws24 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:01:
[...]

Voor de meeste dingen die je noemt zijn nu toch ook maatregelen genomen :? :
Zeker, gelukkig wel.
Kroegen, en dan bedoel ik na 19:00 als de feestgangers komen zuipen. ==> dicht om 22 uur dus misschien niet zo streng als je wilde.
Om 22:00 hangt nog steeds iedereen lam om elkaar heen. Of je nu om 22:00 of 02:00 de tent dichtdoet maakt het verschil niet. Na 18:00 enkel nog eten serveren aan een tafel zou wel werken.
Studentensociëteiten, lekker tongworstelen onder het genot van bier. ==> studenten societeiten die ik kende mocht je niet bekken want dan kreeg je een glas water over je heen als je het toch deed. Maar volgens mij vallen deze vaak ook onder horeca regels en zullen dus ook veel minder mensen binnen mogen hebben.
Zolang studentenverenigingen niet aangepakt worden, er is namelijk geen handhaving, gebeurd het gewoon. Zie Vindicat gisteravond.
Bruiloften en partijen, met name bij moeilijk bereikbare groepen. ==> worden voorkomen door maximale gezelschapsgrootte van 4 en binnen max 30 mensen
Denk je werkelijk dat een Turk gezin uit de Bijlmer hier rekening mee houdt? De maatregelen had minstens moeten bevatten dat die mensen bereikt worden door de overheid.
Mindere mate:
Te drukke supermarkten en winkelstraten ==> dit is wel een puntje inderdaad
Tot op heden niets aan gedaan, behalve een advies over winkelkarretjes toch?
Werkgevers die personeel verplicht op kantoor laten komen ==> wordt nu ook strenger aangezet met mogelijke sluiting van 2 weken. Hebben ze volgens mij niet echt een wettelijk kader voor om af te dwingen maar hopelijk luisteren bedrijven er naar.
Ik denk dat er weinig werknemers protest aan zullen tekenen, als je werkgever 14 dagen dicht moet sta je zelf ook op straat. Niet echt handig.
Al met al worden er dus voor de punten die jij noemt denk ik best nu maatregelen genomen. Dat er helaas ook sectoren de dupe zijn die het wel goed voor elkaar hadden is helaas wel zo.
Dat begrijp ik en vind ik ook geen probleem. Waar ik een probleem mee heb is dat sectoren de dupe zijn waar het goed gaat en aantoonbaar geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

voske schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:04:
Net maar eens de brief van De Jonge aan de Tweede Kamer gelezen. Gisteravond was tijdens de persconferentie al gezegd dat op het punt van de groepsgrootte werd afgeweken van het OMT-advies. Er lag echter ook een advies voor een avond- en nachtklok. Kamerbrief:

[...]

OMT-advies:

[...]
Regionaal instellen; kan mooi in de gereedschapskist van de burgemeester dan toch.
Zullen ze wel weer geen reet mee doen, waarna het over drie weken landelijk is. Maargoed, hebben ze toch een stukje gereedschap in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

xzaz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:59:
[...]

Maar ze zeggen ook:

[...]
Dat valt dan weer onder de uitzondering van religieuze bijeenkomsten (helaas vind ik). In een kerk kan je denk ik vrij makkelijk 1,5m waarborgen waar dat bij het feest er na meestal een stuk moeilijker is al dan niet door de alcohol ;) .
Jawel, een feest mag wel, met maximaal 40 (buiten) personen als de 'gezinnen' uit maximaal 4 personen bestaat exclusief kinderen onder de 12?
Ligt er natuurlijk aan hoe je gezelschap definieert. Meeste mensen denken dan niet alleen aan een gezin maar ook aan een vriendengroep of een hele familie en bij een bruiloft kennen de meeste mensen elkaar wel redelijk dus dan is het een gezelschap van 40 en dat mag niet :P

Maar goed, zo kan je gaan muggenziften over alle regels en uitzonderingen bedenken maar de geest van de maatregelen lijkt mij vrij duidelijk en het is nu aan ons om te zorgen dat we het zo goed mogelijk op volgen en het virus weer de kop in drukken. Alles staat of valt met naleving van de regels. Als we dat de afgelopen 2 maanden hadden gedaan dan waren deze maatregelen niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Vorkie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:01:
[...]

Ben je al in de Efteling geweest? Of wil je gewoon lekker trollen?
Zeker. Want ik ben een fervent pretpark bezoeker. Ik ben in de afgelopen maanden in diverse pretparken geweest.

Hoezo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:09:
[...]

Zeker. Want ik ben een fervent pretpark bezoeker. Ik ben in de afgelopen maanden in diverse pretparken geweest.

Hoezo?
Nou schijnbaar niet de laatste paar maanden, gezien alle voorzorgsmaatregelen die getroffen zijn.

Maar goed, ik hoor je toon, succes met je hetze tegen de overheid, misschien verhuizen naar Rusland ofzo.
Pagina: 1 ... 94 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic