Let's agree to disagree.
Om met je eigen woorden te spreken: grapjas.
In 2019 waren er 2,6 gezinnen met thuiswonende kinderen daarnaast kent Nederland naar schatting 3 miljoen singles. Jouw gros valt dus wel het een en ander op af te dingen.
Als 3 mln single is, dan is het gros levende in een meerpersoonshuihouden. Om maar aan te geven:
7.1 mln huishoudens, gemiddelde huishouden grootte 2.1 => Van die 7.1 mln is dus 3mln single huishouden, waardoor de rest van NL verspreid is over grofweg 4 mln huishoudens.
Dus ja, het gros van de volwassenen leeft met meerdere mensen in een huishouden.
https://www.volksgezondhe...jfers-context/huishoudens
Niets aan af te dingen.En die kluizenaars kunnen rustig naar Appie waarbij zo afentoe eens iemand net wat te dichtbij komt maar dat is nog steeds geen valide reden om direct aan corona te denken bij ieder kuchje.
En wie bepaald dat? De individue. En helaas is die dus niet zo goed in het beoordelen van Corona (zie de praktijk).
Wat ik schrijf is dat je bij een kuchje even moet nadenken of er een reden is om te denken dat dat corona zou kunnen zijn en op basis daarvan beslist of je een test afspraak moet maken.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Maar ik geef toch direct aan dat dat wel zo moeilijk is... je kan het wel wegwuiven, maar het feit is dus echt dat het gros van de mensen in meer persoonshuishoudens leeft en dat je dus helemaal niet zo zeker kan en mag zijn.
Dus denk je bij een kuchje even na wat je precies gedaan hebt in de dagen ervoor en maakt dan een weloverwogen besluit. Nogmaals, zo moeilijk is dat toch niet? Uiteraard kun je het wel moeilijk maken.
Wij halen vijf dagen per week de kinderen van school. De kinderen hebben zelf gedurende die vijf dagen interactie met heel weinig regels.
Wat snap je niet?
Heb het maar even bold gemaakt maar eigenlijk snap je dus prima wat ik schreef maar wil(de) je er alleen even tegenaan schoppen?
Omdat, mijn best grapjas, ik helemaal niet zeker weet of ik wel of niet besmet ben en dat dat helemaal niet zo makkelijk is in te schatten inn tegenstelling tot wat jij (en ik!) denkt.
De hoeksteen is beperk het aantal contactmomenten zoveel mogelijk (vandaar ook de nieuwe maatregelen) en blijf thuis bij klachten. Testen is altijd achteraf als het contact en de eventuele besmetting er al geweest is.
En ik geef letterlijk aan waarom dat een fors aantal mensen permanent tot huisarrest veroordeeld. Gaan we nu iedereen met een allergie/verkoudheidje een verzekering geven dat hun bedrijfje het overleeft/hun baan behouden blijft?
Ik blijf zeker thuis, maar het gebrek aan empathisch vermogen voor diegnen met minder zekerheid vind ik opvallend.
Als we morgen honderd keer zoveel kunnen testen en binnen een paar uur de uitslag weten dan verandert er nog steeds helemaal niets als mensen hun gedrag niet aanpassen.
Natuurlijk wel... dan kan iemand met een allergie/hoestje zich netjes laten testen n plaats van zelf die inschatting te moeten maken "het zal wel niks zijn".
Niks logisch aan zo lang het gezonde verstand maar gebruikt wordt.
Nogmaals, ik heb niks tegen testen ik heb wat tegen testen zonder noodzaak. Als je thuis werkt, tussen de middag even snel een broodje haalt bij de Appie en een dag later een paar keer kucht hoef je echt niet meteen naar een teststraat te rennen. Als we deze gevallen eruit kunnen filteren dan kunnen jij en je vrouw sneller getest worden en ook eerder het resultaat ontvangen.
Ik hoop dat je je realiseert dat jij, noch ik, noch de massa helemaal niet in kunnen schatten of iets al dan niet Corona is.
Als het zo simpel is dan hadden we niet in de shit gezeten.
Als er iets duidelijk is, dan is dat we helemaal niet rationeel ons zelf kunnen diagnosticeren (zie alleen al de verwarring over mogelijke symptomen en de verschillen in interpretatie tussen de experts.
Anders gezegd, als jij je opgeeft voor een test met die dingen die je wegwuift als duidelijk onbelangrijk zal ik verklappen dat de uitkomst van de site is dat je je moet laten testen.
Jij claimt nu dat jij het beter weet dan de experts. Dat is best een gevaarlijke aanname en het geeft al aan dat het echt helemaal niet zo simpel is.
[
Voor 5% gewijzigd door
roffeltjes op 29-09-2020 10:24
]