Heel veel plaatsen en gemeentes verbieden carnaval in principe al. Geen optochten en geen feesten. Verenigingen hebben geen feesten (dat begint normaal al in het najaar ergens, en zeker na 11-11) en de meeste roepen ook geen prins uit. Sommige verenigingen gaan misschien besloten feestjes houden, maar dat is allemaal nog onzeker en wordt pas later bepaald.Agent47 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:59:
En toch blijf ik van mening dat ze Carnaval moeten verbieden. Ik las laatst ergens dat ze het naar de zomer willen verplaatsen. Lekker in je pakje tegen elkaar geplakt buiten met 35 graden en lauwe pils in je handen. Dat hele carnaval is volgens MIJ de grootste aanval geweest richting de zorg / IC. Maar ik ben natuurlijk geen viroloog. Ik snap dan ook niet dat mensen zo'n inteelt feest persé moeten en zullen geven, ook al is het in de zomer.
En dit jaar was het gewoon pech en een samenloop. Als corona pas bv. in juni naar Europa was gekomen dan had je wellicht superspreading events tijdens zomer festivals. Veel weekenden in de zomer hebben meerdere festivals met ook vele bezoekers.
Of wellicht zomer vakanties.
Nu was het toevallig carnaval, nadat sommige op wintersport zijn geweest en in een tijd dat corona nog een onbekend probleem was hier.
PS. ik heb zelf ook een hekel aan carnaval maar ik woon in oost brabant en weet dat veel mensen er voor leven. Maar in dezelfde groep zitten ook veel mensen die ziek zijn geworden, of veel mensen kennen die (ernstig) ziek zijn geworden. Die snappen het dus helemaal dat carnaval een keer niet door gaat. Voor de verenigingen is het nu al een verloren jaar omdat ze al weten dat alle feesten vanaf het najaar niet door gaan.