Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.585 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:49:
[...]

Besef wel dat die signaalwaarden bedacht zijn toen de behandelingen nog nihil waren voor deze ziekte. Als je er nu gemiddeld 10 bij krijgt en een ligduur van 12 dagen zou je toch op gemiddelde IC covid bezetting van 120 moeten zitten.
Ja, je blijft het downplayen?

Om mezelf te quoten:
Dat zou inhouden dat er elke 10 dagen een verdubbeling plaatvindt op de IC's.
Ofwel; 1 oktober ~200, 11 oktober ~400, 21 oktober ~800 ofwel probleem.
Let wel; je moet 2 a 3 weken van tevoren actie ondernemen. Dat is volgende week al.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:28
vectormatic schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:51:
[...]

Dan pas je de signaalwaarden aan (inc uitleg waarom), alles vrolijk op de oude waarden laten, die grof worden overschreden en je bek houden lijkt me hoe dan ook onhandig.
I agree, want de signaalwaarden hebben weinig betekenis op dit moment :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

nog heel even over die zelf-claimed BN'ers met hun hashtagje.

dit is dus het niveau van ze: #vriendenpeople _O-

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:52:
[...]

Om mezelf te quoten:

[...]

Let wel; je moet 2 a 3 weken van tevoren actie ondernemen. Dat is volgende week al.
Ik blijf het niet downplayen. Jij kan blijkbaar niet begrijpend lezen. Mijn situatie schetst alleen een R van 1 (misschien had ik dat er dan bij moeten zetten?) en houdt geen rekening met exponentiële groei. Jij gaat er daarentegen vanuit dat de R hetzelfde blijft.

Assumption is the mother of all fuckups...

Die R zal wel waar naar beneden gaan als het volk weer bang geworden is.

Edit: lcps noteert vandaag 2 extra ic bezettingen. Nu maakt 1 zwaluw nog geen zomer, maar dit geeft maar weer aan dat het geen abc is zoals jij schetst ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mr.Joker op 24-09-2020 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:37

vectormatic

Warlock of the doorlock

Player1S schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:53:
nog heel even over die zelf-claimed BN'ers met hun hashtagje.

dit is dus het niveau van ze: #vriendenpeople _O-
wut?

Misschien dat ik dat ook maar voor de zekerheid in mn mailsig ga zetten, wie weet wat het betekend?

#vriendenpeople

HAHAHAHA OMFG, kom er net achter dat dat dus een vehaspeling is van "free the people" , ik kom niet meer bij hier

[ Voor 10% gewijzigd door vectormatic op 24-09-2020 15:59 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
thnx. grappig dat je op de ggd site dat percentage zelf moet uitrekenen :P

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 12:31
MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:25:
[...]

Precies, voor sommige mensen.

Dat het een paar maanden relatief ok is gewest laat m.i. zien dat het best kán.

Vervolgens zie je de compliance overal afnemen, files toenemen, reizen toenemen, kroeger voller worden etc. en lopen de besmettingen weer op.

Er kan binnen de basismaatregelen eigenlijk best wel heel erg veel. Maar dat kan alleen áls je je ook daadwerkelijk aan die maatregelen houdt. Doe je dit niet, dan kan er steeds minder.
In het kader van, "don't do as I do, do as I say", ga ik de valkuil van de simpele oplossing in (dus ik heb het ongetwijfeld fout).

Ik begrijp niet helemaal waarom we sporten en horeca weer zomaar hebben vrijgegeven, hoezeer ik ook gesnakt heb naar het verenigingsleven en het drankje na afloop (misschien beantwoord ik hier mijn eigen vraag...). Net zo min dat ik begrijp waarom WFH bij sommige bedrijven (oa mijn werkgever) minder strak wordt nageleefd. Saillant detail is dat doordat een groot deel van het werk online is iedereen die bij ons weer naar het kantoor gaat klaagt dat het thuis veel handiger werkt... Het is ook redelijk zinloos dat je voor het bijwonen van een Teams vergadering naar je werk reist |:(

Onderwijs weer starten is evident, de impact is zoals terecht al aangemerkt niet om blij van te worden, dit zijn ook geen achterstanden die zomaar worden ingelopen. Mijn kinderen zijn niet de pineut, maar achterstandskinderen die gaan nu echt heel snel meer terrein verleizen. Maar ook weer zoals vele opmerken, waarom doen we het op de stupide manier? :?

Nogmaals, simpele oplossingen op complexe problemen zijn vrijwel altijd fout, maar ik snap niet waarom de maatregelen zo snel zijn afgebouwd.

=> Mochten mensen komen met de economische impact... een tweede golf lijkt me ook niet goedkoop. En ja, ik vind dat de staat moet kijken naar harde garanties voor werkgevers en werknemers. Ja, dan gaat de schatkist maar helemaal door de bodem, het is niet alsof al die onzekerheid niet tot eenzelfde economische crisis leidt of dat dit gewenste maatschappelijke gevolgen heeft.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02
roffeltjes schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:04:
[...]

In het kader van, "don't do as I do, do as I say", ga ik de valkuil van de simpele oplossing in (dus ik heb het ongetwijfeld fout).

Ik begrijp niet helemaal waarom we sporten en horeca weer zomaar hebben vrijgegeven, hoezeer ik ook gesnakt heb naar het verenigingsleven en het drankje na afloop (misschien beantwoord ik hier mijn eigen vraag...). Net zo min dat ik begrijp waarom WFH bij sommige bedrijven (oa mijn werkgever) minder strak wordt nageleefd. Saillant detail is dat doordat een groot deel van het werk online is iedereen die bij ons weer naar het kantoor gaat klaagt dat het thuis veel handiger werkt... Het is ook redelijk zinloos dat je voor het bijwonen van een Teams vergadering naar je werk reist |:(

Onderwijs weer starten is evident, de impact is zoals terecht al aangemerkt niet om blij van te worden, dit zijn ook geen achterstanden die zomaar worden ingelopen. Mijn kinderen zijn niet de pineut, maar achterstandskinderen die gaan nu echt heel snel meer terrein verleizen. Maar ook weer zoals vele opmerken, waarom doen we het op de stupide manier? :?

Nogmaals, simpele oplossingen op complexe problemen zijn vrijwel altijd fout, maar ik snap niet waarom de maatregelen zo snel zijn afgebouwd.

=> Mochten mensen komen met de economische impact... een tweede golf lijkt me ook niet goedkoop. En ja, ik vind dat de staat moet kijken naar harde garanties voor werkgevers en werknemers. Ja, dan gaat de schatkist maar helemaal door de bodem, het is niet alsof al die onzekerheid niet tot eenzelfde economische crisis leidt of dat dit gewenste maatschappelijke gevolgen heeft.
Inderdaad... het aantal clusters bij sportverenigingen is ook niet onaanzienlijk. Nou denk ik niet dat die besmettingen bij het balletje trappen op het veld ontstaan, maar bij de 3e helft.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyQ8JcW_kPOe40FkAx5x-oL3EIo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gO5NRsp7gA4oxaAyxCo4cXLd.png?f=user_large

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 12:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:52:
[...]

Om mezelf te quoten:

[...]

Dit. Al lassen ze vanavond iedereen zn voordeur dicht, de getallen blijven de komende 2/3 weken nog steeds oplopen voordat je dat gaat merken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Chiron schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:14:
[...]

Dit. Al lassen ze vanavond iedereen zn voordeur dicht, de getallen blijven de komende 2/3 weken nog steeds oplopen voordat je dat gaat merken.
Met een gemiddelde tijd van 4 dagen tussen besmet worden en besmetten lijkt me dat de boel dan veel sneller platslaat. In tegenstelling tot maart is het prominentste getal aantal positieve tests, niet aantal doden, dus we zouden daar sneller effect moeten zien

Maar als je kijkt naar aantal doden, dat loopt inderdaad de komende 2-3 weken nog wel op ook als er vanaf nu niemand meer besmet raakt.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
[...]

Bij ons, je weet waar ik werk, is eigenlijk 30% van de studenten aanwezig. Verpleegkunde enzo heeft voorrang op HBO- IT. Onze gebouwen zijn uitgestorven. Iedereen werkt structureel thuis, hooguit een middagje even op kantoor (als bv het internet uitgevallen is). 1.5 wordt uitstekend gevolgd, looproutes, gesloten wc's.

Wij mogen van de veiligheidsregio niet opschalen, ons gebouw staat het toe, ivm reisbewegingen. De universiteit heeft ook voorrang gekregen daarop. Waarom weet ik eigenlijk niet.

Dat is hier echt heel goed geregeld. Erg onder de indruk. We krijgen nu ook allemaal een thuiswerkplek, nieuwe monitoren (24" of 27"), bureaustoelen, bureautafels, nieuwe laptops voor wie het nodig hebben etc etc.

• roffeltjes
stylezzz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:09:
[...]

Inderdaad... het aantal clusters bij sportverenigingen is ook niet onaanzienlijk. Nou denk ik niet dat die besmettingen bij het balletje trappen op het veld ontstaan, maar bij de 3e helft.....
Het is ook gewoon een optelsom... als je scholen open wil houden, maar je weet andere (potentiele) brandhaarden te elimineren is een uitbraak op een school "niet zo erg". Je hebt minder belasting in de teststraat en traceren wordt ook logischer.

Nogmaals, ik heb met verbazing gekeken hoe snel alles weer open ging, hoezeer ik ook heb genoten van een weekje camping in de eerste week na de lockdown (ik en iedereen die ik sprak zag de bui al hangen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
stylezzz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:47:
Zodra de heren in den haag drastische besluiten zitten we allemaal weer voor de TV hoor :) Doorgaans 'lekt' de info van de voren al naar buiten.
Ik keek de persconferenties al een tijdje niet meer. Dat eeuwige rekken, net alsof ze het voor de kijkcijfers moeten doen. Een kort overzicht van alle punten is veel prettiger.
RodeStabilo schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:22:
En hoeveel jongeren kijken er nog live tv eigenlijk? Net de groep die je wil bereiken.
Ze streamen ze ook op YouTube en andere platformen.
Ik begrijp niet helemaal waarom we sporten en horeca weer zomaar hebben vrijgegeven
Maatschappelijke druk is mijn vermoeden. Je merkte dat alle uitlaatkleppen afgesloten waren en dat had zijn effect op mensen. Onvrede nam rap toe, dus kwamen de versoepelingen ineens snel. Zo konden ze denk ik wat zieltjes winnen voor een paar maanden steun. Je ziet dit ook in hoeveel volk nog komt naar anti-coronamaatregelen demonstraties. Famke Louise mag dan wel spijt hebben, maar de hashtag leeft verder. Wat dat betreft had social media alleen een zetje nodig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig wanneer je je bejaarde moeder een beetje wil beschermen de afgelopen maanden en zelf ook de deur niet uit komt, zoveel mogelijk contact loopt te vermijden en er dan wat coronabommen in de vorm van schattige schoolkinderen die de deur langs gejaagd worden voor een bedelactie ten behoeve van kinderpostzegels.
Goh, laten we die kinderen maar eens op de bejaarden afsturen en vrolijk alle huizen langs laten gaan om de kas te spekken, goed plan in coronatijd.
Ben hier best wel pissed over, niet op die kindjes maar om dit onzalige plan. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 24-09-2020 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wie een boete krijgt of heeft gekregen voor overtreding van de coronaregels hoeft niet meer bang te zijn voor een strafblad. Ingewijden melden dat het kabinet morgen zal besluiten dat alle coronaboetes, ook die al zijn uitgedeeld, worden uitgesloten van de regel dat boetes van meer dan 100 euro tot een justitiële aantekening leiden.

Een strafblad kan grote gevolgen hebben voor de betrokkene, bijvoorbeeld bij sollicitaties. Dat is een te grote prijs voor een relatief klein vergrijp, vindt ook de Tweede Kamer.
Bron : NOS

Nou ja, daar gaat de enige stok achter de deur nog om mensen te laten luisteren en de regels op te volgen

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 10:23
Ik snap het doel van die signaalwaardes niet echt, als de regering/overheid/regios er toch niks mee lijken te doen? Ze reageren er iig niet op de laatste dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Adlermann schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:22:
[...]

Bij ons, je weet waar ik werk, is eigenlijk 30% van de studenten aanwezig. Verpleegkunde enzo heeft voorrang op HBO- IT. Onze gebouwen zijn uitgestorven. Iedereen werkt structureel thuis, hooguit een middagje even op kantoor (als bv het internet uitgevallen is). 1.5 wordt uitstekend gevolgd, looproutes, gesloten wc's.

Wij mogen van de veiligheidsregio niet opschalen, ons gebouw staat het toe, ivm reisbewegingen. De universiteit heeft ook voorrang gekregen daarop. Waarom weet ik eigenlijk niet.

Dat is hier echt heel goed geregeld. Erg onder de indruk. We krijgen nu ook allemaal een thuiswerkplek, nieuwe monitoren (24" of 27"), bureaustoelen, bureautafels, nieuwe laptops voor wie het nodig hebben etc etc.
Wij zitten veel lager qua bezettingsgraad, 30% is bij ons al compleet onmogelijk (je weet waar ik werk^^), maar zelfs dat is een issue (kwestie van enorme aantallen studenten, openbaar vervoer, studentenhuizen etc.).

En zo is die uitspraak dat de introducties door mogen gaan "met aangepaste maatregelen"ook compleet zot. we zitten op een postzegel midden in de stad. En nu zijn we verbaasd dat in de studentenwijken het gierend uit de hand loopt. Compleet kansloos....

Waarom niet op een niet-stupide manier heropenen? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:43
Basekid schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:27:
Ik snap het doel van die signaalwaardes niet echt, als de regering/overheid/regios er toch niks mee lijken te doen? Ze reageren er iig niet op de laatste dagen.
Maar het is nu donderdag, dat is bijna vrijdag en dat is weer bijna weekend, maandag is vlak na het weekend, dus dinsdag hebben we weer tijd.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:56:
[...]

Ik blijf het niet downplayen. Jij kan blijkbaar niet begrijpend lezen. Mijn situatie schetst alleen een R van 1 (misschien had ik dat er dan bij moeten zetten?) en houdt geen rekening met exponentiële groei. Jij gaat er daarentegen vanuit dat de R hetzelfde blijft.

Assumption is the mother of all fuckups...

Die R zal wel waar naar beneden gaan als het volk weer bang geworden is.

Edit: lcps noteert vandaag 2 extra ic bezettingen. Nu maakt 1 zwaluw nog geen zomer, maar dit geeft maar weer aan dat het geen abc is zoals jij schetst ;)
Lezen lukt normaal gesproken best aardig of ik je ook begrijp is een tweede ;)
Je kunt een r van 1 schetsen, maar dat is niet de situatie. Dus in die zin begrijp ik niet helemaal waar je heen wilt.

Mbt de cijfers; Je moet een bron en een cutoff kiezen, dan lijkt de trend me gewoon betrouwbaar.

Over verschil tussen NICE en LCPS:

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

Mfpower

In dubio

[...]

Jaloers. Ik werk ook aan een Hogeschool en moest m’n eigen headset nog betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 11:28
Chiron schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:14:
[...]

Als je bij iedereen de voordeur dichtlast staat het aantal nieuw door de GGD gemelde besmettingen meteen op nul. Dan kan niemand meer de deur uit om zich te laten testen ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:49

gws24

Thinking is hard!

DennusB schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:27:
[...]

Bron : NOS

Nou ja, daar gaat de enige stok achter de deur nog om mensen te laten luisteren en de regels op te volgen
Als ze, zoals 2 weken geleden de coalitie wilde, de boete ook nog verlagen naar 99 euro dan is het wel veel makkelijker voor politie/boa's om een boete te geven omdat het laagdrempeliger is dan 395 euro+strafblad en minder ophef veroorzaakt. Het probleem wat veel mensen met die boete namelijk hadden was dat men het niet proportioneel vond, ik in ieder geval niet, en dat probleem zou je dan niet meer hebben. Sla je misschien 2 vliegen in één klap, grotere steun onder de bevolking en ook steun bij handhavers die nu bijna niet willen handhaven.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• CMD-Snake
DennusB schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:27:
Die stok was er al een tijdje niet meer. Het aantal uitgeschreven coronaboetes na het BLM protest op de Dam in Amsterdam daalde enorm. Van duizenden naar tot op een hand te tellen. De handhavers gaven op omdat zij ook niet konden uitleggen waarom 5000+ man op de Dam vrijuit mogen gaan en degene die ze aanspreken niet. Het debacle met Grapperhaus zorgde ervoor dat ook het laatste greintje geloofwaardigheid van die boetes verdween.

Overigens cynisch gedacht, maar zo is Grapperhaus wel in een keer af van zijn eigen strafblad. Zou hij dat geaccepteerd hebben wetende dat dit eraan zat te komen? Mooi voor de PR, maar geen blijvende gevolgen voor hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
CMD-Snake schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:46:
[...]

Die stok was er al een tijdje niet meer. Het aantal uitgeschreven coronaboetes na het BLM protest op de Dam in Amsterdam daalde enorm. Van duizenden naar tot op een hand te tellen. De handhavers gaven op omdat zij ook niet konden uitleggen waarom 5000+ man op de Dam vrijuit mogen gaan en degene die ze aanspreken niet. Het debacle met Grapperhaus zorgde ervoor dat ook het laatste greintje geloofwaardigheid van die boetes verdween.

Overigens cynisch gedacht, maar zo is Grapperhaus wel in een keer af van zijn eigen strafblad. Zou hij dat geaccepteerd hebben wetende dat dit eraan zat te komen? Mooi voor de PR, maar geen blijvende gevolgen voor hem.
Vond het ook wel heel toevallig dat deze aanpassing net komt nadat Grapperhaus beboet is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Basekid schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:49:
[...]

Vond het ook wel heel toevallig dat deze aanpassing net komt nadat Grapperhaus beboet is...
De hoofreden voor deze nieuwe maatregel lijkt me dan ook om Grappenhaus te beschermen, en geen strafblad te laten krijgen. De timing is véél te toevallig om een andere (geloofwaardige) reden te hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:55

Wokschotel

Op 6 wielen

*knip*
Dan maak je een topic report of onderbouwt waarom iets niet klopt, maar we gaan elkaar hier niet voor aluhoedje uitmaken.

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 25-09-2020 10:32 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:37
Basekid schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:49:
[...]

Het is in het debat met Grapperhaus als motie aangenomen het strafblad te schrappen... (bron)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 20:49

gws24

Thinking is hard!

Jovatov schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:53:
[...]

Het is in het debat met Grapperhaus als motie aangenomen het strafblad te schrappen... (bron)
En dat is dus voor dat hij zelf toch een boete kreeg van het OM. Sommige mensen hier zoeken ook overal een complot achter. :')

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

ergens wel zonde, vond het wel komisch om een minister van justitie met een strafblad te hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Wokschotel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:51:
Ik dacht dat aluhoedjes alleen op feesboek zitten, maar hier kunnen sommigen er ook wat van.
Het is opvallend, niet waar?

Grapperhaus is een week geleden beboet alsnog door het OM. Hij zegt geen opdracht hiervoor te hebben gegeven aan het OM, maar de coronaboete is een heterdaad boete. Achteraf opleggen kan niet. Anders kan het OM ook social media afschuimen en boetes schrijven op basis van foto's. Een minister vervolgen is ook niet zo makkelijk. Daarom vermoed ik dat hij opdracht heeft gegeven om zichzelf te vervolgen. Het krijgen van een boete en bijbehorend strafblad helpt enigszins om de schade te herstellen dat hij de dans zou ontspringen.

Het strafblad zorgde wel voor een nieuw probleem. Hoewel hij minister mag zijn als veroordeeld crimineel moest de Tweede Kamer wel opnieuw beoordelen of hij kon aanblijven. Dat is toch een potentieel probleem, hij kan alsnog af geserveerd worden.

Nu heeft hij een week lang goede sier kunnen maken met zijn boete en zijn strafblad. Dan komt dit eraan en is hij weer van het strafblad af. Komt hem wel goed uit zo.

Ik ben helemaal niet van de samenzweringen, maar dit is wel een opvallende serie gebeurtenissen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
vectormatic schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:58:
ergens wel zonde, vond het wel komisch om een minister van justitie met een strafblad te hebben :P
Met boeven vang je boeven. :+

• CMD-Snake
Klopt, maar De Jonge en Grapperhaus waren altijd sterke voorstanders van het strafblad. Door hun toedoen kwam dat ook in de corona spoedwet terecht. Ze hadden het daar prima op een Mulder achtige manier kunnen oplossen, maar dat wilden ze expliciet niet.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Op welke school werk je als ik vragen mag? Als je dat liever zegt, begrijp ik dat ook ;) Ik heb namelijk het idee dat dit over mijn school gaat, de HvA, en als dat zo is hoor ik nieuwe dingen die ik niet eerder wist.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Soccer98 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:05:
[...]

Op welke school werk je als ik vragen mag? Als je dat liever zegt, begrijp ik dat ook ;) Ik heb namelijk het idee dat dit over mijn school gaat, de HvA, en als dat zo is hoor ik nieuwe dingen die ik niet eerder wist.
Nee, ik woon en werk in het oosten des lands :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 12:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
autje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:44:
[...]

Als je bij iedereen de voordeur dichtlast staat het aantal nieuw door de GGD gemelde besmettingen meteen op nul. Dan kan niemand meer de deur uit om zich te laten testen ;).
Scherp (8>

Maar ik noemde het als voorbeeld. In de praktijk weten we dat dat natuurlijk nooit gaat gebeuren vandaag, of in de nabije toekomst, of uberhaupt, dus kunnen we er vanuit gaan dat de stijging nog minimaal 2/3 weken doorgaat :Z

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Adlermann schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:09:
[...]

Nee, ik woon en werk in het oosten des lands :)
Ah oke, dan zit ik compleet ernaast haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:55

Wokschotel

Op 6 wielen

CMD-Snake schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:58:
[...]

Het is opvallend, niet waar?

Grapperhaus is een week geleden beboet alsnog door het OM. Hij zegt geen opdracht hiervoor te hebben gegeven aan het OM, maar de coronaboete is een heterdaad boete. Achteraf opleggen kan niet. Anders kan het OM ook social media afschuimen en boetes schrijven op basis van foto's. Een minister vervolgen is ook niet zo makkelijk. Daarom vermoed ik dat hij opdracht heeft gegeven om zichzelf te vervolgen. Het krijgen van een boete en bijbehorend strafblad helpt enigszins om de schade te herstellen dat hij de dans zou ontspringen.

Het strafblad zorgde wel voor een nieuw probleem. Hoewel hij minister mag zijn als veroordeeld crimineel moest de Tweede Kamer wel opnieuw beoordelen of hij kon aanblijven. Dat is toch een potentieel probleem, hij kan alsnog af geserveerd worden.

Nu heeft hij een week lang goede sier kunnen maken met zijn boete en zijn strafblad. Dan komt dit eraan en is hij weer van het strafblad af. Komt hem wel goed uit zo.

Ik ben helemaal niet van de samenzweringen, maar dit is wel een opvallende serie gebeurtenissen.
Leuk verzonnen, ware het niet:
[...]

De islam kan uw vrijheid schaden

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:14

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
stylezzz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:09:
[...]

[Afbeelding]
Als je op het knopje recent drukt zie je dat het eigenlijk alleen maar bij sportclubs is, los van de scholen, waar het volgens mij vaak wel weer meevalt met het aantal besmettingen.

Dus in het verlengde van de cafés eerder dicht, lijkt het ook een goed idee om de kantines te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-10 17:00
Sporten is eigenlijk überhaupt al belachelijk. Neem nou voetbal: 11 vs 11. Voor de wedstrijd geen handjes schudden maar tijdens de wedstrijd wel in elkaars gezicht staan hijgen. Dan vraag je er toch om?

Kantines dicht prima, maar zolang ze daarvoor bovenstaande doen...

Bij betaald voetbal worden de spelers iig nog heel vaak getest, bij amateur voetbal natuurlijk niet. (vul hier elke andere teamsport maar in)

[ Voor 9% gewijzigd door vuurtjih op 24-09-2020 18:34 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Joker schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:49:
[...]

Besef wel dat die signaalwaarden bedacht zijn toen de behandelingen nog nihil waren voor deze ziekte. Als je er nu gemiddeld 10 bij krijgt en een ligduur van 12 dagen zou je toch op gemiddelde IC covid bezetting van 120 moeten zitten.
Zitten we ook.. Vandaag volgens de nice 120, en we zitten pas enkele dagen op 10. De dalende ligduur (en ook sterfte) was deels te verklaren door lagere leeftijd.

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik ga ervan uit dat de stijging nog enkele weken gaat doorzetten.
De ziekenhuizenopnames zijn zorgelijk te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door MoldyInko op 24-09-2020 19:05 . Reden: Te snel op knopje gedrukt. ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:03:
[...]

Zitten we ook.. Vandaag volgens de nice 120, en we zitten pas enkele dagen op 10. De dalende ligduur (en ook sterfte) was deels te verklaren door lagere leeftijd.
Heb je daar bewijs voor dat die ligduur komt door een lagere leeftijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:22:
[...]

Heb je daar bewijs voor dat die ligduur komt door een lagere leeftijd?
Nee.. alleen dat de mediaan lager lag (66 vs 63 en gaat nu weer omhoog) Of dat de oorzaak van lagere sterfte en opnameduur verklaart weten we nog niet. Daarvoor is meer data nodig, alles kan nu nog bias zijn (Gaan we komende maanden zien). Maar dat was de suggestie van Gommers. Op basis van het aantal bezette bedden nu lijkt het ook wat langer te liggen..
Dat de ligduur en sterftecijfer gedaald is.. is zeker een feit, maar hoeveel gaan we deze golf zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:35:
Nee.. alleen dat de mediaan lager lag (66 vs 63 en gaat nu weer omhoog) Of dat de oorzaak van lagere sterfte en opnameduur verklaart weten we nog niet. Daarvoor is meer data nodig, alles kan nu nog bias zijn (Gaan we komende maanden zien). Maar dat was de suggestie van Gommers. Op basis van het aantal bezette bedden nu lijkt het ook wat langer te liggen..
Dat de ligduur en sterftecijfer gedaald is.. is zeker een feit, maar hoeveel gaan we deze golf zien.
De ligduur werd verkort door toepassen van bepaalde reeds bestaande medicijnen die goed werken om de ergste effecten van corona te verminderen.

Het gebruik van ontstekingsremmer dexamethason laat de sterfte op de ic's dalen met ongeveer 30%. Dit stopt het fenomeen van de cytokinenstorm waar veel mensen aan overleden en de longontstekingen worden ook minder ernstig. Daarnaast werken stollingsmiddelen erg goed om de bloedingen die ontstaan in de longen te voorkomen.

Deze behandelingen verminderen de doorstroom van patiënten van reguliere bedden naar ic bedden en de ligduur wordt ingekort. Vooral ic patiënten kunnen weer sneller terug naar reguliere bedden.

Er is ook nog het medicijn remdesivir, maar door de zeldzaamheid hiervan wordt dit slechts in enkele gevallen gebruikt. Wel is gebleken dat remdesivir de ziekteduur gemiddeld met vier dagen kan verkorten.

Zie ook hier voor uitgebreide bespreking van medicatie bij corona en verwijzingen naar studies.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was inderdaad Gommers die het zei. Die had het over jongere patiënten. Maar had er verder geen specifieke cijfers bij dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
vuurtjih schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:34:
Sporten is eigenlijk überhaupt al belachelijk. Neem nou voetbal: 11 vs 11. Voor de wedstrijd geen handjes schudden maar tijdens de wedstrijd wel in elkaars gezicht staan hijgen. Dan vraag je er toch om?

Bij betaald voetbal worden de spelers iig nog heel vaak getest, bij amateur voetbal natuurlijk niet. (vul hier elke andere teamsport maar in)
Je staat met voetbal (of hockey, etc) helemaal niet zo vaak in elkaars gezicht te hijgen, vaak heb je even contact met duels maar dat is niet zo lang. Ook is dat buiten. Ik vind dat echt een groot verschil met bier drinken in de (slecht geventileerde) kantine.

Gommers sprak vandaag bij Coen en Sander over een komende lockdown, waarbij in zijn ogen dat vooral op de kwetsbare groep gericht moet zijn, ook omdat jongeren relatief hard getroffen worden door de maatregelen. Hij is volgens mij geen lid van het omt, wars van politiek en is door zijn vriendelijkheid, deskundigheid maar ook duidelijkheid volgens mij een van de weinig experts die ook nog sympathiek overkomt, dus zou dit het begin zijn van de kanteling waarbij de kwetsbare groep (de ouderen dus met name) wat meer gaat merken van de maatregelen?

• PalingDrone
  • Niet online
vuurtjih schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:34:

Jawel, dansen mag blijkbaar weer in Hilversum |:(

Als iemand mij kan uitleggen hoe het kan dat wanneer ik met 30 vrienden een zaaltje afhuur, daar iemand plaatjes laat draaien met wat licht en een rookmachine om lekker te dansen dit streng verboden is en er keihard gehandhaafd gaat worden maar wanneer je het een dansschool noemt opeens wel toegestaan is dan hoor ik dat graag.

In deze omgeving schiet de Gooise R als een soort raket omhoog, en dan dit soort berichten in het plaatselijke sufferdje, ik ga maar even een stukje wandelen om af te koelen. Hoop dat ik de snoeiharde techno op mijn koptelefoon nog kan horen boven al de stoom die inmiddels uit mijn oren komt.
-edit-
Nadat er gisteren dit in dat zelfde krantje stond:
De coronabesmettingen in het Gooi en de Vechtstreek lopen zo hard op dat de regio snel afstevent op de status ’zorgelijk’. Dat betekent dat er vanuit Den Haag extra maatregelen opgelegd worden zoals het eerder sluiten van de horeca en niet meer dan vijftig personen op een bijeenkomst. Het regionaal beleidsteam onder leiding van de Hilversumse burgemeester Pieter Broertjes komt woensdag in een spoedvergadering bijeen om over de actuele situatie te praten.

Onder andere de burgemeesters van de Gooi- en Vechstreekgemeenten en de GGD zitten in dat team. Volgens de woordvoerster van burgemeester Broertjes is er nog geen bericht uit Den Haag gekomen dat de veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek van waakzaam naar zorgelijk gaat. ,,Ze gaan de cijfers met elkaar doornemen, bekijken waar de besmettingen nu zitten. Er zijn hier in de regio nog steeds geen besmettingshaarden gevonden. Dat maakt het lastig.”

[ Voor 26% gewijzigd door PalingDrone op 24-09-2020 21:04 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:56:
[...]

Als iemand mij kan uitleggen hoe het kan dat wanneer ik met 30 vrienden een zaaltje afhuur, daar iemand plaatjes laat draaien met wat licht en een rookmachine om lekker te dansen dit streng verboden is en er keihard gehandhaafd gaat worden maar wanneer je het een dansschool noemt opeens wel toegestaan is dan hoor ik dat graag.
Mijn danspartner wilde dit seizoen ook weer beginnen en ik kan je vertellen dat de dansscholen veel striktere regels hebben dan het willekeurige feestzaaltje. Iedereen danst met een vaste partner en er wordt afstand gehouden (dus een maximum aantal koppels in de zaal) en vrijdansavonden worden niet meer gehouden.

Wat dat betreft zijn de dansscholen gewoon aan dezelfde regels gebonden als alle andere koppelsporten zoals judo of boksen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op zich had dansen ook best buiten gekund toch? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:17:
Ik denk dat je dan best zit met geluidsoverlast, bovendien, buiten heb je geen dansvloer die voor met name stijldansen toch best belangrijk is. Als je op wedstrijdniveau ballroom danst dan wil je niet op gras of stoeptegels staan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:17:
Ik heb bij de recreatieplas regelmatig een salsaklasje gezien.

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:15:
[...]

Mijn danspartner wilde dit seizoen ook weer beginnen en ik kan je vertellen dat de dansscholen veel striktere regels hebben dan het willekeurige feestzaaltje. Iedereen danst met een vaste partner en er wordt afstand gehouden (dus een maximum aantal koppels in de zaal) en vrijdansavonden worden niet meer gehouden.

Wat dat betreft zijn de dansscholen gewoon aan dezelfde regels gebonden als alle andere koppelsporten zoals judo of boksen.
Probeer jij maar eens een tango te dansen met je partner op afstand, walsen net zomin mogelijk.
Hoeveel mensen zie jij schuifelen op techno, dnb of house? Daar wordt sowieso altijd al meer afstand gehouden dan bij latin of ballroom.
In de tijd dat ik dansles had werd er daar enorm veel meer gezopen dan op willekeurig welke bijeenkomst van 30 vrienden van mij. Niet iedereen heeft zijn vriendin als danspartner, mijn danspartner was destijds echt iemand anders dan mijn relatie.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 24-09-2020 21:28 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:23:
[...]

Probeer jij maar eens een tango te dansen met je partner op afstand, walsen net zomin mogelijk.
(...)

In de tijd dat ik dansles had werd er daar enorm veel meer gezopen dan op willekeurig welke bijeenkomst van 30 vrienden van mij.
Daarom hanteren ze dezelfde regels als alle andere sporten waarin je in koppels werkt. Of denk je dat judo of karate op anderhalve meter zo goed gaat? ;)

Met je eigen partner hoef je dus geen afstand te houden, alleen tussen koppels onderling. En of dat nu je relatie-partner is of niet, dat kan een dansschool natuurlijk niet controleren. Is bij een andere sportpartner ook niet anders.

Dat zuipen heb ik zelf vooral meegemaakt tijdens de vrijdansavonden, niet tijdens de lessen, tijdens de vrijdandsavonden is het in principe gewoon een feestzaal. En die mogen nu gewoon niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 24-09-2020 21:32 ]

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:27:
[...]

Daarom hanteren ze dezelfde regels als alle andere sporten waarin je in koppels werkt. Of denk je dat judo of karate op anderhalve meter zo goed gaat? ;)

Met je eigen partner hoef je dus geen afstand te houden, alleen tussen koppels onderling.

Dat zuipen heb ik zelf vooral meegemaakt tijdens de vrijdansavonden, niet tijdens de lessen, tijdens de vrijdandsavonden is het in principe gewoon een feestzaal. En die mogen nu gewoon niet.
Goed dan begin ik wel een dansschool in moderne stijlen marathondansen.
Goa, trance, house en techno lessen van minimaal 8 uur zaterdagnacht in een zaaltje of in de buitenlucht ergens in een bos, geen alcohol verkoop en de contributie betalen we de cola wel van.
Wil ook nog wel een ledenlijstje bijhouden voor de administratie van evt besmettingen achteraf, vreemden zijn toch niet welkom in die incrowd, zo blijft het voor iedereen leuk.

Schijnt er een beetje bij te horen als dansschoolhouder dat recalcitrante ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:38:
[...]

Goed dan begin ik wel een dansschool in moderne stijlen marathondansen.
Gezien 'moderne stijlen' zoals techno of trance geen erkenning hebben van het NOC/NSF denk ik dat ik je vooral veel succes mag wensen daarmee.

Salsa zit onder dezelfde beperkingen als stijldansen (dus ook alleen lessen) en zaken als hiphop, streetdance zumba, enzovoort, worden eigenlijk alleen individueel gedaan dus dan is afstand houden ook geen probleem.

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:42:
[...]

Gezien 'moderne stijlen' zoals techno of trance geen erkenning hebben van het NOC/NSF denk ik dat ik je vooral veel succes mag wensen daarmee.

Salsa zit onder dezelfde beperkingen als stijldansen (dus ook alleen lessen) en zaken als hiphop, streetdance zumba, enzovoort, worden eigenlijk alleen individueel gedaan dus dan is afstand houden ook geen probleem.
Dat bedoel ik, dan val ik gewoon in de hiphop/streetdance/zumba categorie.
Of je zoiets nou een feestje of langdurige dansles noemt maakt totaal geen verschil.

Alleen vrees ik dat een BOA zoiets niet gaat snappen.

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 24-09-2020 21:48 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:45:
[...]

Dat bedoel ik, dan val ik gewoon in de hiphop/streetdance/zumba categorie.
Of je zoiets nou een feestje of langdurige dansles noemt maakt totaal geen verschil.
Hoezo niet? Op een dansles wordt er gestructureerd en centraal les gegeven door een docent, het contact tussen mensen (of koppels) onderling is dus minimaal. Is compleet anders dan een feestje.

Misschien dat je nog een 'feestje' kan organiseren waarin iedereen op zijn eigen eilandje blijft, tja, dan kun je dat prima voor elkaar krijgen denk ik want er is geen risico dat de 1,5 meter ergens overschreden wordt. Maar hoe veel lol je daar in gaat hebben als feestje is de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:48:
[...]

Hoezo niet? Op een dansles wordt er gestructureerd en centraal les gegeven door een docent, het contact tussen mensen (of koppels) onderling is dus minimaal. Is compleet anders dan een feestje.

Misschien dat je nog een 'feestje' kan organiseren waarin iedereen op zijn eigen eilandje blijft, tja, dan kun je dat prima voor elkaar krijgen denk ik want er is geen risico dat de 1,5 meter ergens overschreden wordt. Maar hoe veel lol je daar in gaat hebben als feestje is de vraag.
Wanneer het je puur om de muziek en de beweging gaat moet dat m.i. ook mogelijk zijn alleen wordt dat gewoon niet toegestaan. Om nou triest zittend op een stoeltje op gepaste afstand naar een dj te gaan luisteren hoef ik de deur niet voor uit. Dansen is naar mijn weten nog steeds gewoon verboden, ook al sta je met 5 man in een club, zittend luisteren mag wel.

Er zijn mensen, waaronder ondergetekende, die zich prima vermaken met een bak herrie en een beetje lebensraum om zich heen om vrij te bewegen zonder anderen aan te raken. Scheelt mij ook weer ruimte maken op de dansvloer. Een paar vakken op de vloer aftapen om in te dansen en wat stoeltjes om op uit te puffen na gedane arbeid. Praten is met genoeg decibel toch vrijwel onmogelijk dus daar mis je niks aan.
Ieder zijn ding maar ik kan prima een man of 30 regelen die dat ook wel leuk vinden om weer eens ouderwets langdurig te sporten.

[ Voor 21% gewijzigd door PalingDrone op 24-09-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:55:
[...]

Wanneer het je puur om de muziek en de beweging gaat moet dat m.i. ook mogelijk zijn alleen wordt dat gewoon niet toegestaan. Om nou triest zittend op een stoeltje op gepaste afstand naar een dj te gaan luisteren hoef ik de deur niet voor uit. Dansen is naar mijn weten nog steeds gewoon verboden, ook al sta je met 5 man in een club, zittend luisteren mag wel.
Dat lijkt me ook vooral een implementatieprobleem, zodat ze voor alle muziekoptredens hetzelfde beleid kunnen hanteren. En of dat beleid juist is, ik ben het er ook niet mee eens, want niet elk optreden is het Concertgebouw.

Dat ze dat in het pluche niet door hebben betekent gewoon dat het ze aan referentiekader ontbreekt en ze wereldvreemd zijn, hetzelfde als Rutte die zegt dat voetbalsupporters gewoon moeten blijven zitten en hun bek houden. Voetbal en muziek zijn nu eenmaal ook tot op zekere hoogte emotie.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat je dan best zit met geluidsoverlast, bovendien, buiten heb je geen dansvloer die voor met name stijldansen toch best belangrijk is. Als je op wedstrijdniveau ballroom danst dan wil je niet op gras of stoeptegels staan. ;)
Als je een ijsbaan kunt maken van pvc platen, kun je ook een dansvloer maken. Daarnaast, een stroeve vloer is goede training. :P

Jaar of zes stijldansen gedaan ;)

• stylezzz
Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:58:
[...]

Dat lijkt me ook vooral een implementatieprobleem, zodat ze voor alle muziekoptredens hetzelfde beleid kunnen hanteren. En of dat beleid juist is, ik ben het er ook niet mee eens, want niet elk optreden is het Concertgebouw.

Dat ze dat in het pluche niet door hebben betekent gewoon dat het ze aan referentiekader ontbreekt en ze wereldvreemd zijn, hetzelfde als Rutte die zegt dat voetbalsupporters gewoon moeten blijven zitten en hun bek houden. Voetbal en muziek zijn nu eenmaal ook tot op zekere hoogte emotie.
Hier in tilburg gaan ze lekker los inderdaad... mogen ze ook weer een keertje buitenspelen verpesten ze het voor zichzelf. Zal wel de laatste keer zijn.... :z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Veel voetbalsupporters ondanks coronamaatregelen op plein in Tilburg https://www.nu.nl/binnenl...-op-plein-in-tilburg.html (via @NUnl)

https://www.omroepbrabant...lburg-ziet-geen-problemen

De slagvaardigheid van het lokale gezag. :X

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 24-09-2020 22:21 ]

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
stylezzz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:13:
[...]

Hier in tilburg gaan ze lekker los inderdaad... mogen ze ook weer een keertje buitenspelen verpesten ze het voor zichzelf. Zal wel de laatste keer zijn.... :z
Ik denk niet alleen voor zichzelf maar voor iedereen!
Het aantal besmettingen loopt nu zo hard op en ook het aantal IC opnames, dat in een aantal ziekenhuizen de reguliere zorg alweer moet worden uitgesteld.
Met dit soort getallen krijgen we snel weer een lockdown!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:16:
Veel voetbalsupporters ondanks coronamaatregelen op plein in Tilburg https://www.nu.nl/binnenl...-op-plein-in-tilburg.html (via @NUnl)

https://www.omroepbrabant...lburg-ziet-geen-problemen

De slagvaardigheid van het lokale gezag. :X
Mooi dat ze weten wie dit zijn, makkelijk beboeten voor Ferd en consorten, onee stom, handhaving tegen grote groepen doen we niet meer aan... nu kunnen die arme jongens eindelijk weer eens gewoon lekker ouderwets snuiven en zuipen in groepsverband met toestemming van de gemeente.
Ik neem aan dat die namenlijst ook richting het plaatselijke ziekenhuis gaat en deze figuren de komende maand uitgesloten worden van evt coronabehandelingen :P

Aan de ander kant wanneer dit toegestaan wordt dan is volgend weekend Defqon op datzelfde plein ook geen probleem.
Zo zie je maar, met intimidatie en een stelletje halve hooligans krijg je sneller je zin dan wanneer de complete muziekindustrie en evenementenbranche op een beschaafde manier probeert te onderhandelen over creatieve oplossingen binnen de regels met een onwillige overheid.

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 24-09-2020 22:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:14

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ach er wordt ook gewoon naar en van brandhaarden gevlogen, daar wordt ook niets aan gedaan en mag ook allemaal. Heel de wereld reist zich weer een ongeluk en besmettingen gaan de wereld weer over. Dan liever een gecontroleerde uitbraak in Tilburg

Voor de duidelijkheid: ik vind beide dus krankzinnig! Zag dat bij de finale tussen BM en Sevilla ook het stadion in Bukarest of Boedapest half vol zat. We zijn met z'n allen gewoon een dom volk als je daar nu voor je lol naar toe gaat

[ Voor 32% gewijzigd door Shadow_Agent op 24-09-2020 22:46 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Ach inmiddels staan ze met 0-4 achter dus op een vervolg hoeven we in ieder geval niet te rekenen. Waarschijnlijk is dat ook een reden om niet in te grijpen, voordat ze uit elkaar waaieren en de halve stad nog even slopen uit frustratie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ach, op een snelle groepsimmuniteit zullen we maar denken. Alaaf!

@PalingDrone uitstekende timing ook dit!

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 24-09-2020 22:51 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:51:
Ach, op een snelle groepsimmuniteit zullen we maar denken. Alaaf!
Volgens mij stond Brabant daarin al op voorsprong.

Maar als er geen dramatische toename in besmettingen in Tilburg ontstaat dan zie ik nu al organisaties van feestjes roepen "Ja maar Willem II, dus waarom wij niet?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:54:
[...]

Volgens mij stond Brabant daarin al op voorsprong.

Maar als er geen dramatische toename in besmettingen in Tilburg ontstaat dan zie ik nu al organisaties van feestjes roepen "Ja maar Willem II, dus waarom wij niet?"
Kweetniet wat voor feestjes jij komt maar die ik ken gaan er stukken beschaafder aan toe, is stukken minder/geen politieinzet nodig en gedraagt men zich gewoon conform de huisregels.

Ik voorzie wel een economische opleving in de sector die straatmeubilair plaatst en voor de glaszetter die de gesneuvelde bushokjes mag fixen morgenvroeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:54:
Ik vrees dat de demonstratie op de Dam dit nog voorging. Ook massa bijeenkomst die niet tot een uitbraak leidde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:59:
[...]

Ik vrees dat de demonstratie op de Dam dit nog voorging. Ook massa bijeenkomst die niet tot een uitbraak leidde.
Er is een verschil tussen 1500 en 150000 besmettelijken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

De keren dat ik 200+ reed hebben ook nog nooit tot ongevallen geleid maar om dat nou als argument te gaan gebruiken om alles maar helemaal vrij te geven accepteert ook niemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:00:
Er is een verschil tussen 1500 en 150000 besmettelijken.
PalingDrone schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:07:
De keren dat ik 200+ reed hebben ook nog nooit tot ongevallen geleid maar om dat nou als argument te gaan gebruiken om alles maar helemaal vrij te geven accepteert ook niemand.
Het was wat meer sarcastisch bedoeld. Sowieso is de Nederlandse handhaving niet ingesteld op repressief optreden. Politie en boa's de-escaleren een situatie veel liever, maar dat maakt het moeilijk om dit soort groepen in beweging te krijgen als ze dat niet willen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:25:
[...]

[...]

Het was wat meer sarcastisch bedoeld. Sowieso is de Nederlandse handhaving niet ingesteld op repressief optreden. Politie en boa's de-escaleren een situatie veel liever, maar dat maakt het moeilijk om dit soort groepen in beweging te krijgen als ze dat niet willen.
Daar hebben we de ME voor. Maarja, dan moet de burgemeester wel opdracht geven.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:26:
[...]

Daar hebben we de ME voor. Maarja, dan moet de burgemeester wel opdracht geven.
De capaciteit van de ME is natuurlijk ook beperkt. En je moet je afvragen of je de ME wel wíl inzetten, want dan bevestig je alleen maar het beeld wat mensen hebben dat de overheid ze alleen maar wil pesten. Koren op de molen van Viruswaarheid, Willem Engel zegt dan gewoon heel hard: "Zie je wel!".

Lijkt me een last resort en niet eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:25:
[...]

[...]

Er staat al een hek omheen en de namen zijn bekend omdat ze zich vooraf moesten aanmelden... Dit kan gewoon administratief afgehandeld worden ;)

Verwijderd

Shadow_Agent schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:45:
Ach er wordt ook gewoon naar en van brandhaarden gevlogen, daar wordt ook niets aan gedaan en mag ook allemaal. Heel de wereld reist zich weer een ongeluk en besmettingen gaan de wereld weer over. Dan liever een gecontroleerde uitbraak in Tilburg

Voor de duidelijkheid: ik vind beide dus krankzinnig! Zag dat bij de finale tussen BM en Sevilla ook het stadion in Bukarest of Boedapest half vol zat. We zijn met z'n allen gewoon een dom volk als je daar nu voor je lol naar toe gaat
Klopt... Proef van de UEFA. Wel met die verstande dat iedereen een recente coronatest heeft moeten overleggen. 30% gevuld is vergelijkbaar met de huidige nl vulgraad

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:28:
[...]

De capaciteit van de ME is natuurlijk ook beperkt. En je moet je afvragen of je de ME wel wíl inzetten, want dan bevestig je alleen maar het beeld wat mensen hebben dat de overheid ze alleen maar wil pesten. Koren op de molen van Viruswaarheid, Willem Engel zegt dan gewoon heel hard: "Zie je wel!".

Lijkt me een last resort en niet eerder.
Je wilt liever boa's inzetten om deze groep naar huis te jagen begrijp ik?

Tegen groepen van dergelijke omvang valt er niet anders te handhaven vrees ik. Maar nogmaals, dit valt en staat bij de wil van de burgemeester. En die ontbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:34:
[...]

Je wilt liever boa's inzetten om deze groep naar huis te jagen begrijp ik?
Nee, gewoon laten gaan en ze achteraf een boze brief sturen met een boete, want als je ze naar huis stuurt (al dan niet met inzet van geweld) wordt het besmettingsrisico niet minder. Iedereen zit nu toch al op een kluitje dus als er een besmet persoon tussen zit is het al te laat.

Oorlogje gaan voeren is dan alleen nog nuttig voor de fotografen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:07
Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:38:
[...]

Nee, gewoon laten gaan en ze achteraf een boze brief sturen met een boete,
Gaan we alle filmpjes en foto's die op sociale media ook apart behandelen? 8)7 Begrijp best dat het niet de bedoeling is dat ze bij elkaar staan, maar als er geen bezoekers zijn geteld, zal ook de informatie van hen niet beschikbaar zijn. Ik ben meer benieuwd naar de komende weken en/of er minder corona meldingen komen en dan bedoel ik niet alleen in Tilburg, maar met name in de steden waar extra maatregelen zijn genomen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Burgemeester en verantwoordelijke wethouder buitengooien zou het minste zijn. Wat een idioten, zien ze niet dat dit een precedentwerking met zich meebrengt die het werk van handhavers en wel-verstandige bestuurders alleen maar moeilijker maakt? Om over het toegenomen risico voor zorgmedewerkers en de volksgezondheid in het algemeen maar te zwijgen.

Maar voetbal, Europees ook nog, dus belangrijk ofzo. Piss off met die omhooggevallen hobby.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:10
Bundin schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 02:19:
Burgemeester en verantwoordelijke wethouder buitengooien zou het minste zijn.
Mee eens.

Ronduit schandalige actie op bestuurlijk niveau waar echt geen enkel begrip voor op te brengen valt. We kijken tegen een verdubbeling van ziekenhuis opnames en IC opnames binnen grofweg een week.

Maar nee, laten we grote getalen aan fans op een kluitje gooien.

De coördinatie over die veiligheidsregio zou per direct moeten worden overgenomen door de landelijke politiek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:38:
[...]

Nee, gewoon laten gaan en ze achteraf een boze brief sturen met een boete, want als je ze naar huis stuurt (al dan niet met inzet van geweld) wordt het besmettingsrisico niet minder. Iedereen zit nu toch al op een kluitje dus als er een besmet persoon tussen zit is het al te laat.

Oorlogje gaan voeren is dan alleen nog nuttig voor de fotografen.
Nee, oorlogje voeren geeft een signaal af. Dat het vanavond niet weer raak is in Almelo, Breda of Alkmaar. Het gebrek aan actie en (nog vele malen erger!) De laconieke reacties vanuit de burgemeester zijn werkelijk absurd. Twee maanden geleden had dit wellicht nog gekund. Maar niet op het moment dat we aan de vooravond staan van weer een berg maatregelen en volle ziekenhuizen. Dit kan echt niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:58
MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:10:
[...]

Ja sneltesten zijn legio in ontwikkeling. Vraag is of die over het grote geheel beter zijn dan die PCR’s en in welke hoeveelheid ze wanneer beschikbaar gaan komen.

@Chiron Klopt, maar zo kun je nog wel tien vragen bedenken, zoals vriend Haga ook telkens placht te doen. Feit blijft; de tests zijn niet gewijzigd, de aantallen positieven wel. Evenals de opnames en aantal doden. Dan kun je maandenlang blijven bomen over of het % positief 3 of 4 is, of dat de R 1,2 of 1,3 is, maar dat is nogal ondermijnend aan het grotere geheel.
Wist niet dat ze al zo dichtbij zijn. Validaties zijn achter de rug en nu begint een proef om een antigeentest (parallel) te gaan testen in een teststraat in Utrecht.

https://nos.nl/artikel/23...-binnen-een-kwartier.html

Hopelijk kunnen deze testen over maand breed ingezet worden. De overheid is achter de schermen druk bezig om de beschikbaarheid van testen te checken. Je moet dan denken aan getallen met 7 cijfers voor de komma.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.telegraaf.nl/...I3vdaCxZXurqaW5Ad7-7jkvbk
De Tweede Kamer wil dat het kabinet ingrijpt nu er tickets voor 5 euro worden aangeboden naar risicogebieden.
Het prijsvechterpesten is weer begonnen.
Blijkbaar wordt de locatie veiliger wanneer het ticket duurder wordt...

Maar dat niet alleen: KLM en Transavia vliegen ook gewoon naar oranje gebieden. Sterker nog: ze hebben aangegeven geen vluchten meer te annuleren of vouchers uit te geven. Reizigers hebben nu dus de keuze tussen: geld kwijt óf naar oranje gebied reizen.

Maar waarom dat gepik op budget vliegtickets terwijl de oer Nederlandse maatschappijen hun reizigers min of meer dwingen om op reis te gaan i.p.v. vouchers uit te delen? Terwijl we daar via staatssteun zelf aan mee betaald hebben.

Maak de oranje gebieden dan rood als je niet wil dat er gevlogen wordt. Maar niet zo hypocriet doen. De locatie veranderd echt niet wanneer een ticket 5 euro in plaats van 50 euro kost. De drempel wordt lager, maar het gaat hier om de oranje locatie, niet de vlucht zelf.

Weet je wat wel veranderd is? Ons eigen land, dat bij veel landen zelfs op rood staat. Maar blijkbaar mag reizen naar Amsterdam /Rotterdam /Utrecht wel. Want daar profiteert de Nederlandse economie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 19:28

Barrycade

Through the...

[...]

Denk dat het nu iets anders zou verlopen met >20% positief in de teststraat in ZuidOost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Man man man.... Ja op deze manier begrijp ik al die whataboutisms hier ook wel. Als je 1000 man een voetbalwedstrijd samen laat kijken kun je de grote festivals ook wel weer doorgang laten vinden. Want immers......Je voorkomt ermee dat mensen feestjes achter de voordeur gaan vieren. Tot zover de geloofwaardigheid van Burgemeester Weterings, en stijgt met stip boven Grapperhaus uit in mijn optiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Laten we ook wel wezen, in dit topic is het sowieso nooit goed.

Als alles dicht gaat is het stom want iedereen gaat dan thuis feestjes geven en als je probeert het gecontroleerd, relatief kleinschalig in de buitenlucht toe te staan en de regels worden toch, tegen de afspraak in, niet gevolgd, dan had je het nooit toe moeten staan.

Ik heb werkelijk geen idee wat het beste is. Ik kan de redenatie van de burgemeester eigenlijk prima volgen, maar ben ook niet verbaasd dat het toch 'misgaat'. Ik denk dat veel mensen enorm onderschatten hoe complex besluitvorming is, zeker in de een publieke taak met heel veel belanghebbenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ZieMaar! Was dit gecontroleerd en relatief kleinschalig?

Het zal vast goed bedoeld zijn geweest, maar als het dan gierend uit de klauwen loopt, moet je wel iets doen. Gaat mij nog nieteens om de besluitvorming op voorhand, maar het gebrek aan actie. En misschien erger nog, de laconieke houding achteraf.

Nogmaals, drie maanden geleden had dit wellicht prima geweest, maar aan de vooravond van een nieuwe vloedgolf in de zorg? Lijkt me eerder een 'slap in the face' van de zorg dan geen 50 cent per uur erbij geven.

[ Voor 53% gewijzigd door MikeyMan op 25-09-2020 09:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
God wat een kneuzen daar in Tilburg. Daar zou notabene de carnavalsituatie van een paar maanden geleden nog vers in het geheugen moeten zitten..

Je zal je maar het laplazurus hebben gewerkt in het TweeSteden ziekenhuis toen, en dan dit nu voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:54:
@ZieMaar! Was dit gecontroleerd en relatief kleinschalig?

Het zal vast goed bedoeld zijn geweest, maar als het dan gierend uit de klauwen loopt, moet je wel iets doen. Gaat mij nog nieteens om de besluitvorming op voorhand, maar het gebrek aan actie. En misschien erger nog, de laconieke houding achteraf.

Nogmaals, drie maanden geleden had dit wellicht prima geweest, maar aan de vooravond van een nieuwe vloedgolf in de zorg? Lijkt me eerder een 'slap in the face' van de zorg dan geen 50 cent per uur erbij geven.
1000 man op een groot plein is niet per se grootschalig. Wat ik zo lees is dat er op voorhand goede afspraken waren gemaakt over aantallen en afstand houden.

En mee eens, je moet iets doen als je ziet dat het misgaat, maar gewoon roepen dat het een stel kneuzen is omdat het niet gewoon op voorhand verboden is, is echt veel te kort door de bocht.

Mijn punt is vooral dat het wel heel makkelijk is om dit te veroordelen.
MikeyMan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:59:
[...]

Ja dat was de afspraak. Maar hoeveel waren het er uiteindelijk? De afspraken op voorhand geloof ik wel. Maar ik zag ook filmpjes op twitter langs komen dat er gewoon hekken open stonden en er mensen bleven toestromen. Daar ligt het grotere probleem. En dan is het dus feestje over wmb.
Ik denk dat wij het dan wel eens zijn, hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 25-09-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:57:
[...]

1000 man op een groot plein is niet per se grootschalig. Wat ik zo lees is dat er op voorhand goede afspraken waren gemaakt over aantallen en afstand houden.

En mee eens, je moet iets doen, maar gewoon roepen dat het een stel kneuzen is, is echt veel te kort door de bocht.
Ja dat was de afspraak. Maar hoeveel waren het er uiteindelijk? De afspraken op voorhand geloof ik wel. Maar ik zag ook filmpjes op twitter langs komen dat er gewoon hekken open stonden en er mensen bleven toestromen. Daar ligt het grotere probleem. En dan is het dus feestje over wmb.

[Twitter: https://twitter.com/NoelvanHooft/status/1309223982315573261?s=20]

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 25-09-2020 10:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:58
Waar het mis gaat is dat het niet duidelijk is waar de verantwoordelijkheid ligt. Organisatie wijst naar gemeente, gemeente wijst naar de organisatie.

Lijkt erop dat er totaal geen plan was, voor het geval dat dingen niet zouden lopen zoals gewenst. Dat noem ik amateurisme van de organisatie. Als je een goede risico-inventarisatie maakt en concrete plannen maakt om de risico's te mitigeren, was het evenement op voorhand al afgeblazen.

Hoe hou je 800 voetbalsupporters op 1,5 meter afstand? Het antwoord is niet, tenzij je ze aan de grond vastnagelt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:29
1.5 week geleden mijn zoon van school laten komen omdat er zoveel kinderen ziek waren in zijn klas. Vervolgens heb ik daar een behoorlijke discussie met de school over gekregen dat het eigenlijk ongeoorloofd verlof is. Mijn zoon is na een aantal dagen weer naar school. Nu zit de docent waar ik hierover in gesprek ben geweest met corona thuis. Zorgelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 15:12

Agent47

I always close my contracts.

En toch blijf ik van mening dat ze Carnaval moeten verbieden. Ik las laatst ergens dat ze het naar de zomer willen verplaatsen. Lekker in je pakje tegen elkaar geplakt buiten met 35 graden en lauwe pils in je handen. Dat hele carnaval is volgens MIJ de grootste aanval geweest richting de zorg / IC. Maar ik ben natuurlijk geen viroloog. Ik snap dan ook niet dat mensen zo'n *knip* persé moeten en zullen geven, ook al is het in de zomer.
Dergelijke bewoording is nergens voor nodig

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 25-09-2020 13:21 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:57:
[...]

En mee eens, je moet iets doen als je ziet dat het misgaat, maar gewoon roepen dat het een stel kneuzen is omdat het niet gewoon op voorhand verboden is, is echt veel te kort door de bocht.

Mijn punt is vooral dat het wel heel makkelijk is om dit te veroordelen.
Het is heel makkelijk veroordelen omdat het een idioot besluit is. Dat dit niet ging werken was op voorhand al duidelijk, dat wordt nu zelfs toegegeven door Weterings.

Alle cursieve tekst is copy/paste van nos.nl.

"We wilden, met de huidige coronacijfers, een illegaal feestje voorkomen"
Het probleem zit niet in "illegaal", het probleem zit in "veel mensen bij elkaar". Dat is met dit event op grotere schaal gebeurd dan wanneer er meerdere kleinere illegale feesten zouden zijn geweest.

En als de inschatting was dat er niet gehandhaafd zou kunnen worden wanneer er geen georganiseerd event was, dus rellende supporters in het centrum oid, dan had de wedstrijd simpelweg verboden moeten worden. Een fucking spelletje moet minder relevant zijn dan de corona-crisis. Zeker in een van de steden die met Carnaval al aan de basis stond van de eerste golf.

"We hadden goede afspraken gemaakt over de 1,5 meter. De organisatie heeft wel ingegrepen, maar het is jammer dat het niet gelukt is. We weten wie erbij waren dus we kunnen de komende dagen nog boetes uitdelen."
Nee dat is niet jammer. Jammer impliceert dat er alles aan gedaan is en op voorhand de kans van slagen dusdaanig hoog was dat deze uitkomst een nare verrassing zou zijn. Dit is verwijtbare nalatigheid vanuit de gemeente als je 't mij vraagt.
Weterings erkent dat hij van tevoren al inschatte dat de fans zich niet aan de coronaregels zouden houden, maar gaf toch de voorkeur aan één plek van samenkomst in plaats van allerlei kleinere feesten.
Hee kijk, hij wist dat zelf dus ook al.

"Bij binnenkomst moet iedereen zich registreren en dat is handig voor het bron- en contactonderzoek."
Dat is dus blijkbaar niet gelukt. BCO op z'n best onvolledig. Daarnaast: kan de lokale GGD het aan om het hele plein + organisatie te testen? Volgens de berichtgeving van de afgelopen week niet.

"Voor het eerst in vijftien jaar spelen we Europees voetbal. En daar zijn we trots op", zei de woordvoerder. "We zijn niet gek en we weten ook wel dat er gefeest wordt."
Irrelevant, zeker gezien bovenstaande. We zitten net na het begin van de tweede golf, aan alle kanten wordt gewaarschuwd, maar nog belangrijker: vanuit veel richtingen wordt aangegeven dat men klaar is met maatregelen en beperkingen. Dit event werkt dan als een rode lap op een stier: "maar Willem II, dus fuck de maatregelen". Leg dat maar uit als boa of agent. Laat de burgemeester dit maar persoonlijk komen toelichten bij de GGD en de zorgverleners in de regio.

En het meest kwalijk: geen verantwoordelijkheid nemen voor deze clusterfuck.
NOS: Weterings legt de schuld in de eerste plaats bij de supporters, die volgens hem onverantwoorde risico's hebben genomen. "Ze hebben hun eigen gezondheid in gevaar gebracht en die van de mensen om hen heen en dat is zeer verwerpelijk."

Ontslaan dus. Maar VVD-burgemeester + VVD kabinet = job security.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 25-09-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:59:Ik snap dan ook niet dat mensen zo'n *knip* persé moeten en zullen geven, ook al is het in de zomer.
Dat kun je natuurlijk van elk feest zeggen, of het nu carnaval is, de WK-finale of Lowlands.

Bovendien wordt 'carnaval' niet centraal georganiseerd maar is het een samenraapsel van heel veel lokale groepen die afzonderlijk wat organiseren, dus je kan heel moeilijk centraal zeggen dat je 'carnaval' gaat verbieden. Want als er in dat weekend een kroeg open is, is het dan gelijk 'carnaval'?

"Carnaval verbieden" is hetzelfde als zeggen "we verbieden Kerstmis" of "we doen geen oud en nieuw".

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 25-09-2020 13:22 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 15:12

Agent47

I always close my contracts.

Stoney3K schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:02:
[...]

Dat kun je natuurlijk van elk feest zeggen, of het nu carnaval is, de WK-finale of Lowlands.

Bovendien wordt 'carnaval' niet centraal georganiseerd maar is het een samenraapsel van heel veel lokale groepen die afzonderlijk wat organiseren, dus je kan heel moeilijk centraal zeggen dat je 'carnaval' gaat verbieden. Want als er in dat weekend een kroeg open is, is het dan gelijk 'carnaval'?

"Carnaval verbieden" is hetzelfde als zeggen "we verbieden Kerstmis" of "we doen geen oud en nieuw".
Ik wil niet teveel van het topic afgaan, ik heb meerdere redenen waarom ik vind dat carnaval gewoon op moet bokken. Maar om on-topic te gaan. Over het algemeen is het bekend dat half Brabant / Limburg elkaar afgaat. Zo verspreid je natuurlijk (nog) makkelijker dan op een lowlands of WK. Daarentegen zie ik het niet gebeuren dat er pleinen open gaan om een WK-Finale te kijken of dat een lowlands doorgaat, waarom een carnaval dan wel in de zomer ?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
@Stoney3K check, check en check inderdaad :D

Maar zonder dollen, een voetbalwedstrijd of event kan je inderdaad reschedulen, Carnaval ligt complexer. Dat is in de zelfde hoek als stellen dat kerst wel even naar de zomer verplaatst kan worden. Het is een feest met religieuze oorsprong wat daardoor vast ligt aan een bepaalde periode.

Neemt niet weg dat het (overigens net als in vermoedelijk iets mindere mate kerst en oud & nieuw) wel iets wat risicovol.

[ Voor 15% gewijzigd door ijdod op 25-09-2020 11:10 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:05:
[...]
Daarentegen zie ik het niet gebeuren dat er pleinen open gaan om een WK-Finale te kijken of dat een lowlands doorgaat, waarom een carnaval dan wel in de zomer ?
Als er komende zomer een werkend vaccin is en het risico voor besmettingen dus weer onder controle is, de 1,5 meter regel niet meer van toepassing is, dan mag er gewoon weer worden uitgegaan. En kunnen ze in het Zuiden het carnaval prima inhalen zonder extra risico. Want qua karakter is zo'n zomercarnaval niet anders dan welk ander festival dan ook.

Het enige bezwaar dat dan nog overblijft is dat jij persoonlijk van mening bent dat het een 'inteeltfeestje' is.

Pagina: 1 ... 83 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic