Waarom zou het offtopic zijn, ik reageer op een post waarin gesuggereerd wordt dat scholen openen uit economisch oogpunt is gedaan.Mfpower schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:05:
[...]
Dit is wat mij betreft helemaal off-topic: maar scholen zijn natuurlijk een sociaal-construct. En dat ecdc argument geldt niet voor iedereen; onze kinderen vaarden wel bij thuisonderwijs. Wat mij betreft mag er in deze tijd een keuze gemaakt worden door ouders, waarbij ze zelf de risico's/baten mogen afwegen, helaas is dat niet het geval.
Jammer dat je dus onze kinderen alleen de goed bedeelde vind. Want de minder goed bedeelde kinderen in ONS land vaarden totaal niet bij thuisonderwijs. In achterstandwijken raakten instanties zelfs de zicht op de kinderen kwijt, gisteren was zelfs in het nieuws dat gedurende de intelligente lockdown het aantal mishandelingen etc was toegenomen ook onder kinderen.
En ook de optie geen keuze is niet waar. Ouders in de risicogroepen mogen hun kinderen thuis houden (de meeste scholen gaan dan voor een alternatief). Maar ook deze ouders zien nu in dat hun kinderen het sociale contact missen en proberen nu naar alternatieven te zoeken (bubbels etc)
[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 24-09-2020 10:12 ]