Famke haar imago is vooral rebels. Zij is goed geschikt hiervoor.....jadjong schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:45:
[...]
Famke valt onder het managementbedrijf van rapper Bizzey en die geeft in een verhelderendinterview met Lange Frans aan dat hij 1) niet zo eens is met de maatregelen 2) de politiek niet vertrouwd en 3) hij Famke eerder heeft gebruikt om een negatief imago om haar heen te creëren en dat noemt hij marketing. Zou mij niets verbazen als dat nu ook het geval is.
nee hoor daar zat ze ze zit nou bij ali bjadjong schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:45:
[...]
Famke valt onder het managementbedrijf van rapper Bizzey s.
maar buiten dat ik vind sowieso dat die c artiesten hun muil moeten houden (ook na de corona tijd btw)
Volgens mij was dat inderdaad Aboutaleb.MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:54:
[...]
Dacht dat Aboutaleb het gisteren zei (kan ook Anne Wensing geweest zijn); die gaf aan dat ook in de landen om ons heen de wachttijden oplopen richting de 48 uur.
Even voor de duidelijkheid, er is al toegegeven dat de schatting die ze gemaakt hebben te laag was. Ze hadden de afgelopen maanden makkelijk verder op kunnen schalen als die schatting hoger was geweest. Ze zijn nu dus precies waar ze wilden zijn, alleen blijkt nu dat ze een veel te lage schatting hebben gemaakt (zelfs als je de mensen die zich zonder symptomen laten testen er af zou halen).Vandaar ook lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn als lab dat je wel even opschaalt. Als dit in de prakijk zo makkelijk was geweest, was het al wel gebeurd. Er zitten echt niet alleen maar idioten bij GGD/VWS etc.
En laten we wel wezen, in de huidige situatie kun je beter opschalen zoals Duitsland (dus kijken naar hoeveel er max. mogelijk is) ipv zoals Nederland het doet (hoe kunnen we opschalen naar een nivo dat alles net goed gaat). Zeker met iets dat zo belangrijk is om het virus in bedwang te houden moet je zorgen dat je zo opgeschaald bent dat je het worst-case aan kunt. En tja, dan kost dat maar een paar miljoen extra, dat weegt niet op tegen de miljarden die je kunt besparen door een 2e golf te voorkomen of iig zo klein mogelijk te houden.
[removed]
Nope, niet meer: via N3oC in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"bie100 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:50:
[...]
nee hoor daar zat ze ze zit nou bij ali b
Sinds een week geleden niet meer, dit is helemaal op haar eigen initiatief en ze wil hier ook niet in begeleid worden door ons
— Ali B (@AliBouali) 22 september 2020
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
tja en Ali schijnt ook niet alles volgens de regels gedaan te hebbenbie100 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:50:
[...]
nee hoor daar zat ze ze zit nou bij ali b
maar buiten dat ik vind sowieso dat die c artiesten hun muil moeten houden (ook na de corona tijd btw)
https://www.mediacourant....rheid-met-coronafilmpjes/
65000 voor 1 amateur videotje van Famke
Ho ho, ook rapper Boef heeft een fimpje gemaakt hébvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:55:
[...]
tja en Ali schijnt ook niet alles volgens de regels gedaan te hebben
Trouwens wel lekker opvallend dat de wob waar deze info uit voortkomt opeens gisteren beantwoord werd. Die lui op het ministerie moeten dat toch iets beter gaan verdoezelen want dit is qua timing echt te opvallend.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat gaat 'm niet worden, in feite ben je dan bedden vrij aan het houden voor personen uit een andere leeftijdscategorie. Dat "does not compute' met de eed van Hippocrates; Er zijn bedden/zorg beschikbaar, en er zijn patienten, dus moeten die verzorgd worden.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:37:
[...]
zelfs dat betwijfel ik... Mensen moeten in hun omgeving hard geraakt worden voordat ze de angst zien. Een grote groep (zeg onder de 55) weet dat bij goede zorg de overlevingskans heel erg groot is.
Naast de zichtbare doden is bij de eerste golf ook een hoop mensen zorg ontzegd met andere ziekten. Dat moeten we nu voorkomen. Dan maar een gewogen loting op de IC. voor iedere leeftijdsgroep een x aantal bedden. (Naar ratio van incidentie vs ic-kans)
De angst zal vanzelf terugkomen als een paar jongeren van 20-30 komen te overlijden omdat hun plekje op de ic al wordt ingenomen door iemand uit hun leeftijdscategorie.
Klinkt hard... Maar spreek dit als politiek nu eens hard uit.
De angst komt vanzelf wel wanneer opa's en oma's weer bij bosjes omvallen, zoals in Noord-Italie is gebeurd.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Als de IC's weer vol lopen en duidelijk wordt dat mensen wellicht niet kunnen worden geholpen als ze van de trap vallen zal de opvolging van de maatregelen wel weer aantrekken. Natuurlijk met een 'waarom heeft Rutte niet tienduizend IC plekken erbij gebouwd sinds Maart' maar eigenbelang werkt beter dan spotjes, boetes en influencers.
And to think they once said that computers would take away jobs.
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 23 september 2020
Positief getest: 2370
Totaal: 100597 (+2357 ivm -13 corr.)
Opgenomen: 32
Totaal: 12499
Opgenomen op IC*: -4
Huidig: 108
Totaal: 3178
* bewezen of verdacht
(https://t.co/CSg3RREYsl)
Overleden: 6
Totaal: 6296 (+5 ivm -1 corr.) pic.twitter.com/jbIlkEBVHt
In Amsterdam ZuidOost overigens inmiddels 21,9% positief...

Brace for impact: de wekelijkse update van Amsterdam Amstelland. In rood: absolute (!) aantallen positief per 10.000 inwoners in week 38. Blauw: idem voor week 37.
— Jacqueline de Vree (@jacvre) 23 september 2020
Leesvervangende samenvatting: alle stadsdelen Amsterdam boven de 10% positief, max in Zuid Oost: 21,9% positief. pic.twitter.com/3fApUa2cqT
[ Voor 51% gewijzigd door MikeyMan op 23-09-2020 14:24 ]
nou ja sinds vorige week niet meer dangws24 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:54:
[...]
Nope, niet meer: via N3oC in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"
[Twitter]
eigenlijk raar dat we het over Famke Louise hebben je moet ze eigenlijk geen aandacht geven
maar ja aan de ene kant heeft ze een miljoen volgers dacht ik? al denk ik dat de meeste onder de twaalf zitten en die lopen sowieso weinig risico
is daar een logische verklaring voor te geven?MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:21:
In Amsterdam ZuidOost overigens inmiddels 21,9% positief...
[Twitter]
Volgens mij heeft boef geen filmpje gemaakt maar 2x een Q&A sessiegws24 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:05:
[...]
Ho ho, ook rapper Boef heeft een fimpje gemaakt hé![]()
Trouwens wel lekker opvallend dat de wob waar deze info uit voortkomt opeens gisteren beantwoord werd. Die lui op het ministerie moeten dat toch iets beter gaan verdoezelen want dit is qua timing echt te opvallend.
jongeren (hang), maar in heel Amsterdam alles boven de 10%RodeStabilo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:28:
[...]
is daar een logische verklaring voor te geven?
Lijkt me wel, maar dat neigt naar profilering. Nog meer schijt aan de overheid, regels, lastig te bereiken etc. etc.RodeStabilo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:28:
[...]
Op een gegeven moment wordt het ook een self fulfilling prophecy he. Hoe meer mensen besmet, hoe meer mensen je tegen het lijf kunt lopen die besmet zijn. De R Zal in Amsterdam dan ook fors hoger zijn.
Ik denk deels dat de inwoners saar nog al zorgmijdend zijn en pas als het slecht gaat naar de dokter.RodeStabilo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:28:
[...]
Nu het WOB-verzoek mbt deze kosten eindelijk is ingewilligd ben ik het wel met je eens, 65k absurd.PalingDrone schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:33:
[...]
Mwah, van mij hoeft ze helemaal niks terug te betalen. Zou het prettiger vinden wanneer de "verantwoordelijke" ambtenaar die het onzalige plan erdoor gedrukt heeft om via dit soort idiote influencers te gaan nudgen en daar als een soort Sinterklaas met een zak vol overheidsgeld is gaan smijten zijn eindejaarsbonus mag inleveren.
Misschien dat het dan eens doordringt.
Je kan vinden van die Famke wat je wil maar wanneer ze geld krijgt om iets te zeggen en ze heeft aan dat contract voldaan dan is het daarna klaar.
De fout zit in dit geval echt bij de overheid die zo'n domme campagne optuigt. Haar hele businessmodel is precies doen waar ze voor betaald wordt, dat er een ambtenaar vergeten is daaraan bepaalde voorwaarden te verbinden kan je haar niet aanrekenen.
Dom is het/ze natuurlijk wel, maar daar is iedereen het wel over eens.
Ik zat nog even OP1 terug te kijken en ik vond de volgende uitspraak van viroloog Anne Wensing over de PCR-test wel opmerkelijk:
AW: dat bij sommige mensen wanneer het virus niet meer actief en weg is, met de PCR-test nog wel aangetoond wordt (en dus als positief gemeld wordt)
Huisarts: staat het aantal positieve PCR-tests gelijk aan het aantal besmettingen? En staat het gelijk aan de besmettelijkheid van diegene die getest is?
AW: eerste is ja, tweede is niet zo
Dan vraag ik mij wel af hoeveel van de mensen die positief getest zijn daadwerkelijk besmettelijk zijn. Als dit namelijk aanzienlijk afwijkt is de R ook niet representatief.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dan nog zullen een hoop mensen de andere kant op kijken als het echt op hun eigen gedrag aankomt. Zat mensen zijn het helemaal met het beleid eens, maar op het moment dat het hun eigen gedrag raakt maken ze graag voor zichzelf een uitzondering (al dan niet met een smoesje erbij)IJzerlijm schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:09:
Als de IC's weer vol lopen en duidelijk wordt dat mensen wellicht niet kunnen worden geholpen als ze van de trap vallen zal de opvolging van de maatregelen wel weer aantrekken. Natuurlijk met een 'waarom heeft Rutte niet tienduizend IC plekken erbij gebouwd sinds Maart' maar eigenbelang werkt beter dan spotjes, boetes en influencers.
alles kan off-topic
Hier een heel artikel van de volkskrant erover:RodeStabilo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:28:
[...]
https://www.volkskrant.nl...-weer-de-schuld~bebebc90/
In Amsterdam-Zuidoost lopen bovengemiddeld veel mensen corona op. Sommige bewoners willen daarom de parken sluiten, waar flink gefeest wordt. Anderen maken zich geen zorgen. ‘We eten veel hete pepers, hartstikke gezond.’
Dit bovenstaande zegt al genoeg denk ik...
De vraag is of dat moet gebeuren in een publiek debat wat gepresenteerd wordt als prime-time televisie entertainment, want dát is wat er nu dus wel mee gebeurt. En dat is wel precies koren op de molen van een 'product' als MdH. Wat zo eerlijk moet je ook zijn. Zo'n debat moet over feiten gaan, en niet over 'X-factor Science'. Ik ben het er overigens niet mee eens dat hij niet wordt tegengesproken, maar men probeert dat (terecht) niet op zijn voorwaarden te doen; want dat verlies je.Mfpower schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:27:
Leuk dat je Maurice noemt maar itt Famke vind ik hem nou juist een goed voorbeeld in deze discussie. Hij wordt weggezet als een leek maar onderbouwt zijn eigen blogs beter met literatuur dan een gemiddelde OMT brief. Nu kun je zeggen dat zijn onderbouwingen slecht zijn, maar juist dat zou dan ook helder onderuit gehaald moeten worden in het publieke debat. En dát gebeurt niet,
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
De argumenten op OMT niveau zijn voor niet ingewijden niet te volgen. Daarom scoren de simpele verhaaltjes beter.
alles kan off-topic
Daarom is er ook de regel om je alleen bij klachten te laten testen omdat je dan het meest besmettelijk bent. Natuurlijk is er een groep die zich zonder klachten laat testen maar de vraag is hoe groot die is en zelfs dan kan je besmettelijk zijn. Ik denk dan ook dat het overgrote deel van de positief getesten wel degelijk in meer of mindere mate besmettelijk zijn.Laguna schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:47:
[...]
Dan vraag ik mij wel af hoeveel van de mensen die positief getest zijn daadwerkelijk besmettelijk zijn.
Dit is een terugkerende discussie helaas. En een goed voorbeeld waarom het niet echt helpt om alle nuances te communiceren.Laguna schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:47:
[...]
Nu het WOB-verzoek mbt deze kosten eindelijk is ingewilligd ben ik het wel met je eens, absurd.
Ik zat nog even OP1 terug te kijken en ik vond de volgende uitspraak van viroloog Anne Wensing over de PCR-test wel opmerkelijk:
AW: dat bij sommige mensen wanneer het virus niet meer actief en weg is, met de PCR-test nog wel aangetoond wordt (en dus als positief gemeld wordt)
Huisarts: staat het aantal positieve PCR-tests gelijk aan het aantal besmettingen? En staat het gelijk aan de besmettelijkheid van diegene die getest is?
AW: eerste is ja, tweede is niet zo
Dan vraag ik mij wel af hoeveel van de mensen die positief getest zijn daadwerkelijk besmettelijk zijn. Als dit namelijk aanzienlijk afwijkt is de R ook niet representatief.
Een draadje over wat een positieve pcr zegt:
Een draad over de positieve coronatest. Wat zegt een positieve test? Heb je dan corona? Ben je besmettelijk? Zijn de cijfers wel betrouwbaar? 👇
— Bert Slagter (@bslagter) 15 augustus 2020
Ergo; nee je kunt niet onomstotelijk vaststellen of iemand nog besmettelijk moet worden of dat al geweest is. Maakt ook niet echt heel veel uit. Positieve test = thuis blijven is een prima manier om het virus de kop in te drukken.
Precies dit is overigens de reden dat er liefst getest wordt bij klachten, aangezien dit meer zegt over die besmettelijkheid.
Maar elke keer als deze nance wordt aangehaald vervallen er weer mensen in de dooddoener “PCR tests zijn kut”. Dat zijn ze niet, en bovendien zijn er nog geen valide alternatieven.
Naar wat ik begrepen heb, wordt er momenteel hard getrokken aan antigeentesten. Die zouden de testcapaciteit (en snelheid) flink kunnen vergroten.MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:56:
Dat zijn ze niet, en bovendien zijn er nog geen valide alternatieven.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
En omgekeerd, hoeveel mensen zijn er besmet/besmettelijk die zich niet laten testen en dus onzichtbaar blijven? en als de hoeveelheid nieuwe gevallen stabiliseert, maar de getallen in de ziekenhuizen op blijven lopen, is de groei daadwerkelijk aan het indammen, of lopen we inmiddels tegen de limieten van de capaciteit van de testfaciliteiten aan?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ja sneltesten zijn legio in ontwikkeling. Vraag is of die over het grote geheel beter zijn dan die PCR’s en in welke hoeveelheid ze wanneer beschikbaar gaan komen.Joris748 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:01:
[...]
Naar wat ik begrepen heb, wordt er momenteel hard getrokken aan antigeentesten. Die zouden de testcapaciteit (en snelheid) flink kunnen vergroten.
@Chiron Klopt, maar zo kun je nog wel tien vragen bedenken, zoals vriend Haga ook telkens placht te doen. Feit blijft; de tests zijn niet gewijzigd, de aantallen positieven wel. Evenals de opnames en aantal doden. Dan kun je maandenlang blijven bomen over of het % positief 3 of 4 is, of dat de R 1,2 of 1,3 is, maar dat is nogal ondermijnend aan het grotere geheel.
@MikeyMan ben ik het deels mee eens, maar ben dan wel van mening dat het aantal ziekenhuisopnames een betere basis is voor het berekenen van de R dan het aantal positieve tests.
Om het reproductiegetal R te berekenen, moet je weten hoe het aantal gevallen van COVID-19 toeneemt in de tijd. Hiervoor gebruiken we in principe de aantallen patiënten* met COVID-19 die in het ziekenhuis worden opgenomen, ingedeeld op basis van hun eerste ziektedag. Ook moet je weten wat de tijd is tussen de eerste ziektedag van een COVID-19 patiënt en de eerste ziektedag van zijn of haar besmetter. Op basis van de gegevens uit Nederland weten we dat de gemiddelde tijd 4 dagen is. We gebruiken een bestaande methode om het reproductiegetal te schatten.
* Als het aantal nieuwe ziekenhuisopnames laag is, berekenen we het reproductiegetal R op basis van het aantal meldingen van COVID-19 patiënten. Dit doen we omdat de berekening minder betrouwbaar wordt als we werken met kleinere aantallen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ja dat ben ik ook wel met je eens, maar tot een paar dagen geleden waren die cijfers dusdanig laag dat je er weinig uit kon halen.Laguna schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:12:
@MikeyMan ben ik het deels mee eens, maar ben dan wel van mening dat het aantal ziekenhuisopnames een betere basis is voor het berekenen van de R dan het aantal positieve tests.
[...]
Volgens mij gaf van Dissel gisteren in de briefing ook aan dat ze weer op basis van beiden gaan rekenen. Zal vast een model te bedenken zijn waarin die met vertraging aan elkaar te linken zijn.
Edit: eigenlijk precies zoals in je quote staat.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 23-09-2020 15:16 ]
65000 wat?bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:55:
[...]
tja en Ali schijnt ook niet alles volgens de regels gedaan te hebben
Anyway gister vertelde Famke nog dat ze maar 'paar' duizend euro er voor kreeg, 'niet veel ofzo' zei ze daarna nog. Volgens de factuur(9filmpjes) levert dat per filmpje 7397 EUR.
Dan steek Breghje aardig wat in haar eigen zakken
Heeft iemand meer info over waar de factuur EXACT voor is.
Zo heeft Ali B ook het 1,5 meter nummer gemaakt, volgens mij was dat ook 'voor' de overheid?
Is dat niet in 1 factuur gegaan?
[ Voor 14% gewijzigd door Christoxz op 23-09-2020 15:17 ]
Heel eerlijk gezegd geloof ik niet dat ingewijden de argumenten van het OMT wel kunnen volgen....Ankona schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:53:
De argumenten op OMT niveau zijn voor niet ingewijden niet te volgen. Daarom scoren de simpele verhaaltjes beter.
[removed]
Inmiddels. Volgens mij lopen we daar al 3/4 weken tegen aan. Als je niet binnen 24 uur getest kan worden op een lokatie die enigszins bereikbaar is dan gewoon een belemmering voor veel mensen.Chiron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:02:
En omgekeerd, hoeveel mensen zijn er besmet/besmettelijk die zich niet laten testen en dus onzichtbaar blijven? en als de hoeveelheid nieuwe gevallen stabiliseert, maar de getallen in de ziekenhuizen op blijven lopen, is de groei daadwerkelijk aan het indammen, of lopen we inmiddels tegen de limieten van de capaciteit van de testfaciliteiten aan?
Hier de cijfers van Amsterdam iets uitgebreider.
https://www.amsterdam.nl/...abesmettingen-stadsdelen/
Geeft een iets genuanceerder, maar niet geruststellender, beeld.

A'dam PVOutput
Dat gaat het kernprobleem volgens mij niet oplossen. Zaken die ik (in de rol van bedrijfskundige bij een grote organisatie)heb geidentificeerd zitten heel erg op het HR vlak. Let op, onderstaande is niet zozeer goed of slecht, als wel meer een kadering van de problematiek.Adlermann schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:07:
Wat misschien zou kunnen helpen bij overheidsinstellingen is juist meer externen aantrekken dan internen.
- Personeel heeft een sterke, beschermde positie.
-- CAO
-- Organisatie raad
-- HR is vooral administratief en is niet bezig met doorstroom/uitstroom. Men bouwt alleen in de uiterste gevallen dossierop.
-- "three strikes your out systeem"is heel voordelig voor de werknemers. Als je pas een exit-traject ingaat na drie slechte beoordelingen kan je als medewerker daar gebruik van maken, zeker als er tussendoor weer eens wordt geschoven met leidinggevenden.
-- Starre functiehuizen met gekoppelde beloningsstructuren zijn demotiverend voor de goedwillende talenten. Als je alleen kan belonen door iemand te promoveren betekent dat stagnatie (je kan pas belonen als er plek vrij komt) en betekent iemand belonen dat je hem misschien wel weghaalt van het niveau waar hij thuis hoort.
Dit betekent dat het veranderen van de cultuur heel lastig is. Soms wordt er dan gekozen om een nieuwe/externe manager de duimschroeven te laten aandraaien (=>tot aan sfeer verzieken), maar dat heeft tot effect dat de goede medewerkers opstappen en dat de slechte medewerkers duik/lik gedrag gaan vertonen. Ook al omdat dat soort managers het niet lang vol houden en je met de "Three strikes"regel zit is dit zelden of nooit effectief.
Mijn adviezen zijn meestal van het niveau "Pizzabakker Mario": Zorg dat de onderliggende HR processen kloppen. Zorg voor goede doorstroom en carriere paden. Wees realistisch en ga eerder exit-trajecten in, maar koester ook talent en beloon inzet.
Maar wees je er ook van bewust dat dit soort gigantische "sociale werkplaatsen" een heleboel mensen aan de slag houden die misschien op een andere plek in de samenleving worden verpletterd in de rat-race. Het is een keuze, efficency versus menselijkheid. Is het zo belangrijk dat alles super zakelijk en efficient is? is het erg dat er organisaties zijn warbij de medewerkers een heel sterke positie hebben?
Als je naar de gezondheidszorg en Corona kijkt dan zie je ook dat op het moment dat er serieus diep in de modder moet worden gestaan die medewerkers dat ook doen. En zo ook het onderwijs... ja het is allemaal bureaucratisch, maar van de laagste tot de hoogste geleding is dit jaar bizar en bizar hard gewerkt. En zo ook bepaalde gemeente instanties... die ingeslapen instanties die hebben ook gewoon vijf versnellingen opgeschakeld, ondanks alle isues die we kennen van de ambtenarij.
Cruyfiaans: Elk nadeel heb zijn voordeel
Ik hoorde dat als je in Duitsland als bezoeker een ziekenhuis/IC in mag als bezoeker dat je verplicht zo'n sneltest moet doen op locatie voordat je naar binnen mag.MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:10:
[...]
Ja sneltesten zijn legio in ontwikkeling. Vraag is of die over het grote geheel beter zijn dan die PCR’s en in welke hoeveelheid ze wanneer beschikbaar gaan komen.
Met een 85% zekerheid zoals het nu lijkt is dat een best prima oplossing.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
misschien mijn link klikken, daar staat een factuur van 65000 euro in....Christoxz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:15:
[...]
65000 wat?
Anyway gister vertelde Famke nog dat ze maar 'paar' duizend euro er voor kreeg, 'niet veel ofzo' zei ze daarna nog. Volgens de factuur(9filmpjes) levert dat per filmpje 7397 EUR.
Dan steek Breghje aardig wat in haar eigen zakken
Heeft iemand meer info over waar de factuur EXACT voor is.
Zo heeft Ali B ook het 1,5 meter nummer gemaakt, volgens mij was dat ook 'voor' de overheid?
Is dat niet in 1 factuur gegaan?
Als dat in percentage is, en niet in absolute aantallen, holy shit. Meer dan een kwart van de bevolking getesten in Z-Oericplan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:27:
Hier de cijfers van Amsterdam iets uitgebreider.
[Afbeelding]
er staat in absolute aantallen bijChiron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:51:
[...]
Als dat in percentage is, en niet in absolute aantallen, holy shit. Meer dan een kwart van de bevolking in Z-O
Als je alles omrekent naar aantal testen is in Z-0 21% van ze positief (dus niet van de bevolking)
Verder hebben veel mensen hun bruiloft verplaatst vanuit Amsterdam naar Zaandam
3 dagen alles omboeken en regelen en dan:
Denk dat ze nu naar Overijssel moetenHet gaat om Brabant-Noord, Brabant-Zuidoost, Gelderland-Zuid, Groningen, Zuid-Holland-Zuid, Gooi en Vechtstreek, Zaanstreek-Waterland en Flevoland, bevestigen bronnen aan de NOS. De laatste vier werden vorige week al genoemd, omdat de besmettingscijfers daar hoog zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door bvbal79 op 23-09-2020 15:55 ]
oh van de groep geteste mensen, phewbvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:52:
[...]
er staat in absolute aantallen bij
Als je alles omrekent naar aantal testen is in Z-0 21% van ze positief (dus niet van de bevolking)
Test percentage op de bevolking is relatief laag in ZO; dat kan ook het eea (enigszins) vertekenen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Helaas voor de feestgangers die dachten in zaandam los te kunnen gaan. Waarschijnlijk gaat ook zaanstreek-waterland naar niveau 2.
https://www.ad.nl/binnenl...amaatregelen-in~a965bb1b/
om een of andere reden dacht ik dat je 650000 zei.bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:48:
[...]
misschien mijn link klikken, daar staat een factuur van 65000 euro in....
Maar alsnog is dat niet voor 1 filmpje van Famke geweest. Dat staat ook in je linkje, 9x publicaties door artiesten
Uiteindelijk is er 1 filmpje van Famke en 2 live Q&A sessie uit de hoed van dit bedrijf gekomen....waar de overige 6 publicaties zijn gebleven is gissen....Christoxz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:17:
[...]
om een of andere reden dacht ik dat je 650000 zei.
Maar alsnog is dat niet voor 1 filmpje van Famke geweest. Dat staat ook in je linkje, 9x publicaties door artiesten
/dus je dacht 650000 maar typt netjes 65000 over
Ali wil trouwens al een week niks met haar te maken hebben zegt hij zelf
https://twitter.com/AliBouali/status/1308518066096046081
[ Voor 16% gewijzigd door bvbal79 op 23-09-2020 16:25 ]
True, maar evengoed in absolute aantallen ook fors gestegen deze week.ijdod schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:06:
Test percentage op de bevolking is relatief laag in ZO; dat kan ook het eea (enigszins) vertekenen.
/f/image/aZwYhtMxLDTD6MghZSouU7Vp.png?f=fotoalbum_large)
Per 10.000 personen, niet per 100!Chiron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:51:
[...]
Als dat in percentage is, en niet in absolute aantallen, holy shit. Meer dan een kwart van de bevolking getesten in Z-O
Edit: er staat nergens hoeveel getesten er zijn, je weet dus niet hoe hoog het positief-percentage is, maar het aantal wordt uitgedrukt in aantal positief getesten per 10.000 inwoners dus.
De waarschuwingsgrens is 7 per 10.000.
[ Voor 28% gewijzigd door sll op 23-09-2020 16:31 ]
CopyPaste, mijn fout.bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:19:
[...]
Uiteindelijk is er 1 filmpje van Famke en 2 live Q&A sessie uit de hoed van dit bedrijf gekomen....waar de overige 6 publicaties zijn gebleven is gissen....
/dus je dacht 650000 maar typt netjes 65000 over
anyway, volgens Shownieuws gaat het om 3 filmpjes van Famke en 4 van Boef.
https://www.shownieuws.nl...corona-campagne-overheid/
Goed dan blijft het alsnog gisseen waar de overige 2 zijn. Al mag ook de overheid verwachten als zij een deal sluiten voor 9, dat ook krijgen, anyway, alsnog een hoop geld
Hij heeft zijn fout ingezien! (misschien volgende keer rest van de topic lezen voor de reply knop in te drukkensll schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:28:
[...]
Per 10.000 personen, niet per 100!
Edit: er staat nergens hoeveel getesten er zijn, je weet dus niet hoe hoog het positief-percentage is, maar het aantal wordt uitgedrukt in aantal positief getesten per 10.000 inwoners dus.
Jawel, aantal testen zijn bekendsll schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:28:
[...]
Per 10.000 personen, niet per 100!
bron:
https://www.ggd.amsterdam...gio-amsterdam-amstelland/
[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 23-09-2020 16:39 ]
@bvbal79 die had ik niet gezien, dat zijn inderdaad flinke percentages.
yes, waar we dus maar een paar weken geleden op 2% zatensll schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:42:
@bvbal79 die had ik niet gezien, dat zijn inderdaad flinke percentages.
MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:23:
[...]
True, maar evengoed in absolute aantallen ook fors gestegen deze week.
[Afbeelding]
Of bedoelde je heel A'dam terwijl Ijdod het over ZO heeft?
lol @ 65K. Prima gedaan van Famke en dergelijke.
Vooral de overheid staat voor paal natuurlijk. Mooi signaal weer. Heel de tijd moeilijk doen over een fatsoenlijke vergoeding voor de mensen in de zorg en ondertussen 65K uitgeven aan wat social media filmpjes van wat mafklappers die daarna #ikdoenietmeermee posten
Vooral de overheid staat voor paal natuurlijk. Mooi signaal weer. Heel de tijd moeilijk doen over een fatsoenlijke vergoeding voor de mensen in de zorg en ondertussen 65K uitgeven aan wat social media filmpjes van wat mafklappers die daarna #ikdoenietmeermee posten
Was te verwachten natuurlijk. Tegelijk vraag ik me af hoe vaak dat echt gebeurd. Het is niet zo dat populaire locaties in september en oktober weinig te doen hebben...stylezzz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:15:
Helaas voor de feestgangers die dachten in zaandam los te kunnen gaan. Waarschijnlijk gaat ook zaanstreek-waterland naar niveau 2.
Meer en meer regios in rood en signaalwaardes die worden gehaald..
En wat is het antwoord? "kroeg uurtje eerder dicht en 50 personen ipv 100" Dat zet echt zoden aan de dijk joh...
En wat is het antwoord? "kroeg uurtje eerder dicht en 50 personen ipv 100" Dat zet echt zoden aan de dijk joh...
Ja bedoelde heel Amsterdam.gws24 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:49:
[...]
ZO is van 218 naar 235 gegaan dus dat is bijna niks qua stijging. Nieuw-west is in absolute zin wel heel erg gestegen van 218 naar 404.
Of bedoelde je heel A'dam terwijl Ijdod het over ZO heeft?
Ook fucking handig dat die grafiek links de nieuwste waarden toont BTW
Dat gevoel heb ik ergens ook. Tegelijk kan natuurlijk best uit de bco’s blijken dat grote bijeenkomsten echt veel impact hebben...we hebben natuurlijk niet volledig inzicht in de data die eronder ligt.Basekid schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:57:
We hebben een enorme lijst maatregelen gehad, waarvan we van een aantal redelijk zeker weten dat ze niet nodig waren (scholen dicht, sporten stoppen), een aantal die waarschijnlijk goed werkten (thuis werken) en een hele groep maatregelen daar tussen in (OV ontmoedigen, cafe’s dicht, restaurants dicht). Ideaal gezien wil je weten wat welke maatregel nou exact oplevert, maar dat inzicht is denk ik lastig.
Het hele irritante is natuurlijk dat als iedereen zijn hersens wat meer zou gebruiken, en gewoon drukte vermijden, afstand houdt, thuis werkt en thuis blijft bij klachten, er verder waarschijnlijk niets nodig is. En misschien zeg ik wel iets te makkelijk hersens gebruiken, want het gaat in heel Europa dezelfde kant op...
Volgens mij heeft Abouthaleb het gisteren mooi verwoord in Jinek (misschien de moeite waard om terug te kijken)Basekid schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:57:
Verder ook gister Rutte zelf: dit gaat geen 2de golf voorkomen
Behalve in ItalieZieMaar! schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:03:
[...]
Dat gevoel heb ik ergens ook. Tegelijk kan natuurlijk best uit de bco’s blijken dat grote bijeenkomsten echt veel impact hebben...we hebben natuurlijk niet volledig inzicht in de data die eronder ligt.
We hebben een enorme lijst maatregelen gehad, waarvan we van een aantal redelijk zeker weten dat ze niet nodig waren (scholen dicht, sporten stoppen), een aantal die waarschijnlijk goed werkten (thuis werken) en een hele groep maatregelen daar tussen in (OV ontmoedigen, cafe’s dicht, restaurants dicht). Ideaal gezien wil je weten wat welke maatregel nou exact oplevert, maar dat inzicht is denk ik lastig.
Het hele irritante is natuurlijk dat als iedereen zijn hersens wat meer zou gebruiken, en gewoon drukte vermijden, afstand houdt, thuis werkt en thuis blijft bij klachten, er verder waarschijnlijk niets nodig is. En misschien zeg ik wel iets te makkelijk hersens gebruiken, want het gaat in heel Europa dezelfde kant op...
Daar zit de schrik er blijkbaar goed in.
Als de kroegen helemaal sluiten, word Famke helemaal boos natuurlijk.Basekid schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:57:
/edit:
De IC begint ook alweer voller te worden, van 63 (17 sept) naar 111 (23 sept) in 1 week.
Had dit nog niet zo door met alleen de dagelijkse cijfers die ik zag.
[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 23-09-2020 17:09 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het eerder sluiten van de cafés heeft blijkbaar ivm de tapvergunning ook invloed op de studentenverenigingen.
Daar zou ook een deel van het effect vandaan komen.
Maargoed, op zich lost het zichzelf op. Berichten worden grimmiger, cijfers stijgen, meer mensen ziek of dood. Die schrik komt vanzelf wel.
Ligt het aan mij trouwens of blijft Halsema nogal stil?
Maargoed, op zich lost het zichzelf op. Berichten worden grimmiger, cijfers stijgen, meer mensen ziek of dood. Die schrik komt vanzelf wel.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 23-09-2020 17:09 ]
Aubataleb heeft het gisteren mooi verwoord....de cafe's zijn schoon, maar als het huis ernaast brand moet je zorgen dat de cafe's (een kwetsbare sector) een beetje nat gehouden worden zodat de brand niet overslaat en daar kon dit zeer goed bij helpen.MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:09:
Het eerder sluiten van de cafés heeft blijkbaar ivm de tapvergunning ook invloed op de studentenverenigingen.
/Ik snap dat een groot deel dit weer onzin gaat vinden, maar ik vond het wel een valide verklaring
@bvbal79 ik hoorde het anders. Volgend mij gaf hij juist aan te blussen bij de cafés zodat andere sectoren buiten schot konden blijven.
Vond het ook wel mooi toen hij vertelde dat als ze daadwerkelijk de 1.5 meter zouden gaan handhaven er bijna geen kroeg meer open zou blijven. Enkel de excessen worden nu aangepakt schijnbaar.... Misschien kunnen we daar ook nog wel wat winst halen.
Volgens mij is de realiteit gewoon dat het simpelweg niet kan. Dat is enorm vervelend voor iedereen(zowel de branche als de mensen), maar je kan moeilijk in elke stad tig potentiële coronahubs openhouden. Kan me niet voorstellen dat de schade niet groter is dan de opbrengst als dit nog doorgaat.stylezzz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:17:
Vond het ook wel mooi toen hij vertelde dat als ze daadwerkelijk de 1.5 meter zouden gaan handhaven er bijna geen kroeg meer open zou blijven. Enkel de excessen worden nu aangepakt schijnbaar.... Misschien kunnen we daar ook nog wel wat winst halen.
Bij restaurants zou ik zeggen max 2 volwassenen aan tafel en eventueel kinderen. Bij meer krijg je meer huishoudens die bij elkaar aanschuiven.
Dan kan je roepen van: ja maar als iedereen zich aan de regels houdt... misschien kan Rutte dan ook eens oproepen of niemand meer fietsen wil stelen, dan hoef je ze nooit meer op slot te zetten
Alleen de excessen handhaven is dus ook niet toereikend. Kroegen zitten vaak bij elkaar in een uitgaansgebied, en als ze bij de buurman wel met de benen buiten hangen zal dat niet positief werken voor de rest in de straat.....
Ik begrijp dit totaal niet van Minister van Ark
https://twitter.com/tamar.../1308813461732851712?s=20
iemand in het gezin krijgt een test en zij zit zonder klachten thuis (waarom?)
Als we dit allemaal doen zit iedereen in oktober december thuis omdat iemand in het gezin een test doet.
Als we dit allemaal doen zit iedereen in oktober december thuis omdat iemand in het gezin een test doet.
[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 23-09-2020 20:00 ]
Simpel, omdat het moet bij koorts/benauwdheid:bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:33:
Ik begrijp dit totaal niet van Minister van Ark
hoezo zelf geen verstand van de regels hebben?
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19
Als iemand in het huishouden of gezin koorts en/of benauwdheid heeft, dan moet iedereen thuisblijven totdat de testuitslag negatief is.
Dat gaat toch nooit werken?Plenkske schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:41:
[...]
Simpel, omdat het moet bij koorts/benauwdheid:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19
Als iemand in het huishouden of gezin koorts en/of benauwdheid heeft, dan moet iedereen thuisblijven totdat de testuitslag negatief is.
Niet met de huidige testprocedure inderdaad. Je wil gewoon om 9 uur 2 druppels bloed afstaan, om 9:30 de uitslag hebben en vervolgens weer door met je leven. (Of 10 dagen thuis zitten dan
)
@bvbal79 Waarom niet?
Bij mijn buren, een studentenhuis, ging dat prima. Er zijn ook heel veel huishoudens waar dat wel kan werken. Uiteraard zijn er huishoudens waarbij dat lastiger is, maar er zijn ook huishoudens waarbij je prima kan thuiswerken. Zo ook het huishouden Van Ark, blijkbaar.
Bij mijn buren, een studentenhuis, ging dat prima. Er zijn ook heel veel huishoudens waar dat wel kan werken. Uiteraard zijn er huishoudens waarbij dat lastiger is, maar er zijn ook huishoudens waarbij je prima kan thuiswerken. Zo ook het huishouden Van Ark, blijkbaar.
Wat helemaal niet gaat werken is namelijk die regels niet volgen, want de gevolgen zijn nog groter. Alleen zien de meeste mensen dat niet.
ja, het is klote dat de overheid de boel niet voor elkaar heeft. Maar gewoon die regels negeren levert in de long run meer schade op...
Ik hoop het....Adlermann schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:04:
[...]
Wat helemaal niet gaat werken is namelijk die regels niet volgen, want de gevolgen zijn nog groter. Alleen zien de meeste mensen dat niet.
ja, het is klote dat de overheid de boel niet voor elkaar heeft. Maar gewoon die regels negeren levert in de long run meer schade op...
Maar in theorie zouden nu in Amsterdam waar 13000 test per dag gedaan worden dus 26000 man thuis moeten zitten in afwachting van de test, klaslokalen 1/3 leeg zijn...met de griepseizoen wordt het niet beter natuurlijk...Grin schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:03:
@bvbal79 Waarom niet?
Gewoon een kritische vraag, wat maakt dat je zonder klachten opeens besmettelijker bent als iemand in je gezin klachten heeft...die risico analyse (al is het een brede schatting met een matige betrouwbaarheidsinterval) moet je doen voor je zo'n regel invoert....
Wat is er moeilijk aan regels volgen die er zijn opgesteld? Dat je het ter discussie stelt, staat niet gelijk aan het negeren van deze regels. Ze zijn niet opgesteld door de kantklos-groep Kantklossers4life uit Klazienaveen.bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:20:
[...]
Maar in theorie zouden nu in Amsterdam waar 13000 test per dag gedaan worden dus 26000 man thuis moeten zitten in afwachting van de test, klaslokalen 1/3 leeg zijn...met de griepseizoen wordt het niet beter natuurlijk...
Gewoon een kritische vraag, wat maakt dat je zonder klachten opeens besmettelijker bent als iemand in je gezin klachten heeft...die risico analyse (al is het een brede schatting met een matige betrouwbaarheidsinterval) moet je doen voor je zo'n regel invoert....
De vraag is kritisch, dat mag, alleen regels die er zijn verbreken is gewoon egoïstisch en zet iemand wat mij betreft gelijk buiten de discussie.
/f/image/sd4KG7thzflSmPofK6prf554.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Vorkie op 23-09-2020 20:26 ]
Volgens mij heb ik nergens gezegd, breek de regels... jemig ik heb niet eens een hastag gebruiktVorkie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:25:
[...]
Wat is er moeilijk aan regels volgen die er zijn opgesteld? Dat je het ter discussie stelt, staat niet gelijk aan het negeren van deze regels. Ze zijn niet opgesteld door de kantklos-groep Kantklossers4life uit Klazienaveen.
De vraag is kritisch, dat mag, alleen regels die er zijn verbreken is gewoon egoïstisch en zet iemand wat mij betreft gelijk buiten de discussie.
[Afbeelding]
Ik geef aan dat ik het niet begrijp en dat dacht hier een kritische opbouwende discussie over te kunnen hebben. Maar nee jij zet mij gelijk neer als een egoist..
[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 23-09-2020 20:31 ]
En ik zeg nergens dat jij dat doet, maar jij stelt ter discussie precies hetgeen waar ik op aangeef dat mensen zich buiten de discussie zetten.bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:29:
[...]
Volgens mij heb ik nergens gezegd, breek de regels... jemig ik heb niet eens een hastag gebruikt
Je geeft zelf aan, "dan zouden er dus theoretisch x aantal mensen dus thuis moeten zitten". Ja! Correct! En vele doen het niet... want Lange Frans, Famke en de plaatselijke discotheek eigenaar zeggen dat het allemaal onzin is.
En nu zei je het wel
/edit
Lastig, in tekst, de nuance zit hem dus in je eigen constatering, niet dat jij deze regels niet naleeft. Excuus.
[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 23-09-2020 20:34 ]
Als jij klachten krijgt ben je volgens GGD al 48 uur vantevoren besmettelijk. Als een gezinslid dus corona heeft of mogelijk corona (koorts etc) dan is het voor de besmettelijkheid en mogelijke verspreiding dus beter dat je thuis blijft...bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:20:
[...]
Maar in theorie zouden nu in Amsterdam waar 13000 test per dag gedaan worden dus 26000 man thuis moeten zitten in afwachting van de test, klaslokalen 1/3 leeg zijn...met de griepseizoen wordt het niet beter natuurlijk...
Ok inderdaad verkeerd geinterpeteerd. Want ik vind oprecht dat als dit de regel is dat grootste gros met gezin thuis moet blijven, maar dat het OMT wel kritisch en open hierin mag zijn qua communicatieVorkie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:32:
[...]
En ik zeg nergens dat jij dat doet, maar jij stelt ter discussie precies hetgeen waar ik op aangeef dat mensen zich buiten de discussie zetten.
Je geeft zelf aan, "dan zouden er dus theoretisch x aantal mensen dus thuis moeten zitten". Ja! Correct! En vele doen het niet... want Lange Frans, Famke en de plaatselijke discotheek eigenaar zeggen dat het allemaal onzin is.
En nu zei je het wel
/edit
Lastig, in tekst, de nuance zit hem dus in je eigen constatering, niet dat jij deze regels niet naleeft. Excuus.
Ik begrijp @bvbal79 hierin ook wel. Het is dat mijn vriendin nu thuis werkt, wij alles op dit moment laten bezorgen en daarmee zij en mijn dochter nagenoeg geen contact hebben met andere mensen. En het relatieve voordeel dat ik na testen binnen 6 uur een uitslag heb, mocht dat toch noodzakelijk zijn.Grin schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:03:
@bvbal79 Waarom niet?
Maar anderszins, kijkend naar 'in het verleden behaalde resultaten'... dan zat mijn vriendin jaarlijks in de winterperiode toch al snel een keer of 5 thuis met koorts.
Indien je dan per episode 5+ dagen kan wachten op testafspraak + uitslag, dan zijn dat bij elkaar opgeteld flink wat dagen. Indien je realistischer wijs thuis kan werken, dan is dat natuurlijk geen probleem. Maar dat is lang niet binnen iedere sector mogelijk.
Essentieel is dan ook dat met name dit probleem snel opgelost wordt. Zo niet, dan ondanks de regels zul je toch al snel meer en meer mensen krijgen die het zullen negeren. Iets dat uiteraard niet de gewenste situatie is.
Precies, dit is wat ik bedoelde. Het gaat moeilijk te handhaven zijn, je hoort nu al dat werkgevers moeilijk doen. Ik ben al blij dat de kinderleeftijd verhoogd is naar 12 jaar. Als elke kind tussen 6 en 12 nog getest had moet worden en daar dan het gezin van thuis moest blijven...(voor mij de enige effectieve maatregel afgelopen maanden genomen)psychodude schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:37:
[...]
Ik begrijp @bvbal79 hierin ook wel. Het is dat mijn vriendin nu thuis werkt, wij alles op dit moment laten bezorgen en daarmee zij en mijn dochter nagenoeg geen contact hebben met andere mensen. En het relatieve voordeel dat ik na testen binnen 6 uur een uitslag heb, mocht dat toch noodzakelijk zijn.
Maar anderszins, kijkend naar 'in het verleden behaalde resultaten'... dan zat mijn vriendin jaarlijks in de winterperiode toch al snel een keer of 5 thuis met koorts.
Indien je dan per episode 5+ dagen kan wachten op testafspraak + uitslag, dan zijn dat bij elkaar opgeteld flink wat dagen. Indien je realistischer wijs thuis kan werken, dan is dat natuurlijk geen probleem. Maar dat is lang niet binnen iedere sector mogelijk.
Essentieel is dan ook dat met name dit probleem snel opgelost wordt. Zo niet, dan ondanks de regels zul je toch al snel meer en meer mensen krijgen die het zullen negeren. Iets dat uiteraard niet de gewenste situatie is.
[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 23-09-2020 20:41 ]
Ik proef verbazing over deze regel, terwijl deze zo ongeveer vanaf Maart klip en klaar is... Ik snap niet hoe je dit gemist kan hebben?bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:36:
[...]
Ok inderdaad verkeerd geinterpeteerd. Want ik vind oprecht dat als dit de regel is dat grootste gros met gezin thuis moet blijven, maar dat het OMT wel kritisch en open hierin mag zijn qua communicatie
Er is wel een uitzondering dat jongere kinderen zonder symptomen wel naar schoool mogen als er gezinsleden koorts hebben, maar de meeste scholen hebben via de mail gecommuniceerd dat ze dat "liever niet hebben" (oftewel, stay the fuck at home!). Ook hierbij laat elk weldenkend mens zijn kinderen dus ook thuis blijven als er iemand koorts heeft/benauwd is.
Ik woon in ZO, kinderen gaan naar school in Diemen en Amsterdam. So far, so good, maar ik ga zelf echt niet naar mijn werk en per ongeluk asymptomatisch collega's aansteken. Heb dat vorige week ook gezegd in de groep, er was niemand die een bezwaar had... men is allang al blij dat ik voorlopig ver uit hun buurt blijf
Misschien dat ik in deze empathie mis, maar ik snap werkelijk niet dat mensen dit onduidelijk vinden... dit kan je toch zelf ook wel verzinnen?
Ik vind de laatste ronde roepen om 23:00 nu niet echt bepaald pijn doen. Maar ik begrijp dan weer niet waarom er wel maatregelen worden genomen voor kroegen maar voetbal met publiek gewoon door kan blijven gaan.Basekid schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:57:
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Jammerlijk dat niemand over de normale zorg spreekt.. die moet zo weer gaan wijken voor de 2e golf. De politiek moet een duidelijk standpunt innemen.. slechts x bedden + x Ic plaatsen voor covid, de rest moet beschikbaar blijven voor normale zorg.
Dan komt veel eerder die duidelijke red-flag in beeld voor iedereen. Het verschil tussen 600 en 900 gevulde ic bedden, is toch maar enkele dagen lock-down. Dat hebben we in maart wel gezien. Deze golf komt alleen op 5-6 plekken tegelijk (ipv alleen Brabant en Limburg), en zal daarom eerder de.kop moeten worden ingedrukt
Dan komt veel eerder die duidelijke red-flag in beeld voor iedereen. Het verschil tussen 600 en 900 gevulde ic bedden, is toch maar enkele dagen lock-down. Dat hebben we in maart wel gezien. Deze golf komt alleen op 5-6 plekken tegelijk (ipv alleen Brabant en Limburg), en zal daarom eerder de.kop moeten worden ingedrukt
Dat gaat de politiek niet doen omdat ze gewoon niet direct over leven en dood willen beslissen. Ik denk niet dat ze graag willen dat er volgende week een kop verschijnt met "Bloed aan handen van De Jonge".Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:53:
Jammerlijk dat niemand over de normale zorg spreekt.. die moet zo weer gaan wijken voor de 2e golf. De politiek moet een duidelijk standpunt innemen.. slechts x bedden + x Ic plaatsen voor covid, de rest moet beschikbaar blijven voor normale zorg.
Omdat Rutte zich niet realiseerde dat je die geest de fles niet meer in krijgt zonder heel veel rellenStoney3K schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:52:
[...]
Ik vind de laatste ronde roepen om 23:00 nu niet echt bepaald pijn doen. Maar ik begrijp dan weer niet waarom er wel maatregelen worden genomen voor kroegen maar voetbal met publiek gewoon door kan blijven gaan.

Hadden helaas gewoon het gros van de regels moeten vast houden en helemaal geen lijn moeten laten vieren. En nee, ik denk niet dat de economische schade zoveel groter zou zijn geweest, dan hadden we niet nu tot onze oren in de stront gezeten.
Vanaf maart tot juni wist ik dat we veilig waren, nu zit ik zo ongeveer af te tellen tot het eerste gezinslid klachten krijgt
Ja, we zijn sterk, nee we zijn geen risico groep, maar dit is niet een risico wat ik wil nemen. Maar ik heb geen keus
Ik heb nog een keer de regels inderdaad goed gelezen en het is koorts en benauwdheid. Dus neusverkouden en keelpijn horen er niet bij...dus dat scheelt ook weer (maar begrijpen doe ik het nog steeds, is de viral load hoger bij koorts en benauwdheid?)roffeltjes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:51:
[...]
Ik proef verbazing over deze regel, terwijl deze zo ongeveer vanaf Maart klip en klaar is... Ik snap niet hoe je dit gemist kan hebben?
Er is wel een uitzondering dat jongere kinderen zonder symptomen wel naar schoool mogen als er gezinsleden koorts hebben, maar de meeste scholen hebben via de mail gecommuniceerd dat ze dat "liever niet hebben" (oftewel, stay the fuck at home!). Ook hierbij laat elk weldenkend mens zijn kinderen dus ook thuis blijven als er iemand koorts heeft/benauwd is.
Ik woon in ZO, kinderen gaan naar school in Diemen en Amsterdam. So far, so good, maar ik ga zelf echt niet naar mijn werk en per ongeluk asymptomatisch collega's aansteken. Heb dat vorige week ook gezegd in de groep, er was niemand die een bezwaar had... men is allang al blij dat ik voorlopig ver uit hun buurt blijf
Misschien dat ik in deze empathie mis, maar ik snap werkelijk niet dat mensen dit onduidelijk vinden... dit kan je toch zelf ook wel verzinnen?
[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 23-09-2020 21:00 ]
Als je het er niet eens mee bent hoef je nog niet zo lomp en met gestrekt been te reagerenVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:53:
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 25-09-2020 10:14 ]
/offtopic ook als reactie op mijn post..de Gommers taktiek is beter dan gelijk zo bot overkomen (gelijk of niet gelijk los daarvan)roffeltjes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:00:
[...]
Wat een ontzettend domme post.
Ouders met kinderen, zijn die opeens allemaal schuldig dat ze hun kinderen met andere ouders moeten ophalen? Als er een lopend vuurtje is in mijn wijk, zijn wij dan gewoon ook schuldig omdat we daar wonen?
Serieus, denk na voordat je mensen zo eventjes ter dood veroordeeld.
....waar heb je de laatste zes maanden gezeten?????bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:59:
[...]
Ik heb nog een keer de regels inderdaad goed gelezen en het is koorts en benauwdheid. Dus neusverkouden en keelpijn horen er niet bij...dus dat scheelt ook weer (maar begrijpen doe ik het nog steeds, is de viral load hoger bij koorts en benauwdheid?)
Vroegste tekenen dat er dingen mis gaan:
Symptoom #1 Koorts
Symptoom #2 benauwdheid.
- Neusverkouden is GEEN symptoom (sterker nog, in China was dat ongeveer de reden je weer weg te sturen).
- Keelpijn is wel een sympttoom, maar vanwege de enorme hoeveelheid allergien, Rhino (en gewone Corona virussen) is het als op zichzelf staand symptoom niet doorslaggevend, maar in combi met andere symptomen kan het wel duidelijk zijn. Keelpijn+Verlies aan reuk= > Waarschijnlijk Corona.
Ik hoef echt de voorschriften van het RIVM niet te lezen, dit is zo vaak in het (echte) nieuws gerapporteerd, dat ik me echt verbijster dat je dit niet weet.
Richting jou: Ik ben niet boos.... ik ben echt met recht verbijsterd. Hoe kan je dit niet weten?bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:01:
[...]
/offtopic ook als reactie op mijn post..de Gommers taktiek is beter dan gelijk zo bot overkomen (gelijk of niet gelijk los daarvan)
Richting die andere poster? Ik ben mild. Walgelijke post.
[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 23-09-2020 21:07 ]
Dat lijkt mij een kwestie van kansberekening en risicoanalyse. Een grotere kans op corona in het huishouden betekend thuisblijven.bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:59:
[...]
Ik heb nog een keer de regels inderdaad goed gelezen en het is koorts en benauwdheid. Dus neusverkouden en keelpijn horen er niet bij...dus dat scheelt ook weer (maar begrijpen doe ik het nog steeds, is de viral load hoger bij koorts en benauwdheid?)
Leg dat even aan het RIVM uit.roffeltjes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:05:
[...]
- Neusverkouden is GEEN symptoom (sterker nog, in China was dat ongeveer de reden je weer weg te sturen).
Verwijderd
Dank je... Voor de rest slaat je post weer nergens op em heeft geen enkele relatie met wat ik schrijf. Laat het duidelijk zijn dat er gewoon een grens zit aan de.zorg. die kan en mag niet alleen naar covid gaan. En ja als we.als.maatschappij beslissen dat we geen lock down meer willen (/maatregelen willen volgen) dan zijn dat gewoon de consequenties. Mag jij dom vinden, maar het is de harde werkelijkheid.roffeltjes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:00:
[...]
Ouders met kinderen, zijn die opeens allemaal schuldig dat ze hun kinderen met andere ouders moeten ophalen? Als er een lopend vuurtje is in mijn wijk, zijn wij dan gewoon ook schuldig omdat we daar wonen?
Geen kankerbehandelingen zijn net zo dodelijk.. daarom zeg ik normale zorg moet doorgaan, dan maar evt "onnodige" covidslachtoffers, hoe jogn ze.ook mogen zijn.
Je begint weer met een botte eerst zin die natuurlijk ook weggelaten had kunnen wordenroffeltjes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:05:
[...]
....waar heb je de laatste zes maanden gezeten?????
Vroegste tekenen dat er dingen mis gaan:
Symptoom #1 Koorts
Symptoom #2 benauwdheid.
- Keelpijn is wel een sympttoom, maar vanwege de enorme hoeveelheid allergien, Rhino (en gewone Corona virussen) is het als op zichzelf staand symptoom niet doorslaggevend, maar in combi met andere symptomen kan het wel duidelijk zijn. Keelpijn+Verlies aan reuk= > Waarschijnlijk Corona.
Ik hoef echt de voorschriften van het RIVM niet te lezen, dit is zo vaak in het (echte) nieuws gerapporteerd, dat ik me echt verbijster dat je dit niet weet.
maar goed neusverkouden is een symptoom waarbij wordt geadviseerd om te testen...ik ben verbijsterd dat jij dit niet weet....
https://www.rijksoverheid...-19/testen/afspraak-maken
Gaat het wel goed met je?roffeltjes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:00:
[...]
In het begin zag men niezen als symptoom, al werd al snel duidelijk dat dat tenedentieus was. Daar waar keelpijn, benauwd en koorts bijna universeel zijn bij zieke patienten (asymptomatisch dus even helemaal buiten eschouwing), is verkoudheid weinig gemeld door patienten.
RIVM zal ongetwijfeld een aantal afwegingen maken:
- Het is nog niet klinisch bewezen dat niezen er niet bij hoort.
- Terugkrabbelen op iets wat ze al maanden stellen is niet handig.
- Verkouden+corona is een shotgun spray.
Ik vind het geen sterke zet, maar iedereen mag dan ook blij zijn dat ik niet aan de knoppen zit, want ik zou als een lege huls in elkaar storten met zoveel verantwoordelijkheid en complexe belangen.
Volgens mij was het ook vooral omdat ze daarme asymptomatische besmettingen (tot op zekere hoogte) mee kunnen nemen, maar ik weet dus ook niet in hoeverre die positief testen.roffeltjes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:14:
[...]
- Verkouden+corona is een shotgun spray.
Maar goed, met die redenering zou je ook iemand uit een restaurant moeten schoppen op het moment dat hij zich in zijn eten verslikt of een astma-aanval krijgt. En rokers die buiten staan te hoesten, die hebben dan ook pech...
Nee, ik snap werkelijk niet hoe je dit kan hebben gemist.bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:10:
[...]
Je begint weer met een botte eerst zin die natuurlijk ook weggelaten had kunnen worden
Zoals ik zei, de RIVM is hierin aan de veilige kant (en gezien de hoeveelheid backlog vind ik dat niet slim.)maar goed neusverkouden is een symptoom waarbij wordt geadviseerd om te testen...ik ben verbijsterd dat jij dit niet weet....
https://www.rijksoverheid...-19/testen/afspraak-maken
De WHO:
Ziet er iemand niezen/loopneus tussen staan?De meestvoorkomende symptomen:
-koorts
-droge hoest
-vermoeidheid
Minder vaak voorkomende symptomen:
-pijn in het lichaam
-keelpijn
-diarree
-bindvliesontsteking
-hoofdpijn
-aangetast smaak- of reukvermogen
-huiduitslag of verkleuring van de vingers of tenen
-Ernstige symptomen:
-kortademigheid of ademhalingsproblemen
-pijn of druk op de borst
-aangetast spraak- of bewegingsvermogen
Zoek direct medische hulp als u ernstige symptomen heeft. Bel altijd eerst voordat u uw huisarts of een zorginstelling bezoekt.
Mensen met lichte tot matige symptomen die verder gezond zijn, moeten thuis uitzieken.
Het duurt gemiddeld vijf tot zes dagen tot een besmette persoon symptomen vertoont. In sommige gevallen verschijnen de symptomen pas na veertien dagen.
En nogmaals, de RIVM zal ongetwijfeld slimmer zijn dan ik en redenen hebben dit niet bij te stellen.
Waar heb jij het over? We moeten gewoon maar de reguliere zorg de nek omdraaien (zijn al plenty onderzoeken over verlies aan levensjaren) omdat een stelletje debielen vooral hun Corona-feestje moet kunnen vieren?roffeltjes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:00:
[...]
*knip*Je gaat ervan uit dat degene met COVID schuldig is omdat hij de rgeels niet volgt... dat is onzin.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:10:
[...]
Dank je... Voor de rest slaat je post weer nergens op em heeft geen enkele relatie met wat ik schrijf. Laat het duidelijk zijn dat er gewoon een grens zit aan de.zorg. die kan en mag niet alleen naar covid gaan. En ja als we.als.maatschappij beslissen dat we geen lock down meer willen (/maatregelen willen volgen) dan zijn dat gewoon de consequenties. Mag jij dom vinden, maar het is de harde werkelijkheid.
Geen kankerbehandelingen zijn net zo dodelijk.. daarom zeg ik normale zorg moet doorgaan, dan maar evt "onnodige" covidslachtoffers, hoe jogn ze.ook mogen zijn.
De beredenatie dat gewone behandelingen koste wat koste door moeten gaan is als je kijkt naar de sterfte cijfers niet reeel. Ondaks de afgrijselijke consequentie dat we kankerdiagnoses missen hebben we een oversterfte van heb ik jou daar zelfs als we vol inzetten op Corona. Als we dat loslaten dan gaan we naar tenten en vrieswagens.
En ja, dan stort de geone zorg vanzelf ook wel in omdat dan elke plek waar mensen samen komen besmettingshaard worden, ook een Johan van Leeuwenhoek ziekenhuis (ja, ook ik heb familie verloren aan kanker).
Dus win win, lekker minder COIVD zorg, maar helaas stort de gewone zorg dan ook in, maar ja, het punt is wel gemaakt

En for the record; je stelling dat de maatschappij daarvoor kiest is grote onzin. De meeste mensen hebben hier helemaal geen zin in.
Nogmaals laat dat achterwege aub
[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 25-09-2020 10:17 ]
Nogmaals ik ging uit van het hele rijtje klachten wat RIVM op de site heeft staan om te testen. Die linkte ik aan thuisblijven gezin. Nu kun je dus dat hele lijstje reduceren tot maar 2 klachten. Dat scheelt weer. Maar op de manier zoals Minister van Ark het tweette kon je het zo interpeteren als ik het deed (de bron van mijn kritische vragen)roffeltjes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:18:
[quote]bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:10:
[...]
Je begint weer met een botte eerst zin die natuurlijk ook weggelaten had kunnen worden[/quuote]
Nee, ik snap werkelijk niet hoe je dit kan hebben gemist.
[...]
ZOals ik zei, de RIVM is hierin aan de veilige kant (en gezien de hoeveelheid backlog vind ik dat niet slim.)
De WHO:
[...]
Ziet er iemand niezen/loopneus tussen staan?![]()
En nogmaals, de RIVM zal ongetwijfeld slimmer zijn dan ik en redenen hebben dit niet bij te stellen.
Ik hoop dat je nu wel inziet dat er een logica achter zit inplaats van dat je me steeds loopt af te zetten als een ontwetende muts ala FL
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic