Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.589 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:48:
[...]

Of dit is juist het gevolg van een lockdown. Geen immuniteit opgebouwd onder de bevolking (ook onder niet-kwetsbaren) en vernieuwde snelle verspreiding van het virus bij het loslaten van de maatregelen.
Nee dat is het niet...waarom hamer je je zo op je immuniteit...voor de griep ben je ook niet immuun

Er zijn maar weinig ziekte waar immuniteit voor is bereikt..en de meeste zijn geholpen met vaccins of medicatie

[ Voor 11% gewijzigd door bvbal79 op 22-09-2020 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Die jongeren houden zich niet aan die anderhalve meter, want ik heb afgelopen weekend nog regelmatig groepjes gezien van meer dan 10 jongeren die geen afstand hielden. Ik verwacht ook niet dat die groepsvorming (tijdelijk) zal afnemen, en dus dus toename aan coronagevallen ook niet zal afzwakken.

Het ergste is gewoon het gebrek aan handhaving. Ouders laten hun pupers lekker hun gang gaan, en boa's zijn nergens te bekennen als er groepsvorming is....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:51:
[...]

Nee dat is het niet...waarom hamer je je zo op je immuniteit...voor de griep ben je ook niet immuun
Dat komt doordat de griep veel sneller muteert dan het coronavirus.

Het vaccin is net zo min een magic bullet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
Onbekend schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:52:
Die jongeren houden zich niet aan die anderhalve meter, want ik heb afgelopen weekend nog regelmatig groepjes gezien van meer dan 10 jongeren die geen afstand hielden. Ik verwacht ook niet dat die groepsvorming (tijdelijk) zal afnemen, en dus dus toename aan coronagevallen ook niet zal afzwakken.

Het ergste is gewoon het gebrek aan handhaving. Ouders laten hun pupers lekker hun gang gaan, en boa's zijn nergens te bekennen als er groepsvorming is....
tja..ik noem het de watjes generatie. Zelf met een een fluwelen handschoen eind jaren 90 opgevoed en nu te schijterig voor hun eigen kinderen.

(dit is trouwens mijn persoonlijke mening, om geen verdere discussie te veroorzaken : :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Metro2002 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:51:
[...]

Ik kan weinig afleiden uit zulke grove grafieken. En daarbij, stel dat al die mensen dit jaar zouden overlijden tijdens bv de eerste de beste heftige griepgolf dan zie je dat uiteraard nu nog niet terug in de grafieken omdat de griepgolf nog moet komen.

Uit mijn eerste link kan je in elk geval afleiden dat het merendeel van de mensen die overlijden onderliggend lijden hadden en dus 'een keer in de nabije toekomst' zouden zijn overleden en die 'keer in de toekomst' hoeft natuurlijk niet direct de maand erna te zijn.
De 'grove grafiek' heeft geen waarde, maar een bericht dat is gebaseerd op een klein deel van een oudere versie van diezelfde grafiek is ineens wel waardevol?

Schiet mij maar lek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:53:
[...]

Hoe weet je dat? het griep muteert ongeveer 1x per jaar of 3/4 jaar ...zo lang is corona er toch nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:53:
[...]

Het vaccin was een prima bullet bij pokken, mazelen etc
Bij corona weten we het niet..dus snap niet dat jij dat allemaal nu al weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:28

tuinïnen

Eventus stultorum magister

bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:51:
[...]

Er zijn maar weinig ziekte waar immuniteit voor is bereikt..en de meeste zijn geholpen met vaccins of medicatie
Met een vaccin probeer je toch ook immuniteit te bereiken? Of wat is jouw oplossing dan? Allemaal vanuit lockdown-situatie gaan leven totdat we op 0 zitten wereldwijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:56:
[...]

Het vaccin was een prima bullet bij pokken, mazelen etc
Ja, na een ontwikkeling van decennia. En zelfs dan is het nog zo dat er wel mensen ziek worden maar de schade gewoon beperkt genoeg wordt.

In een vaccin wat er nu binnen een jaar de deur uit gerushed wordt heb ik nog niet veel vertrouwen. Daarom vind ik het ook gek dat de regering daar 100% op inzet terwijl ze eigenlijk blind over één nacht ijs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:57:
[...]

Met een vaccin probeer je toch ook immuniteit te bereiken? Of wat is jouw oplossing dan? Allemaal vanuit lockdown-situatie gaan leven totdat we op 0 zitten wereldwijd?
ik zeg toch ook niet dat vaccin niet de oplossing tot immuniteit is? volgens mij het tegendeel
Tot een vaccin gaat bijdragen aan de immunteit moet je voldoen aan een semi-lokedown situatie...1.5 meter jongens...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26

gws24

Thinking is hard!

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:34:
[...]

Wat dat betreft heeft een groot deel van dit land ook boter op het hoofd, vooral klagen wat men in Den Haag en bij het RIVM allemaal verkeerd doet maar de meest eenvoudige regeltjes aan de laars lappen en dan weer klagen als dat gedrag mede leidt tot strengere maatregelen.
Vooral dit dus. Ik zie ook een aantal mensen in dit topic roepen dat de regels onduidelijk zijn maar het begint allemaal met de basisregels en die zijn volgens mij duidelijk genoeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0lGkx6MWKZys5KsvqjQKPRJvic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Eq2LfGrQNgsldvwccWpxK5zW.png?f=user_large

Dat het testen niet lekker gaat op het moment is een ander iets maar dan blijf je gewoon thuis in plaats van door te werken, naar school te gaan of wat dan ook. Over dat en andere dingen die niet goed gaan mag je terecht over klagen maar dat de basis regels niet duidelijk zijn imo niet.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:58:
[...]

Ja, na een ontwikkeling van decennia. En zelfs dan is het nog zo dat er wel mensen ziek worden maar de schade gewoon beperkt genoeg wordt.

In een vaccin wat er nu binnen een jaar de deur uit gerushed wordt heb ik nog niet veel vertrouwen. Daarom vind ik het ook gek dat de regering daar 100% op inzet terwijl ze eigenlijk blind over één nacht ijs gaan.
Ontwikkeling van decennia komt door de omstandigheden en technologie..of hadden ze toen ook diversie viruskweekbakjes vol met artifciele antistoffen paraat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Goed, even mijn punt:

Bij een immuniteit onder de gezonde bevolking beperk je de verspreiding van het virus sterk / helemaal en hiermee bescherm je ook de zwakkeren in de samenleving. Dit betekent wel dat je goed op moet letten als je klachten hebt bij ouderen/zwakkere mensen en ook goede hygiëne in acht neemt (ook zonder klachten)

Dus veel (beschermings)maatregelen in de ouderenzorg/ziekenhuizen/verzorgingshuizen. Weinig/geen maatregelen voor kinderen,jongeren en volwassenen onder de 60.

Nog steeds onderbelicht is hygiëne en beschermingsmaatregelen in de zorg. Het is allemaal weer losgelaten terwijl juist daar heel veel te winnen en te voorkomen is.

[ Voor 16% gewijzigd door tuinïnen op 22-09-2020 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:06:
Dus veel (beschermings)maatregelen in de ouderenzorg/ziekenhuizen/verzorgingshuizen. Weinig/geen maatregelen voor kinderen,jongeren en volwassenen onder de 60
En alle kwetsbare groepen waar het niet om ouderen gaat (bv. diabetes) die hebben dan gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:09:
[...]

En alle kwetsbare groepen waar het niet om ouderen gaat (bv. diabetes) die hebben dan gewoon pech?
Die hebben zeker pech dat ze dat hebben, maar vallen wat mij betreft dan ook onder zwakkeren. En ook daar dus extra opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:58:
De meeste belovende vaccins zoals die van AstraZeneca en Jansen en Jansen zijn op basis van bestaande vaccins die al jaren op de markt zijn. Bij beiden betreft het een aangepast MERS vaccin.

De regering hoopt hier ook op omdat ze anders voor een nare keuze komen te staan. Indien je wil proberen iedereen te redden zullen we dus in golven onze samenleving dicht moeten gooien om pieken in zieken op te vangen. Alternatief kan je dan de verliezen accepteren en de maatregelen opheffen. Ga er maar aan staan om een van deze opties te moeten uitleggen in een persconferentie.
Onbekend schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:52:
Die jongeren houden zich niet aan die anderhalve meter, want ik heb afgelopen weekend nog regelmatig groepjes gezien van meer dan 10 jongeren die geen afstand hielden.
Het focussen op jongeren blijf ik onterecht vinden. Het lokale winkelcentrum bij mij heeft de gratis koffieautomaat in ere hersteld. Elke vrijdag als ik boodschappen doe zitten daar zeker net zulke groepen bejaarden aan de tafel de gratis koffie te drinken.

Het afstand houden lukt niemand. Niet jongeren en ouderen net zo min. Bovenstaande is een simpel voorbeeld, maar je ziet het genoeg dat niemand zich eigenlijk er goed aan houdt.
gws24 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:59:
Vooral dit dus. Ik zie ook een aantal mensen in dit topic roepen dat de regels onduidelijk zijn maar het begint allemaal met de basisregels en die zijn volgens mij duidelijk genoeg:
De aanvullende regels zit het probleem. Ik mag met vijf mensen uit verschillende huishoudens in een Fiat Panda stappen, maar als we aankomen bij het restaurant moeten we allemaal 1,5 meter afstand houden. Nemen we echter een taxibusje dan moeten we allemaal een mondkapje op. Ga dat maar uit staan leggen hoe dat moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:11:
[...]

Die hebben zeker pech dat ze dat hebben, maar vallen wat mij betreft dan ook onder zwakkeren. En ook daar dus extra opletten.
Het probleem is dat dan anderen daar ook op moeten letten. En dus zwakkeren zichzelf in de maatschappij bekend moeten gaan maken als 'zwak', en daardoor minder rechten hebben.

Lijkt me niet echt een situatie waar we naartoe moeten willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:14:
[...]

Het probleem is dat dan anderen daar ook op moeten letten. En dus zwakkeren zichzelf in de maatschappij bekend moeten gaan maken als 'zwak', en daardoor minder rechten hebben.

Lijkt me niet echt een situatie waar we naartoe moeten willen.
En dan heb je nog de groep die niet weet dat ze iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 21:46

ultimateharry

Team Slayer:-)

[...]

Gelukkig hebben we hier een rechtsstaat en gaat het er niet om wat we wat jou betreft doen.

In het verleden werden tijdens epidemieën juist de zieke, besmettelijke mensen geïsoleerd (pest, lepra etc). Doen we nu ook niet om dezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:17:
[...]

Gelukkig hebben we hier een rechtsstaat en gaat het er niet om wat we wat jou betreft doen.

In het verleden werden tijdens epidemieën juist de zieke, besmettelijke mensen geïsoleerd (pest, lepra etc). Doen we nu ook niet om dezelfde reden.
Dat is in het verleden wel een erg effectieve maatregel gebleken.

Maar of je dat echt zou moeten willen is een ethische discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

CMD-Snake schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:12:
[...]
Het focussen op jongeren blijf ik onterecht vinden. Het lokale winkelcentrum bij mij heeft de gratis koffieautomaat in ere hersteld. Elke vrijdag als ik boodschappen doe zitten daar zeker net zulke groepen bejaarden aan de tafel de gratis koffie te drinken.

Het afstand houden lukt niemand. Niet jongeren en ouderen net zo min. Bovenstaande is een simpel voorbeeld, maar je ziet het genoeg dat niemand zich eigenlijk er goed aan houdt.
Ik gaf die groep nu als voorbeeld, omdat ik dat vaak zie. Omdat ik altijd op rustige momenten ergens naar toe ga, heb ik ook geen idee van andere groepsvorming.

Het geen afstand houden is geen kwestie van niet kunnen, maar gewoon van niet willen. Als je willens en wetens als bejaarde actief aan groepsvorming doet, tja dan doe je zelf hard mee aan verspreiding en moet je niet klagen als je besmet bent geraakt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:19:
[...]

Ja eens, ik bedoelde naast rechten ook het ethische aspect idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:19:
[...]

Gaat bij Corona niet werken, gezien het besmettelijk kan zijn in een vroege fase, of een groep hebt met weinig tot geen klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:37
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:55:
[...]

De 'grove grafiek' heeft geen waarde, maar een bericht dat is gebaseerd op een klein deel van een oudere versie van diezelfde grafiek is ineens wel waardevol?

Schiet mij maar lek...
Die piek in oversterfte was in week 33, de hittegolf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeBHLY0s20-UCPNd8HAdax9Qpvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ltD2OuidueKAdp5tzSdTJ4St.png?f=fotoalbum_large

Bron: Euromom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

CMD-Snake schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:12:
[...]

De aanvullende regels zit het probleem. Ik mag met vijf mensen uit verschillende huishoudens in een Fiat Panda stappen, maar als we aankomen bij het restaurant moeten we allemaal 1,5 meter afstand houden. Nemen we echter een taxibusje dan moeten we allemaal een mondkapje op. Ga dat maar uit staan leggen hoe dat moet werken.
Heb je gelijk in en dat is een faal in communicatie van de kant van de overheid waar ze blijkbaar niet kunnen uitleggen dat alles een risico/baten analyse is en daardoor de maatregelen kunnen verschillen per gebied (is ook moeilijk, ik zou het niet kunnen om het begrijpelijk te maken voor iedereen in de samenleving). Daarom had ik het ook over de basis regels en die worden momenteel door heel veel mensen niet meer nageleefd maar ondertussen heeft men wel kritiek op de overheid en het RIVM. Daar ageerde ik een beetje tegen want zoals ninjazx9r98 al zei hebben heel veel mensen boter op hun hoofd en dan vooral de wappies van bv viruswaanzin.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:22:
[...]

Gaat bij Corona niet werken, gezien het besmettelijk kan zijn in een vroege fase, of een groep hebt met weinig tot geen klachten
Klopt, omdat er geen betrouwbare test is puur op besmettelijkheid kun je niet alle besmettelijke mensen afzonderen, net zo min als je daarmee een ingangscontrole zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mesa57 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:23:
[...]

Die piek in oversterfte was in week 33, de hittegolf
[Afbeelding]

Bron: Euromom
Nee dus, die grote piek is de piek die nota bene in je eigen plaatje staat en was in week 14. Toen lag dit aantal op 5.084.

Dat er ook nog eens af en toe een hittegolf langs komt, tsjah... Het leven gaat in sommige opzichten gewoon door. Ondersterfte is nog steeds niet onder de normale bandbreedte.

Maar we gaan hier toch zeker niet lopen discussiëren over of er wel oversterfte was zeker? Of vertrouwen we het CBS ook al niet meer? :X

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:37
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:32:
[...]
Nee dus, die grote piek is de piek die nota bene in je eigen plaatje staat en was in week 14. Toen lag dit aantal op 5.084.
Klopt, maar ik dacht dat er onduidelijkheid was over het 2e piekje. Sorry.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:37
De piek in hittegolf dit jaar laat zien dat er geen sprake is van 'dor hout' oftewel het eerder overlijden van al kwetsbare mensen.

Zomer 2018 na de heftige griepepidemie was er geen enkele oversterfte te bekennen in die zomer, vermoedelijk dus door de heftige griepepidemie. Vorig jaar was er wel een oversterfte tijdens de hittegolf, ook al was de griepgolf 2019/2020 erg mild. De oversterfte dit jaar tijdens de hittegolf was vergelijkbaar met vorig jaar (milde griepepidemie) niet met twee jaar geleden (heftige griepepidemie).

Oftewel: Corona velt niet alleen het dorre hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:52:
Dus 1 miljoen besmettingen met 6281 doden.

Dat is een sterftecijfer van 0,628%, valt reuze mee toch?
De oversterfte was in maart/april +10k. Als je met een geschatte miljoen infecties rekent moet je ook met een geschat aantal doden rekenen. Appels met appels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:59:
[...]

De oversterfte was in maart/april +10k. Als je met een geschatte miljoen infecties rekent moet je ook met een geschat aantal doden rekenen. Appels met appels.
Want er zijn een hoop 'geschatte' doden waarvan de doodsoorzaak onbekend is?

Of je een sterfgeval wat een andere oorzaak heeft maar waarbij COVID heeft meegeholpen, als oversterfte van COVID moet rekenen, lijkt me twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Verwijderd @Stoney3K

Stukje achtergrond van een tijdje terug:

https://www.volkskrant.nl...cht-door-corona~b7281f1b/

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik trek die oversterfte ook niet in twijfel maar wel of je de geschatte cijfers ook kan extrapoleren naar oversterfte, want van iedereen die is overleden is natuurlijk een doodsoorzaak vastgesteld. Er is dus geen sprake van mensen die je over het hoofd ziet vanwege te weinig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:10:
[...]

Ik trek die oversterfte ook niet in twijfel maar wel of je de geschatte cijfers ook kan extrapoleren naar oversterfte, want van iedereen die is overleden is natuurlijk een doodsoorzaak vastgesteld. Er is dus geen sprake van mensen die je over het hoofd ziet vanwege te weinig testen.
Oh, dat was ook niet direct mijn bedoeling, kwam dat artikel net tegen dus dacht ik post hem hier ;)

Je kunt je overigens wel afvragen of vooral in de verpleeghuizen iedereen wel een onderbouwde doodsoorzaak meekrijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
De vraag is die we komende weken krijgen: Wat nu?

Ik had er al wat angst in dat door de stijgende besmettingen op gegeven moment een expotionele groei zou vormen. Als ik de recente briefing mag geloven dan is dit nu het kantelpunt waar we op zitten.

En dat is een worse case scenario. Als je eenmaal zo hard stijgt in besmettingen en de bronnen tot een bepaalde signaalwaarde helemaal niet meer kunt traceren dan zit je inderdaad denk ik op het bovengenoemde kantelpunt.

Dat moeten we niet willen. En ik ben nog steeds van mening dat de informatievoorziening echt gewoon nog beter moet. Laat mensen maar zien hoe zwaar je kan gaan krijgen als je het net verkeerd treft. Ik zie mensen graag meer hun gedrag veranderen dan weer een complete harde lockdown. Want dan kun je wel zoveel lockdowns plaatsen als je wil maar als mensen hun gedrag niet veranderen dan heb je er niets aan.

Voor veel mensen is het helaas nog steeds een ver van mijn bed show en dat is wat anders moet.

De softe maatregelen van afgelopen weken zet wat mij betreft geen zoden aan de dijk. De maatregelen zijn goed bedacht maar het is de realiteit waar mensen nog steeds aan ontsnappen en dat red je niet met alleen maatregelen als mensen de gevolgen niet willen zien.

[ Voor 11% gewijzigd door MoldyInko op 22-09-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MoldyInko schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:26:

Ik had er al wat angst in dat door de stijgende besmettingen op gegeven moment een expotionele groei zou vormen. Als ik de recente briefing mag geloven dan is dit nu het kantelpunt waar we op zitten.

En dat is een worse case scenario. Als je eenmaal zo hard stijgt in besmettingen en de bronnen tot een bepaalde signaalwaarde helemaal niet meer kunt traceren dan zit je inderdaad denk ik op het bovengenoemde kantelpunt.

Dat moeten we niet willen. En ik ben nog steeds van mening dat de informatievoorziening echt gewoon nog beter moet. Laat mensen maar zien hoe zwaar je kan gaan krijgen als je het net verkeerd treft. Ik zie mensen graag meer hun gedrag veranderen dan weer een complete harde lockdown. Want dan kun je wel zoveel lockdowns plaatsen als je wil maar als mensen hun gedrag niet veranderen dan heb je er niets aan.

Voor veel mensen is het helaas nog steeds een ver van mijn bed show en dat is wat anders moet.
Liever niet, want dan zijn de bedden op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Laat mensen maar zien hoe zwaar je kan gaan krijgen als je het net verkeerd treft.
Dus we gaan maar voor een 'informatie' campagne gebaseerd op schockeren en angst in plaats van feiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:29:
[...]

Dus we gaan maar voor een 'informatie' campagne gebaseerd op schockeren en angst in plaats van feiten?
Informatie op basis van wat er bekend is. En ook dat zijn feiten.
De kunst is denk ik om mensen te laten denken dat de maatregelen nodig zijn en dat het geen farce is omdat iets wat je niet ziet, dat deert ook niet mentaliteit.

Het is voor mensen gewoon niet zichtbaar. Dat moet zichtbaar worden. En dat met behulp van hulpmiddelen zoals een betere informatievoorziening.

[ Voor 11% gewijzigd door MoldyInko op 22-09-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:37

ThunderNet

Flits!

[...]

En hoe ga je dat dan allemaal doen? Mijn vader is hartpatient, mijn moeder werkt in het basisonderwijs (kleuters). Moet ze ook maar thuis blijven? En genoeg leraren die zelf in de risicogroepen vallen, allemaal thuis laten zitten? Ga je ze doorbetalen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42

Player1S

Probably out in the dark

Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:29:
[...]

Mja, vroegah werd rond oud en nieuw een docu uitgezonden over vuurwerkslachtoffers. Van binnenkomst ziekenhuis tot einde revalidatie. En het gros waren jongens niet veel ouder dan mij en door eigen toedoen.

Heeft bij mij indruk gemaakt en zeker positief bijgedragen aan mijn gedrag met vuurwerk.

En het was helemaal geen docu van shockeren maar gewoon feitelijk tonen hoe zoiets verloopt en wat de blijvende schade is.

Zoiets kun je ook rondom de corona doen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Zo, Marijnissen en Ascher hebben net in de 2e kamer het kabinet een veeg uit de pan gegeven. Ik ben zelf redelijk rechts maar puur op basis van deze bijdragen in het debat zou ik zowaar sp of pvda stemmen want ze leggen de vinger op de zere plekken.

edit: excuus als deze post weinig discussie waarde heeft aangezien ik niet vertel wat ze gezegd hebben maar vond het bij mij zo resoneren dat ik het moest posten.

[ Voor 25% gewijzigd door gws24 op 22-09-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

ThunderNet schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:41:
[...]

En hoe ga je dat dan allemaal doen? Mijn vader is hartpatient, mijn moeder werkt in het basisonderwijs (kleuters). Moet ze ook maar thuis blijven? En genoeg leraren die zelf in de risicogroepen vallen, allemaal thuis laten zitten? Ga je ze doorbetalen?
1% van de mensen in lockdown ipv iedereen lijkt me inderdaad al een betere tijdelijke oplossing.

Doe dit een half jaar lang en er ontstaat een bepaalde immuniteit. Hetgeen uiteindelijk efficiënter is dan iedereen weer met strenge maatregelen opzadelen en dat het virus gewoon nog aanwezig blijft. Om vervolgens bij het loslaten van de maatregelen weer in alle felheid terug te keren en we weer doorgaan naar een 3e en 4e golf.

Hopelijk leren ze snel in Den Haag van landen die het wel goed uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:48:
[...]

1% van de mensen in lockdown ipv iedereen lijkt me inderdaad al een betere tijdelijke oplossing.
En dan kom je dus op het punt waar je mensen hun vrijheid en rechten gaat ontnemen terwijl ze niets hebben misdaan, puur omwille van bepaalde eigenschappen die ze hebben.

Dat staat. hoe je het ook probeert te verpakken, grandioos haaks op de rechtsstaat. We kunnen oma niet morgen even een brief sturen en zeggen "Sorry, U bent gisteren 70 geworden, U mag het huis niet meer uit op straffe van een boete".

Op het moment dat we met zijn allen vinden dat we dat wel moeten doen, is het middel erger geworden dan de kwaal.

Iedereen 1,5 meter afstand laten houden (voor zover dat kan) is één ding, maar mensen zonder reden opsluiten is een grens waar we niet overheen moeten gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:09
[...]

Denk dat je nogal optimisch bent met 1% van de mensen.

Als ik voor het gemak reken met de mensen die ieder jaar een oproep krijgen tot de griepprik, zijn al 6 miljoen (!!) mensen. Oftewel +/- 35%.

En dan nog geen eens de mensen met een overgewicht meegerekend die dus ook een verhoogd risico hebben op COVID.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

[...]

Doe dit een half jaar lang en er ontstaat een bepaalde immuniteit. Hetgeen uiteindelijk efficiënter is dan iedereen weer met strenge maatregelen opzadelen en dat het virus gewoon nog aanwezig blijft. Om vervolgens bij het loslaten van de maatregelen weer in alle felheid terug te keren en we weer doorgaan naar een 3e en 4e golf.

Hopelijk leren ze snel in Den Haag van landen die het wel goed uitvoeren.
1%? Er zijn meer dan 3 miljoen 65-plussers. 1,2 miljoen diabetes-patiënten. 1,6 miljoen hart-patiënten. Zal vast overlap tussen zitten, maar op deze manier neem je niet serieus deel aan de discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
gws24 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:24:
Heb je gelijk in en dat is een faal in communicatie van de kant van de overheid waar ze blijkbaar niet kunnen uitleggen dat alles een risico/baten analyse is en daardoor de maatregelen kunnen verschillen per gebied (is ook moeilijk, ik zou het niet kunnen om het begrijpelijk te maken voor iedereen in de samenleving). Daarom had ik het ook over de basis regels en die worden momenteel door heel veel mensen niet meer nageleefd maar ondertussen heeft men wel kritiek op de overheid en het RIVM. Daar ageerde ik een beetje tegen want zoals ninjazx9r98 al zei hebben heel veel mensen boter op hun hoofd en dan vooral de wappies van bv viruswaanzin.
De basisregels zijn duidelijk, maar er zitten dus uitzonderingen op afhankelijk van de situatie. Vooral de 1,5 meter regel wisselt sterk zoals ik al beschreef. Het wordt moeilijker te volgen op die manier.

Sommige regels lijken ook meer voor de bühne te zijn, zoals mondkapjes in het OV. Dat is denk ik meer om de boodschap dat het OV weer open is beter te kunnen verkopen.
gws24 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:45:
Zo, Marijnissen en Ascher hebben net in de 2e kamer het kabinet een veeg uit de pan gegeven. Ik ben zelf redelijk rechts maar puur op basis van deze bijdragen in het debat zou ik zowaar sp of pvda stemmen want ze leggen de vinger op de zere plekken.
Every dog has his day. Op basis van een rake opmerking zou ik niet snel een keuze gaan maken. De vraag is nog maar of Ascher en Marijnissen het ook beter gedaan hadden als ze achter de knoppen zitten. Nu kunnen ze makkelijk scoren met de zorg, maar hun fraaie plannen moeten ook betaald worden. Daar schort het vaak aan, de extra inkomsten zijn niet zeker. De SP wil dit oplossen met met de rijken belasten, maar dat is ook weinig concreet om zoiets te roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
Player1S schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:42:
[...]

Mja, vroegah werd rond oud en nieuw een docu uitgezonden over vuurwerkslachtoffers. Van binnenkomst ziekenhuis tot einde revalidatie. En het gros waren jongens niet veel ouder dan mij en door eigen toedoen.

Heeft bij mij indruk gemaakt en zeker positief bijgedragen aan mijn gedrag met vuurwerk.

En het was helemaal geen docu van shockeren maar gewoon feitelijk tonen hoe zoiets verloopt en wat de blijvende schade is.

“Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.”

Dit is iets wat ik nooit zal vergeten. En natuurlijk de afbeeldingen die je zag van mensen die lichaamsdelen door het stunten met vuurwerk hebben verloren.

Zoiets helpt, mits goed uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MoldyInko schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:02:
[...]

“Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.”

Dit is iets wat ik nooit zal vergeten. En natuurlijk de afbeeldingen die je zag van mensen die lichaamsdelen door het stunten met vuurwerk hebben verloren.

Zoiets helpt, mits goed uitgevoerd.
Ik denk dat je met corona meer aan de rokerskant zit: De afbeeldingen op sigarettenpakjes, waardoor niemand is gaan stoppen met roken.

Je hand er af blazen door vuurwerk is een direct gevolg, dat oom Arie overlijdt omdat jij gisteren uitgebreid bent gaan feesten is veel moeilijker te behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:54:
[...]

En dan kom je dus op het punt waar je mensen hun vrijheid en rechten gaat ontnemen terwijl ze niets hebben misdaan, puur omwille van bepaalde eigenschappen die ze hebben.

Dat staat. hoe je het ook probeert te verpakken, grandioos haaks op de rechtsstaat. We kunnen oma niet morgen even een brief sturen en zeggen "Sorry, U bent gisteren 70 geworden, U mag het huis niet meer uit op straffe van een boete".

Op het moment dat we met zijn allen vinden dat we dat wel moeten doen, is het middel erger geworden dan de kwaal.

Iedereen 1,5 meter afstand laten houden (voor zover dat kan) is één ding, maar mensen zonder reden opsluiten is een grens waar we niet overheen moeten gaan.
Tja je kan deze groep dan wel een keuze bieden. Wanneer ze de vrijheid uiteindelijk belangrijker vinden is dat ook prima.

Maar goed lockdown geen echte oplossing, immuniteit niet, een gehaast vaccin dus ook niet. Wat blijft er dan over? Aanmodderen met bijbehorende verdeeldheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:05:
[...]

Ik denk dat je met corona meer aan de rokerskant zit: De afbeeldingen op sigarettenpakjes, waardoor niemand is gaan stoppen met roken.

Je hand er af blazen door vuurwerk is een direct gevolg, dat oom Arie overlijdt omdat jij gisteren uitgebreid bent gaan feesten is veel moeilijker te behappen.
Dat begrijp ik heus ook wel. :)
Het ging mij meer om voorbeeld van een campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:05:
[...]

Tja je kan deze groep dan wel een keuze bieden. Wanneer ze de vrijheid uiteindelijk belangrijker vinden is dat ook prima.

Maar goed lockdown geen echte oplossing, immuniteit niet, een gehaast vaccin dus ook niet. Wat blijft er dan over? Aanmodderen met bijbehorende verdeeldheid.
Doormodderen tot een veilig vaccin ja. Dat is de enige oplossing momenteel.

Verdeeldheid houd je in NL altijd. Zoals een Australiër, die hier al 40 jaar woont en over de hele wereld heeft gezet zei:

Zo'n intelligente lockdown kan ook alleen in Nederland. Als je nederlanders verteld wat ze moeten doen, doen ze het tegenovergestelde.

Ik denk dat Rutte dat goed snapt. En daarom niet teveel met directe dwang oplegt. Verdeeldheid hoort bij Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Waah op 22-09-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Waah schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:08:
[...]

Verdeeldheid houd je in NL altijd. Zoals een Australiër, die hier al 40 jaar woont en over de hele wereld heeft gezet zei:

Zo'n intelligente lockdown kan ook alleen in Nederland. Als je nederlanders verteld wat ze moeten doen, doen ze het tegenovergestelde.

Ik denk dat Rutte dat goed snapt. En daarom niet teveel met directe dwang oplegt. Verdeeldheid hoort bij Nederland.
Een veilig vaccin kan gerust nog 2 a 3 jaar duren. Dat is wel heel erg lang stilzitten.

Zou 1 keer een klap pakken a la Zweden dan misschien niet beter zijn om dan verder te kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:12:
[...]

Een veilig vaccin kan gerust nog 2 a 3 jaar duren. Dat is wel heel erg lang stilzitten.

Zou 1 keer een klap pakken a la Zweden dan misschien niet beter zijn om dan verder te kunnen ?
Daar ben ik vanaf het begin al voorstander van geweest, maar ik denk dat de prijs daarvoor in Nederland te hoog is.

Zou het te maken hebben met de leeftijd van het VVD-stemmend publiek? :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat iemand hier een iewat rooskleuring beeld heeft van Zweden... dat is namelijk niet wat Zweden heeft gedaan. Dat is meer 'it's complicated', en zit niet eens zo enorm ver bij ons beleid vandaan (niet in de laatste plaats omdat veel Zweden zelf zich daar vrijwillig aan gehouden hebben).

[ Voor 52% gewijzigd door ijdod op 22-09-2020 19:15 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:48
Waah schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:08:
[...]

Polderen hoort bij Nederland, en dat is inderdaad precies de reden waarom we hier zo slecht grip krijgen op het virus. Iedereen mag overal over meepraten en overal iets van vinden, waardoor we nul daadkracht hebben. Zijn we te soft dan is het niet goed, zijn we te rigoreus dan wijzen we allemaal naar onze “rechten”. Dat drastic times om drastic measures vragen vindt het gros van onze samenleving minder belangrijk dan zichzelf.

En dan gaat de eerste kamer nog even een extra vragenronde doen over de app https://www.eerstekamer.n..._j_v?dossier=vlbem5ftwgw7 een simpele tool die kan helpen en andere landen zonder problemen uit de grond stampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05
Player1S schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:42:
[...]

Op Videoland staat nu de documentaire ‘Documentaire 'Veerkracht: gevecht tegen Corona’, over het coronavirus in het Bernhoven ziekenhuis in Uden. Toevallig is hier net de eerste aflevering aangezet, waar het begin van de coronacrisis wordt getoond. Erg heftig om te zien, ik word er even stil van (waarschijnlijk ook omdat ik er meerdere keren geweest ben en dus de plek ken).

Vooral als een arts tegen een vrouw die binnen is gekomen vertelt dat de waardes niet zo goed zijn, en dat hij denkt dat ze dat nooit gaat volhouden. Die vrouw kan het ademen inderdaad niet volhouden, en ze besluiten haar op te nemen op de IC. Ze is dus volledig bij bewustzijn op dat moment, haar man zit langs haar, en ze hoort dat ze wellicht meerdere weken onder narcose gaat en mogelijk nooit meer wakker wordt...

Daarna ziet de directeur van het ziekenhuis ineens een tent bij het mortuarium naast het ziekenhuis staan (ze hebben op dat moment zelf ook al een tent bij de SEH), en wordt er dan zelf ineens helemaal stil van dat dat al nodig blijkt te zijn.

Dit zou als korte preroll voor een ikdoenietmeermee filmpje vertoond mogen worden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

[...]

Hou nou eens op met die onzin, prognose van 1 of meerdere vaccins is Q1 2021. En waarom dat goed mogelijk is, is al talloze keren onderbouwd in dit topic en zeker in het wetenschappelijke topic.

En waar heb je het over met Zweden? Bestaat Corona daar niet meer? Bel ze ff als je wilt, willen ze graag weten denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
@RobbertC Wat dat betreft mag #ikdoenietmeermee direct door naar 'jij doet niet meer mee'.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:16:
[...]

Hou nou eens op met die onzin, prognose van 1 of meerdere vaccins is Q1 2021. En waarom dat goed mogelijk is, is al talloze keren onderbouwd in dit topic en zeker in het wetenschappelijke topic.
Dan is het vaccin klaar, dan is er nog geen enkele dosis in Nederland, laat staan dat er dan een spuit is gezet.

Voordat we genoeg gevaccineerd hebben en we van Rutte (of wie er volgend jaar dan ook premier wordt) het verlossende woord krijgen, zitten we alweer voorbij Prinsjesdag.

Als dat vaccin nog vóór de verkiezingen wordt uitgerold dan hoeft Hugo de Jonge zich niet meer druk te maken over het premierschap want dan wordt ie als redder van het land gehuldigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
De Zweden zitten sinds juni dit jaar in veel rustiger vaarwater qua besmettingen. Net even nog nagekeken, maar zij hebben nog geen tekenen van een "tweede golf".
ijdod schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:14:
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat iemand hier een iewat rooskleuring beeld heeft van Zweden...
Zweden is een van de weinige landen die niet in lockdown ging. Dat riep een golf van verontwaardiging op wereldwijd. Toch vallen hun getallen sinds juni mee. We kunnen pas na een flink aantal jaren zien wie het beter deed. Zweden heeft misschien aan het begin de meeste slachtoffers gehad, maar de rest golft nog lekker op en neer met een tweede en misschien nog meer rondes.

Als Zweden uiteindelijk het niet slechter gedaan heeft dan de rest is dat wrang voor de landen die zichzelf overhoop gehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:19
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:10:
[...]

@gambieter Willem Engel nodigt nu ook BLM uit om mee te doen. Aangezien we nu allemaal meemaken wat BLM meemaakt... Boy oh Boy...
M.i. is Willem Engel controlled opposition, ingezet vanuit de overheid als vangnet voor de boze burger. De overheid wist toch al wel dat er boze mensen zouden komen deze pandemie, dan regelen ze het liever zelf. Of dacht je werkelijk dat je met bloemetjes jouw doel bereikt? Ik vertrouw die man voor geen meter, die verdient volgens mij een flink zakcentje hiermee zolang zijn dansschool dicht is of was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:19:
[...]

Dan is het vaccin klaar, dan is er nog geen enkele dosis in Nederland, laat staan dat er dan een spuit is gezet.

Voordat we genoeg gevaccineerd hebben en we van Rutte (of wie er volgend jaar dan ook premier wordt) het verlossende woord krijgen, zitten we alweer voorbij Prinsjesdag.

Als dat vaccin nog vóór de verkiezingen wordt uitgerold dan hoeft Hugo de Jonge zich niet meer druk te maken over het premierschap want dan wordt ie als redder van het land gehuldigd.
De vaccins zijn technisch al klaar, de trial 3 fases moeten afgerond worden en daarna de approval door de EMA (maar die kijken nu al mee met de studies, criteria etc). Ook de productie van verschillende kandidaten is al gestart of kan heel snel opgeschaald worden door de gebruikte (non-traditionele) technologie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.businessinsid...down-herd-immunity-2020-8

Zweden heeft gigantisch veel meer doden tot nu toe dan Denemarken, Noorwegen en Finland. Nu zitten vage websites te pushen dat ze herd immunity hebben.

Misschien testen ze wel veel minder dan andere landen of heeft het invloed dat veel mensen daar single zijn.

Wanneer volgend jaar Zweden gigantisch veel minder doden heeft dan vergelijkbare landen zullen we zien of het echt heeft gewerkt. Tot nu toe is alles speculeren en zullen we zien hoe het goed lopen als herfst er echt aankomt.

Ik verwacht weer een hele grote tweede wave.

Verder over de vaccins. Het zegt helemaal niks hoe veilig het is tot er echt goed onderzoek is gedaan. En wellicht muteert Covid-19 wel en dan is het vaccin waardeloos. We zullen het zien hoe het goed lopen.

De mens is altijd geneigd het positieve te zien, maar helaas is niks nog zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:24:
[...]

De vaccins zijn technisch al klaar, de trial 3 fases moeten afgerond worden en daarna de approval door de EMA (maar die kijken nu al mee met de studies, criteria etc). Ook de productie van verschillende kandidaten is al gestart of kan heel snel opgeschaald worden door de gebruikte (non-traditionele) technologie.
De productie is ook het probleem niet, het afleveren bij alle patiënten tot de vereiste vaccinatiegraad is vereist voor groepsimmuniteit is wat het meeste tijd kost.

Bot gezegd, je kan niet iedereen in Nederland op 1 februari in een bus laden en een spuit in de arm rammen, of ze dat nu willen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

voor de Spaanse griep was er ook geen vaccin en bleek bijna 2 jaar uitzitten idd de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaiberia
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-09-2020
CMD-Snake schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:19:
Als Zweden uiteindelijk het niet slechter gedaan heeft dan de rest is dat wrang voor de landen die zichzelf overhoop gehaald hebben.
En uiteindelijk is dat koffiedik kijken en met mensenlevens spelen bij een virus waar we de lange termijn effecten in een vacuum, laat staan gecombineerd met andere virussen (hallo winter 2020-2021), nog niet begrijpen.

Verder wordt die vergelijking met Zweden wel erg krom gemaakt door menig Average Joe. We zijn nog lang niet in de situatie beland waar Zweden gelijk loopt met buurlanden, en ze hebben vrijwel hetzelfde gedaan als Nederland: vooral adviezen, weinig forceren. Op bepaalde aspecten was Zweden strenger en transparanter dan NL, op bepaalde aspecten zijn wij strenger en transparanter.

Het zou zowat verplicht moeten worden dat iedereen die Zweden citeert, eerst de grafieken moet vergelijken met die van de rest van Scandinavie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
We weten van het voorjaar wat werkt. Mensen niet meer de mogelijkheid bieden samen te komen, dus zo veel als redelijk (voor een bepaalde definitie van redelijk ;)) en nodig is waar dat wel gebeurd de deuren sluiten. De kleine maatregelen die we nu hebben lijken mij ook niet genoeg, hoe ver het wel moet gaan, geen idee, ik hoop dat de regering de vinger genoeg aan de pols heeft door het aantal testen om nu in elk geval iets eerder in te grijpen, en hopelijk iets minder met de botte bijl.
...

In mijn ogen is de informatie voorziening ook brak. Maar waar ik graag meer wil hebben, alles wil begrijpen, en best kan inzien dat er belangen afwegingen zijn en perfectie niet kan, heb je ook de gemiddelde Nederlander mee te krijgen, en om die de richtlijnen uberhaupt te laten begrijpen heb je herhaling en simplisme nodig.

Mijn gevoel zegt dat voorlichting niet het grootste probleem is, meer botte onwil waar gezocht wordt naar excuses corona niet serieus te nemen. Je moet toch onder een steen leven om niet mee te krijgen dat op zijn minst te zien dat er wekelijks besmetting en nu ook ziekenhuis opnamens bij komen.

Wat nodig is propaganda voor de maatregelen :| En of dat nu de manier is die je moet willen en of dat op de lange termijn goed is voor de geloofwaardigheid.
...

[ Voor 6% gewijzigd door Norjee op 22-09-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

CMD-Snake schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:02:
[...]

Every dog has his day. Op basis van een rake opmerking zou ik niet snel een keuze gaan maken. De vraag is nog maar of Ascher en Marijnissen het ook beter gedaan hadden als ze achter de knoppen zitten. Nu kunnen ze makkelijk scoren met de zorg, maar hun fraaie plannen moeten ook betaald worden. Daar schort het vaak aan, de extra inkomsten zijn niet zeker. De SP wil dit oplossen met met de rijken belasten, maar dat is ook weinig concreet om zoiets te roepen.
Oh zeker en die nuance ontgaat mij ook echt niet ;). Dit gaat dan ook niet mijn basis zijn voor een keuze op wie ik ga stemmen. Ik vond het alleen frappant dat partijen die eigenlijk aan de andere kant staan, voor zover je nog van links en rechts kan spreken, eigenlijk precies verwoorden wat ik ook denk qua het corona beleid, hoe beperkt ook in die paar minuten. In ieder geval iets om rekening mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Kaiberia schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:30:

Verder wordt die vergelijking met Zweden wel erg krom gemaakt door menig Average Joe. We zijn nog lang niet in de situatie beland waar Zweden gelijk loopt met buurlanden, en ze hebben vrijwel hetzelfde gedaan als Nederland: vooral adviezen, weinig forceren. Op bepaalde aspecten was Zweden strenger en transparanter dan NL, op bepaalde aspecten zijn wij strenger en transparanter.
Menig land is begonnen nu met de inhaalslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:29:
[...]

De productie is ook het probleem niet, het afleveren bij alle patiënten tot de vereiste vaccinatiegraad is vereist voor groepsimmuniteit is wat het meeste tijd kost.

Bot gezegd, je kan niet iedereen in Nederland op 1 februari in een bus laden en een spuit in de arm rammen, of ze dat nu willen of niet.
Het is een hele operatie, dat klopt.
Maar met de jaarlijkse griepprik flikken we een gelijksoortig kunstje in oktober en november.

Zie: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik

Zie: https://www.rivm.nl/sites...n%20het%20kort%202018.pdf

Enige lastige gaat spelen met bijvoorbeeld Moderna mRNA: dat moet volgens mij op -80 graden gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:39:
[...]

Het is een hele operatie, dat klopt.
Maar met de jaarlijkse griepprik flikken we een gelijksoortig kunstje in oktober en november.
Met het grote verschil dat je met een griepprik niet verhindert dat anderen besmet worden maar mensen met een griepprik alleen zelf beschermd worden. En de griepprik vrijwillig is, omdat er geen maatregel van "anderhalve meter" aan zit gekoppeld.

En ik ben heel benieuwd hoeveel mensen het er mee eens gaan zijn als we tot volgend jaar zomer de anderhalve-meter maatregel moeten houden terwijl het vaccin in februari al in Nederland is, maar de vaccinatiegraad nog te laag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dennis_rsb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:19:
[...]

M.i. is Willem Engel controlled opposition, ingezet vanuit de overheid als vangnet voor de boze burger. De overheid wist toch al wel dat er boze mensen zouden komen deze pandemie, dan regelen ze het liever zelf. Of dacht je werkelijk dat je met bloemetjes jouw doel bereikt? Ik vertrouw die man voor geen meter, die verdient volgens mij een flink zakcentje hiermee zolang zijn dansschool dicht is of was.
Dat zou briljant wezen. (8> Net als Wybren van Haga die nu alle artiesten lijkt te vertegenwoordigen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:42:
[...]

Met het grote verschil dat je met een griepprik niet verhindert dat anderen besmet worden maar mensen met een griepprik alleen zelf beschermd worden. En de griepprik vrijwillig is, omdat er geen maatregel van "anderhalve meter" aan zit gekoppeld.

En ik ben heel benieuwd hoeveel mensen het er mee eens gaan zijn als we tot volgend jaar zomer de anderhalve-meter maatregel moeten houden terwijl het vaccin in februari al in Nederland is, maar de vaccinatiegraad nog te laag is.
Ja, maar als we een groot deel van de risico-groep hebben gevaccineerd (analoog aan de griep-prik), komende we wel in een heel andere fase.
Er gaat niet 1 dag komen waarop deze crisis uit het niets oplost, het zal in fases gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@jadjong van Haga is een polticius die primair op komt voor ondernemers zover ik weet. In hoeverre hij wel of niet gelijk heeft over Corona durf ik niet te zeggen. Ik proef enig sarcasme van je, maar zulke dingen gebeuren. Er zijn ook bv mensen die in opdracht van de overheid de publieke opinie beïnvloeden op social media. De zogenaamde staatstrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
En de griepprik vrijwillig is, omdat er geen maatregel van "anderhalve meter" aan zit gekoppeld.
Verplichte vaccinatie is twijfelachtig op zijn best. En indien je niet in een risicogroep zit of een cruciaal beroep hebt zal je vrees ik achterin de rij komen.
Ik denk dat we het antwoord kunnen raden. ;)
dennis_rsb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:50:
Er zijn ook bv mensen die in opdracht van de overheid de publieke opinie beïnvloeden op social media. De zogenaamde staatstrollen.
In het begin gebruikte de overheid ook figuren als Famke Louise en Anna Nooshin om de maatregelen te promoten. Echter zodra de promoties over waren lapten ze op hun instagram ook meteen de regels aan hun laars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaiberia
CMD-Snake schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:38:
[...]

Menig land is begonnen nu met de inhaalslag.
Het is wat je een inhaalslag noemt. Wederom, het blijft koffiedik kijken tot we een half jaar verder zijn. Er zijn genoeg statistieken waar Zweden het nog steeds slechter doet, of waar in ieder geval de drie broeders boven Denemarken qua groei gelijk lopen (e.g. case fatality rate).

Men overschat hoeveel wij verschillen, nouja, verschilden, met Zweden tijdens de kritieke periode. Ik zou zelfs durven zeggen dat wij een stuk meer open waren dan Zweden tijdens de zomer, en dat we echt bizar weinig verschil hadden tijdens onze "intelligente lockdown" en de Zweedse strategie gedurende die maanden. Toch staan wij voor het punt van een tweede golf. Zonder verdere info kan je daar maar een paar mogelijke conclusies uit trekken, en ze zijn alle te kort door de bocht. En die info hebben we pas tegen lente 2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
BoB_HenK schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:36:
- Mortality rate van 0,2%. Zie hier een lijst van John Hopkins. Veelvoud van 0,2% lijkt de realiteit te zijn.
Je verward CFR met PFR, gemeten op de populatie is 0,2% redelijk hoog, zelfs de staat New Jersey haalt dat niet.
- 'De meest kwetsbare groepen zijn goed te omschrijven'. Dat valt niet te ontkennen, maar daarboven wordt nog geschreven over de psychische impact van maatregelen. Afgaande op de Nederlandse definitie van kwetsbare groepen (kon de Belgische zo 123 niet vinden), valt hier sowieso enkele tientallen procenten van de bevolking onder. Dan is het opeens oke om die maar in een donker doosje op te sluiten ofzo?
Je zult naar een omgekeerde lockdown moeten, waar dus allerlei Belgische professoren voor hebben gepleit. Dat is in Zweden reeds in de praktijk bewezen dat dit kan.
- Weer het gelul over HCQ, waar werkelijk 0 bewijs voor is dat het werkt.
Denk je dat er een complot is om mensen HCQ aan te smeren, waarbij meer dan 140 landen met meer dan 4 miljard inwoners geloven in iets "waar werkelijk 0 bewijs voor is"? Een complot waar een prestigieus journal als BMJ deel van is, waar de veelgeciteerde Raoult Didier leider van is, en een Yale professor ook deel van is? En die zelfs een retraction in The Lancet hebben weten te veroorzaken?

Ik zou van HCQ niet te veel verwachten, maar "werkelijk 0 bewijs" komt over alsof je al je informatie uit de Nederlandse media haalt, en dat komt veel voor in dit topic want niemand reageert. Wereldwijd gezien is het maar een vreemde uitspraak, Nederland behoort hier bij de minderheid aan landen waar dit gedacht wordt.
Volgens mij is er maar 1 conclusie mogelijk: Deze zorg'professionals' zsm uit het medische beroep flikkeren, licenties afnemen en op een zwarte lijst zetten.
Dit is een symptoom van groepsdenken, afvalligen buiten de groep plaatsen. Mooi om dit te zien als antwoord op een oproep voor "open debat". Je ziet dit ook bij #ikdoenietmeermee, stellen mensen kritische vragen dan worden ze niet beantwoord maar plaats je ze buiten de groep. Zo win je nooit mensen terug, wat je ook probeert te bereiken, en inmiddels lijkt de groep afvalligen zo'n 53% op 11964 stemmen te zijn, tijd voor een ander vaatje?
rik86 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:50:
3 opties die dit voorkomen:
- m'n model is fout en te fatalistisch - en dit vraag ik me af, want volgens mij ben ik nog redelijk positief in m'n berekeningen
Hoe komen de resultaten overeen dan met de praktijk in dit nieuwsbericht?
‘Pandemie in Zweden voorbij dankzij bereiken groepsimmuniteit’

Daarnaast is er minstens een vierde optie: we proberen een behandeling uit en het werkt, er zijn minstens 2 hele goede kandidaten (en dat is niet HCQ).. Het is onrealistisch omdat er weinig animo is voor goedkope experimentele behandelingen.
Een heerlijk oneerlijk artikel om een land met groeiende bevolking door immigratie op die manier te gaan vergelijken met het verleden, en te vergelijken met buurlanden Finland en Noorwegen die een andere populatie hebben en bijvoorbeeld in 2018 ook geen oversterfte door griep hadden (Zweden wel). Een vergelijking tussen België en Zweden is een stuk eerlijker, 98% van Zweden is niet bevolkt. Vergelijk je met historische griepgolven dan is zelfs absoluut het beeld heel anders.

Wat tekenend is voor het Zweedse beleid is dat ze daar nog op 1 lijn lijken te zitten getuige slechts een handjevol demonstranten tegenover de duizenden die er in Nederland zijn opgestaan. Kennelijk bestaat het leven daar uit meer dan corona..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@CMD-Snake Dat bedoel ik. Of de doorzichtige tweet aan ik meen Hugo de Jonge van Lady Gaga. Net alsof dat spontaan was :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:45
ijdod schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:14:
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat iemand hier een iewat rooskleuring beeld heeft van Zweden... dat is namelijk niet wat Zweden heeft gedaan. Dat is meer 'it's complicated', en zit niet eens zo enorm ver bij ons beleid vandaan (niet in de laatste plaats omdat veel Zweden zelf zich daar vrijwillig aan gehouden hebben).
Inderdaad, op een of andere manier is het beeld 'vrijheid blijheid' ontstaan als de zweedse aanpak. Waarschijnlijk omdat we in het voorjaar vrolijke zweden genietend in de horeca zagen en we hier chagrijnig binnen op de bank zaten. De laatste tijd gelden daar min of meer dezelfde maatregelen als hier. Kortom, afstand houden... zitten in de cafes, en niet meer als 50 man op een bijeenkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:19:
[...]

Inderdaad, op een of andere manier is het beeld 'vrijheid blijheid' ontstaan als de zweedse aanpak. Waarschijnlijk omdat we in het voorjaar vrolijke zweden genietend in de horeca zagen en we hier chagrijnig binnen op de bank zaten. De laatste tijd gelden daar min of meer dezelfde maatregelen als hier. Kortom, afstand houden... zitten in de cafes, en niet meer als 50 man op een bijeenkomst.
En inmiddels zit Zweden zelfs op een vergelijkbare stringentie als de rest van Europa. Er zijn vrijere landen.

https://ourworldindata.or...-22..latest&region=Europe

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
dennis_rsb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:50:
@jadjong van Haga is een polticius die primair op komt voor ondernemers zover ik weet. In hoeverre hij wel of niet gelijk heeft over Corona durf ik niet te zeggen. Ik proef enig sarcasme van je, maar zulke dingen gebeuren. Er zijn ook bv mensen die in opdracht van de overheid de publieke opinie beïnvloeden op social media. De zogenaamde staatstrollen.
Ik ken de historie van Wybren en hij is redelijk consistent in zijn standpunten bij deze crisis, alleen het plotseling taggen van Lange Frans en al zijn vrienden in elke post op social media is nieuw sinds deze week. Dat vond ik opvallend.
Als Willem Engel betaald wordt voor zijn diensten dan zou ik er wel een lange periode buikpijn van het lachen aan over houden. Dan is heel team anti-complot onderdeel van een complot. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan iemand mij de strategie van Baudet en kornuiten uitleggen? Los van de politieke voorkeur moeten ze toch zien dat de ziekenhuizen weer voller raken en ze dus volgende week of hooguit de week erna voor lul staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@MikeyMan Die gaat voorschut staan denk ik, je kan denken wat je wil van Wilders maar die is toch wat verstandiger hier mee omgegaan. Het scheelt denk ik dat hij Fleur Agema in zijn team heeft, die ziet hoe ernstig het virus is of kan zijn. Vandaag zat ze ook weer met Jaap van Dissel te praten.

edit: en zolang de ziekenhuizen niet voller raakte kon ik FvD nog enigzins volgen. Besmettingen opzich boeit niet, maar nu de ZH voller raken wordt het een ander verhaal. En ook omdat je longschade etc kan krijgen na corona, dit geld volgens mij vooral voor mensen die op de ic gelegen hebben en er zwaar aan toe waren? Dit was overigens bij griep ook, bij de mensen die de pech hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door dennis_rsb op 22-09-2020 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik snap het oprecht niet. Er valt genoeg op RIVM, GGD en kabinet te zeiken zonder dat je deze koers vaart. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:34
Pfff Volkskrant vergelijkt in een artikel de situatie met maart. Enge situatie weer hoor.. Alleen toen deed de regering wat, nu blijven ze ons lief dingen vragen terwijl ik om me heen iedereen naast elkaar zie lopen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:32:
Kan iemand mij de strategie van Baudet en kornuiten uitleggen? Los van de politieke voorkeur moeten ze toch zien dat de ziekenhuizen weer voller raken en ze dus volgende week of hooguit de week erna voor lul staan?
Maakt ze niks uit. Aan het begin van Corona in maart riep Baudet nog het hardst om een totale lockdown en het zal mij niks verbazen mocht het weer uit de hand lopen dat hij dat weer gaat doen. Alles om maar een tegengesteld narratief tov de regering te presenteren om te bankieren op de onvrede die er bij bepaalde groeperingen in de samenleving zijn tov van de regering. Het is schoppen om het schoppen en het maakt ze niks uit dat het niet consistent of logisch is, zolang hij/zij er maar baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
pedorus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:06:
Kennelijk bestaat het leven daar uit meer dan corona..
Het acht uur journaal had sinds begin dit jaar ook het corona journaal genoemd kunnen worden. Non-stop cijfers en andere misère oplepelen. Je wordt er goed moe van en het stompt ook af.
Kan iemand mij de strategie van Baudet en kornuiten uitleggen?
Let 'er rip! >:) Dat is het plan zo'n beetje. Baudet is simpelweg in de overtuiging dat het allemaal wel mee zal vallen, daar komt het op neer. Hij kan zich ook gestaafd voelen door de situatie van nog een week geleden met hoge besmettingsaantallen en nauwelijks drukte in de ziekenhuizen. Daarom vindt hij de maatregelen disproportioneel.

Hij speelt ook zijn publiek in de kaart. Meeste mensen die het coronabeleid ten zeerste afkeuren zitten qua politieke affiniteit ook in het PVV/FvD kamp. Zo kan hij ook zieltjes winnen en aan zich binden.

De afgelopen weken wekten ook verbazing op. Veel experts hadden meer verwacht van de getallen, veel opnames en doden. Dat viel anders uit.

Ik hoor in dit debat weinig nieuws, van geen enkele partij overigens. Iedereen rijdt een rondje op zijn favoriete stokpaardje. Beetje sier maken met de zorg of met bejaarden hier en daar. Weinig vernieuwends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gws24 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:43:
[...]
Maakt ze niks uit. Aan het begin van Corona in maart riep Baudet nog het hardst om een totale lockdown en het zal mij niks verbazen mocht het weer uit de hand lopen dat hij dat weer gaat doen. Alles om maar een tegengesteld narratief tov de regering te presenteren om te bankieren op de onvrede die er bij bepaalde groeperingen in de samenleving zijn tov van de regering. Het is schoppen om het schoppen en het maakt ze niks uit dat het niet consistent of logisch is, zolang hij/zij er maar baat bij hebben.
Nouja, dat verhaal had ie op zich nog redelijk recht gezet met de opmerking dat ook hem zand in de ogen gestrooid is door de situatie in maart.

Maar hij kan toch zien aankomen dat zijn verhaal over een week is achterhaald. Dan heb ik het nieteens over consistent of logisch, maar over kunnen verwachten dat ie door de actualiteit wordt achterhaald op korte termijn.

@CMD-Snake een week geleden, twee weken geleden had ik het verhaal ook nog begrepen. Maar nu :?

Oef... Matige repliek van Rutte op Baudet zijn suggestie dat corona niet dodelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:48:
[...]

Nouja, dat verhaal had ie op zich nog redelijk recht gezet met de opmerking dat ook hem zand in de ogen gestrooid is door de situatie in maart.

Maar hij kan toch zien aankomen dat zijn verhaal over een week is achterhaald. Dan heb ik het nieteens over consistent of logisch, maar over kunnen verwachten dat ie door de actualiteit wordt achterhaald op korte termijn.

@CMD-Snake een week geleden, twee weken geleden had ik het verhaal ook nog begrepen. Maar nu :?
Hij heeft zich al helemaal ingegraven met de Willem Engel’s van deze wereld, geen weg meer terug.
Hij komt straks gewoon weer met de volgende conspiracy-twist over “het kartel”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]

Dat heb ik dan gemist maar klinkt vooral als een gemaakt excuus om nu de andere, electoraal gunstiger, koers te verantwoorden.
Maar dat is het punt nou juist, het boeit niks bij dit soort populisten of wat ze zeggen klopt. Mocht het een week later blijken niet te kloppen dan krijgt dat altijd vele malen minder aandacht in de pers, want oud nieuws, dan hun originele uitspraak.

Een goed voorbeeld hiervan is denk ik Brexit en alle beloften die de brexiteers hebben gemaakt. Bijna alles blijkt niet te kloppen of gewoon een complete leugen geweest te zijn maar toch worden ze er niet op afgerekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
gws24 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:43:
[...]
Maakt ze niks uit. Aan het begin van Corona in maart riep Baudet nog het hardst om een totale lockdown
Klopt, dat was toen ook nodig. Maar hij zei er ook bij een korte totale lockdown, omdat zaken te regelen (spullen) en om de kat uit de boom te kijken. Hij heeft nooit gezegd voorstander te zijn van een lange totale lockdown. Wat we nu hebben is ook geen totale lockdown, nooit geweest ook trouwens. Alleen wat extra beperkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaiberia
pedorus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:06:
Wat tekenend is voor het Zweedse beleid is dat ze daar nog op 1 lijn lijken te zitten getuige slechts een handjevol demonstranten tegenover de duizenden die er in Nederland zijn opgestaan. Kennelijk bestaat het leven daar uit meer dan corona..
Dat zegt niks over corona. Dat betekent alleen dat onze Zweedse broeders geen zin hebben om in opstand te komen. Bijna alsof Nederlanders van nature koppig en tegendraads zijn t.o.v. abnormale omstandigheden. Verder, een paar maanden geleden dachten wij evenmin bijna niet over corona. Het was een fact of life, en vooral de horeca had er moeite mee, maar daarbuiten? Schei uit, je kon zo naar de andere kant van de wereld en niets houdt je tegen. Het was pas met de stijgingen dat het kabinet, terecht, de focus weer legde op corona als dominant onderwerp.

Bekijk deze bron eens, en vergelijk dan Zweden met hoe Nederland hanteerde.
Part of the herd immunity rumor had to do with how Swedish implementation was described in international media as being drastically different than other countries. Anders Tegnell argued that critics were emphasizing the differences, rather than similarities of the approach [27, 28]. That is, Sweden was also trying to flatten the curve but without draconian measures. The government took this line not in order to promote herd immunity but because they did not think it realistic or healthy “to keep people inside for 4 or 5 months.”
Klinkt bijna als Nederland, buiten eind maart, april en begin mei om (en op bepaalde hoogte, nu). Wij waren iets draconischer en de overheid trad iets sterker op, maar in het algemeen was onze overheid ongelofelijk laks. Het grootste probleem was duidelijkheid, waarbij de ene agent je direct een strafblad gaf en de ander een tik op de vingers. Sterker nog, aan het begin van alles, toen wij nog voorliepen op Zweden, zaten de vingers naar ons te wijzen omdat onze aanpak te laks zou zijn volgens het buitenland. Maar dat is het gros van Nederland vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Als je de cijfers niet geloofd heeft Baudet een prima verhaal, maar dan zit je al op het punt dat corona verzonnen is om mensen binnen te houden zodat je als overheid ongezien de surveillance duiven op kan laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Een griep prik is net zo hard om te voorkomen dat andere mensen dat krijgen.
Waarom denk je dat zorgpersoneel deze ook haalt.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/zorg

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ach als windvaan moet je iets.
Hij was de eerste die op de bühne stond te schreeuwen voor een 100% lockdown.
Motie van de leden Wilders en Baudet over afkondigen van een lockdown voor heel Nederland
https://www.tweedekamer.n...2020Z05296&did=2020D11007

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
dennis_rsb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:13:
[...]

Klopt, dat was toen ook nodig. Maar hij zei er ook bij een korte totale lockdown, omdat zaken te regelen (spullen) en om de kat uit de boom te kijken. Hij heeft nooit gezegd voorstander te zijn van een lange totale lockdown. Wat we nu hebben is ook geen totale lockdown, nooit geweest ook trouwens. Alleen wat extra beperkingen.
Dit is wel waar inderdaad. Baudet heeft altijd gepleit voor een korte lockdown van een aantal weken om daarna weer de boel open te gooien. De stok waarmee geslagen wordt dat hij hypocriet is op dat vlak vind ik niet terecht, omdat hij juist consistent daarin is geweest.

Voor de rest vind ik hem niet erg sterk oppositie voeren aangaande dit onderwerp. Moet zeggen dat het grootste deel van de oppositie me tegenvalt trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:36:
[...]

Dit is wel waar inderdaad. Baudet heeft altijd gepleit voor een korte lockdown van een aantal weken om daarna weer de boel open te gooien.
Dat klinkt alsof hij een voorbeeld wilde nemen aan de situatie in Wuhan, maar ik denk dat je de berichten uit China daarover met een enorme korrel zout moet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Basekid schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:43:
Pfff Volkskrant vergelijkt in een artikel de situatie met maart. Enge situatie weer hoor.. Alleen toen deed de regering wat, nu blijven ze ons lief dingen vragen terwijl ik om me heen iedereen naast elkaar zie lopen...
Inderdaad, in maart waren mensen soort van bang, nu lijkt een deel van de bevolking het geen flikker te interesseren of ze ziek worden dan wel iemand besmetten. Ik zie om mijn heen, net als me zelf, veel mensen nog van goede wil.

Enige wat de regering nog kan, totale lockdown met briefjes van de burgemeester als je boodschappen moet doen gaat hier niet komen, is wederom alle horeca op slot (R.I.P. die bedrijfstak), alle samenscholingen taboe en bv. universteiten op slot. Ik dacht alleen dat het studentenleven dit jaar foetsie is, omdat er amper colleges zijn en iedereen thuis achter z'n PCtje zit, net zoals tussen maart en juni.

Echter de crux is gedrag van mensen zo'n beetje blijvend veranderen. Ik heb er een hard hoofd in.

Zijn dan bijvoorbeeld Italianen makkere schapen ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Oef... Matige repliek van Rutte op Baudet zijn suggestie dat corona niet dodelijk is.
Dit hele debat is matig.

Ik geloof dat experts hadden verwacht met de getallen van vorige week (en de week daarvoor) dat we iets van 600 doden zouden hebben. Dat bleek ook niet helemaal te kloppen.

Ik hoor al nog meer persconferenties en regionale maatregelen aangekondigd worden zojuist. Las vanmiddag al dat Amsterdammers hun trouw locatie al verplaatsen naar Zaandam om de regionale maatregelen te omzeilen.
loekf2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:52:
Enige wat de regering nog kan, totale lockdown met briefjes van de burgemeester als je boodschappen moet doen gaat hier niet komen, is wederom alle horeca op slot (R.I.P. die bedrijfstak), alle samenscholingen taboe en bv. universteiten op slot.
Kan ze ook het laatste restje draagvlak kosten. Je ziet dat anti-coronamaatregelen demonstraties al aardig wat volk trekken.
Pagina: 1 ... 77 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic