Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.589 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt me een goede samenvatting. Zelfs puur op argumenten is het vrij dramatisch...

Plas, glas, was zeg maar... :X

Zie ook weinig (regionale) aanscherping op hele korte termijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
@YakuzA Hij riep in januari dat we toen al de grenzen op slot moesten gooien, begin maart complete lockdown moesten doen, en was begin april al weer tegen de lockdown aan het ageren. Bron: zijn twitter.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:17
bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:29:
[...]

voor de Spaanse griep was er ook geen vaccin en bleek bijna 2 jaar uitzitten idd de oplossing
Het lastige te verkopen daarin is natuurlijk wel het sterfte cijfer van de Spaanse griep. Nota bene, ook toen waren er gemeenschappen die als 'verdediging' in lockdown-achtige situaties gegaan zijn. Lastig is natuurlijk in deze dat er weinig ervaring resteert uit eigen hand van die tijd.

En of gewoon door laten razen en maar over je heen laten komen als oplossing gezien moet worden, valt natuurlijk te betwijfelen. Hoewel voor sommige landen zeker te begrijpen. Zonder buffers en opties anderszins, kun je weinig anders.

Maar een groot verschil met uitbraken vroeger is dat de verwachting van de bevolking tegenwoordig anders is. Vroeger in het geval van een uitbraak van een infectieuze aandoening werd de patiënt niet opgenomen in een ziekenhuis, voor zover we ziekenhuizen hadden. Veel gebruikelijker is geweest om dit soort patiënten op te nemen in huizen gericht op de opvang van andere 'lotgenoten' bij gebrek aan een beter woord.

Met andere woorden, vertaald naar de hedendaagse praktijk zou dat betekenen geen bed in een ziekenhuis, geen IC bed in beslag nemen. Maar een bed invullen in een sanitorium, voor de meeste mensen nog enigszins iets bij voor te stellen. In diezelfde geest kun je ook denken aan pesthuizen, leprahuizen, etc.

Maarja, ga dat maar eens verkopen binnen de hedendaagse maatschappij. Realistischer wijs is dat helaas wel het enige dat je echt kunt doen indien je de aantallen van besmettingen onverstoord zijn gang laat gaan. De moderne zorg kan de aantallen anderszins gewoon niet aan.
dennis_rsb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:34:
En ook omdat je longschade etc kan krijgen na corona, dit geld volgens mij vooral voor mensen die op de ic gelegen hebben en er zwaar aan toe waren? Dit was overigens bij griep ook, bij de mensen die de pech hebben.
De algemene bevolking krijgt hier weinig van mee. En de vraag is natuurlijk ook wat de kennis toevoegt. Maar kijkend naar de groep van IC survivors van de eerste corona golf in Nederland zitten daar naslepen tussen buiten de proporties van griep. Inmiddels september, zie ik nog patiënten langs komen die volop in revalidatie zitten van hun IC opname in maart en er nog zeker niet zien. En daarmee dus nog niet eens gezegd hebbende, corona is overleefd, ze komen er wel weer bovenop. Nee, een dusdanig beroerde performance status dat overlijden op korte termijn nog altijd niet ondenkbaar is bij de minste tegenslag.

En het enge daarin is, dat zijn niet zozeer oudjes van 80+ die oneerbiedig gezegd toch al meet één been in het graf stonden. Dat zijn mensen van rond een jaar of 50.
ultimateharry schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:39:
[...]
Het is een hele operatie, dat klopt.
Maar met de jaarlijkse griepprik flikken we een gelijksoortig kunstje in oktober en november.

Zie: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik

Zie: https://www.rivm.nl/sites...n%20het%20kort%202018.pdf

Enige lastige gaat spelen met bijvoorbeeld Moderna mRNA: dat moet volgens mij op -80 graden gehouden worden.
Het aantal vaccins bij een griepprik is wel iets lager dan dat je bij een vaccin voor het coronavirus zou willen zien, namelijk rond de 250 miljoen per productie wereldwijd. En daar gaat toch ook wel redelijk wat tijd overheen eer dat het rond is (grofweg 6 maanden voor de productie en distributie van 250 miljoen vaccins). Mocht het je interesseren, overzichtsartikel aangaande de ontwikkeling van het griepvaccin: https://www.ariez.nl/wp-content/uploads/2018/08/3-10-15.pdf

Hoeveel groter de vraag voor een vaccin in deze zal zijn is lastig met zekerheid te duiden. Maar op mondiale schaal wordt verwacht een vraag voor meerdere miljarden. En daarin is natuurlijk maar geheel de vraag, met wat voor een productie snelheid kan aan deze vraag voldaan worden?

Hier kan best nog wel eens wat tijd overheen gaan. En uiteraard zou het fijn zijn als het meezit en er gigantische aantallen binnen zeer korte termijn geproduceerd kunnen worden van een effectief vaccin, dat bovendien veilig genoeg blijkt. En huidige schattingen zijn voorzichtig enthousiast, grofweg één miljard vaccins Q1 2020 (als er toch nog redelijk wat zaken meezitten). Ik denk persoonlijk dan ook dat het misschien niet heel onverstandig is om in het kader van verwachtingsmanagement niet alleen 2020 als 'verloren jaar' te beschouwen, maar ook 2021. Tegen de tijd dat, mocht alles meezitten, er zoals het er nu optimistisch genomen naar uitziet en er voldoende vaccins zouden zijn met massaproductie, zit je toch al snel richting op zijn minst een tweede helft van 2021. En dat is dan hoogstwaarschijnlijk ook nog eens afhankelijk van welk land het diepst in de buidel tast. Om nog maar te zwijgen over het feit dat maatregelen pas echt losgelaten kunnen worden zodra de dekking hoog genoeg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:09
psychodude schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:04:
[...]

De algemene bevolking krijgt hier weinig van mee. En de vraag is natuurlijk ook wat de kennis toevoegt. Maar kijkend naar de groep van IC survivors van de eerste corona golf in Nederland zitten daar naslepen tussen buiten de proporties van griep. Inmiddels september, zie ik nog patiënten langs komen die volop in revalidatie zitten van hun IC opname in maart en er nog zeker niet zien. En daarmee dus nog niet eens gezegd hebbende, corona is overleefd, ze komen er wel weer bovenop. Nee, een dusdanig beroerde performance status dat overlijden op korte termijn nog altijd niet ondenkbaar is bij de minste tegenslag.

En het enge daarin is, dat zijn niet zozeer oudjes van 80+ die oneerbiedig gezegd toch al meet één been in het graf stonden. Dat zijn mensen van rond een jaar of 50.
Een vriendin van mij is net iets jonger dan mij (27 jaar), ze was extreem fit. Maar heeft COVID-19 gekregen helaas.

Gelukkig is zij niet op de IC gekomen, maar wel in het ziekenhuis.
Ondanks alles is zij nu ook druk aan het revalideren, en ben ik heel benieuwd hoe het over een jaar met haar gaat. Vooral door haar wilskracht, en ik denk ook doordat ze toen ze ziek werd zo goed qua conditie was, dat ze redelijk aan het opklimmen is.

Hierdoor ben ik best wel "bang" geworden hoe het mogelijk zou zijn als ik zo getroffen raak als haar. Ik ben en wat ouder, en totaal niet fit eigenlijk :(

En wat je zegt, helaas hoor je dit soort verhalen te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:58:
Lijkt me een goede samenvatting. Zelfs puur op argumenten is het vrij dramatisch...
Ik had er ook niet veel van verwacht. Iedereen herhaald de bekende standpunten.
Zie ook weinig (regionale) aanscherping op hele korte termijn.
Regionale maatregelen blijven mijn inziens zinloos. Je ziet nu al dat Amsterdammers zaaltjes boeken in Zaandam om de lokale regels te ontvluchten voor aantal mensen op een feest. Mensen gaan op pad en dat haalt dan het regionale beleid in keer onderuit. Hele strenge regionale maatregelen gaan niet werken en ik hoop dat ze dit ook inzien. Ze verspreiden het probleem eerder dan dat ze het oplossen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ryur schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:15:
En wat je zegt, helaas hoor je dit soort verhalen te weinig.
Het is zuur voor je vriendin, maar deze verhalen hoor je zelden omdat ze er weinig zijn. Voor mensen onder de 45 is de kans op een zeer ernstig ziekteverloop erg klein. De ernstigste gevolgen zijn vooral bij de 45+ groep en hoe verder daarboven hoe erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:19
@psychodude ik bedoelde dat met griep je ook de klos kan zijn als je gevoelig bent. Artikel is van bijna 5 jaar geleden. Wel lijkt het artikel te suggereren dat de griep patiënten kunnen herstellen, terwijl bij corona sommige blijvende longschade houden en andere problemen (hart bv)? Persoonlijk zie ik corona ook als een soort griep, máár mensen hebben geen of amper weerstand er tegen waardoor corona (in elk geval nu) extra gevaarlijk is. En zeker als je tot een risicogroep behoort (wat het overgrote deel van NL is in feite)

https://www.ad.nl/gezond/...nooit-ziek-zijn~aae8e106/

[ Voor 12% gewijzigd door dennis_rsb op 22-09-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:19
CMD-Snake schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:22:
[...]

Het is zuur voor je vriendin, maar deze verhalen hoor je zelden omdat ze er weinig zijn. Voor mensen onder de 45 is de kans op een zeer ernstig ziekteverloop erg klein. De ernstigste gevolgen zijn vooral bij de 45+ groep en hoe verder daarboven hoe erger.
Dat geloof ik niet, weet je hoeveel mensen onder de 45 met bv overgewicht en of diabetes rondlopen? Die lopen extra risico’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
dennis_rsb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:29:
Dat geloof ik niet, weet je hoeveel mensen onder de 45 met bv overgewicht en of diabetes rondlopen? Die lopen extra risico’s.
Laat ik dan ook de kwalificatie toevoegen dat je niet in een risicogroep zit in die leeftijdscategorie. Dan is de kans op ernstige complicaties klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:16

Laguna

Connaisseur

D-e-n schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:59:
[...]

Ik zeg het nogmaals: ze krijgen gewoon teveel aandacht. Zul je zien: zitten ze vanavond weer bij Jinek. Dat moet je als serieus medium dus juist niet doen: een podium geven. Daarmee legitimeer je hun verkondiging van onjuistheden als gelijkwaardig aan andere meningen die er in zo'n programma worden geuit. Want morgen zit daar weer iemand die er we'l voor gestudeerd heeft.
Famke zit inderdaad bij Jinek vanavond, maar Eva zorgt er meestal wel voor dat er ook iemand is die de andere kant van het verhaal enigszins kan toelichten, in dit geval Diederik Gommers. Ik moet het overigens nog zien.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
Dat blijft gelijke waarde toekennen aan standpunten die niet gelijkwaardig zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:34
ijdod schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:37:
Dat blijft gelijke waarde toekennen aan standpunten die niet gelijkwaardig zijn.
Deze houding van media (both sides!) heeft sws alle debatten de afgelopen jaren verziekt als het gaat om klimaat, vaccinaties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 17:38
Mevr. Louise zit er inderdaad. Even de popcorn erbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Basekid schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:38:
Deze houding van media (both sides!) heeft sws alle debatten de afgelopen jaren verziekt als het gaat om klimaat, vaccinaties etc.
In de basis blijft hoor en wederhoor belangrijk in de journalistiek. Het alternatief is dat journalisten impliciet een standpunt innemen door een partij niet de kans geven te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:39:
Kind mist echt verstand, volgens haar heeft de lockdown niet gezorgd voor minder besmettingen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 21:46

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:45:
[...]

Kind mist echt verstand, volgens haar heeft de lockdown niet gezorgd voor minder besmettingen 8)7
Ja wat dacht je, anders was ze wel neuro-chirurg of astro-fysicus geworden ipv “influencer” :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24
Laguna schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:35:
[...]

Famke zit inderdaad bij Jinek vanavond, maar Eva zorgt er meestal wel voor dat er ook iemand is die de andere kant van het verhaal enigszins kan toelichten, in dit geval Diederik Gommers. Ik moet het overigens nog zien.
De oplossing voor dat soort figuren is natuurlijk gewoon simpel: niet meer boeken, geen aandacht aan schenken, want daar teren ze op en met de roem doen ze niks goed.

Sowieso is het natuurlijk al triest dat we in Nederland door de jaren heen steeds meer stompzinnig domme mensen als BN'ers zijn gaan vieren. Hoe dommer en simpeler, hoe meer aandacht ze krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zit je met Gommers, ga je hem niet laten uitspreken.

Uiteindelijk hoor ik van haar tot nu toe alleen maar, inkomen, medeleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:45:
[...]
En ik blijf het erg apart vinden dat ze iets anders ter discussie willen stellen dan wat de hashtag aangeeft. Het punt dat ze willen maken staat zo'n beetje haaks op hoe ze het brengen. De discussie die ze willen is nog niet eens zo slecht, de manier waarop ze het doen is gewoon echt onzinnig.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 22:14

Mach

[END]Avengers

redwing schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:52:
[...]

En ik blijf het erg apart vinden dat ze iets anders ter discussie willen stellen dan wat de hashtag aangeeft. Het punt dat ze willen maken staat zo'n beetje haaks op hoe ze het brengen. De discussie die ze willen is nog niet eens zo slecht, de manier waarop ze het doen is gewoon echt onzinnig.
Gommers probeerde dat haakje nog wel op te pakken

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
En nummer 2 die na tim douwsma al afstand neemt van de hashtag. Leuk bedacht van de viruswaanzingekkies, maar behalve discussie denk ik niet dat ze veel met deze truuk zijn opgeschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Bij Op1: huisarts "wij dokters" heeft ook veel kritische vragen. Bijvoorbeeld over de PCR-test. Staat een positieve test-uitslag gelijk aan een besmetting?
Anne Wensing (viroloog); laat ik dan het een en ander toe lichten. "Nee dat hoeft niet, daar hoeven we het nu niet over te hebben".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

[...]

Zijn stuk voor stuk opgenaaid door ome Willem. En kwamen pas tot die ontdekking toen het te laat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
stylezzz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:09:
En nummer 2 die na tim douwsma al afstand neemt van de hashtag. Leuk bedacht van de viruswaanzingekkies, maar behalve discussie denk ik niet dat ze veel met deze truuk zijn opgeschoten.
Thomas Berge gaf ook al precies hetzelfde aan, ook hij wil nog steeds dat mensen zich wel aan de regels houden en dat het hem vooral om meer duidelijkheid gaat. Jammer dat ze niet doorhebben dat deze hashtag toch echt heel iets anders aangeeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Denk niet dat de bedenkers van de # erg blij met haar zijn :+
"De cafe's gingen open en het aantal besmetingen namen toe" letterlijk haar woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:36
Dat ze een 21 jarige meisje uitnodigen voor een talkshow laat wel duidelijk zien dat ze zwak staan.
Had daar gewoon het team van Viruswaarheid neergezet. Zoals Viruswaarheid dat zelf ook graag zou willen. Dan was morgen iedereen klaar met de maatregelen. Maar nee, dat durven ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34

gws24

Thinking is hard!

stylezzz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:39:
Niet om lullig te doen want ik dacht precies hetzelfde maar dit is dus wel precies waarom deze mensen toch steeds weer een platform krijgen om hun onzin te uiten, omdat het werkt om hoge kijkcijfers te realiseren. Helaas :( .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

saveljos schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:17:
Dat ze een 21 jarige meisje uitnodigen voor een talkshow laat wel duidelijk zien dat ze zwak staan.
Had daar gewoon het team van Viruswaarheid neergezet. Zoals Viruswaarheid dat zelf ook graag zou willen. Dan was morgen iedereen klaar met de maatregelen. Maar nee, dat durven ze niet.
Nee want team Viruswaarheid heeft “waarheid” in de naamgeving, dan moet het wel waar zijn idd...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

_O-
Hoop dat iedereen daarna klaar is met de onzin die ze uit kramen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik hoor ook net van Tim Douwsma dat ik dit jaar al twee operaties gemist heb... Wonderlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000

Mfpower

In dubio

CMD-Snake schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:22:
[...]

Dat klopt niet helemaal. De ernstige complicaties blijven vaak weg maar van milde gevallen houdt naar schatting 20 procent langdurige klachten over. Dat komt bij ons amper in de media maar in het buitenland veel meer. Lees ook dit artikel maar eens (wel vaker gepost) https://www.theatlantic.c...t-groups-symptoms/615382/ . Ook hier op het forum lopen er een aantal rond met initieel milde klachten maar wel een langdurig beeld. Ik blijf het maar posten want op een of andere manier krijgt deze groep in Nederland maar weinig aandacht. De Ernst en duur van de klachten zijn wel sterk uiteen lopend.

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 22-09-2020 23:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 20:11
Ze worden ongeveer 89 keer per dag uitgenodigd om in debat te gaan en op Facebook roepen ze geregeld dat ze dat willen maar 1 keer raden hoe vaak ze werkelijk in debat gaan met wie dan ook? Nul.

Nee ze stoken liever 21 jarige influencers op om het te proberen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
Waddap Young Engel, ik wist niet dat je Tweakers zat _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34

gws24

Thinking is hard!

Oh, leg eens uit. Welke argumenten hebben de mensen van viruswaarheid die jou zo overtuigen?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:24:
[...]

Dat klopt niet helemaal. De ernstige complicaties blijven vaak weg maar van milde gevallen houdt naar schatting 20 procent langdurige klachten over. Dat komt bij ons amper in de media maar in het buitenland veel meer. Lees ook dit artikel maar eens (wel vaker gepost) https://www.theatlantic.c...t-groups-symptoms/615382/ . Ook hier op het forum lopen er een aantal rond met initieel milde klachten maar wel een langdurig beeld. Ik blijf het maar posten want op een of andere manier krijgt deze groep in Nederland maar weinig aandacht.
En vertel mij nu eens wat we kunnen doen om die langdurige klachten te voorkomen? Ja, het is heel vervelend maar het enige wat je kan doen om die milde gevallen te voorkomen is heel krampachtig proberen om besmettingen te voorkomen. Dat betekent dus lang erg zware lockdown-maatregelen, en de psychologische schade daarvan is veel groter dan de groep die er langdurige klachten aan overhoudt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
gws24 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:18:
[...]

Niet om lullig te doen want ik dacht precies hetzelfde maar dit is dus wel precies waarom deze mensen toch steeds weer een platform krijgen om hun onzin te uiten, omdat het werkt om hoge kijkcijfers te realiseren. Helaas :( .
De nieuwswaarde voor jinek was natuurlijk vooral dat enkele bn'ers zich voor dit hastag karretje hebben laten spannen. De discussie over corona en de maatregelen blijft toch eindeloos doorgaan, voor jinek was het interessant omdat famke louise flink bekend is en een bepaalde reputatie geniet. En dat is gunstig voor de kijkcijfers.... ik denk dat het na vandaag wel weer afgelopen is met dit grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:26:
[...]

En vertel mij nu eens wat we kunnen doen om die langdurige klachten te voorkomen? Ja, het is heel vervelend maar het enige wat je kan doen om die milde gevallen te voorkomen is heel krampachtig proberen om besmettingen te voorkomen. Dat betekent dus lang erg zware lockdown-maatregelen, en de psychologische schade daarvan is veel groter dan de groep die er langdurige klachten aan overhoudt.
Tsja ben ik een viroloog? Het gaat mij er in eerste instantie om dat er zoveel mogelijk feitelijke informatie komt en niet alleen gewenste. Misschien helpt dat wel om mensen te motiveren zich aan de regels te houden. Ik vind het huidige omt te kortzichtig en teveel navelstaren en teveel politiek op zich nemen zodat Rutte zijn handjes schoon kan houden door te wijzen naar de experts. We zouden eens naar landen moeten kijken die het beter doen en wellicht meer eu regie. Aan het begin keihard zijn en daarna testen testen testen. Nu waren we te soft én kunnen we niet testen. Dit voortkabbelen leidt alleen maar tot meer schade en ik ben het met je eens dat een nieuwe lockdown ongewenst is, maar straks kan het bijna niet anders. En ook ik net als jij ben al de regels zat.

Door nieuwe inzichten als de langdurige klachten, aerosols, mondkapjes, verspreiding op scholen eens goed te onderzoeken ipv een not invented here syndroom bij het rivm op te houden zouden we misschien nu wat meer weten welke interventies echt werken ipv in een cirkel telkens weer opnieuw te doen.

Als er nou eens werkelijk onderzoek gedaan werd naar de langdurige klachten dan kan je veel beter stellen of jouw opmerking waar is. Of de psychologisch schade werkelijk groter is dan langdurig zieken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mfpower op 22-09-2020 23:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:00
Die "BN"ers zijn niet geheel toevallig ook allemaal van die debiele (ex) rappers die zich amper op een normale manier kunnen uitdrukken en vaak al niet de meest kansrijke jeugd aanspreken ;) Hier en daar een blonde NL talige zanger ertussen die zich wel normaal kan uitdrukken om het een beetje breder te trekken (niet geheel ontoevallig nemen die nu ook als eerste afstand van die debielen)

Het is niet alsof die betreffende doelgroepen van die rappertjes zich al zo goed aan de regels hielden, dus je verliest er imho weinig op. Getuige de bakken en bakken met kritiek die ze krijgen zullen ze zelf ook wel geschrokken zijn dat het niet makkelijk en goedkoop scoren is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Leon Zwiers schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:38:
Die "BN"ers zijn niet geheel toevallig ook allemaal van die debiele (ex) rappers die zich amper op een normale manier kunnen uitdrukken en vaak al niet de meest kansrijke jeugd aanspreken ;) Hier en daar een blonde NL ertussen die zich wel normaal kan uitdrukken om het een beetje breder te trekken (niet geheel ontoevallig nemen die nu ook als eerste afstand van die debielen)

Het is niet alsof die betreffende doelgroepen van die rappertjes zich al zo goed aan de regels hielden, dus je verliest er imho weinig op. Getuige de bakken en bakken met kritiek die ze krijgen zullen ze zelf ook wel geschrokken zijn dat het niet makkelijk en goedkoop scoren is geweest.
Tuurlijk, Mental Theo, Paul Elstak, Thomas Berge echte harde rappers.

De blonde BN'ers zijn moraalburgers. De Gordons en de Barbies. Onze helden.

Ga er nou geen onderhuids racistisch toontje aan geven. Dit zijn allemaal Hollanders.

En waarschijnlijk doen alle landen waar eventueel hun ouders vandaan komen het beter dan Nederland in deze crisis, dus daar kan het niet aan liggen :w

[ Voor 7% gewijzigd door BarôZZa op 22-09-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 06-10 19:38
Leon Zwiers schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:38:
Die "BN"ers zijn niet geheel toevallig ook allemaal van die debiele (ex) rappers die zich amper op een normale manier kunnen uitdrukken en vaak al niet de meest kansrijke jeugd aanspreken ;) Hier en daar een blonde NL ertussen die zich wel normaal kan uitdrukken om het een beetje breder te trekken (niet geheel ontoevallig nemen die nu ook als eerste afstand van die debielen)

Meh dat proberen ze nu al bij te draaien, want ze zijn ohhh zo belangrijk want ze hebben het nu "geagendeerd" en kijk eens hoe we hier nu bij alle talkshows er over aan het lullen zijn.
(en we verliezen er ruim een ton op die we aan die influencers hebben betaald, waarmee die "beroepsgroep" helaas nog langer in leven wordt gehouden).
Maar goed die "dokter" bij op1 was ook een gotspe en vervolgens komt er uiteindelijk als nog geen uitleg over wat een PCR-test wel en niet aantoont en waarom het toch het beste middel is wat we hebben, omdat we een stel beroerde talkshowhosts hebben. Moet maar bretels aan gaan schaffen wat m'n broek zakt steeds sneller af :|.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
BarôZZa schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:47:
[...]

Tuurlijk, Mental Theo, Paul Elstak, Thomas Berge echte harde rappers.

De blonde BN'ers zijn moraalburgers. De Gordons en de Barbies. Onze helden.

Ga er nou geen onderhuids racistisch toontje aan geven. Dit zijn allemaal Hollanders.
Niks racistisch mee bedoeld. Maar de meeste van die lui zijn óf vergane glorie DJ's / rappers. Of hedendaagse dj's rappers met hier en daar een verdwaalde levenslied zanger. Allemaal geen lui waar publiek van hoog niveau naar luistert. Kijk maar eens in de zaal rond bij een optreden :+

Edit: zie nu dat ik het woordje zanger vergeten was na NL. Zal het nog even toevoegen ter verduidelijking

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 22-09-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:58
Leon Zwiers schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:52:
[...]

Niks racistisch mee bedoeld. Maar de meeste van die lui zijn óf vergane glorie DJ's / rappers. Of hedendaagse dj's rappers met hier en daar een verdwaalde levenslied zanger. Allemaal geen lui waar publiek van hoog niveau naar luistert. Kijk maar eens in de zaal rond bij een optreden :+
Je vergeet de carnavallers als DJ Maurice van de Snollebollekes. :+
Of DJ Ruud die we allemaal kennen van "Gas op die lollie".

Absoluut hoogstaand niveau

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 22-09-2020 23:58 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Leon Zwiers schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:52:
[...]

Edit: zie nu dat ik het woordje zanger vergeten was na NL. Zal het nog even toevoegen ter verduidelijking
Dan snap ik het punt volledig. Paupers zijn het allemaal :P . Maar de stap van rappertjes naar blonde NL is natuurlijk een wat ander beeld ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
BarôZZa schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:56:
[...]

Dan snap ik het punt volledig. Paupers zijn het allemaal :P . Maar de stap van rappertjes naar blonde NL is natuurlijk een wat ander beeld ;)
Mja, de stap van Bizzey en FamkeLouise naar Thomas Berge is toch exact dat :+ :')

Verder is het niveau gewoon bedroevend van allemaal.. DJ Maurice van de Snollebollekes, DJ Ruud, mentaal Theo etc etc..

De enige reden dat ze dit hebben gedaan is inkomsten die ze nu niet hebben van dorpsfeesten e.d.

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 23-09-2020 00:02 ]

• LZ86
[...]

Ja, stond een beetje raar. Maar de gemiddelde NL volkszanger staat bij mij ook in het rijtje kansloos en amper uit de woorden kunnen komen. (Frans Duits, Hazes jr, Frans Bauer, Gordon, Thomas Berge etc) Die lui bedoelde ik :P Die lijst van BNers had net zo goed een SBS6 hitfestival lijst kunnen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:57
[...]

We kunnen ze afkraken en belachelijk maken, maar ik denk dat ze meer verdienen per maand dan ik verdien. Als ik zie welke auto ze rijden... die is gewoon niet weggelegd voor mij. Als ze zien hoeveel volgers ze hebben dan zijn ze gewoon influencers voor heel veel mensen. Zn half gare uitspraak doen en vervolgens bij radio 538 in de morgen al terug kruipen. Beseffen ze dan niet dat er altijd een groep is die deze uitspraken opvolgen.

Soms snap ik de wereld niet. Hoe kunnen deze idioten zulke dingen schreeuwen zonder consequenties. En helemaal als je een paar maand daarvoor flink betaald hebt gekregen om binnen blijven te promoten.

Wat leven we toch in een gekke wereld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 06-10 19:38
,,We hadden deze hashtag nodig om de aandacht te trekken. Anders had ik nu hier niet aan tafel gezeten", aldus Famke Louise. Zij is boos omdat haar vader, die piloot is, nu niet kan werken door de coronacrisis, vertelde zij ook.
Ik denk dat papa z'n tijd heel nuttig zou kunnen besteden door nog eens wat van de opvoeding van dochterlief overnieuw te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
https://www.rtlnieuws.nl/...t-voor-corona-maar-mensen

"Ja, de entertainment industrie gaat kapot en papa mag niet vliegen. Iedereen moet z'n ding kunnen doen, maar ik heb wel rezzzpekt voor corona..."

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000

Laguna

Connaisseur

BarôZZa schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:51:
[...]

De oplossing voor dat soort figuren is natuurlijk gewoon simpel: niet meer boeken, geen aandacht aan schenken, want daar teren ze op en met de roem doen ze niks goed.
Na zo'n actie mag je die mensen best verantwoording laten komen afleggen. Zij was blijkbaar 1 van de weinigen die dat aandurfde (of dat ze gewoon erg naïef is laat ik in het midden). Ze viel natuurlijk compleet door de mand tijdens het interview met Eva. Zij en die andere artiesten zien natuurlijk met de dag hun bankrekening slinken en dan ga je aan zo'n discutabele actie meedoen..
stylezzz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:29:
[...]

De nieuwswaarde voor jinek was natuurlijk vooral dat enkele bn'ers zich voor dit hastag karretje hebben laten spannen. De discussie over corona en de maatregelen blijft toch eindeloos doorgaan, voor jinek was het interessant omdat famke louise flink bekend is en een bepaalde reputatie geniet. En dat is gunstig voor de kijkcijfers.... ik denk dat het na vandaag wel weer afgelopen is met dit grapje.
Dat van die kijkcijfers is mooi meegenomen (al betwijfel ik of haar volgers überhaupt lineaire tv kijken), maar ik heb er wel van genoten hoe ze door Eva aangepakt werd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
Heerlijk avondje gehad. Tim je zit in een groep met Engel...

Tim: daar gaat het niet om

Maaruh...Engel zegt het zelf

Tim: ja ik zit in een groep met Engel, maar daar gaat het niet om

Barry: maar je zegt toch wat hij wil

:) :)

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

[...]

Ik heb het niet gezien, en uit de verdere discussie kan ik niet goed opmaken hoe het balletje dan wel rolde. Zou je kort kunnen toelichten wat je met die eerste regel bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:57
Yucon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:26:
[...]

Ik heb het niet gezien, en uit de verdere discussie kan ik niet goed opmaken hoe het balletje dan wel rolde. Zou je kort kunnen toelichten wat je met die eerste regel bedoelt?
Ze hebben de hashtag eruit gegooid, maar een dag later kropen ze alweer terug. Ze geven aan dat de hashtag niet zo bedoelt was en dat ze juist wel de maatregelen opvolgen. Ze willen een andere kant laten zien, maar willen juiste niet tegen de maatregelen in gaan.

Ik zie dit meer als een kip in het nauw...

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:29
Ik ben bang dat ik moet klokkenluiden, waar doe ik dat? Ik werk op een school in een risicogebied, waar ik deze week al 5 leerlingen in de les heb aangetroffen die van de GGD 10 dagen thuis moesten blijven. Ook lopen er 2 positief besmette leerlingen rond. Het management doet geheimzinnig en verschuilt zich achter (verzonnen?) RIVM richtlijnen. In de lokalen zitten soms tot wel 25 leerlingen.

edit: betreft leerlingen tussen de 16-30 jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door ShininNL op 23-09-2020 07:32 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:32:
Kan iemand mij de strategie van Baudet en kornuiten uitleggen? Los van de politieke voorkeur moeten ze toch zien dat de ziekenhuizen weer voller raken en ze dus volgende week of hooguit de week erna voor lul staan?
Ze weten ook wel dat er niet gebeurt wat zij lopen te roeptoeteren. Maar juist daarom zal hun ongelijk nooit aangetoond worden en zijn ze de helden bij een flink aantal kiezers.
Populisme is niet zo moeilijk. Je vraagt je alleen af waarom die gasten zo nodig zetels in de kamer willen hebben aangezien ze uiteindelijk toch niets voor het land willen doen.

alles kan off-topic

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

ShininNL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:30:
Ik ben bang dat ik moet klokkenluiden, waar doe ik dat? Ik werk op een school in een risicogebied, waar ik deze week al 5 leerlingen in de les heb aangetroffen die van de GGD 10 dagen thuis moesten blijven. Ook lopen er 2 positief besmette leerlingen rond. Het management doet geheimzinnig en verschuilt zich achter (verzonnen?) RIVM richtlijnen. In de lokalen zitten soms tot wel 25 leerlingen.
Die thuisblijvers lijken me niet automatisch reden tot maatregelen, maar wat bedoel je precies met die besmette leerlingen die rondlopen? Houden ze zich niet aan quarantainemaatregelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:29
Yucon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:32:
[...]

Die thuisblijvers lijken me niet automatisch reden tot maatregelen, maar wat bedoel je precies met die besmette leerlingen die rondlopen? Houden ze zich niet aan quarantainemaatregelen?
Zonder mondkapje en 1.5 meter afstand bewaren in een lokaal met 25 personen is in de praktijk bijna onmogelijk.

• stylezzz
Zo... het afzeiken van groepen mensen voor hun muzieksmaak is ook niet van de lucht hier. :) Maar goed, elk van deze artiesten heeft natuurlijk een schare fans die de hashtag allemaal hebben gezien. En daar ging het viruswaanzin om natuurlijk, dat famke bij jinek aan tafel mocht zitten was een mooie kers op de taart. Viruswaanzin weet zelf ook wel dat niemand meer naar hun luistert, laat staan dat ze nog ergens voet aan de grond krijgen bij een talkshow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:41

Ehm, met positief besmet bedoel je dus dat ze corona hebben en gewoon op school zijn? Lekker schoolleiding als ze zich daar van bewust zijn.

Ook voor de andere die 10 dagen in quarantaine moeten is de schoolleiding lekker bezig.

Ik zou zeggen melden bij arbeidsinspectie. https://www.inspectieszw.nl/melden/corona

Trouwens tot wel 25 leerlingen in leeftijd tot 30? Zijn wel hele grote lokalen dan met 1,5 meter afstand voor de meeste als norm...

Wel enorm onverantwoord van die mensen tjonge jonge dit is nou precies de reden dat we er nog lang niet zijn... 8)7 |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Dracula op 23-09-2020 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:34:
Zo... het afzeiken van groepen mensen voor hun muzieksmaak is ook niet van de lucht hier. :) Maar goed, elk van deze artiesten heeft natuurlijk een schare fans die de hashtag allemaal hebben gezien. En daar ging het viruswaanzin om natuurlijk, dat famke bij jinek aan tafel mocht zitten was een mooie kers op de taart. Viruswaanzin weet zelf ook wel dat niemand meer naar hun luistert, laat staan dat ze nog ergens voet aan de grond krijgen bij een talkshow.
Zat sowieso nog te denken; hoe kom je als Nederlandstalige artiest aan 1 miljoen volgers? Ga er niet vanuit dat 1:17 Nederlanders fan is van Famke Louise. :?

@Ankona populisme is ook makkelijk. Precies de reden dat ik me erover verbaas dat er een route wordt gekozen die zo snel achterhaald lijkt te worden.

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 16:29
GAIAjohan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:22:
https://www.rtlnieuws.nl/...t-voor-corona-maar-mensen

"Ja, de entertainment industrie gaat kapot en papa mag niet vliegen. Iedereen moet z'n ding kunnen doen, maar ik heb wel rezzzpekt voor corona..."
Saillant detail: haar vader is 4 jaar geleden overleden. Oprecht heel erg, je gunt niemand zijn of haar vader op die leeftijd te verliezen en daar doet een domme opmerking niets aan af, maar voor de passagiers wel goed dat ‘ie nu geen vliegtuigen meer bestuurt.

En dat heeft een miljoen volgers... Ik kan er met de pet niet bij.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
https://www.nu.nl/coronav...staat-onder-curatele.html

Ik moet zeggen dat ik echt walg van het huichelige gedrag van de politici (en dan met name de partijen die de afgelopen decennia geregeerd hebben). Er wordt decennialang beleid gevoerd waardoor reserve-capaciteit (in alle vormen) wegbezuinigd wordt en dan gaan lopen mauwen dat er niet snel genoeg opgeschaald wordt.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:48:
[...]

Zat sowieso nog te denken; hoe kom je als Nederlandstalige artiest aan 1 miljoen volgers? Ga er niet vanuit dat 1:17 Nederlanders fan is van Famke Louise. :?
Bots.
Kost geen vermogen om ladingen bots je te hebben volgen. Goed geld in die business ook!

Verwijderd

stylezzz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:29:
[...]

Vergeet ook niet dat Famke verbaal niet heel sterk is. En dat ze waarschijnlijk daarom is uitgenodigd boven de verbaal sterkere hashtag-genoten.
Zo kon Jinek makkelijk scoren.
Of je het nu wel of niet met Famke eens bent, wanneer je haar tijdens een talkshow meer dan vijf keer om haar mening vraagt en vervolgens telkens na 3 woorden onderbreekt, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
1) je wilt haar mening helemaal niet weten, vraag er dan ook niet na.
2) je wil vooral je eigen populariteit verhogen door het met drie/vier personen met een gedeeld standpunt tegen één persoon een monoloog te houden.
Niemand kan ontkennen dat hier daadwerkelijk spraken was van een discussie. Meer het verspreiden van het RTL-geachtengoed.
Wat jammer is, omdat ik graag had gezien hoe beide partijen in discussie gingen en er naar elkaar geluisterd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ze kreeg zat ruimte die Famke, kwam alleen niks zinnigs uit.
De namen wie er echt achter zaten zijn toch helemaal nog niet bekend?

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:06:
[...]

Vergeet ook niet dat Famke verbaal niet heel sterk is. En dat ze waarschijnlijk daarom is uitgenodigd boven de verbaal sterkere hashtag-genoten.
Of je het nu wel of niet met Famke eens bent, wanneer je haar tijdens een talkshow meer dan vijf keer om haar mening vraagt en vervolgens telkens na 3 woorden onderbreekt, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
2) je wil vooral je eigen populariteit verhogen door het met drie/vier personen met een gedeeld standpunt tegen één persoon een monoloog te houden.
Niemand kan ontkennen dat hier daadwerkelijk spraken was van een discussie. Meer het verspreiden van het RTL-geachtengoed.
Wat jammer is, omdat ik graag had gezien hoe beide partijen in discussie gingen en er naar elkaar geluisterd werd.
?? naar welke aflevering heb jij gekeken?

Zij viel iedereen! in de rede, Aboutaleb, Gommers, Jinek zelf en nu zeg jij dat hun haar in de rede vielen??

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:08:
Ze kreeg zat ruimte die Famke, kwam alleen niks zinnigs uit.
De namen wie er echt achter zaten zijn toch helemaal nog niet bekend?
De had een hele lijst van standpunten bij zich, omdat ze zichtbaar zenuwachtig was en zelf ook weet dat ze niet verbaal sterk is.
Hebben we mogen horen wat op die lijst stond? Nee, want dat kwam Jinek niet goed uit, liever een zenuwachtig antwoord dan een opgeschreven gefundeerd antwoord.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorkie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:08:
[...]

Zij viel iedereen! in de rede, Aboutaleb, Gommers, Jinek zelf en nu zeg jij dat hun haar in de rede vielen??
Dat, en mensen die wel goed uit hun woorden komen laten zich niet voor dat karretje spannen. Dus je moet wat...

Verwijderd

Vorkie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:08:
[...]

Waarschijnlijk heb ik gewoon met een neutrale bril gekeken. En geloof me: ik ben geen fan van famke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:39

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Sorry maar Famke was echt slecht. Toch logisch dat je onderbroken wordt. uhh uhh dat was het enigste wat er uitkwam. Ik snapte er geen bal van wat ze nu wilde. En ze herhaalde alles. Iets met een piloot?? Je hebt wel gelijk was makkelijk score. Ik had zelfs het gevoel dat de specialist en Aboutaleb haar wilde helpen. om dat ze het zo slecht deed.
[...]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Dit ging niet om makkelijk scoren. Ja, Famke is niet de slimste, maar ze heeft wel precies gezegd waar het deze groep om gaat.
Dan heb jij toch iets anders gezien dan ik. Ze heeft prima haar punt gemaakt en Diederik/Aboutaleb hebben ook duidelijk gezegd dat ze verder met haar in discussie willen. Het is alleen jammer (en dat is ook waar de discussie vooral over gaat) dat de hashtag echt totaal niets te maken heeft met het punt dat ze willen maken. Ze willen vooral meer aandacht voor de economische gevolgen voor mensen, terwijl de hashtag aangeeft dat ze zich niet aan de maatregelen wil houden.

En over dat onderbreken, dat deden beide partijen continue....

[removed]

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
stylezzz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:34:
Zo... het afzeiken van groepen mensen voor hun muzieksmaak is ook niet van de lucht hier. :)
Het verheven schoppen tegen bepaalde groepen is een aantal posters van dit topic niet vreemd nee. Helaas moet er vaak even neerbuigend gedaan worden op groepen die minderwaardig worden geacht. Jammer. Alsof die vroeger niet op Paul Elstak hebben staan hakken in hun aussie :+

Ontopic; Jammer dat de hashtag-groep nu snel de keutel intrekt. Je kiest niet zomaar die hashtag om het binnen een dag te ontkennen dat het je echt niet om het niet naleven van de regels ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34

De handhaving bellen of de politie. Of desnoods naar een krant. Want dit kan echt niet. Dit zorgt ervoor dat de uitbraak juist groter wordt. We moeten juist individueel nu offers brengen. En dan ook op het niveau van organisaties, etc etc.

Het pad is gewoon duidelijk; uitbraak niet onder controle. Dan komt er gewoon weer een lockdown. Dan is de economie pas echt fucked.

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:12:
[...]

Waarschijnlijk heb ik gewoon met een neutrale bril gekeken. En geloof me: ik ben geen fan van famke.
Gommers heeft haar heel duidelijk aangegeven in gesprek te willen, dat hij zich wel zorgen maakte en vindt dat het OMT misschien wel gefaald heeft in de communicatie naar de jongeren. Ook Aboutaleb gaf dit duidelijk aan.

Als je echt neutraal keek, Famke is niet sterk in communicatie, ze wilde haar boodschap uitdragen, Gommers en Aboutaleb proefde de weg en prikten hier doorheen, gaven ook aan zich zorgen te maken dat het OMT/RIVM schijnbaar de jongeren niet goed heeft benaderd en wil nu in gesprek. Dat was afgesproken, klaar, volgende punt.

En begon het weer op pagina 1, regel 1.

Dan komt Gommers / Jinek etc met de vraag, die hashtag ga je toch niet weer gebruiken? Het is van ieders belang dat de regels worden nageleefd. Je volgers zullen deze hashtag heel anders begrijpen etc...

Dan begint ze weer op pagina 1 regel 1, respect dit, respect dat.

Jinek, Gommers en Aboutaleb wilde graag wel verder, niet in herhaling blijven en hopen dat ze meeging i.p.v dus op pagina 1 bleef. Logisch dat die uiteindelijk ook steeds gingen onderbreken.

Maar goed, vond juist wel goed dat ze zo rustig bleven, maar je proefde aan beide kanten dat de echte gedachte er niet uit kwam "dat die hashtag wel zo bedoeld was" .

• bvbal79
ethereal81 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:50:
[...]

Saillant detail: haar vader is 4 jaar geleden overleden. Oprecht heel erg, je gunt niemand zijn of haar vader op die leeftijd te verliezen en daar doet een domme opmerking niets aan af, maar voor de passagiers wel goed dat ‘ie nu geen vliegtuigen meer bestuurt.

En dat heeft een miljoen volgers... Ik kan er met de pet niet bij.
Wat bedoel je precies? Ik ben oprecht anti-Famke. Maar ze heeft het over haar stiefvader die piloot is, dus graag mensen wel in hun waarde laten aub op persoonlijk vlak. Heel veel kinderen noemen hun stiefvader geen papa inderdaad, maar dat verklaard mogelijk de band die ze hebben en de emotie, wat ze inderdaad niet goed kan uitdrukken, op dat moment.

[ Voor 12% gewijzigd door bvbal79 op 23-09-2020 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
RodeStabilo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:19:
[...]
Het verheven schoppen tegen bepaalde groepen is een aantal posters van dit topic niet vreemd nee. Helaas moet er vaak even neerbuigend gedaan worden op groepen die minderwaardig worden geacht. Jammer. Alsof die vroeger niet op Paul Elstak hebben staan hakken in hun aussie :+

Ontopic; Jammer dat de hashtag-groep nu snel de keutel intrekt. Je kiest niet zomaar die hashtag om het binnen een dag te ontkennen dat het je echt niet om het niet naleven van de regels ging.
Kijk eens naar de groep waar het hier om gaat. Ten eerste zoeken die allemaal aandacht waardoor ze sneller een catchie hashtag zullen pakken dan een hashtag die aangeeft wat ze willen (dat is voor velen zelfs hun business-model). Daarnaast zijn het stuk voor stuk mensen die je wel wijs kunt maken dat die hashtag prima is voor wat ze willen bereiken. Je hoorde het Famke trouwens ook een paar keer zeggen, "had ik hier gezeten met een andere hashtag?".

Maar zoals ik al zei geeft dit wel precies aan waar het momenteel fout gaat. Veel mensen snappen de maatregelen niet en hebben het idee dat de kuur erger is dan de kwaal. En die gedachte kun je heel snel krijgen als je niet duidelijk wordt gemaakt wat de consequenties zijn als we die maatregelen niet hebben. Daarnaast helpt het ook niet dat de regering duidelijk steken laat vallen en nu de testcapaciteit niet op orde heeft, net als dat ze niet voorbereid zijn op een 2e golf.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik ken die hele Famke eigenlijk niet. Je ziet de naam vaak langskomen maar wat maakt die meid zo bekend? Heb haar een keer op tv gezien, toen probeerde ze een simpel liedje te zingen. Vals als een kraai, dat is het dus niet. Slim is ze ook niet. Wat is ze dan wel?

alles kan off-topic

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:03
Ankona schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
Ik ken die hele Famke eigenlijk niet. Je ziet de naam vaak langskomen maar wat maakt die meid zo bekend? Heb haar een keer op tv gezien, toen probeerde ze een simpel liedje te zingen. Vals als een kraai, dat is het dus niet. Slim is ze ook niet. Wat is ze dan wel?
Ze is volgens mij voornamelijk bekend geworden omdat ze in een relatie was met een of andere youtuber, toen is ze "model" geworden en daarna dus "rapper".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Famke is verbaal ook niet erg sterk. Ze is immers influencer en moet het vooral hebben van haar imago.... Zet haar flink onder druk en ze zal beginnen tieren, schelden en misschien zelfs een klap uitdelen her en der. Met alle respect, dat ze gisteravond bij jinek mocht zitten was vooral om de kijkcijfers wat te boosten. (want die zijn niet erg rooskleurig de laatste tijd) Of had je nu echt een inhoudelijk gesprek verwacht tussen publiekslieveling gommers, voetballegende gullit ,opperburgemeester aboutaleb en Famke Louise?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:03
bvbal79 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:26:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik ben oprecht anti-Famke. Maar ze heeft het over haar stiefvader die piloot is, dus graag mensen wel in hun waarde laten aub op persoonlijk vlak. Heel veel kinderen noemen hun stiefvader geen papa inderdaad, maar dat verklaard mogelijk de band die ze hebben en de emotie, wat ze inderdaad niet goed kan uitdrukken, op dat moment.
Als ik even het stukje over stiefvader of vader apart zet, maar moeten we serieus medelijden hebben met een beroepsgroep die volgens google toch minimaal gemiddeld 7k per maand verdiend? Dat is een paar keer modaal, had het punt sterker gevonden als ze een beroepsgroep had gekozen die onder normale omstandigheden niet goed verdiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
Ankona schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
Ze is zo iemand die bekend is om het bekend zijn. Geen idee hoe dat werkt, maar soms gebeurt dat met mensen die eigenlijk niets kunnen en daar dan toch bekend mee worden.

Ik wil dat ook kunnen. ;)

#stopmakingstupidpeoplefamous

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:24

Player1S

Probably out in the dark

Ik hoop oprecht dat alle zalen en evenementen die #ikdoenietmeermee idioten op de zwarte lijst zetten. Zulke dorpsgekken zorgen er voor dat die zalen nog veel langer inkomsten mislopen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• bvbal79
Pompi schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:40:
[...]

Als ik even het stukje over stiefvader of vader apart zet, maar moeten we serieus medelijden hebben met een beroepsgroep die volgens google toch minimaal gemiddeld 7k per maand verdiend? Dat is een paar keer modaal, had het punt sterker gevonden als ze een beroepsgroep had gekozen die onder normale omstandigheden niet goed verdiend.
Apart, want mijn reply ging over het verschil stiefvader, vader. Nogmaals het gaat me niet om de inhoud maar het belachelijk hier neerzetten van haar persoonlijke situatie.

• redwing
stylezzz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:39:
[...]

Famke is verbaal ook niet erg sterk. Ze is immers influencer en moet het vooral hebben van haar imago.... Zet haar flink onder druk en ze zal beginnen tieren, schelden en misschien zelfs een klap uitdelen her en der. Met alle respect, dat ze gisteravond bij jinek mocht zitten was vooral om de kijkcijfers wat te boosten. (want die zijn niet erg rooskleurig de laatste tijd) Of had je nu echt een inhoudelijk gesprek verwacht tussen publiekslieveling gommers, voetballegende gullit ,opperburgemeester aboutaleb en Famke Louise?
Uit een paar commentaren tijdens de show kreeg ik het idee dat veel van de andere 'BN'ers' niet wilden komen. Ik zou er dus niet raar van op kijken als Famke simpelweg de enige was die ja heeft gezegd. En dan kun je Jinek dus niet kwalijk nemen dat er weinig discussie uit kan komen.

En laten we wel wezen, zeker Gommers heeft verschillende keren geprobeerd om een goede discussie te krijgen en ook aangegeven dat hij haar punt snapt, erkend en er iets mee wil doen.

[removed]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Tsja scholen zijn nou eenmaal downplayed. Het virus stopt magisch onder de leeftijd van 13 in Nederland (in het buitenland niet) en is alleen actief na 12 uur snachts als we het kabinet moeten geloven. Maar goed wat er nu aan de hand is is een combinatie van mensen die zich niet aan de regels houden (zoals bij jou op school) icm slecht beleid (niet genoeg testen beschikbaar) en slecht onderbouwd beleid (geen distancing op VO). Oh ja en de winter komt er aan. Maak je borst maar nat.

Als ik jou was en wil klokkenluiden zou ik de krant bellen.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:09

superwashandje

grofheid alom

redwing schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:53:
[...]

Ik zou er dus niet raar van op kijken als Famke simpelweg de enige was die ja heeft gezegd. En dan kun je Jinek dus niet kwalijk nemen dat er weinig discussie uit kan komen.
ze kan er voor kiezen om dan gewoon niemand van de hashtag community een podium te geven? dan is er ruimte om te kletsen met mensen die wel weten waar ze het over hebben en geef je iemand die van alles roept om aandacht te krijgen niet de kans om onzin te spuien :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• stylezzz
redwing schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:53:
[...]

Uit een paar commentaren tijdens de show kreeg ik het idee dat veel van de andere 'BN'ers' niet wilden komen. Ik zou er dus niet raar van op kijken als Famke simpelweg de enige was die ja heeft gezegd. En dan kun je Jinek dus niet kwalijk nemen dat er weinig discussie uit kan komen.

En laten we wel wezen, zeker Gommers heeft verschillende keren geprobeerd om een goede discussie te krijgen en ook aangegeven dat hij haar punt snapt, erkend en er iets mee wil doen.
Ik denk dat Jinek meer kijkers trekt met Famke Louise aan tafel als Tim Douwsma.... Tim heeft een carriere als zanger en zal hier weinig meer van mee krijgen als hij slim is en z'n mond houd. Famke gaat het natuurlijk vooral om haar reputatie, en als ze het ene moment een filmpje opneemt van 'ik doe niet meer mee' en een paar uur later daar afstand van doet zullen haar volgers dat ook niet pikken.... Zij is immers de heldin!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:19:
[...]

Ik denk dat het grootste gedeelte van die lui niet alleen influencen, maar ook makkelijk be-influenced zijn... In dit geval dus door viruswaanzinnigen onder leiding van ome Willem.
Klonk in de app allemaal als een prima idee, beetje B voor de N-ers voor een goed doel.

En toen sloeg de realiteit in. Oh ja maar we bedoelen niet dat je niet meer mee hoeft te doen aan de maatregelen maar... (vul persoonlijke motieven in).

Nu is het dit, maar je gaat je afvragen wat voor industrie en gedachtengoed er achter die hele influencing tak zit. Ik zou haast de rol aluminiumfolie erbij pakken.

Heb inmiddels ook Jinek terug geluisterd. Doet gewoon pijn dat gesprek :X
Maar denk dat het uiteindelijk wel een doel gediend heeft om het bij elkaar te brengen. Als we los van de # kijken, zit ze denk ik oprecht ergens mee. Dat zal op zichzelf geen kwade bedoeling zijn. Meisje vindt van zichzelf dat ze stoer moet zijn, snapt er eigenlijk de ballen van, maar begrijpt wel dat er veel mensen getroffen zijn en geen baan meer hebben. Denkt daar, over het randje geduwd door wat groepsdruk en het lonken der likes, een goede boodschap mee te hebben en het plaatje is compleet.

Kwalijker vond ik eigenlijk dat er in bij Op1 Huisarts Lieneke van de Griendt zit te verkondigen dat ze niet zoveel van het virus gelooft, dat het maar een griepje is en dat ze eigenlijk ook niet weet wat ze met een PCR test aan moet. Dat er dan een virologe (Anna Wensing) naast zit die het wil uitleggen grijpt ze ook niet aan, want ze gelooft het toch niet.
Of Esther van Fenema, psychiater, die wel een mond vol heeft over die amateurs (letterlijke tekst) die een hashtag willen gebruiken. Vindt wel dat iedereen zich aan de regels moet houden, maar is initiator van een vod van een brief die eigenlijk precies hetzelfde doet als die #. Maarja, dat komt van de professionals, dus dan is het een ander verhaal... |:(

[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 23-09-2020 09:08 ]

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 14:57
ultimateharry schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:39:
[...]

Het is een hele operatie, dat klopt.
Maar met de jaarlijkse griepprik flikken we een gelijksoortig kunstje in oktober en november.

Zie: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik

Zie: https://www.rivm.nl/sites...n%20het%20kort%202018.pdf

Enige lastige gaat spelen met bijvoorbeeld Moderna mRNA: dat moet volgens mij op -80 graden gehouden worden.
op -40. maar ook dat is een probleem. is erg instabiel

• redwing
superwashandje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:57:
[...]

ze kan er voor kiezen om dan gewoon niemand van de hashtag community een podium te geven? dan is er ruimte om te kletsen met mensen die wel weten waar ze het over hebben en geef je iemand die van alles roept om aandacht te krijgen niet de kans om onzin te spuien :)
Tja, maar je wilt in een talkshow wel beide partijen hebben. Had Famke daar niet gezeten was er al helemaal geen sprake van een discussie. Ze heeft iig duidelijk kunnen maken wat haar dwars zit en het is ook duidelijk geworden dat de hashtag de lading niet echt dekt zullen we maar zeggen ;)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 23:14

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Heeft Grapperhaus eigenlijk ook al aangegeven dat hij niet meer meedoet ? ;)

Mensen missen gewoon visie en doelen van de maatregelen. Gokken we nu op een vaccin? Gaan we voor een bepaalde immuniteit? Zien we wel waar het schip strand? Gaan we voor een lockdown om het virus helemaal in te dammen? Hoe lang moet dit nog duren en wat mag het allemaal kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

tuinïnen schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:02:

Mensen missen gewoon visie en doelen van de maatregelen. Gokken we nu op een vaccin? Gaan we voor een bepaalde immuniteit? Zien we wel waar het schip strand? Gaan we voor een lockdown om het virus helemaal in te dammen? Hoe lang moet dit nog duren en wat mag het allemaal kosten?
Dat is dus vooral wat mij ook een beetje stoort: Er wordt door 'the powers that be' een hoop geroepen maar een duidelijke strategie is er niet, alleen een algemene richting waar ze op gaan en wij rennen er blindelings achteraan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Sommige Amsterdamse ondernemers met een feestzaal hebben last van de nieuwe coronamaatregelen in hun stad, meldt NH Nieuws. Ze zien hun klanten wegtrekken naar feestzalen in Zaandam, waar geen vijftig, maar honderd mensen zijn toegestaan.
Goh, totaal niet verwacht dit. Precies wat we wilden bereiken. Goed bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz

Ik denk dat de heren politici vooral geen beloftes willen maken die ze wellicht niet na kunnen komen. Zal ik de vragen voor je beantwoorden?

Gokken we nu op een vaccin?
Ja, er worden er een paar honderd ontwikkeld als je het nieuws een beetje volgt.

Gaan we voor een bepaalde immuniteit?
Met behulp van het vaccin ga je een bepaalde immuniteit opbouwen inderdaad. Of bedoelde je wat anders?

Zien we wel waar het schip strand?
Nee, zoals al vaak aangegeven is het op het moment vooral het virus onder controle houden. Met zo weinig mogelijk economische schade de doden en chaos in het ziekenhuis zoveel mogelijk voorkomen.

Gaan we voor een lockdown om het virus helemaal in te dammen?
Een lockdown zoals in china? Wat bedoel je hier?

Hoe lang moet dit nog duren en wat mag het allemaal kosten?
Zo lang als het nodig is, en zoveel als het mag kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:52

1.Ja we gokken op een vaccin. Er zijn meerdere vaccins en allen Q1 2021.
2. Groepsimmuniteit is off the table (aldus van Dissel afgelopen dinsdag nog)
3. Nee we gaan niet voor een lockdown, maar voor de fijne balans tussen aan de ene kant maatregelen en aan de andere kant zoveel mogelijk economie. Mitigation-strategie.
4. Het duurt tot het vaccin er is (Q1 2021), hoeveel het moet kosten hangt af van hoe groot de tweede golf wordt, welke maatregelen nodig zijn en in hoeverre de economie weer een klap krijgt.

Dit kan je niet leuk vinden of mee oneens zijn, maar dit is hoe de vlag ervoor hangt

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ed1703 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:07:
[...]

Let wel; de burgemeesters hebben zelf gevraagd om lokale maatregelen. Hebben die het niet verwacht? I dunno...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Het hele idee van #ikdoenietmeermee komt uit de koker van Viruswaanzin (ik weiger viruswaarheid te gebruiken) en ze hebben een aantal (naive/domme) BNers voor hun karretje kunnen spannen met onzin propaganda.
Het was tenenkrommend hoe Famke Louise daar met een aantal ingefluisterde kul argumenten het probeerde te verdedigen. Jinek en de andere gasten hadden haar tot huilend aan toe kunnen fileren omdat ze geen enkel steekhoudend argument had. Ze kon niet eens een volledige zin maken, zelfs niet met spiekbriefje. Dat ze dat niet hebben gedaan vond ik zeer netjes. Ze gingen nog verder en deden zelfs de handreiking voor een discussie. Imo is zij door Viruswaanzin geslachtofferd.

Maar het echte probleem is viruswaanzin die geen enkele methode zal schuwen om hun onzin te verkondigen. Van mij mogen ze Willem Engel achter de tralies in beperking zetten vanwege opruiing.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 23-09-2020 09:17 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jovatov schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:10:
[...]
1.Ja we gokken op een vaccin. Er zijn meerdere vaccins en allen Q1 2021.
2. Groepsimmuniteit is off the table (aldus van Dissel afgelopen dinsdag nog)
Een vaccin is groepsimmuniteit.
vind deze punt 1 & 2 dus niet echt te rijmen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
ed1703 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:07:
[...]

Als alternatief heb je die maatregelen niet, of trek je ze door naar het hele land. In dat laatste geval tref je gebieden met weinig besmettingen onevenredig hard.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:11:
[...]

Let wel; de burgemeesters hebben zelf gevraagd om lokale maatregelen. Hebben die het niet verwacht? I dunno...
Men is zoekende naar de passende maatregelen. Als je dit regionaal aanpakt gaat deze werkwijze nooit werken natuurlijk. Haal 1 v/d 3 bruggen over de amstel weg en je hebt 2 drukkere bruggen.
Dan ontkom je er niet aan om die andere regio's ook beperkingen op te leggen.

vickypollard schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:18:

[...]

Als alternatief heb je die maatregelen niet, of trek je ze door naar het hele land. In dat laatste geval tref je gebieden met weinig besmettingen onevenredig hard.
Zeg dat even tegen Henk en Ingrid die met hun hele aanhang vanuit Amsterdam in Weesp gaan feestvieren.

[ Voor 28% gewijzigd door ed1703 op 23-09-2020 09:21 ]

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:00:
Nu is het dit, maar je gaat je afvragen wat voor industrie en gedachtengoed er achter die hele influencing tak zit. Ik zou haast de rol aluminiumfolie erbij pakken.
Ik heb geen idee om m'n hoofd daar moe van te maken. Ik ben echt te oud om die shit te begrijpen.
Pagina: 1 ... 78 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic