Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.591 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:18:
[...]

Opvallend. we hebben het hier gehad over de daling van de IC-ligdagen dat deze niet zo sterk was als men dacht maar Van Dissel zegt nu dus wel dat je 'maar' 8 dagen op de IC ligt i.p.v 28.

Ah gevonden.... n.a.v @Señor Sjon zijn post.... Señor Sjon in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"

En hij spreekt over dat we nu wel een tweede golf hebben
8 dagen heb ik hem zojuist niet horen zeggen m.b.t. IC opnames. Volgens mij ging dat over verpleegafdelingen. Gaf wel aan dat er tot 30% kortere ligduur was, maar dat dit deels ook toe te schrijven is aan jongere opnames.

Heb de grafiek er niet bij gezien, liep lekker buiten in het zonnetje met de hond ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:20:
[...]

8 dagen heb ik hem zojuist niet horen zeggen m.b.t. IC opnames. Volgens mij ging dat over verpleegafdelingen. Gaf wel aan dat er tot 30% kortere ligduur was, maar dat dit deels ook toe te schrijven is aan jongere opnames.

Heb de grafiek er niet bij gezien, liep lekker buiten in het zonnetje met de hond ;)
Hij verklaarde de impact (of het gebrek) van de aerosolen perfect uit het ongerijmde. Dat vond ik tot nu toe het meest nuttige.

Mevrouw Agema is echt niet zo snugger, want die werd woest hahaha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:31
Volgens mij hoorde ik ook 20-21 dagen naar zo'n 13 dagen voor de IC. Voor verpleegafdeling was het van 9 naar 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:20:
[...]

Ik verzin het niet, het staat in de bron.
Okay ik ben ook gewoon in m'n lunchpauze op het werk even op de site van de telegraaf aan het kijken :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:23:
[...]
Ik verzin het niet, het staat in de bron.

[...]

Okay ik ben ook gewoon in m'n lunchpauze op het werk even op de site van de telegraaf aan het kijken :?
Noemen we de telegraaf al een bron tegenwoordig ;)
Lijkt erop dat ze vooral haast hadden om snel een artikel op te stellen. Zal nog wel aangevuld/bijgewerkt worden.

edit: zie eigen grafiek:

Afbeeldingslocatie: https://www.telegraaf.nl/images/675x380/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/3fdbc632-fcc6-11ea-8a27-0255c322e81b.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:25:
[...]

Lijkt erop dat ze vooral haast hadden om snel een artikel op te stellen. Zal nog wel aangevuld/bijgewerkt worden.
In het NICE artikel stond vorige week 12,9 dagen. Een reductie van 8

Is nog wel te vinden hier in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Brent schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:31:
[...]

Het gaat bij de Duitsers om miljarden en miljarden, bovenop een op basis van de SARS epidemie al reeds omgewentelde manier van denken met o.a. de grootste IC bed/capita capaciteit in Europa als gevolg.
Dat had vooral te doen met het verdienmodel van de Duitse zorg, en stond op het punt om vrij rigoreus afgebouwd te maken. Dat had weinig te maken met een 'manier van denken' ten gunste van de zorg.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:39
CMD-Snake schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:15:
[...]

Het is opvallend dat van veel corona patiënten tot bijna de helft geen symptomen vertoond.
Kun je een link geven waarin staat dat bijna de helft van de corona patiënten geen symptomen vertoont? Ik weet best dat er mensen zijn die asymptomatisch zijn (of in ieder geval denken dat ze dat zijn), maar de helft? Hoe kunnen die überhaupt getest zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
Wel bijzonder dat van Dissel nu zegt dat er 1 miljoen mensen de besmetting hebben doorgemaakt terwijl we al op ongeveer 1.5m zaten in mei (en dat is gemeten door op antistoffen te controleren, deze worden alleen in grote aantallen geproduceerd door mensen die een zware infectie hebben gehad)

De mensen die hele milde klachten hebben, het grootste gedeelte van de mensen maakt deze antistoffen nauwelijks aan.... Het aantal mensen die deze infectie hebben gehad ligt een stuk hoger (aanname)

Ook sluit Sanquin een grote groep uit van bloeddonatie... (waar de antistoffen test is gedaan) de groep is niet representatief voor de bevolking.

Interessant draadje:

https://twitter.com/wouterkeller/status/1308331403092856834

Dit gaat over de immuniteit voor covid19 van mensen die de infectie nog nooit hebben doorgemaakt:

https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3563

Dit gaat over onder andere T-cel onderzoek in India, daar blijken in sommige gevallen 50% tot 60% van steden het al te hebben gehad!

https://www.bloomberg.com...23/herd-immunity-in-india

Immuniteit is niet zo simpel als antistoffen meten en voila > antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Joker op 22-09-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Ja, mag dat niet? Ik weet wel dat er graag wat neerbuigend over de Telgraaf wordt gedaan hoor maar het blijft een bron.

edit: zie eigen grafiek:

[Afbeelding]
Daar lijkt het inderdaad op. Hopelijk passen ze dat snel aan.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 22-09-2020 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:33:
En weer laten BN'ers zich van hun beste kant zien:

'Nee, ik houd m'n 'bek' niet': BN'ers verzetten zich tegen coronabeleid

https://nos.nl/artikel/23...h-tegen-coronabeleid.html

Om te walgen... lekker je bekendheid mengen met je totale onwetenheid over het onderwerp en nog meer de maatregelen ondermijnen.
Ik had overigens nog nooit van die lui gehoord, en zo te zien zijn ook figuren met niet al te veel actieve hersencellen. Hopelijk worden ze aangepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Telegraaf heeft van oudsher een naam dat je ze niet serieus zou moeten nemen. Niet helemaal terecht als je het mij vraagt. De redactionele leuter verhaaltjes zijn puur slappe sensatie maar die zitten gelukkig achter de betaalmuur. Pure nieuws berichten zijn gewoon snel en met relatief weinig eigen inkleuring. (een Nu.nl bijvoorbeeld kleurt het nieuws veel meer)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Ankona @RodeStabilo Dat beiden maakt de Telegraaf in deze nog niet tot de bron. Dat is de presentatie zelf of de bijbehorende ppt. Je ziet wat er in de vertaling gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat van Dissel dit opzettelijk zegt of dat hij gewoon geen idee heeft waar hij het over heeft, met betrekking tot hoeveel mensen het hebben gehad. Ik vind dit zeer kwalijk. Dit is onder andere een reden waarom hij of anderen uit het OMT worden gewantrouwd. Onvolledige informatie, verkeerde situatieschetsen etc. etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:13

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Basekid schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:33:
En weer laten BN'ers zich van hun beste kant zien:

'Nee, ik houd m'n 'bek' niet': BN'ers verzetten zich tegen coronabeleid

https://nos.nl/artikel/23...h-tegen-coronabeleid.html

Om te walgen... lekker je bekendheid mengen met je totale onwetenheid over het onderwerp en nog meer de maatregelen ondermijnen.
Echt ik word zo doodmoe van al die C en D "sterren" die werkelijk denken de wijsheid in pacht te hebben en zaken als "power to the people" en dat soort onzin te roepen |:( |:( |:( Man man man wat een "verstand". Zo'n Lange Frans ook, wat heeft die kerel gebruikt dat het zo'n leeghoofd is :F 8)7

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:03:
Ik had overigens nog nooit van die lui gehoord, en zo te zien zijn ook figuren met niet al te veel actieve hersencellen. Hopelijk worden ze aangepakt.
Actiegroep Viruswaarheid betrokken bij anticorona-campagne van BN’ers

Oftewel: de dansende beer van Viruswaanzin heeft weer wat dombo's overgehaald.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:03:
[...]

Telegraaf heeft van oudsher een naam dat je ze niet serieus zou moeten nemen. Niet helemaal terecht als je het mij vraagt. De redactionele leuter verhaaltjes zijn puur slappe sensatie maar die zitten gelukkig achter de betaalmuur. Pure nieuws berichten zijn gewoon snel en met relatief weinig eigen inkleuring. (een Nu.nl bijvoorbeeld kleurt het nieuws veel meer)
Beetje te makkelijk he, Telegraaf heeft wel een aantal goede correcte artikelen maar grotendeels is het de Prive bs. NRC is een en al GL feest daar heb je ook niks aan. En zo hebben ze allemaal wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:51
Shadow_Agent schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:05:
[...]

Echt ik word zo doodmoe van al die C en D "sterren" die werkelijk denken de wijsheid in pacht te hebben en zaken als "power to the people" en dat soort onzin te roepen |:( |:( |:( Man man man wat een "verstand". Zo'n Lange Frans ook, wat heeft die kerel gebruikt dat het zo'n leeghoofd is :F 8)7
Alles voor de likes, zo werkt dat met tegenwoordig 8)7
Zou mooi zijn als Facebook en dat soort sites daar eens wat harder tegen optreden

Hier op het werk heeft de stagiaire net te horen gekregen via de telefoon dat hij met iemand in het café heeft staan praten die corona blijkt te hebben :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:05:
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat van Dissel dit opzettelijk zegt of dat hij gewoon geen idee heeft waar hij het over heeft, met betrekking tot hoeveel mensen het hebben gehad. Ik vind dit zeer kwalijk. Dit is onder andere een reden waarom hij of anderen uit het OMT worden gewantrouwd. Onvolledige informatie, verkeerde situatieschetsen etc. etc.
Van Dissel is een wetenschapper. Die zal als z'n huis in de fik staat waarschijnlijk nog de voorzichtige formulering bezigen dat "uit de data blijkt dat er aanwijzingen zijn dat het huis in brand staat".
Hij werkt z'n hele leven al in waarschijnlijkheden, en niet in zekerheden. Kan me niet voorstellen dat je hem snel op een stellige ja of nee zult betrappen.

Of het slim is om dat op die wijze breeduit in de media te brengen kun je over bomen. Wetenschapscommunicatie is niet voor niets een aparte studie ;)

Ah; Dhr. Boel heeft het kortste stokje getrokken en mag naar de slachtbank.

@gambieter Willem Engel nodigt nu ook BLM uit om mee te doen. Aangezien we nu allemaal meemaken wat BLM meemaakt... Boy oh Boy...

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:10:
[...]

Van Dissel is een wetenschapper. Die zal als z'n huis in de fik staat waarschijnlijk nog de voorzichtige formulering bezigen dat "uit de data blijkt dat er aanwijzingen zijn dat het huis in brand staat".
Hij werkt z'n hele leven al in waarschijnlijkheden, en niet in zekerheden. Kan me niet voorstellen dat je hem snel op een stellige ja of nee zult betrappen.

Of het slim is om dat op die wijze breeduit in de media te brengen kun je over bomen. Wetenschapscommunicatie is niet voor niets een aparte studie ;)

@gambieter Willem Engel nodigt nu ook BLM uit om mee te doen. Aangezien we nu allemaal meemaken wat BLM meemaakt... Boy oh Boy...
Ik snap heel goed dat hij voor die benadering kiest. Als je echter in het voorjaar zegt dat er 1.5m de besmettingen hebben doorgemaakt en je zegt 6 maanden later dat 1 miljoen mensen het hebben doorgemaakt dan heeft dat niks te maken met een wetenschappelijke benadering. Kan ook aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

En terecht. Hij is er niet om de opinie te bespelen maar om te zeggen hoe het ervoor staat. Als je dat soort zaken niet begrijpt ga je niet de wetenschap in maar bijvoorbeeld de journalistiek. Ik hoor een van Dissel ook niet graag zekerheden uitkramen, die zekerheden heeft hij gewoon niet en dat gaat tegen hem werken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:23
FabianGTI schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:09:
[...]

Alles voor de likes, zo werkt dat met tegenwoordig 8)7
Zou mooi zijn als Facebook en dat soort sites daar eens wat harder tegen optreden

Hier op het werk heeft de stagiaire net te horen gekregen via de telefoon dat hij met iemand in het café heeft staan praten die corona blijkt te hebben :X
Rapporteren van trending hashtags of profielen/berichten die duidelijk risico opleveren is het enige wat direct te doen is...(harmfull content?) Voelt alleen kansloos tov de almighty AI beoordelingen van de Twitter/Facebook/Instas..

Ik heb al een paar keer de categorie aangegeven van Viruswaarheid op FB (duidelijk geen WETENschaps pagina) maar dat lijkt ook maar niet te worden aangepast |:( (1 melding is geen melding gok ik zo :+ )

Ergens hoop ik dat deze figuren uit de foute-uren van Qmusic worden gehaald of totaal niet meer op de radio worden uitgezonden, missen we weinig aan O-) (hoewel, zitten een paar redelijke 80s/90s artiesten tussen). Hun letterlijke podium is al weg, nu hun virtuele podium nog O-)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26

gws24

Thinking is hard!

Mr.Joker schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:05:
Als je de bijbehorende sheet bekijkt dan is er een verandering geweest van hoe dat aantal mensen bepaald wordt: van basering op zh-opnames naar basering op meldingen. Kan dus zijn dat dit een geval van voortschrijdend inzicht is. Dat lijkt dan voor de buitenwacht als zijnde miscommunicatie/niet weten wat je aan het doen bent maar dat is het niet. Ik heb dat deel van de presentatie overigens niet gezien dus misschien dat hij het wel echt krom/fout zegt maar ik vermoed van niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oezqJ_YbcIqjf3QVsNhz_QH7Y68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D1CDBErB3PrVm2qx9J3X3B9a.png?f=fotoalbum_large

Wat mij opvalt op de rechterkant van de sheet is de daling in IgM positief antistoffen van 71% naar 37%. Nou zijn er meerdere antistoffen tegen covid-19 maar heeft hij dit nog uitgelegd? Bijvoorbeeld dat alleen bij zwaardere gevallen dit specifieke antistofje wordt aangemaakt?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aantal besmettingen lijkt te stabiliseren, maar kan gelimiteerd zijn door testcapaciteit.

Aantal opnames, zowel IC als verpleging stijgt door.
Edit: ruim 6700 prioriteits tests. Dat gaat ook zijn effect op de cijfers hebben.

@Mr.Joker is er ook een bron en achtergrond voor die 1,5 miljoen? Ik meen me te herinneren dat we nooit meer dan 5% hebben gehoord.

[ Voor 54% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Artikel op de NRC : https://www.nrc.nl/nieuws...mpagne-van-bners-a4013086

Wereldwijd plan
Rose vermoedt dat er meer aan de hand is. „In mijn ogen wordt er nu wereldwijd een groot plan uitgevoerd, dat al eerder is voorbereid. Kijk bijvoorbeeld naar de ‘Rockefeller-documenten’ waarin dit scenario al staat uitgewerkt. Ik wil niet dat de volgende generatie, onder het mom van corona, in een soort controlemaatschappij à la China moet leven”, zegt ze.

Gaat helemaal mis zo als zulke mensen een podium krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lange Frans zal er ook wel bijzitten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:21:
[Twitter]

Aantal besmettingen lijkt te stabiliseren, maar kan gelimiteerd zijn door testcapaciteit.

Edit: ruim 6700 prioriteits tests. Dat gaat ook zijn effect op de cijfers hebben.

@Mr.Joker is er ook een bron en achtergrond voor die 1,5 miljoen? Ik meen me te herinneren dat we nooit meer dan 5% hebben gehoord.
5-6%

https://www.sanquin.org/n...rs-have-corona-antibodies
https://www.volkskrant.nl...se-bloeddonoren~bb460543/

Minder dan de 1.5M, my bad, maar we kunnen toch wel aannemen dat het aantal die het hebben gehad veel hoger is...

- Overgrote deel maakt geen antistoffen aan, volgens het WHO is 85% mild tot geen klachten. (Dus weinig tot geen antistoffen.
- Sanquin sample niet representatief voor de hele bevolking, veel mensen uitgesloten.

Dat maakt het nog steeds vreemd dat ik van Dissel met geen woord hoor praten over de nuances in die antistoffen onderzoeken en hij heeft toch echt gezegd tijdens de presentatie dat rond de 1m Nederlanders de infectie hebben doorgemaakt.

De afgelopen weken hadden we 65k besmette mensen in Nederland. (Waarde van 11 september, deze komt van het dashboard) Deze waarde zal nu wel x2-x3 zijn.

Ik neem aan dat deze schattingen een constante zijn... (Als de aantallen besmettingen hypothetisch elke dag stabiel zijn, zal het aantal mensen die de besmetting hebben doorgemaakt ook cumulatief oplopen?)

We kunnen dus nooit op de 1 miljoen besmettingen zitten.

De presentatie valt tot nu toe tegen imo.

Wie hem wilt bekijken: YouTube: Kijk live mee: RIVM praat Kamerleden bij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUXTnPjbSSyClaqVxhXpaU5q8N0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kM7GuMeOXUdox78lbJBqgWaj.png?f=fotoalbum_large

Dit klopt dan toch niet of ben ik echt zo gek :P (komt van de ppt van van Dissel)

[ Voor 14% gewijzigd door Mr.Joker op 22-09-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:30:
[...]

Wereldwijd plan
Rose vermoedt dat er meer aan de hand is. „In mijn ogen wordt er nu wereldwijd een groot plan uitgevoerd, dat al eerder is voorbereid. Kijk bijvoorbeeld naar de ‘Rockefeller-documenten’ waarin dit scenario al staat uitgewerkt. Ik wil niet dat de volgende generatie, onder het mom van corona, in een soort controlemaatschappij à la China moet leven”, zegt ze.

Ik had het daar laatst nog met iemand over. Als er echt een wereldwijd plan zou zitten dan hadden ze dingen als restaurants, bioscopen, kroegen en discotheken juist open gehouden. Idem met de stadions.

Het volk komt nu juist in opstand omdat ze geen plezier mogen maken.
Als de Bildebergjes echt de macht willen grijpen zorgen ze wel dat zulke dingen gewoon nog kunnen. Volk heeft haar vertier en de deepstate grijpt de macht 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:44:
[...]

Ik had het daar laatst nog met iemand over. Als er echt een wereldwijd plan zou zitten dan hadden ze dingen als restaurants, bioscopen, kroegen en discotheken juist open gehouden. Idem met de stadions.

Als de Bildebergjes echt de macht willen grijpen zorgen ze wel dat zulke dingen gewoon nog kunnen. Volk heeft haar vertier en de deepstate grijpt de macht 8)7
Tenzij ze er vanuit gaan dat jij zou denken dat zij zo zouden denken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Player1S schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:44:
[...]

Mijn wedervraag voor die 'deep state' gekkies is altijd: En als ze de wereld veroverd hebben... THEN WHAT? World domination is een middel, geen doel, tenzij je te veel voorbeeld neemt aan tekenfilms en stripboeken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
meest opvallende stukje;
Het management van Famke Louise ontving eerder dit jaar 31.000 euro overheidssteun, om de coronacrisis te overleven. Rapper Bizzey, een van de andere actievoerende BN’ers, maakte gebruik van 18.000 euro overheidssteun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 07:29

Grannd

da Granndest

gambieter schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:06:
[...]

Actiegroep Viruswaarheid betrokken bij anticorona-campagne van BN’ers

Ik vind het geruststellend eerlijk gezegd, het is gewoon meneer Engel die weer een nieuwe manier heeft gevonden om aandacht te krijgen, daar is hij waarschijnlijk inmiddels best verslaafd aan en hij heeft er al een tijdje niet meer in gestaan.

Als die BN'ers op eigen kracht hadden bedacht dat ze het niet eens waren met de regels dan was er nog iets aan de hand geweest. Dit is gewoon een laatste stuiptrekking om aandacht van Engel (hoop ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51

Onbekend

...

En de nieuwe weekcijfers zijn weer bekend: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Aantal nieuwe meldingen: 13.471
Aantal meldingen ziekenhuisopname: 152
Overleden: 33

De cijfers gaan hard omhoog....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:30:
[...]

Wereldwijd plan

Ook mooi:
Model en actrice Dorien Rose Duinker vertelt tegen NRC dat de appgroep met name dient om „informatie te verzamelen” over het virus en te „brainstormen” over acties tegen de maatregelen. „We hebben met doktoren en wetenschappers gesproken en die staan ook helemaal achter ons.” Een van hen is emeritus hoogleraar experimentele immunologie Pierre Capel, zegt ze.
Pierre Capel is volgens mij hier al wel voldoende onderuit gehaald :Z . Deze mensen worden volgens mij in de viruswaanzin bubbel gezogen omdat het precies is wat ze willen horen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Dat artikel doet mij veel goed. Ben blij dat mensen eindelijk wakker worden *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

saveljos schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:54:
[...]

wakker als in tijd dat we zulke gekkies negeren?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:01

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Shadow_Agent schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:05:
[...]

Wil je mijn goede naam niet gebruiken bij zoiets als een Lange Frans?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:34
saveljos schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:54:
[...]

Zou je eens wetenschappelijk kunnen onderbouwen welke maatregelen je nutteloos vind, en wat je graag als alternatief ziet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:37
Player1S schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:56:
[...]

wakker als in tijd dat we zulke gekkies negeren?
Ik zeg het nogmaals: ze krijgen gewoon teveel aandacht. Zul je zien: zitten ze vanavond weer bij Jinek. Dat moet je als serieus medium dus juist niet doen: een podium geven. Daarmee legitimeer je hun verkondiging van onjuistheden als gelijkwaardig aan andere meningen die er in zo'n programma worden geuit. Want morgen zit daar weer iemand die er we'l voor gestudeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:28

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Onbekend schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:51:
En de nieuwe weekcijfers zijn weer bekend: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Aantal nieuwe meldingen: 13.471
Aantal meldingen ziekenhuisopname: 152
Overleden: 33

De cijfers gaan hard omhoog....
Die ziekenhuisopnames en sterfgevallen vind ik dan nog wel heel erg meevallen. Als graadmeter vergelijk ik het met het griepseizoen van 2018; 550 sterfgevallen per week gemiddeld.

Het zal vloeken in de kerk zijn, maar de lijn die Zweden volgt heeft mij altijd meer aangesproken dan de paniekerige lockdown-perikelen hier. Daar kunnen ze verder en weer redelijk vrij leven. Hier blijft het paniekvoetbal met volop spanningen in de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:37:
[...]

5-6%

https://www.sanquin.org/n...rs-have-corona-antibodies
https://www.volkskrant.nl...se-bloeddonoren~bb460543/

Minder dan de 1.5M, my bad, maar we kunnen toch wel aannemen dat het aantal die het hebben gehad veel hoger is...
Ja dat kunnen 'we' wel doen. Maar wetenschappelijk gezien is daar geen bewijs voor. Dus zal Van Dissel ook geen andere cijfers noemen.
- Overgrote deel maakt geen antistoffen aan, volgens het WHO is 85% mild tot geen klachten. (Dus weinig tot geen antistoffen.
- Sanquin sample niet representatief voor de hele bevolking, veel mensen uitgesloten.

Dat maakt het nog steeds vreemd dat ik van Dissel met geen woord hoor praten over de nuances in die antistoffen onderzoeken en hij heeft toch echt gezegd tijdens de presentatie dat rond de 1m Nederlanders de infectie hebben doorgemaakt.
Ja op basis van bekende wetenschap. Luister maar eens goed naar de exacte bewoording. Hij zegt niet dat het niet zo is, hij geeft een wetenschappelijke analyse.
De afgelopen weken hadden we 65k besmette mensen in Nederland. (Waarde van 11 september, deze komt van het dashboard) Deze waarde zal nu wel x2-x3 zijn.

Ik neem aan dat deze schattingen een constante zijn... (Als de aantallen besmettingen hypothetisch elke dag stabiel zijn, zal het aantal mensen die de besmetting hebben doorgemaakt ook cumulatief oplopen?)

We kunnen dus nooit op de 1 miljoen besmettingen zitten.

De presentatie valt tot nu toe tegen imo.

Wie hem wilt bekijken: YouTube: Kijk live mee: RIVM praat Kamerleden bij

[Afbeelding]

Dit klopt dan toch niet of ben ik echt zo gek :P (komt van de ppt van van Dissel)
Aannames vs statistische scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:59:
[...]

Ja dat kunnen 'we' wel doen. Maar wetenschappelijk gezien is daar geen bewijs voor. Dus zal Van Dissel ook geen andere cijfers noemen.

[...]

Ja op basis van bekende wetenschap. Luister maar eens goed naar de exacte bewoording. Hij zegt niet dat het niet zo is, hij geeft een wetenschappelijke analyse.

[...]

Aannames vs scenarios.
Dan moet hij die aantallen niet glashard beweren, aangezien de wetenschap namelijk zegt dat je immuniteit niet alleen aantoont met alleen een antistoffen test. Het is complexe materie.

Nu zegt hij: Oh, op dit moment heeft x % van de bevolking antistoffen dus dat percentage van de mensen heeft de infectie doorgemaakt terwijl de wetenschap wel degelijk zegt dat de mensen die een besmetting hebben doorgemaakt niet alleen aantoonbaar is door een antistoffen test.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Joker op 22-09-2020 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:21:
[Twitter]

We staan erbij en kijken er naar, en we doen er helemaal niks aan. Ik krijg weer hetzelfde onbehaaglijke gevoel als in maart, toen het rap de verkeerde kant op ging. De afgelopen weken is constant geroepen dat het wel meeviel in de ziekenhuizen, maar nu lijkt het inderdaad weer hard te gaan (volgens NICE nu over de 100 op de ICs). En ondertussen is er helemaal niks wat suggereert dat het weer minder gaat worden. Het testen is na al die maanden nog niet op orde, bron- en contactonderzoek wordt weer gestaakt, de bestaande regels zijn harstikke onduidelijk voor de gemiddelde burger, extra maatregelen zijn een wassen neus (dat sluiten van de horeca om 1:00 zal het echt niet ineens drastisch doen veranderen) en om het alleen nog maar erger te maken zijn er nu een stelletje zogenaamde influencers die de boel nog even opstoken.

Ik hoop echt dat we weer wakker worden met z'n allen (iedereen die denkt dat het virus al voorbij is, maar ook de overheid die de boel niet op orde heeft op dit moment).

(Positieve noot: het testproces ging voor mij prima. Zaterdag verkouden geworden, maandagochtend op de dichtsbijzijnde testlocatie voor mij een afspraak gehad, dezelfde avond het resultaat (negatief) al binnen. Zou in de ideale situatie sneller moeten gaan (zelfde dag/volgende dag), maar dit was voor mij zeer acceptabel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:59:
[...]

Ik zeg het nogmaals: ze krijgen gewoon teveel aandacht. Zul je zien: zitten ze vanavond weer bij Jinek. Dat moet je als serieus medium dus juist niet doen: een podium geven. Daarmee legitimeer je hun verkondiging van onjuistheden als gelijkwaardig aan andere meningen die er in zo'n programma worden geuit. Want morgen zit daar weer iemand die er we'l voor gestudeerd heeft.
ze mogen van mij best bij Jinek zitten. Mits zij de spreekwoordelijke ballen heeft ze helemaal af te branden en ze zichzelf dusdanig als complot idioot voor schut zetten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:02:
[...]

Dan moet hij die aantallen niet glashard beweren, aangezien de wetenschap namelijk zegt dat je immuniteit niet alleen aantoont met alleen een antistoffen test. Het is complexe materie.

Nu zegt hij: Oh, op dit moment heeft x % van de bevolking antistoffen dus dat percentage van de mensen heeft de infectie doorgemaakt terwijl de wetenschap wel degelijk zegt dat de mensen die een besmetting hebben doorgemaakt niet alleen aantoonbaar is door een antistoffen test.
De opname staat nog niet gereed. Maar wat jij "glashard beweren" noemt zal iets geweest zijn als "op basis van de ons beschikbare gegevens, hebben wij een aantal berekend" of iets in die trant.

edit: op de slide staat:

"antistoffen aangetroffen bij
circa 1 miljoen Nederlanders
Ook conform Pienter-RIVM"

Dat is al een slag om de arm. Daarbij gaf hij aan dat er Pienter/RIVM en Sanquin bij elkaar in de buurt zaten. Ik begrijp niet helemaal waar je die stelligheid vandaan denkt te halen.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RobbertC schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:03:
[...]

We staan erbij en kijken er naar, en we doen er helemaal niks aan. Ik krijg weer hetzelfde onbehaaglijke gevoel als in maart, toen het rap de verkeerde kant op ging.
Ik wil en kan en doe er veel aan... maar....

Zoals ik vrijdag na de persco al zei; ik wil graag thuiswerken maar mag het niet (als semi-ambtenaar in het onderwijs). Maar m'n baas wil het niet meer dat ik dat doe. Ook zie ik het op m'n woonwerkverkeer het gewoon weer vanouds druk worden op de weg. Blijkbaar gaat het bij meer werkgevers zo.

Kan rutte mooi concluderen dat 10% van de besmettingen op de werkplek plaatsvinden maar werkgevers boeit dat blijkbaar niet echt.

Wat moet ik dan doen? Ik krijg hier bijna dagelijks meldingen binnen van positief geteste leerlingen en personeelsleden.

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 22-09-2020 15:10 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:59:
[...]

Yep helemaal gelijk, en mensen die niet gestudeerd hebben hebben een hekel aan mensen die wel gestudeerd hebben dus zo'n grietje verkondigd dan voor hun de waarheid https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link echt kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:07:
[...]

De opname staat nog niet gereed. Maar wat jij "glashard beweren" noemt zal iets geweest zijn als "op basis van de ons beschikbare gegevens, hebben wij een aantal berekend" of iets in die trant.

edit: op de slide staat:

"antistoffen aangetroffen bij
circa 1 miljoen Nederlanders
Ook conform Pienter-RIVM"

Dat is al een slag om de arm. Daarbij gaf hij aan dat er Pienter/RIVM en Sanquin bij elkaar in de buurt zaten. Ik begrijp niet helemaal waar je die stelligheid vandaan denkt te halen.
Dus als ik het RIVM moet geloven, is er sinds mei en nu, eind september niemand bijgekomen? De aantallen die zij immers geven zijn gelijk. (mei en sept.)

Dan zou hij voor niet medici (aan wie hij nu presenteert) ook de nuance moeten aanbrengen dat immuniteit niet alleen door de antistoffen aan te tonen is, maar misschien is dat teveel gevraagd.

De tijd zal het leren :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Joker op 22-09-2020 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:11:
[...]

Dus als ik het RIVM moet geloven, is er sinds mei en nu, eind september niemand bijgekomen? De aantallen die zij immers geven zijn gelijk. (mei en sept.)
Als er antistoffen verdwijnen is het gevolg dat er inderdaad ook mensen zijn waarbij eerder wel en nu geen antistoffen meer aan te tonen zijn. Dus ja; het percentage mensen met aantoonbare antistoffen kan prima gelijk blijven.

Dit is niks anders dan een test die Sanquin doet op hun donors. Daar komt een percentage uit rollen, en dat krijg je te zien.

disclaimer: grafiek van testleverancier geen idee hoe goed of slecht dit werkt met Covid, maar voor het idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBppOkNtaYaT2OyFlnVFvj_n8nc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VeZ4nHf0y1CZBxarLeg3AiLb.png?f=user_large

Zo ziet de antistoffen respons er grafisch uit.

bron: https://www.kyvobio.com/l...19-diagnosis-by-2264.html

Je kunt de Politiek/GGD/RIVM een hoop verwijten, maar misplaatste stelligheid hoort daar voor het conto van Van Dissel m.i. niet bij.

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Rekenen kunnen de viruswaanzinnigen; zoals ene Pieter Stuurman op Faceboek :

"In Rotterdam worden (volgens RIVM) 24 op de 100.000 mensen positief getest. Dat is dus 0,024%. Op het totaal aantal inwoners van 650.000 zijn dat dus 156 Rotterdammers.

Volgens RIVM krijgt 98% hiervan géén, of zeer milde klachten. Dat betekent dat slechts 2% hiervan werkelijke gezondheidsklachten krijgt. Dat zijn er dus 3,12. Afgerond 3.

Hiervan zullen er gemiddeld 2 herstellen. Gemiddeld zal er dus één inwoner van Rotterdam overlijden.

De gemiddelde leeftijd van de met COVID overleden personen van de afgelopen weken is iets meer dan 85 jaar, waarbij ook sprake is van andere aandoeningen.

Conclusie:
ALLE maatregelen in Rotterdam zijn gericht op het uitstellen van overlijden van ÉÉN (gemiddeld) 85 jarige bejaarde, die al ziek is. En die dus sowieso binnen korte tijd zal overlijden (wie 85 jaar en ziek is, heeft immers de natuurlijke neiging om op korte termijn te overlijden).

Wie nu nog achter de maatregelen staat, kan simpelweg niet rekenen!"

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05
Gunner schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:08:
[...]
Ik wil en kan en doe er veel aan... maar....

Zoals ik vrijdag na de persco al zei; ik wil graag thuiswerken maar mag het niet (als semi-ambtenaar in het onderwijs). Maar m'n baas wil het niet meer dat ik dat doe. Ook zie ik het op m'n woonwerkverkeer het gewoon weer vanouds druk worden op de weg. Blijkbaar gaat het bij meer werkgevers zo.

Kan rutte mooi concluderen dat 10% van de besmettingen op de werkplek plaatsvinden maar werkgevers boeit dat blijkbaar niet echt.

Wat moet ik dan doen? Ik krijg hier bijna dagelijks meldingen binnen van positief geteste leerlingen en personeelsleden.
Dat is echt treurig management helaas :( Met 'we' bedoel ik vooral de samenleving in zijn geheel, geen individuelen op de verantwoordelijke in de regering/overheid na.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
Het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) schaalt planbare reguliere zorg af. Ook plaatst het ziekenhuis coronapatiënten over naar andere ziekenhuizen. "We hebben last van deze opleving. Het zijn best wel veel patiënten, dat drukt op de capaciteit. Helaas", zegt een woordvoerder na berichtgeving in de Volkskrant.
En in de meest getroffen gebied wordt de zorg alweer afgeschaald. Lekker gedaan jongens!
Ik kan hier echt zo boos om worden. Dit is gewoon te extrapoleren/voorspellen. Maar nee, mensen laten het gewoon weer gebeuren.

Als je dus de 1.5 meter samenleving opzegt, dan gaat dit dus overal gebeuren. Je mag mensen met covid-19 namelijk niet weigeren. Die hebben net zoveel recht op een behandeling. Of wil je iedere opname van covid dan maar niet gaan doen. Dan hebben we het echt over heel veel doden/ zwaar zieken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:56
RobbertC schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:13:
[...]

Dat is echt treurig management helaas :( Met 'we' bedoel ik vooral de samenleving in zijn geheel, geen individuelen op de verantwoordelijke in de regering/overheid na.
Maar dat is nu net een bestaande regel die volledig duidelijk is, werk zoveel mogelijk thuis.
Als daar dan al 10% van de besmettingen terug te vinden zijn dan is het toch wel duidelijk dat het misschien niet de samenleving in z'n geheel is maar wel een flink groot deel van de samenleving dat daar gewoon schijt aan heeft.
Daar valt ook geen beleid op te maken of je moet daadwerkelijk kantoren binnen treden en daar daadwerkelijk gaan controleren wie thuis zou kunnen werken en vervolgens handhaven. Wat dat betreft heeft een groot deel van dit land ook boter op het hoofd, vooral klagen wat men in Den Haag en bij het RIVM allemaal verkeerd doet maar de meest eenvoudige regeltjes aan de laars lappen en dan weer klagen als dat gedrag mede leidt tot strengere maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Merlijn_merlin schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:13:

"In Rotterdam worden (volgens RIVM) 24 op de 100.000 mensen positief getest. Dat is dus 0,024%. Op het totaal aantal inwoners van 650.000 zijn dat dus 156 Rotterdammers.

Volgens RIVM krijgt 98% hiervan géén, of zeer milde klachten. Dat betekent dat slechts 2% hiervan werkelijke gezondheidsklachten krijgt. Dat zijn er dus 3,12. Afgerond 3.

Hiervan zullen er gemiddeld 2 herstellen. Gemiddeld zal er dus één inwoner van Rotterdam overlijden.

De gemiddelde leeftijd van de met COVID overleden personen van de afgelopen weken is iets meer dan 85 jaar, waarbij ook sprake is van andere aandoeningen.

Conclusie:
ALLE maatregelen in Rotterdam zijn gericht op het uitstellen van overlijden van ÉÉN (gemiddeld) 85 jarige bejaarde, die al ziek is. En die dus sowieso binnen korte tijd zal overlijden (wie 85 jaar en ziek is, heeft immers de natuurlijke neiging om op korte termijn te overlijden).

Onder welk aluhoedje haalt men het dikgedrukte vandaan? Want dat is nogal een boude bewering, en cruciaal voor deze berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:45
Adlermann schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:30:
[...]

En in de meest getroffen gebied wordt de zorg alweer afgeschaald. Lekker gedaan jongens!
Ik kan hier echt zo boos om worden. Dit is gewoon te extrapoleren/voorspellen. Maar nee, mensen laten het gewoon weer gebeuren.

Als je dus de 1.5 meter samenleving opzegt, dan gaat dit dus overal gebeuren. Je mag mensen met covid-19 namelijk niet weigeren. Die hebben net zoveel recht op een behandeling. Of wil je iedere opname van covid dan maar niet gaan doen. Dan hebben we het echt over heel veel doden/ zwaar zieken....
Kon je van verre alweer zien aankomen. De eerste van een flinke reeks ziekenhuizen.
Eens zien hoe het opgepakt gaat worden nu de verpleegkundigen de laatste maanden flink geschoffeerd zijn en niet nog een keer dikke overuren gaan draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
autje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:36:
[...]

Onder welk aluhoedje haalt men het dikgedrukte vandaan? Want dat is nogal een boude bewering, en cruciaal voor deze berekening.
Dat komt uit de presentaties die het RIVM elke keer geeft. Befaamde pyramide.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htXqeGzyEZrxXCTmU2UXGB4MV1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnhcffJgfi3sNoJZqfUyfzYe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:37

ThunderNet

Flits!

[...]

Vooral omdat de berekening precies verkeerdom van dat datapunt uitgaat... Mensen die geen klachten hebben, worden ook niet getest.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
[...]

Mooie is, als je geen klachten heb ga je niet testen......dus die mensen zitten daar niet eens tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

[...]

Zie de presentatie van RIVM: Joker (hier boven heeft de screenshot).

Ach, Autje, de viruswaanzinners gebruiken RIVM cijfers alleen als dat hun uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Merlijn_merlin schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:13:

98% zijn de mensen die niet in het ziekenhuis komen te liggen inderdaad.
2% krijgt ernstige klachten waarmee ze in het ziekenhuis komen.
Per dag, met exponentiele groei als mensen niet op de beperkingen letten ;)

Conclusie:

Niet echt, de exponentiele groei van een virus gaat ook gewoon door, 24 -> 48 -> 96 => doden 1 => 2 => 4
etc.

Antwoord is dus niet zo moeilijk iig, maar ene Pieter Stuurman luistert vast niet :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dus 1 miljoen besmettingen met 6281 doden.

Dat is een sterftecijfer van 0,628%, valt reuze mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Merlijn_merlin schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:47:
[...]

Zie de presentatie van RIVM: Joker (hier boven heeft de screenshot).

Ach, Autje, de viruswaanzinners gebruiken RIVM cijfers alleen als dat hun uitkomt.
Op zich wel, maar gebruik dan de getallen wel een beetje minder doorzichtig :P.

Als 0,35% doodgaat, en er zijn 650.000 Rotterdammers, dan gaan er dus uiteindelijk 2275 Rotterdammers dood, en er komen er 13.000 in het ziekenhuis (dat is incl. de doden). Zo moeilijk is het niet.

Of dat veel of erg is kun je over twisten. Maar 13.000 Rotterdammers tegelijk in het ziekenhuis.... Ik weet niet of Leon Zwiers nog wat ruimte heeft? (Rotterdam, toch?)

Ik kan eigenlijk uit het plaatje niet halen of die pyramide betrekking heeft op Nederland of wereldwijd. Omdat die cijfers rechtsboven wel op de wereldwijde cijfers gebaseerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
Ernemmer schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:52:

Lijkt wel een dejavu te worden van maart :)

Viel allemaal ook reuze mee inderdaad in de ziekenhuizen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
YakuzA schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:50:
[...]

98% zijn de mensen die niet in het ziekenhuis komen te liggen inderdaad.
2% krijgt ernstige klachten waarmee ze in het ziekenhuis komen.

[...]

Per dag, met exponentiele groei als mensen niet op de beperkingen letten ;)

[...]

Niet echt, de exponentiele groei van een virus gaat ook gewoon door, 24 -> 48 -> 96 => doden 1 => 2 => 4
etc.

Antwoord is dus niet zo moeilijk iig, maar ene Pieter Stuurman luistert vast niet :)
Nope. Dan ga je er namelijk van uit dat de spreiding gelijkwaardig zal zijn in de groep en dat het aantal risicogevallen of zwakkeren ook gelijkmatig exponentieel toeneemt. Zal in de realiteit vast meer toenemen in de jongeren groepen en wat minder in de oudere/risico groepen. Deze worden nu mag ik hopen beter beschermd en hoe onaardig het ook klinkt, die groep die overlijden van dit virus wordt ook steeds kleiner natuurlijk.

Er zijn gewoon heel veel variabelen in deze rekensom... Laten we niet vergeten dat heel veel formules en voorspellingen van het voorjaar ook niet uit zijn gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.Joker op 22-09-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

autje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:53:
[...]

Als 0,35% doodgaat, en er zijn 650.000 Rotterdammers, dan gaan er dus uiteindelijk 2275 Rotterdammers dood, en er komen er 13.000 in het ziekenhuis (dat is incl. de doden). Zo moeilijk is het niet.

Of dat veel of erg is kun je over twisten. Maar 13.000 Rotterdammers tegelijk in het ziekenhuis.... Ik weet niet of Leon Zwiers nog wat ruimte heeft? (Rotterdam, toch?)

Ik kan eigenlijk uit het plaatje niet halen of die pyramide betrekking heeft op Nederland of wereldwijd. Omdat die cijfers rechtsboven wel op de wereldwijde cijfers gebaseerd zijn.
En als er behoefte is voor 13.000 plekken in het ziekenhuis, hoeveel kunnen er overleven als ik er geen middelen beschikbaar zijn voor die 13.000?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:53:
[...]

Lijkt wel een dejavu te worden van maart :)

Viel allemaal ook reuze mee inderdaad in de ziekenhuizen toen.
Dat krijg je als je het virus niet gewoon zijn werk laat doen, nu kom je niet aan voldoende immuniteit. Ben ook bang dat dit in maart het geval is geweest, hopelijk nu wel een kans (en dus geen lockdown)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:52:

Bekend sterfte cijfer ja.
En dat valt mee, totdat je in korte tijd die lijken weg moet werken. Bovenop de normale sterfte.

En mind you, met een zorg die nog enigszins overeind bleef. Was die ingestort had het er anders uit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
ThunderNet schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:54:
[...]

En als er behoefte is voor 13.000 plekken in het ziekenhuis, hoeveel kunnen er overleven als ik er geen middelen beschikbaar zijn voor die 13.000?
Dat moet je aan die virusdwaas vragen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:55:
[...]

En dat valt mee, totdat je in korte tijd die lijken weg moet werken. Bovenop de normale sterfte.

En mind you, met een zorg die nog enigszins overeind bleef. Was die ingestort had het er anders uit gezien.
Dat mag ook wel voor de 100 miljard die dit geintje kost.

En dan is de economische krimp nog niet eens meegerekend.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 22-09-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
[...]

In Duitsland zijn ze vanaf het begin al veel gaan testen, daar liggen die sterftecijfers vele malen lager. Er valt niet veel zinnigs over de IFR te zeggen als je niet weet hoeveel besmettingen er zijn geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bvbal79
tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:55:
[...]

Dat krijg je als je het virus niet gewoon zijn werk laat doen, nu kom je niet aan voldoende immuniteit. Ben ook bang dat dit in maart het geval is geweest, hopelijk nu wel een kans (en dus geen lockdown)
Ben je nu serieus? Op deze manier verdubbeld (wrs 10x zo hoog als het exponentieel is) je sterftecijfer omdat we geen IC bedden hebben alfred jodocus kwak

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 22-09-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

[...]

Gelukkig nu betere behandeling en minder ligdagen.

Mensen blijven doodgaan, de mensen die door Covid sterven, sterven later niet en dan hoef je dus minder lijken weg te werken.

Dus zolang het percentage meevalt <2% valt het inderdaad erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Mr.Joker schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:56:
[...]

In Duitsland zijn ze vanaf het begin al veel gaan testen, daar liggen die sterftecijfers vele malen lager. Er valt niet veel zinnigs over de IFR te zeggen als je niet weet hoeveel besmettingen er zijn geweest.
Duitsers houden zich aan de regels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:58:
[...]

Dat heeft vrij weinig te maken met de IFR van een ziekte. (Variabelen zoals de gemiddelde leeftijd van een populatie/comoborbideiten etc. daar gelaten)

Blijkbaar heb je ook de grote demonstraties in Duitsland gemist...

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Joker op 22-09-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:58:
[...]

Gelukkig nu betere behandeling en minder ligdagen.

Mensen blijven doodgaan, de mensen die door Covid sterven, sterven later niet en dan hoef je dus minder lijken weg te werken.

Dus zolang het percentage meevalt <2% valt het inderdaad erg mee.
Uhm...dus de mensen die op de IC belanden 50-70 jaar categorie...zouden eigenlijk dus toch al 2 of 3 maanden later sterven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Mr.Joker schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:00:
[...]

Dat heeft vrij weinig te maken met de IFR van een ziekte. (Variabelen zoals de gemiddelde leeftijd van een populatie/comoborbideiten etc. daar gelaten)

Blijkbaar heb je ook de grote demonstraties in Duitsland gemist...
het was sarcastisch bedoeld, never mind. demonstaties dragen trouwens niet bij lijkt het aan de corona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:06:
[...]

het was sarcastisch bedoeld, never mind. demonstaties dragen trouwens niet bij lijkt het aan de corona
Ging me er meer om dat het niet zo is dat elk volk zich zo netjes aan de regels houdt... Duitsers misschien meer, maar als je naar FR/SP/IT kijkt, die mondkapjes die verkeerd worden gebruikt, af worden gedaan als men moet hoesten of niezen _/-\o_

Blijkbaar zit het ook in het aard van het beestje dat je de maatregelen niet zo lang kan vol houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:01:
[...]

Uhm...dus de mensen die op de IC belanden 50-70 jaar categorie...zouden eigenlijk dus toch al 2 of 3 maanden later sterven?
Verder niet zo relevant, maar op een 'x' later tijdstip verlagen hierdoor de normale sterfgevallen.

Er moet een bepaalde acceptatie komen dat we niet iedereen kunnen redden en dat dit ook niet (teveel) ten koste zou moeten gaan van andere zorg, geluk en welzijn van de bevolking die niet getroffen wordt. Wanneer we het dan over 0,05% van de bevolking hebben kan je je denk ik wel afvragen of de zware maatregelen nodig zijn (lockdown, beperking van zorg, isoleren ouderen) en of de maatregelen niet veel erger zijn dan het hele virus.

Dan heb ik het verder nog niet over de persoonlijke financiële malaise en de rekening die in de toekomst moet worden betaald voor het terugbetalingen van de leningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:13:
[...]

Verder niet zo relevant, maar op een 'x' later tijdstip verlagen hierdoor de normale sterfgevallen.
De cijfers laten iets anders zien:
NL:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhN3aqldVEayUj9YRvjttUm5VUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RjN3ViPkhO2fgiWAOyUD5Fg9.png?f=user_large

Euromomo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKEQNI1OLoLuHa6w4mORXHR5Kfc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/buTdjMVQfrfKAnOVcwdXI3g7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
autje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:56:
[...]

Kun je een link geven waarin staat dat bijna de helft van de corona patiënten geen symptomen vertoont?
Stukje van National Geographic met links in artikel. De Amerikaanse CDC begroot dit aantal op 40%.

Ander stukje in Science over de relatie tussen asymptomatische corona patienten en de rol van verkoudheidsvirussen. Dit gaat ook in op de grote hoeveelheid personen die geen symptomen vertoond.

In de Washington Post is in dit artikel een samenvatting met statistieken van diverse studies over asymptomatische dragers. In verband met paywall moet je deze even InPrivate openen.
gambieter schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:06:
Begin van het jaar werkten deze lui nog voor het RIVM. De rijksoverheid heeft schijnbaar flink betaald aan populaire Nederlandse influencers om de coronamaatregelen te promoten. Hoe nuttig dat geld besteed is kan je ook vragen bij stellen.
RodeStabilo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:47:
Het management van Famke Louise ontving eerder dit jaar 31.000 euro overheidssteun, om de coronacrisis te overleven. Rapper Bizzey, een van de andere actievoerende BN’ers, maakte gebruik van 18.000 euro overheidssteun.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit geld ten gunste kwam van de artiesten. Managementbureaus zullen ook die regelingen gebruikt hebben omdat ze personeel hadden maar er geen werk voor hadden. Concerten zijn ook en masse afgezegd dus de inkomsten zijn daar ook naar een dieptepunt gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:15:
[...]

De cijfers laten iets anders zien:

[Afbeelding]
Maar je bent het toch wel eens dat wanneer iemand dood gaat deze niet op een later moment nog een keer dood kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:16:
[...]

Maar je bent het toch wel eens dat wanneer iemand dood gaat deze niet op een later moment nog een keer dood kan gaan?
Ja uiteraard. Maar waar je bij een griepseizoen ziet dat er mensen een paar weken of maanden eerder sterven, en dus na een piek een vergelijkbare dip volgt, laten de cijfers dat nu niet zien.

Je hebt het dus niet over een beetje eerder overlijden, maar over flink eerder overlijden.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:58:
[...]

Yeah, no.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

autje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:53:
[...]

Rustig maar ! Er zijn afgelopen 14 dagen in rotterdam volgens RIM: 1709 positieve gevallen, 23 opnames (1,3% van besmettingen) en 1 persoon (< 0,1% van de besmettingen) is overleden.
Natuurlijk lopen ziekenhuisopnamen en doden achter. Dat 13.000 rotterdammers opgenomen gaan worden de komende tijd is wel erg onwaarschijnlijk; dat betekent dat alle Rotterdammers de komende tijd 100% positieve test uitslag krijgen. Dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik denk dat de fataliteit van Covid nu bijna dat van een griep benaderd. Al is Covid-19 wel een stuk geniepiger. In elk geval is het draagvlak weg om strenge lockdownachtige maatregelen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Merlijn_merlin schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:19:
[...]

Rustig maar ! Er zijn afgelopen 14 dagen in rotterdam volgens RIM: 1709 positieve gevallen, 23 opnames (1,3% van besmettingen) en 1 persoon (< 0,1% van de besmettingen) is overleden.
Natuurlijk lopen ziekenhuisopnamen en doden achter. Dat 13.000 rotterdammers opgenomen gaan worden de komende tijd is wel erg onwaarschijnlijk; dat betekent dat alle Rotterdammers de komende tijd 100% positieve test uitslag krijgen. Dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik denk dat de fataliteit van Covid nu bijna dat van een griep benaderd. Al is Covid-19 wel een stuk geniepiger. In elk geval is het draagvlak weg om strenge lockdownachtige maatregelen te nemen.
nee, dat is niet 1.3% van de besmettingen. Dat is 1,3% van de positief geteste gevallen. Niet iedereen die besmet is wordt getest, en de asymptotische besmettingen al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
[...]

Het idee achter mijn opmerking was de berekening van die Viruswaanzinnige, die vindt dat we alles weer los moeten laten. Dan heb je die 13.000 waarschijnlijk wel in korte tijd allemaal voor de poorten van de ziekenhuizen staan.

Spreiden is het devies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:54:
@BarôZZa dat beleid is in beginsel helemaal zo wankel niet. Het gaat mis bij de verschillende belangen die daar nog een plasje overheen doen.

'de economie moet niet in elkaar storten' zullen de meeste het dan nog wel over eens kunnen worden. Maar 'ik moet op vakantie', 'ik moet naar een voetbalstadion', 'ik moet naar de kroeg tot in de late uurtjes', 'ik moet een huisfeest vieren' en 'ik moet bij iemand op schoot' zijn dan ineens allemaal wel erg tegenstrijdig.
Wat in mijn ogen ons beleid heel wankel maakte was de focus op een enkele maatregel in plaats van op het doel met meerdere maatregelen om dat te ondersteunen. Welke dat zijn kan je daan aanpassen aan de huidige kennis, zonder dat je jezelf in de voet hoeft te schieten. En doordat dat de hoofdpijker was, is het meteen een groot probleem als blijkt dat die maatregel minder goed nageleefd wordt. Er is geen fallback.

Het enige wat er dan nog gedaan kan worden is smeken in een persconferentie of mensen zich aan de regels willen houden.

Wat die maatregel mij vooral vertelde was dat we eigenlijk totaal geen middelen hadden om het te bestrijden.
Laguna schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:06:
@BarôZZa ik vind het anders een prima beleid tot nog toe (met heel veel leermomenten). Al vind ik wel dat ze naïef zijn geweest met het toestaan van zoveel supporters bij een voetbalwedstrijd, die mensen moeten allemaal op hun plek blijven zitten en voorzien worden van mondkapjes of anders weer voetballen zonder publiek. Tevens zijn ze bij het OMT de mist ingegaan met de inschatting van het aantal benodigde testen zoals Ann Vossen gisteravond bij Jinek heeft toegegeven. Momenteel is men druk bezig om de benodigde capaciteit zo snel mogelijk uit te breiden. Voor een tweede lockdown is sowieso geen draagvlak en is ook nog niet nodig. Dat moet je echt als laatste redmiddel zien.

Van Taiwan valt veel te leren. Zij waren veel beter voorbereid, zijn niet afhankelijk van de WHO en hadden geen super spread events, zoals wij hier wel hebben gehad door carnaval en wintersport. Waarna het kwaad reeds geschied was en we op voor ons onbekend terrein waren beland met alle gevolgen van dien.
Dat mag je uiteraard vinden. Maar aangezien we het in Nederland altijd hebben over de wetenschap en er hier veel op de borst geklopt wordt, vraag ik me alleen af wat de criteria dan zijn.

Van Dissel vandaag ook weer. Met de oude maatregelen wisten we het terug te bringen, dus dat is voldoende. In andere landen stijgt het ook. Wat hij niet zegt is dat het in andere landen minder hard stijgt en dat andere landen het stukken beter hebben gedaan. Het criterium zou niet moeten zijn of het ooit omlaag gaat, maar hoe snel en efficiënt.

Los van de Aziatische landen kan je ook gewoon kijken naar een land als Duitsland dat het gewoon veel beter doet. Niet een paar procent, niet tientallen procenten, maar meerdere keren minder besmettingen/doden per inwoner. We hebben nu weer meer besmettingen in heel Duitsland. Roepen dat het in Duitsland ook stijgt is niet het hele verhaal vertellen. Sinds wanneer is factor 3 slechter ineens prima?

Het voetbalverhaal is ook tekenend. Hoe kom je erbij dat dit het moment is om daarmee te experimenteren? En dan klagen over juichende supporters, hoe ver moet je van de realiteit vandaan zitten als je dat verbaast? Wat verwacht je van voetbalsupporters? Daarnaast heb je je nu weer in een benarde positie gewurmd. Vast beste bedoelingen, maar zie het nu maar eens terug te draaien, dat is een groter probleem dan wanneer het uitgesteld was om de stadions weer te openen. Iets opnieuw afpakken stuit alleen maar op nog meer verzet. Dus nu is het weer aanmodderen geblazen. En dan zal je merken dat ze uberhaupt geen mogelijkheid hebben om juichen te verbieden. Zit je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Als dat het geval blijkt dan is het mooi meegenomen, maar voorlopig moet je met de maatregelen gewoon rekening ermee houden dat er niets is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
CMD-Snake schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:16:
[...]

Stukje van National Geographic met links in artikel. De Amerikaanse CDC begroot dit aantal op 40%.

Ander stukje in Science over de relatie tussen asymptomatische corona patienten en de rol van verkoudheidsvirussen. Dit gaat ook in op de grote hoeveelheid personen die geen symptomen vertoond.

In de Washington Post is in dit artikel een samenvatting met statistieken van diverse studies over asymptomatische dragers. In verband met paywall moet je deze even InPrivate openen.

[...]
Thanks!

Wel een belangrijke toevoeging meteen daaronder in het NatGeo artikel:
Yet there’s little consensus among researchers, especially those who study influenza, about how contagious these silent cases are.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
autje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:23:
[...]

Het idee achter mijn opmerking was de berekening van die Viruswaanzinnige, die vindt dat we alles weer los moeten laten. Dan heb je die 13.000 waarschijnlijk wel in korte tijd allemaal voor de poorten van de ziekenhuizen staan.

Spreiden is het devies.
De situatie in Madrid:

Normale zorg staat zwaar onder druk; icu's weer vol met covid-19 patienten.

https://translate.google....tal-12-octubre_2754336%2F

Dit is wat er gebeurt als het virus niet onder controle is. Bereid je maar gewoon weer voor op een lockdown als we ons gedrag NIET HEEL SNEL aanpassen.

Wil ik een lockdown: nee natuurlijk niet. Ik heb geen zin in een diepe depressie. Maar er is een way out. Gewoon de 1.5 meter volhouden. Hoe naar het ook voor je is. Want het alternatief is nog veel vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 13:11

Metro2002

Memento mori

MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:17:
[...]

Ja uiteraard. Maar waar je bij een griepseizoen ziet dat er mensen een paar weken of maanden eerder sterven, en dus na een piek een vergelijkbare dip volgt, laten de cijfers dat nu niet zien.

Je hebt het dus niet over een beetje eerder overlijden, maar over flink eerder overlijden.
In elk geval tijdens de eerste piek werd het wel degelijk geconstateerd.

https://nos.nl/artikel/23...e-week-achter-elkaar.html

https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 22-09-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Adlermann schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:30:
[...]

De situatie in Madrid:

Dit is wat er gebeurt als het virus niet onder controle is. Bereid je maar gewoon weer voor op een lockdown als we ons gedrag NIET HEEL SNEL aanpassen.

Wil ik een lockdown: nee natuurlijk niet. Ik heb geen zin in een diepe depressie. Maar er is een way out. Gewoon de 1.5 meter volhouden. Hoe naar het ook voor je is. Want het alternatief is nog veel vervelender.
Die 1.5 m werkt niet bij jongeren blijkbaar....maar er bestaat een groter probleem wat ik vandaag besprak met mijn collega's van in de 40-50 jaar. Ze hebben allemaal pubers in huis. Daar lukt dus 1.5m dus ook niet

we gaan dus een ziekenhuisopname/IC piek zijn in deze leeftijdscategorie ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
autje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:27:
Wel een belangrijke toevoeging meteen daaronder in het NatGeo artikel:
De rol van de asymptomatische patiënt is nog onduidelijk. Niet alleen in de zin van verspreiding, maar ook waarom deze mensen geen last ondervinden. Het antwoord daarop kan ook meer inzicht geven in het virus en eventuele behandelingen.
bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:34:
Die 1.5 m werkt niet bij jongeren blijkbaar....maar er bestaat een groter probleem wat ik vandaag besprak met mijn collega's van in de 40-50 jaar. Ze hebben allemaal pubers in huis. Daar lukt dus 1.5m dus ook niet
Ook zonder pubers hebben ouderen ook moeite met de 1,5 meter. Als ik in de supermarkt sta zijn er genoeg mensen van 40+ die ook rustig langs je schuiven of even tussendoor duiken om iets uit het schap te pakken. Constant 1,5 meter lukt niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik geef je nota bene de recente grafieken, die het tegendeel laten zien. Ook op europees niveau. Wat voegt een oud bericht op microniveau hieraan toe? :?

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2020 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

bvbal79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:34:
[...]

Dat is natuurlijk ook een ding: Je kan zelf 1,5 meter afstand proberen te houden, maar als anderen lopen te bumperkleven heb je nog altijd een probleem.

Tenzij je een hoepel om je lijf heen hangt of om je heen gaat slaan als iemand te dichtbij komt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Adlermann schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:30:
[...]

De situatie in Madrid:

Of dit is juist het gevolg van een lockdown. Geen immuniteit opgebouwd onder de bevolking (ook onder niet-kwetsbaren) en vernieuwde snelle verspreiding van het virus bij het loslaten van de maatregelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:10:
[...]

Yep helemaal gelijk, en mensen die niet gestudeerd hebben hebben een hekel aan mensen die wel gestudeerd hebben dus zo'n grietje verkondigd dan voor hun de waarheid https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link echt kansloos.
Gelukkig zijn er ook BN'ers die wel nog verstand hebben: https://www.instagram.com/p/CFcDKLWA1Hi/
brittdekker92
Geverifieerd
Hoi lieve lieve volgers. Velen van jullie zien bij artiesten waar jullie tegenop kijken de hashtag #ikdoenietmeermee voorbij komen. Aangezien jullie, mijn volgers, tot dezelfde doelgroep behoren voel ik me verplicht er iets over te zeggen. Dit is mijn moeder afgelopen Pasen op de IC. Iets wat ik haar en alle IC-collega’s in ons land nooit meer gun. Zij zijn degene die voor familieleden via FaceTime de laatste woorden moesten doorgeven aan hun naasten (ouders,broers,zussen,geliefde,beste vrienden) die elk moment konden overlijden. Helemaal alleen. Keiharde werkers die bijna niet meer thuis waren om alle patiënten zo goed mogelijk te verzorgen en op te vangen. Maak je eigen keuzes maar ik hoop dat jullie wel “ mee blijven doen “ om alle kwetsbare mensen om ons heen en alle mensen in de zorg te beschermen. #ikdoewelmee
Britt is volgens mij veel slimmer dan ze zich voor doet in al die shows :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:27
[...]

Op zich denk ik dat je gelijk hebt, mits de zorg het aan kan; En daar zit 'm juist de crux. Want laten we er voor het gemak van uit gaan dat Covid & influenza verder hetzelfde zijn. Verglijkbare overlijdenskans; 't is allebei best wel besmettelijk, maar, én nu komen de belangrijkste verschillen, na een besmetting ben je niet volledig immuun, maar wel tijdelijk en 't lijkt erop dat de klachten ook minder heftig zijn als je toch een herbesmetting hebt én hetzelfde geldt voor een vaccin.

Bij influenza heeft een groot deel van de bevolking, en dan met name in de risicogroep, het virus/ of een vergelijkbare variant én al eerder gehad én je kan je in laten enten. Dus de groep die ernstige klachten zal krijgen van een influenza-besmetting zal, met name in de risicogroepen, veel lager zijn;
Bij een heftige griepvolg zitten de ziekenhuizen nog wel eens op/ richting de max van hun capaciteit.

Dus nu hebben we een virus, dat bij goede zorg, net zo dodelijk is; Maar de zorg kan het, gegeven bovenstaande niet aan. Dus de zorg raakt overbelast - ook omdat er meer zorgpersoneel uit zal vallen - en er vallen dus veel meer doden.

Maar ik denk niet dat we ooit van covid afkomen, het zal een seizoensziekte zijn die in golven komt, mede afhankelijk van de immuniteitsduur, de mutaties die op treden waardoor immuniteit minder opspeelt. De behandelingen worden beter en hopelijk binnenkort een vaccin; Tot dat moment, of we meerdere golven hebben gehad en er een soort van natuurlijke immuniteit is opgebouwd waardoor de pieken lager worden, zullen we ermee moeten dealen. En voor komend najaar/ winter betekent dat in mijn ogen de keuze uit 2 opties:
A. Strenge maatregelen om het virus enigszins onder controle te houden, waardoor de zorg niet overbelast raakt en de sterfte mee valt;
B. Geen/ niet ver genoeg gaande maatregelen, waardoor de zorg overbelast raakt en de sterfte duidelijk hoger zal zijn.

Als nu inderdaad 1 - 1,5 miljoen van de mensen het gehad heeft, zijn er nog zo'n 15 á 16 miljoen te gaan. Inschatting is dat bij ca. 60% er immuniteit optreedt, dus nog zo'n 50% te gaan.
Dat zijn dus 8 miljoen ziektegevallen waarvan ca. 2% ziekenhuiszorg (160k) en 0,5% IC-zorg (40k) nodig heeft. Verspreiden we dat over de komende 20 weken, met een ligtijd van een week, wat ongeveer de laatste cijfers zijn, dan hebben we dus 8k ziekenhuisbedden en 2k IC-bedden nodig die continue bezet zijn voor corona. Maar uiteraard heeft zoiets een curve, waardoor de piek aanmerkelijk hoger zal liggen voor 4-8 weken en de rest van de tijd lager. In de voorjaarspiek zaten we op 600 opnames per dag in 't ziekenhuis, dus 4k op weekbasis en op de IC kunnen we er max, met veel moeite, zo'n 1.500 kwijt;

Mijn vermoeden is dat een groot deel wat er boven komt overlijd. Dan spreek je zo over gemiddeld 4.5k extra doden per week voor 20 weken lang. Dat zijn bijna 100k doden.

Als we de huidige trend doorzetten, 60% stijging week op week (met beperkte testcapaciteit, dus mogelijk hoger), dan zitten we deze week op ca 20k zieken (dus 500 opnames een week later, want tussen ziek worden en ziekenhuisopname zit vertraging), de week erna 32k en die 500 opnames, de 2e week van oktober op 50k en 800 opnames en nog 3 weken later, de 1e week van november 200k opnames en 3k ziekenhuisopnames.

Bij ongewijzigd beleid crasht dus eind oktober/ begin november de zorg. En van de 2e/ 3e week van november de uitvaartzorg.

3 opties die dit voorkomen:
- m'n model is fout en te fatalistisch - en dit vraag ik me af, want volgens mij ben ik nog redelijk positief in m'n berekeningen
- er komt een vaccin
- er komen weer fors strengere maatregelen, maar bovenal we komen ze ook na.

korte edit:
Ik ben niet voor een volledige lockdown, want de schade daarvan is in mijn ogen ook veel te groot; Ik ben voor duidelijke maatregelen die we wel nakomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
tuinïnen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:48:
[...]

Of dit is juist het gevolg van een lockdown. Geen immuniteit opgebouwd onder de bevolking (ook onder niet-kwetsbaren) en vernieuwde snelle verspreiding van het virus bij het loslaten van de maatregelen.
Echt, je denkt te simpel. Als die mensen dat virus eerder hadden gekregen, dan waren ze alleen eerder opgenomen geweest........

Als je geen lockdown had gehad, dan was alles helemaal ingestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 13:11

Metro2002

Memento mori

MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:37:
[...]

Ik geef je nota bene de recente grafieken, die het tegendeel laten zien. Ook op europees niveau. Wat voegt een oud bericht op microniveau hieraan toe? :?
Ik kan weinig afleiden uit zulke grove grafieken. En daarbij, stel dat al die mensen dit jaar zouden overlijden tijdens bv de eerste de beste heftige griepgolf dan zie je dat uiteraard nu nog niet terug in de grafieken omdat de griepgolf nog moet komen.

Uit mijn eerste link kan je in elk geval afleiden dat het merendeel van de mensen die overlijden onderliggend lijden hadden en dus 'een keer in de nabije toekomst' zouden zijn overleden en die 'keer in de toekomst' hoeft natuurlijk niet direct de maand erna te zijn.
Pagina: 1 ... 76 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic