Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.615 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:49:
Niet om aan te zien dit debat.. Baudet moet net zo goed z'n mond houden. Omhelst ook Jan en alleman.

En Grapperhaus maar stotteren en excuses verzinnen waarom hij niet bewust bezig is geweest maar een ander wel.

Op het moment dat je een hand wilt gaan geven, of er überhaupt aan denkt om te gaan knuffelen weet je dat je bewust bezig bent, mag ik toch hopen na 6 maanden gehamer.

Gaat ie ook nog hoesten.. dat wordt morgen testen :D

Hoe moeilijk is het Grapperhaus, om een vraag te beantwoorden? Ik ga zo wel weer wat anders kijken :D dit trek ik te slecht.

Gaat ook wel makkelijk voor hem, 3x dezelfde lastige vraag. Geen antwoord geven, dus de voorzitter geeft de volgende vrager maar het woord. Ik zie een motie van wantrouwen aankomen.
Leugenaar Grapperhaus moet hoognodig in de leer bij de VVD om beter te liegen.

Tenenkrommende vertoning dit.

Hij sorteert zelf al meermaals voor om zijn Coronaportefeuille af te staan. Het is wachten tot iemand het inkopt.

De minister liegt ook structureel over het beleid m.b.t. beboeten. * Rukapul kent een beboete 15-jarige. Betreffend meisje was in de buurt aan het skaten met 2 minderjarige vrienden en zonder waarschuwing beboet wegens geen afstand houden met daar bovenop een boete voor het niet kunnen tonen van een identificatiebewijs. Op kinderen jagen terwijl de minister zelf min of meer een Corona-party geeft is een beetje veel bah. En vervolgens veegt hij in de kamer zijn straatje leeg door het af te schuiven op 1) de BOA, 2) officier van justitie, 3) de rechter. WTF

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 02-09-2020 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Nou, dit valt inderdaad niet mee... Deze vraagstelling van van Kooten is vrij simpel te pareren, maar er komt vrij weinig inhoudelijke respons. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Er is ook gewoon geen goed antwoord/excuus op wat hij heeft gedaan. Je kunt wel lullen als brugman maar aan het einde van de dag heeft hij gewoon vollop en meerdermaals de basisregels overtreden die al 6!! Maanden!! elke dag overal te lezen vallen. En dat als minister.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:01

St@m

@ Your Service

Uitstekende vraagstelling van Klaver, Grapperhaus weer bijna huilen. Er zal wel geen antwoord komen.

Edit:
Ah verkiezingstijd, Klaver grijpt nog even zijn kans :D

[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 21:22 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Basekid schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:18:
Er is ook gewoon geen goed antwoord/excuus op wat hij heeft gedaan. Je kunt wel lullen als brugman maar aan het einde van de dag heeft hij gewoon vollop en meerdermaals de basisregels overtreden die al 6!! Maanden!! elke dag overal te lezen vallen. En dat als minister.
Nee eens, maar dat stadium zijn we m.i. al voorbij.

Als er dan gevraagd wordt waarom er geen boete is gegeven is het antwoord dan toch simpelweg dat er geen handhaving aanwezig was, en er op het moment zelf een overtreding moet worden geconstateerd. Of weet ik veel welke wettelijke basis je eraan wilt hangen :X

Klaver idd slim aan het voeren.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 02-09-2020 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik denk dat hij de portefeuille maar moet neerleggen, hij heeft er inderdaad al een paar keer naar gehint. (Als dat kan)

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 21:28 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
In o.a NZ, en Ierland (en nog wat andere plekken?) zijn er ministers om precies dit soort zaken afgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Basekid schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:30:
In o.a NZ, en Ierland (en nog wat andere plekken?) zijn er ministers om precies dit soort zaken afgetreden.
UK? _O-

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Basekid schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:30:
Ik doelde meer op echt alleen de portefeuille, maar dat zal wel lastig zijn.

Edit:
Jeetje, dit gaat nog wel even duren.

Edit:
Eigenlijk zegt Grapperhaus nu dat hij gewoon een 'scheit-aan-corona-feestje' heeft gehouden :p we wachten de rest van de foto's af waar die op staat te zoenen ofzo. Alleen de muziek ontbrak. :p maar dan wel onbewust.

[ Voor 31% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:34:
[...]

Ik doelde meer op echt alleen de portefeuille, maar dat zal wel lastig zijn.

Edit:
Jeetje, dit gaat nog wel even duren.

Edit:
Eigenlijk zegt Grapperhaus nu dat hij gewoon een 'scheit-aan-corona-feestje' heeft gehouden :p we wachten de rest van de foto's af waar die op staat te zoenen ofzo. Alleen de muziek ontbrak. :p
Wat als ik nu eens inzet op een demissionair Rutte 2 per 1 oktober?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
Van der Staaij zette hem mooi klem. Grapperhaus blijft erom heen draaien wat er verder wel of niet is gebeurd. Tevens lijkt het zo te zijn dat wat anderen doen 'intentioneel' is en dat zijn welbewuste feestje, welbewuste handgeven en welbewuste knuffels niet intentioneel zijn (3x!).

Ook niemand aanwezig in rol de rol van handhaver 8)7 Terwijl dat supersimpel te regelen in eigen kring of door de locatie (eigenhandig geobserveerd). Designed to fail -> intentioneel.

edit:
zelfs kamervoorzitter Arib handhaaft net met soepele hand als Krol (risicocategorie :P) geen afstand houdt in de Kamer.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 02-09-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nou, het wordt er allemaal niet beter op. Morgen gehaktdag in de kranten en Nederlanders gaan nog losser. Je kan voortaan gewoon zeggen dat het niet-intentioneel was.

Mijn verwachting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Als minister heb je een voorbeeldfunctie.

Waarom deze discussie dan nog?

De beste man heeft al zijn geloofwaardigheid en voorbeeldfunctie verloren. En daar hoort het aftreden bij. Het is het niet een of ander. En als minister heb je beide nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MoldyInko schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:23:
Als minister heb je een voorbeeldfunctie.

Waarom deze discussie dan nog?

De beste man heeft al zijn geloofwaardigheid en voorbeeldfunctie verloren. En daar hoort het aftreden bij. Het is het niet een of ander. En als minister heb je beide nodig.
Jawel, het is maar een deukje en hij van WC-eend vindt dat hij het vertrouwen nog heeft van de bevolking. Ff uitdeuken en gaan.

/s

Edit: 2 waarschuwingen moet een handhaver dus geven, daarna is het pas intentioneel. Ik ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Grapperhaus heeft een bord voor zijn kop als het gaat om dat strafblad. Ik kan niet anders concluderen dat hij wil dat mensen keihard moeten bloeden voor hun overtreding. Het was al belachelijk vanaf dag 1, maar er wordt maar aan vastgehouden. In de coronawet is het ook expliciet opgenomen. Wat het oplevert is mij niet duidelijk, behalve tussen de 17.000 en 23.000 zware jongens erbij.

Geef hem alsjeblieft ook dan zo'n boete, foto is meer als genoeg bewijs. Hij wil dat we hem vergeven, maar kennelijk hoeven we niets terug te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Buiten dat bord heeft hij (en Rutte) nog een bord voor z'n bord dat hij denkt dat het merendeel van de mensen hem nog serieus neemt.

Wat Wilders zegt, ze hebben geen idee. Totaal geen idee.
En dat vind ik best wel schokkend. Geen feeling met wat er daadwerkelijk speelt.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:47
CMD-Snake schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:44:
Geef hem alsjeblieft ook dan zo'n boete, foto is meer als genoeg bewijs. Hij wil dat we hem vergeven, maar kennelijk hoeven we niets terug te verwachten.
Het grote probleem als wij foto's ook toe gaan staan om Corona-boete te verkrijgen, is dat er een precedent kan worden gemaakt.
En dan kunnen mensen die op foto's ook niet zich aan de Corona regels houden ook de boete krijgen.

Terwijl het nu (gelukkig) nog een staande-houding/heterdaadje boete is.
Wat ik soms ook nog wel lastig vind aangezien BOA's soms "verkeerd" uit de hoek kunnen komen, maar dat is een andere discussie eigenlijk.

Ik ben wel van mening dat Grappenhaus politiek gezien zijn positie kwijt is, maar ik hoop serieus niet dat het ook juridische gevolgen kan hebben, aangezien het dus een glijdende schaal gaat worden

[ Voor 23% gewijzigd door Ryur op 02-09-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:48:
Buiten dat bord heeft hij (en Rutte) nog een bord voor z'n bord dat hij denkt dat het merendeel van de mensen hem nog serieus neemt.

In his defence... Geldt dat niet voor vrijwel elke politicus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:48:

Gelukkig heeft Wilders wel visie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MikeyMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:49:
[...]

In his defence... Geldt dat niet voor vrijwel elke politicus ;)
Vast wel.
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:49:
[...]

Gelukkig heeft Wilders wel visie.
Je hebt gelijk, het is Wilders, dus die mag nooit iets goeds zeggen. Dom van me. We zijn op Tweakers.

[ Voor 38% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:50:
[...]

Vast wel.

[...]

Je hebt gelijk, het is Wilders, dus die mag nooit iets goeds zeggen. Dom van me.
Het is lekker makkelijk altijd de boel afzeiken en vervolgens nooit maar iets nuttig bijdragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:53:
[...]

Het is lekker makkelijk altijd de boel afzeiken en vervolgens nooit maar iets nuttig bijdragen.
Wellicht even je politieke voorkeur achterwege laten en even luisteren naar wat er gezegd wordt. Wilders heeft gewoon gelijk als het om het gezag gaat. Wellicht dat Klaver meer je kopje thee is, die zei het ook. Asscher geeft het ook aan. Kies maar.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ryur schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:48:
Het grote probleem als wij foto's ook toe gaan staan om Corona-boete te verkrijgen, is dat er een precedent kan worden gemaakt.
En dan kunnen mensen die op foto's ook niet zich aan de Corona regels houden ook de boete krijgen.

Terwijl het nu (gelukkig) nog een staande-houding/heterdaadje boete is.
Wat ik soms ook nog wel lastig vind aangezien BOA's soms "verkeerd" uit de hoek kunnen komen, maar dat is een andere discussie eigenlijk.
Ik zie de meerwaarde niet van het strafblad in deze zaak. Als Grapperhaus (en De Jonge) nu eens wil uitleggen wat dit toevoegt aan het geheel. Een stevige boete doet al genoeg zeer, ze hadden dit ook prima in een Mulder-achtige constructie kunnen doen. Om het mensen nu zo lang na te dragen is wel heel wreed. Overigens zou een corona strafblad ook kunnen betekenen dat je mogelijk sommige landen niet meer in mag omdat je veroordeeld misdader bent.

Dat Grapperhaus praat over het aantal boetes wat zo laag is geworden is ook door een andere oorzaak dan hij denkt. De handhavers hadden na het protest op de Dam opgegeven. Het is niet dat wij ons beter zijn gedragen. En de misstap van Grapperhaus is weer een nagel in die doodskist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik ben het helemaal eens met mevrouw Ouwehand. Heb laatst ook een bruiloft gehad. En nee, ik heb me niet altijd aan de regels gehouden. Dat weet ik. Dat wist ik op dat moment ook. Dat weet je als er 6 maanden lang op is gehamerd. En Rutte en Grapperhaus beweren maar dat Grapperhaus het niet wist. Gewoon bullshit. Ga met de billen bloot man.

Maar hé, het was emotioneel, dus dan vergeet je dat soort dingen. In ieder geval als je de minister president bent of de minister van Veiligheid en Justitie. Jan met de pet die registreert het wel en doet een bewussie.

[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 23:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:16:
Ik ben het helemaal eens met mevrouw Ouwehand. Heb laatst ook een bruiloft gehad. En nee, ik heb me niet altijd aan de regels gehouden. Dat weet ik. Dat wist ik op dat moment ook. Dat weet je als er 6 maanden lang op is gehamerd. En Rutte en Grapperhaus beweren maar dat Grapperhaus het niet wist. Gewoon bullshit. Ga met de billen bloot man.
Ik wordt wel moe over dat praten over mildheid voor Grapperhaus. Hij wil zelf helemaal niet mild doen tegen anderen. Dit is niet serieus te nemen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39
Ik vind het argument van niet treden in de rechtsgang ook bijzonder slap.

Hij heeft gewoon de bevoegdheid om de regels te wijzigen. Op dat moment gelden voor een verdachte de gunstigste bepalingen. Dat is gewoon geldend recht. Ook met terugwerkende kracht kun je de strafwaardigheid van een bepaling wijzigen, zeker als het in het voordeel van de verdachte cq veroordeelde is.

Hij lijkt in korte tijd al erg verknocht te zijn geraakt aan het pluche van vak K. Juist doordat hij niet de consequenties trekt van zijn gedrag verliest hij aan autoriteit. En die komt te voet.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Rutte bevestigd het ook nog een keer, 2x waarschuwen en dan pas een boete. Dan moet je ook wel een plaat voor je kop hebben als je na 2x waarschuwen nog steeds geen gehoor geeft. Aantal boetes zal in de toekomst nog wel verder dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:25:
Rutte bevestigd het ook nog een keer, 2x waarschuwen en dan pas een boete. Dan moet je ook wel een plaat voor je kop hebben als je na 2x waarschuwen nog steeds geen gehoor geeft. Aantal boetes zal in de toekomst nog wel verder dalen.
Maar als dat niet zo in de instructie staat dan is het leuk, maar hebben we er niets aan. Dan moet het er letterlijk in opgenomen worden.

Heel flauw gezegd natuurlijk, maar in het ergste geval is het jouw woord tegen dat van de handhaver. En in die gevallen weegt het woord van de handhaver zwaarder.

Het verzoek om over ons hart te strijken is belachelijk, zeker als we daarna net zo hard aangepakt worden.
SkiFan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:22:
Ik vind het argument van niet treden in de rechtsgang ook bijzonder slap.

Hij heeft gewoon de bevoegdheid om de regels te wijzigen. Op dat moment gelden voor een verdachte de gunstigste bepalingen. Dat is gewoon geldend recht. Ook met terugwerkende kracht kun je de strafwaardigheid van een bepaling wijzigen, zeker als het in het voordeel van de verdachte cq veroordeelde is.
Hij wil dat het strafblad onderdeel blijft van de coronastraffen. Dat is wel duidelijk uit dit geheel dat er geen wijken mogelijk is op dat gebied.

[ Voor 29% gewijzigd door CMD-Snake op 02-09-2020 23:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Onbegrijpelijk dat deze man niet gewoon de eer aan zichzelf houdt... 0 geloofwaardigheid meer naar het volk. Hoe wil deze man studentenfeestjes verbieden. :s. Dit gaat de komende maanden echt heel heel erg moeilijk worden om het aantal besmettingen in toon te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:43
St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:16:

Maar hé, het was emotioneel, dus dan vergeet je dat soort dingen. In ieder geval als je de minister president bent of de minister van Veiligheid en Justitie. Jan met de pet die registreert het wel en doet een bewussie.
Sterker nog .. er was een ambtenaar in functie, notebene van zijn eigen departement, namelijk de staatssecretaris Broekers-Knol als trouwambtenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CMD-Snake schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:32:
[...]

Maar als dat niet zo in de instructie staat dan is het leuk, maar hebben we er niets aan. Dan moet het er letterlijk in opgenomen worden.

Heel flauw gezegd natuurlijk, maar in het ergste geval is het jouw woord tegen dat van de handhaver. En in die gevallen weegt het woord van de handhaver zwaarder.

Het verzoek om over ons hart te strijken is belachelijk, zeker als we daarna net zo hard aangepakt worden.
Ja, zou je denken? Ik denk niet dat er nog veel handhavers zijn die nog boetes gaan geven. En ja, ik ken het LAF-principe, maar in de praktijk komt dat volgens mij niet heel veel voor. Ik heb geen cijfers hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:35:
Ja, zou je denken? Ik denk niet dat er nog veel handhavers zijn die nog boetes gaan geven. En ja, ik ken het LAF-principe, maar in de praktijk komt dat volgens mij niet heel veel voor. Ik heb geen cijfers hoor.
De discussie over de handhaver die met het verkeerde been uit bed is gestapt is hier al meerdere keren gevoerd, dat hoeft denk ik niet over gedaan te worden. ;)

De boetes liggen laag en ik denk dat het ook zo blijft. Echter de aanname van Grapperhaus dat dit komt door de drietrap raket van aanspreken, waarschuwen en dan beboeten is onjuist. De boetes zijn laag omdat de handhavers er geen zin meer in hebben. De bonden hebben dit nota bene zelf ook aangegeven.

De koppigheid echter die hier aan de dag wordt gelegd in dit debat is ongelofelijk. Het vasthouden aan streng straffen en genade willen voor Grapperhaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CMD-Snake schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:41:
[...]

De discussie over de handhaver die met het verkeerde been uit bed is gestapt is hier al meerdere keren gevoerd, dat hoeft denk ik niet over gedaan te worden. ;)
Ja, daar geloof ik niet zoveel van dat dat regelmatig voor komt. En daarbij, ook al staat het in de regels dat er 2x gewaarschuwd moet worden, een kwaadwillende BOA kan altijd zeggen dat ie dat heeft gedaan.
De boetes liggen laag en ik denk dat het ook zo blijft. Echter de aanname van Grapperhaus dat dit komt door de drietrap raket van aanspreken, waarschuwen en dan beboeten is onjuist. De boetes zijn laag omdat de handhavers er geen zin meer in hebben. De bonden hebben dit nota bene zelf ook aangegeven.
Ja, dat waren mooie aannames, op tweakers wordt je post dan weggehaald omdat je niet hebt onderbouwd ;)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
Ik probeer al twee dagen nu een afspraak te maken voor een test. Zowel via de website als de telefoon is er niet door te komen, bandje dat je over een half uur moet terugbellen. Vanmorgen 8:00 weer gebeld en na tien minuten in de wacht disconnected. En nu dus weer bandje.

Landelijk informatienummer is ook niet bereikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-09-2020 08:16 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

CMD-Snake schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:00:
[...]

Ik zie de meerwaarde niet van het strafblad in deze zaak. Als Grapperhaus (en De Jonge) nu eens wil uitleggen wat dit toevoegt aan het geheel. Een stevige boete doet al genoeg zeer, ze hadden dit ook prima in een Mulder-achtige constructie kunnen doen. Om het mensen nu zo lang na te dragen is wel heel wreed. Overigens zou een corona strafblad ook kunnen betekenen dat je mogelijk sommige landen niet meer in mag omdat je veroordeeld misdader bent.
Juist om die reden zou bij deze misstap ook een strafblad gegeven moeten worden. Of per direct alle strafbladen voor coronaovertredingen nietig verklaren. Een strafblad omdat je samen in 1 auto zat, zal ook het strafblad in zijn geheel verzwakken. Want wat is een strafblad nog waard als je het voor elk wittewasje uitdeelt?

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:15:
Ik probeer al twee dagen nu een afspraak te maken voor een test. Zowel via de website als de telefoon is er niet door te komen, bandje dat je over een half uur moet terugbellen. Vanmorgen 8:00 weer gebeld en na tien minuten in de wacht disconnected. En nu dus weer bandje.

In het debat van gister merkte een dame op dat in haar regio de wachttijd om een test opgelopen was naar vier weken. Doe de optelsom maar.

• Dr. Strangelove
Ik vind het bijzonder zorgwekkend en vreemd dat dit niet meer in het nieuws is.

Het komt er nu dus op neer dat een hoop mensen met klachten gewoon hun gang zullen blijven gaan. Persoonlijk heb ik besloten binnen te blijven totdat ze weggaan, ik heb stevige keelpijn maar dat is iets waar ik 2-3 keer per jaar last van heb. Maar do the math, als er duizenden mensen zijn die er niet doorkomen en de helft daarvan gaat vervolgens toch gewoon de straat op... dan neemt de kans op escalatie fors toe.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dr. Strangelove schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:42:
Ik vind het bijzonder zorgwekkend en vreemd dat dit niet meer in het nieuws is.

Het komt er nu dus op neer dat een hoop mensen met klachten gewoon hun gang zullen blijven gaan. Persoonlijk heb ik besloten binnen te blijven totdat ze weggaan, ik heb stevige keelpijn maar dat is iets waar ik 2-3 keer per jaar last van heb. Maar do the math, als er duizenden mensen zijn die er niet doorkomen en de helft daarvan gaat vervolgens toch gewoon de straat op... dan neemt de kans op escalatie fors toe.
Ik hoorde gisteren dat het omgekeerde ook gebeurt. Veel mensen die positief getest worden hebben misschien een maand geleden Corona gehad en zijn al lang niet meer besmettelijk. Maar ze moeten wel inquarantaine en het ging er niet over, maar het lijkt me dat dit ook de hogere cijfers met de toch meevallende ziekenhuisopnames verklaard in Europa.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59
Dr. Strangelove schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:15:

Had m'n vriendin begin deze week ook. Hele dag geprobeerd, telkens dat bandje. Ze belde voor haar zoon die klachten had (keelpijn, loopneus, verhoging).

Ze heeft haar eigen werkgever (ziekenhuis) gebeld wat ze moet doen. Antwoord: gewoon op je werk komen. De klachten van haar zoon zijn inmiddels bijna weg en hij gaat maar weer gewoon naar school.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat is dus gewoon russisch roulette spelen, niet alleen met je eigen gezondheid maar ook die van je collega's en nota bene patiënten. Echt schandalig dat een werkgever en dan vooral een zorgorganisatie dat doet. Die van mij gelukkig niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-09-2020 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vriendin heeft geen ook anderhalve dag moeten wachten op een testmoment. Wel online geplanned.
We gaan uit van een verkoudheid maar we willen het gewoon zeker weten.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
Marzman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:54:
[...]

Ik hoorde gisteren dat het omgekeerde ook gebeurt. Veel mensen die positief getest worden hebben misschien een maand geleden Corona gehad en zijn al lang niet meer besmettelijk. Maar ze moeten wel inquarantaine en het ging er niet over, maar het lijkt me dat dit ook de hogere cijfers met de toch meevallende ziekenhuisopnames verklaard in Europa.
Hoe werkt dat dan? De test kijkt toch of er nú virus aanwezig is? Als je al een maand geleden corona hebt gehad, zouden die al lang weg moeten zijn. Het is geen immuniteits-test.....

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Waah schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:21:
[...]

Hoe werkt dat dan? De test kijkt toch of er nú virus aanwezig is? Als je al een maand geleden corona hebt gehad, zouden die al lang weg moeten zijn. Het is geen immuniteits-test.....
De test detecteert RNA materiaal, dat kunnen zowel levende als dode virusdeeltjes zijn. Het is wel zo dat dode virusdeeltjes niet eindeloos rond blijven zwerven in je lichaam en na een maand zou er niets meer te vinden moeten zijn.

Wat ook als een probleem wordt aangegeven is hoe gevoelig de PCR test is. Door steeds maar een cyclus te herhalen in de test die de gevoeligheid verdubbelt kom je, zoals bij de ventilatie het verpleeghuis in Maassluis, op een gegeven moment op een factor 2 biljoen keer versterking van je detectie. Alsof je in een willekeurige berg afval DNA test en op basis van de gevonden fragmenten DNA concludeert dat dus er 281 mensen in die berg moeten zitten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:05

RayNbow

Kirika <3

IJzerlijm schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:40:
[...]

De test detecteert RNA materiaal, dat kunnen zowel levende als dode virusdeeltjes zijn. Het is wel zo dat dode virusdeeltjes niet eindeloos rond blijven zwerven in je lichaam en na een maand zou er niets meer te vinden moeten zijn.
Sinds wanneer kunnen virusdeeltjes levend zijn? :?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:00
Drardollan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:57:
[...]

Gelukkig is het genuanceerder:

[...]

Bron: Coronadashboard

Praten we dus over 734+462=1196/2=598 besmettingen per dag. Wat prima in lijn is met de afgelopen dagen en weken.

Niets aan de hand dus. Bang zijn is nergens voor nodig.
Het is niet gezegd dat die 300 meldingen ook gelijkelijk verdeeld zijn over de twee dagen natuurlijk, en dat is voor trendanalyse wel redelijk belangrijk.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waah schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:21:
[...]

Dat is het probleem, de test geeft alleen positief of negatief als resultaat en kan als je al weer aan het beteren bent nog steeds positief aangeven omdat het virus nog niet helemaal weg is. Maar je bent dan niet (meer) ziek en ook niet besmettelijk. Als het gecombineerd zou worden met een immuniteitstest zal het een betrouwbaarder beeld geven volgens de persoon die het uitlegde.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 03-09-2020 10:30 ]

/▌

• Waah
Marzman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:30:
[...]

Dat is het probleem, de test geeft alleen positief of negatief als resultaat en kan als je al weer aan het beteren bent nog steeds positief aangeven omdat het virus nog niet helemaal weg is. Maar je bent dan niet (meer) ziek en ook niet besmettelijk. Als het gecombineerd zou worden met een immuniteitstest zal het een betrouwbaarder beeld geven volgens de persoon die het uitlegde.
Als er virus deeltjes worden aangetroffen, dan wil je toch geen risico nemen? Als er deeltjes worden aangetroffen is de kans best groot dat je nog mensen kan besmetten... Juist terwijl je je niet ziek voelt.

Voor die groep die denkt niet meer ziek te zijn: Pech dan.

Sowieso is het knap dat als de test blijkbaar niet kan zien of het besmettelijke of niet besmettelijke deeltjes zijn.... Mensen wél weten dat ze niet meer besmettelijk zijn. "Ja maar ik was een maand geleden al ziek!".... Dat kan ook gewoon verkoudheid zijn geweest, gevolgd door een coronavirus.

Dus opmerkingen als "mensen die na een maand nog positief bevonden zijn" neem ik met een grote korrel zout... En blij dat het RIVM hetzelfde doet O-)

Wat helpt een immuniteitstest trouwens? Als je volgens de gewone test besmettelijk bent, terwijl je dat niet bent.... Wat helpt een immuniteitstest dan om te bewijzen dat je niet meer besmettelijk bent?
Dan zie je alleen of JIJ nog ziek kan worden. Als je antistoffen hebt, ben je dus aan de beterende hand. Dat bewijst niet dat je het virus al volledig verslagen hebt... Of dat je het een ander niet kan geven.

en inderdaad: virussen "leven" niet :+

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 03-09-2020 10:48 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waah schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:41:
[...]

Als er virus deeltjes worden aangetroffen, dan wil je toch geen risico nemen? Als er deeltjes worden aangetroffen is de kans best groot dat je nog mensen kan besmetten... Juist terwijl je je niet ziek voelt.

Voor die groep die denkt niet meer ziek te zijn: Pech dan.

Sowieso is het knap dat als de test blijkbaar niet kan zien of het besmettelijke of niet besmettelijke deeltjes zijn.... Mensen wél weten dat ze niet meer besmettelijk zijn. "Ja maar ik was een maand geleden al ziek!".... Dat kan ook gewoon verkoudheid zijn geweest, gevolgd door een coronavirus.
Niet zo maar mensen, een bekende belgische viroloog zegt dat.

Ik zal er een bron bij zetten, het zat in de podcast van nieuwe feiten https://radio1.be/onnodig...textzegt-steven-van-gucht

/▌

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RayNbow schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:14:
[...]

Sinds wanneer kunnen virusdeeltjes levend zijn? :?
OK, actief of inactief is een beter omschrijving. Uit de PCR test kan je niet opmaken of wat van die twee het was. Je kan wel stellen dat boven bepaalde aantallen het niet aannemelijk is dat gaan om alleen inactieve restjes.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Waah
Marzman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:54:
[...]

Niet zo maar mensen, een bekende belgische viroloog zegt dat.

Ik zal er een bron bij zetten, het zat in de podcast van nieuwe feiten https://radio1.be/onnodig...textzegt-steven-van-gucht
In je bron lees ik heel veel "waarschijnlijk" en " vrij zeker" etc.
Volgens mij wil je niet " waarschijnlijk" en "vrij zeker".
En, niet onbelangrijk: Hij heeft het over mensen waarbij er geen symptomen zijn die positief testen...

“Wanneer je een patiënt hebt, die de typische symptomen heeft, en die positief test, dan kan je vrij zeker zijn dat het om een actieve of recente infectie gaat die waarschijnlijk ook besmettelijk is.”

Bij twijfel, quarantaine. Niet zo ingewikkeld.

Ik snap best dat je met onbeperkte middelen veel meer kan. Maar we hebben geen onbekende middelen. Momenteel duurt de uitslag van het immuniteitsonderzoek ook enkele dagen. En als we dat allemaal willen... er is nu al geen capaciteit voor de PCR test.... en bloedafname is nog wel wat tijdrovender...

Leuk in theorie. En theoretisch klopt het allemaal. Maar zoals altijd: Een viroloog weet veel over virussen. Maar niet over de volledige logistiek die er vervolgens bij komt kijken O-)

[ Voor 38% gewijzigd door Waah op 03-09-2020 11:16 ]

• Waah
IJzerlijm schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:56:
[...]

OK, actief of inactief is een beter omschrijving. Uit de PCR test kan je niet opmaken of wat van die twee het was. Je kan wel stellen dat boven bepaalde aantallen het niet aannemelijk is dat gaan om alleen inactieve restjes.
nee dus. Want weinig virusdeeltjes betekend een beginnende infectie OF een vergevorderde infectie. Dan moet je dus uitgaan van hoe lang men al ziek is... En aangezien de symptomen heel erg lijken op de standaard verkoudheid is dat dus lastig...

Tenzij men ook echt heel benauwd was etc. Maar ook dan moet je mensen weer op hun woord geloven.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Volgens mij was deze nog niet langsgekomen.

Presentatie over onderzoek over de mobiele applicaties voor COVID tracking door Melanie Rieback van Radically Open Security:

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 03-09-2020 12:28 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
*knip*, commentaar op moderatie hoort in het feedbacktopic of per DM, in het topic zelf is het off-topic

[ Voor 81% gewijzigd door Migrator op 03-09-2020 14:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:00
De dagcijfertjes.

Positief getest 72.464, toename: 601
Ziekenhuisopnames 12.193 (16,8% van positief getest), toename: 5
IC-opnames 3.043 (4,2% van positief getest)
Overleden 6.235 (8,6% van positief getest), toename: 0

Bron

Amsterdam +74
Rotterdam +73
Den Haag +61
Utrecht +17
Tilburg +16
Almere +13
Zoetermeer +11
Dordrecht +10

39 gemeentes met +4 of meer.

ETA: dit is voorlopig de laatste keer dat ik de dagelijkse update post, want ik ga een (ruim) weekje weg.

[ Voor 31% gewijzigd door autje op 03-09-2020 14:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, off-topic

Waarom wordt HCQ zo tegengehouden, terwijl al door verschillende onderzoekers is aangetoond, dat het een effectief middel is in de bestrijding tegen het nieuwe corona virus.

Feike Sijbesma wordt corona gezant en koopt voor honderden miljoenen vaccins in bij het bedrijf van zijn broer Hans Sijbesma. Vervolgens is het contract tot staatsgeheim benoemd.

Nu komt er een wet die onze vrijheden verder inperkt en de maatregelen die nu gelden, zullen ook volgend jaar nog leidend zijn.

Citaat :" Bij de aankomende verkiezingen zullen de coronamaatregelen die nu ook al van toepassing zijn leidend zijn. Dat betekent dat de bekende maatregelen, zoals het houden van 1,5 meter afstand en de hygiënemaatregelen, ook in stemlokalen gelden".

Erg bijzonder dat de overheid zo ver vooruit kan kijken en er dus absoluut geen zicht is op versoepeling. Heeft de overheid een glazen bol of speelt er toevallig toch wat meer?

Je zag gisteren tijdens het debat al dat Rutte en Grapperhaus totaal niet in staat zijn, om hun eigen maatregelen te hanteren. Hoesten in de hand en na afloop veel te dicht op elkaar staan, totdat er iets van gezegd werd. De 3 personen die in de deur opening op een afstand van <0,50m van elkaar af staan.

Gewoon direct een stop op de maatregelen. Er gaan jaarlijks gemiddeld net zoveel mensen dood aan de normale griep (Heel toevallig dit jaar maar 404). In 2018 waren dit er 9444. Waar waren de maatregelen toen?

Wat dacht je van de 17000 tot 20000 mensen die jaarlijks komen te overlijden aan verkeerd medicijngebruik of de gemiddeld 20000 mensen die jaarlijks sterven door roken in Nederland alleen?

Ga weer leven en stap uit die mentale lockdown. Geef je vrienden, familie, kennissen een knuffel of hand. Terug naar het normaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 03-09-2020 15:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:39:
[...]
Waarom wordt HCQ zo tegengehouden, terwijl al door verschillende onderzoekers is aangetoond, dat het een effectief middel is in de bestrijding tegen het nieuwe corona virus.
Tijd om je alu hoedje af te zetten. Er is 0,0 onomstotelijk bewijs, volgens standaarden van goed medisch onderzoek verkregen, die aantonen dat HCQ werkt.
[...]
Gewoon direct een stop op de maatregelen. Er gaan jaarlijks gemiddeld net zoveel mensen dood aan de normale griep (Heel toevallig dit jaar maar 404). In 2018 waren dit er 9444. Waar waren de maatregelen toen?
Zou dit wellicht zijn omdat iedereen afstand houdt, meer binnen blijft en minder contact heeft met anderen. Wellicht verspreidt daarom de griep wel minder d:)b /s.

Blijft bijzonder om te zien hoe statistieken over griep die onderbouwen dat maatregelen tegen virussen in algemene zin heel goed werken worden gebruikt om de werkende maatregelen af te schaffen 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door BoB_HenK op 03-09-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
BoB_HenK schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:46:
[...]

Tijd om je alu hoedje af te zetten. Er is 0,0 onomstotelijk bewijs, volgens standaarden van goed medisch onderzoek verkregen, die aantonen dat HCQ werkt.
En dan vragen mensen die zogenaamd kritisch zijn zich af waarom ze in een hoek geduwd worden. Wellicht omdat het in algemene zin ongefundeerde of zelfs pertinent onware onzin is.

Prima om kritisch te zijn, graag zelfs. Maar wel met fatsoenlijke onderbouwing van geaccrediteerde wetenschappers in het betreffende veld.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 03-09-2020 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
MikeyMan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:49:
[...]

En dan vragen mensen die zogenaamd kritisch zijn zich af waarom ze in een hoek geduwd worden. Wellicht omdat het in algemene zin ongefundeerde of zelfs pertinent onware onzin is.

[Twitter]
Interessant draadje dat je linkt. Hier zit m.i. het grote probleem bij nagenoeg alle HCQ studies. Het pijnlijke is dat de embarmelijke kwaliteit enige legitimiteit van het argument dat HCQ mogelijk werkt totaal afbreekt. Studies zijn in veel gevallen retroperspectief, de N is veel en veel te laag, geen correctie (of uberhaupt noemen) van een bias, geen controlegroep, etc. Ik heb het voorbeeld van https://c19study.com/ meerdere keren voorbij zien komen. Je moet heel goed zoeken wil je een studie vinden die niet minimaal 1 van de tekortkomingen die ik noem heeft - mij is het nog niet gelukt in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
[...]

Ga weer leven en stap uit die mentale lockdown. Geef je vrienden, familie, kennissen een knuffel of hand. Terug naar het normaal.
(y) Helemaal mee eens! (y)

Je mag hier helaas niet klagen over de corona-maatregelen en zeggen dat je terug naar normaal wilt zonder een hele lading kritiek over je heen te krijgen. De corona-topics worden gedomineerd door pro-maatregelen personen.

Als je hier begint over normaal willen leven zonder last te willen hebben van de maatregelen wordt je door bepaalde personen zelfs weggezet als "troll".

Been there, done that :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Josefien schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:36:
[...]

Je mag hier helaas niet klagen over de corona-maatregelen en zeggen dat je terug naar normaal wilt zonder een hele lading kritiek over je heen te krijgen. De corona-topics worden gedomineerd door pro-maatregelen personen.

Als je hier begint over normaal willen leven zonder last te willen hebben van de maatregelen wordt je door bepaalde personen zelfs weggezet als "troll".

Willen is iets anders dan kunnen. Er zijn hier weinig mensen die niet terug willen naar de situatie van vorig jaar. Maar je kunt iets nog zo graag willen, dat maakt het nog niet de waarheid.

Doen alsof we nu zonder problemen net kunnen doen alsof er niks aan de hand is is gewoon ignorant.

Helaas is er maar 1 manier om hierin gelijk te krijgen, en dat is bij een volgende golf. Maar daarvan zullen de ontkenners vast ook wel iets of iemand de schuld geven anders dan hun eigen gedrag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:23
De vraag stellen is de vraag beantwoorden.

Er is geen enkele reden waarom HCQ tegengehouden zou worden als het zou werken. Niemand is er bij gebaat om een werkend medicijn buiten te sluiten. Er zijn ondertussen al diverse medicijnen die gebruikt worden bij de behandeling van Corona (bijvoorbeeld Remsividir), deze medicijnen hebben in specifieke gevallen bewezen nut en worden dus gebruikt in die gevallen.

Ik begrijp werkelijk niet waarom sommige mensen blijven hangen in dit soort nonsens. Gaan deze mensen straks ook beweren dat asbest prima is om te gebruiken omdat diverse studies aantonen dat het praktisch onbrandbaar is en dus perfect als brandvertragend middel ingezet kan worden?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Drardollan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:45:
[...]

De vraag stellen is de vraag beantwoorden.

Er is geen enkele reden waarom HCQ tegengehouden zou worden als het zou werken. Niemand is er bij gebaat om een werkend medicijn buiten te sluiten. Er zijn ondertussen al diverse medicijnen die gebruikt worden bij de behandeling van Corona (bijvoorbeeld Remsividir), deze medicijnen hebben in specifieke getallen bewezen nut en worden dus gebruikt in die gevallen.

Ik begrijp werkelijk niet waarom sommige mensen blijven hangen in dit soort nonsens. Gaan deze mensen straks ook beweren dat asbest prima is om te gebruiken omdat diverse studies aantonen dat het praktisch onbrandbaar is en dus perfect als brandvertragend middel ingezet kan worden?
Ik wilde min of meer hetzelfde aangeven, er is geen overduidelijk voordeel gevonden bij gebruik van HCQ:

https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

https://www.medrxiv.org/c...101/2020.06.08.20122143v1 (i know, not peer reviewd maar iig meer dan in het luchtledige grijpen :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door N3oC op 03-09-2020 15:56 ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 14:38
[...]

Roeptoeteren laten we over aan andere sites, op tweakers word je geacht om met een onderbouwd verhaal te komen en geen samenzweringstheorieën over hoe dat Rutte het volk wil onderdrukken. Facebook is populair om corona als onzin te bestempelen, misschien is dat iets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Toch gek, ik ben pro terug naar normaal en pro maatregelen volgens jouw definitie. Hoe rijm je dat met elkaar?

Ik zou het liefst gisteren dan vandaag teruggaan naar normaal. Normaal als in hoe we leefden op zeg 1 januari 2020. Onbezorgd en zonder Corona wat onze gezondheid bedreigt. Waar we gewoon leuke dingen kunnen doen en onze vrienden en familie dicht bij ons houden.

In Nederland is niemand pro-maatregelen. Dat is een hersenspinsel die alleen bij een bepaalde groep leeft.

Mensen die weggezet worden als pro, dat zijn mensen die simpelweg de regels volgen om zichzelf, familie, vrienden en de rest van de maatschappij zo veilig mogelijk te houden. Net als dat je in een woonwijk geen 200 mag rijden en niet ineens 'pro verkeersregels' bent als je je houdt aan de 30 km/u regel. Als je de gedachtegang volgt van sommigen dan zouden we ook best 200 kunnen rijden in een woonwijk, dat er dan af en toe wat mensen doodgereden worden dat is normaal en hoort erbij. Regels zijn nergens voor nodig, doe lekker wat je wilt toch?

Ik zou het best vermoeiend vinden als ik overal wat achter zou moeten zoeken, blij dat ik tot een andere groep behoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
[...]

[mbr]*knip*, off-topic[/]

Ik ben oprecht benieuwd naar hoe jij deze handeling acceptabel vind. Vind je echt dat een knuffel/hand geven geen risico oplevert? Of een risico dat verwaarloosbaar is? En dat dit weer met miljoenen mensen tegelijk moet gebeuren?

Indien je dat vind, op welke gegevens baseer je die conclusie? En ben je dan niet bang dat de ziekenhuizen weer vollopen zoals in maart?

Ik geef meteen toe dat ik 100% achter de maatregelen sta, omdat ik die onderbouwd vind (zowel vanuit wetenschappelijke theorie als wat de dagelijkse cijfers laten zien). Daarom ben ik dus extra benieuwd hoe je tot een compleet andere conclusie komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Basekid schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:57:
[...]
Indien je dat vind, op welke gegevens baseer je die conclusie? En ben je dan niet bang dat de ziekenhuizen weer vollopen zoals in maart?
Sommige mensen achten zichzelf onschendbaar. Alle zieken en doden zullen wel verzonnen zijn door de overheid.

En uiteraard hebben we nog altijd de ikke-ikke-ikke mentaliteit. Als ikke het maar goed heeft, dan kan het niet bommen wat anderen hebben. Als ikke maar een hand mag geven, het maakt niet uit dat iemand ander zijn vader of moeder daarna bloedhoestend ten onder gaat in een ziekenhuis. Want ikke heb het prima voor elkaar, en ikke is het enige wat telt.
Ik geef meteen toe dat ik 100% achter de maatregelen sta, omdat ik die onderbouwd vind (zowel vanuit wetenschappelijke theorie als wat de dagelijkse cijfers laten zien). Daarom ben ik dus extra benieuwd hoe je tot een compleet andere conclusie komt.
Je mag, en moet, wat mij betreft wel altijd kritisch blijven.

Op de maatregelen zoals deze genomen zijn kan je best kritiek hebben en geven. Zo is 1 van mijn kritieken dat de basisscholen nodeloos gesloten zijn, puur op basis van onderbuikgevoelens en paniekvoetbal van een stel roeptoeters. In mijn ogen heeft dit meer schade veroorzaakt dan goed gedaan.

Ook het lange sluiten van kappers en fysiotherapeuten is iets waar ik kritisch over ben, dat was niet nodig en heeft bij de kappers nodeloos geld gekost en bij de fysiotherapeuten nodeloos mensen laten wachten op nodige behandelingen.

Maar ook ben ik kritisch over hoe we verpleeghuizen en thuiszorg hebben laten zwemmen. Het kan niet zo zijn dat we niet voldoende beschermingsmiddelen hebben. Mondkapjes eten geen brood en kunnen prima voor lange tijd opgeslagen worden, dat we dus blijkbaar altijd op het randje hebben gezeten met de voorraden vind ik een kwalijke zaak.

Daarentegen besef ik mij terdege dat de overheid met, zoals Rutte het zei, met 50% van de kennis 100% van de beslissingen moest nemen. We hadden te weinig kennis, te weinig voorbeelden en te weinig duidelijkheid over hoe het in elkaar stak. Het enige wat we wisten was dat een totale lockdown zoals Wuhan dat deed ervoor zou zorgen dat de lijn omlaag snel ingezet zou worden. Dat is echter in een land als Nederland bijna ondenkbaar, er is een strategie gekozen die past bij Nederland. De zogenaamde 'intelligente lockdown' en die heeft op de meeste vlakken gewerkt.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb gisteren de GGD moeten bellen voor een cliënt waar ik die ochtend zorg heb verleend. Zegt de GGD doorleuk: we worden de laatste paar dagen overspoeld met doorverwezen mensen die niet meer bij de huisarts terecht kunnen omdat die een coronatest eisen bij de minste of geringste klachten.... zo heeft het testen toch totaal geen zin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:57
MikeyMan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:44:
[...]

Willen is iets anders dan kunnen. Er zijn hier weinig mensen die niet terug willen naar de situatie van vorig jaar. Maar je kunt iets nog zo graag willen, dat maakt het nog niet de waarheid.

Doen alsof we nu zonder problemen net kunnen doen alsof er niks aan de hand is is gewoon ignorant.

Helaas is er maar 1 manier om hierin gelijk te krijgen, en dat is bij een volgende golf. Maar daarvan zullen de ontkenners vast ook wel iets of iemand de schuld geven anders dan hun eigen gedrag.
Het hele punt is dat het niet eens draait om je gelijk halen, dat is vaak een stompzinnige strijd.

Je ziet het hier ook regelmatig, na een gebeurtenis of versoepeling: zie je wel er gebeurt niks, doemdenkers!

Terwijl het puur risk management is: het gaat om kans en de verhouding tussen de kosten(zowel financieel als menselijk) van de maatregelen ten opzichte van eventuele schade. Het is net zoiets als een weddenschap aangaan met een dobbelsteen. Ik betaal je een euro als je 1 tot 5 gooit, maar je geeft mij 1000 euro als je 6 gooit. Je hebt kans dat je tien keer op rij wint en je gelijk haalt, maar dat maakt het geen minder domme bet.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:28

Agent47

I always close my contracts.

Mrjraider schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:08:
Ik heb gisteren de GGD moeten bellen voor een cliënt waar ik die ochtend zorg heb verleend. Zegt de GGD doorleuk: we worden de laatste paar dagen overspoeld met doorverwezen mensen die niet meer bij de huisarts terecht kunnen omdat die een coronatest eisen bij de minste of geringste klachten.... zo heeft het testen toch totaal geen zin?
Ik moest van mijn huisarts ook eerst een Corona test laten doen voordat ik terecht mocht met mijn keel klacht. Uiteindelijk bleek ik keelontsteking te hebben. Moest eerst uitslag doorgeven en toen mocht ik pas terecht.

Daarentegen: Ik hoefde geen bewijs of screenshot te laten zien. Kon zo door lopen dus had daar net zo makkelijk over kunnen liegen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08
[...]

Ik denk dat ik voor een ieder kan spreken als we liever vandaag dan morgen weer naar de oude vertrouwde situatie terug zouden kunnen. Dit geldt ook voor degene die pro maatregelen zijn ook zij wensen dit helemaal niet.

Waar echter de schoen wringt is dat COVID-19 helemaal niet onschuldig is en dat is wel gebleken als de capaciteit van de Intensive Care afdelingen zwaar op de proef is gesteld in de gehele wereld.
Je kunt de maatregelen die we nu met z’n allen nemen vervelend vinden maar ze zijn effectief gebleken bij het indammen van het virus. Het enige alternatief is door te kijken naar Zweden en Amerika en daarvan kunnen we stellen dat “normaal doen” veel extra levens heeft gekost.

Vind jij het ethisch verantwoord om ten koste van je eigen persoonlijke welbevinden anderen een minder fortuinlijke afloop te gunnen?

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:20
Misschien interessant voor dit topic:

Heerde, het dorp wat erg zwaar getroffen was door Corona, verliest nu ook haar burgemeester aan Corona.
Ze had de milde variant, niet opgenomen geweest, maar lichamelijk compleet stuk. Was geen risicogroep, gezond, sportte.

Misschien wel even een goede eyeopener voor mensen die nog steeds alleen maar naar die 2% zware gevallen kijken. Als we niet oppassen hebben straks een grote instroom richting de WIA, gewoon door deze ziekte! En veel permanent verpeste levens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Adlermann schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:55:
Misschien interessant voor dit topic:

Heerde, het dorp wat erg zwaar getroffen was door Corona, verliest nu ook haar burgemeester aan Corona.
Ze had de milde variant, niet opgenomen geweest, maar lichamelijk compleet stuk. Was geen risicogroep, gezond, sportte.

Misschien wel even een goede eyeopener voor mensen die nog steeds alleen maar naar die 2% zware gevallen kijken. Als we niet oppassen hebben straks een grote instroom richting de WIA, gewoon door deze ziekte! En veel permanent verpeste levens.
Het is interessant, maar ook een extreme uitzondering. Ik vind het wat overdreven om suggesties te doen dat we een grote instroom richting de WIA gaan krijgen. Zeker omdat je helemaal niet weet of deze mevrouw of 6 maanden of 2 jaar weer gewoon hersteld.

Van de 98% milde gevallen zullen er inderdaad gevallen bijzitten die problemen ondervinden zoals deze mevrouw. Dat is triest en hebben we mee om te gaan. Maar op basis van de op dit moment bekende gegevens is dat echt een extreme uitzondering, net als het tweemaal besmet raken.

Wat niet betekent dat we niet op onze hoede moeten zijn en het belangrijk is om alle risico's te onderkennen en hiernaar te handelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:19:
[...]
Vind jij het ethisch verantwoord om ten koste van je eigen persoonlijke welbevinden anderen een minder fortuinlijke afloop te gunnen?
Je kunt de vraag ook omdraaien: in hoeverre mogen kwetsbaren van alle anderen in de maatschappij eisen dat die hun leven in meerdere of mindere mate aanpassen ten einde die kwetsbaren te beschermen? Tot hoever reikt de verantwoordelijkheid van de kwetsbare zelf?
Praktijkvoorbeeld: mag de kwetsbare bij AH eisen dat iedereen in de winkel op 1,5 meter afstand blijft of is het wellicht op zeker moment realistischer dat de kwetsbare de boodschappen laat bezorgen?
Kwestie van perspectief...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 13:08
prijk schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:07:
[...]

Je kunt de vraag ook omdraaien: in hoeverre mogen kwetsbaren van alle anderen in de maatschappij eisen dat die hun leven in meerdere of mindere mate aanpassen ten einde die kwetsbaren te beschermen? Tot hoever reikt de verantwoordelijkheid van de kwetsbare zelf?
Praktijkvoorbeeld: mag de kwetsbare bij AH eisen dat iedereen in de winkel op 1,5 meter afstand blijft of is het wellicht op zeker moment realistischer dat de kwetsbare de boodschappen laat bezorgen?
Als je alle kwetsbaren vooraf kunt bepalen en preventief kunt opsluiten zou het een alternatief kunnen zijn. Echter heeft COVID-19 aangetoond dat je vooraf dat label niet op iedereen kunt plakken. Ook betrekkelijk gezonde personen zijn overleden of ondervinden nog dagelijks de gevolgen van de besmetting.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mrjraider schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:08:
En zo krijgen er ook mensen gewoon niet de (reguliere) zorg die ze nodig hebben, want als ze niet getest worden door een enorm backlog, dan laten ze die afspraak bij de huisarts voor iets onschuldigs ook gewoon zitten.

• ijdod
  • Laatst online: 10-10 07:40
...volgens mij was het uitgangspunt testen bij klachten. Nu is er niet objectief bepaalbaar grijs gebied aan de onderkant daarvan, maar klachten zijn klachten.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:28:
...volgens mij was het uitgangspunt testen bij klachten. Nu is er niet objectief bepaalbaar grijs gebied aan de onderkant daarvan, maar klachten zijn klachten.
Klopt, alleen is het wel lastig als daardoor mensen in het gedrang komen die te horen krijgen "Negatieve coronatest, anders helpen we je gewoon niet".

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:05
prijk schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:07:
[...]

Het is niet zwart-wit natuurlijk. In de praktijk gebeurt beide. De meeste mensen houden zich redelijk aan corona regels en veel mensen die weten dat ze kwetsbaar zijn, kijken extra uit. Lijkt me een prima compromis.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Drardollan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:01:
[...]

Het is interessant, maar ook een extreme uitzondering. Ik vind het wat overdreven om suggesties te doen dat we een grote instroom richting de WIA gaan krijgen. Zeker omdat je helemaal niet weet of deze mevrouw of 6 maanden of 2 jaar weer gewoon hersteld.

Van de 98% milde gevallen zullen er inderdaad gevallen bijzitten die problemen ondervinden zoals deze mevrouw. Dat is triest en hebben we mee om te gaan. Maar op basis van de op dit moment bekende gegevens is dat echt een extreme uitzondering, net als het tweemaal besmet raken.

Wat niet betekent dat we niet op onze hoede moeten zijn en het belangrijk is om alle risico's te onderkennen en hiernaar te handelen!
Dat, en ik vraag me ook af of er wat mensen zijn die gezond leken maar toch iets onder de leden hadden. Versterkt door corona kan hier iets aan de oppervlakte gekomen zijn.

Geen risico groep kun je in theorie wel zeggen, maar ga dat achteraf maar eens onomstotelijk vaststellen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lees net weer dat veel mensen zich zonder klachten laten testen. Waarom zou je dat doen?

• blissard
TrailBlazer schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:31:
Lees net weer dat veel mensen zich zonder klachten laten testen. Waarom zou je dat doen?
Logisch is het niet, maar begrijpelijk vind ik het wel. Er wordt zo gewezen op de gevaren dat sommige mensen alles aangrijpen om (een gevoel van) grip te krijgen. Daarnaast is testen goed en dus meer testen beter, toch? Als je de media moet geloven in ieder geval.

https://www.volkskrant.nl...t-andere-landen~b9aca286/

[ Voor 11% gewijzigd door blissard op 03-09-2020 19:08 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:44:
[...]

Dat, en ik vraag me ook af of er wat mensen zijn die gezond leken maar toch iets onder de leden hadden. Versterkt door corona kan hier iets aan de oppervlakte gekomen zijn.

Geen risico groep kun je in theorie wel zeggen, maar ga dat achteraf maar eens onomstotelijk vaststellen.
Inderdaad, net als dat bijvoorbeeld versterkt door een aanrijding met een vrachtwagen altijd het een en ander aan de oppervlakte kan komen.

• CMD-Snake
Vandaag heeft de Tweede Kamer unaniem een motie aangenomen voor het schrappen van het strafblad bij een coronaboete.

Mocht Grapperhaus ook echt iets hiermee gaan doen dan moeten we ook ons afvragen wat we doen voor de mensen die al zo'n strafblad hebben. Grapperhaus lijkt de harde lijn vol te willen houden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
begintmeta schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:45:
[...]

Inderdaad, net als dat bijvoorbeeld versterkt door een aanrijding met een vrachtwagen altijd het een en ander aan de oppervlakte kan komen.
Ware het niet dat die aanrijding met vrachtwagen voor iedereen even dodelijk is. Corona is dat niet.

Roepen dat iemand gezond is heeft niet zoveel waarde in deze.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:26:
...

Ware het niet dat die aanrijding met vrachtwagen voor iedereen even dodelijk is. Corona is dat niet.
...
Dat is zeker niet het geval. Er is allerlei variatie vanwege allerlei onderliggende of bijkomende zaken mogelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 03-09-2020 19:29 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
blissard schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:33:
[...]

Logisch is het niet, maar begrijpelijk vind ik het wel. Er wordt zo gewezen op de gevaren dat sommige mensen alles aangrijpen om (een gevoel van) grip te krijgen. Daarnaast is testen goed en dus meer testen beter, toch? Als je de media moet geloven in ieder geval.

Dan zou je elke dag moeten gaan testen, ik denk dat het voor dit soort gevallen het misschien beter is dat de overheid ook speeksel testen gaat aanbieden. Die zijn wel minder nauwkeurig maar je kan er wel veel testen mee doen voor weinig geld en dan als nog mensen met hoge viral load er uit kunnen vissen.
Vorige week of twee weken geleden heeft Yale nog zo'n test gepresenteerd, is dezelfde test als die de NBA nu gebruikt want de funding kwam van de NBA. Maar die test kost maar 5 dollar aan grondstoffen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
begintmeta schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:28:
[...]
Dat is zeker niet het geval. Er is allerlei variatie vanwege allerlei onderliggende of bijkomende zaken mogelijk.
Weet niet welk punt je precies probeert te maken, maar erg duidelijk is het niet.

Mijn punt was dat 'ze was gezond' of 'hij zat niet in een risicogroep' vaak nogal een holle frase is. Kan net zo goed onbekende issues zijn waardoor er wel sprake is van risico.

Mijn zwager van 41 kreeg twee maanden geleden een hartinfarct. Tot die tijd dachten we ook dat ie gezond was. Die had net zo goed in april de pijp uit kunnen gaan aan corona, hadden we ook gezegd dat ie niet in een risicogroep viel, terwijl z'n aderen al slecht zat waren.

• stylezzz
blissard schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:33:
[...]

Waarschijnlijk ja. En als pietje of jantje op het werk/school of sportclub corona heeft, dan ga je ook maar een test doen.... je wil immers zekerheid, of je nou klachten hebt of niet.

• blissard
stylezzz schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:00:
[...]

Waarschijnlijk ja. En als pietje of jantje op het werk/school of sportclub corona heeft, dan ga je ook maar een test doen.... je wil immers zekerheid, of je nou klachten hebt of niet.
Ja, ik denk dat dat inderdaad zo werkt. Je kunt dat mensen ook niet kwalijk nemen vind ik. Het is wel vervelend want het zorgt voor wachtrijen bij echt noodzakelijke testen en het verstoort de meetgegeven.
Wat betekent het percentage besmet als er steeds meer mensen met steeds minder symptomen zich laten testen?

• stylezzz
Ik denk bijzonder weinig. Er zal ook een zeker percentage zijn wat zich juist weer niet laat testen. Omdat het maar een verkoudheidje is, of omdat ze geen zin hebben om in quarantaine te gaan en daarbij hun vrienden of kennissen ook daartoe te 'dwingen'. Daar zou ik me nog eerder zorgen om maken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Als de mensen die besmet zijn zich ook (kunnen) laten testen lijkt het me prima. Maar de vraag is of je nu positieve gevallen moet laten gaan omdat er teveel onzin tests zijn. Sowieso geloof ik er wel in dat een een correlatie zit tussen snotteren en de kans op een positieve test. Als in: zonder veel materiaal in de neus zul je ook weinig resultaat halen.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
TrailBlazer schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:31:
Bijvoorbeeld omdat sommige landen alleen mensen toelaten met een recente negatieve testuitslag.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
GekkePrutser schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:26:
[...]

Bijvoorbeeld omdat sommige landen alleen mensen toelaten met een recente negatieve testuitslag.
Denk het niet, want die moet je op papier laten zien. Bij de GGD krijg je geen verklaring.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
vuurtjih schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:29:
[...]
Denk het niet, want die moet je op papier laten zien. Bij de GGD krijg je geen verklaring.
Ook niet als je daarom vraagt?

Waar zou je anders zo'n verklaring moeten krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 10-10 07:40
GekkePrutser schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:34:
[...]

- Nee
- Bij een organisatie die dat als product aanbiedt

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• vuurtjih
  • Nu online
ijdod schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:46:
[...]

- Nee
- Bij een organisatie die dat als product aanbiedt
Dit inderdaad.

Al die mensen die naar Griekenland hebben zulke tests á 150€ (of meer) moeten kopen.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:47
GekkePrutser schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:34:
[...]

O.a. (en zijn nog veel meer van die diensten die het aanbieden, dit was even snel gezocht):
https://travelclinicoost....coronavrijverklaring-pcr/
https://coronalab.eu/reisadvies/
https://www.traveldoctor....ESTEN%20VOOR%20REIZIGERS/

Bij allemaal rond de 150 EUR. En dan krijg je een certificaat.

Voor veel landen is de "GGD-test" dus niet voldoende.
Als voorbeeld China:
"Voor China is een COVID-19 PCR test met serologische test nodig. De verklaring die niet ouder is dan 72 uur voor boarding"
En dan moet ook die verklaring naar de Chinese ambassade gestuurd en gecontroleerd zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Ryur op 03-09-2020 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Ja das godver terecht ook.

Waarom zou er gemeenschapsgeld worden gestoken in het maken van plezierreisjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:22:
Ja das godver terecht ook.

Waarom zou er gemeenschapsgeld worden gestoken in het maken van plezierreisjes?
Een aantal collega's van mij moeten dus nu zo'n test hebben omdat ze aan het werk gaan in Griekenland volgende week. Maar dan vind ik ook dat de baas het mag betalen en niet de staat.

• vuurtjih
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:23:
[...]

Een aantal collega's van mij moeten dus nu zo'n test hebben omdat ze aan het werk gaan in Griekenland volgende week. Maar dan vind ik ook dat de baas het mag betalen en niet de staat.
https://www.ad.nl/buitenl...r=https://www.google.com/

Hebben ze het nieuws niet gevolgd?

Pagina: 1 ... 55 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic