Er zijn nog veel meer foto's zegt die fotograaf. Me dunkt dat als het allemaal zo goed geregeld was dat wel te zien was op de foto's. Zeker als je er heel veel hebt.
Maar ja, die foto's waar dat misschien uit blijkt ga je natuurlijk niet delen want dat is geen nieuws.jip_86 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:01:
Er zijn nog veel meer foto's zegt die fotograaf. Me dunkt dat als het allemaal zo goed geregeld was dat wel te zien was op de foto's. Zeker als je er heel veel hebt.
Net als foto's waaruit blijkt dat het misschien we mee viel omdat je onder een bepaalde hoek foto's gemaakt hebt.
We hebben het wel over mensen die bewust uit zijn op sensatiefoto's die hebben dus niets aan foto's waaruit goed geregeld blijkt. Die goed geregeld foto's verkopen 1 dag voor het artikel "het kan dus wel, bruiloft Grapperhaus op 1,5 meter".
Nu verkoopt hij al 2 dagen sensatiefoto's en heeft nog meer foto's om te verkopen in het vooruitzicht.
Het had vast beter geregeld kunnen zijn, maar dat geldt overal. Kijk een half uurtje in een supermarkt rond daar zie je ook allerlei mensen die even snel langs elkaar schieten (binnen de 1,5 m) voor een ananas of een zakje chips. Dat is niet omdat ze zich niet aan de 1,5 m willen houden, maar een moment van onoplettendheid en bezig zijn met waarmee je bezig bent.
[ Voor 42% gewijzigd door TIGER1125 op 02-09-2020 11:09 ]
Iets kan op papier heel goed geregeld zijn, maar in de praktijk niet werken.jip_86 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:01:
Grapperhaus weet ook absoluut niet alles wat er is gebeurd. Van je bruiloft herinner je een aantal zaken, maar weet je echt niet precies wat anderen deden etc. Sterker, onbewust kun je best handen schudden, zonder dat je het door hebt.
Die fotograaf is nu gewoon met een publieke executie bezig. Rattengedrag m.i. Terugdraaien van de situatie kan niet meer, en ja wat voor minister wil je anders op V&J? Een Teeven, Opstelten oud? Of toch een menselijk type als Grapperhaus?
Bovendien zal die fotograaf de 'goede' momenten niet delen, of foto's die aantonen dat er veel geregeld was om het goed te laten gaan
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 02-09-2020 11:07 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dit is dus complot-theorieën gaan bedenken en gaan we niet doen
[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2020 10:59 ]
Hij staat volgens mij op al die foto's. Je word geleefd op zo'n dag, maar je kan jezelf ongetwijfeld nog wel herinneren of je er een potje van hebt gemaakt of niet. Door zelf te kiezen voor de lijn het was een enkel incidentje op het bordes heb je zelf de gelegenheid gegeven voor het genadeschot.GAIAjohan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:06:
[...]
Iets kan op papier heel goed geregeld zijn, maar in de praktijk niet werken.
Grapperhaus weet ook absoluut niet alles wat er is gebeurd. Van je bruiloft herinner je een aantal zaken, maar weet je echt niet precies wat anderen deden etc. Sterker, onbewust kun je best handen schudden, zonder dat je het door hebt.
Die fotograaf is nu gewoon met een publieke executie bezig. Rattengedrag m.i. Terugdraaien van de situatie kan niet meer, en ja wat voor minister wil je anders op V&J? Een Teeven, Opstelten oud? Of toch een menselijk type als Grapperhaus?
Dit is natuurlijk Hollandse knulligheid ten top.
Het huwelijk had überhaupt niet door moeten gaan op dit moment. Dat begrijpt iedereen die een beetje kaas gegeten heeft van PR. Kroes zei dit al terecht in Buitenhof zondag.
Of desnoods met een ambtenaar + getuigen en klaar.
En gezien zijn eigen opgeheven vinger in extremis (wat hij sowieso al langer heeft als minister van justitie) is het dan nu wat mij betreft ook einde oefening.
Het huwelijk had überhaupt niet door moeten gaan op dit moment. Dat begrijpt iedereen die een beetje kaas gegeten heeft van PR. Kroes zei dit al terecht in Buitenhof zondag.
Of desnoods met een ambtenaar + getuigen en klaar.
En gezien zijn eigen opgeheven vinger in extremis (wat hij sowieso al langer heeft als minister van justitie) is het dan nu wat mij betreft ook einde oefening.
[ Voor 22% gewijzigd door PLAE op 02-09-2020 11:10 ]
Je kunt vinden wat je wilt van de fotograaf en de foto's, maar dat maakt de beelden/overtredingen van de Corona-regels er niet minder om.
Uiteraard alle begrip dat dit de mooiste dag van de familie Grapperhaus moest zijn en dat men hierdoor niet altijd 100% aan alle regels kon voldoen. Is menselijk gedrag en overkomt ons allemaal, bewust en onbewust.
Wat wel kwalijk is, is het feit dat de heer Grapperhaus, als de Minister van Justitie en Veiligheid, hierdoor veel draagvlak voor de Corona-maatregelen ondermijnt en ervoor zorgt dat BOA's en Agenten mensen moeilijker aan kunnen spreken op overtredingen. Je bekleerd uiteindelijk een politieke/publieke functie, dus zal er altijd extra naar je gekeken worden en had je hier ook bewust over na moeten denken ten tijden van het feestje en ernaar moeten handelen, wat niet gebeurt is.
Ongelukje zoals op het bordes kan gebeuren, is niet handig, maar het heeft er alle schijn van dat de regels gedurende de dag meerdere malen overtreden zijn en men er niet bewust mee bezig was.
Uiteraard alle begrip dat dit de mooiste dag van de familie Grapperhaus moest zijn en dat men hierdoor niet altijd 100% aan alle regels kon voldoen. Is menselijk gedrag en overkomt ons allemaal, bewust en onbewust.
Wat wel kwalijk is, is het feit dat de heer Grapperhaus, als de Minister van Justitie en Veiligheid, hierdoor veel draagvlak voor de Corona-maatregelen ondermijnt en ervoor zorgt dat BOA's en Agenten mensen moeilijker aan kunnen spreken op overtredingen. Je bekleerd uiteindelijk een politieke/publieke functie, dus zal er altijd extra naar je gekeken worden en had je hier ook bewust over na moeten denken ten tijden van het feestje en ernaar moeten handelen, wat niet gebeurt is.
Ongelukje zoals op het bordes kan gebeuren, is niet handig, maar het heeft er alle schijn van dat de regels gedurende de dag meerdere malen overtreden zijn en men er niet bewust mee bezig was.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
De essentie is wmb heel simpel: de handhaving van de 1,5 meter regel is onmogelijk geworden door dit incident. Daarom moet Grapperhaus nu zsm weg, hoe langer hij aanblijft, hoe meer schade het beleid oploopt.
Sorry, maar na 6 maanden minstens 3x per dag het woord "corona" en "1.5m afstand" te hebben gehoord (vooral als minister van justitie) kan je het excuus automatisme niet meer gebruiken.GAIAjohan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:33:
[...]
Waar heb jij de hersenscan dat het bewust gedaan is? Zulke zaken kunnen ook automatismes zijn. Ook ik heb in de periode tot nu weleens te dicht bij mensen gestaan. Ook ik heb weleens (2*) handen geschud, dat ik vlak daarna dacht 'shit, dat had niet gemoeten'.
En zeker op een bruiloft word je grotendeels geleefd IPV dat je zelf bepaalt wat je doet.
Jij wilt terug naar duizenden infecties en overvolle ziekenhuizen?Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:53:
[...]
In plaats van dat we deze man (Grapperhaus) aanspreken op zijn gedrag, lijkt het mij een stuk beter om hem de hemel in te prijzen. Het is toch juist fantastisch, dat hij laat zien dat de anderhalve meter maatregel onhoudbaar is.
Volgens mij is het heel simpel.
De maatregelen zijn niet te handhaven. Grapperhaus heeft een fout gemaakt in die zin. Iedereen valt daar nu 'terecht' overheen, maar we zijn allemaal niet Roomser dan de Paus.
Volgens mij zijn de ouderen en lichamelijk zwakken in de samenleving de meest kwetsbare. Zij moeten zichzelf beschermen en wij moeten onszelf beschermen tegen hun. (Dus niet je Oma met een longontsteking gaan knuffelen) en voor de rest moeten we het gewoon overlaten aan Darwin. Survival of the fittest. Volgens mij is het op dit moment niet drukker op de IC's ondanks dat het aantal besmettingen oploopt en er ook meer getest wordt. Voor de rest nog even een paar maanden wachten op een vaccin en dan kunnen we volgend jaar weer lekker los op alle festivalletjes, feestjes en partijen.
En de politiek was hiervoor op vele andere vlakken al niet meer geloofwaardig, dus een akkefietje meer of minder maakt voor het pluche niet uit. Nu is het Grapperhaus, vorige keer was het Hennis, Keizer, Opstelten, Teven, Vogelaar, Samson, Halsema elk nieuw schandaal verdringt het vorige naar de achtergrond zodat die mensen gewoon rustig politiek kunnen bedrijven. Elk schandaal is een bliksemafleider van het vorige. Dus niet te druk over maken, of je heil zoeken in een ander land als je denkt dat het daar veel beter is.
Ascher vindt Rutte ongeschikt, en ik ben ook geen fan van de VVD maar ik denk dat we toch al een paar crisis' achter de rug hebben en wij als Nederland een hele stabiele factor en economie hebben onder 10+ jaar VVD
De maatregelen zijn niet te handhaven. Grapperhaus heeft een fout gemaakt in die zin. Iedereen valt daar nu 'terecht' overheen, maar we zijn allemaal niet Roomser dan de Paus.
Volgens mij zijn de ouderen en lichamelijk zwakken in de samenleving de meest kwetsbare. Zij moeten zichzelf beschermen en wij moeten onszelf beschermen tegen hun. (Dus niet je Oma met een longontsteking gaan knuffelen) en voor de rest moeten we het gewoon overlaten aan Darwin. Survival of the fittest. Volgens mij is het op dit moment niet drukker op de IC's ondanks dat het aantal besmettingen oploopt en er ook meer getest wordt. Voor de rest nog even een paar maanden wachten op een vaccin en dan kunnen we volgend jaar weer lekker los op alle festivalletjes, feestjes en partijen.
En de politiek was hiervoor op vele andere vlakken al niet meer geloofwaardig, dus een akkefietje meer of minder maakt voor het pluche niet uit. Nu is het Grapperhaus, vorige keer was het Hennis, Keizer, Opstelten, Teven, Vogelaar, Samson, Halsema elk nieuw schandaal verdringt het vorige naar de achtergrond zodat die mensen gewoon rustig politiek kunnen bedrijven. Elk schandaal is een bliksemafleider van het vorige. Dus niet te druk over maken, of je heil zoeken in een ander land als je denkt dat het daar veel beter is.
Ascher vindt Rutte ongeschikt, en ik ben ook geen fan van de VVD maar ik denk dat we toch al een paar crisis' achter de rug hebben en wij als Nederland een hele stabiele factor en economie hebben onder 10+ jaar VVD
Onzin, er zijn ook vakgebieden waar dit niet kan of niet de regel/norm is. Als mensen uit die vakgebieden komen blijven die automatismen gewoon in stand. Dan kan je dagelijks een persco houden dat het niet mag maar dan veranderd er nog steeds niets.Basekid schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:16:
[...]
Sorry, maar na 6 maanden minstens 3x per dag het woord "corona" en "1.5m afstand" te hebben gehoord (vooral als minister van justitie) kan je het excuus automatisme niet meer gebruiken.
Ik merk het vooral bij de Politie, (en het kom waarschijnlijk ook voor bij andere vitale beroepen), zij werken eigenlijk nog steeds zoals voorheen en dat zie je ook terug in hun handelen. Je wil niet weten hoe vaak ik ineens een hand onder m'n neus gedrukt krijg om je te begroeten het is dat ik er dan zelf alert op ben. Echter soms gebeurd het in een moment van onoplettendheid toch dat ik ook m'n hand uitsteek. Elleboogjes kunnen eigenlijk ook niet (1,5 m), maar ja ook dat gebeurd.
Daarnaast kan ik in het werk dat ik doe ook niet altijd afstand houden van de partners met wie ik ergens ter plaatse ben, en dan heb ik het nog niet eens over de manier waarop ik of zij daar ter plaatse komen.
[ Voor 31% gewijzigd door TIGER1125 op 02-09-2020 11:29 ]
Onzin natuurlijk. Daarom is het ook een automatisme. Ook bij mij was het eerste handenschudmoment sinds maart pas in de afgelopen week. Had niet moeten gebeuren, maar is wel gebeurd.Basekid schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:16:
[...]
Sorry, maar na 6 maanden minstens 3x per dag het woord "corona" en "1.5m afstand" te hebben gehoord (vooral als minister van justitie) kan je het excuus automatisme niet meer gebruiken.
Ik werd op het werk gefeliciteerd met de geboorte van mijn zoon. Ging mis bij 2 directe collega's, daarna weer netjes met de ellebogen.
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 02-09-2020 11:22 ]
Voor een ander topic wellicht; maar:Darkasantion schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:10:
Je kunt vinden wat je wilt van de fotograaf en de foto's, maar dat maakt de beelden/overtredingen van de Corona-regels er niet minder om.
"Je kunt vinden wat je wilt van de overtreding avn Grapperhaus, maar dat maakt de manier van handelen van de fotograaf niet minder naar'...
Kan me er aardig over opwinden merk ik

Ach ach wat een probleem maken we hier weer van. Het mooiste is nog meneer Baudet "... is het hoog tijd om terug te gaan naar het oude normaal". Ja, dat lijkt me een fantastisch plan. Top manier van oppositie voeren

Er zijn volgens het RIVM bijna 30000 geïnfecteerden op dit moment. Vertel me eens wat meer over de overvolle ziekenhuizen.Basekid schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:17:
[...]
Jij wilt terug naar duizenden infecties en overvolle ziekenhuizen?
Als je die impulsen niet kan onderdrukken moet je geen minister van justitie worden.GAIAjohan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:20:
[...]
Onzin natuurlijk. Daarom is het ook een automatisme. Ook bij mij was het eerste handenschudmoment sinds maart pas in de afgelopen week. Had niet moeten gebeuren, maar is wel gebeurd.
Ik werd op het werk gefeliciteerd met de geboorte van mijn zoon. Ging mis bij 2 directe collega's, daarna weer netjes met de ellebogen.
Ik heb serieus sinds de afkondiging van de maatregelen niemand buiten mijn bubbel (gezin van 3) gekust, geknuffeld of een hand gegeven. En daar zaten genoeg big life events bij. Ik ken ook de verhalen van totaal ongemakkelijke bruiloften waarbij iedereen bij het bruidspaar langsliep zonder aanraking. De minister kon zich niet inhouden, nu zal hij de conclusies moeten trekken. Anders is het hek van de dam.
"Ha, je kan mij niet veroordelen voor diefstal, want het was een lokfiets en dat is onrechtmatig verkregen bewijs. Lekker puh!"MikeyMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:24:
[...]
"Je kunt vinden wat je wilt van de overtreding avn Grapperhaus, maar dat maakt de manier van handelen van de fotograaf niet minder naar'...
Dan laat je gewoon botweg zelf zien dat je het feit dat je betrapt bent, erger vindt dan wat je probeerde te doen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Mwa, dat denk ik niet.magnifor schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:08:
Het Koningshuis houdt zich niet aan de maatregelen nu onze eigen Minister ook niet. Dus blijkbaar valt het mee en is het niet zo erg als men ons wil doen geloven omdat de elite blijkbaar iets weet wat wij niet weten.
Het toont enkel aan dat ze mensen zijn. Probleem is echter dat ze (zeker 1 van deze 2) aan ons (het volk) heeft gevraagd onmenselijk gedrag te gaan vertonen. En dan helpt het niet als je jezelf niet houdt aan deze onnatuurlijke regels.
Als hier niets mee gebeurt inderdaad.Wat mij betreft is de overheid haar gehele geloofwaardigheid verloren.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De foto's op zich helemaal prima. Terecht dat die bekend worden gemaakt.Stoney3K schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:31:
[...]
"Ha, je kan mij niet veroordelen voor diefstal, want het was een lokfiets en dat is onrechtmatig verkregen bewijs. Lekker puh!"
Dan laat je gewoon botweg zelf zien dat je het feit dat je betrapt bent, erger vindt dan wat je probeerde te doen.
Gaat me vooral om de vieze manier waarop. Elke dag een foto, zolang het geld opbrengt.
Zum kotsen

Dat vraag ik me ook af, en hoe zit het met de ziekenhuizen bijvoorbeeld in Spanje? Liggen de mensen weer op de grond?Mr.Joker schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:27:
[...]
Er zijn volgens het RIVM bijna 30000 geïnfecteerden op dit moment. Vertel me eens wat meer over de overvolle ziekenhuizen.
Of is het virus minder dodelijk geworden?
https://www.newscientist....ope-but-we-dont-know-why/
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En wat nu als het niet om een roddelbladfotograaf ging, maar om handhavers? Wat als de nieuwe minister van Justitie dalijk het gekke idee krijgt om heimelijk mensen te fotograferen die geen afstand houden, net zoals we nu flitsen bij snelheidsovertredingen?MikeyMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:32:
[...]
De foto's op zich helemaal prima. Terecht dat die bekend worden gemaakt.
Gaat me vooral om de vieze manier waarop. Elke dag een foto, zolang het geld opbrengt.
Zum kotsen
Het foto's maken vind ik niet het probleem, wel het feit dat iemand het nu doet alleen voor persoonlijk gewin.
Of heeft de tijd van het jaar invloed op de heftigheid (winter) et cetera et cetera....er is nog zoveel wat wij niet weten.Marzman schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:36:
[...]
Dat vraag ik me ook af, en hoe zit het met de ziekenhuizen bijvoorbeeld in Spanje? Liggen de mensen weer op de grond?
Of is het virus minder dodelijk geworden?
https://www.newscientist....ope-but-we-dont-know-why/
Ja het zijn mensen maar als je schijnheilig op tv verkondigd dat feestjes asociaal en onverantwoord zijn dan val je door de mand als je vervolgens zelf een feest geeft en ook niet eens houdt aan de maatregelen. Dan moet men ook niet zeuren wanneer er feestjes worden gegeven door jongeren etc. Voor mij is het klaar. Waar is het volgende feestje? Het is klaar met Corona en de maatregelen.alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:32:
[...]
Mwa, dat denk ik niet.
Het toont enkel aan dat ze mensen zijn. Probleem is echter dat ze (zeker 1 van deze 2) aan ons (het volk) heeft gevraagd onmenselijk gedrag te gaan vertonen. En dan helpt het niet als je jezelf niet houdt aan deze onnatuurlijke regels.
[...]
Als hier niets mee gebeurt inderdaad.
kijk, en hier ben ik het zeker mee eens.alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:32:
[...]
Mwa, dat denk ik niet.
[...]
Als hier niets mee gebeurt inderdaad.
Maar het laat vooral zien dat de regels niet realistisch zijn, en zowel WA als FG menselijk zijn.
Gevolg hiervan zou ten eerste moeten zijn de boetes te schrappen, ten tweede wel realistische verzoeken doen.
Ik vind het juist 'mooi' dat ook de minister zich er niet aan kan houden. Het laat zien dat onze samenleving, hoewel onderdrukt, nog steeds menselijke trekken vertoont, ook in de hogere rangen.
Ik zou bv liever Grapperhaus houden, dan een type Teeven of Buma op die positie zetten
Handhavers gaan niet dag op dag een overtreder aan de schandpaal nagelen.Stoney3K schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:37:
[...]
En wat nu als het niet om een roddelbladfotograaf ging, maar om handhavers? Wat als de nieuwe minister van Justitie dalijk het gekke idee krijgt om heimelijk mensen te fotograferen die geen afstand houden, net zoals we nu flitsen bij snelheidsovertredingen?
Het foto's maken vind ik niet het probleem, wel het feit dat iemand het nu doet alleen voor persoonlijk gewin.
Overigens ben je nu helemaal inconsequent. Wel Grapperhaus straffen op basis van foto's? Maar niet het publiek?
Nee, óók het publiek, want dan realiseert iedereen zich snel genoeg hoe absurd de handhaving van zo'n maatregel eigenlijk is.MikeyMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:43:
[...]
Handhavers gaan niet dag op dag een overtreder aan de schandpaal nagelen.
Overigens ben je nu helemaal inconsequent. Wel Grapperhaus straffen op basis van foto's? Maar niet het publiek?
Die uitspraak van hem was in maart, toen we op een heel ander moment in de crisis zaten dan nu.magnifor schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:42:
[...]
Ja het zijn mensen maar als je schijnheilig op tv verkondigd dat feestjes asociaal en onverantwoord zijn dan val je door de mand als je vervolgens zelf een feest geeft en ook niet eens houdt aan de maatregelen.
Het is alsof je in 2005 had gezegd dat Suarez een poeslieve voetballer was die nooit heeft gebeten, en diegene die dat toen heeft gezegd, nú zegt hoe fout zijn uitspraken waren
Jij wilt af van de 1.5m samenleving. Als je dat doet krijg je weer volle ziekenhuizen...Mr.Joker schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:27:
[...]
Er zijn volgens het RIVM bijna 30000 geïnfecteerden op dit moment. Vertel me eens wat meer over de overvolle ziekenhuizen.
De anderhalve meter is toch nog steeds niet weg? Het is gewoon belachelijk dat je discotheken en nachtclubs letterlijk een dikke vinger geeft en ze niet eens de mogelijkheid biedt om op de 1 of andere manier tegemoet te komen, maar je wel een bruiloft organiseert waar je zelf (met mensen in een risicogroep) los gaat.GAIAjohan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:46:
[...]
Die uitspraak van hem was in maart, toen we op een heel ander moment in de crisis zaten dan nu.
Het is alsof je in 2005 had gezegd dat Suarez een poeslieve voetballer was die nooit heeft gebeten, en diegene die dat toen heeft gezegd, nú zegt hoe fout zijn uitspraken waren
Dat is echt een statement van "Die jeugd van tegenwoordig moet gewoon opzitten, pootjes geven en gehoorzamen" en dan heeft het echt niks meer met volksgezondheid te maken, maar alles met het opleggen van gezag.
Verwijderd
Ook al een paar keer overkomen. Op zich hoeven we niet allemaal meteen panisch te doen. Handjes allemaal wel gelijk gewassen.GAIAjohan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:20:
[...]
Onzin natuurlijk. Daarom is het ook een automatisme. Ook bij mij was het eerste handenschudmoment sinds maart pas in de afgelopen week. Had niet moeten gebeuren, maar is wel gebeurd.
Maar voor een minister is dit natuurlijk wel dodelijk. uit alles blijkt dat tijdens het huwelijk aan alle kanten niet aan de coronaregels is gehouden. Dat maakt jezelf echt compleet ongeloofwaardig... ga nu maar eens zeggen dat je max 6man over de vloer mag hebben. Kan bijna niet anders dan dat dit zijn kop gaat kosten.
Verwijderd
Want jij hebt een glazen bol?Basekid schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:17:
[...]
Jij wilt terug naar duizenden infecties en overvolle ziekenhuizen?
We zitten overigens al weken op duizenden "besmettingen" en de IC's zijn nog nooit zo leeg geweest.
Het CDC (Amerikaanse RIVM) heeft de cijfers ook al aangepast. 6% Van alle Sars-Cov-2 gerelateerde doden in Amerika, zijn ook echt te herleiden naar het nieuwe virus. Van de overige 94% die zijn overleden met het nieuwe Sars-Cov-2 virus, hadden ze gemiddeld 2.6 andere aandoeningen, waaraan ze zijn overleden.
Het RIVM heeft stilzwijgend de schalen veranderd van de kaart waarop het aantal "besmettingen" wordt getoond. De kaart was te lichtgekleurd, door het enorm lage aantal.
Corona is overigens een verzamelnaam voor meerdere virussen, zoals verkoudheid, Rhinovirus, RSV en andere virussen die op de longen kunnen slaan. Sars-Cov-2 is het nieuwe virus en er is vrijwel niemand die hier op dit moment mee besmet wordt volgens hetzelfde RIVM. Ook wel gek dat je je moet laten testen, om te weten of je het killer virus wel of niet hebt opgelopen.
Afgelopen griep seizoen 404 mensen overleden aan de griep. Normaal gesproken zijn dit er 6500. Dit is netjes te herleiden op de site van het RIVM.
Ik werk zelf binnen Justitie en Veiligheid en zie dat bijna niemand hier zich aan de regels houdt. De regels staan haaks op elkaar en niemand die er nog wijsheid uit kan halen.
Er kunnen zeker een aantal maatregelen geschrapt worden, zoals de anderhalve meter maatregel buiten. Je hebt vast de protesten gezien, zowel in Nederland als in het buitenland. Berlijn afgelopen weekend of een aantal weken ervoor. Honderdduizenden mensen die lak hebben aan de anderhalve meter of de mondkapjes, geen extra besmettingen. Laat de evenementen buiten van start gaan, net zoals in Frankrijk.
Laten we stoppen met wijzen naar Grapperhaus of ieder ander die een niet houdbare "regel" overtreedt, maar laten we weer mensen zijn, die willen genieten met elkaar. Niet op een afstand, maar dichterbij elkaar.
Stel dat dit z'n kop kost en hij "vrijwillig" vertrekt, is dan het gezeur voorbij en gaat iedereen zich weer aan de regels houden omdat de geloofwaardigheid dan hersteld is? Gaan boa's en agenten dan weer bekeuren en mensen dat zonder morren accepteren?
Dat zou nog eens een mooi offer zijn maar ik vrees dat het zo niet werkt. Ook als hij vertrekt blijft men wijzen naar de foto's, blijft men roepen dat de geest uit de fles is en als die foto's zo'n beetje vergeten zijn wordt er wel weer een andere reden gevonden.
Ook best lullig natuurlijk dat bijna iedereen in Nederland zich tot de foto's van de bruiloft heel strikt aan de regels hield en uitgerekend dit feest de hele corona strategie om zeep heeft geholpen en we weer terug bij af zijn
Dat zou nog eens een mooi offer zijn maar ik vrees dat het zo niet werkt. Ook als hij vertrekt blijft men wijzen naar de foto's, blijft men roepen dat de geest uit de fles is en als die foto's zo'n beetje vergeten zijn wordt er wel weer een andere reden gevonden.
Ook best lullig natuurlijk dat bijna iedereen in Nederland zich tot de foto's van de bruiloft heel strikt aan de regels hield en uitgerekend dit feest de hele corona strategie om zeep heeft geholpen en we weer terug bij af zijn
Vertrekken of blijven zitten maakt wel degelijk een enorm verschil met betrekking tot het gezeur.ninjazx9r98 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:02:
Stel dat dit z'n kop kost en hij "vrijwillig" vertrekt, is dan het gezeur voorbij en gaat iedereen zich weer aan de regels houden omdat de geloofwaardigheid dan hersteld is? Gaan boa's en agenten dan weer bekeuren en mensen dat zonder morren accepteren?
Als hij blijft zitten kan 'iedereen' dat als argument tegen de BOA's gebruiken. Als hij vertrekt kunnen de BOA's tenminste zeggen dat ook die overtreding consequenties heeft gehad.
Geloof er eerlijk gezegd niks van. Voor deze foto's was het gezeur er ook al en toen ging het over de protesten op de dam. Het gezeur heeft zich verplaatst naar een ander doelwit en zal dat ook weer doen als hij weg is.alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:14:
[...]
Vertrekken of blijven zitten maakt wel degelijk een enorm verschil met betrekking tot het gezeur.
Als hij blijft zitten kan 'iedereen' dat als argument tegen de BOA's gebruiken. Als hij vertrekt kunnen de BOA's tenminste zeggen dat ook die overtreding consequenties heeft gehad.
Zolang mensen denken dat ze zich aan de regels moeten houden omdat het nu eenmaal moet "van Den Haag" en niet (willen) inzien dat we corona willen bestrijden met deze regels als hulpmiddel gaat het gezeur gewoon niet stoppen.
Ja, aandoeningen zoals "Adult respiratory distress syndrome" en "Respiratory failure" die een direkt gevolg zijn van dat zoveel cellen in je longen naar de klote zijn door het virus.Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:01:
[...]
Want jij hebt een glazen bol?
We zitten overigens al weken op duizenden "besmettingen" en de IC's zijn nog nooit zo leeg geweest.
Het CDC (Amerikaanse RIVM) heeft de cijfers ook al aangepast. 6% Van alle Sars-Cov-2 gerelateerde doden in Amerika, zijn ook echt te herleiden naar het nieuwe virus. Van de overige 94% die zijn overleden met het nieuwe Sars-Cov-2 virus, hadden ze gemiddeld 2.6 andere aandoeningen, waaraan ze zijn overleden.
Als ik iemand z'n polsen doorsnij is de doodsoorzaak niet de snee maar de 'andere aandoening' bloedverlies volgens deze redenering.
And to think they once said that computers would take away jobs.
"Advocaat: ‘Zet streep door alle coronaboetes na nieuwe foto’s Grapperhaus’"
https://www.ad.nl/binnenl...o-s-grapperhaus~a54fc917/
Dit soort berichten is toch de grootste onzin. Gekozen beleidsmakers maken regels die wij vanuit de samenleving wensen. Wij wensen dat mensen zich aan regeltjes houden om zo verspreiding van COVID te beperken. Mensen die hier niet aan voldoen krijgen boetes of andere straffen. Dat een van de beleidsmakers zich zelf niet aan die regels heeft gehouden betekend toch niet dat deze regels opeens niet meer gelden?
Als Rutte met 170 km per uur over de snelweg racet betekend toch niet dat wij nu opeens allemaal te hard morgen rijden zonder gevolgen? Ja deze mensen hebben voorbeeldfuncties, ja zij moeten zich ook aan die regels houden en zo niet een boete/gestraft worden. Maar het is toch niet zo dat als een van hun "zondigt" dat daarom de regels opeens niet meer gelden of gehandhaafd hoeven te worden.
Dit soort berichten is toch de grootste onzin. Gekozen beleidsmakers maken regels die wij vanuit de samenleving wensen. Wij wensen dat mensen zich aan regeltjes houden om zo verspreiding van COVID te beperken. Mensen die hier niet aan voldoen krijgen boetes of andere straffen. Dat een van de beleidsmakers zich zelf niet aan die regels heeft gehouden betekend toch niet dat deze regels opeens niet meer gelden?
Als Rutte met 170 km per uur over de snelweg racet betekend toch niet dat wij nu opeens allemaal te hard morgen rijden zonder gevolgen? Ja deze mensen hebben voorbeeldfuncties, ja zij moeten zich ook aan die regels houden en zo niet een boete/gestraft worden. Maar het is toch niet zo dat als een van hun "zondigt" dat daarom de regels opeens niet meer gelden of gehandhaafd hoeven te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Mirved op 02-09-2020 12:31 ]
Pardon? Jij wil dus zeggen dat de ~500 mensen per dag die gemeld worden door het RIVM geen sars-cov-2 hebben? Of bedoel je die andere virussen?Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:01:
[...]
Corona is overigens een verzamelnaam voor meerdere virussen, zoals verkoudheid, Rhinovirus, RSV en andere virussen die op de longen kunnen slaan. Sars-Cov-2 is het nieuwe virus en er is vrijwel niemand die hier op dit moment mee besmet wordt volgens hetzelfde RIVM. Ook wel gek dat je je moet laten testen, om te weten of je het killer virus wel of niet hebt opgelopen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Die advocaat heeft natuurlijk ook zo zijn belangen. Wel of geen onzin, hij kan wel facturen sturen.Mirved schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:29:
"Advocaat: ‘Zet streep door alle coronaboetes na nieuwe foto’s Grapperhaus’"
alles kan off-topic
@Verwijderd refereert waarschijnlijk naar een verkeerd geinterpreteerde grafiek waaruit "blijkt" dat niemand SARS-CoV-2 heeft.gws24 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:31:
[...]
Pardon? Jij wil dus zeggen dat de ~500 mensen per dag die gemeld worden door het RIVM geen sars-cov-2 hebben? Of bedoel je die andere virussen?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nou ja, die Grapperhaus zal z'n bruiloft niet snel vergeten
.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Het is natuurlijk naïef om te denken dat je een bruiloft volgens de regels denkt te kunnen houden en vervolgens dat het niet uitlekt.
Oeps.
Positief getest 71.863, toename: 734
Ziekenhuisopnames 12.188 (17,0% van positief getest), toename: 6
IC-opnames 3.037 (4,2% van positief getest)
Overleden 6.235 (8,7% van positief getest), toename: 5
Bron
Amsterdam +118
Rotterdam +108
Den Haag +65
Utrecht +26
Delft +15
Tilburg +13
Amstelveen +12
Eindhoven +11
Almere, Nijmegen +10
37 gemeentes met +4 of meer.
Achterstallige administratie?
Bron
Amsterdam +118
Rotterdam +108
Den Haag +65
Utrecht +26
Delft +15
Tilburg +13
Amstelveen +12
Eindhoven +11
Almere, Nijmegen +10
37 gemeentes met +4 of meer.
Achterstallige administratie?
[ Voor 27% gewijzigd door autje op 02-09-2020 14:33 ]
Verwijderd
Klopt, er worden inderdaad nog mensen positief getest op Sars-Cov-2. Keek even niet verder dan mijn neus lang is.RayNbow schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:00:
[...]
@Verwijderd refereert waarschijnlijk naar een verkeerd geinterpreteerde gafriek waaruit "blijkt" dat niemand SARS-CoV-2 heeft.
Wel jammer dat dit het enige is, wat er uit mijn post gehaald wordt.
Een groot gedeelte van de mensen laat zich testen, terwijl ze er niets van merken. Denk aan mensen die in contact zijn geweest met positief geteste mensen, mensen die een test moeten doen van werkgever of omdat ze op vakantie willen. *knip*
Dit neigt heel sterk naar complotdenken. Onderbouw op zijn minst deze extreme stellingen met bronnen als je ze doet
Je hoort overal tegengeluid. Afgelopen weekend alleen al in Berlijn, Parijs, Londen, Polen. Het gaat veel verder dan een aantal tijdelijke maatregelen. De brandbrieven van artsen, advocaten en bezorgde burgers tegen deze maatregelen of de zogenaamde spoed/noodwet. Miljoenen mensen zijn tegen deze maatregelen en met goede reden.
Burgemeester van gemeente Sutri (net boven Rome) heeft een verbod op mondkapjes ingesteld. Vittorio Sgarbi: "Alleen dieven en terroristen dragen mondkapjes."
Nou vind ik een verbod op mondkapjes ook weer erg ver gaan. Laat mensen zelf beslissen of ze een mondkapje willen dragen of niet. Het laat echter wel goed zien, dat ook in de politiek een tweestrijd plaatsvindt. Het is tijd om weer normaal te doen. Niet normaal maken wat niet normaal is.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2020 11:02 ]
De brandhaarden in Amsterdam en Rotterdam blijven maar bestaan. Den Haag ook wel erg hoog.autje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:27:
Oeps.
Bron
Amsterdam +118
Rotterdam +108
Den Haag +65
Utrecht +26
Delft +15
Tilburg +13
Amstelveen +12
Eindhoven +11
Almere, Nijmegen +10
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Als Rutte eerst uitdraagt dat te hard rijden slecht is en regelt dat er boetes op staan en een aantekening op je strafblad, en het vervolgens bewezen straffeloos zelf doet zou ik dat als advocaat ook gebruiken.Mirved schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:29:
Achterstalige administratie zou goed kunnen, is wel eens vaker gezien.
Dan zou morgen wel weer flink lager moeten zijn en dan zie je volgende week weer gecorrigeerde cijfers over meerdere dagen.
Amsterdam blijft nog wel even hoog denk ik, afgaande op de riool metingen. Bij Amsterdam stat nu een flink hoge waarde, terwijl het in andere gebieden juist weer daalt tov voorgaande weken. Rondom steden zie je ook wat hogere waardes.
Dan zou morgen wel weer flink lager moeten zijn en dan zie je volgende week weer gecorrigeerde cijfers over meerdere dagen.
Amsterdam blijft nog wel even hoog denk ik, afgaande op de riool metingen. Bij Amsterdam stat nu een flink hoge waarde, terwijl het in andere gebieden juist weer daalt tov voorgaande weken. Rondom steden zie je ook wat hogere waardes.
Wie weet, voor de verandering eens een bruiloft die meer kost dan de scheiding.Sport_Life schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:26:
Nou ja, die Grapperhaus zal z'n bruiloft niet snel vergeten.
alles kan off-topic
Ik denk toch dat dat deels te maken heeft met bevolkingsgroepen die moeilijk te bereiken zijn door de overheidDrardollan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:31:
[...]
De brandhaarden in Amsterdam en Rotterdam blijven maar bestaan. Den Haag ook wel erg hoog.
Dat en wellicht toch ook weer wat studenten en rellen her en der.TrailBlazer schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:43:
[...]
Ik denk toch dat dat deels te maken heeft met bevolkingsgroepen die moeilijk te bereiken zijn door de overheid
Zijn er bij die wekelijkse correcties eigenlijk ook nog correcties op aantallen van meer dan een week geleden, v.w.b. aantallen nieuwe besmettingen?
Ja, gebeurt wel.autje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:47:
Zijn er bij die wekelijkse correcties eigenlijk ook nog correcties op aantallen van meer dan een week geleden, v.w.b. aantallen nieuwe besmettingen?
Zie https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Daar zie je in meerdere weken nog "nieuw" maar dit zijn er enkele keer maar handjevol.
Maar je ziet soms bij de dagelijkse ook "- xx correcties" en dat zijn dan wel soms weer tientallen.
Opvallend cluster wat er vandaag bijgezet is:
Steeds meer studenten van de Universiteit Maastricht en Limburgse hogescholen raken besmet met het coronavirus.
Steeds meer studenten van de Universiteit Maastricht en Limburgse hogescholen raken besmet met het coronavirus.
Introductiedagen liggen inderdaad zo'n twee weken achter ons. Gemiddelde leeftijd blijft ook maar dalen, nu 35,8. Zo laag heb ik het nog niet eerder gezien.Het staat niet vast in hoeverre de uitbraak van het virus verband houdt met de zogeheten INKOM van twee weken geleden. Na de introductiedagen voor nieuwe studenten werd bekend dat twee deelnemers positief waren getest. Later liep dat aantal verder op.
Ga op zaterdagavond eens in de Pijp kijken in Amsterdam. De kroegen zijn gewoon vol en corona bestaat niet meer. Als de lokale overheid het zou willen daar kunnen ze zo 30 tenten sluiten. Jong (merendeel) tot oud vind je er. En dat zijn misschien ook niet de bevolkingsgroepen waarvan je het ook verwacht.TrailBlazer schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:43:
[...]
Ik denk toch dat dat deels te maken heeft met bevolkingsgroepen die moeilijk te bereiken zijn door de overheid
[ Voor 11% gewijzigd door PLAE op 02-09-2020 14:55 ]
Tsjah, ergens valt er wat voor te zeggen om de groep die relatief weinig klachten heeft het maar te laten krijgen. Dat is ook van positief effect op de andere groepen natuurlijk, mits er immuniteit ontstaat.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 02-09-2020 15:00 ]
Welke bevolkingsgroepen doel je op en waarom denk je dat deze groep moeilijk bereikbaar is?TrailBlazer schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:43:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 02-09-2020 15:05 ]
Dit is een misrepresentatie van wat de CDC data weergeeft.Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:01:
[...]
Op Amerikaanse overlijdensaktes worden alle factoren die mee hebben gespeeld in het overlijden genoemd. Dit zijn zowel zogenoemde "comorbiditeiten" (aandoeningen die in principe ongerelateerd zijn), bijvoorbeeld dingen als diabetes en hoge bloeddruk, als aandoeningen die door SARS-CoV-2 worden veroorzaakt, bijvoorbeeld pneumonia (longontsteking). Iemand die verder gezond is en door Covid-19 een longontsteking krijgt en daar aan overlijdt, zou dus op z'n Amerikaanse overlijdensakte "Covid-19 & Pneumonia" moeten krijgen onder de noemer doodsoorzaak.
Bij 6% van de overlijdensaktes staat enkel Covid-19 vermeld. Dat wil niet zeggen dat covid-19 bij de andere 94% niet de belangrijkste oorzaak was van het overlijden. Zie mijn bovenstaande voorbeeld van een door covid-19 veroorzaakte longontsteking. Of iemand met een hoge bloeddruk die aan covid-19 overlijdt. Die zou nog steeds in leven zijn als hij/zij geen covid-19 had gehad.
Zie ook: https://www.factcheck.org...ded-deaths-from-covid-19/
Dit is pertinent onwaar.Corona is overigens een verzamelnaam voor meerdere virussen, zoals verkoudheid, Rhinovirus, RSV en andere virussen die op de longen kunnen slaan. Sars-Cov-2 is het nieuwe virus en er is vrijwel niemand die hier op dit moment mee besmet wordt volgens hetzelfde RIVM. Ook wel gek dat je je moet laten testen, om te weten of je het killer virus wel of niet hebt opgelopen.
Coronavirus is de naam van een virusfamilie die bestaat uit een heel aantal vergelijkbare virussen, waarvan er 7 soorten zijn die mensen kunnen besmetten: 4 soorten die een verkoudheid veroorzaken (bij elkaar verantwooordelijk voor zo'n 15% van de verkoudheden) en 3 soorten die meer serieuzere effecten hebben: SARS-CoV (SARS), MERS-CoV (MERS) en SARS-CoV-2 (Covid-19). Van de gevaarlijkere 3 zijn er 2 niet meer in actieve circulatie (SARS, MERS) en is enkel SARS-CoV-2 / Covid-19 op dit moment een probleem.
Virussen / virusfamilies als rhinovirus, RSV en dergelijken zijn ook potentiele oorzaken van luchtweginfecties, maar zijn totaal ongerelateerd aan de coronavirus familie.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Nou, N=1 en glad ijs enzo....Drardollan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:00:
[...]
Zonder onderbouwing vind ik dit een behoorlijk stevige uitspraak eigenlijk.
Welke bevolkingsgroepen doel je op en waarom denk je dat deze groep moeilijk bereikbaar is?
Maar vrienden van me werken in Transvaal in Den Haag. Daar heb je vele tientallen afkomsten op een klein stukje. Die trekken zich gemiddeld genomen niet zo veel aan van het gezag.
Vertalingen van de maatregelen en optrekken met geloofsgroepen helpt wel, maar gezien de vele verschillende talen een hele klus. Het is onmogelijk om iedereen te bereiken. Staan uiteraard meerdere talen op aanplakbiljetten, maar niet alle. Helaas de afgelopen tijd daar ook relatief veel opnames.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 02-09-2020 15:12 ]
Hoezo straffeloos? Dit was enkel omdat daar geen BOA aanwezig was. Nergens gelezen dat die er waren en er bewust geen boetes uitgeschreven zijn? Of vind jij dat er in onze rechtstaat op basis van foto's achteraf boetes kunnen worden opgelegd aan mensen.alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:38:
[...]
Als Rutte eerst uitdraagt dat te hard rijden slecht is en regelt dat er boetes op staan en een aantekening op je strafblad, en het vervolgens bewezen straffeloos zelf doet zou ik dat als advocaat ook gebruiken.
Het gaat niet eens om dat die advocaat dit roept voor zijn cliënten. Die moet inderdaad wat roepen ook al slaat het nergens op zoals ik al beargumenteerde. Het gaat mij erom dat meer mensen dit sentiment verspreiden. Dat BOA's opeens hun werk niet willen doen omdat hun baas zich niet aan de regeltjes heeft gehouden. Dan heb je nog altijd een verplichting aan de samenleving om de wet te handhaven.
[ Voor 29% gewijzigd door Mirved op 02-09-2020 15:21 ]
Ferd heeft wel 2x de boete betaald, maar het probleem zit m.i. vooral in de aantekening op je strafblad. En dat Ferd zo'n boete wel makkelijk kan aftikken.Mirved schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:18:
[...]
Hoezo straffeloos? Dit was enkel omdat daar geen BOA aanwezig was. Nergens gelezen dat die er waren en er bewust geen boetes uitgeschreven zijn? Of vind jij dat er in onze rechtstaat op basis van foto's achteraf boetes kunnen worden opgelegd aan mensen.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ferd heeft uit zichzelf geld overgemaakt aan het Rode kruis. Waarom is die aantekening een probleem en wat heeft zijn vermogen te maken met het feit dat andere nu opeens geen boetes meer hoeven te betalen/beboet hoeven te worden?vuurtjih schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:22:
[...]
Ferd heeft wel 2x de boete betaald, maar het probleem zit m.i. vooral in de aantekening op je strafblad. En dat Ferd zo'n boete wel makkelijk kan aftikken.
Doneren aan het rode kruis is natuurlijk niet hetzelfde als een boete betalen. niet in de laatste plaats omdat het hem voordeel biedt vanwege de aftrekbaarheid van deze giften op de aangifte inkomstenbelasting.vuurtjih schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:22:
[...]
Ferd heeft wel 2x de boete betaald, maar het probleem zit m.i. vooral in de aantekening op je strafblad. En dat Ferd zo'n boete wel makkelijk kan aftikken.
Goed, debat begint zo. ben benieuwd.
In feite geldt dit voor de meeste snelheidsovertredingen natuurlijk welMirved schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:18:
[...]
Hoezo straffeloos? Dit was enkel omdat daar geen BOA aanwezig was. Nergens gelezen dat die er waren en er bewust geen boetes uitgeschreven zijn? Of vind jij dat er in onze rechtstaat op basis van foto's achteraf boetes kunnen worden opgelegd aan mensen.
Zonder onderbouwing vind ik dit echt een absurde uitspraak. Gisteren kregen we een modbreak hiervoor.MikeyMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:05:
[...]
Nou, N=1 en glad ijs enzo....
Maar vrienden van me werken in Transvaal in Den Haag. Daar heb je vele tientallen afkomsten op een klein stukje. Die trekken zich gemiddeld genomen niet zo veel aan van het gezag.
Vertalingen van de maatregelen en optrekken met geloofsgroepen helpt wel, maar gezien de vele verschillende talen een hele klus. Het is onmogelijk om iedereen te bereiken. Staan uiteraard meerdere talen op aanplakbiljetten, maar niet alle. Helaas de afgelopen tijd daar ook relatief veel opnames.
Als het al zo zou zijn, dan is het feit dat deze groepen de weg naar de teststraat vinden wel wat vreemd. Als ze er niets van weten, dan weten ze ook niet dat ze naar een test moeten? En nog belangrijker, Corona is wereldwijd. Het is niet een uniek ding in Nederland. In veel andere landen is het zelfs veel heftiger, de mensen die hier wonen met wortels in het buitenland praten vaak regelmatig met hun familie en vrienden in het land van oorsprong. Dan hebben ze het echt wel over Corona, het is overal een actueel onderwerp.
Zonder serieuze onderbouwing is het allemaal onderbuikgevoel.
De foto was/is zichtbaar in de media en op basis daarvan is een hoop ophef. In de afgelopen maanden zijn er vele foto's en flimpjes geweest in de media waarop mensen, duidelijk zichtbaar, zich niet hielden aan allerlei maatregelen. Het grootste deel en ik durf bijna wel te zeggen al deze mensen hebben geen aantekening op hun strafblad gekregen. Zie je daar hetzelfde probleem of geldt dat probleem alleen in dit geval vanwege de betrokken persoon en/of moet ieder ander die zichtbaar is op de foto's bij de bruiloft een boete plus aantekening krijgen?vuurtjih schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:22:
[...]
Die onderbouwing is onmogelijk omdat deze gegevens vziw niet worden bijgehouden.Drardollan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:31:
[...]
Zonder onderbouwing vind ik dit echt een absurde uitspraak. Gisteren kregen we een modbreak hiervoor.
Als het al zo zou zijn, dan is het feit dat deze groepen de weg naar de teststraat vinden wel wat vreemd. Als ze er niets van weten, dan weten ze ook niet dat ze naar een test moeten? En nog belangrijker, Corona is wereldwijd. Het is niet een uniek ding in Nederland. In veel andere landen is het zelfs veel heftiger, de mensen die hier wonen met wortels in het buitenland praten vaak regelmatig met hun familie en vrienden in het land van oorsprong. Dan hebben ze het echt wel over Corona, het is overal een actueel onderwerp.
Zonder serieuze onderbouwing is het allemaal onderbuikgevoel.
Ook vanuit ziekenhuizen kwamen berichten dat er een paar weken geleden in de randstad vooral personen van allochtone achtergrond lagen. Ook dat wordt niet bijgehouden. Maakt het niet ineens onwaar.
Snap de gevoeligheid wel, maar dit levert wel een flinke blinde vlek op qua beleid.
Ik wil hier ook zeker geen waardeoordeel oer geven.
Immigranten, en dan met name de eerste generaties. Daar zit een stevige link met het familiebijeenkomsten, offerfeest en bruiloften (maar niet die van Grapperhaus...). Deze groepen zijn ook voor andere overheidscommunicatie lastig te bereiken. Taalvaardigheid en lage leesvaardigheid zijn bekende issues.Drardollan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:00:
[...]
Welke bevolkingsgroepen doel je op en waarom denk je dat deze groep moeilijk bereikbaar is?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Even kijken hoe dat werkt.RodeStabilo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:30:
[...]
Doneren aan het rode kruis is natuurlijk niet hetzelfde als een boete betalen. niet in de laatste plaats omdat het hem voordeel biedt vanwege de aftrekbaarheid van deze giften op de aangifte inkomstenbelasting.
https://www.belastingdien...ieke-giften-gewone-giften
Op een bierviltje:
Het drempelbedrag is kennelijk 1% van het inkomen en dat is voor een minister 170K. Komen we dus op EUR 1700,- als drempel.
De coronaboete is EUR 390,- waarna hij dus 390 - 1700 = minus 1310 mag aftrekken van de belasting.
Met zijn vrouw als fiscaal partner tel je de giften bij elkaar op maar ook de drempels.
Denk niet dat dit hem veel voordeel op gaat leveren maar het zal het vast goed doen op verjaardagen....
Dat je het niet met mee eens bent, prima. Maar waarom wederom zo'n sneer naar me uitdelen? Is dat echt nodig?ninjazx9r98 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:43:
Denk niet dat dit hem veel voordeel op gaat leveren maar het zal het vast goed doen op verjaardagen....
Dan doe je de aanname dat hij verder geen donaties doet.
(verder doet het niets af aan m'n statement. Je kan hem prima opvoeren en dat is ook toegestaan. of je er voordeel van hebt is iets anders)
[ Voor 29% gewijzigd door RodeStabilo op 02-09-2020 15:50 ]
De aantekening is voor veel mensen een probleem én net dat stukje gebeurd bij hem dus niet. (omdat hij geen boete heeft gehad, maar goed welke BOA geeft de minister nou een boete). Bedoelde meer dat het, denk ik, voor mensen als een soort schijn-sorry voelt omdat de minister het makkelijker kan betalen.Mirved schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:26:
[...]
Ferd heeft uit zichzelf geld overgemaakt aan het Rode kruis. Waarom is die aantekening een probleem en wat heeft zijn vermogen te maken met het feit dat andere nu opeens geen boetes meer hoeven te betalen/beboet hoeven te worden?
Exuus, verkeerd verwoord. Ik bedoelde dat de aantekening volgens mij een probleem is in de samenleving; niet dat het mij veel uit maakt of hij het krijgt of niet. Maar dat ieder ander die wel een boete heeft gehad, wél die aantekening kreeg.ninjazx9r98 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:33:
[...]
De foto was/is zichtbaar in de media en op basis daarvan is een hoop ophef. In de afgelopen maanden zijn er vele foto's en flimpjes geweest in de media waarop mensen, duidelijk zichtbaar, zich niet hielden aan allerlei maatregelen. Het grootste deel en ik durf bijna wel te zeggen al deze mensen hebben geen aantekening op hun strafblad gekregen. Zie je daar hetzelfde probleem of geldt dat probleem alleen in dit geval vanwege de betrokken persoon en/of moet ieder ander die zichtbaar is op de foto's bij de bruiloft een boete plus aantekening krijgen?
Als mensen achteraf boetes kunnen krijgen op basis van foto's, dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. Als zou het denk ik wel mogelijk zijn, want bewijs is bewijs.
Zonder enig bewijs neem ik het niet voor waar aan, sorry. Ik vind het maar rare aannames.MikeyMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:36:
[...]
Die onderbouwing is onmogelijk omdat deze gegevens vziw niet worden bijgehouden.
Ook vanuit ziekenhuizen kwamen berichten dat er een paar weken geleden in de randstad vooral personen van allochtone achtergrond lagen. Ook dat wordt niet bijgehouden. Maakt het niet ineens onwaar.
Zoals gevraagd, is dit onderbuikgevoel of heb je enig bewijs dat bepaalde groepen meer besmettingen hebben dan anderen?ijdod schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:42:
[...]
Immigranten, en dan met name de eerste generaties. Daar zit een stevige link met het familiebijeenkomsten, offerfeest en bruiloften (maar niet die van Grapperhaus...). Deze groepen zijn ook voor andere overheidscommunicatie lastig te bereiken. Taalvaardigheid en lage leesvaardigheid zijn bekende issues.
Een artikel in het parool van een paar weken geleden:Drardollan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:37:
[...]
Zoals gevraagd, is dit onderbuikgevoel of heb je enig bewijs dat bepaalde groepen meer besmettingen hebben dan anderen?
https://www.parool.nl/ams...s-per-stadsdeel~bd048ff5/
De GGD ziet de meeste besmettingen op dit moment in de groep jongeren in de leeftijd van 13 tot 30 jaar. Voor zover bekend lijken de meeste besmettingen binnenshuis plaats te vinden. De meeste clusters (drie besmettingen of meer met dezelfde bron) worden gevonden bij privéfeesten, zoals bruiloften en andere familiefeesten, bij illegale feesten, onder studenten en in de horeca.
Exacte cijfers geeft de GGD Amsterdam niet. Wat statistisch wel van belang is, is dat een immigratieachtergrond een correlatie kan zijn, maar niet per se een causaliteit. De GGD geeft aan dat de meeste besmettingen binnenshuis plaats vinden en volgens het CBS hebben families met een immigratieachtergrond statistisch grotere families en minder woonruimte.Naast de reguliere maatregelen bij clusters intensiveert de GGD de communicatie met speciale doelgroepen, waaronder inwoners met een migratie-achtergrond.
Het zijn ook zo'n beetje de drie grootste steden in Nederland. Misschien handig als je je data eerst normaliseert voordat je conclusies probeert te impliceren.mesa57 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:40:
Weer laten A'dam (118), R'dam (108) en Den Haag (65) een flinke toename zien.
Ik geef een voorbeeld van een hoogopgeleide groep die zit te borrelen in de Pijp maar 0 reactie.
Iemand wijst naar allochtonen en ineens allemaal tegen het plafond.
In Zweden is allang aangetoond dat de uitbraken heftiger waren in de wijken waar veel immigranten wonen....precies om de redenen die hier onder andere zijn geschetst. Dat is geen onderbuikgevoel. Maar goed lekker deugen
Iemand wijst naar allochtonen en ineens allemaal tegen het plafond.
In Zweden is allang aangetoond dat de uitbraken heftiger waren in de wijken waar veel immigranten wonen....precies om de redenen die hier onder andere zijn geschetst. Dat is geen onderbuikgevoel. Maar goed lekker deugen
Sowieso een grote stijging 734 in totaal. Dus al die goede berichten blijken toch niet zo goed te zijn in de praktijk.mesa57 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:40:
Weer laten A'dam (118), R'dam (108) en Den Haag (65) een flinke toename zien.
Interessant staatje in de VK vanmorgen. Relatief veel mogelijk vakantie import.
:strip_exif()/f/image/ZYpZfJ8dmcBHLB9NVpZiB2uH.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus als deze mensen even de familie daarna zijn afgegaan om de vakantie foto's te laten zien kan je wel uittekenen hoe dit fijn kan verspreiden. En dan nu allemaal weer naar het werk en school.
Hopelijk is die 734 een rimpeltje in de statistiek, maar ik ben bang van niet.
@Drardollan Je vroeg in eerste instantie om het moeilijker bereikbaar zijn. Dat is een vrij bekend gegeven, maar in context van zorg:
https://www.pharos.nl/wp-...ezondheidszorg-Pharos.pdf
Wat de relatie met covid19 betreft:
https://www.rijnmond.nl/n...virus-is-niet-op-vakantie
https://www.nrc.nl/nieuws...t-onder-controle-a4009492
Zie ook de link van @Skyaero hieronder. Er zijn meerdere berichten rond dezelfde strekking.
Dus nee, geen onderbuik. Niet citeerbaar als bron hoor ik dit overigens ook van collega's die daadwerkelijk met covid19 patientenzorg te maken hebben.
https://www.pharos.nl/wp-...ezondheidszorg-Pharos.pdf
Wat de relatie met covid19 betreft:
https://www.rijnmond.nl/n...virus-is-niet-op-vakantie
https://www.nrc.nl/nieuws...t-onder-controle-a4009492
Zie ook de link van @Skyaero hieronder. Er zijn meerdere berichten rond dezelfde strekking.
Dus nee, geen onderbuik. Niet citeerbaar als bron hoor ik dit overigens ook van collega's die daadwerkelijk met covid19 patientenzorg te maken hebben.
De uitbraak in Bergen op Zoom was ook gelinkt aan een grote groep Marokkaanse inwoners en de moskee:
https://www.volkskrant.nl...t-achter-de-rug~bc61a768/
Gelinkt aan het offerfeest en familiebezoeken rondom het offerfeest met mensen uit Antwerpen en Rotterdam.
Denk trouwens dat je Kerst een Sinterklaas over een tijdje ook kan aanwijzen als bronnen van uitbraken in gebieden waar geen Kick out Zwarte Piet demonstraties zijn geweest. Het heeft niet zo veel zin om te vingerwijzen. Uiteindelijk komen we allemaal wel een keer aan de beurt.
Gelinkt aan het offerfeest en familiebezoeken rondom het offerfeest met mensen uit Antwerpen en Rotterdam.
Denk trouwens dat je Kerst een Sinterklaas over een tijdje ook kan aanwijzen als bronnen van uitbraken in gebieden waar geen Kick out Zwarte Piet demonstraties zijn geweest. Het heeft niet zo veel zin om te vingerwijzen. Uiteindelijk komen we allemaal wel een keer aan de beurt.
Wacht maar tot oud en nieuw. Ik vul hem alvast in:Barrycade schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:58:
De uitbraak in Bergen op Zoom was ook gelinkt aan een grote groep Marokkaanse inwoners en de moskee:
" Oh ik heb me de afgelopen tijd zo goed aan de regels gehouden, vanavond ga ik los"
Ze kunnen beter in de maand December al meteen alle kroegen en feestgelegenheden dicht keilen want je ziet de ellende al van meilenver aankomen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
@Barrycade @Agent47 Oh absoluut. Kerst en Oud & Nieuw hebben een enorme potentie wat dat betreft. En Carnaval... Ik zie de relatie met andere culturele factoren dan ook meer als interessant dan als verwijtend.
Je kan je wel de vraag stellen of de boodschap over corona alle bevolkingsgroepen wel bereikt. Dat is niet zeker niet exclusief allochtonen; en staat in feite nog los van wat mensen vervolgens doen met die boodschap.
Je kan je wel de vraag stellen of de boodschap over corona alle bevolkingsgroepen wel bereikt. Dat is niet zeker niet exclusief allochtonen; en staat in feite nog los van wat mensen vervolgens doen met die boodschap.
[ Voor 36% gewijzigd door ijdod op 02-09-2020 17:09 ]
Tja, die besmettingen kunnen ook voor of na de vakantie zijn geweest. Zeker als ze slechts een weekje zijn weggeweest. Een directe relatie is lastig te bewijzenBarrycade schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:48:
[...]
Sowieso een grote stijging 734 in totaal. Dus al die goede berichten blijken toch niet zo goed te zijn in de praktijk.
[Afbeelding]
Dus als deze mensen even de familie daarna zijn afgegaan om de vakantie foto's te laten zien kan je wel uittekenen hoe dit fijn kan verspreiden. En dan nu allemaal weer naar het werk en school.
Misschien zijn mensen die momenteel naar het buitenland op vakantie gaan per definitie minder voorzichtig

Vanuit de VK, zou het me sowieso niet verrassen als het grote groepen jongeren zijn

Je bent nogal lichtgeraakt is het niet?RodeStabilo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:43:
[...]
Dat je het niet met mee eens bent, prima. Maar waarom wederom zo'n sneer naar me uitdelen? Is dat echt nodig?
Je doet zelf nogal een uitspraak en een beetje tegengas is dan meteen een sneer?
Maar wat doet het er toe en wat voegt het toe aan de discussie behalve het zwart maken van iemand die zich hier niet kan verdedigen?Dan doe je de aanname dat hij verder geen donaties doet.
(verder doet het niets af aan m'n statement. Je kan hem prima opvoeren en dat is ook toegestaan. of je er voordeel van hebt is iets anders)
Je statement was overigens dat hij er voordeel aan heeft, dat schreef je letterlijk.
Hij kan ook gewoon sorry zeggen en niks overmaken.
Zeg nou zelf, is het echt nodig om een opmerking te maken dat hij er voordeel aan heeft?
En dan? Patrouille houden door de straten met zwarte SUV's? Of denk je serieus dat de kroegen dicht gooien mensen ervan weerhoudt om te gaan feesten?Agent47 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:01:
[...]
Ze kunnen beter in de maand December al meteen alle kroegen en feestgelegenheden dicht keilen want je ziet de ellende al van meilenver aankomen.
Juist in de kroegen heb je er nog een beetje toezicht op, achter de voordeur totaal niet.
VK != UK, bron hier is de VolkskrantWaah schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:09:
[...]
Tja, die besmettingen kunnen ook voor of na de vakantie zijn geweest. Zeker als ze slechts een weekje zijn weggeweest. Een directe relatie is lastig te bewijzen![]()
Misschien zijn mensen die momenteel naar het buitenland op vakantie gaan per definitie minder voorzichtigen hebben die een grotere kans besmet te raken.
Vanuit de VK, zou het me sowieso niet verrassen als het grote groepen jongeren zijnals ik mijn eigen ervaringen en Zon, Zuipen, Ziekenhuis moet geloven
In het kader mensen met een niet nederlandse achtergrond is wellicht Turkije interessant op #2 aangezien die mensen dus blijkbaar niet op de normale vakantiecharters hebben gezeten, gezien het oranje reisadvies?
Gelukkig is het genuanceerder:Barrycade schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:48:
[...]
Sowieso een grote stijging 734 in totaal. Dus al die goede berichten blijken toch niet zo goed te zijn in de praktijk.
[Afbeelding]
Bron: CoronadashboardCorrectie cijfers 2 september in aantal positief geteste mensen
Vanwege een eerdere technische storing bij het RIVM ontbreekt een aantal meldingen in de rapportage van 1 september. Deze meldingen zijn opgenomen in de rapportage van 2 september. Hierdoor is het aantal nieuwe positief geteste personen gemeld op 2 september (734) bijna 300 meldingen hoger dan op 1 september (462).
Praten we dus over 734+462=1196/2=598 besmettingen per dag. Wat prima in lijn is met de afgelopen dagen en weken.
Niets aan de hand dus. Bang zijn is nergens voor nodig.
Dit bewijst weer eens dat die hele fixatie op dagelijkse cijfers volkomen onzinnig is, hoe verleidelijk die ook is. Te vaak zijn er verstorende elementen waardoor er uitschieters zijn. Per week bekijken is veel zinniger en leidt tot veel minder hartritmestoornissen.Drardollan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:57:
[...]
Gelukkig is het genuanceerder:
[...]
Bron: Coronadashboard
Praten we dus over 734+462=1196/2=598 besmettingen per dag. Wat prima in lijn is met de afgelopen dagen en weken.
Niets aan de hand dus. Bang zijn is nergens voor nodig.
Net zoals je compleet blind staren op die (ingeschatte) R-waarde, overigens.prijk schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:02:
[...]
Dit bewijst weer eens dat die hele fixatie op dagelijkse cijfers volkomen onzinnig is, hoe verleidelijk die ook is. Te vaak zijn er verstorende elementen waardoor er uitschieters zijn. Per week bekijken is veel zinniger en leidt tot veel minder hartritmestoornissen.
Ik weet niet of iemand het debat zit te volgen, maar: (mw. Brenk, 50plus) nu een afspraak maken bij de test straat in Naaldwijk(?) is pas in oktober aan de beurt? Verstond ik dat goed?
Hoe dan? 4 weken...
Dan kun je net zo goed gewoon stoppen met testen daar, dan ga je nooit meer iemand opsporen, ik meen dat hoe langer het duurt na het opsteken van de klachten hoe groter de kans is dat de test negatief is.
Aanvulling:
Het nieuwsbericht waar we allemaal op zaten te wachten:
Ziekenhuisdirecteur stuurt open brief naar minister: 'Verdeling van zorgbonus is niet eerlijk'
https://www.rijnmond.nl/n...zorgbonus-is-niet-eerlijk
Weet je wat het is, iedereen heeft hard gewerkt binnen de vitale beroepen de één wat meer op de voorgrond en de ander wat minder en de ene functie krijgt daar wel iets voor en de andere functie niet of minder. Tja...
Hoe dan? 4 weken...
Dan kun je net zo goed gewoon stoppen met testen daar, dan ga je nooit meer iemand opsporen, ik meen dat hoe langer het duurt na het opsteken van de klachten hoe groter de kans is dat de test negatief is.

Aanvulling:
Het nieuwsbericht waar we allemaal op zaten te wachten:
Ziekenhuisdirecteur stuurt open brief naar minister: 'Verdeling van zorgbonus is niet eerlijk'
https://www.rijnmond.nl/n...zorgbonus-is-niet-eerlijk
cue opkomst manager "lege bedden" en manager "efficiency" voor hun bonusIedereen heeft geholpen
"Artsen, verpleegkundigen en schoonmakers op de IC stonden weliswaar op de voorgrond in de media en in de waarneming van het publiek. Maar welke deur ik in het ziekenhuis ook opende, overal waren achter de schermen collega's bezig om met een onbeschrijflijk verantwoordelijkheidsbesef, op de gekste tijden en volledig buiten hun comfortzone de coronazorg en alles daaromheen te faciliteren."
Van der Meer benadrukt in zijn brief onder andere de inzet van vastgoedmakelaars, ICT'ers, medische technici, kantoorpersoneel, roostermakers en de facilitaire dienst. "Geen enkele afdeling en geen enkele collega heeft in de coronatijd geen bijzondere daad verricht. Velen gingen daarbij over hun eigen grenzen heen. Toch werd er niet geklaagd, ook niet over de risico's die we met z'n allen liepen."
Weet je wat het is, iedereen heeft hard gewerkt binnen de vitale beroepen de één wat meer op de voorgrond en de ander wat minder en de ene functie krijgt daar wel iets voor en de andere functie niet of minder. Tja...
[ Voor 82% gewijzigd door TIGER1125 op 02-09-2020 18:52 ]
Vier wekenTIGER1125 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:26:
Ik weet niet of iemand het debat zit te volgen, maar nu een afspraak maken bij de test straat in Naaldwijk(?) is pas in oktober aan de beurt? Verstond ik dat goed?
Hoe dan? 4 weken...![]()
Dan kun je net zo goed gewoon stoppen met testen daar, dan ga je nooit meer iemand opsporen, ik meen dat hoe langer het duurt hoe groter de kans dat de test negatief is.
Hier (https://www.rtvoost.nl/ni...t-maximale-testcapaciteit) zitten we aan de max en kan het misschien 2+ dagen duren. Maar 4 weken

Punt is dat je hier pas iets over kan zeggen als je bijvoorbeeld weet hoeveel mensen überhaupt naar Spanje zijn geweest. Dat zijn er natuurlijk ook heel veel. Plus dat ze het inderdaad zo opgelopen kunnen hebben bij het familiebezoek om de foto’s te laten zienBarrycade schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:48:
[...]
..
[Afbeelding]
..
Ik ben nu in Oostenrijk en ben verbaasd dat het hier niet veel erger is. Afstand houden gebeurt echt nergens, er wordt te pas en te onpas handen geschud, dingen doorgegeven en gekust, hoe meer groepsfoto’s hoe beter, en toch is het op ongeveer hetzelfde niveau als in Nederland (waar ik dat echt niet zie, maar dat komt misschien omdat ik niet in de randstad leef).
Natuurlijk dragen ze hier mondkapjes, maar als je ziet hoe, kan ik me niet voorstellen dat dat ook maar iets doet. Het hoeft ook bijna nergens.
En in datzelfde daglicht, welke werkgever die Grapperhaus als potentiele kandidaat ziet (indien hij zou aftreden dan wel ooit buiten de politiek gaat treden) ziet zo'n aantekening op het strafblad als problematisch. Datzelfde geldt voor alle overige personen trouwens, voor de beroepen waar 100 andere beschikbaar zijn natuurlijk wel maar ik gok niet dat Grapperhaus buschauffeur gaat wordenvuurtjih schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:21:
[...]
De aantekening is voor veel mensen een probleem én net dat stukje gebeurd bij hem dus niet. (omdat hij geen boete heeft gehad, maar goed welke BOA geeft de minister nou een boete). Bedoelde meer dat het, denk ik, voor mensen als een soort schijn-sorry voelt omdat de minister het makkelijker kan betalen.
Daarom zoals in sommige Scandavische landen bijv. de boetes koppelen aan de hoogte van je inkomen. Voor mensen in de bijstand is een Coronaboete vele malen een hogere straf dan voor een grootverdiener als Grapperhaus. Voor hetzelfde strafbare feit moet je even veel pijn voelen vind ik.vuurtjih schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:21:
[...]
De aantekening is voor veel mensen een probleem én net dat stukje gebeurd bij hem dus niet. (omdat hij geen boete heeft gehad, maar goed welke BOA geeft de minister nou een boete). Bedoelde meer dat het, denk ik, voor mensen als een soort schijn-sorry voelt omdat de minister het makkelijker kan betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 02-09-2020 20:03 ]
Verwijderd
Even mijzelf quoten. Ik werd bijna verguisd toen ik dit schreef. Maar inmiddels mag duidelijk zijn dat er toch wel iets in zit.Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:35:
[...]
Mijn gevoel zegt dat het een strijd is tussen het menselijk sociale gedrag wat in instinct en evolutie is gegroeid, versus een verstandelijk concept wat pas een paar maanden bestaat.
In dat licht denk ik dat social distantiëren, en misschien andere voorzorgsmaatregelen het afleggen tegen iets wat in de menselijke genen zit aan sociaal gedrag.
Het is eigenlijk gewoon een slim virus wat ons pakt op ons mens-zijn. Daar tegen werken alle maatregelen en repressie niets.
[...]
Er wordt teveel nadruk gelegd op straffen en sanctionering. En je ziet, zelfs de minister die daarover gaat blijkt gewoon mens met sociale behoeften.
We zijn gewoon niet meer overtuigd van de urgentie van het probleem. En alle bestraffende calvinistische vingers, ook in dit topic, helpen niets als mensen niet in redelijkheid overtuigd worden van de noodzaak.
Brullen dat de noodzaak er is met of zonder cijfertjes, overtuigt niemand. Kijk maar naar de algemene houding in Nederland.
En gevangenisstraffen koppelen aan leeftijd. In plaats van 5 jaar krijg je 'X procent van hoeveel jaar je nog gemiddeld zal leven'. Want als je 50 bent is 5 jaar veel meer van je resterende leven dan voor iemand van 20.CyberMania schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:00:
[...]
Daarom zoals in sommige Scandavische landen bijv. de boetes koppelen aan de hoogte van je inkomen. Voor mensen in de bijstand is een Coronaboete vele malen een hogere straf dan voor een grootverdiener als Grapperhaus. Voor hetzelfde strafbare feit moet je even veel pijn voelen vind ik.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Kan je niet zo maar met elkaar vergelijken.IJzerlijm schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:26:
[...]
En gevangenisstraffen koppelen aan leeftijd. In plaats van 5 jaar krijg je 'X procent van hoeveel jaar je nog gemiddeld zal leven'. Want als je 50 bent is 5 jaar veel meer van je resterende leven dan voor iemand van 20.
Een aantal collega's die ik gesproken heb en in Frankrijk zijn geweest zeiden dat ook. Vooral het omhelzen en kussen viel ze op. In Frankrijk zien ze nu wel weer flinke stijgingen, wat goed te verklaren is als ik de verhalen hoor...ZieMaar! schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:04:
[...]
Punt is dat je hier pas iets over kan zeggen als je bijvoorbeeld weet hoeveel mensen überhaupt naar Spanje zijn geweest. Dat zijn er natuurlijk ook heel veel. Plus dat ze het inderdaad zo opgelopen kunnen hebben bij het familiebezoek om de foto’s te laten zien.
Ik ben nu in Oostenrijk en ben verbaasd dat het hier niet veel erger is. Afstand houden gebeurt echt nergens, er wordt te pas en te onpas handen geschud, dingen doorgegeven en gekust, hoe meer groepsfoto’s hoe beter, en toch is het op ongeveer hetzelfde niveau als in Nederland (waar ik dat echt niet zie, maar dat komt misschien omdat ik niet in de randstad leef).
Natuurlijk dragen ze hier mondkapjes, maar als je ziet hoe, kan ik me niet voorstellen dat dat ook maar iets doet. Het hoeft ook bijna nergens.
Niet om aan te zien dit debat.. Baudet moet net zo goed z'n mond houden. Omhelst ook Jan en alleman.
En Grapperhaus maar stotteren en excuses verzinnen waarom hij niet bewust bezig is geweest maar een ander wel.
Op het moment dat je een hand wilt gaan geven, of er überhaupt aan denkt om te gaan knuffelen weet je dat je bewust bezig bent, mag ik toch hopen na 6 maanden gehamer.
Gaat ie ook nog hoesten.. dat wordt morgen testen
Hoe moeilijk is het Grapperhaus, om een vraag te beantwoorden? Ik ga zo wel weer wat anders kijken
dit trek ik te slecht.
Gaat ook wel makkelijk voor hem, 3x dezelfde lastige vraag. Geen antwoord geven, dus de voorzitter geeft de volgende vrager maar het woord. Ik zie een motie van wantrouwen aankomen.
En Grapperhaus maar stotteren en excuses verzinnen waarom hij niet bewust bezig is geweest maar een ander wel.
Op het moment dat je een hand wilt gaan geven, of er überhaupt aan denkt om te gaan knuffelen weet je dat je bewust bezig bent, mag ik toch hopen na 6 maanden gehamer.
Gaat ie ook nog hoesten.. dat wordt morgen testen
Hoe moeilijk is het Grapperhaus, om een vraag te beantwoorden? Ik ga zo wel weer wat anders kijken
Gaat ook wel makkelijk voor hem, 3x dezelfde lastige vraag. Geen antwoord geven, dus de voorzitter geeft de volgende vrager maar het woord. Ik zie een motie van wantrouwen aankomen.
[ Voor 31% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 20:59 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
@St@m vergeet de ik kon het me niet meer herinneren niet, ook wel een standaard antwoord deze dagen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic