Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.619 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

GAIAjohan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:15:
[...]

Klopt, been there done that. Die quarantaine duurt als het goed is niet langer dan 2a3 dagen
En als dochter na die 3 dagen nog steeds snottert, repeat?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:46
Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:19:
[...]

Voor mij zou dat nooit normaal zijn om een mondkapje te dragen, want dat is het simpelweg niet voor mij. Hebben we de afgelopen 2000 jaar ook niet gedaan in normale situaties.
Een paar duizend jaar geleden sloegen we onze vrouwen met knuppels en sleepten we ze aan hun haren onze grot in.
Een paar honderd jaar geleden scheten we op straat en bouwden we steden vol met houten huizen.
Een tiental jaar geleden staken we nog dagelijks olielampen aan om licht te hebben.

Vertel eens, hoe vaak sleep jij je vrouw met haar haren naar je houten huis om voor je deur even lekker een drol te draaien en vervolgens je vrouw bij het licht van een olielamp af te tuigen met een knuppel?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:17:
[...]

En als dochter na die 3 dagen nog steeds snottert, repeat?
Je hebt je negatieve test, dus mag je alles weer, ook ik mocht weer alles na die negatieve test.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

St@m

@ Your Service

GAIAjohan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:24:
[...]

Je hebt je negatieve test, dus mag je alles weer, ook ik mocht weer alles na die negatieve test.
En hoe lang geldt die negatieve test dan? Een dag? 3 dagen? Een week? Een maand? Het is echt niet ondenkbaar dat zo'n snotneus een paar maanden duurt. Been there done that.
Leuk dat het als je 6 bent allemaal geen drol uitmaakt, maar die van mij zijn nu 7.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
GAIAjohan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:10:
Ik geloof er niet in dat 1,5m en maskers standaard worden. Meer afstand ja, 1,5m nee. Toch denk ik dat zelfs dat op termijn wel weer verdwijnt zodra festivals weer normaal worden.
Mondmaskers blijf ik toch echt hopen van niet. Onherkenbaarheid, non-verbale interactie, en in mijn geval dat ik met niemand meer kan spreken zorgen gewoon voor mijn aversie ertegen. Normaal contact wordt zo voor doven en slechthorenden onmogelijk omdat spraak afzien onmogelijk is. En doorzichtige kapjes zouden bestaan, maar heb er nog niemand mee gezien.
Over 5 jaar lachen we om de hele situatie. Mensen die anders denken die hebben teveel naar de complotwappies geluisterd.

Het simpele feit is dat er geen pandemie is geweest in de moderne tijd die langer duurde dan 3 jaar (zoals ik al eerder aangaf overigens). De Spaanse Griep leek in veel opzichten op de huidige Corona en er werden zelfs deels dezelfde maatregelen getroffen. Zelfs zonder hulp van een vaccin verdween de Spaanse Griep. We leven niet sindsdien met mondkapjes op 1,5 meter afstand van elkaar.

Er is geen enkele aanwijzing of redelijke onderbouwing waarom mondkapjes (die in Nederland al amper verplicht zijn, laten we niet net doen of we ze zo ontzettend vaak op moeten!) en 1,5 meter afstanden nog vele jaren de standaard zullen zijn.

Natuurlijk, de komende maanden hebben we er nog mee te dealen. Maar als de Corona eronder is, en dat gebeurd net als bij andere pandemieën na verloop van tijd, dan keren we in stappen weer terug naar hoe we tot 1 maart 2020 leefden.

Voor de mensen die maar steevast anders beweren, begin maart mochten we niet meer naar de kapper/sportschool/fysio/theater/bioscoop/en vele andere dingen. Dat is ondertussen allang weer allemaal mogelijk, maar dat is schijnbaar vergeten ineens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:49
Blijf het jammer vinden dat het thuiswerken een advies blijft. Had liever gezien dat de regering daar hardere uitspraken op deed.

Er zijn genoeg werkgevers die toch liever zien dat je op kantoor bent.
Je weet wel gelijk waar je staat als werknemer dan, maar helaas is door de Corona onzekerheid ook weinig baangarantie om momenteel over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
St@m schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:25:
[...]

En hoe lang geldt die negatieve test dan? Een dag? 3 dagen? Een week? Een maand? Het is echt niet ondenkbaar dat zo'n snotneus een paar maanden duurt. Been there done that.
Leuk dat het als je 6 bent allemaal geen drol uitmaakt, maar die van mij zijn nu 7.
ik ga ervan uit tot de symptomen veranderen.
Ja lastig, maar veel duidelijker kunnen we het niet maken.
Bv snotneus loopt na een week iets minder erg, en weer een week later wordt het erger -> opnieuw testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

GAIAjohan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:31:
[...]
ik ga ervan uit tot de symptomen veranderen.
Ja lastig, maar veel duidelijker kunnen we het niet maken.
Bv snotneus loopt na een week iets minder erg, en weer een week later wordt het erger -> opnieuw testen
Ja precies, vrijnemen tot het 'over' is, dat gaat niet lukken dus. Dan heeft ze maar geen 'klachten' (ze heeft niet eens een loopneus) of is ze nog maar even 6. Jammer dan.

Weer uitstekend beleid. 8)7

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
St@m schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:34:
[...]

Ja precies, vrijnemen tot het 'over' is, dat gaat niet lukken dus. Dan heeft ze maar geen 'klachten' (ze heeft niet eens een loopneus) of is ze nog maar even 6. Jammer dan.

*knip*
Dergelijke opmerkingen op de man gaan we dus niet doen

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 01-09-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Je hoeft niet vrij te nemen tot het over is. Je bent gewoon vrij na de negatieve test, en zolang de symptomen gelijk blijven of verminderen.
Je hoeft pas weer vrij/opnieuw getest zodra de symptomen erger worden/veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 11:39
[...]

Mocht je werknemer zijn dan is quarantaine gewoon ziekteverlof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

GAIAjohan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:42:
[...]

Je hoeft niet vrij te nemen tot het over is. Je bent gewoon vrij na de negatieve test, en zolang de symptomen gelijk blijven of verminderen.
Je hoeft pas weer vrij/opnieuw getest zodra de symptomen erger worden/veranderen.
Dat zie/lees ik nergens. Dat is jouw interpretatie?
mesa57 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:43:
[...]

Mocht je werknemer zijn dan is quarantaine gewoon ziekteverlof.
Ik hoef niet in quarantaine, ik heb nergens last van. Wellicht weten jullie het niet, maar een kind van 7 kun je niet alleen thuislaten voor een hele dag. Ik moet vrijnemen om op te passen.

[ Voor 32% gewijzigd door St@m op 01-09-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
St@m schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:43:
[...]

Dat zie/lees ik nergens. Dat is jouw interpretatie?

Ik hoef niet in quarantaine, ik heb nergens last van. Wellicht weten jullie het niet, maar een kind van 7 kun je niet alleen thuislaten voor een hele dag. Ik moet vrijnemen om op te passen.
dat is hoe ik het interpreteer, en volgens mij moet jij wel in quarantaine.
Toen ik getest werd mocht mijn vrouw ook de deur niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

GAIAjohan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:46:
[...]
dat is hoe ik het interpreteer, en volgens mij moet jij wel in quarantaine.
Toen ik getest werd mocht mijn vrouw ook de deur niet uit
Nee hoor: https://www.rijksoverheid...isquarantaine-door-corona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dat is destijds aan de telefoon wel degelijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

GAIAjohan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:47:
[...]

Dat is destijds aan de telefoon wel degelijk gezegd
Ok, ik volg de informatie van de overheid maar.

Maar goed, jullie weten het dus ook niet hoe hier mee om te gaan.
Duidelijk. Dan weet ik het ook niet en doe ik wel wat me goeddunkt.

[ Voor 45% gewijzigd door St@m op 01-09-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 11:39
St@m schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:49:
[...]

Ok, ik volg de informatie van de overheid maar.

Maar goed, jullie weten het dus ook niet hoe hier mee om te gaan.
Duidelijk. Dan weet ik het ook niet en doe ik wel wat me goeddunkt.
Wellicht dat je zelf nog niet in quarantaine hoeft omdat je dochter (die je wel moet laten testen) geen zware verschijnselen heeft.
Maar dan moet je een oplossing voor je vrije dagen verzinnen. Zorgverlof is wellicht van toepassing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

mesa57 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:56:
[...]

Wellicht dat je zelf nog niet in quarantaine hoeft omdat je dochter (die je wel moet laten testen) geen zware verschijnselen heeft.
Maar dan moet je een oplossing voor je vrije dagen verzinnen. Zorgverlof is wellicht van toepassing ?
Nee, mijn dochter heeft inderdaad geen zware verschijnselen, dus ik hoef niet in quarantaine. Ik zal de regels voor zorgverlof eens op naslaan. Betwijfel of een beetje een snotneus onder zorgverlof valt.. laat staan voor (heel reeel) meerdere weken/maanden.
Maar goed, ik zal niet de enige zijn in dit schuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
St@m schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:00:
[...]

Nee, mijn dochter heeft inderdaad geen zware verschijnselen, dus ik hoef niet in quarantaine. Ik zal de regels voor zorgverlof eens op naslaan. Betwijfel of een beetje een snotneus onder zorgverlof valt.. laat staan voor (heel reeel) meerdere weken/maanden.
Maar goed, ik zal niet de enige zijn in dit schuitje.
Om toch inhoudelijk te reageren, want het is echt niet zo moeilijk allemaal als het lijkt gelukkig..

Bij Corona gerelateerde klachten laat je een test doen. Als deze negatief is neem je contact op met school, leg je het uit en overhandig je een negatieve test. Je kind is dan gewoon weer welkom op school. Als er verandering in klachten is (bijvoorbeeld koorts erbij, niezen, hoesten, etc.) dan zal school je wederom vragen om een test te laten doen en tot de uitslag binnen is niet op school te komen.

Je geeft zelf al aan dat je dochter regelmatig langere tijd met een snotneus loopt. Daar zal dan geen verandering in klachten bij komen, en is het dus geen enkel probleem.

En als je hierover twijfelt dan raad ik je aan om contact op te nemen met school en de GGD en het probleem voor te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 19:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Even dicht voor onderhoud

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 19:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:En weer open.
We discussiëren hier met argumenten op de inhoud en niet op de man. Elkaar hier vervolgens op gaan aanspreken of beschuldigingen van het geven van drogredeneringen, whataboutismes, etc. is niet de bedoeling.
Je ziet dat het de discussie laat ontsporen. Maak een TR dan is het aan een van ons of er moet worden ingegrepen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Wat betreft het weer terugkeren naar normaal (als in, hoe we leefden tot 1 maart 2020) een interessant stukje op AD.nl:
21:48

Feesten zonder mondmasker of het houden van afstand: het zijn taferelen die bij ons nog ondenkbaar zijn, maar in Wuhan alweer kunnen. Honderden mensen kwamen er recent samen om flink los te gaan.

De Chinese stad waar het nieuwe coronavirus eind 2019 voor het eerst opdook, ging begin dit jaar als eerste in lockdown tot begin april. De gezondheidscrisis lijkt er intussen onder controle, waardoor ook het ‘normale leven’ kan hervatten.

Nachtclubs in Wuhan mogen opnieuw de deuren openen, en dat lieten feestvierders zich geen twee keer zeggen. In een club kwamen onlangs honderden mensen samen. Bijna niemand droeg een mondkapje en er werd ook geen afstand gehouden. Toch werden er ook maatregelen genomen. Zo moest iedere bezoeker bij aankomst een QR-code laten scannen met daarop alle relevante informatie over hun gezondheid.

Het is niet de eerste keer dat beelden van feestvierders in Wuhan ons bereiken. Enkele weken geleden dook er al een filmpje op van duizenden mensen die samenkwamen in een waterpark in de Chinese stad. Ook toen was er geen sprake van afstand houden en had bijna niemand een mondmasker op.
https://www.ad.nl/binnenl...landse-disco-s~a58fc7f08/

In Wuhan keren ze steeds verder terug naar hun normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 10:35

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:58:
Wat betreft het weer terugkeren naar normaal (als in, hoe we leefden tot 1 maart 2020) een interessant stukje op AD.nl:

[...]

Daar plukken ze de vruchten van een superstreng beleid. Waar ik deels jaloers op, en deels huiverig voor ben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:58:

[...]

Ik geloof al een flink aantal maanden geen s(n)ars meer van wat er uit China komt. Al helemaal niet wanneer het rechtstreeks vanuit het China promotieteam komt en klakkeloos overgetikt wordt door een Hollandse papierverkoper.
Als er iets totaal niet relevant is dan is het wel wat China aan de buitenwereld wil doen geloven. Straks moeten we ze nog dankbaar zijn voor het veroorzaken van zo'n wereldwijde pandemie. Knagen ze daar nog steeds op pangolin in vleermuissaus die ze op de lokale markt kopen? Ik zou mij juist wat geruster voelen wanneer ze op dat vlak eens wat stappen maken ipv zo'n goed nieuws show te etaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mesa57 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:12:
[...]

In quarantaine met je hele gezin totdat iedereen een negatieve testuitslag heeft.
Zeg het dan goed alleen bij koorts iedereen in quarantaine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:10:
[...]

Ik geloof al een flink aantal maanden geen s(n)ars meer van wat er uit China komt. Al helemaal niet wanneer het rechtstreeks vanuit het China promotieteam komt en klakkeloos overgetikt wordt door een Hollandse papierverkoper.
Als er iets totaal niet relevant is dan is het wel wat China aan de buitenwereld wil doen geloven. Straks moeten we ze nog dankbaar zijn voor het veroorzaken van zo'n wereldwijde pandemie. Knagen ze daar nog steeds op pangolin in vleermuissaus die ze op de lokale markt kopen? Ik zou mij juist wat geruster voelen wanneer ze op dat vlak eens wat stappen maken ipv zo'n goed nieuws show te etaleren.
Waar is dan je bewijs dat het daar in China veel slechter gaat?

Of is het gewoon xenophobie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:34:
[...]
Of is het gewoon xenophobie?
Niet xenofobie, maar ook niet de berichtgeving van een persbureau dat Glorious China State™ verkoopt direct voor zoete koek slikken en als gehele waarheid aannemen.

Als was gebleken dat de radicale Wuhan-oplossing namelijk echt dé oplossing was dan waren er hier ook wel deuren dicht gemetseld. Maar in China heeft de bevolking blind vertrouwen in de staat, in Nederland zijn we daar toch ietsje voorzichtiger mee.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er zijn nieuwe foto's opgedoken van het huwelijk van minister Ferdinand Grapperhaus, waaruit blijkt dat hij meer coronaregels overtreedt dan alleen de anderhalvemetermaatregel, dat meldt SBS Shownieuws woensdagavond.

Op de foto's is te zien hoe de minister van Justitie en Veiligheid handen schudt en zijn schoonmoeder omhelst. Grapperhaus ging afgelopen week door het stof nadat een op zijn bruiloft genomen foto was verschenen, waaruit bleek dat hij en zijn gasten geen anderhalve meter afstand van elkaar bewaarden.

De minister bood zijn excuses aan voor het niet bewaren van afstand en maakte 780 euro over naar het Rode Kruis. Ook zei hij zich de kwestie zeer aan te trekken omdat hij een voorbeeldfunctie heeft.

Over de nieuwe foto's zegt Grapperhaus tegen Shownieuws dat hij niks heeft toe te voegen aan zijn verklaring van vorige week.

De Tweede Kamer debatteert morgen onder meer over de vraag of Grapperhaus nog geloofwaardig verder kan als minister. De CDA-bewindsman haalde eerder hard uit naar Nederlanders die de coronaregels schenden en noemde ze onder meer "asociaal".
Bron: Nieuwe foto's huwelijk Grapperhaus opgedoken: knuffelen en handen schudden

Ik denk dat ik ook maar stop met maatregelen rondom corona. Ik bedoel, als de minister het niet hoeft, waarom zou ik het dan wel moeten?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Ohjee, het grapperhaus bashen gaat los. Mijn buurman de politieagent reed vorige week ook te hard.... Moet ik me nog aan de snelheid houden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:27
wildhagen schreef op woensdag 2 september 2020 @ 03:32:
[...]

Bron: Nieuwe foto's huwelijk Grapperhaus opgedoken: knuffelen en handen schudden

Ik denk dat ik ook maar stop met maatregelen rondom corona. Ik bedoel, als de minister het niet hoeft, waarom zou ik het dan wel moeten?
Waarom is hier niet doorgevraagd?

Grapperhaus had meteen open kaart moeten spelen, maar heeft ervoor gekozen om dat niet te doen. Al dan niet met medeweten van Rutte.

Om de geloofwaardigheid terug te krijgen, rest er nog maar één optie: Grapperhaus treedt af.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:06
[...]

Ik weet niet hoe bij jullie de bubbels zijn, maar ik kan er perfect inkomen dat je (schoon-)moeder in je bubbel zit, en dan is knuffelen en handschudden toegelaten (of je het moet doen is een andere zaak)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Arator schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:15:
[...]

Ik weet niet hoe bij jullie de bubbels zijn, maar ik kan er perfect inkomen dat je (schoon-)moeder in je bubbel zit, en dan is knuffelen en handschudden toegelaten (of je het moet doen is een andere zaak)
Wij hebben geen bubbels. Grapperhaus is gewoon een dikke aso.https://www.nu.nl/279788/...-een-huisfeest-geeft.html

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26
Arator schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:15:
[...]

Aangezien je het over bubbels hebt, gok ik dat je uit België komt. Hier doen we niet aan bubbels. Binnen je huishouden (met wie je samen onder één dak woont) hoef je je niet aan afstands- en hygiëneregels te houden, daarbuiten in principe met iedereen wel. Inclusief je schoonmoeder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

En ik maar denken dat we in AWM zo min mogelijk aan whataboutism deden ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

En ik maar denken dat we zo min mogelijk aan whataboutism deden ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-10 16:34
Joris748 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 06:59:
[...]

Waarom is hier niet doorgevraagd?

Grapperhaus had meteen open kaart moeten spelen, maar heeft ervoor gekozen om dat niet te doen. Al dan niet met medeweten van Rutte.

Om de geloofwaardigheid terug te krijgen, rest er nog maar één optie: Grapperhaus treedt af.
Maar hij heeft toch in zijn reactie gezegd, dat er momenten zijn geweest waarbij de 1,5 meter niet in acht genomen werd of kon worden. Beetje zoals overal in Nederland eigenlijk.

Ik zie in zijn reactie niet dat hij geen open kaart heeft gespeeld, had hij nou gezegd het was alleen daar dan is het een ander verhaal. Maar hij is diplomatiek genoeg om dat op voorhand al te hebben ondervangen in zijn eerste excuus. https://twitter.com/ferdg...tatus/1298985013367586817

Even los van de vraag of hij nog betrouwbaar/geloofwaardig en al dan niet zou moeten aftreden. Het lijkt me nu de media die vooral jaagt op clicks en kijkers. Het was niet handig, als publiek figuur en minister, en het is asociaal te noemen tegenover de zorg. Daarbij had het hem misschien gesierd om de bruiloft gewoon uit te stellen zoals ieder ander normaal mens al de gehele crisis doet. Of misschien een kleine ceremonie en het feest/receptie/diner en alles er om heen op een later moment te doen.

Zoals @stylezzz ook zegt gaan we nu politieagenten ook niet meer serieus nemen omdat ze weleens een keer te hard rijden. :+ Het lijken allemaal net mensen zeg...

Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre dit het debat tijdens de corona wet nog gaat beïnvloeden, en in hoeverre hij beslist de eer aan zichzelf te houden en af te treden tijdens het debat met de kamer.

[ Voor 16% gewijzigd door TIGER1125 op 02-09-2020 07:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
TIGER1125 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:31:
[...]

Maar hij heeft toch in zijn reactie gezegd, dat er momenten zijn geweest waarbij de 1,5 meter niet in acht genomen werd of kon worden. Beetje zoals overal in Nederland eigenlijk.

Ik zie in zijn reactie niet dat hij geen open kaart heeft gespeeld, had hij nou gezegd het was alleen daar dan is het een ander verhaal. Maar hij is diplomatiek genoeg om dat op voorhand al te hebben ondervangen in zijn eerste excuus.
https://twitter.com/ferdg...tatus/1298985013367586817

Even los van de vraag of hij nog betrouwbaar/geloofwaardig en al dan niet zou moeten aftreden. Het lijkt me nu de media die vooral jaagt op clicks en kijkers. Het was niet handig, als publiek figuur en minister, en het is asociaal te noemen tegenover de zorg.

Daarbij had het hem misschien gesierd om de bruiloft gewoon uit te stellen zoals ieder ander normaal mens al de gehele crisis doet. Of misschien een kleine ceremonie en het feest/receptie/diner op een later moment te doen.

Zoals @stylezzz ook zegt gaan we nu politieagenten ook niet meer serieus nemen omdat ze weleens een keer te hard rijden. :+ Het lijken allemaal net mensen zeg...
Om even de analogie van te hard rijden erbij te pakken. In eerste instantie geeft hij toe 20 kph te hard te hebben gereden. Achteraf blijkt hij ook nog 60 kph te hard gereden te hebben.

Gezien de consequenties voor de acceptatie van het coronabeleid vind ik dit onvergefelijk.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:23:
[...]

Wij hebben geen bubbels. Grapperhaus is gewoon een dikke aso.https://www.nu.nl/279788/...-een-huisfeest-geeft.html
Ten eerste is dat 23 maart toen de regels veel strenger waren. Ten tweede zijn al die foto's van de bruiloft van Grapperhaus buiten waar er veel minder kans op besmetting is, hij heeft het hier heel duidelijk over feesten binnen die bewezen een zeer grote bron van verspreiding en uiteindelijk slachtoffers is.

Maar ik snap het wel, de Nederlander ziet weer een kans om regels die 'm niet bevallen te mogen negeren.

[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 02-09-2020 07:45 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 15:20
Positie van Grapperhaus lijkt me met deze beelden definitief onhoudbaar geworden. Op de vorige beelden (die ik gezien had) leek het nog te gaan om mensen die (iets) te dicht bij elkaar stonden. Nu zie je hem zelf mensen omarmen en waarschijnlijk de hand schudden. Daar ga je niet mee wegkomen, dit is gewoon dodelijk voor de beeldvorming (en dat weet hij zelf ook wel).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

OK, als Grapperhaus opstapt moet er ook 100% beboet worden voor overtreden van de 1,5 meter regel in het openbaar. Camera's, drones, verplichte bluetooth apps, strafblad, the works. Want opeens vind iedereen het een enorm probleem dat het gebeurt.

[ Voor 15% gewijzigd door IJzerlijm op 02-09-2020 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-10 16:34
Joris748 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:42:
[...]

Om even de analogie van te hard rijden erbij te pakken. In eerste instantie geeft hij toe 20 kph te hard te hebben gereden. Achteraf blijkt hij ook nog 60 kph te hard gereden te hebben.

Gezien de consequenties voor de acceptatie van het coronabeleid vind ik dit onvergefelijk.
Om eerlijk te zijn zou ik dat ook doen :') ga m'n eigen graf in zo'n geval niet graven maar wederom hij zegt nergens dat het alleen daar is geweest. Hij zegt dat er momenten zijn geweest waarbij de 1,5 meter afstand niet in acht genomen is. Dat vind ik toch wat anders dan bovenstaand voorbeeld. Hij zegt in zijn excuus dat hij "te hard heeft gereden", hij heeft het nergens over hoe hard en waar hij dat heeft gedaan.

We weten allemaal dat 1,5 meter helemaal niet altijd kan, er zijn legio momenten dat die niet in acht genomen wordt. Dat hoeft niet aan jou te liggen kan ook aan de ander liggen, maar het is gewoon simpelweg niet altijd mogelijk, hoe goed jij je best doet zijn er altijd mensen die toch in "jou cirkel" stappen.

Misschien moet hij opstappen, weet ik niet. Aan de andere kant we zijn geen totalitair regime dus er zullen altijd mensen zijn die weg komen met 1,5 meter en mensen zijn die dat niet doen omdat we geen handhaver/agent op elke hoek van de straat hebben staan, dus tja.

Iedereen die nu roept dat hij alsnog een boete moet krijgen, gaan we dan ook rechercheren naar iedereen die de afgelopen maanden in filmpjes en foto's op dook en minder dan 1,5 meter afstand hield?

Maar wederom gewoon dom om het toch door te laten gaan eerst maar eens kijken hoe hij zich verdedigd in de kamer daarna wil ik wel een mening vormen voor het al dan niet direct opstappen. Ik wil zijn kant van het verhaal eerst weleens horen in de kamer en hoe hij zijn geloofwaardigheid gaat verdedigen in deze.

[ Voor 35% gewijzigd door TIGER1125 op 02-09-2020 08:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Yucon

*broem*

IJzerlijm schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:45:
[...]

Maar ik snap het wel, de Nederlander ziet weer een kans om regels die 'm niet bevallen te mogen negeren.
Dat is een beetje flauw. Wat we hier zien is gewoon menselijk gedrag, en dan heb ik het niet over de context zoals viruswaanzin dat bedoelt maar menselijk gedrag in de zin dat het naleven van regeltjes er wel eens doorheen kan slippen.

Onder normale omstandigheden ben ik het ermee eens dat het flauw is op de slippertjes te focussen. Alleen is de uitdrukkelijke boodschap vanuit de overheid dat je je leven nu zo moet inrichten dat de kans daarop minimaal is ("blijf weg als het druk is"). Juist omdat je van tevoren weet dat dat bij een bruiloft eigenlijk niet houdbaar is heeft Grapperhaus het kabinetsbeleid niet heel serieus genomen door de bruiloft door te laten gaan. En dat valt hem wel degelijk aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 15:20
Yucon schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:51:
[...]

Dat is een beetje flauw. Wat we hier zien is gewoon menselijk gedrag, en dan heb ik het niet over de context zoals viruswaanzin dat bedoelt maar menselijk gedrag in de zin dat het naleven van regeltjes er wel eens doorheen kan slippen.

Onder normale omstandigheden ben ik het ermee eens dat het flauw is op de slippertjes te focussen. Alleen is de uitdrukkelijke boodschap vanuit de overheid dat je je leven nu zo moet inrichten dat de kans daarop minimaal is ("blijf weg als het druk is"). Juist omdat je van tevoren weet dat dat bij een bruiloft eigenlijk niet houdbaar is heeft Grapperhaus het kabinetsbeleid niet heel serieus genomen door de bruiloft door te laten gaan. En dat valt hem wel degelijk aan te rekenen.
Dat niet alleen, Grapperhaus was juist degene die naar voren werd geschoven om het volk streng toe te spreken en nog eenmaal te waarschuwen. Bovendien staat hij aan het hoofd van de afdeling van dit land die de regels moet handhaven. Als hij niet door druk van buitenaf aftreedt dan is het wel door druk van binnenuit (ministerie/kabinet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer krijg Grapperhaus een strafblad? Leuk die boete aan een belastingaftrekbaar doel, maar de 'normale' Nederlander krijgt direct een strafblad. Is er een reden waarom een minister geen strafblad krijgt, maar we wel snelheidsboetes kunnen uitdelen op basis van dumper-filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:50
Ik ben eigenlijk wel positief over Grapperhaus, maar snap het goed dat mensen met een dubbel gevoel zitten. Een gezin dat buiten in het park een taartje eet krijgt € 1600 boete in totaal en dan zie je zulke beelden van de minister zelf. Nogal hypocriet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Volgens mij krijgt de rest van Nederland ook geen boetes als op foto’s van de pers blijkt dat ze zich niet aan regels houden, toch? Pas nadat ze aangesproken zijn, zich er dan nog niet aanhouden, dan wordt er bekeurd,

Ja, hij is een publiek figuur en heeft een voorbeeldfunctie. Net als die politie agent die te hard rijdt of de arts die drinkt of rookt. Het is allemaal niet slim, maar soit. Fout gemaakt, enorm door de slijk gehaald, publieke excuses gemaakt, alsnog ‘boete’ betaalt, maar nog is het niet genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:09:
Ik ben eigenlijk wel positief over Grapperhaus, maar snap het goed dat mensen met een dubbel gevoel zitten. Een gezin dat buiten in het park een taartje eet krijgt € 1600 boete in totaal en dan zie je zulke beelden van de minister zelf. Nogal hypocriet.
Dat krijgen ze toch helemaal niet? Zelfs al zou dat niet mogen, dan nog worden ze eerst aangesproken. Ze zullen nooit die boete krijgen op basis van een foto die jij, liggend in de bosjes, van ze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er tijdens die bruiloft al spraken van de 6-personen-te-gast regel? En moet die bruiloftlocatie nu niet ook haar deuren sluiten zoals hun eigen beleid de horeca kapot maakt? Want in hun ogen was de eigenaar van de locatie verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
ZieMaar! schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:10:
Pas nadat ze aangesproken zijn, zich er dan nog niet aanhouden, dan wordt er bekeurd,
Goudsmid Taco en zijn vrouw Lou kregen afgelopen mei bezoek van zijn ouders, die plotseling met taart op de stoep stonden. Als ze vervolgens besluiten de gebakjes buiten op te eten omdat de moeder van Taco geen trappen kan lopen, worden zij door twee boa’s op de bon geslingerd wegens samenscholing: vierhonderd euro per persoon.

https://nos.nl/video/2333...-boete-van-1600-euro.html

Eerst aangesproken worden blijkt hier nergens uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 02-09-2020 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

IJzerlijm schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:45:
[...]

Ten eerste is dat 23 maart toen de regels veel strenger waren. Ten tweede zijn al die foto's van de bruiloft van Grapperhaus buiten waar er veel minder kans op besmetting is, hij heeft het hier heel duidelijk over feesten binnen die bewezen een zeer grote bron van verspreiding en uiteindelijk slachtoffers is.

De regels (geen handen schudden (en natuurlijk ook niet knuffelen) en 1.5 meter afstand houden zijn voor zover ik weet niet veranderd. Ook niet in de buitenlucht. En je gaat mij niet vertellen dat lekker knuffelen buiten een minder groot risico is dan 1.5 meter van elkaar afzitten in een binnenruimte. Eerder heb ik dit gezegd:
St@m schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:30:
Ah, tussenruimte is nu weer genoeg. Weet je, ik verwacht helemaal niet dat iedereen altijd en overal anderhalve meter afstand toepast, doe ik ook niet, kan ook niet altijd. Maar als je dan als schoolmeester iedereen aan het toespreken bent, zorg er dan voor dat je je eigen zaakjes perfect op orde hebt, en dat is hier gewoon niet het geval.
en
St@m schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Nee, je weet dat je onder een vergrootglas ligt, gedraag je dan ook zo. Dus zet die mensen op anderhalve meter, of beter nog, geef gewoon geen bruiloft. Al die shit die die nu over zich heen krijgt is zijn eigen schuld, dat hij niet meer serieus genomen wordt, is zijn eigen schuld.

Het maakt mij verder niet uit zoals ik al aangaf, maar hij moet iets uitdragen. Breng jezelf dan niet in zo'n lastige positie. Zal me niets verbazen als er binnenkort nog meer foto's opduiken.
Mijn mening hierover is niet veranderd. Van mij hoeft hij zeker niet weg, volgens mij (voor zover ik het kan beoordelen) doet hij prima zijn werk. Maar het kabinet mag zich wel afvragen (en diep in hun hart kijken) of een ieder daar zich altijd aan de regels houdt. Ik weet wel zeker van niet. En als de regels dan ook nog zo dom en publiekelijk worden geschonden door de man die iedereen die zich niet aan de 'simpele' basisregels houdt vermanend toespreekt.. tja.. Succes ermee denk ik dan maar.
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:13:
Was er tijdens die bruiloft al spraken van de 6-personen-te-gast regel? En moet die bruiloftlocatie nu niet ook haar deuren sluiten zoals hun eigen beleid de horeca kapot maakt? Want in hun ogen was de eigenaar van de locatie verantwoordelijk.
Dat is geen regel maar een advies voor mensen die thuis andere personen ontvangen.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:14:
[...]

Goudsmid Taco en zijn vrouw Lou kregen afgelopen mei bezoek van zijn ouders, die plotseling met taart op de stoep stonden. Als ze vervolgens besluiten de gebakjes buiten op te eten omdat de moeder van Taco geen trappen kan lopen, worden zij door twee boa’s op de bon geslingerd wegens samenscholing: vierhonderd euro per persoon.

https://www.rijnmond.nl/n...rteters-kwijt-te-schelden

Ze zijn toevallig er druk mee bezig :) laatste update is 28 augustus i.v.m. nou tja waar het al de hele tijd over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Vorkie offtopic: is dat stuk geschreven door een kleuter? Mijn god zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Dat is wel een sneu verhaal. Maar dan nog, ze zijn niet beboet op basis van een foto. En ik denk dat dit ook wel aan te vechten valt (zoals heel veel boetes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Voor de mensen die Grapperhaus verdedigen; vergeet niet dat het ook de man is die dit soort dingen wil;

nieuws: Minister Grapperhaus van Justitie wil achterdeur in versleutelde chat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
RodeStabilo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:27:
Voor de mensen die Grapperhaus verdedigen; vergeet niet dat het ook de man is die dit soort dingen wil;

nieuws: Minister Grapperhaus van Justitie wil achterdeur in versleutelde chat...
We verdedigen hem voor wat hij deed op zijn bruiloft (en eigenlijk dat niet eens, maar we vinden aftreden niet nodig).

Hoe je erbij komt dat we het dan verder eens zijn met alles wat hij wil, is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Dat dubbele gevoel waar je het over had komt juist door dit soort bangmakerij. Voor elke afspraak die gemaakt wordt zijn voorbeelden te vinden waarin het toch niet zo gebeurt. Dat maakt het niet minder een uitzondering, de norm die men nastreeft is duidelijk.

Leef je volgens de norm, of laat je je leiden door de angst voor de uitzonderingen. Je hebt je gemoedsrust zelf in de hand. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Gonadan ik heb geen idee wat je nu probeert te zeggen. Dat men bang is voor boetes door dit soort uitzonderlijke nieuwsberichten? Dat betwijfel ik sterk gezien vrij weinig mensen in de stad zich aan die 1,5 meter nog houden. Ik zeg alleen dat ik het dubbele gevoel goed begrijp als iemand met een voorbeeldfunctie zich duidelijk ook niet aan de regels houdt.

Natuurlijk zoek je elkaar op tijdens zo'n bruiloft, maar de mensen die een forse boete hebben gekregen omdat ze de afgelopen maanden ook te dicht op elkaar zaten houden een zure nasmaak over na het zien van die foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:29:
[...]

We verdedigen hem voor wat hij deed op zijn bruiloft (en eigenlijk dat niet eens, maar we vinden aftreden niet nodig).

Hoe je erbij komt dat we het dan verder eens zijn met alles wat hij wil, is me een raadsel.
Ik zeg niet dat je het daar wel mee eens bent maar het toont mij aan dat je dan niet geschikt bent voor zo'n functie (en dat staat dan los van dit akkefietje). Als minister van justitie zou je moeten weten dat je zoiets niet kan doen en dit zou de media niet eens mogen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik vraag me echt af waar je een minister van justitie gaat vinden die je 24/7 kan volgen en nooit een wet overtreedt. Alleen bij de SGP denk ik.

Ook bijzonder hoe hier Grapperhaus wordt verweten tegen privacy te zijn terwijl het hier over stiekeme foto's van zijn bruiloft met een telelens vanuit de bosjes die genoeg zouden zijn voor ontslag en vervolging.

[ Voor 42% gewijzigd door IJzerlijm op 02-09-2020 08:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

In mijn ogen heeft hij maar 1 fout gemaakt. Hij had de bruiloft niet door moeten laten gaan. Want volgens mij is het onmogelijk (zeer onnatuurlijk) om afstand te bewaren op zo'n dag. Hij had zichzelf vanaf het begin in bescherming moeten nemen, door de bruiloft te verplaatsen. Dat heeft 95% van de bevolking gedaan volgens mij...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:56
IJzerlijm schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:42:
Ik vraag me echt af waar je een minister van justitie gaat vinden die je 24/7 kan volgen en nooit een wet overtreedt. Alleen bij de SGP denk ik.
Vast, maar bij dit hot topic met je voorbeeldfunctie zelf 'lekker' de regels overtreden waar je zo op hamert is te gek voor woorden wat mij betreft. En dan moet later dus blijken dat er meer regels overtreden zijn dan alleen die 1,5 meter. Ik bedoel, die 1,5 meter was nog wel te overzien, maar het verzwijgen van de rest maakt zijn positie wat mij betreft ongeloofwaardig en onhoudbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:17:

[...]

Dat is geen regel maar een advies voor mensen die thuis andere personen ontvangen.
In dat geval was het dus op een (horeca)locatie waar mensen afstand moeten houden en de eigenaar van de zaak verantwoordelijk is. Dus laat ze die tent maar sluiten met Grapperhaus als schuldige.
Hij is namelijk één van de personen die er voor verantwoordelijk is dat de horeca gestraft wordt op het gedrag van hun gasten. Terwijl hij nu juist laat zien dat gasten niet altijd onder controle kunnen worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:47:
[...]

In dat geval was het dus op een (horeca)locatie waar mensen afstand moeten houden en de eigenaar van de zaak verantwoordelijk is. Dus laat ze die tent maar sluiten met Grapperhaus als schuldige.
Hij is namelijk één van de personen die er voor verantwoordelijk is dat de horeca gestraft wordt op het gedrag van hun gasten. Terwijl hij nu juist laat zien dat gasten niet altijd onder controle kunnen worden gehouden.
Dat lijkt me wat overdreven moet ik eerlijk zeggen. En hoeveel horeca wordt er nou daadwerkelijk gesloten omdat er geen 1.5 meter afstand wordt gehouden? Dat zijn alleen de excessen volgens mij. (maar ik heb geen zin om dat na te zoeken ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 02-09-2020 08:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier niet over een wet zoals door het rood fietsen, of je belastingaangifte te laat invullen.
Het gaat hier over een wet waar hij zelf (zijn partij) o.a. verantwoordelijk voor is. Dan mag je er vanuit gaan dat diegene zich zelf wél aan de wet houdt.

Als GroenLinks een wet initieert om ritueel slachten te verbieden. Dan zal een Femke Halsema die op de dam een schaap doodknuppelt véél meer verontwaardiging uitspreken dan wanneer een Henk Krol dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ook bijzonder hoe hier Grapperhaus wordt verweten tegen privacy te zijn terwijl het hier over stiekeme foto's van zijn bruiloft met een telelens vanuit de bosjes die genoeg zouden zijn voor ontslag en vervolging.
Dit heeft indirect betrekking op de veiligheid. Als een minister laks omgaat met de corona regels, waarom zouden jongeren zich er dan wel aan houden ? Of alle andere stellen die gaan trouwen?
De vraag is niet of er weer een corona haard komt, maar wanneer en waar. De laksheid waarmee de beidsmakers omgaan met hun eigen wetten zorgt ervoor dat we met z'n allen denken dat het wel mee valt.

Nu gaat het nog allemaal goed op een paar kleine brandhaarden na.. maar zodra de herfst/winter komt barst de ellende weer los en kunnen we weer allemaal in quarantaine.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 02-09-2020 08:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:49:

Als GroenLinks een wet initieert om ritueel slachten te verbieden. Dan zal een Femke Halsema die op de dam een schaap doodknuppelt véél meer verontwaardiging uitspreken dan wanneer een Henk Krol dat doet.
Deze bruiloft is niet op de Dam georganiseerd zodat Grapperhaus iedereen kon laten zien dat hij zich niet aan de wet hoeft te houden. Alleen omdat er paparazzi in de bosjes zaten is dit nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
IJzerlijm schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:56:
[...]

Deze bruiloft is niet op de Dam georganiseerd zodat Grapperhaus iedereen kon laten zien dat hij zich niet aan de wet hoeft te houden. Alleen omdat er paparazzi in de bosjes zaten is dit nieuws.
Dat is totaal irrelevant. Het gaat om de gedraging, niet om het wel of niet betrapt worden. De gedraging was fout en is naar buiten gekomen omdat hij 'betrapt' is.

Het maakt Grapperhaus totaal ongeloofwaardig voor verdere oproepen tot gewenst gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe geloofwaardig is Rutte nog wanneer hij roept dat Grapperhaus nog geloofwaardig is? We richten onze pijlen op Grapperhaus, maar zolang Rutte dit gedoogd kan ik Rutte ook niet serieus noemen wanneer hij oproept tot het houden van afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:47
IJzerlijm schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:56:
[...]

Dus als (je denkt dat) niemand je ziet hoef je het niet zo nauw te nemen met de regels?

Denk niet dat hij dat als verdediging aan moet gaan voeren :).

De vergelijkingen met 'normale' wetsovertredingen gaan sowieso mank, aangezien dat overtredingen zijn van afspraken die onder 'normale' omstandigheden gelden. Het gros van de Nederlanders heeft er ook zonder wetboek begrip voor dat bijvoorbeeld te hard rijden fout is en bestraft wordt.

Nu zijn echter normale handelingen tijdelijk verboden, met deze minister als (meest strenge?) kopstuk van dat beleid. Dan gelden er andere - striktere - regels, zeker voor politici die het gezicht van dat beleid zijn.

Misschien niet eerlijk, maar dat is de wereld ook niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:14:
Hoe geloofwaardig is Rutte nog wanneer hij roept dat Grapperhaus nog geloofwaardig is? We richten onze pijlen op Grapperhaus, maar zolang Rutte dit gedoogd kan ik Rutte ook niet serieus noemen wanneer hij oproept tot het houden van afstand.
Gaan we ook nog net doen alsof dit iets met Corona te maken heeft, of gaan we toegeven dat dit puur met politieke voorkeur te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:19:
[...]

Gaan we ook nog net doen alsof dit iets met Corona te maken heeft, of gaan we toegeven dat dit puur met politieke voorkeur te maken heeft?
Heerlijk polariseren (vanuit beide kanten trouwens). Nergens voor nodig en voegt ook helemaal niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:19:
[...]

Ik zou je best de foto van m'n ingekleurde stembiljet willen opzoeken van 4 jaar geleden, mocht je er behoefte aan hebben. Maar dan zal van je post niet veel meer overblijven.

Punt is en blijft wel dat Rutte ook niet geloofwaardig blijft wanneer hij selectief wetsovertredingen toe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Wat een mafklapper is die advocaat. Dus als een minister betrapt wordt terwijl hij/zij veel te hard rijdt op de snelweg kunnen we alle verkeersboetes gaan schrappen? 8)7

Dezelfde vergelijking maakte ik hier elders ook al over Grapperhaus: blijft die minister die betrapt wordt met 180 km op de snelweg zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:19

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:21:
[...]

Ik zou je best de foto van m'n ingekleurde stembiljet willen opzoeken van 4 jaar geleden, mocht je er behoefte aan hebben. Maar dan zal van je post niet veel meer overblijven.

Punt is en blijft wel dat Rutte ook niet geloofwaardig blijft wanneer hij selectief wetsovertredingen toe laat.
Heb de foto's niet gezien, maar denk dat er heus wel een hartig woordje gesproken gaat worden in het Torentje.

Maar zover ik weet is het geen wet toch? Maar is het het niet naleven van een noodverordening.

Snap de ophef wel, want hij is het toonbeeld van het handhavingsbeleid. Dus denk dat hij wel gaat sneuvelen (als het echt zulke schokkende foto's zijn als hier wordt voorgesteld)

Maar diegene die zonder zonde is werpen de eerste steen.
Ik hou tot op heden me braaf aan de regels en heb mijn ouders, familie en vrienden sinds het begin niet geknuffeld.

Maar gezien de felheid hier van de reacties moet ik blijkbaar ieder familielid en vrienden naar het politiebureau slepen waarvan ik weet dat ze de regels niet (altijd) hebben nageleefd?

Ik ben bang dat ik die 1,5 meter ook wel eens overschreden ben. Dus als ik niet meer terugkom op dit forum, wees niet bevreesd, dan zit ik mijn passende straf uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Joris748 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:11:
[...]

Dat is totaal irrelevant. Het gaat om de gedraging, niet om het wel of niet betrapt worden. De gedraging was fout en is naar buiten gekomen omdat hij 'betrapt' is.

Het maakt Grapperhaus totaal ongeloofwaardig voor verdere oproepen tot gewenst gedrag.
Als de integriteit van de minister je enige factor is of je maatregelen om een dodelijke pandemie in te dammen opvolgt of niet stel je naar mijn idee verkeerde prioriteiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:34:
@Gonadan ik heb geen idee wat je nu probeert te zeggen. Dat men bang is voor boetes door dit soort uitzonderlijke nieuwsberichten? Dat betwijfel ik sterk gezien vrij weinig mensen in de stad zich aan die 1,5 meter nog houden. Ik zeg alleen dat ik het dubbele gevoel goed begrijp als iemand met een voorbeeldfunctie zich duidelijk ook niet aan de regels houdt.
Mijn punt is dat het krijgen van een boete alles behalve de norm is en dat het krijgen van een onterechte boete al helemaal uitzonderlijk is. Ik kan dat dan ook moeilijk als argument zien in de kwestie Grapperhaus, omdat het maar een enkeling betreft die dat daadwerkelijk overkomen is. De rest baseert het op de verhalen die snel door de media opgepikt worden voor de klikjes, zoals het genoemde artikel.

Degenen die hun verontwaardiging laten voeden door verhalen over boetes, en dat zijn er veel, vind ik juist wat hypocriet. Want heel veel mensen die zich buiten hun huis begeven hebben momenten waarop ze zich niet aan de richtlijnen houden, maak je dan een foto kunnen ze net zo makkelijk aan de schandpaal. Ook die krijgen geen boete.
Nu snap ik gerust wel dat iemand met een voorbeeldfunctie beter zou moeten weten, maar ook hij blijft een mens en een bruiloft doet wat met je. Ondanks dat ik absoluut geen fan van Grapperhaus ben vind ik dat het allemaal wel een beetje zwaar gemaakt wordt. :)
Natuurlijk zoek je elkaar op tijdens zo'n bruiloft, maar de mensen die een forse boete hebben gekregen omdat ze de afgelopen maanden ook te dicht op elkaar zaten houden een zure nasmaak over na het zien van die foto's.
Daar ben ik het mee eens. Al moeten we niet vergeten dat het om foto's gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
IJzerlijm schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:41:
[...]

Als de integriteit van de minister je enige factor is of je maatregelen om een dodelijke pandemie in te dammen opvolgt of niet stel je naar mijn idee verkeerde prioriteiten.
Laat een ijzeren discipline juist de peiler zijn onder het coronabeleid. Grapperhaus roept iedere Nederlander op om zich aan de coronarichtlijnen te houden, juist omdat dit heel belangrijk is om pandemie in te dammen.

Ik zal mijn gedrag niet veranderen, vanwege het gedrag van de minister. Maar hoe denk je dat het op bevolking overkomt, als juist diegene zich er niet aan houdt? Wat doet dit met de discipline?

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 02-09-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Frankrijk schrapt social distancing voor evenementen onder 5000 mensen

Op zich een interessante ontwikkeling. Uiteindelijk zet dit ook druk op andere landen om dingen te versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dit is gewoon weer het zoveelste incident waarbij blijkt dat bestuurders grote moeite hebben met integriteit en een voorbeeldfunctie.
Foutjes kunnen idd, maar dit zijn geen foutjes. Zeker als je halve waarheden als reactie gebruikt. De waarheid komt toch boven tafel.
Het gevolg is dat de minister nu totaal geen overwicht meer heeft. Politiek gezien is wat hij gedaan heeft geen reden om te vertrekken, maar het verliezen van vertrouwen zou dat wel eens kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RodeStabilo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:49:
Frankrijk schrapt social distancing voor evenementen onder 5000 mensen

Op zich een interessante ontwikkeling. Uiteindelijk zet dit ook druk op andere landen om dingen te versoepelen.
Jup, of juist niet als er straks massale uitbraken zijn door die aanpassing.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:58:
[...]

Mooie testcase idd :)

Maar als ik het goed begrijp; wel social distancing bij alle andere situaties? :?

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 02-09-2020 10:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik vind het toch heel dubbel.
-ja het is belangrijk dat de minister zijn eigen regels óók volgt
-echter is het ook begrijpelijk, de regels zijn niet 100% te volgen. 1,5m lukt niet altijd, zeker op een bruiloft, en dan gepakt worden door een paparazzo in bosjes is erg flauw, juist op één van de mooiere dagen van je leven.

Maar ik ben ook absoluut geen voorstander van flitsers in de bosjes, er moet m.i. veel meer naar gevaarzetting worden gekeken.

Juist als mensen nu zó hard de minister veroordelen zal uiteindelijk geprobeerd worden dat iedereen zich er toch aan gaat houden (want dat wil 'men' blijkbaar). Wat voor methodes gaan we dan krijgen? Juist daar zit ik niet op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:58:
[...]

Het is buiten de rode gebieden maar wel met mondkapje. Ben daar ook benieuwd naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:01

RayNbow

Kirika <3

Barrycade schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:30:
Maar gezien de felheid hier van de reacties moet ik blijkbaar ieder familielid en vrienden naar het politiebureau slepen waarvan ik weet dat ze de regels niet (altijd) hebben nageleefd?
Nee, eerst foto'tje van maken en aan de publieke schandpaal nagelen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 09:33

DirtyBird

Praktiserend denker

GAIAjohan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:09:
Ik vind het toch heel dubbel.
-ja het is belangrijk dat de minister zijn eigen regels óók volgt
-echter is het ook begrijpelijk, de regels zijn niet 100% te volgen. 1,5m lukt niet altijd, zeker op een bruiloft, en dan gepakt worden door een paparazzo in bosjes is erg flauw, juist op één van de mooiere dagen van je leven.

Maar ik ben ook absoluut geen voorstander van flitsers in de bosjes, er moet m.i. veel meer naar gevaarzetting worden gekeken.

Juist als mensen nu zó hard de minister veroordelen zal uiteindelijk geprobeerd worden dat iedereen zich er toch aan gaat houden (want dat wil 'men' blijkbaar). Wat voor methodes gaan we dan krijgen? Juist daar zit ik niet op te wachten!
Uit het NOS artikel is me niet meteen duidelijk dat het een paparazzo betreft. Is het niet de ingehuurde fotograaf?
Hoe dan ook een rioolrat.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Ok die nieuwe foto's laten gewoon zien dat Grapperhaus gewoon willens en wetens de regels aan zijn laars lapt. Hij staat gewoon mensen actief te omhelzen (schoonmoeder).

De geloofwaardigheid van deze vent is gewoon weg. Doeiiii!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DirtyBird schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:19:
[...]

Uit het NOS artikel is me niet meteen duidelijk dat het een paparazzo betreft. Is het niet de ingehuurde fotograaf?
Hoe dan ook een rioolrat.
Schijnbaar is die Ferry de Kok de ex bodyguard van Holleeeder.
Werkt als freelance journalist die op eigen houtje fotos is gaan maken.

[Twitter: https://twitter.com/BarkingDog2020/status/1301051346473418753]

https://www.misdaadjourna...errydekokdetweedeman.html

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 02-09-2020 10:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Basekid schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:23:
Ok die nieuwe foto's laten gewoon zien dat Grapperhaus gewoon willens en wetens de regels aan zijn laars lapt. Hij staat gewoon mensen actief te omhelzen (schoonmoeder).

Ja bah, schoonmoeder; die zou ik ook niet willen knuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan

Waar heb jij de hersenscan dat het bewust gedaan is? Zulke zaken kunnen ook automatismes zijn. Ook ik heb in de periode tot nu weleens te dicht bij mensen gestaan. Ook ik heb weleens (2*) handen geschud, dat ik vlak daarna dacht 'shit, dat had niet gemoeten'.

En zeker op een bruiloft word je grotendeels geleefd IPV dat je zelf bepaalt wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
MikeyMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:24:
[...]

Schijnbaar is die Ferry de Kok de ex bodyguard van Holleeeder.
Werkt als freelance journalist die op eigen houtje fotos is gaan maken.

[Twitter]
[Twitter]

https://www.misdaadjourna...errydekokdetweedeman.html
Vraag blijft of Grapperhaus en zijn gasten de regels overtreden hebben. Antwoord daarop is ja en het is veel ernstiger dan niet altijd de 1,5 m kunnen handhaven.

Dat het naar buiten komt, omdat er een louche paparazzo in de bosjes ligt doet niet ter zaken. Door je daarop te focussen, trek je rookgordijnen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Maatregelen of niet, als ik een bruiloft zou houden dan zou ik ook met de moeder van mijn kersverse vrouw felicitaties uitwisselen hoor, en dan niet een knikje op anderhalve meter afstand. We blijven wel gewoon mensen.
Dat is echt wel iets anders dan op regelmatige basis fysiek contact met derden onderhouden.

Handen schudden zou ik ook gewoon doen, zet je gewoon een pompje klaar zodat iedereen vooraf of achteraf kan reinigen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joris748 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:33:
[...]

Vraag blijft of Grapperhaus en zijn gasten de regels overtreden hebben. Antwoord daarop is ja en het is veel ernstiger dan niet altijd de 1,5 m kunnen handhaven.

Dat het naar buiten komt, omdat er een louche paparazzo in de bosjes ligt doet niet ter zaken. Door je daarop te focussen, trek je rookgordijnen op.
Oh nee eens... Het is gebeurd, dat is niet ongedaan gemaakt door de bron van de foto's.

Maar; de manier waarop dit nu gebeurt; elke dag een foto tot einde der tijden is een ridicule manier van publieke executie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
MikeyMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:36:
[...]

Oh nee eens... Het is gebeurd, dat is niet ongedaan gemaakt door de bron van de foto's.

Maar; de manier waarop dit nu gebeurt; elke dag een foto tot einde der tijden is een ridicule manier van publieke executie.
Dat klopt en dat is, op zijn zachts gezegd, niet erg netjes. Publiceer 1x je foto's en laat het daarbij.

Grapperhaus weet nu wat er op die foto's kan staan. En als het echt zo erg is, als de fotograaf zegt, dan kan Grapperhaus de eer beter aan zichzelf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joris748 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:40:
[...]

Dat klopt en dat is, op zijn zachts gezegd, niet erg netjes. Publiceer 1x je foto's en laat het daarbij.

Grapperhaus weet nu wat er op die foto's kan staan. En als het echt zo erg is, als de fotograaf zegt, dan kan Grapperhaus de eer beter aan zichzelf houden.
Vind dat wel een hele lastige. Ik had -op basis van de eerste fotos- eerlijk gezegd niet anders verwacht dan dat dit niet de enige 'overtreding' zou zijn. Het leek erop dat de storm was gaan liggen na de eerste boetedoening. De hoeveelheid foto's maakt het vergrijp niet anders of erger m.i.

Dus; als 'we' dit weekend vonden dat hij door kon, vind ik het wel wat vreemd dat dat nu ineens niet kan.
Ik heb er persoonlijk niet echt een mening over. Als ie blijft vind ik het best, neem aan dat ie nu voorzichtiger is.
Als ie weg moet is het afwachten wie daarvoor terug komt.

Neig een beetje naar het eerste.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
GAIAjohan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:33:
[...]

Waar heb jij de hersenscan dat het bewust gedaan is? Zulke zaken kunnen ook automatismes zijn. Ook ik heb in de periode tot nu weleens te dicht bij mensen gestaan. Ook ik heb weleens (2*) handen geschud, dat ik vlak daarna dacht 'shit, dat had niet gemoeten'.

En zeker op een bruiloft word je grotendeels geleefd IPV dat je zelf bepaalt wat je doet.
Dat is een beetje het hele punt.

Alle feesten die ik de afgelopen of komende maanden zou hebben (waaronder m'n eigen 50e verjaardag) zijn afgelast omdat feestvieren met tientallen mensen in 1 ruimte met de huidige regelgeving niet leuk en/of niet mogelijk is.

Dat heeft Grapperhaus zich ongetwijfeld ook gerealiseerd, maar hij heeft er toch voor gekozen zijn bruiloft op deze wijze te vieren. Dan moet je niet verbaasd zijn dat dat gezeik geeft.

Of hij heeft het van te voren ingecalculeerd en geconcludeerd dat het hem simpelweg niks kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
Ze hebben dus willens en wetens ingestoken op de strategie dat het een momentje fout ging om er zo mee weg te komen. Het gaat er nu om dat je bewust de boel hebt staan voorliegen. Ik weet niet of hij al op de koffie is geweest bij de politie en de boa's maar je hebt voor jezelf gewoon onmogelijk gemaakt bij je eigen mensen om nog door te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
MikeyMan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:36:
[...]

Zo werkt de journalistiek (en ook de politiek) nu eenmaal.

Je brengt een klein feitje naar buiten dat vervolgens ontkend of gebagatelliseerd wordt.

Vervolgens kom het materiaal dat die hele verdediging onderuit haalt. Dan is het juist de eerste verdediging die de meeste schade aan heeft gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van dat we deze man (Grapperhaus) aanspreken op zijn gedrag, lijkt het mij een stuk beter om hem de hemel in te prijzen. Het is toch juist fantastisch, dat hij laat zien dat de anderhalve meter maatregel onhoudbaar is. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Joris748 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:40:
[...]

Iedereen weet wat er normaal op een bruiloft gebeurt en het is gewoon menselijk gedrag te verwachten dat daar hetzelfde is gebeurd, zeker na de eerste overtreding. Óók tijdens de huidige crisis.
Grapperhaus had dit van te voren moeten bedenken natuurlijk voordat hij het feest door liet gaan.

Ik denk dat het voor de samenleving aan de ene kant mooi is dat dit zo naar buiten komt. 1,5m is niet vol te houden en niet menselijk gedrag.

Overigens geloof ik niet dat Grapperhaus precies weet wat er op foto's kan staan. Van mijn bruiloft weet ik ook niet alles, die dag gaat zo snel aan je voorbij dat je alleen de mooie dingen herinnert.
alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:49:
[...]

Dat is een beetje het hele punt.

Alle feesten die ik de afgelopen of komende maanden zou hebben (waaronder m'n eigen 50e verjaardag) zijn afgelast omdat feestvieren met tientallen mensen in 1 ruimte met de huidige regelgeving niet leuk en/of niet mogelijk is.

Dat heeft Grapperhaus zich ongetwijfeld ook gerealiseerd, maar hij heeft er toch voor gekozen zijn bruiloft op deze wijze te vieren. Dan moet je niet verbaasd zijn dat dat gezeik geeft.

Of hij heeft het van te voren ingecalculeerd en geconcludeerd dat het hem simpelweg niks kan schelen.
Klopt, maar zeker bij privé feestjes vind ik het incorrect wat die fotograaf heeft gedaan, en zeker zijn handelswijze.
Overigens weet ik niet of ik iemand anders op V&J wil. Grapperhaus laat hiermee zien menselijk te zijn, en figuren als Teeven hoef ik niet terug te zien

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 02-09-2020 11:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
GAIAjohan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:33:
[...]

Ik moet zeggen dat ik hier ook niet zoveel moeite mee heb. We zijn gewoon mensen en ik neem aan dat Grapperhaus dat ook is. Feestje familie en vrienden erbij. Mooiste dag van je leven etc.

Daar ga ik als beeldschermheld ook niet zwaar aan tillen.

Punt is alleen dat hij als minister bij herhaling uitspraken heeft gedaan die dit menselijk gedrag tot ongehoord asociaal declasseerden. Hij staat dus voor onmenselijk beleid en is daar als geen ander het uithangbord voor.
Wil hij geloofwaardig zijn, dan moet hij niet zozeer als prive persoon door het stof, maar juist erkennen dat zijn uitspraken in zijn functie als minister onjuist waren. Dat doet hij niet en daarom is hij ongeloofwaardig.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 53 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic