Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.619 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02:20
basvn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:58:
[...]

En dan nog, hoeveel vaccinatie capaciteit heb je.
als dat 200k mensen per dag zijn, doe je er even goed nog 3 maanden over.
er van uit gaand, dat iedereen die vaccinatie neemt
Sowieso, de eerste 75.000 met reeds bevestigde Corona testen kan je overslaan. Daarna ga je door naar de mensen in witte jassen en dan de ouderen. Op dat moment is het virus al dermate ingedamd dat de verspreiding steeds trager gaat.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:58
Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:02:
[...]

Sowieso, de eerste 75.000 met reeds bevestigde Corona testen kan je overslaan. Daarna ga je door naar de mensen in witte jassen en dan de ouderen. Op dat moment is het virus al dermate ingedamd dat de verspreiding steeds trager gaat.
En de kans is groot dat er in Nederland al meer dan een miljoen het gehad hebben.
En een deel van de mensen merkt helemaal niets van het virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 09:00
eric.1 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:01:
[...]

Wat voor keuze heb je dan? Deze crisis gaat waarschijnlijk toch al voor een blijvende verandering zorgen.

Het vaccin moet werken, laat dat duidelijk zijn.
Als er geen succesvol vaccin komt zullen we, mijns inziens, moeten accepteren dat we er een grote doodsoorzaak bij hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:05
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:00:
[...]

Ergens heb ik het vermoeden dat dit in Brabant al aan de hand is. En Amsterdam/Rotterdam waren de afgelopen maand aan de beurt.

Mark my words, in oktober gaan we weer nullen op het dashboard zien en dan gaan ze niet meer weg.
1000 gevallen per dag geeft ook 3 nullen op het dashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:00:
[...]

Ergens heb ik het vermoeden dat dit in Brabant al aan de hand is. En Amsterdam/Rotterdam waren de afgelopen maand aan de beurt.
Dat denk ik ook. Langzaam begint de immuniteit op te bouwen. Ook is het natuurlijk zo dat mensen een vaste cirkel mensen om zich heen hebben. Je komt niet dagelijks dichtbij tientallen nieuwe mensen, als een groep mensen het gehad heeft hebben die binnen de groep ook al een zekere immuniteit.
Mark my words, in oktober gaan we weer nullen op het dashboard zien en dan gaan ze niet meer weg.
Hoewel ik altijd heel positief ben, en daarvoor in dit topic ook al meerdere malen afgebrand ben, denk ik niet dat we al zo snel naar de 0 gaan. Maar ik hoop het met je mee!

Ik denk zelf dat we op relatief korte termijn weer richting de 150-250 range gaan aan nieuwe besmettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Plenkske schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:05:
[...]

En de kans is groot dat er in Nederland al meer dan een miljoen het gehad hebben.
Da's nog altijd maar iets meer dan 5%, hè?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:05:
[...]

Klopt. Maar stel dat je iedereen gaat vaccineren, dan moet je deze mensen wel meenemen omdat je het niet zeker weet.

Wat je wel zal krijgen is dat na de start van de vaccinaties het aantal nieuwe besmettingen heel hard omlaag zal hollen. Op een gegeven moment gaan ook die miljoen (of meer of minder) mensen meetellen. Als je op een gegeven moment op <10 nieuwe besmettingen per dag zit kan je het vaccinatieprogramma afbouwen en kijken wat er gebeurd. Hoe minder mensen je moet vaccineren hoe beter, want hoewel alles door en door getest wordt is er altijd een risico natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:58
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:06:
[...]

Da's nog altijd maar iets meer dan 5%, hè?
Ik bedoelde het als toevoeging op jou bericht. Alles telt bij elkaar op waardoor steeds minder mensen de vaccinatie echt nodig hebben. En je dus sneller op een punt komt dat "het" voorbij is.

Al verwacht ik eigenlijk dat ze gewoon iedereen gaan vaccineren uiteindelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 01-09-2020 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:15

Agent47

I always close my contracts.

Lijkt me trouwens ook wel eerlijk dat degene die zijn gaan protesteren als laatste aan de beurt zijn voor een vaccin :P Zo'n halve tamme zal maar eerder een vaccin krijgen dan bijvoorbeeld je oma / opa.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:06:
[...]

Ik denk zelf dat we op relatief korte termijn weer richting de 150-250 range gaan aan nieuwe besmettingen.
150-250 besmettingen per dag maar structureel 0 overlijden en een handjevol ziekenhuisopnames zijn ook de cijfers waar je rekening mee moet blijven houden denk ik. Dat worden er met een vaccin niet heel snel minder.

Als vooral die overlijdens en ziekenhuisopnames laag blijven, dan wordt het echt tijd om kritisch naar die 1,5 meter te gaan kijken, Dat mensen besmet raken is namelijk niet het probleem als het virus minder impact heeft.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:05:
[...]

Als er geen succesvol vaccin komt zullen we, mijns inziens, moeten accepteren dat we er een grote doodsoorzaak bij hebben.
De kans dat dit virus er, zonder vaccinatie, over 3 jaar nog is is echt bijna nihil. Er zijn geen moderne pandemieën die dat gehaald hebben:
Moderne influenza-pandemieën

Hieronder een lijst met de belangrijkste moderne influenza-pandemieën.[4][5][6]

Russische griep (1889-1890)
Spaanse griep (1918-1920), verspreidde zich wereldwijd, en veroorzaakte 500 miljoen zieken en 20 tot 100 miljoen doden.
Aziatische griep (1957) met een miljoen doden.
Hongkonggriep (1968) met 700.000 doden.
Mexicaanse griep (van 11 juni 2009 tot augustus 2010) met ten minste 13.763 doden.
Wikipedia: Pandemie

Een van de kenmerken van een pandemie is, zover ik het kan beoordelen, dat het vanzelf uitdooft. In die zin is Corona geen uitzondering, het is zo agressief in verspreiding dat het zichzelf de das om doet. En we helpen het daarbij met een vaccin.

Daarom is het ook niet zo boeiend of een vaccin voor 100 procent werkt. Het versnelt enkel het proces van uitdoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Agent47 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:10:
Lijkt me trouwens ook wel eerlijk dat degene die zijn gaan protesteren als laatste aan de beurt zijn voor een vaccin :P Zo'n halve tamme zal maar eerder een vaccin krijgen dan bijvoorbeeld je oma / opa.
Dat soort wappies denkt ook dat er een chip in het vaccin zal zitten, dus die zijn er niet zo happig op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:10:
Of ze staan vooraan in de rij, want stel je voor dat het fout gaat, dan zijn het wel de perfecte proefkonijnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:12:
[...]

Dat soort wappies denkt ook dat er een chip in het vaccin zal zitten, dus die zijn er niet zo happig op.
Voor diegenen zou een gratis tracking-chipje bij de vaccinatie misschien wel veiligste optie zijn :+

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rannasha schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:57:
[...]

Zodra de ouderen, risicogroepen en mensen met belangrijke functies hun prik hebben gehad, zal het meteen een stuk moeilijker worden voor het virus om zich te verspreiden. Ik ga er vanuit dat tegen de tijd dat ik (mid-30, geen risicogroep, geen essentieel beroep) aan de beurt ben voor de prik, de verspreiding van het virus al zo goed als stopgezet is dankzij de immuniteit van de mensen die al gevaccineerd zijn en dus geen spil meer kunnen zijn in het verspreidingsnetwerk.
Essentiele beroepen zullen niet eerder gevaccineerd worden tenzij ze ergens werken waar anderhalve meter ook geen optie is. Dat jij een essentieel beroep maakt je als individu niet onmisbaar. Mensen in contactberoepen waarschijnlijk eerder omdat ze een groter besmettingsrisico zijn.

Ik ben benieuwd hoe het inentingsplan er uiteindelijk uit gaat zien en vooral ook of er verplicht ingeënt wordt. En welke leeftijdsgrens komt er? Zuigelingen ook? Of pas (veel) later? Misschien wel alleen ouderen (60+) en risicogroepen die dan via huisarts opgeroepen worden ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:12:
[...]

150-250 besmettingen per dag maar structureel 0 overlijden en een handjevol ziekenhuisopnames zijn ook de cijfers waar je rekening mee moet blijven houden denk ik. Dat worden er met een vaccin niet heel snel minder.
De ziekenhuisopnames en overlijdens zijn al weken, zo niet maanden, heel laag.
Als vooral die overlijdens en ziekenhuisopnames laag blijven, dan wordt het echt tijd om kritisch naar die 1,5 meter te gaan kijken, Dat mensen besmet raken is namelijk niet het probleem als het virus minder impact heeft.
Klopt, langzaamaan zal je verder moeten gaan met opbouwen. Zoals ik eerder aangaf, begin met de buitenevenementen zoals de voetbal. Kijk wat er gebeurd en stuur dan bij.

Kijk, de Ziggo Dome gaat echt niet snel met 25.000 mensen een feestje geven. Dat is echt een serieuze stap te ver. Dat is het laatste wat weer kan en mag. Maar tussen de huidige situatie en de volle Ziggo Dome zit echt nog veel ruimte. Ik hoop dat wie die ruimte snel gaan benutten, en misschien soms een stapje terug moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:15:
[...]

De ziekenhuisopnames en overlijdens zijn al weken, zo niet maanden, heel laag.

[...]

Klopt, langzaamaan zal je verder moeten gaan met opbouwen. Zoals ik eerder aangaf, begin met de buitenevenementen zoals de voetbal. Kijk wat er gebeurd en stuur dan bij.

Kijk, de Ziggo Dome gaat echt niet snel met 25.000 mensen een feestje geven. Dat is echt een serieuze stap te ver. Dat is het laatste wat weer kan en mag. Maar tussen de huidige situatie en de volle Ziggo Dome zit echt nog veel ruimte. Ik hoop dat wie die ruimte snel gaan benutten, en misschien soms een stapje terug moeten doen.
Ben benieuwd wat er uit dat test-concert in Duitsland van vorige week (?) komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:57:
[...]

Wat je ook doet, alles zal slechte neveneffecten hebben. We gaan hier met z'n allen niet beter uitkomen dan dat we voor maart 2020 waren. Het is beter je daarbij neer te leggen en te roeien met de riemen die je hebt.
Snap ik tot op zekere hoogte. Mijn punt is echter meer dat er neveneffecten komen voor groepen waar dat helemaal niet voor nodig hoeft te zijn. We zien concreet dat de vele besmettingen onder jongeren niet heeft geleid tot significant meer ziekenhuisopnames en sterfgevallen. Waarom geven wie die mensen niet wat meer vrijheid en beschermen we gericht de kwetsbaarderen? Nu neem je mensen waar dat niet voor hoeft mee in de val.

Om even bij het studentenvoorbeeld te blijven. Ik kijk er niet raar van op als de psychologen en psychiaters het behoorlijk druk hebben straks medio 2021. Het onderwijsniveau gaat nergens over, sociaal contact wordt erg beperkt, je zit de hele dag maar op je kamer.

En dan heb ik het alleen over studenten. Wat daarna? Je komt midden in een recessie de arbeidsmarkt op, met duizenden euro’s studieschuld. Je kunt nog lastiger aan een woning en baan komen. En dan hebben we het hier over een groep mensen voor wie Corona geen concreet gevaar vormt en via hun ook geen concreet gevaar vormt voor anderen, zoals we kunnen opmaken uit de statistieken van de afgelopen anderhalve maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:17:
[...]

Ben benieuwd wat er uit dat test-concert in Duitsland van vorige week (?) komt.
In Duitsland is er niet 'getest' met besmette COVID-patiënten he. Daar is juist met meetapparatuur gekeken hoe een airborne virus zich precies verspreidt in een concertomgeving.

Ik zou eigenlijk wel eens graag een 'live' test willen zien met vrijwilligers en daar de daadwerkelijke impact van bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:19:
[...]

In Duitsland is er niet 'getest' met besmette COVID-patiënten he. Daar is juist met meetapparatuur gekeken hoe een airborne virus zich precies verspreidt in een concertomgeving.

Ik zou eigenlijk wel eens graag een 'live' test willen zien met vrijwilligers en daar de daadwerkelijke impact van bekijken.
Als blijkt dat een airborne virus zich nauwelijks verspreid in een concertomgeving, dan is dat toch een belangwekkende uitkomst? Dan kun je misschien de Ziggo weer voor de helft vullen of zo (ik noem maar wat). Zou jou als groot liefhebber van de evenementenbranche toch moeten aanspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:25:
[...]

Als blijkt dat een airborne virus zich nauwelijks verspreid in een concertomgeving, dan is dat toch een belangwekkende uitkomst?
Het gaat niet alleen om de manier van verspreiding maar ook om de hoeveelheid en wat de impact daarvan is op gemiddeld concertpubliek, dat kun je eigenlijk alleen testen in een praktijksituatie.

Als ze een test zouden organiseren voor 20.000 man in de Ziggo die het er gewoon op moeten wagen (en daarna verplicht 2 weken thuisquarantaine) dan zou ik me ervoor aanmelden. Maar dat betekent dan ook geen maatregelen. Geen anderhalve meter voorbij de ingang, geen mondkapjes, wel alcohol schenken. Gewoon balls-to-the-wall feesten en kijken wat het effect is.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 01-09-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:27:
Ik ga er langzaam een weddenschap op afsluiten of deze pandemie het tot 2021 gaat redden. Het blijft langzaam uit aan het doven...
Met een kleine 250.000 nieuwe cases wereldwijd per dag zou ik daar niet zo snel op gokken.
De pandemie zal nog wel tot eind 2021 blijven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:25:
Zou jou als groot liefhebber van de evenementenbranche toch moeten aanspreken.
Dat je opkomt voor de broodwinning van een branche (en alle leveranciers en medewerkers aan deze ondernemingen) maakt je nog niet direct 'groot liefhebber' van een branche. Ik ga nooit naar concerten o.i.d maar ik kan me wel inleven in hun situatie en voel een sterk gevoel van empathie. zelfde geldt voor de horeca

Verder vind ik onderstaande wel een goede samenvatting van mijn gevoel;
Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:17:
[...]

Snap ik tot op zekere hoogte. Mijn punt is echter meer dat er neveneffecten komen voor groepen waar dat helemaal niet voor nodig hoeft te zijn. We zien concreet dat de vele besmettingen onder jongeren niet heeft geleid tot significant meer ziekenhuisopnames en sterfgevallen. Waarom geven wie die mensen niet wat meer vrijheid en beschermen we gericht de kwetsbaarderen? Nu neem je mensen waar dat niet voor hoeft mee in de val.

Om even bij het studentenvoorbeeld te blijven. Ik kijk er niet raar van op als de psychologen en psychiaters het behoorlijk druk hebben straks medio 2021. Het onderwijsniveau gaat nergens over, sociaal contact wordt erg beperkt, je zit de hele dag maar op je kamer.

En dan heb ik het alleen over studenten. Wat daarna? Je komt midden in een recessie de arbeidsmarkt op, met duizenden euro’s studieschuld. Je kunt nog lastiger aan een woning en baan komen. En dan hebben we het hier over een groep mensen voor wie Corona geen concreet gevaar vormt en via hun ook geen concreet gevaar vormt voor anderen, zoals we kunnen opmaken uit de statistieken van de afgelopen anderhalve maand.

[ Voor 61% gewijzigd door RodeStabilo op 01-09-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
RodeStabilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:30:
[...]

Dat je opkomt voor de broodwinning van een branche (en alle leveranciers en medewerkers aan deze ondernemingen) maakt je nog niet direct 'groot liefhebber' van een branche. Ik ga nooit naar concerten o.i.d maar ik kan me wel inleven in hun situatie.

Verder vind ik onderstaande wel een goede samenvatting van mijn visie;

[...]
Ik kan me ook inleven in hun situatie: die is kut. Maar het is wat het is. Tijdens een pandemie vallen er klappen, dat is nou eenmaal zo. Zorg dat die mensen niet aan de bedelstaf raken, maar meer kun je niet voor ze doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:33:
[...]

Ik kan me ook inleven in hun situatie: die is kut. Maar het is wat het is. Tijdens een pandemie vallen er klappen, dat is nou eenmaal zo. Zorg dat die mensen niet aan de bedelstaf raken, maar meer kun je niet voor ze doen.
Natuurlijk kan je meer voor ze doen. Biedt ze perspectief. Dat mist compleet in de strategie van het kabinet. ben benieuwd wat ze vanavond gaan zeggen over de zaken die tot 1 september gesloten moestten blijven.

Zorg ervoor dat er geen rare regeltjes zijn die voor de een anders zijn dan voor de ander (bv ook de misser van grapperhaus).

Er schiet me een verhaal te binnen van een touringcarchauffeur die vertelde dat als hij voor de NS moest rijden 30 man in z'n wagen mocht en als hij zelf wilde rijden dat maar 15 mochtten zijn. (getallen zijn ter illustratie). Dat is toch vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 01-09-2020 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
RodeStabilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:37:
[...]

Natuurlijk kan je meer voor ze doen. Biedt ze perspectief. Dat mist compleet in de strategie van het kabinet. ben benieuwd wat ze vanavond gaan zeggen over de zaken die tot 1 september gesloten moestten blijven.
Het enige perspectief wat je de evenementenbranche kunt bieden, op basis van de huidige inzichten, is "Je blijft tot het allerlaatst dicht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:39:
[...]

Het enige perspectief wat je de evenementenbranche kunt bieden, op basis van de huidige inzichten, is "Je blijft tot het allerlaatst dicht."
Dat is natuurlijk geen perspectief bieden.

Buiten dat is een buitenevenemt prima te organiseren. Ik dacht dat we in de afgelopen maanden wel hadden geleerd dat die niet voor besmettingen zorgen. Zie bv de diverse BLM-protesten in de grote steden van begin juni.

[ Voor 26% gewijzigd door RodeStabilo op 01-09-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
YakuzA schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:29:
[...]

Met een kleine 250.000 nieuwe cases wereldwijd per dag zou ik daar niet zo snel op gokken.
De pandemie zal nog wel tot eind 2021 blijven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4W6EjAU2XsX_rg_0ejF4rTdIcTU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kh18zlwq0hjqjwpQvDyWlRh6.png?f=user_large

Wereldwijd zie je ondertussen ook een afvlakking ontstaan, de aantallen lijken ook voorzichtig een daling in te zetten. Zo snel als het virus opkwam kan het ook verdwijnen (zie oa. Spaanse Griep).

Eind 2021 lijkt mij te pessimistisch, in ieder geval in deze vorm van een Pandemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:08:
Oei, zou Sinterklaas straks eerst in quarantaine moeten?
Sinterklaas intochten hoef je niet op te rekenen dit jaar. De grote intocht zullen ze ook wel digitaal oplossen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:40:
[...]

[Afbeelding]

Wereldwijd zie je ondertussen ook een afvlakking ontstaan, de aantallen lijken ook voorzichtig een daling in te zetten. Zo snel als het virus opkwam kan het ook verdwijnen (zie oa. Spaanse Griep).

Eind 2021 lijkt mij te pessimistisch, in ieder geval in deze vorm van een Pandemie.
Spaanse griep waarde ook 3 jaar rond.

Verder is het nu al de 3e afvlakking, dus het valt te betwijfelen of dit echt de laatste is/wordt/blijft.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
RodeStabilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:40:
[...]

Dat is natuurlijk geen perspectief bieden.

Buiten dat is een buitenevenemt prima te organiseren. Ik dacht dat we in de afgelopen maanden wel hadden geleerd dat die niet voor besmettingen zorgem.
Het is wel realistisch.

Buiten zou kunnen, maar ik geloof er nog niet helemaal in. Maar wie weet horen we vanavond iets. Het festivalseizoen is toch al zo goed als voorbij. Kleine buitenconcerten zou misschien kunnen, maar we gaan al weer aardig richting de herfst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eg1Wy22WoAAkR0-?format=jpg&name=large

afgelopen 2 weken veel meer getest dus

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:39:
[...]

Wat moeten de mensen die daar werken dan eten? Applaus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
YakuzA schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:43:
[...]

Spaanse griep waarde ook 3 jaar rond.
Nee.

"De Spaanse griep was een beruchte grieppandemie in de jaren 1918-1919."
Wikipedia: Spaanse griep
Verder is het nu al de 3e afvlakking, dus het valt te betwijfelen of dit echt de laatste is/wordt/blijft.
Nee, het is een hobbeltje binnen de afvlakking. De afvlakking begon zo rond 25 juli.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 01-09-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:45:
[...]

Wat moeten de mensen die daar werken dan eten? Applaus?
Er bestaat in dit land nog altijd WW en dergelijke. Daarnaast kun je ze extra financiële steun bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:50:
[...]

Er bestaat in dit land nog altijd WW en dergelijke. Daarnaast kun je ze extra financiële steun bieden.
Veel succes om als freelancer WW aan te vragen. En voor meer dan 12 maanden, waarna je er zeker van kan zijn dat je opdrachtgevers failliet zijn, als je WW of bijstand niet tussendoor op is.

En als je in de bijstand zit, wat word je dan verwacht als 'vrijwilliger' te doen? Wie gaat jou als vrijwilliger aannemen?

Dat het enige sentiment hier is van "Ga maar op straat staan en putjes scheppen" vind ik een beetje absurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:52:
[...]

Veel succes om als freelancer WW aan te vragen. En voor meer dan 12 maanden, waarna je er zeker van kan zijn dat je opdrachtgevers failliet zijn, als je WW of bijstand niet tussendoor op is.

En als je in de bijstand zit, wat word je dan verwacht als 'vrijwilliger' te doen? Wie gaat jou als vrijwilliger aannemen?

Dat het enige sentiment hier is van "Ga maar op straat staan en putjes scheppen" vind ik een beetje absurd.
De overheid zou speciaal voor de evenementenbranche een regeling kunnen optuigen. Zeker nu er elke keer minder geld naar de steunpakketten hoeft te gaan (worden afgebouwd).

Ik snap je punt, maar je blijft er wel erg over doordrammen. Je moet ook accepteren dat de situatie nu eenmaal zo is. Dan kan je als een kleuter stampvoetend rond gaan lopen, maar je veranderd er niets mee. Je zal de overheid moeten vertrouwen dat, zodra het kan, elke maatregel zo snel mogelijk teruggedraaid zal worden. In zijn geheel of gedeeltelijk.

Natuurlijk is het triest voor de evenementenbranche, maar zij staan niet boven de volksgezondheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:00:
[...]
Je zal de overheid moeten vertrouwen dat, zodra het kan, elke maatregel zo snel mogelijk teruggedraaid zal worden. In zijn geheel of gedeeltelijk.
Dat vertrouwen heb ik in het begin wel gehad, maar vooral sinds de ontwikkelingen van afgelopen zomer ben ik dat vertrouwen compleet kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:03:
[...]

Dat vertrouwen heb ik in het begin wel gehad, maar vooral sinds de ontwikkelingen van afgelopen zomer ben ik dat vertrouwen compleet kwijt.
Dat is onterecht, er is geen enkele reden om aan te nemen dat de overheid maatregelen in stand zou houden om ons te pesten.

Na de harde noodrem in maart is er elke keer perspectief geboden, versoepelingen aangekondigd en ook uitgevoerd. Het enige wat weer enigszins aangetrokken is, is het advies om niet meer dan 6 mensen thuis uit te nodigen.

De overheid heeft er in geen enkel opzicht baat bij om een maatregel langer dan nodig te laten bestaan. De overheid heeft er wel baat bij om de zorg niet over te belasten en zo snel mogelijk weer terug te gaan naar normaal. De overheid zal de komende tijd moeten balanceren op dat randje (zorg/terug naar normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:03:
[...]

Welke ontwikkelingen precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:06:
[...]

Welke ontwikkelingen precies?
De 'tweede golf' als gevolg van de terugkomende vakantiegangers en het Offerfeest. Waardoor nu nog altijd een aantal landen op oranje staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:07:
[...]

De 'tweede golf' als gevolg van de terugkomende vakantiegangers en het Offerfeest. Waardoor nu nog altijd een aantal landen op oranje staan.
Dat is een bewijs dat de overheid geen maatregelen wil versoepelen zodra het kan? I’m lost... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:07:
[...]

Welke 2e golf? Bedoel je dat amper noemenswaardige hobbeltje van augustus?

Onderbouw je Offerfeest opmerking eens met concrete cijfers, dat vingerwijzen zonder enig bewijs is nergens voor nodig. Je zet nu een hele bevolkingsgroep in een bepaalde hoek...

En wat heeft de overheid hiermee te maken? Welke relatie is er met de maatregelen en dat de overheid het niet goed doet hierdoor?

[ Voor 23% gewijzigd door Drardollan op 01-09-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:08:
[...]

Dat is een bewijs dat de overheid geen maatregelen wil versoepelen zodra het kan? I’m lost... :?
Ik snap het ook niet.

Ik weet wel dat @Stoney3K zelf geraakt wordt door de problemen in de evenementenbranche. Wellicht heeft hij een gekleurde bril.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:24
Ik begrijp ook niet waarom er niet veel meer met het vrijgeven van activiteiten in de openlucht wordt geëxperimenteerd. Ik wil heel erg graag weer naar concerten en we hebben een paar prachtige openlucht podia. Veel wijst er op dat dat gewoon kan, maar ik zie niet dat onze regering zich daar sterk voor maakt. Dat vind ik toch echt heel erg jammer.
Natuurlijk is er geen kwade wil, maar er is wel sprake van prioriteiten in beleid. En die prioriteiten liggen sterk bij economisch nuttige functies. Daar lijken de sociaal en cultureel nuttige functies onder te leiden.
Wel samen in een vliegtuig, maar niet op een veldje naar een bandje luisteren is in mijn ogen alleen logisch als de keuzes zijn gebaseerd op de grootste portemonnaie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:10:
[...]

Ik weet wel dat @Stoney3K zelf geraakt wordt door de problemen in de evenementenbranche. Wellicht heeft hij een gekleurde bril.
Dat ga ik ook niet ontkennen.

Maar ik denk ook dat veel mensen de sector 'evenementen' heel snel onderschatten, het is stiekem een behoorlijk grote sector waar heel veel mensen werken. Niet alleen in de festivals, maar ook bijvoorbeeld grote sportevenementen. En het aantal mensen dat door het hele land achter de schermen werkt is echt enorm.

Een steunpakket blijft een doekje voor het bloeden, als de sector omvalt en iedereen op straat staat, dan komen ze morgen echt niet ergens anders aan het werk, net zo goed als dat er niet eventjes omscholingsplaatsen zijn. En de WW/bijstand is ook geen bodemloze put waar je onbeperkt uit kan scheppen, dat geld moet ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:47:
[...]

Nee.

"De Spaanse griep was een beruchte grieppandemie in de jaren 1918-1919."
Wikipedia: Spaanse griep

[...]

Nee, het is een hobbeltje binnen de afvlakking. De afvlakking begon zo rond 25 juli.
Wel iets koter als ik dacht, maar 2 jaar en 3 maanden.
The Spanish flu, also known as the 1918 flu pandemic, was an unusually deadly influenza pandemic caused by the H1N1 influenza A virus. Lasting from February 1918 to April 1920

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:24:
[...]

Wel iets koter als ik dacht, maar 2 jaar en 3 maanden.

[...]
Let wel, dat is zonder behandelmethoden, zonder vaccin, en in de nasleep van een oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dus; de logica is dat omdat de overheid de ene branche wel versoepelingen geeft, en de andere niet, er een dieper motief is om de bevolking te pesten?

Lijkt me nogal vergezocht...

Dat er een keuze gemaakt is tussen ofwel evenementen ofwel toerisme lijkt me evident en verdedigbaar. Allebei tegelijk zou een groter risico met zich meebrengen. Welke keuze dan de juiste is zal vooral aan de toehoorder liggen.

Vind in algemene zin wel dat er vanuit de evenementenbranche weinig initiatief genomen is om binnen de kaders van het mogelijke wel evenementen te organiseren. Maar dat zelfde geldt voor wat andere. Had op wat meer innovatieve ideeen gehoopt.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 01-09-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:25:
Dus; de logica is dat omdat de overheid de ene branche wel versoepelingen geeft, en de andere niet, er een dieper motief is om de bevolking te pesten?
Ik zeg geen 'dieper motief'. Ik zeg eerder dat het door grove incompetentie en tunnelzicht komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Vind in algemene zin wel dat er vanuit de evenementenbranche weinig initiatief genomen is om binnen de kaders van het mogelijke wel evenementen te organiseren. Maar dat zelfde geldt voor wat andere. Had op wat meer innovatieve ideeen gehoopt.
Die voorstellen zijn er wel geweest, maar ze zijn stuk voor stuk geweigerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
blissard schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:19:
Ik begrijp ook niet waarom er niet veel meer met het vrijgeven van activiteiten in de openlucht wordt geëxperimenteerd. Ik wil heel erg graag weer naar concerten en we hebben een paar prachtige openlucht podia. Veel wijst er op dat dat gewoon kan, maar ik zie niet dat onze regering zich daar sterk voor maakt. Dat vind ik toch echt heel erg jammer.
Dat is natuurlijk niet enkel aan de overheid te wijten. Want binnen de bestaande regels kan er eigenlijk best veel, maar dan moet je daar wel tijd en moeite in willen steken.

Ik zou juist de branche willen aanmoedigen om zoveel mogelijk te doen binnen de maatregelen en daarmee naar de overheid stappen. Wellicht dat er dan specifiek voor de branche versoepelingen mogelijk zijn, bijvoorbeeld bij openlucht optredens wel de 1,5 meter bij binnenkomst, maar als iedereen zit kan dit terug naar 0,5 of 1 meter. Dat is in plaats van 3 stoeltjes tussen mensen ineens nog maar 1 of 2 stoeltjes.

Maar maak als branche een begin en trek de overheid mee. Enkel en alleen klagen lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Het is de 2e keer dat je “pesten” noemt, maar volgens mij is dat niet gezegd, of bedoeld.
Het lijkt dat er onnodig zware maatregelen zijn genomen op het gebied van met name buiten activiteiten. Dat was in maart/april prima te billijken, maar ondertussen is het al maanden redelijk duidelijk dat daar weinig besmettingen van te verwachten zijn. Dan is het logisch dat daar om gevraagd wordt en dat radiostilte op dat gebied frustreert.

Het lijkt dat er weinig oog voor het belang van zowel de werknemers als de bezoekers is. Dat steekt mij als trouw festivalbezoeker en naar ik aanneem werknemers in de branche nog meer.
Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:31:
[...]

Dat is natuurlijk niet enkel aan de overheid te wijten. Want binnen de bestaande regels kan er eigenlijk best veel, maar dan moet je daar wel tijd en moeite in willen steken.

Maar maak als branche een begin en trek de overheid mee. Enkel en alleen klagen lost niets op.
Mee eens, maar als bezoeker verwacht ik ook van de overheid hierin actie.

[ Voor 21% gewijzigd door blissard op 01-09-2020 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:31:
Het punt is dat je als branche volledig afhankelijk bent van die overheid. Wil je iets organiseren, dan moet je goedkeuring hebben van de veiligheidsregio, anders krijg je geen vergunning. Als die veiligheidsregio sowieso geen vergunningen uit wil geven heb je gewoon pech.

Kun je in de politiek hoog en laag springen maar dat zijn lokale overheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:34:
[...]

Het punt is dat je als branche volledig afhankelijk bent van die overheid. Wil je iets organiseren, dan moet je goedkeuring hebben van de veiligheidsregio, anders krijg je geen vergunning. Als die veiligheidsregio sowieso geen vergunningen uit wil geven heb je gewoon pech.

Kun je in de politiek hoog en laag springen maar dat zijn lokale overheden.
Kom op, dat is echt larie en dat weet je zelf ook. Laat de emotie eens los en kijk vanaf een afstandje. Ik snap dat het je raakt en dat dit heel lastig is, maar je verzwelgt zo langzamerhand in zelfmedelijden. Nergens voor nodig, kop op!

Er zijn al veel vergunningen afgegeven de afgelopen periode. Kermissen, voetbalwedstrijden, zit-concerten in de Ziggo Dome en noem maar op. Ook hebben bedrijven binnen de regels ook veel vrijheid zonder vergunning, benut die ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
blissard schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:34:
[...]

Mee eens, maar als bezoeker verwacht ik ook van de overheid hierin actie.
Die is er ook geweest. Bijvoorbeeld geen maximum aantal mensen meer bij een bijeenkomst, mits 1,5 meter afstand en zittend bijvoorbeeld.

En er komt echt wel weer meer vrijheid zo gauw dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Tja, dit is gewoon het eindeloze vraagstuk "hoeveel moet de regering aan steun leveren"? Deze vraag kun je stellen over bijspringen bij bedrijven, toeslagen, studiekosten etc.

Persoonlijk vind ik dat we best wat meer steun aan bedrijven mogen geven, maar gooi dan ook de belasting voor bedrijven (van hoog tot laag) omhoog. Zo steun je ze wel, maar ik vind best dat je wat terug mag vragen. Lage belasting voor bedrijven, en dan willen dat de regering bijspringt vind ik niet samen kunnen.

(je kan zeggen dat dit ook voor individuen geld, maar die betalen al relatief veel belasting tov bedrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Basekid schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:43:
Tja, dit is gewoon het eindeloze vraagstuk "hoeveel moet de regering aan steun leveren"? Deze vraag kun je stellen over bijspringen bij bedrijven, toeslagen, studiekosten etc.
Ik begin me ook eerder af te vragen hoeveel steun er mogelijk is. Vroeg of laat is die pot natuurlijk ook leeg, niet alleen steun voor bedrijven of sectoren, maar dat geldt ook voor WW of bijstand.

Die uitkeringen zijn geen potje wat uit het luchtledige komt, dat zijn gewoon belastingcenten, en die kun je maar één keer uitgeven. (Tenzij je Griekenland heet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:45:
[...]

Ik begin me ook eerder af te vragen hoeveel steun er mogelijk is. Vroeg of laat is die pot natuurlijk ook leeg, niet alleen steun voor bedrijven of sectoren, maar dat geldt ook voor WW of bijstand.

Die uitkeringen zijn geen potje wat uit het luchtledige komt, dat zijn gewoon belastingcenten, en die kun je maar één keer uitgeven. (Tenzij je Griekenland heet)
Gelukkig hebben we vet op de botten gekweekt en kunnen we eenvoudig wat staatsobligaties uitgeven. Maar zeker, het is een keer op.

Daarom is het zaak om nu de steun af te bouwen voor de sectoren waar het niet of minder nodig is en deze te verschuiven naar sectoren die erom zitten te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Verbaast me dat er geen "leaks" zijn over vanavond. Zal wel betekenen dat er niks qua maatregelen af of bijkomt.

Zal vooral gaan dat we moeten blijven opletten en op dit niveau blijven volhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Basekid schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:57:
Zal vooral gaan dat we moeten blijven opletten en op dit niveau blijven volhouden?
Dat is denk ik wel de tendens die door de cijfers wordt ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

Rannasha

Does not compute.

Verbaast me dat er geen "leaks" zijn over vanavond. Zal wel betekenen dat er niks qua maatregelen af of bijkomt.

Gezien de ontwikkelingen (aantal besmettingen redelijk stabiel), verwacht ik niet veel meer dan "we hebben de groei gestopt, nu nog even doorzetten om het om te zetten in een daling en daarna kunnen we nieuwe versoepelingen doen".

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

Zover ik begreep is het een soort terugblik op de afgelopen maanden en maatregelen. Ik verwacht ook weinig nieuws eigenlijk.

Misschien dat het ook een complimentenfestijn wordt nav de vorige 2 persco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Persoonlijk vind ik dat we best wat meer steun aan bedrijven mogen geven, maar gooi dan ook de belasting voor bedrijven (van hoog tot laag) omhoog. Zo steun je ze wel, maar ik vind best dat je wat terug mag vragen. Lage belasting voor bedrijven, en dan willen dat de regering bijspringt vind ik niet samen kunnen.

(je kan zeggen dat dit ook voor individuen geld, maar die betalen al relatief veel belasting tov bedrijven).
Dat pak je de bedrijven die zelf de broek op weten te houden dubbel. (ten eerste omdat ze zich extra inspannen om zelf de kop boven water te houden en daar bovenop een extra belasting)

Het is gewoon een hele lastige. Het ene bedrijf heeft ook meer mogelijkheden om door te blijven draaien of om tijdelijk alternatieve omzet te draaien dan het andere bedrijf. Misschien dat de overheid juist moet inzetten op gerichte werkgelegenheidsprojecten. Zal lastig zijn om de artiesten in hun vakgebied aan de slag te houden, maar in zijn algemeenheid zal er toch wel wat werkgelegenheid gecreëerd kunnen worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Wat mij, als bezoeker betreft, niet hoor. Het gaat mij om de mogelijkheid van de festivals te genieten. Daarvoor is financiële steun geen oplossing. Wel noodzakelijk natuurlijk, maar het is niet waar ik het meest bij gebaat ben.

[ Voor 8% gewijzigd door blissard op 01-09-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:29
RodeStabilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:37:
[...]

Er schiet me een verhaal te binnen van een touringcarchauffeur die vertelde dat als hij voor de NS moest rijden 30 man in z'n wagen mocht en als hij zelf wilde rijden dat maar 15 mochtten zijn. (getallen zijn ter illustratie). Dat is toch vreemd.
Zo vreemd is/was dat allemaal niet zolang je maar bereid bent om een beetje verder te kijken dan je neus lang is. Dit verhaal speelde in de media toen nog werd opgeroepen om het OV alleen/voornamelijk te gebruiken voor noodzakelijke reizen. Dat is voor veel mensen, ook die in de zorg waarvoor we geklapt hebben, de manier om op hun werk te komen.
Een touringcar die reed voor de NS was dus in principe bezig met noodzakelijke reizen en niet met plezier/bedrijfsuitjes. Uiteraard 'vergeet' men dat onderscheid qua type reiziger en legt liever de focus op de getallen alsof het alleen maar daarom zou gaan en dan lekker zielig lopen doen en herrie maken in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:18:
[...]

Zo vreemd is/was dat allemaal niet zolang je maar bereid bent om een beetje verder te kijken dan je neus lang is. Dit verhaal speelde in de media toen nog werd opgeroepen om het OV alleen/voornamelijk te gebruiken voor noodzakelijke reizen. Dat is voor veel mensen, ook die in de zorg waarvoor we geklapt hebben, de manier om op hun werk te komen.
Een touringcar die reed voor de NS was dus in principe bezig met noodzakelijke reizen en niet met plezier/bedrijfsuitjes. Uiteraard 'vergeet' men dat onderscheid qua type reiziger en legt liever de focus op de getallen alsof het alleen maar daarom zou gaan en dan lekker zielig lopen doen en herrie maken in de media.
Ik kan me niet herinneren dat deze man zo gedetailleerd z'n toelichting deed maar bedankt voor je aanvulling. (al had ook wel zonder de subtiele flame richting mij gekund denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik denk dat we tot 1 oktober weinig nieuws hoeven te verwachten zolang de cijfers stabiel blijven. Eerst even kijken hoe het gaat nu de scholen weer gestart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
downtime schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:50:
[...]

Ik denk dat we tot 1 oktober weinig nieuws hoeven te verwachten zolang de cijfers stabiel blijven. Eerst even kijken hoe het gaat nu de scholen weer gestart zijn.
Als de scholen het advies volgen van de GGD om bij een besmetting in de klas de leerkrachten en de rest van de leerlingen uit die klas gewoon te laten rond rennen op de school.

Zie ik het somber in eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

Stoney3K schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:29:

Ik begin er een hard hoofd in te krijgen dat we op die manier óóit nog versoepelingen krijgen, en dat we zelfs met een vaccin nog aan die molensteen van anderhalve meter vast blijven zitten. Voor altijd.
Mijn vermoedens zijn dat Corona gewoon aanwezig blijft, zoals de griep en dat een vaccin dus niet even een one-shotje zal zijn die ervoor zorgt dat we 20 jaar lang geen corona meer kunnen krijgen.

To be honest, ik vind de 1,5m erg prettig wanneer mensen zich er actually aan houden, want dat is nu echt ver te zoeken :'( Ik vind het in ieder geval fijn dat mensen niet meer in mijn aura liggen te wroeten en dat door de maatregelen "afgedwongen" wordt dat ik geen andere mensen in mijn persoonlijke bubbel wil hebben.
Ik vermoed dat de 1,5m en ook het dragen van gezichtsmaskers gemeengoed gaan worden in het straatbeeld, en ik vind het prima om me daar op aan te passen. Ik ondervind sowieso geen enkel ondraagbaar ongemak met een mondmasker en voor mij persoonlijk zorgt het voor een constante reminder dat het virus nog steeds in onze samenleving aanwezig is.
Mijns inziens is het geen kwestie van OF, maar van WANNEER dit alles gemeengoed gaat worden. Het is inderdaad een serieus grote verandering, maar zoals met alle veranderingen zijn er altijd mensen die weerstand geven, maar dat zijn ook de mensen die uiteindelijk "achter" blijven. We zitten naar mijn idee nu in een gewenning/aanpassing/transitieperiode naar die nieuwe default, en ik hoop dat er meer mensen deze verandering zullen gaan omarmen dan dat er hakken-in-het-zand-zetters zullen zijn, want die laatste groep krijgen altijd meer media aandacht waardoor de illusie gewekt wordt dat er meer mensen TEGEN de maatregelen zijn dan VOOR (terwijl 2/3e van de bevolking het wel eens is met de maatregelen). Mijns inziens remt dit progressie behoorlijk af en hoe sneller we het met z'n allen accepteren, hoe sneller we verder kunnen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
Deathchant schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:10:
[...]

Mijn vermoedens zijn dat Corona gewoon aanwezig blijft, zoals de griep en dat een vaccin dus niet even een one-shotje zal zijn die ervoor zorgt dat we 20 jaar lang geen corona meer kunnen krijgen.

To be honest, ik vind de 1,5m erg prettig wanneer mensen zich er actually aan houden, want dat is nu echt ver te zoeken :'( Ik vind het in ieder geval fijn dat mensen niet meer in mijn aura liggen te wroeten en dat door de maatregelen "afgedwongen" wordt dat ik geen andere mensen in mijn persoonlijke bubbel wil hebben.
Ik vermoed dat de 1,5m en ook het dragen van gezichtsmaskers gemeengoed gaan worden in het straatbeeld, en ik vind het prima om me daar op aan te passen. Ik ondervind sowieso geen enkel ondraagbaar ongemak met een mondmasker en voor mij persoonlijk zorgt het voor een constante reminder dat het virus nog steeds in onze samenleving aanwezig is.
Mijns inziens is het geen kwestie van OF, maar van WANNEER dit alles gemeengoed gaat worden. Het is inderdaad een serieus grote verandering, maar zoals met alle veranderingen zijn er altijd mensen die weerstand geven, maar dat zijn ook de mensen die uiteindelijk "achter" blijven. We zitten naar mijn idee nu in een gewenning/aanpassing/transitieperiode naar die nieuwe default, en ik hoop dat er meer mensen deze verandering zullen gaan omarmen dan dat er hakken-in-het-zand-zetters zullen zijn, want die laatste groep krijgen altijd meer media aandacht waardoor de illusie gewekt wordt dat er meer mensen TEGEN de maatregelen zijn dan VOOR (terwijl 2/3e van de bevolking het wel eens is met de maatregelen). Mijns inziens remt dit progressie behoorlijk af en hoe sneller we het met z'n allen accepteren, hoe sneller we verder kunnen.
Grappig om te zien hoe verschillend mensen hierover kunnen denken, haha. Ik zou het dus nooit normaal vinden om de 1,5 meter en mondkapjes/gezichtsbescherming als nieuw normaal te beschouwen. Wat mij betreft bepaal ik zelf wie 1,5 meter aanhoudt bij mij (lees: als je met vrienden hangt, dat je daar dan geen rekening mee houdt) en of ik een mondkapje op doe. Voor mij zou dat nooit normaal zijn om een mondkapje te dragen, want dat is het simpelweg niet voor mij. Hebben we de afgelopen 2000 jaar ook niet gedaan in normale situaties.

Maargoed, meningen verschillen natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
@Deathchant ik weiger pertinent om te geloven dat dit het 'nieuwe normaal' gaat worden. zelfs de grootste voorstanders van de regels hebben op het einde de intentie om terug te gaan naar normaal. Dat is iets menselijks,

Maar ik lees dan ook iets te vaak het woordje 'ik' in je betoog en ga er daarom maar vanuit dat het vanuit je persoonlijke voorkeur o.i.d komt. Mensen dragen echt geen mondkapjes omdat ze het leuk vinden (en dan ga ik nog niet eens de discussie aan of het uberhaupt zin heeft.) maar omdat het MOET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ppeterr schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:54:
[...]

Als de scholen het advies volgen van de GGD om bij een besmetting in de klas de leerkrachten en de rest van de leerlingen uit die klas gewoon te laten rond rennen op de school.

Zie ik het somber in eigenlijk...
Bij mij op het werk (een VO school) zijn een aantal medewerkers positief getest. IK voelde me al niet prettig met leerlingen die niets geven om de 1,5 meter maar m'n verzoek om thuis te werken werd direct beantwoord met 'waarom' (is dat niet duidelijk) en elk argument werd met een vaag argument bestreden dus tsjah. Daar sta je dan ondanks een premier die waarschijnlijk vanavond ook wel weer het thuiswerken zal promoten.

Ik zou eigenlijk willen antwoorden 'waarom niet' maar het zal me niet eens verbazen als ik er geen toestemming voor krijg omdat het niet eerlijk zou zijn dat de concierge of receptioniste niet kan thuiswerken. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 01-09-2020 18:29 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:19:
[...]

Voor mij zou dat nooit normaal zijn om een mondkapje te dragen, want dat is het simpelweg niet voor mij. Hebben we de afgelopen 2000 jaar ook niet gedaan in normale situaties.
Dat is natuurlijk geen argument. Cultuur verandert voortdurend. Begin twintigste eeuw was stemrecht en onderwijs voor vrouwen nog omstreden, ook iets wat we 2000 jaar niet nodig vonden, maar toch zijn we van mening veranderd. En nu vinden we het even ondenkbaar om terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

RodeStabilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:20:
@Deathchant ik weiger pertinent om te geloven dat dit het 'nieuwe normaal' gaat worden. zelfs de grootste voorstanders van de regels hebben op het einde de intentie om terug te gaan naar normaal. Dat is iets menselijks,

Maar ik lees dan ook iets te vaak het woordje 'ik' in je betoog en ga er daarom maar vanuit dat het vanuit je persoonlijke voorkeur o.i.d komt. Mensen dragen echt geen mondkapjes omdat ze het leuk vinden (en dan ga ik nog niet eens de discussie aan of het uberhaupt zin heeft.) maar omdat het MOET.
Dat je het woordje "ik" iets te vaak leest in mijn post kan ik niks aan doen :) Alsof dat iets slechts is ofzo, idee waarom dat verkeerd zou zijn :) Ik beschrijf het zoals IK het vind ja, daarom zeg ik ook vaak "mijns inziens". Tuurlijk hoop ik dat meer mensen het vinden zoals ik, want mijns inziens is dát de snelste weg voorwaarts door al deze langdurige ellende, maar iedereen moet het uiteraard zelf weten. Mijn waarheid is niet dé waarheid (voor mij wel ;) ).

Ik vind mondkapjes dragen ook niet leuk, maar doen alsof het de grootste onzin is en dat het zo vreselijk ongemakkelijk is vind ik echt doorslaan de andere kant uit. Zeker, er zijn mensen met ademhalingsissues, of brildragers wiens bril constant beslaat, of mensen die claustrofobisch zijn, daar zal ik niks van zeggen. Maar er zijn zat mensen die zich naar mijn idee wel wat overdreven gedragen, alsof het het grootste ongemak ter wereld is en alsof ze 10 jaar in een oorlog geleefd hebben en van alle vrijheden beroofd zijn. Maar goed, dat mag ik gewoon vinden en ook zeggen lijkt me, want anderen zeggen ook gewoon (ongefilterd/onbeargumenteerd) wat ze vinden.

Jij die pertinent weigert om te geloven dat het de nieuwe normaal wordt mag ook, daar heb ik totaal geen problemen mee ;)
Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:19:
[...]

Grappig om te zien hoe verschillend mensen hierover kunnen denken, haha. Ik zou het dus nooit normaal vinden om de 1,5 meter en mondkapjes/gezichtsbescherming als nieuw normaal te beschouwen. Wat mij betreft bepaal ik zelf wie 1,5 meter aanhoudt bij mij (lees: als je met vrienden hangt, dat je daar dan geen rekening mee houdt) en of ik een mondkapje op doe. Voor mij zou dat nooit normaal zijn om een mondkapje te dragen, want dat is het simpelweg niet voor mij. Hebben we de afgelopen 2000 jaar ook niet gedaan in normale situaties.

Maargoed, meningen verschillen natuurlijk.
Ja inderdaad :) We zijn allemaal mensen met eigen meningen. Ik vind het ook niet normaal, maar ik vind het wel normaal als er een gevaarlijk virus rondzwerft in onze samenleving. Dus bescherming tegen dat virus beschouw ik dan wel als normaal, en als dat 1,5m afstand + mondmaskers zijn, dan doe ik dat. Culturen en tradities veranderen aan de lopende band, en ik kijk gewoon per situatie hoe ik me het beste kan aanpassen; buig ik mee, sla ik een andere richting in, of hou ik mijn poot stijf...De ene situatie vergt het eerste, een andere situatie vergt het laatste. Ik probeer gewoon altijd voor ogen te houden in welke wereld ik wil leven en hoe ik het beste vooruit kan in de situatie om mij heen. Voor mij geldt dan het houden aan de 1,5m én het dragen van mondkapje en accepteren dat dat voorlopig blijft bestaan in onze samenleving. Dus in die zin is acceptatie van de situatie dan de beste manier voorwaarts voor mezelf.
Ik zag ook wat van die wearable mondkapjes met HEPA filter/FFP2 en een mini ventilator erin die het ademen vergemakkelijkt gedurende 3 of 4 uur en niet meer dat broeierige rond je neus en mond. Nou ja, van de nood een deugd maken dus, ik vind het wel cool :)

Ik zou ook heel graag zelf willen bepalen dat mensen niet binnen 1,5m afstand komen, maar helaas hebben andere mensen lak aan mijn wensen en besluiten dat ze dan toch gewoon te dichtbij komen en dan achteraf mij een aansteller vinden als ik er iets over zeg. Sterker nog, ze zeggen dan "jij hebt toch een mondkapje op, dus wat zeur je nou". Wat een omgedraaide wereld is het toch ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Deathchant op 01-09-2020 18:46 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
downtime schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:31:
[...]

Dat is natuurlijk geen argument. Cultuur verandert voortdurend. Begin twintigste eeuw was stemrecht en onderwijs voor vrouwen nog omstreden, ook iets wat we 2000 jaar niet nodig vonden, maar toch zijn we van mening veranderd. En nu vinden we het even ondenkbaar om terug te gaan.
Dat hoeft dan ook niet voor alles te gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Gunner schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:24:
[...]

Bij mij op het werk (een VO school) zijn een aantal medewerkers positief getest. IK voelde me al niet prettig met leerlingen die niets geven om de 1,5 meter maar m'n verzoek om thuis te werken werd direct beantwoord met 'waarom' (is dat niet duidelijk) en elk argument werd met een vaag argument bestreden dus tsjah. Daar sta je dan ondanks een premier die waarschijnlijk vanavond ook wel weer het thuiswerken zal promoten.

Ik zou eigenlijk willen antwoorden 'waarom niet' maar het zal me niet eens verbazen als ik er geen toestemming voor krijg omdat het niet eerlijk zou zijn dat de concierge of receptioniste niet kan thuiswerken. :/
Eerlijk, ik vind het beangstigend. Die hele test bubbel rondom het onderwijs. Wat zijn de mogelijke gevolgen, dat is veel groter dan de interne problematiek op de scholen. De ouders, de groot ouders. Ik heb zelf 2 jongens in klas 2 en 4. En dan dus nare berichten over besmettingen op die school.

Dat gaat veel verder dan een biertje drinken in het gras en luisteren naar muziek.

Ik persoonlijk wens een hardere aanpak, en minder test cases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

hier de livestream van der persco.
die niet vroegtijdig afgekapt word

ben benieuwd..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ppeterr schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:49:
[...]

Ik persoonlijk wens een hardere aanpak, en minder test cases.
Wat stel jij je concreet voor bij een hardere aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
downtime schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:54:
[...]

Wat stel jij je concreet voor bij een hardere aanpak?
Ow, ik zou echt willen dat ik daar een goed antwoord op zou hebben. Dat heb ik natuurlijk niet, en die wijsheid heb ik ook niet niet. Maar ik spreek uit mijn gevoel. En dat ligt dichter bij een versteviging van de regels dan een versoepeling. Dus nee, ik kan je geen concreet antwoord daar op geven.

De tijd gaat het leren denk ik dan maar zo, maar ik hoop echt dat het niet escaleert in het onderwijs. Dat gezegd, vind ik het ook niet het moment om versoepeling door te voeren. En dus concerten en dergelijke te gaan "testen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
‘Het cijfer is nog altijd hoger dan 1 juli en dat moet dus dalen.’

Dat snap ik dus niet. Met deze cijfers kan de zorg het aan. Dat willen we toch? Dan kan je dus hier en daar versoepelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:06:

Dat snap ik dus niet. Met deze cijfers kan de zorg het aan. Dat willen we toch? Dan kan je dus hier en daar versoepelen?
Te dichtbij >R1.0 misschien nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:06:

Versoepelen is R boven de 1. Dan krijg je dus niet 1000 besmettingen per dag maar elke dag meer en meer besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:45:
[...]

Dat hoeft dan ook niet voor alles te gelden.
Vergeet ook niet dat een cultuurverandering eigenlijk iets is van evolutie van gedrag, het is emergent behavior en niet een gedragsverandering die door een bepaalde autoriteit van boven is opgelegd. Als we met zijn allen vinden dat afstand houden in bepaalde situaties een goed idee is, of dat het dragen van mondkapjes op sommige plekken eigenlijk niet zo gek is, prima, dan gaat op een gegeven moment iedereen daar aan meedoen vanuit groepsdruk.

Voorbeelden daarvan zijn dat we toch graag wel hebben dat iemand kleren aan heeft in het openbaar, dat je niest met een hand voor je mond, dat je je handen wast nadat je naar de WC bent geweest, en dat je niet met volle mond praat. Algemene omgangsvormen dus. Er is nooit een decreet van de Koning geweest waarin stond dat je niet met volle mond mag praten, anders krijg je een boete. ;)

Sommige dingen die van hogerhand zijn opgelegd zie je dan op een gegeven moment wel doorsijpelen naar een algemene cultuur, maar dat duurt heel lang, een goed voorbeeld daarvan is het dragen van een autogordel.

Dit 'Nieuwe Normaal' heeft voor mij veel meer weg van een reactieve schijnmaatregel op een situatie waar we soms weinig controle over hebben, en waar we vanuit de Westerse maakbaarheid en preventie-cultuur een maatregel op 'moeten' verzinnen. Ik vergelijk het veel eerder met het rookverbod op openbare plaatsen, of met het veiligheids-theater op luchthavens, dan dat ik het als een echte cultuurverandering zie.

Een Nieuw Normaal ontstaat niet omdat bepaalde powers-that-be het ons opdragen en zeggen dat je het Nieuwe Normaal moet volgen, anders ben je een crimineel. Dat soort situaties vind je alleen in een bepaald boek van George Orwell. Een nieuw normaal ontstaat als we met zijn allen onbewust bepaalde dingen een goed idee vinden, en beleidsmakers daarin een goed voorbeeld geven, dus wanneer mensen in de supermarkt het prima vinden om 1 of 2 stappen extra afstand te houden en dat uit eigen beweging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Op de persconferentie mag zeker niks gevraagd worden over Grapperhaus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De boete is nu enkel als je "dingen" organiseert in de publieke ruimte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
Ik denk dat we het volgende kunnen concluderen uit de persconferentie.

- Vaccinstrategie is heilig.
- Er in feite nog geen plan B wat klaarligt op gebied van tests.
- We gaan dit met zijn allen doen, ook al houdt dat in dat groepen mensen onnodig mee worden genomen in de val.

Waar zijn de perspectieven? Kom op.

[ Voor 6% gewijzigd door Soccer98 op 01-09-2020 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 08:24
Napo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:22:
De boete is nu enkel als je "dingen" organiseert in de publieke ruimte?
Dat was al zo. In je huis komen ze niet.

Verder ben ik het vertrouwen in onze regering aan het verliezen. Reactiviteit tot en met.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:56
DiedX schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:29:
[...]

Dat was al zo. In je huis komen ze niet.

Verder ben ik het vertrouwen in onze regering aan het verliezen. Reactiviteit tot en met.
De kabinetten Rutte zijn altijd al reactief pragmatisch geweest. Visie is als een olifant, of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 08:24
Nah. Je kan toch al zaken uitgezocht hebben vóór de persconferentie?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vickypollard schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:32:
[...]

De kabinetten Rutte zijn altijd al reactief pragmatisch geweest. Visie is als een olifant, of zo.
En we volgen allemaal het kabinet en zo rennen we als lemmingen de afgrond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Verwacht dat ze wel al plannen hebben maar die kunnen over 2 maanden anders zijn en dan roept iedereen ja maar ja maar je hebt x beloofd en nu doen we y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ppeterr schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:00:
[...]

Ow, ik zou echt willen dat ik daar een goed antwoord op zou hebben. Dat heb ik natuurlijk niet, en die wijsheid heb ik ook niet niet. Maar ik spreek uit mijn gevoel. En dat ligt dichter bij een versteviging van de regels dan een versoepeling. Dus nee, ik kan je geen concreet antwoord daar op geven.

De tijd gaat het leren denk ik dan maar zo, maar ik hoop echt dat het niet escaleert in het onderwijs. Dat gezegd, vind ik het ook niet het moment om versoepeling door te voeren. En dus concerten en dergelijke te gaan "testen".
Dilemma is natuurlijk ook dat bij strenger maken er minder mogelijk is en daarnaast de bereidheid om je aan de regels te houden bij veel mensen af zal nemen.
Persoonlijk denk ik dat het kabinet 2 weken geleden al met vuur speelde door de toon die ze inzetten. Nu was het iets milder.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

St@m

@ Your Service

Even wat praktisch..
Een van mijn dochters (7) is wat aan het snotteren, logisch, want kleine kinderen lopen op snot. Maar goed, die mag dus niet naar school en moet getest worden. Ik heb geen vrije dagen meer, maar dat zal mijn probleem wel zijn. Ik ga er vanuit dat ze negatief getest wordt, dus effectief maandag ofzo weer naar school. En dan? Wanneer moet ze weer getest worden? Die blijft natuurlijk snotteren de aankomende maanden, waarschijnlijk haar tweelingzus op het moment dat zij niet snottert.

Iemand enig idee? Of moet je er dan maar vanuit gaan dat als het de eerste keer gewoon een 'verkoudheden (zo wil ik het nog niet eens noemen) is, dat het dan een week later nog steeds een verkoudheid is?

Ik wil best meespelen, maar de regels zijn me niet duidelijk. Nouja, dat betekent dat ik vanaf nu tot maart 2021 oppas kan gaan spelen en mijn dochter(s) geen onderwijs krijgt. Kan niet de bedoeling zijn, maar wat dan wel?

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 01-09-2020 20:06 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:39
Ik geloof er niet in dat 1,5m en maskers standaard worden. Meer afstand ja, 1,5m nee. Toch denk ik dat zelfs dat op termijn wel weer verdwijnt zodra festivals weer normaal worden.
Mondmaskers blijf ik toch echt hopen van niet. Onherkenbaarheid, non-verbale interactie, en in mijn geval dat ik met niemand meer kan spreken zorgen gewoon voor mijn aversie ertegen. Normaal contact wordt zo voor doven en slechthorenden onmogelijk omdat spraak afzien onmogelijk is. En doorzichtige kapjes zouden bestaan, maar heb er nog niemand mee gezien.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 11:39
St@m schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:05:
Even wat praktisch..
Een van mijn dochters (7) is wat aan het snotteren, logisch, want kleine kinderen lopen op snot. Maar goed, die mag dus niet naar school en moet getest worden. Ik heb geen vrije dagen meer, maar dat zal mijn probleem wel zijn. Ik ga er vanuit dat ze negatief getest wordt, dus effectief maandag ofzo weer naar school. En dan? Wanneer moet ze weer getest worden? Die blijft natuurlijk snotteren de aankomende maanden, waarschijnlijk haar tweelingzus op het moment dat zij niet snottert.

Iemand enig idee? Of moet je er dan maar vanuit gaan dat als het de eerste keer gewoon een 'verkoudheden (zo wil ik het nog niet eens noemen) is, dat het dan een week later nog steeds een verkoudheid is?

Ik wil best meespelen, maar de regels zijn me niet duidelijk. Nouja, dat betekent dat ik vanaf nu tot maart 2021 oppas kan gaan spelen en mijn dochter(s) geen onderwijs krijgt. Kan niet de bedoeling zijn, maar wat dan wel?
In quarantaine met je hele gezin totdat iedereen een negatieve testuitslag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

St@m

@ Your Service

mesa57 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:12:
[...]

In quarantaine met je hele gezin totdat iedereen een negatieve testuitslag heeft.
Ik vroeg eigenlijk om een serieuze reactie.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:39
mesa57 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:12:
[...]

Klopt, been there done that. Die quarantaine duurt als het goed is niet langer dan 2a3 dagen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
St@m schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:05:

Of moet je er dan maar vanuit gaan dat als het de eerste keer gewoon een 'verkoudheden (zo wil ik het nog niet eens noemen) is, dat het dan een week later nog steeds een verkoudheid is?
Dit is wat ik zou doen.

[ Voor 20% gewijzigd door blissard op 01-09-2020 20:18 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic