RodeStabilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:20:
@
Deathchant ik weiger pertinent om te geloven dat dit het 'nieuwe normaal' gaat worden. zelfs de grootste voorstanders van de regels hebben op het einde de intentie om terug te gaan naar normaal. Dat is iets menselijks,
Maar ik lees dan ook iets te vaak het woordje 'ik' in je betoog en ga er daarom maar vanuit dat het vanuit je persoonlijke voorkeur o.i.d komt. Mensen dragen echt geen mondkapjes omdat ze het leuk vinden (en dan ga ik nog niet eens de discussie aan of het uberhaupt zin heeft.) maar omdat het MOET.
Dat je het woordje "ik" iets te vaak leest in mijn post kan ik niks aan doen

Alsof dat iets slechts is ofzo, idee waarom dat verkeerd zou zijn

Ik beschrijf het zoals IK het vind ja, daarom zeg ik ook vaak "mijns inziens". Tuurlijk hoop ik dat meer mensen het vinden zoals ik, want mijns inziens is dát de snelste weg voorwaarts door al deze langdurige ellende, maar iedereen moet het uiteraard zelf weten. Mijn waarheid is niet dé waarheid (voor mij wel

).
Ik vind mondkapjes dragen ook niet leuk, maar doen alsof het de grootste onzin is en dat het zo vreselijk ongemakkelijk is vind ik echt doorslaan de andere kant uit. Zeker, er zijn mensen met ademhalingsissues, of brildragers wiens bril constant beslaat, of mensen die claustrofobisch zijn, daar zal ik niks van zeggen. Maar er zijn zat mensen die zich naar mijn idee wel wat overdreven gedragen, alsof het het grootste ongemak ter wereld is en alsof ze 10 jaar in een oorlog geleefd hebben en van alle vrijheden beroofd zijn. Maar goed, dat mag ik gewoon vinden en ook zeggen lijkt me, want anderen zeggen ook gewoon (ongefilterd/onbeargumenteerd) wat ze vinden.
Jij die pertinent weigert om te geloven dat het de nieuwe normaal wordt mag ook, daar heb ik totaal geen problemen mee

Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:19:
[...]
Grappig om te zien hoe verschillend mensen hierover kunnen denken, haha. Ik zou het dus nooit normaal vinden om de 1,5 meter en mondkapjes/gezichtsbescherming als nieuw normaal te beschouwen. Wat mij betreft bepaal ik zelf wie 1,5 meter aanhoudt bij mij (lees: als je met vrienden hangt, dat je daar dan geen rekening mee houdt) en of ik een mondkapje op doe. Voor mij zou dat nooit normaal zijn om een mondkapje te dragen, want dat is het simpelweg niet voor mij. Hebben we de afgelopen 2000 jaar ook niet gedaan in normale situaties.
Maargoed, meningen verschillen natuurlijk.
Ja inderdaad

We zijn allemaal mensen met eigen meningen. Ik vind het ook niet normaal, maar ik vind het wel normaal als er een gevaarlijk virus rondzwerft in onze samenleving. Dus bescherming tegen dat virus beschouw ik dan wel als normaal, en als dat 1,5m afstand + mondmaskers zijn, dan doe ik dat. Culturen en tradities veranderen aan de lopende band, en ik kijk gewoon per situatie hoe ik me het beste kan aanpassen; buig ik mee, sla ik een andere richting in, of hou ik mijn poot stijf...De ene situatie vergt het eerste, een andere situatie vergt het laatste. Ik probeer gewoon altijd voor ogen te houden in welke wereld ik wil leven en hoe ik het beste vooruit kan in de situatie om mij heen. Voor mij geldt dan het houden aan de 1,5m én het dragen van mondkapje en accepteren dat dat voorlopig blijft bestaan in onze samenleving. Dus in die zin is acceptatie van de situatie dan de beste manier voorwaarts voor mezelf.
Ik zag ook wat van die wearable mondkapjes met HEPA filter/FFP2 en een mini ventilator erin die het ademen vergemakkelijkt gedurende 3 of 4 uur en niet meer dat broeierige rond je neus en mond. Nou ja, van de nood een deugd maken dus, ik vind het wel cool
Ik zou ook heel graag zelf willen bepalen dat mensen niet binnen 1,5m afstand komen, maar helaas hebben andere mensen lak aan mijn wensen en besluiten dat ze dan toch gewoon te dichtbij komen en dan achteraf mij een aansteller vinden als ik er iets over zeg. Sterker nog, ze zeggen dan "jij hebt toch een mondkapje op, dus wat zeur je nou". Wat een omgedraaide wereld is het toch
[
Voor 39% gewijzigd door
Deathchant op 01-09-2020 18:46
]