Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.619 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Miki schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:45:
[...]

Eh... dan nog zijn ruim 8 weken de scholen open geweest. Ook werden in die periode de vele buitensporten voor jonge kinderen hervat. Het effect had meetbaar moeten zijn geweest hoe klein het aantal besmettingen ook is geweest in Nederland.
Dat is dus het hele probleem...

We meten al een erg beperkte groep door testbeperkingen. Zeker toen.
Vervolgens waren er ook nog eens weinig (en toen ter tijd dalend aantal) mensen waar je uberhaupt een besmetting van op zou kunnen lopen.

M.i. lastig om hier zomaar conclusies aan te verbinden.
Dat zal nu overigens met de heropening na de vakantie makkelijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18

gws24

Thinking is hard!

TrailBlazer schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Lees inderdaad dat er weer zon 15% meer getest is afgelopen week. Toch gek dat dat zo toeneemt meer verkoudheid in het land?
Ik denk vooral de weersverandering. Zelf heb ik daar namelijk ook altijd last van en het maakt niet uit of het van warm naar koud of andersom gaat of dat het van 5 naar 10 graden gaat of van 20 naar 30. Op één of andere manier krijg ik dan altijd een loopneus (of misschien is het wel de luchtdruk, geen idee). Nou weet ik dat van mijzelf en heb mijzelf dus afgelopen week niet laten testen ondanks dat ik een loopneus kreeg. Wel mijzelf in een soort van quarantaine geplaatst, alleen 2x boodschappen wezen doen op rustige tijden, en inmiddels zijn de klachten over. De reden dat ik mijzelf niet laat testen is het feit dat ik geen andere klachten zoals koorts/hoesten/niezen heb en dat ik anders aan de gang kan blijven elke paar weken.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:15

Agent47

I always close my contracts.

" Premier Mark Rutte en gezondheidsminister Hugo de Jonge geven morgen weer een persconferentie over de corona-ontwikkelingen. De persconferentie is live te zien bij de NOS en staat gepland om 19.00 uur."

Bron: AD.NL

"Op de intensivecareafdelingen van ziekenhuizen liggen momenteel 38 Covid-19-patiënten, vijf meer dan zondag. Op verpleegafdelingen zijn 94 coronapatiënten opgenomen, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Een gemiddeld Nederlands ziekenhuis telt op dit moment nog geen twee coronapatiënten.,,De Covid-zorg staat daarmee de reguliere zorg in het geheel niet in de weg", zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg."

Tevens erg weinig mensen in het ziekenhuis. Zullen we dan toch (nog) meer versoepelingen krijgen?

[ Voor 56% gewijzigd door Agent47 op 31-08-2020 17:09 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:24
MikeyMan schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:54:
[...]

Dat zal nu overigens met de heropening na de vakantie makkelijker worden.
Precies. We komen uit een redelijk stabiel situatie. 2 weken terug zijn volgens mij de eerste scholen open gegaan, dus de invloed hiervan zou al de komende weken redelijk duidelijk zichtbaar kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
Spannendste vind ik komende tijd wat mensen meegenomen hebben van vakantie. Andere zaken hadden we min of meer ook al wel voor de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09
Agent47 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:08:

Tevens erg weinig mensen in het ziekenhuis. Zullen we dan toch (nog) meer versoepelingen krijgen?
Wat zou er nog logischerwijs versoepeld kunnen worden?

Evenementen en nachtclubs gaan het toch niet worden.

Voor de rest zitten we redelijk stabiel qua stijgingen de laatste weken. Dan kan je het of laten oplopen of misschien wel proberen naar beneden af te buigen. Ik hoop op het laatste, want voor de meeste landen zijn we nog steeds donkeroranje, waardoor we praktisch nergens heen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

BarôZZa schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

Niet meer de maximum van 6 mensen bezoek? Geen mondkapjes meer in het OV?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik denk dat er even helemaal niks versoepeld wordt, maar gevraagd om geduld te hebben tot we over drie/vier/vijf weken weten wat de scholen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik denk dat het daar nog iets te vroeg voor is. Wellicht wat voor een volgende persconferentie, mits de situatie niet verslechterd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
BarôZZa schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

Evenementen en nachtclubs gaan het toch niet worden.

Voor de rest zitten we redelijk stabiel qua stijgingen de laatste weken. Dan kan je het of laten oplopen of misschien wel proberen naar beneden af te buigen. Ik hoop op het laatste, want voor de meeste landen zijn we nog steeds donkeroranje, waardoor we praktisch nergens heen kunnen.
Scholen, ook mbo, hbo en universiteit, meer op locatie les, evenemementen buiten wellicht wat meer toestaan, het maximum aantal mensen thuis loslaten, etc. Hoeft niet per definitie dinsdag allemaal versoepeld te worden, maar ik mag hopen dat de verantwoordelijken zich er wel over gaan buigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
Grapperhaus zal er wel niet bij zijn :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:39
Soccer98 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:42:
[...]
het maximum aantal mensen thuis loslaten
Het is niet te controleren maar als je kijkt naar de verspreiding zijn de thuisfeestjes misschien wel het laatste waar je moet versoepelen. Economisch ook totaal zinloos.
Stoney3K schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:28:
[...]
Geen mondkapjes meer in het OV?
Die zie ik in het OV voorlopig totaal niet weggaan. Daar zit ook geen druk op om het los te laten. En dat zich ik als iemand die mondkapjes buiten of in de kroeg niet zinvol acht.

[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 31-08-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 09:39
Boa's houden boetes op zak vanwege coronamisstap Grapperhaus

Buitengewone opsporingsambtenaren (boa's) schrijven momenteel minder coronaboetes uit vanwege de commotie over de bruiloft van minister Grapperhaus. Dat zegt voorzitter Gerrits van de vakbond BOA ACP.

Grapperhaus werd vorige week in verlegenheid gebracht toen beelden opdoken waaruit bleek dat gasten op zijn huwelijksfeest te dicht bij elkaar stonden. Hij ging publiekelijk door het stof en maakte naar eigen zeggen twee keer het coronaboete-bedrag van 390 euro over aan het Rode Kruis.

De verontwaardiging bij burgers over de fout van de minister is groot, merkt Gerrits. "Het begrip voor de coronaboete wordt steeds kleiner. En dat merkt de boa. Het is ingewikkeld om uit te leggen waarom mensen een coronaboete kunnen krijgen als de verantwoordelijke minister zich zelf niet aan de regels houdt."
https://nos.nl/artikel/23...amisstap-grapperhaus.html

Er ging mij iets rinkelen:
Handhavers staken uitdelen coronaboetes: ‘Regels vallen niet meer uit te leggen’

Terwijl de autoriteiten in verband met het heropleven van het coronavirus zinnen op het aanscherpen van de regels, is handhaving van de bestaande regels in de praktijk nu al amper meer mogelijk. In heel Twente zijn de afgelopen maand slechts vijf boetes uitgedeeld wegens overtreding van de regels tegen verspreiding van het coronavirus. “De anderhalvemetermaatregel wordt al niet of nauwelijks meer gehandhaafd. Het is niet meer uit te leggen aan mensen,” verklaart Eric Lakenman, voorzitter van de Nederlandse BOA Bond, tegenover RTV Oost. Twente kampt met een verdubbeling van het aantal besmettingen, afgelopen week waren het er 13. De helft daarvan betreft personen tussen 20 en 29 jaar oud.
https://joop.bnnvara.nl/n...n-niet-meer-uit-te-leggen

Ik probeer ergens een grafiekje te vinden van hoeveel coronaboetes er zijn uitgedeeld per maand maar ik kan het niet vinden, maar hieruit blijkt dat er dus al sinds begin juli minder boetes worden uitgedeeld.

Enigszins vreemd om dat dus op de persoon Grapperhaus te schuiven. Zie trouwens dat hij netjes de boete maal twee betaald heeft. Beetje dom nog steeds maar wel terecht.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:38:
[...]

https://nos.nl/artikel/23...amisstap-grapperhaus.html

Er ging mij iets rinkelen:

[...]

https://joop.bnnvara.nl/n...n-niet-meer-uit-te-leggen

Ik probeer ergens een grafiekje te vinden van hoeveel coronaboetes er zijn uitgedeeld per maand maar ik kan het niet vinden, maar hieruit blijkt dat er dus al sinds begin juli minder boetes worden uitgedeeld.

Enigszins vreemd om dat dus op de persoon Grapperhaus te schuiven. Zie trouwens dat hij netjes de boete maal twee betaald heeft. Beetje dom nog steeds maar wel terecht.
Welke boete heeft Grapperhaus betaald? Hij heeft er geen gekregen maar heeft als een soort "damage control" naar eigen zeggen, en we weten wat het woord van een politicus waard is, een symbolisch bedrag overgemaakt aan het Rode Kruis.
Ik kan ook wel 780 euro overmaken aan een ongestelde vriendin, maar zo werkt het hier dus niet en dat weet hij zelf ook wel.
Zou leuk worden als je wat normaal naar het CJIB gaat zomaar naar een of ander ANBI clubje mag overmaken en daarmee de kous af is.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 31-08-2020 21:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als Grapperhaus nu opstapt is dat al een week te laat. Die man is gewoon onhoudbaar en werkt zijn eigen partij en het beleid tegen door aan te blijven.

Vervelend voor hem, maar politici glijden vaak uit over iets kleins. In vergelijking met waar anderen voor opgestapt zijn is dit best ernstig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:57

ultimateharry

Team Slayer:-)

" Premier Mark Rutte en gezondheidsminister Hugo de Jonge geven morgen weer een persconferentie over de corona-ontwikkelingen. De persconferentie is live te zien bij de NOS en staat gepland om 19.00 uur."

Het voller leggen van het ziekenhuis en dan met name de IC is ook niet zonder prijs: de reguliere zorg komt dan in de knel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:44:
Als Grapperhaus nu opstapt is dat al een week te laat. Die man is gewoon onhoudbaar en werkt zijn eigen partij en het beleid tegen door aan te blijven.

Vervelend voor hem, maar politici glijden vaak uit over iets kleins. In vergelijking met waar anderen voor opgestapt zijn is dit best ernstig.
Gok dat hij gewoon blijft zitten en het bonnetje van het bedrag wat hij overgemaakt heeft gewoon zoek raakt ;)
De eer aan zichzelf houden lukt nu toch al niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dr. Strangelove schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:38:
Sinds juni schijnt het aantal coronaboetes dramatisch gedaald te zijn. De eerste sterke daling kwam door het protest op de Dam. Boa's konden toen ook niet meer uitleggen aan mensen waarom zij wel een boete kregen en op de Dam niet opgetreden mocht worden.

Hierna is er wel de klad ingekomen. Politie vond het een taak van de boa's en de boa's op hun beurt hadden er geen zin meer in. Ze kregen te veel discussie en woede als ze een poging deden.

De misstap van Grapperhaus heeft het verwachte resultaat gehad. Laatste stukje handhaving is nu ook onmogelijk gemaakt.
Grapperhaus heeft geen boete gekregen. Zijn collega's vonden dat niet nodig. Als soort van boetedoening doneerde hij tweemaal het boete bedrag aan het Rode Kruis. Dat is dus geen boete krijgen. Zijn geloofwaardigheid was nog enigszins gered als hij de boete en het bijbehorende strafblad kreeg. Dan zat hij wel in hetzelfde schuitje als ruim 15.000 andere Nederlanders.

Nu ontspringt hij de dans, daarmee lijkt het alsof hij een voorkeursbehandeling heeft gekregen als minister van justitie. De schijn van met twee maten meten is funest hier.

[ Voor 5% gewijzigd door CMD-Snake op 31-08-2020 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:57:
[...]

Het voller leggen van het ziekenhuis en dan met name de IC is ook niet zonder prijs: de reguliere zorg komt dan in de knel.
En zo zijn er altijd weer argumenten te vinden om de doelpalen een stukje op te kunnen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

En zo zijn er altijd weer argumenten te vinden om de doelpalen een stukje op te kunnen schuiven.
In welke zin is dat de doelpalen opschuiven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:05:
[...]

In welke zin is dat de doelpalen opschuiven?
De doelstelling was eerst, groepsimmuniteit opbouwen. Daarna zorgen dat de zorg niet overbelast wordt door COVID-gevallen. Nu wordt die doelstelling ineens zorgen dat de reguliere zorg ook ruimte heeft.

Wedden dat straks de doelstelling wordt, zo min mogelijk besmettingen zodat de Nederlandse beroepsbevolking geen langdurige arbeidshandicaps krijgt?

Ik begin er een hard hoofd in te krijgen dat we op die manier óóit nog versoepelingen krijgen, en dat we zelfs met een vaccin nog aan die molensteen van anderhalve meter vast blijven zitten. Voor altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

De doelstelling was eerst, groepsimmuniteit opbouwen. Daarna zorgen dat de zorg niet overbelast wordt door COVID-gevallen. Nu wordt die doelstelling ineens zorgen dat de reguliere zorg ook ruimte heeft.

Wedden dat straks de doelstelling wordt, zo min mogelijk besmettingen zodat de Nederlandse beroepsbevolking geen langdurige arbeidshandicaps krijgt?

Ik begin er een hard hoofd in te krijgen dat we op die manier óóit nog versoepelingen krijgen, en dat we zelfs met een vaccin nog aan die molensteen van anderhalve meter vast blijven zitten. Voor altijd.
Is een beetje een definitie-kwestie, maar de zorg niet overbelasten lijkt me ten dele overlappen met het in stand houden van de reguliere zorg.
Ga maar eens na als je dat 6 of zelfs 12 maanden weer gaat stilleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:35:
[...]

Is een beetje een definitie-kwestie, maar de zorg niet overbelasten lijkt me ten dele overlappen met het in stand houden van de reguliere zorg.
Ga maar eens na als je dat 6 of zelfs 12 maanden weer gaat stilleggen.
Op dit moment ís de zorg dus niet overbelast. Als je als zorg aangeeft dat er capaciteit is voor COVID-patiënten, dan hou je (als het goed is) ook rekening met de andere zorgvraag die je nog hebt.

Wanneer de zorg reguliere patiënten af moet gaan wijzen omdat COVID-gevallen voorrang moeten krijgen, dan vind ik dat we moeten spreken over een 'de zorg is overbelast' en gaan bijsturen.

Zo niet, dan zo ver mogelijk versoepelen tot je net onder die grens kan blijven. Het is de balans houden tussen zo veel mogelijk de economie gaande houden aan de ene kant (en dat betekent ook evenementen en discotheken!) en het managen van de hoeveelheid zorgbelasting aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:42:
[...]

Op dit moment ís de zorg dus niet overbelast. Als je als zorg aangeeft dat er capaciteit is voor COVID-patiënten, dan hou je (als het goed is) ook rekening met de andere zorgvraag die je nog hebt.

Wanneer de zorg reguliere patiënten af moet gaan wijzen omdat COVID-gevallen voorrang moeten krijgen, dan vind ik dat we moeten spreken over een 'de zorg is overbelast' en gaan bijsturen.

Zo niet, dan zo ver mogelijk versoepelen tot je net onder die grens kan blijven. Het is de balans houden tussen zo veel mogelijk de economie gaande houden aan de ene kant (en dat betekent ook evenementen en discotheken!) en het managen van de hoeveelheid zorgbelasting aan de andere kant.
Ja eens, het gaat om die balans. Ik bedoelde met name dat dit communicerende vaten zijn. En dat het niet een kwestie is van “oh, er kunnen nog 1000 mensen bij op de IC”. De marges zijn wel ff iets kleiner, zo vanaf 250 patiënten ga je interen op de reguliere zorg, even de inluenza-bezetting niet meegenomen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09
Stoney3K schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Zorgen dat de IC's niet overstromen was destijds het hoogst haalbare, dus dat werd als doel gesteld. Normaal zou dat natuurlijk in geen enkele situatie het einddoel zijn, maar nu kon je tenminste nog spreken van een succesje. Dat is politiek.

Voor de rest snap ik de drang naar kleine versoepelingen niet zo echt. Mondkapjes in het OV of meer dan 6 personen op bezoek: het zal me een drol wezen. Ik wil technofeestjes, festivals en reizen. Daarvoor moet je verder omlaag. Hoe langer we blijven aanmodderen, hoe langer het duurt voordat we de echte verbeteringen krijgen. Zo lang we duizenden besmettingen per week hebben zullen de meeste landen potdicht zijn voor ons. En als ze gaan versoepelen zullen het toch van die suffe dingen zijn. Kunnen we naar theater en dansvoorstellingen, jeuj

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 31-08-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Drardollan schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:35:
[...]

De huidige regels zijn, in tegenstelling wat die wappies in Berlijn je wilden doen geloven, bij lange na geen lockdown. Met de huidige regels is er al best veel mogelijk.

Hopelijk wordt dat snel nog wat soepeler, zeker buitenevenementen als voetbalwedstrijden in open stadions of openluchtconcerten.
Je moet ook een beetje uitkijken met versoepelingen. In België gingen we van gezinsbubbels van 10 naar persoonlijke bubbels van 15 (voor een gezin van 4 kunnen dit dit 60 personen als iedereen andere mensen kiest) naar gezinsbubbels van 5. Het heeft weinig zin dat opnieuw te verhogen naar 15 als je al weet dat dit te veel is. Hetzelfde met bruiloften en partijen, evenementen en discotheken. Het is even zoeken naar iets dat wel werkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stewardessen hebben geen zin om politieagent te spelen. Net als obers, verkoopsters, HB Gijs en de b.o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 09:39
Het ging mij niet om Grapperhaus. Die mag van mij ook beter opstappen. Punt was meer dat de BOAs lijken excuses te zoeken om maar geen boetes te hoeven uitschrijven omdat ze bang zijn gemolesteerd te worden. Waarschijnlijk niet geheel onterecht.

Maar wees daar dan eerlijk over en zeg niet dat het aan Grapperhaus ligt als je al sinds juni minder beboet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 06:47:
Het ging mij niet om Grapperhaus. Die mag van mij ook beter opstappen. Punt was meer dat de BOAs lijken excuses te zoeken om maar geen boetes te hoeven uitschrijven omdat ze bang zijn gemolesteerd te worden. Waarschijnlijk niet geheel onterecht.

Maar wees daar dan eerlijk over en zeg niet dat het aan Grapperhaus ligt als je al sinds juni minder beboet.
Dit zou prima passen in het verhaal dat de BOA's wapenstokken en pepperspray zouden willen. Niets beter dan een crisis aanpakken om er zelf iets wenselijks uit te halen. Echter je moet de menselijke factor in dit soort trajecten niet vergeten. Bij iedere bekeuring die je uitdeelt krijg je potentieel een discussie en dat zal nog sneller plaatsvinden indien een beeldbepalend persoon "er mee weg komt".

Zeker bij een geldelijke boete en een strafblad zal men daar wellicht wat feller in zijn. Zeker aangezien men niet direct de juiste consequenties kent van een strafblad en derhalve bang is dat dit bij een VoG een negatieve impact gaat hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
BarôZZa schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:14:
[...]
Voor de rest snap ik de drang naar kleine versoepelingen niet zo echt. Mondkapjes in het OV of meer dan 6 personen op bezoek: het zal me een drol wezen. Ik wil technofeestjes, festivals en reizen. Daarvoor moet je verder omlaag. Hoe langer we blijven aanmodderen, hoe langer het duurt voordat we de echte verbeteringen krijgen. Zo lang we duizenden besmettingen per week hebben zullen de meeste landen potdicht zijn voor ons. En als ze gaan versoepelen zullen het toch van die suffe dingen zijn. Kunnen we naar theater en dansvoorstellingen, jeuj
In grote lijnen eens, maar ik denk dat andere mensen jouw festivals en technofeestjes als 'suffe dingen' zullen zien waarvan het niet erg is dat ze niet doorgaan...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het is wel weer een mooie aaneenschakeling van clichés dit bericht:
- ik moet op vakantie, met het vliegtuig
- ik heb me prima gedragen maar anderen... (Droegen hun mondkapje niet goed)
- het is de schuld van de luchtvaartmaatschappij
- we hebben verteld wat de regels zijn
- overal meer mondkapjus!!!11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02:20
Marzman schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 05:50:
[...]

Je moet ook een beetje uitkijken met versoepelingen. In België gingen we van gezinsbubbels van 10 naar persoonlijke bubbels van 15 (voor een gezin van 4 kunnen dit dit 60 personen als iedereen andere mensen kiest) naar gezinsbubbels van 5. Het heeft weinig zin dat opnieuw te verhogen naar 15 als je al weet dat dit te veel is. Hetzelfde met bruiloften en partijen, evenementen en discotheken. Het is even zoeken naar iets dat wel werkt.
Het is zeker zoeken. Ik denk wel dat in Nederland (ik kan niet voor België spreken, daar hebben ze een ander soort opzet met die bubbels) er wat meer mogelijk moet zijn en worden in de buitenlucht.

Ben sowieso van mening dat we er mee kunnen gaan proberen, besmettingen/ziekenhuis/IC zijn laag. Gooi bijvoorbeeld de voetbalstadions verder open en kijk wat er gebeurd. Klein risico en mogelijk een veilige versoepeling die het leven leuker kan maken voor veel mensen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Marzman schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 05:50:
[...]

Die bubbels slaan ook nergens op. In theorie staat alsnog iedereen in verbinding als alle mensen andere in hun bubbel kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:45
Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:53:
[...]

Het is zeker zoeken. Ik denk wel dat in Nederland (ik kan niet voor België spreken, daar hebben ze een ander soort opzet met die bubbels) er wat meer mogelijk moet zijn en worden in de buitenlucht.

Ben sowieso van mening dat we er mee kunnen gaan proberen, besmettingen/ziekenhuis/IC zijn laag. Gooi bijvoorbeeld de voetbalstadions verder open en kijk wat er gebeurd. Klein risico en mogelijk een veilige versoepeling die het leven leuker kan maken voor veel mensen.
De middelbare scholen opengooien is wat mij betreft al proberen genoeg, voor de vakantie zijn die nog nauwelijks open geweest. Laten we eerst maar even afwachten wat dat voor gevolgen heeft. Voetbalstadions zijn, op wat zeer beperkte bezochte oefenwedstrijden na, ook nog nauwelijks geweest. Lijkt me logisch om eerst te kijken naar een regulier competitieweekend onder de huidige regels voordat je direct de stadions nog meer open gooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jovatov schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:11:
[...]Lijkt me logisch om eerst te kijken naar een regulier competitieweekend onder de huidige regels voordat je direct de stadions nog meer open gooit.
Dat denk ik ook, vergeet ook niet dat het beginnen van de competities ook betekent dat er meer publiek naar de cafés gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:11:
[...]

De middelbare scholen opengooien is wat mij betreft al proberen genoeg, voor de vakantie zijn die nog nauwelijks open geweest. Laten we eerst maar even afwachten wat dat voor gevolgen heeft.
Het voordeel is dat de middelbare scholen in het Noorden al een paar weken open zijn en tegen de tijd dat de competitie begint zijn we ook weer 2 weken verder.

Overigens verwacht ik er niets spannends mbt het openen van de middelbare scholen.
Voetbalstadions zijn, op wat zeer beperkte bezochte oefenwedstrijden na, ook nog nauwelijks geweest. Lijkt me logisch om eerst te kijken naar een regulier competitieweekend onder de huidige regels voordat je direct de stadions nog meer open gooit.
De oefenwedstrijden zijn her en der goed bezocht (oa. bij Ajax, Feyenoord en FC Utrecht). Dat verliep prima. Er is echt wel meer mogelijk in de buitenlucht, gebruik die kansen zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:05
Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:36:
[...]

Het voordeel is dat de middelbare scholen in het Noorden al een paar weken open zijn en tegen de tijd dat de competitie begint zijn we ook weer 2 weken verder.

Overigens verwacht ik er niets spannends mbt het openen van de middelbare scholen.
In het Noorden zijn vrij weinig besmettingen, dus daar is de kans dat er een besmette middelbare scholier rondloopt die de rest besmet een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 06:47:
Punt was meer dat de BOAs lijken excuses te zoeken om maar geen boetes te hoeven uitschrijven omdat ze bang zijn gemolesteerd te worden. Waarschijnlijk niet geheel onterecht.

De coronaboetes riepen al veel agressie op volgens de boa's, dit was nog voor het protest op de Dam en voor de bruiloft van Grapperhaus. Mensen worden ook boos als ze 390 euro boete krijgen en een strafblad voor wat lijkt op een miniem iets. Alleen nu lijkt het steeds meer alsof er twee maten zijn. Sommigen worden bestraft en anderen komen ermee weg. Dat versterkt het onbegrip steeds meer.

Het verwijzen naar Grapperhaus is wel terecht. Grapperhaus stond op persconferenties veel stoere taal te uitten hoe onmenselijk slecht overtreders wel niet waren en hoe hard ze aangepakt moesten worden. Nu is hij zelf de fout in gegaan en nu is een boete niet nodig. Dus die stoere praat is alleen als anderen de mist in gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:38:
[...]

In het Noorden zijn vrij weinig besmettingen, dus daar is de kans dat er een besmette middelbare scholier rondloopt die de rest besmet een stuk kleiner.
Ook daar lopen jongeren die teruggekomen zijn van vakanties. En ook in het Noorden hebben ze genoeg besmettingen die ze niet zien of gezien hebben.

Maar ook Zuid is alweer een week bezig en midden nu 2 dagen. Met een gemiddelde incubatietijd van 6 dagen zou het dan vanuit Zuid al zichtbaar moeten zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:58:
[...]

Ook daar lopen jongeren die teruggekomen zijn van vakanties. En ook in het Noorden hebben ze genoeg besmettingen die ze niet zien of gezien hebben.

Maar ook Zuid is alweer een week bezig en midden nu 2 dagen. Met een gemiddelde incubatietijd van 6 dagen zou het dan vanuit Zuid al zichtbaar moeten zijn ook.
Ik ben een voorzichtig mens, dus ik zou altijd nog even een weekje wachten voor ik conclusies over Zuid trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:01:
[...]

Ik ben een voorzichtig mens, dus ik zou altijd nog even een weekje wachten voor ik conclusies over Zuid trek.
Ik ben een positief mens, maar het is zeker goed om niet te voorbarig conclusies te trekken. Maar in dit geval ben ik, net als vaker, positief. Als het echt mis ging dan hadden we het al wel geweten.

Overigens zal het heus nog mis gaan op (basis)scholen. Lokaal zal er heus wel een school dichtgaan. Tot het vaccin er is, is dat de beste manier om ons leven voort te zetten in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:01

RayNbow

Kirika <3

CMD-Snake schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:42:
Het verwijzen naar Grapperhaus is wel terecht. Grapperhaus stond op persconferenties veel stoere taal te uitten hoe onmenselijk slecht overtreders wel niet waren en hoe hard ze aangepakt moesten worden. Nu is hij zelf de fout in gegaan en nu is een boete niet nodig. Dus die stoere praat is alleen als anderen de mist in gaan?
Als een boete wel nodig zou zijn, op basis van wat zou dit zijn? Een foto? Als dat okay is, kunnen boetes dan ook worden gegeven aan een ieder die geen afstand houdt en fotografisch is vastgelegd?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:58:
[...]

Het duurt toch echt wat langer voordat het voor ons zichtbaar is.
Stel: Scholier A is asymptomatisch besmet en besmet op maandag (eerste dag na vakantie) scholier B. Deze krijgt na vijf of zes dagen klachten. Vijf dagen later is het zaterdag en dan belt hij voor een coronatest. Daar zit op het moment twee dagen wachttijd op (ongeveer), dus wordt hij maandags getest. Dinsdag krijgt hij de uitslag (positief), deze is dan woensdags om 14:00 zichtbaar in de dagelijkse cijfers van het RIVM als hij direct wordt doorgegeven door de GGD.

Let wel, hierbij gaat het dus om een besmetting waarbij scholier direct na incubatietijd klachten krijgt en belt naar de GGD, en de GGD de positieve uitslag die binnen 24 uur binnen is, wordt direct gemeld aan het RIVM.
Dan ben je dus altijd op zijn minst anderhalve week verder. Als de scholier niet direct bij de eerste klacht belt voor een test en de GGD de besmetting niet direct doorgeeft ben je zo weer een aantal dagen verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:12:
[...]

Het duurt toch echt wat langer voordat het voor ons zichtbaar is.
Stel: Scholier A is asymptomatisch besmet en besmet op maandag (eerste dag na vakantie) scholier B. Deze krijgt na vijf of zes dagen klachten. Vijf dagen later is het zaterdag en dan belt hij voor een coronatest. Daar zit op het moment twee dagen wachttijd op (ongeveer), dus wordt hij maandags getest. Dinsdag krijgt hij de uitslag (positief), deze is dan woensdags om 14:00 zichtbaar in de dagelijkse cijfers van het RIVM als hij direct wordt doorgegeven door de GGD.

Let wel, hierbij gaat het dus om een besmetting waarbij scholier direct na incubatietijd klachten krijgt en belt naar de GGD, en de GGD de positieve uitslag die binnen 24 uur binnen is, wordt direct gemeld aan het RIVM.
Dan ben je dus altijd op zijn minst anderhalve week verder. Als de scholier niet direct bij de eerste klacht belt voor een test en de GGD de besmetting niet direct doorgeeft ben je zo weer een aantal dagen verder...
We zullen zien. Mijn voorspelling is dat er amper wat gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:24
Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:14:
[...]

We zullen zien. Mijn voorspelling is dat er amper wat gaat gebeuren.
Ik denk / hoop dat ook.
Ik denk alleen dat datgene dat wel gebeurd, opgeblazen zal gaan worden in de media.
Er wordt vast ergens een juf of meester ziek en dat gaat wel krantenkoppen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
blissard schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:39:
[...]

Ik denk / hoop dat ook.
Ik denk alleen dat datgene dat wel gebeurd, opgeblazen zal gaan worden in de media.
Er wordt vast ergens een juf of meester ziek en dat gaat wel krantenkoppen maken.
Ik ben heel erg wars van alle wappies met hun complottheorie gedoe (en dat steek ik niet onder stoelen of banken), maar wat betreft de MainStreamMedia hebben ze wel een punt. De MSM werkt volgens het principe dat angst verkoopt, als je een beetje oplet in de nieuwsberichten van veel media dan valt in deze Corona tijd op dat ze het zo negatief mogelijk proberen te maken.

Moet je bijvoorbeeld eens opletten als het aantal nieuwe besmettingen een dag laag is, dan zie je in het nieuws niet dit lage getal. Nee dan gaan ze ineens roepen: "dat we in totaal al X besmettingen hebben en al X in de afgelopen 2 weken".
Als de dag erna het aantal besmettingen wat hoger is, dan wordt er geroepen "weer X nieuwe besmettingen erbij" en dan wordt het lage getal van de dag ervoor genoemd om het nog extra angstaanjagend te maken.

Terwijl als je gewoon realistisch naar de cijfers kijkt je niet anders kan oordelen dan dat het stabiel is. De ziekenhuizen en de IC's hebben voornamelijk niet-Corona patiënten onder behandeling en we doen het als Nederland, na een moeizame start van de maatregelen begin maart (met alle nare gevolgen op dat moment), ondertussen gewoon goed. Er is geen enkele reden voor wat soort paniek dan ook op dit moment.

Natuurlijk moeten we op onze hoede zijn, de aandacht niet laten verslappen. Wanneer er onverhoopt toch een brandhaard ontstaat (op school of andere plek) moeten we dit zo effectief mogelijk aanpakken. Maar zo negatief als de media ons voorschotelen, dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 11:39
Hier zeker geen reden voor angst. Zeker niet in vergelijking met b.v. spanje :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6p_UL04ktdb883oD1yeI2N1b5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7VsQPLVd3Cb2ERCoEwPSaI4I.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Oei, zou Sinterklaas straks eerst in quarantaine moeten?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik begrijp nog altijd niet goed wat daar (Spanje) nou verkeerd gaat. Goed, ze zijn iets closer in de omgang en zo, maar dan nog is het verschil met hier en de meeste andere landen in Europa groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
mesa57 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:04:
Hier zeker geen reden voor angst. Zeker niet in vergelijking met b.v. spanje :

[Afbeelding]
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:09:
Ik begrijp nog altijd niet goed wat daar (Spanje) nou verkeerd gaat. Goed, ze zijn iets closer in de omgang en zo, maar dan nog is het verschil met hier en de meeste andere landen in Europa groot.
Zat daar net ook naar te kijken. Waar het fout gaat lees je vaak dat nachtclubs weer dicht gaan. Zo ook hier te zien: https://www.thelocal.es/2...t-coronavirus-second-wave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
De standen.

Positief getest 71.129, toename: 462
Ziekenhuisopnames 12.182 (17,1% van positief getest), toename: 5
IC-opnames 3.033 (4,3% van positief getest)
Overleden 6.230 (8,8% van positief getest), toename: 6

Bron

Amsterdam +71
Rotterdam +64
Den Haag +49
Utrecht +17
Tilburg +13
Almere +10

24 gemeentes met 4 nieuwe gevallen of meer.

[ Voor 21% gewijzigd door autje op 01-09-2020 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ga er langzaam een weddenschap op afsluiten of deze pandemie het tot 2021 gaat redden. Het blijft langzaam uit aan het doven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:27:
Ik ga er langzaam een weddenschap op afsluiten of deze pandemie het tot 2021 gaat redden. Het blijft langzaam uit aan het doven...
Met kerst gewoon weer knuffelen met je favoriete schoonzus *O*

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 01-09-2020 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Rapportage van het rivm is vrijwel kopie van vorige week. Als we het zo kunnen volhouden mogen we niet ontevreden zijn denk ik. Betekent ook dat versoepelingen er niet inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:30:
Betekent ook dat versoepelingen er niet inzitten.
Voor zover ik weet is het beleid altijd gericht geweest zodat de zorg het aankan. Volgens de cijfers is dit al weken aan de gang. In mijn logica zou je zeggen dat je juist daarom kan versoepelen. Maar misschien mis ik iets?

Deze redenering blijvend volgen zou je zeggen dat je nooit verder kan versoepelen. want er is altijd wel een 'what if' scenario te verzinnen.

Ik begin me steeds af te vragen of die strategie er uberhaupt is bij onze regering. Dat vaccin is ook onzeker en onduidelijk welke effecten het heeft. Daar mag je imho geen strategie omheen bouwen.

[ Voor 15% gewijzigd door RodeStabilo op 01-09-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:09:
Ik snap er ook niks van. Als je naar het straatbeeld kijkt, dan is hier geen duidelijke reden voor. Overal mondkapjes, mensen zijn behoorlijk schichtig door alle toenames. Bedrijven worden ontmoedigd, bars en nachtclubs zijn allang dicht (sinds meer dan een maand geleden) in de gebieden met veel besmettingen zoals Barcelona. Wat kan je nog meer doen? Er wordt gesproken over een nieuwe lockdown (provincie afhankelijk).

Ik las in de lokale krant wel dat het in 'slechte' buurten veel meer voorkomt, wellicht brengen die het totaal erg omhoog. Maargoed dat soort buurten heb je in Nederland ook. In Ierland waar amper COVID is, zie je mensen behoorlijk veel minder voorzichtig zijn dan in Spanje. Geen mondkapjes behalve in winkels, niemand houdt afstand. Het is echt niet zo dat mensen hier zich zo netjes aan de regels houden. Bij de 'omkleedhuisjes' op het strand zijn bijvoorbeeld elke dag luidruchtige feesten met jongeren waar nauwelijks tegen opgetreden wordt. En zowel Spanje als Ierland hebben beide een erbarmelijk leegbezuinigd zorgsysteem.

Maar het beeld van 'die lakse zuiderlingen' is echt niet correct. Ik denk dat het hele vakantiegebeuren er ook flink bij meespeelt hier, enorm veel internationaal verkeer, mensen die losgaan en zich nergens aan houden want ze zijn toch niet thuis. Het is niet voor niets dat het juist in de toeristische gebieden los gaat. Barcelona, Andalucia... Maar wat dat weer tegenspreekt is dat er geen toename is geweest bij thuiskomst van al die vakantiegangers. Ik begin ook een beetje te vermoeden dat het virus juist floreert bij hogere temperaturen in plaats van andere coronavirussen die juist van kou houden.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 01-09-2020 14:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
TrailBlazer schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:30:
Betekent ook dat versoepelingen er niet inzitten.
Ja, die zitten er gewoon in. Dit zijn in verhouding prima cijfers. Het blijft natuurlijk treurig voor de mensen die in het ziekenhuis belanden of zelfs overlijden, maar met deze aantallen zou je daar geen land voor stopzetten.

Het beleid is er altijd op gericht dat de zorg het aankan. Dat kunnen ze ruimschoots. Tijd voor versoepelen dus, stapje voor stapje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zou je dit nader kunnen toelichten?

Uit het dashboard en het RIVM rapport van vandaag maak ik niet op dat er sprake is substantiële krimp/uitdoving, maar dat het aantal besmettingen nagenoeg constant is gebleven de afgelopen weken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8EDmoSy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mGUVOQ0.png

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RodeStabilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:33:
[...]

Voor zover ik weet is het beleid altijd gericht geweest zodat de zorg het aankan. Volgens de cijfers is dit al weken aan de gang. In mijn logica zou je zeggen dat je juist daarom kan versoepelen. Maar misschien mis ik iets?
Ik zou zelf voorlopig neigen naar de bestaande trend vol houden, zodat je ook wat speelruimte hebt voor het geval dat het mis gaat op de scholen of straks met de feestdagen.

Dan zit je nog wel met discotheken en evenementen, die mensen kun je niet eindeloos in de kou laten zitten. Daar zul je vroeg of laat wel een oplossing voor moeten verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
[...]

Deze redenering blijvend volgen zou je zeggen dat je nooit verder kan versoepelen. want er is altijd wel een 'what if' scenario te verzinnen.

Ik begin me steeds af te vragen of die strategie er uberhaupt is bij onze regering. Dat vaccin is ook onzeker en onduidelijk welke effecten het heeft. Daar mag je imho geen strategie omheen bouwen.
Er is geen strategie, dat is iets wat me nu heel erg duidelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drumatiko schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:36:
[...]

Zou je dit nader kunnen toelichten?

Uit het dashboard en het RIVM rapport van vandaag maak ik niet op dat er sprake is substantiële krimp/uitdoving, maar dat het aantal besmettingen nagenoeg constant is gebleven de afgelopen weken.
Het RIVM houdt dan ook geen rekening met het aantal mensen dat tussendoor weer is genezen.

Als de R 1 is dan blijft het aantal besmette mensen gelijk, maar tegelijkertijd genezen er natuurlijk ook weer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik denk dat ze de effecten van het openen van de scholen afwachten voordat er versoepelingen kunnen worden gedaan. Als die veel ziek worden zonder ernstige gevolgen kan je zo naar 1000+ per dag zonder dat er iets in de ziekenhuizen gebeurt. Maar paar weken later kan je wel een stijging in de ziekenhuizen zien van iedereen die de jongeren weer aangestoken hebben.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De behandeling op de IC wordt flinke progress gemaaakt.. Zowel het sterftecijfer als het aantal ligdagen is significant lagern dan het was in maart-juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Effectieve R is 0.99 (peildatum 14 augustus), dat zal de komende week verder dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:36:
[...]

Nou ja de enige die ik kan ontdekken is het antwoord wat vaak gegeven wordt; "totdat er een vaccin is". Ook hier op het forum een veelgehoord antwoord. Maar het is nogal een aanname dat die goed werkt, voor hoe lang en wat evt bijwerkingen zijn.

Natuurlijk de belangen zijn groter voor de westerse wereld vandaar dat het geen 10-15 jaar duurt zoals bij ee n normaal vaccin maar ik ben niet 100% overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RodeStabilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:38:
[...]

Nou ja de enige die ik kan ontdekken is het antwoord wat vaak gegeven wordt; "totdat er een vaccin is". Ook hier op het forum een veelgehoord antwoord. Maar het is nogal een aanname dat die goed werkt, voor hoe lang en wat evt bijwerkingen zijn.
Ik ben dus ook bang dat dat tunnelkijken is. Er is geen plan B voor het geval dat een vaccin niet goed werkt of het te veel bijwerkingen blijkt te hebben. En eindeloos wachten tot je vaccin wél effectief is is een prima manier om je hele land de afgrond in te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
RodeStabilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:38:
[...]

Natuurlijk de belangen zijn groter voor de westerse wereld vandaar dat het geen 10-15 jaar duurt zoals bij ee n normaal vaccin maar ik ben niet 100% overtuigd.
Oftewel: de regering laat haar hele beleid, de gang van zaken in het land en de economische/financiële situatie afhangen van iets waar heel weinig zekerheid over is. Ik haalde het een aantal pagina's geleden al aan: wat als dat vaccin niet aanslaat? Gaan we dan weer aanmodderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:41:
[...]

Oftewel: de regering laat haar hele beleid, de gang van zaken in het land en de economische/financiële situatie afhangen van iets waar heel weinig zekerheid over is.
Daar ben ik erg bang voor ja, de gevreesde tunnelvisie zoals @Stoney3K die hierboven opmerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 01-09-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Op dit moment is de Reff gewoon 1 versoepelen betekent dat die gaat stijgen. Hij stijgt dan niet even tot 1,5 en om dan weer af te vlakken tot 1. Hij zal dan continue op die hogere waarde blijven met alle gevolgen van dien.

Versoepelen kan als je continue op een waarde onder 1 zit.

[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 01-09-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TrailBlazer schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:43:
[...]

Op dit moment is de Reff gewoon 1 versoepelen betekent dat die gaat stijgen. Hij stijgt dan niet even tot 1,5 en om dan weer af te vlakken tot 1. Hij zal dan continue op die hogere waarde blijven met alle gevolgen van dien.
Ik vraag me wel af hoe die is berekend, want je moet natuurlijk wel het procentueel aandeel aan positief geteste personen nemen, niet het absolute aantal.

Als je de hele week 500-500-500-500 scoort en het aantal testen per dag wel met 10.000 toe neemt, dan is je effectieve R kleiner dan 1, want je aandeel aan besmettingen neemt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TrailBlazer schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:43:
[...]

Versoepelen kan als je continue op een waarde onder 1 zit.
Aan de andere kant kom je met een R-waarde van 1 natuurlijk nooit op groepsimmuniteit uit. Wat we nu doen blijft een stop-gap.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 01-09-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:46:
[...]

Ik vraag me wel af hoe die is berekend, want je moet natuurlijk wel het procentueel aandeel aan positief geteste personen nemen, niet het absolute aantal.

Als je de hele week 500-500-500-500 scoort en het aantal testen per dag wel met 10.000 toe neemt, dan is je effectieve R kleiner dan 1, want je aandeel aan besmettingen neemt af.
De R die vandaag gecommuniceerd wordt is die van 14 augustus, van twee weken terug dus. Sindsdien is de postiviteitsratio gedaald. De komende twee weken zal de R die gecommuniceerd wordt dus lager dan 1 gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik ben zeer geïnteresseerd in de persconferentie vanavond (ik ben er alleen niet...). Een paar maanden gelden is er een roadmap neergelegd tot vandaag. Daar heeft men met wat bijsturen hier en daar aan vastgehouden. Krijgen we nu weer een stip-op-de-horizon planning?

Een in detail uitgestippelde planning en visie is onrealistisch. Daarvoor weten we nog te weinig en heeft men vanuit de overheid te weinig grip op het gedrag van de burger om zich daar heel erg op vast te pinnen. Het is en blijft reactief, en dat is onvermijdelijk in de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:37:
[...]

Het RIVM houdt dan ook geen rekening met het aantal mensen dat tussendoor weer is genezen.

Als de R 1 is dan blijft het aantal besmette mensen gelijk, maar tegelijkertijd genezen er natuurlijk ook weer mensen.
Als iedereen van generatie X 1 persoon besmet, dan zal generatie Y even groot zijn waardoor er géén sprake is van uitdoven van het virus.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
RodeStabilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:42:
[...]

Daar ben ik erg bang voor ja, de gevreesde tunnelvisie zoals @Stoney3K die hierboven opmerkt.
Wie weet dat Rutte en De Jonge vanavond wat meer kaarten op tafel leggen. Ik vind dat ze dat eigenlijk verplicht zijn aan alle Nederlanders die op niet-gezondheidswijze last hebben van de coronacrisis.

Wat mogen horecahouders verwachten de komende maanden? Wat mogen studenten verwachten de komende maanden? Als er een aantal dingen duidelijk zijn geworden is dat horeca, los van hier en daar een café, geen besmettingshaarden zijn en dat veel besmettingen onder jongeren niet hebben geleid tot significant meer ziekenhuisopnames en stergevallen. Geef die mensen perspectief. Of moeten jongeren tot juli 2021 achter hun laptop zitten op hun kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:40:
[...]

Ik ben dus ook bang dat dat tunnelkijken is. Er is geen plan B voor het geval dat een vaccin niet goed werkt of het te veel bijwerkingen blijkt te hebben. En eindeloos wachten tot je vaccin wél effectief is is een prima manier om je hele land de afgrond in te helpen.
Er is in principe wel een plan B, op een natuurlijke wijze voor groepsimmuniteit zorgen. Dit duurt alleen wat langer en het is nog altijd de vraag of je immuun blijft, al zijn er theorieën dat ze hier in Stockholm toch al wat van terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
"flatten the curve" is in ieder geval goed gelukt.
Ik denk dat het vele testen, contact onderzoek, de paar extra persconferenties en kleine extra maatregelen (al dan niet lokaal) toch wel goed begint te werken. Hopelijk gaan de aantallen ook weer wat dalen.

Wat me alleen nog opviel in de wekelijkse PDF is de oversterfte. Waarschijnlijk voor groot deel door de hittegolf, maar ik kon zo snel geen bewijzen vinden. Het is wel in dezelfde periode in ieder geval.

Laatst viel me op dat bij het coronadashboard nu veel meer te zien is over de Rioolwatermetingen.
Je kan nu bij de regio's ook de waardes zien per zuiveringsinstallatie waar ze het meten.
Paar feitjes:
- piekje van begin augustus is flink kleiner dan in maart (zo'n 10x kleiner, afhankelijk van locatie)
- regionale verschillen zijn duidelijk te zien nu: Amsterdam heeft een piek eind juli vergelijkbaar met begin april landelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

eric.1 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:50:
[...]

Er is in principe wel een plan B, op een natuurlijke wijze voor groepsimmuniteit zorgen. Dit duurt alleen wat langer.
Met andere woorden, doorgaan zoals we nu doen voor jaren lang?

RIP samenleving. Dan gaan mensen gewoon de kont tegen de krib gooien en kun je maatregelen gaan instellen tot je een ons weegt, maar dan wordt er met duizenden illegaal gefeest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:49:
[...]

Wie weet dat Rutte en De Jonge vanavond wat meer kaarten op tafel leggen. Ik vind dat ze dat eigenlijk verplicht zijn aan alle Nederlanders die op niet-gezondheidswijze last hebben van de coronacrisis.

Wat mogen horecahouders verwachten de komende maanden? Wat mogen studenten verwachten de komende maanden? Als er een aantal dingen duidelijk zijn geworden is dat horeca, los van hier en daar een café, geen besmettingshaarden zijn en dat veel besmettingen onder jongeren niet hebben geleid tot significant meer ziekenhuisopnames en stergevallen. Geef die mensen perspectief. Of moeten jongeren tot juli 2021 achter hun laptop zitten op hun kamer?
Als je zegt dat ze tot juli 2021 op hun kamertje moeten blijven zitten geef je ze ook perspectief ;). Geen prettig perspectief, maar de wereld is op het ogenblik niet zo prettig.

Ik zie niet in wat er in de horeca anders kan dan nu. Afstand blijft het belangrijkste, ook de komende maanden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik vind het ook niet geloofwaardig dat dit VOOR 2021 opgelost is. Stel het vaccin dat er is, is goed. Dan nog moet je dat eerst op honderd duizenden gaan testen voordat het wereldwijd wordt toegepast. Dan moet het nog grootschalig worden ingeslagen door Nederland en dan pas mag je je afvragen wanneer jij je prik krijgt want genoeg ouderen of risicogroepen voor je ( namens mezelf gesproken want ik ben nog jong)

Ik denk dat dit een gevalletje midden 2021 wordt als alles mee werkt. Anders eind 2021.
Ik ben geen viroloog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:36:
[...]

Dan maak ik mij zorgen over hoe jij naar de wereld kijkt, want er is (in Nederland) heel duidelijk een strategie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
autje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:51:
[...]

Als je zegt dat ze tot juli 2021 op hun kamertje moeten blijven zitten geef je ze ook perspectief ;). Geen prettig perspectief, maar de wereld is op het ogenblik niet zo prettig.

Ik zie niet in wat er in de horeca anders kan dan nu. Afstand blijft het belangrijkste, ook de komende maanden nog.
True that, ook dat is een perspectief natuurlijk. Wel een perspectief overigens die bijzonder slechte neveneffecten gaat hebben ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

eric.1 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:50:
[...]

Er is in principe wel een plan B, op een natuurlijke wijze voor groepsimmuniteit zorgen. Dit duurt alleen wat langer en het is nog altijd de vraag of je immuun blijft, al zijn er theorieën dat ze hier in Stockholm toch al wat van terug zien.
Ik vind Brabant er niet heel positief uitspringen nog dan zou je daar ook wel iets minder besmettingen verwachten. Het kan natuurlijk zijn dat Brabant al helemaal los gaat en het daardoor netto niks oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:52:
[...]
Ik denk dat dit een gevalletje midden 2021 wordt als alles mee werkt. Anders eind 2021.
Ik denk dat wanneer Rutte zou aankondigen dat er een vaccin is, maar we tot eind 2021 opgehokt moeten blijven, dat het zijn laatste dag wordt dat ie premier is.

Als je zelf zo hard loopt te verkopen dat de eindstreep 'vaccin' is en dat begin 2021 verwacht wordt, dan gaan mensen je echt als leugenaar zien als je dan zegt dat het niet zo rooskleurig is.

Die anderhalve meter zijn we echt begin 2021 kwijt. Niet goedschiks, dan wel kwaadschiks, dan wordt het misschien een tweede golf, maar mensen vinden hun eigen emotionele gezondheid dan echt een stuk belangrijker.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 01-09-2020 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:46:
[...]

Als je constant dezelfde waardes scoort dan is het toch altijd 1 ?
De reproductie, het doorgeven van het virus, boeit het toch niets hoeveel mensen er getest worden ?
Stel je zou elke dag 20k mensen meer testen, maar nog steeds elke dag zelfde waardes hebben, dan blijft het 1.
1 persoon infecteert 1 andere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ik vind het ook niet geloofwaardig dat dit VOOR 2021 opgelost is. Stel het vaccin dat er is, is goed. Dan nog moet je dat eerst op honderd duizenden gaan testen voordat het wereldwijd wordt toegepast. Dan moet het nog grootschalig worden ingeslagen door Nederland en dan pas mag je je afvragen wanneer jij je prik krijgt want genoeg ouderen of risicogroepen voor je ( namens mezelf gesproken want ik ben nog jong)

Ik ben het niet veel met je eens geweest nog, maar hierin ben ik het met je eens. Uitgaande van een vaccin eind dit jaar zullen we toch zeker aan zo ongeveer juni volgend jaar moeten denken voor we kunnen zeggen dat we het grotendeels opgelost hebben.

Ik denk dat de huidige tijd wordt gebruikt door oa het RIVM om een vaccinatieplan te maken. Als het vaccin er is (daadwerkelijk aanwezig) dan hoeft daar geen tijd meer aan verspild te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

Rannasha

Does not compute.

[...] Stel het vaccin dat er is, is goed. Dan nog moet je dat eerst op honderd duizenden gaan testen voordat het wereldwijd wordt toegepast.
Dat testen gebeurt nu al. De voornaamste kandidaten hebben tests met tienduizenden mensen in diverse landen.
Dan moet het nog grootschalig worden ingeslagen door Nederland
Nederland heeft al een bestelling geplaatst van een vaccin dat al geproduceerd wordt (in de hoop dat het de tests succesvol doorkomt en goedgekeurd wordt).
en dan pas mag je je afvragen wanneer jij je prik krijgt want genoeg ouderen of risicogroepen voor je ( namens mezelf gesproken want ik ben nog jong)
Zodra de ouderen, risicogroepen en mensen met belangrijke functies hun prik hebben gehad, zal het meteen een stuk moeilijker worden voor het virus om zich te verspreiden. Ik ga er vanuit dat tegen de tijd dat ik (mid-30, geen risicogroep, geen essentieel beroep) aan de beurt ben voor de prik, de verspreiding van het virus al zo goed als stopgezet is dankzij de immuniteit van de mensen die al gevaccineerd zijn en dus geen spil meer kunnen zijn in het verspreidingsnetwerk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Soccer98 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:53:
[...]

True that, ook dat is een perspectief natuurlijk. Wel een perspectief overigens die bijzonder slechte neveneffecten gaat hebben ben ik bang.
Wat je ook doet, alles zal slechte neveneffecten hebben. We gaan hier met z'n allen niet beter uitkomen dan dat we voor maart 2020 waren. Het is beter je daarbij neer te leggen en te roeien met de riemen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat wanneer Rutte zou aankondigen dat er een vaccin is, maar we tot eind 2021 opgehokt moeten blijven, dat het zijn laatste dag wordt dat ie premier is.

Als je zelf zo hard loopt te verkopen dat de eindstreep 'vaccin' is en dat begin 2021 verwacht wordt, dan gaan mensen je echt als leugenaar zien als je dan zegt dat het niet zo rooskleurig is.

Die anderhalve meter zijn we echt begin 2021 kwijt. Niet goedschiks, dan wel kwaadschiks, dan wordt het misschien een tweede golf, maar mensen vinden hun eigen emotionele gezondheid dan echt een stuk belangrijker.
Akkoord, maar roep ik iets geks vraag ik me dan af? Er zijn mogelijk een x aantal vaccins NU. Deze moeten eerst worden getest, blind gepakt 1 maand? Om te kijken of er bijewerkingen zijn. Dan groter getest / op meer mensen? Dan inslaan want je staat in de rij om een vaccin. Hierna wordt het eerst bij mensen toegepast die slecht liggen neem ik aan? Dan de risico factoren en uiteindelijk jongeren zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Plenkske schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:56:
[...]

Als je constant dezelfde waardes scoort dan is het toch altijd 1 ?
De reproductie, het doorgeven van het virus, boeit het toch niets hoeveel mensen er getest worden ?
Jawel, want als je op dag 1 100 mensen test, en daar 10 man positief besmet in zijn, en dag 2 10.000 mensen test waarvan er 10 man positief testen, dan betekent het dat je op de eerste dag 9.900 negatieve geteste mensen over het hoofd hebt gezien.

Procentueel ben je dan van 10% naar 0,1% gegaan. Die R moet je inschatten door hem te extrapoleren naar de hele populatie.

Want anders kun je natuurlijk ook een Trumpje doen: Niet testen, dan wordt het positief aantal testen nul, de R is nul, we hebben gewonnen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

[...]

En dan nog, hoeveel vaccinatie capaciteit heb je.
als dat 200k mensen per dag zijn, doe je er even goed nog 3 maanden over.
er van uit gaand, dat iedereen die vaccinatie neemt

[ Voor 3% gewijzigd door basvn op 01-09-2020 14:59 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:51:
[...]

Nee, want er zal ook vanzelf natuurlijke immuniteit ontstaan. En ook al zou je 2 maal besmet kunnen raken in een uitzonderlijk geval, de groep gaat uiteindelijk bescherming bieden.

Dat is ook wat er in 1918/1919 gebeurd is met de Spaanse Griep (en zo zijn er meerdere voorbeelden). Op een gegeven moment kan het virus zich steeds moeilijker verspreiden en draait het zichzelf de nek om.

Al zou het vaccin maar in 50% van de gevallen werken, de boost die we ermee geven zal dit proces versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13
[...]

Mijn beste gok is ergens 2e kwartaal 2021. Eind dit jaar zullen er vast wel één of meerdere vaccins uitgekozen worden en zal de massaproductie op gang komen. Maar aangezien er miljarden en miljarden aan vaccins gemaakt en gedistribueerd moeten worden kan dat nog wel eens wat maanden duren. Nog los van de rest van de logistiek die erbij komt kijken, of gedoseerd mensen bij de GGD of hun huisarts langs te laten komen om zich te laten vaccineren.
Dan mag je denk ik blij zijn wanneer je ergens in februari/maart volgend jaar kunt starten met het vaccineren en dat zal zeker wel een maand of 2 in beslag nemen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
Dus vorige week, op de school van mijn zoon een leerling corona.

Vandaag, een 2e kind uit die klas ook corona, en een leerkracht los staand van die klas ook positief.

Ik was er van overtuigd dat vorige week die klas al thuis zou blijven, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ze houden sinds vandaag pas die klas thuis. Ik heb even gebeld met de school, en die geven aan het advies van de GGD te hanteren. En die vonden het dus niet nodig vorige week. Ik vind dat wel wat apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:59:
[...]

Nee, want er zal ook vanzelf natuurlijke immuniteit ontstaan. En ook al zou je 2 maal besmet kunnen raken in een uitzonderlijk geval, de groep gaat uiteindelijk bescherming bieden.
Ergens heb ik het vermoeden dat dit in Brabant al aan de hand is. En Amsterdam/Rotterdam waren de afgelopen maand aan de beurt.

Mark my words, in oktober gaan we weer nullen op het dashboard zien en dan gaan ze niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:51:
[...]

RIP samenleving. Dan gaan mensen gewoon de kont tegen de krib gooien en kun je maatregelen gaan instellen tot je een ons weegt, maar dan wordt er met duizenden illegaal gefeest.
Wat voor keuze heb je dan? Deze crisis gaat waarschijnlijk toch al voor een blijvende verandering zorgen.

Het vaccin moet werken, laat dat duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:58:
[...]

Jawel, want als je op dag 1 100 mensen test, en daar 10 man positief besmet in zijn, en dag 2 10.000 mensen test waarvan er 10 man positief testen, dan betekent het dat je op de eerste dag 9.900 negatieve geteste mensen over het hoofd hebt gezien.

Procentueel ben je dan van 10% naar 0,1% gegaan. Die R moet je inschatten door hem te extrapoleren naar de hele populatie.

Want anders kun je natuurlijk ook een Trumpje doen: Niet testen, dan wordt het positief aantal testen nul, de R is nul, we hebben gewonnen! :+
Aah tuurlijk, vooral het stukje "extrapoleren naar hele populatie" dus. Thanks, goeie uitleg.
Met de huidige aantallen zal het echter niet mega snel dalen.
Pagina: 1 ... 51 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic