Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.620 views

Onderwerpen

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Openbare basisschool De Ster in Amsterdam-Zuidoost moet twee dagen dicht omdat een medewerker het coronavirus heeft. Dat meldt Het Parool. Aangezien andere leerkrachten zich nu ook moeten laten testen, zijn er niet voldoende mensen beschikbaar om les te geven.
Vers van de pers. Eerste school dus dicht - want geen leerkrachten.
@TrailBlazer School van je zuster dus ?

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 27-08-2020 17:18 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@ppeterr nee zij werkt op een andere school.

• ppeterr
  • Nu online
Oke. Maar ik vermoed wel dat de trend gezet is. En we de komende weken dit vaker zien gebeuren.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ppeterr schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:22:
[...]

Oke. Maar ik vermoed wel dat de trend gezet is. En we de komende weken dit vaker zien gebeuren.
Absoluut bij een dependance van de school van onze kinderen is er ook een leerkracht besmet. Ik maak mer er nog steeds geen zorgen dat mijn kinderen het eventueel krijgen though.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TIGER1125 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

...Ik niet... :P

Ik zit trouwens even naar die ophef foto in de privé te kijken maar, ik krijg een beetje het gevoel dat dit weer zo'n gevalletje is van we willen scoren dus we maken de foto zo om te scoren.

Ik ben er niet bij geweest en als het structureel was is het natuurlijk gewoon een schande, belerend iedereen toespreken maar voor jezelf geldt het dan niet. Echter een moment van onoplettendheid gebeurd maar dat merk je allemaal snel genoeg. Terug naar de ophef, ik zat dat artikel dus net te lezen, en zag de foto die erbij hoort in de telegraaf.

https://www.telegraaf.nl/...p-geweest-op-coronaregels
Je link linkt inmiddels naar een soort van 'mea culpa' van Grapperhaus

Grapperhaus: spijt van momenten zonder gepaste afstand

Bijzonder knullig voor het behouden van draagvlak als zelfs je minister van justitie dit niet voor elkaar kan krijgen. En dan druk ik me wel zacht uit.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Gunner schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:41:
Bijzonder knullig voor het behouden van draagvlak als zelfs je minister van justitie dit niet voor elkaar kan krijgen. En dan druk ik me wel zacht uit.
Uit het stukje op de site van de NOS:
Boete?
De vraag of hij Nederland de komende maanden nog vermanend kan toespreken, beantwoordt Grapperhaus met ja. Hij benadukt dat corona blijvend moet worden bestreden. "Als iemand een keer een regel heeft overtreden, heb ik steeds gezegd dat de rechter moet toetsen wat er aan de hand is en of een boete terecht is opgelegd."

Verdient de minister zelf een boete? "Dat is niet aan mij, dat zal altijd door de autoriteiten en door de rechtspraak moeten worden beslist, misschien wel aan de hand van de foto's".
Als hij weer een goed voorbeeld wil zijn en wat aanzicht wil terugwinnen vrees ik dat hij een boete en bijbehorend strafblad moet accepteren. Wat voor boodschap is het als hij geen boete krijgt?

De grote BLM protesten hebben eigenlijk het boetes uitdelen al onmogelijk gemaakt, maar als Grapperhaus ermee wegkomt dan kunnen ze inpakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
CMD-Snake schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:54:
De grote BLM protesten hebben eigenlijk het boetes uitdelen al onmogelijk gemaakt, maar als Grapperhaus ermee wegkomt dan kunnen ze inpakken.
Ik ga het voor mijn doen nog genuanceerd brengen, maar die BLM protesten. De rellen. De demonstraties tegen de regelgeving. Dat moeten ze niet eens beboeten. Dat moet hardhandig aangepakt worden.

Een voorbeeld om Grapperhaus een boete te geven ? Lachertje, laat die man zijn werk doen.

Leg de focus op echte problemen, en dat is niet om een trouwfoto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
ppeterr schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:47:
Ik ga het voor mijn doen nog genuanceerd brengen, maar die BLM protesten. De rellen. De demonstraties tegen de regelgeving. Dat moeten ze niet eens beboeten. Dat moet hardhandig aangepakt worden.
Protesteren is prima of het nu voor BLM is of tegen de coronaregels. Het probleem op de Dam was dat men beter tijdig - in overleg met de organisatie - mensen had moeten vragen om te vertrekken of om het protest af te bouwen. Gaven ze een veel beter voorbeeld.

De keuze om niet in te grijpen en om de regels maar te laten dat beschadigde het handhavingsbeleid daarna. De boa bonden hebben ook aangegeven dat hierdoor ze nauwelijks nog optreden omdat ze alleen oeverloze discussies dan krijgen.
Een voorbeeld om Grapperhaus een boete te geven ?
Hij verdiend er toch eentje? Jij pleit een alinea eerder nog voor repressie. Dan moet je nu niet terugschrikken. Grapperhaus overtrad de regels, wat maakt hem dan speciaal dat hij de dans mag ontspringen? Je krijgt alleen maar meer scheve gezichten en de geloofwaardigheid van Grapperhaus bij een volgende preek is ver te zoeken. Het is natuurlijk een naar koekje van eigen deeg voor hem, dat wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel heb met het 'ja maar hullie mochten het wel!' argument. Geen ouder van 2 kinderen die daar voor zou zwichten...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ppeterr
  • Nu online
@CMD-Snake Oke, Laten we er hier geen discussie over starten. Dat past niet geheel in het topic. Ik denk wel dat het dus zeer belangrijk is om de focus op de belangrijke zaken te leggen. En dat is niet Grapperhaus met deze fout die hij dan wellicht maakte. Als er ergens een voorbeeld gesteld had moeten worden. Dan waren er de voorgaande weken genoeg andere voorbeelden.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ppeterr schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

Vers van de pers. Eerste school dus dicht - want geen leerkrachten.
@TrailBlazer School van je zuster dus ?
In glanerburg ook een leraar positief getest. School verder wel gewoon open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Ja eerst de Koning en nu de minister... knulligheid ten top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:02:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel heb met het 'ja maar hullie mochten het wel!' argument.
Als minister van justitie heb je natuurlijk wel een voorbeeldfunctie. Als je als ouder het verkeerde voorbeeld geeft dan moet je natuurlijk niet gek opkijken als je kind gaat zeggen "Maar papa mag het ook".

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel heb met het 'ja maar hullie mochten het wel!' argument. Geen ouder van 2 kinderen die daar voor zou zwichten...
'Do as I say and not as I do.'

Grapperhaus is sinds begin dit jaar een van de boegbeelden in het coronabeleid. Dit is uitermate pijnlijk en als hij vanwege zijn positie een speciale behandeling krijgt, alle geloofwaardigheid is dan weg.

Het is overigens ook niet bepaald een tik op de vingers die je krijgt. 390 euro en een strafblad is niet mals. Om bepaalde groepen of mensen dan wel door de vingers te zien maakt het lastig om andere boetes nog te verdedigen.
ppeterr schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:08:
En dat is niet Grapperhaus met deze fout die hij dan wellicht maakte.
Zijn geloofwaardigheid heeft een flinke deuk opgelopen. Dit was de map die op een persconferentie zei dat je een aso was als je de regels overtrad. Dit is de man die het gezicht is van de handhaving van de regels.

Straks komen we er ook nog achter dat hij zijn vrijgezellenfeestje onder een viaduct vierde. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-10 16:34
[...]

Dat geeft op zich niet, het ging om de foto.

Maar goed, het is goed dat hij snel de beslissing neemt om toch z'n excuus aan te bieden in plaats van het blijven ontkennen dat zal hem ook niet in dank afgenomen worden. Als neefje grapperhaus ineens komt met foto's van het grote feest.

Misschien dat dit voorval ook een positieve kant kent en het Kabinet er van bewust maakt dat 1,5 meter niet altijd mogelijk is. Misschien dat er dan ook iets scherper naar maatregelen gekeken wordt in plaats van het lukraak maatregelen nemen, dat was in het begin prima maar nu moet je naar een situatie waarbij je dingen invoert voor sectoren die misschien beter werkbaar zijn in die sector.

Laat de sectoren zelf voorstellen doen, beoordeel die maak een risico analyse en doe eens een test om te kijken of het werkt en kan, misschien kunnen we dan meer in de ene sector dan de andere sector.
CMD-Snake schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:19:

Zijn geloofwaardigheid heeft een flinke deuk opgelopen. Dit was de map die op een persconferentie zei dat je een aso was als je de regels overtrad. Dit is de man die het gezicht is van de handhaving van de regels.

Straks komen we er ook nog achter dat hij zijn vrijgezellenfeestje onder een viaduct vierde. :+
Tja jammer voor hem, maar goed dan hadden ze het klein (trouwen en naar huis) moeten houden en een feestje na de crisis moeten vieren. Kan je niet voor lul staan ook in de krant of het risico lopen dat een moment van onoplettendheid je nekt.

Gelukkig is dat buiten, dat risico was Ira Helsloot ook verwaarloosbaar ten aanzien van normale situaties. Als ze vooraf even gecontroleerd hebben op eventuele klachten is het goed toch? :9

[ Voor 16% gewijzigd door TIGER1125 op 27-08-2020 19:56 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:50
Wel als het 'kind' ons (de bevolking) bij tijd en wijle vermanend toe staat te spreken hoe we ons dienen te gedragen. Dan gelden er echt andere maatstaven voor je eigen gedrag.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Wel als het 'kind' ons (de bevolking) bij tijd en wijle vermanend toe staat te spreken hoe we ons dienen te gedragen. Dan gelden er echt andere maatstaven voor je eigen gedrag.
Ik vond zijn gedrag nog wel meevallen, heb echt niet het idee dat hij binnen een polonaise ingezet heeft.
Pijnlijk is het zeker maar wanneer een loerende paparazzo vanuit de bosjes gluiperig foto's loopt te maken dan is het met excuses wel afgedaan lijkt mij.
Kwalijker vond ik de foto van onze bestbetaalde uitkeringstrekker die overduidelijk poseert naast een restauranteigenaar in Griekenland en blijkbaar zo'n vertekend wereldbeeld heeft omdat regels nooit voor zijn familie gelden.
Grapperhaus "betrappen" met een telelens door zo'n roddelbladfotograaf vanuit de bosjes valt in een hele andere categorie dan het doelbewust met voeten treden van regels. Je maakt mij niet wijs dat deze man er niet alles aan gedaan heeft om dit soort gemier te voorkomen, hij is slim genoeg om te weten dat hij onder een vergrootglas ligt, i.i.t. de familie von Amsberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik had juist minder moeite met dat moment van onoplettendheid van W-A. Van mensen aan Grapperhuis vind ik dat ze aan hogere standaarden moeten voldoen. Z'n antwoord over die boete vond ik veelzeggend.

Daar waar W-A meer ceremonieel is kan Grapperhaus met wetgeving en vingers wijzen wel degelijk invloed hebben op de maatschappij.

[ Voor 24% gewijzigd door RodeStabilo op 28-08-2020 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:54:

Als hij weer een goed voorbeeld wil zijn en wat aanzicht wil terugwinnen vrees ik dat hij een boete en bijbehorend strafblad moet accepteren. Wat voor boodschap is het als hij geen boete krijgt?
Als jij deze foto genoeg bewijs vindt om Grapperhaus een boete te geven dan moet je alle foto's en camerabeelden van groepjes mensen als voldoende bewijs daarvoor accepteren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:07
[...]

Het moet heerlijk zijn om te weten dat je zelf altijd tot in de puntjes alle regeltjes opvolgt d:)b

Iets met "Zij zonder zonde...."

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Het duurde even maar dan is hij er toch nog; de klassieke dooddoener :/

Alsof je er dan geen kritiek op mag hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door RodeStabilo op 28-08-2020 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:55:
Ik had juist minder moeite met dat moment van onoplettendheid van W-A. Van mensen aan Grapperhuis vind ik dat ze aan hogere standaarden moeten voldoen. Z'n antwoord over die boete vond ik veelzeggend.

Daar waar W-A meer ceremonieel is kan Grapperhaus met wetgeving en vingers wijzen wel degelijk invloed hebben op de maatschappij.
Eens. Twee voorbeelden van hoe publieke figuren eigenlijk zelf ook gewoon mensen zijn.

Het moment met onze koning is duidelijk een spontaan moment met wel een persoon van buiten de bubble, van onze minister een georganiseerd feest met veel meer mensen.

Ik heb met beide eigenlijk niet zoveel moeite. Juist omdat het mensen zijn. Ik hoop alleen wel dat de politiek zich de spiegel voorhoudt en erkent dat dit niet de enige mensen zijn die in Nederland wonen. Overal vindt dit soort menselijke sociale dynamiek plaats. We willen meer afstand tussen mensen maar tegelijk is het, zeker in de prive omstandigheden, voor mensen lastig. Erken dat ipv alleen maar heel belerend te zeggen wat we moeten doen en daar als robotten op te handhaven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:26:
Het duurde even maar dan is hij er toch nog; de klassieke dooddoener :/

Alsof je er dan geen kritiek op mag hebben?
Ik zeg niet dat je ergens geen kritiek op mag hebben. Maar die kritiek moet niet hypocriet worden.

Natuurlijk is het niet goed dat er bij de bruiloft van dhr. Grapperhaus momenten waren waarop de 1,5 meter niet toegepast werd. Maar laten we vooral niet doen of wij hier (of iemand anders in Nederland) altijd alle regeltjes zo netjes opvolgen. Volle stranden, overspoelde bossen, bruiloften en partijen, supermarktbezoek en ga zo maar door, we doen er allemaal aan mee en soms wordt er een regel vergeten/is deze niet haalbaar. Nou nou, big deal.

Niets menselijks is ons Koningshuis of ministers vreemd. Ook zij maken fouten. En hebben daar, terecht, excuses voor aangeboden.

Het is een ander verhaal als dhr. Grapperhaus zijn hele bruiloft zo ingericht had dat de 1,5 meter niet in acht werd genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:40:
[...]

Eens. Twee voorbeelden van hoe publieke figuren eigenlijk zelf ook gewoon mensen zijn.

Het moment met onze koning is duidelijk een spontaan moment met wel een persoon van buiten de bubble, van onze minister een georganiseerd feest met veel meer mensen.

Ik heb met beide eigenlijk niet zoveel moeite. Juist omdat het mensen zijn. Ik hoop alleen wel dat de politiek zich de spiegel voorhoudt en erkent dat dit niet de enige mensen zijn die in Nederland wonen. Overal vindt dit soort menselijke sociale dynamiek plaats. We willen meer afstand tussen mensen maar tegelijk is het, zeker in de prive omstandigheden, voor mensen lastig. Erken dat ipv alleen maar heel belerend te zeggen wat we moeten doen en daar als robotten op te handhaven.
Sommige mensen houden het principe 'befehl ist befehl' aan. Sommige mensen doen alles goed, niet enkel in Corona tijd maar altijd. Daar doe je niets tegen, niet iedereen is superieur.

De meeste mensen zijn mensen, met hun goede en slechte dingen. Fouten maken is menselijk, de vraag is echter wat je ermee doet. Als je er iets van leert, dan was het een nuttige fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:16:
[...]

Ik zeg niet dat je ergens geen kritiek op mag hebben.
Ik ga er vanuit dat je de context kent van de uitspraak die je doet "wie zonder zonde is"

Daarmee suggereer je eigenlijk dat alleen iemand die geen fouten maakt ergens commentaar op mag hebben.
Maar die kritiek moet niet hypocriet zijn.
Dat is een nogal een aanname als je deze user niet persoonlijk kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Ik ga er vanuit dat je de context kent van de uitspraak die je doet "wie zonder zonde is"

Daarmee suggereer je eigenlijk dat alleen iemand die geen fouten maakt ergens commentaar op mag hebben.
[...]
In dit geval, correct. Het zinnetje: "En dan druk ik me wel zacht uit." doet deze user de das om in mijn ogen. Net of deze user de persoon is die zich in een bepaalde mate zou moeten uitlaten over iemand anders.
Dat is een nogal een aanname als je deze user niet persoonlijk kent.
Het is nogal een aanname dat ik deze user niet persoonlijk ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Ik zeg niet dat je ergens geen kritiek op mag hebben. Maar die kritiek moet niet hypocriet worden.

Natuurlijk is het niet goed dat er bij de bruiloft van dhr. Grapperhaus momenten waren waarop de 1,5 meter niet toegepast werd. Maar laten we vooral niet doen of wij hier (of iemand anders in Nederland) altijd alle regeltjes zo netjes opvolgen. Volle stranden, overspoelde bossen, bruiloften en partijen, supermarktbezoek en ga zo maar door, we doen er allemaal aan mee en soms wordt er een regel vergeten/is deze niet haalbaar. Nou nou, big deal.
Dat is dus niet waar het om gaat. Grapperhaus loopt zelf het hardste te verkondigen dat we moeten handhaven, handhaven, handhaven, en dat iedereen die op 1,40m in een café staat aan de hoogste boom moet worden opgehangen. Dikke boete, strafblad, café dicht want je hebt bloed aan je handen. Geen uitzonderingen, gewoon lik-op-stuk beleid.

Als je dan zelf op een bruiloft het verkeerde voorbeeld geeft of op zijn minst bevestigt dat die 1,5 meter handhaven niet in alle situaties kan, dan gooi je natuurlijk je geloofwaardigheid compleet het raam uit. Tenzij je doet wat je zelf verkondigt, en dus die boete plus het strafblad accepteren (en daarbij dus je functie neerleggen, want een minister van justitie met een strafblad, dat kan niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:43
Sinds wanneer krijg je eens strafblad als je de 1,5m niet aanhoudt?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:40
xzaz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:07:
Sinds wanneer krijg je eens strafblad als je de 1,5m niet aanhoudt?
De boete is een strafbeschikking, dus een straf opgelegd door het OM. Daar krijg je ook een notitie voor.

Maar hier wordt er iets te moeilijk over gedaan. Het zal waarschijnlijk niet leiden tot het niet krijgen van een VOG. Zo absoluut is het allemaal niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 28-08-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:09:
[...]
Maar hier wordt er iets te moeilijk over gedaan. Het zal waarschijnlijk niet leiden tot het niet krijgen van een VOG. Zo absoluut is het allemaal niet.
Als je minister van justitie bent (of wil worden) is het natuurlijk wel wat lastiger, dan moet je juist vanwege de voorbeeldfunctie van onbesproken gedrag zijn en blijven. Je krijgt dan ook niet voor niets een antecedentenonderzoek.

Elke aantekening op een strafblad hoort daar dus niet bij, hoe knullig de oorzaak ook kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:40
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

Als je minister van justitie bent (of wil worden) is het natuurlijk wel wat lastiger, dan moet je juist vanwege de voorbeeldfunctie van onbesproken gedrag zijn en blijven. Je krijgt dan ook niet voor niets een antecedentenonderzoek.

Elke aantekening op een strafblad hoort daar dus niet bij, hoe knullig de oorzaak ook kan zijn.
Ja, voor hem is het lullig ja. Hij moet wmb ook aftreden hoor. Goede voorbeeld geven, klaar. Maar ik vraag me trouwens wel af hoe erg die afstand eigenlijk was. Want met een telelens willen dingen nog wel vertekeken. Maar dat hij hand in eigen boezem steekt, suggereert wel dat ie niet helemaal goed b ezig was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Adlermann schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:09:
[...]

De boete is een strafbeschikking, dus een straf opgelegd door het OM. Daar krijg je ook een notitie voor.

Zelfs dat niet, bij een VOG wordt gekeken naar zaken die met de functie waarvoor wordt gechecked te maken hebben. En maar 4 jaar terug.

https://www.gooieneemland...n-blijkt-niet-zo-moeilijk

https://www.vog-aanvraag....en-ondanks-een-strafblad/

Het wordt door de tegenstanders enorm opgeblazen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philpend
  • Laatst online: 11:50
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Grapperhaus loopt zelf het hardste te verkondigen dat we moeten handhaven, handhaven, handhaven, en dat iedereen die op 1,40m in een café staat aan de hoogste boom moet worden opgehangen. Dikke boete, strafblad, café dicht want je hebt bloed aan je handen. Geen uitzonderingen, gewoon lik-op-stuk beleid.
Heb je hier een bron van? Volgens mij ben je gigantisch aan het overdrijven en is dit gewoon feitelijk niet waar.

Dat we moeten handhaven zal hij ongetwijfeld roepen, maar dat we iemand moeten ophangen aan de hoogste boom lijkt mij zonder nader bewijs flauwekul, net zoals de rest van je beweringen.

De manier waarop de discussie over de maatregelen steeds verder gepolariseerd wordt (niet alleen door jou overigens) is wat mij betreft een groter probleem aan het worden dan de maatregelen zelf.

[ Voor 25% gewijzigd door Philpend op 28-08-2020 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Dat is dus niet waar het om gaat. Grapperhaus loopt zelf het hardste te verkondigen dat we moeten handhaven, handhaven, handhaven, en dat iedereen die op 1,40m in een café staat aan de hoogste boom moet worden opgehangen. Dikke boete, strafblad, café dicht want je hebt bloed aan je handen. Geen uitzonderingen, gewoon lik-op-stuk beleid.

Als je dan zelf op een bruiloft het verkeerde voorbeeld geeft of op zijn minst bevestigt dat die 1,5 meter handhaven niet in alle situaties kan, dan gooi je natuurlijk je geloofwaardigheid compleet het raam uit. Tenzij je doet wat je zelf verkondigt, en dus die boete plus het strafblad accepteren (en daarbij dus je functie neerleggen, want een minister van justitie met een strafblad, dat kan niet.)
Het duurde lang voor je reageerde, je zit al maanden in dit topic te klagen. Maar hoeveel boetes zijn er nu daadwerkelijk uitgedeeld, hoeveel strafbladen zijn er en hoeveel mensen ken je persoonlijk die hiermee te maken hebben?

Overdrijven is ook een vak. Maar daar wil ik dan wel in meedoen. Als we deze lijn, die jij bedacht hebt, volgen. Dan kan iedereen in Nederland vast gaan sparen. Dat worden 17 miljoen boetes per dag die uitgeschreven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Maar daar wil ik dan wel in meedoen. Als we deze lijn, die jij bedacht hebt, volgen. Dan kan iedereen in Nederland vast gaan sparen. Dat worden 17 miljoen boetes per dag die uitgeschreven worden.
Hoeven we ons tenminste niet meer druk te maken over het begrotingstekort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:32
[...]

Waarom moet er een boete plus strafblad geaccepteerd worden op basis van een foto? Als je dan toch zo graag gelijke monniken gelijke kappen wenst te zien dan ben je er uiteraard ook mee akkoord dat we op basis van alle foto's en filmpjes van een ieder in dit land die beschikbaar zijn gaan uitzoeken wie daar op staan en iedereen achteraf alsnog gaan beboeten en voorzien van een strafblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Waarom moet er een boete plus strafblad geaccepteerd worden op basis van een foto? Als je dan toch zo graag gelijke monniken gelijke kappen wenst te zien dan ben je er uiteraard ook mee akkoord dat we op basis van alle foto's en filmpjes van een ieder in dit land die beschikbaar zijn gaan uitzoeken wie daar op staan en iedereen achteraf alsnog gaan beboeten en voorzien van een strafblad?
Als het om normale burgers gaat geef ik je gelijk.

Maar dit gaat om een minister van Justitie, die mag gewoon nooit en te nimmer iets fout doen. Die hoort het goede voorbeeld te geven en dus van onbesproken gedrag te blijven. Dan sta je gewoon onder een vergrootglas.

Die krijgt bij een foto dus níet het voordeel van de twijfel, tenzij hij zijn functie daarvoor neerlegt (en dus weer dezelfde rechten krijgt als alle andere burgers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Maar dit gaat om een minister van Justitie, die mag gewoon nooit en te nimmer iets fout doen.
Voor de wet zijn alle burgers gelijk, dat is de basis van ons rechtssysteem en persoonlijk wil ik dat graag zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
IJzerlijm schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:24:
Als jij deze foto genoeg bewijs vindt om Grapperhaus een boete te geven dan moet je alle foto's en camerabeelden van groepjes mensen als voldoende bewijs daarvoor accepteren.
Hij zal niet de eerste zijn die door eigen geleverd bewijs een straf krijgt. Nou ja, de paparazzi in dit geval. Neem het voorbeeld van Sofiane Boussaadia - beter bekend onder zijn artiestennaam Boef - wie een filmpje op YouTube plaatste waarin hij met 300 km/h over de snelweg bij Tilburg reed. Op basis van het filmpje op zijn eigen YouTube kanaal heeft hij een rijontzegging gekregen van een jaar en een boete van 6500. Een knullig filmpje met een telefoon gemaakt tijdens het rijden was hier ook voldoende. Ook in hoger beroep hield dit stand.
Philpend schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:15:
Heb je hier een bron van? Volgens mij ben je gigantisch aan het overdrijven en is dit gewoon feitelijk niet waar.
In een eerdere persconferentie was iedereen die de regels overtrad een aso. Genoeg filmpjes nog dat hij dergelijke uitspraken doet.
Drardollan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:27:
Maar hoeveel boetes zijn er nu daadwerkelijk uitgedeeld
In juli stond de teller op 15.530 volgens de cijfers van het OM. Nu is het OM nog bezig met het verwerken van eventuele protesten tegen de strafbeschikkingen, maar dat zijn theoretisch 15.530 zware jongens erbij.

Daarnaast heeft het OM nog een kleine 300 corona gerelateerde misdrijven welke voor de rechter moeten komen. Denk aan coronaspuugers en dat soort volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Philpend schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:45:
[...]

Voor de wet zijn alle burgers gelijk, dat is de basis van ons rechtssysteem en persoonlijk wil ik dat graag zo houden.
Juridisch wel, maar als je een bepaalde functie accepteert, dan mogen er best consequenties zitten aan bepaald (vermeend) gedrag.

Net zoals een politieagent niet gepakt moet worden met verkeersovertredingen, of een medewerker van een kinderdagverblijf ontslagen kan worden zelfs bij een verdenking van misbruik.

Dan hoeft er nog niemand veroordeeld te worden, maar je baan behouden is geen recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

[...]

Niets menselijks is ons Koningshuis of ministers vreemd. Ook zij maken fouten. En hebben daar, terecht, excuses voor aangeboden.

Het is een ander verhaal als dhr. Grapperhaus zijn hele bruiloft zo ingericht had dat de 1,5 meter niet in acht werd genomen.
Ik denk dat het hem vooral in zit dat vrijwel niemand in Nederland er echt op hamert. De meesten hebben het idee '1,5m als het kan, graag, als het niet altijd lukt jammer dan'.

Maar Grapperhaus is heel stellig hier in, en is zelf degene die er de sociale doodzonde op drukt dat als je je niet aan de 1,5m houdt je verkettert zou moeten worden. Moord en doodslag is het, als je je er niet aan houdt. Dat maakt het hypocriet, dan zou je zelf je bruiloft moeten uitstellen of zeer beperkt moeten houden qua gasten en geen feest geven.

Nee, van een minister die zelf graag wil dat iedereen er zich aan houdt kan je niet met dit risico in gedachten nog een bruiloftsfeest organiseren.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
Nox schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:52:
[...]
Nee, van een minister die zelf graag wil dat iedereen er zich aan houdt kan je niet met dit risico in gedachten nog een bruiloftsfeest organiseren.
Het bruiloftsfeest zelf is ook met een jaar uitgesteld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Hij zal niet de eerste zijn die door eigen geleverd bewijs een straf krijgt. Nou ja, de paparazzi in dit geval. Neem het voorbeeld van Sofiane Boussaadia - beter bekend onder zijn artiestennaam Boef - wie een filmpje op YouTube plaatste waarin hij met 300 km/h over de snelweg bij Tilburg reed. Op basis van het filmpje op zijn eigen YouTube kanaal heeft hij een rijontzegging gekregen van een jaar en een boete van 6500. Een knullig filmpje met een telefoon gemaakt tijdens het rijden was hier ook voldoende. Ook in hoger beroep hield dit stand.
Maar dat was bewijs van de exacte maat van de overtreding, niet een foto met een telelens van Boef in een schijnbaar snel rijdende auto. Appels en peren.

Ik kan ook nergens een precedent vinden van mensen die op een bruiloft in de open lucht zijn beboet voor te weinig afstand houden. In Maart is er zeker een bruiloft met 150+ mensen in een zaaltje door de politie beeindigd. Maar verder kan ik niks vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door IJzerlijm op 28-08-2020 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-10 23:58
Nou de mondkapjesplicht in Amsterdam en Rotterdam is ook gestopt.

https://www.parool.nl/ams...upday&utm_medium=referral

Zou mij benieuwen wat dat doet met de boetes die zijn uitgeschreven.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Maar dit gaat om een minister van Justitie, die mag gewoon nooit en te nimmer iets fout doen. Die hoort het goede voorbeeld te geven en dus van onbesproken gedrag te blijven. Dan sta je gewoon onder een vergrootglas.

Die krijgt bij een foto dus níet het voordeel van de twijfel, tenzij hij zijn functie daarvoor neerlegt (en dus weer dezelfde rechten krijgt als alle andere burgers).
Ik ben heel erg blij dat ik niet in een land leef waar het daadwerkelijk zo werkt. Dat is vele malen enger dan boa's met een slechte dag of humeur die even achter de voordeur komen kijken en/of je een strafblad aansmeren.
Excuses zijn wat mij betreft voldoende, als daar in Den Haag anders over gedacht en hij alsnog vertrekt of moet vertrekken heb ik daar ook vrede mee maar zou het wel dieptriest vinden.
Wat mij betreft is dit een blunder maar om daar z'n functie voor neer te (moeten) leggen is wat mij betreft zwaar overdreven.
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Juridisch wel, maar als je een bepaalde functie accepteert, dan mogen er best consequenties zitten aan bepaald (vermeend) gedrag.
Dat vermeend is heel erg eng.
Net zoals een politieagent niet gepakt moet worden met verkeersovertredingen, of een medewerker van een kinderdagverblijf ontslagen kan worden zelfs bij een verdenking van misbruik.
Je verwachtingen zijn wat mij betreft onmenselijk en niet van deze wereld. Ik snap wat je wilt zeggen en kan het tot op zekere hoogte eens zijn met de achterliggende gedachte maar dan wel op de voorwaarde dat het niet zo zwart/wit is en dat er ook ruimte is om het per geval te bekijken.

Zal m'n zwager overigens waarschuwen dat hij moet opletten in het verkeer als hij z'n baan wil behouden :p

@CMD-Snake
Boef is ook een N=1 kwestie of N=3 als je de motorrijders erbij pakt waar men nu naar op zoek is maar dat is wel een beetje flauw als reactie op een opmerking over ALLE foto's en camerabeelden.
Dus al die beelden die we in de media hebben kunnen zien van pasen, hemelvaartsdag en welk mooi weekend dan ook maar gaan analyseren en iedereen die daar in overtreding is alsnog een boete sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Pukson schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:08:

Maar dat kan toch helemaal niet? Volgens alle complotdenkers worden we gemuilkorfd en gaan we nóóit meer terug naar het 'oude normaal'?

Vast een hoax dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Ik ben heel erg blij dat ik niet in een land leef waar het daadwerkelijk zo werkt. Dat is vele malen enger dan boa's met een slechte dag of humeur die even achter de voordeur komen kijken en/of je een strafblad aansmeren.
Nee, want het staat je nog altijd vrij om een andere baan te kiezen waarin je die voorbeeldfunctie niet hebt.

Maar goed, die zelfde opvatting heb ik over sporters en bekende Nederlanders, als je over de schreef gaat is het dikke pech, dan ben je je baantje op dat grote voetstuk gewoon kwijt. Dan ga je maar gewoon de IT in of ander werk doen wat 17 miljoen Nederlanders ook doen, dan heb je dat risico niet. En dat is precies het omgekeerde van hoe het nu gaat, omdat ze een 'beroemde' status hebben komen ze met veel meer weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 28-08-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
CMD-Snake schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:46:

In een eerdere persconferentie was iedereen die de regels overtrad een aso. Genoeg filmpjes nog dat hij dergelijke uitspraken doet.
Iemand die structureel de regels overtreed een aso noemen is heel wat anders dan stellen dat een overtreder aan de hoogste boom moet worden opgeknoopt. Dat heeft hij volgens mij niet gezegd tenzij je het bewijs daarvoor kunt leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Philpend schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

Iemand die structureel de regels overtreed een aso noemen is heel wat anders dan stellen dat een overtreder aan de hoogste boom moet worden opgeknoopt.
Grapperhaus was toch één van de personen die voor een strafblad was ook in de nieuwe noodwet? Dat beschouw ik als 'aan de hoogste boom opknopen'.

Nou mag ie dus mooi bij zichzelf beginnen. Als ie zelf beweert dat het allemaal wel los loopt, dan mag de boete dus ook omlaag en het strafblad er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoop dat we gelijk van dat gezeur af zijn dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

Maar dat kan toch helemaal niet? Volgens alle complotdenkers worden we gemuilkorfd en gaan we nóóit meer terug naar het 'oude normaal'?

Vast een hoax dit bericht.
Ik vind je manier van discussieren vandaag een beetje vervelend. Jammer, want eerdere bijdrages van je kon ik wel waarderen. naast op de man spelen wat je eerder vanmorgen deed ga je nu mensen die anders denken gelijk in het hokje van complotdenkers duwen? Onnodig.

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 28-08-2020 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:19:
[...]

Grapperhaus was toch één van de personen die voor een strafblad was ook in de nieuwe noodwet? Dat beschouw ik als 'aan de hoogste boom opknopen'.

Nou mag ie dus mooi bij zichzelf beginnen. Als ie zelf beweert dat het allemaal wel los loopt, dan mag de boete dus ook omlaag en het strafblad er uit.
Je lult er weer aardig omheen, maar ik ga er van uit dat ik de conclusie kan trekken dat je geen onderbouwing kunt geven van je beweringen en dat je dus inderdaad behoorlijk aan het overdrijven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ik denk dat die via de rechter nog altijd betwist moeten worden. Hooguit als de maatregel door een rechter ongeldig verklaard werd dat de boetes ook daarmee vervielen.

Kennelijk vervalt de plicht pas echt op 31 augustus en niet per direct. Nou ja, die paar dagen zullen de handhavers ook weinig trek er meer in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Philpend schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:21:
Je lult er weer aardig omheen, maar ik ga er van uit dat ik de conclusie kan trekken dat je geen onderbouwing kunt geven van je beweringen en dat je dus inderdaad behoorlijk aan het overdrijven was.
Je hoeft enkel de persconferenties met Grapperhaus te bekijken om te zien dat hij ferme taal gebruikt. Hij was niet zachtzinnig en ook in de spoedwet moest expliciet het strafblad behouden worden voor de coronaboetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Offtopic : En Jezus kwam met zijn gevolg bij een openbare steniging, en sprak de menigte toe "Wie zonder zonde is, smijte de eerste steen". Waarop hij vervolgde "Moeder, leg die steen neer, ik probeerde hier een punt te maken." ;)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
CMD-Snake schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Je hoeft enkel de persconferenties met Grapperhaus te bekijken om te zien dat hij ferme taal gebruikt. Hij was niet zachtzinnig en ook in de spoedwet moest expliciet het strafblad behouden worden voor de coronaboetes.
Ferme taal gebruiken is heel iets anders dan roepen dat iemand aan de hoogste boom moet worden opgeknoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

Nee, want het staat je nog altijd vrij om een andere baan te kiezen waarin je die voorbeeldfunctie niet hebt.

Maar goed, die zelfde opvatting heb ik over sporters en bekende Nederlanders, als je over de schreef gaat is het dikke pech, dan ben je je baantje op dat grote voetstuk gewoon kwijt. Dan ga je maar gewoon de IT in of ander werk doen wat 17 miljoen Nederlanders ook doen, dan heb je dat risico niet. En dat is precies het omgekeerde van hoe het nu gaat, omdat ze een 'beroemde' status hebben komen ze met veel meer weg.
Het is en blijft apart. Aan de ene kant lijk je een groot tegenstander te zijn van willekeur en voorstander van duidelijkheid en gelijkheid maar met hetzelfde gemak kom je met vage begrippen als sporters en bekende Nederlander die dan ineens andere, lees mindere, rechten zouden hebben.
Wanneer ben je dan een bekende sporter/Nederlander die zich anders/beter zou moeten gedragen? Als 5 miljoen mensen je kennen, 10 miljoen? Moet daar een soort lijst van komen waar je aan kunt toetsen?
Het lijkt in ieder geval verdacht veel op een vorm van jaloezie hoe je je nu aan het uiten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 11-10 23:40
Philpend schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:15:
[...]

Dat we moeten handhaven zal hij ongetwijfeld roepen, maar dat we iemand moeten ophangen aan de hoogste boom lijkt mij zonder nader bewijs flauwekul, net zoals de rest van je beweringen.

De manier waarop de discussie over de maatregelen steeds verder gepolariseerd wordt (niet alleen door jou overigens) is wat mij betreft een groter probleem aan het worden dan de maatregelen zelf.
https://www.geenstijl.nl/...g-bij-we-are-here-huizen/

Citaat:
Elk half uur loopt op straat politie & handhaving, in uniform maar ook als burger. Soms heel erg autoritair, onaanspreekbaar en naar mijn mening heel Powerful & Macht gedrag. Vanavond ook al 10 keer langs gelopen en alles was goed.

Een half uur geleden liepen ze met z’n vieren langs en constateerden dat iedereen op het terras zich hield aan de opgelegde regels maar in een hoek van het terras stonden 2 tafels volgens hun te dicht bij elkaar. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat de gasten achter onze rug net te dicht bij elkaar misschien waren gaan zitten met de stoelen, ik heb de gasten direct aangesproken en de gasten namen het serieus en gingen zich aanpassen zonder problemen. Maar toch vond handhaving dat ze ons een officiële waarschuwing moesten geven met als gevolg; de 2e waarschuwing betekent DICHT!
Draait met twee keer zo veel personeel om alles volgens de regels te doen. Krijgt elk half uur controle, zowel anoniem als in uniform, je let een moment niet op en je bent de sjaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Philpend schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

Ferme taal gebruiken is heel iets anders dan roepen dat iemand aan de hoogste boom moet worden opgeknoopt.
Anders gezegd, Grapperhaus wilde een strafblad bij overtreding. Een minister van justitie met een strafblad, kan dat? Volgens mij niet. Dus beter worden 'excuses' van andere overtreders dan ook gezien als voldoende boetedoening.

Het is gewoon zeer hypocriet als je tegen de ene overtreder zegt: Mag niet, dit is 390 euro boete en je krijgt een strafblad. En vervolgens bewust het risico opzoeken door een trouwerij te organiseren en zelf de regel overtreden. Neem dan gewoon de straf die erbij hoort in plaats van jezelf in privétijd boven de wet te verheffen. Gelijke monnikken en kappen enzo.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nox schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

Anders gezegd, Grapperhaus wilde een strafblad bij overtreding. Een minister van justitie met een strafblad, kan dat? Volgens mij niet. Dus beter worden 'excuses' van andere overtreders dan ook gezien als voldoende boetedoening.

Het is gewoon zeer hypocriet als je tegen de ene overtreder zegt: Mag niet, dit is 390 euro boete en je krijgt een strafblad. En vervolgens bewust het risico opzoeken door een trouwerij te organiseren en zelf de regel overtreden. Neem dan gewoon de straf die erbij hoort in plaats van jezelf in privétijd boven de wet te verheffen. Gelijke monnikken en kappen enzo.
Wilde de minister een strafblad bij overtreding? Of is dit een automatisch gevolg van het feit dat het een strafbeschikking van een bepaald bedrag is?

Ben het er uiteraard wel mee eens dat hij een voorbeeldfunctie heeft, en dus -wellicht symbolisch- de boete zou kunnen pakken. VOG is vziw niet beperkend in de kieswet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Wilde de minister een strafblad bij overtreding? Of is dit een automatisch gevolg van het feit dat het een strafbeschikking van een bepaald bedrag is?
Blijkbaar was Grapperhaus één van de ministers die in de laatste persconferentie nog heeft benadrukt, dat het strafblad een blijvertje gaat zijn in de noodwet. Want in de noodwet hadden ze daar prima een andere consequentie aan kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

Call me stupid, maar ik vind dit dus echt een geniaal idee:
https://nl.hardware.info/...sch-filterend-hepa-masker
Een mondkapje als wearable :)

Je kunt makkelijk je uitjes doen met dit mondkapje zonder groot ongemak (ok, je kunt je partner geen kus geven in de winkel)...Kortom: geen excuus meer om het niet te dragen omdat je het niet mooi vindt ;)
Geen ongemak meer over benauwdheid, altijd hepa-gefilterde lucht en geen weerstand met inademen.

Ik weet een beetje hoe dat voelt want ik slaap met een luchtdrukmasker en ik vind het erg fijn om flinke teugen lucht binnen te krijgen zonder weerstand te voelen (tenzij ik verkouden ben natuurlijk).
Dus als dit echt grootschalig te koop zou zijn, voor een acceptabele prijs (<150 euro zou het me wel waard zijn), dan heb ik anderhalf jaar lang normale mondmaskers al eruit en zou ik het definitely kopen.
Ziet stoer uit samen: een telefoon, bluetooth in-ears en dan ook een masker-wearable 8)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MikeyMan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Ben het er uiteraard wel mee eens dat hij een voorbeeldfunctie heeft, en dus -wellicht symbolisch- de boete zou kunnen pakken. VOG is vziw niet beperkend in de kieswet.
Ze hadden hem volgens mij prima als transactievoorstel kunnen neerzetten en een overtreding. De overheid/wetgever heeft besloten dat het een misdrijf is. Dus dit had prima zonder strafblad gekunt. Dus Grapperhaus kan met zijn voorbeeldfunctie gewoon de straf accepteren en dat daarbij een strafblad hoort is zijn eigen fout. Dat hij dientengevolge moet aftreden had hij kunnen weten.

Daarentegen zou de minister (en de koning, maarja die is toch onschendbaar) prima een precedent kunnen scheppen op deze manier dat als je iets leuks doet dat die anderhalve meter dan niet heel nauwkeurig nageleefd hoeft te worden want 'in deze regio is het niet heel erg, het is een besloten bijeenkomst, enz.'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:20:
[...]

Ik vind je manier van discussieren vandaag een beetje vervelend. Jammer, want eerdere bijdrages van je kon ik wel waarderen. naast op de man spelen wat je eerder vanmorgen deed ga je nu mensen die anders denken gelijk in het hokje van complotdenkers duwen? Onnodig.
Zullen we het modereren aan de mods overlaten? Los van dat je mij altijd mag aanspreken via een DM, dat hoef je niet in het topic te doen. Dat vervuilt enkel het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 18:56
Zo, mondkapjes plicht over 3 dagen voorbij. Die jankende winkeliers die die plicht eisten houden zich vanaf nu vast ook weer koest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het Parool blikt terug op de mondkapjesplicht in Amsterdam.
Nox schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:53:
Daarentegen zou de minister (en de koning, maarja die is toch onschendbaar) prima een precedent kunnen scheppen op deze manier dat als je iets leuks doet dat die anderhalve meter dan niet heel nauwkeurig nageleefd hoeft te worden want 'in deze regio is het niet heel erg, het is een besloten bijeenkomst, enz.'.
De foto van de koning trok ik persoonlijk niet zo zwaar aan. Het is onhandig, maar hij was ook in het buitenland. Daar kunnen ook andere regels gelden. Wij hebben anderhalve meter, maar er zijn ook landen met een meter of twee meter of niets. Je kan dus niet de Nederlandse regels in het buitenland naleven en daar dan ook goed zitten ermee.

Grapperhaus breekt de regels in eigen land.
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:17:
Blijkbaar was Grapperhaus één van de ministers die in de laatste persconferentie nog heeft benadrukt, dat het strafblad een blijvertje gaat zijn in de noodwet. Want in de noodwet hadden ze daar prima een andere consequentie aan kunnen hangen.
Het vasthouden aan het strafblad is nog een van de grote punten van kritiek op de noodwet. De Raad van State, de Tweede Kamer, de Orde van Advocaten en de Raad voor de Rechtspraak zijn erop tegen. Het wordt als niet proportioneel gezien door deze partijen. Grapperhaus en De Jonge verdedigen juist deze keuze om toch een strafblad te geven aan overtreders. Ze hadden ook prima een soort Mulder-achtige oplossing kunnen zoeken. Die 390 euro is al voldoende om iemands dag te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

CMD-Snake schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:01:
Het Parool blikt terug op de mondkapjesplicht in Amsterdam.

[...]

De foto van de koning trok ik persoonlijk niet zo zwaar aan. Het is onhandig, maar hij was ook in het buitenland. Daar kunnen ook andere regels gelden. Wij hebben anderhalve meter, maar er zijn ook landen met een meter of twee meter of niets. Je kan dus niet de Nederlandse regels in het buitenland naleven en daar dan ook goed zitten ermee.

Grapperhaus breekt de regels in eigen land.
Zeker, ik til daar ook niet zo zwaar aan (maar ook hij heeft een voorbeeldfunctie en erkent dat hij fout zat).

Ik zit nog wat meer artikelen te lezen terwijl ik op een upgrade wacht, maar volgens Grapperhaus:
"Als iemand een keer een regel heeft overtreden, heb ik steeds gezegd dat de rechter moet toetsen wat er aan de hand is en of een boete terecht is opgelegd."

Moeten nu álle (corona)boetes opeens langs de rechter? Die lui zijn al zwaar onderbezet volgens mij en kunnen dit er helemaal niet bij hebben. Volgens mij heeft Ferd er zelf niet zo heel veel zin meer in en doet hij maar wat lijkt wel - en er is daar imho ook ruimte voor gezien de kpi's die best oké zijn. Maar wees daar dan wel open over.
[...]

Het vasthouden aan het strafblad is nog een van de grote punten van kritiek op de noodwet. De Raad van State, de Tweede Kamer, de Orde van Advocaten en de Raad voor de Rechtspraak zijn erop tegen. Het wordt als niet proportioneel gezien door deze partijen. Grapperhaus en De Jonge verdedigen juist deze keuze om toch een strafblad te geven aan overtreders. Ze hadden ook prima een soort Mulder-achtige oplossing kunnen zoeken. Die 390 euro is al voldoende om iemands dag te verpesten.
Deathchant schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:17:

Je kunt makkelijk je uitjes doen met dit mondkapje zonder groot ongemak (ok, je kunt je partner geen kus geven in de winkel)...Kortom: geen excuus meer om het niet te dragen omdat je het niet mooi vindt ;)
Geen ongemak meer over benauwdheid, altijd hepa-gefilterde lucht en geen weerstand met inademen.

Ik weet een beetje hoe dat voelt want ik slaap met een luchtdrukmasker en ik vind het erg fijn om flinke teugen lucht binnen te krijgen zonder weerstand te voelen (tenzij ik verkouden ben natuurlijk).
Dus als dit echt grootschalig te koop zou zijn, voor een acceptabele prijs (<150 euro zou het me wel waard zijn), dan heb ik anderhalf jaar lang normale mondmaskers al eruit en zou ik het definitely kopen.
Ziet stoer uit samen: een telefoon, bluetooth in-ears en dan ook een masker-wearable 8)
Ik heb zat andere excuses om er geen te dragen. 150 euro in m'n zak houden is er eentje van. En smaak valt over te twisten, dus nee.

[ Voor 23% gewijzigd door Nox op 28-08-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 11-10 23:40
Het moet gewoon een beetje pragmatischer worden. Als je op een verlaten markt 13 jarige meisjes gaat lopen bekeuren of verkopers vragen hun mondkapje op te doen als er niemand loopt ga je de draagkracht voor je beleid echt niet vergroten.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Nox schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:09:
Ik zit nog wat meer artikelen te lezen terwijl ik op een upgrade wacht, maar volgens Grapperhaus:
"Als iemand een keer een regel heeft overtreden, heb ik steeds gezegd dat de rechter moet toetsen wat er aan de hand is en of een boete terecht is opgelegd."

Moeten nu álle (corona)boetes opeens langs de rechter? Die lui zijn al zwaar onderbezet volgens mij en kunnen dit er helemaal niet bij hebben. Volgens mij heeft Ferd er zelf niet zo heel veel zin meer in en doet hij maar wat lijkt wel - en er is daar imho ook ruimte voor gezien de kpi's die best oké zijn. Maar wees daar dan wel open over.
Of je een boete krijgt is niet aan de rechter. De handhaver die de overtreding vaststelt schrijft er simpelweg eentje. De rechter komt pas erbij als je het niet eens bent met de boete en die aanvecht. Als je dit niet doet gaat de rechter niet zich over de zaak buigen, die heeft wel meer te doen.

Grapperhaus wil misschien in beroep gaan tegen zijn eventuele boete, maar dat is ook wat dubbel omdat hij zich al een keer liet ontvallen dat hij liever niet zag dat mensen tegen de boete in beroep gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jip_86 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:19:
Het moet gewoon een beetje pragmatischer worden. Als je op een verlaten markt 13 jarige meisjes gaat lopen bekeuren of verkopers vragen hun mondkapje op te doen als er niemand loopt ga je de draagkracht voor je beleid echt niet vergroten.
bron
Maar dat is ook juist hoe het nu zijn doel voorbij schiet (vergelijk het met de Belgische mondkapjesboete van iemand die op een verlaten dijk loopt). Handhaven moet geen principekwestie gaan worden, want dan help je inderdaad het draagvlak om zeep en gaan mensen juist de grenzen opzoeken om maar nét geen boete te krijgen.

Denk aan in de trein zitten met een enorme bak popcorn voor je neus, zodat je de hele rit geen mondkapje op hoeft 'want je bent aan het eten'. Tuurlijk is dat zo als je alles superletterlijk opvat, maar een beetje verstandig persoon prikt daar zo doorheen.

Maar als je als handhaving zo kinderachtig letterlijk gaat zitten doen, dan kun je die tegenreactie wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:20:
[...]
Grapperhaus wil misschien in beroep gaan tegen zijn eventuele boete, maar dat is ook wat dubbel omdat hij zich al een keer liet ontvallen dat hij liever niet zag dat mensen tegen de boete in beroep gingen.
Met andere woorden: Tegen elke coronaboete zo veel mogelijk bezwaar maken, ook ais die 100% terecht is. Als dan het rechtssysteem verstopt dan heeft Grapperhaus dat zelf veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Ik neem aan dat dit ding gewoon verwisselbare HEPA-filters gebruikt en die zullen wel prijzig zijn als ik zie wat een HEPA-filter voor de stofzuiger al moet kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online

Ja, dit zou voor mij ook perfect zijn. De bestaande mondkapjes geven me een angstig gevoel omdat ik als kind herhaaldelijk bijna gestikt ben en door een stoommachine moest ademen. Is met name door het terug ademen van de vochtige lucht.

Ik heb zelf ook een CPAP masker om te slapen en daar heb ik ook totaal geen last van. Wel kan ik de bevochtiger ervan niet gebruiken want ik word badend in het zweet wakker met een nachtmerrie door bovenstaande probleem (die bevochtiger wordt langzaam warm dus het lijkt bij het in slaap vallen niet zo erg).

Maar inderdaad, zo'n electrisch kapje zal ik zeker gebruiken als die nu eindelijk eens beschikbaar komen. Ik had al veel eerder op zoiets gehoopt. Heb ook zelf geprobeerd om iets te maken maar het is lastig om fans te vinden met voldoende druk om door een serieus filter te komen. Ik heb ook dergelijke maskers uit China besteld maar die hadden allemaal ongefilterde uitlaatventielen dus daar heb je voor Corona helemaal niks aan.

Ik heb zelfs een tweedehands CPAP besteld om via buisjes naar mijn masker te leiden, maar het probleem is dat dunne slangetjes niet goed werken en met dikke krijg je teveel het 'stormtrooper' effect :) Ik doe dit vooral omdat werk wil dat we weer terug komen maar wel met die maskertjes en de hele dag zo'n ding lukt me gewoon niet. Met de FFP2's kan ik nog het langste vooruit omdat die van binnen meer ruimte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
Er is een studie verschenen over het belang van mondmaskers. Op zich kon er geen echte studie worden uitgevoerd op mensen, dus heeft men een studie op dieren uitgevoerd, en is men gaan kijken naar grote uitbraken, en hoe men daar omging met mondmaskers.
Conclusie : een niet-medisch mondmasker beschermt jezelf niet afdoende om geen besmetting op te lopen. Wel stelt men vast dat mensen die een mondmasker droegen toen men besmet werd, geen tot milde symptomen van COVID vertoonde. Men vermoedt dat dit te maken heeft omdat men minder viruspartikels binnen krijgt.
https://link.springer.com/article/10.1007/s11606-020-06067-8

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

Ik neem aan dat dit ding gewoon verwisselbare HEPA-filters gebruikt en die zullen wel prijzig zijn als ik zie wat een HEPA-filter voor de stofzuiger al moet kosten.
De filters zullen niet zo'n probleem zijn denk ik. Die zijn zelf wel te maken met wat filtermateriaal van een masker en een 3D printer. Laten we wel wezen: Je concurreert hier met zelf genaaide katoenen maskertjes :') Gebruik goed filter materiaal en je bent altijd beter dan dat.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 28-08-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Arator schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:45:

Conclusie : een niet-medisch mondmasker beschermt jezelf niet afdoende om geen besmetting op te lopen.
Niks nieuws. Dat wist iedereen al.
Wel stelt men vast dat mensen die een mondmasker droegen toen men besmet werd, geen tot milde symptomen van COVID vertoonde. Men vermoedt dat dit te maken heeft omdat men minder viruspartikels binnen krijgt.
https://link.springer.com/article/10.1007/s11606-020-06067-8
Dat is wel interessant. De vraag was/is steeds of maskers uberhaupt enig effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
jip_86 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:19:
bron
De opzet was al vrij snel kansloos. Drie weken aan mondkapjesplicht en geen handhaving. Het aanspreken gebeurde ook geeneens, dat werd voornamelijk nog aan de gastheren en gastvrouwen overgelaten die mondkapjes stonden uit te delen. Die gingen dat ook niet doen, nogal logisch.

In de laatste week volgt er ineens een eindsprintje qua handhaving, maar dat gaat ook halfbakken. Op de Albert Cuyp stopt men omdat de sfeer te grimmig werd. In het centrum is alleen op zondag serieus een poging gedaan, maar dat was het.

Rotterdam deed het overigens niet veel beter, maar daar deed men geeneens moeite in de eindsprint van de handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Arator schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:45:
Wel stelt men vast dat mensen die een mondmasker droegen toen men besmet werd, geen tot milde symptomen van COVID vertoonde. Men vermoedt dat dit te maken heeft omdat men minder viruspartikels binnen krijgt.
Met andere woorden, landelijk maskers verplichten, die anderhalve meter pleite, en weer feestjes organiseren. Dat een paar maanden vol houden, hallo groepsimmuniteit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:53:
[...]

Zullen we het modereren aan de mods overlaten? Los van dat je mij altijd mag aanspreken via een DM, dat hoef je niet in het topic te doen. Dat vervuilt enkel het topic.
Heb een TR gezet ja. Blijft de vraag over waarom je het nodig vind om op cynische wijze iemand die een andere mening heeft direct in het complottheorie-hoekje te drukken. Dat is geen basis voor een goede en open discussie lijkt me. Dat kan je op z'n minst met me eens zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 28-08-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:51:
[...]

Allang gedaan. Blijft de vraag over waarom je het nodig vind om op cynische wijze iemand die een andere mening heeft direct in het complottheorie-hoekje te drukken. Dat is geen basis voor een goede en open discussie lijkt me.
Ik heb geen idee wat je allang gedaan hebt, in vind geen DM terug van je in ieder geval?

Ik heb nergens op cynische wijze iemand met een andere mening in een het complottheorie-hoekje gedrukt.
Ik heb wel op cynische wijze geprobeerd duidelijk te maken dat ik het niet eens ben met de complotdenkers die er alles aan doen om ons wijs te maken dat we gemuilkorfd worden en 'het nieuwe normaal' voor altijd zou blijven bestaan.

Maar nogmaals, als je het ergens niet met mij eens bent dan staat mijn DM altijd open voor eenieder.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 28-08-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:51:
[...]

Met andere woorden, landelijk maskers verplichten, die anderhalve meter pleite, en weer feestjes organiseren
Op hoeveel feestjes zouden er maskers gedragen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

De opzet was al vrij snel kansloos. Drie weken aan mondkapjesplicht en geen handhaving. Het aanspreken gebeurde ook geeneens, dat werd voornamelijk nog aan de gastheren en gastvrouwen overgelaten die mondkapjes stonden uit te delen. Die gingen dat ook niet doen, nogal logisch.

In de laatste week volgt er ineens een eindsprintje qua handhaving, maar dat gaat ook halfbakken. Op de Albert Cuyp stopt men omdat de sfeer te grimmig werd. In het centrum is alleen op zondag serieus een poging gedaan, maar dat was het.

Rotterdam deed het overigens niet veel beter, maar daar deed men geeneens moeite in de eindsprint van de handhaving.
Precies, dat noem ik ook geen experiment. 3 weken gewoon niks doen, precies zoals Amsterdam de maanden daarvoor gedaan heeft en dan de laatste week eventjes fanatiek gaan schrijven.
Op die manier kan je nooit met droge ogen beweren dan je een maand geëxperimenteerd hebt en loop je alleen maar sjacherijnige burgers te kweken. Maargoed ik heb zo'n vermoeden dat dat juist het doel was van de gemeente, wilden ze daadwerkelijk de volksgezondheid beschermen (of serieus experimenteren) met een draagplicht dan pak je zoiets wel wat fanatieker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:51:
[...]

Met andere woorden, landelijk maskers verplichten, die anderhalve meter pleite, en weer feestjes organiseren. Dat een paar maanden vol houden, hallo groepsimmuniteit. :+
Ik kan mij wel situaties indenken waarbij een mondkapjesplicht ervoor zou zorgen dat het land nog meer terug zou kunnen naar normaal.

Ik zou het bijvoorbeeld niet vreemd vinden om dit op diverse buiten tribunes bij sporten in te voeren (voetbal, hockey, tennis, e.d.). Dit zou ervoor kunnen zorgen dat er meer bezoekers kunnen komen en er gezongen en gejuicht kan worden. Ook maakt het het langs de lijn staan voor ouders op zaterdag en zondag weer mogelijk.

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken waarbij het een positieve invloed zou kunnen hebben zonder dat we altijd en overal met een mondkapje zouden hoeven te lopen. Zeker in situaties waar je al betrekkelijk veilig bent (buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

CMD-Snake schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:20:
[...]

Of je een boete krijgt is niet aan de rechter. De handhaver die de overtreding vaststelt schrijft er simpelweg eentje. De rechter komt pas erbij als je het niet eens bent met de boete en die aanvecht. Als je dit niet doet gaat de rechter niet zich over de zaak buigen, die heeft wel meer te doen.

Volgens de uitspraak van Grapperhaus is het wel degelijk aan de rechter, zie mijn quote. Bron: https://nos.nl/artikel/23...aregels-bij-huwelijk.html

Er staat toch echt dat hij vindt dat een rechter moet toetsen of het wel/niet terecht is.

Zo kan een handhaver ook handelen, die constateert overtreding wetende dat de rechter er nog eens zich over buigt en schrijft een proces verbaal, of er daadwerkelijk reden was voor het schrijven ervan is aan de rechter, toch? (al vermoed ik dat dit niet het geval is :P)

[ Voor 12% gewijzigd door Nox op 28-08-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
PalingDrone schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

Precies, dat noem ik ook geen experiment. 3 weken gewoon niks doen, precies zoals Amsterdam de maanden daarvoor gedaan heeft en dan de laatste week eventjes fanatiek gaan schrijven.
Op die manier kan je nooit met droge ogen beweren dan je een maand geëxperimenteerd hebt en loop je alleen maar sjacherijnige burgers te kweken. Maargoed ik heb zo'n vermoeden dat dat juist het doel was van de gemeente, wilden ze daadwerkelijk de volksgezondheid beschermen (of serieus experimenteren) met een draagplicht dan pak je zoiets wel wat fanatieker aan.
Het zou ook nog 1 grote farce geweest kunnen zijn om de burgers te laten zien wat de gevolgen zijn van maatregelen aan hun laars lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

downtime schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:01:
[...]

Op hoeveel feestjes zouden er maskers gedragen worden?
Ik denk dat wanneer er gezegd wordt dat maskers verplicht worden op evenementen, en wel de 1,5 meter los wordt gelaten, heel veel.

Hooguit niet de 'feestjes' waarin grote groepen jongeren ladderzat met elkaar lopen te tongen. Maar bijvoorbeeld concerten of braderieën zouden dan prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:11:
[...]

Ik denk dat wanneer er gezegd wordt dat maskers verplicht worden op evenementen, en wel de 1,5 meter los wordt gelaten, heel veel.

Hooguit niet de 'feestjes' waarin grote groepen jongeren ladderzat met elkaar lopen te tongen. Maar bijvoorbeeld concerten of braderieën zouden dan prima kunnen.
Het grote probleem wat dan ontstaat is het feit dat mondkapjes niet jezelf maar anderen beschermen (tenzij FFP2 of beter). Als het andersom was geweest, was dat een stuk prettiger. Prima dat je jezelf niet wilt beschermen tenslotte, eigen keus.

Ik voorzie alweer discussies en heibel bij een concert omdat een klein deel van de bezoekers alsnog weigert een mondkapje op de juiste manier te gebruiken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:07:
[...]

Het zou ook nog 1 grote farce geweest kunnen zijn om de burgers te laten zien wat de gevolgen zijn van maatregelen aan hun laars lappen.
Mwah, daar ben ik het niet mee eens.
Dit "experiment" bewijst voornamelijk dat je je in Amsterdam gewoon nergens aan hoeft te houden tot ze eindelijk eens mokkend en met grote tegenzin beginnen te handhaven. Dat wisten we toch al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

Het grote probleem wat dan ontstaat is het feit dat mondkapjes niet jezelf maar anderen beschermen (tenzij FFP2 of beter)
Ik had het dus over het onderzoek dat aangaf dat (ook een niet-medisch) mondkapje geen besmetting voorkomt, maar er wel voor zorgt dat je geen of mildere symptomen krijgt.

Want dat is wel wat je wil bereiken: Veel besmettingen maar weinig ziektebeeld, want dat is het pad naar groepsimmuniteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
PalingDrone schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:15:
[...]

Mwah, daar ben ik het niet mee eens.
Dit "experiment" bewijst voornamelijk dat je je in Amsterdam gewoon nergens aan hoeft te houden tot ze eindelijk eens mokkend en met grote tegenzin beginnen te handhaven. Dat wisten we toch al?
Het feit dat mevrouw Halsema het geen probleem vond om een grote demonstratie plaats te laten vinden en zelf een duidelijk statement te maken door zo trots als een pauw zonder mondkapje zich in diezelfde demonstratie te mengen zegt al voldoende denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Ik had het dus over het onderzoek dat aangaf dat (ook een niet-medisch) mondkapje geen besmetting voorkomt, maar er wel voor zorgt dat je geen of mildere symptomen krijgt.
Ik weet dat er onderzoeken zijn die aantonen dat de hoeveelheid virusdeeltjes van invloed is op de verloop van de ziekte. Ik denk zelfs trouwens dat dat komt omdat bij weinig virus het immuunsysteem meer tijd heeft om in stelling gebracht te worden.

Vanuit die visie is het niet onredelijk om te denken dat het dus ook iets helpt als je een mondkapje draagt. Dat onderzoek is interessant en hoop dat er een vervolg aan gegeven wordt.
Want dat is wel wat je wil bereiken: Veel besmettingen maar weinig ziektebeeld, want dat is het pad naar groepsimmuniteit.
Klopt, dat is nog steeds het 2e doel van de overheid. Tot er een vaccin is, al is dat in feite niets anders dan versneld groepsimmuniteit introduceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:27
Vrijdag getalletjesdag (dat is het iedere dag, maar goed...)

Positief getest 69.131, toename: 507
Ziekenhuisopnames 12.161 (17,6% van positief getest), toename: 9
IC-opnames 3.029 (4,4% van positief getest)
Overleden 6.220 (9,0% van positief getest), toename: 2

Bron

Stabiliteit kent geen tijd...

Amsterdam +81
Rotterdam +56
Den Haag +28
Eindhoven +16
Breda, Utrecht +12
Den Bosch +11

27 gemeentes met vier of meer nieuwe besmettingen.

[ Voor 17% gewijzigd door autje op 28-08-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:28:
Vrijdag getalletjesdag (dat is het iedere dag, maar goed...)

Positief getest 69.131, toename: 507
Ziekenhuisopnames 12.161 (17,6% van positief getest), toename: 9
IC-opnames 3.029 (4,4% van positief getest)
Overleden 6.220 (9,0% van positief getest), toename: 2

Bron

Stabiliteit kent geen tijd...
Mooi stabiel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:28:
[...]
Klopt, dat is nog steeds het 2e doel van de overheid. Tot er een vaccin is, al is dat in feite niets anders dan versneld groepsimmuniteit introduceren.
Niet alleen dat, een vaccin is ook gewoon een beperkte viral load bij iemand inbrengen. Als blijkt dat mondkapjes de viral load al genoeg terug brengen tot het (structureel) ongevaarlijk is, dan ben je eigenlijk even ver als vaccineren.

Als de 1,5 meter verplichting ingeruild wordt voor een mondkapjesplicht en daardoor grote evenementen (of voetbal) weer mogelijk zijn, dan zou ik daar best voor te porren zijn.

Nu hebben mensen er vooral weerstand tegen omdat die mondkapjesplicht bovenóp de bestaande maatregelen komt (die al effectief zijn gebleken, maar uiteindelijk alleen uitstel bieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Niet alleen dat, een vaccin is ook gewoon een beperkte viral load bij iemand inbrengen. Als blijkt dat mondkapjes de viral load al genoeg terug brengen tot het (structureel) ongevaarlijk is, dan ben je eigenlijk even ver als vaccineren.

Als de 1,5 meter verplichting ingeruild wordt voor een mondkapjesplicht en daardoor grote evenementen (of voetbal) weer mogelijk zijn, dan zou ik daar best voor te porren zijn.

Nu hebben mensen er vooral weerstand tegen omdat die mondkapjesplicht bovenóp de bestaande maatregelen komt (die al effectief zijn gebleken, maar uiteindelijk alleen uitstel bieden).
Ik zou het ook toejuichen. Ik zit liever in een redelijk gevuld stadion met een mondkapje dan in een voor 1/3 gevuld stadion of thuis voor de buis. Zeker als kwetsbare groepen (60+ en mensen met een slechte weerstand) verstandig zijn en niet komen, is het risico goed te overzien denk ik. Zeker buiten.

Een gevulde Ziggo Dome met 25k mensen zie ik ook met mondkapjes niet gebeuren, dat lijkt mij toch te risicovol voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:27
Op zich heb je dan wel het gevaar dat half Nederland tegelijkertijd een paar dagen ziek op bed ligt. Milde symptomen, prima, maar wel een beetje spreiden graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:37:
Op zich heb je dan wel het gevaar dat half Nederland tegelijkertijd een paar dagen ziek op bed ligt. Milde symptomen, prima, maar wel een beetje spreiden graag.
Dat is het primaire doel van de overheid, de zorg niet overbelasten. En vanuit dat opzicht is het niet handig als half Nederland ziek wordt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Vaccins zijn aangepaste coronavirussen, niet een kleine dosis van hetzelfde virus dat nu al bijna een miljoen mensen gedood heeft. Waar haal je het idee vandaan dat het hetzelfde is als met een masker op je in je gezicht laten ademen door een zieke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
Lijkt wel 'flatten the curve' :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zbz5pfTzti2QsOHX-Hx3cpMOp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AvQPUY1PwtHnuAzEmGOXjOt2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Vaccins zijn aangepaste coronavirussen, niet een kleine dosis van hetzelfde virus dat nu al bijna een miljoen mensen gedood heeft. Waar haal je het idee vandaan dat het hetzelfde is als met een masker op je in je gezicht laten ademen door een zieke ?
Het effect is hetzelfde: Je immuunsysteem wordt getriggerd en geprogrammeerd, maar je wordt niet of bijna niet ziek.

Pagina: 1 ... 49 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic