Stoney3K schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:32:
[...]
En ik vraag me dus af of dat niet te laat is. Want er zijn al genoeg mensen met tijdelijke contracten en flexwerkers die nu zonder werk zitten en die niet ineens weer aan het werk kunnen.
Dat vaccin (en een grootschalige uitrol) is voorlopig nog een hoop luchtfietsen en nog niet concreet. Wanneer de overheid een duidelijke strategie neerlegt voor een vaccinatieprogramma, en er een datum is waarop de 1,5 meter los gelaten kan worden dan feest ik graag met je mee.
Tot die tijd ben ik echt van mening dat we echt die 1,5 meter
in specifieke situaties los moeten gaan laten. Doe dat liever gecontroleerd in plaats van mensen die dat zelf gaan doen. Want een illegaal corona-feestje krijgt niks meer dan een 'foei, niet doen' en volgende week staan ze er weer.
Begrijp me niet verkeerd, het economisch en sociaal aspect vind ik ook zeker belangrijk. Maar met zoals zoveel crisis (want dat is dit ook) zullen we ook hier weer bovenop komen. (Gelukkig komen pandemieen maar eens in de 100 jaar voor ofzo

)
Nu heb ik makkelijk praten aangezien mijn werk zich in de online retail bevind, maar ik leef zeker mee met diegenen die in de 'entertainment industrie' werkzaam zijn.
Een kennis van mij heeft meerdere foodtrucks als broodwinning, je snapt wel dat die gewoon compleet is drooggevallen zonder festivals en evenementen. Gelukkig is het een handige jongen, en heeft hij zich nu gericht op het onderhouden en repareren van oldtimers... die kennis had hij immers al vanuit zijn eigen foodtrucks.
Het gaat echt flink wat flexibiliteit vergen voor veel mensen....
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:32:
[...]
Een compromis bereiken kan op meerdere manieren. Op dit moment zie ik de 'het zou verboden moeten worden' mentaliteit te zeer boven komen.
Dat remt imho te zeer de innovatieve denkers die andere oplossingen voorstellen. En het remt de inhoudelijke discussie.
Kritikasters worden meteen weggezet als ongelovige of potentiële moordenaar of iets dergelijks, om ze daarmee buiten de groep of de discussie te plaatsen.
En dat is precies dat meganisme waarmee steeds intolerantere, totalitairdere en repressievere overheden door ontstaan.
Het is onze taak als burger om daartegen kritisch te zijn, want dat soort verandering in het gedrag van overheden heeft de neiging ongemerkt plaats te vinden. Daarin schuilt het gevaar.
Een compromis komt alleen tot stand als partijen elkaars standpunten erkennen. En niet door verboden en beperkingen.
Ik zie deze week inderdaad veel mensen die of voor of tegen zijn, of je moet alles vrijgeven of we moet in een complete lockdown. Beide zijn geen optie, en je gram gaan halen door in den haag maar de boel kort en klein gaan slaan al helemaal niet.
Maar moet een overheid niet regeren door allerlei verboden/beperkingen en regelgeving? Anders zou het wel een zooitje worden toch? Ook zonder pandemie.
En een mening mag altijd gegeven worden. Als jij vind dat je grondrechten aangetast worden houd niemand je tegen om daar wat aan te doen. Wil overigens niet zeggen dat je per definitie gelijk hebt....
In mijn ogen is de discussie of dat er tanks door de straten rijden net zo onzinnig of dat je een mondkapje op moet in het ov of op de albert cuyp.