And to think they once said that computers would take away jobs.
Ja, en iedere dag die voorbij gaat is een precursor voor doodgaan.Basekid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:20:
[...]
Zoals ze net zeiden, besmettingen zijn een precursor voor opnames.
Maar he, het heeft blijkbaar effect. De paniek is weer gezaaid door de heren.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Geef mij alsjeblieft gelijk de samenvatting.
6 man op anderhalve meter van elkaar is toch vrij lastig in de meeste huiskamers, denk ik.Stoney3K schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:27:
Ik vind een maximum van 6 personen voor thuisbezoek helemaal geen gekke regel trouwens. Blijft natuurlijk wel bij een 'dringend advies' want ze hebben geen mogelijkheden om het te handhaven.
Eh, ja en corona versneld dat redelijk snel voor velen van ons binnen de maatschappij (direct of indirect).St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:26:
[...]
Ja, en iedere dag die voorbij gaat is een precursor voor doodgaan.
Oprechte vraag: hoe zou jij willen dat de komende maanden verlopen?

Later vanavond op teletekst 101. Je hoeft niet live te kijkenCMD-Snake schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:30:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom we niet een korte samenvatting meteen krijgen. Al deze spanning en sensatie opbouwen. Want als Rutte en De Jonge klaar zijn mogen we nog even met geknepen billen zitten voor wat Halsema gaat vertellen.
Geef mij alsjeblieft gelijk de samenvatting.
Als je iets niet goed uitlegt, neemt iedereen er een loopje mee. Gebeurt nu al, met het hele verhaal erbij

Dit was dus precies mijn punt eerder vandaag. Jij kunt thuiswerken, maar moet komen. Hoe kun je je werkgever hiervoor aangeven?Gunner schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:29:
Toch maar weer eens over thuiswerken beginnen. Eigenlijk raar dat ik alweer vijf dagen per week aanwezig moet zijn.
Mensen met een beetje verstand deden dit sowieso al niet en zorgden ervoor dat er niet te veel bezoek tegelijk kwam zodat je makkelijk afstand kan houden.
Ik vind dat zelf helemaal niet moeilijk of vervelend.
En ja, tuurlijk ga ik liever weer naar feestjes etc. Maar dat kan sinds corona gewoon niet.
In alle eerlijkheid was de vorige regel ook niet heel duidelijk (meer). Maar of dit nu een ommekeer gaat bewerkstelligen.Plenkske schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:32:
Die 6 personen regel is mijns inziens puur gedaan zodat mensen geen(iig minder) grote feestjes meer gaan geven.
Mensen met een beetje verstand deden dit sowieso al niet en zorgden ervoor dat er niet te veel bezoek tegelijk kwam zodat je makkelijk afstand kan houden.
En ja, tuurlijk ga ik liever weer naar feestjes etc. Maar dat kan sinds corona gewoon niet.
Dat weet het RIVM natuurlijk ook en ze weten ook dat dat in de praktijk niet gebeurt.autje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:31:
[...]
6 man op anderhalve meter van elkaar is toch vrij lastig in de meeste huiskamers, denk ik.
Want als iedereen zich netjes aan die anderhalve meter zou houden dan was die max van 6 personen niet nodig geweest.
Ja ik ga het van de week ook maar weer aankaarten.Gunner schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:29:
Toch maar weer eens over thuiswerken beginnen. Eigenlijk raar dat ik alweer vijf dagen per week aanwezig moet zijn.
Begon laatst al met 2 dagen in de week, maar een tijdje (denk nu al week of 6-7) kreeg ik ineens een "dringend" verzoek om 3-4 dagen in de week op kantoor te zijn.
Vooral nu het weer drukker op het kantoor begint te worden en wij zitten in een bedrijvenverzamelpand voel ik mij er nu niet meer prettig bij.
In die tijd dat ik met 6 collega's aanwezig was vond ik het niet zo erg, maar afgelopen maandag waren er alweer teveel (en dat is alleen waar ik "zicht" op heb, ken de mensen van de andere kantoren niet verder)
Helaas is en blijft het een advies. Maar doordat Mr. Rutte er weer zo op heeft aangedrongen, hoop ik dat ik met een goed gesprek er wel uitkom met mijn werkgever.autje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:32:
[...]
Dit was dus precies mijn punt eerder vandaag. Jij kunt thuiswerken, maar moet komen. Hoe kun je je werkgever hiervoor aangeven?
[ Voor 20% gewijzigd door Ryur op 18-08-2020 19:42 ]
Je snapt me niet. Never mind.Basekid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:31:
[...]
Eh, ja en corona versneld dat redelijk snel voor velen van ons binnen de maatschappij (direct of indirect).
Zoals nu. Het gaat prima. Zou graag nog zien dat die achterlijke terrasregels worden afgeschaft, maar goed. Terrasseizoen is weer bijna voorbij.Oprechte vraag: hoe zou jij willen dat de komende maanden verlopen?
Maar goed, ik ben geen jongere, heb een vaste groep met wie ik omga, stappen doe ik soms, maar dat kan nog wel wachten.
En daarbij, zolang mensen nog als sardientjes in de trein zitten (ook al is het voor werk), men op de dam ongestraft kan knuffelen, men op het malieveld elkaar ongestraft kan knuffelen en het in de supermarkt gewoon business as usual is, ga mij dan niet lastig vallen als ik wellicht 7 man op bezoek heb.
[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 18-08-2020 19:41 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ja eens, het was puur op vertrouwen maar mensen gaan toch feestjes geven en zeggen "ja we houden afstand en we hebben geen klachten". Die afstand is dan misschien 50cmMikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:33:
[...]
In alle eerlijkheid was de vorige regel ook niet heel duidelijk. Maar of dit nu een ommekeer gaat bewerkstelligen.
Feit: ze zitten in grote groepen bij elkaar.
Advies: binnen VO hoeft alleen afstand te houden tot leraar
Oh ja en niet meer dan zes mensen thuis. Dat is namelijk erger dan 30 15+ers in een benauwd lokaal. Zolang ze maar afstand houden tot de leraar.
Want: ze drijven de pandemie niet.
Schiet mij maar lek. Voor het eerst ooit denk ik “laat maar die adviezen”. Alsof je een vinger in een gaatje van de boot steekt terwijl de halve boeg eraf ligt.
Maar zo ben ik niet want ik houd rekening met mijn medemens. En dat meen ik serieus maar de persconferentie heeft het gevoel van urgentie niet doen toenemen door de onlogische maatregelen.
En nu ga ik me weer netjes aan de regels houden.
Men vindt fatsoenlijk onderwijs belangrijker dan (verjaardags)feestjes.Mfpower schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:36:
Feit: jongeren boven 15 besmetten even hard als andere volwassenen.
Feit: ze zitten in grote groepen bij elkaar.
Advies: binnen VO hoeft alleen afstand te houden tot leraar
Oh ja en niet meer dan zes mensen thuis. Dat is namelijk erger dan 30 15+ers in een benauwd lokaal. Zolang ze maar afstand houden tot de leraar.
Want: ze drijven de pandemie niet.
Schiet mij maar lek. Voor het eerst ooit denk ik “laat maar die adviezen”. Alsof je een vinger in een gaatje van de boot steekt terwijl de halve boeg eraf ligt.
Maar zo ben ik niet want ik houd rekening met mijn medemens. En dat meen ik serieus maar de persconferentie heeft het gevoel van urgentie niet doen toenemen door de onlogische maatregelen.
En nu ga ik me weer netjes aan de regels houden.
Blijkbaar was het nodig, ik vind dat de overheid dit erg goed aanpakt.St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:26:
[...]
Ja, en iedere dag die voorbij gaat is een precursor voor doodgaan.
De manier van aanpak is erg mild en dat kan alleen maar als iedereen zich aan de basisregels houd.
Juist omdat het merendeel zich aan de regels houd kan de aanpak mild blijven en kan de overheid stapsgewijs bijsturen.
Mijn reactie is ook overigens ook erg mild, maar als er dadelijk toch meer beperkingen komen waardoor simpele dingen zoals buiten of sporten in groepsverband niet meer mogelijk zijn door roekeloos gedrag van anderen dan vind ik het prima als de overheid voor een hardere aanpak kiest.
In het verkeer hebben we bijvoorbeeld de zogenaamde hufterboetes, dit icm actief handhaven kan prima werken.
Een rondje terassen/horeca in de binnenstad en de politie heeft de begroting voor 2021 ook weer rond en ook meteen een duidelijk signaal afgegeven.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat kan nog steeds met fatsoenlijke maatregelen. Zie andere landen.jadjong schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:38:
[...]
Men vindt fatsoenlijk onderwijs belangrijker dan (verjaardags)feestjes.
Tja, weet niet hoe representatief ik ben, maar ik ga nu we even nadenken over een verjaardagsfeestje waar ik zondag naar toe (zou) gaan.MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:33:
[...]
In alle eerlijkheid was de vorige regel ook niet heel duidelijk (meer). Maar of dit nu een ommekeer gaat bewerkstelligen.
Ik ga ze iig even mailen of het allemaal wel gaat werken met afstand en drukte etc.
En dan maar stug blijven doorgaan, terwijl steeds minder mensen hier nog logica in zien..Mfpower schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:36:
En zo is het met meer "maatregelen"
Dus; dan maar niks?ed1703 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:42:
[...]
En dan maar stug blijven doorgaan, terwijl steeds minder mensen hier nog logica in zien..
En zo is het met meer "maatregelen"
@Basekid Ik weet eerlijk gezegd nieteens meer wat het hiervoor was m.b.t. bijeenkomsten thuis? Max 30 op anderhalve meter? Of "zolang er maar 1,5 meter wordt gehouden"?
[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2020 19:44 ]
Lol, waarom? Er is niets veranderd t.o.v. een uur geleden, dus waarom heb je je dat niet eerder afgevraagd?Basekid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:41:
[...]
Tja, weet niet hoe representatief ik ben, maar ik ga nu we even nadenken over een verjaardagsfeestje waar ik zondag naar toe (zou) gaan.
Ik ga ze iig even mailen of het allemaal wel gaat werken met afstand en drukte etc.
Nou, blijkbaar heeft het echt effect gehad
Nee, zeer zeker niet, maar het is allemaal vaag en door diverse onderzoeken aan te halen in de pers begrijpen mensen er helemaal niets meer van.
Alleen beperkt aan de anderhalve meter-regel. En daarna werd er nog een keer over gesteggeld of dat "achter de voordeur" gehandhaafd kon worden, dat kon niet, dus dat werd opgevat als "anderhalve meter achter de voordeur hoeft niet".MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:43:
[...]
Dus; dan maar niks?
@Basekid Ik weet eerlijk gezegd nieteens meer wat het hiervoor was m.b.t. bijeenkomsten thuis? Max 30 op anderhalve meter? Of "zolang er maar 1,5 meter wordt gehouden"?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Lastigheid is wel dat als je het kort en krachtig probeert te doen het niet goed is. Als je het toelicht is het ook niet goed. Je doet dit niet zo snel goeded1703 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:44:
[...]
Nee, zeer zeker niet, maar het is allemaal vaag en door diverse onderzoeken aan te halen in de pers begrijpen mensen er helemaal niets meer van.

@ijdod precies; neem desnoods een laf gemiddelde van de maatregelen die je wel begrijpt en het is al iets.
@Stoney3K Dacht idd al dat het soort van 'onbeperkt' was qua aantal
[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2020 19:48 ]
MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:43:
[...]
Dus; dan maar niks?
Uh.. goede punten... Die 1.5 probeerde ik al maar voor mij is de harde limiet van 6 het verschil.St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:44:
[...]
Lol, waarom? Er is niets veranderd t.o.v. een uur geleden, dus waarom heb je je dat niet eerder afgevraagd?
Nou, blijkbaar heeft het echt effect gehad
6 vind ik makkelijker uit te voeren en te herkennen dan 1.5m tussen iedereen.
edit: vooral als je naar plekken gaat en dan lopen er opeens 10 man rond waar de helft zich niet bekommerd om afstand (omdat dat soms niet kon).
Dan heb ik liever een harde limiet van 6, naast de 1.5m die er al was.
[ Voor 12% gewijzigd door Basekid op 18-08-2020 19:51 ]
Met gewoon gezond verstand toepassen kom je al een heel eind.ijdod schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:46:
Tsja. Of je negeert gewoon dat niet alles onderling klopt en houdt je gewoon aan de regels zoals ze zijn?
Ik heb ook genoeg spelletjesavonden of D&D sessies gedaan, maar dan is het niet al te moeilijk om die anderhalve meter afstand te houden. En ook dan houden we met onze vriendengroep de stelregel: Als je klachten hebt, gewoon melden en thuisblijven.
Het is maar een advies he.Basekid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:49:
[...]
[...]
Uh.. goede punten... Die 1.5 probeerde ik al maar voor mij is de harde limiet van 6 het verschil.
6 vind ik makkelijker uit te voeren en te herkennen dan 1.5m tussen iedereen.
Ik ben dit weekend ook naar een feestje geweest, tenminste, het werd een feestje.Basekid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:41:
[...]
Tja, weet niet hoe representatief ik ben, maar ik ga nu we even nadenken over een verjaardagsfeestje waar ik zondag naar toe (zou) gaan.

Een deel komt door de vele mauricejes die een podium krijgen bij de diverse populaire media.MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:46:
[...]
Lastigheid is wel dat als je het kort en krachtig probeert te doen het niet goed is. Als je het toelicht is het ook niet goed. Je doet dit niet zo snel goed
En als dan de NOS en RTLNIEUWS in hun liveblog een onderzoek aanhalen binnen een land waar ze het heel anders doen, dan ontstaan er problemen.
Wat flauw, ik neem toch graag een paar mensen mee.jadjong schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:51:
zelf mocht je alleen naar de WC.
Dat weet ik. Maar ze kleden die persconferenties ook wat sensationeel aan alsof de kijkcijfers er toe doen hier. Er zit ook een hoop geleuter tussen, ik heb liever wat bulletpoints. Mijn corona-moeheid neemt alleen maar toe met deze manier van berichtgeving.MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:32:
Later vanavond op teletekst 101. Je hoeft niet live te kijken
Klopt, maar ik heb het idee dat het verschil tussen ons is dat ik het als regel ga interpreteren en jij het wel aanziet zolang het goed lijkt te gaan in huis?
Wat zei ze nou precies ? Iets van praat eens wat langzamer oid?autje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:54:
Wie is dit BNR licht? Mijn god...
Wij wilden net zaterdag feestje van dochter vieren.Plenkske schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:32:
Die 6 personen regel is mijns inziens puur gedaan zodat mensen geen(iig minder) grote feestjes meer gaan geven.
Twee party tenten in de tuin, niet binnen, was het idee en maar beperkt aantal verdeeld over de dag uitnodigen.
Kom ik op een moment met 6 volwassenen en 2 kinderen uit nu (8 en 5 jaar).
Mag dat nu wel of niet?
6 ex kinderen of incl kinderen?
Voor ons idee hadden we met oartytenten in de tuin en zeer beperkte aantallen niet het idee onverantwoord bezig te zijn, maar ik wil achteraf ook geen gedoe.
https://www.nu.nl/coronav...nge-ziet-geen-risico.htmlScholieren zijn volgens minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) verantwoordelijk voor een derde van alle besmettingen met het coronavirus in Nederland. De minister ziet de scholieren echter niet als een "drijvende kracht achter de verspreiding van het virus".
Zeg dan gewoon eerlijk dat je onderwijs belangrijker vindt dan de genomen risico’s die dit met zich meebrengt. En daarmee gezinsleden van de scholieren als inzet gebruikt.
Zolang die 6 mensen afstand kunnen houden kan dat.BlakHawk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:56:
[...]
Wij wilden net zaterdag feestje van dochter vieren.
Twee party tenten in de tuin, niet binnen, was het idee en maar beperkt aantal verdeeld over de dag uitnodigen.
Mag dat nu wel of niet?
Voor ons idee hadden we met oartytenten in de tuin en zeer beperkte aantallen niet het idee onverantwoord bezig te zijn, maar ik wil achteraf ook geen gedoe.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ik heb over het algemeen geen feestjes (bij iemand) thuis van meer dan 6 man. En klopt, ik zie het wel. Nogmaals, er is hier niets aan de hand. De kans dat ik besmet raak in een regio waar niemand besmet is (nou, er zal vast wel iemamd besmet zijn), is niet groter als er plots 8 man op een feestje zijn ipv 6.Basekid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:54:
[...]
Klopt, maar ik heb het idee dat het verschil tussen ons is dat ik het als regel ga interpreteren en jij het wel aanziet zolang het goed lijkt te gaan in huis?
Ik werk op een school. Vandaar dat ik me zorgen begin te maken dat ik vijf dagen in de week op kantoor mag komen. Iedereen die ik in mijn omgeving ken werkt nog bijna volledig thuisMfpower schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:56:
Zelfs nu.nl ziet het rare contrast in de maatregelen:
[...]
https://www.nu.nl/coronav...nge-ziet-geen-risico.html
Zeg dan gewoon eerlijk dat je onderwijs belangrijker vindt dan de genomen risico’s die dit met zich meebrengt. En daarmee gezinsleden van de scholieren als inzet gebruikt.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat soort feestjes zijn nog lang niet in zicht.CMD-Snake schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:54:
[...]
Wat flauw, ik neem toch graag een paar mensen mee.
Edoch; de kans dat er een besmet iemand tussen die 6 zit is kleiner, en de kans dat er veel mensen besmet raken natuurlijk ook.jadjong schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:51:
[...]
Ik ben dit weekend ook naar een feestje geweest, tenminste, het werd een feestje.30-40 man uitgenodigd in de tuin met grote (sta)tafels. Tuin was van een formaat wat menig Amsterdammer aan zou zien als het Vondelpark.
Voedsel werd voorzien door een cateraar en zelf mocht je alleen naar de WC. Dit ging prima totdat er voldoende alcohol in zat en de DJ 'liftmuziek deel3' verruilde door '538 dance smash hits 2011'.
Als zelfs dit mislukt snap ik wel dat het in kleinere settings ook niet werkt.
Blijf dit een sterke vinden:
:strip_exif()/f/image/WmlaQEzPpnXvpuJ9RkhkQ0wH.gif?f=fotoalbum_large)
Zijn vraag was ook meer of die 6 mensen alleen volwassenen zijn of dat de kinderen mee geteld moeten worden in die max van 6.Nat-Water schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:57:
[...]
Zolang die 6 mensen afstand kunnen houden kan dat.
Ten eerste stelt ze exact dezelfde vraag als haar collega voor haar (letterlijk de laatste vraag voordat zij aan de beurt was). En daarna komt ze met een vraag over een peiling die uitwijst dat Nederland de communicatie kennelijk soms wat gebrekkig vindt, en dan vraagt ze wat ze daar aan doen. "U gebruikt termen als 'met de deur in huis vallen', u praat wellicht wat langzamer." Stel eens relevante vragen, mens.Signs schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:56:
[...]
Wat zei ze nou precies ? Iets van praat eens wat langzamer oid?
Dat weet ik, en ik geef gewoon antwoord. Plaatje is al eerder ergens gepost, maar kinderen tot 12 tellen niet mee.Stoney3K schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:58:
[...]
Zijn vraag was ook meer of die 6 mensen alleen volwassenen zijn of dat de kinderen mee geteld moeten worden in die max van 6.
Edit: Hatseflats basvn in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"
[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 18-08-2020 20:00 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
:strip_exif()/f/image/t7U6pE3OSkNaqPqqeEguUq5g.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 81% gewijzigd door ijdod op 18-08-2020 20:01 ]
Ik heb met je te doen en ik meen het. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om de risico’s te minimaliseren - in het buitenland zijn de scholen ook open en daar kan het ook. Het lijkt wel alsof ze er gewoon geen zin in hebben. Ik zeg echt niet dat onderwijs niet belangrijk is of dat scholen dicht moeten maar het kan echt beter dit. Ik snap gewoon niet waarom dat niet wordt aangepakt.Gunner schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:58:
[...]
Ik werk op een school. Vandaar dat ik me zorgen begin te maken dat ik vijf dagen in de week op kantoor mag komen. Iedereen die ik in mijn omgeving ken werkt nog bijna volledig thuis
Maximaal 6 mensen, kinderen t/m 12 niet meegerekend. Dus de tenten kunnen opgezet.BlakHawk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:56:
[...]
Wij wilden net zaterdag feestje van dochter vieren.
Mag dat nu wel of niet?
Zeker. Het was voor mij opvallend dat het de hele dag goed ging, tot alcohol en te harde kutmuziekMikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:58:
[...]
Edoch; de kans dat er een besmet iemand tussen die 6 zit is kleiner, en de kans dat er veel mensen besmet raken natuurlijk ook.
Blijf dit een sterke vinden:
[Afbeelding]
Toch is het weer de grenzen op zoeken.ijdod schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:59:
Infosheet op nu.nl zegt 6bman exlc kinderen tm 12 je
Als je als host van dat feestje 10x6 man over de vloer krijgt, verdeeld over de dag, en je bent toevallig zelf besmet... Er is zoiets als de letter van de wet en de geest van de wet...
Als dit mag; dan mag dat ook, en dan kan waarschijnlijk dat ook nog wel. Misschien hadden ze er inderdaad naar Belgisch model een bubbel van moeten maken. Maximaal 10 nauwe contacten per maand.
[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2020 20:04 ]
Dat blijf je houden natuurlijk, ook als je dat feestje over 2 of 3 dagen in een weekend zou spreiden.MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:01:
[...]
Toch is het weer de grenzen op zoeken.
Als je als host van dat feestje 10x6 man over de vloer krijgt, verdeeld over de dag, en je bent toevallig zelf besmet... Er is zoiets als de letter van de wet en de geest van de wet...
De enige manier waarop je dat tegen gaat is door een strikte maandelijkse 'bubbel' te houden zoals de Belgen doen.
Tja, maar dat zal je altijd houden natuurlijk. Met elke regel, met elke wet.MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:01:
[...]
Toch is het weer de grenzen op zoeken.
Gezond verstand gebruiken blijft gewoon key. Dit was dan ook niet meer dan eigenlijk een duiding van de regels, geen aanscherping.
[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 18-08-2020 20:04 ]
https://www.nytimes.com/2...nc-chapel-hill-covid.htmlMfpower schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:00:
[...]
Ik heb met je te doen en ik meen het. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om de risico’s te minimaliseren - in het buitenland zijn de scholen ook open en daar kan het ook. Het lijkt wel alsof ze er gewoon geen zin in hebben. Ik zeg echt niet dat onderwijs niet belangrijk is of dat scholen dicht moeten maar het kan echt beter dit. Ik snap gewoon niet waarom dat niet wordt aangepakt.
Universiteiten gaan anders weer dicht in het buitenland
Misschien dat dat als aanbeveling nog een maatregel wordt in de toekomst. Afgezien van het feit dat zoiets nu gewoon 'good practice' is.ijdod schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:08:
@Stoney3K in dat opzicht is die bubble best een goed idee, hoewel de implementatie in B best bijzonder was
Maar ik zie het nooit als een bindende maatregel in Nederland gehandhaafd worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 18-08-2020 20:11 ]
Ik werk aan een Hogeschool en het einde van de online lessen is nog niet in zicht.Arjantje72 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:07:
[...]
https://www.nytimes.com/2...nc-chapel-hill-covid.html
Universiteiten gaan anders weer dicht in het buitenland
Erger nog:MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:05:
Vraag me overigens af hoe hard we weer onder vuur komen te liggen bij de buitenlandse media dat we geen mondkapjes dragen en ook nog eens de quarantaine verkorten
- Geen voedselpakketten voor mensen die ‘verplicht’ in quarantaine moeten. Regel je vreten zelf maar.
- Werk zoveel mogelijk thuis. In de praktijk moet de werkgever en werknemer op zoek naar redelijke regels. Maar iedereen weet dat de meeste werkgevers je gewoon naar kantoor gaat halen. Want advies...
- Dringend advies, advies, advies. Heb ik al advies gezegd? Wat een zwaktebod. Ik zie de mensen die er nu niet aan de regels houden straks ook niet doen.
- Code oranje? Mein gut. Ik moet in quarantaine! Oh wacht...het is een advies.
Dit duurt allemaal te lang.
+ Informatie lijkt nu eindelijk wat beter te zijn. Hoop dat er spoedig meer gaat volgen.
Verwijderd
Het verkeer in NL is dan natuurlijk ook het epidoom van een functionerende samenleving................Bossie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:40:
[...]
In het verkeer hebben we bijvoorbeeld de zogenaamde hufterboetes, dit icm actief handhaven kan prima werken.
Je kan misschien wel lachen met ons domme Belgen,Stoney3K schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:03:
[...]
De enige manier waarop je dat tegen gaat is door een strikte maandelijkse 'bubbel' te houden zoals de Belgen doen.
maar dit zijn onze cijfers.
Bevestigde COVID-19 gevallen
- totaal :78323
- daggemiddelde over 7 dagen gemeten, voorlaatste periode : 603
- daggemiddelde over laatste 7 dagen gemeten : 574
- Verschil : -5%, en dit had nog sterker kunnen wezen, maar Brussel stijgt nog verschrikkelijk snel
bron
Ik heb overlaatst toch wat meer broden meegebracht van de bakker, en deze in de diepvries gestoken.MoldyInko schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:12:
[...]
Geen voedselpakketten voor mensen die ‘verplicht’ in quarantaine moeten. Regel je vreten zelf maar.
[ Voor 13% gewijzigd door Arator op 18-08-2020 20:15 ]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
En ook daar gaan we geen extra verkeersregels instellen zoals stapvoets rijden op de snelweg omdat er een paar idioten een telefoon vast houden tijdens het rijden.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:13:
[...]
Het verkeer in NL is dan natuurlijk ook het epidoom van een functionerende samenleving................
Ja jongens, jullie mogen weer 120 wanneer die ene hufter gestopt is met appen. Die verpest het voor het hele land.
En zo eindigen we op een mooie cliffhanger.
Ajax moet voor straf de rest van het seizoen in de Kuip spelen?CMD-Snake schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:22:
Volgens Rutte zal Amsterdam met forse maatregelen komen.
En zo eindigen we op een mooie cliffhanger.
Helaas moeten we nog even wachten met wat Halsema nu verzonnen heeft. Die persconferentie is nog niet begonnen denk ik.Stoney3K schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:23:
Ajax moet voor straf de rest van het seizoen in de Kuip spelen?
Het Parool speculeerde over maatregelen als een samenscholingsverbod en een avondklok voor de horeca. Maar ik ben benieuwd of dit echt zoden aan de dijk zal zetten. Tot nu toe werden dingen als mondkapjes enkel verplicht op plekken die er voor de besmettingen toch niet toe leken te doen. Als we nog meer van hetzelfde krijgen is het zinloos.
Makkelijk schieten met al die trolleykoffers.ijdod schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:27:
Preventief ruimen?
Kennelijk is er geen echte tijd wanneer Amsterdam de aankondigingen gaat doen? Zo blijven we wel in spanning zitten.Rutte: forse extra maatregelen noodzakelijk in Amsterdam
Amsterdam komt later dinsdag met "forse maatregelen" om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dat is nodig gezien de zorgelijke situatie in de hoofdstad, zegt minister-president Mark Rutte.
Ook elders in het land kunnen volgens Rutte regionaal extra beperkingen worden ingesteld, als de situatie daar om vraagt. Grote nieuwe landelijke maatregelen zijn volgens de premier op dit moment niet 'proportioneel'.
Ook zorgminister Hugo de Jonge wijst erop dat Amsterdam een van de grootste coronabrandhaarden is. In de afgelopen weken kwamen er 1400 nieuwe besmettingen bij. In Assen bijvoorbeeld waren dat er maar twee. Dat onderstreept volgens de bewindsman het belang van een gerichte aanpak. "Anders sta je naast de brand te blussen."
Hier blijkbaar te volgen... Maar je kan de vragen niet horen.... en het was blijkbaar eerder begonnen dan 20:30....
Maar ik schakelde later in, misschien heb ik het gros gemist.
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 18-08-2020 20:36 ]
Ik denk dat hier verwarring ontstaat tussen de termen jongeren en scholieren, bij scholieren denk ik namelijk aan onder 19 en dan is het maar ~12%. Als je de studenten meeneemt dan klopt het maar volgens mij blijven hogescholen en universiteiten nog heel veel online doen. De jongeren zijn dus wel een drijver maar vooral de jongeren tussen 20 en 30 en niet zozeer de scholieren in het middelbaar.Mfpower schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:56:
Zelfs nu.nl ziet het rare contrast in de maatregelen:
[...]
https://www.nu.nl/coronav...nge-ziet-geen-risico.html
Als de Jonge dat verkeerd heeft gezegd in de persco dan is hij niet lekker bezig. Maar goed what else is new.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Cz6bVNmLSz2YRVj2xzRyYQgl.png?f=user_large)
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat denk ik ook maar 12 procent bij zulke grote groepen is ook genoeg ...gws24 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:36:
[...]
Ik denk dat hier verwarring ontstaat tussen de termen jongeren en scholieren, bij scholieren denk ik namelijk aan onder 19 en dan is het maar ~12%. Als je de studenten meeneemt dan klopt het maar volgens mij blijven hogescholen en universiteiten nog heel veel online doen. De jongeren zijn dus wel een drijver maar vooral de jongeren tussen 20 en 30 en niet zozeer de scholieren in het middelbaar.
Als de Jonge dat verkeerd heeft gezegd in de persco dan is hij niet lekker bezig. Maar goed what else is new.
[Afbeelding]
Daarom had ik het ook italic gemaakt maar dat was misschien niet duidelijk qua bedoelingMfpower schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:38:
[...]
Dat denk ik ook maar 12 procent bij zulke grote groepen is ook genoeg ...
[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 18-08-2020 20:44 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Paar maanden geleden was er dacht ik uit China een studie dat in gezinnen in ieder geval het vooral van ouder naar kind ging en niet andersom maar kan zo snel dat even niet terug vinden.ijdod schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:40:
De vraag is ook daar vooralnog de richting van de besmetting. Maak hier geen claims verder, maar dat wij de jongere categorie kinderen ook de discussie.
Nee, je mist niks. Dit was het.De veiligheidsregio Amsterdam gaat extra toezicht houden op de horeca in Amsterdam. Voortaan worden horecaondernemers slechts één keer gewaarschuwd. Bij een tweede melding kan voortaan direct tot sluiting worden overgegaan. Dat heeft burgemeester Femke Halsema van Amsterdam dinsdagavond aangekondigd tijdens een persmoment.
Halsema zei ook dat er mogelijk in de komende weken over wordt gegaan op het beperken van de sluitingstijden in de horeca tot 00.00 uur.
De veiligheidsregio heeft al een brief gepubliceerd.Miki schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:36:
De persconferentie van Halsema was al voorbij voordat ik was de live stream kon bekijken. Maar even afwachten wat het Parool er van maakt.
Hoop geleuter, maar hier lijkt het om te gaan:
- Meer gedragsbeïnvloeding voor naleving van regels.
- Voornemen gebruik gaan maken van verplichte quarantaine/isolatie
- Geluidsapparatuur op het water is verboden
- Meer controles op horeca, diverse meldplichten invoeren en een avondklok voor horeca. Gaat pas 25 augustus in.
Ik zag alleen wat menselijk haar in beeld en toen ging alles op zwart.Miki schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:36:
De persconferentie van Halsema was al voorbij voordat ik was de live stream kon bekijken. Maar even afwachten wat het Parool er van maakt.
Tot zover de persco.
Lekker kansloos. De uitbater sneller verantwoordelijk stellen voor gedrag van klanten.autje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:45:
Spijkerharde maatregelen in Amsterdam.
Nee, je mist niks. Dit was het.

Nu zullen meer zaken er voor kiezen om toch maar dicht te blijven want het personeel is geen agent en alle ondernemingen die vrijwillig dicht blijven kunnen het financieel zelf uit zoeken. Zo poets je het begrotingstekort wel weg.

Wat mij betreft is het aangeschoten(pun intented) wild op de bon slingeren bij zo'n kroeg de enige oplossing, maar dat draagvlak hebben ze in Amsterdam al maanden geleden verspeeld.
Als alcohol het probleem is, want daar lijken ze op te hinten, gewoon droogleggen die horeca. Jammer dan.jadjong schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:55:
[...]
Lekker kansloos. De uitbater sneller verantwoordelijk stellen voor gedrag van klanten.Waar je op het werk naar mijn mening nog verantwoordelijk bent voor het gedrag van je medewerkers en collega's vind ik dat in andere gevallen niet eerlijk. Tenzij de uitbater er bewust een zooitje van maakt.
Nu zullen meer zaken er voor kiezen om toch maar dicht te blijven want het personeel is geen agent en alle ondernemingen die vrijwillig dicht blijven kunnen het financieel zelf uit zoeken. Zo poets je het begrotingstekort wel weg.![]()
Wat mij betreft is het aangeschoten(pun intented) wild op de bon slingeren bij zo'n kroeg de enige oplossing, maar dat draagvlak hebben ze in Amsterdam al maanden geleden verspeeld.
Kijk ik ben persoonlijk een groot liefhebber van alcohol en al helemaal in de horeca. Maar als gewoon mensen door het alcoholgebruik de 1.5 meter niet meer kunnen houden en de uitbater daar niet op gaat corrigeren. Het is gewoon makkelijk, de belangrijkste variabele is dan alcohol meestal. Jammer dan
[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 18-08-2020 20:59 ]
Dan over 2 weken weer terugdraaien van meer vrijheden.
[ Voor 3% gewijzigd door Basekid op 18-08-2020 20:59 ]
Of we doen het op de bon, als je iemand verlinkt hebt kun je een biertje halen.Adlermann schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:56:
[...]
Als alcohol het probleem is, want daar lijken ze op te hinten, gewoon droogleggen die horeca. Jammer dan.
Er is helemaal niks verlinken aan als je klootzakken gaat slachtofferen. Volksgezondheid is belangrijker.St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:59:
[...]
Of we doen het op de bon, als je iemand verlinkt hebt kun je een biertje halen.
Ik tip de handhavers zonder problemen als het strafbaar is mbt de corona-regels. De kapper om de hoek kan een aantal jaren voor niks haren gaan knippen, bij wijze van spreken.
En ik doe dat zonder schaamte. Heeft niks met NSB gedrag te maken, want we zijn niet bezet namelijk...
Wat meer sociale controle hebben we in Nederland nodig!
En met 180 man in een krappe aluminium buis richting Zuid Europa natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:15:
Ojee, straks nog minder mensen in de privé omgeving. Gelukkig mogen we wel met z'n allen in een trein zonder de 'magische' hepa-filters zitten, mogen we met tientallen in één gesloten commerciële ruimte zitten en kunnen we nog naar de hoeren. Want dat brengt geld op, dus dan is de gezondheid niet zo belangrijk.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
(Gelukkig?) is het luchtverversingssysteem van een vliegtuig een tikkie beter dan een gemiddeld huisalexbl69 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:03:
[...]
En met 180 man in een krappe aluminium buis richting Zuid Europa natuurlijk.
Ik hoor alleen maar bangmakerij. Zogenaamd op basis van zeer zorgwekkende cijfers, maar niets wordt met die cijfers onderbouwd.Leon Zwiers schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:12:
Ik hoor alleen maar: Advies, advies, dringend advies, zeer dringend advies.......
Ga dan verdomme eens handhaven, dan werkt het misschien wel.
Edit: Goede vraag van de NOS
Verder wordt de Horeca zeer opzichtig beschermd. Geen feestjes thuis, huur maar een zaaltje. En de cafe's mogen lekker knus open blijven 's avonds.
alles kan off-topic
Al veel gebeld de laatste tijd? Of is je nog niets opgevallen?Adlermann schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:01:
[...]
Er is helemaal niks verlinken aan als je klootzakken gaat slachtofferen. Volksgezondheid is belangrijker.
Ik tip de handhavers zonder problemen als het strafbaar is mbt de corona-regels. De kapper om de hoek kan een aantal jaren voor niks haren gaan knippen, bij wijze van spreken.
En ik doe dat zonder schaamte. Heeft niks met NSB gedrag te maken, want we zijn niet bezet namelijk...
Je moet een zaaltje huren want daar valt wel te handhaven.Ankona schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
Ik hoor alleen maar bangmakerij. Zogenaamd op basis van zeer zorgwekkende cijfers, maar niets wordt met die cijfers onderbouwd.
Verder wordt de Horeca zeer opzichtig beschermd. Geen feestjes thuis, huur maar een zaaltje. En de cafe's mogen lekker knus open blijven 's avonds.
Op zich mee eens, maar gezien de bedragen die er bij horen vind ik het een stap te ver.Adlermann schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:01:
[...]
Er is helemaal niks verlinken aan als je klootzakken gaat slachtofferen. Volksgezondheid is belangrijker.
Probleem is ook dat wanneer je de horeca lam legt mensen thuis tot diep in de nacht bier gaan zitten zuipen.Ankona schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
Je weet wel, thuis, waar helemaal niet te handhaven valt.
Nu niet meer, want ze mogen open. Maar in het begin toen de boel dichtmoest, en mensen deden het niet. Ja hoor, gewoon gebeld. Met een glimlach. Ordnung muss sein.St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:05:
[...]
Al veel gebeld de laatste tijd? Of is je nog niets opgevallen?
Maar je kan nu toch ook gewoon bellen als je ziet dat iemand niet voldoende afstand houdt, in de supermarkt ofzo?Adlermann schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:07:
[...]
Nu niet meer, want ze mogen open. Maar in het begin toen de boel dichtmoest, en mensen deden het niet. Ja hoor, gewoon gebeld. Met een glimlach. Ordnung muss sein.
Of als er teveel mensen op een terrasje zitten?
Of maak je dan onderscheid voor jezelf welke overtredingen jij vindt die wel of niet bestraft moeten worden?
En waar iedereen veel meer in zijn eigen sociale bubble blijft zitten. Het moet wel een beetje spannend blijven.Stoney3K schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:07:
[...]
Probleem is ook dat wanneer je de horeca lam legt mensen thuis tot diep in de nacht bier gaan zitten zuipen.
Je weet wel, thuis, waar helemaal niet te handhaven valt.
alles kan off-topic
Op zich wel logisch. Jonger dan 20 zit nog op een lokale school en woont vaak thuis. Heeft last van de corona-maatregelen maar niet de stress omdat ze bij Pa&Ma eten. Ouder dan 25 is al een aantal jaren aan het werk, heeft een eigen huis en mogelijk wat kinderen waardoor het dagelijks leven zijn gang gaat. Juist de 18-25 is school, geld(bijbaan of eerste contract) en studentenwoning kwijt geraakt, die vervelen zich de %#@$^ en zoeken elkaar op.gws24 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:36:
[...]
Ik denk dat hier verwarring ontstaat tussen de termen jongeren en scholieren, bij scholieren denk ik namelijk aan onder 19 en dan is het maar ~12%. Als je de studenten meeneemt dan klopt het maar volgens mij blijven hogescholen en universiteiten nog heel veel online doen. De jongeren zijn dus wel een drijver maar vooral de jongeren tussen 20 en 30 en niet zozeer de scholieren in het middelbaar.
[Afbeelding]
De meeste van die regels hebben nog geen wettelijke basis...Adlermann schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:01:
[...]
Echt, ik heb een tuin van 600m2 daar mag ik dan 4 gasten ontvangen met mijn gezin...? Ze zijn niet helemaal lekker.
Je kan niet alles maar op slot blijven zetten om een verkoudheidsvirus te weerstaan. Het aantal opnames en IC opnames blijven ver achter bij de besmettingen, vooral doordat nu de generatie 15-50 veelal geraakt wordt en bij hen het ziekteverloop heel mild is, als men er al wat van merkt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik kom de deur nauwelijks uit, dus dat zie ik niet. De kapper zag ik dus wel, omdat ik er langsloop naar de supermarkt. Maar, de supermarkt gaat prima hier! Totdat ik gevaccineerd ben, ga ik alleen naar de supermarkt en de sportschool (2x per week op een tijdstip dat er niemand is).St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:11:
[...]
Maar je kan nu toch ook gewoon bellen als je ziet dat iemand niet voldoende afstand houdt, in de supermarkt ofzo?
Of als er teveel mensen op een terrasje zitten?
Of maak je dan onderscheid voor jezelf welke overtredingen jij vindt die wel of niet bestraft moeten worden?
Ik werk voorlopig toch nog uit huis en van de bedrijfsarts hoef ik ook niet op het werk te komen, als dat wel zou moeten. Onderwijs kan online en wetenschappelijk onderzoek kan prima vanuit huis.
Max 2 bezoek thuis, op 1.5 meter. Bij klachten, laat ik me testen (al paar keer gedaan). No problem. Ik hoor alleen maar aanstelgedrag.
(ik hou me nog steeds aan de oude regels, no way dat ik besmet wil raken. Heb genoeg ellende gehad.)
Dus ja, als ik ziets zie wat handhaafbaar is, en dus strafbaar, dan bel ik wel even. Alleen het is nu wel minder duidelijk dan eerst
Ik zie dat als m'n burgerplicht ook. Maatschappelijkbelang (de volksgezondheid) gaat voor individueel belang. Korte termijn belangen, voor lange termijn belangen.
Blijkbaar kunnen Nederlanders de verantwoordelijkheid niet aan die bij onze vrijheden horen. Dus wmb repressie nu!
[edit]
En de mensen die het nog een verkoudsheidsvirus noemen zijn niet goed in hun hoofd. Hebben die echt de beelden van de eerste golf niet geizen? Of de huidige beelden uit de VS? Van een verkoudheidsvirus gaan geen duizenden mensen dood!
[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 19-08-2020 09:08 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic