Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.624 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:57
mesa57 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:05:
Zijn er nog ergens cijfers te vinden van het rioolwater onderzoek ?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Beetje scrollen naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
ZANDVOORT - De badplaats Zandvoort is een nieuwe brandhaard voor het coronavirus aan het worden. Tussen maandag 10 en maandag 17 augustus zijn daar 24 nieuwe gevallen ontdekt, een toename van 52 procent. Daarmee is Zandvoort een van de snelste stijgers in de gemeentelijke cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Een oorzaak daarvan is niet duidelijk.

In Delfzijl kwamen in de afgelopen week vijftien nieuwe gevallen aan het licht, een toename van 75 procent, door een uitbraak bij het plaatselijke asielzoekerscentrum. Het virus had Delfzijl tot nu toe redelijk links laten liggen. In de gemeente Noardeast-Fryslân, waar Dokkum onder valt, zijn in de afgelopen week 28 nieuwe gevallen vastgesteld, een stijging van 58 procent. De week ervoor werden 16 mensen in en rond Dokkum positief getest. Een jongerenfeest zorgde voor een plaatselijke uitbraak in de Friese stad.

Andere stijgers in de afgelopen week zijn Maassluis (19,5 procent stijging), Diemen (ruim 19 procent) en Almere (18 procent).

In aantallen zijn de afgelopen week de meeste nieuwe gevallen vastgesteld in Amsterdam. De hoofdstad registreerde 734 nieuwe besmettingen. In Rotterdam kwamen er 606 bevestigde gevallen bij en in Den Haag kregen 304 inwoners te horen dat ze besmet zijn geraakt. Het aantal besmettingen in Utrecht steeg met 117 en in Almere met 95. In de top van de Nederlandse ranglijst staan verder Breda, Schiedam, Bergen op Zoom, Gouda, Capelle aan den IJssel en Tilburg.

Bergen op Zoom was de afgelopen weken een grote brandhaard, maar daar breidt het virus zich steeds minder snel uit. In de afgelopen dagen zijn er slechts een paar gevallen vastgesteld. Burgemeester Frank Petter concludeert dat de strengere maatregelen die de Brabantse plaats vorige week invoerde, positief uitpakken.

In ongeveer 60 gemeenten is de afgelopen week geen enkel nieuw coronageval vastgesteld. Daaronder zijn Assen, Baarn en Enkhuizen.
Bron: De Telegraaf

Goh...zou het... goh. Ik doe maar even een wilde gok hoor. Goh... Ja, weet niet... *misschien* de overvolle stranden zijn?

Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Ankona schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

Ok, geen idee welke organisaties precies wat mogen bepalen.

Maar dit is toch precies de discussie die je wil? De werknemer argumenten geven om zich te verdedigen tegen een onveilige werksituatie. Maar tegelijk de werkgever ook beschermen tegen overdreven gezeur en lukraak werk weigeren.
Argumenten genoeg al. Als onze premier zelf roept; bij klachten thuisblijven, dan kan je prima beargumenteren dat je op dat moment arbeidsongeschikt bent in bepaalde situaties. Ziek zijn is niet het criterium; maar arbeidsgeschiktheid. En als je een besmettelijke, dodelijke, ziekte hebt dan ben je iig niet arbeidsgeschikt voor veel werk waar je contacten met mensen hebt.

Maar het zal wel helpen als hier echt eens een duidelijke centrale uitspraak overgedaan wordt. Ik ben er van overtuigd dat je een rechtszaak, bij een dwarsliggende werkgever, wel gaat winnen. Alleen voor de zwakkere werknemers (voor jou tien anderen) kan het inderdaad lastig zijn. Ook hier ligt een taak voor de vakbonden. Die moeten erop zitten.

Ook ligt er gewoon een taak voor de maatschappij , collega's, je sociale kring, etc. Gewoon niet accepteren dat mensen met klachten op straat komen, naar de horeca gaan, gaan werken, etc. Als we een vrijere samenleving in coronatijd willen, zoals bv Zweden, dan moeten we ook als maatschappij wat meer druk gaan uitoefenen aan non-compliance.

Meer vrijheden, maar FU richting de regels (1.5 meter, thuisblijven bij klachten) zijn mutually exclusive wmb. In deze context ben ik dus echt voor strengere handhaving want mensen kijken vooralsnog niet echt voorbij hun eigen neus/belangen van anderen.

Er zal altijd solidariteit naar elkaar moeten zijn. Alsof klimaatbeleid voor 40+ zoveel zin gaat hebben, maar dat doen we uit solidarfiteit naar de rest van de mensheid/generaties na ons. Het aangepaste pensioenplan is ook niet voor iedereen even geschikt, maar om daar offers te brengen zodat het haalbaar blijft is ook gewoon een onderdeel van het leven.

En even wat verder kijken, misschien moeten we ook het doorgeschoten individualisme / neo-liberalisme (aargh zelfs ik) loslaten. Wat terug naar het Rijnlandmodel. In Zweden heb je namelijk dit wel, er is meer sociale druk (zie interview in de AD met een virologe daar). In Azie zie je ook meer saamhorigheid en groepsgevoel. Daar dragen mensen als ze ziek zijn gewoon vrijwillig een mondkapje! En ja, als je ziek bent en je wilt de deur uit, dan vind ik eigenlijk een mondkapje helemaal niet zo'n slecht idee vanuit die achtergrond.

Even observerend en extrapolerend: er komt namelijk een nog grotere crisis aan, waar we nog meer opofferingsgezindheid moeten tonen. Om de klimaatcrisis op te lossen moeten we echt collectief gedragsverandering laten plaatsvinden. Lukt dat niet bottom-up, dan maar top down. We moeten collectief meer gaan betalen voor vlees en minder gaan consumeren, minder autorijden, minder op vliegvakantie, minder waterverbruik, lager energieverbruik zolang het niet 100% groen is etc. Dat zijn allemaal offers die we moeten maken in de persoonlijke levenssfeer. En als we dat niet zelfstandig doen, dan blijft er maar 1 optie over; afdwingen.

BV in mijn vakgebied: nu zijn verdienmodellen heel erg gericht op 1 organisatie en winstmaximalisatie voor deze organisatie. Maar richting circulaire verdienmodellen moet je dit gewoon loslaten. Dat gaat anders nooit werken. Want bedrijven uit de waardeketen kunnen zowel partner zijn als concurrent. Als je dan ieder voor zichvoor winstmaximalisatie gaat, dan krijg je die samenwerking nooit van de grond.

Niks mis met winstmaken, ondernemen ,etc alleen de randvoorwaarden moeten duidelijker. Kapitalisme blijft gewoon werken, ook met meer correctie/variabelen waar rekening mee gehouden moet worden. Het blijft een trade-off zoeken van persoonlijk gewin/maatschappelijk gewin.

Maar ok, misschien dat de overheid ook iets meer aan nudging moet gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Adlermann schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:14:
[...]

Argumenten genoeg al. Als onze premier zelf roept; bij klachten thuisblijven, dan kan je prima beargumenteren dat je op dat moment arbeidsongeschikt bent in bepaalde situaties. Ziek zijn is niet het criterium; maar arbeidsgeschiktheid. En als je een besmettelijke, dodelijke, ziekte hebt dan ben je iig niet arbeidsgeschikt voor veel werk waar je contacten met mensen hebt.
.
Het gaat meer om de andere kant van de medaille. Iemand is fit, gezond etc maar heeft geen vertrouwen in de veiligheid op het werk terwijl werkgever wenst dat daar het werk uitgevoerd wordt. Wie bepaalt dan wie er zijn zin door mag drukken?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MoldyInko schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Goh...zou het... goh. Ik doe maar even een wilde gok hoor. Goh... Ja, weet niet... *misschien* de overvolle stranden zijn?

Wat denken jullie?
Inwoners van zandvoort liggen niet op het strand. Die werken in een strandtent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Ankona schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Het gaat meer om de andere kant van de medaille. Iemand is fit, gezond etc maar heeft geen vertrouwen in de veiligheid op het werk terwijl werkgever wenst dat daar het werk uitgevoerd wordt. Wie bepaalt dan wie er zijn zin door mag drukken?
Als de werkgever zich aan de geldende wet en regelgeving heeft voldaan dan is het de keuze aan de werknemer om te komen. Als hij niet wilt komen dan moet hij ontslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Maar het zal wel helpen als hier echt eens een duidelijke centrale uitspraak overgedaan wordt. Ik ben er van overtuigd dat je een rechtszaak, bij een dwarsliggende werkgever, wel gaat winnen. Alleen voor de zwakkere werknemers (voor jou tien anderen) kan het inderdaad lastig zijn. Ook hier ligt een taak voor de vakbonden. Die moeten erop zitten.

Ook ligt er gewoon een taak voor de maatschappij , collega's, je sociale kring, etc. Gewoon niet accepteren dat mensen met klachten op straat komen, naar de horeca gaan, gaan werken, etc. Als we een vrijere samenleving in coronatijd willen, zoals bv Zweden, dan moeten we ook als maatschappij wat meer druk gaan uitoefenen aan non-compliance.

Meer vrijheden, maar FU richting de regels (1.5 meter, thuisblijven bij klachten) zijn mutually exclusive wmb. In deze context ben ik dus echt voor strengere handhaving want mensen kijken vooralsnog niet echt voorbij hun eigen neus/belangen van anderen.

Er zal altijd solidariteit naar elkaar moeten zijn. Alsof klimaatbeleid voor 40+ zoveel zin gaat hebben, maar dat doen we uit solidarfiteit naar de rest van de mensheid/generaties na ons. Het aangepaste pensioenplan is ook niet voor iedereen even geschikt, maar om daar offers te brengen zodat het haalbaar blijft is ook gewoon een onderdeel van het leven.

En even wat verder kijken, misschien moeten we ook het doorgeschoten individualisme / neo-liberalisme (aargh zelfs ik) loslaten. Wat terug naar het Rijnlandmodel. In Zweden heb je namelijk dit wel, er is meer sociale druk (zie interview in de AD met een virologe daar). In Azie zie je ook meer saamhorigheid en groepsgevoel. Daar dragen mensen als ze ziek zijn gewoon vrijwillig een mondkapje! En ja, als je ziek bent en je wilt de deur uit, dan vind ik eigenlijk een mondkapje helemaal niet zo'n slecht idee vanuit die achtergrond.

Even observerend en extrapolerend: er komt namelijk een nog grotere crisis aan, waar we nog meer opofferingsgezindheid moeten tonen. Om de klimaatcrisis op te lossen moeten we echt collectief gedragsverandering laten plaatsvinden. Lukt dat niet bottom-up, dan maar top down. We moeten collectief meer gaan betalen voor vlees en minder gaan consumeren, minder autorijden, minder op vliegvakantie, minder waterverbruik, lager energieverbruik zolang het niet 100% groen is etc. Dat zijn allemaal offers die we moeten maken in de persoonlijke levenssfeer. En als we dat niet zelfstandig doen, dan blijft er maar 1 optie over; afdwingen.

BV in mijn vakgebied: nu zijn verdienmodellen heel erg gericht op 1 organisatie en winstmaximalisatie voor deze organisatie. Maar richting circulaire verdienmodellen moet je dit gewoon loslaten. Dat gaat anders nooit werken. Want bedrijven uit de waardeketen kunnen zowel partner zijn als concurrent. Als je dan ieder voor zichvoor winstmaximalisatie gaat, dan krijg je die samenwerking nooit van de grond.

Niks mis met winstmaken, ondernemen ,etc alleen de randvoorwaarden moeten duidelijker. Kapitalisme blijft gewoon werken, ook met meer correctie/variabelen waar rekening mee gehouden moet worden. Het blijft een trade-off zoeken van persoonlijk gewin/maatschappelijk gewin.

Maar ok, misschien dat de overheid ook iets meer aan nudging moet gaan doen.
Het constant elkaar aanspreken gaat juist helemaal de verkeerde kant op op het moment. Wat mij betreft met stip op 1 de grootste erfenis van deze crisis, mensen die hun frustratie uiten door anderen aan te spreken over het juist wel of niet dragen van een mondkapje, wel of geen afstand houden, etc.

Leuk dat mensen in Azië een mondkapje dragen als ze ziek zijn, maar wat als dat averechts werkt? De meningen zijn erover verdeeld en de feiten te afhankelijk van de context. Mondkapjes kunnen namelijk ook een bron van bacteriën/virusdeeltjes worden waardoor je chronisch ziek wordt.

Dus zolang de experts niet op 1 lijn zitten en de politiek elke week een andere leugen verzint om bepaald gedrag uit te lokken (zeggen dat mondkapjes niet werken omdat ze schaars zijn, zeggen dat kinderen anderen niet kunnen besmetten zodat scholen open kunnen en mensen weer aan het werk gaan) lijkt het mij handig om elkaar zo min mogelijk aan te spreken op het gedrag. De wereld wordt daar namelijk niet leuker van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 17:22
ZieMaar! schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:46:
Het blijft gissen naar waar het aan precies of vooral aan ligt. Er zijn een aantal mogelijk oorzaken, maar de meeste zijn gewoon lastig te kwantificeren:
- De restaurants zijn weer open
- De cafés zijn weer open
- De campings zitten weer vol
- Er zijn veel huisfeestjes
- We hebben het offerfeest gehad
- Mensen gaan naar het buitenland op vakantie
- Mensen gaan naar oranje landen op reis (dat is echt een andere categorie in mijn ogen)
- Contactsporten mogen weer en sportscholen zijn open
- Thuiswerken is al weer minder
Het is vrij eenvoudig eigenlijk: overal waar mensen samenkomen kan het zich verspreiden. Hoe meer samenkomsten, hoe groter de kans dat het zich verspreidt. Het virus maakt geen onderscheid. Het verspreidt zich overal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
TrailBlazer schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

En de besmette strandgangers komen in die tent, besmetten een inwoner van Zandvoort, en het balletje gaat rollen.

De kans op zo'n besmetting is op zich klein, maar als half Nederland naar het strand gaat wordt dat een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 15:38
Erapaz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Bron?

En ik neem aan dat je bedoelt positieve effecten op het aantal mensen dat ziek wordt ?

Ik kan namelijk wel een aantal positieve gevallen noemen, bijvoorbeeld dat een groep kinderen die achterliep nu eindelijk weer bij is, omdat er op school 0 aandacht wordt besteed aan de vaardigheden die wel getoetst worden (spelling en rekenen onder andere).
Die positieve effecten zullen er zijn. Er zijn echter ook forse negatieve effecten. Op scholen waar het in normale situaties al moeizaam loopt qua taalachterstand bijvoorbeeld, is de situatie om te huilen. Daar is ook een en ander over geschreven en naar mijn beeld is het effect algemeen eerder negatief dan positief.

De bronnen waar je naar vraagt staan hieronder.
https://fd.nl/economie-po...en-van-scholen-weinig-uit
https://www.nu.nl/coronav...preiding-coronavirus.html

En nog een stukje van het RIVM waar een en ander te vinden is.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen

[ Voor 12% gewijzigd door blissard op 18-08-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Mirved schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:25:
[...]

Als de werkgever zich aan de geldende wet en regelgeving heeft voldaan dan is het de keuze aan de werknemer om te komen. Als hij niet wilt komen dan moet hij ontslag nemen.
Mijn originele insteek was eigenlijk dat de boodschap volgens mij nog steeds is (correct me if I'm wrong): blijf thuiswerken als het kan. Wat zijn je rechten als je inderdaad thuis kan werken, maar je baas vindt dat je naar kantoor moet komen? Terwijl de premier het tegenovergestelde zegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Goed even mijn ervaringen na twee dagen gestart te zijn in onderwijsregio noord;

Afstand houden van collega's en leerlingen... onmogelijk.

ben benieuwd waneer we weer gaan afschalen.

[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 18-08-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

Ik denk dat ze de horeca weer terug gaan gooien naar 30 man .
Gewoon een gevoel.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechten heb je niet... De baas bepaalt. Bij een bedrijf naast ons (zelfde gebouw) moest tijdens de coronacrisis allemaal gewoon opdraven. Grotendeels had best thuis kunnen werken, maar dat wilde het management niet.

Het is dat het nu crisis is, maar ik denk dat na de crisis veel medewerkers dit nog wel zullen herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:39:
Rechten heb je niet... De baas bepaalt.
Niet helemaal. Als de arbeidsomstandigheden niet veilig zijn kun je de arbeidsinspectie bellen en vragen of ze het werk stil komen leggen (ok, zal niet zo simpel even met een telefoontje te regelen zijn - het gaat er meer om dat er regels zijn en dat er bevoegd gezag is dat de werkgever kan overrulen)

Het zou dus mooi zijn als hier objectief vast te stellen regels mbt corona veiligheid zouden zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
RodeStabilo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:35:
Goed even mijn ervaringen na twee dagen gestart te zijn in onderwijsregio noord;

Middelbare school? En waarom lukt het dan niet? Ik kan me niet herinneren dat ik op de middelbare school vaak dicht bij leraren moest komen, maar dat is wel een tijdje geleden, dat wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-10 16:17
RodeStabilo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:35:

Mijn oudste gaat vanaf morgen starten in het voortgezet onderwijs. Vond ik ook wel even spannend, maar de school is zeer serieus in de maatregelen. Kreeg bijvoorbeeld al een email dat als je net in een oranje of rood vakantieland bent geweest, je nog even de quarantaine in acht mag nemen en niet naar school kunt komen tot dat voorbij is. Ook hebben ze goed nagedacht over looprichtingen, leerjaren uit elkaar houden qua pauzetijden en locaties, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Middelbare school? En waarom lukt het dan niet? Ik kan me niet herinneren dat ik op de middelbare school vaak dicht bij leraren moest komen, maar dat is wel een tijdje geleden, dat wel :).
Ik kan me uberhaupt niet herinneren dat ik in de bovenbouw heel veel les heb meegemaakt... :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Ik kan me uberhaupt niet herinneren dat ik in de bovenbouw heel veel les heb meegemaakt... :D
Dat vermoeden hadden we al ff ;)
(flauw, maar wilde dat doelpunt gewoon inkoppen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PalingDrone schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:01:
[...]

Dat vermoeden hadden we al ff ;)
(flauw, maar wilde dat doelpunt gewoon inkoppen)
Prima hoor, je hoor mij niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
TrailBlazer schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Ik denk het wel. Die mengen natuurlijk zich ook met al die vakantiegangers. Dus een combinatie van, maar wat jij ook zeg: Vervolgens als werkende in contact met iemand.

In sommigen gebieden was afstand houden onmogelijk.

Drukke treinen, overvolle parkeerplaatsen etc. buiten beschouwing gelaten want het aantal besmettingen ligt blijkbaar echt in Zandvoort zelf. Maar allicht merken we dit over twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MoldyInko schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Wat denken jullie?
Nee, hoezo? Eén verjaardagsfeestje is genoeg voor dergelijke besmettingscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
In het Parool speculeert met dat Halsema of een verbod op groepsvorming gaat invoeren of een avondklok voor de horeca.

Verder meldt het Parool dat er nu ook een conflict is ontstaan tussen de boa's en hun directie. De boa's hebben het vertrouwen in hun directie opgezegd. Dit zal gevolgen gaan hebben voor de handhaving door de boa's in de stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

Prima hoor, je hoor mij niet klagen ;)
Hehehe, poging tot humor op een techforum blijft riskant.

Ontopic: Wat scholen naar ouders communiceren zit vaak mijlenver van de realiteit, zeker aan het begin van een schooljaar wanneer alle goede bedoelingen nog vrij vers zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
https://www.telegraaf.nl/...en-in-plaats-van-14-dagen

Goed dat dit herzien wordt, maar mij rest nog altijd de vraag: waarom niet een verplichte/geadviseerde quarantaine opleggen met de mogelijkheid tot testen? Test je negatief, zit je quarantaine er op, ook al zijn de tien dagen nog niet voorbij.

Een aantal mensen hier, en ik ook, opperren dat al een aantal keer de afgelopen weken Het OMT. en de regering horen we hier echter helemaal niet over. Ze lijken het niet eens te overwegen. Denken we te makkelijk en is er een concrete reden waarom dit niet een mogelijkheid is?

[ Voor 3% gewijzigd door Soccer98 op 18-08-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 18:10
Soccer98 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:05:

Goed dat dit herzien wordt, maar mij rest nog altijd de vraag: waarom niet een verplichte/geadviseerde quarantaine opleggen met de mogelijkheid tot testen? Test je negatief, zit je quarantaine er op, ook al zijn de tien dagen nog niet voorbij.

Een aantal mensen hier, en ik ook, opperren dat al een aantal keer de afgelopen weken Het OMT. en de regering horen we hier echter helemaal niet over. Ze lijken het niet eens te overwegen. Denken we te makkelijk en is er een concrete reden waarom dit niet een mogelijkheid is?
Omdat het tot tien dagen kan duren voor je wel positief bent als je het virus hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Test je negatief, zit je quarantaine er op, ook al zijn de tien dagen nog niet voorbij.
Dat dacht ik eerst ook maar zo werkt het niet. Ik kan vandaag naar een feestje gaan en mij dan overmorgen laten testen. Test is negatief. Maar dat betekend niet dat ik niet besmet ben. De incubatie tijd is ongeveer 10 dagen. Ik kan dus alsnog klachten ontwikkelen in de 8 dagen erna ook al ben ik op dag 2 negatief getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26

Rannasha

Does not compute.

De test die wordt gebruikt is in eerste instantie niet gevoelig genoeg om het virus te detecteren. Je hebt een periode nodig van ongeveer de incubatietijd voordat deze test echt betrouwbaar wordt en de kans op een false negative minimaal wordt.

Als iemand op de laatste dag van z'n vakantie besmet raakt en 2 dagen later een test laat uitvoeren, is de kans groot dat deze negatief is. De persoon kan vervolgens een aantal dagen later pas ziek worden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

tlpeter schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:07:
[...]

Omdat het tot tien dagen kan duren voor je wel positief bent als je het virus hebt
Voordat je echt ziek word bedoel je misschien? De PCR test werkt nu eenmaal het beste als je (net) symptomen hebt omdat de virusload dan vrij hoog is.

De PCR test is echter redelijk gevoelig. Als er voldoende virus is en de swab wordt correct uitgevoerd kun je het al vrij vroeg aantonen, al lang voordat de symptomen zich manifesteren.

ALs er voldoende testcapaciteit is zou je mensen al in een vrij vroeg stadium kunnen testen. Uiteraard moet het virus zich dan al wel vermeerderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Maar hoe kan het dan dat preventief gesteste Formule 1-coureurs (Sergio Perez testte twee keer positief) en voetballers wel positief worden getest terwijl ze niet ziek zijn? Sommigen merken er precies niets van en worden toch positief getest. Als in sporten alles afhangt van preventieve tests, dan kan dat ook voor de normale mens lijkt me als die eenmaal in quarantaine zit.

Wellicht dat er meer mogelijk is na de Amerikaanse doorbaak in het testen: https://www.telegraaf.nl/...braak-in-testen-op-corona Het zou me echter weer totaal niks verbazen als onze overheid/GGD er niets of veel te laat wat mee doet. Als ik hun was zou ik nu gelijk deze manier van testen zo snel mogelijk inplementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Soccer98 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:18:
Maar hoe kan het dan dat preventief gesteste Formule 1-coureurs (Sergio Perez testte twee keer positief) en voetballers wel positief worden getest terwijl ze niet ziek zijn? Sommigen merken er precies niets van en worden toch positief getest. Als in sporten alles afhangt van preventieve tests, dan kan dat ook voor de normale mens lijkt me als die eenmaal in quarantaine zit.
Je kunt het virus in je hebben zonder er ziek van te zijn. Maar dat je negatief test betekend niet dat je het virus niet in je hebt. Het heeft zich enkel nog niet in grootschalig verspreid.

Testen is niet heilig het is enkel een hulpmiddel tegen de verspreiding. Niet voor niks dat men aanraad zoveel mogelijk thuis te werken/weg te blijven van andere/afstand te houden/geen handen te schudden. Betekend niet dat als je negatief test dat dat allemaal niet meer zou gelden.

[ Voor 17% gewijzigd door Mirved op 18-08-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat is ziek? Er is volgens mij nog steeds discussie over de symtpomen.
De ene is ziek en niest drie keer of sniffelt een beetje, de andere ligt binnen een week op de IC.

Perez bijvoorbeeld was de kwalificatie voordat ie positief testte duizelig in de kwalificatie:

https://www.gpfans.com/nl...-tijdens-de-kwalificatie/

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Mirved schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

Je kunt het virus in je hebben zonder er ziek van te zijn. Maar dat je negatief test betekend niet dat je het virus niet in je hebt. Het heeft zich enkel nog niet in grootschalig verspreid.

Testen is niet heilig het is enkel een hulpmiddel tegen de verspreiding. Niet voor niks dat men aanraad zoveel mogelijk thuis te werken/weg te blijven van andere/afstand te houden/geen handen te schudden. Betekend niet dat als je negatief test dat dat allemaal niet meer zou gelden.
Maar dat is dan niet duidelijk voor de gemiddelde Nederlander denk ik. Die heeft klachten, test vervolgens negatief en gaat verder met zijn leven. En dat neem ik diegene niet kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Wellicht dat er meer mogelijk is na de Amerikaanse doorbaak in het testen: https://www.telegraaf.nl/...braak-in-testen-op-corona Het zou me echter weer totaal niks verbazen als onze overheid/GGD er niets of veel te laat wat mee doet. Als ik hun was zou ik nu gelijk deze manier van testen zo snel mogelijk inplementeren.
Als die test net zo betrouwbaar is als de P huidige PCR test is de uitslag wel een stuk sneller. Dat kan helpen.

Sommige mensen worden nu eenmaal niet ziek van het virus, ook al zijn ze wel besmet met het virus. Meestal zijn ze ook minder besmettelijk voor anderen omdat ze geen symptomen hebben zoals hoesten en niezen.

Het virus is aantoonbaar als het in voldoende mate aanwezig is, dat betekend niet dat je ziek wordt omdat sommigen gewoon helemaal niet ziek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
wel positief worden getest terwijl ze niet ziek zijn?
Er waren al onderzoeken dat 45-50% van de mensen die covid-19 hebben er nul last van ondervinden. Geen symptomen, niets.

Het vermoeden is dat een deel van de mensen een behoorlijk grote weerstand al van zichzelf hebben tegen het virus en dat het dus nauwelijks voet aan de grond krijgt bij die mensen. Je test dan positief, maar je hebt nergens last van. Vergeet niet dat bepaalde verkoudheidsvirussen ook uit de familie van coronavirussen komen. Dat kan er mogelijk aan bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Bij de woorden doorbraak+Telegraaf+Amerika slaat mijn scepsis-meter tot ver in het rode gebied uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
prijk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:27:
[...]

Bij de woorden doorbraak+Telegraaf+Amerika slaat mijn scepsis-meter tot ver in het rode gebied uit.
Je kan ook gewoon het artikel lezen en dan vervolgens de inhoud toetsen.

EDIT: Ja, oké. Ik was even vergeten dat het artikel premium is en dat niet iedereen kan lezen. Dat is inderdaad een valide argument.

[ Voor 18% gewijzigd door Soccer98 op 18-08-2020 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Soccer98 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

Je kan ook gewoon het artikel lezen en dan vervolgens de inhoud toetsen.
Ik vergat nog het woord "Premium".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

prijk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Ik vergat nog het woord "Premium".
De test heet "SalivaDirect" en op andere, niet-flutsites is er wel informatie over te vinden:

https://news.yale.edu/202...ergency-use-authorization

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:25:
Wat is ziek? Er is volgens mij nog steeds discussie over de symtpomen.
De ene is ziek en niest drie keer of sniffelt een beetje, de andere ligt binnen een week op de IC.

Perez bijvoorbeeld was de kwalificatie voordat ie positief testte duizelig in de kwalificatie:

https://www.gpfans.com/nl...-tijdens-de-kwalificatie/
De kans dat je topsporter bent met onderliggend lijden/overgewicht/hoge leeftijd/ongezonde levensstijl/slechte conditie is vrij gering.
Een supergezond lichaam kan gewoon erg veel hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
CodeCaster schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:35:
[...]

De test heet "SalivaDirect" en op andere, niet-flutsites is er wel informatie over te vinden:

https://news.yale.edu/202...ergency-use-authorization
Nog geen wondertest:
A newly authorized saliva-based coronavirus test is a step in the right direction, but it won't do much to ease the strain on labs as they process test results, experts say.
Chiu, who wasn't involved with the development of the test, was less optimistic.

"I don't think that this is likely to greatly impact our testing bottleneck until a true point-of-care or at-home version of this test is available," he wrote in an email.

He said some concerns he has with the test are slow turnaround time for collection, transport to a laboratory and the PCR testing itself, which generally takes at least three hours.

Perlman, who also wasn't involved with SalivaDirect, agreed.

While this advancement in technology will help with getting the sample itself, it's still subject to many of the issues of PCR testing, he said.

As a result, Perlman said, "it will not help with any backlogs that result from steps after sample collection."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Statistisch gezien valt er wat te zeggen voor het dagelijks doen van een quick test met lagere betrouwbaarheid als genoeg mensen dat kunnen doen. Elke dag 17 miljoen tests zal er prima flink wat besmettingen uit filteren. False negative bij hoge virus loads zal niet zo gauw voorkomen.

Maar als je geen bepaalde massa haalt, doet het m.i. meer kwaad dan goed.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:41:
Statistisch gezien valt er wat te zeggen voor het dagelijks doen van een quick test met lagere betrouwbaarheid als genoeg mensen dat kunnen doen. Elke dag 17 miljoen tests zal er prima flink wat besmettingen uit filteren. False negative bij hoge virus loads zal niet zo gauw voorkomen.

Maar als je geen bepaalde massa haalt, doet het m.i. meer kwaad dan goed.
Meen gehoord te hebben dat Luxemburg dat dus doet. Iedere 2 weken de hele bevolking testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Mirved schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:44:
[...]

Meen gehoord te hebben dat Luxemburg dat dus doet. Iedere 2 weken de hele bevolking testen.
Ik geloof dat @MikeyMan het meer had over een thuistest die iedereen 's morgens kan doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Mirved schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:44:
[...]

Tja, dat is 300.000 tests per week. Dat is natuurlijk niet zo veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
blissard schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:30:
[...]

Die positieve effecten zullen er zijn. Er zijn echter ook forse negatieve effecten. Op scholen waar het in normale situaties al moeizaam loopt qua taalachterstand bijvoorbeeld, is de situatie om te huilen. Daar is ook een en ander over geschreven en naar mijn beeld is het effect algemeen eerder negatief dan positief.

De bronnen waar je naar vraagt staan hieronder.
https://fd.nl/economie-po...en-van-scholen-weinig-uit
https://www.nu.nl/coronav...preiding-coronavirus.html

En nog een stukje van het RIVM waar een en ander te vinden is.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen
Scenario is nu heel anders. Eerst waren er heel weinig jongeren die besmet waren, nu veel meer. Het is logisch dat scholen een kleine rol speelden als er heel weinig besmet waren, dat kan nu echter heel anders zijn.

Overigens snap ik niet waarom die discussie zo zwart-wit gevoerd wordt: of ze moeten sluiten of het gaat zoals altijd, in plaats van 'op welke manier kunnen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk leerlingen les kunnen blijven krijgen?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Het is druk op in de (VO) school, veel kinderen op elkaar. Leraren die zich onprettig in de situatie in de klas voelen. Dat soort dingen.
Jorizzz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:45:
Ook hebben ze goed nagedacht over looprichtingen, leerjaren uit elkaar houden qua pauzetijden en locaties, etc.
Hier ook natuurlijk maar de praktijk wil nog wel eens anders zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door RodeStabilo op 18-08-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 12:16
Volgens Maurice is dat een kwestie van heel goed ventileren. En dat is meer dan het bouwbesluit 1984 wat het RIVM en min. Slob aanhoudt.
In de US willen ze ook nog mondkapjes voor de leerlingen verplichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:31

gws24

Thinking is hard!

BarôZZa schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:48:
[...]

Scenario is nu heel anders. Eerst waren er heel weinig jongeren die besmet waren, nu veel meer. Het is logisch dat scholen een kleine rol speelden als er heel weinig besmet waren, dat kan nu echter heel anders zijn.
Dat kan je niet weten omdat de test regimes compleet verschillen tussen voor 1 juni en daar na. Misschien waren begin maart wel meer jongeren besmet dan nu want ik kan mij bv niet voorstellen dat toen met Carnaval al die feestvierende jongeren in Brabant niet besmet zijn geraakt bij de feesten en nu opeens wel bij andere feesten. Daar gaan we denk ik helaas nooit achter komen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
gws24 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:03:
[...]
Dat kan je niet weten omdat de test regimes compleet verschillen tussen voor 1 juni en daar na. Misschien waren begin maart wel meer jongeren besmet dan nu want ik kan mij bv niet voorstellen dat toen met Carnaval al die feestvierende jongeren in Brabant niet besmet zijn geraakt bij de feesten en nu opeens wel bij andere feesten. Daar gaan we denk ik helaas nooit achter komen.
Als dat het geval was, dan kon je ook niet concluderen dat scholen weinig hebben bijgedragen, dus dan kom je op hetzelfde scenario uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-10 12:49
BarôZZa schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Als dat het geval was, dan kon je ook niet concluderen dat scholen weinig hebben bijgedragen, dus dan kom je op hetzelfde scenario uit.
Zijn die scholen niet meer uit voorzorg en vanuit druk vanuit de maatschappij gesloten? Juist omdat impact nog onbekend was.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
mesa57 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:50:
Volgens Maurice is dat een kwestie van heel goed ventileren. En dat is meer dan het bouwbesluit 1984 wat het RIVM en min. Slob aanhoudt.
In de US willen ze ook nog mondkapjes voor de leerlingen verplichten.
Maurice is echter geen viroloog/microbioloog of zelfs maar iets in die richting.

Ik denk dat we beter naar experts dan naar opiniepeilers (opiniemaker?) kunnen luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
De RIVM update voor afgelopen week is er al:
Afgelopen week zijn er 4.013 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Dat zijn 23 meldingen minder dan het aantal meldingen van vorige week. Er zijn in de afgelopen week 50 patiënten gemeld die voor COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Dat zijn er 12 meer dan vorige week.

Er zijn 16 laboratorium-bevestigde COVID-19 patiënten als overleden gemeld, 7 meer dan in de week er voor.

In de afgelopen week hebben ruim 102.000 mensen laten testen in de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst teststraten, 3.500 mensen meer dan de week daarvoor. Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week 3,5% is ongeveer gelijk gebleven. Het reproductiegetal ligt net als vorige week boven de 1.
Volledige cijfers volgen zometeen, maar je kunt hier alvast in het RIVM persbericht grutten.

[ Voor 7% gewijzigd door autje op 18-08-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
percentage postief getest is een lichtpuntje lijkt me.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

BarôZZa schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ligt er wel heel erg aan wat je als jongere en als school classificeerd ;) . Als ik de pdf van het RIVM bekijk is het vooral de jongeren groep 20-29 waar erg veel gevallen zijn en ik vermoed dat de meeste gevallen in de 10-19 groep >17 jaar zijn maar jammer genoeg is dat niet te zien. Daarom ook dat ik het over feesten had waar het volgens mij vooral uit de hand loopt. Maar goed, harde bewijzen de ene of de andere kant op zijn er niet dus we gaan het zien wat er gaat gebeuren over een paar weken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQaHFsmH0buD9mPELDQBPkENOnw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4LNvMyzW8A38V869UexIDknw.png?f=user_largebron: pdf rivm van 11 augustus: https://www.rivm.nl/sites...kelijks_20200811_1158.pdf

EDIT: in de pdf van vandaag staat een tabel met leeftijdsgroepen per 5 jaar (misschien dat die ook in de vorige stond maar dan heb ik die gemist):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KHp3iYxSHPIQtHfgj0oeUdsUSo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X7nJXqOsD6a7KXPrwy6bTeEw.png?f=user_large
bron: https://www.rivm.nl/sites...lijks_20200818_1224_1.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door gws24 op 18-08-2020 14:39 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Voor de dagelijkse getalletjes:

Positief getest 63.973, toename: 489
Ziekenhuisopnames 12.042 (18,8% van positief getest), toename: 4
IC-opnames 3.002 (4,7% van positief getest)
Overleden 6.175 (9,7% van positief getest), toename: 3

Bron

Amsterdam +121
Rotterdam +58
Den Haag +39
Westland +11
Den Bosch +10
Utrecht +10

De rest allemaal minder dan 10. Weer 24 gemeentes met vier of meer gevallen.

Grafiek is ook bijgewerkt met correcties voor afgelopen week, geeft hetzelfde beeld als we al hadden.

[ Voor 31% gewijzigd door autje op 18-08-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:26:
Voor de dagelijkse getalletjes:

Positief getest 63.973, toename: 489
Ziekenhuisopnames 12.042 (18,8% van positief getest), toename: 4
IC-opnames 3.002 (4,7% van positief getest)
Overleden 6.175 (9,7% van positief getest), toename: 3

Bron
Ook dat is geen slecht nieuws. Dat zijn er maar 7 meer dan gisteren.
Vorige week dinsdag werden er 779 positief geteste mensen gemeld.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Opvallend vind ik dan wel weer de berichtgeving over Zandvoort: "sterk in de lift!".

Op 13 en 14 augustus uitschieters naar 7 en 8 resp., daarvoor en daarna 2 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
autje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:33:
Opvallend vind ik dan wel weer de berichtgeving over Zandvoort: "sterk in de lift!".

Op 13 en 14 augustus uitschieters naar 7 en 8 resp., daarvoor en daarna 2 per dag.
De desbetreffende media zijn op senstatie en wellicht stemingmakerij uit. Zandvoort is een badplaats, veel toeristen en dus lekker makkelijk om uit te lichten als er een stijging is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
BarôZZa schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:48:
[...]

klopt, maar dit is de bron van mijn stelling. Alles kan zomaar anders zijn. Maar de vraag is of dat zo is. Het RIVM zegt daar wel iets over.
Overigens snap ik niet waarom die discussie zo zwart-wit gevoerd wordt: of ze moeten sluiten of het gaat zoals altijd, in plaats van 'op welke manier kunnen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk leerlingen les kunnen blijven krijgen?'.
Helemaal mee eens. Dat scholen in alle maanden voor de zomervakantie nauwelijks initiatieven hebben ontplooid om leerlingen zo veel mogelijk on site les te gevenvind ik echt jammer. Ondanks dat alles leeg stond, heb ik nergens gehoord van scholen die al die leegstaande sportzalen, theaters, congresscentra etc. hebben ingezet om leerlingen weer "gewoon" les te geven. Juist toen lessen op 1,5m afstand weer door mochten gaan, hadden daar kansen gelegen. Ik zou de directeur van die school wel hebben willen zijn die een deel van zijn lessen in het Zuiderpark openlucht theater geeft. Of in voormalig zwembad De Regentes. etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:37
stylezzz schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Dat hebben vorige week ook al veel mensen geroepen toen we een paar dagen rond de 160-170 besmettingen per dag zaten. Volgende week gaan we door de 500 per dag denk ik. Iedereen trekt er massaal op uit gezien het goede weer, offerfeesten voor de moslims onder ons, en flink wat so-called advocaten die claimen dat je helemaal geen mondkapje op hoeft als je dat gevraagd word. Over een 2 weken gaan we richting de 1000 per dag.
Ben terug van mijn vakantie, we zijn nu weken verder. De 1000 per dag zijn we niet eens bij in de buurt geweest. Je moet je niet zo bang laten maken door de media.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
We hebben afgelopen week minder besmettingen en meer uitgevoerde tests. Je zou dan verwachten dat het totaal van de besmette mensen heel licht is afgenomen. Is het dan ook niet logisch dat de Reff onder / op de 1 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
blissard schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:23:
We hebben afgelopen week minder besmettingen en meer uitgevoerde tests. Je zou dan verwachten dat het totaal van de besmette mensen heel licht is afgenomen. Is het dan ook niet logisch dat de Reff onder / op de 1 zit?
Als iedereen uit die voorgaande week spontaan genezen is wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BarôZZa schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:26:
[...]

Als iedereen uit die voorgaande week spontaan genezen is wel :+
Gaat om besmettingen, niet zozeer ziekte.

Maar als je R 1.3 is, zul je week over week toch minimaal 1.3x zoveel mensen moeten testen bij eenzelfde percentage.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2020 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

blissard schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:23:
Ja maar de Reff is die van 2 weken geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:45:
[...]

Ik geloof dat @MikeyMan het meer had over een thuistest die iedereen 's morgens kan doen.
Dit lijkt me ook DE oplossing. Als je weet of je wel of niet besmet bent, kan je ook alle maatregelen laten varen en ben je er zo helemaal klaar mee. Mits iedereen het ook echt doet, maar ik denk dat je een stuk meer 'buy-in' krijgt voor maatregelen als men zeker is van besmetting dan iets dat meer als 'voorzorg' gezien wordt.

Met suikerziekte kan het ook gewoon... En cholesterol zelfs.

Maar ik zie wel het fabriceren van al die apparaatjes en 17 miljoen * 30 stuks teststrips per maand wel enige tijd duren voor dat echt werkt.

Dit is iets dat echt werkt, meteen resultaat heeft... Denk dat als we dit goed technisch voor elkaar hebben op een manier die flexibel werkt, we *de* oplossing hebben niet alleen voor deze pandemie maar voor mogelijke volgende besmettelijke ziektes.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 18-08-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 12:16
Voor covid-19 worden ook sneltesten ontwikkeld.
O.a. bij https://e25bio.com/
(en nee, ik heb geen aandelen daar in)

[ Voor 20% gewijzigd door mesa57 op 18-08-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:27:
[...]

Gaat om besmettingen, niet zozeer ziekte.

Maar als je R 1.3 is, zul je week over week toch minimaal 1.3x zoveel mensen moeten testen bij eenzelfde percentage.
iedere 4 dagen zelfs heb ik hier begrepen. Dus per week dan 1,3^(7/4) = 1,58x zo veel besmettingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Laatst online: 06-10 20:18
CMD-Snake schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:22:
[...]

Dat is het jammere aan een partij als Viruswaarheid. Het lijkt mij goed dat we toch een partij hebben die maatregelen kritisch bekijkt (bij gebrek aan anderen) en desnoods ook de stap naar de rechter maakt. Die stap is vaak ook niet eenvoudig en niet goedkoop. Maar het zou zoveel beter zijn als ze nu de gekkies weren. Geen 5G malloten, geen anti-vaxxers, geen complotten geneuzel. Dan komt je groep ineens een stuk serieuzer over en kan je daarmee draagvlak winnen voor wat je doet.
Als de grote baas van deze club de platte aarde theorie waarheid aanhangt zit dit probleem al aan de top.

Ik was ooit lid van een "Rijbewijs gekocht" facebookgroep waarin verkeerssituaties werden aangekaart. Onze Willem kaapt de groep en de groep is binnen een dag omgevormd tot platte-aarde-groep.

Wel moet ik zeggen dat hij zo'n beetje als enige wél inhoudelijk discussieerde en op vragen inging. Zijn meelopers kwamen niet verder dan "verdiep je, ontwaak, wees geen schaap" en het toepassen van elke drogredenatie die je op wikipedia maar kan vinden. Dit was wel heel leerzaam, want deze patronen herken ik nu makkelijker bij alle 5G/Antivaccer/Corona discussies. Veel meelopers die zelf van toeten noch blazen weten.
[...]
Er zal altijd solidariteit naar elkaar moeten zijn. Alsof klimaatbeleid voor 40+ zoveel zin gaat hebben, maar dat doen we uit solidarfiteit naar de rest van de mensheid/generaties na ons.
Deze ga ik onthouden en, met een knipoog, nog wel 's gebruiken als de kinderen gaan klagen over mijn generatie >:)
Basekid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:12:
[...]

Maurice is echter geen viroloog/microbioloog of zelfs maar iets in die richting.

Ik denk dat we beter naar experts dan naar opiniepeilers (opiniemaker?) kunnen luisteren.
Hij is wel onderzoeker, die mogelijk goed in staat is onderzoeksresultaten te interpreteren en beoordelen.

Ik heb hier zelf geen oordeel over wegens te weinig verdieping, maar de laatste keer dat ik hem hoorde leek hij op zich geldig te redeneren, maar op basis van onjuiste aannamen waarmee de uitkomst (toch) niet klopt.

[ Voor 15% gewijzigd door Titusvh op 18-08-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Emeritus hoogleraar gezondheidsrecht Jos Dute heeft in het NRC een opiniestuk geschreven over verplichte quarantaines, verplichte BCO medewerking en verplichte coronatesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:47
Drardollan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Ben terug van mijn vakantie, we zijn nu weken verder. De 1000 per dag zijn we niet eens bij in de buurt geweest. Je moet je niet zo bang laten maken door de media.
Ik denk niet dat ik persoonlijk hier veel effect op heb gehad. Die 500 per dag hadden we al sneller gehaald als mijn kristallen bol aangaf..... Wellicht dat de common sense van 'laten we even oppassen' toch toegeslagen is. De roeptoeters van 'het stelt allemaal niks voor' en 'beklapjes doen niks, die muilkorf weiger ik te gebruiken' zijn gelukkig maar een klein gedeelte van de nederlandse bevolking. (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:49:
Emeritus hoogleraar gezondheidsrecht Jos Dute heeft in het NRC een opiniestuk geschreven over verplichte quarantaines, verplichte BCO medewerking en verplichte coronatesten.
Heb je er ook een samenvatting van? Ivm paywall etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

Quarantaine kan juridisch maar is zo omslachtig dat het niet uitvoerbaar is, verplicht testen en BCO kan niet.

Daar komt het min of meer op neer.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Akona vat het al samen. Maar als je de link inPrivate opent dan heb je geen last van de paywall. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:15:
[...]

Quarantaine kan juridisch maar is zo omslachtig dat het niet uitvoerbaar is, verplicht testen en BCO kan niet.

Daar komt het min of meer op neer.
Thanks!

Wordt er nog iets van een bijdrage gedaan in de vorm van een goed idee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
https://github.com/iamadamdev/bypass-paywalls-chrome / https://github.com/iamadamdev/bypass-paywalls-firefox

Werkt heel goed! Doet zich voor als Google waardoor je wel de hele site te zien krijgt zonder maximum pageviews.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 18-08-2020 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:49:
Mazzel dat dit virus zo meevalt qua dodelijkheid, er is in Nederland zo te zien geen enkele mogelijkheid iets te doen een uitbraak in te dammen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

Mazzel dat dit virus zo meevalt qua dodelijkheid, er is in Nederland zo te zien geen enkele mogelijkheid iets te doen een uitbraak in te dammen.
Op individueel niveau nauwelijks inderdaad, maar op collectief niveau wel degelijk, zoals de maatregelen van de afgelopen maanden hebben aangetoond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 18:10
blissard schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

klopt, maar dit is de bron van mijn stelling. Alles kan zomaar anders zijn. Maar de vraag is of dat zo is. Het RIVM zegt daar wel iets over.

[...]

Helemaal mee eens. Dat scholen in alle maanden voor de zomervakantie nauwelijks initiatieven hebben ontplooid om leerlingen zo veel mogelijk on site les te gevenvind ik echt jammer. Ondanks dat alles leeg stond, heb ik nergens gehoord van scholen die al die leegstaande sportzalen, theaters, congresscentra etc. hebben ingezet om leerlingen weer "gewoon" les te geven. Juist toen lessen op 1,5m afstand weer door mochten gaan, hadden daar kansen gelegen. Ik zou de directeur van die school wel hebben willen zijn die een deel van zijn lessen in het Zuiderpark openlucht theater geeft. Of in voormalig zwembad De Regentes. etc..
Ik snap dat ook niet. Scholen hebben een afwachtende houding.
Mijn dochter gaat volgende week weer naar school en ik heb nog helemaal niks gehoord over wat ze aan maatregelen hebben genomen.
Voor de vakantie ging ze vier halve dagen naar school en de vijfde dag was ze vrij. Geen thuis onderwijs en niet de voorgestelde één dag naar school en de rest thuisonderwijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Titusvh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:01:
[...]

Hij is wel onderzoeker, die mogelijk goed in staat is onderzoeksresultaten te interpreteren en beoordelen.

Ik heb hier zelf geen oordeel over wegens te weinig verdieping, maar de laatste keer dat ik hem hoorde leek hij op zich geldig te redeneren, maar op basis van onjuiste aannamen waarmee de uitkomst (toch) niet klopt.
Sorry, maar als hij dat ooit al was dan heeft hij de afgelopen jaren bewezen dat echt niet meer te zijn. Hij cherry-picked onderzoeken die zijn theorie ondersteunen terwijl wetenschappers juist gaten proberen te schieten in hun eigen theorie, oftewel ze gebruiken het principe van falsifieerbaarheid met als kern:
Een belangrijk gevolg van Poppers opvatting is dat een theorie nooit kan pretenderen de uiteindelijke, zekere waarheid te zijn: het blijft immers altijd mogelijk dat in de toekomst een nieuw experiment de theorie weerlegt.
bron: Wikipedia: Falsifieerbaarheid

Vergelijk bv het RIVM en Maurice en hun uitspraken en dan zal je zien dat bij bv aerosolen het RIVM spreekt van een mogelijke bijdrage terwijl Maurice veel te stellig en imho obsessief is en al het andere uitsluit. Sowieso klimt hij dan in een soort slachtofferrol dat men niet naar hem luistert alsof dat een argument is.

maar goed een twitterdraadje die het beter uitlegt dan ik:

en eentje over zijn voorgaande obsessieve mislukte ideeen/beweringen waar vooral de Deventer moordzaak imo veelzeggend is over het vastzitten in eigen gelijk:

Bovenstaande betekent trouwens niet dat hij uiteindelijk niet gelijk heeft of krijgt maar dan is dat niet omdat hij dat op een wetenschappelijke manier onderzocht heeft. Hij kan goed lullen en komt overtuigend over maar als je wat dieper graaft dan zitten er aardig wat fouten in zijn bewijsvoering. In die zin is hij niks meer of minder dan wij hier als amateur virologen, het verschil alleen is dat hij een bn'er is die een podium krijgt. Ik luister liever naar echte virologen en epidemiologen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:41
Hartstikke leuk die aanscherping, maar hoe gaan ze dat in de huiskamers in hemelsnaam handhaven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Leon Zwiers schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:06:
Hartstikke leuk die aanscherping, maar hoe gaan ze dat in de huiskamers in hemelsnaam handhaven....
Ik herhaal: kliklijn met premie voor terechte meldingen. Ik zei het enigszins als grap, maar ik denk wel dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
De mensen die zichzelf al imuun waande zal dit niet bij helpen. Bij hopelijk de meerderheid heeft dit wel effect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Ik hoor alleen maar: Advies, advies, dringend advies, zeer dringend advies.......

Ga dan verdomme eens handhaven, dan werkt het misschien wel.

Edit: Goede vraag van de NOS

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 18-08-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:04

St@m

@ Your Service

Leon Zwiers schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:12:
Ik hoor alleen maar: Advies, advies, dringend advies, zeer dringend advies.......

Ga dan verdomme eens handhaven, dan werkt het misschien wel.
En dan wel in regios waar 'veel' ziekenhuisopnames zijn. Niet hier :p niet dat ik zoveel feestjes geef ;) maar waar niets aan de hand is hoef je ook niet op te treden.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:36:
Bovenstaande betekent trouwens niet dat hij uiteindelijk niet gelijk heeft of krijgt maar dan is dat niet omdat hij dat op een wetenschappelijke manier onderzocht heeft. Hij kan goed lullen en komt overtuigend over maar als je wat dieper graaft dan zitten er aardig wat fouten in zijn bewijsvoering. In die zin is hij niks meer of minder dan wij hier als amateur virologen, het verschil alleen is dat hij een bn'er is die een podium krijgt. Ik luister liever naar echte virologen en epidemiologen.
Maurice is het 'neefje van de baas' waar iedereen bij voorbaat al een hekel heeft omdat hij er eigenlijk geen verstand van heeft. Dan kan je de boot zo lang mogelijk af houden maar eigenlijk kan je hem beter vanaf de eerste dag omarmen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ojee, straks nog minder mensen in de privé omgeving. Gelukkig mogen we wel met z'n allen in een trein zonder de 'magische' hepa-filters zitten, mogen we met tientallen in één gesloten commerciële ruimte zitten en kunnen we nog naar de hoeren. Want dat brengt geld op, dus dan is de gezondheid niet zo belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:57
Ik ga er vanuit dat de meeste mensen zich hier wel aan gaan houden. Ik merk zelf dat we al veel uitnodigingen hebben gehad voor feestjes (want dat mocht), waarbij zo goed en kwaad als het ging de 1.5 meter werd aangehouden, maar waar het in de praktijk niet werkte (niet eens omdat mensen het onzin vinden, maar omdat het oprecht moeilijk is). Zeker als er wat biertjes in gaan gaat het sneller mis. Ik weet vrijwel zeker dat al die feestjes nu niet meer door gaan. En dat dat bij bij pak 'm beet 90% van de mensen zo gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Niet helemaal. Als de arbeidsomstandigheden niet veilig zijn kun je de arbeidsinspectie bellen en vragen of ze het werk stil komen leggen (ok, zal niet zo simpel even met een telefoontje te regelen zijn - het gaat er meer om dat er regels zijn en dat er bevoegd gezag is dat de werkgever kan overrulen)

Het zou dus mooi zijn als hier objectief vast te stellen regels mbt corona veiligheid zouden zijn.
Alleen is klikken naar de arbeidsinspectie meestal de beste manier om geen contractverlenging te krijgen, of wanneer je een vast contract hebt, dat je baas je daarna alle rotklusjes toe gaat schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 17:10
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:15:
Ojee, straks nog minder mensen in de privé omgeving. Gelukkig mogen we wel met z'n allen in een trein zonder de 'magische' hepa-filters zitten, mogen we met tientallen in één gesloten commerciële ruimte zitten en kunnen we nog naar de hoeren. Want dat brengt geld op, dus dan is de gezondheid niet zo belangrijk.
Ho ho ho, je hebt in de trein je niet medische mondkapje :X om je daar te beschermen, niet zo negatief :+ Misschien kun je die ook inzetten voor feestjes in de privé :)

Ben overigens benieuwd wat daar dan nu voor ingezet gaat worden om te handhaven, niet meer dan 6 gasten... Vind het een bijzondere maatregel in die zin. Eerst roepen dat we zo min mogelijk achter de voordeur willen handhaven omdat dat lastig is. :F Maar wel weer een maatregel achter de voordeur instellen.

[ Voor 25% gewijzigd door TIGER1125 op 18-08-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:14:
[...]

En dan wel in regios waar 'veel' ziekenhuisopnames zijn. Niet hier :p niet dat ik zoveel feestjes geef ;) maar waar niets aan de hand is hoef je ook niet op te treden.
Juist wel ook bij jou, anders is jouw regio wellicht de volgende met clusters. Dus bij iedereen. Als men de huidige regels nu eens gaat handhaven, ben je meteen alle missende belastinginkomsten ingelopen. Ik was vorige week in het centrum van Zoetermeer, ik ben na 15 minuten weggegaan. Hoe bizar druk het daar was, en niemand die afstand houdt.

En dan bij de regios waar de shit uit is gebroken (Vooral Amsterdam en Rotterdam, al lijkt Rotterdam redelijk te dalen qua gevallen) extra maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
gws24 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:36:
Sorry, maar als hij dat ooit al was dan heeft hij de afgelopen jaren bewezen dat echt niet meer te zijn. Hij cherry-picked onderzoeken die zijn theorie ondersteunen terwijl wetenschappers juist gaten proberen te schieten in hun eigen theorie, oftewel ze gebruiken het principe van falsifieerbaarheid met als kern:
Roos Vonk: Hold my beer. >:)

Ik denk dat het hier ook om een kwestie van semantiek gaat. Wetenschappers met een theorie willen ook graag bewijs ervoor hebben. Alleen in die zoektocht ernaar komen ze ook soms bewijs tegen dat hun theorie misschien niet zo goed is. Dat je geen bewijs tegen je theorie kan vinden wil niet zeggen dat je dan ook gelijk hebt. Je moet toch bewijs hebben in het voordeel van je theorie.

Wetenschapsfilosofie is een breed onderwerp en om het nu terug te brengen naar twee Tweets is ook zoiets. Je kan ook zeggen dat De Hond de theorieën van het RIVM te falsificeren. Het idee is ook dat dit ons moet verhoeden voor tunnelvisie, iets wat ook bij het RIVM kan optreden. Het RIVM weigerde pertinent om onderzoek te doen naar de aerosolen theorie. Is dat dan net zo houdbaar? Het RIVM kunnen we dan ook ervan beschuldigen dat ze niet bereid waren gaten in hun theorie te schieten. Volgens Karl Popper moet je een theorie niet een keer bewijzen, maar herhaaldelijk blijven bewijzen. Een theorie is nooit veilig eigenlijk.

De Hond heeft hier als voordeel dat hij mediageniek is. Hij weet hoe dat werkt en iemand als een Jaap van Dissel of Ab Osterhaus is dat niet.

En om maar terug te komen op Roos Vonk, die is betrapt op de aller grootste wetenschappelijke zonde: het vervalsen van bewijs. En toch zie ik haar nog vaak terugkomen met haar (wetenschappelijke) meningen, ook over zaken rondom corona.

[ Voor 3% gewijzigd door CMD-Snake op 18-08-2020 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Stoney3K schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Alleen is klikken naar de arbeidsinspectie meestal de beste manier om geen contractverlenging te krijgen, of wanneer je een vast contract hebt, dat je baas je daarna alle rotklusjes toe gaat schuiven.
Lijkt me dan sws geen tent waar je wilt werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:04

St@m

@ Your Service

Leon Zwiers schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Juist wel ook bij jou, anders is jouw regio wellicht de volgende met clusters. Dus bij iedereen. Als men de huidige regels nu eens gaat handhaven, ben je meteen alle missende belastinginkomsten ingelopen. Ik was vorige week in het centrum van Zoetermeer, ik ben na 15 minuten weggegaan. Hoe bizar druk het daar was, en niemand die afstand houdt.

En dan bij de regios waar de shit uit is gebroken (Vooral Amsterdam en Rotterdam, al lijkt Rotterdam redelijk te dalen qua gevallen)
Kijk, maar dan verschillen we van mening. Besmettingen zijn niet erg, volgens mij zijn we bezig met een flatten-the-curve om de ziekenhuisopnames beperkt te houden.

Gaat dus hartstikke prima. Al die bangmakerij de hele tijd. Er is helemaal nergens 'de shit uitgebroken'.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:19:
[...]

Kijk, maar dan verschillen we van mening. Besmettingen zijn niet erg, volgens mij zijn we bezig met een flatten-the-curve om de ziekenhuisopnames beperkt te houden.

Gaat dus hartstikke prima. Al die bangmakerij de hele tijd.
Zoals ze net zeiden, besmettingen zijn een precursor voor opnames.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
St@m schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:19:
[...]

Gaat dus hartstikke prima. Al die bangmakerij de hele tijd. Er is helemaal nergens 'de shit uitgebroken'.
Ja want omdat het hartstikke prima gaat lopen die getallen zo enorm op en zijn er aanscherpingen van de maatregelen :+

Weet je nog, in Maart? Toen het alleen in Brabant was? Toen dachten we ook, we gooien alleen Brabant op slot, is vast genoeg......

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 18-08-2020 19:24 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Soccer98
autje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:10:
[...]

Ik herhaal: kliklijn met premie voor terechte meldingen. Ik zei het enigszins als grap, maar ik denk wel dat het helpt.
We wonen in Nederland en niet de Sovjet Unie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

Ik zie een verplichte BCO ook eigenlijk niet werken. Gaan ze je dan in een cel opsluiten tot je toegeeft dat je met meer mensen contact hebt gehad dan alleen Donald Duck uit Duckstad?

* Stoney3K mompelt iets over Fred Teeven en versleutelde partities.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:59

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eft8zhZXgAMpvYR?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Soccer98 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:21:
[...]

We wonen in Nederland en niet de Sovjet Unie.
Nederlanders zijn net zulke ratten als Russen, dus als je er geld op zet dan gaat men zeker bellen.

Daarnaast, dit is om mensen aan te geven die de regels overtreden, regels waar we het over het algemeen wel over eens zijn dat ze goed zijn. Dat is natuurlijk wezenlijk iets anders dan de situatie in Rusland.
Pagina: 1 ... 36 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic