Die labs werken denk ik 24x7 op dit moment in ieder geval tot de uitslag van die dag klaar is.Agent47 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:52:
Had sinds eergisteren beetje last van m’n keel. Vanochtend test gedaan. Vanavond mail gekregen (23;17 ?!) Ik had me via digid aangemeld, niet gebeld dus.
Uitslag —> negatief.
Bijzonder dat ik zo laat nog antwoord kreeg
Goed nieuws wel. Test viel me ook mee. Fijn is anders maar absoluut nergens last van achteraf, alleen beetje vaag gevoel in 1 neusgat.
Mooi voorbeeld van hoe dom mensen kunnen zijn in een artikel van de NOS. Dus een gozer die positief heeft getest en zich afvraagt waarom..
"Vorige maand ben ik een paar keer naar de kroeg gegaan met een vriend. We zaten binnen en er was weinig ventilatie."
Ok,
"Voor mijn gevoel heb ik me altijd aan alle voorschriften gehouden en toch ben ik besmet geraakt."
Juist ja
"Vorige maand ben ik een paar keer naar de kroeg gegaan met een vriend. We zaten binnen en er was weinig ventilatie."
Ok,
"Voor mijn gevoel heb ik me altijd aan alle voorschriften gehouden en toch ben ik besmet geraakt."
Juist ja

Het gaat hier niet om Ebola ofzo. Een persoon besmet gemiddeld maar iets meer dan 1 andere persoon. Waarbij veruit de meeste mensen die besmet worden alleen maar milde symptomen zullen vertonen, niet veel erger dan een griepje of verkoudheid. Om daar nou 14 dagen verplicht voor thuis te moeten blijven en met hoge boetes en straffen te dreigen? Come on.eMiz0r schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:20:
Het opleggen van een quarantaineplicht bij een positieve test vind ik zeer goed en de torenhoge boetes bij het schenden er van idem. Iedereen weet toch inmiddels datie thuis moet blijven als je ziek bent?
Het belangrijkste is dat de mensen in de risicogroepen een beetje extra moeten opletten .
Juist verdachte mensen zullen zich nu niet meer gaan laten testen, waardoor de cijfers enorm skewed gaan raken omdat die mensen niet meer komen opdagen.
Je bereikt hier alleen maar het tegenovergestelde mee: zorg juist dat isolement een wat prettigere ervaring wordt die zo eenvoudig en gemakkelijk wordt gemaakt ipv te dreigen met enorme sancties.
Als je nu milde symptomen hebt kun je je maar beter niet laten testen dus, want voor je het weet zit je 14 dagen thuis terwijl je als je besmet bent ook gewoon voorzichtiger naar anderen kan zijn: zodat je af en toe wel naar buiten kunt voor een wandeling, een kwartiertje boodschappen doen enz. Maar bijv. niet meer naar een kroeg, bioscoop of OV. Er moet echt wel een middenweg te vinden zijn ipv alles of niets. 14 dagen is extreem lang.
En nee lang niet iedereen woont in een mooi vrijstaand huis met tuin.
Je kan je beter druk maken om de luchtvervuiling in Europa die voor 800.000 extra doden per jaar zorgt.
https://www.scientias.nl/...a-sterfgevallen-per-jaar/
Maar ja zulke extreme maatregelen tegen de grote industrie passen natuurlijk niet zo makkelijk in het politieke plaatje.
Kijk het zijn prima middelen quaratainne/isolatie maar dan wel voor extreme gevallen zoals bijv. Ebola.
[ Voor 42% gewijzigd door CyberMania op 16-08-2020 08:40 ]
@CyberMania je begrijpt hopelijk zelf wel dat dat reproductiegetal een gemiddelde is dat we met veel pijn en moeite onder de 1 hebben gekregen. Lappen we weer massaal alle regels aan de laars, zit die zo weer richting de 3. Je ziet hoe snel er clusters vormen.
De enige reden dat je deze uitspraak überhaupt zo kunt doen is dat er een hoop mensen zijn die zich nog wel een beetje aan de regels houden.
En zoals hier inmiddels al honderden keren aangehaald. Het gaat uiteindelijk niet om het aantal besmettingen, maar om de volle ziekenhuizen.
Af en toe zou je haast willen dat het Ebola was
De enige reden dat je deze uitspraak überhaupt zo kunt doen is dat er een hoop mensen zijn die zich nog wel een beetje aan de regels houden.
En zoals hier inmiddels al honderden keren aangehaald. Het gaat uiteindelijk niet om het aantal besmettingen, maar om de volle ziekenhuizen.
Af en toe zou je haast willen dat het Ebola was

Door fastfood, werkdruk, luchtvervuiling etc worden onze ziekenhuizen ook overvraagd, daar wordt ook niet keihard tegen opgetreden terwijl het de samenleving onwijs veel geld kost en de bedrijven niks.MikeyMan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:40:
[ Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 16-08-2020 08:42 ]
Ziekenhuizen werden juist gesloten omdat er te weinig patienten waren.CyberMania schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:42:
[...]
Door fastfood, werkdruk, luchtvervuiling etc worden onze ziekenhuizen ook overvraagd.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Nee, gewoon omdat het economisch niet rendabel was. Bijna alle ziekenhuizen hebben wachtlijsten voor behandelingen:IJzerlijm schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:42:
[...]
Ziekenhuizen werden juist gesloten omdat er te weinig patienten waren.
https://www.volksgezondhe...jfers-context/wachttijden
Tuurlijk, ook zo besmettelijk!CyberMania schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:42:
[...]
Door fastfood, werkdruk, luchtvervuiling etc worden onze ziekenhuizen ook overvraagd, daar wordt ook niet keihard tegen opgetreden terwijl het de samenleving onwijs veel geld kost en de bedrijven niks.
Hoe vaak liggen die ziekenhuizen vol, buiten corona?

We zouden het vliegverkeer kunnen verbieden, iedereen verplicht iedere 3 maanden wegen, bloeddruk en dergelijke. Ben je te dik dan wordt je vetpas ingetrokken en moet je verplicht sporten. We hebben de maatschappij nu zo ingericht dat er een x aantal mensen overlijden aan vermijdbare dingen zoals overgewicht en slechte lucht. Blijkbaar vinden we dat met zijn allen acceptabel. Anders hadden we wel massaal op de PvdD en GL gestemd.
Maar wie ben ‘jij’ dat je kunt beslissen wat ‘te dik’ is? Ook die regels en gemiddelden zijn door de grote meute bepaald. Heb je geen eigen zeggenschap meer wat te dik of gezond is? Is ook weer cultuur bepaald.. Er zijn landen waar dat juist een teken van welvaart of schoonheid is..TrailBlazer schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:10:
We zouden het vliegverkeer kunnen verbieden, iedereen verplicht iedere 3 maanden wegen, bloeddruk en dergelijke. Ben je te dik dan wordt je vetpas ingetrokken en moet je verplicht sporten. We hebben de maatschappij nu zo ingericht dat er een x aantal mensen overlijden aan vermijdbare dingen zoals overgewicht en slechte lucht. Blijkbaar vinden we dat met zijn allen acceptabel. Anders hadden we wel massaal op de PvdD en GL gestemd.
Ehhh...? Qua schoonheidsideaal heb je wellicht een punt.Goofyduck384 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:18:
[...]
Maar wie ben ‘jij’ dat je kunt beslissen wat ‘te dik’ is? Ook die regels en gemiddelden zijn door de grote meute bepaald. Heb je geen eigen zeggenschap meer wat te dik of gezond is? Is ook weer cultuur bepaald.. Er zijn landen waar dat juist een teken van welvaart of schoonheid is..
Maar vanuit gezondheidsperspectief is dat prima wetenschappelijk te bepalen.
De gezondheidszorg heeft oa een overvraagprobleem door bv een 2-maanden verlengde behandeling voor personen waarvan de situatie uitzichtloos is. Daarvoor is ooit een grens voorgesteld van 60k, maar vziw is er niemand die daar z'n handtekening onder wil zetten. Dat is overigens geen overvraagprobleem in capaciteit, maar wel in geld. Bovendien kost het de bedrijven natuurlijk wel geld, want een zieke werknemer is niet inzetbaar terwijl het loon gewoon doorloopt.CyberMania schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:42:
[...]
Door fastfood, werkdruk, luchtvervuiling etc worden onze ziekenhuizen ook overvraagd, daar wordt ook niet keihard tegen opgetreden terwijl het de samenleving onwijs veel geld kost en de bedrijven niks.
De capaciteit van ziekenhuizen is al lang geleden heel geleidelijk aangepast aan de vraag (het aanbod) van welvaartsziekten. Als iedereen gezond zou leven en eten en we zouden zorgen voor schone lucht, dan waren een hoop afdelingen in het ziekenhuis een stuk kleiner.MikeyMan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:46:
[...]
Tuurlijk, ook zo besmettelijk!
Hoe vaak liggen die ziekenhuizen vol, buiten corona?
A'dam PVOutput
Ik weet dat ik kort door de bocht reageer, zwart-wit, ik vind alleen dat je als land niet mag beslissen dat iemand verplicht moet afvallen. Het is wetenschappelijk te bewijzen dat mensen er eerder dood van gaan, maar wat is de norm van leeftijd van overlijden? MOETEN mensen 80 worden? Ja dan overlijden dikke mensen eerder. Maar oudere mensen die de 100 halen (en misschien gezonder zijn) kosten ook langer geld. Er is ergens terug te halen op welke leeftijd alle kosten gebaseerd zijn. Hoe ouder hoe duurder..MikeyMan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:24:
[...]
Ehhh...? Qua schoonheidsideaal heb je wellicht een punt.
Ik ben zelf gezond en 'dun', maar vind niet dat je zomaar iets mag opleggen (zoals sporten) als mensen te dik zijn. Je kunt wel bevoordeeld meer tax op ongezonde dingen zetten, zoals met roken ook al flink wordt gedaan.
En de kamer was op CDA en VVD na unaniem tegen dit machtsmiddel. Toen trok De Jonge zich snel terug. Hij kan het doen, maar dan zal hij wel bruggen moeten verbranden. De kamer zal het hem niet in dank afnemen en het kan hem volgend jaar electoraal ook nog eens duur komen te staan.MikeyMan schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:03:
Neehoor, dit is al sinds jaar en dag mogelijk conform wet publieke gezondheid.
Het gebruiken van deze mogelijkheid was niets meer dan een losse kreet. Er lag geen concreet plan hoe het uitgevoerd moest worden. En ondanks dat Bruls het eist als voorzitter van de veiligheidsregio's, hadden sommige regio's al laten weten er geen gebruik van te willen maken. De handhaving was al te dun gespreid om dit nog erbij te nemen, plus de communicatie zou over heel veel schijven moeten lopen wat effectief werken in de weg zit.
Ik vrees dat dit het obligate artikel was waar corona patiënten aan het woord komen. Maar wie weet toont dit nog wel iets anders aan. Dat mensen denken zich aan de regels te houden, maar het niet het geval blijkt. Nu spreekt men van laksheid en soms van opzettelijk de regels negeren, maar dan heb je een behoorlijke groep die er ronduit schijt aan moet hebben.Leon Zwiers schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:15:
Mooi voorbeeld van hoe dom mensen kunnen zijn in een artikel van de NOS. Dus een gozer die positief heeft getest en zich afvraagt waarom..
Ok,
Die ventilatiediscussie blijft ook rond zingen met het verhaal over de aerosolen. Als de aerosolen theorie waarheid bevat is ook die hele anderhalve meter zinloos.
Ik lees zojuist de nieuwe regels voor naar school gaande kinderen; die hoeven niet in quarantaine als ze van een risicogebied terug komen maar moeten weer naar school. Ze mogen echter niet gebracht worden door een ouder die wél uit quarantaine gebied komt.
Ok, dit is dus vragen om problemen...
1.die kinderen verspreiden wel het virus, als is het maar minimaal.
2. Ouders zullen hun kind toch naar school moeten brengen als het daartoe zelf nog niet in staat is.
2. Ouders zullen hun kind toch naar school moeten brengen als het daartoe zelf nog niet in staat is.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Voor de zoveelste keer, dit wordt al 'gewoon' toegepast. Niet voor corona maar voor andere ziektes als tbs.CMD-Snake schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:07:
[...]
En de kamer was op CDA en VVD na unaniem tegen dit machtsmiddel. Toen trok De Jonge zich snel terug. Hij kan het doen, maar dan zal hij wel bruggen moeten verbranden. De kamer zal het hem niet in dank afnemen en het kan hem volgend jaar electoraal ook nog eens duur komen te staan.
Het gebruiken van deze mogelijkheid was niets meer dan een losse kreet. Er lag geen concreet plan hoe het uitgevoerd moest worden. En ondanks dat Bruls het eist als voorzitter van de veiligheidsregio's, hadden sommige regio's al laten weten er geen gebruik van te willen maken. De handhaving was al te dun gespreid om dit nog erbij te nemen, plus de communicatie zou over heel veel schijven moeten lopen wat effectief werken in de weg zit.
Dat er geen concreet plan lag en ligt om dit in grotere aantallen te regelen klopt uiteraard. Maar het is nogal selectieve verontwaardiging.
Ik voel me toch soort van verplicht. Ik ben toch een Nederlander, kortom , eerste dag zeur ik niet, kijk het wel aan. Tweede dag had ik hetzelfde —> meteen afspraak maken. Ik heb ook m’n burgerplicht..Apache4u schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 00:08:
[...]
Gelukkig dat ie negatief is en goed dat je je hebt laten testen. Zouden meer mensen moeten doen
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
@Agent47 Wij hadden op het werk zo'n discussie. 'ja, maar niemand doet dat'. Eeeeh.. ik heb me al 3x laten testen wegens verkoudheidsklachten. Omdat ik me verantwoordelijk voel, en me (net als tijdens de initiele maatregelen) verantwoordelijk voel voor mijn werk en thuisfront. Ik werk in de zorg; het risico werkte twee kanten op. Best opvallend dat collega's daar dan toch anders in zitten.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Waarom is die anderhalve meter zinloos dan?CMD-Snake schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:07:
Die ventilatiediscussie blijft ook rond zingen met het verhaal over de aerosolen. Als de aerosolen theorie waarheid bevat is ook die hele anderhalve meter zinloos.
Geen enkele maatregel voorkomt alles. Maatregelen bovenop andere maatregelen en je komt steeds verder.
Met dezelfde gedachtengang kun je stellen dat anderhalve meter zonder in je elleboog te hoesten ook weinig zin heeft, dus waarom bewaren we afstand? Ik zie genoeg mensen "onbeschermd" hoesten en niezen. Dan moet je geloof ik iets van 5 tot 10 meter afstand bewaren, dus die 1,5 gaat weinig uithalen dan.
[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 16-08-2020 11:46 ]
@eric.1 Zinloos is wellicht een groot woord, maar die afstandsregel is gebaseerd op de afstand die nodig is op de grotere druppels naar de grond te laten vallen. Dat is met aerosolen niet het geval. Rond mondkapjes zijn vergelijkbare kanttekeningen te maken als aerosolen een grote rol spelen.
Ja, klopt. Echter staat geen enkele maatregel op zichzelf.ijdod schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:46:
@eric.1 Zinloos is wellicht een groot woord, maar die afstandsregel is gebaseerd op de afstand die nodig is op de grotere druppels naar de grond te laten vallen. Dat is met aerosolen niet het geval. Rond mondkapjes zijn vergelijkbare kanttekeningen te maken als aerosolen een grote rol spelen.
Als we echt gaan stellen dat "1,5m geen zin heeft, want ik kan het ook op x, y of z manier oplopen", dan mist er toch wel een vorm van logica.
Waterdicht is het natuurlijk niet. Verspreiding kan ook voorkomen door aerosolen. Echter de kans is wel geringer indien afstand wordt aangehouden. Er schijnt een verschil te zitten in de virusload in de hele kleine aerosolen en in de grotere druppels als iemand niest.ijdod schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:46:
Er staat mij bij dat er een onderzoek is geweest en dat 5% van de mensen die besmet zijn een dusdanig grote virusload produceren dat zij ook anderen via aerosolen kunnen besmetten.
Het is dus wel mogelijk maar de kans is aanzienlijk kleiner dat je via aerosolen besmet wordt.
Kan het artikel over het onderzoek even niet terugvinden maar zodra ik dat heb post ik het hier wel even
Ja, er zit geen absolute causaliteit in de maatregelen (dat is ook lastig). Alsin a -->b (complete satisfaciton)eric.1 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:50:
[...]
Ja, klopt. Echter staat geen enkele maatregel op zichzelf.
Als we echt gaan stellen dat "1,5m geen zin heeft, want ik kan het ook op x, y of z manier oplopen", dan mist er toch wel een vorm van logica.
Maar meer gedeeltelijke causaliteit. Als we A doen, dan heeft dat een postiief of negatief effect op B. (zoals we in causal loop diagrams zien en in goal-oriented requirements engineering.)
Daarom moeten we dus ook meerdere maatregelen hebben, want bij absolute causaliteit zou het makkelijk zijn
Voor de goede orde: mij ging het om de achtergrond van het argument, niet de stelling dat aerosolen op eens de enige factor factor is, of dat maartegelen ooit perfect zijn.
Inderdaad.eric.1 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:43:
[...]
Geen enkele maatregel voorkomt alles. Maatregelen bovenop andere maatregelen en je komt steeds verder.
We zullen nog maar eens een vergelijking trekken met auto's.
Vroeger waren er geen autogordels en vielen er heel wat doden in de wagen. Later werden er kreukelzones ingevoerd. Maar bleek dat er nogal wat mensen door de voorruit vlogen. Toen werd de autogordel uitgevonden, en later zelfs verplicht, het aantal doden daalden, maar nog niet genoeg. Toen werd de airbag uitgevonden. Dit schafte de autogordel niet af, het kwam er bovenop. En toen de zijdelingse airbag, en noodremsystemen, gordelspanners die vlak voor de crash al aanspannen,... Zijn daarmee alle doden binnen een wagen verleden tijd? Absoluut niet, maar het zijn allemaal systemen die elkaar versterken zodat je meer overlevingskansen hebt bij een hevige crash.
Zo moet je ook alle maatregelen rond COVID zien. Laagje op laagje op laagje om de kans op besmetting en doorgifte naar beneden te krijgen.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Ik merk vooral dat veel mensen er geen zin in hebben. Ik vind het ook spannend, Maar toch , ik wil wel gewoon langs m’n ouders kunnen blijven gaan. Ik werk nu grotendeels thuis en ga alleen naar de supermarkt, kan is nihil dat ik het echt oploop maar je weet het nooit.ijdod schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:27:
@Agent47 Wij hadden op het werk zo'n discussie. 'ja, maar niemand doet dat'. Eeeeh.. ik heb me al 3x laten testen wegens verkoudheidsklachten. Omdat ik me verantwoordelijk voel, en me (net als tijdens de initiele maatregelen) verantwoordelijk voel voor mijn werk en thuisfront. Ik werk in de zorg; het risico werkte twee kanten op. Best opvallend dat collega's daar dan toch anders in zitten.
Artikel NOS over terugkerende vakantie gangers uit gebied oranje.
Die hele video ook... toppunt van egoïsme.
De man met het mondkapje beschrijft precies het probleem wat er mis is. Een advies is een advies. En dat zal denk ik over het algemeen genegeerd worden.
Anderzijds geeft dit structureel ook andere problemen aan. Precies mijn verhaal over Patrick, Gemma en de kids.
De man met het mondkapje beschrijft precies het probleem wat er mis is. Een advies is een advies. En dat zal denk ik over het algemeen genegeerd worden.
Anderzijds geeft dit structureel ook andere problemen aan. Precies mijn verhaal over Patrick, Gemma en de kids.
[ Voor 19% gewijzigd door MoldyInko op 16-08-2020 12:55 . Reden: Autocorrect ]
Zoals ik wel vaker in dit topic heb gezegd, ik zou mij ook wel soms willen laten testen (om zeker te weten dat mijn verkoudheid niet alleen hooikoorts is, op sommige dagen is mijn verkoudheid echt extreem).Agent47 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Ik voel me toch soort van verplicht. Ik ben toch een Nederlander, kortom , eerste dag zeur ik niet, kijk het wel aan. Tweede dag had ik hetzelfde —> meteen afspraak maken. Ik heb ook m’n burgerplicht..
Alleen bij mij in de regio zijn er nu 2 (straks 3) teststraten. En alle 2/3 zijn auto-only.
Ik woon op mijzelf, heb nog geen autorijbewijs.
Dus vraag mij serieus af HOE ik mij kan laten testen? Ik zou dus iemand anders moeten vragen (buiten mijn huishouden, want ik woon op mijzelf) om mij te laten brengen?
ANWB automaatje ?
https://www.anwb.nl/lidma...ruik-maken-van-automaatje
https://www.anwb.nl/lidma...ruik-maken-van-automaatje
Stuitend inderdaad. Erg asociaal ook. Je weet dat dit kan gebeuren. Wil je niet 14 (of straks misschien 10) dagen in thuisquarantaine (thuiswerken en mensen vermijden), dan moet je niet naar het buitenland.MoldyInko schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:49:
Ik ga over een weekje ook (maar niet vliegen) op vakantie, maar dit is ingecalculeerd risico (al gaan we naar landen waar het goed gaat).
Enige alternatief dat ik hiervoor zie is alle buitenlanden op oranje of rood zetten. Maar dan nog; hoe handhaaf je dit?MoldyInko schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:49:
Na advies heb je m.i. maar 1 andere stap, en dat is wettelijk regelen. Maar zonder handhaving zal dat nog weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 16-08-2020 13:31 ]
Even niet vergeten dat als die mensen in Rotterdam wonen dat de situatie daar veel erger is. Heel Noord Holland, Utrecht en Zeeland zijn op de site van de ECDC oranje. Zuid Holland is zelfs donker Oranje.
Als ze Rotterdam separaat zouden vermelden zou die waarschijnlijk rood zijn.
Wat doen we dan met mensen die een dagje naar Rotterdam gaan? Of naar Rotterdam moeten voor hun werk?
Dat wil niet zeggen dat er geen maatregelen getroffen moeten worden maar dat moeten we hier ook (veel meer)
Pot, Ketel etc
Als ze Rotterdam separaat zouden vermelden zou die waarschijnlijk rood zijn.
Wat doen we dan met mensen die een dagje naar Rotterdam gaan? Of naar Rotterdam moeten voor hun werk?
Dat wil niet zeggen dat er geen maatregelen getroffen moeten worden maar dat moeten we hier ook (veel meer)
Pot, Ketel etc
Ik kan amper thuis werken en als ik niet werk mag ik er ook geen factuur voor sturen. Na twee keer testen met een negatieve uitslag wordt de drempel om nog een keer te testen weer een stapje hoger. Het kost mij elke keer vier dagen werk:Agent47 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:27:
[...]
Ik merk vooral dat veel mensen er geen zin in hebben. Ik vind het ook spannend, Maar toch , ik wil wel gewoon langs m’n ouders kunnen blijven gaan. Ik werk nu grotendeels thuis en ga alleen naar de supermarkt, kan is nihil dat ik het echt oploop maar je weet het nooit.
Dag 1, ziek en afspraak maken
Dag 2, test af nemen en thuis afwachten
Dag 3, thuis afwachten
Dag 4, mogelijk resultaat
Dag 5, omdat je rekening houdt met positief resultaat of uitloop van de test geen werk ingeplanned.
Als er een weekend tussen zit kan het iets positiever uit vallen.
Ik zou natuurlijk een paar dagen kunnen wachten met de test omdat de meeste van deze algemene symptomen in 97% van de gevallen inderdaad een snotneus of keelpijn zijn die binnen twee dagen weer weg is, maar het risico om ander te besmetten knaagt ook aan je en met of zonder test moet je dan een paar dagen binnen blijven. Dat is lood om oud ijzer. Ik ben er nog niet helemaal over uit.
Voor mensen in loondienst verwacht ik ook dat er een moment komt dat de werkgever er geen zin meer in heeft als Henk de heftruckchauffeur voor de derde maand op rij een week niet inzetbaar is vanwege zijn terugkomende snotneus.
[ Voor 6% gewijzigd door jadjong op 16-08-2020 13:51 ]
Wordt wel lastig dan. Overgewicht is voor het ene slecht, voor het andere misschien weer een beschermende factor. Roken schijnt een beschermende factor voor Parkinson/dementie te zijn.MikeyMan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:24:
[...]
Ehhh...? Qua schoonheidsideaal heb je wellicht een punt.
Ga je overgewicht criminaliseren, weegt dat dan op tegen meer geestelijke probleemgevallen omdat dikke mensen zich continu moeten schamen? Hoeveel % slaat er door naar anorexia of ongezonde eetpatronen?
Veel dingen lijken prima wetenschappelijk vast te stellen, maar zijn dat allerminst. Of we hanteren nu een bepaalde maatstaf, en over 10 jaar slaan we onszelf omdat het helemaal verkeerd bleek.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik hoorde ook nog wat verontrustend nieuws.
Als je positief wordt getest, wordt er een contactonderzoek gedaan. Deze mensen die contact hebben gehad MOETEN ook in quarantaine gaan zitten, ook al laten deze mensen zich ook testen met een negatief resultaat.
Het gevolg is dus dat mensen niet open en eerlijk zijn over hun contacten om zo te voorkomen dat mensen onnodig in quarantaine moeten gaan zitten. En mensen laten zich daardoor ook niet zo vrijwillig testen vanwege dat contactonderzoek.
Als je positief wordt getest, wordt er een contactonderzoek gedaan. Deze mensen die contact hebben gehad MOETEN ook in quarantaine gaan zitten, ook al laten deze mensen zich ook testen met een negatief resultaat.
Het gevolg is dus dat mensen niet open en eerlijk zijn over hun contacten om zo te voorkomen dat mensen onnodig in quarantaine moeten gaan zitten. En mensen laten zich daardoor ook niet zo vrijwillig testen vanwege dat contactonderzoek.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Reisorganisaties doen er alles aan om mensen die in de 'nieuwe' oranje vakantielanden zitten, eerder terug te halen als ze dat willen. Maar de telefoon staat niet roodgloeiend, melden ze. Om middernacht is het reisadvies aangescherpt voor Brussel, Parijs, Marseille en omgeving, Mallorca, Ibiza en een aantal regio's in Spanje
bron: NOS live feed
oftewel; veel mensen zijn corona moe en een kleurencode is totaal irrelevant geworden
Als iets deze zomer wel duidelijk is geworden dat voor velen het eigen gerief/plezier belangrijker is dan proberen een virus in te dammen.
Je zou denken dat er lessen zijn getrokken nav afgelopen ski vakanties...wishful thinking
bron: NOS live feed
oftewel; veel mensen zijn corona moe en een kleurencode is totaal irrelevant geworden
Als iets deze zomer wel duidelijk is geworden dat voor velen het eigen gerief/plezier belangrijker is dan proberen een virus in te dammen.
Je zou denken dat er lessen zijn getrokken nav afgelopen ski vakanties...wishful thinking
Dit is precies waarom ik de term anderhalvemetersamenleving altijd zo stompzinnig vond. Het doel werd verwisseld met een middel/maatregel. Daarnaast is het een onnodig lang woord.Arator schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:04:
[...]
Zo moet je ook alle maatregelen rond COVID zien. Laagje op laagje op laagje om de kans op besmetting en doorgifte naar beneden te krijgen.
Terechte punten. Wat mij verbaast is dat er wordt begonnen over verplichte quarantaine(waar ik achter sta), maar dat er nog niks wordt gedaan om de drempels tot quarantaine weg te nemen. Als je wil dat mensen in quarantaine gaan, zorg er dan voor dat ze dat zo makkelijk mogelijk kunnen doen. Dus:Cobb schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:09:
Ik lees zojuist de nieuwe regels voor naar school gaande kinderen; die hoeven niet in quarantaine als ze van een risicogebied terug komen maar moeten weer naar school. Ze mogen echter niet gebracht worden door een ouder die wél uit quarantaine gebied komt.
- Zorg dat werkgevers de werknemers kunnen blijven uitbetalen, net zoals bij het noodpakket, zodat het geen financiële overweging wordt of iemand thuis kan blijven.
- Zorg voor taxi's om kinderen weg te brengen, die zullen de laatste tijd ongetwijfeld ook al minder werk hebben, dus kunnen dit waarschijnlijk prima gebruiken.
- Zorg ervoor dat mensen wat geld krijgen om boodschappen/eten te bestellen en maak deals met Picnic/Appie etc zodat ze voorrang krijgen bij bezorgmomenten.
Het laatste dat je wil is dat mensen het gevoel krijgen benadeeld te worden door het juiste te doen.
De meeste bezwaren die ik lees over quarantaines zijn gewoon praktische zaken, meer dan onwil.
Dat is een stukje capaciteitstekort bij de GGD. Voorheen hoefde je als contact niet thuis te blijven, wel werd je dagelijks gebeld of je inmiddels toch ziek bent geworden. Pas als je ziek werd moest je ook testen en thuis blijven. Die tussenstappen zijn inmiddels te veel werk geworden ofzo waardoor iedereen maar uit voorzorg thuis moet blijven.Onbekend schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:57:
Dat is oud nieuws van Donderdag en hier al veel besproken. De Jonge had een proefballonnetje opgelaten maar is door de kamer teruggefloten.Onbekend schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:57:
Wat wel kan is dat mensen die positief zijn getest verplicht in quarantaine moeten maar dat kan al heel lang, daarvoor is jaren geleden al een wet aangenomen. Niet perse voor corona dus maar voor verschillende besmettelijke ziekten.
Dit is ook een van de redenen waarom ik voorstander ben van gebruik maken van andere gegevens zoals telecom/locatiedata. Ik ben altijd voor privacy, maar in deze situatie heb ik liever dat ze aan de hand van data m'n contacten kunnen achterhalen, dan dat ik namen van vrienden/familie/collega's moet opnoemen.Onbekend schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:57:
Zeker in het geval van bijvoorbeeld een illegaal feestje is de kans gewoon heel klein dat iemand namen gaat noemen. In de eerste plaats moet je al weten wie het zijn (vaak via via) en in de tweede plaats ben je er zelf vrijwillig heen gegaan, dus voelt het als iemand erbij naaien.
En mensen erbij lappen die je helemaal niet gezien hebtOnbekend schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:57:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Een negatieve test is wel degelijk een goede reden om quarantaine op te heffen. Daar voorziet de wet reeds in.Onbekend schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:57:
Gelukkig is het allemaal niet verplicht. Ik word morgen getest en als ik positief ben moet ik ook wel even na gaan denken wat ik wel of niet ga zeggen. Ik heb bijvoorbeeld geen zin om mijn werk in de problemen te brengen.
Verder alles goed met je ? Wees gewoon eerlijk man.Thomas schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:20:
Gelukkig is het allemaal niet verplicht. Ik word morgen getest en als ik positief ben moet ik ook wel even na gaan denken wat ik wel of niet ga zeggen. Ik heb bijvoorbeeld geen zin om mijn werk in de problemen te brengen.
[ Voor 3% gewijzigd door Agent47 op 16-08-2020 15:26 ]
Eerst maar eens zien of ik überhaupt het virus draag, tot die tijd lekker voor de TV hangenAgent47 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:25:
[...]
Verder alles goed met je ? Wees gewoon eerlijk man.
Tja, met alle respect .. het is allemaal veel te vrijblijvend. We zetten landen/gebieden/steden op oranje, maar je kunt er wel gewoon naartoe.. en ohja, we ADVISEREN je om 2 weken thuis te blijven..doe je dat niet, dan gebeurt er niets.Geert1976 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:08:
Wie verzint dit?
[ Voor 28% gewijzigd door ed1703 op 16-08-2020 15:32 ]
en zolang je nog naar Zuid holland mag wat is dan het verschil?
Maar wat bereik je daarmee? Dat mensen hun eigen telefoon niet meer vertrouwen en gewoon thuis laten.BarôZZa schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:39:
[...]
Dit is ook een van de redenen waarom ik voorstander ben van gebruik maken van andere gegevens zoals telecom/locatiedata. Ik ben altijd voor privacy, maar in deze situatie heb ik liever dat ze aan de hand van data m'n contacten kunnen achterhalen, dan dat ik namen van vrienden/familie/collega's moet opnoemen.
Zeker in het geval van bijvoorbeeld een illegaal feestje is de kans gewoon heel klein dat iemand namen gaat noemen. In de eerste plaats moet je al weten wie het zijn (vaak via via) en in de tweede plaats ben je er zelf vrijwillig heen gegaan, dus voelt het als iemand erbij naaien.
Ik draag deze al niet meer bij me als ik ga winkelen e.d. (al is dat meer vanwege het mogelijk besmetten van het ding, en ik heb hem toch niet nodig op een korte trip). Maar het verbaast me hoe makkelijk ik eigenlijk helemaal zonder kan.
Dan ben je denk ik een van de uitzonderingen, het gros van de mensen (helemaal de jongere lui) zit de hele dag op dat ding te pielen.GekkePrutser schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:34:
[...]
Maar wat bereik je daarmee? Dat mensen hun eigen telefoon niet meer vertrouwen en gewoon thuis laten.
Ik draag deze al niet meer bij me als ik ga winkelen e.d. (al is dat meer vanwege het mogelijk besmetten van het ding, en ik heb hem toch niet nodig op een korte trip). Maar het verbaast me hoe makkelijk ik eigenlijk helemaal zonder kan.
Ik denk dat veel mensen tegenwoordig liever twee weken in quarantaine gaan dan dat ze twee weken zonder smartphone zitten
Ik denk dat vrijwel iedereen hun telefoon wel gewoon meeneemt. Denk verder dat, zeker als het gros van de mensen zo'n app heeft, het een betere oplossing is. Het is ten eerste gewoon accurater, weet ik veel naast wie ik in de tram heb gestaan (even ter illustratie, ik meid het OV als de pest corona). Zo'n app zou dat wel weten. Krijg je een notificatie dat iemand uit je buurt is besmet? Dan kun je zelf kiezen wat voor actie je wil ondernemen. Sommigen zullen zich er misschien niet veel van aantrekken maar ik denk dat velen zich toch zullen laten testen (zeker als je niet je hele kring 'erbij moet lappen' mocht je positief zijn) en uit de buurt blijven van risicogroepen.GekkePrutser schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:34:
[...]
Maar wat bereik je daarmee? Dat mensen hun eigen telefoon niet meer vertrouwen en gewoon thuis laten.
Afgezien daarvan.. waarom zet je die landen/regio's/steden op oranje, als het verder geen enkele waarde heeft en je vooral vanuit die regio NAAR Nederland kan doen en laten wat je wilt? want die straat op Schiphol kun je weigeren.Indoubt schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:33:
en zolang je nog naar Zuid holland mag wat is dan het verschil?
Het ging hier over telecomdata, dat is helemaal niet accuraat. Voor een illegaal feest kan het gebruikt worden omdat die typisch ver van anderen verwijderd zijn. Maargoed, rol 2 of 3 van die feesten op met die data en ze hebben allemaal een 'geen smartphone' regel.Thomas schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:40:
[...]
Ik denk dat vrijwel iedereen hun telefoon wel gewoon meeneemt. Denk verder dat, zeker als het gros van de mensen zo'n app heeft, het een betere oplossing is. Het is ten eerste gewoon accurater, weet ik veel naast wie ik in de tram heb gestaan (even ter illustratie, ik meid het OV als de pest corona). Zo'n app zou dat wel weten. Krijg je een notificatie dat iemand uit je buurt is besmet? Dan kun je zelf kiezen wat voor actie je wil ondernemen. Sommigen zullen zich er misschien niet veel van aantrekken maar ik denk dat velen zich toch zullen laten testen (zeker als je niet je hele kring 'erbij moet lappen' mocht je positief zijn) en uit de buurt blijven van risicogroepen.
Maar voor naast wie je in de tram staat is het totaal niet geschikt. Zeker niet omdat de tram ook nog eens beweegt (is de bedoeling dan...).
De bluetooth methode is beter ja maar de app kan de GGD niet uitlezen dus daar zullen ze geen genoegen mee nemen als BCO middel. Dus je zal toch alles op moeten geven, De app stuurt alleen op eigen houtje een anonieme notificatie naar mensen, de overheid krijgt er niet eens statistieken van, van hoeveel mensen genotificeerd enzo.
[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 16-08-2020 15:55 ]
Lijkt me een top idee, met verdenking van corona samen met een wildvreemde in 1 auto zitten.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
En in Nederland kun je ook doen en laten wat je wilt dus wat is je punt?ed1703 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:47:
[...]
Afgezien daarvan.. waarom zet je die landen/regio's/steden op oranje, als het verder geen enkele waarde heeft en je vooral vanuit die regio NAAR Nederland kan doen en laten wat je wilt? want die straat op Schiphol kun je weigeren.
Voordat iemand verkeerd begrijpt wat ik bedoel: ik vindt het prima dat er maatregelen genomen worden hoor maar de willekeur stuit me tegen de borst. We maken ons druk over over een paar reizigers terwijl het hier in Nederland ook heel behoorlijk tekeer gaat en Zuid Holland op de kaart van het ECDC donker oranje is (en dat al voordat er reizigers terugkwamen). Luxemburg is op de kaart van het ECDC donkerrood maar NL vindt het nog steeds geel en iedereen vindt dat iemand anders in quarantaine moet.
Ja, de maatregelen zijn behoorlijk verslapt en het gaat er in de supermarkt heel anders aan toe als 2 maanden geleden. Misschien gewoon die maatregelen die we hebben beter communiceren en zo nodig beter afdwingen voordat we allerlei nieuwe maatregelen introduceren die weinig toevoegen, moeilijk zijn op te volgen en een fikse inbreuk op de privacy zijn.
Dus dan kondigen we maar gewoon symboolmaatregelen aan? want intern in nederland doen we ook niets?Indoubt schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:00:
[...]
En in Nederland kun je ook doen en laten wat je wilt dus wat is je punt?
Beter afdwingen met wie of wat wil je dat doen? Daar hebben we niet eens de bemensing voor, omdat we ala VVD-standpunt we allemaal in dit land op een volwassen manier met elkaar omgaan.Indoubt schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:00:
[...]
Misschien gewoon die maatregelen die we hebben beter communiceren en zo nodig beter afdwingen voordat we allerlei nieuwe maatregelen introduceren die weinig toevoegen, moeilijk zijn op te volgen en een fikse inbreuk op de privacy zijn.
Gewoon mondkapjes op en ventilatie niet op recirc en op max.Osxy schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:50:
[...]
Lijkt me een top idee, met verdenking van corona samen met een wildvreemde in 1 auto zitten.
Over illigale feestjes gesproken, gisteren was er blijkbaar in Eindhoven.een bbq "ter verbroedering", met 300 gasten uit Nederland, België en Duitsland. Politie doet controle en laat het doorgaan mits corona-maatregelen. En toch kunnen die gasten zich niet houden, en moet men het feestje toch komen opbreken.
https://m.hln.be/nieuws/b...belgen-aanwezig~a99b6eed/
Veel te vroeg allerlei lockdown-maatregelen versoepelt, in combinatie met toeristen die denken dat corona-regels niet voor hen gelden, dat zij boven de regels staan, ontwetsbaar zijn, en dat ze dus kunnen doen en laten wat ze willen.
Virussen? Scan ze hier!
Morgen is het kort geding over de mondkapjesplicht van Amsterdam. Maar voordat de rechter uitspraak heeft gedaan heeft het publiek al besloten. In het Wallengebied wordt de plicht op grote schaal genegeerd.
Ik ben benieuwd hoe snel de rechter tot uitspraak zal komen. Het zal hoe dan ook weer een nieuwe wending aan het debat rondom de regels geven. Of burgemeesters krijgen inderdaad meer vrijheden of voor het eerst sneuvelen regels op de grondwet.
Ik ben benieuwd hoe snel de rechter tot uitspraak zal komen. Het zal hoe dan ook weer een nieuwe wending aan het debat rondom de regels geven. Of burgemeesters krijgen inderdaad meer vrijheden of voor het eerst sneuvelen regels op de grondwet.
Niet elke maatregel is een symbool maatregel natuurlijk. Wat dat betreft mag er wel wat meer duidelijkheid komen over welke maatregelen en omstandigheden voor de grootste toename zorgen. Het feit dat een groot deel in de gezinssituatie wordt besmet is goed om te weten maar het helpt niet veel. Als een gezinslid corona heeft is de kans dat de rest het krijgt groot. De vraag is meer waar die ene persoon het heft opgelopen.ed1703 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:07:
[...]
Dus dan kondigen we maar gewoon symboolmaatregelen aan? want intern in nederland doen we ook niets?
[...]
Beter afdwingen met wie of wat wil je dat doen? Daar hebben we niet eens de bemensing voor, omdat we ala VVD-standpunt we allemaal in dit land op een volwassen manier met elkaar omgaan.
In Rotterdam schijnt er wel een flinke toename in clusters te zijn geweets die te herleiden zijn tot het offerfeest. Dat was natuurlijk te verwachten. De inzichten om te kunnen herleiden waar nu de meeste besmettingen plaatsvinden zijn redelijk beperkt, mede omdat de GGD's het contactonderzoek niet goed uit kunnen voeren vanwege te beperkte capaciteit. Dat is jammer want daarmee zou je gerichter kunnen acteren om een tweede golf te beperken.
De rol van de supermarkten schijnt niet zo groot te zijn. Dat zie je ook meteen aan de maatregelen die grotendeels zijn verdwenen. Karretjes worden niet meer geteld en niet meer schoongemaakt.
Van de horeca lijkt het alsof een terras op 1,5m redelijk veilig is, de kroeg laat in de avond als iedereen een bakkie op heeft is dan weer dubieus. hoe het met restaurants binnen is kan ik (helaas) niet terug vinden.
Ook over sportscholen is weinig te vinden
Vliegen is iets meer info over maar ook dat is beperkt.
De cijfers over mensen die terugkomen uit oranje gebieden zijn er ook maar heel beperkt. Het lijkt niet in grote mate bij te dragen.
We zijn nu maanden verder dan toen de pandemie begon en eigenlijk verbaast het mij dat we nog steeds zo weinig weten over waar de besmettingen worden opgelopen. Dat is jammer want dan kun je veel gerichter sturen.
Ja, er is te weinig mankracht om alle maatregelen effectief te controleren. Als je gerichter kunt sturen kun je dat ook effectiever en efficienter doen.
Toch zijn er maar 135 mensen, sinds 1 juli, in Nederland positief getest op het Coronavirus, die 14 dagen daarvoor in Spanje waren. Rotterdam of Amsterdam hebben dat soort aantallen soms per dag of in ieder geval per 2 dagen. En niet elke van die 135 personen hoeft het in Spanje opgelopen te hebben.wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:39:
[...]
Veel te vroeg allerlei lockdown-maatregelen versoepelt, in combinatie met toeristen die denken dat corona-regels niet voor hen gelden, dat zij boven de regels staan, ontwetsbaar zijn, en dat ze dus kunnen doen en laten wat ze willen.
Al denk ik wel dat we komende dagen daar een stijgend aantal in gaan zien. Waar de gemiddelde Nederlander alleen de camping afkomt voor de boodschappen, zijn nu ook veel besmettingen op de eilanden, waar juist veel mensen voor de feestjes heen gaan...
Het probleem is feesten en samenkomsten. Hoor uit onze regio IC's (zuid holland) ook geluiden dat de Covid patienten die er liggen over het algemeen Marokkanen en Turken zijn, meeste besmet op samenkomsten (bruiloften, offerfeest, overlijdensbijeenkomsten). Zou me niets verbazen als dat in Amsterdam en omstreken ook zo is, de meeste wonen nu eenmaal in de randstad
Maar een burgemeester heeft bevoegdheden die te maken hebben met het tegengaan van overlast, ordeverstoringen, het voorkomen van gevaar en het waarborgen van een ordelijk verloop van het dagelijks leven. Dat is reeds wettelijk geregeld, dus als de stad Amsterdam er een goede pleiter opzet, blijkt dit gewoon binnen de bestaande bevoegdheden te vallen.CMD-Snake schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:14:
Of burgemeesters krijgen inderdaad meer vrijheden of voor het eerst sneuvelen regels op de grondwet.
Nou kan ik wat weinig sympathie opbrengen voor mensen die op de wallen wonen en het te druk vinden (goh), maar Jerry lijkt in een paar zinnen het mentaliteitsprobleem van de hoofdstad te duiden:CMD-Snake schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:14:
Morgen is het kort geding over de mondkapjesplicht van Amsterdam. Maar voordat de rechter uitspraak heeft gedaan heeft het publiek al besloten. In het Wallengebied wordt de plicht op grote schaal genegeerd.
Het mondt al snel uit in een discussie waar Jerry fel reageert. “Ik ben een Amsterdammer. Dit is ook mijn stad. Ik doe wat ik wil. Corona is gewoon pech. Als je het krijgt, heb je pech. Niemand kan mij verplichten een mondkapje te dragen.”
Heb je toevallig ook enig idee welke leeftijdscategorie er op dit moment in het ziekhuis terecht komen? Ik blijf het bijzonder vinden dat deze relevante informatie nergens te vinden is namelijk.Leon Zwiers schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:35:
Het probleem is feesten en samenkomsten. Hoor uit onze regio IC's (zuid holland) ook geluiden dat de Covid patienten die er liggen over het algemeen Marokkanen en Turken zijn, meeste besmet op samenkomsten (bruiloften, offerfeest, overlijdensbijeenkomsten). Zou me niets verbazen als dat in Amsterdam en omstreken ook zo is, de meeste wonen nu eenmaal in de randstad
Bij ons zijn ze allemaal 65+, geen idee hoe de verdeling in bij de rest is, maar ik weet wel dat het geen jongeren zijn. Let wel, dat is IC. Ik weet niet hoe de demografie op de verpleegafdelingen is. Ook niet gek dat je het niet hoort, want bijhouden van dat soort zaken is natuurlijk RaCiSmE!!11!Kraanwater schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:39:
[...]
Heb je toevallig ook enig idee welke leeftijdscategorie er op dit moment in het ziekhuis terecht komen? Ik blijf het bijzonder vinden dat deze relevante informatie nergens te vinden is namelijk.
De Marokkaanse gemeenschap in Gouda heeft het inmiddels wel door dat ze nu bovengemiddeld vaak de sjaak zijn
https://www.ad.nl/gouda/c...l-familiemensen~a18a6da8/
https://www.goudsepost.nl...-marokkaanse-gemeenschap-
[ Voor 36% gewijzigd door LZ86 op 16-08-2020 17:46 ]
Ik denk dat je toch eens op de stichting Nice moet zoeken.Kraanwater schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:39:
[...]
Heb je toevallig ook enig idee welke leeftijdscategorie er op dit moment in het ziekhuis terecht komen? Ik blijf het bijzonder vinden dat deze relevante informatie nergens te vinden is namelijk.
Die hebben al zo’n 5 maanden naast de IC cijfers ook de verpleegafdeling cijfers staan.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 16-08-2020 17:46 . Reden: Linkje erbij ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het aantal besmettingen in week 32 in Stadsdeel Centrum is het grootste met 10,1 per 10.000 inwoners. NieuwWest net iets lager. https://www.ggd.amsterdam...-ggd-aantal-besmettingen/ZieMaar! schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:36:
[...]
Nou kan ik wat weinig sympathie opbrengen voor mensen die op de wallen wonen en het te druk vinden (goh), maar Jerry lijkt in een paar zinnen het mentaliteitsprobleem van de hoofdstad te duiden:
[...]
Mannen als Jerry zijn het probleem. En wat betreft de drukte, dat is pas de laatste 10 jaar zo idioot.
A'dam PVOutput
Het probleem in deze lokale maatregel is dat de burgemeester artikel 10 (eerbiedigen van de persoonlijke levenssfeer) van de grondwet schendt. Een niet-medisch mondkapje is een kledingstuk volgens de wet. De burgemeester kan geen kledingstuk voorschrijven of net zo min verbieden. Hier zijn namelijk ook lokale boerka verboden op stuk gelopen.Arator schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:36:
Maar een burgemeester heeft bevoegdheden die te maken hebben met het tegengaan van overlast, ordeverstoringen, het voorkomen van gevaar en het waarborgen van een ordelijk verloop van het dagelijks leven. Dat is reeds wettelijk geregeld, dus als de stad Amsterdam er een goede pleiter opzet, blijkt dit gewoon binnen de bestaande bevoegdheden te vallen.
De enige die een wet mag maken die grondwettelijke rechten beperkt is de Tweede Kamer. Pas na een wet die aangenomen was door de Tweede Kamer kon er een verbod komen op gezicht bedekkende kledij op bepaalde plekken.
Wat de zaak nog een extra dimensie geeft is dat het mondkapje hier niet is als bescherming tegen het virus. Halsema en Aboutaleb volgen de lijn van het RIVM dat niet-mediche mondkapjes geen extra bescherming bieden. Het mondkapjes is een knoop in je zakdoek zodat je herinnert wordt aan het coronavirus.
Alsof de centra van andere Europese hoofdsteden zo rustig zijn. Wat dat betreft zouden de bewoners eens daar een tijdje moeten wonen. Dan zijn de Wallen ineens alsof je op het platteland in Drenthe gaat wonen.ZieMaar! schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:36:
Nou kan ik wat weinig sympathie opbrengen voor mensen die op de wallen wonen en het te druk vinden (goh)
Maar die klaphark van een Jerry wil ook geen afstand houden, thuis blijven, handen wassen, reserveren voor de kroeg etc... Dus met dat volk kom je helemaal nergens.ZieMaar! schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:36:
[...]
Nou kan ik wat weinig sympathie opbrengen voor mensen die op de wallen wonen en het te druk vinden (goh), maar Jerry lijkt in een paar zinnen het mentaliteitsprobleem van de hoofdstad te duiden:
[...]
Ik snap dat echt niet
Ik weet dat ik zelf al heb gezegd dat dat deels is omdat de 'compliance' minder is dan in andere landen. Maar kijk naar de mondkapjes: Die worden hier echt vrijwel altijd gedragen. Als ik kijk naar de mensen op straat dan is het 95% dat er een draagt, waarvan 85% correct (van die 10% niet correct is het met name onder de neus) - helemaal op de kin reken ik als 'niet dragen'. Niet 100% maar wel veel meer dan in Nederland. En dit is op straat, in winkels is het echt 100% anders word je gewoon naar buiten geschopt
En toch gaat het hier zo mis. Aan de andere kant denk ik dat we er zo wel sneller doorheen zijn, zie bijv. Italie die het zo erg heeft gehad maar die nu vrijwel niets meer heeft. Terwijl de mondkapjesregels minder streng zijn daar en de 'compliance' gezien de aard van het volk ongeveer even groot als Spanje zal zijn.
Maar ik heb er erg vraagtekens bij of de maatregelen echt wel het probleem zijn. Ik heb het idee dat het gewoon totaal niet duidelijk is wat echt werkt en wat niet.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 16-08-2020 18:44 ]
Je komt wel ergens, namelijk op de begrafenis van de ouders/grootouders van JerryMikeyMan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:27:
[...]
Dus met dat volk kom je helemaal nergens.
Je zou bijna zeggen dat niet medische mondkapjes dus niet helpen, precies zoals de experts al tijden zeggenGekkePrutser schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:43:
[...]
Ik snap dat echt nietDe maatregelen zijn hier al zo hard.
Ik weet dat ik zelf al heb gezegd dat dat deels is omdat de 'compliance' minder is dan in andere landen. Maar kijk naar de mondkapjes: Die worden hier echt vrijwel altijd gedragen. Als ik kijk naar de mensen op straat dan is het 95% dat er een draagt, waarvan 85% correct (van die 10% niet correct is het met name onder de neus) - helemaal op de kin reken ik als 'niet dragen'. Niet 100% maar wel veel meer dan in Nederland. En dit is op straat, in winkels is het echt 100% anders word je gewoon naar buiten geschopt
En toch gaat het hier zo mis. Aan de andere kant denk ik dat we er zo wel sneller doorheen zijn, zie bijv. Italie die het zo erg heeft gehad maar die nu vrijwel niets meer heeft. Terwijl de mondkapjesregels minder streng zijn daar en de 'compliance' gezien de aard van het volk ongeveer even groot als Spanje zal zijn.
Maar ik heb er erg vraagtekens bij of de maatregelen echt wel het probleem zijn. Ik heb het idee dat het gewoon totaal niet duidelijk is wat echt werkt en wat niet.
En wat noem je correct gebruik, zodra iemand dat ding dus aanraakt is het al niet meer ok en moet er na handhygiene eigenlijk gewisseld worden, dat zie ik niemand doen. Hier ook zo debiel. Mondkapje op, winkel uit, mondkapje opproppen en in de broekzak, volgende winkel, ding weer uit de zak en weer op. Dan vraag je toch om een besmetting?
[ Voor 77% gewijzigd door LZ86 op 16-08-2020 18:46 ]
WTF, serieus? Een paar doden op je geweten is wel een verstandige keuze inderdaad. Je werk moet wel heel belangrijk zijn. Met Corona mag je je gewoon ziek melden volgens de ziektewet. Daarvoor zijn zelfs regelingen. Overleg met je baas..ik zou willen zeggen werkgever, maar zoal jij erin zit..Thomas schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:20:
[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 16-08-2020 18:50 ]
Begrafenissen, nog zo'n bron van nieuwe besmettingenLeon Zwiers schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:43:
[...]
Je komt wel ergens, namelijk op de begrafenis van de ouders/grootouders van Jerry
And so, it beginsMikeyMan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:46:
[...]
Begrafenissen, nog zo'n bron van nieuwe besmettingen
Pas op dat je niet in je eigen argument trapt: want voor beiden datapunten heb je context nodig. Aantallen, Besmettingsvector, enz.ZieMaar! schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:32:
[...]
Toch zijn er maar 135 mensen, sinds 1 juli, in Nederland positief getest op het Coronavirus, die 14 dagen daarvoor in Spanje waren. Rotterdam of Amsterdam hebben dat soort aantallen soms per dag of in ieder geval per 2 dagen. En niet elke van die 135 personen hoeft het in Spanje opgelopen te hebben.
WTF, welke ziektewet? 40% van de werkende bevolking heeft die niet meer. Met dank aan de flexibiliseringwvkreg schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:45:
[...]
WTF, serieus? Een paar doden op je geweten is wel een verstandige keuze inderdaad. Je werk moet wel heel belangrijk zijn. Met Corona mag je je gewoon ziek melden volgens de ziektewet. Daarvoor zijn zelfs regeling.
Geen bron, 2e hands, maar ik hoor hier dergelijke geluiden.Leon Zwiers schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:35:
En reeel: ik denk dat als we carnaval/kerst/oud&nieuw in kleine kring zouden moeten vieren, we dit daarna ook in de statistieken zouden terugvinden.
[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 16-08-2020 18:58 ]
Dus omdat jij t niet goed hebt geregeld moet iedereen dood?!Indoubt schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:48:
[...]
WTF, welke ziektewet? 40% van de werkende bevolking heeft die niet meer. Met dank aan de flexibilisering

Vanuit Transvaal/Schilderswijk overigens zelfs verhalen. Offerfeest was al niet handig. Rellen afgelopen week Zal ook niet geholpen hebben.ijdod schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:48:
[...]
Geen bron, 2e hands, maar ik hoor hier dergelijke geluiden.
Constant bijeenkomsten overal en nergens opbreken, met vele tientallen mensen in een klein sociaal huurflatje.
Ja je mag opzich ook mijn volgende post ook lezen. Heb al gezegd gewoon eerlijk te zullen zijn maar je kan je toch wel voorstellen dat het moeilijk kan zijn omdat er consequenties aan kunnen zitten...wvkreg schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:45:
[...]
WTF, serieus? Een paar doden op je geweten is wel een verstandige keuze inderdaad. Je werk moet wel heel belangrijk zijn. Met Corona mag je je gewoon ziek melden volgens de ziektewet. Daarvoor zijn zelfs regelingen. Overleg met je baas..ik zou willen zeggen werkgever, maar zoal jij erin zit..
Wel een beetje vergezocht dat als je het blijkbaar 'niet goed hebt geregeld' a.k.a. flexwerker bent waar vrijwel niemand iets aan kan doen gelijk iedereen dood moet. Gedraag je een beetje i.p.v. van die sensationele onzin neer te pleuren.wvkreg schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:48:
[...]
Dus omdat jij t niet goed hebt geregeld moet iedereen dood?!![]()
![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 16-08-2020 18:55 ]
Nope, dit is een serieuze zaak en je gaat er als een clown mee om door je werk, waar je ongetwijfeld vervangbaar bent, belangrijker te maken. Dan ben je gewoon een stakker.Thomas schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:54:
[...]
Ja je mag opzich ook mijn volgende post ook lezen. Heb al gezegd gewoon eerlijk te zullen zijn maar je kan je toch wel voorstellen dat het moeilijk kan zijn omdat er consequenties aan kunnen zitten...
[...]
Wel een beetje vergezocht dat als je het blijkbaar 'niet goed hebt geregeld' a.k.a. flexwerker bent waar vrijwel niemand iets aan kan doen gelijk iedereen dood moet. Gedraag je een beetje i.p.v. van die sensationele onzin neer te pleuren.
Als je zou lezen is dat nou precies wat ik niet doe, maar goed. Het is ook moeilijk.wvkreg schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:57:
[...]
Nope, dit is een serieuze zaak en je gaat er als een clown mee door je werk waar je vervangbaar bent belangrijker te maken. Dan ben je gewoon een stakker.
Tja, in Nederland breken we alleen het feest af. In veel andere landen hadden ze zich toch even mogen verantwoorden/een nachtje in de cel mogen doorbrengen heb ik zo het idee.Arator schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:32:
Over illigale feestjes gesproken, gisteren was er blijkbaar in Eindhoven.een bbq "ter verbroedering", met 300 gasten uit Nederland, België en Duitsland. Politie doet controle en laat het doorgaan mits corona-maatregelen. En toch kunnen die gasten zich niet houden, en moet men het feestje toch komen opbreken.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Vaak is het qua mankracht ook slecht te doen om zo'n feest af te breken. Liever iedereen rustig naar huis laten gaan dan met een handvol agenten/toezichthouders tegenover een groep van honderden te komen.Jeroenneman schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:59:
[...]
Tja, in Nederland breken we alleen het feest af. In veel andere landen hadden ze zich toch even mogen verantwoorden/een nachtje in de cel mogen doorbrengen heb ik zo het idee.
Ik had het niet over mezelf.wvkreg schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:48:
[...]
Dus omdat jij t niet goed hebt geregeld moet iedereen dood?!![]()
![]()
Ja, iedereen moet dood. Wat probeer je nou te zeggen? Heb ik ergens gezegd dat iedereen er maar op los moet leven en zich niet aan de richtlijnen moet hoeden? Volgens mij niet namelijk.
Ik ben wel voor balans, de maatregelen moeten in verhouding zijn anders gaan er meer doden vallen door de maatregelen als aan het virus. Nu al is er veel reguliere zorg onthouden.
Dat wil niet zeggen dat we het virus niet moeten indammen en moeten voorkomen dat we nog een keer zo'n golf krijgen als in maart-april.
Ik schat dat het percentage 'medisch' (als in FFP2/FFP3) hier iets is van 30%.. Echt verbazend hoog gezien de prijs van die dingen (en de gemiddelde salarissen hier). Met name FFP2 dan FFP3 is moeilijk te krijgen. Maar het onderscheid tussen die twee zie je alleen aan opdruk en dat zie ik niet zo in een oogopslag.Leon Zwiers schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:43:
Je zou bijna zeggen dat niet medische mondkapjes dus niet helpen, precies zoals de experts al tijden zeggen
De rest zijn die blauwe wegwerplapjes en de stoffen (gaan ongeveer gelijk op). Ook dat is een stuk hoger dan in Nederland. Zelf draag ik ook alleen FFP2 omdat die veel beter zitten voor mij. Die kan je ook niet opvouwen en in een broekzak doen, als ik hem al wegberg dan doe ik hem in een ziplock zakje in mijn tas (met name als ik in de bergen ga hiken).
Ik bedoel correct gedragen. Wat mensen er verder mee doen kan ik natuurlijk niet inschatten. Maar omdat ze hier ook op straat verplicht zijn, zie je ze niet echt afgedaan worden. Alleen als mensen gaan zitten op het terras ofzo.Leon Zwiers schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:43:En wat noem je correct gebruik, zodra iemand dat ding dus aanraakt is het al niet meer ok en moet er na handhygiene eigenlijk gewisseld worden, dat zie ik niemand doen. Hier ook zo debiel. Mondkapje op, winkel uit, mondkapje opproppen en in de broekzak, volgende winkel, ding weer uit de zak en weer op. Dan vraag je toch om een besmetting?
Ik deed hem trouwens toen dat op straat nog niet hoefde ook in mijn zak. Aan je arm laten bungelen zoals veel mensen doen lijkt me nog veel minder goed, omdat de binnenkant dan allerlei dingen opvangt. Ik vouwde hem ook altijd zo op dat de binnenkant alleen tegen de binnenkant aan kwam. Het moet natuurlijk wel haalbaar blijven. Ook die instructie van "nooit het masker aanraken" is gewoon absoluut niet haalbaar, omdat als je praat het ding steeds van je neus af trekt en je bril gaat beslaan. Ik zit noodgedwongen veel meer aan mijn gezicht met zo'n ding op dan zonder. Dat is gewoon niet te voorkomen.
Elke winkel een nieuwe is natuurlijk gewoon niet mogelijk. Zelfs die wegwerp dingen zijn daar te duur voor. Toen ik die blauwe nog gebruikte, gebruikte ik er 1 per trip naar buiten. Nu met FFP2 eentje per 3-4 trips (met dagen ertussen, ik heb er een paar liggen en pak de oudste).
Het zou me inderdaad niet verbazen als de mondkapjes inderdaad averechts werken door hergebruik en zelfbesmetting door aanraken, en door het minder nauw nemen met andere maatregelen (afstand). Maar aan de andere kant lijkt zo'n groot verschil ten opzichte van Nederland me daardoor ook moeilijk te verklaren.
[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 16-08-2020 19:17 ]
Of de mensen die enkel hun mond bedekken en hun neus vrij laten.Leon Zwiers schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:43:
En wat noem je correct gebruik, zodra iemand dat ding dus aanraakt is het al niet meer ok en moet er na handhygiene eigenlijk gewisseld worden, dat zie ik niemand doen. Hier ook zo debiel. Mondkapje op, winkel uit, mondkapje opproppen en in de broekzak, volgende winkel, ding weer uit de zak en weer op. Dan vraag je toch om een besmetting?
Correct gebruik zoals medisch personeel ermee omgaat is heel moeilijk in de dagelijkse omstandigheden, zeker als je er niet in geoefend bent. Nog los van het feit dat een niet-medisch mondkapje geeneens in de buurt komt van de beschermingen die een N95 of FFP2 masker bieden.
Het inzetten op mondkapjes voelt dan ook aan als symboolpolitiek en je zal hooguit schijnveiligheid creëren door alle eerder genoemde zaken.
In Frankrijk hebben ze het gewoon laten doorgaan. Was ook wel genoeg volk om ineens een heel gevang te vullen.Jeroenneman schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:59:
[...]
Tja, in Nederland breken we alleen het feest af. In veel andere landen hadden ze zich toch even mogen verantwoorden/een nachtje in de cel mogen doorbrengen heb ik zo het idee.
https://mixmag.net/read/i...france-10-000-people-news
Hoe komt het dat al die nertsfokkerijen besmet raken? Die eigenaren doen er alles aan om het te voorkomen lijkt het me?
Jammer dat we zo hebben bezuinigd op de politie. Een paar honden/paarden met goede begeleiding weten heel wat man in toom te houden.Thomas schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:01:
[...]
Vaak is het qua mankracht ook slecht te doen om zo'n feest af te breken. Liever iedereen rustig naar huis laten gaan dan met een handvol agenten/toezichthouders tegenover een groep van honderden te komen.
Een echte politiestaat zoals in sommige andere landen te zien was tijdens de crisis lijkt (waarbij in sommige landen zelfs het leger over straat patrouilleert na de avondklok) mij ook niks, maar in Nederland zijn we wel heel machteloos tegenover hufters.
Dat je impliceert dat je eerst moet nadenken of je wel eerlijk zal zijn in het geval van besmetting met een voor kwetsbare groepen zeer link virus waar wereldwijd al meer dan een half miljoen mensen aan gestorven zijn maakt je al een mogelijk gevaar voor de volksgezondheid, en vrij triestThomas schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:58:
[...]
Als je zou lezen is dat nou precies wat ik niet doe, maar goed. Het is ook moeilijk.
Volgens mij is voor jou heel veel te moeilijk, daarom ben jij ook vervangbaar. Safety first egoist!Thomas schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:58:
[...]
Als je zou lezen is dat nou precies wat ik niet doe, maar goed. Het is ook moeilijk.
Imho mag iemand die weet dat hij besmet is en zich toch doelbewust onder de bevolking gaat mengen best aangeklaagd worden.
Poging tot doodslag is misschien iets te veel, maar wel iets in die trend.
Wat krijgen mensen die weten dat ze aids hebben en dan doelbewust mensen gaan infecteren? Dat lijkt me wel vergelijkbaar.
Wat krijgen mensen die weten dat ze aids hebben en dan doelbewust mensen gaan infecteren? Dat lijkt me wel vergelijkbaar.
Dat je dat kapje uberhaupt een 2e keer draagt is al van den zotte. Wij moeten onze kapjes elke 3 uur wisselen. Nooit herbgebruiken. En als je met vieze handen aan je mondneusmasker zit moet je eigenlijk isolatie uit, desinfecteren en opnieuw alles aan. Dat het niet te doen is om elke keer te wisselen maakt ook meteen duidelijk hoe stom die mondkapjeslicht is. Het is dus onmogelijk om de dingen op de juiste manier toe te passen.GekkePrutser schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:08:
[...]
Ik schat dat het percentage 'medisch' (als in FFP2/FFP3) hier iets is van 30%.. Met name FFP2, FFP3 is moeilijk te krijgen. De rest zijn die blauwe wegwerplapjes en de stoffen (gaan ongeveer gelijk op). Ook dat is een stuk hoger dan in Nederland. Zelf draag ik ook alleen FFP2 omdat die veel beter zitten voor mij. Die kan je ook niet opvouwen en in een broekzak doen, als ik hem al wegberg dan doe ik hem in een ziplock zakje in mijn tas (met name als ik in de bergen ga hiken).
[...]
Ik bedoel correct gedragen. Wat mensen er verder mee doen kan ik natuurlijk niet inschatten. Maar omdat ze hier ook op straat verplicht zijn, zie je ze niet echt afgedaan worden. Alleen als mensen gaan zitten op het terras ofzo.
Ik deed hem trouwens toen dat op straat nog niet hoefde ook in mijn zak. Aan je arm laten bungelen zoals veel mensen doen lijkt me nog veel minder goed, omdat de binnenkant dan allerlei dingen opvangt. Ik vouwde hem ook altijd zo op dat de binnenkant alleen tegen de binnenkant aan kwam. Het moet natuurlijk wel haalbaar blijven. Ook die instructie van "nooit het masker aanraken" is gewoon absoluut niet haalbaar, omdat als je praat het ding steeds van je neus af trekt en je bril gaat beslaan. Ik zit noodgedwongen veel meer aan mijn gezicht met zo'n ding op dan zonder. Dat is gewoon niet te voorkomen.
Elke winkel een nieuwe is natuurlijk gewoon niet mogelijk. Zelfs die wegwerp dingen zijn daar te duur voor. Toen ik die blauwe nog gebruikte, gebruikte ik er 1 per trip naar buiten. Nu met FFP2 eentje per 3-4 trips (met dagen ertussen, ik heb er een paar liggen en pak de oudste).
Het zou me inderdaad niet verbazen als de mondkapjes inderdaad averechts werken door hergebruik en zelfbesmetting door aanraken, en door het minder nauw nemen met andere maatregelen (afstand). Maar aan de andere kant lijkt zo'n groot verschil ten opzichte van Nederland me daardoor ook moeilijk te verklaren.
Sorry maar aan aids ( https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8 ) gaan meer mensen dood dan aan corona. Vroeger in het griep seizoen zeiden mensen ook vaak ah het is maar griep ik ga gewoon werken, geen haan die toen in paniek was (het is ondertussen wel aangetoond dat het ifr ongeveer hetzelfde is als de griep )Basekid schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:16:
Imho mag iemand die weet dat hij besmet is en zich toch doelbewust onder de bevolking gaat mengen best aangeklaagd worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Kraanwater op 16-08-2020 19:19 ]
Ik denk dat het voor mij een foute keuze is om niet eerlijk te zijn bij een hypothetisch contactonderzoek, maar ik ga me niet verontschuldigen voor het nadenken over wat de mogelijke gevolgen zijn van zo'n onderzoek. Is ook niet triest maar heel gewoon lijkt mij.Leon Zwiers schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:09:
[...]
Dat je impliceert dat je eerst moet nadenken of je wel eerlijk zal zijn in het geval van besmetting met een voor kwetsbare groepen zeer link virus waar wereldwijd al meer dan een half miljoen mensen aan gestorven zijn maakt je al een mogelijk gevaar voor de volksgezondheid, en vrij triest
[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 16-08-2020 19:19 ]
Je stapt zeker ook met alcohol op achter het stuur?Thomas schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:19:
[...]
Ik denk dat het voor mij een foute keuze is om niet eerlijk te zijn bij een hypothetisch contactonderzoek, maar ik ga me niet verontschuldigen voor het nadenken over wat de mogelijke gevolgen zijn van zo'n onderzoek. Is ook niet triest maar heel gewoon lijkt mij.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic