Ik vind het zelfs misdadig als ze die kapjes alleen maar om die reden verplichten. Ik word zelf helemaal naar van die dingen (door ziekte in het verleden) dus het is heel beperkend. Als het echt alleen maar om een 'herinnering' gaat dan spoort het totaal niet om zo'n zware maatregel in te voeren. Gebruik dan iets als een petje of een button ofzo. Desnoods een zwaailicht op je hoofdCMD-Snake schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:31:
[...]
En dan horen we Rutte, Halsema en Aboutaleb zeggen dat die mondkapjes helemaal niets doen tegen het virus, maar ze ons moeten doen denken aan ons gedrag.
Ik zie hier in Barcelona ook totaal niet dat dat daarmee helpt, trouwens. Mensen houden juist minder afstand sinds die dingen verplicht zijn "want ze zijn toch goed beschermd". En toch loopt het veel harder op dan in Nederland. Het is net zo druk als anders! Maargoed het nut van die dingen is met name in binnen situaties toch wel bewezen, het beschermt niet volledig maar wel iets. Alleen buiten op straat in situaties waar je gewoon afstand kan houden niet. Ik draag ze uiteraard wel maar ik kom veel minder buiten en dat is ook niet goed voor mijn gezondheid.
Trouwens een vraagje: Ik las dat je in Nederland in de trein geen medisch mondkapje op mag (zo eentje die echt werkt). Wat wordt daar onder verstaan? Ik draag hier in Spanje altijd FFP2 kapjes omdat ik daar wat minder problemen mee heb (ze zijn wat stijver van vorm waardoor ze verder van je mond af staan). Zo een: https://www.devobox.com/3...on-cup-mask-kn95-ffp2.jpg
Wordt zoiets ook als "medisch" gezien? Of is dat meer iets als een 'respirator'.
Dit is iets wat ik toch wel snap eigenlijjk. Het gaat er om dat je als mogelijke superspreader niet de hele albert cuyp besmet, en dus een beperkte kring hebt. Die 4 vrienden horen dus wel bij je kring van nauwe contacten. Het probleem is dat het buiten lastig te zien is wie bij elkaar hoort.CMD-Snake schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:31:
[...]
Ik mag met mijn vier vrienden in een Fiat Panda stappen en naar het terras rijden. Daar moeten we 1,5 meter afstand houden. En op de Albert Cuyp zelfs een mondkapje erbij. Maar na een gezellig dagje Amsterdam kan iedereen weer in die Panda stappen.
[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 09-08-2020 13:34 ]