stylezzz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:49:
[...]
Exact.... Het halve land mag op de IC belanden of zijn baan kwijtraken, als ik maar met mijn maten een pilsje kan drinken want anders voel ik mezelf klote. Ik kan er echt niet bij hoor.....

Feit is nu echt wel dat de mensen er gewoon minder rekening mee houden... dit is niet raar, omdat het nou eenmaal mensen zijn. Dat kun je accepteren of niet, maar het zit niet in de aard van de mens om zo lang met die maatregelen te leven. Bij een groot deel wel, maar een groot deel ook niet.
Ik houd mij wel aan de regels. Ik hou mij aan de 1,5M, en hoest en nies gewoon in mijn elleboog. Ook was ik mijn handen vaak genoeg.
Mijn mening over dit virus valt niet bij iedereen even goed... maar ik ben dan ook een mannetje van de cijfers, en niet van de wetenschap.
Je hoort gewoon allerlei berichten in de media: "weer meer besmettingen" e.d. en tegelijkertijd hoor je in hetzelfde blok: "laagste aantal mensen op het IC ooit"... Ja wat is het nou?
Er wordt meer getest en dus meer gevonden... dat is toch goed? die mensen hou je van de straat en kunnen verder in quarantaine niemand anders meer besmetten (voor zover ze zich eraan houden). De test zelf 'lijkt' niet al te betrouwbaar te zijn... mensen met griepverschijnselen lijken ook positief te testen op Covid-19. Niet gek, als je in alle grafieken van het RIVM de influenza niet terug ziet komen vanaf week 12.
Er is in mijn ogen een massahysterie gaande, waarbij veel mensen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Wat vervolgens voor meer ongezonde stress zorgt.
Mijn punt is dat het voor zoveel mensen erg onduidelijk is omdat er heel veel verhalen de wereld in geslingerd worden, met of zonder onderbouwing... maar de meesten zonder bevestiging, waardoor iedereen zo'n beetje zijn eigen gedachtegang krijgt wat weer voor grote verdeeldheid zorgt.
Het gaat gewoon niet de goede kant op. Als we nou allemaal met de neus dezelfde kant op stonden, was het allemaal een stuk makkelijker geweest.
Mijn conclusie; Het probleem zit hem niet meer in het virus, maar meer in de grote verdeeldheid tussen de mensen. We krijgen niet schijt aan het virus, maar meer schijt aan elkaar zo lijkt het.