Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.593 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
En hoe gaat dat dan met het registreren in de horeca? Stel een kerel die binnen in de hoek Corona blijkt te hebben, wordt dan die hele tent meegenomen in het contactonderzoek? Lijkt me onnozel. Hoe wordt goed getoetst wie in contact is gekomen met die specifieke persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GekkePrutser schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

Maar dat is precies mijn punt. "Zonder risico" is gewoon onhaalbaar. Daar kan je niet op wachten. Zelfs met een vaccin dat hoogstwaarschijnlijk het niet uit zal bannen. Zelfs de WHO zegt dat we er waarschijnlijk nooit vanaf raken. Maar voor altijd zo leven is gewoon niet acceptabel.

Er moet gewoon nagedacht worden over wat een acceptabel risico is.
Ik had moeten zeggen 'zonder risico op overvolle ziekenhuizen'. Daar zul je op moeten wachten, anders stort de hele zorg in elkaar.

Kijk voor de gein eens de op1 aflevering van gisteren terug. Arme verpleegsters zitten nu nog in de stress, en zien de volgende hoos alweer aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
GekkePrutser schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

Maar dat is precies mijn punt. "Zonder risico" is gewoon onhaalbaar. Daar kan je niet op wachten. Zelfs met een vaccin dat hoogstwaarschijnlijk het niet uit zal bannen. Zelfs de WHO zegt dat we er waarschijnlijk nooit vanaf raken. Maar voor altijd zo leven is gewoon niet acceptabel.

Er moet gewoon nagedacht worden over wat een acceptabel risico is.
Op een gegeven moment gaat dat ook over haar houd baarheidsdatum heen. Als we, als het tegenzit, tot december 2021 moeten wachten op een vaccin, heb ik er begrip voor als die regels op een gegeven moment losgelaten worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:46
@GekkePrutser
Maar die aandacht voor de terugkeer naar een normaler leven hebben we toch gehad in voorgaande persconferenties? Kennelijk hebben we alleen "met z'n allen" besloten dat normaler niet genoeg was en krijgen we nu een tik op de vingers van het virus en van Rutte / de Jonge.

Ik denk ook wel eens dat we teveel verwachten van Den Haag. Het blijven verspreiden doen we toch echt zelf met ons gedrag en dat gedrag zullen we toch echt zelf moeten veranderen. Je kunt wat handvatten krijgen maar daarna moet je er ook wat mee doen.

@Soccer98
Volgens het RIVM wordt zo te zien de hele tent meegenomen. Waarom zou dat onnozel zijn met bijv Hillegom in het achterhoofd?
https://www.rijksoverheid...on--en-contactenonderzoek

[ Voor 20% gewijzigd door ninjazx9r98 op 06-08-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

YakuzA schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Denk dat je de factor kuddegevoel niet meerekent.
Grappig dat je aangeeft dat mensen kuddedieren zijn. Geeft direct al aan waarom maatregelen niet houdbaar zijn.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Op een gegeven moment gaat dat ook over haar houd baarheidsdatum heen. Als we, als het tegenzit, tot december 2021 moeten wachten op een vaccin, heb ik er begrip voor als die regels op een gegeven moment losgelaten worden.
Als mensen zich niet al in de tussentijd zelf van dat juk hebben losgerukt.

Langer dan de kerst gaat het niet duren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:27:
[...]
Kijk voor de gein eens de op1 aflevering van gisteren terug. Arme verpleegsters zitten nu nog in de stress, en zien de volgende hoos alweer aan komen.
Dat vind ik ook wel een beetje hun werk. Ik heb als IT'er ook wel eens een periode van extreme drukte gehad (wannacry bijvoorbeeld :X). En we hebben zelf gezorgd dat het medisch personeel zo beperkt is met beperkte aantallen die het mogen studeren. We zouden bijvoorbeeld speciale coronaverplegers kunnen opleiden die alleen getraind zijn op corona specifieke zaken zodat het niet 4 jaar hoeft te duren.

Let wel: Ik zeg ook niet dat we nu terug moeten naar normaal. Maar wat ik mis is dat er niet nagedacht wordt over wat er precies moet gebeuren voor we het als normaal gaan beschouwen of in elk geval normaler. Juist de ziekenhuizen zijn het bewijs dat het in de hand te houden is: Anders was al het verplegend personeel inmiddels allang besmet geweest. Juist in het begin hadden ze bijna geen beschermingsmiddelen.

Een doel om naartoe te werken. Er wordt veel te veel reactief gewerkt. Er worden maatregelen aangekondigd die uiteraard tot meer contact gaan leiden en vervolgens schrikt men dat er meer besmettingen zijn. Natuurlijk gebeurt dat. Er moet een balans komen, vind ik. Uitbannen is niet leefbaar. Los laten gaan ook nog niet. Wat vinden we acceptabel?

Overigens is de Spaanse griep ook gewoon weer verdwenen zonder dat er een vaccin voor was, dus ik hoop nog steeds dat Corona op die manier ook afzwakt. En dat lijkt al een beetje te gebeuren met minder mensen die er dood aan gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 06-08-2020 22:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@GekkePrutser meen je dat nou serieus? Een overleden voeding is vergelijkbaar met constant mensen zien sterven terwijl je machteloos staat? Diensten van 12-15 uur draaien in beschermende kleding. Geen rust, niet naar huis kunnen uit angst je familie te besmetten...

Maarja, das ook druk idd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

St@m schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Grappig dat je aangeeft dat mensen kuddedieren zijn. Geeft direct al aan waarom maatregelen niet houdbaar zijn.
Mwa. Kudde gedrag met mondkapjes zou prima werken en houdbaar zijn hoor (y)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

YakuzA schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Mwa. Kudde gedrag met mondkapjes zou prima werken en houdbaar zijn hoor (y)
Maar 1.5 meter afstand niet

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

St@m schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Maar 1.5 meter afstand niet
Kudde gedrag aanleren om afstand te houden (y)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
GekkePrutser schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Tja, ik vind ook dat het te zwaar wordt allemaal. Als ik vandaag weer Rutte lees "Hopelijk gaan we ooit weer terug naar normaal" dan helpt dat bepaald niet om de moed er in te houden. Als er een kans is dat we nooit terug gaan naar normaal dan interesseert het hele risico me veel minder omdat de kwaliteit van het leven zo laag is geworden. ......
Persoonlijk mis ik bij de politiek de aandacht voor het terugkeren naar normaal. Er wordt nu alleen gedreigd met erger worden, lockdowns enz.. Ik zie veel liever een positievere instelling als "Als we het naar beneden krijgen tot X besmettingen per week dan kunnen we weer helemaal normaal doen". En onder de Y kunnen we alleen afstand houden en verder niks. Want terug naar normaal is voor mij het enige waar ik naar uitkijk.
Ik mis dat ook. In de paniek van maart / april was “alle schouders er onder” helemaal logisch. In de huidige situatie is dat het volgens mij nog niet. We zitten nog onder de meeste signaalwaardes op het coronadashboard, dus het is normaal om kritisch te zijn op aanvullende maatregelen.
En als je van onze politiek geen horizon voor het “ terug naar normaal” krijgt, dan zal je steeds meer krijgen dat mensen zelf het risico afwegen en deels gaan accepteren. Zeker als dat blijkbaar niet leidt tot veel ziekenhuisopnames. Jongeren (en dat is in de huidige definitie zo’n beetje iedereen < 40 ) gaan blijkbaar eigen keuzes maken. En logisch ook, als je eerst signaalwaardes definieert en vervolgens bij de eerste de beste stijging in een kramp schiet.
Laten we daarnaast ook niet vergeten dat iedere huidige maatregel een duidelijke economische kant heeft. Als er geen geld mee verdient wordt, dan is het makkelijk te verbieden. Dus wel de kroegen open, maar geen studenten introductie week. Ze wisten ook niet hoe snel ze vliegen weer moesten toestaan.
Ik vind het allemaal prima, maar je er mag zeker wel kritisch op zijn zonder als aso beticht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

YakuzA schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:43:
[...]

Kudde gedrag aanleren om afstand te houden (y)
Dat duurt wel iets langer dan een paar maanden, en zeker als voor het merendeel er niets aan de hand is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@GekkePrutser
Ik beleef de persconferentie kennelijk anders want ik zie ze juist wel zoeken naar die balans en wat mij betreft hebben ze een goed verhaal. En uiteraard hadden ze meer contacten en meer besmettingen verwacht maar het kan toch ook gewoon zo zijn dat ze niet verwacht hadden dat het er zoveel meer zouden zijn en dat men zich toch net wat meer aan de basisregels zou houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:39:
@GekkePrutser meen je dat nou serieus? Een overleden voeding is vergelijkbaar met constant mensen zien sterven terwijl je machteloos staat? Diensten van 12-15 uur draaien in beschermende kleding. Geen rust, niet naar huis kunnen uit angst je familie te besmetten...

Maarja, das ook druk idd... 8)7
Ja ik snap het wel hoor, maar laten we wel wezen: Daar kies je voor met zo'n beroep. De meeste mensen met kanker kunnen ze ook niet helpen.

Dat overwerken kan natuurlijk niet inderdaad, daarom vind ik ook dat er meer personeel bij moet komen. Niet alles wat verplegers doen is super moeilijk en al helemaal niet als je het beperkt tot corona gerelateerde situaties. Beschermende kleding was er juist bijna niet in het begin.

Maar ik heb ook wel eens letterlijk op de grond op kantoor geslapen. Of in de auto bijna van de weg gereden omdat ik in slaap viel nadat ik na een drukke nacht met waakdienst telefoontjes weer om 8 uur aan de andere kant van het land moest zijn.

Overigens hou ik me wel altijd aan de regels en ik kom daardoor ook bijna de deur niet uit zoals ik al zei.. Maar het zijn juist de regels die het voor mij minder leefbaar maken. Juist omdat ze vaak nergens op slaan (mondkapjes als je helemaal alleen buiten bent)

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 06-08-2020 23:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• blissard
autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:02:
Nou, misschien heeft die persconferentie toch een beetje zin gehad. GGD ziet een enorme piek in testaanvragen.
En dus op maandag a.s. op de voorpagina: “grootste aantal besmettingen ooit” en direct daarop burgemeesters die aanvullende ruimte willen / eisen om de veiligheid te garanderen / vrijheden te beperken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Tja, ik vind ook dat het te zwaar wordt allemaal. Als ik vandaag weer Rutte lees "Hopelijk gaan we ooit weer terug naar normaal" dan helpt dat bepaald niet om de moed er in te houden. Als er een kans is dat we nooit terug gaan naar normaal dan interesseert het hele risico me veel minder omdat de kwaliteit van het leven zo laag is geworden. En ik ben een 40+er met een veel te hoog BMI dus ik heb al een hoog risico O-)

Ik moet wel zeggen dat ik in Barcelona woon, waar het leven momenteel veel slechter dan in Nederland is (overal mondkapjes vereist). Ik heb last van angstgevoelens door die mondkapjes door een jeugdtrauma (meerdere keren bijna gestikt, lang verhaal). Daardoor ga ik amper nog naar buiten nu je niet eens meer in je eentje ver van anderen mag wandelen zonder die dingen. Ik hou me er aan, maar ik vind het onzin omdat er al bekend is dat er op die manier toch geen risico is (buiten, geen anderen in de buurt).

Dus ik zit eigenlijk al maanden in lockdown. Ook zeer slecht voor mijn BMI overigens. Vooral het hele uitzichtloze is zwaar. Er is niks meer om naar vooruit te kijken. Ik heb het erg zwaar met de pyschologische gevolgen daarvan.

Persoonlijk mis ik bij de politiek de aandacht voor het terugkeren naar normaal. Er wordt nu alleen gedreigd met erger worden, lockdowns enz.. Ik zie veel liever een positievere instelling als "Als we het naar beneden krijgen tot X besmettingen per week dan kunnen we weer helemaal normaal doen". Of (inderdaad waarschijnlijker): onder de Y kunnen we alleen afstand houden en verder niks. Dat geeft een positieve impuls, geen negatieve.

Want terug naar normaal is voor mij het enige waar ik naar uitkijk. We moeten ook niet doen alsof we dit helemaal uit kunnen bannen. Er gaan altijd mensen dood aan ziektes, dat is nou eenmaal zo. Als we een tijdje meer IC nodig hebben dan moeten we die gewoon ospchalen. Vergeet ook niet dat het Rutte was die nog geen jaar geleden klakkeloos 2 ziekenhuizen failliet heeft laten gaan. Die hadden nu mooi van pas gekomen.

Ik zie ook veel meer in sneltesten als bestrijdingsmiddel. Als je je bijvoorbeeld elke dag even thuis kan testen, dan is er niks aan de hand, want dan kan iedereen gewoon thuisblijven indien nodig.
Helemaal mee eens, er wordt zo gefocust op het uitbannen van Corona, dat de keerzijde wordt vergeten. De maatregelen gaan ten kosten van de kwaliteit van leven en zijn zeer slecht voor de economie, terwijl er nog helemaal niet bekend is of er überhaupt oversterfte is geweest. Het aantal griepdoden lag veel lager afgelopen seizoen en tel je de coronadoden daarbij, dan zit je op het niveau van een heftig groeiseizoen.
De investeringen zijn nu veel te groot ten opzichte van het risico, mensen leven in angst, verliezen hun baan en zijn dag in/dag uit met Corona bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
ninjazx9r98 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:29:@Soccer98
Volgens het RIVM wordt zo te zien de hele tent meegenomen. Waarom zou dat onnozel zijn met bijv Hillegom in het achterhoofd?
Dus iemand die buiten op het terras zit van die tent en helemaal niets te maken heeft gehad met die persoon en dus ook niet in de buurt is geweest, wordt ook geadviseerd in quarantaine te gaan? Vind ik erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

Ja ik snap het wel hoor, maar laten we wel wezen: Daar kies je voor met zo'n beroep. De meeste mensen met kanker kunnen ze ook niet helpen.

Dat overwerken kan natuurlijk niet inderdaad, daarom vind ik ook dat er meer personeel bij moet komen. Niet alles wat verplegers doen is super moeilijk en al helemaal niet als je het beperkt tot corona gerelateerde situaties. Beschermende kleding was er juist bijna niet in het begin.

Maar ik heb ook wel eens letterlijk op de grond op kantoor geslapen. Of in de auto bijna van de weg gereden omdat ik in slaap viel nadat ik na een drukke nacht met waakdienst telefoontjes weer om 8 uur aan de andere kant van het land moest zijn.
Je mag van mening verschillen, maar maak het s.v.p. nooit persoonlijk, dat is nooit bevorderlijk voor de discussie.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 06-08-2020 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nouja ik ben er dus bijna dood aan gegaan in de auto (en meer dan eens). Ook paniekaanvallen gehad door de werkdruk en rotte werksfeer. Tegenwoordig heb ik een baan waar dat niet meer voorkomt gelukkig. Maar ik heb ook shit periodes gehad.

En laten we niet vergeten: De werkdruk in de gezondheidszorg is in Nederland sowieso niet normaal. Er is ooit besloten dat de gezondheidszorg winst moest maken, dus zoveel mogelijk geld naar de aandeelhouders van de ziekenhuizen en verzekeraars, en zo weinig mogelijk uitgeven aan personeel want dat kost maar geld. Voor corona was het al shit voor ze, elke minuut met een patient moest verantwoord worden zodat een manager met een veel hoger salaris er nog weer een paar mensen vanaf kon beknibbelen. Dan heb je dus helemaal geen overcapaciteit meer als er wat gebeurt zoals nu.

Echter hoor ik geen woord over wat een stomme beslissing dat was en hoe het nu terug te draaien.

PS: Die opmerking van "Dat hoort bij het werk" ging over het zien van mensen die doodgaan. Niet over de werkdruk, ik vind ook dat er flink personeel bij gezocht moet worden, maar juist dat schijnt amper te gebeuren.

[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 06-08-2020 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
Erapaz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:04:
[...]

...terwijl er nog helemaal niet bekend is of er überhaupt oversterfte is geweest. Het aantal griepdoden lag veel lager afgelopen seizoen en tel je de coronadoden daarbij, dan zit je op het niveau van een heftig groeiseizoen.
Dit is wel te kort door de bocht. Als we in maart geen maatregelen hadden genomen, dan was de ellende niet te overzien geweest. Als je daar een mooi voorbeeld van wilt, hoef je maar naar de USA te kijken. Dat het aantal doden beperkt is gebleven komt door de maatregelen en beter hadden we die zelfs een paar weken eerder genomen. Dat had veel leed gescheeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even voor het perspectief .. ik las iets over "pas wat doen als de ic's weer vol stromen"..
Op 10 maart 2020 werden de eerste zogenaamde corona-maatregelen aangekondigd. Deze golden voor de provincie Noord-Brabant en troffen vooral grote evenementen zoals professionele sport en festivals.
Op die dag, 10 maart, werden er in Nederland volgens stichting NICE, 10 patienten met corona op de IC's opgenomen. De week voorafgaand aan 10 maart lag dit gemiddeld op 4.5 patienten per dag.

Op 15 maart volgen voor heel Nederland maatregelen en sluiten de horeca, sportclubs, dames van plezier etc. Op die dag worden er 27 patienten op de ic's opgenomen volgens stichting NICE.
De week voorafgaand aan 15 maart lag het gemiddelde op 14.5 patienten per dag.

De maatregelen waren draconisch en in mijn optiek te laat genomen. Als we de verhalen achteraf mogen geloven van Gommers, Kluytmans etc. is het op een haar na goed gegaan qua ic capaciteit.

Er van uit gaande dat we deze stricte maatregelen nu niet willen nemen en we de capaciteit van de IC's onder bepaalde grenzen willen houden zodat de reguliere zorg doorgang kan vinden zal er eerder iets moeten gebeuren en niet pas "als de ic's weer volstromen" zoals hier te lezen valt.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

BarôZZa schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:09:
Ik ben het zelden met Rutte eens, maar qua politiek is het wel een vakman. Die staat gewoon continu op de vulkaan te dansen en weet alles te verkopen aan het volk. Prachtig om te zien.

Het virus was nooit onder controle, de afname van besmettingen vlakte af. Logisch gekeken waren er extra maatregelen nodig om het verder terug te dringen, maar politiek gezien was er natuurlijk nul draagvlak.

Dan maar lekker versoepelen, waarbij de enige logische uitkomst was dat de besmettingen weer zouden stijgen. Vervolgens kom je met een verhaal dat de bevolking zich niet meer aan de regels houdt terwijl je net alle kroegen hebt opengegooid.

Gelukkig is er al een nieuwe politieke 'out'. Besmettingen zullen nog wel doorstijgen de komende week, maar niet getreurd, er zullen positieve resultaten zijn over de mondkapjes. Puur qua gedrag, want ze werken niet. Je moet ze wel goed op je mond zetten, anders triggeren de fantasiekapjes niet het gewenste effect.

Ook een niet verplichte teststraat op Schiphol, misschien kunnen ze die bij het straatje van de douane voegen waar staat 'Ik heb iets aan te geven'.

We doen alles volgens de wetenschap, maar psssst... januari 2021 vaccinaties, niks aan de hand, even geduld, zo voorbij.
Fascinerend om te lezen hoe sommige mensen beredeneren. :) Iedereen is gek behalve jij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Soccer98 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:04:
[...]

Dus iemand die buiten op het terras zit van die tent en helemaal niets te maken heeft gehad met die persoon en dus ook niet in de buurt is geweest, wordt ook geadviseerd in quarantaine te gaan? Vind ik erg overdreven.
Kan haast niet anders dan dat je niet hebt gekeken op de URL die ik plaatste. Quarantaine staat alleen bij huisgenoten en nauwe contacten, niet bij overige contacten. Overige contacten worden geïnformeerd en voorzien van advies maar strikt genomen valt jouw voorbeeld daar ook niet onder als je het hebt over buiten versus binnen aangezien men het heeft over dezelfde ruimte.
Zelf zou ik contact met de GGD wel op prijs stellen overigens en het zeker niet onnozel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
ninjazx9r98 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:16:
[...]

Kan haast niet anders dan dat je niet hebt gekeken op de URL die ik plaatste. Quarantaine staat alleen bij huisgenoten en nauwe contacten, niet bij overige contacten. Overige contacten worden geïnformeerd en voorzien van advies maar strikt genomen valt jouw voorbeeld daar ook niet onder als je het hebt over buiten versus binnen aangezien men het heeft over dezelfde ruimte.
Zelf zou ik contact met de GGD wel op prijs stellen overigens en het zeker niet onnozel vinden.
Oké, dan begreep ik het verkeerd. Dan is het me nu wel duidelijk, waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Apache4u schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:15:
Even voor het perspectief .. ik las iets over "pas wat doen als de ic's weer vol stromen"..
Op 10 maart 2020 werden de eerste zogenaamde corona-maatregelen aangekondigd. Deze golden voor de provincie Noord-Brabant en troffen vooral grote evenementen zoals professionele sport en festivals.
Op die dag, 10 maart, werden er in Nederland volgens stichting NICE, 10 patienten met corona op de IC's opgenomen. De week voorafgaand aan 10 maart lag dit gemiddeld op 4.5 patienten per dag.

Op 15 maart volgen voor heel Nederland maatregelen en sluiten de horeca, sportclubs, dames van plezier etc. Op die dag worden er 27 patienten op de ic's opgenomen volgens stichting NICE.

De maatregelen waren draconisch en in mijn optiek te laat genomen. Als we de verhalen achteraf mogen geloven van Gommers, Kluytmans etc. is het op een haar na goed gegaan qua ic capaciteit.

Er van uit gaande dat we deze stricte maatregelen nu niet willen nemen en we de capaciteit van de IC's onder bepaalde grenzen willen houden zodat de reguliere zorg doorgang kan vinden zal er eerder iets moeten gebeuren en niet pas "als de ic's weer volstromen" zoals hier te lezen valt.
Dat aantal van tien is wat De Jonge zelf gecommuniceerd heeft als grens en signaalwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

_/-\o_

Ik zie hier ook geregeld uitspraken in de trend van 'er is niets aan de hand zolang we de zorg niet overbelasten' langs komen. Naast het gegeven dat je bij stijgingen al gauw achter de feiten aan loopt, zou het streven moeten zijn om de uitbraak uit te laten doven door het reproductiegetal fors onder de 1 te krijgen. Bezetting van het ziekenhuis met corona patiënten betekent dat andere zorg naar achteren gedrukt word, dat er extra maatregelen komen (want tzt is er dan weinig speelruimte meer), leed voor de patiënten (stress, chronische klachten of zelfs overlijden).
Uiteindelijk zouden er tijdens uitdoving met een lage R-waarde alsnog kleine uitbraken zijn (door pech, import, etc.), maar doordat het dan veel kleinschaliger is is het makkelijker te controleren.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21
Wootism schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:16:
[...]

Fascinerend om te lezen hoe sommige mensen beredeneren. :) Iedereen is gek behalve jij.
Je denkt toch niet dat niemand heeft bedacht dat de besmettingen stijgen als je de maatregelen versoepelt? Dat zou betekenen dat de maatregelen allemaal niet werkten.

Nu zit je op een punt dat je eigenlijk actie moet ondernemen, maar de urgentie wordt niet echt gevoeld en het draagvlak is minimaal. Vanuit het niets verzwaren zou op veel protest stuiten, dus krijg je een waarschuwende persconferentie. Je denkt toch niet dat dit het gedrag van de mensen gaat veranderen? Dit is gewoon voorbereidend werk voor wat er gaat komen zodat maatregelen niet uit de lucht komen vallen.

Of iedereen gek is, zo voelt het wel een beetje. Was in februari in Taiwan en Hong Kong (de brandhaard volgens m'n collega's destijds ;) ) en die doen alles zo logisch, moeiteloos en gestroomlijnd. Niks geen emotie of spanning. Hier is alles zo raar. Maatregelen die haaks staan op wat daar werkt. Je denkt toch niet dat je daar een premier hebt die op tv als een boze schoolmeester het volk de les probeert te lezen? Gekkies,.

edit: Ook niemand die het gek vond dat er werd gesuggereerd dat we in januari 2021 wel eens gevaccineerd zouden kunnen worden? Waar was dat op gebaseerd en wat is dat voor rare wortel om voor te houden? Iemand die een betje aandurft :7 ?

[ Voor 8% gewijzigd door BarôZZa op 06-08-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:37
ninjazx9r98 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:29:
@GekkePrutser
Maar die aandacht voor de terugkeer naar een normaler leven hebben we toch gehad in voorgaande persconferenties? Kennelijk hebben we alleen "met z'n allen" besloten dat normaler niet genoeg was en krijgen we nu een tik op de vingers van het virus en van Rutte / de Jonge.

Ik denk ook wel eens dat we teveel verwachten van Den Haag. Het blijven verspreiden doen we toch echt zelf met ons gedrag en dat gedrag zullen we toch echt zelf moeten veranderen. Je kunt wat handvatten krijgen maar daarna moet je er ook wat mee doen.

@Soccer98
Vandaag op het zwembad kochten 2 personen een kaartje. Terwijl dit gebeurde, vroegen 2 andere personen of ze even naar buiten mochten en daarna weer terug. Dat kan, was het antwoord, alleen weet ik niet of je er weer in kan. Als het zwembad vol is, kom je er niet meer in. De man die net een kaartje kocht had een hond in zijn vakantiehuisje en zei, ik moet zo ook weer terug voor de hond en vroeg om een betaalbewijs. Kan ik je wel geven, zei de mevrouw achter de balie, maar dan kom je er misschien alsnog niet in. Een hoop onbegrip volgde.

Kansloos (is het) volk.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

10 IC opnames per dag, zorgt voor een continue bezetting van 220 IC-bedden (gemiddelde ligduur is/was 22 dagen, nu misschien zelfs iets minder ivm verbeterde behandel inzichten ). Dat is iets wat prima te handelen zou moeten zijn. Die getallen zijn niet voor niets gekozen, IC bezetting is nog steeds enorm laag, nieuwe aanwas ligt ook nog ruim onder de norm. Er is nog genoeg tijd veel strenger in te grijpen mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
geenstijl schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:47:
[...]
10 IC opnames per dag, zorgt voor een continue bezetting van 220 IC-bedden (gemiddelde ligduur is/was 22 dagen, nu misschien zelfs iets minder ivm verbeterde behandel inzichten ). Dat is iets wat prima te handelen zou moeten zijn. Die getallen zijn niet voor niets gekozen, IC bezetting is nog steeds enorm laag, nieuwe aanwas ligt ook nog ruim onder de norm. Er is nog genoeg tijd veel strenger in te grijpen mocht dat nodig zijn.
Klopt helemaal, en zou ook prima zijn. Zelfs 440 zou prima kunnen. Een constante aanwas van x patienten per dag gebeurt echter alleen indien R=1 en er dus geen sprake is van exponentiele groei.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:33:

Of iedereen gek is, zo voelt het wel een beetje. Was in februari in Taiwan en Hong Kong (de brandhaard volgens m'n collega's destijds ;) ) en die doen alles zo logisch, moeiteloos en gestroomlijnd. Niks geen emotie of spanning. Hier is alles zo raar. Maatregelen die haaks staan op wat daar werkt. Je denkt toch niet dat je daar een premier hebt die op tv als een boze schoolmeester het volk de les probeert te lezen? Gekkies,.
Vergelijkingen tussen Nederland en in bredere zin Europa en Aziatische landen als HK en Taiwan gaan natuurlijk wel bij voorbaat mank. Taiwan is een tamelijk geïsoleerd eiland met een volstrekt andere mentaliteit, een land dat al tijden onder dreiging van de Volksrepubliek China leeft, wat denk je dat dat oplevert qua solidariteit? Kortom, wat daar werkt, werkt hier niet en andersom; dat jij het dan in NL raar vindt en daar normaal, tja, dat zal ook wel weer allerlei culturele en persoonlijke redenen hebben... Kortom ik vind je opmerkingen een beetje te gemakkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
blissard schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:13:
[...]

Dit is wel te kort door de bocht. Als we in maart geen maatregelen hadden genomen, dan was de ellende niet te overzien geweest. Als je daar een mooi voorbeeld van wilt, hoef je maar naar de USA te kijken. Dat het aantal doden beperkt is gebleven komt door de maatregelen en beter hadden we die zelfs een paar weken eerder genomen. Dat had veel leed gescheeld.
Heb je daar een bron voor?

Bronnen aanleveren geld zeker voor de claims die je hier maakt. Want zeker het vergelijken van een IC gevallen met de andere ziektes of gewoontes vraag om veel meer onderbouwing en nuance dan nu gesteld.

[ Voor 43% gewijzigd door defiant op 07-08-2020 23:28 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Erapaz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 04:32:
[...]

Waarom dan wel zoveel angst zaaien voor een ziekte die je met een goed immuun systeem (sporten, Vitamine D, gezond eten) en desnoods medicijnen (zink, antibiotica en hydroxoychloroquine) de baas kan?
Dat je Covid - 19 vergelijkt met het aantal doden wat er valt jaarlijks door roken kan ik nog overheen lezen maar dat je dingen zoals het slikken van zink en hydroxoychloroquine aanhaalt als middel on Covid -19 te bestrijden is werkelijk de waanzin ten top en toont nogmaals eens duidelijk aan dat je mensen van alles kan doen geloven op internet omdat ze hun eigen hersens weigeren te gebruiken .

Mijn advies ga eens met een huisdokter praten of een verpleegkundige en laat internet eens een paar weken met rust .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
leekers schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 05:52:
[...]

Dat je Covid - 19 vergelijkt met het aantal doden wat er valt jaarlijks door roken kan ik nog overheen lezen maar dat je dingen zoals het slikken van zink en hydroxoychloroquine aanhaalt als middel on Covid -19 te bestrijden is werkelijk de waanzin ten top en toont nogmaals eens duidelijk aan dat je mensen van alles kan doen geloven op internet omdat ze hun eigen hersens weigeren te gebruiken .

Mijn advies ga eens met een huisdokter praten of een verpleegkundige en laat internet eens een paar weken met rust .
De huisdokter, deze bedoel je: https://www.huidarts.com/...een-coronavirus-infectie/?

Ik snap niet waarom je mij nu als goedgelovige wegzet, terwijl in Nederland ook wordt erkend dat dit middel kan helpen?

En waarom zou je over het aantal rokersdoden heen lezen? Het is een feit dat er jaar in jaar uit meer mensen aan roken sterven dan aan Covid-19 en dat het een groter gevaar is voor de volksgezondheid, maar daar is totaal geen aandacht meer voor. Men schiet door met Corona en heeft nergens anders meer oog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
Kijk even naar de datum van die post... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
Erapaz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:48:
[...]

De huisdokter, deze bedoel je: https://www.huidarts.com/...een-coronavirus-infectie/?

Ik snap niet waarom je mij nu als goedgelovige wegzet, terwijl in Nederland ook wordt erkend dat dit middel kan helpen?

En waarom zou je over het aantal rokersdoden heen lezen? Het is een feit dat er jaar in jaar uit meer mensen aan roken sterven dan aan Covid-19 en dat het een groter gevaar is voor de volksgezondheid, maar daar is totaal geen aandacht meer voor. Men schiet door met Corona en heeft nergens anders meer oog voor.
Mjah alleen was er een "intelligente lockdown" voor nodig om het aantal corona doden te beperken. Als we net als met roken (want je kan in elke supermarkt gewoon sigeretten halen) niks hadden gedaan waren de doden niet meer te tellen inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Erapaz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:48:
[...]

Er is de afgelopen decennia enorm veel gedaan om roken tegen te werken. Het is inderdaad niet verboden omdat dit in de praktijk erg lastig is net zoals drugs, een verslavende activiteit die bij verbod grotendeels door zal gaan maar dan illegaal.

Maar deze twee dingen zijn appels en peren. Roken en alcohol zijn andere dingen dan ademen, een activiteit waar we niet zonder kunnen en die bij corona het gevaar is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:53
IJzerlijm schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:06:
[...]

Er is de afgelopen decennia enorm veel gedaan om roken tegen te werken. Het is inderdaad niet verboden omdat dit in de praktijk erg lastig is net zoals drugs, een verslavende activiteit die bij verbod grotendeels door zal gaan maar dan illegaal.

Maar deze twee dingen zijn appels en peren. Roken en alcohol zijn andere dingen dan ademen, een activiteit waar we niet zonder kunnen en die bij corona het gevaar is.
Plus; roken is niet echt besmettelijk te noemen. Als ik rook in iemands gezicht hoest gaat die ander niet ook vervolgens roken, ziek worden en wellicht dood. De vergelijking met roken slaat inderdaad nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@Erapaz
Stel dat roken vele malen lastiger gemaakt wordt door een verbod en er over een X periode, ziekteverloop is nu eenmaal anders, nog maar minder dan 400 werkzame mensen overlijden aan roken. Dan ben jij degene die gaat roepen dat het belachelijk is dat rookverbod want er overlijden maar 400 mensen aan?
Het halve land en de halve wereld staan op z'n kop met allerlei maatregelen die het aantal zieken en overledenen flink omlaag hebben gebracht en dan vergeet je gewoon maar even de maatregelen maar misbruikt wel het gevolg van die maatregelen voor eigen gewin.

Roken is inderdaad niet verboden maar het ontmoedigen is toch al geruime tijd bezig. Zocht even wat cijfers maar zie direct dat het belachelijk is om roken te ontmoedigen want het is al flink gedaald tussen 1990 en 2018. Nergens voor nodig dat ontmoedigen :z
https://www.volksgezondhe...e-trend-roken-volwassenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:06:
[...]
Toch niet helemaal. Als je tijdens corona je hele leven alleen bent dan is er niks aan de hand, want het risico is nul dat iemand jou besmet.

Het risico bij corona is niet ademen, het risico is sociaal contact. En net zoals met roken is dat iets wat we bewust doen, en is het verslavend omdat er een neurologische 'beloning' optreedt als we contact hebben met andere mensen. Er zijn ook duidelijk afkickverschijnselen als je te lang geen sociaal contact hebt.

En net zoals met roken of alcohol heeft verbieden geen zin, want dan blijven mensen er illegaal mee doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 21:14
Stoney3K schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:15:
[...]

Toch niet helemaal. Als je tijdens corona je hele leven alleen bent dan is er niks aan de hand, want het risico is nul dat iemand jou besmet.

Het risico bij corona is niet ademen, het risico is sociaal contact. En net zoals met roken is dat iets wat we bewust doen, en is het verslavend omdat er een neurologische 'beloning' optreedt als we contact hebben met andere mensen. Er zijn ook duidelijk afkickverschijnselen als je te lang geen sociaal contact hebt.

En net zoals met roken of alcohol heeft verbieden geen zin, want dan blijven mensen er illegaal mee doorgaan.
Yes, maar dat geld natuurlijk voor veel meer dingen. Softdrugs gedoogbeleid is daar ook een mooi voorbeeld van.... nieuw discussiepunt zijn de lachgas ballonnetjes nu. Het word lastig verbieden, dus komt er een soort ontmoedigingsbeleid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Komt hier dus een collega op het werk die vraagt waar hij zich kan laten testen, want hij is wat zweterig en voelt zich koortsig.

Even serieus?! Dan ben je toch helemaal niet goed bij je paasei. Wat kom je hier doen?

Ik blijf even weg van het toilet en de koffieautomaat hier vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:15:
[...]

Als iedereen hun hele leven alleen is dan is de mensheid over 100 jaar uitgestorven, dat willen we ook niet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:10
'Huidarts' lijkt weliswaar op 'huisarts', maar het is niet hetzelfde...

(nog even afgezien van de datum van het artikel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
virofi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:10:
[...]

Plus; roken is niet echt besmettelijk te noemen. Als ik rook in iemands gezicht hoest gaat die ander niet ook vervolgens roken, ziek worden en wellicht dood. De vergelijking met roken slaat inderdaad nergens op.
Ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat die sigaretten nog worden verkocht.

Misschien komt dat omdat ik meer mensen kende die aan de gevolgen van roken zijn overleden dan aan Corona. En meeroken is echt een probleem, dus je kunt er wel degelijk ziek van worden en overlijden als iemand de hele tijd naast jou zit te roken.

Het zou gewoon verboden moeten worden en klaar. Scheelt op termijn ook enorm in de zorgkosten.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Toch jammer dat tijdens de persconferenties en de berichtgeving vanuit het RIVM de IC als maatstaaf genomen wordt voor de gezondheidszorg. Even samengevat: "We zijn pas de sjaak als de IC's het niet meer aankunnen"
Lieve RIVM, Mark Rutte en iedereen die het allicht ook maar iets kan boeien; helft verpleegkundigen is niet klaar voor een tweede coronagolf https://www.nursing.nl/he...r-voor-tweede-coronagolf/
We hebben geen nieuwe maatregelen nodig, we hebben mensen nodig die de huidige bevolking opvoeden. Maatregelen die mijn inziens genomen moeten worden:
- Stranden dicht, kom op waarom ga je hutje mutje op mekaar zitten terwijl 1,5 meter de regel is;
- Niet op vakantie naar risicogebieden (gebeurt nu toch), ga je toch? Verplicht in quarantaine bij thuiskomst + verplicht testen na x dagen;
We krijgen in het najaar met de griepgolf een tweede golf, let maar op en dan stort de zorg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Lethalis schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:48:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat die sigaretten nog worden verkocht.

Misschien komt dat omdat ik meer mensen kende die aan de gevolgen van roken zijn overleden dan aan Corona. En meeroken is echt een probleem, dus je kunt er wel degelijk ziek van worden en overlijden als iemand de hele tijd naast jou zit te roken.

Het zou gewoon verboden moeten worden en klaar. Scheelt op termijn ook enorm in de zorgkosten.
Tja, behoorlijk wat BTW en accijnsinkomsten van sigaretten en tabakswaren.
https://accijnsmonitor.nl/accijnsmonitor-2018/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wN-3kCeQSgBEgNDX9Y6k9SrggbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NN4YKNTuX7MJRWpz3uxjFlHM.png?f=fotoalbum_large

Maar, als wij dan even in de cijfertjes kijken.

Maart kwam stress, tegenover 2019 dus 4% meer verkopen.
De maanden er na zien wij toch een afname, wat staaft met de gezondheid en combinatie "corona en roken".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVqHO1cNfVfoOtL9sqFojj0G0NI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IJPPjFRRps825G8LRlboK4xk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 07-08-2020 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Mrjraider schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:53:
Toch jammer dat tijdens de persconferenties en de berichtgeving vanuit het RIVM de IC als maatstaaf genomen wordt voor de gezondheidszorg. Even samengevat: "We zijn pas de sjaak als de IC's het niet meer aankunnen"
Lieve RIVM, Mark Rutte en iedereen die het allicht ook maar iets kan boeien; helft verpleegkundigen is niet klaar voor een tweede coronagolf https://www.nursing.nl/he...r-voor-tweede-coronagolf/
We hebben geen nieuwe maatregelen nodig, we hebben mensen nodig die de huidige bevolking opvoeden. Maatregelen die mijn inziens genomen moeten worden:
- Stranden dicht, kom op waarom ga je hutje mutje op mekaar zitten terwijl 1,5 meter de regel is;
- Niet op vakantie naar risicogebieden (gebeurt nu toch), ga je toch? Verplicht in quarantaine bij thuiskomst + verplicht testen na x dagen;
We krijgen in het najaar met de griepgolf een tweede golf, let maar op en dan stort de zorg in.
Hoe wrang het ook klinkt, ze hebben gewoon gelijk dat we dan pas de Sjaak zijn. Dat wil niet zeggen dat jij en de verpleegkundigen van die website ongelijk hebben, ook die hebben gelijk. Worst case scenario zou kunnen zijn dat de zorg en daarmee ook de IC capaciteit instorten en dan hebben ze nog steeds gelijk maar dan met een (veel) lagere IC capaciteit dan we eerder dit jaar hadden.
Als je door het instorten van de zorg nog maar 25% over houdt van de IC capaciteit zoals je die nu kent of waar je naartoe kon opschalen dan ben je nog steeds pas de Sjaak als die 25% volgelopen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
Niet alleen de IC opnames werden als signaalwaarde genoemd, ook de ziekenhuisopnames.

Nieuwe maatregelen worden juist genomen om de bevolking weer op te voeden.

Verplichting van quarantaine is gewoon wettelijk heel moeilijk, dus dat kunnen ze niet afdwingen. Hetzelfde geldt voor de nieuwe teststraat op Schiphol, ook daar kunnen ze niet afdwingen je te laten testen (helaas). Ze zullen zoveel mogelijk op terugkerende reizigers inpraten om je te laten testen, maar als jij 'nee' blijft zeggen mag je doorlopen.

V.w.b. de stranden: op zich krijgen burgemeesters c.q. de hoofden van de veiligheidsregio's daar de mogelijkheid toe. Je ziet ook al gebeuren dat men bijvoorbeeld parkeerterreinen afsluit. Dus de mogelijkheid is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Vorkie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Maart kwam stress, tegenover 2019 dus 4% meer verkopen.
De maanden er na zien wij toch een afname, wat staaft met de gezondheid en combinatie "corona en roken".

[Afbeelding]
Kan het zijn dat men in maart niet alleen toiletpapier maar ook sigaretten gehamsterd heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Die stranden, daar ben ik wel benieuwd naar...

Ik ben al eeuwen niet meer in het hoogseizoen op een Nederlands strand geweest, maar die stranden staan toch juist bekend om hun breedte? Ik kan me van heel vroeger ook niet herinneren dat we zo dicht bij elkaar lagen. Ook op de foto's nu lijkt de afstand op het strand vaak echt wel anderhalve meter te zijn. Ik snap dat er rijen ontstaan bij de betaalautomaat, bij de friettent ed, maar daar is dan eigenlijk ook wel weer anderhalve meter te houden. Sluit je de stranden, dan voeg je die rijen toe aan de rijen die nu elders staan.

Mbt die reizen naar risicogebieden: gaan er zoveel mensen naar oranje gebieden, puur voor vakantie? Dat beeld heb ik helemaal niet, eerlijk gezegd..Ik onderschrijf de voorgestelde maatregel overigens wel, daar niet van, maar volgens mij zitten daar niet de aantallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:48

Metro2002

Memento mori

Lethalis schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:48:
[...]

Ik vind persoonlijk niet dat het verboden moet worden, dat is een keuze van mensen zelf. Alleen moet je er geen anderen mee tot last zijn dus ik vind wel dat het huidige rookverbod in cafe's en openbare ruimtes prima is.
Dat is dus niet waar, Rokers zijn goedkoper voor de samenleving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:10:
[...]

Hoe wrang het ook klinkt, ze hebben gewoon gelijk dat we dan pas de Sjaak zijn. Dat wil niet zeggen dat jij en de verpleegkundigen van die website ongelijk hebben, ook die hebben gelijk. Worst case scenario zou kunnen zijn dat de zorg en daarmee ook de IC capaciteit instorten en dan hebben ze nog steeds gelijk maar dan met een (veel) lagere IC capaciteit dan we eerder dit jaar hadden.
Als je door het instorten van de zorg nog maar 25% over houdt van de IC capaciteit zoals je die nu kent of waar je naartoe kon opschalen dan ben je nog steeds pas de Sjaak als die 25% volgelopen is.
Ik vind het mosterd na de maaltijd op het moment dat de IC's weer overvol liggen, hele dagen het RTLNieuws en NOS horen dat er zoveel meer opnames zijn in de ziekenhuizen om als laatste Den Haag te horen dat maatregel X en Y word ingezet om de golf of in dit geval de opnames af te zwakken. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat een grote groep Nederlanders maling heeft op het moment dat de zon schijnt.
Ik geef toe, ik ben soms ook wat makkelijker als het gaat om die 1,5 meter, maar ik zoek de druktes zoals het strand niet op.
Dit is heeeeeeeel gevaarlijk. Op de IC liggen meer dan alleen covid-19 patienten. Patienten die er niks aan kunnen doen dat ze dusdanig ziek zijn dat ze Intensieve zorg nodig hebben. Dat Henk of Truus op de IC ligt omdat ze een week terug besloten lekker te gaan bakken op Zandvoort en vervolgens covid-19 oplopen is dan (hoe ontzettend cru dit ook klinkt) eigen schuld dikke bult; je was gewaarschuwd.
even ter info, dat ik verpleegkundige ben en zo'n uitspraak doe wil niet zeggen dat ik zo handel of doe, ik ben de zorg in gegaan omdat ik voor anderen wil zorgen. Ongeacht wat en hoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Gisteren zowaar ook nog vragen over de mogelijkheid tot een verplichte test en verplichte quarantaine waar hier al meermaals discussie over geweest is vanwege aantasting lichamelijke integriteit enz enz

https://www.rijksoverheid...inister-de-jonge-6-8-2020
VRAAG
Dan nog even één vraag voor meneer De Jonge. Die teststraat op Schiphol, wordt dat nou verplicht voor mensen?

De Jonge
Nee, dat wordt niet verplicht. We hebben dat goed nagekeken. Dat is op basis van de huidige wetgeving is dat niet te verplichten voor een grote groep. Want het gaat misschien wel over een aantal duizend mensen per dag. Het is alleen te verplichten op basis van de huidige wetgeving als er een reële verdenking is van een besmetting. En dat kan dan worden opgelegd op basis van een verzoek van de burgemeester door de officier van justitie. Zo werkt dat op basis van de huidige wetgeving.
VRAAG
Meneer de Jonge, u zei net dat de GGD’s gaan checken of mensen wel in quarantaine gaan als ze terugkeren uit een risicoland. Wat is de consequentie als zij dat niet doen? Ook als ze gebeld worden door de GGD en zeggen we doen dat gewoon niet. Wat kunt u daar allemaal aan doen?

De Jonge
Een echte daadwerkelijk te handhaven quarantaineplicht, dat valt dus niet mee. Want je moet dan, denk niet alleen los van juridische vragen van wat betekent het ook voor de uitvoering? Gaan we dan inderdaad een agent voor de deur zetten ofzo? Kan he, op basis van een individu. Stel je weet eigenlijk als burgemeester dat iemand daadwerkelijk besmet of je weet dat het wel heel waarschijnlijk is dat iemand besmet is, dan kan je een isolatieplicht opleggen, die kan je handhaven. Dus dat kan, op een individu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:31
Brb, ff pakje halen voor het vaderland 8)

[ Voor 4% gewijzigd door vickypollard op 07-08-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Vorkie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Tja, behoorlijk wat BTW en accijnsinkomsten van sigaretten en tabakswaren.
https://accijnsmonitor.nl/accijnsmonitor-2018/
Die heb je ook van afgeladen volle kroegen en discotheken. Laten we het één nu wel hard aanpakken en het andere niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:42

ericplan

5180 Wp PV

Metro2002 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:29:
[...]

Ik vind persoonlijk niet dat het verboden moet worden, dat is een keuze van mensen zelf. Alleen moet je er geen anderen mee tot last zijn dus ik vind wel dat het huidige rookverbod in cafe's en openbare ruimtes prima is.
Dankzij het rookverbod heeft het roken zich verplaatst naar de openbare ruimte, zoals caféterrassen en de straat. Behalve dat de rook hinderlijk is voor anderen, zorgt het ook voor een enorme vervuiling door peuken. Want een peuk gooi je op straat.
[...]

Dat is dus niet waar, Rokers zijn goedkoper voor de samenleving
In hoeverre een onderzoek uit 2006 nog relevant is?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:37:
Gisteren zowaar ook nog vragen over de mogelijkheid tot een verplichte test en verplichte quarantaine waar hier al meermaals discussie over geweest is vanwege aantasting lichamelijke integriteit enz enz

https://www.rijksoverheid...inister-de-jonge-6-8-2020

[...]

[...]
Vooral het laatste vind ik eng, dat bij specifieke gevallen een agent voor de deur staat om te controleren of je wel thuis bent. Gelukkig vlieg ik vanuit Düsseldorf naar Turkije, hoop dat die lijsten niet uitgewisseld worden want ik ga niet zomaar 2 weken in quarantaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

magnifor schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Vooral het laatste vind ik eng, dat bij specifieke gevallen een agent voor de deur staat om te controleren of je wel thuis bent. Gelukkig vlieg ik vanuit Düsseldorf naar Turkije, hoop dat die lijsten niet uitgewisseld worden want ik ga niet zomaar 2 weken in quarantaine.
Wat ik me dan ook afvraag: Als ik voor mijn werk naar zo'n oranje gebied moet, mag ik die zakenreis dan weigeren omdat ik me niet wil laten testen en geen thuisquarantaine wil riskeren?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ninjazx9r98
[...]

Is het heel lastig voor te stellen dat andere mensen dat dan weer eng vinden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

De IK-IK-IK cultuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
leekers schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 05:52:
maar dat je dingen zoals het slikken van zink en hydroxoychloroquine aanhaalt als middel on Covid -19 te bestrijden is werkelijk de waanzin ten top en toont nogmaals eens duidelijk aan dat je mensen van alles kan doen geloven op internet omdat ze hun eigen hersens weigeren te gebruiken .

Deze post gaat rustig naar de +10, en iedereen zal denken dat er sprake was van een viruswappie ofzo. Maar eigenlijk is er sprake van mediawappies ofzo. ;) En de reden is dat artsen met meer dan 10.000 citaties per persoon hier heel anders over denken dan de media.

Zie hier voor een recente, genuanceerde lekenuitleg. Voor de groep zieke patienten die dreigen te overlijden of naar het ziekenhuis te moeten zou deze arts het aanbevelen.

Ik heb hier wel eens een overzicht geplaatst van studies. Artsen die het echt pushen zijn Didier Raoult en Harvey A. Risch, MD, PhD. Alleen deze 3 artsen al zijn echt niet de eersten de besten. Scott Adams, de auteur van Dilbert, heeft hier ook een filmpje over HCQ, de mogelijke uitkomsten, en de positie van CNN. Het komt erop neer dat als CNN fout zit dat er duizenden mensen onnodig overlijden, als ze toevallig wel goed zitten (tegen huidige bewijs in) dan maakt dat niets uit omdat HCQ wijdverbreid en vrij ongevaarlijk is.

Het meest veelbelovende middel voor thuiszorg op dit moment in Nederland is denk ik broomhexine. Dit is het enige bericht erover, het is op zondag niet te lezen: Oude hoesttablet zorgt voor minder sterfte aan corona. Rob Elens beveelt het aan. Andere berichten ontbreken, wellicht functioneren alle andere kranten niet goed.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 11:18
Even in globale getallen, het gaat niet op een opname meer of minder:

10 maart 10
16 maart 30
22 maart ~70
28 maart ~100

Daarna daalt het aantal dagelijkse nieuwe opnamen, maar stijgt de totale bezetting nog tot 7 april; 3 weken na de landelijke maatregelen, 4 weken na de maatregelen in Brabant.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:34
Stoney3K schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

Wat ik me dan ook afvraag: Als ik voor mijn werk naar zo'n oranje gebied moet, mag ik die zakenreis dan weigeren omdat ik me niet wil laten testen en geen thuisquarantaine wil riskeren?
Ligt volgens mij aan de aard van je werk? Als het een essentiële functie is die van belang is voor de voortgang van een bedrijf dan heeft het bedrijf een zwaarwegende reden om je te "dwingen" je werk te doen op straffe van een sanctie die in verhouding staat met de geleden schade voor het bedrijf?

Ik ben geen arbeidsexpert maar volgens mij moet je die vraag even naar het normale trekken, wat gebeurd er als je moet maar niet gaat in een normale situatie?

Desondanks zal de werkgever hard moeten maken dat de reis noodzakelijk is, en zal de werkgever op moeten draaien voor kosten en gevolgen die horen bij de thuis quarantaine?

De toets bij de rechter voor bijvoorbeeld een disciplinair ontslag zou dan vooral gaan over in hoeverre de reis noodzakelijk was, en in hoeverre de werkgever aan zijn zorgplicht heeft voldaan om gevaar te beperken, en nazorg te bieden voor quarantaine e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TIGER1125 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:50:
[...]

Ligt volgens mij aan de aard van je werk? Als het een essentiële functie is die van belang is voor de voortgang van een bedrijf dan heeft het bedrijf een zwaarwegende reden om je te "dwingen" je werk te doen op straffe van een sanctie die in verhouding staat met de geleden schade voor het bedrijf?
Dat zou alleen op gaan als je een functie hebt binnen het bedrijf waarin je totaal onmisbaar bent. Met andere woorden, zou je je ziek melden, dan zou het bedrijf ook een probleem hebben. En dus ook als je een corona-besmetting oploopt, een werkgever moet zich dan dus serieus afvragen of ie een onmisbare werknemer wel bewust een risicogebied in moet sturen :+

Tenzij het natuurlijk om een zakenreis gaat die essentieel is voor het voortbestaan van het bedrijf en jij de énige bent die daar het werk kan doen. Maar ik denk dat je dan al een dusdanig hoge functie hebt, dat je meer bent dan alleen maar een loonslaaf, en ook binnen het management van het bedrijf aardig wat in de melk te brokkelen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
[...]

Er staat ook: "Stel je weet eigenlijk als burgemeester dat iemand daadwerkelijk besmet of je weet dat het wel heel waarschijnlijk is dat iemand besmet is". Dat is dus niet meteen als jij uit Turkije terugkomt.

Waarom ga je eigenlijk naar Turkije? Dat is een oranje land. Noodzakelijke reis?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Is het heel lastig voor te stellen dat andere mensen dat dan weer eng vinden?
😂

Ik kan het niet helpen dat anderen zich te veel laten leiden door angst en de media. Dan blijven ze maar thuis. Ik ben niet bang en wil zelfs Corona krijgen want mijn lichaam en immuunsysteem worden er alleen maar sterker door en met een beetje geluk wordt ik ook meteen immuun.

Voor mij is het klaar met de maatregelen, het is niet eens zeker of er een vaccine komt. Wat moeten we dan? Rest van de mensheid in angst, lockdowns, social distancing enz enz? Corona is er en zal voorlopig ook niet verdwijnen. Het is een risico waar mee moeten leren leven en dat moeten we zien te accepteren. Het moet eens een keertje klaar zijn met de maatregelen zodat we terug kunnen naar het echte normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:34
Stoney3K schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

Dat zou alleen op gaan als je een functie hebt binnen het bedrijf waarin je totaal onmisbaar bent. Met andere woorden, zou je je ziek melden, dan zou het bedrijf ook een probleem hebben. En dus ook als je een corona-besmetting oploopt, een werkgever moet zich dan dus serieus afvragen of ie een onmisbare werknemer wel bewust een risicogebied in moet sturen :+

Tenzij het natuurlijk om een zakenreis gaat die essentieel is voor het voortbestaan van het bedrijf en jij de énige bent die daar het werk kan doen. Maar ik denk dat je dan al een dusdanig hoge functie hebt, dat je meer bent dan alleen maar een loonslaaf, en ook binnen het management van het bedrijf aardig wat in de melk te brokkelen hebt.
Ja en nee, bij ons hebben ze op het hoogtepunt van de crisis een crisisbezetting ingesteld, niemand op kantoor maar 1 tot 3 personen stand-by om in te kunnen grijpen in geval van nood.

Zitten nu ook 2 of 3 (voormalig)collega's in Beiroet met USAR. Voor hen was het in die zin ook geen keuze, m.n. omdat Den Haag altijd makkelijk is in het aanbieden van mensen om in de vuurlinie te staan zowel in binnen als buitenland.

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 07-08-2020 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
En overal waar je 'we' schrijft moeten we 'ik' lezen.

Hugo de Jonge gaf gisteren nog aan dat de sterke verwachting nog altijd is dat er in de eerste maanden van 2021 een vaccin is. En of het nou zo moeilijk was om nog even een half jaartje solidair te zijn met elkaar. Voor sommigen is dat kennelijk een te grote opgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Dus ik zit eigenlijk al maanden in lockdown. Ook zeer slecht voor mijn BMI overigens. Vooral het hele uitzichtloze is zwaar. Ik heb het erg zwaar met de pyschologische gevolgen daarvan. Vandaar dat ik het idee van een "horizon" zoals iemand dat net noemde zo belangrijk vind.
Misschien een goede eyeopener om eens flink aan de slag te gaan en je BMI te verlagen.
Om minder te eten hoef je echt niet naar buiten toe en je hebt er nu wel de tijd voor om je goed in te lezen over hoe je goed kan afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Er staat ook: "Stel je weet eigenlijk als burgemeester dat iemand daadwerkelijk besmet of je weet dat het wel heel waarschijnlijk is dat iemand besmet is". Dat is dus niet meteen als jij uit Turkije terugkomt.

Waarom ga je eigenlijk naar Turkije? Dat is een oranje land. Noodzakelijke reis?
1. Politiek spel. Wanneer je naar een Italië of Spanje gaat, voormalig epi centra van de eu is er niks aan de hand. Maar ga je naar Turkije die al vanaf het begin de boel onder controle heeft en van verschillende organisaties en instanties complimenten heeft ontvangen zou gevaarlijk zijn want buiten de eu :')

2. Turkse roots dus wat familie opzoeken en genieten van de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
TIGER1125 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

Zitten nu ook 2 of 3 (voormalig)collega's in Beiroet met USAR. Voor hen was het in die zin ook geen keuze.
Dat zijn ook vaak mensen die van zo'n situatie niet een groot probleem maken, gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Waarom iedereen ''straffen'' als de risicogroepen perfect zichzelf kunnen beschermen door alle maatregelen te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
magnifor schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

1. Politiek spel. Wanneer je naar een Italië of Spanje gaat, voormalig epi centra van de eu is er niks aan de hand. Maar ga je naar Turkije die al vanaf het begin de boel onder controle heeft en van verschillende organisaties en instanties complimenten heeft ontvangen zou gevaarlijk zijn want buiten de eu :')

2. Turkse roots dus wat familie opzoeken en genieten van de omgeving.
1. Barcelona en omgeving en Lleida en omgeving zijn ook gewoon oranje hoor. Italië heeft het verder prima onder controle nu.

2. Zoom e.d. werken ook in Turkije hoor.

Maar goed, het is jouw keuze. Dat is prima, maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden, die je vooraf al weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:58:
En overal waar je 'we' schrijft moeten we 'ik' lezen.

Hugo de Jonge gaf gisteren nog aan dat de sterke verwachting nog altijd is dat er in de eerste maanden van 2021 een vaccin is. En of het nou zo moeilijk was om nog even een half jaartje solidair te zijn met elkaar. Voor sommigen is dat kennelijk een te grote opgave.
Haha, de Nederlandse overheid vertrouwen. Natuurlijk gaan ze dat zeggen om het volk een beetje onder toom te houden of dacht je dat wanneer men zei dat het minimaal 5 jaar duurt men al deze maatregelen kan opdringen aan de samenleving? Gaat niet gebeuren.

Overigens heb ik sowieso twijfels betreft een eventuele vaccine. Normaal duurt het 5 jaar en nu 1 jaar? Hoe betrouwbaar is het dan? Wat zijn de lange termijn effecten? Nee ik laat me voorlopig sowieso niet vaccineren, weg met die rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@Mrjraider
Ik ben het overigens voor meer dan 100% met je eens en misschien zou de boodschap vanuit Den Haag wel moeten zijn dat de opschaling en mogelijkheden van de IC zoals we die hadden enkele maanden geleden een unicum waren en geen garantie voor de toekomst.

Grootste probleem lijkt mij dat het voor veel mensen onzichtbaar en ontastbaar is plus een ver van m'n bed show. Kijk ik nu naar buiten dan is het een strak blauwe lucht en prachtig weer, er is geen 'corona mist/smog' en er zweven ook geen 'zwarte spikkeltjes' die er eng en gevaarlijk uit zien. Ook de mensen op straat zien er gewoon goed en gezond uit in hun zomerse kleding. Toch zijn het juist die mensen die onder bepaalde omstandigheden potentieel gevaarlijk voor elkaar zijn maar zien doe je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:37
Ernemmer schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Waarom iedereen ''straffen'' als de risicogroepen perfect zichzelf kunnen beschermen door alle maatregelen te volgen?
Omdat de risicogroepen nergens meer naartoe kunnen, als niemand rekening met ze houdt. Bijvoorbeeld om 1,5 meter afstand te houden, zijn zij ook afhankelijk van anderen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

1. Barcelona en omgeving en Lleida en omgeving zijn ook gewoon oranje hoor. Italië heeft het verder prima onder controle nu.
Ja waarom kan dat niet worden geregeld in Turkije? De maatregelen die in de kustgebieden worden genomen zijn waarschijnlijk veel strikter dan 90% van de EU maar nee TR blijft zogenaamd oranje. Is politiek en ik doe daar niet aan mee en zal ook kijken hoe deze verplichte quarantaine te omzeilen.

Betreft je tweede punt, tja Google Maps met streetview werkt ook in NL dus waarom moeten we met zijn allen op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:08:
@Mrjraider
Ik ben het overigens voor meer dan 100% met je eens en misschien zou de boodschap vanuit Den Haag wel moeten zijn dat de opschaling en mogelijkheden van de IC zoals we die hadden enkele maanden geleden een unicum waren en geen garantie voor de toekomst.

Grootste probleem lijkt mij dat het voor veel mensen onzichtbaar en ontastbaar is plus een ver van m'n bed show. Kijk ik nu naar buiten dan is het een strak blauwe lucht en prachtig weer, er is geen 'corona mist/smog' en er zweven ook geen 'zwarte spikkeltjes' die er eng en gevaarlijk uit zien. Ook de mensen op straat zien er gewoon goed en gezond uit in hun zomerse kleding. Toch zijn het juist die mensen die onder bepaalde omstandigheden potentieel gevaarlijk voor elkaar zijn maar zien doe je het niet.
Voor veel mensen is corona nog steeds een ver van hun bed show. Ik merk dat mensen er in de regio Veghel/Uden er veel minder vrijblijvend mee om gaan, dan de gebieden die tijdens de eerste golf niet (zo hard) zijn getroffen.

Dat blijkt ook uit het lage aantal nieuwe besmettingen in deze regio's.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

magnifor schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Ja waarom kan dat niet worden geregeld in Turkije? De maatregelen die in de kustgebieden worden genomen zijn waarschijnlijk veel strikter dan 90% van de EU maar nee TR blijft zogenaamd oranje. Is politiek en ik doe daar niet aan mee en zal ook kijken hoe deze verplichte quarantaine te omzeilen.
Joh, doe dan Nederland een plezier en blijf lekker daar voor iig het komende jaar.

edit: het mooiste vind ik trouwens dat je de Nederlandse overheid niet vertrouwd maar de Turkse wel? Really? Erdogan?

[ Voor 10% gewijzigd door mystic op 07-08-2020 10:22 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:12
Joris748 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:12:
[...]

Voor veel mensen is corona nog steeds een ver van hun bed show. Ik merk dat mensen er in de regio Veghel/Uden er veel minder vrijblijvend mee om gaan, dan de gebieden die tijdens de eerste golf niet (zo hard) zijn getroffen.

Dat blijkt ook uit het lage aantal nieuwe besmettingen in deze regio's.
Ik woon in die regio en merk toch zeker een verschil met maanden geleden. Vooral in winkels. En wat ik daarbij vooral merk is dat de ouderen weer net zo dringen en nergens naar kijken als voorheen. Soms vraag ik me af of ze het simpelweg niet snappen 8)7
Gelukkig zijn er ook nog steeds mensen die wel opletten.
Het is alleen lastig vergelijken want ik kom nooit in de randstad, dus ik weet niet hoe het nu daar is of hoe het er was...

Edit:
Wellicht dat men hier wel nog wat minder feestjes geeft en dat de horeca nog wat minder druk is. Horeca speelt zich vooral af op terrassen die goed ingericht zijn hier. Feestjes zijn er wel, maar ik heb nog niet gehoord van hele grote aantallen en men probeert ook te spreiden bij een verjaardag. Bv in de ochtend een X aantal gasten en in de middag.

[ Voor 17% gewijzigd door Plenkske op 07-08-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Omdat de risicogroepen nergens meer naartoe kunnen, als niemand rekening met ze houdt. Bijvoorbeeld om 1,5 meter afstand te houden, zijn zij ook afhankelijk van anderen.
Als die 1,5m niet gehaald kan worden moeten ze dus daar niet heen gaan. Om zoiets dan maar helemaal te sluiten is slecht voor de ondernemer en voor de mensen die niet in een risicogroep vallen.

Ik zeg dus niet dat je geen rekening met die groep hoeft te houden, maar als het dus te druk wordt ergens moet je er gewoon niet zijn als je in een risicogroep valt. Om het dan helemaal maar te sluiten is imo onzin nu we weten dat gezonde mensen onder de 40 vaak maar weinig last van de ziekte ondervinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 07-08-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Betreft je tweede punt, tja Google Maps met streetview werkt ook in NL dus waarom moeten we met zijn allen op vakantie?
If you can't do the time, don't do the crime ;). Je kan het goedpraten en geloven dat Turkije eerlijk is over al hun besmettingen ed, maar dat is natuurlijk nog een pak naïever dan vertrouwen hebben in de Nederlandse overheid. Maar goed, het is je eigen keus, maar wees dan niet verbaasd dat mensen dat wat asociaal vinden.
Plenkske schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Ik woon in die regio en merk toch zeker een verschil met maanden geleden. Vooral in winkels. En wat ik daarbij vooral merk is dat de ouderen weer net zo dringen en nergens naar kijken als voorheen. Soms vraag ik me af of ze het simpelweg niet snappen 8)7
Het is alleen lastig vergelijken want ik kom nooit in de randstad, dus ik weet niet hoe het nu daar is of hoe het er was...
Ik ben al een tijd niet meer in de randstad geweest, maar ik herken wat je zegt overigens wel van de rest van Nederland. Niet iedereen houdt zich er consequent aan, maar veel mensen doen nog steeds hun best om afstand te houden, veel terrassen hebben de tafeltjes keurig uit elkaar staan etcetera.

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 07-08-2020 10:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Daarvoor moet je bij turkije zijn. Als er geen gedifferentieerde betrouwbare data wordt aangeleverd, wordt het hele land gelijk gesteld.

Dat hier zelfs nog onderscheid wordt gemaakt tussen binnen en buiten EU is ook te begrijpen wegens afwijkende standaarden.

Maargoed, je bent een prima voorbeeld van wat er momenteel mis gaat en er uiteindelijk voor zorgt dat die tweede golf eraan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Ernemmer schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

Als die 1,5m niet gehaald kan worden moeten ze dus daar niet heen gaan. Om zoiets dan maar helemaal te sluiten is slecht voor de ondernemer en voor de mensen die niet in een risicogroep vallen.

Ik zeg dus niet dat je geen rekening met die groep hoeft te houden, maar als het dus te druk wordt ergens moet je er gewoon niet zijn als je in een risicogroep valt.
Deze redenatie werkt alleen als je de risicogroepen (en dat zijn echt veel meer mensen dan jij denkt) echt volledig en compleet van de samenleving afsluit. Die mensen die je namelijk wel toelaat kunnen ook het virus oplopen. In potentie kan dus iedereen waar een risicogeval mee in aanraking komt besmet zijn en hen besmetten.

Kijk nog eens hier, en scroll dan even naar beneden naar 'Per leeftijdsgroep per week'. Check even de getallen voor de oudere leeftijdsgroepen (zeg, 50+), en bedenk dan ook dat de laatste week (week 0 dus) nog niet volledig is. Zie je een patroon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik ben wel super benieuwd naar immuniteit.
Las zojuist dat mensen met milde klachten maar tussen de 3 en 6 maand antistoffen lijken te hebben.
Dat is super weinig lijkt me.

Is dit dan anders voor mensen die ernstige klachten hebben gehad? Daar lees ik nergens iets over.

Dit is mijn onwetendheid waarschijnlijk, maar als je dit zo allemaal leest zijn we echt helemaal afhankelijk van een vaccin, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
[...]

Spreek je jezelf niet een beetje tegen?
Een strikte maatregel in Nederland waarbij quarantaine afgedwongen KAN worden is vreselijk en zou je willen omzeilen maar je loopt wel te pochen dat het zo goed is in Turkije vanwege maatregelen die veel strikter zijn?
Of zijn strikte maatregelen alleen goed als ze toevallig in jouw straatje passen?

Nou ben ik geen Turkije kenner dus ik moet het even met online bronnen doen:
https://tr.usembassy.gov/covid-19-information-2/
COVID-19 control measures for air, land, and sea travel continue. Passengers arriving in Turkey will be required to complete an information form and will be checked for symptoms. Anyone suspected of having COVID-19 will be transported to a hospital for examination. If an individual on a particular aircraft/vehicle/vessel is found to have COVID-19, the information forms completed upon arrival will be used to identify others have been in contact with them; those individuals will then be subject to 14-day isolation/quarantine.

Foreign passengers who test positive for COVID-19 on landing flights will be referred to a private hospital by the Ministry of Health – Border Health Unit, whereas Turkish passengers will be referred to a state hospital.
https://www.dailysabah.co...quarantine-violators/news
While the fight against the coronavirus pandemic in Turkey continues, the Ministry of Health has developed a project for reducing the spread of the virus by monitoring isolated patients. Citizens with COVID-19 will be tracked to make sure they remain in the government's required quarantine. If patients break the quarantine, a warning message will be sent to their mobile phones.

In addition, these patients will be instantly contacted through an automatic call and asked to return to isolation. If the disobedience continues, administrative action can be taken. Police teams will be able to find violators and confirm them with their ID.
Deze laatste is dan weer niet zo erg in jouw geval, dit lijkt niet om toeristen te gaan en wie weet zullen ze het wel gaan omzeilen.
Deze lijkt overigens wel heel erg op die agent bij de voordeur wat volgens jou eng is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Plenkske schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Ik merk ook wel dat mensen hier minder voorzichtig zijn, dan tijdens de eerste golf.
Edit:
Wellicht dat men hier wel nog wat minder feestjes geeft en dat de horeca nog wat minder druk is. Horeca speelt zich vooral af op terrassen die goed ingericht zijn hier. Feestjes zijn er wel, maar ik heb nog niet gehoord van hele grote aantallen en men probeert ook te spreiden bij een verjaardag. Bv in de ochtend een X aantal gasten en in de middag.
Ik denk dat dat daar de belangrijke nuance zit. Mensen zijn hier wel meer op hun hoede en beperken inderdaad de risicovolle activiteiten. In andere delen van Nederland lijkt dat besef veel minder te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yogibeer schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:37:
Ik ben wel super benieuwd naar immuniteit.
Las zojuist dat mensen met milde klachten maar tussen de 3 en 6 maand antistoffen lijken te hebben.
Dat is super weinig lijkt me.
Immuniteit duurt langer dan de periode waarover je antistoffen hebt. Je lichaam onthoudt namelijk een 'template' waardoor die antistoffen de volgende keer sneller worden aangemaakt, en wanneer je dus weer besmet wordt, je ziektebeeld minder heftig wordt.

Dat is ook hoe vaccins werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

Deze redenatie werkt alleen als je de risicogroepen (en dat zijn echt veel meer mensen dan jij denkt) echt volledig en compleet van de samenleving afsluit. Die mensen die je namelijk wel toelaat kunnen ook het virus oplopen. In potentie kan dus iedereen waar een risicogeval mee in aanraking komt besmet zijn en hen besmetten.

Kijk nog eens hier, en scroll dan even naar beneden naar 'Per leeftijdsgroep per week'. Check even de getallen voor de oudere leeftijdsgroepen (zeg, 50+), en bedenk dan ook dat de laatste week (week 0 dus) nog niet volledig is. Zie je een patroon?
Ja, maar dan niet in jouw grafiek maar iets daarboven, dat van de 601 nieuwe gevallen (dit getal is hoog omdat er veel meer getest wordt) er 1 is opgenomen in het ziekenhuis en er 0 zijn overleden.
Lijkt mij een beetje overdreven om daarvoor heel veel bedrijven failliet te laten gaan met bijbehorende ontslagen en stress. Ook om dan nu de complete schatkist op de kop te zetten vind ik persoonlijk ook niet nodig. (hoeveel is een mensenleven waard blijft natuurlijk een vraag?)
Naar schatting kost het nu al zo'n 90 miljard voor <7000 doden, persoonlijk vind ik dat heel erg veel, want dat is ruim 12,8 miljoen per dode. Van dit geld had ook de zorg en de scholen weer op topniveau gebracht kunnen worden waar we op lange termijn veel meer levens mee besparen.
https://www.nu.nl/coronav...d-tegen-coronacrisis.html

Als je in een risicogroep valt moet je jezelf beter beschermen inderdaad, dus niet je kleinkinderen knuffelen en goed afstand houden van iedereen dan is de kans dat je het krijgt erg klein.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 07-08-2020 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Ernemmer schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Ja, maar dan niet in jouw grafiek maar iets daarboven, dat van de 601 nieuwe gevallen (dit getal is hoog omdat er veel meer getest wordt) er 1 is opgenomen in het ziekenhuis en er 0 zijn overleden.
Lijkt mij een beetje overdreven om daarvoor heel veel bedrijven failliet te laten gaan met bijbehorende ontslagen en stress. Ook om dan nu de complete schatkist op de kop te zetten vind ik persoonlijk ook niet nodig. (hoeveel is een mensenleven waard blijft natuurlijk een vraag?)
Naar schatting kost het nu al zo'n 90 miljard voor <7000 doden, persoonlijk vind ik dat heel erg veel, want dat is ruim 12 miljoen per dode. Van dit geld had ook de zorg en de scholen weer op topniveau gebracht kunnen worden waar we op lange termijn veel meer levens mee besparen.
Ten eerste wordt er minder getest. Uitgebreid in het nieuws geweest, minder mensen laten zich testen dan in de weken ervoor.

Ten tweede moeten die ziekenhuisopnames nog gecorrigeerd worden.

Ten derde zijn die aantallen nu nog laag, maar gaat het vanzelf omhoog als ook de aantallen besmettingen verder stijgen. Omdat ook de aantallen in de risicogroepen verder zullen stijgen, dus dan lopen de ziekenhuizen vanzelf weer vol.

Ten vierde, als die ziekenhuizen te vol raken stort de hele zorg in, en dan gaat dat nog veel meer geld kosten.

Hoe vaak moet het nog uitgelegd worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
[...]

Naar schatting kost het nu al zo'n 90 miljard voor <7000 doden, persoonlijk vind ik dat heel erg veel, want dat is ruim 12 miljoen per dode. Van dit geld had ook de zorg en de scholen weer op topniveau gebracht kunnen worden waar we op lange termijn veel meer levens mee besparen.
Dit is niet waar. Met de 90 miljard hebben we niet 7000 doden betaalt, maar juist ervoor gezorgd dat er een groep (veel groter dan die 7000) niet is overleden / ernstig ziek is geworden. Dat zou overigens ook heel veel geld hebben gekost want ook dan zou de economie deels gestopt zijn. Dus het is ook niet “90 miljard of niets”. Maar “90 miljard of iets onbekends” (en zeker weten heel veel meer doden).
Terecht dat je aangeeft dat we realistisch moeten zijn met wat een mensenleven mag kosten overigens. Dat is een lastige discussie, maar wel een die gevoerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:39:
[...]

Spreek je jezelf niet een beetje tegen?
Een strikte maatregel in Nederland waarbij quarantaine afgedwongen KAN worden is vreselijk en zou je willen omzeilen maar je loopt wel te pochen dat het zo goed is in Turkije vanwege maatregelen die veel strikter zijn?
Of zijn strikte maatregelen alleen goed als ze toevallig in jouw straatje passen?

Nou ben ik geen Turkije kenner dus ik moet het even met online bronnen doen:
https://tr.usembassy.gov/covid-19-information-2/

[...]

https://www.dailysabah.co...quarantine-violators/news

[...]

Deze laatste is dan weer niet zo erg in jouw geval, dit lijkt niet om toeristen te gaan en wie weet zullen ze het wel gaan omzeilen.
Deze lijkt overigens wel heel erg op die agent bij de voordeur wat volgens jou eng is ;)
Strikter in de zin van dat er strikte regels en guidelines zijn waar acco's en dergeljke aan moeten houden. Gaat veel verder dan hier omdat toerisme voor Turkije een belangrijke inkomstenbron is en dus zo de veiligheid van de toeristen willen waarborgen om te voorkomen dat de boel op slot gaat. Wat ik wil zeggen is dat je in de kustgebieden waarschijnlijk veiliger bent dan wanneer je dagje naar Scheveningen gaat.

Hoe het zit met de lokale bevolking kijk ik niet naar want ik ben een toerist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
autje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:50:
[...]

Ten eerste wordt er minder getest. Uitgebreid in het nieuws geweest, minder mensen laten zich testen dan in de weken ervoor.
..
Volgens mij was vorige week de week met het eennahoogste aantal testen, alleen in de week ervoor werd meer getest, maar in alle andere weken was het (fors) minder.

https://allecijfers.nl/ni...-en-covid19/#Corona_tests

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 07-08-2020 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
[...]

Als je in een risicogroep valt moet je jezelf beter beschermen inderdaad, dus niet je kleinkinderen knuffelen en goed afstand houden van iedereen dan is de kans dat je het krijgt erg klein.
Dat gaat dus niet zo makkelijk als je het hier doet voorkomen of je moet iedereen in een risicogroep in volledige isolatie thuis laten zitten.
Mensen in risicogroepen zijn onderdeel van de samenleving en leven/wonen/werken daar net als ieder ander die niet in een risicogroep zit. De situaties waar je geen 1,5m afstand kunt houden zijn bij wijze van spreken op één hand te tellen, de situaties waar men die afstand simpelweg niet wenst te houden zijn ontelbaar. Als je dan de 1,5m voor een heel groot deel los zou laten dan zijn het niet alleen de risicogroepen die daar niet meer heen kunnen, was het maar zo simpel. Mensen in een risicogroep hebben mogelijk ook een partner die daar niet in valt, kinderen die daar niet in vallen, kleinkinderen die daar niet in vallen, collega's die daar niet in vallen.
Dan heb imho dus maar twee opties, mensen uit risicogroepen volledig isoleren van alles en iedereen inclusief partners en de hele rataplan of doen wat we nu doen waarbij we een balans zoeken tussen een relatief normaal leven en een daadwerkelijke lockdown.

Dat het niet kan en gaat werken kun je eigenlijk nu al zien. De meeste besmettingen vinden plaats in de thuis situatie maar om dat mogelijk te maken moet er dus minimaal één persoon thuis komen die besmet is.
Hoe meer je de teugels laat vieren, hoe meer van die eenlingen thuis kunnen en zullen komen om daar mensen te besmettingen inclusief risicogroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
ZieMaar! schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Volgens mij was vorige week de week met het eennahoogste aantal testen, alleen in de week ervoor werd meer getest, maar in alle andere weken was het (fors) minder.
Juist, maar hij verwijst naar het aantal besmettingen van gisteren, het hoogste in maanden, en zegt dan dat komt omdat er meer getest wordt. Maar een week eerder werd er meer getest, dus volgens zijn logica zou je dan ook meer gevallen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
mystic schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Joh, doe dan Nederland een plezier en blijf lekker daar voor iig het komende jaar.

edit: het mooiste vind ik trouwens dat je de Nederlandse overheid niet vertrouwd maar de Turkse wel? Really? Erdogan?
Ik zeg niet dat ik de Turkse overheid vertrouw want ik vertrouw geen enkele overheid, echter is het wel zo dat Turkije van het WHO en een aantal andere organisaties complimenten heeft gekregen betreft de aanpak van covid-19. Het is natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar de cijfers zijn betreft covid 19 van welke overheid dan ook (ook van NL) maar als ik deze site mag geloven: https://www.worldometers.info/coronavirus/ zijn er in heel TR minder doden dan hier in NL.

En daarnaast is het typisch "Westers" om te roepen dat wanneer een non-westers land voor de verandering zijn zaakjes beter in orde heeft dan "ons" meteen te roepen dat het onbetrouwbaar is, dictatuur blabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
[...]

Naar schatting kost het nu al zo'n 90 miljard voor <7000 doden, persoonlijk vind ik dat heel erg veel, want dat is ruim 12,8 miljoen per dode. Van dit geld had ook de zorg en de scholen weer op topniveau gebracht kunnen worden waar we op lange termijn veel meer levens mee besparen.
Het is veel te plat om te zeggen dat 7000 doden 90 miljard kosten, of om de vergelijking met lange termijn investeringen te maken. Om te beginnen gaat het juist om de mensen buiten die 7000 die niet zijn overleden en het anders wel hadden gedaan. Daarbij komt dat veel van de 90 miljard gaat naar economische steunmaatregelen, waarvan duidelijk is dat het levens redt (immers, het hebben van een baan en huis draagt in positieve zin bij aan de levensverwachting) maar lastig is om het exact te becijferen. Bovendien plukkken we niet per vandaag de vruchten van een investering in onderwijs of gezondheidszorg, terwijl de corona problematiek wel zeer acuut is.

Laten we ons leiden door geld is de 'oplossing' overigens heel simpel: Het virus de vrije baan geven, zorgen dat zo veel mogelijk senioren overlijden want dan cashen we pas echt goed. Vrijvallende pensioenen, duurste zorgjaren vervallen, woningen komen vrij voor starters. Jackpot! 8)7 :/ (mocht het niet duidelijk zijn, uiteraard niet hetgeen ik nastreef)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ernemmer schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:59:
[...]Misschien een goede eyeopener om eens flink aan de slag te gaan en je BMI te verlagen.
Om minder te eten hoef je echt niet naar buiten toe en je hebt er nu wel de tijd voor om je goed in te lezen over hoe je goed kan afvallen.
Tja, ik eet ook minder nu dan eerst, maar door gebrek aan beweging heb ik nog veel minder nodig dan normaal, dus dat maakt het wel lastig. Ik ben ook niet echt meer aangekomen sinds de eerste paar weken.

Het is ook niet zo makkelijk meer om bijvoorbeeld zelf te koken, ik ga bijvoorbeeld nog maar eens per week naar de supermarkt vanwege die mondkapjes (niet Nederland hier!), dus vandaar eet ik meer lang houdbaar kant en klaar spul in plaats van vers. Maargoed dat wordt een beetje offtopic want het gaat over Nederland.

Het gebrek aan beweging is sowieso niet goed, ik voel me een stuk minder hierdoor. En het demotiveert ook zo. Ik maak me meer zorgen over de lange-termijn gevolgen van het gebrek aan beweging dan mijn gewicht.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 07-08-2020 11:12 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic