Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.592 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
CMD-Snake schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:20:
[...]

Die regionale maatregelen kunnen op deze manier op iets vreselijks uitdraaien. Een lappendeken van regeltjes die naargelang de omstandigheden ineens veranderen. Je ziet het nu al in Rotterdam en Amsterdam met de mondkapjes, als er meer "experimenten" komen is het niet meer bij te houden. Het zal ook op weinig begrip kunnen rekenen van het publiek en dus zullen de maatregelen nog meer met de voeten getreden worden.

Straks maar eens lezen hoe Rutte en De Jonge ons verbale billenkoek hebben gegeven.
Als je straks met de trein op reis gaat heb je weer een spoorboekje nodig, maar dit keer met lokale maatregelen ipv tijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

Diegenen die met klachten op het terras gaan zitten zullen waarschijnlijk ook diegenen zijn die 'geen klachten' hebben.
Veel succes om dat te controleren tenzij iemand op het terras echt de longen uit zijn lijf zit te blaffen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BoB_HenK schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Als je straks met de trein op reis gaat heb je weer een spoorboekje nodig, maar dit keer met lokale maatregelen ipv tijden :+
Komt die app toch nog van pas. Maar dan voor pushmeldingen als je op een bepaalde lokatie komt! :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:34
Stoney3K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:25:
[...]

"Goh, Jan Janssen met telefoon 06-12345678? Ik wist niet dat je zoveel tweelingbroers had."
Als we ons zo gaan gedragen is de volgende stap de horeca weer helemaal dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Als we van de heren voor elke domme metafoor een euro kregen dan had elke Nederlander inmiddels zijn beloofde 1000 euro Rutte.

En de burgemeester van Amsterdam? Die ene met een wapenhandel in huis en die liep te demonstreren terwijl de zorg brandde? Succes met de geloofwaardigheid Femke👍🏻

Noodzakelijke maatregelen ben ik bang. Hoop genoeg. Alleen ben ik bang dat je via de luchthavens enorm veel bemettingen binnenhaalt zonder dat je gedegen bron en contactonderzoek kan doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Deruxian op 06-08-2020 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 17:27
Basekid schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:36:
[...]

Wat dan, je echte gegevens noteren? Men kan vragen om naam, adres, tel nr en mailadres. Moet ik dat zomaar afgeven? Hoe verzekeren ze mij dat deze gegevens niet zomaar op straat komen te liggen? Vraag me af of dit wel door de wet AVG komt eigenlijk. Ik zal in elk geval niet mijn persoonlijke gegevens zo vrijelijk opschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:12:
Horeca moet gereserveerd worden, maar mag ook ter plekke gereserveerd worden. Whut? Gingen mensen hiervoor dan bij vreemden op schoot zitten? :')
Ik ben 3 weken geleden bij een Van der Valk geweest aan de A1. Kon gewoon binnenlopen met een zakenrelatie. Zelf tafel uitzoeken en geen enkele vraag gesteld door het personeel.

Dat zou nu dus niet meer mogen gebeuren.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik zie hier een hoop negatieve insteek, maar wat stellen de negatievelingen zelf voor qua maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Ze kunnen moeilijk om een kopie van je legitimatiebewijs vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:30:
[...]

Tja, euh, we zitten wel met een corona-pandemie waar we een noodverordening hebben die zegt dat iedereen afstand moet houden. En die geldt wel 24/7. Als die BOA's dan om 9 uur op kantoor aan komen sjokken en een bak koffie pakken om om 9:30 pas in wandeltempo aan het werk te gaan, dan snap ik wel wat er ontbreekt aan die handhaving.

Tijd voor ploegendienst en ook voor de ME die in shifts standby staat. De politie en de brandweer slapen niet.
Kwestie van prioriteiten en risico inschattingen.
Waarom gelijk ME als 5 politieauto's net zoveel indruk maken en hetzelfde doel bereiken namelijk dat de groep stopt en zich gaat verspreiden. Op vrijwel alle illegale raves waar ik de afgelopen 25 jaar geweest ben had ik meer ruimte en verse lucht om mij heen dan in de lokale supermarkt, kroeg etc. Wanneer ik dans blijft men uit veiligheidsoverwegingen sowieso minimaal 1,5 m uit de buurt ;)

Wat er vooral ontbreekt aan de handhaving is consequent landelijk beleid, ieder koninkrijkje binnen Nederland verzint iets anders waardoor je totale willekeur krijgt en niemand precies meer weet waar hij zich op die plek aan dient te houden. Wat dat betreft zijn onze zuiderburen veel rechtlijniger en duidelijker naar de burger toe, zal wel een mentaliteitsdingetje zijn want blijkbaar heb je voor duidelijk beleid niet eens een regering nodig :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Deruxian schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:42:
Als we van de heren voor elke domme metafoor een euro kregen dan had elke Nederlander inmiddels zijn beloofde 1000 euro Rutte.
Als journalisten eens ophouden met domme vragen te stellen, scheelt dat een hoop metaforen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:51:
[...]

Kwestie van prioriteiten en risico inschattingen.
Waarom gelijk ME als 5 politieauto's net zoveel indruk maken en hetzelfde doel bereiken namelijk dat de groep stopt en zich gaat verspreiden. Op vrijwel alle illegale raves waar ik de afgelopen 25 jaar geweest ben had ik meer ruimte en verse lucht om mij heen dan in de lokale supermarkt, kroeg etc. Wanneer ik dans blijft men uit veiligheidsoverwegingen sowieso minimaal 1,5 m uit de buurt ;)
Omdat de organisatie van het volgende feestje zich wel twee keer bedenkt als het risico is dat ze met veel machtsvertoon worden opgeruimd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:50:
[...]

Ze kunnen moeilijk om een kopie van je legitimatiebewijs vragen.
Ze kunnen je wel vragen je te legitimeren. Als ik naar het stadion ga met mijn seizoenkaart moet ik me soms ook legitimeren. Ik snap niet wat daar het probleem mee is. Ik hoor alleen maar, "Wil niet, kan niet, mag niet". Maar wat wil je dan, alles maar de boel de boel laten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:49:
Ik zie hier een hoop negatieve insteek, maar wat stellen de negatievelingen zelf voor qua maatregelen?
Voor mezelf in elk geval geen horeca meer bezoeken. Het was fijn om weer eens een terrasje te kunnen bezoeken, maar het is mij nou ook niet zoveel waard dat ik mijn persoonsgegevens ga achterlaten.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
benchMarc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:46:
[...]

Wat dan, je echte gegevens noteren? Men kan vragen om naam, adres, tel nr en mailadres. Moet ik dat zomaar afgeven? Hoe verzekeren ze mij dat deze gegevens niet zomaar op straat komen te liggen? Vraag me af of dit wel door de wet AVG komt eigenlijk. Ik zal in elk geval niet mijn persoonlijke gegevens zo vrijelijk opschrijven.
Uhm ja... En als ik daarna idd reclame zou ontvangen zou ik een klacht indienen bij de instanties.

Het is voor een begrijpelijk doel. Helaas nodig omdat we nu al te vaak liegen bij de GGD en niet aan de regels houden.

Als we dit niet willen dan moet alles maar weer dicht, is ook een keuze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Zieke en oudere mensen dienen zich zoveel mogelijk te beschermen, mondkapjes, geventileerde ruimtes, afstand houden. Voor alle andere mensen: laat het virus maar rondrazen. Dat was mijn voorstel in het begin dat weggehoond werd en dat zal nu ook wel zo zijn. Ik zie geen andere realistische optie met het oog op de economie en leefbaarheid van mensen.
Wie zegt dat er een vaccin komt? Hoe veilig wordt dit vaccin gezien de kortere clinical trial periodes? Gaat dit virus überhaupt nog een jaar doorrazen? Veel zaken die we niet weten en ik vind, gezien hoe we de controle hebben weten te houden op de ic's terwijl het virus toen lukraak kon verspreiden in het begin, dat we nu door zuinig op de kwetsbaren te zijn we het virus veel beter de baas kunnen zijn. Mensen zullen toch voorzichtiger zijn en nee, niet alle mensen nee. Dus ik denk dat we zulke hoge aantallen op de ic niet meer gaan halen want degenen die kwetsbaar zijn en hun naasten weten hoe gevaarlijk het voor hen kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
XWB schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

Voor mezelf in elk geval geen horeca meer bezoeken. Het was fijn om weer eens een terrasje te kunnen bezoeken, maar het is mij nou ook niet zoveel waard dat ik mijn persoonsgegevens ga achterlaten.
Dan neem je in ieder geval je verantwoordelijkheid, dus prima. Maar als ik hier mensen zie opperen dan maar valse gegevens op te geven, dan vraag ik me oprecht af of die mensen wel willen dat dit virus eronder houden, en of ze beseffen dat dit virus voorlopig gewoon niet weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

Ze kunnen je wel vragen je te legitimeren. Als ik naar het stadion ga met mijn seizoenkaart moet ik me soms ook legitimeren. Ik snap niet wat daar het probleem mee is. Ik hoor alleen maar, "Wil niet, kan niet, mag niet". Maar wat wil je dan, alles maar de boel de boel laten?
Klopt, maar dan alleen als bewijs dat jij boven de 18 bent of dat jij niet op de lijst staat met mensen die een stadionverbod heeft.

Je mag je ID tonen maar ze mogen er geen gegevens van overnemen vanwege de AVG.

Ik ben heel benieuwd hoe het juridisch zou zitten als iemand (uit principe) met een pseudoniem bij de horeca wil reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

Legitimeren is uiteraard wel iets anders dan gegevens vastleggen.

Ik vraag me af of het AVG-technisch mag. Wellicht dat de grondslag wettelijke verplichting van toepassing is, maar ik weet niet in hoeverre dit een wettelijke verplichting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27

FreakNL

Well do ya punk?

wodkabuikje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

Ik ben 3 weken geleden bij een Van der Valk geweest aan de A1. Kon gewoon binnenlopen met een zakenrelatie. Zelf tafel uitzoeken en geen enkele vraag gesteld door het personeel.

Dat zou nu dus niet meer mogen gebeuren.
Ik reserveer altijd met een throw-away e-mail adres. Vorig weekend in Dalfsen uit eten geweest, succes met mij terugvinden. Voor de rest is er niks genoteerd en cash betaald.

Ik ga dat nu wel anders doen, als ik überhaupt nog uit eten ga. Maar het contacten onderzoek is een lachertje, denk dat minimaal 50% niet terug te vinden is.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 06-08-2020 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
benchMarc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

Zieke en oudere mensen dienen zich zoveel mogelijk te beschermen, mondkapjes, geventileerde ruimtes, afstand houden. Voor alle andere mensen: laat het virus maar rondrazen. Dat was mijn voorstel in het begin dat weggehoond werd en dat zal nu ook wel zo zijn. Ik zie geen andere realistische optie met het oog op de economie en leefbaarheid van mensen.
Wie zegt dat er een vaccin komt? Hoe veilig wordt dit vaccin gezien de kortere clinical trial periodes? Gaat dit virus überhaupt nog een jaar doorrazen? Veel zaken die we niet weten en ik vind, gezien hoe we de controle hebben weten te houden op de ic's terwijl het virus toen lukraak kon verspreiden in het begin, dat we nu door zuinig op de kwetsbaren te zijn we het virus veel beter de baas kunnen zijn. Mensen zullen toch voorzichtiger zijn en nee, niet alle mensen nee. Dus ik denk dat we zulke hoge aantallen op de ic niet meer gaan halen want degenen die kwetsbaar zijn en hun naasten weten hoe gevaarlijk het voor hen kan zijn.
Als we alle risicogroepen laten binnenblijven (dus ook alle dikke, asthma, oudere mensen) dan heb je ook geen samenleving meer over. En mensen zoeken nu al de oudjes alweer op. Die kun je dus niet beschermen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:56:
[...]

Dan neem je in ieder geval je verantwoordelijkheid, dus prima. Maar als ik hier mensen zie opperen dan maar valse gegevens op te geven, dan vraag ik me oprecht af of die mensen wel willen dat dit virus eronder houden, en of ze beseffen dat dit virus voorlopig gewoon niet weggaat.
Opperen om valse gegevens op te geven is één ding, maar het gaat er meer om dat er geen juridische middelen zijn om te controleren of de gegevens die je opgeeft, juist zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Opperen om valse gegevens op te geven is één ding, maar het gaat er meer om dat er geen juridische middelen zijn om te controleren of de gegevens die je opgeeft, juist zijn.
Wel als je eerst je naam opgeeft, en men vervolgens vraagt of ze even legitimatie mogen zien. Dus als jij zegt dat je Jan Jansen bent, dan moet je dat ook even aan kunnen tonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
[...]

Lekker belangrijk.....wat te verbergen :? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Basekid schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Als we alle risicogroepen laten binnenblijven (dus ook alle dikke, asthma, oudere mensen) dan heb je ook geen samenleving meer over. En mensen zoeken nu al de oudjes alweer op. Die kun je dus niet beschermen op die manier.
Waarom niet? Dat is destijds met de lockdown toch ook gebeurd? Dikke mensen is overdreven, het gaat om zwaar obese mensen, niet mensen met 20kg teveel. Ik denk niet dat de meeste mensen gewoon hun oudjes weer opzoeken alsof er niks aan de hand is. Tuurlijk zijn er altijd mensen die dit doen, maar ik denk dat de meerderheid zich er wel van bewust is hoe risicovol dit kan zijn voor hun oudere medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:00:
[...]

Wel als je eerst je naam opgeeft, en men vervolgens vraagt of ze even legitimatie mogen zien. Dus als jij zegt dat je Jan Jansen bent, dan moet je dat ook even aan kunnen tonen.
En dan kun je nog altijd een nep-telefoonnummer opgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benchMarc
TvanW schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:00:
[...]

Lekker belangrijk.....wat te verbergen :? 8)
Not this shit again. Als je dit serieus meent dan heb je geen reet van privacy begrepen en daar zijn honderden goede artikelen over geschreven en ook veel discussies over geweest op tweakers. Jij bent sowieso af met zo'n oneliner.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Weet je, heel simpel, als nu er niet aan gehouden gaat worden, gaan ze gewoon nog meer maatregelen nemen en dan? Dan gaat wéér iedereen zeuren en krijg je weer hashtags zoals #nolockdown #5g #leugens #carona #redtdeterrassen #steundezorg.....

Neem die freaking verantwoordelijkheid, schrijf even je contactgegevens op, voornaampje en een telefoonnummertje als je uit eten gaat. Doe niet zo moeilijk zeg....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:02:
[...]

En dan kun je nog altijd een nep-telefoonnummer opgeven.
Maar als je er zo instaat dan ben je wat mij betreft ook geen knip voor de neus waard en heb je geen verantwoordelijkheidsgevoel voor je medemens.

En dan nogmaals: als mensen dit niks vinden, wat stellen ze dan zelf voor als maatregelen? Want zoals het nu gaat, gaat het uiteindelijk niet goed, daar is men het geloof ik wel over eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De enige echte verandering is dus dat ze willen dat je weer je gegevens achterlaat in de horeca. Voor de rest een hoop "Foei!" zeggen en nogmaals vriendelijke vragen om mee te werken.

Die lokale maatregelen kan nog iets worden. Amsterdam en Rotterdam werden tegelijk geprezen als onder de bus geworpen vond ik:
'Mondkapjes hebben vooral gedragseffect'
Volgens premier Rutte is het gedragseffect van de mondkapjes groter dan het effect dat de kapjes hebben op het voorkomen van de verspreiding van het virus. "De mondkapjes doen waarschijnlijk weinig om de overdacht van het virus te voorkomen. De anderhalve meter is absoluut superieur aan het nauwelijks bijdragende mondkapje, maar het kapje kan wel een gedragsverandering teweegbrengen."

Om die gedragsverandering in kaart te brengen, wordt gekeken naar de plaatsen waar nu lokaal een verplichting is om een kapje te dragen. "We gaan kijken of we van de mondkapjesplicht in Rotterdam en Amsterdam iets kunnen leren", zei Rutte.
Waar hier dus aan voorbij gegaan wordt is dat dit juist de redenen zijn waarom een mondkapje, zoals in Rotterdam en Amsterdam wordt voorgeschreven, niet mag van de grondwet. Gezien dat er nog een kort geding op handen is tegen Amsterdam kan Rutte hier net zo goed ze mee onderuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Vorkie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:02:
Weet je, heel simpel, als nu er niet aan gehouden gaat worden, gaan ze gewoon nog meer maatregelen nemen en dan? Dan gaat wéér iedereen zeuren en krijg je weer hashtags zoals #nolockdown #5g #leugens #carona #redtdeterrassen #steundezorg.....

Neem die freaking verantwoordelijkheid, schrijf even je contactgegevens op, voornaampje en een telefoonnummertje als je uit eten gaat. Doe niet zo moeilijk zeg....
Doet u mij even uw volledige naam, adres, mailadres en telefoonnummer aub. Niet zeuren, ik houd het goed beschermd voor mijzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
benchMarc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:02:
[...]

Not this shit again. Als je dit serieus meent dan heb je geen reet van privacy begrepen en daar zijn honderden goede artikelen over geschreven en ook veel discussies over geweest op tweakers. Jij bent sowieso af met zo'n oneliner.
Dat mag je vinden, ik ben alleen een andere mening toegedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Vorkie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:02:
Ja, want de terrassen zijn ook verantwoordelijk voor een enorm aandeel aan nieuwe besmettingen, en dat bron-en-contactonderzoek heeft tot nu toe héél veel opgeleverd. Daardoor zijn er enorm veel meer mensen getest!

Als ze echt iets willen doen, dan zullen ze moeten handhaven in huiselijke kring. Maar dat is iets wat wettelijk in Nederland niet mogelijk is, en we sociaal gezien waarschijnlijk ook niet moeten willen dat het mogelijk wórdt.

Bovendien was het altijd al de bedoeling dat je je gegevens achterliet in de horeca, ook sinds 1 juli. Het enige verschil is dat ondernemers daar de afgelopen paar weken steeds lakser in zijn geworden.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 06-08-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:04:
[...]

Maar als je er zo instaat dan ben je wat mij betreft ook geen knip voor de neus waard en heb je geen verantwoordelijkheidsgevoel voor je medemens.

En dan nogmaals: als mensen dit niks vinden, wat stellen ze dan zelf voor als maatregelen? Want zoals het nu gaat, gaat het uiteindelijk niet goed, daar is men het geloof ik wel over eens.
benchMarc in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 11:37
FreakNL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Ik reserveer altijd met een throw-away e-mail adres. Vorig weekend in Dalfsen uit eten geweest, succes met mij terugvinden. Voor de rest is er niks genoteerd en cash betaald.

Ik ga dat nu wel anders doen, als ik überhaupt nog uit eten ga. Maar het contacten onderzoek is een lachertje, denk dat minimaal 50% niet terug te vinden is.
Met een throw-away e-mail adres gaat dat contactonderzoek inderdaad niet echt hard..

Edit: ah lees te snel, en zie dat je het nu anders gaat doen, my bad!

[ Voor 6% gewijzigd door monsieurpinot op 06-08-2020 20:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:34
[...]

Overdrijven is ook een kunst zeg. Dus jij hebt nooit telefonisch of online gereserveerd bij een restaurant? Nooit een hotelkamer geboekt? Nooit tickets voor een concert of voorstelling besteld? Bij al die dingen moet je jouw gegevens opgeven, bij hotels en tickets ook nog heel wat uitgebreider (adresgegevens, rekeninggegevens, eventueel geboortedatum).

Ze zullen je straks hooguit vragen om je naam en een telefoonnummer of emailadres (ik denk een telefoonnummer) waarop ze jou kunnen bereiken, indien je mogelijk in contact bent gekomen met iemand bij wie Corona is geconstateerd. Onder de streep is dit niet/nauwelijks anders dan wanneer je voorheen een tafeltje reserveerde. Nu zal het alleen altijd genoteerd worden, niet alleen wanneer je vooraf belt, maar ook als je zo binnen loopt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:05:
[...]

Ja, want de terrassen zijn ook verantwoordelijk voor een enorm aandeel aan nieuwe besmettingen, en dat bron-en-contactonderzoek heeft tot nu toe héél veel opgeleverd. Daardoor zijn er enorm veel meer mensen getest!

Als ze echt iets willen doen, dan zullen ze moeten handhaven in huiselijke kring. Maar dat is iets wat wettelijk in Nederland niet mogelijk is, en we sociaal gezien waarschijnlijk ook niet moeten willen dat het mogelijk wórdt.
Juist, en dus moet je wat anders verzinnen. Nogmaals, stel maar iets beters voor.

En bron- en contactonderzoek levert niet genoeg op omdat er idioten zijn die niet mee willen werken, en die straks ook valse namen en telefoonnummers gaan opgeven bij restaurant- en terrasbezoek.

Egoïsme ten top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
TvanW schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:05:
[...]

Dat mag je vinden, ik ben alleen een andere mening toegedaan. ;)
Bedankt voor de uitgebreide verdediging van je mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Omdat het BEC onderzoek niet goed werkt, is gegevens achterlaten denk ik als tool daarvoor bedacht. Indien iemand positief test, bellen ze iedereen die op dat moment in de kroeg was (gok ik zo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Stoney3K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

vorige week nog een collega horen opscheppen dat die als ''Buck Rogers'' naar de kapper was geweest

vandaag btw 6 treinen per uur naar Zandvoort... gaat allemaal wel goed komen zo natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Ja, jij hebt geantwoord. Ik ben het compleet met je oneens, maar je zegt in ieder geval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
benchMarc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide verdediging van je mening.
Ik hoef mijn mening helemaal niet te verdedigen. Die mag ik gewoon hebben. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Moi_in_actie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

Overdrijven is ook een kunst zeg. Dus jij hebt nooit telefonisch of online gereserveerd bij een restaurant? Nooit een hotelkamer geboekt? Nooit tickets voor een concert of voorstelling besteld? Bij al die dingen moet je jouw gegevens opgeven, bij hotels en tickets ook nog heel wat uitgebreider (adresgegevens, rekeninggegevens, eventueel geboortedatum).

Ze zullen je straks hooguit vragen om je naam en een telefoonnummer of emailadres (ik denk een telefoonnummer) waarop ze jou kunnen bereiken, indien je mogelijk in contact bent gekomen met iemand bij wie Corona is geconstateerd. Onder de streep is dit niet/nauwelijks anders dan wanneer je voorheen een tafeltje reserveerde. Nu zal het alleen altijd genoteerd worden, niet alleen wanneer je vooraf belt, maar ook als je zo binnen loopt.
Ik help het je hopen, hier in Noorwegen hebben ze al om volledige naam, adres, telnr en mailadres gevraagd. Een mailadres plus naam kunnen ze hebben, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
TvanW schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

Ik hoef mijn mening helemaal niet te verdedigen. Die mag ik gewoon hebben. :o
Ah sorry, ik dacht dat we hier op een forum zaten waarin we meningen in een discussie dienen te onderbouwen. Staat als ik het me nog goed herinner zelfs in de reglementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
benchMarc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:04:
[...]
Doet u mij even uw volledige naam, adres, mailadres en telefoonnummer aub. Niet zeuren, ik houd het goed beschermd voor mijzelf.
Mag ik eerst de menukaart zien van jouw terras / restaurant? Dan kan ik eerst even overleggen of wij uit eten willen daar.
[...]

Bovendien was het altijd al de bedoeling dat je je gegevens achterliet in de horeca, ook sinds 1 juli. Het enige verschil is dat ondernemers daar de afgelopen paar weken steeds lakser in zijn geworden.
Huiselijke kring lukt niet, maar als mensen moedwillig nep-namen, niet bestaande mailadressen en telefoonnummers die niet kloppen gaan invullenben je wat mij betreft gewoon egoïstisch, net zoals die mensen die in huiselijke kring gaan BBQ met de vrienden en de buurt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

St@m

@ Your Service

Morgen weer naar het terras, ben benieuwd. Als mij wordt gevraagd om mijn naw geef ik die gewoon. Voldoende vertrouwen in een uitbater dat die niet besluit om lijsten met naw gegevens te gaan verkopen. Sterker nog, persoonlijk zou ik niet eens weten waar te beginnen als ik gegevens wil verkopen, laat staan dat een kroegbaas dat weet (nouja, kan natuurlijk).

Grote kans dat er niets wordt gevraagd, en hoe lang gaan ze die gegevens vasthouden? Kroegbaas zit ook niet te wachten op het bewaren van weken naw gegevens.
Vorkie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:11:
[...]

Huiselijke kring lukt niet, maar als mensen moedwillig nep-namen, niet bestaande mailadressen en telefoonnummers die niet kloppen gaan invullenben je wat mij betreft gewoon egoïstisch, net zoals die mensen die in huiselijke kring gaan BBQ met de vrienden en de buurt...
Want? Dan weet je toch prima met wie je hebt gebbqt? Gewoon normaal doen en je laten testen bij klachten. Bbqen met vrienden is niet verboten.

[ Voor 34% gewijzigd door St@m op 06-08-2020 20:14 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Of de mensen die dit weekend weer in volgepakte treinen richting Zandvoort afreizen, maar daar hoor je dan weer niemand over...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt... In spanje hebben ze dit makkelijk opgelost. Zonder mobiel geen toegang, en je moet ter plaatsen een appje/smsje/belletje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:08:
[...]

Ja, jij hebt geantwoord. Ik ben het compleet met je oneens, maar je zegt in ieder geval iets.
Geen probleem :) Ben vooral benieuwd naar waarom men het hiermee oneens zou zijn. Die oudjes werken in de meeste gevallen niet meer, dus dat scheelt een behoorlijke impact op de economie. In het begin wist men niks over corona, nu veel meer en ik denk dat degenen die kwetsbaar zijn dit nu wel voor zichzelf kunnen bepalen. Ik ben nu eenmaal meer fan van zelfbeschikkingsrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
St@m schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:12:
Morgen weer naar het terras, ben benieuwd. Als mij wordt gevraagd om mijn naw geef ik die gewoon. Voldoende vertrouwen in een uitbater dat die niet besluit om lijsten met naw gegevens te gaan verkopen. Sterker nog, persoonlijk zou ik niet eens weten waar te beginnen als ik gegevens wil verkopen, laat staan dat een kroegbaas dat weet (nouja, kan natuurlijk).

Grote kans dat er niets wordt gevraagd, en hoe lang gaan ze die gegevens vasthouden? Kroegbaas zit ook niet te wachten op het bewaren van weken naw gegevens.
Uiteindelijk moet de kroegbaas zich ook aan de AVG houden :)

Maar het kabinet had beter met richtlijnen kunnen komen, hoe de horeca die persoonsgegevens het beste kan verwerken. Want ik gok dat niet elke kroegbaas zich zomaar in de AVG zal verdiepen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
[...]

Mag ik eerst de menukaart zien van jouw terras / restaurant? Dan kan ik eerst even overleggen of wij uit eten willen daar.
Dan moet je snel zijn want nu mag je nog naar Oslo vliegen, over een tijdje niet meer waarschijnlijk. Heb wel wat goeie wijn en biertjes voor je, en de bbq kan aan. Gratis en voor niks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geen, totdat de IC’s weer vollopen.

Wat is er gebeurd met flatten the curve? Lijkt wel alsof we nu 0 besmettingen nastreven?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

Omdat de organisatie van het volgende feestje zich wel twee keer bedenkt als het risico is dat ze met veel machtsvertoon worden opgeruimd.
Nope, die zijn de volgende keer alleen nog wat voorzichtiger/kleinschaliger.
Dat soort feestjes is nogal een ongeorganiseerde misdaad, professionele organisaties pak je met zoiets, niet 5 kale kippen met een paar speakers, generator, mixer en wat USB sticks met muziek waarbij iedereen ook nog eens zijn eigen drank en andere versnaperingen meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

XWB schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:14:
[...]

Uiteindelijk moet de kroegbaas zich ook aan de AVG houden :)

Maar het kabinet had beter met richtlijnen kunnen komen, hoe de horeca die persoonsgegevens het beste kan verwerken. Want ik gok dat niet elke kroegbaas zich zomaar in de AVG zal verdiepen.
Precies, die hebben geen flauw idee en doen maar wat. Rutte heeft een papieren maatregel geroepen op tv, en nu? Hoe gaan we dat invoeren en in goede banen leiden?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Restaurants en terrassen zie ik ook eigenlijk weinig hindernis in.

Wel de kroeg die zijn inkomsten moet hebben van het stappend publiek om half twee, net zoals de kebap-tent en de McDonald's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Nope, die zijn de volgende keer alleen nog wat voorzichtiger/kleinschaliger.
Dat soort feestjes is nogal een ongeorganiseerde misdaad, professionele organisaties pak je met zoiets, niet 5 kale kippen met een paar speakers, generator, mixer en wat USB sticks met muziek waarbij iedereen ook nog eens zijn eigen drank en andere versnaperingen meeneemt.
Ik denk dat je daar ook weinig mee bereikt, het gaat vooral om de "anti-lockdown" feestjes bij iemand in de achtertuin en luidruchtige verjaardagen met 40 man. Niet een illegaal dance-feestje ergens midden in een bos. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
benchMarc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:13:
[...]

Geen probleem :) Ben vooral benieuwd naar waarom men het hiermee oneens zou zijn. Die oudjes werken in de meeste gevallen niet meer, dus dat scheelt een behoorlijke impact op de economie. In het begin wist men niks over corona, nu veel meer en ik denk dat degenen die kwetsbaar zijn dit nu wel voor zichzelf kunnen bepalen. Ik ben nu eenmaal meer fan van zelfbeschikkingsrecht.
Het zijn niet alleen de oudjes die kwetsbaar zijn, ook mensen met long- en hartproblemen vallen hier bijvoorbeeld onder, en andere kwalen die maken dat zij tot de risicogroep behoren. En daarvan zijn er genoeg die ook nog van de beroepsbevolking deel uitmaken, ondanks hun kwaal.

Daarnaast: al die oudjes en andere risicogroepen compleet af kunnen schermen is een illusie. Dat hebben we de eerste keer ook geprobeerd, en is vreselijk mislukt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:46
benchMarc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:01:
[...]

Waarom niet? Dat is destijds met de lockdown toch ook gebeurd? Dikke mensen is overdreven, het gaat om zwaar obese mensen, niet mensen met 20kg teveel. Ik denk niet dat de meeste mensen gewoon hun oudjes weer opzoeken alsof er niks aan de hand is. Tuurlijk zijn er altijd mensen die dit doen, maar ik denk dat de meerderheid zich er wel van bewust is hoe risicovol dit kan zijn voor hun oudere medemens.
Het gaat om mensen met een BMI van 30 of meer en dat gaat sneller dan je denkt.
Twee voorbeeldjes:
Man, 40 jaar oud, 90kg bij 1,90m heeft een BMI van 24,9 en zit dus nog goed want <25
Doe er 20kg bij en je zit op een BMI van 30
Vrouw van 40 met een lengte van 1,6m en een gewicht van 64kg. Die heeft een BMI van 25 en zit nog precies goed. Doen we er 20kg bij dan is het een BMI van 32,8

Die 20kg is dus niet overdreven maar gewoon realiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
benchMarc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:15:
[...]

Dan moet je snel zijn want nu mag je nog naar Oslo vliegen, over een tijdje niet meer waarschijnlijk. Heb wel wat goeie wijn en biertjes voor je, en de bbq kan aan. Gratis en voor niks!
In Oslo is wijn en bier niet te betalen, dus dit lijkt me sowieso een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ninjazx9r98 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:18:
[...]

Twee voorbeeldjes:
Man, 40 jaar oud, 90kg bij 1,90m heeft een BMI van 24,9 en zit dus nog goed want <25
Doe er 20kg bij en je zit op een BMI van 30
Vrouw van 40 met een lengte van 1,6m en een gewicht van 64kg. Die heeft een BMI van 25 en zit nog precies goed. Doen we er 20kg bij dan is het een BMI van 32,8

Die 20kg is dus niet overdreven maar gewoon realiteit.
BMI >40 was het

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• benchMarc
Oogje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Wat is er gebeurd met flatten the curve? Lijkt wel alsof we nu 0 besmettingen nastreven?
Dat is precies mijn issue. "We moeten groepsimmuniteit creëeren, etcetc". Wie zegt dat deze besmettingen aan een evenredig grote groep op de ic gaan leiden? En dan komt het weerwoord: ja dat weet je niet, dus daarom moeten we nu maatregelen treffen. Ok, gaan we echt constant in dit soort angst leven omdat we dingen niet zeker weten? Nogmaals, je kunt het aantal besmettingen en ic niet op dezelfde manier relateren aan hoe dit in het begin van corona is gegaan. Veel meer kwetsbare passen nu automatisch op dus ik weet zeker dat die getallen er heel anders uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21
!!quote]
!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Niet volgens de Hartstichting.
https://www.hartstichting...rus/overgewicht-en-corona
Of deze internist
https://www.trouw.nl/opin...che-levensstijl~b26be3a5/

[ Voor 17% gewijzigd door ninjazx9r98 op 06-08-2020 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
benchMarc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:15:
[...]

Dat wordt wat lastig zo last-minute :)

@St@m Dat je met z'n allen een BBQ kan doen is niet erg, laat ik het anders verwoorden, na het eerste kratje wordt de 1.5meter vergeten... buurman Y gelooft er allemaal niet zo in, krijgt een hoestje, ligt aan de stand van de maan en voor je het weet is de hele buurt ziek.

Op terrassen merk je dat mensen netter zijn geworden, ze proberen de afstand te bewaren. Wat mij nog verbaasd is dat ze niet het Duitse en Luxemburgse invoeren. mondkapjes en handen schoonmaken alvorens het terras te betreden, zodra je zit mag je hem weer af doen.

/edit

Waar ik trouwens even benieuwd naar bent, hoe gaan de Efteling, Walibi, Toverland nu voorkomen dat ze een haard worden....

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 06-08-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ga eigenlijk toch al nooit meer naar een terras dus dat van die NAW boeit me niet zo (echter zou het me wel weerhouden om er uberhaupt naartoe te gaan als ik dat nog zou doen).

Wat me wel zorgen baart is de uitspraak dat mensen die van die app een seintje krijgen dat ze mogelijk besmet zijn, zich moeten isoleren.

Ten eerste is dat een behoorlijke reden om de app dan maar niet te installeren waar je met zijn allen niet veiliger van wordt. Ten tweede is de app volledig anoniem dus kan het niet gecontroleerd worden. Ze kunnen niet eens zien of je hem ooit gehad hebt.

Laat mensen het dan zelf in de gaten houden, extra alert zijn op klachten bijvoorbeeld. Als je je netjes aan de regels houdt is de kans dat je daadwerkelijk besmet bent, niet zo groot als je toch bij iemand met Corona in de buurt bent geweest.

Wat ik ook niet snap is dat ze de vrijwillige quarantaine van mensen uit oranje gebieden willen gaan nabellen. Het was toch vrijwillig? Moet het nou of niet.

Ik zit zelf in Barcelona, ook Oranje, en ik wil al een hele tijd terug naar Nederland om mijn familie te bezoeken maar met quarantaine heeft dat geen zin, dus ik ben nog niet geweest. Maar echt duidelijk is het allemaal niet zo. Overigens is de kans dat ik het heb erg laag omdat ik altijd een FFP2 kapje draag en heel erg weinig buiten kom en dan voorzichtig afstand houd, juist omdat ik die plannen al had. Maar net toen ik wou gaan ging het hier naar Oranje.

Overigens kan ik me heel erg vinden in het verhaal over kapjes, wat ik hier enorm zie is dat dat het enige is waar mensen om geven. De andere maatregelen lijken helemaal verdwenen. Ik hou veel afstand maar anderen doen dat totaal niet en daar moet je ze steeds op wijzen (meestal is zelf een eindje opzij lopen voldoende, dan zeggen ze "oh ja sorry" en gaan zelf ook een eindje terug). Maar de besmettingen lopen hier nog veel meer de pan uit dan in Nederland en die kapjes waren hier al sinds de lockdown verplicht. Ik heb echt het idee dat het maar eeen schijnveiligheid is.

[ Voor 43% gewijzigd door GekkePrutser op 06-08-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GekkePrutser schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:22:
Wat me wel zorgen baart is de uitspraak dat mensen die van die app een seintje krijgen dat ze mogelijk besmet zijn, zich moeten isoleren.
Dat "moeten" is dus ook niks meer dan een advies, want die app is niet verplicht en gaat ook niet verplicht worden. Dus wat je dan krijgt is dat veel mensen om die reden de app gewoon niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als door gedrag van mensen het virus zich weet te verspreiden en dit gedrag niet door het individu verandert, dan is het toch logisch dat er maatregelen komen die op een hoger niveau effect hebben. Het voor een periode sluiten van zaken waar veel besmettingen hebben plaatsgevonden lijkt mij een prima insteek om goed gedrag te belonen, en onveilige situatie te bestraffen (wellicht heeft het ook een afschrikkende werking bij uitbaters die het niet zo nauw meer nemen met de regels).

Als het met deze reactieve maatregel niet lukt, dan gaan we weer terug naar actievere maatregelen op hoger niveau (sluitingen e.d.).

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:18:
[...]

Het zijn niet alleen de oudjes die kwetsbaar zijn, ook mensen met long- en hartproblemen vallen hier bijvoorbeeld onder, en andere kwalen die maken dat zij tot de risicogroep behoren. En daarvan zijn er genoeg die ook nog van de beroepsbevolking deel uitmaken, ondanks hun kwaal.

Daarnaast: al die oudjes en andere risicogroepen compleet af kunnen schermen is een illusie. Dat hebben we de eerste keer ook geprobeerd, en is vreselijk mislukt.
De eerste keer was men ruimschoots te laat en woekerde het al flink. Overigens verschillen we waarschijnlijk van mening over hoe kwetsbaar kwetsbaar is. Zaken als astma vallen onder "mogelijk" verhoogd risico. Er is nog steeds te weinig data beschikbaar, maar gezien de gegevens van mensen overleden aan corona kunnen we toch wel stellen dat het voornamelijk om behoorlijk oude mensen gaat, en zelfs daarvan gaat maar een klein percentage er echt aan onderdoor. Ik zie de data niet waaruit blijkt dat dit virus zo gevaarlijk is voor zóveel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:24:
[...]
Dat "moeten" is dus ook niks meer dan een advies, want die app is niet verplicht en gaat ook niet verplicht worden. Dus wat je dan krijgt is dat veel mensen om die reden de app gewoon niet installeren.
Precies, en dat is juist wat je niet wil hebben want dan heeft die hele app geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
benchMarc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:20:
[...]

Dat is precies mijn issue. "We moeten groepsimmuniteit creëeren, etcetc". Wie zegt dat deze besmettingen aan een evenredig grote groep op de ic gaan leiden? En dan komt het weerwoord: ja dat weet je niet, dus daarom moeten we nu maatregelen treffen. Ok, gaan we echt constant in dit soort angst leven omdat we dingen niet zeker weten? Nogmaals, je kunt het aantal besmettingen en ic niet op dezelfde manier relateren aan hoe dit in het begin van corona is gegaan. Veel meer kwetsbare passen nu automatisch op dus ik weet zeker dat die getallen er heel anders uit gaan zien.
Dat is mijn zorg ook een beetje want zulke maatregelen nemen we ook niet bij de griep ( en nee ik vergelijk het ziektebeeld van Corona niet met griep) en ook aan griep overlijden kwetsbare mensen.
We nemen ook deel aan het verkeer en dat gaat ook niet altijd goed.
Als door het verkeer de IC zou vollopen en we leggen NL plat snapt iedereen dat, maar als daarna de IC bijna leegstroomt en er overlijden weer mensen in t verkeer stoppen we toch niet direct weer met rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Vorkie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:22:
[...]

Dat wordt wat lastig zo last-minute :)

@St@m Dat je met z'n allen een BBQ kan doen is niet erg, laat ik het anders verwoorden, na het eerste kratje wordt de 1.5meter vergeten... buurman Y gelooft er allemaal niet zo in, krijgt een hoestje, ligt aan de stand van de maan en voor je het weet is de hele buurt ziek.
Ja, hypothetisch is dat een mogelijkheid (moet je wel heel veel pech hebben). Maar ik kies ervoor om gezond verstand te bewaren en me niet gek te laten maken door de media. Gewoon lekker een bbq dus. Net alsof je standaaed meerdere kratten bier drinkt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Oogje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:26:
[...]

Dat is mijn zorg ook een beetje want zulke maatregelen nemen we ook niet bij de griep ( en nee ik vergelijk het ziektebeeld van Corona niet met griep) en ook aan griep overlijden kwetsbare mensen.
We nemen ook deel aan het verkeer en dat gaat ook niet altijd goed.
Als door het verkeer de IC zou vollopen en we leggen NL plat snapt iedereen dat, maar als daarna de IC bijna leegstroomt en er overlijden weer mensen in t verkeer stoppen we toch niet direct weer met rijden?
We gaan toch ook niet meteen weer terug naar de maatregelen die we hadden? We doen een paar kleine aanpassingen en that's it. Studenten doen de introductie via Zoom (zal wel webcam sex worden dan...), je moet even je naam en telefoonnummer achterlaten als je naar restaurant of museum gaat, en verder wordt het aan de regio's gelaten. Het meest zware middel wat die gegeven wordt is kroegen om middernacht sluiten. Dus wat er nu allemaal is afgekondigd valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:30:
[...]

We gaan toch ook niet meteen weer terug naar de maatregelen die we hadden? We doen een paar kleine aanpassingen en that's it. Studenten doen de introductie via Zoom (zal wel webcam sex worden dan...), je moet even je naam en telefoonnummer achterlaten als je naar restaurant of museum gaat, en verder wordt het aan de regio's gelaten. Het meest zware middel wat die gegeven wordt is kroegen om middernacht sluiten. Dus wat er nu allemaal is afgekondigd valt reuze mee.
Nog niet, maar het decentralisatie verhaal is mij een gruwel, de ene burgemeester is de andere niet, komt op mij over als willekeur uiteindelijk.

En, de toon van het verhaal is toch wel overdreven past meer bij flink oplopende IC cijfers en die vind ik niet terug:
Wat er eerder dit jaar in Nederland is bereikt in de strijd tegen corona dreigt verloren te gaan. Daarvoor waarschuwde premier Rutte tijdens de persconferentie. "Het virus is bezig aan een gevaarlijke opmars. De cijfers liegen er niet om", zei Rutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ja, zo blijf je natuurlijk heen en weer pingpongen. Registratie bij de horeca is dus blijkbaar niet verplicht.

https://twitter.com/alexa.../1291440802951041025?s=20

[ Voor 26% gewijzigd door Stoney3K op 06-08-2020 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Met zo'n BMI is het sowieso al beter om gewoon eens thuis gezond te gaan koken ipv je vol te tetteren op een terras of de hele menukaart te gaan eten in de horeca.

[Ik maak mij al druk om die +3 coronakilo's aan spekvet, net ff uitgerekend dat ik mij pas bij >150kg schoon aan de haak zorgen moet maken om corona... (pas dan zou BMI >40 zijn)
Zit nu (nog) op 22.2 dus trek nog maar ff een zak chips open ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18
[...]

Ik denk dat 'ik ben op een terras geweest' nu best snel einde oefening is voor contact onderzoek. Overigens is dat verplicht achterlaten van contactgegevens in Duitsland al veel langer de norm. En die tillen doorgaans zwaarder aan de AVG en rechten dan wij...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
ijdod schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:40:
[...]

Ik denk dat 'ik ben op een terras geweest' nu best snel einde oefening is voor contact onderzoek. Overigens is dat verplicht achterlaten van contactgegevens in Duitsland al veel langer de norm. En die tillen doorgaans zwaarder aan de AVG en rechten dan wij...
Die hebben natuurlijk ook wel meer ervaring met het vragen naar een *knip*

Godwin vergelijkingen laten we achterwege. Ze trekken de discussie naar het extreme en er is geen concencus meer mogelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 06-08-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
ninjazx9r98 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:18:
[...]

Is dat zo? Toen de correlatie met overgewicht bekend was, kwam uiteindelijk dat getal van 30 om te hoek; maar volgens mij werd dat later al (aanzienlijk) naar boven bijgesteld.

Verder is het vaak 'onderliggend lijden', maar ik heb eigenlijk nog geen verdere analyse daarvan gezien; in de zin van 'waar hebben we het nu over'.

@autje Tsja. Net als wij met het zonder morren geven van het bevolkingsregister incl geloofdregistratie. Maar goed, anno 2020 is Duitsland daar (juist wegens hun verleden?) aanmerkelijk scherper op dan wij.

[ Voor 15% gewijzigd door ijdod op 06-08-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Oops, zak chips weglegt en ff stukje gaat fietsen.
Het idee wat in de UK speelde om sporten en fitheid te stimuleren zou hier ook best ingevoerd mogen worden.
Het straatbeeld/strandbeeld is de afgelopen 20 jaar ook flink veranderd, veel meer overgewicht wanneer ik zo om mij heen kijk. Conditie en fitheid zorgen over het algemeen toch voor meer weerstand tegen allerlei ziektes en andere narigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
ijdod schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:46:
[...]

Is dat zo? Toen de correlatie met overgewicht bekend was, kwam uiteindelijk dat getal van 30 om te hoek; maar volgens mij werd dat later al (aanzienlijk) naar boven bijgesteld.

Verder is het vaak 'onderliggend lijden', maar ik heb eigenlijk nog geen verdere analyse daarvan gezien; in de zin van 'waar hebben we het nu over'.
Zowel 30 als 40 komen voorbij als je gaat zoeken en voor 30 heb ik net twee URL's geplaatst. Eentje van de Hartstichting en eentje van een internist. Nu ben ik geen dokter maar onderliggend lijden is volgens mij iets dat redelijk vaak voorkomt in combinatie met overgewicht, bijv hartklachten en diabetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ninjazx9r98 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:52:
[...]

Zowel 30 als 40 komen voorbij als je gaat zoeken en voor 30 heb ik net twee URL's geplaatst. Eentje van de Hartstichting en eentje van een internist. Nu ben ik geen dokter maar onderliggend lijden is volgens mij iets dat redelijk vaak voorkomt in combinatie met overgewicht, bijv hartklachten en diabetes.
Wat is overgewicht he. Ik ben wel te zwaar, maar ben ook 'groot' en gespierd. Desalniettemin mogen er ook wel wat kilos af. 30 zit je al snel op met een forse bouw. Ik maak me niet zoveel zorgen wat dat betreft. Ken genoeg 'dikke' mensen die een hogere BMI hebben dan ik.

BMI zegt niet zoveel, vetmassa zegt wat meer is mijn punt.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 06-08-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:42:
[...]

Die hebben natuurlijk ook wel meer ervaring met het vragen naar een [mbr]*knip*

Godwin vergelijkingen laten we achterwege. Ze trekken de discussie naar het extreme en er is geen concencus meer mogelijk.[/]
Het was een grap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@St@m Klopt, maar in mijn ervaring zijn de mensen die het luidst roepen dat 'bodybuilders ook een ongezonde BMI hebben' (en BMI 'dus' niets zegt) niet de mensen die worden aangezien voor bodybuilders. Niemand zal een bodybuilder aankijken op een te hoge BMI-waarde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21
Ik ben het zelden met Rutte eens, maar qua politiek is het wel een vakman. Die staat gewoon continu op de vulkaan te dansen en weet alles te verkopen aan het volk. Prachtig om te zien.

Het virus was nooit onder controle, de afname van besmettingen vlakte af. Logisch gekeken waren er extra maatregelen nodig om het verder terug te dringen, maar politiek gezien was er natuurlijk nul draagvlak.

Dan maar lekker versoepelen, waarbij de enige logische uitkomst was dat de besmettingen weer zouden stijgen. Vervolgens kom je met een verhaal dat de bevolking zich niet meer aan de regels houdt terwijl je net alle kroegen hebt opengegooid.

Gelukkig is er al een nieuwe politieke 'out'. Besmettingen zullen nog wel doorstijgen de komende week, maar niet getreurd, er zullen positieve resultaten zijn over de mondkapjes. Puur qua gedrag, want ze werken niet. Je moet ze wel goed op je mond zetten, anders triggeren de fantasiekapjes niet het gewenste effect.

Ook een niet verplichte teststraat op Schiphol, misschien kunnen ze die bij het straatje van de douane voegen waar staat 'Ik heb iets aan te geven'.

We doen alles volgens de wetenschap, maar psssst... januari 2021 vaccinaties, niks aan de hand, even geduld, zo voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:31
Oogje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Elke drie dagen een verdubbeling. Dan zitten we over anderhalve week op bijna 5000 besmettingen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ijdod schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:01:
@St@m Klopt, maar in mijn ervaring zijn de mensen die het luidst roepen dat 'bodybuilders ook een ongezonde BMI hebben' (en BMI 'dus' niets zegt) niet de mensen die worden aangezien voor bodybuilders. Niemand zal een bodybuilder aankijken op een te hoge BMI-waarde...
Klopt helemaal. Ik ben ook zeker geen bodybuilder :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
tlpeter schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:19:
[...]

Elke drie dagen een verdubbeling. Dan zitten we over anderhalve week op bijna 5000 besmettingen per dag.
Maar, als er op de IC dan niets bijkomt, wat zegt het dan? Dat we eerder groepsimmuniteit bereiken? Dat wilden we toch ook, ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:31
Oogje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:36:
[...]

Maar, als er op de IC dan niets bijkomt, wat zegt het dan? Dat we eerder groepsimmuniteit bereiken? Dat wilden we toch ook, ooit?
Goede vraag. Ik vraag mij af wat het verschil dan is met Maart?
Zijn alle zwakken "aan de beurt"geweest? Is het virus gemuteerd of hebben we er nu minder last van?
Ik zie liever dat het virus verdwijnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
tlpeter schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Zijn alle zwakken "aan de beurt"geweest? Is het virus gemuteerd of hebben we er nu minder last van?
Geen idee maar ik denk dat het net zoals de griep gaat worden: elk jaar overlijden er een x aantal personen aan en voor de risicogroepen elk jaar een coronaprik. Als we tenminste maar accepteren dat er mensen aan doodgaan (en waarom niet, dat doen we al met zoveel zaken zonder ons leven op pauze te zetten. )
En dat is gebaseerd op m’n onderbuik trouwens, ik heb daar nul onderbouwing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Allemaal prima ; praten over BMI, onderliggend lijden, IC's, testen afnemen etc etc...

Maar het heeft natuurlijk 0,0 zin zo lang, wat nu blijkt, veel jongeren echt helemaal klaar zijn met Corona en alles wat daar bij komt kijken.

Op zich niks nieuws natuurlijk ; kijk naar de forse toename in besmettingen in oa Florida en California.
Uit onderzoek(en) bleek ook daar dat veel jongeren er helemaal klaar mee zijn/waren.

edit: nee, het probleem ligt niet álleen bij jongeren die er klaar mee zijn...uiteraard ook de 25+ers ;)

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 06-08-2020 21:46 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oogje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:42:
[...]

Geen idee maar ik denk dat het net zoals de griep gaat worden: elk jaar overlijden er een x aantal personen aan en voor de risicogroepen elk jaar een coronaprik. Als we tenminste maar accepteren dat er mensen aan doodgaan (en waarom niet, dat doen we al met zoveel zaken zonder ons leven op pauze te zetten. )
En dat is gebaseerd op m’n onderbuik trouwens, ik heb daar nul onderbouwing voor.
Ja dat is allemaal prima, lekker dood gaan. Maar niet na collectief zes weken een ic bed bezet te hebben.

Als je gewoon netjes ter plekke zou omvallen, zou er niet zoveel aan de hand zijn. Maar zelfs bij lage ziekte percentages loopt de boel nogal gauw spaak omdat iedereen tegelijk aan de beurt is.

We hebben het net aan gered in april. Maar de groei had ook letterlijk geen twee dagen langer moeten duren. Dan hadden er honderden mensen nieteens een beademingsapparaat of ic bed gehad. Geluk bij een ongeluk was dan wel dat de gemiddelde ligtijd aanzienlijk zou dalen. Dat wel.

Verder; overal en zelfs hier in dit topic weer een totaal verkeerde instelling. Niet 'hoe help ik een beetje met de boel in de hand houden' maar 'ja maar deze situatie of uitzondering dan'.

Alles om onder willekeurig welke maatregel uit te komen, en ondertussen het kabinet verwijten maken.

Walgelijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]

Ik heb een deja vu momenteel, omdat ik mij in maart verbaasde hoelang het duurde voordat het eindelijk hier was. In januari was ik in paniek toen ik de beelden uit Wuhan zag.

Dus mijn gevoel - eventuele opgebouwde immuniteit terzijde - is dat het simpelweg even duurt voordat je het echt merkt aan de ziekenhuisopnamen en IC's.

Kan zomaar een maand duren, misschien zelfs wel langer. Maar dan ben je dus wel te laat.

Vergelijk het een beetje met het zien van een muis. Zodra die eerste muis opvalt, heb je er waarschijnlijk al 10 op bezoek.

In het ziekenhuis kijk je gewoon tegen de top van de ijsberg aan. Hij moet eerst even genoeg groeien voordat hij te voorschijn komt.

Nou ja, ik lul maar wat, maar je snapt wat ik bedoel hopelijk.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Misschien zitten we helemaal niet in Maart maar in Februari, de aanloop naar het volstromen van de ziekenhuizen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:52:
[...]

Alles om onder willekeurig welke maatregel uit te komen, en ondertussen het kabinet verwijten maken.

Walgelijk!
Nou nou, ik probeer nergens onderuit te komen, sterker nog ik houd me netjes aan de voorschriften maar mag ik kritisch zijn zonder direct walgelijk te zijn?

Over het direct omvallen of een ziekenhuisbed bezet houden, als we medisch gezien 150 jaar terug in de tijd gaan komt dat vast goed, niet alleen qua Corona ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Nou, misschien heeft die persconferentie toch een beetje zin gehad. GGD ziet een enorme piek in testaanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

autje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:02:
Nou, misschien heeft die persconferentie toch een beetje zin gehad. GGD ziet een enorme piek in testaanvragen.
Wonderbaarlijk

Ik kan me echt niet voorstellen dat men nu massaal denkt: 'ohja'.
Zou het een persbericht zijn? Zodat men nu denkt: 'als iedereen het doet, doe ik het ook'

Of onderschat ik gewoon de kracht van de premier die een vooraf aangekondigd praatje doet?

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 06-08-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

St@m schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:07:
[...]

Wonderbaarlijk

Ik kan me echt niet voorstellen dat men nu massaal denkt: 'ohja'.
Zou het een persbericht zijn? Zodat men nu denkt: 'als iedereen het doet, doe ik het ook'

Of onderschat ik gewoon de kracht van de premier die een vooraf aangekondigd praatje doet?
Denk dat je de factor kuddegevoel niet meerekent.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:43:
Allemaal prima ; praten over BMI, onderliggend lijden, IC's, testen afnemen etc etc...

Maar het heeft natuurlijk 0,0 zin zo lang, wat nu blijkt, veel jongeren echt helemaal klaar zijn met Corona en alles wat daar bij komt kijken.

Op zich niks nieuws natuurlijk ; kijk naar de forse toename in besmettingen in oa Florida en California.
Uit onderzoek(en) bleek ook daar dat veel jongeren er helemaal klaar mee zijn/waren.

edit: nee, het probleem ligt niet álleen bij jongeren die er klaar mee zijn...uiteraard ook de 25+ers ;)
Tja, ik vind ook dat het te zwaar wordt allemaal. Als ik vandaag weer Rutte lees "Hopelijk gaan we ooit weer terug naar normaal" dan helpt dat bepaald niet om de moed er in te houden. Als er een kans is dat we nooit terug gaan naar normaal dan interesseert het hele risico me veel minder omdat de kwaliteit van het leven zo laag is geworden. En ik ben een 40+er met een veel te hoog BMI dus ik heb al een hoog risico O-)

Ik moet wel zeggen dat ik in Barcelona woon, waar het leven momenteel veel slechter dan in Nederland is (overal mondkapjes vereist). Ik heb last van angstgevoelens door die mondkapjes door een jeugdtrauma (meerdere keren bijna gestikt en moeten ademen via een stoommachine). Daardoor ga ik amper nog naar buiten nu je niet eens meer in je eentje ver van anderen mag wandelen zonder die dingen. Ik hou me er aan, maar ik vind het onzin omdat er al bekend is dat er op die manier toch geen risico is (buiten, geen anderen in de buurt).

Dus ik zit eigenlijk al maanden in lockdown. Ook zeer slecht voor mijn BMI overigens. Vooral het hele uitzichtloze is zwaar. Ik heb het erg zwaar met de pyschologische gevolgen daarvan. Vandaar dat ik het idee van een "horizon" zoals iemand dat net noemde zo belangrijk vind.

Persoonlijk mis ik bij de politiek de aandacht voor het terugkeren naar normaal. Er wordt nu alleen gedreigd met erger worden, lockdowns enz.. Ik zie veel liever een positievere instelling als "Als we het naar beneden krijgen tot X besmettingen per week dan kunnen we weer helemaal normaal doen". Of (inderdaad waarschijnlijker): onder de Y kunnen we alleen afstand houden en verder niks. Dat geeft een positieve impuls, geen negatieve.

Want terug naar normaal is voor mij het enige waar ik naar uitkijk. We moeten ook niet doen alsof we dit helemaal uit kunnen bannen. Er gaan altijd mensen dood aan ziektes, dat is nou eenmaal zo. Als we een tijdje meer IC nodig hebben dan moeten we die gewoon ospchalen. Vergeet ook niet dat het Rutte was die nog geen jaar geleden klakkeloos 2 ziekenhuizen failliet heeft laten gaan. Die hadden nu mooi van pas gekomen.

Ik zie ook veel meer in sneltesten als bestrijdingsmiddel. Als je je bijvoorbeeld elke dag even thuis kan testen, dan is er niks aan de hand, want dan kan iedereen gewoon thuisblijven indien nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 07-08-2020 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@GekkePrutser we kunnen niet zonder risico terug naar normaal zolang er geen vaccin of groepsimmuniteit is. Dat heeft de afgelopen periode wel aangetoond toch? Of dat januari 2021, december 2021 of nooit is, is nu lastig te voorspellen.

De jonge gaf aan dat hij hoopt begin volgend jaar vaccins te hebben. Dan doen we het volgens mij al netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:19:
@GekkePrutser we kunnen niet zonder risico terug naar normaal zolang er geen vaccin of groepsimmuniteit is. Dat heeft de afgelopen periode wel aangetoond toch? Of dat januari 2021, december 2021 of nooit is, is nu lastig te voorspellen.

De jonge gaf aan dat hij hoopt begin volgend jaar vaccins te hebben. Dan doen we het volgens mij al netjes.
Maar dat is precies mijn punt. "Zonder risico" is gewoon onhaalbaar. Daar kan je niet op wachten. Zelfs met een vaccin dat hoogstwaarschijnlijk het niet uit zal bannen. Zelfs de WHO zegt dat we er waarschijnlijk nooit vanaf raken. Maar voor altijd zo leven is gewoon niet acceptabel.

Er moet gewoon nagedacht worden over wat een acceptabel risico is.
Pagina: 1 ... 19 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic