Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 168 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.294 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 06:33

De Nelis

en anders maar niet...

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

CMD-Snake schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:29:
Ik kan mij er geeneens over opwinden. Van mijn had Willem-Alexander lekker daar mogen zitten met zijn gezin. Het gebied is geel en als hij op zijn landgoed blijft is er weinig aan het handje. De koning kan niet een huisje bij Center Parks huren en daar eventjes zitten.

Voor degene die nog steeds boos willen zijn, zie het zo. Je verwacht toch dat de koning van een volk wat graag de regels in zijn voordeel buigt hij de beste van allemaal is? :P
Het probleem is meer dat de huidige maatregelen niet meer uit te leggen en te handhaven zijn als mensen met een publieke functie de maatregelen negeren.

Je hebt al kunnen zien hoeveel moeite het kost om na het akkefietje met Grapperhaus de mensen weer de maatregelen te laten steunen en op te volgen. Maar bij elke keer dat een publiek persoon die maatregelen overtreedt, gaat het steeds meer moeite kosten met het gevolg dat mensen er compleet klaar mee zien en alle maatregelen gaan negeren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alleen gedurende de corona-crisis volgens mij, ik dacht dat die gezamenlijke kleurcodes niet permanent waren?

Dat laatste idee is namelijk al vaker geopperd op EU-niveau, maar door diverse lidstaten tegengehouden, omdat ze zelf de controle willen houden over dit soort zaken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
Klopt, schijnbaar gaat het ECDC elke donderdag een update geven hier:
https://www.ecdc.europa.e...restriction-free-movement

Ze krijgen de data van landen die mee doen. Zoals je ziet zijn er nu wat landen die niet voldoende data aanleveren.

Dus er is nu een kaart voor al die landen met kleuren. Probleem is alleen daarna dat elk land weer zelf maatregelen verzint bij de kleur. Negatieve test wel/niet, verplichte quarantaine wel/niet etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
mesa57 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Nou ... kijk eens naar Zweden met nauwelijks een lockdown.
Hoe ze dat met de zorg belasting hebben gedaan weet ik niet (beter dan in NL ?)
In ieder geval hebben ze veel minder last met de 2e golf.
Daar en evenals in Denemarken (wellicht meer) is er een heel andere cultuur, veel minder het individu en meer het collectief voorop stellen. Dus als de meerderheid het erover eens is dat iets goed is , dan houdt iedereen zich er aan. Heb je geen mondkapje op en het collectief vindt dat een belangrijk middel, dan wordt je daar aan herinnerd.

Hier in Nederland leeft steeds meer het individu. Succes is alleen van het individu en dat komt omdat ik zo hard werk, mijn best heb gedaan in mijn carrière en vul maar in.

Er is geen aandacht voor alle randvoorwaarden die we als collectief hebben opgebouwd om het individu de mogelijkheden tot succes te brengen. Goede betaalbare woningen, infrastructuur , goede opleidingen en ga zo maar door.

Je ziet het op tal van vlakken , er is een geloof dat als je iets niet bereikt hebt het je eigen schuld is.

En dat zie je nu terug , mensen vinden dat als het misgaat de ander het maar moet oplossen. En dat is niet de juiste weg. Je kan niet al je succes als individu ophangen aan wat je zelf gedaan hebt, en als het misgaat is het iemand anders zijn schuld. Dat zie ik nu heel erg terug. Mensen die jarenlang zeuren over 'hoge' belasting en over hoe er dan met 'hun' geld wordt omgegaan. Staan nu vooraan om hulp te schreeuwen.

Er is een totaal loslagen idee dat al het succes van jezelf af komt en al het falen is de ander of de omstandigheden zijn schuld. En de overheid mag het nu oplossen. En de zwakkeren moeten maar harder aan zichzelf werken om sterker te worden , zodat ik 'gewoon' door kan met mijn leven.

Als er meer collectief gedacht wordt , weten we dat je als individu alleen kan excelleren als de omstandigheden je goed gezind zijn. En dat maken we met zijn allen mogelijk. Ik mag hopen dat we meer als collectief gaan denken in plaats van het ik verhaal van de afgelopen 30 jaar.

Deze crisis laat gewoon zien hoe weinig we overhebben voor een fijne leefomgeving en stabiele samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

wildhagen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Alleen gedurende de corona-crisis volgens mij, ik dacht dat die gezamenlijke kleurcodes niet permanent waren?

Dat laatste idee is namelijk al vaker geopperd op EU-niveau, maar door diverse lidstaten tegengehouden, omdat ze zelf de controle willen houden over dit soort zaken.
Ik zie het niet in de artikelen, maar de EU wil het al een tijdje permanent inderdaad. Waarschijnlijk zal het voorlopig tijdens de corona-crisis worden, waarbij het dan 'onderhands' permanent zal worden gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Stoney3K schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:34:
[...]

Als je nu naar een rood land zou willen ben ik bang dat je niet eens tot de gate van het vliegtuig komt, en ook bij de grensovergang van het land zelf, het land niet zo maar in komt.
Ik zou me ook afvragen of je verzekerd bent als je ziek wordt. Er zijn echt veel mensen die nog naar rode gebieden willen.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 18-10-2020 13:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Onbekend schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:35:
Het probleem is meer dat de huidige maatregelen niet meer uit te leggen en te handhaven zijn als mensen met een publieke functie de maatregelen negeren.

Je hebt al kunnen zien hoeveel moeite het kost om na het akkefietje met Grapperhaus de mensen weer de maatregelen te laten steunen en op te volgen. Maar bij elke keer dat een publiek persoon die maatregelen overtreedt, gaat het steeds meer moeite kosten met het gevolg dat mensen er compleet klaar mee zien en alle maatregelen gaan negeren.
Grapperhaus was een van de gezichten van de maatregelen. We werden aso's genoemd en we kregen strafbladen van hem. De koning doet die dingen niet. Voor mij is dat weldegelijk een verschil.
Drardollan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:31:
Ze zijn teruggekomen met een lijnvlucht. Dus dat hebben ze wél gedaan.
Het regeringsvliegtuig was al op weg naar Nederland toen de beslissing werd genomen om terug te keren.

Ik betwijfel dan ook of de koning en zijn gezin economy class vlogen. Het was een KLM toestel wat ze gebruikten, maar kan net zo goed een charter geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Marzman schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:40:
Ik zou me ook afvragen of je verzekerd bent als je ziek wordt. Er zijn echt veel mensen die nog naar rode gebieden willen.
Ligt aan je verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Ach, ik kan voor vijf tientjes naar een knal rood land vliegen. Doet de koning het nog netjes.
[...]
Dat zie je verkeerd, ik pak van jou 5 tientjes af en haal daarmee een ticket voor mijn vakantie, terwijl jij niet op vakantie mag van mij. Vind je dat nog steeds netjes? ;)

Ontopic: Zullen we vandaag een nieuwe hi-score halen?

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 18-10-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:39
zacht schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Hij wordt betaald door het volk, en dik ook. Wij thuis, hij thuis. Iets met een voorbeeldfunctie.
Gisteren las ik ergens iemand die schreef: Wilhelmina is in 1940 ook naar Engeland gegaan, en dat vonden wij toen ook het beste. 8)7
“ Neen, het was geen vakantie, die u weg deed gaan. Maar volgen, waar God u riep “ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ach, ik kan voor vijf tientjes naar een knal rood land vliegen. Doet de koning het nog netjes.
Naar welk land dan? Vanuit Nederland wordt volgens mij niet gevlogen naar welk rood land dan ook?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Marzman schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Je kan gewoon een extra verzekering afsluiten die expliciet Corona/covid-19 dekt.
In het buitenland zijn die al vanaf 50eu/jaar af te sluiten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
wildhagen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:45:
Vanuit Nederland wordt volgens mij niet gevlogen naar welk rood land dan ook?
De KLM vliegt naar heel Oost-Europa welke zo rood als een biet is. Je kan ook nog vliegtickets kopen voor Frankrijk en Spanje welke ook rood zijn geworden. Niemand die je een strobreed in de weg ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22
pedorus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:17:
Als je ziekenhuisopnames daadwerkelijk wil voorkomen, dan was het al minstens sinds 2017 logisch om te zorgen dat niemand een vitamine D tekort heeft. Dat kost ook ~100x minder dan bijvoorbeeld goed gebruik van mondkapjes. Daarnaast was het logisch geweest om te kijken of zelfzorg werkt. Ook was het logisch geweest om maatregelen te treffen die juist voor risicogroepen gelden, niet juist voor jongeren zoals een alcoholverbod.
Buiten gewoon interessante club dat zelfzorg. De lijst met medici, random eentje gepikt:

dhr. dr. R. Martina arts Quantum Multiversity Utrecht
Zal wel van de "Quantum University" komen dat "dr." ? En zal wel de interessante loophole zijn dat je buitenlandse titels hoewel totaal niet geaccrediteerd vrolijk wel mag blijven voeren ?
Overigens sugereren ze zelf andere titels te hanteren. En tevens in de kleine lettertjes dat eigenlijk niets of niemand enigzins serieus te nemen, ze erkent: https://quantumuniversity.com/how-it-works/#accreditation

Volgens linked-in zou hij toch echt een geneeskunde opleiding hebben gedaan:
https://www.linkedin.com/in/roymartinamd/

En hij heeft ook een interessant business, https://store.roymartina.tv, maar ik sla de aangeboden pillenpot maar even over denk ik.

(en laten we maar hopen dat het klusjes bedrijf dat ingeschreven staat op hetzelfde adres, dat van inwonende zoon lief is ofzo :X )

[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 18-10-2020 14:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CMD-Snake schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:49:
[...]

De KLM vliegt naar heel Oost-Europa welke zo rood als een biet is. Je kan ook nog vliegtickets kopen voor Frankrijk en Spanje welke ook rood zijn geworden. Niemand die je een strobreed in de weg ligt.
Frankrijk en Spanje zijn niet rood, maar oranje.

De enige Oost-Europese landen die rood zijn op dit moment, worden op dit moment door KLM niet meer aangevlogen, al die vluchten zijn opgeschort.

Landen als Polen, Hongarije, Roemenie, Oekraine (muv de Donbass/Krim) etc, waar KLM nog op wel vliegt, zijn niet rood maar oranje.

Zie https://www.klm.com/destinations/sr/nl/search

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 18-10-2020 13:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

CMD-Snake schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Grapperhaus was een van de gezichten van de maatregelen. We werden aso's genoemd en we kregen strafbladen van hem. De koning doet die dingen niet. Voor mij is dat weldegelijk een verschil.
Dat vraag ik mij af of dat verschil uitmaakt, want ook andere bekende personen zoals Femke Halsema worden onder een vergrootglas gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Dat vraag ik mij af of dat verschil uitmaakt, want ook andere bekende personen zoals Femke Halsema worden onder een vergrootglas gelegd.
"Niet normaal maken wat niet normaal is" hoorde ik laatst een groot filosoof zeggen ;)
Is het normaal om zo'n eigenaardig instituut als een koningshuis te hebben in een democratie waarbij notabene artikel 1 van de grondwet ons allen gelijke behandeling belooft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mesa57 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Nou ... kijk eens naar Zweden met nauwelijks een lockdown.
Hoe ze dat met de zorg belasting hebben gedaan weet ik niet (beter dan in NL ?)
In ieder geval hebben ze veel minder last met de 2e golf.
Zweden had ook veel doden in de 1e golf.
2e golf hebben ze waarschijnlijk ontweken doordat er niet zoveel mensen naar Frankrijk/Spanje/Italië geweest zijn om via vakantie het virus weer te importeren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:37
YakuzA schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

2e golf hebben ze waarschijnlijk ontweken doordat er niet zoveel mensen naar Frankrijk/Spanje/Italië geweest zijn om via vakantie het virus weer te importeren.
8)7

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Top onderbouwing d:)b

2e golf in Nederland is gewoon uit de zuidelijke landen meegenomen:
https://nos.nl/artikel/23...ar-nederland-gekomen.html

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
PalingDrone schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:58:
Is het normaal om zo'n eigenaardig instituut als een koningshuis te hebben in een democratie waarbij notabene artikel 1 van de grondwet ons allen gelijke behandeling belooft?
Gelijke behandeling, maar niet gelijke status.

Ik moet zeggen dat ik een koningshuis leuker vind dan een president. De koning is uiteindelijk neutraal en een president die verkozen wordt is dat zelden. Uiteindelijk hangt er voor Willem-Alexander ook een prijskaartje aan, hij kan nooit zeggen wat hij denkt. Zijn bewegingsruimte is beperkt.
Onbekend schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:56:
Halsema is een van de uitdragers van het coronabeleid, net als Grapperhaus, De Jonge en Rutte. Zij als hoofd van de veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland heeft daar het voor het zeggen. Ze was ook een van de gangmakers voor regionale maatregelen en voor mondkapjesplicht.

Overigens is het grootste wat haar verweten wordt de BLM bijeenkomst op de dam. Midden in de eerste golf zo'n tienduizend man bijeen laten komen en ze ook vrijwaren van de coronaregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:16
CMD-Snake schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Niet?
De koning benadrukt dat de experts en deskundigen onder hoge druk staan. "Het is belangrijk dat we hen ons vertrouwen blijven geven en alle aanwijzingen opvolgen. Zij hebben maar één doel voor ogen en dat is dat wij samen zo goed mogelijk door deze crisis komen en dat de risico's voor kwetsbare mensen zo klein mogelijk blijven."
https://www.nu.nl/coronav...eldzame-tv-toespraak.html

Hij gaf zichzelf maar al te graag een gezicht met zijn toespraak.
Het regeringsvliegtuig was al op weg naar Nederland toen de beslissing werd genomen om terug te keren.
[...]
Ik betwijfel dan ook of de koning en zijn gezin economy class vlogen. Het was een KLM toestel wat ze gebruikten, maar kan net zo goed een charter geweest zijn.
https://www.telegraaf.nl/...ruggekeerd-naar-nederland

Je weet het verschil tussen een lijnvlucht en een charter? Ze zaten in een lijnvlucht. Of ze economy vlogen doet er toch niet toe? Je stelde dat ze niet met 100 man in een vliegtuig zouden zitten, en dat hebben ze dus wel gedaan (al kunnen het er ook 10, 99 of 200 geweest zijn).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
waarbij notabene artikel 1 van de grondwet ons allen gelijke behandeling belooft?
...in gelijke gevallen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Oja... ik besef mij opeens dat de koning wel eens een totaal ander geval kan hebben dan ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Je kan inderdaad beter een president hebben die eerst het virus ontkent, vervolgens chloor drinken aanmoedigt om af te sluiten met net doen alsof hij het virus gehad heeft en het niets voorstelt. En dat kost dan miljarden elke 4 jaar.

Of een president die zijn termijn elk jaar zelf verlengd en tegenstanders opsluit (Oekraine, Rusland en Turkije bv.)

Ik heb echt wel kritiek op Willem-Alexander, maar ben blij met een koningshuis zoals wij dat hebben. Wel de lusten en maar een beetje lasten.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 18-10-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
[...]

Ja, maar hoe hebben ze dat opgelost in de zorg gedurende de 1e golf ?. Het is daar erger geweest dan hier.
Momenteel zitten ze in een (milde) 2e golf met 600 besmettingen per dag, maar nauwelijks nog fatale gevallen (2-3 dag). Dat lijkt meer op een normale griepgolf.
Zweden gaan trouwens ook graag in het zuiden op vakantie, maar de cijfers ken ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Top onderbouwing d:)b

2e golf in Nederland is gewoon uit de zuidelijke landen meegenomen:
https://nos.nl/artikel/23...ar-nederland-gekomen.html
Als ze waren feesten in Grollo en Dedemsvaart was het waarschijnlijk net zo erg geworden. Ik vind het een beetje naïef om te denken dat gezonde Nederlanders naar Spanje gaan en dat we dan opeens in de ellende zitten. Dit land is nooit virus-vrij geweest dus het kan net zo goed zijn dat 'wij' het virus in de zomermaanden naar Spanje hebben gebracht. Enige wat je die vakantieoorden kan aanrekenen is de omgeving waarin hun klanten zich bevonden, als de discotheek weer ouderwets vol zit kan je er op rekenen dat het een puinhoop wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Je kan inderdaad beter een president hebben die eerst het virus ontkent, vervolgens chloor drinken aanmoedigt om af te sluiten met net doen alsof hij het virus gehad heeft en het niets voorstelt. En dat kost dan miljarden elke 4 jaar.

Of een president die zijn termijn elk jaar zelf verlengd en tegenstanders opsluit (Oekraine, Rusland en Turkije bv.)

Ik heb echt wel kritiek op Willem-Alexander, maar ben blij met een koningshuis.
Er is ook een middenweg hè, niet gelijk de uitersten opzoeken. Genoeg landen die prima draaien zonder zo'n erfopvolging circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Onbekend schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:35:
[...]

Nee, kijk eens naar de routekaart: www.rijksoverheid.nl/routekaart bij 'buitenlandse reizen'. Men vergist zich met binnenlandse reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
PalingDrone schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Er is ook een middenweg hè, niet gelijk de uitersten opzoeken. Genoeg landen die prima draaien zonder zo'n erfopvolging circus.
Wat mij betreft is ons koningshuis de middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Drardollan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:10:
Hij gaf zichzelf maar al te graag een gezicht met zijn toespraak.
Werden we door hem aso's genoemd in die toespraak? Een toespraak weegt nu niet echt op tegen persconferenties waar veel meer gezegd en besloten werd.
Je weet het verschil tussen een lijnvlucht en een charter? Ze zaten in een lijnvlucht. Of ze economy vlogen doet er toch niet toe?
Ik betwijfel of de koning en zijn gezin zij aan zij zaten met de andere vakantiegangers in dat vliegtuig. Die zaten lekker in een ruimte voor hunzelf met hun beveiliging.
Je stelde dat ze niet met 100 man in een vliegtuig zouden zitten, en dat hebben ze dus wel gedaan (al kunnen het er ook 10, 99 of 200 geweest zijn).
Dat was een ander hier die dit beweerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Wat mij betreft is ons koningshuis de middenweg.
Let's agree to disagree.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
De ggz slaat alarm over de gevolgen van de tweede golf en lockdown voor de geestelijke gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kleine toename in het dagelijkse aantal besmettingen, ik hoop dat de toenamen gedempt is, maar in het weekend is het altijd wat minder, heb ik het gevoel.

Even maandag of dinsdag aankijken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Werden we door hem aso's genoemd in die toespraak? Een toespraak weegt nu niet echt op tegen persconferenties waar veel meer gezegd en besloten werd.
Hij kon het, niet enkel in die toespraak, niet nalaten om zichzelf op een bepaalde manier te profileren en een gezicht te geven in deze crisis. Los van de eerder genoemde voorbeeldfunctie waar hij zich nauwelijks van bewust lijkt te zijn.

Maar kortweg, ik vind het een grove fout. WA kennende zal het niet zijn laatste zijn. We hebben ermee te leven. Ik ben er verder niet boos over, het doet mij niets eigenlijk. Maar ik vrees wel dat anderen hier een voorbeeld aan nemen, het verkeerde voorbeeld.
[...]

Ik betwijfel of de koning en zijn gezin zij aan zij zaten met de andere vakantiegangers in dat vliegtuig. Die zaten lekker in een ruimte voor hunzelf met hun beveiliging.
Een gemiddelde lijnvlucht heeft bijzonder weinig verschillende ruimtes. Economy en business. Zal dus wel meevallen. Maar zij aan zij met andere mensen, dat lijkt mij niet.
[...]

Dat was een ander hier die dit beweerde.
Ok, excuses. Jij ging er op in, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
anandus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:29:
Kleine toename in het dagelijkse aantal besmettingen, ik hoop dat de toenamen gedempt is, maar in het weekend is het altijd wat minder, heb ik het gevoel.

Mooie verdere afvlakking. Maandag en dinsdag zullen eenzelfde beeld laten zien verwacht ik. Woensdag of donderdag zijn belangrijker als indicatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Áls er in het weekend minder gemeld word dan zien we dat dinsdag en woensdag ingehaald worden. Data is altijd van 1 dag eerder 10:00 tot huidige dag 10:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
anandus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:29:

Ik vrees het ergste , er zijn nog steeds hordes mensen bij elkaar , in winkelstraten (wellicht minder erg , want het is in de buitenlucht) , in kerken en ik denk ook in de privé sfeer. Want als de kerken volzitten vier ik gewoon mijn verjaardag.

De balans is zoekt , de kerken nemen geen of te weinig verantwoordelijkheid , de mensen in privesfeer waarschijnlijk evenmin. Dus zullen de gevallen blijven toenemen. Als we ons niet massaal aan de regels gaan houden of zelfs iets terughoudender worden dan de maatregelen ons voorschrijven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laatste weken valt het weekend-effect wel mee toch?

Voor de volledigheid:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:33:
Áls er in het weekend minder gemeld word dan zien we dat dinsdag en woensdag ingehaald worden. Data is altijd van 1 dag eerder 10:00 tot huidige dag 10:00
Maar dat is gelukkig niet zo, zie eerder in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Drardollan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:30:
Hij kon het, niet enkel in die toespraak, niet nalaten om zichzelf op een bepaalde manier te profileren en een gezicht te geven in deze crisis. Los van de eerder genoemde voorbeeldfunctie waar hij zich nauwelijks van bewust lijkt te zijn.
Zal de koning zelf bedacht hebben om een toespraak te willen geven op televisie? Of zal daar toch wat overleg zijn geweest met Rutte? Kan ook prima zijn dat Rutte er een verzoek voor heeft gedaan. Immers de tekst van de toespraak zal ook eerst nagekeken moeten zijn.

Dan is de koning een symbool om ons allemaal te verbinden. Meer als politici welke je niet mag vanwege hun politieke koers.

Ik vrees dat ver voor deze vergissing mensen al zich niet zo netjes aan de regels hielden. De klad was er al langer ingekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:35:
Laatste weken valt het weekend-effect wel mee toch?

Voor de volledigheid:
[Embed]
Het is eerder in dit topic uitgezocht en slechts een handvol keren was het opvallend hoger op dinsdag. Dat weekendeffect is bij ons verwaarloosbaar zover ik weet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CornermanNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Ik vrees het ergste , er zijn nog steeds hordes mensen bij elkaar ,
Jep, vandaag ook weer in de natuurgebieden...
Het is in een aantal bossen, parken en natuurgebieden al behoorlijk druk deze middag. Ondanks het coronavirus en de gedeeltelijke lockdown trekken veel mensen er vandaag op uit.

Volgens Staatsbosbeheer is het onder meer bij de Sallandse Heuvelrug, op de Veluwe en bij het Mastbos bij Breda druk. Boswachters melden hier overvolle parkeerplaatsen.

De natuurorganisaties raden wandelaars dringend aan om niet allemaal naar de bekendste plekken te gaan. ,,Op onze website staan duizenden wandelingen, er zijn rustige plekken genoeg”, aldus Natuurmonumenten. Ook Staatsbosbeheer heeft een lange lijst gemaakt van ‘onbekende streken'.
(AD Liveblog)

We wilen maar niet leren, blijven gewoon hetzelfde doen. Maargoed, over 2 weken zien we wel weer een stijging zeker....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Het is eerder in dit topic uitgezocht en slechts een handvol keren was het opvallend hoger op dinsdag. Dat weekendeffect is bij ons verwaarloosbaar zover ik weet.
Volgens mij ook.
Dit was in het voorjaar wel wat meer te zien maar er word nu zoveel 24/7 gewerkt met ook meer automatische systemen (dat laatste is een aanname) dat dit effect te verwaarlozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

Nou moet ik wel zeggen dat we die beelden ook kennen van mei op de stranden.. En toen gebeurde er weinig..

Ik zou ook wel naar een bos gaan nu.. Niet als je daar hutje-mutje loopt, maar er zijn voldoende impopulaire bossen te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
Drardollan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Voor die tijd was het ook niet elke week raak hoor 8) En de Spaanse Griep was van na die tijd.

Ook nu zijn er nog genoeg virussen en bacteriën waar we serieus last van hebben. HIV, Ebola, Borrelia burgdorferi (veroorzaakt Lyme) en MRSA om er maar 4 te noemen. Nu kunnen we dit in meer of mindere mate gelukkig wel aanpakken en worden het geen hele grote problemen in de moderne Westerse Wereld. Maar in Afrika is dat een heel ander verhaal.

Enorme golven misschien niet, maar je kan het ook niet allemaal wegzetten als niet ter zake doende.
mrsa is een bacterie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:30
FreakNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:38:
Nou moet ik wel zeggen dat we die beelden ook kennen van mei op de stranden.. En toen gebeurde er weinig..

Ik zou ook wel naar een bos gaan nu.. Niet als je daar hutje-mutje loopt, maar er zijn voldoende impopulaire bossen te vinden...
Vorige week waren wij (vrouw en ik) aan het wandelen met onze hond op de Sallandse Heuvelrug, de parkeerplaats was op een paar plekken na helemaal vol. In het bos kwamen wij bijna geen personen tegen, het bos is groot genoeg en je komt er vrijwel niemand tegen (ook voor corona, wij komen er al jaren). Er is ook voldoende afstand te houden mocht je toch iemand tegenkomen, en dat gebeurd ook.

In de supermarkt is het drukker en sta je dichter op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Heb ik iets anders beweerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
Drardollan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Heb ik iets anders beweerd?
Ik lees nu pas goed |:(

Carry on!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Ik vrees het ergste , er zijn nog steeds hordes mensen bij elkaar , in winkelstraten (wellicht minder erg , want het is in de buitenlucht) , in kerken en ik denk ook in de privé sfeer. Want als de kerken volzitten vier ik gewoon mijn verjaardag.

De balans is zoekt , de kerken nemen geen of te weinig verantwoordelijkheid , de mensen in privesfeer waarschijnlijk evenmin. Dus zullen de gevallen blijven toenemen. Als we ons niet massaal aan de regels gaan houden of zelfs iets terughoudender worden dan de maatregelen ons voorschrijven.
Het merendeel van de kerken nemen juist wel hun verantwoordelijkheid alleen daar hoor je niemand over.
Vrijwel alle gemeenschappen doen de diensten puur online, het zijn er slechts een paar (altijd dezelfde) die het beeld wat men over kerken heeft verpesten met hun stugge gedrag. Eigenlijk net als overal in de samenleving, een paar die het voor de goedwillende meerderheid verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mesa57 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
Ja, maar hoe hebben ze dat opgelost in de zorg gedurende de 1e golf ?. Het is daar erger geweest dan hier.
In Zweden hebben ze geen/weinig ouderen vanuit verzorgingshuizen naar het ziekenhuis gebracht in de 1e golf.

https://www.bbc.com/news/world-europe-52704836
Bijna 50% van hun sterfgevallen vielen daar.
Denk dat ze zo de druk in het ziekenhuis wat lager hebben gehouden.
Care home residents account for nearly half of deaths linked to Covid-19 in Sweden. Some healthcare workers believe an institutional reluctance to admit patients to hospital is costing lives.

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 18-10-2020 14:52 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 00:44
wildhagen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

[...]

(AD Liveblog)

We wilen maar niet leren, blijven gewoon hetzelfde doen. Maargoed, over 2 weken zien we wel weer een stijging zeker....
Hetzelfde als de 'oh paasweekend' of 'oh BLM protest' of 'oh scheveningen' 'oh willem 2 supporters' etc. stijging? ;)

Laat mensen lekker van het bos genieten. Beter dan niemand in de bossen en iedereen bij mekaar thuis, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Buiten gewoon interessante club dat zelfzorg. De lijst met medici, random eentje gepikt:

dhr. dr. R. Martina arts Quantum Multiversity Utrecht
Zal wel van de "Quantum University" komen dat "dr." ? En zal wel de interessante loophole zijn dat je buitenlandse titels hoewel totaal niet geaccrediteerd vrolijk wel mag blijven voeren ?
Overigens sugereren ze zelf andere titels te hanteren. En tevens in de kleine lettertjes dat eigenlijk niets of niemand enigzins serieus te nemen, ze erkent: https://quantumuniversity.com/how-it-works/#accreditation

Volgens linked-in zou hij toch echt een geneeskunde opleiding hebben gedaan:
https://www.linkedin.com/in/roymartinamd/

En hij heeft ook een interessant business, https://store.roymartina.tv, maar ik sla de aangeboden pillenpot maar even over denk ik.

(en laten we maar hopen dat het klusjes bedrijf dat ingeschreven staat op hetzelfde adres, dat van inwonende zoon lief is ofzo :X )
Ik snap niet dat je op een post waarin het associatiespelletje beschreven staat alsnog het associatiespelletje gaat spelen. Ik link alleen naar het recept, dat komt van huisarts Rob Elens, andere personen doen niet ter zake. Het OCT-medicijn komt dus oa uit 3 kleine positieve praktijkstudies. De 4 andere middelen heeft de president van de VS ook gehad toen die corona had (Vitamine D en Zink als supplement, de andere 2 zitten ook in een normale maaltijd). Voor het nieuws op die site en andere content op die site sta ik niet in (integendeel zelfs), het gaat om die ene pagina met een recept waarvoor ik op een RCT had gehoopt. Dat zou samenwerking zijn, in de plaats daarvan wordt er gepolariseerd.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
wildhagen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

[...]

(AD Liveblog)

'We willen het maar niet leren', 'Over twee weken zien we een stijging', ik word een beetje moe van dit soort teksten als het ook maar ergens druk is. Tijdens de eerste golf hebben de strandgangers toch ook niet voor een significante stijging gezorgd? Buiten zijn besmettingen vrij zeldzaam, dus dit gaat ook niks tot weinig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

'We willen het maar niet leren', 'Over twee weken zien we een stijging', ik word een beetje moet van dit soort teksten als het ook maar ergens druk is. Tijdens de eerste golf hebben de strandgangers toch ook niet voor een significante stijging gezorgd? Buiten zijn besmettingen vrij zeldzaam, dus dit gaat ook niks tot weinig doen.
Dan heeft die 'maximaal groepjes van 4' regel dus in principe ook heel weinig effect, net zoals het aan banden leggen van buitensporten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik ben het ermee eens dat we niet leren. Ik snap ook niet hoe wandelen in een natuurgebied gaat bijdragen aan besmettingen die vooral binnen plaatsvinden bij langduriger contact. Forest bathing, zoals ze dit in Japan noemen, is goed voor je immuunsysteem. Vitamine P enzo.
psychodude schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:03:
Wat doet SARS-CoV-2 over 20 jaar? We hebben werkelijk waar geen enkel idee.
Hebben we echt geen idee? Er zijn al minstens 4 coronavirussen in de omloop en het genetisch zeer nauw verwante SARS-CoV is 17 jaar geleden door meer dan 8000 mensen opgelopen, dus dat lijkt me sterk.

Analoog: Wat doet een inenting met een coronavaccin over 20 jaar? Laat me raden, dan nemen we de totaal onbekende risico's wel voor lief, want de verwachte baten zijn groter dan de lasten. En zo is het ook met gezonde jongeren die nu kennismaken met SARS-CoV-2 en (gedeeltelijk) immuun worden.
psychodude schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:28:
Je kunt op een gegeven moment gewoon niet anders. Het alternatief is namelijk letterlijk gewoon mensen voor de deur van het ziekenhuis te gaan laten sterven omdat er geen ruimte meer is op een gegeven moment.
Letterlijk? Lijkt me sterk. Het alternatief is dat mensen zelf de verzorging gaan doen met zelfzorgmiddelen. De ambulance gaat niet rijden naar een overvol ziekenhuis. Het is ook maar de vraag of naar het ziekenhuis gaan altijd handig is, om met huisarts en filosoof Marli Huijer te spreken: Wil ik dan wel mijn huis uit? (en überhaupt naar het ziekenhuis ipv thuis blijven wat prettiger is en waar je meer bezoek kan hebben).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Net ook naar het bos geweest waar het erg druk was. Ik heb alleen niet het idee gehad dat het te druk was. Eigenlijk altijd 1,5 meter afstand bij passeren en zo niet dan was dat ook zo voorbij. Parkeerterreinen zijn gewoon vol dat is nog het grootste risico op besmettingen maar of dat echt zo groot is. De supermarkt is gevaarlijker denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
  • Laatst online: 21:51
[...]

Zullen we Italië er even buiten laten ja?
Daar hadden ze in de zomer een veel lagere besmettingsgraad dan in Nederland en werden maatregelen ook een stuk serieuzer genomen dan in Nederland.

Door in eigen land vakantie te gaan houden en al die leuke plekjes te bezoeken waar je nog nooit geweest was, ben je een veel groter risico voor de verspreiding van covid-19 dan door (zuid) Italië te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stiggy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Zullen we Italië er even buiten laten ja?
Daar hadden ze in de zomer een veel lagere besmettingsgraad dan in Nederland en werden maatregelen ook een stuk serieuzer genomen dan in Nederland.
Klopt, maar inmiddels begint het de laatste anderhalve week ook in Italië weer flink de verkeerde kant op te gaan, het aantal infecties stijgt ook daar weer in hoog tempo.

De laatste dagen ligt het aantal besmettingen daar ook boven de 8000 per dag, en gisteren zelfs meer dan 10.000 per dag.
De Italiaanse premier Giuseppe Conte zal zondag nieuwe maatregelen aankondigen om de golf van coronavirusgevallen tegen te gaan. Volgens het kantoor van Conte bespreekt de overheid de nieuwe beperkingen met de lokale en gezondheidsautoriteiten. Verschillende ministers hebben gezegd een herhaling van de lockdown die aan het begin van de crisis werd opgelegd, uit te sluiten. Toch hebben de autoriteiten een reeks alternatieve maatregelen bekeken om sociaal contact te verminderen.

Italië heeft al tweemaal in tien dagen tijd de beperkingen opgevoerd. Zo is het dragen van mondmaskers buitenshuis verplicht en zijn beperkingen opgelegd aan openbare bijeenkomsten, restaurants, sporten en sommige schoolactiviteiten
Zie https://www.rtlnieuws.nl/...n-maatregelen-testen-ziek

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Daarom snap ik de ophef over de Koning ook niet.. @Stiggy.. Die gast reist in een compleet eigen bubbel, die hangt echt niet op Schiphol rond... Compleet misplaatst wat mij betreft.. Lekker laten gaan. Voorbeeldfunctie zit ik ook dubbel in, voor wie is hij een voorbeeld dan? Hij is de fucking Koning.. Ik had echt 0 moeite met zijn vakantie...

In mijn persoonlijke omgeving begint het inmiddels ook.. En ik weet, N=1, maar er valt echt geen peil op te trekken.. Een medebestuurslid van de vereniging waar ik inzit is ergens half de 60.. Buikje. Af-en-aan roker.. Niet de meest gezonde levensstijl zeg maar.. Een kuchje en een verhoginkje.. Ook een goede vriendin, ex-kankerpatiente.. Alleen een beetje snot.. En dan aan de andere kant; Mijn beste vriend en zijn vriendin, supersportief, altijd met gezond eten bezig. Nooit een sigaret aangeraakt en alcohol is er niet eens in huis; Ze liggen er allebei compleet af, inclusief benauwdheid en 18 uur slapen per dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
FreakNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:47:
Daarom snap ik de ophef over de Koning ook niet.. @Stiggy.. Die gast reist in een compleet eigen bubbel, die hangt echt niet op Schiphol rond... Compleet misplaatst wat mij betreft.. Lekker laten gaan. Voorbeeldfunctie zit ik ook dubbel in, voor wie is hij een voorbeeld dan? Hij is de fucking Koning.. Ik had echt 0 moeite met zijn vakantie...

In mijn persoonlijke omgeving begint het inmiddels ook.. En ik weet, N=1, maar er valt echt geen peil op te trekken.. Een medebestuurslid van de vereniging waar ik inzit is ergens half de 60.. Buikje. Af-en-aan roker.. Niet de meest gezonde levensstijl zeg maar.. Een kuchje en een verhoginkje.. Ook een goede vriendin, ex-kankerpatiente.. Alleen een beetje snot.. En dan aan de andere kant; Mijn beste vriend en zijn vriendin, supersportief, altijd met gezond eten bezig. Nooit een sigaret aangeraakt en alcohol is er niet eens in huis; Ze liggen er allebei compleet af, inclusief benauwdheid en 18 uur slapen per dag...
Genen, sterkte immuunsysteem (aangeleerd immuunsysteem of aangeboren), viral load, tekort aan bepaalde mineralen. (vergeet niet, veel sporten vergt ook een aanvulling van bepaalde voedingsstoffen/mineralen en kan ook een aanslag op je lichaam zijn)

Zoveel factoren die bepalen of je erg ziek wordt of niks merkt. Dat een ongezonde leefstijl je risico behoorlijk vergroot op een erger ziekteverloop, dat is wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Laatst online: 08-09 14:32
wildhagen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Klopt, maar inmiddels begint het de laatste anderhalve week ook in Italië weer flink de verkeerde kant op te gaan, het aantal infecties stijgt ook daar weer in hoog tempo.

De laatste dagen ligt het aantal besmettingen daar ook boven de 8000 per dag, en gisteren zelfs meer dan 10.000 per dag.
Aantal besmettingen zegt me niks want die zijn ook gerelateerd aan het aantal testen.
Maar hoe zit het daar met ziekenhuisopnames en IC ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Ik weet dat het lastig is maar je moet altijd naar jezelf blijven kijken en niet iets doen "omdat het ander het ook doet" Geef dan zelf het goede voorbeeld :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

mesa57 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Aantal besmettingen zegt me niks want die zijn ook gerelateerd aan het aantal testen.
https://lab.gedidigital.i...irus-i-contagi-in-italia/

Even vertalen en dan heb je ze. Momenteel +439 (7,1%) meer opnames en +67 (10,5%) meer op de IC dan een dag eerder.

[ Voor 10% gewijzigd door De Nelis op 18-10-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mesa57 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Google geeft meteen antwoord als je googled op cijfers italie vandaag. 47 doden op de 17e slechter dan Nederland zelfs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pedorus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:27:

Letterlijk? Lijkt me sterk. Het alternatief is dat mensen zelf de verzorging gaan doen met zelfzorgmiddelen.
Want beademen kun je ook met een fietspomp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
downtime schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:22:
Ik gebruik liever mijn compressor. Werkt een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
downtime schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat momenteel maar een klein percentage mechanisch wordt beademd, sowieso een stuk minder dan in de 1ste golf. (voornamelijk vanwege betere behandelingen en nieuwe inzichten) Niet elke patiënt op de IC of verpleegafdeling ligt op zijn buik aan de beademing ;)

Maar een infuus met dexamethason zelf aanleggen gaat ook moeilijk denk ik ja :9

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Joker op 18-10-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
PalingDrone schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Het merendeel van de kerken nemen juist wel hun verantwoordelijkheid alleen daar hoor je niemand over.
Vrijwel alle gemeenschappen doen de diensten puur online, het zijn er slechts een paar (altijd dezelfde) die het beeld wat men over kerken heeft verpesten met hun stugge gedrag. Eigenlijk net als overal in de samenleving, een paar die het voor de goedwillende meerderheid verzieken.
Zeker, er zijn meer goede dan slechte, maar het hoeven maar een paar haarden te zijn en je bent zo weken verder. En ik zie teveel mensen die gewoon teveel de drukte opzoeken. Of dat nu in de kerk is of elders. En dat is gewoon zonde.

Zo blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Laatst online: 21:51
wildhagen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Dat weet ik maar dat is totaal irrelevant voor YakuzA's stelling dat onze huidige 2e golf komt door mensen die (o.a.) het uit Italië meegenomen hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:58
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 8184 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Gisteren meldde het RIVM nog 8139 nieuwe besmettingen. De afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 7661 positieve tests per dag gemeld, tegen 5537 een week eerder.
https://nos.nl/artikel/23...45-meer-dan-gisteren.html

(zo'n 2.500 meer als Duitsland)

[ Voor 18% gewijzigd door iamerwin op 18-10-2020 16:50 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
Slasher schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Ik weet dat het lastig is maar je moet altijd naar jezelf blijven kijken en niet iets doen "omdat het ander het ook doet" Geef dan zelf het goede voorbeeld :)
Dat doe ik dus ook, ik heb gewoon geen zin om ziek te worden en onnodig risico te lopen. Ik heb de luxe dat ik thuis kan werken. En ik niet in een drukke omgeving woon. Dat besef ik mij ten deze. Er zijn zat mensen die niet die luxe hebben en meer risico moeten nemen.

Maar mensen die lekker funshoppen en perse met grote groepen de heer willen aanbidden daar begrijp ik gewoon niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Stiggy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:46:
[quote]wildhagen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

[...]
Dat weet ik maar dat is totaal irrelevant voor YakuzA's stelling dat onze huidige 2e golf komt door mensen die (o.a.) het uit Italië meegenomen hebben,
Het is oktober en mensen beginnen te bedenken waar we deze ziekte vandaan hebben meegenomen?

Deze luchtweginfecties komen nou domweg veel vaker voor gedurende het najaar en de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 23:22
pedorus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:53:
[...]
Ik snap niet dat je op een post waarin het associatiespelletje beschreven staat alsnog het associatiespelletje gaat spelen. Ik link alleen naar het recept, dat komt van huisarts Rob Elens, andere personen doen niet ter zake. Het OCT-medicijn komt dus oa uit 3 kleine positieve praktijkstudies. De 4 andere middelen heeft de president van de VS ook gehad toen die corona had (Vitamine D en Zink als supplement, de andere 2 zitten ook in een normale maaltijd). Voor het nieuws op die site en andere content op die site sta ik niet in (integendeel zelfs), het gaat om die ene pagina met een recept waarvoor ik op een RCT had gehoopt. Dat zou samenwerking zijn, in de plaats daarvan wordt er gepolariseerd.
De president van de US of A leeft ook op een McD. dieet, dat dan ook maar aanraden, we hebben immers wat vet nodig om het zink op te laten nemen ?
En de rest van de medici op z'n site doen er wat mij betreft zeker toe, zeker volgens meneer Elens zelf, waarom zou hij anders de moeite hebben genomen om ze er op te gaan zetten ?

En van de vitamine D en zink lijkt het in iedergeval weer moeilijk te rijmen met alle jongeren die deze zomer hun vitamine D flink hebben aangevuld, zonder een gebrek aan libido (zink) al lucht en vloeistof uitwisselend, maar toch aangewezen weredn als bron de herfst in.

On another note, de drive through tent in eindhoven was gesloten, moest nu zo te zien parkeren en je bij wat de meeuw keten melden. Wellicht met de nieuwe procedure met die breath-o-lizer te maken ?

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 18-10-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik probeer iets beter te snappen hoe het in Duitsland gaat, maar mijn Duits is niet zo best. Ik kan niet echt een dashboard met dagelijkse ziekenhuisopnames vinden (wat me eigenlijk de beste manier van vergelijken lijkt), maar zie al wel dat er ruim 400 op de ic liggen in Duitsland. Dat is best wel fors, aangezien ze minder besmettingen lijken te hebben dan in Nederland en België, maar dus toch meer ic patiënten.

Misschien verschillen landen ook gewoon in wanneer iets ic is en wanneer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Let wel, Duitsland scoort elke zondag lager dan andere dagen. Nos was ook al enthousiast dat het in Duitsland aan het dalen was, maar dit heeft iets van doen met het weekend. Dinsdag is het weer hoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKzx4HX0CFpovvPfyJMR60mEv60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBauF0VOvCoQfPXmebqItmfl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das een kaartje van een paar dagen terug volgens mij. Aantal rode gemeenten loopt op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat is van de 13e, de ontwikkelingen gaan te snel om dit kaartje niet als 'oud' te bestempelen.

Edit: spuit 11

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb hier nooit gepost, maar wel al vanaf het begin van de crisis meegelezen. Ik moet zeggen dat het me opvalt dat de Tweakers bevolking slechts beperkt kritisch is op het Nederlandse beleid en eigenlijk steeds om meer maatregelen roept.

Ik ga graag in discussie, maar de kernpunten van mijn kritiek zijn het volgende.
  • Een lockdown stelt alleen maar het opnemen van mensen uit. Zodra we weer opengaan, begint het feest weer van voren af aan. Is er iemand die hier zit te wachten op een lockdown tot april? Goede voorbeelden zijn de zuid Europese landen waarbij een lockdown werkelijk niets heeft opgelost.
  • Kritiek van de Tweakers hier op jongeren die knuffelen, feestvierders, mensen die in het bos willen wandelen, op vakantie willen, met elkaar willen sporten, naar een collegezaal willen oftewel: mensen die iets willen maken van hun leven is schrijnend. Volgens de meerderheid hier (getuige posts als: we willen het maar niet leren, kritiek op koning die naar een geel gebied gaat etc.) zouden we liever tot in den eeuwigheid op onze zolderkamer blijven zitten
  • Het is duidelijk dat corona voornamelijk zwakkeren in onze samenleving raakt. Strategie zou er ook gericht op kunnen zijn om juist die zwakkeren te beschermen. Hier zien we echter dat deze zwakkere groep zichzelf niet wil beschermen (zie b.v. lage opkomst bij ouderenuurtjes). Vinden we dat ook asociaal?
  • Het is makkelijk gezegd dat je maar thuis moet blijven als je geen inkomen meer hebt. Financiële gevolgen van de coronacrisis worden tot nu toe voornamelijk gevoeld bij de flexwerkers: wie zijn dat? Juist, de jongeren
  • Volgens elke zinnige metric redt een lockdown niet levensjaren, maar kost deze juist levensjaren door verlies van inkomen (wat leidt tot een ongezondere levensstijl), psychische problemen, ongezondere levensstijl (meer thuis zitten), uitgestelde zorg in Nederland. In ontwikkelingslanden zorgt onze egoïstische aanpak ervoor dat miljoenen mensen zullen omkomen door honger of doordat we medicijnen die bedoeld waren voor Afrika ombuigen naar Europa.
  • Regering heeft zelf nagelaten om belangrijke manieren van besmetting te noemen in de spelregels. Volgens Rutte zijn er maar twee regels: handen wassen en afstand houden. Het is overduidelijk dat ventilatie een enorme gemiste kans is. En nu komen de betere cijfers uit Duitsland doordat de bevolking zich beter aan de maatregelen houdt? Ook heeft de regering zich steevast niet gefocust op risicofactoren zoals gewichtsverlies of het krijgen van genoeg beweging en zonlicht.
  • Een korte lockdown zou logisch zijn (en daar zou ook iedereen het mee eens zijn), als we daarmee tijd winnen naar een uitweg. Dat het vaccin een uitweg zal zijn is maar de vraag: opschalen van productie gaat waarschijnlijk lang duren, zwakkeren bouwen waarschijnlijk maar een beperkte immuunrespons op en onder de bevolking is een lage bereidheid om te vaccineren. Dus wat is onze doelstelling met de lockdown?
  • Lockdown leidt tot enorme polarisatie in de samenleving en ondermijnt hiermee de democratie.
  • Gevaar van het coronavirus wordt overschat, mede geholpen door media die voornamelijk mensen uit de medische hoek uitnodigt. Ik vond dit wel een goed voorbeeld: de vrouw van 89 jaar die na een herinfectie aan Covid overlijdt. Oh wacht, ze had ook een zeldzame vorm van beenmerg kanker https://nos.nl/artikel/23...ting-met-coronavirus.html. Ander goed voorbeeld is het 'onderzoek' onder Facebook groep langdurige klachten. Hier staat daar wel een aardig stuk over. https://kompanje.org/2020...toch-chronische-covid-19/
Wat moeten we dan wel doen? Minder maatregelen nemen is politiek lastig en alles dichtgooien is het makkelijkste wat je kunt doen. Ook betekent minder strenge maatregelen onvermijdelijk dat het aantal mensen dat een beroep moet doen op een ziekenhuis opname sterkt toeneemt.

Een voorzetje:
  • Maatregelen zoals september als basis dus horeca open, clubs dicht, anderhalve meter afstand
  • Toevoegen van preventie en ventilatie aan toplijst van maatregelen
  • In rapportage het aantal Covid-doden en opnames afzetten tegenover andere vormen van ziekten die we normaal vinden (verkeersdoden, kankerindicaties etc.). Ook het rapporteren van verloren levensjaren, of in ieder geval gemiddelde leeftijd en comorbiditeiten.
  • In advisering aan regering toevoegen van economen en inzichten van verlies van QALYs meenemen in het nemen van maatregelen.
  • Invoeren code zwart: waarbij we veel strengere risicoafweging maken wie we wel of niet opnemen. Ziekenhuizen staan bekend dat ze uiteindelijk iedereen willen opnemen. Met zwakkeren kan veel meer gedaan worden aan advanced care planning.
  • Investeren in eerstelijnsbehandelingen, zuurstof via huisarts, zoeken naar eerstelijns behandelingen in plaats van het behandelen van alleen zware gevallen in het ziekenhuis (ontstekingsremmers, steroïden etc.)
  • Explicieter beschermen van zwakkere populatie.
Ongetwijfeld zullen door deze maatregelen in de korte termijn meer mensen sterven (hoewel sterfte tot dusver erg meevalt), zullen ziekenhuizen tegen grenzen aanlopen, en zullen mensen meer last krijgen van langdurige klachten. Ook zal er wellicht een keer iemand overlijden jonger dan 40 (ook deze percentages zijn niet groter dan dat je op basis van kansrekening zou mogen verwachten). Echter zorgt dit ook dat we een voorspelbaar beleid hebben en dat er veel minder secundaire levensjaren verliezen in de komende jaren.

Ik verwacht echter dat de gevolgen van het loslaten van strenge regels slechts tot beperkte extra groei van ziekenhuisopnames zal leiden. Als je de modellen van exponentiële groei gelooft ligt eind november heel Nederland op de IC en dat is nergens over de hele wereld gebeurt.
  • Leeftijdsgroepen besmetten vooral elkaar.
  • Mensen zullen zichzelf beter gaan beschermen.
  • Grote kans dat een groot deel van de zwakkeren en vatbaren in eerste golf of tot nu toe al besmet is.
  • Oplopen van bepaalde mate van immuniteit, waardoor besmettingssnelheid daalt.
Ongetwijfeld zullen veel mensen het hier niet met me eens zijn, maar dat neem ik voor lief. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Das een kaartje van een paar dagen terug volgens mij. Aantal rode gemeenten loopt op.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eNyNLTa.jpg

De kaart van dit moment op https://experience.arcgis...4c454480e823b17327b2bf1d4

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@Alexander6501 geen zin om je hele verhaal te quoten, maar het feit dat er in het Noorden n de 1e golf nauwelijks besmettingen waren toont al aan dat de “dor hout” theorie in ieder geval niet klopt. Verder lijkt het gewoon onmogelijk on de zwakkeren te beschermen ook nu zien we weer verpleeghuizen besmet raken. Sowieso zijn er zoveel zwakkeren dat je 20% van Nederland moet beschermen. Mijn zwager is nierpatient maar draait wel volledig mee in de economie afzonderen kost ook heel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Alexander6501 de argumenten die je noemt zijn al tientallen keren herhaald. Ga ze niet allemaal af. Maargoed.
- Meer mensen dood laten gaan is wmb prima, maar probleem is dat die lui meestal een paar dagen in het ziekenhuis gaan liggen.
- de maatregelen zijn altijd al geweest: handen wassen, anderhalve meter afstand, thuis blijven bij klachten en werk zoveel mogelijk thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 18:27
https://www.telegraaf.nl/...-overlijdt-door-het-virus

33 en gezondheidsfreak c.q. Virusontkenner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het 'doe meer met ventilatie' verhaal van Maurice heeft ook zo weinig concrete zaken.

-Hoe meet je of een plek voldoende ventilatie heeft of niet ?
-Wat doe je met lokaties die onder je zelf vastgestelde (hoe ?) limiet vallen ? Timmer je mogelijk duizenden winkels en andere lokaties dicht ?
-Ga je open ramen verplichten ? En hoe doe je dat met kou en regen ?
-Stel je dezelfde ventilatiecriteria op voor alle ruimtes of laat je het afhangen van de gemiddelde leeftijd van degenen in die ruimte en hoe lang ze er vertoeven ?
-Wanneer meet je de ventilatie ? Met veel of weinig mensen aanwezig ?
-Wie gaat al die metingen uitvoeren en met welke apparatuur ? Mag iemand bezwaar maken als de Ventilatiepolitie dure aanpassingen oplegt ?
-Wie gaat alle aanpassingen uitvoeren en wie komt eerst ? Krijgen verpleeghuizen voorrang of het hoofdkantoor van die multinational die bereid is twee keer zoveel te betalen ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iamerwin
ZieMaar! schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:59:
Ik kan niet echt een dashboard met dagelijkse ziekenhuisopnames vinden
Helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Laatst online: 19-11-2024
IJzerlijm schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:44:
Het 'doe meer met ventilatie' verhaal van Maurice heeft ook zo weinig concrete zaken.

-Wat doe je met lokaties die onder je zelf vastgestelde (hoe ?) limiet vallen ? Timmer je mogelijk duizenden winkels en andere lokaties dicht ?
-Stel je dezelfde ventilatiecriteria op voor alle ruimtes of laat je het afhangen van de gemiddelde leeftijd van degenen in die ruimte en hoe lang ze er vertoeven ?
-Wie gaat al die metingen uitvoeren en met welke apparatuur ? Mag iemand bezwaar maken als de Ventilatiepolitie dure aanpassingen oplegt ?
-Wie gaat alle aanpassingen uitvoeren en wie komt eerst ? Krijgen verpleeghuizen voorrang of het hoofdkantoor van die multinational die bereid is twee keer zoveel te betalen ?
Dat het moeilijk is betekent niet dat je er niets aan moet doen? Voor al die punten die je noemt kan ik wel iets bedenken. Bovendien zou een advies en installatie van meters (CO2, fijn stof ik weet het niet) al helpen denk je niet? Niemand controleert toch ook of jij je handen wel wast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Tnx, maar dat zijn toch alleen de besmettingen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:24

Grin

Ride si sapis.

FreakNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:47:
@FreakNL Hier kijk ik toch wel van op... Bij dezen mijn kijk op de zaak.
Of we het er nu mee eens zijn of niet: de Koning en zijn gevolg representeren Nederland - bij internationale conferenties, staatsbezoeken, etc etc enz enz. Ons Koningshuis heeft een overduidelijke publieke functie en daaruit voortvloeiend dus ook een voorbeeldfunctie en media-aandacht.

Dat zij door deze functie, en van onze geld, in een bubbel kunnen reizen doet weinig (niet?) ter zake. Die man zit altijd in zo'n bubbel, dat hoort bij zijn functie. Op dit moment is er een dringend advies van het Kabinet voor alle Nederlanders: blijf zoveel mogelijk thuis en ga niet op vakantie. Hij besluit echter toch op vakantie te gaan en negeert daarmee een dringend advies van het Kabinet. Zijn regering!

Wat ik zelf veel ernstiger vind is dat deze man, en zijn gevolg(!), in mijn ogen zo losgezongen zijn van de werkelijkheid dat ze bij zichzelf dachten: laten we lekker op vakantie gaan terwijl NL in een semi-lockdown zit. Kan prima toch? En daarbij allicht alleen de praktische kant in ogenschouw hebben genomen: zitten in een bubbel, reizen privé, geel gebied, eigen villa, etc etc enz enz. DAT DOET ER NIET TOE!

Het gaat om het beeld wat je daarmee creëert: ik ga op vakantie terwijl NL in semi-lockdown zit! Toedeledokie! :w

In mijn ogen doe je moreel gezien niet meer mee wanneer je, als STAATSHOOFD(!), dit in je hersenpan haalt. Werkelijk... Wat een zak hooi... Dat Rutte deze klap opvangt is staatsrechtelijk gezien de enige uitweg. Maar vergeet niet: zij wilde op vakantie. Zij hebben dit aangevraagd - akkoord voor vertrek, gebruikmaken van regeringsvliegtuig, etc - en zij wisten van de maatregelen. Dat je dan als staatshoofd toch besluit om op vakantie te gaan... Niet te geloven... Dit laat de ware aard van het beestje overduidelijk zien.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
IJzerlijm schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:44:

Dan zoeken ze dat maar uit. Alles om zoveel mogelijk besmettingen, ziekenhuisopnames, overlijdens en ook een lockdown te voorkomen toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iamerwin
Hij's toch terug en Mark heeft toch gezegd dat het niet handig was? Zullen we ons nu dan weer concentreren op de echte problemen? 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
Het bewijs dat covid word verspreid door de streetview wagens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

iamerwin schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Hij's toch terug en Mark heeft toch gezegd dat het niet handig was? Zullen we ons nu dan weer concentreren op de echte problemen? 🤷🏼‍♂️
Ik ben het met je eens, maar ik vrees dat dit nog dagenlang gaat uitgekauwd worden in media, pers en de tweede kamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:24

Grin

Ride si sapis.

Ik vind een staatshoofd dat zich totaal onverschillig opstelt ten opzicht van de coronamaatregelen nogal een ding. Dat hij pas na internationale ophef terugvliegt is toch wel het allerminste!
En dat hij zich achter Rutte verschuilt is gewoon een laffe streek. Had als een echte vent een statement de deur uit gedaan via de RvD. Totaal niet als een echte kerel opgelost maar netjes via het Staatsrecht. Bah!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Alexander6501 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:30:

Ik verwacht echter dat de gevolgen van het loslaten van strenge regels slechts tot beperkte extra groei van ziekenhuisopnames zal leiden. Als je de modellen van exponentiële groei gelooft ligt eind november heel Nederland op de IC en dat is nergens over de hele wereld gebeurt.
We hebben allemaal een half jaar geleden (ik hoop jij ook) gezien hoe snel het virus zich (steeds sneller!) verspreidt als er geen maatregelen zijn. Deze fase is dan ook vrij exponentioneel. Maar de samenleving vind het over het algemeen niet zo fijn dat het virus vrij spel heeft. Dus voeren de meeste landen maatregelen in om de verspreiding te vertragen: social distancing, handen wassen, minder verplaatsingen etc. Het gevolg is dat het virus zich niet meer exponentioneel verspreidt en daarom hebben we ook niet gezien dat een heel land op de IC lag (zou sowieso niet gebeuren omdat lang niet iedereen zodanig ziek wordt). Laat je alle maatregelen los dan zijn we binnen twee tot drie weken door onze zorgcapaciteit (die het nu al moeilijk heeft) en moeten we een heleboel koeltrucks inhuren om de lijken op te slaan.

Maar ook zonder maatregelen blijft de exponentionele groei niet doorgaan. Als er meer en meer mensen in aanraking komen met het virus en resistentie opbouwen wordt het steeds moeilijker voor het virus om een "kandidaat te vinden" om te besmetten. De groei zal dan steeds verder afzwakken, tot een bepaald punt waarbij het virus moeite heeft om zich verder te verspreiden, dat punt noemen ze herd immunity.

Je kan de (vrije) verspreiding van het virus dan ook beter modelleren aan de hand van een logistische functie in plaats van een exponentionele functie. Het eerste deel van de logistieke functie laat exponentionele groei zien en vandaar dat we dan ook vaak vooral over exponentionele groei praten.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/Logistic-curve.svg/320px-Logistic-curve.svg.png

Wikipedia: Logistic function
https://evgenii.com/blog/logistic-function/

Het probleem is echter dat met ongeveer 10% van de populatie in Nederland dat in aanraking is geweest met het virus, er nog niet echt sprake zal zijn van afnemende groei. Het virus heeft nog niet echt moeite om "kandidaten te vinden". Dus zal het virus zich nog steeds vrij exponentioneel verspreiden zonder maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

iamerwin schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Ja, natuurlijk was dit niet handig. Maar kom je met een paar woorden er zo makkelijk vanaf?

Stel je eens voor dat een horecagelegenheid toch weer op een avond open is. Dan kan de eigenaar dat toch ook niet zeggen om er vanaf te zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ga geen medestanders krijgen maar;

Die horecazaak die opengaat brengt de volksgezondheid (en daarmee potentieel iedere Nederlander) in gevaar.

Totaal onvergelijkbaar met een Koning die niemand in gevaar brengt door naar een eigen buitenverblijf te gaan.. Die blijft alleen thuis voor de beeldvorming. En dat vind ik zwak. Omdat wij niet mogen mag hij ook niet.... Onzinnig. Weet je hoeveel Nederlanders er wel niet in Spanje/Italië/whatever zitten in hun eigen buitenverblijf? Wat een onzin dat die onbekenden dat wel mogen maar dat we dat het Koningshuis niet gunnen omdat ze toevallig een voorbeeldfunctie zouden hebben.

Iedereen is gelijk maar sommige mensen zijn gelijker..

En dan ben ik niet eens Pro-Oranje ofzo.. Sta er redelijk neutraal in.

@Stoney3K hij heeft een uitzonderingspositie. In alles. Of denk je dat er voor hem geen Covid bedje gereserveerd is in het geval de ICs overlopen?

[ Voor 48% gewijzigd door FreakNL op 18-10-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Een groep restauranthouders klagen de staat aan vanwege de sluiting van de horeca.

En wethouder Dijksma uit Amsterdam moet ook weer eens in de media komen.

[ Voor 36% gewijzigd door CMD-Snake op 18-10-2020 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

FreakNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:13:
Totaal onvergelijkbaar met een Koning die niemand in gevaar brengt. Die blijft alleen thuis voor de beeldvorming. En dat vind ik zwak. Omdat wij niet mogen mag hij ook niet.... Onzinnig.
Onzinnig? De Koning is toch ook Nederlander? Nu is het juist zo dat hij blijkbaar vindt dat ie een uitzonderingspositie heeft en zich niet hoeft te houden aan de adviezen en maatregelen waaraan álle Nederlanders zich moeten houden. En als staatshoofd is hij wel "het gezicht" van die Nederlanders.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1 ... 168 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic