Ik zeg ook niet dat hij een complotdenker is maar dit soort info is wel belangrijk om mee te krijgen in het geheel. Nu zullen de meeste mensen hier het nieuws volgen met meer dan gemiddelde belangstelling maar toch.Holk schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:09:
[...]
Dit is vaak de inleiding voor complotdenkers om de vraag te stellen “waarom dan zo weinig in ziekenhuis en op IC?”
(Niet dat ik hiermee aangeef dat vraagsteller een complotdenker is maar dit is helaas wat op sociale media vaak voorkomt)
Zou het probleem dan liggen in het idee dat je moet delen als je van inches naar cm wil ?downtime schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:33:
[...]
Ik ben echt benieuwd naar het verhaal achter deze blunder. Hoe kun je in vredesnaam met zoiets simpels de mist in gaan? Iedere middelbare scholier kan vermenigvuldigen met 2,54. Waarom kunnen ambtenaren dat dan niet?
Verwijderd
Dat hebben ze dus ook gedaan. Maar ze begonnen te twijfelen toen ze er zelf in maakten. Die leek ongeveer 6,4 keer te groot, dus hebben ze het maar geschat.downtime schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:33:
[...]
Ik ben echt benieuwd naar het verhaal achter deze blunder. Hoe kun je in vredesnaam met zoiets simpels de mist in gaan? Iedere middelbare scholier kan vermenigvuldigen met 2,54. Waarom kunnen ambtenaren dat dan niet?
Ik denk ook dat de meeste media niet echt goed duiding geeft aan de cijfers en specifiek omtrent het aantal besmettingen hoe dat in relatie staat ten opzichte van een half jaar geleden. En laten we eerlijk wezen, met alle variabelen in het spel zoals veranderingen in het testbeleid, testcapaciteit, verbeteringen in behandelingen etc is het ook gewoon erg moeilijk, daar heeft zelfs het RIVM een vrij groot onzekerheidsinterval voor.
Je leest wel vaak over tekorten in testcapaciteit of dat de testcapaciteit is toegenomen maar de relatie tot de cijfers moet je toch vaak zelf leggen. Dus ja als je naar de grafiek van het aantal besmettingen kijkt kan ik mij best voorstellen dat je je afvraagt waarom die piek nu zoveel hoger is.
Je moet een bovengemiddelde interesse hebben om een goed beeld te krijgen van wat er speelt en in die zin zitten wij hier in onze eigen bubbel.
Je leest wel vaak over tekorten in testcapaciteit of dat de testcapaciteit is toegenomen maar de relatie tot de cijfers moet je toch vaak zelf leggen. Dus ja als je naar de grafiek van het aantal besmettingen kijkt kan ik mij best voorstellen dat je je afvraagt waarom die piek nu zoveel hoger is.
Je moet een bovengemiddelde interesse hebben om een goed beeld te krijgen van wat er speelt en in die zin zitten wij hier in onze eigen bubbel.
[ Voor 9% gewijzigd door Sphere- op 17-10-2020 18:55 ]
gekkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:23:
[...]
Zou het probleem dan liggen in het idee dat je moet delen als je van inches naar cm wil ?

Eh, 1 inch = 2.54 cm. Je deelt door 2.54 als je van cm wilt naar inches...van inches naar cm is maal 2.54.
Ik was meer aan het denken aan de Spaanse griep grafieken waar de tweede pieke veel hoger is dan de eerste en vroeg me af of we dat nu werkelijkheid zien worden. Ik kon mij dat tezijnertijd, in April enigzins moeilijk voorstellen dat men het zo ver zou laten komen in een tweede golf, zeker omdat de maatregelen genomen in de eerste golf toch wel effect leken te hebben.TrailBlazer schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Wat voor nieuwsbronnen volg jij? Ik zie wel vaker van dit soort vragen langskomen en ik ben echt verbaasd dat mensen dit soort, imho, basale informatie niet meegekregen hebben.
Wellicht ook een beetje onderschat hoe matig de testcapaciteit/testbeleid was toendertijd.
Er was blijkbaar post voor ons bezorgd verderop in de straat. (Afzender had verkeerd huisnummer gebruikt). Een vrouw kwam onze post vandaag alsnog brengen en excuseerde zichzelf omdat ze in quarantaine hebben gezeten en nu pas weer naar buiten mochten.
Beiden (man+vrouw) werken in een ziekenhuis. De man had het zwaar en de vrouw die bij ons aan de deur kwam had pas op de 8e dag klachten (verkouden en hoofdpijn). Wel is ze nog steeds heel snel vermoeid.
Ik zei dat ik dat op tv had gezien dat er zoveel besmettingen zijn bij ziekenhuispersoneel en dat dat 1 van de redenen is waarom het problematisch is. Ze zei dat ze in quarantaine moest maar moest wel komen werken van de werkgever omdat er simpelweg nu al een groot tekort is. Met de handen in het haar moeten ze nu dus al zulke besluiten maken.
Kreeg wel de troostende woorden dat de klachten erg mee kunnen vallen maar dat haar man wel erg ziek was geweest. Tja.
Edit: sorry, beiden positief getest.
Beiden (man+vrouw) werken in een ziekenhuis. De man had het zwaar en de vrouw die bij ons aan de deur kwam had pas op de 8e dag klachten (verkouden en hoofdpijn). Wel is ze nog steeds heel snel vermoeid.
Ik zei dat ik dat op tv had gezien dat er zoveel besmettingen zijn bij ziekenhuispersoneel en dat dat 1 van de redenen is waarom het problematisch is. Ze zei dat ze in quarantaine moest maar moest wel komen werken van de werkgever omdat er simpelweg nu al een groot tekort is. Met de handen in het haar moeten ze nu dus al zulke besluiten maken.
Kreeg wel de troostende woorden dat de klachten erg mee kunnen vallen maar dat haar man wel erg ziek was geweest. Tja.
Edit: sorry, beiden positief getest.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Wow, dus haar werkgever (een ziekenhuis notabene) begrijpt niet dat iemand met corona laten komen werken er voor zorgt dat er nog meer uitval komt. W. T. F. ???wodkabuikje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:15:

Zelfs doctoren beginnen wappie te worden tegenwoordig. Man man man
YouTube: HEIKO SCHÖNING introduces the WORLD DOCTORS ALLIANCE in Berlin, Germ...
YouTube: HEIKO SCHÖNING introduces the WORLD DOCTORS ALLIANCE in Berlin, Germ...
Die zag ik ook al voorbijkomen... Wat een droefenis.Dhr. Satoshi schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:35:
Zelfs doctoren beginnen wappie te worden tegenwoordig. Man man man
Jij bent zeker ook een ambtenaar?gekkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:23:
[...]
Zou het probleem dan liggen in het idee dat je moet delen als je van inches naar cm wil ?
De cijfers uit Duitsland beginnen steeds ongeloofwaardiger te worden. Eens kijken als ik tijd heb vanavond om te kijken hoe de Duitsers het doen.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik denk dat jij niet begrijpt hoe nijpend de situatie is in de zorg. Ze werken de hele tijd onder slechte omstandigheden. Ze hebben iedereen nodig en eigenlijk nog meer. Tijdens de eerste golf was flink overwerken de norm, met beschermingsmateriaal van wisselende kwaliteit wegens tekorten en mensen die niet meer in de zorg werkten, maar terug kwamen om te helpen. We hebben notabene patiënten naar Duitsland verplaatst. Iedereen begrijpt dat het beter is om mensen rust te gunnen, maar als je letterlijk een tekort hebt aan personeel, dan verschuiven die prioriteiten. Het is niet zoals bij een IT-baan, dat je even de deadline op kan schuiven. Daar is de deadline letterlijk dat.Amphiebietje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:28:
[...]
Wow, dus haar werkgever (een ziekenhuis notabene) begrijpt niet dat iemand met corona laten komen werken er voor zorgt dat er nog meer uitval komt. W. T. F. ???![]()
Daarom zijn de mensen die bedden tellen en roepen dat we het tijdens de eerste golf ook aankonden zo oliedom. Het is alsof je in een oorlog tegen een veel sterkere vijand een groot deel van je manschappen verliest en vervolgens roept 'oh we hebben nog de helft over' en ze gedemotiveerd en verzwakt de volgende strijd in stuurt.
OhjaAmphiebietje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:08:
[...]
![]()
Eh, 1 inch = 2.54 cm. Je deelt door 2.54 als je van cm wilt naar inches...van inches naar cm is maal 2.54.

Achja dan zijn ze voor Barbie en Ken ... je kan er niet jong genoeg mee beginnen
[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 17-10-2020 19:53 ]
Weer iemand hier die niet bereid is om een ander standpunt aan te horen en er over te discussierenreemprive schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:40:
[...]
Die zag ik ook al voorbijkomen... Wat een droefenis.
Behalve dat ik ook enkele hele goede mondmaskers heb met koolstoffilters etc heb ik gister bij De AH ook gewoon nog een doos mondmaskers meegenomen. 50 stuks voor 9,95€Drardollan schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:13:
[...]
Ik zet hem op de lijst van faals
Zal vast geen groot probleem zijn geweest, meeste mensen zullen wel iets gekocht hebben in een willekeurige winkel voor 1 tot 5 euro.
Om de kosten hoef je het echt niet te laten
Dit heeft niets te maken met een ander standpunt. Steeds dezelfde junk en argumenten die al lang weerlegd zijn op basis van wetenschap.mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:55:
[...]
Weer iemand hier die niet bereid is om een ander standpunt aan te horen en er over te discussieren
Op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Dus alleen de (soms onwetende) wetenschap telt ? Gezond verstand en nadenken niet meer ?ultimateharry schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:06:
[...]
Dit heeft niets te maken met een ander standpunt. Steeds dezelfde junk en argumenten die al lang weerlegd zijn op basis van wetenschap.
Op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Ja de wetenschap telt. Punt. En dat is een community van miljoenen wetenschappers die de hele dag hun gezond verstand gebruiken en nadenken.mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:11:
[...]
Dus alleen de (soms onwetende) wetenschap telt ? Gezond verstand en nadenken niet meer ?
Maar volgens mij heb jij geen flauw idee van wat wetenschap is. Maakt niet uit, maar laat dat domme gezwam dan verder achterwege.
82 wetenschappelijke artikelen die niet kloppen ?ultimateharry schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:14:
[...]
Ja de wetenschap telt. Punt. En dat is een community van miljoenen wetenschappers die de hele dag hun gezond verstand gebruiken en nadenken.
Maar volgens mij heb jij geen flauw idee van wat wetenschap is. Maakt niet uit, maar laat dat domme gezwam dan verder achterwege.
https://www.who.int/bulletin/online_first/BLT.20.265892.pdf
Laat me niet lachen.
Dit is geen ander standpunt, die zijn pertinente leugens en totale onzin.mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:55:
[...]
Weer iemand hier die niet bereid is om een ander standpunt aan te horen en er over te discussieren
Ik wil het heel graag, maar elke keer wordt het mooie en geloofwaardige verhaal onderuit gehaald doordat er halverwege dingen voorbij komen die voor iemand zonder medische achtergrond klinkklare onzin lijken. Met mijn verlopen BHV-diploma op zak heb ik dan ook geen vertrouwen meer in de rest van het verhaal.mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:55:
[...]
Aangaande die dokters hebben ze een goed punt, Covid19 is voor mij als leek ook niet meer het gigantisch gevaarlijke virus wat het in april wel leek te zijn. Toch moet je goed opletten omdat het virus een relatief schone lei heeft en bij elke besmetting toe kan slaan. Als we over vijf jaar een bepaalde mate van groepsimmuniteit hebben opgebouwd, al dan niet met hulp van een vaccin, dan lachen we er waarschijnlijk om. Neus snuiten en weer door met het werk.
Dat is het doodslaan van iedere discussie en het uit de weg gaan van nadenken over andere standpunten.Holk schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
Dit is geen ander standpunt, die zijn pertinente leugens en totale onzin.
Wat gebeurd er hier eigenlijk ?
Misschien dat je “medestanders” op YouTube je waanbeelden wel verwelkomen, maar ik schat zo in dat je hier redelijk alleen bent.mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:19:
[...]
Dat is het doodslaan van iedere discussie en het uit de weg gaan van nadenken over andere standpunten.
reemprive schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:40:
[...]
Die zag ik ook al voorbijkomen... Wat een droefenis.
Misschien maar niet doen dat certificeren dan (wel benieuwd waarom ze van belgie naar nederland wil.Sven sprak met Elke Françoise de Klerk, tot voor kort huisarts in België en werkzaam in de ouderenzorg in afwachting van certificering in Nederland,
Gelukkig heeft ze volgens haar linked-in (afgestudeerd in 2005), al 3 jaar en 6 maanden (sinds 2017) een betrekking bij een Belgische huisartsen praktijk, ontzettend veel ervaring ..
[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 17-10-2020 20:24 ]
Sorry, weer zoiets. Mij betichten van waanbeelden. Dankjewel.
Een niet gecertificeerde huisarts en een holistisch arts en 5G activist die claimen dat dit maar een griepje is?mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
82 wetenschappelijke artikelen die niet kloppen ?
Laat me niet lachen.
Laat me niet lachen.
Wappies. Is zo veel makkelijker. 1 kam en klaarultimateharry schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:22:
[...]
Een niet gecertificeerde huisarts en een holistisch arts en 5G activist die claimen dat dit maar een griepje is?
Laat me niet lachen.
Op deze manier kom je niet veel verder.Holk schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:20:
[...]
Misschien dat je “medestanders” op YouTube je waanbeelden wel verwelkomen, maar ik schat zo in dat je hier redelijk alleen bent.
Auspers schrijft in de Telegraaf
Het stomste wat je kunt doen, is complotdenkers wegzetten als gekken. Het zijn andersdenkenden, dat is echt een verschil. Door iemand een complotdenker te noemen, plak je hem een label op waarmee je hem in feite uitschakelt in het maatschappelijke debat. Je zet iemand dan weg als irrationeel, als iemand waar niet mee te praten valt. En dat werkt alleen maar averechts.
Klopt, maar ben wel klaar met het zoveelste YouTube filmpje waarin zoveel onzinnigheden worden verkondigd door dezelfde club mensen. Ontkennen van bestaan virus, ter discussie stellen PCR inclusief het benoemen van de Nobelprijs voor de ontdekker (en momenteel totaal doorgedraaide clown), patiënten acteurs noemen, Zweden prijzen en Amerika veroordelen terwijl ze feitelijk hetzelfde doen (bewust en onbewust) etc etc. Alles is al 100 keer weerlegd en besproken maar toch blijven ze komen en worden als zoete koek opgegeten door ‘andersdenkende’ in een poging om ‘een andere mening’ te ventileren.
Feit blijft dat we met een probleem zitten en dat onder een tapijt schuiven laat de ziekenhuizen en ICs niet leegstromen, eerder tot de rand toe vullen.
Ah kijk, daar komt de aap uit de mouw.
We gaan hier niet integraal allerlei complottheorieën bespreken, daar is al een apart topic voor: Conspiracies over het Coronavirus, hoe mee om te gaan?
[ Voor 11% gewijzigd door ultimateharry op 17-10-2020 20:34 ]
Echt... dat youtube filmpje even gekeken maar wat praat die Elke de Klerk een onzin...
Het is een gewoon griepvirus?
89-94% van de PCR testen zijn false positives en de rest zijn false negatives?
Het zou je huisarts maar wezen...
Is ook een reden dat ze niet gecertificeerd is denk ik, maar zorgelijk alsnog.m0ridin schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:33:
Echt... dat youtube filmpje even gekeken maar wat praat die Elke de Klerk een onzin...
Ik zie je punt niet ?mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
82 wetenschappelijke artikelen die niet kloppen ?
Laat me niet lachen.
- Als iemand een meta-studie doet over 82 onderzoeken, hoeft dat weinig te zeggen over de validiteit van al die onderzoeken, nog geeft het van daar uit einige validiteit door aan de conclusies die getrokken worden in dat meta-onderzoek.
- Ik weet niet of je de "Discussion" in het artikel hebt gelezen, maar veel meer slagen om de arm kun je toch bijna niet maken.
[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 17-10-2020 20:37 ]
Het zorgelijkste vind ik nog al de reacties eronder, "eindelijk de waarheid" en meer van dat soort ellende.ultimateharry schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Is ook een reden dat ze niet gecertificeerd is denk ik, maar zorgelijk alsnog.
Ik heb niks tegen kritisch denken en kritische vragen over de maatregelen etc... maar kritisch denken is wat anders dan feiten (wetenschap enzo) naast je neerleggen en roepen "Maar is de aarde niet toch plat?"
Dat is geen kritisch denken, dat zijn waanbeelden.
En zo vind ik ook niet iedereen die kritiek heeft een wappie, maar mensen die eindeloos de feiten naast zich neerleggen wel.
Het is allemaal ook zo makkelijk, alles is fake news, mainstream media of gedwongen door overheden om zo maar meer macht te krijgen.
Had het ook evne kort bekeken, was de conclusiie niet "Fatality rates kunnen varieren per regio en afhankelijk zijn van leeftijd en andere factoren. De schatting blijkt ook lager dan helemaal in het begin van de pandemie"gekkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:37:
[...]
Ik zie je punt niet ?
A) Als iemand een meta-studie doet over 82 onderzoeken, hoeft dat weinig te zeggen over de validiteit van al die onderzoeken, nog geeft het van daar uit einige validiteit door aan de conclusies die getrokken worden in dat meta-onderzoek.
Ik weet niet of je de "Discussion" in het artikel hebt gelezen, maar veel meer slagen om de arm kun je toch bijna niet maken.
Doh...
Dus meneer econoom de viroloog, wat wilt u discussiëren met alle diploma's die u heeft?mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:19:
[...]
Dat is het doodslaan van iedere discussie en het uit de weg gaan van nadenken over andere standpunten.
Of was het dit diploma?
:fill(white):strip_exif()/f/image/43oBmqdCKhXEpm8eRNeLdNXV.png?f=user_large)
Ik heb ook geen idee wat het virus allemaal kan doen, maar heb sinds het begin genoeg gezien om er serieus mee om te gaan, met mijn vrouw in de zorg en mijn buurvrouw als IC verpleegkundige heb ik het e.e.a. gezien en gehoord waar de honden geen brood van lusten en u wilt hier op een forum of weet ik veel waar, de discussie gaan voeren over wat? Dat Corona maar onzinnig is, dat het niet bestaat als je je niet laat testen? Dat 84 wetenschappelijke artikelen, waar vele nog volledig ge-peer-reviewed moeten worden, het probleem laat verdwijnen van een (potentieel) overbelast zorgstelsel waardoor alle andere ziektes, waarvan de meeste veel dodelijker zijn, zoals kanker, de kans krijgen om nog meer doden te maken?
Denk eens na voordat je denk een nuttige discussie te gaan starten, want wie zijn wij nou? Je jut elkaar alleen maar op, kritisch zijn mag altijd, maar de tot nu toe gevolgde discussies, die eindigen met "dat de overheid liegt en bedriegt" en je "onder controle" wilt houden, wat er ook bij komt is vaak "dus met 4 man mag je wel X doen, maar niet bij Y, wat raar, dus ik ga naar Y" (dat is precies wat ze dus niet willen, je wordt gewoon geacht je verantwoordelijk te gedragen, na te denken en een paar simpele regeltjes te volgen.
Waar ik voorheen elk weekend vol gepland stond voor familiebezoekjes door het hele land, gaat dat nu voornamelijk met videochat, zo nu en dan een wandeling in de natuur, waar je dus niet met elkaar in dezelfde auto zit en ook niet gezellig aan een tafeltje in een afgesloten ruimte zit, juiste afstand, erg onpersoonlijk allemaal, maar toch met zijn allen. (Voor diegene die misschien willen roepen waarom ikverschillende regio's bezoekt enzo..., we zitten niet in een lockdown in een dictatuur met dichtgelaste deuren!)
[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 17-10-2020 20:40 ]
Volgens mij gaat het nu redelijk off-topic. Voor de wetenschappelijke discussie is een apart topic..
Yups, komt ook al enige tijd mooi in de RIVM plaatjes naar voren zou je zeggen.m0ridin schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:38:
[...]
Had het ook evne kort bekeken, was de conclusiie niet "Fatality rates kunnen varieren per regio en afhankelijk zijn van leeftijd en andere factoren. De schatting blijkt ook lager dan helemaal in het begin van de pandemie"
Doh...
En daarnaast ook nog de "sommige studies waarop ik het baseer zijn nog niet peer-reviewed".
Dus zonder het erg uitgespit te hebben lijkt het vrij genuanceerd, of het verder erg nuttig is vraag ik me af, het lijkt niet echt toch geheel nieuwe inzichten te leiden.
Helaas is ze in Belgie wel gecertificeerd (even zoeken op naam: https://ondpanon.riziv.fgov.be/SilverPages/nl) maar goed, Rob Elens is dat ook in Nederland.ultimateharry schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Is ook een reden dat ze niet gecertificeerd is denk ik, maar zorgelijk alsnog.
Wat je hier wel ziet gebeuren is echt een standaard complot wappie tactiek
1) men dumpt een youtube video met onzin
2) indien er kritiek op komt dan klaagt men dat andere standpunten niet gehoord mogen worden
3) indien nog meer kritiek of gewoon als extra dumpt men een onderzoek met een hoog getal wat men zelf niet snapt maar wel goed klinkt
4) voor de rest is het huilie huilie doen als men er niet in mee gaat.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Overigens vind ik de kritieke kanttekening wat betreft het aantal positieve testen icm de enorm toegenomen hoeveelheid testen wel valide... Ik zou eens moeten opzoeken wat de ratio eigenlijk is in de loop van de tijd tussen getest en positief getest.
Maar feit is dat ziekenhuizen weer onder druk komen te staan en dat is onafhankelijk van het aantal testen.
*Edit*
Aantal testen neemt idd toe maar aantal cases veel harder... Steeds groter percentage positief getest dus. 40.000 uit 240.000 in de laatste week vs ~10000 uit 19000 eind augustus/begin september.
Maar feit is dat ziekenhuizen weer onder druk komen te staan en dat is onafhankelijk van het aantal testen.
*Edit*
Aantal testen neemt idd toe maar aantal cases veel harder... Steeds groter percentage positief getest dus. 40.000 uit 240.000 in de laatste week vs ~10000 uit 19000 eind augustus/begin september.
[ Voor 22% gewijzigd door m0ridin op 17-10-2020 20:52 ]
Maurice de Hond werd in het begin ook weggezet als gevaarlijke idioot en later bleek hij toch wel een aantal punten te hebben.ultimateharry schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:14:
[...]
Ja de wetenschap telt. Punt. En dat is een community van miljoenen wetenschappers die de hele dag hun gezond verstand gebruiken en nadenken.
De wetenschap is begonnen met het beschouwen van de wereld en daar verklaringen voor te zoeken. In de loop van de jaren is dat geformaliseerd met publicaties en peerreviews maar dat is dusdanig tijdrovend (zeker icm politiek) dat we eigenlijk bijna een jaar nadat de eerste besmetting is gevonden nog steeds geen beeld hebben van het aantal besmettingen en het echte risico. We weten niet waarom de een geen symptonen heeft en een ander ogenschijnlijk kerngezond komt te overlijden. Die wetenschap waar jij naar refereert moeten we koesteren maar lijkt wel mosterd na de maaltijd te worden. Kritiek mits onderbouwd door mensen die op basis van hun functie en/of ervaring en wetenschap, beleid en praktijk niet kunnen rijmen mogen best een podium hebben, ook hier.
Als je elke dag roept dat het gaat regenen, heb je in Nederland best vaak gelijk. Dat wil niet zeggen dat je gelijk de nieuwe Jan Pelleboer bent. (Of Piet Paulusma als je niet zo oud bent...)xos schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:51:
[...]
Maurice de Hond werd in het begin ook weggezet als gevaarlijke idioot en later bleek hij toch wel een aantal punten te hebben.
De wetenschap is begonnen met het beschouwen van de wereld en daar verklaringen voor te zoeken. In de loop van de jaren is dat geformaliseerd met publicaties en peerreviews maar dat is dusdanig tijdrovend (zeker icm politiek) dat we eigenlijk bijna een jaar nadat de eerste besmetting is gevonden nog steeds geen beeld hebben van het aantal besmettingen en het echte risico. We weten niet waarom de een geen symptonen heeft en een ander ogenschijnlijk kerngezond komt te overlijden. Die wetenschap waar jij naar refereert moeten we koesteren maar lijkt wel mosterd na de maaltijd te worden. Kritiek mits onderbouwd door mensen die op basis van hun functie en/of ervaring en wetenschap, beleid en praktijk niet kunnen rijmen mogen best een podium hebben, ook hier.
Exact, kritiek, goed onderbouwd. Dan zijn we het dus eens dat we hier geen opzwepende YouTube-video’s van niet gecertificeerde huisartsen en 5g activisten serieus gaan bespreken.xos schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:51:
[...]
Kritiek mits onderbouwd door mensen die op basis van hun functie en/of ervaring en wetenschap, beleid en praktijk niet kunnen rijmen mogen best een podium hebben, ook hier.
Ach, je kan van alles roepen, een paar keer gelijk hebben en alsnog een gevaarlijke idioot zijn...
En ja, wetenschap kost tijd... onderzoek kost tijd... daar zijn niet echt bepaald shortcuts voor. Je kan op gevoel, intuitie en dat soort zaken sneller beslissingen nemen, true... maar dat maakt het niet juist of de betere optie.
Maar zoals ik al zei, niks mis met kritiek... wel met ongefundedeerd schadelijke nonsens schreeuwen.
En ja, wetenschap kost tijd... onderzoek kost tijd... daar zijn niet echt bepaald shortcuts voor. Je kan op gevoel, intuitie en dat soort zaken sneller beslissingen nemen, true... maar dat maakt het niet juist of de betere optie.
Maar zoals ik al zei, niks mis met kritiek... wel met ongefundedeerd schadelijke nonsens schreeuwen.
Daarnaast wordt er gekeken naar voor ons de verkeerde uitkomstmaat. Natuurlijk is het zuur als je dood gaat, ik denk dat de meeste van ons blijven leven. Maar het grote probleem op dit moment is niet zozeer mensen die dood gaan, maar de ziekenhuis bed bezetting die voort komt uit de besmettingen met het coronavirus. Het is niet alsof we honderden mensen op de IC opnemen omdat er nu zozeer een tekort is aan IC patiënten.gekkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:37:
[...]
Ik zie je punt niet ?
- Als iemand een meta-studie doet over 82 onderzoeken, hoeft dat weinig te zeggen over de validiteit van al die onderzoeken, nog geeft het van daar uit einige validiteit door aan de conclusies die getrokken worden in dat meta-onderzoek.
- Ik weet niet of je de "Discussion" in het artikel hebt gelezen, maar veel meer slagen om de arm kun je toch bijna niet maken.
Dan kunnen we natuurlijk allerlei vergelijkingen naar voren gooien, een x aantal mensen op jaarbasis dat dood gaat aan de gevolgen van roken, kanker, wat dan ook. Van mij part dat dood gaat aan de gevolgen van e-bikes.
Het verschil is echter dat op al die zaken, de zorg berekend is. Op de huidige situatie is de zorg dat niet.
Een tweede belangrijk probleem is dat we gewoonweg totaal niet weten wat de lange termijn gevolgen van dit virus zijn. We hebben echt geen flauw benul, want de lange termijn is er nog niet. HIV is ook zo'n probleem niet, tot je AIDS krijgt of een Kaposi sarcoom ontwikkeld. Hepatitis virussen zijn ook zo'n probleem niet, tot je lever cirrose ontwikkeld en/of leverkanker ontwikkeld. HPV, baarmoederhalskanker. Eppstein-Barr virus, enkele lymfoom soorten. Wat doet SARS-CoV-2 over 20 jaar? We hebben werkelijk waar geen enkel idee.
Ook weten we niet wat de impact van SARS-CoV-2 gaat zijn op o.a. longfunctie en hartfunctie op termijn. Er zijn nu al meerdere casus waarbij maanden na infectie er nog altijd geen volledig herstel is in dagelijks functioneren. Of dit ooit nog voorbij gaat voor die mensen is onduidelijk.
Je kunt dan gewoonweg niet schadeloos roepen dat het allemaal geen probleem is, zelfs indien je de zorg component voor nu onder controle hebt, want men weet het gewoon niet wat de impact op termijn gaat zijn.
Een ander iets wat ik ook wel eens denk wat betreft het argiment "Ja, anders zouden misschien x mensen dood gaan aan Covid, maar in de toekomst gaan er ook mensen dood door uitgestelde operaties en behandelingen"...
Waarom zouden die levens voorrang moeten hebben op Covid? Het is natuurlijk enorm erg dat dat het geval is, maar die zaken worden uitgesteld omdat dat geen zaak van leven of dood is op dit moment en bij Covid vaak wel. Beademing en IC want anders.
En tja, IC bedden uitbreiden, investeren, etc... Leuk en aardig, maar alles meot betaald worden. Waarschijnlijk roepen diezelfde mensen dan weer het hardst hoe schandalig duur de zorgkosten wel niet zijn.
Waarom zouden die levens voorrang moeten hebben op Covid? Het is natuurlijk enorm erg dat dat het geval is, maar die zaken worden uitgesteld omdat dat geen zaak van leven of dood is op dit moment en bij Covid vaak wel. Beademing en IC want anders.
En tja, IC bedden uitbreiden, investeren, etc... Leuk en aardig, maar alles meot betaald worden. Waarschijnlijk roepen diezelfde mensen dan weer het hardst hoe schandalig duur de zorgkosten wel niet zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 17-10-2020 21:08 ]
Jouw laatste zin is ook van toepassing op de steeds groter wordende groep die denkt dat Bill Gates via 5G masten Windows 11 in onze hersenen wil installeren.Holk schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:31:
[...]
Klopt, maar ben wel klaar met het zoveelste YouTube filmpje waarin zoveel onzinnigheden worden verkondigd door dezelfde club mensen. Ontkennen van bestaan virus, ter discussie stellen PCR inclusief het benoemen van de Nobelprijs voor de ontdekker (en momenteel totaal doorgedraaide clown), patiënten acteurs noemen, Zweden prijzen en Amerika veroordelen terwijl ze feitelijk hetzelfde doen (bewust en onbewust) etc etc. Alles is al 100 keer weerlegd en besproken maar toch blijven ze komen en worden als zoete koek opgegeten door ‘andersdenkende’ in een poging om ‘een andere mening’ te ventileren.
Feit blijft dat we met een probleem zitten en dat onder een tapijt schuiven laat de ziekenhuizen en ICs niet leegstromen, eerder tot de rand toe vullen.

Gewoon een quotum instellen, max 25% van de capaciteit voor Covid19 gebruiken. Maar dat is politiek niet helemaal te verkopenm0ridin schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:08:
Een ander iets wat ik ook wel eens denk wat betreft het argiment "Ja, anders zouden misschien x mensen dood gaan aan Covid, maar in de toekomst gaan er ook mensen dood door uitgestelde operaties en behandelingen"...

Hmm, lees ik net in de Corona App topic dat iemand een melding heeft gekregen via de App.
en nu er om heen redeneert om twijfel ter creëren over de nauwkeurigheid van de App, en dat meneer geen zin heeft in thuis zitten.
Ik word hier een beetje moedeloos van, en dit laat weer duidelijk zien, dat we zeker tot ver in 2021 met Corona blijven zitten
en nu er om heen redeneert om twijfel ter creëren over de nauwkeurigheid van de App, en dat meneer geen zin heeft in thuis zitten.
Ik word hier een beetje moedeloos van, en dit laat weer duidelijk zien, dat we zeker tot ver in 2021 met Corona blijven zitten

Wat @BarôZZa zegt klopt... menig ziekenhuis gaat momenteel razendsnel richting een soort oorlogssituatie. Afgelopen week werd bekend dat het aantal ziekenhuisopnames het dubbele was van wat bekend was. Vermoed dat de daadwerkelijke cijfers nog een stuk dramatischer zijn. De chaos is echter zodanig dat de administratie hopeloos achter begint te lopen.Amphiebietje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:28:
[...]
Wow, dus haar werkgever (een ziekenhuis notabene) begrijpt niet dat iemand met corona laten komen werken er voor zorgt dat er nog meer uitval komt. W. T. F. ???![]()
Van mij mag die volledige lockdown vanavond nog ingaan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dus de ziekenhuizen geven verkeerde cijfers aan het LCPS ? Dat er voor moet zorgen dat er goede spreiding is ? Is dat dan niet je eigen ruiten ingooien als dat zo is ? Lijkt me erg sterk...alexbl69 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:24:
[...]
Wat @BarôZZa zegt klopt... menig ziekenhuis gaat momenteel razendsnel richting een soort oorlogssituatie. Afgelopen week werd bekend dat het aantal ziekenhuisopnames het dubbele was van wat bekend was. Vermoed dat de daadwerkelijke cijfers nog een stuk dramatischer zijn. De chaos is echter zodanig dat de administratie hopeloos achter begint te lopen.
Edit: het zal natuurlijk een beetje achterlopen of niet constant kloppen maar érg grote verschillen kan ik me op dit moment niet voorstellen.
Edit 2: of doel je wellicht op die cijfers die het RIVM van de GGD kreeg ? Die liepen inderdaad hopeloos achter dus zijn ze overgestapt op NICE en LCPS data.
[ Voor 17% gewijzigd door Plenkske op 17-10-2020 21:39 ]
Volgens mij was in Den haag en omstreken sinds gisteravond al de situatie zo dat alle niet acute zorg is stilgelegd.alexbl69 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:24:
[...]
Wat @BarôZZa zegt klopt... menig ziekenhuis gaat momenteel razendsnel richting een soort oorlogssituatie. Afgelopen week werd bekend dat het aantal ziekenhuisopnames het dubbele was van wat bekend was. Vermoed dat de daadwerkelijke cijfers nog een stuk dramatischer zijn. De chaos is echter zodanig dat de administratie hopeloos achter begint te lopen.
Ik opteer niet graag voor een complete lockdown. Persoonlijk lijkt het me vreselijk om een echt complete lockdown te hebben. Mogelijk moeten er nog wat maatregelen bij om de situatie onder controle te krijgen. Daar heb ik dan weer geen problemen mee.
Op dit moment werk ik og niet vanuit huis. De situatie maakt dat nog even niet mogelijk (fysieke inspectie van een hele grote opdracht waar anderhalf jaar aan is gewerkt) maar iedereen die vanuit huis kan werken en niet bij deze opdracht is betrokken en op locatie moet zijn werkt al vanuit huis.
Gisteravond nog een etentje bij mij thuis gecanceled. Dat waren maar 3 personen. voorlopig is het even better safe than sorry.
Dit zal waarschijnlijk al vaker gemeld zijn, maar zou het niet eens verstandig zijn om te kijken naar de bronnen waarop je je beeldvorming baseert?mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:22:
Sorry, weer zoiets. Mij betichten van waanbeelden. Dankjewel.
De laatste jaren is het al meer dan duidelijk dat er partijen op het internet actief bezig zijn met het zeer actief proberen maatschappijen intern te ontwrichten met misinformatie....
Juist de mensen die denken dat de rest misinformatie krijgt lijken mij de slachtoffers van deze praktijken.
Brexit, pedofolienetwerken, 5g, flat earth en nu ook Covid.
Zou je jezelf niet even achter je oren krabben voor je je bij de zoveelste samenzwering theorie aansluit?
Ging over het dashboard dat een "verkeerde bron" gebruikte (het RIVM, dat achterloopt ofzo).Plenkske schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:29:
[...]
Dus de ziekenhuizen geven verkeerde cijfers aan het LCPS ? Dat er voor moet zorgen dat er goede spreiding is ? Is dat dan niet je eigen ruiten ingooien als dat zo is ? Lijkt me erg sterk...
Edit: het zal natuurlijk een beetje achterlopen of niet constant kloppen maar érg grote verschillen kan ik me op dit moment niet voorstellen.
https://www.nu.nl/coronav...ames-coronapatienten.html
[ Voor 9% gewijzigd door Sphere- op 17-10-2020 21:42 ]
Behoorlijk off topic maar het is een tijdje terug een keer bewezen dat in tijden van crisis of bij een ander uitzonderlijk nieuwtje, dat fake news(of negatiever nieuws, of veel fouten) zich veel sneller verspreid dan de juiste informatie.fm77 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:39:
[...]
Dit zal waarschijnlijk al vaker gemeld zijn, maar zou het niet eens verstandig zijn om te kijken naar de bronnen waarop je je beeldvorming baseert?
De laatste jaren is het al meer dan duidelijk dat er partijen op het internet actief bezig zijn met het zeer actief proberen maatschappijen intern te ontwrichten met misinformatie....
Juist de mensen die denken dat de rest misinformatie krijgt lijken mij de slachtoffers van deze praktijken.
Brexit, pedofolienetwerken, 5g, flat earth en nu ook Covid.
Zou je jezelf niet even achter je oren krabben voor je je bij de zoveelste samenzwering theorie aansluit?
Alsof één pandemie niet genoeg was.Plenkske schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
Behoorlijk off topic maar het is een tijdje terug een keer bewezen dat in tijden van crisis of bij een ander uitzonderlijk nieuwtje, dat fake news(of negatiever nieuws, of veel fouten) zich veel sneller verspreid dan de juiste informatie.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de R...
Ja, zie mijn edit2. Schoot me inderdaad net te binnen. Maar blijkbaar worden er hiermee dingen bij verzonnen (het zal wel nóg erger zijn). En trouwens, de échte cijfers worden al lange tijd dagelijks gemeld. Ook bij NOS bv. Dus het RIVM weet dat ook wel... Ze hebben het ook niet voor niets op het dashboard gewijzigt en ze rapporteren er zelf ook al wat weken mee.Sphere- schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:40:
[...]
Ging over het dashboard dat een "verkeerde bron" gebruikte (het RIVM, dat achterloopt ofzo).
https://www.nu.nl/coronav...ames-coronapatienten.html
Haha, de R vak fake news zal inderdaad wel flink hoog zijn. En maatregelen ho maar !Sphere- schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:45:
[...]
Alsof één pandemie niet genoeg was.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de R...
Ik sluit me zeker niet aan bij samenzweringstheoriën.fm77 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:39:
[...]
Dit zal waarschijnlijk al vaker gemeld zijn, maar zou het niet eens verstandig zijn om te kijken naar de bronnen waarop je je beeldvorming baseert?
Maar ik ben wel een scepticus van nature die zeker niet alles zomaar aanneemt.
En ook tot op zekere hoogste een beetje aversiteit van de mening van de meerderheid.
Want die volgen m.i. in de huidige crisis hun angstgevoelens.
Maar ik sta niet open voor discussie over 5G + covid-19 of aliens of wat voor samenzweringstheoriëen.
Ik denk wel dat wetenschappers ook 'biased' zijn en zeker niet altijd gelijk hebben.
Ik probeer alleen maar aan te geven dat je jezelf niet voor iemands karretje laat spannen, terwijl je het idee denkt te hebben wijzer te zijn dan de rest....mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:48:
[...]
Ik sluit me zeker niet aan bij samenzweringstheoriën.
Maar ik ben wel een scepticus van nature die zeker niet alles zomaar aanneemt.
En ook tot op zekere hoogste een beetje aversiteit van de mening van de meerderheid.
Maar ik sta niet open voor discussie over 5G + covid-19 of aliens of wat voor samenzweringstheoriëen.
Ik denk wel dat wetenschappers ook 'biased' zijn en zeker niet altijd gelijk hebben.
En wetenschappers hebben idd niet altijd gelijk. Daar heb je dan weer andere wetenschappers voor die hen daarop wijzen (met onderzoek)
Edit: heb ook nog een stukje bold gemaakt. Wat is de reden dat je kritisch bent, en niet zomaar iets aan neemt, maar blijkbaar wel informatie van dubieuze bronnen? Waarom is je vertrouwen in de wetenschap zo laag dat je die eigenlijk niet als primaire informatiebron wilt aannemen?
[ Voor 14% gewijzigd door fm77 op 17-10-2020 22:13 ]
Wel eens nagedacht of "angstgevoelens" ook een positieve functie kunnen hebben zowel voor individu als collectief. En als het alleen maar (sterk) negatief zou zijn, waarom onze evolutie dat er nog niet uitgekweekt heeft (tenzij je de evolutie ook niet aanhangt uiteraard ..).mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:48:
Je kan, en mag natuurlijk van alles denken maar daar eindigt gelijk alles wat je te zeggen hebt.mesa57 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:48:
[...]
Vitaal beroep, maar je mag wel je hapje eten op je dashboard en de wc is achter een boom. Minister bevestigd dat op truckstops geen uitzondering gaat gelden zodat chauffeurs wat fatsoenlijker kunnen rusten.
Hij is natuurlijk bang dat er gelijk weer bruiloften gehouden worden.CMD-Snake schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:09:
Vitaal beroep, maar je mag wel je hapje eten op je dashboard en de wc is achter een boom. Minister bevestigd dat op truckstops geen uitzondering gaat gelden zodat chauffeurs wat fatsoenlijker kunnen rusten.
Mjah ik vraag me al tijden af waar die truckchauffeurs die overnachten langs het eindhovens kanaal (vooral litouwen en polen) ergens tussen de 8 a 10 stuks per avond) hun sanitair hebben. Nou staan ze er zelf soms in te vissen, maar goed, geheel senang voelt het toch niet. En ook weer een wonder dat daar totaal niet op gehandhaafd wordt door de gemeente. Tevens laten ze rattenplagen hier ook vrolijk voort woekeren, wat dat betreft wordt de openbare ruimte er al tijden niet beter op. Schijnen dan de slimste vierkante kilometers van de aardkloot te moeten zijnCMD-Snake schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:09:

Wat een onzinnige stelling. Angstgevoelens hebben een plek, maar ze zijn zeker niet goed op de lange termijn. Angst zet je lichaam en geest op scherp, klaar voor acuut gevaar en om snel te handelen.gekkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:06:
Wel eens nagedacht of "angstgevoelens" ook een positieve functie kunnen hebben zowel voor individu als collectief. En als het alleen maar (sterk) negatief zou zijn, waarom onze evolutie dat er nog niet uitgekweekt heeft (tenzij je de evolutie ook niet aanhangt uiteraard ..).
Langdurig in deze situatie verkeren is nadelig voor mensen en dieren. Het lichaam wordt continu blootgesteld aan stresshormonen en je wordt geestelijk uitgeput. Angst is een korte termijn emotie. Als je wil dat het hele land gedurende de hele coronasituatie in een staat van angst leeft dan heb je een land vol burn-outs met een jaartje of zo.
Dat moet er nog eens bijkomen. Wordt eerst de truckstop gesloten en dan mag je ook nergens meer parkeren. Uiteindelijk zal de chauffeur ook eens naar het toilet moeten. Met de sluiting van de horeca en andere zaken vallen een hoop (semi) openbare toiletten weg. Kwalijke zaak voor zowel deze chauffeurs, maar ook mensen met aandoeningen waardoor de aanwezigheid van een openbaar toilet het verschil is tussen thuisblijven en ook eens op pad kunnen.gekkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:14:
Mjah ik vraag me al tijden af waar die truckchauffeurs die overnachten langs het eindhovens kanaal (vooral litouwen en polen) ergens tussen de 8 a 10 stuks per avond) hun sanitair hebben. Nou staan ze er zelf soms in te vissen, maar goed, geheel senang voelt het toch niet. En ook weer een wonder dat daar totaal niet op gehandhaafd wordt door de gemeente.
Hoezo onzinnig ?CMD-Snake schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:21:
Wat een onzinnige stelling. Angstgevoelens hebben een plek, maar ze zijn zeker niet goed op de lange termijn. Angst zet je lichaam en geest op scherp, klaar voor acuut gevaar en om snel te handelen.
En angst is niet alleen belangrijk voor acuut gevaar en snel handelen.
Een mate van angst kan ook prima op de langere termijn werken om je te weerhouden van dingen waarvan je weet dat ze een aardige kans hebben om je te schaden.
Te veel angst kan inderdaad ook negatieve effecten hebben, iets waar we graag op lijken te focussen omdat we er iets aan proberen te doen (fobie bijvb).
In dit specifieke geval van corona lijkt me enige angst niet ongezond als dat leidt tot enige zelfrestrictie in gedrag. Als je nu al een jaar leeft op je zolderkamer als een kasplantje omdat je als 20'er de deur niet meer uit durft vanwege corona dan is het wellicht wat anders.
Maar om een beetje angst onder mensen aan te gaan grijpen om niet meer in te geloven in wat die mensen doen en denken wat nuttig is lijkt me ook niet bepaald gezond verstand.
Enige mate van angst, schaamte, jaloezie etc. is mijn inziens dus niet verkeerd (zelfs noodzakelijk) omdat het enerzijds ons zelf in toom kan houden (angst, schaamte), en soms omdat het kan aansporen (jaloezie).
Dat hangt nogal van de mate van de angst af. Gelukkig kun je ook wat maatregelen volgen die als het goed is je angst nog wat verder doen afnemen. Al was het maar omdat dan ook het aantal besmettingen daalt.Langdurig in deze situatie verkeren is nadelig voor mensen en dieren. Het lichaam wordt continu blootgesteld aan stresshormonen en je wordt geestelijk uitgeput. Angst is een korte termijn emotie. Als je wil dat het hele land gedurende de hele coronasituatie in een staat van angst leeft dan heb je een land vol burn-outs met een jaartje of zo.
Tsja waar ik eerder een burnout van krijg is de notie met wat voor volk ik geacht ben deze samenleving te beleven, ook nadat alles weer eens richting "oude normaal" is.
[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 17-10-2020 22:49 ]
Neemt iemand die van nieuwenhuizen sowieso serieus? Wat een verschrikkelijk mens is dat.CMD-Snake schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:09:
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Hoe is ze dan?Drardollan schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:43:
[...]
Neemt iemand die van nieuwenhuizen sowieso serieus? Wat een verschrikkelijk mens is dat.
Angst en gevoelens van onmacht leiden ook tot woede en frustratie. Het hoeft zeker niet zo te zijn dat het ineens voorbeeldige burgers met mondkapjes maakt. De zichtbare maatregelen worden symbool voor datgene en is dan een prima doelwit om tegen te ageren. Angst maakt zeker niet altijd dat iemand zich koest houdt, angst kan iemand ook de aanval doen inzetten. Zeker als je niets meer denkt te verliezen te hebben kan die aanval met ongekende felheid komen.
De mensen die nu ageren doen dat mogelijk ook omdat ze hun wereldje kwijt zijn geraakt. Als je al weinig sociale contacten of weinig naar uit te kijken had en je dat kwijt bent dan wordt je boos. De gedwongen eenzaamheid die je opgelegd krijgt door iets of iemand waar je niets tegen kan doen.
Je onderschat ook hoe dit afstompt voor anderen. Elke dag wordt je om de oren geslagen. Corona dit, corona dat, lockdown dit, lockdown dat. Het maakt op een gegeven moment geen indruk meer en dan wint de irritatie het.
Ah kijk aan, het goedpraten van stompzinnige agressie is weer begonnen. Dat is alweer een dag geleden inderdaad.CMD-Snake schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:06:
[...]
Angst en gevoelens van onmacht leiden ook tot woede en frustratie. Het hoeft zeker niet zo te zijn dat het ineens voorbeeldige burgers met mondkapjes maakt. De zichtbare maatregelen worden symbool voor datgene en is dan een prima doelwit om tegen te ageren. Angst maakt zeker niet altijd dat iemand zich koest houdt, angst kan iemand ook de aanval doen inzetten. Zeker als je niets meer denkt te verliezen te hebben kan die aanval met ongekende felheid komen.
De mensen die nu ageren doen dat mogelijk ook omdat ze hun wereldje kwijt zijn geraakt. Als je al weinig sociale contacten of weinig naar uit te kijken had en je dat kwijt bent dan wordt je boos. De gedwongen eenzaamheid die je opgelegd krijgt door iets of iemand waar je niets tegen kan doen.
Je onderschat ook hoe dit afstompt voor anderen. Elke dag wordt je om de oren geslagen. Corona dit, corona dat, lockdown dit, lockdown dat. Het maakt op een gegeven moment geen indruk meer en dan wint de irritatie het.
Ik kwam net voorbij het casino in ons dorp... die mogen blijkbaar dus wél gewoon nog doorgaan... nu begrijp ik dat het geen café betreft maar toch had ik gedacht dat deze ook onder de categorie horeca vielen... niet dus...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Stress is stress je lichaam kent het verschil niet. Een totaal ongrelateerde stress situatie kan bijv. PTSS triggeren , omdat je lichaam hetzelfde reageert /voelt.gekkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:43:
[...]
Hoezo onzinnig ?
En angst is niet alleen belangrijk voor acuut gevaar en snel handelen.
Een mate van angst kan ook prima op de langere termijn werken om je te weerhouden van dingen waarvan je weet dat ze een aardige kans hebben om je te schaden.
Te veel angst kan inderdaad ook negatieve effecten hebben, iets waar we graag op lijken te focussen omdat we er iets aan proberen te doen (fobie bijvb).
In dit specifieke geval van corona lijkt me enige angst niet ongezond als dat leidt tot enige zelfrestrictie in gedrag. Als je nu al een jaar leeft op je zolderkamer als een kasplantje omdat je als 20'er de deur niet meer uit durft vanwege corona dan is het wellicht wat anders.
Maar om een beetje angst onder mensen aan te gaan grijpen om niet meer in te geloven in wat die mensen doen en denken wat nuttig is lijkt me ook niet bepaald gezond verstand.
Enige mate van angst, schaamte, jaloezie etc. is mijn inziens dus niet verkeerd (zelfs noodzakelijk) omdat het enerzijds ons zelf in toom kan houden (angst, schaamte), en soms omdat het kan aansporen (jaloezie).
[...]
Dat hangt nogal van de mate van de angst af. Gelukkig kun je ook wat maatregelen volgen die als het goed is je angst nog wat verder doen afnemen. Al was het maar omdat dan ook het aantal besmettingen daalt.
Tsja waar ik eerder een burnout van krijg is de notie met wat voor volk ik geacht ben deze samenleving te beleven, ook nadat alles weer eens richting "oude normaal" is.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik heb zelf geen ervaring met casino's, maar als oud kroegtijger snap ik behoorlijk dat cafe's en corona geen goede combinatie zijn.Thalaron schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:20:
Ik kwam net voorbij het casino in ons dorp... die mogen blijkbaar dus wél gewoon nog doorgaan... nu begrijp ik dat het geen café betreft maar toch had ik gedacht dat deze ook onder de categorie horeca vielen... niet dus...
In een café gaat het om alcohol en gezelligheid. In een casino lijkt mij dat je daar een ander doel hebt: Geld winnen.
En in veel gevallen is dat een bezigheid die je vnml alleen doet. Maar zoals ik zei, ik heb geen ervaring met casino's.
Wat apart. Je zou verwachten dat het net als bij sport gaat: dus de kantine dicht maar sporten (gokken kan).Thalaron schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:20:
Oh zeker, het kan in combinatie met andere zaken prima een andere uitwerking hebben op individuen.CMD-Snake schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:06:
Dat was ook niet het punt waarop ik reageerde. Dat was dat diegene stelde dat die min of meer ageerde tegen de meerderheid omdat die angstig zouden zijn. Vandaar de vraag of angst altijd een slechte emotie zou zijn of dat er wellicht ook positieve punten kunnen zijn aan een matige angst.
Een hoop lijken er juist een enorme berg zielsverwanten bij gekregen te hebben als sociale contacten.De mensen die nu ageren doen dat mogelijk ook omdat ze hun wereldje kwijt zijn geraakt. Als je al weinig sociale contacten of weinig naar uit te kijken had en je dat kwijt bent dan wordt je boos. De gedwongen eenzaamheid die je opgelegd krijgt door iets of iemand waar je niets tegen kan doen.
Hooguit jammer dat het vanuit een mijnsinziens wat meer irrationelere angst voor bill gates lijkt voort te komen, maarja you can't have it all.
Dat is soms lastig, al is 99% een variatie op hetzelfde thema, we maken meer nieuws dan er is (waar van de media zich dan wel weer bewust lijkt met slogans als "nieuws voordat het nieuws is" en "nieuws maken").Je onderschat ook hoe dit afstompt voor anderen. Elke dag wordt je om de oren geslagen. Corona dit, corona dat, lockdown dit, lockdown dat. Het maakt op een gegeven moment geen indruk meer en dan wint de irritatie het.
En eigenlijk is er in al die maanden in de basis niet zoveel veranderd.
Sommige irritatie kan ik me wel voorstellen, vooral aangaande de wat "onzinngere" maatregelen die wellicht onnodig zouden zijn als iedereen zich in grotere mate aan de rest wel zou houden. Snap dat ze vanuit het kabinet met enige moed der wanhoop iets willen proberen, maar echt vrolijk stemt dat me niet.
Zou het kunnen dat er nog ergens een klein gebiedje zit tussen "totaal geen angst" en "PTSS" ?Cobb schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:25:
[...]
Stress is stress je lichaam kent het verschil niet. Een totaal ongrelateerde stress situatie kan bijv. PTSS triggeren , omdat je lichaam hetzelfde reageert /voelt.
Ah kijk aan, het moraliseren is weer begonnen.ultimateharry schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:16:
Ah kijk aan, het goedpraten van stompzinnige agressie is weer begonnen. Dat is alweer een dag geleden inderdaad.
Ik praat niets goed, ik leg uit. De oorzaak begrijpen kan ook helpen voorkomen, agressie is dan een symptoom van een dieper liggend probleem.
Onlangs had ik gelezen van een interessante psychologische studie. Deze liet zien dat mensen die uitgesloten of eenzaam zijn gevoeliger zijn voor extreem gedachtegoed dan mensen met een rijker sociaal leven.gekkie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:29:
Een hoop lijken er juist een enorme berg zielsverwanten bij gekregen te hebben als sociale contacten.
Hooguit jammer dat het vanuit een mijnsinziens wat meer irrationelere angst voor bill gates lijkt voort te komen, maarja you can't have it all.
De samenzweringsgroepjes zijn echo kamers. Afwijkende meningen worden niet getolereerd en zo versterkt men elkaar in hun overtuigingen. Alles wat er buiten het groepje gebeurt is enkel nog bewijs voor hun wereldbeeld.
Zelfs de basale regels kunnen voor ergernis zorgen.Sommige irritatie kan ik me wel voorstellen, vooral aangaande de wat "onzinngere" maatregelen die wellicht onnodig zouden zijn als iedereen zich in grotere mate aan de rest wel zou houden. Snap dat ze vanuit het kabinet met enige moed der wanhoop iets willen proberen, maar echt vrolijk stemt dat me niet.
Ah ok, dus je keurt het niet goed, dat leek ff zo.CMD-Snake schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:47:
[...]
Ah kijk aan, het moraliseren is weer begonnen.
Ik praat niets goed, ik leg uit. De oorzaak begrijpen kan ook helpen voorkomen, agressie is dan een symptoom van een dieper liggend probleem.
Qua uitleg over het dieper liggende probleem kan ik je ook wel wat verder op weg helpen.
We zijn als maatschappij een beetje verwend en egocentrisch ingesteld geraakt.
Als klap op de vuurpeil heb je dan ook nog mensen die vinden dat het maar wat logisch is dat je dat te pas en te onpas afreageert op je omgeving.
Kan natuurlijk allemaal prima op anderhalve meter, maar volgens mij vinden casinos het helemaal niet erg als je dronken bent hoor... meer geld naar het huis.fm77 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:28:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met casino's, maar als oud kroegtijger snap ik behoorlijk dat cafe's en corona geen goede combinatie zijn.
In een café gaat het om alcohol en gezelligheid. In een casino lijkt mij dat je daar een ander doel hebt: Geld winnen.
En in veel gevallen is dat een bezigheid die je vnml alleen doet. Maar zoals ik zei, ik heb geen ervaring met casino's.
Maar het is natuurlijk geen contact gebeuren, iedereen is vooral met zichzelf en zijn eigen gewin bezig. Kan me dus wel voorstellen dat die open blijven. Sporten waar je afstand kan houden mogen ook nog steeds toch? (Enkels bij tennis bijvoorbeeld)
Lijkt me echter niet dat het de intentie zou zijn dat ze er niet onder zouden vallen.m0ridin schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:56:
[...]
Kan natuurlijk allemaal prima op anderhalve meter, maar volgens mij vinden casinos het helemaal niet erg als je dronken bent hoor... meer geld naar het huis.
Maar het is natuurlijk geen contact gebeuren, iedereen is vooral met zichzelf en zijn eigen gewin bezig. Kan me dus wel voorstellen dat die open blijven. Sporten waar je afstand kan houden mogen ook nog steeds toch? (Enkels bij tennis bijvoorbeeld)
Vandaag voor het eerst sinds.. geen idee sinds wanneer, misschien wel januari, dat ik weer naar de MediaMarkt wilde.. en dacht ondertussen, omdat ik er toch zou zijn nog even wat andere winkels aan te doen.
Moest een cadeau voor binnen mijn huishouden hebben, bij de MediaMarkt. Nou, zo gezegd, zo gedaan.
Ik rij ernaartoe en zie dat het buiten stampvol staat met Duitsers en Nederlanders, ik rij de parkeerkelder in, niet stampvol, maar zeker 30x voller dan als ik op vrijdagavond boodschappen haal bij Appie
..
Nou ja, goed mondkapje op, en de MM in. Na het schoonmaken van mijn handen valt me op dat zeker de helft geen mondkapje draagt. Let wel: de MediaMarkt geeft bij binnenkomst netjes aan dat je zelfs een kapje van hun kan krijgen, maar nee. Nou ja, wel hun goed recht. Maar toch voelt het aan de ene kant vreemd..
Nou ik loop naar waar ik moet zijn, reken zsm af en breng het cadeau naar de auto.
Toch vond ik dat ze het daar bij de MM goed deden vergeleken wat ik daarna zag...
Daarna, omdat ik er toch ben.. de Action.. wat een chaos... Heb geen idee hoeveel mensen nu in winkels mogen zijn (30?), maar daar stonden er soms gewoon 10 in een gangpad van 5m lang
. Liep toch naar binnen, wilde nog even een nieuwe koekenpan halen want die ik had liet de antiaanbaklaag los, een dat is niet bepaald gezond. Snel naar de keukenafdeling, Tefal koekenpan gepakt, naar kassa en errruit..
Echt niet normaal de drukte daar.. sommigen rijen gewoon 10 mensen op een kluitje.
Als er daar gehandhaafd zou worden zou die winkel direct mogen sluiten waarschijnlijk...
Nou ja, laatste winkel, de Blokker.. daar zal het wel rustig zijn, gezien hun reputatie. En kan ik de huishoudelijke zooi even aanvullen.. Neen.. sterker ik werd daar door een medewerker aangeraakt toen ik op een hoek naar een aanbieding aan het kijken was..
Daarna mandje weggeflikkerd en eruit.. snel naar de auto en naar huis.. ik bestel wel online en dan komt het maar te laat. Fuck it.
Wat een vreselijke ervaring was dit.. lijkt wel of de winkels zelf ook gewoon geen klant willen behouden.
Ik blijf wel weer helemaal weg. Ze wíllen gewoon niet overleven
Moest een cadeau voor binnen mijn huishouden hebben, bij de MediaMarkt. Nou, zo gezegd, zo gedaan.
Ik rij ernaartoe en zie dat het buiten stampvol staat met Duitsers en Nederlanders, ik rij de parkeerkelder in, niet stampvol, maar zeker 30x voller dan als ik op vrijdagavond boodschappen haal bij Appie

Nou ja, goed mondkapje op, en de MM in. Na het schoonmaken van mijn handen valt me op dat zeker de helft geen mondkapje draagt. Let wel: de MediaMarkt geeft bij binnenkomst netjes aan dat je zelfs een kapje van hun kan krijgen, maar nee. Nou ja, wel hun goed recht. Maar toch voelt het aan de ene kant vreemd..
Nou ik loop naar waar ik moet zijn, reken zsm af en breng het cadeau naar de auto.
Toch vond ik dat ze het daar bij de MM goed deden vergeleken wat ik daarna zag...
Daarna, omdat ik er toch ben.. de Action.. wat een chaos... Heb geen idee hoeveel mensen nu in winkels mogen zijn (30?), maar daar stonden er soms gewoon 10 in een gangpad van 5m lang

Echt niet normaal de drukte daar.. sommigen rijen gewoon 10 mensen op een kluitje.
Als er daar gehandhaafd zou worden zou die winkel direct mogen sluiten waarschijnlijk...
Nou ja, laatste winkel, de Blokker.. daar zal het wel rustig zijn, gezien hun reputatie. En kan ik de huishoudelijke zooi even aanvullen.. Neen.. sterker ik werd daar door een medewerker aangeraakt toen ik op een hoek naar een aanbieding aan het kijken was..
Daarna mandje weggeflikkerd en eruit.. snel naar de auto en naar huis.. ik bestel wel online en dan komt het maar te laat. Fuck it.
Wat een vreselijke ervaring was dit.. lijkt wel of de winkels zelf ook gewoon geen klant willen behouden.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
ik snap werkelijk niks van je post. ‘ohohoh wat is het druk’ ‘kan echt niet’. WTF doe jij er dan???GAIAjohan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:35:
Vandaag voor het eerst sinds.. geen idee sinds wanneer, misschien wel januari, dat ik weer naar de MediaMarkt wilde.. en dacht ondertussen, omdat ik er toch zou zijn nog even wat andere winkels aan te doen.
Ik rij ernaartoe en zie dat het buiten stampvol staat met Duitsers en Nederlanders, ik rij de parkeerkelder in, niet stampvol, maar zeker 30x voller dan als ik op vrijdagavond boodschappen haal bij Appie..
Daarna, omdat ik er toch ben.. de Action.. wat een chaos... Heb geen idee hoeveel mensen nu in winkels mogen zijn (30?), maar daar stonden er soms gewoon 10 in een gangpad van 5m lang. Liep toch naar binnen, wilde nog even een nieuwe koekenpan halen want die ik had liet de antiaanbaklaag los, een dat is niet bepaald gezond. Snel naar de keukenafdeling, Tefal koekenpan gepakt, naar kassa en errruit..
Als er daar gehandhaafd zou worden zou die winkel direct mogen sluiten waarschijnlijk...![]()
Dit hoor ik van vrienden ook. ‘schandalig hoe druk het in de winkelstraat is’, jij en wtf doe jij er?
Nou ja, je hebt ook een deel handhaving van de winkel (bij de jumbo wordt er nu bijvoorbeeld weer gecontroleerd hoeveel er binnen zijn en moet je wachten wanneer het te druk is) en deel eigen verantwoordelijkheid (mondkapjes op, afstand zien te houden).TweakerVincent schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:39:
[...]
ik snap werkelijk niks van je post. ‘ohohoh wat is het druk’ ‘kan echt niet’. WTF doe jij er dan???
Dit hoor ik van vrienden ook. ‘schandalig hoe druk het in de winkelstraat is’, jij en wtf doe jij er?
Soms heb je gewoon iets nodig en alles via internet bestellen is ook niet altijd een optie. Leuk als je iets moet hebben van een paar euro, maar bij bestellen je het dubbele aan verzendkosten moet betalen... of je iets gewoon echt meteen nodig hebt.
kan idd maar ga dan niet mekkeren op een forum. je bent onderdeel vh probleem ipv erop neer gaan kijken. ohohoh wat zijn ze slecht allemaalm0ridin schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:49:
[...]
Nou ja, je hebt ook een deel handhaving van de winkel (bij de jumbo wordt er nu bijvoorbeeld weer gecontroleerd hoeveel er binnen zijn en moet je wachten wanneer het te druk is) en deel eigen verantwoordelijkheid (mondkapjes op, afstand zien te houden).
Soms heb je gewoon iets nodig en alles via internet bestellen is ook niet altijd een optie. Leuk als je iets moet hebben van een paar euro, maar bij bestellen je het dubbele aan verzendkosten moet betalen... of je iets gewoon echt meteen nodig hebt.
Haal dat cadeautje gewoon ff maandag om 14:30 ofzo ipv in het weekend/
[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 18-10-2020 00:51 ]
Zoals ik al zei ben ik er sinds+/- januari niet geweest muv de vrijdagavonden tussen 21-22 voor boodschappen, maar dan is überhaupt alleen de AH open. Dus ik heb werkelijk geen idee hoe het overdag of in het weekend daar is.TweakerVincent schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:39:
[...]
ik snap werkelijk niks van je post. ‘ohohoh wat is het druk’ ‘kan echt niet’. WTF doe jij er dan???
Als laatste moest ik heel specifiek een cadeau hebben, dus daarvoor ben ik geweest. En als ik dan tegelijkertijd even mijn kapotte koekenpan kan vervangen door voor 10 euro 1 bij Action te halen, is dat wellicht beter dan dan voor 15+ verzendkosten elders hè..
Wat ik niet snap is dat er binnen winkels dan niet gehandhaafd wordt.
Als er een rij buiten staat snap ik wel dat het er veel te druk is.
Ik heb gewoon werk hè, op maandag 14:30TweakerVincent schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:50:
[...]
kan idd maar ga dan niet mekkeren op een forum. je bent onderdeel vh probleem ipv erop neer gaan kijken. ohohoh wat zijn ze slecht allemaal
Haal dat cadeautje gewoon ff maandag om 14:30 ofzo ipv in het weekend/
Tevens had ik gebruik willen maken van de koopavond op donderdag, want die waren vroeger rustig, maar die waren stopgezet.
Als laatste gaat het mij niet om personen, maar om winkels die gewoon niks doen.. of personeel mij aanraakt. Dat hoort niet, en winkels horen wel degelijk een deurbeleid te houden in deze tijden..
Ik kijk dus niet neer op anderen, itt jouw reactie. Ik verbaas me juist over het gebrek aan daadkracht van de winkels. Bij de MM deden ze het goed, de andere twee waar ik geweest ben niet.
Ik zeg ook niet voor niets dat het is alsof de winkels zelf niet willen overleven.
Wat me qua personen wél verbaast is het aantal Duitsers ondanks het advies van het rki.
De overheid heeft verder juist door koopavonden te verbieden spreiding van winkelend publiek kleiner gemaakt, en zeker zij die gewoon 40u/week draaien kunnen zo alleen in het weekend. Ik kan niet even op maandag om 14:30 iets gaan halen. Op donderdag om 20u had prima gekund. Zoals ik normaliter op vrijdag de boodschappen tussen 21 en 22u haal..
[ Voor 67% gewijzigd door GAIAjohan op 18-10-2020 02:44 ]
Wat doe je voor werk dan?
/edit
GAIAjohan in "Coronavirus Slowchat #2"
Je werkt thuis.. Dan kun je dus prima overdag even naar de winkel. Enige uitzondering is als je een functie hebt waarbij je een soort telefoondienst hebt en direct moet handelen.. Maar bij 95% van de kantoorfuncties maakt het echt geen reet uit als je een uurtje niet bereikbaar bent. Ook dat is het nieuwe normaal en zullen werkgevers moeten accepteren.. 9/5 bestaat niet meer, mijns inziens.
Ik ga wel gewoon naar winkels dus overdag. Net als boodschappen. Dat doe ik midden op de dag en als het druk ik maak ik rechtsomkeert. En ja, dan zit ik dus niet even strak achter mijn laptop.. Als er iemand belt neemt ik of niet op of ik zeg dat ik er over een uurtje mee aan de gang ga.
/edit
GAIAjohan in "Coronavirus Slowchat #2"
Je werkt thuis.. Dan kun je dus prima overdag even naar de winkel. Enige uitzondering is als je een functie hebt waarbij je een soort telefoondienst hebt en direct moet handelen.. Maar bij 95% van de kantoorfuncties maakt het echt geen reet uit als je een uurtje niet bereikbaar bent. Ook dat is het nieuwe normaal en zullen werkgevers moeten accepteren.. 9/5 bestaat niet meer, mijns inziens.
Ik ga wel gewoon naar winkels dus overdag. Net als boodschappen. Dat doe ik midden op de dag en als het druk ik maak ik rechtsomkeert. En ja, dan zit ik dus niet even strak achter mijn laptop.. Als er iemand belt neemt ik of niet op of ik zeg dat ik er over een uurtje mee aan de gang ga.
[ Voor 80% gewijzigd door FreakNL op 18-10-2020 05:43 ]
https://www.at5.nl/artike...itten-als-de-ggd-dat-zegt
Heeft minister de Jonge inmiddels het boekje "Stoere taal uitslaan om daadkrachtig over te komen" gelezen nadat Rutte het uit had?
Pfff, begin zo onderhand wel flink moe te worden van al dat geblaf in de media zonder daadwerkelijk iets te durven beslissen. Uit de reportage blijkt dat dit gewoon al lang kan alleen moeten er dan opeens wat burgemeesters aan de slag. Hoezo duurt het een half jaar voordat iets zo volkomen logisch als een quarantaineplicht ook maar in ze op komt als maatregel om besmettingen te voorkomen. Zijn de enkelbanden op of zo? Is het makkelijker om de hele samenleving maar stil te leggen ipv de angels er uit te trekken?
Dat hele vrijblijvend advies gefaal werkt gewoon niet, dat zal het RIVM inmiddels ook wel aan kunnen tonen. Als blijkt dat mensen hun quarantaine negeren, toch de deur uit gaan en daarmee doelbewust de samenleving lamleggen mag daar best een boete/straf op staan. Er zijn ladingen landen waar dat al lang geregeld is en mocht het sputterende en twitterende deel van de bevolking dat niet wensen dan hebben ze dat maar gewoon te slikken, voorlopig heeft de voorzichtige meerderheid nog flink te lijden onder die eigenwijze minderheid.
Je merkt dat een enorm deel van de bevolking gewoon knap klaar begint te raken met alle beperkingen die we door dit virus opgelegd krijgen. Zet je tijdelijk een paar man verplicht in isolatie dan is het risico op een lockdown waar werkelijk iedereen last van heeft al stukken kleiner dan het maar lekker op zijn beloop te laten en te wensdenken dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid naar de samenleving serieus neemt.
In een land vol egoïsten is die gedachte ronduit bizar.
Heeft minister de Jonge inmiddels het boekje "Stoere taal uitslaan om daadkrachtig over te komen" gelezen nadat Rutte het uit had?
Pfff, begin zo onderhand wel flink moe te worden van al dat geblaf in de media zonder daadwerkelijk iets te durven beslissen. Uit de reportage blijkt dat dit gewoon al lang kan alleen moeten er dan opeens wat burgemeesters aan de slag. Hoezo duurt het een half jaar voordat iets zo volkomen logisch als een quarantaineplicht ook maar in ze op komt als maatregel om besmettingen te voorkomen. Zijn de enkelbanden op of zo? Is het makkelijker om de hele samenleving maar stil te leggen ipv de angels er uit te trekken?
Dat hele vrijblijvend advies gefaal werkt gewoon niet, dat zal het RIVM inmiddels ook wel aan kunnen tonen. Als blijkt dat mensen hun quarantaine negeren, toch de deur uit gaan en daarmee doelbewust de samenleving lamleggen mag daar best een boete/straf op staan. Er zijn ladingen landen waar dat al lang geregeld is en mocht het sputterende en twitterende deel van de bevolking dat niet wensen dan hebben ze dat maar gewoon te slikken, voorlopig heeft de voorzichtige meerderheid nog flink te lijden onder die eigenwijze minderheid.
Je merkt dat een enorm deel van de bevolking gewoon knap klaar begint te raken met alle beperkingen die we door dit virus opgelegd krijgen. Zet je tijdelijk een paar man verplicht in isolatie dan is het risico op een lockdown waar werkelijk iedereen last van heeft al stukken kleiner dan het maar lekker op zijn beloop te laten en te wensdenken dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid naar de samenleving serieus neemt.
In een land vol egoïsten is die gedachte ronduit bizar.
Ik hoorde dat de bowlingbaan ook nog open is. Blijkbaar als je niet officieel te boek staat als horeca maar dat feitelijk wel bent ontspring je de dans. Overigens was de bar wel gesloten.Thalaron schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:20:
Daar zullen ze ook wel de restrictie hebben van max 30 bezoekers. In principe is bowlen ook geen contactsport en wanneer je een baan leeg laat tussen 2 groepen gasten houd je gelijk mooi afstand. Ik ken semi-professionele bowlers die met hun eigen ballen spelen, je handen in de gaatjes drukken waar net een ander clubje bezoekers mee heeft lopen bowlen lijkt mij niet zo'n goed plan al zijn de ballen van dusdanig hard materiaal dat je met een sopje of reinigen met alcohol best ver kan komen qua schoonmaak.reemprive schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 05:44:
[...]
Ik hoorde dat de bowlingbaan ook nog open is. Blijkbaar als je niet officieel te boek staat als horeca maar dat feitelijk wel bent ontspring je de dans. Overigens was de bar wel gesloten.
Je mag per slot van rekening ook nog gewoon karten bij CoronaCoronel, naar het zwembad, sauna of een escape room in duiken. Alles uiteraard met inachtneming van de huidige maatregelen dus eet- en drinkgedeeltes gesloten. Of je je er zelf lekker bij voelt of het verstandig acht is natuurlijk je eigen beslissing. Reken maar dat die ondernemers voorzichtig zijn en er alles aan zullen doen om te zorgen dat er bij hun geen uitbraken komen, die zijn allang blij dat ze nog open kunnen. Op dat soort plekken heb je ook veel meer controle over het gedrag van de bezoekers dan in een doorsnee café op zaterdagavond.
[ Voor 27% gewijzigd door PalingDrone op 18-10-2020 06:18 ]
En sommige horeca bedrijven bedenken ook extreem dubieuze constructies om de regels te kunnen negeren, zie bijvoorbeeld https://www.ad.nl/rotterd...s-klant-bedankt~a69e49db/reemprive schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 05:44:
[...]
Ik hoorde dat de bowlingbaan ook nog open is. Blijkbaar als je niet officieel te boek staat als horeca maar dat feitelijk wel bent ontspring je de dans. Overigens was de bar wel gesloten.
En zo komen we dus steeds in strengere regels terecht door dit soort dubieuze clowns (en die strengere regels zijn IMHO terecht).
Virussen? Scan ze hier!
Die Tom Wintermans uit dat artikel heeft ook boter op zijn hoofd. Hij had een reservering, wordt gebeld en is dan verbaast dat hij "gewoon" mag komen. En dan spreekt hij er schande van en verteld ook nog doodleuk dat hij zelf in de zorg werkt.. Die besmettingen in Rotterdam zijn niet van gisteren, als hij echt zo bezorgd is over zijn clienten had hij zelf ook pro-actief kunnen annuleren.. Mijn partner werkt ook in de zorg, net als haar moeder.. Die gaan nu echt even niet in een restaurant zitten, onafhankelijk of er nou wel of geen maatregelen zijn, ze doen het gewoon niet in het belang van hun clienten.. Dat had Tom Wintermans ook moeten doen, onafhankelijk van de maatregelen...wildhagen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 06:16:
[...]
En sommige horeca bedrijven bedenken ook extreem dubieuze constructies om de regels te kunnen negeren, zie bijvoorbeeld https://www.ad.nl/rotterd...s-klant-bedankt~a69e49db/
En zo komen we dus steeds in strengere regels terecht door dit soort dubieuze clowns (en die strengere regels zijn IMHO terecht).
[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 18-10-2020 06:38 ]
https://www.ad.nl/rotterd...r-ligt-de-grens~aef038a6/wildhagen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 06:16:
[...]
En sommige horeca bedrijven bedenken ook extreem dubieuze constructies om de regels te kunnen negeren, zie bijvoorbeeld https://www.ad.nl/rotterd...s-klant-bedankt~a69e49db/
Dat gaatje was al snel gedicht.
Ik snap best dat ondernemers creatief mogen zijn maar we zitten nu niet een situatie om met een slimmigheidje gezondheidsregels te ontwijken. Vraag mij werkelijk af of hij ook zo "slim" met hygiëne voorschriften en andere verplichtingen omgaat. Geen goede reclame voor die tent.
Ah, tnx, die had ik nog niet meegekregen. Gelukkig goed gehandeld door de gemeente en veiligheidsregio.PalingDrone schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 06:41:
[...]
https://www.ad.nl/rotterd...r-ligt-de-grens~aef038a6/
Dat gaatje was al snel gedicht.
Precies. Ook een beetje wrang dat die clown met deze constructie kwam, nog geen uur na de persconferentie van Rutte, waarin hij opriep "ben niet degene die de randjes opzoekt", wat deze clown dus aan het doen was.Ik snap best dat ondernemers creatief mogen zijn maar we zitten nu niet een situatie om met een slimmigheidje gezondheidsregels te ontwijken. Vraag mij werkelijk af of hij ook zo "slim" met hygiëne voorschriften en andere verplichtingen omgaat. Geen goede reclame voor die tent.
Virussen? Scan ze hier!
In dit geval was er geen baan tussen, alleen plastic schotjes.PalingDrone schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 05:53:
[...]
Daar zullen ze ook wel de restrictie hebben van max 30 bezoekers. In principe is bowlen ook geen contactsport en wanneer je een baan leeg laat tussen 2 groepen gasten houd je gelijk mooi afstand. Ik ken semi-professionele bowlers die met hun eigen ballen spelen, je handen in de gaatjes drukken waar net een ander clubje bezoekers mee heeft lopen bowlen lijkt mij niet zo'n goed plan al zijn de ballen van dusdanig hard materiaal dat je met een sopje of reinigen met alcohol best ver kan komen qua schoonmaak.
Je mag per slot van rekening ook nog gewoon karten bij CoronaCoronel, naar het zwembad, sauna of een escape room in duiken. Alles uiteraard met inachtneming van de huidige maatregelen dus eet- en drinkgedeeltes gesloten. Of je je er zelf lekker bij voelt of het verstandig acht is natuurlijk je eigen beslissing. Reken maar dat die ondernemers voorzichtig zijn en er alles aan zullen doen om te zorgen dat er bij hun geen uitbraken komen, die zijn allang blij dat ze nog open kunnen. Op dat soort plekken heb je ook veel meer controle over het gedrag van de bezoekers dan in een doorsnee café op zaterdagavond.
Ik weet niet of ik dat nou zo verstandig vind, aan de andere kant, geef ze ongelijk. Wat zou jij doen als het jouw zaak was?
Als je 12 of 16 banen hebt dan heb je wel wat ruimte om er eentje ertussen leeg te laten, heb je minder banen, sja schotjes zijn dan een mogelijkheid al zou ik de bezoekers ook wel een maskertje verplichten.reemprive schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 06:59:
[...]
In dit geval was er geen baan tussen, alleen plastic schotjes.
Ik weet niet of ik dat nou zo verstandig vind, aan de andere kant, geef ze ongelijk. Wat zou jij doen als het jouw zaak was?
Je loopt met bowlen ook niet door andere groepjes heen en kan bezoekersstromen goed gescheiden houden.
Toen ik nog regelmatig bowlde hadden we er ook een knap fanatieke bij zitten die het echt als sport deed, voor de rest was het gewoon vermaak. Dat resulteerde er vaak in dat hij in zijn eentje strikes liep te gooien op een baan naast die waar wij liepen te prutsen en teveel zopen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het grote mondkapjes topic